SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PENJAWAT AWAM TIANG SERI NEGARA

17 Oktober 2010

CUEPACS HARAP KERAJAAN TIMBANG SEMULA BONUS 2 BULAN

Bernama
16/19/2010


KUALA LUMPUR: Kongres Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) berterima kasih atas pemberian bantuan khas kewangan RM500 kepada penjawat awam, namun berharap kerajaan akan mempertimbang semula pemberian bonus kepada 1.2 juta penjawat awam tahun ini. Presidennya, Omar Osman, berkata pemberian bonus sememangnya sesuatu yang dinanti-nantikan oleh semua penjawat awam setiap kali pembentangan bajet kerana ia dapat meringankan beban mereka.

"Kalau tidak dua bulan sepatutnya dapat menikmati sekurang-kurangnya sebulan atau setengah bulan bonus atau RM1,000 hingga RM1,200," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini. Omar berkata, beliau akan membuat permohonan rasmi kepada kerajaan dengan menghantar surat kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, Isnin ini bagi memohon pemberian bonus dua bulan gaji kepada penjawat awam. Secara keseluruhannya, Omar menyifatkan Bajet 2011 sebagai komprehensif kerana memberikan beberapa insentif lain kepada penjawat awam termasuk menaikkan elaun guru Kelas Al-Quran dan Fardu Ain (KAFA) dan pemansuhan sistem Penilaian Tahap Kecekapan (PTK).

Mengenai pemansuhan PTK, beliau berkata: "Pemansuhan PTK amat diharapkan, ia menjadi "ubat hati" kepada ketiadaan pemberian bonus kepada penjawat awam tahun ini". Beliau turut mencadangkan dengan pemansuhan itu, kerajaan dapat menggunakan kos yang diperuntukkan untuk pengurusan peperiksaan PTK kepada pelbagai perkara lain. "Apabila tiada peperiksaan PTK, kita harap tidak berlaku banyak birokrasi dalam urusan kenaikan pangkat. Kenaikan pangkat dapat dinilai berdasarkan penilaian prestasi serta kecekapan, menghadiri kursus, melihat sumbangan seseorang penjawat awam dan mengikut kekananan," katanya. Peperiksaan PTK diperkenalkan pada November 2002 yang bertujuan menghapuskan budaya mengampu ketua jabatan dan memastikan hanya mereka yang layak menerima pengiktirafan. Mengenai perkhidmatan Pegawai Khidmat Singkat yang akan tamat perkhidmatan pada 31 Disember ini disambung untuk tempoh setahun lagi, Omar berkata agensi yang terlibat perlu mematuhinya dan mengharapkan pegawai berkenaaan diserap sebagai penjawat awam tetap.
Omar turut menyambut baik kemudahan penjawat awam memiliki rumah serta memperbaiki syarat membuat pinjaman perumahan dengan menaikkan had kelayakan maksimum pinjaman perumahan kepada RM450,000 berbanding RM360,000 pada masa ini, berkuatkuasa 1 Januari 2011. "Ini dikira baik, cuma perlu memastikan pelaksanaan berlaku dengan betul dalam kemudahan pinjaman perumahan termasuk kepada keluarga penjawat awam dan tiada pilih kasih termasuk Skim Rumah Pertamaku dapat dinikmati oleh golongan muda yang baru bekerja," katanya. Sementara itu, Presiden Persatuan Pesara Kerajaan, Datuk Paduka Raja Wan Mahmood Pawanteh, berkata kerajaan sentiasa prihatin kepada golongan pesara yang pernah berbakti kepada negara. Presiden Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM), Datuk Muhammad Abdul Ghani, pula berkata bantuan RM500 itu adalah pemberian istimewa terutama kepada bekas tentera. - BERNAMA

163 ulasan:

Kuli berkata...

Boleh dapat ke ni.... Penjawat Awam dah tawar hati dengan isu bonus ni...
kalau Kerajaan benar2 menghargai khidmat dan jasa penjawat awam isu bonus ni sepatutnya tidak timbul... Kita penjawat awam seperti PENGEMIS setiap kali belanjawan tiba.... ITULAH HAKIKATNYA.... Kalaulah Kerajaan sendiri tidak nampak sumbangan Penjawat Awam ni siapa lagi...... Malang nasib Penjawat Awam......

Tanpa Nama berkata...

"menaikkan had kelayakan maksimum pinjaman perumahan kepada RM450,000 berbanding RM360,000 pada masa ini, berkuatkuasa 1 Januari 2011" ni nak dibanggakan tak payalah... penjawat awam conform tak dapat puye setakat kelayakan je dapat nak bayar dengan ape?????? ingat penjawat awam ni banyak gaji ke... hutang je banyak tau.... sedarlah sikit.. ni nampak mcm hina Penjawat Awam je... sedih...sedih...sedih....

Tanpa Nama berkata...

x payah la nak mimpi pak omar....duit tue nak guna bagi projek kat kroni buat menara merdeka sebanyak 5 billion....

p.a yg dah lama tak berharap berkata...

hmmm seorg demi seorg penjawat awam meluahkan rasa hati di sini.betul latu, saluran melalui cuepacs.rasanya x perlu lagi berharap utk dpt bonus lagi, cukuplah tahun lepas dilabel "tidak bermoral", dapat rm500 je.tahun ni dapat rm500 duit raya n rm500 lagi duit anak2 nak sekolah.saya berpendapat jika p.a boleh terima rm500 tahun lepas, dan rm500+rm500 tahun ini,besar kemungkinan trend pemberian wang saguhati ini akan berlangsung selama mana dia menjadi pucuk pimpinan merangkap menteri kewangan.justeru amatlah malang sekali kepada p.a apabila pengganti pm nanti juga akan meneruskan amalan duit raya n duit anak nak sekolah ini kepada p.a. Ini seolah2 kurang menghargai khidmat p.a dan seolah2 p.a bukanlah rakyat yang seharusnya mendapat perhatian dan pembelaan.sekadar memberi pandangan peribadi berkaitan bajet 2011 semalam, "gali lubang, kambus lubang". itu yang terlalu ketara dengan penurunan pelbagai itu ini, insentif itu ini dan disusuli pula kenaikan cukai perkhidmatan menjadi 6% seterusnya termasuk siaran tv berbayar juga dikenakan cukai perkhidmatan. Macamlah semua p.a ini golongan berpendapatan tinggi yang perlu dicukai ke hulu dan ke hilir. maaf jika ada ayat2 di atas mengguris perasaan sesiapa.

Tanpa Nama berkata...

alahai cuepacs, sedih aku nengok cuepacs ni. tajuk topik ni pun lembut je, tak ada ketegasan langsung

Tanpa Nama berkata...

amat malang sekali harapan pa semua nak mengharap penghargaan dari pm tidak di hargai..tak mcm pm sebelum ini amat perihatin terhadap pa terutamanya golongan bawahan..apakah nasib kita selepas ini???????adakah malang malang malang dan seterusnya..

Tanpa Nama berkata...

PAYAH DAH NAK DAPAT BONUS,,,NAK NAIK GAJI PUN ENTAH BERAPA PULUH TAHUN LAGI...QUEPACS MCM MANA NI...PAK OMAR....JUMPA LA TERUS PM TAK PAYAH LA HANTAR SURAT NI DULU DAH BYK KALI ANTAR SURAT...JUMPA DAN MINTA....NAIKKAN SIKIT GAJI ATAU TAMBAH ELAUN BARU JIKA BONUS TAK DILAYAN...DAH BYK TAHUN MCM NI TAK ADA APA MCM MANA NI PERJUANGAN QUEPACS......

Tanpa Nama berkata...

Tak perlu mintak itu dan ini cuma Cuepacs perlu bawa PM ziarah kehidupan penjawat awam yang hidup susah..mesti tersentuh punya.

Tanpa Nama berkata...

...beini lah nasib PA.. umpama melukut di tepi gantang...
..hidung tak mancung pipi tersorong sorong..

Tanpa Nama berkata...

nampaknya PM terlalu berani untuk mengadai negara. rakyat boleh memberontak dgn pelbagai cara. sudah lupa kah mereka PRU12. Aku tidak sanggup untuk berada di tangan yang lain tapi PM seolah-olah leka dengan kemasyhurannya ketika ini. Jangan begitu PM...bagi lah kegembiraan sedikit kepada kami kakitangan awam yang tidak berbelah bagi dalam menaburkan bakti. saban tahun kami macam pengemis tapi langsung tidak diendahkan. Semua budget yang dibentangkan bukannya utk semua lapisan rakyat tapi lebih jelas kepada golongan atasan semata-mata. mana kami ada duit nak membeli belah. kalau ad apun bukannya setiap hari. kalau tak dpt bonus bagilah kenaikan gaji. apa sgt lah drpd kehilangan tampuk pemerintahan.

Tanpa Nama berkata...

menara 100 tingkat bape billion tuh?
bonus hanya 500? kenaikan takdak? tapi p.a duk kena tolong org duk wat keja2 org politik... kasihan p.a.....

p.a pulak kena plan anak hanya utk 3 org !!!

permata pulak dapat 110juta !!
jkkk dapat 800 sebulan !!

aku?

Tanpa Nama berkata...

kepada pak Omar,rayulah pada PM ,kasihanilah penjawat awam.gaji tak naik ,bonus tak dapat,cola tak selaras.macam mana nak jadi negara berpendapatan tinggi...yang makin tinggi menara dan harga barang.

Talib berkata...

tu la suruh masuk Umno dan bersyukur tak mahu, kan sama2 dah merasa.. tu pun YAB PM sanggup bagi juga RM500 semata2 kerana hatinya yg tulus tu tersentuh dgn kebajikan penjawat awam.. tahniah PM.. kami seluruh PA mendoakan kemenangan kerajaan Malaysia menang pilihanraya di Galas dan Batu Sapi nanti

saidi bin abd sudim berkata...

kakitangan awam bodoh.. bagi korg dapat apa???? tp buat bangunan maka dapat menjana ekonomi.. bangang nak mampus...

