SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

19 Oktober 2010

CUEPACS TETAP MAHU KERAJAAN PERTIMBANG PEMBERIAN BONUS DUA BULAN

Bernama
19/10/2010


KUALA LUMPUR, 19 Okt (Bernama)-- Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) sekali lagi memohon supaya kerajaan mempertimbangkan pemberian dua bulan bonus kepada kira-kira 1.2 juta penjawat awam di negara ini.
Presidennya, Omar Osman berkata berdasarkan pertumbuhan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) yang menunjukkan peningkatan sebanyak 10.5 peratus tahun ini, beliau yakin kerajaan mampu berbuat demikian.

"Pertumbuhan KDNK negara kita telah melonjak kepada 10.5 peratus dan keadaan ekonomi negara sedang mantap, jadi tidak mustahil perkara itu (bonus) dapat dilaksanakan.
"Kita turut menghantar satu telegram kepada Perdana Menteri petang ini bagi menyatakan hasrat kita (supaya) dapat berjumpa beliau dengan harapan kerajaan dapat mempertimbangkan semula pemberian bonus itu," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Khas Majlis Kongres Cuepacs kali ke-11 di Wisma Cuepacs hari Selasa.
Seramai 135 perwakilan kongres, termasuk dari Sabah dan Sarawak, menghadiri mesyuarat yang berlangsung selama dua jam itu.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak semasa pembentangan Bajet 2011 di Dewan Rakyat Jumaat lepas, tidak mengumumkan bonus kepada kakitangan awam, sebaliknya memberi bantuan kewangan khas sebanyak RM500 bagi Gred 54 dan ke bawah, termasuk pegawai kontrak dan pesara kerajaan, bagi menampung perbelanjaan persiapan sekolah.
Omar berkata tuntutan pemberian bonus telah dibuat sejak beberapa tahun lepas, namun ditolak kerana keadaan ekonomi yang tidak menentu ketika itu.

Beliau yang berterima kasih di atas pemberian bantuan kewangan khas itu, masih berharap kerajaan dapat memberikan sekurang-kurangnya sebulan bonus.
Ditanya mengenai pemansuhan Penilaian Tahap Kecekapan (PTK) yang akan digantikan dengan sistem penilaian baru, Omar berkata, Cuepacs menyambut baik pengumuman itu, namun berharap mereka akan dipanggil berbincang mengenai penggubalan sistem baru tersebut.
"Kita berharap pada Julai 2011 nanti, sistem penilaian baru yang baik dapat diwujudkan, dan wakil dalam Cuepacs turut dipanggil bagi berbincang apakah sistem yang terbaik bagi penambahbaikan dalam perkhidmatan awam pada masa kini," katanya.

Beliau turut menjelaskan bahawa PTK yang bakal diadakan bulan ini, tetap diteruskan sehingga satu sistem penilaian baru diwujudkan pada Julai tahun depan.
-- BERNAMA

___________________________________________________________________
Foto Media Cuepacs

202 ulasan:

1 – 200 daripada 202   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

Tak payah rayu la. Macam pengemis aje.

Tak payah tubuh Talent Corporation lagi pun. Tidak ada pakar di luar berani balik punya.

Bayangkan, orang kerja di luar terima US dollar beribu-ribu, terima gaji 13 bulan (sebab satu tahun ada 52 minggu = 13 bulan), it pun tidak kira bonus lagi.

Bandingkan kat sini cuma dapat gaji kecik, asik perlu merayu bonus dan dapat token RM500 aje.

Negara berpendapatan tinggi? Mimpi aje la.

Tanpa Nama berkata...

Sokong..x yah nak merayu..kita PA ade maruah..kita tukar kerajaan la senang citer..nanti PR akan tunjukkan macamana "rakyat di dahulu kan"..BN bg slogan PR yang laksana kan..

Tanpa Nama berkata...

maruah PA dah jatug mendadak sememjak najib menjadi PM. kerana segala isu merayu bonus, PA tidak bermoral, semua dah ada di suratkhabar......PA dah malu di seluruh negara

Tanpa Nama berkata...

ha..kan dah bagitau itu hari rm (rosmah mansor)rm500 je tambah..benda dah kita orang duga punya..jgnlah kita mengharap sangat..kita doa je PR ke Putra Jaya..amin.kita tukar kerajaan sedia ada cuba nasib kita guna kuasa undi d tangan rakyat malaysia..sedarlah wahai rakyat malaysia kita punya kuasa memilih bukannya untuk di tentu oleh kerajaan dan nak tahu tiap2 tahun kita byr cukai..kalau x mana ada kerajaan najib n rosmah ni ada duit...mcmlah dia bagi bonus...ha..ha..itu semua duit rakyat yang kau pakai secara membazir buta d luar negara.

