SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

04 Oktober 2010

CUEPACS MOHON BONUS BAGI PENJAWAT AWAM

Bernama
3/10/2010



PUTRAJAYA, 3 Okt (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) memohon kerajaan menimbang pemberian bonus kepada 1.2 juta penjawat awam termasuk kakitangan dari Gred Jawatan Utama Sektor Awam (JUSA), tahun ini.Presidennya Omar Osman berkata pertimbangan itu perlu dibuat berikutan sebelum ini sudah dua kali hanya penjawat awam dari gred satu hingga 54 sahaja yang menikmati pemberian bonus itu."Kami harap kerajaan akan beri perhatian kepada perkara ini dalam memastikan keseluruhan 1.2 penjawat awam dapat menikmati pemberian bonus," katanya kepada pemberita pada majlis Rumah Terbuka Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Sidek Hassan di sini.

Turut hadir Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri Puan Sri Norainee Abdul Rahman.Omar berkata pihaknya yakin kerajaan akan menimbangkan permohonan bonus itu bagi meringankan beban rakyat."Permohonan rasmi kepada kerajaan dengan menghantar surat kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dibuat beberapa bulan lalu, bagi memohon bonus dua bulan gaji untuk penjawat awam," katanya.Omar berkata setakat ini, tiada maklum balas yang diterima daripada kerajaan berhubung perkara itu.Keputusan mengenai pemberian bonus biasanya diumumkan semasa Perdana Menteri membentang bajet setiap tahun, dan tahun ini pembentangan bajet dijadualkan pada 15 Oktober ini.-- BERNAMA

54 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PKA malaysia tidak bermoral, asyik nak bonus je. biarlah bonus ini digunakan untuk projek angkasawan yang kedua.

Tanpa Nama berkata...

sy rasa tak perlu lah minta 2bulan gaji ka, 3 bulan gaji ka, 1 bulan gaji ka...dh namanya bonus...minta la 2000.00 ka....3000.00 ka..1500.00 ka...1000.00 ka..2500.00 ka...seperti pada zaman mantan pm kita Tun Dr Mahathir dulu..dia bagi semua Rm3000.00 sama rata...takda pun mana2 pihak/mana2 gred yg membantah/merungut..kan best cam tu..

setuju tak orang2 di luar sn..? terutama pada para pemberi komen sekalian...

Tanpa Nama berkata...

Saya selaku penjawat awam dalam skim teknikal begitu komited serta minat terhadap kerja saya sehinggakan kerja juga banyak dibuat di rumah menggunakan komputer peribadi sehinggakan kadar elektrik pun meningkat sehingga waktu yg diambil termasuk di hari cuti kadang2 masa yg diperlukan sehingga lewat jam 1 hingga 1.30 pagi ini adalah benar apa yg saya alami hampir saban minggu, ketua pejabat pun tak tau dgn kerja yg kami telah lakukan sebaliknya mereka telah tersedia dgn tugas2 yg dah berjaya disiapkan dgn sempurna.

Memang benar selaku pa kumpulan sokongan masaalah ekonomi dan sara hidup masa kini kadang2 menggangu emosi dan prestasi kami sebagai penjawat awam, harap2 masih ada lagi simpati k,jaan terhadap kami yg iklas menjalankan tugas ini dgn membuat pelarasan gaji baru agar kami sekeluarga berada dalam keadaan hidup yg stabil tak perlu meminjam2 orang atau dgn bank.

Kami sungguh berharap agar ada bantuan hujung tahun ini bagi anak2 kami yang akan memulakan pengajian di sekolah dan juga di ipt, terima kasih kami dahulukan kpd k'jaan jika benar telah merancangkan dgn pemberian ini.

Tanpa Nama berkata...

Disamping bonus, gaji kakitangan awam Kumpulan Sokongan 1 dan 2 perlu diberi perhatian SEGERA. Sekurang-kurangnya 50% kenaikkan diperlukan. Ini untuk mengurangkan bebanan kewangan bagi jangka masa panjang!!!

Mat berkata...

Macam mana ketua pejabat boleh tak tahu apa kakitangan dia buat, ada dua spekulasi ni;

1. Ketua pejabat memang patut pencen awal.

2. Ketua pejabat tenguk staf ni mengular waktu pejabat, kat rumah baru nak buat kerja.

Tapi sebagai ketua pejabat tentu dapat tahu siapa kakitangan yang buat kerja dan yang tak buat kerja atau buat2 sibuk dan berlakun saja. Apapun kerja dengan ikhlas serta jujur pikul amanah dan tanggungjawab dengan sebaik2nya.