Tanpa Nama berkata...

tak paham betul la...peratusan bangunan kosong yang tidak disewa agak tinggi bilangannya , pastu nak buat lagi bangunan tinggi lagi..menghabiskan duit rakyat betul la...bukan tak syukur rm500 tapi patut ker?....tepuk dada tanya iman dan selera

Tanpa Nama berkata...

Saya sangat kecewa dengan PM dan kerajaan yg tidak menghargai kakitangan awam selama 3 tahun berturut2. Tak ada bonus sebab katanya 'tak mahu berbelanja berlebihan' tapi bina bgnn pencakar langit (sdgkan bilangan hartanah yang belum terjual seluruh negara mencecah billion ringgit), bina kediaman pembesar negara RM800 juta sedangkan kediaman yang ada elok lagi, lupuskan cukai utk barangan kesukaan pelancong (barangan keperluan rakyat sendiri seperti gula, petrol, susu, dan byk lagi tak pernah difikirkan pun), tak ada kenaikan tol utk 5 tahun (hakikatnya duit rakyat juga nanti yang akan digunakan utk bayar pampasan sbb tak naik tol tu, serta berapa kerat dan berapa kerap sangat rakyat jelata yang susah guna lebuhraya tu)...

Rintihan penjawat awam tidak didengar selama 3 tahun, tiba masanya untuk saya memekakkan telinga bila kerajaan memerlukan undi saya nanti. Rakan2 lain camna? Setuju?

Tanpa Nama berkata...

aku yang dok pening ni harga susu anak yang makin melambung harganya..sedangkan susu bayi nie diminum sekali dgn mereka yg berpendapatan rendah/miskin bandar...aduhhhhh inilah belanjawan transfomer namanya

oman berkata...

Kepada PM dan seluruh ahli kabinet, berilah apa juga alasan untuk mewajarkan tindakan kalian menafikan bonus untuk kami penjawat awam. Kami tak nak dengar lagi dah, sama ada anda mendengar keluhan kami, atau kami akan pekakkan telinga nanti bila anda memerlukan kami!

Kami tunggu pru13, umumkan p/raya segera!!!

Tanpa Nama berkata...

undi penjawat awam ada berapa bnyk je..1.2 juta je..
undi yg bukan penjawat awam? ada berapa juta? baik bela yg lebih juta2 tu.

oman berkata...

Betul tu undi penjawat awam cuma 1.2 juta, tapi kalau ditambah dengan undi yang dah ke pihak sana pada pru12 hari tu, tentu menggugat juga!!! Belum dikira lagi suami/isteri penjawat awam tu sendiri!!

Apa pun kalau benar kami tidak diperlukan, kami akan pastikan ia benar2 berlaku!!!

Tanpa Nama berkata...

kalau k'jaan betul2 mau MENGHARGAI khidmat penjawat awam,sudah beberapa tahun dulu dah kasih 2 bulan bonus. Cuepecs brthr...jangan day dream lah,tak payah tipu sendiri lah . sampai 2020 pun tak ada 2 bulan bonus. sendiri jaga sendiri lah - goodluck brths and sisters

Tanpa Nama berkata...

Aku dah cakap..masa ada kuasa ni pulunlah habis-habisan..buatlah apa yang patut demi untuk membelasah harta2 yg ada .Tak paham ke?..manalah tahu PRU akan datang ni dia tumbang dah tak berkuasa lagi jadi inilah masanya. Kalau anda tak percaya kepada yg tahu dimana terletaknya Jln Cochrane KL, disitu ada sebuah petrol Pump Petronas adalah kepunyaan Rosmah. Tak caya datanglah jengok kat situ. Kuarters dah roboh aleh2 tercoggok Petrol Pump Petronas. Sendiri mau ingatlah..Lu pikirlah sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Tak dapat bonus tak apa tapi bagilah elaun perumahan naik ka , elaun tetap khidmat awam ka, la ni naik ELAUN BASIKAL nak buat apa, banyak sandiwara bajet kali ni. elaun perumahan RM180. Nak sewa rumah apa? reban ayam pun sewa 300 sebulan. Cehhhh.

Tanpa Nama berkata...

Seluar dalam apa ada kene mengena dgn bajet.Perlu ke pakai seluar dalam mahal2 buat lawak sekor ni. Yg pakai seluar dalam berjenama adalah Big Mama. Kahak tuiiii

Tanpa Nama berkata...

tolong yang bergaji bawa rm3000 beli rumah - apa istimewanya? yang bergaji bawa rm3000 bukan kaya younno,ada banyak bil2 atau hutang2 yang nak diberes. yang untung itu housing contractor, bukan yang bergaji bawah rm3000 yang dapat manfaat. increase penjawat awam gaji dan juga gaji2 yang kerja di private companies dan baru boleh cakap bajet2011 best. all these and that dari bajet2011 tak ada meneaningful direct impact kepada sokong group yang made up of most of the wage earners.maternity leave 90 or 120 days apa guna kalau bo lui atau tak cukup lui untuk hidup?

Tanpa Nama berkata...

nak beli rumah gaji tak naik...elaun tak naik...harga rumah pula naik...budget apa benda...?? Susu anak naik...belanja bulanan naik...PM apa benda budget tahun nie...??? Ingat harga rokok naik dapat merasa kenaikan elaun atau gaji. Kalau tak dapat bonus kami tak kisah tapi kajilah gaji atau elaun kami nie....masih di takuk lama. RM 500 ratus tue habis kat seorang anak jer...Nampaknya ramailah penjawat awam akan buat loan dengan bank pada tahun nie...so tambah hutang ler lagi.

Tanpa Nama berkata...

banyak pembaziran duit rakyat dalam pojek2 yang bodoh sekali dan sikalang kasih penjawat awam rm500 dan suruh kame bersyukur - phui !

Tanpa Nama berkata...

"CUEPACS HARAP KERAJAAN TIMBANG SEMULA BONUS 2 BULAN"

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA......MENANTI BUAH YANG TAK GUGUR...TOKEY BATU PERMATA SUDAH DAPAT APA YANG DIA MAHU.....HAHAHAHAHAHAHAhahahahahahahahahaha..

Tanpa Nama berkata...

Dulu PM kata nak tarik golongan bukan bumiputera masuk kerja kerajaan terutama dalam kumpulan sokongan....Semua janji2 kosong...Gaji pun masih rendah...bukan bumiputera tengok dan gelak jer...kuikuikui....Macamana nak tarik golongan profesional masuk kerja kat kerajaan...diaorang pandang pun gelak jer...ciput tul gaji kat malaysia nie...

Tanpa Nama berkata...

BETUL-BETUL MEYIKSAKAN HIDUP SEKARANG NI...DAH LAH SEMUA HARAGA MINYAK, RUMAH, BARANG DAN KOS HIDUP MENINGKAT...TAPI GAJI TAHAP BEGITU JUGA...NAIKKAN KELAYAKAN MEMBELI RUMAH PUN. KALAU GOLONGAN SASAR MASIH TETAP TAK MAMPU BELI RUMAH HARGA RATUSAN RIBU TU. TAK GUNA JUGA...JANGANLAH CAKAP PENJAWAT AWAM YANG BERPENDAPATAN RM 3000 KE BAWAH..YANG BERPENDAPATAN RM 3000 TU GOLONGAN PEGAWAI SAJA..ITU PUN SEDIKIT SAHAJA PENGAWAI DI DALAM KERAJAAN...MEREKA MAMPULAH..KALAU YANG PEMBANTU TADBIR DAN KEBAWAH ITU LAH YANG PALING RAMAI DI DALAM PERKHIDMATAN AWAM...ORANG ATASAN TAK RASA KESUSAHAN ORANG YANG DI BAWAH NI...POLISI KAMU TU MENGUNTUNGKAN SYARIKAT-SYARIKAT KAMU DAN SAUDARA-MARA KAMU YANG TELAH KAYA SAJA...YANG KAMI BERADA DI BAWAH BERPENDAPATAN RENDAH NI AKAN TERUS SESAK TAK BOLEH BERNAFAS.....KALAU DAH ORANG YANG KAYA JA YANG NAK HIDUP DI ATAS MUKA BUMI NI, TAK LAMA LAGI TENGOKLAH....BALA AKAN DATANG MEMUSNAHKAN KEKAYAAN KAMU TU....

Tanpa Nama berkata...

timbang jgn tak timbang..... kalau guna DACING.. sure tak dapat.

Tanpa Nama berkata...

sudah-sudah la presiden cuepacs.. kiter bukan peminta sedekah. kalau kerajaan tak nak bagi itu hak die.. sama la macam keje private.. kalau company tak de untuntung mcm mana nak bagi bonus..

Jadi majikan ade hak nak bagi bonus dan sebagai pekerja kiter ade hak untuk cari majikan lain.. Fikir-fikir dan renung-renungkan.. selamat beramal..

Tanpa Nama berkata...

Huiiii..mmg betul tuuu...RM500???cukup belanja seorang anak jer...yang bersekolah...PA betul2 macam pengemis..setiap tahun dok depan TV tunggu bajet...BONUS..pa di dapat..KELAKAR. Mmg nak bersyukur..tapi kadang susah mau cakap..Jika join UMNO..dapat keistimewaan ka?..jangan pandang pada bangunan..PA..bnyk kategori..cuba turun padang..pandang2 PA kerja kat hospital sbgai orang bawahan..tak penat ka?Kami prihatin terhadap pelanggan..tapi adakah kami di pandang tinggi oleh BOS BESAR? Gaji tak naik..kos hidup semakin meningkat.Elaun rumah rm180 sahaja..tidak dipertimbangkan kenaikannya sedangkan sewa rumah pun da rm550..ha ha..gaji penjawat awam sangat kelakar..penat saja bekerja tapi yang dapat nama??????nah kepada bukan penjawat awam...jgn ingat kerja d sektor kerajaan ini amat menguntungkan..ada baiknya ada jugak buruknya..nasib penjawat awam di tangan BOS BESAR....Pak Omar tulus mahu tolong PA tapi tidak diendahkan oleh PM!!!