Tanpa Nama berkata...

Tak tau terima kasih ke? Kenapa hal yang lebih serius cuepacs tak ambil berat? Contoh menyediakan taska di semua bangunan persekutuan atau tempat tertentu bagi meringankan beban penjawat awam. Memudahkan kakitangan awam melanjutkan pelajaran ke tahap lebih tinggi sebab negara kita sudah hampir menjadi negara maju dan mungkin cuepacs sendiri boleh mewujudkan pusat pembelajaran? Sepatutnya cuepacs megurangkan jumlah penjawat awam yang rata-rata saya tengok kurang 'ada kerja' tetapi melepak sana sini. adakah cuepacs kekurangan 'intelektual'?

Tanpa Nama berkata...

Tiap-tiap tahun minta bonus! Kerja malas! Melepak, 'ngeteh', mengulau, mengumpat dan macam-macam 'me' lagi yang kamu mahir. Takde kerja terhegeh-hegeh cari kerja kononnya nak berjasa untuk negara tapi in je yan kamu tahu. Lebih baik Cuepacs menjadi organisasi yang 'berotak'. Ni nak kongsi 1 cerita tentang 'otak' Cuepacs. Aku pernah berjumpa orang Cuepacs yang berjawatan untuk kemuka cadangan memperelokkan perkhidmatan awam. Bukankah lebih mudah dia menjadi platform untuk terus membawa usul yang pada aku tidak kurang pentingnya. Tapi kau tau dia boleh jawab apa? Kamu kena join Cuepacs dulu, attend mesyuarat, pastu bagi cadangan... Macam ni pemikiran Cuepacs?

Tanpa Nama berkata...

Aku nampak Cuepacs ni sekarang macam lebih sudu dari kuah, korang perasan tak? Majoriti orang kerja kerajaan ni aku tengok ok je kalau kerajaan nak bagi bonus atau tidak, tapi aku tengok Cuepacs ni semacam. Nak kerajaan ikut je apa yang kamu minta? Bukankah PTK sudah dihapuskan? Tak nak kerja berhenti je, ramai lagi graduan yang menganggur tetapi kalau diberi peluang lebih ikhlas untuk bekerja tanpa merungut itu dan ini.

Tanpa Nama berkata...

Aku berani bersumpah, kebanyakan penjawat awam yang banyak melakukan 'dosa' adalah mereka yang selalu berkata kerajaan tidak betul, rasuah, dsb. Tetapi apabila mereka ini mempunyai sedikit peluang contohnya pergi ke luar kawasan dan layak tinggal di hotel, korang tau apa yang mereka buat? Menipu dengan membeli resit! Itu baru 1 contoh. Tapi apa Cuepacs buat? Akai ada?

Tanpa Nama berkata...

Bagi sesiapa yang tak sudah sudah menganggap diri lebih hebat, sila cermin diri anda.
Rezeki yang anda kutip dari jerih orang awam yang membayar cukai adakah di balas dengan perkhidmatan yang berkualiti?
Lepas baca komen aku ini, jangan lupa cari kedai mamak. Sudahlah berdosa curi tulang, dosa mengumpat ditambah.
Moto orang kerja kerajaan,
'LEBIH BERBAIK BERCAKAP DARIPADA BEKERJA'!

Tanpa Nama berkata...

Penjawat Awam = Kerja kurang minta lebih!

Adam berkata...

MMMMM ada lagi orang marah dengan PA ni, aku pun tak tahu dia orang ni kerja gomen ke atau kerja swasta.

Kalau nak kata PA ni teruk sangat, agaknya dia ni akal tak panjang agaknya, sebab kerja gomen ni ada banyak bidang, dia cuma nampak bidang yang dia nampak saja, yang tak nampak dia tak tahu, ini sudah dikira kritikal juga, tapi tak pa, anda hanya berfikir setakat mana yang anda nampak saja, saya pun tak boleh komen.

