SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

18 Oktober 2010

CUEPACS TO PETITION FOR AT LEAST A HAFT-MONTH'S BONUS

The Star
By LESTER KONG
lester@thestar.com.my
18/10/2010




PETALING JAYA: Cuepacs will convene a special meeting here tomorrow to seek for a half-month bonus for the 1.2 million civil servants in the country.
The union will issue a memorandum to the Prime Minister’s Department to state its disappointment of not receiving their annual bonus this year.
“We have received many calls by our members to petition the Government for a bonus,” said Cuepacs president Omar Osman in an interview here yesterday.
He said the union body had petitioned for a two-month bonus in 2009 but was convinced by Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak then that it could not be done because of the economic slowdown.
“But, now that the economy is recovering, we believe the Government has the means to grant civil servants the bonus they need.
“Giving the bonus will not put a big dent in the Government’s finances,” he said.
The Government had announced that in lieu of the bonus, a special financial assistance of RM500 each would be given in December to civil servants in Grade 54 and below as well as to contract officers and retirees.
A month’s bonus would incur an expenditure of RM3bil for the Government.
Omar said the RM500 was merely “a token” for the public service employees.
In Ipoh, Finance Minister II Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah said bonus payments to civil servants will depend on the country’s economic situation, reiterating they were not included in the 2011 Budget due to financial constraints.
“We don’t want a deficit in the operational cost.”

31 ulasan:

stabang berkata...

buat bangunan 100 tingkat boleh pulak

Tanpa Nama berkata...

masih ada telorkah CUEPACS nie, atau dah kene ramas

Tanpa Nama berkata...

Sudahlah tu tuan Presiden Kupek....dah tak kena bagi bonuspun masih nak merayu lagiii...macam pengemis. Eh...malu nya...mana nak simpan muka..

Tanpa Nama berkata...

tergamak najib tak bagi bonus dan naikkan gaji kita. hai..beginilah nasib diriku yg malang oh tuhan..(P Ramlee).

bonus wajar diberi..tapi bukan RM500. berilah ikut logik zaman millinium...bukan ikut logik tahun 60-an..

gaji pun dah amat wajar dinaikkan..sesuai dengan canang yg selama ini dipukul iaitu negara berpendapatan tinggi..

sekurang2nya kalau malaysia sendiri tak berpendapatan tinggi, kakitangan awam berpendapatan tinggi dengan gaji yg munasabah.

malaysia payah le gamoknye nak berpendapatan tinggi kalau dlm bajet tak sentuh pun secara jelas kaedah nak tarik pelabur asing masuk melabur.

kalau pelabur asing tak masuk melabur, maknanye tak ada sape nak bawa masuk duit.

tak masuk duit maknanye 'tak berpendapatan tinggi' lah malaysia.

nak harap sumber galian, minyak dan sebagainya, boleh lagi ke..ke dah nak habis..

pelancong pulak mungkin tak berapa suka datang malaysia lepas ni kerana caj perkhidmatan naik 1%. maknanye kos mereka akan meningkat..mungkin hal2 yg berkaitan dengan makanan, hotel, pengangkutan, perhubungan komunikasi, perubatan dan sebagainya akan meningkat. hal ini mungkin akan menjauhkan orang dari suka pada negara kita.

entahlah...macam layu saja bajet kali ini..

Tanpa Nama berkata...

xpayah ckp banyakla kwn2 sume..kita buat je ape yg patut kat PRU13 nanti..
MEREKA terpaksa bayar dgn harga yang MAHAL untuk bonus kita tu nanti!!!
bkn 1 bln dah berbulan2 lamanya.. :)

Tanpa Nama berkata...

kawan aku kejer bank rakyat gelak besar dengar PA dapat RM500...bonus dia tahun ni 12 bulan gaji..
nampaknya terpaksa aku buat loan bank rakyat la ...cilako tul pok jib..

Tanpa Nama berkata...

Ade ubi ade batas Pak Jib...

Tanpa Nama berkata...

Ade ubi ade batas Pak Jib...

Tanpa Nama berkata...

cuepacs asik mesyuarat je tak ada kerja lain tapi hasil mana, menghabiskan duit je makan free...

Tanpa Nama berkata...

sejarah pemberian bonus dari bajet 2002 hingga 2011
korang nilaikan sendiri..

2003 – 1bulan min 1200

2004 – 1 bulan gaji

2005 – 1 bulan setengah bergaji RM750 min 1500

2008 – kenaikan gaji /cola


2009 – 1 bulan gaji min 1000

2010 - Bantuan Khas RM500

2011 – Bantuan Khas RM500 + RM500

Tanpa Nama berkata...

Silap besar Najib xberi bonus kepada PA..saya rasa mmg betul apa yang Mahathir cakap..Najib payah nak dapat majoriti 2/3 pasni..

PA KECEWA berkata...

Kerajaan Najib telah membuat satu kesilapan yang amat besar...............
Tidak menghargai pengorbanan Penjawat Awam.
Merendahkan martabat Penjawat Awam dengan nilai 500.
Sanggup membuat Projek lain demi nak glamour.

Tanpa Nama berkata...