Tanpa Nama berkata...

Penjawat Awam da tawar hati dengan isu2 bonus ni..dibayar rm500 bulan disember?tak la jgk teruja sangat coz ingatkan tak dapt..lagipun tahun sudah..dapat rm500 dibahagi 2 lagi pembayaran..so ingatkan hujung tahun tak dapat coz da dapat angpau raye.. Harapan penjawat awam agar..gaji penjawat awam d gred bawahan d bincangkan..tapi hampa...bonus 2 bulan tak dapat,,cuma bantuan kewangan rm500 jak tuk belanja sekolah..syukur jgk la..tapi cukupkah untuk anak yang bersekolah lebih dari 2 orang?...ha ha ha..KELAKAR sungguh bajet 2011 ini..

Tanpa Nama berkata...

tahnia kepada PM krn telah melihat masalah kakitangan...memberi kami wang sedekah sebanyak rm1000...
i dah bosan dengar cerita dongeng cuepacs yg selalu cakap nak minta 2 bulan bonus or sebulan or honorium tapi at last jadi YES MEN..bagi saya
NEGARA MAJU BUT KAKITANGAN JADI PENGEMIS...SEBAB TU PM BG SEDEKAH SERIBU RM

Tanpa Nama berkata...

tu la engkorang semua..bila pak omar/cuepacs cadang/suggest apa2 untuk P/A,enkorang kondem dia..macam2 engkorang kata kat dia..nampak sangat kita semua P/A tak bersatu hati..so PM nampak ada kelemahan la on our side..nah..jawabnya..haprak abuk..tp perlu ingat 1.2 million x 2 dah brape undi yang dia rugi..itu x campur mak ayah dan anak2 P/A yang boleh ngundi..BUDGET 2011 SUCKS !!!!

Tanpa Nama berkata...

aku berjanji tidak akan undi BN lagi pada PRU13, cukup lah selama 3 tahun harapan kami di ranapkan.

Tanpa Nama berkata...

gaji KSN cecah RM8000 lebih..memang le tak terkesan dengan ekonomi dan inflasi yg meningkat. setakat petrol naik seposen dua apa heran...takat celah gigi je.

cuba lihat kakitangan sokongan yg merangkumi lebih 70% seluruh penjawat awam.. gaji bulan2 takat cukup makan. ni nak masuk tahun baru dengan budak sekolahdan insuran kereta.. mana nak cekau duit

harap pemkan semulaberian bonus dipertimbang

Tanpa Nama berkata...

Tahniah pada pm kerana telah menghampakan harapan anak-anak saya yang mengharapkan kenaikan gaji atau bonus pada orang tuanya.Yang pm utamakan hanya lah keluarganya terutama isteri kesayangan tahi kucing dia yang mendapat berjuta-juta. Mudahan-mudahan doa kesal anak-anak saya akan memakan pm sekeluarga terutama orang-orang kesayangan pm..AMIN!!!!!!!...

Tanpa Nama berkata...

pm beri rm500 tapi kerajaan negeri belum tau bagi atau tidak terutama pada kami p.a negeri sabah harap-harap ketua menteri bagi juga untuk tambah-tambah belanja persekolahan anak-anak yang bukannya seorang dua.

Tanpa Nama berkata...

hmm..tambang ke tempat kerja + makan tengahari + duit poket anak2 sekolah +sewa rumah + duit letrik + duit air + belanja dapur + + + + rokok stop lama dah..la haii..x cukup gaji nak tampong...nampak gayanya..besok kena bawak teksi lepas abis kerja...harap2 anak buah kat ofis x nampak..nnt riuh kat ofis..c.c bawak teksi malam2..

Tanpa Nama berkata...

SALAM. KEPADA KAWAN-KAWAN YANG MENGHADAPI MASALAH KEWANGAN, SAYA BOLEH MEMBERI NASIHAT KONSULTANSI PERCUMA SILA EMEL USTSULAIMAN@YAHOO.COM WASALAM

Tanpa Nama berkata...

"Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan" la sangat..cam hape la...PM tak pernah hidup susah macam penjawat awam. Dari kecik dah senang. Tak pernah merasa tak cukup makan. Sebab tu tak tahu macam mana perasaan penjawat awam yang mengemis di negera sendiri.

Hellooo...duit yang PM guna duit rakyat la. Die lagi pengemis! Rakyat bayar cukai.

InsyaAllah kami penjawat Awam akan mendoakan untuk PM kite...supaya menerima balasan atas menjalankan tanggungjawab seperti Yahudi!aaaaammmmiiiinnnnnnn x1.2 juta penjawat awam. makbul doa kite.....

Tanpa Nama berkata...

sekarang ni dia berlagak sebab popular dah. tak payah nak ambik ati rakyat pun sebab dia ingat rakyat suka kan dia. itulah aku percaya PRU13 tak mustahil BN jaid parti pembangkang pulak. apabila dah tersungkur pasti sukar untuk bangkit semula. teringat ngan parti Golkar. Jadi sebelum terlambat baik fikirkan semula..... wahai PM. jangan nanti nasi menjadi bubur.

Tanpa Nama berkata...

pemberian bonus sebulan gaji melibatkan kos 3.1 bilion kate PM,,jumlah ini terlalu besar utk kerajaan tanggung,,buat menara rm 5 bilion boleh la pulak,,,konpius la dgn PM,,so kepada PA,,menara lebih penting dari penat lelah anda selama setahun,,,

Tanpa Nama berkata...

kalau PM ada hak menafikan hak pekerja awam...kita pun ada hak dlm mengundi nanti.

kita ada 1.2 juta orang darab dengan 5 jadi berapa? 5 tu kita, bini kita, anak kita, mak bapak kita...5, 6 juta undi lari ke 'seberang jalan'...teruk jugalah PM kita kot...

heeeeeeeeeeeeee........

benci nak komen berkata...

jangan berharap lah nak BONUS..
Aku naik menyampah dah dengar budget ni..
dah lah nak jadi penjawat awam dulu susah..baper taahun tunggu
skrg ni dah kerja baru tau siksa x siksa...
gaji ciput...bonus pulak nak kena RAYU tiap-tiap tahun
nasib lah kalau ader rezki dapatlah...
aku x paham kenapa kerajaan nak bazir duit untuk bina menara 100 tingkat tu ???
sedaangkan kakitangan awam yang kononnya TULANG BELAKANG negara dipinggirkan....kerja macam nak gila nak dapatkan 1 bulan BONUS pun susah...hoiii apa nak jadi......!!!!!

Tanpa Nama berkata...

semua PA kena tipu!
Bagi cuti bersalin 90 hari, tetapi sepanjang perkhidmatan 300 hari, sama je dengan yang lama. 5kali bersalin/60hari.Kalau ambil 90 hari hanya dapat 3 kali bersalin je!
Bagi pelepasan cukai untuk ibubapa RM5000,tetapi cuba semak borang eFiling, pelepasan tersebut sememangnya RM5000 sejak 2007 lagi.
PM main silap mata.
tidak mengapa, biar dia main silap mata.Nanti PRU 13, kita pula main silap mata.Walaupun PA hanya 1.2 juta, saudara mara PA sikitpunya banyak ke? Kalau tidak, tak kan KEDAH,SELANGOR,PENANG, BOLEH DAPAT KPD PKR.
PRU 13,KEDAH MESTI TAMBAH MAJORITI.

benci nak komen berkata...

sokong KULI..
macammaner nak bagi sokongan pada kerajaan??
kerajaan xmenghargai kaitangan awam...
mmg kita ibarat PENGEMIS
sepatutnya tak perlu kita meminta-minta

benci nak komen berkata...

BUDGET2011 ntah hape2
benci aku dengar...
xnak bagi bonus pun xpelah
sekurang2nya pertimbangkan kenaikan gaji....dah lah gaji kecik,BONUS susah nak bagi...
bukan setakat aku baper ribu lagi hati kakitangan awam yang terluka..benci..
penipu semua tuh kata RAKYAT DIDAHULUKAN !!!

Tanpa Nama berkata...

Harap kakitangan negeri Kedah, kelantan, Selangor & Pulau Pinang akan dipertimbangkan bonus sebanyak sekurang-kurangnye sebulan gaji.. sekiranya kerajaan negeri2 tersebut turut sama mengikut jejak langkah kerajaan persekutuan untuk hanya memberikan wang ehsan sebanyak RM500, ini akan mengecewakan kakitangan awam dan kakitangan awam akan beranggapan 2x5 saja Pusat dan negeri..

Jadi tak terbuka la hati mereka nak menukar majikan baru..

hidup Gomen berkata...

kita harus bersyukur kerana Umno amat pemurah pada kita. alhamdulillah BN. kami PA amat menyanjungimu para pemimpin Umno yg amat tawadduk lagi karamah itu

Tanpa Nama berkata...

tolonglah presiden itu hari kata mahu 2 bulan sekarang minta setengah bulan pula apa cerita inijangan harap dia nak bagi.

Tanpa Nama berkata...

ok...semua pa sila buat undi tak percaya kat PM najib...suruh muhYiddin yassin naik pulak...nampak sangat najib dan rosmah nak perabih duit kita semua buat menara yang tah pa faedahnya untuk semua tu...saja nak buat monumen cam pak dia gak buat...contoh KOMTAR tu.....aku fikr menara tu dinamakan KOMROS atau KOMNAJIB....bapak borek anak rintik...atau hadiah kat bini dia sebab dia ada tutup scandal pi kelab mxxxx

benci nak komen berkata...

aper perlunya perabih duit untuk menara????
janji tinggal janji kata rakyat di dahulukan...