Kalau anda kerja swasta pula saya tak tahu anda kerja apa, juga ada banyak bidang, dari ber IQ tinggi sampai yang ber IQ rendah. Dari kerja yang bergred tinggi hinggalah ke taraf pelacur, tapi semua tu cari duit untuk shoruuu.

Tapi kalau bekerja gomen, ini sudah tentu ada masalah, dalaman dan luaran, jadi tak baik mengutuk dan menghina kerja orang.

Kenanga berkata...

Betul tu saudara Adam, ada saudara saya tu kerja gomen, saintis pulak cerdik lagi, tak banyak cakap dia juga PA. Ada krrja sebagai intelligent dan nak jumpa anak bini pun susah. Itupun dikira tak guna ke? kesian,,,kesian pada mereka.

Wader berkata...

Kerja algojo lagi teruk, timbang banduan dan kira panjang tali pastu esok subuh2 lagi bawa banduan ikat tali kat leher terus gantung berdecit banduan tu. Tak percaya tanya pada Arwah mona fandi. Itupun tugas PA.

Kulub berkata...

Aku pun bercita2 nak bawa Sukoi, tapi belajar kurang pandai,jadi tengu sajalah.

Tanpa Nama berkata...

hmmm dah tugas cuepacs utk bela nasib PA.biarkan die buat tugas dia..yg lain2 tolong diam2.tgk sahaja apa akan jadi.

Tanpa Nama berkata...

siapalah yang tidak puas hati dengan PA ni.... kau tak kerja dengan gomen, bolehlah awk cakap. yang korang cakap tu pun berapa % yang buat mcm tu.... awk nampak ker semua org gomen kat malaysia ni... cakap tak guna akal.... cuba awk kira berapa org yg buat mcm tu... sampai 1.2 juta ker??? kalau 1.2 juta yg buat mcm tu... malaysia tak jalan tau....

macamlah kerja dia tu bagus sangat... mungkin dia lebih teruk dari PA... kalau kerajaan tak bagi projek, ingat jalan ker semua syarikat swasta tu??

apa2 pun hormatilah kerja orang lain... jangan asyik cakap tak tentu pasal .... dia buat kerja kah atau tidak... itu urusan mereka dengan majikan dan tuhan...

Tanpa Nama berkata...

Sudah2 la tu Ceupacs.. Hormati keputusan PM 1Malaysia tu... Lain la kalo korang lantik Rosmah jadi penasihat seumur hidup Ceupacs, baru bole dapat apa yg dok mintak.. kan lebih elok..

Ali berkata...

Aku juga bercita2 nak jadi komando, tapi bila buka internet dan tenguk latihan serta kerja mereka alamak tak sanggup aku. Sedih ada, ngeri ada. Tapi dah kerja katakan. Komando pun PA jugakkan.

Kuasa Rakyat Vs Pemimpin berkata...

Kuasa ditangan Rakyat !!!

Tanpa Nama berkata...

DI ZAMAN SEKARANG DUIT BERKUASA ITU HAKIKATNYEE....TEMBAK JE MATI SELESAI MASALAH...

Tanpa Nama berkata...

adalah amat memalukan sampai terpaksa bersidang nak mintak bonus..come on la..kita PA bukannya peminta sedekah ok?
kalau dah kedekut tak nak beri bonus tu kita buat cara protes je.kerja pun ala kadar dah,kalau boleh lari balik awal,silakan buat,kalau ada kesempatan mintak rasuah,silakan.

Tanpa Nama berkata...

Rata2 yang komen PA teruk ni lagi bangang sebenarnya! Siapa kata org swasta lagi hebat? Cuba berurusan dengan diaorang. Rasanya lg bodoh dari pada PAR yg berkelulusan PMR! Kalau call asyik mesin saja menjawab dh dekat 3-4 minit kena tunggu... pastu buat kerja pun lembab nak mampus! Semua mau untung saja...kesian pecacai yang kerja swasta, hari2 majikan kerah tenaga...hahaha padan muka! Tu la bodoh, orang nak keja kerajaan tp mau glamer dia nak keja swasta...

Kami PA ni bukan LEMBU mcm pekerja swasta...kami keja SMART janji semua keja SIAP.

Ni keja swasta cuti setahun ada yg 12 hari...pastu nak balik kg pun susah nk jenguk mak bapak. Esok mak bapak dh tadak baru laa nak menyesal!!!