Tanpa Nama berkata...

semua PA mengharapkan bajet 2011 akan umumkan bonus dan kenaikan gaji bagi meringankan bebanan tanggungan perbelanjaan yg semakin meningkat dan bg menghadapi menguruskan perbelanjaan persekolahan tahun depan.

Tanpa Nama berkata...

semua orang memerlukan wang..bukan kakitangan sokongan saja..

Tanpa Nama berkata...

kat tempat saya..bukan profesional yang mengular..tapi gred sokongan yang asyik mengular..pensyarah yang terpaksa membuat kerja perkeranian..isi sendiri data daripada buku rekod perkhidmatan ke dalam sistem..kami sendiri yang terpaksa ambil barang daripada stor alatan..kami sendiri yang agihkan memo..so..fikir-fikirkan lah..

Tanpa Nama berkata...

kalau staf membaca akhbar akan dikata tak buat kerja tapi kalau bos membaca akhbar akan dikata mencari maklumat walaupun yang dibaca ruang hiburan...kalau staf mengadap komputer terlalu lama akan dikata staf itu YM atau Facebook..tapi kalau bos mengadap komputer terlalu akan dikatakan mencari maklumat walaupun sedang cit cat,Ym & facebook dgn kenalan lama..tiada kaitan dgn kerja...nasib2

Tanpa Nama berkata...

saya sarankan internet tak payah disediakan di pejabat2 awam. ini bagi mengelak timbulnya fitnah kata orang bawah tak buat kerja.

Kulub berkata...

Yang rajin tetap rajin, yang malas kekal malas, 1.2juta makhluk PA ni, susah nak buat ulasan tau.

Tanpa Nama berkata...

Saya tebaca satu komen di laman Berita Semasa ada menyebut dpt maklumat sahih bahwa kakitangan awam akan dpt pelarasan gaji baru dari semua gred hingga ke gred 48 akan mendapat kenaikan sebanyak 15%,

Saya rasakan sekadar 15% tu tak dpt mengseimbangkangkan dgn kadar kos sara hidup masa kini yg telah pun meningkat pada kadar 75 % sekiranya di buat bancian pengguna sejak 5 tahun lepas, ini bermakna penjawat awam tetap berhadapan 60% kekeurangan kadar pendapatan dengan kos sara hidup semasa

Tanpa Nama berkata...

jgn suka menunding jari pd sblh phk.Sy xsetuju dgn komen si 12.42pm td.Tdk semua kerani mcm tu.Ini krn sy PT turut mbuat mcm2 keje2 dr ambk brg d stor,buat keje pej dan kdg tu dia org punya FRP pun PT yg buat.Kalu PT nk kuar mkn ke nk pg bank ke wajib tulis dlm buku keluar masuk.Tp kalu yg profesional...tiap2 hr pg hntr n ambk ank sek dan pg psr x perlu tulis.Sdgkn pg bank cuma 1@2x kali sbln.

So, dsini kta blh perhatikan skp & tggjwb msg2.Yg buruk jgn diikut.Msg2 blh berfikir...jgn suka mburukkan org dan keadaan.

Kulub berkata...

Ikut rasa binasa, ikut hati mati, jangan lah kita lupa, orang atas buat laporan prestasi orang bawahan, itu yang payah nak cemerlang, maka kempunan nak dapat APC, apa2pun ramai dah dapat APC mengikut giliran, melainkan ada ketua berhati kaudu, nasib2 lah, dulu ketua saya sensitif dan berdendam, tapi sekarang baik hati pula, itulah macam2 ada, jadi PA bawahan ni ikut sajalah. Saya tak suka mengampu.

Tanpa Nama berkata...

PASAL BONUS DAN NAIK GAJI KONON BELUM COMFIRM LAGI.SAYA CADANGKAN DOTO SERI NAJIB HAPUSKAN SYARAT 15 PERKHIDMATAN.USAHLAH CONTOHNYA ADA KAKITANGAN AWAM TELAH BERKHIDMAT 21 TAHUN DAN DI UPGRADE KE N17 PADA TAHUN 2000.UNTUK 15 TAHUN PERKHIDMATAN NYA JANGNLAH DI KIRA DARI MASA DIA DI N17..HAPUSKAN SYARAT ITU.TAKADIL ,,

Tanpa Nama berkata...