Tanpa Nama berkata...

tak payah dok merepek lg la wahai pemimpin QUEPACS... Dah sah mmg nilai PA kat malaysia ni RM500 ja... asyik kena kelentong hidup2...

Rahman Nanyan berkata...

saya amat kesal kerana cuepacs cuba bersetongkol dengan pembelot parti apabila enggan menyokong dasar yang ditetapkan oleh PM kita yg amat disanjungi. kita jgn pertikai, apa yang dibentangkan itu amatlah baik untuk penjawat awam sekelian, mungkin slepas menara PNB siap kita dapat melawat dgn percuma ke sana, itupun rahmat utk kita semua

Tanpa Nama berkata...

walaupun saya x kerja di bawah pentadbiran PR, harap negeri2 bawah PR pakat bagi BONUS yang sebenar untuk kakitangan.

siapa perlukan projek pembangunan yg melampau? projek ratusan juta yg hanya bawa keuntungan pada segelintir manusia.

bukan gelap mata pasal DUIT. ada yg berkata gaji PA telah diselaras tahun 2007 dan x perlu minta naik gaji. bila gaji PA umum naik, kenapa harga barangan & perkhidmatan turut naik. di mana purchasing power?

macam ni ke nak menuju atau dah declare sebagai negara maju. apa yg nampak macam di tahap 3RD WORLD COUNTRY.

bila ade komen "EXTRA", mana yg mmg fanatik pun mula lah macam2, kata negara demokrasi berparlimen bila masa dah tukar jadi negara rejim bila dikomen sikit dah melatah sampai nak suarakan ketidakpuasan pun x boleh..

Tanpa Nama berkata...

ala x payah nak harap.. bila kakitangan kerajaan kesempitan duit agaknya kemana nak mengadu... patutnya PM dah boleh agak cukup ker RM500 nak membantu P.A. menyiapkan persiapan anak2 kesekolah??? kerana kesempitan hidupla yang mendekatkan kebnyakan penjawat awam menerima rasuah kerana yg diharap boleh membela sekadar melepaskan batuk ditangga jer... susahla kalau nak cakap...

Tanpa Nama berkata...

Subsidi dikurangkan, bonus dinafikan, tibalah masanya utk kita beri diskaun besar waktu pru13 nanti...

Tanpa Nama berkata...

Hey Rahman Nanyan...ko nih memang apa kerajaan buat semuanya baik dan alim aja.....kau tak tahu yang UMNO nih kotor sebenarnya di bawahan...JKKK telah lompat tembus bumbung rumah waktu tonton bajet di TV sampai ke langit dengar wang suapan politik dinaikan kepada RM800 tapi kerja tak jalan...aku yang duduk di Kedah nih tahu apa yang JKKK tu buat...kotor gila....masalahnya aku orang UMNO tapi rasa kotor sebab yang buat kerja geng PAS tapi depa ambik nama baik aja...bila ada majlis anjuran PAS dibuat dikawasan aku....begitu banyak bendera UMNO dan BN dinaikkan di majlis tersebut...itu menujukkan JKKK UMNO tu samseng dan haram tak leh pakai....tak memahami hak parti lain...macam tu nak jadi pemimpin.....hey pak nanyan....kami tak mahu ambik tahu bangunan PNB tu....PNB yang asal tu pun sudah ok tapi masih buat yang baru...pembaziran namanya...tolonglah ko kasi tahu najib kalau tak dapat dua bulan pun berilah sedikit pengiktirafan dengan menggunakan ayat "bonus" bukannya wang ehsan atau simpati atau saguhati..nampak sangat PA ni macam peminta sedekah dan nampak sangat Najib perlekeh PA yang berkhidmat dalam kerajaan..kami taulah najib duit banyak atau royalti Felda dan Sime Darby samapi berbilion....rasanya kekayaan najib di sorok dari Forbesdan beri sama banyak serendah RM1500 setiap PA awam..dalam perkiraan saya...1.95 bilion sahaja akan dibelanjakan untuk RM1500 tersebut ...kami semua akan rasa dihargai sekiranya "bonus" tetap sebegitu diberi...zaman Pak Lah dan Mahathir jauh lebih baik dari sekarang.....tu...Program 1Malaysia tu tak perlu pun...terapkan di Khidmat Negara dan Biro Tatanegara...usah bazir RM500 juta kepada proses washing minda rakyat malaysia suapaya menerima konsep 1Malaysia....rakyat malaysia lebih harmoni tanpa 1Malaysia sejak sebelum merdeka lagi......saja nak plagiat Israel....memang Najib harus fikir cara lain....hargai PA awam yang lama ber

Tanpa Nama berkata...

NAJIB MANA PERNAH RASA SUSAH...DIA BARU CELIK, LELAP DAN PADAM PUN DAH ADA DUIT BERLAMBAK...DUIT PAK DIA WAKTU JADI PEGAWAI DAERAH PEKAN....LA DIA MAKIN SENANG DIA BAJET LAH RAKYAT PUN SENANG MACAM DIA JUGAK....SEDANGKAN YANG MISKIN BERLAMBAK DAN MAKIN BERTAMBAH PULAK TU.......NAJIB...NAJIB KALAU KAU TAK MAHU DENGAR NASIHAT RAKYAT...NANTI RAKYAT NASIHAT ANDA DENGAN X DI BULAN GERNAHA ATAU BULAN PENUH...BARU ANDA RASA...AKU TAK SUKA ROCKET...NANTI ROCKET TU HENTAM ORANG MELAYU

Apa nak jadi????? berkata...

senang jer najib kata rm500 ccukup untuk meringankan beban...
ini bukan soal meringankan tapi ini soal nilai jasa...
setakat rm500 jerk ker nilai keringat penjawat awam????

Tanpa Nama berkata...

KALAU BAGI BONUS 3 BULAN PON PUAK2 PEMBANGKANG DALAM PERKHIDMATAN AWAM TAK TENTU AKAN SOKONG KERAJAAN BN PONNNNN YG BANYAK KOMPLIN DALAM PERKHIDMATAN AWAM NI PON MEMANG ASAINYA DARI PAKATAN PEMBANGKANG HEHEHEHEHEHEH TUUUU LAAA DIAA BALASANNYA YG SOKONG BN PULAKK TERPAKSA LERR KENA TEMPIASSNYAAA PK PK PK LAAAAAA DOA2 KAN LERR SUPAYA KERAJAAN NEGERI PAKATAN AKAN BAGI BONUS LEBIHH DARI 500 BARUU LER NAJIB RASA TERGUGATTTT CAM MANA LIM GUAN ENG OK TAK CADANGAN AKU NIII HEHEHEHEH

tawakkal pada Tuhan berkata...

dalam berita harian online ada ruangan komen utk berita bonus x ada.. tapi komennya semua setuju dan memuji2 kerajaan.. betul ke kebanyakan PA setuju tiada bonus? musykil ni.

Tanpa Nama berkata...

KEBANYAKKAN KOMEN YG ADA DALAM BLOG NI ADALAH GOLONGAN PAKATAN PEMBANGKANG YG INGIN MEMBUAT PROPAGANDA SUPAYA PENJAWAT AWAM MEMBENCI KERAJAAN JADIIII KALAU TAK SUKA KERAJAAN BNNNN TAK PAYAH LAHH SIBUK2 NAK MENGUGUTTT SILAP2 TAK PENAH PI GUNDI PONNN PK PK LAA RAKYAT YG LAIN YG TAK DAPAT APA PON MELALUI BAJET 2011 ADA TERPK KERRR BROOOOOO MACAMM AKU LAAA BAWA TEKSI JERRR HEHEHEHEHE

Tanpa Nama berkata...

Naikkan pinjaman perumahan ke RM450000? Siok didengar tapi cuba kira berapa yang kena dibayar setiap bulan? Tanpa kira faedah pun kena sekitar RM2000 sebulan.

Berapakah penjawat awam yang sanggup bayar? Siapa berani pinjam? Yang gred 48 ke bawah dengan gaji RM3000 berani pinjam ke?

Yang tua tua bergred kanan pula sudah ada rumah sudah tentu tidak akan pinjam lagi.

Jadi untuk apa 'insentif' ini diberikan?

pegawai kerajaan putus asa berkata...

Belanjawan 2010, macam orang buta diberi tiket percuma masuk cineplex, macam orang tak ada kaki diberi kasut free, orang bisu diberi karaOK...

samad ex-N11 berkata...

kami yakin sepenuhnya semua komen disini ialah ahli pembangkang yang sedang menjadikan Cuepacs lari lari matlamatnya yaitu setia bersama BN dan Umno. Kami menyeru agar sistem pertukaran segera ke pendalaman dilakukakn terhadap kakitanganawam yang tidak setia kepada parti.

s/u PEMUDA UMNO BAHAGIAN

Tanpa Nama berkata...

JURUTEKNIK bila lagi nak dinaiktarafkan.....

Teh Tarik 1 berkata...

ok la tu dapat RM500, bersyukurlah la sikit..Berpadanlah dengan kerja yang dibuat. kalau rasa tak puas hati dan rasa 'terhina' seperti peminta sedekah...silakan "resign" dan kerja kat tempat lain (sektor swasta. Ramai kat luar tu (orang-orang yang bersyukur)yang boleh ganti jawatan anda tak perlu bising-bising.

Putus asa berkata...

Kesian.... Mana pergi maruah pegawai profesinal kanan dan prinsipal gred 52 dan 54... Masih terima BANTUAN RM500 macam pengemis minta sedekah.

Pakar yang kerja di luar mana berani balik dengar peristiwa macam ni? Talent Corporation? Stupid Corporation baru betul sebab hanya pakar bodoh berani balik.