Jangan laa dok dengki dengan PA. Kami mmg bersyukur kerana kerjaya kami adalah yang TERBAIK! Bonus semua orang perlukan sebagai tambahan dari apa yg dapat tiap2 bulan untuk menampung perbelanjaan dan juga sebagai penghargaan kepada kami....

Tanpa Nama berkata...

hahahahaha...sampai cam tu sekali yek..aku tambah lagi..kalau boleh pandai2 la buat claim palsu,OT palsu..bila lagi nak tambah ekonomi...

Tanpa Nama berkata...

mungkin yang dok kutuk pa ni tak tau tangga gaji pa mcm mn..kadang2 sedih gak tgk pay slip elaun rumah RM 180, gila ke apa kat mn sewa rumah Rm 180 kat bandar bagi tau kat aku, aku nk beli sewa rumah tu

Tanpa Nama berkata...

harap cuepacs belajar perjuangan dr pemimpin terdahulu ,berjuang untuk semua jangan dok berjuang untuk kumpulan sokongan saja kami kumpulan profesional,gaji kami lebih kecil drp kumpulan sokongan kerana kami dulupun dr kumpulan sokongan dan rugi beratus ringgit dr kawan kami yg sekarang dalam kumpulan sokongan,kami tak rehda kerugian kami kerana perjuangan cuepacs

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya Penjawat Awam harus bersyukor dgn pemberian tu RM 500 munkin lepas boleh dapat lebih lagi insallah perkara ini saya akan tek untuk perwakilan sentuh dalam perbahasan UMNO yg akan datang, yg pasti terus beri sokongan anda pada UMNO

Rasul Kahar berkata...

Ya aiyuhallazi naUMNO...

Tanpa Nama berkata...

aku rasa najib suruh pencacai dia masuk blog ni n busukkan pa.

diorg ni gaji besar2 n tak terkesan pun dengan keadaan ekonomi sekrg. pi mana2 pun support, aku rasa yg byk buat tipu elaun2 ni diorg lah...

Tanpa Nama berkata...

Kita saudara/saudari sesama gomen ni jangan la bertekak dan bergaduh. Insyaallah segala pengorbanan dan jasa saudara/saudari yang ikhlas ni akan dibalas nanti. Bersabar ya.

Tanpa Nama berkata...

Tlg cakap kat perwakilan, PA bukan tak syukur dengan pemberian 500, cuma tak puas hati terhadap PM yang putar belit! Jgn jd mcm PM ke 5, kalau org dh benci...5 negeri dah terlepas!!! Ni kononnya ekonomi Malaysia mantap, pertubuhan pesat bla bla bla...tp isu bonus boleh kata tak mampu! Cakap apa ni?? Ni ka contoh sikap pemimpin yg kita kena hormati? Sikap mcm ni tepi jalan pun pon banyak!!! Buat malu keturunan saja... dulu bapak dia berjuang untuk rakyat...skang anak berjuan untuk bini!!!!

Bagi mesej jelas...."tunaikan janji beri bonus atau kami tukar kerajaan lepas ni!!!"

Pegawai Kanan (kononya) berkata...

CUEPACS kalau betul-betul nak bela nasib penjawat awam, tolong fightkan kelayakan sewa hotel. Hotel KL sekarang semua melebihi RM200. Tapi kelayakan pegawai kanan grede 52 masih setakat RM180. Bagi pegawai luar KL, setiap kali ada traveling masih perlu top up guna duit sendiri...

Tanpa Nama berkata...

Kat Sini Kita Beri Ulasan tapi AJK cuepacs baca Ke dan Jawab....Tak Maklumbalas dari CUEPACS..

Tanpa Nama berkata...

PM ingat naikkan elaun pemimpin masyarakat diaorang boleh pujuk masyarakat undi BN, sokong UMNO?

Minta maaf la...kami penjawat awam ni yang memainkan peranan untuk memberi penjelasan pd ibu bapa, mertua duai di kampung2! BN kata kami, mereka pon BN laa...kalau kami kata PKR...sendiri mau ingat la yea!!

Orang tua2 pesan...sesal dulu pendapatan, sesal kemudian tak berguna!

Tanpa Nama berkata...