Mari kawan2 kita bulatkan tekad untuk tukar kepimpinan Najib. Dari 5 negeri terlepas, biar 10 negeri pulak pada PRU13 nanti...inysaallah!!
Terlampau merendahkan keupayaan PA. Segala sumbangan tidak dikenang...bertungkus lumus selama ni boleh disamakan dengan pegawai yang dah pencen! Kita tentang Najib habis-habisan, pulaukan setiap program yang dibuat...

PA KECEWA berkata...

Betul tu Pulau ajer mereka..............

Ade nya patut, kita kerja ni sama dengan PA yang telah Pencen, duk senang lenang di rumah @ Kedai Kopi.

Tanpa Nama berkata...

Laluan sukar Buat BN pada pilihanraya akan datang ingat undi 1.2 juta penjawat awam

Tanpa Nama berkata...

PA sedang dipermainkan oleh BN.Rakyat telah diperbodohkan oleh parti-parti politik.Tak kira siapa pemerintah niat tetap satu - NAK KAYA RAYA HASIL MERAMPAS TITIK PELUH RAKYAT......

Tanpa Nama berkata...

Sarawak di beri bersama sabah 2.1 bilion tetapi masih banyak kampung , rumah poanjang yang tiada elektrik , air dan jalanraya.Mana perginya wang peruntukkan sedang hasil petroleum banyak.

Tanpa Nama berkata...

PA sekarang agak menderita akibat kenaikkan harga barang....harpkan bonus semuanya tinggal harapan. Buka sekolah anak2 kenalah beli setakat yang mampu.Dulu kata percuma tapi hampehhhh...

Tanpa Nama berkata...

aku geram ni x dpt bonus ni... siap ko najib

Tanpa Nama berkata...

(BN) Barisan Najib......politik murahan kotor ..jijik..HIPOKRIT...CHIITT..HAKK..TUIII...

Tanpa Nama berkata...

MEMANG GAMPANG BETUL PM KITA NI..TAK TAHU MENGHARGAI PA..DIA TAK APELAH DARI KECIL SAMPAI BESAR TAK PERNAH MERASA HIDUP SUSAH BUKAN MACAM KITA SEMUA..KATAKAN TIDAK PADA BN

anak si syamsyul fadzli berkata...

tahun ni dah dapat RM1000 pun nak mintak lagi ke? patutlah penjawat awam banyak yang buncit.. buang je yang tua2 bangang ni.. ganti dengan orang muda

Tanpa Nama berkata...

penjawat awam hidup susah s3ebab sendiri cari susah.. personal loan belambak.. jgn nak salahkan orang lain.. berak sana sini, org lain yg cuci.. stupid

Tanpa Nama berkata...

agaknye anak si syamsul fadzli ni klu cakap dengan bapak dia (syamsul fadzli)main bangang2 je ek? tu la syamsul, suh anto kat skolah agama ko xnak..kan dah dapat anak kurang ajar..nasib ko la syamsul..hahahaha..

Mat berkata...

Bapak borek anak rintek hehehe

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

penjawat awam hidup susah s3ebab sendiri cari susah.. personal loan belambak.. jgn nak salahkan orang lain.. berak sana sini, org lain yg cuci.. stupid

Selasa, Oktober 19, 2010 2:03:00 PM

Mane nak beli rumah cash bro? Beli keta cash? lagi karut..Nanti xbuat personal loan kang melingkup plak bank..xleh bagi bonus..silap hari bulan, ramai pekerja bank kena buang kerja..dah ramai mengangur..

Tanpa Nama berkata...

salam mr President..its waste of yours and so does the comitee members time and efforts to convene a special meetings on the so called bonus issues..kalau govt bagi dalam keadaan tidak ikhlas nak buat ape!! u better adjourned or cancelled da meeting..u and d others pastinya ada prestige..so jaga la..jangan sampai govt kata kita ni peminta sedekah...shame....

PejuangUmno70's berkata...

semua dlm ni sebenarnya bukannya penjawat awam, harap Cuepacs dan YAB PM jgn ambil hati. mereka sengaja kecoh2 je. sedangkan jika dilihat pada mana kakitangan kerajaan, semuanya setuju dan amat berbangga dengan Bajet Rakyat 2011 KALI INI.Semoga YAB PM akan memerintah selama2nya dan terus menghulurkan bantuan ehsan kepada penjawat awam seperti tahun lepas dan tahun ini.

anak si syamsyul fadzli berkata...

hidup UMNO!!! kita tunjuukkan keimanan dengan menyokong UMNO!!! PA perlu bersyukur kerana dapat RM500!!!

PPM Kecewa N17 (Bakal N41) berkata...

Kami seluruh PPM Prasekolah seluruh Kedah, Perlis dan Pulau Pinang akan terus memperjuangkan hak2 kami, dan kami sangat bersyukur apabila PM sanggup memberi wang saguhati 500 ringgit kepada kami. jasamu besar tidak terbalas. moga profesion PPM akan terus dimertabatkan. Kami PPM Prasekolah akan tetap setia dengan BN, tidak terpengaruh penipuan pembangkang kononnya berlaku kenaikan harga barangan selama ini.

Tanpa Nama berkata...

JANGAN MINTAK SETENGAH!!
Desak satu bulan minima 1000
Bagi 2 bulan utk buat kira kera
Kalau tak bagi juga, tak apa
Nak tengok muka dia jadi pembangkang