Tanpa Nama berkata...

aku ada dengar banyak guru-guru ditukarkan ke pedalaman pasal asyik berpolitik tapi bukan pro kerajaan...nih dah nampak sangat BN tak demokratik, kejam dan samseng....kalau BN bersifat terbuka...menerima nasihat rakyat untuk kebaikan dan kesejahteraan...melihat aduan ahli secara terbuka tanpa perlu ketua bahagian UMNOI kerana depa nih semua politik wang...cuma nak jaga periuk nasi tanpa fikir kesejahteraan rakyat...sombong pulak tu...pakai Mercedes sedangkan ketua bahagian sahaja...rumah buruk aja...ngada aja lebih orang BN nih

Tanpa Nama berkata...

korang x puas hati korang tunggulah PRU kan datang ni (2012) undi protes

Tanpa Nama berkata...

JUSA C hingga KSN gaji + elaun = RM 15,000.00 hingga RM25,000.00. Gred 54 hingga 48 =RM6000.00 hingga 12,000.00. Gred 44 hingga 38 = RM 6000.00 hingga RM4500.00, Gred 32 hingga 17 = 4500-2500. Gred 16 hingga 1. 2000 hingga 1000. Ada komen. Bagi Bonus 500, Gaji terima lebih RM 12,000.00 sama bonus dengan gaji terima 1000.00. Itu belum tolak hutang piutang.

kamal berkata...

2x ganda x ada moral

Tanpa Nama berkata...

Macam2 rungutan..semuanya tak puas hati..pak omar tak payah le pi jumpa najib..apa ingat kita ni sengkek ke..kita ada kuasa..pru12 kita buktikan..aku memang sakit hati dengan pal omar dan najib..aku memang akan pangkah pembangkang..babi punya pemimpin..

Tanpa Nama berkata...

ohh..... kesiannye... nasib kita wahai semua PA .. tahun depan bajet 2012 jangan tengok dan dengar lagi buat sakit hati ja...

Tanpa Nama berkata...

Ayuh kita mogok satu negara...Pak Omar jangan duduk diam je..kalau kau ada kote...jom kita mogok..tak payah la pi jumpa nak mintak bonus lagi...lupakan....

Tanpa Nama berkata...

Dulu masa bola piala dunia nak buat duit hangpa tak setuju.. tulaa padan muka..

Tanpa Nama berkata...

kepada samad ex-N11, apa kaitan kaki tangan awam dengan parti umno?? kakitangan awam bukan ahli umno. kakitangan hanya berkhidmat utk kerajaan.. kalau kerajaan yg memimpin ialah kerajaan alternatif, kakitangan awam tetap berkhidmat dgn kerajaan yg memerintah. mereka bukan ahli umno seperti anda yg tahu mengampu!! faham? saya tahu anda s/i pemuda umno bahagian anda.. tapi jangan lah nak tunjuk lagak bodoh anda itu disini.

Najib Tun Razak The Best berkata...

Saya tidak kata setuju atau tidak penawat awam diberikan bonus tetapi lebih jangan beri bonus kerana jika NKRA dijadikan kayu ukur sememangnya penjawat awam seharusnya sedar dan bertanya diri sendiri, layak kah aku diberikan bonus.
Tanya lah diri terlebih dulu.

1. Ketip perakam waktu sebelum 8:00

2. Sembang dulu dengan rakan sebelah hal demalam atau apa yang berlaku dirumah.

3. Kebilik air tak sempat buang dirumah

4. Tanya kawan pukol berapa nak pergi minum

5. Jam 8:30 atau 9:00 turun atau keluar pejabat pergi minum

6. Paling awal balik pejabat dan duduk dimeja selepas 40 minit

7. Buat kerja sekejap nanti jam 10: atau 10:30 pergi miunm lagi dengan kawan yang lain

8. Jika bekerja diluar bandar atau [pekan kecil - ambil masa hantar anak sekolah tadika , ambil balik dan sebagai nay , malah ada juga sempat ke pasar

9. Tengah hari, kalau jawatan tinggi sikit , 12:30 keluar pejabat ambil anak dari sekolah jika anak masih di sekolah rendah

10. Masuk kerja jam2:00 petang, duduk sejkejap keluar pula alasan pergi sembahyang (waktu rehat tak sempat sembahyang)

11.. banyak lagi kalau nak dismbung ceritaaa.

Oleh itu layak kah penjawat awam diberikan bonus.

Tanpa Nama berkata...

Macam-macam komeh aku dengar. Ada yang tersesat hingga ke PRU13.

Aku cuma nak cadang, Presiden CUEPACS letak jawatan kerana DAH 2 TAHUN GAGAL dapat BONUS.
bAGI ORANG LAIN PIMPIN CUEPACS PULAK ... oMAR NII SESUAI DGN pAK lAH DAN TAK SESUAI DGN nAJIB.

Mat shah (Setiausaha Agung Cuepacs skrg) lebih sesuai dgn gaya Najib. Dia patut jadi Presiden ... dengar suaranya tentu Najib mengelabah...

PM Najib akan terus bagi bonus 3 bulan gaji ......

Tanpa Nama berkata...

Cukup-cukup la CUEPACS, asyik meminta.... buat malu je

Tanpa Nama berkata...

Presiden CUEPACS tolonggglahhh JANGAN MERAYU BONUS lagi. Dah naik MALU asyik merayu meminta bagai. kata ada habuan lahhh..durian runtuhlah..semua tu gula - gula politik jee....jangan menyembah lagi.
we are standing tall.

Tanpa Nama berkata...

apa kata kita diam saja...make dont know sudahlah...tapi time mengundi esok...kita ubahlah ke lambang lain...di situ saja kita ada kuasa..demokrasi beb..

kita cari orang lain jadi ketua, insya allah ada perubahan menyeluruh.

semua orang puashati...

apa macam pendapat ni?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama hidup Gomen berkata...

kita harus bersyukur kerana Umno amat pemurah pada kita. alhamdulillah BN. kami PA amat menyanjungimu para pemimpin Umno yg amat tawadduk lagi karamah itu

Sabtu, Oktober 16, 2010 9:56:00 PM

DASAR PENGAMPU...PEMBODEK..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama samad ex-N11 berkata...

kami yakin sepenuhnya semua komen disini ialah ahli pembangkang yang sedang menjadikan Cuepacs lari lari matlamatnya yaitu setia bersama BN dan Umno. Kami menyeru agar sistem pertukaran segera ke pendalaman dilakukakn terhadap kakitanganawam yang tidak setia kepada parti.

s/u PEMUDA UMNO BAHAGIAN

Ahad, Oktober 17, 2010 7:42:00 AM

MEMANG CELAKA & KEPALA B***H MAMAT NI..

Tanpa Nama berkata...

semasa pak lah menjadi PM, beliau memberi bonus dan kenaikan gaji.beliau kata ini patut PA menerima. bila najib menjadi PM, beliau langsung tak memberi bonus pun, beliau pula marah PA tak bermoral. asyik nak duit je.....



tak sabar nak mengundi

sokong pakatan rakyat

Tanpa Nama berkata...

Pakatan ada bagi bonuskah jika memerintah? Belum tahu, jangan-jangan potong gaji dan elaun. Macam selalu yang terjadi kepada negara-negara yang sering bertukar kerajaan.Tunjukkan mana negara yang bertukar pemerintah gaji penjawat awam mereka naik dan dapat bonus, Siam, Brunei,Singapore, Indon, Vietnam, Negara eropah , Amerika, Tlg Bagi fakta atau website jika ada.

Tanpa Nama berkata...

tak percaya pembaziran berlaku

jom kita saksikan



http://www.youtube.com/watch?v=HRYfY9QsQj8&feature=player_embedded

Tanpa Nama berkata...

kepada Najib Tun Razak The Best,
Bukan semua PA mcm tu!Sy xpernah keluar waktu kerja malah makan pun dimeja (bawa bekal).Solat hanya waktu rehat dari kul 1-2.Masuk kerja x pernah lewat dan sentiasa bertanggungjawab pada kerja dan tugasan yang diberi.

Terima kasih di atas bantuan 500...tp cukup ke untuk belanja persekolahan anak2?Tahun lepas bantuan persekolahan 250 pun sampai terpaksa buat pinjaman bank.Tahun ni takkan nak buat lagi pinjaman?Hutang yg lepas pun xsetle lg...emm...rasanya p/raya akan datang kena buat perubahan...dah penat dan letih.

Kepada Pemimpin Negeri pembangkang...buktikanlah bahawa kepimpinan pihak pembangkang mampu bagi bonus.

Setiap kata2 tu dah macam satu doa...rasa2nya kalu dah ramai yang berkata ...makna nya memang x lamalah PM500.harap maaf kalu kata2 terguris...tp hati ini turut terluka dan kecewa.

Pak Omar terima kasih di atas segala usaha.Pak Omar xsalah..dah sememangnya kita PA hanya layak dinilai dengan memberi bantuan macam dah peminta sedekah.

Tanpa Nama berkata...

Dulu Pak Najib kata PA tak bermoral, skrg dia anggap kita sebagai pengemis. Buat semua rakan PA terutamanya di Galas dan Batu Sapi tunjuklah kuasa kita sebenarnya. tak perlu tunggu PRU13.

Tanpa Nama berkata...

Ini masuk tahun ke-2 PM tidak memberikan bonus kepada semua pejawat awam.
Aasannya ialah RM 3.7 bilion menjadi kos untuk tujuan tersebut.
Agaknya apa alasan tahu hadapan?
Jangan asyk - asyik kontraktor yang kaya raya sedangkan pejawat awam masih ditakuk lama.
Mungkin sebab itu , ramai pegawai kerajaan yang makan hati - .
Lebih baik kita balik kampung tanam pokok kelapa sawit. Harga sekarang pun RM 500 lebih setan.
Lagi tak makan hati...