Isu ELAUN dan GAJI PA perlu diperjuangkan! Elaun Perumahan 180? Ingat kami semua ni tinggal bawah jambatan Sg Klang? Bilik saja pun dah 300-400!!! Bayaran Sewa Hotel pun perlu dinaikkan RM200 untuk Semenanjung dan RM250 untuk Sabah/Sarawak! Mana nak dapat hotel bawah RM150 di bandar2 besar?

GAJI perlu ditetapkan ikut gred...utamakan senioriti! Gred Kanan harus mempunyai tangga gaji yang lebih tinggi...

surya berkata...

Encik2 dan tuan2 yang dok kutuk PA. Di sini saya nak bagitau dan saya pekerja gomen gak yang pernah kerja swasta. Masa kerja swasta dulu ramai gak yang dok melepak tapi janji bila bos nak semua kerja siap. Sama jugak mcm PA. Memang ada yang terpaksa bertungkus lumus kerja siang dan malam contoh tentera, polis, bomba, doktor dan lain2. Mereka ini bekerja dgn ikhlas. Kalau Dr. swasta gaji berkali2 ganda. Org keja stesyen TV pun sama kalau tak buat kerja TV black..berapa kerat sangat PA yang tak buat kerja berbanding yang bekerja bersungguh2. Jangan lah kerana 2,3 kerat semua terpaksa menanggung sama...

Tanpa Nama berkata...

vote sedare "adam"....saye jge x sangke ramai lg manusia yg befikiran kolot...dan x bertamadun....emmmmmmmm...nk kutok x tentu pasal..nk hina x tentu pasal...
sedarlah wahai sekelian...sesungguhnye anda juge memerlukan perkhidmatan kerajaan..
cth...sekolah..hospital..kementerian sane...kementerian sini...

Tanpa Nama berkata...

ala ntah la..kesian PA sekarang dah miskin bertmbah miskin la jwbnye..terpaksa la berhutang..

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs is a union for all civil servants in this country. It is a place for us to voice out our opinion, our wants, or our dissatisfaction. Yes, giving 2 months bonus to the civil servants will incur the country a few billion ringgit, but by not giving (when people are saying they can), the government is showing they do not appreciate their employees. Yes there are those who are lazy, but there are also those who work their asses off day in day out with a salary that do not meet their expectations. I'm in the medical field and I would like to inform you guys of my experience. Doctors, dentists, pharmacists, staff nurses, assistants etc see HUNDREADS of patients in a day. We work can only afford a locally made car, a small house, and zero luxury. Compare this to the private sector. And you guys do the maths on why they are flocking to the private sector after compulsory service, which I think is a stupid way to retain them. Ask any of those in the medical profession, and you would be lucky if u can get 10% who says they are a happy worker.

Tanpa Nama berkata...

bertambah lagi la menara kat malaysia ni...kalau ada "3" lagi...maka 3 menara lagi la ada kat malaysia ni

Tanpa Nama berkata...

bertambah lagi la menara kat malaysia ni...kalau ada "3" lagi...maka 3 menara lagi la ada kat malaysia ni

Kulub berkata...

Good English

Kulub berkata...

Tuan Presiden tak faham Bahasa Inggeris pulak.

Mat berkata...

Isi sama saja bunyinya tapi tulis dalam bahasa Inggeris, tak ramai yang faham rasanya.

Tanpa Nama berkata...

Anonymous Anonymous said...

Aku tengok Cuepacs ni dah semakin 'kering akai'. Kawan aku yang kerja kerajaan pulak pernah musykil kat aku, bila masa pulak diorang ni amanahkan Cuepacs wakili diorang. Memang automatik jadi ahli ke? kau pun tak faham...

October 20, 2010 7:21 AM
Anonymous Anonymous said...

masaalahnya kakitangan awam sekarang ni dah bijak memikirkan hal hal ekonomi. mereka tahu kalau beri bonus juga akan merancak kan ekonomi. wang akan bergerak.malaysia nak high income jadi dimana nak start..tentunya pada kakitangan awam. pendapatan perlu di naik kan so gaji mesti la tinggi..

October 20, 2010 7:49 AM
Anonymous Anonymous said...

gaji boleh naik.. tapi bukan dengan cara ugut.. tapi dengan produktiviti.. bukan dengan ugut... kalau ugut.. itu macam dah geng gengster ngan hindraf je..

October 20, 2010 8:30 AM
Anonymous Anonymous said...

