SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

15 Oktober 2010

KAKITANGAN GRED 54 KE BAWAH, PESARA TERIMA BANTUAN KHAS RM500

Berita Harian
15/10/2010



>KUALA LUMPUR: Kerajaan setuju memberi Bantuan Kewangan Khas RM500 kepada kakitangan awam Gred 54 ke bawah, termasuk petugas kontrak dan pesara yang dibayar Disember ini, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

37 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

paling kedekut........

Tanpa Nama berkata...

wah banyak nya.........

Tanpa Nama berkata...

syukur ler..wat beli kasut ngn baju..

Tanpa Nama berkata...

syukurlah rejeki tu...bole wat bayar bil api tertunggak

Tanpa Nama berkata...

Tuntut 2 bulan... RM500 saja dapat! Macam ni lagi mau sokong ka? Lu pikir laa sendiri...

Tanpa Nama berkata...

najib rosmah dan umno kau makan lah bajet 2011 itu

PELIK berkata...

ala ni la politik,,, 2009 najib bagi RM500, 2010 najib bagi RM1000... 2012 tak pecaya tengok la najib bagi sebulan or 2 bulan bonus,,, pasal....2013 Pilihanraya,,,,,,hatiku sudah terluka,,, najib bagi 3 bulan bonus pu aku taknak taun depan

Tanpa Nama berkata...

yang penting menara baru nak buat.... BONUS bg rm500 dah ler...betui tak tu najib yg ckp

haddiey berkata...

alhamdulillah...
syukur...dapat gak...janji ada...

Tanpa Nama berkata...

apa kata tuan presiden,,,????

Tanpa Nama berkata...

apa rm500 ini hari? dapat bayar berapa bulan bill pun habis,lagi banyak hutang tunggu dibayar.tau ka betapa tinggi kos hidup hari ini? bertunkus lumus untuk k'jaan berpuluh2 tahun,ini hari kasih 5 ratuk saja ! dah cakap penjawat awam adalah backbone negara ini untuk membangun.lebih baik sekali gus tak payah kasih. macam tikam gula gula serata tempat untuk kanak2 berebut.sebenarnya,k'jaan M'sia mampu kasih sekoran2 nya satu bulan bonus

Tanpa Nama berkata...

5 ratuih ja??? lepas ni kita kalih terus... sapa setuju sila komen....

Tanpa Nama berkata...

Dah agak dah hanya dapat RM500 je. Kecewa jugak sebab mengharapkan sekurang-kurangya bonus satu bulan atau gaji dinaikkan...

Tanpa Nama berkata...

naik meluat aku

Terima Kasih PM berkata...

ok laa tu..dapat $1000 tahun ni,sape suruh korang berhutang..lain kali belanja tu ukur baju kat badan sendiri..jgn dah banyak hutang nak salahkan kerajaan..patutnya berterima kasih kepada keprihatinan kerajaan sbb sanggup lagi bagi $500 lepas bagi bantuan raya tempoh hari.Hidup kena selalu bersyukur.

Tanpa Nama berkata...

aku cadangkan supaya kita boikot mulai esok... aku nak boikot beli news paper esok... korang mcm???? ada cadangan lain???

Tanpa Nama berkata...

Pengerusi JKKK dapat kenaikan RM350 sebulan x 12 bulan= RM4,200 setahun. Kakitangan awam yang kerja siang & malam, naikkan kerajaan, sokong kerajaan, dapat RM500 setahun. Terima kasih. Berbaloi-baloi...

Tanpa Nama berkata...

Tak pe...takpe kita balas di Galas

Tanpa Nama berkata...

hahhhaa....cuepacs ntah pape...baik xpyh berjuang...2 bulan la konon...bubar jer cuepacs...
alhmdulilah rm500

Pembantu Tadbir Lapok N19 (PTL) berkata...

RM500 !! banyak tu sapa nak bagi kan...bayangkan kalau jalan2 lepas tu terpijak duit RM500!! anggap macam tu je lah mesti kauorang rasa beruntung !! i love PM !!