Tanpa Nama berkata...

nak tnyer pd Najib,ape motif pmbinaan menara 100 tkt 2..x ckup ke bgunan yg dh ade kat KL ni..duit utk bt bgunan 2 klau bg bonus pd PA ade blance lg..pkir la Najib...

Tanpa Nama berkata...

suruh beli rumah mahal buat mende..ni aku hah beli umah udah 6 tahun terbengkalinya...yang untung pemaju jugakkk...sbb apa sbb buat jahat pun makan duit org masih boleh terlepas hidup kaya raya..yang susah rakyatttt jugak...ada undang2 tak bole pakai...ada pemaju pulak belakangnya kaum kerabat sultamn...aduhhh yang susah rakyat jugak...Gaji Berpnendapatn Tinggi tak menjadinya kalo suruh beli rumah tak siap mana nak lebihnya duit dalam poket tuh...rakyat jugak sengnsara...PASTIKAN RUMAH YANG DIBELI SIAP DIBINA OLEH PEMAJU DULU!!! kuatkuasakn undang2...yg untung KRONI jugak...

Teh Tarik 1 berkata...

Untuk P.A (sesetengah) yang kaki boros dan tak tahu malu..Kalau tak pandai uruskan perbelanjaan diri & keluarga, tak payahlah bising-bising salahkan orang lain.Dah tahu gaji tak seberapa, rancanglah perbelanjaan ikut kemampuan. jangan nak berlagak macam orang kaya. Orang yang tak tahu bersyukur macam anda bagi bonus RM 5 juta pun tak cukup. Kalau tak puas hati boleh "Resign".Ada berani???!!!. Ramai lagi golongan muda kat luar yang boleh ganti dan buat kerja anda..cerminlah muka tu dulu...

Tanpa Nama berkata...

jgnlah anda semua bersedih hati krn najib xmau jugak bg bonus wpun sebulan gaji slps dirayu,mmg x dpt pun klu buat rayuan 100X pun,dia byk projek..mana leh bg 3.1b utk PA...time skrg la masa dia nak buat mcm2...
kita berbaik sangka,mgkin bajet 2012 kerajaan aku semak gaji PA...doakan...

jalan ke syurga berkata...

aku xmasuk mana2 pihak..tapi badget kali nie apa kesimpulan yg kita dapat sebagai rakyat malaysia amnya? sudah terang lagi bersuluh..perlukah kita bangunan yg tinggi yg berharga 5b? KLCC pun xpenuh lagi? hanya utk nama?? sedangkan rakyat bergelumang dengan kuasa beli yg makin terhad.jgn kata PA sahaja yg terasa org dikampng juga terasa.jgn kita memenangkan sesetengah pihak tetapi pihak yg lain kita ketepikan.bg org yg bijak,ijazah bergulung gunakan akal kewarasan.renung-renungkanlah.

Tanpa Nama berkata...

pak omar, rayu2 tak main le...kalau dia tak nak bagi tak apa...kita jgn bagi undi pulak..baru sama2 merasa susah..

satu, susah pasal gaji kecik..satu lagi susah nak tinggalkan tampok pemerintahan...betul tak pak omar..

tapi kalau pak omar nak rayu jugak...itu gue tak boleh kata apa le...

mudah2an berjaya le...

Tanpa Nama berkata...

KALAU BONUS TAK DAPAT INI MENUNJUKKAN KELEMAHAN PENTADBIRAN KESATUAN SEKERJA. PRESIDEN KESATUAN SEKERJA HARUS MELETAK JAWATAN..SETIAP KALI KITA DITIPU KERAJAAN PIHAK KESATUAN BERDIAM DIRI SAJA, CONTOH PEPERIKSAAN PTK, MEREKA YANG MENDAPAT 4 ADALAH TERDIRI DARI MEREKA YANG AKAN MELANGKAH KE GRED LAIN, JADI TAK TERIMA JUGA HABUANNYA.. KINI PTK DIHAPUSKAN, ENTAH APA PULA PERANGKAP KERA JAAN...

Tanpa Nama berkata...

MARI KITA SEMUA KELUAR BERKEMPEN UNTUK PEMBANGKANG PILIHANRAYA DI GALAS, KAPIT SETERUSNYA PADA PR13 NANTI. BETUL SUARA KITA HANYA 1.2 JUTA TAPI JIKA AHLI KELUARGA KITA ADA 5 ORANG, BEERTI KITA ADA SUARA 5 x 1.2 JUTA= 6 JUTA SUARA DAN SETIAP PENJAWAT AWAM BERKEMPEN RAKAN-RAKAN SETIAP ORANG BERJAYA MEMPEROLEHI 3 PENGUNDI, ALAMATNYA BN AKAN HANCUR DALAM PR13 NANTI, INSYAALLAH...

Tanpa Nama berkata...

PA kena faham pak najib dah sedar nak jatuh tu pasal tahun ni buat monuman utk diri n keluarga,... kononya nak buar mcm mahathir... mahathir org boleh ingat dgn KLCC paknajin buat Menara WARISAN.. Maha org ingat ngan LRT... Pak najib buat MRT.... Maha org ingat ngan CYBERJAYA Ni pak najib pun nak buat sama gak... takut jadi paklah... x ada monumen peringatan..
ini persediaan........

Tanpa Nama berkata...

pilahan raya sarawak dah nak dekat.... tau lah nanti

Tanpa Nama berkata...

KAMI SEBAGAI P.A DAH XNAK DGR BONUS2 DAH..MCM ORG BODOH JE DUK MERAYU BERTAHUN2..KESIAN CUEPACS N SUME P.A KAT MALAYSIA NIH! KAMI NAK TUNGGU PILIHANRAYA JE SKANG NIH!!

Tanpa Nama berkata...

anak ade 4 org nak gi skolah tahun depan..mane nak cekau duit gan gaji yang ciput nih?!!! bayarla harga menara tu kat pilihanraya nanti wei..!!! lu pikirla sdiri!

Tanpa Nama berkata...

teh tarik 1 yg kelat...ni soal kebajikan la mangkuk...

motoraku berkata...

Pada saya rasa mungkin tak perlu kerajaan bagi bonus pada kakitangannya. kerana peratusan yang manfaatkan duit itu kearah kebaikan adalah kurang berbanding dengan yang suka pada perbelanjaan yang mewah. cthnya: kalau lelaki akan pergi meronda ke kedai aksessori kereta atau kedai hobi diorang. manakala perempuan akan bertandang ke pasaraya yang tawar barangan kononnya murah atau beli pakaian yang tak penting pada nilai duit itu. jadi, sentiasalah jadi orang yang sabar dan bersyukur kerana diluar masih ramai lagi miskin dan fakir.

Tanpa Nama berkata...

untuk apa itu menara 100 tingkat
kalau rakyat masih meskin
utamakan dulu rakyat .kalau boleh
mengeluarkan wang bermilion-milion
dan bantu rakyat yang susah boleh
lah manara apa tu.menara naik ke surga kah.

najib ali berkata...

pastikan korang bersyukur betol2, tiap2 hari smpai petang.. keje tu buat bila dapat kenaikan gaji.. dpt 500 kita bersyukur dari 8am - 5pm..

Tanpa Nama berkata...

Tutup je blog ni bodoh....kalau baca menyakitkan hati keje je sampai mamposssssssss....

Tanpa Nama berkata...

jangan harap la nak dapat... buat sakit hati je

Tanpa Nama berkata...

Yang penaik nilai pinjaman perumahan tu apa faedahnya?? Bukan kakitangan dari Kumpulan 1 & 2 boleh merasa. Harga rumah yang dok di pasaran la ni pun dah nyawa2 ikan kena potong gaji. Macam ni ka yang dikatakan membela nasib kakitangan awam? Ada kerajaan fikir kot2 nak kurang kadar faedah pinjaman perumahan? dari 4% kepada 2% ka..bank pun boleh bagi kakitangan diaorang interest kurang dari kerajaan bagi dkt kakitangannya...

Tanpa Nama berkata...

dah lah penjawat awam...letak jawatan lah kalu tak dapat bonus boleh memberi kesan pada produktiviti.. dan pergi kerja kat swasta, dengar citer, dorang banyak gak bagi bonus...

bersykur pada yang ada...

Tanpa Nama berkata...

tak salah korang undi pembangkang pilihanraya...tapi jamin ker dapat bonus...fikir pendek betul..hahhaa

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Tutup je blog ni bodoh....kalau baca menyakitkan hati keje je sampai mamposssssssss....
Isnin, Oktober 18, 2010 9:42:00 AM

(Dh tau blog nih bodoh yg kau baca juga blog ni apsal..ker kau yg bodoh...??)

Tanpa Nama berkata...

ape bende la PA ni,,susah2 berhenti je la koje,,aku kije kilang perabut pun bole dpt sebualn bonus,,,

Tanpa Nama berkata...

MENARA KLCC MASIH BANYAK YG KOSONG TAK BERSEWA INIKAN PULAK MENARA PNB.NAK HARAP SWASTA SEWA?JGN HARAPLAH. KALI NI GILIRAN NAJIB PULAK BUAT HARTA. LINKGUP MALAYSIAKU.

Tanpa Nama berkata...

Ape ni.. baru buat bisnes Batu Permata dah nak buat bisnes Mangkuk 100 tingkat pulak dah..Bisnes Batu Permata tak dapat untung banyak ke? Atau buat bisnes Mangkuk 100 tingkat dapat untung lagi besar dari bisnes Batu permata..Usahawan 1 Malaysia katakan...

Tanpa Nama berkata...