Sepatutnya, kakitangan awam bersyukur dgn gaji yg ada, sekurang-kurangnya masih bergaji ketimbang dgn pekerja swasta yg xtentu arah sekarang ni dan juga pada mereka yg menganggur disebabkan syarikat2 yg gulung tikar

October 20, 2010 8:40 AM
Anonymous Anonymous said...

kakitangan awam malaysia mana reti bersyukur?? mereka cuma tahu meminta.. dan meminta.. alasan barang harga mahal.. dah mahal beli buat apa.. ? ukur baju badan sendiri la.. yang hutang keliling pinggang kenapa? biar papa asal bergaya tu adalah motto kakitangan awam

October 20, 2010 9:04 AM
Anonymous fikirkan said...

Anonymous said...

masaalahnya kakitangan awam sekarang ni dah bijak memikirkan hal hal ekonomi. mereka tahu kalau beri bonus juga akan merancak kan ekonomi. wang akan bergerak.malaysia nak high income jadi dimana nak start..tentunya pada kakitangan awam. pendapatan perlu di naik kan so gaji mesti la tinggi..
October 20, 2010 7:49 AM


cakap jgn ikut kepentingan sendiri.. jika kakitangan awam gaji naik ... harga barang naik.. yang seksa ialah bukan kakitangan awam.. ingat la sikit.. kakitangan awam 1.2 juta je.. paling tidak yang bergantung dengan pendapatan mereka lebih kurang 5 juta orang... ingat sikit dengan 24 juta yang lain.. yang tak berkait langsung dengan pendapatan kakitangan awam.. tapi terpaksa menanggung kesengsaraan inflasi..

Tanpa Nama berkata...

October 20, 2010 9:09 AM
Anonymous Anonymous said...

CEUPACS MEMANG MANUSIA YG X BERSYUKUR.GAJI DAH ADA,KERJA T ASYIK ERJAMIN,KEMUDAHAN PINJAMAN MUDAH.TAK MCM KAMI ORG SWASTA NI..ADA KERJA ADA GAJI..BYK PROBLEM KALAU NAK BUAT PINJAMAN.CEUPACS NI KERJANYA TAK BERAPA BAGUIH TAK BUAT RESEARCH..ASYIK-ASYIK NAK BONUS.MASAALAH CEUPACS NI SEBENARNYA BOS DI SI OMAR NI DAH NAK LEMAK,NAK JADI HERO TAK BERTEMPAT ASYIK MELALAK JE..TEMAN DENGAR CERITA SEBENARNYA SI OMAR NI PRO PEMBANKANG,JGN-JGN MASA PILIHANRAYA DULU ,SIMAMAT NI PANGKAH PEMBANKANG.INILAH NAMANYA BELA ANJING TERSEPIT ATAU GUNTING DLM LIPATAN,MENJADI BATU API YG SENTIASA MENGADU DOMBA.WAHAI PENJAWAT AWAM SEDARLAH,ANDALAH MANUSIA PALING BERTUAH KRN PALING BANYAK DPT KEMUDAHAN.IBARAT PERKERJAAN ANDA 5*{BINTANG}MUHASABAHLAH,BERSYUKURLAH.BUANG AJE SITANGGANG OMAR TU.BUAT ROSAK PERSATUAN JE..

October 20, 2010 9:51 AM
Blogger Longchepoh said...

Akupun kerja gomen. Memang betui aku tengok kepala cuepacs yang sekor ni nak jadi popular mudah ialah minta bonus dan naik gaji. Zaman Pak lah dulu dah dibagi kenaikan cukup tinggi, pun tak bersyukur lagi. Tahun ni buta saja dapat 1000 pun tak terima kasih lagi. Hangpa tau dak pasai apa jadi lagutu. Pasainya depa tu otak dah dikuasai puak haprak pembangkang. Pembangkang mana reti bersyukur walaupun suruh orang lain sentiasa bersyukur.

October 20, 2010 10:04 AM
Anonymous Anonymous said...

CUEPEC ni nak duit lebih ja..tp tahu tak sekarang produktiviti lemah dikalangan penjawat awam. Movement kerja tu sambil lewa, mcm bateri lemah, kalau hari jumaat fuhhh penuh shopping merayau-rayau kat shopping komplek yg wanita la atau orang cakap semangat, hari isnin mcm muka bangun tidur tak semangat. Nak duit lebih, nak bonus lebih, melampau sebab apa boss org melayu majikan orang melayu, sbb tu berani..cuba tgk di pejabat dimana 1k pekerja 10pcent melayu, 10 tahun tak de bonus, increment pun max 5 pcent (basic) atau min rm50 orang melayu sengih terima tak berani nak cakap apa, walhal kaum cina dlm pejabat terima 5-20pcent (basic).