Tanpa Nama berkata...

ape2 pun alhamdulillah dpt rm500. tp kalu nk dfikirkan byk 2 je kah yang mampu kerajaan bayar(rm500).x pe kalu bonus 2 rm 500 je tp bagilah elaun perumahan dinaikkan dr rm180 ke rm300,gaji dinaikkan ke....rumah jual murah pun x guna kalu elaun perumahan byk 2 je.... nasib la penjawat awam sekalian kita dipinggirkan...yang menyokong kerajaan tidak jaga kebajikannya yg tak sokong kerajaan ditatang bagai anak emas dan minyak yang panas....inikah kerajaan alaf baru...mari sama2 fikirkan........

Tanpa Nama berkata...

Duit rakyat sendiri pun kedekut nak bagi...

Tanpa Nama berkata...

tak patut langsung,kerajaan tak hargai kakitangan awam...jadi apa tindakan cuepacs.takkan diam saja?

Mat berkata...

Kalau rasa gembira tepuk tangan klap klap, kesian najib jadi pemimpin umno terakhir.

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan tidak memerlukan sokongan dan undi kakitangan awam. Mereka lebih memerlukan sokongan ketua kampung, Imam, guru KAFA dan Orang Asli sahaja. Itulah yang saya faham.

Tanpa Nama berkata...

Beli sebelah kasut Rosmah Mansor pun tak cukup Jib...

Tanpa Nama berkata...

RM500.00? Bukan tak syukur...syukur tapi Rosmah dapat RM111 juta. Memang untuk pendidikan, tapi SAR RM95 juta. Lepas tu barang-barang import (pakaian berjenama) dimurahkan. Kan itu melebihkan peluang Rosmah berbelanja...aduhh...najib...najib...nasib..nasib si labu labi.

ulul berkata...

tahniah...zaman pak lah, taklah teruk camni.

Tanpa Nama berkata...

Yang paling malang dan kesian ialah mereka2 yang setiap kali pilihanraya cuba tukar kerajaan, tp x dapat2 jugak sbb masih ramai yg 'pandai' dan 'setia' memilih BN. Jadi,x payah merungut la pengundi BN!!

Tanpa Nama berkata...

pilihan raya 13 kita tukar kerajaan. Rosmah lebih dipentingkan oleh najib. najib salah guna kuasa. bolehkah projek rosmah menjadi projek kerajaan.

tukar tetap tukar, jangan jadikan negara diperintah oleh laki bini

Tanpa Nama berkata...

jurulatih sambilan PLKN dapat jugak x?yang raya puasa dapat..xkan kali ni xdapat?

Tanpa Nama berkata...

Dua tiga kucig berlari,
Manakan sama si kucing belang,
Dua tiga pm berganti,
Manakan sama si Naji seorang,


Buah Manggis warnanya hitam,
Mari dipetik di siang hari,
Kita berkerja siang dan malam,
Kesihan PA tak naik gaji,


Pergi ke Pasar beli tenggeri,
Pulang kerumah dimasak kari,
Mohon bonus 2 bulan gaji,
Bonus tarak,bantuan 500 diberi,


Gendang gendut tali kecapi,
Kenyang perut suka hati...dapat rm500 pun suka hati lah...


Cucu piring cuci gelas,
Tidur miring butu keras.

Mat berkata...

Marah nampak!!!!

Tanpa Nama berkata...

kita ni anak kapal saja.apa yang ada makan saja.janji lepas untuk hidup.tapi kapal kena jaga supaya tidak bocor.sapa yang rugi?

Tanpa Nama berkata...

pening pala aku.. nak beli apa ngan RM500.00?? maksud aku macam macam benda boleh beli tu..silap-silap tak habis aku guna.. mau samapi tahun depan pun x abis belanja

benci nak komen berkata...

bukan x bersyukur dengaan RM500 tuh tapi korang fikir lah sendiri itu ker nilai kerja keras penjawat awam selama 1 tahun ???
dah 2 taahun xder BONUS aper nak jadi ???
lepas tuh ader hati nak buat MENARA 100 tingkat ??????

benci nak komen berkata...

presidem cuepacs toloooonnglah jangan lembut sangat...
kami nak HAK kami...