Happiness = Reality divided by Expectations
Looks like the reality is far off from my expectations
Thus, I am not a happy.
Good luck in the next GE

Tanpa Nama berkata...

apaitu menara 100 tingkat apa
kegunnannya kepada rakyat hanya
buang duit titik peluh rakyat saja
apa yang saya lihat masihlagi ada
rakyat yang memerlukan saya sangat
sedih lah .cukuplah yang ada sekarang siapa yang boleh naik
menara tersebut kalau orang tua naik habislah sakit gantung.

Tanpa Nama berkata...

najib hati batu.....lebih keras dari batu, batu pun terkikis kena air...

bini dia macam menteri...dpt bajet khas...

UMUMKAN pilihanraya....

cukup2la bazirkan duit rakyat

padan muka PA yg kuat mengampu....pirahhhhhhhh

Tanpa Nama berkata...

pak omar, hang kena pi sujud kat rosmah dulu br dpt bonus.

celaka punya politik najib

Tanpa Nama berkata...

jom kita minta sedekah kat sogo ok lagi... dapat rm 200 sehari ... X dengan 30 hari, dapatlah rm6000. lumayan.....

Tanpa Nama berkata...

PRU12 pasti kite tentang habis2an...bkn nak kate najib x bagus...cme nk bg pengajaran pd mereka yang x rase hdp tetekan dengan ekonomi semasa....kalau kite berdiam alamatnye duit saguhati ini akan menjadi trend...ayat coverline dye.."ini x bermakne bonus dimansuhkan"...tp itu hakikatnyerrrrr.....

Tanpa Nama berkata...

PARTI PEMBANGKANG MANA BOLEH JADI KERAJAAN..OOIII.

Tanpa Nama berkata...

Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada pihak kerajaan kerana memberi sedikit bantuan untuk anak-anak PA ke sekolah termasuk yg masih belum ada anak/belum berkahwin.

Jika dilihat komen2 para pembaca blog ini hampir 99% PA tidak bersetuju dgn jumlah bantuan kewangan seperti yg telah dibentangkan di dalam belanjawan pada jumaat lepas.

Walaupun sedikit, sekurang-kurangnyanya dapatlah ia meringankan sedikit bebanan yg dihadapi oleh PA untuk membeli peralatan anak-anak ke sekolah. Tetapi bagi kakitangan sokongan yg bergaji kecil memang sudah semestinya tak cukup.

Sesak nafas hari raya aidil fitri yg lepas pun masih belum pulih sepenuhnya. Pada bulan November ni nak sambut raya haji pulak. Bulan Disember nak buat persediaan untuk anak-anak sekolah. Jika dilihat memang nampak penat PA kumpulan sokongan nak siap duit.

Bagi PA yg gaji banyak khasnya di pihak atasan, hanya dgn sedikit berjimat mungkin ia tidak menjadi masalah untuk melalui bulan2 yg memenatkan ini.

Isu bonus ni telah menjadi bualan hangat oleh PA kerana apa yg diimpikan belum tercapai. Saya berharap CUEPACS berjuanglah demi PA memandangkan masa masih ada. Sekurang-kurangnya dapat tambahan lagi RM500 untuk golongan kumpulan sokongan.

Memang sukar untuk memuaskan hati semua pihak. Apa pun, buatlah yag terbaik demi kebajikan PA.

Tanpa Nama berkata...

PARTI PEMBANGKANG MANA BOLEH JADI KERAJAAN..OOIII.

Isnin, Oktober 18, 2010 3:39:00 PM

TU CAKAP PARTI PENYAMUN TU (UMNO). KITA LIHAT PR13 NANTI, SEMUA KAKITANGAN AWAM DAH BERDENDAM DENGAN KERA JAAN DI BAWAH PIMPINAN NAJIP. KITA KELUAR BERKEMPEN HABIS-HABISAN BAGI MEMASTIKAN NBN TUMBANG.

Tanpa Nama berkata...

sedih sungguh..rm5ratus adalah lebih kurang sama dengan harga kucing yang najib beli..ingatlah wahai seorang ketua kami bukan binatang tapi manusia yang mempunyai hati dan perasaan.tolong jangan mainkan perasaan kami dengan slogan ~NEGARA BERPENDAPATAN TINGGI~.......

Tanpa Nama berkata...

Bagi mana-mana pihak yg tiada kaitan dgn CUEPACS atau bukan PA tak perlulah nak menyibuk sbb memang kalian tak akan faham apa yg kami alami. simpan saja komen ada utk diri anda.bagi rakan2 PA, ingat bersatu kita teguh bercerai kita roboh.

Dulu orang BN berkata...

Cakap banyak tak maula...jom kita tukar kerajaan. Tak salah mencuba... siapa tahu ia lebih baik.

Tanpa Nama berkata...

Pangkah2...

AAK

Orang berkata...

Larr.. dpt rm500 je ker? Sesuai lah kot ngan kualiti perkhidmatan yg diberikan selama nie .. buat keje tak produktif, buat apa nak berangan dpt bonus 2 bulan .. pk pk kan lar ..

Tanpa Nama berkata...

Semabang saja kuat...ekonomi pulih, menuju negara pendapatan tinggi tap nk bagi Bonus kat PA pun TAK MAMPU! Menyeru kepada seluruh warga PA kita bangkit tunjukkan kuasa rakyat pada pemimpin HIPOKRIT! Cukai perkhidmatan dinaikkan kepada 6% tapi gaji satu sen pun tak naik!!! Naikkan kadar pinjaman perumahan untuk apa? Kebanyakkan PA tak mampu nak buat pinjaman! Macam ni punya pemimpin tak boleh bagi muka! Kepada PA yang dikerah untuk 'bertapa' di kawasan2 pilihan raya kecil, mohon untuk memberi sokongan pada parti pembangkang!

Tanpa Nama berkata...

Buat Menara 100 tingkat 5 billion ada duit....untuk kepentingan rakyat 1.2 juta 3.1 billion dianggap MEMBAZIR! Cilaka la kau wahai pemimpin durjana!! Ni bukan "Negara berpendapatan tinggi" tapi "Pemimpin dan puak kerabat berpendapatan tinggi"...kalau dah 1.2 juta PA menyumpah memang SIAL la nasib seumur hidup!!!

Tanpa Nama berkata...

Mari kita semua lancarkan mogok terhadap PM. Setiap hari pukul 12pm - 1pm seluruh PA turun dan berhimpun di dewan / foyer pejabat masing2. Tinggalkan segala urusan dan kerja.. dengan cara ini baru Pemimpin Tak Bermoral boleh diajar!!!!

Tanpa Nama berkata...

x payah mogok yang penting kita jadi gunting dlm lipatan PRU13 ni kita pakat undi Pakatan walaupun disogok oleh BN dgn memberi bonus sila layari http://sokongpr.blogspot.com/2010/10/bonus-tetap-kepada-kakitangan-awam-jika.html

Tanpa Nama berkata...

hai,malang sungguh nasib penjawat awam.harap pak omar bersikap tegas dengan permintaannya.kalau tak dapat baik letak jawatan saja.

Tanpa Nama berkata...

masalah bonus ni hanya akan selesai jika kerajaan bagi gaji 13 bulan kepada semua penjawat awam..Gaji 13 bulan ni dah banyak negara praktikkan...kalo dikira balik pong mmg 13 bulan dalam setahun...

Tanpa Nama berkata...

sudah la...dah muak dengar soal bonus ni..baru minta sebulan, dah melatah, bagi alasan kos RM3.1 bilion untuk bayar bonus satu beban perbelanjaan kerajaan. Nak tumpu dkt projek mega2 untuk "kemudahan" dan "keuntungan" rakyat. Tambahan pula kalau bagi juga bonus sebulan gaji, nanti rakyat bising. Katanya, gaji dan bonus yang P.A. terima adalah dari cukai yang dibayar oleh rakyat (itu kepada rakyat2 yang berfikiran singkat). Ya la, apa2 pun rakyat mesti didahulukan. Nak ambil hati rakyat..takut nanti kalah pilihanraya..P.A. ini hanya sekadar penumpang ja dikalangan rakyat Malaysia..

Tanpa Nama berkata...

pak omar tak mampu punya nak pujuk PM bagi bonus tu..yg mampu adalah kita semua.

pilihanraya esok, tukar le kerajaan baru.

insya allah ok punya. jangan takut la. selagi kita tak berubah, selagi itulah nasib kita takkan berubah.

fikir-fikirkan...

Tanpa Nama berkata...

perkhidmatan awam ni dah tak jadi tulang belakang kerajaan dah..dah jadi macam low class dah..

nak apa pun kita perlu merayu dan mengemis..

harap gaji naik..tak naik naik..harap bonus dapat..tak dapat dapat..silap silap haribulan pula dituduh tak bermoral..letih..

ketua2jabatan, profesor profesor, ketua2 setiausaha, menteri2, ahli2 politik umno, oklah..mereka betul2 "BERPENDAPATAN TINGGI".

ikan bilis macam kita apa ada beb...merintih sajalah...

Tanpa Nama berkata...

NEGARA MAJU beri bonus kepada kakitangan awamnya 1 bulan - 3 bulan bonus.

NEGARA SEDERHANA beri bonus kepada kakitangan awamnya 1/4 gaji

NEGARA CITA-CITA NAK MAJU beri bonus kepada kakitangan awamnya ......sendiri jawabla..

Malunya Aku berkata...

Maruah Penjawat Awam telah dimalukan dihadapan rakyat sendiri...hari ini kedengaran perli dan kata2 sinis dari rakyat kepada Penjawat Awam...bonus yang diharapkan, duit derma (bantuan khas kewangan) yang diterima...moral & motivasi penjawat awam merudum teruk!!!

Tanpa Nama berkata...

staff awam negara jiran dapat bonus 1/2 bulan campur 300

staff awam kita dapat
bonus 0 bulan campur 500

Kerajaan Kita Memang TERBAIK.

Tanpa Nama berkata...