JPA dicadangkan supaya ada jawatankuasa baru yg dpt menilai skim serta gred kakitangan awam, perlunya terdiri daripada sekurangnya dari 7 kumpulan yg setiap kumpulan mempunyai sekurangnya 7 org jawankuasa dan setiap kumpulan itu mestilah terdiri drp kumpulan gred masing2, kumpulan2 tersebut perlu menyediakan kertas kerja cadangan yg lengkap serta mewakilkan 2 orang untuk dibawa serta dibentangkan kepada mesyuarat tertinggi pelarasan gred dan gaji, sementara mesyuarat tersebut juga dihadiri wakil dari kementerian kewangan sebagai fasalitor dalam proses pembentangan tersebut, akhirnya keputusan itu akan dibawa kepada JPA keputusan yg diterima dan terpulang kepada kerajaan bagi melaksanakannya.

Kerana sebelum ini semua cadangan gred dan pelarasan dtgnya dari org atasan maka sering berlaku kepincangan dalam mengujud satu sistem saraan yg adil untuk semua gred dan skim perkhidmatan

Tanpa Nama berkata...

Saya benar2 menyokong atas cadangan tersebut seharusnya keputusan dari mesyuarat atau bengkel dari cadangan itu perlu mendapat pengiktirafannya termasuk wakil dari cuepacs sendiri yang mempunyai wakil dari beberapa cabang seperti MTUC MBJ dan sebagainya agar keputusan itu lebih konkrit serta mempunyai kewibawaannya.

Inilah tranformasi yg patut dilakukan terlebih dahulu disektor awam ini kerana kerajaan perlu ingat sektor awam ini merupakan nadi kpd pemancu ekonomi negara walaupun pihak swasta dan glc sebagai penyumbang utama

Tanpa Nama berkata...

Saya suka mencadangkan juga semua skim teknikal dibawah JKR dinaikkan ke gred yg lebih baik setaraf dgn negara jiran kita di Singapura.
Dalam menyumbangkan kepada kemajuan infratruktur dan pembangunan negara skim teknikal diantara penyumbang utama diharap pihak cuepacs khasnya mengambil kira cadangan ini.

ZALIE berkata...

Sy syorkan pd 'CUEPACS'; Bonus utk penjawat awam hendaklah diminta pada kadar yang sama rata, sebab namanya bonus bukannya gaji; Rm2500.00 ka .. Rm2000.00 ka atau Rm1500.00 ka.. sbb ianya sebagai satu penghargaan dari sesebuah majikan/Kerajaan: Jika kerajaan luluskan bonus seperti ini barulah matlamat 1Malaysia menghampirinya; tk.

Baru DG 44. berkata...

Bagi sahaja setiap penjawat awam tak kira gred termasuk JUSA sebulan atau dua bulan bonus. Yang gred rendah dapat sebulan/dua bula yang JUSA pun dapat sebulan/dua bulan. Baru adil.

Ali berkata...

Bila sebut pasal adil saya teringat cerita tiga abdul. hahaha

Tanpa Nama berkata...

Saya sebagai peg gred 44 saya rasa sekurang2nya sebulan gajilah baru adil namanya

Tanpa Nama berkata...

Adul perlu kena pada tempatnya kalau anak perempuan kita kena bagi pakai tudung dan anak lelaki kena bagi pakai songkok, itu baru adil namanya,

Kalau pegawai atasan yg selama ini telah menikmati keselesaan dgn elaun dan gaji yang tinggi kita bagilah sebulan gaji, sementara bagi pegawai bawahan bawah dari gred 41 bagilah 2 bulan gaji munkin ini adil sikit kot

Tanpa Nama berkata...

Salam semua

saya sebagai penjawat awam yang berkhidmat didalam skim teknikal kejuruteraan (KKM) merasakan skim kejuruteraan didalam malaysia perlu dpertingkatkan bukan sahaja dari segi gaji atau imbuhan, malah dari segi kemudahan teknikal kerja, bidang pengkhususan dan sebagainya.

Didapati terdapat beberapa skop kerja kejuruteraan yang berisiko tinggi berhadapan dengan penyakit dan kerja luar yang merbahaya.

Terlalu banyak untuk diulas, diharap CEUPACS dapat membantu untuk kita berdiri sama tinggi dengan negara jiran !!

Tanpa Nama berkata...

Skim Juruteknik bila nak dinaiktarafkan....dh lama dh tunggguuuuu....

Tanpa Nama berkata...

Syabas AJK Cuepacs yang bertungkus lumus memperjuangkan bg mendapatkan keselesaan kepada PA.Km sokong penuh, agar pihak kerajaan memberi bonus kepada semua PA.Sebanyak mana pun yang diminta terpulang pada budibicara pihak kerajaan untuk memberinya sebagai penghargaan diatas perkhidmatan dan menaikkan semangat kami untuk terus berkhidmat dan berjasa kepada negara.

Tanpa Nama berkata...

gaji perlu di beri penyelarasan baru mengikut pencapaian akademik... bagi elaun khas bagi mereka2 yang memiliki kelayakan yang lebih tinggi daripada jawatan yang disandang...

Tanpa Nama berkata...

kalau bagi sebulan gaji...mcm tk adil jk...org yg bergred tinggi dpt bnyak..kami yg gred rendah dapt brpa jk...bg sama rata cntoh ny 3k sorg smua sama jk..dr gred 1 - jusa ke..bru adil...

spycam najib berkata...

Bila masa hangpa ni kerja ha..asyik minta bonus..bonos...time kerja ni sibuk buka internet....aku report kat najib kang baru hangpa tau....

stabang berkata...

sekarang nie kat kampung harga sewa umah pon dh dekat 300, tapi dlm slip gaji stil 180, klu 180 tu sewa bilik blh la mana ada sewa umah 180 zaman sekatang nie, jpa tak nampak ke semua tue or buat2 tak nampak,
klu gaji tak naik jugak sy berpendapat ramai penjawat awam mcm bomba imigration kastam terlibat dlm rasuah

knp gaji mereka tak sama ngan gaji polis padahal semua menyumbang kepada negara? konpius

Tanpa Nama berkata...

Kami cuepacs dan MTSU dalam proses untuk menyusun semula kenaikan gred bagi semua skim teknikal diharap bersabar, semuga berjalan lancar

Tanpa Nama berkata...

sepatutnya penjawat patut besyukur, bangun pg2 masih ada kerja, kalau kerja kilang nk bangun pagi pon takot, kot2 sampai je kilang. kilang tutup,Asyik dok cerita masalah jer,kerja banyak lah,komited la,..

balik kampung tanam jagung, baru tau rasa nk bersyukur atas apa yg ada la nie

Tanpa Nama berkata...

Yang cakap balik kg tanam jagung tu patutlah diri sendiri buat dulu krana sikap macam awaklah menyebabkan daya saing atau kraetiviti penjawat awam terbantut dan mereka tak memerlukan kakitangan sedemikian

Tanpa Nama berkata...

mmg la bersyukur sbb masih ade kerja tp kalu kerja pun sampai anak bini x mampu disara disbbkan ekonomi dan gaji yg rendah buat ape?jgn kite ade sikap pentingkan diri ingat sikit orang lain. hidup ibarat roda......

Tanpa Nama berkata...

kenapa kenaikan dari segi gaji dan elaun PDRM sentiasa dititik beratkan? mmg PDRM bekerja keras menjaga keamanan negara tetapi janganlah sampai kebajikan PDRM je dititik beratkan,kami penjawat awam yang lain turut menyumbang ke arah keamanan & ekonomi negara..... pikir2 kan lah sebelum kami penjawat awam rasa tertindas...

Tanpa Nama berkata...

Ada cadangan agar penjawat awam diberi 2 bulan bonus, katanya permohonan ini telah dihantar oleh cuepacs kerana cuepacs merasakan kerajaan patut bagi berdasarkan ekonomi negara kita bertambah baik spt disebut2 dalam media maka buktinya dapat diraskan oleh 1.2 juta penjawat awam kerana mereka juga turut menyumbangkan kejayaan ekonomi kita.

Tanpa Nama berkata...