SEBAGAI PEMULAAN BIAR BN TUMBANG DENGAN TERUKNYA DI PILIHANRAYA 2 DUN PADA 4 NOVEMBER INI, SETERUSNYA PADA PR13 NANTI. KAMI HARAP SEMUA PENJAWAT AWAM TIDAK AKAN MENGUNDI BN DAN TURUN PADANG BERKEMPEN DARI RUMAH KE RUMAH BAGI MEMASTIKAN BN TUMBANG.....SELAGI BN MEMERINTAH SELAGI ITULAH BONUS TIDAK AKAN DAPAT..

Teh Tarik 1 berkata...

kepada tanpa nama...
Jangan jadikan "kebajikan" sebagai alasan untuk terus amalkan budaya meminta-minta (tak malu) & tak tahu bersyukur. Buat kerja tak ikhlas, curi tulang & tak tak tahu bersyukur dengan nikmat(tak semua P.A), dapat gaji banyak mana pun rasa tak cukup.Tukar kerajaan manapun (hatta kerajaan langit pin pon) tak akan selesaikan masalah . Cadangan saya, saya rasa anda perlu jumpa Agensi Kaunseling dan Pengurusan Kredit (AKP)untuk belajar menguruskan kewangan diri dan keluarga. Jangan malu, kalau "dungu" boleh belajar ok..Takdelah "panas tak cukup duiy" sepanjang masa...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
teh tarik 1 yg kelat...ni soal kebajikan la mangkuk...

Isnin, Oktober 18, 2010 9:06:00 AM

KEBAJIKAN MANGKUK KO LA!!
KO PEGI LA GIGIT MENARA WARISAN TU NANTI!!! DAPATLA KEBAJIKAN KAT KO GAN FAMILY KO NANTI!!
PILIHANRAYA PLSZZZ...!!!

Tanpa Nama berkata...

MENARA 500B VS BONUS 3B (PA)= BN KALAH TERUK NANTI!!! INSYAALLAH!!!

PA Veteran berkata...

Najib telah membuat kesilapan yang maha besar kerana tidak memberi Bonus 2 atau sebulan Bonus. 500 tu celah gigi ajer, harga kelengkapan persekolahan anak-anak pun mahal. Seorang anak boleh lah, kalau dah ade 5 atau 6 anak bersekolah.........Fikirlah sendiri.
Kakitangan Petronas berbulan-bulan bonus, Lembaga Air Perak 3 bulan setengah dapat Bonus, Plus 4 bulan Bonus, TNB dan lain lain GLC semuanya dapat lebih 2 bulan Bonus.
Penjawat Awam ape yang dapat.........dah 3 tahun berturut-turut tiada bonus..........Lu fikirlah sendiri.

Mengemis di Negara sendiri. Pengorbanan Penjawat Awam tidak di hargai langsung dengan bantuan ehsan 500...........Pi rahhhhhhhhhhh Najib.

Tanpa Nama berkata...

Berita harian. Rabu. - 1.2 juta kakitangan awam letak jawatan kerana tak dapat bonus.

Tanpa Nama berkata...

terima kasih kepada kerajaan kerana memberi peluang kepada kakitangan kontrak selama setahun lagiii..tetapiii kalu serap kan ke tetap lagi baguss

Tanpa Nama berkata...

aku pagi makan nasi lemak
tengahari pun makan nasi lemak sambil
baca blog-blog ni.

Tanpa Nama berkata...

bajet untuk kroni-kroni.

p.a gred 17 ni mana mampu beli rumah rm200,000.00 bank pun takut-takut nak bagi.

Tanpa Nama berkata...

kepada Najib Tun Razak The Best:

kita ni manusia la weii bukan mesin.
kalau semua tu menjadi masalah, baik suruh mesin yang buat kejoo...

Tanpa Nama berkata...

jgn nanti mati esok2 mata tak boleh tutup sudahlah akibat kutukan dan doa PA yang teraniaya oleh pemimpin HiPORKrit, penipu...

Tanpa Nama berkata...

Salam semua,

Tak tau ler nak kata apa dengan bajet. Ingatkan tak da bonus, naik ler elaun rumah. Mana ada rumah 180. Tak logik langsung. Input nak keje cam swasta tapi output tak da macam swasta (gaji sikit). Kenapa le tak di potng je elaun keraian untuk orang atas tuh. Apa guna kalo masuk pokek sendiri je. Kalo sorang dah RM 500. Bayangkan, berapa boleh jimat. Elaun orang gaji ler keraian ler. Batal je semua tu. Kasi kat yang perlukan. Yang kaya makin di kayakan. Yang miskin lagi di miskin kan. Rakyat didahulukan, Poket diutamakan. Apa cita.

Tanpa Nama berkata...

WOW! 65 juta renovate rumah PM..bonus kedekut pulak!!

Datuk Seri Najib Razak berkata, kerajaan tidak boleh memberi bonus satu bulan gaji kepada kakitangan awam kerana tindakan itu akan memberi implikasi kewangan besar iaitu sebanyak RM3.1 bilion.

Katanya, selaku menteri kewangan yang bertanggungjawab, beliau tidak boleh berbelanja lebih daripada pendapatan.

KUALA LUMPUR : Kediaman Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan Isteri Datin Seri Rosmah Mansor akan diubah suai dengan belanja RM65 juta.

Menurut Ahli Parlimen Bukit Bendera Liew Chin Tong, kerja-kerja pengubah suaian akan bermula tahun depan dan selesai pada tahun berikutnya.

Sri Perdana di Putrajaya mula di bina pada tahun 1997 dengan kos RM24 juta dan siap dua tahun kemudiannya.

Bangunan ini diubah suai buat kali pertama pada tahun 2005 yang menelan belanja hampir RM6 juta.

Keperluan untuk sekali lagi melakukan pengubah suaian kepada Sri Perdana dengan kos RM65 juta dipertikaikan, khususnya apabila rakyat dinasihatkan supaya berbelanja secara berhemah.

Pengubahsuaian Seri Perdana dengan peruntukan yang begitu tinggi dianggap satu lagi anggap satu lagi pembaziran dana rakyat.

Mengulas isu yang sama Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad berkata, apabila masuk sahaja Perdana Menteri baru semua nak ubah mengikut citarasa masing masing. Ini pembaziran dengan RM65 juta untuk ubah suai Sri Perdana ini satu tindakan yang tidak bertanggungjawab kerana negara amat memerlukan kewangan itu untuk membangunkan modal insan dan sebagainya.

"Duit itu boleh digunakan dengan cara yang lebih bermakna. Kita lihat bajet itu pun tetap juga merupakan satu bajet defisit ini bererti perbelanjaan seperti itu sebenarnya boleh dikurangkan untuk mengurangkan defesit.

"Inilah keutamaan pemimpin Umno-BN untuk kepentingan mereka sendiri, keselesaan sendiri ikut citarasa masing masing tanpa memikirkan rakyat jelata yang menghadapi kesusahan untuk mebiayai kehidupan seharian.

"Ramai yang tidak berkerja dan hutang piutang. Tetapi RM65 juta digunakan untuk ubahsuai Sri Perdana ini tindakan yang tidak wajar sama sekali,"katanya.-/YB Anuar Sudin

HARAM JADAH KAU NAJIB

HARAM JADAH

Tanpa Nama berkata...

bukan semua kakitangan berbuat
demikian kerja jam 9.00 dan balik
jam 2.00 petang, kalau semua kerja
tidak betul kerajaan malaysia
tidak teratur penjawat awam lah
mengurus kewangan negara hanya
sedekit sajaha yang berkerja makan
tulang dan selebihnya berkerja
sampai tidak makan tengah hari
untuk menyiapkan kerja-kerja yang
diarah oleh majikan,kalau kerja semua
tidak betul sudah tentu kerajaan
malaysia selalu buat rusuhan macam thailand. siapa yang mengurus pilihan raya bukan penjawat awam
bukan menteri itu yang duduk dimeja pengundian sampai ada penjawat awam yang meninggal dunai
akibat terlalu berkerja sewaktu
pilihan raya.

suresh berkata...

umno babi

Tanpa Nama berkata...

Rakyat Didalulukan, Pencapaian diutamakan. INI lah slogan yang dibangga2kan... yang kene cekik adalah rakyat.. agar pencapaikan yang diidamkan tercapai... cth bangunan/ atau projek2..... papahal... rakyat yang cukai.... makin naik.. minyak makin naik.. nak duit cukai... dan memacam lagi laaa

Tanpa Nama berkata...

Tak perlula nak bagi bantuan kewangan tu..depa dah ada gaji tiap2 bulan,pandai2 sendiri la save..baik guna 600j (1.2j x RM500)tu serap kakitangan kontrak ke jawatan tetap, pekerja kontrak ni lebih produktif sbb mesti kekalkan status yg cemerlang spy kontrak disambung,dahla takde dicarum kwsp,elaun2 lagi la xde..kesiann..kat ofis pulak yg 41 dan 27 kena buat kerja yg N1 buat,tlg fotostat itu ini, jawap telefon kat kaunter,pastu buat keja yg perlukan msa yg byk tu sampai x dpt nk angkat muka, menunduk je memanjang..last2 yg tetap sign jer,kate die yg buat..cehh..buat penat jer skolah tinggi dulu,last2 keja cam pencacai angkut najis..nasihat untuk budak2 skolah skrg ni, tak payah sekolah tinggi2.takat spm jer cukup,nanti kjaan bg duit bantuan,kan senang?

Tanpa Nama berkata...

SPM mestilah bertaraf SPM
Sijil tetap sijil,Diploma & Ijazah pon mcm 2...
tp pepun Najib plulah mnaikan gaji PA klu nk trus bkuasa....PA pon rakyat gak yg ada hak memilih...dan pilihan pastilah badasarkan apa yg mereka dpt...org xwaras jer yg sokong klu xdpt apa-apa...