NI saranan akau untuk kump sokong:
1)Gaji minimum =RM4500.00
2)Elaun rumah =RM700.00
3)Elaun keraian (utk lepak kat warung) = RM500.00
..amacam ?? setuju??..
Tak sedar dek untung..
La ni si Omar tu gaji dia dah lebih RM4000..jangan harap dia nak mintak bonus RM2000 utk semua..
hati dia pun macam korang jg yang dengki kat kump PnP...

Tanpa Nama berkata...

NI saranan akau untuk kump sokong:
1)Gaji minimum =RM4500.00
2)Elaun rumah =RM700.00
3)Elaun keraian (utk lepak kat warung) = RM500.00
..amacam ?? setuju??..
Tak sedar dek untung..
La ni si Omar tu gaji dia dah lebih RM4000..jangan harap dia nak mintak bonus RM2000 utk semua..
hati dia pun macam korang jg yang dengki kat kump PnP...

Rabu, Oktober 06, 2010 10:59:00 AM

NI MANGKOK HAYUN MANA PULAK NI..MASUK AJE TERUS MENGATA KUMPULAN SOKONGAN..BIADAP BETUL

Tanpa Nama berkata...

groutMacam manelah Allah nak beri kita rezki kalau kita masih bersifat macam tu kenalah baik sangkaan mudah2 dilorongkan oleh allah dgn rezki yg baik halal lagi berkat, kita sama2 berdoa agar di beri allah segala Kekayaan kpd negara kita dan melimpah segala kekayan itu kpd semua rakyat begitu juga kita sebagai penjawat awam, amin, ya rabal a lamin.

Tanpa Nama berkata...

Saya percaya dan yakin En Omar Osman selaku presiden Cuepac masih mempunyai kewibawaan beliau dalam menuntut Bonus begitu juga dalam memohon pelarasn gaji bagi 1.2 juta penjawat awam, kadang2 dia ditomah macam2 tetapi saya percaya dan yakin insallah beliau masih mempunyai kekuatan sendiri untuk terus berjuang dalam menjamin kebajikan unutk semua penjawat awam di sektor awam ini.

Teruskan Pak Omar Jangan mudah mengalah insallah Allah akanmemberi kejayaannya.

PA berkata...

saya lebih setuju sekiranya bonus tak diberikan tapi naikkan skim gaji penjawat awam yang dah lama tak naik supaya setaraf dengan negara jiran. X-specially gaji untuk PA yang berkemahiran tinggi !!
Dr, akauntan, arkitek, Engineer, Juru ukur, pemeriksa dan yang mana keja2 susah dan letih lah !!

Tanpa Nama berkata...

harap cuepacs dapat mohon dengan kerajaan,untuk naikkan elaun perumahan dan adakan elaun kerja malam untuk kakitangan perubatan.

Tanpa Nama berkata...

Omar boleh belah ....Presiden Cuepacs yang tahu jual ikan di pasar.
Kah .. kah ..

Tanpa Nama berkata...

Sesetengahnya berangapan tuntutan Cik Omar Osman sukar dilayan oleh pihak atasan termasuk PM krana kedudukan cik Omar sendiri selaku penjawat awam berada di gred kumpulan sokongan yg menyebabkan orang atasan memandang rendah kpd beliau tetapi saya yg berada pada gred 44 berangapan cik Omar mampu menyuarakan hasrat penjawat awam terutama peringkat bawahan ini dgn diplomasi yg beliau ada saya rasa k'jaan atau org atasan akan menilai dan mengambil kira tuntutan yg mewakili peringkat bawahan ini, begitu juga secara amnya tuntutan mewakili bagi 1.2 juta penjawat awam,
K'jaan juga sudah ada jawantakuasa sendiri yg akan menilai bagi pergerakan gaji kimpulan2 profesional dan atasan , perkembangan kemajuan mereka sntiasa dinilai secara konsisten walaupun pihak ini tidak membuat sebarang tuntutan.
Saya selaku salah seorang jawatankuasa MBJ yakin dgn usaha2 yg telah dibawa oleh Cik Omar Osman mudah2an kali ini PM akan memberi perhatian dalam tuntutan bonus serta pelarasan gaji dalam bajet 2011 yg akan datang, insallah.

Tanpa Nama berkata...

org suruh balik kampung tanam jagung..suruh org tu balik...kalau berani pi la cari kerja lain..asyik dok mintak je..asalnya nk kerja kerajaan dari kerja kilnag, dah dapat kerajaan tk ckup gak belanja, mintak2 plak tu, tk bg, marah2, baik bhenti jer..cari kerja lain yg korang rasa gaji banyakkk.....

Tanpa Nama berkata...

Rasanya bajet kali ni PM kita tak menghampakan hasrat yg telah dituntut oleh cuepacs bagi 1.2 juta penjawat awam.

Kemajuan serta pembangunan yg telah dicapai oleh kerajaan akan dapat dikongsi bersama oleh penjawat awam sebagai bukti kerajaan kita benar2 berwibawa dalam membangun dan mentadbir negara agar penjawat awam akan lebioh dedikasi serta komitmen dalam menjalankan tugas.

Tanpa Nama berkata...

Saya begitu yakin dan optimis dalam tuntutan yg telah dibawa oleh cuepacs kpd PM kita, mudah2an PM dapat memberi harapan baik dalam mengembirakan 1.2 juta penjawat dalam menempoh era kearah negera berpendapatan tinggi insallah

PENJAWAT AWAM 1MALAYSIA berkata...

KAMI PENJAWAT AWAM KUMPULAN SOKONGAN I DAN II YANG BERADA DI SELURUH MALAYSIA BERHARAP SEMOGA PAK OMAR KITA BERJAYA MEMPERJUANGKAN HAK-HAK KITA SEBAGAI PENJAWAT AWAM MALAYSIA KEPADA KERAJAAN MALAYSIA KHUSUSNYA DALAM PEMBENTANGAN 'BAJET 2010' 15 OKTOBER INI OLEH YANG AMAT BERHORMAT PERDANA MENTERI KITA YANG BERKAITAN DENGAN ISU-ISU UNTUK MEMPERTIMBANGKAN PEMBERIAN BONUS, KENAIKAN GAJI DAN ELAUN PERUMAHAN SERTA PELARASAN GAJI KEPADA PENJAWAT AWAM MALAYSIA DEMI UNTUK KESEJAHTERAAN RAKYAT SELARAS DENGAN "RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN" TERIMA KASIH!... PAK OMAR.... dan JUTAAN TERIMA KASIH!... KAMI UCAPKAN KEPADA PERDANA MENTERI 1MALAYSIA KITA SERTA KERAJAAN MALAYSIA... HIDUP!... 1MALAYSIA!... MALAYSIA BOLEH!...3X

Rahman Nanyan berkata...

kami penjawat awam sokongan amat yakin pada usaha Umno dan BN membela rakyat, bagaimanapun jika tiada bonus tahun ini sila salahkan pembangkang yang tidak pernah memberi bonus kepada kita sesen pun

bersyukur kerana mendapat pemimpin prihatin yang bersusah payah memberikan wang raya RM500 kepada semua PA walau ramai yang tidak patriotok dengan enggan menjadi ahli

Tanpa Nama berkata...

Kita perlu yakin dgn k'jaan yg ada telah membuktikan kecekapan dan kemajuan dalam pentadbiran sehingga membawa negera kita setanding dgn negara2 maju sebagi mebuktikannya insallah kerajaan akan memberi sekurang2nya 2 bulan bonus serta pelarasan gaji baru tanda perihatin dan penghargaan kerajaan kepada sektor awam

Tanpa Nama berkata...

Saya rasakan pun begitu k'jaan akan memberi bonus sekurang2nya 2 bulan gaji kpd penjawat awam sebagai membuktikan k'jaan kita telah berjaya meningkatkan kemajuan negara disamping pengiktirafan kepada sektor awam

Perkara ini besar kemungkinan akan dibawa pada bujet 2011 akan datang sama2lah kita nantikan

Tanpa Nama berkata...

tengoklah esok...benda dah disign oleh PM yang kata 2 bulan bonus memang akan diberi...hehehe...info bocor dari JPM...TAPI LEBIH SETUJU BAGI aja RM 3000 setiap P.A...lebih adil dan saksama...itulah 1 Malaysia

Tanpa Nama berkata...

Hampeh....tak payah le 1Malaysia ke, hape ke,,, yg penting kita tumbangkan BN dalam PRU ke 13 nanti...siasat najib bab Altantuya dan kapal selam yg tak leh menyelam.... HIDUP PAKATAN RAKYAT

Tanpa Nama berkata...

Presiden Cuepacs cakap je pandai..padahal haprak..dpat pangkat dato' terus senyap jer..