Tapi kami ni kerja tak merungut walaupun sakit hati tp bersyukur kerana kami bekerja seiring dgn kaum cina yg lain yg bersemangat, dateline setiap projek/kerja, makan berjalan pun kira nak cepat sbb otak berfikir nak selesai kerja agar semua dukumen selesai tak mahu nanti pelanggan marah.

Kekadang terfikir best jugak kerja dgn gomen, tp bila fikir 3x tak mahu pulak sbb takut nanti sindrom yg ada dlm penjawat awam berjangkit.

October 20, 2010 10:54 AM

Tanpa Nama berkata...

October 20, 2010 9:09 AM
Anonymous Anonymous said...

CEUPACS MEMANG MANUSIA YG X BERSYUKUR.GAJI DAH ADA,KERJA T ASYIK ERJAMIN,KEMUDAHAN PINJAMAN MUDAH.TAK MCM KAMI ORG SWASTA NI..ADA KERJA ADA GAJI..BYK PROBLEM KALAU NAK BUAT PINJAMAN.CEUPACS NI KERJANYA TAK BERAPA BAGUIH TAK BUAT RESEARCH..ASYIK-ASYIK NAK BONUS.MASAALAH CEUPACS NI SEBENARNYA BOS DI SI OMAR NI DAH NAK LEMAK,NAK JADI HERO TAK BERTEMPAT ASYIK MELALAK JE..TEMAN DENGAR CERITA SEBENARNYA SI OMAR NI PRO PEMBANKANG,JGN-JGN MASA PILIHANRAYA DULU ,SIMAMAT NI PANGKAH PEMBANKANG.INILAH NAMANYA BELA ANJING TERSEPIT ATAU GUNTING DLM LIPATAN,MENJADI BATU API YG SENTIASA MENGADU DOMBA.WAHAI PENJAWAT AWAM SEDARLAH,ANDALAH MANUSIA PALING BERTUAH KRN PALING BANYAK DPT KEMUDAHAN.IBARAT PERKERJAAN ANDA 5*{BINTANG}MUHASABAHLAH,BERSYUKURLAH.BUANG AJE SITANGGANG OMAR TU.BUAT ROSAK PERSATUAN JE..

October 20, 2010 9:51 AM
Blogger Longchepoh said...

Akupun kerja gomen. Memang betui aku tengok kepala cuepacs yang sekor ni nak jadi popular mudah ialah minta bonus dan naik gaji. Zaman Pak lah dulu dah dibagi kenaikan cukup tinggi, pun tak bersyukur lagi. Tahun ni buta saja dapat 1000 pun tak terima kasih lagi. Hangpa tau dak pasai apa jadi lagutu. Pasainya depa tu otak dah dikuasai puak haprak pembangkang. Pembangkang mana reti bersyukur walaupun suruh orang lain sentiasa bersyukur.

October 20, 2010 10:04 AM
Anonymous Anonymous said...

CUEPEC ni nak duit lebih ja..tp tahu tak sekarang produktiviti lemah dikalangan penjawat awam. Movement kerja tu sambil lewa, mcm bateri lemah, kalau hari jumaat fuhhh penuh shopping merayau-rayau kat shopping komplek yg wanita la atau orang cakap semangat, hari isnin mcm muka bangun tidur tak semangat. Nak duit lebih, nak bonus lebih, melampau sebab apa boss org melayu majikan orang melayu, sbb tu berani..cuba tgk di pejabat dimana 1k pekerja 10pcent melayu, 10 tahun tak de bonus, increment pun max 5 pcent (basic) atau min rm50 orang melayu sengih terima tak berani nak cakap apa, walhal kaum cina dlm pejabat terima 5-20pcent (basic).

Tapi kami ni kerja tak merungut walaupun sakit hati tp bersyukur kerana kami bekerja seiring dgn kaum cina yg lain yg bersemangat, dateline setiap projek/kerja, makan berjalan pun kira nak cepat sbb otak berfikir nak selesai kerja agar semua dukumen selesai tak mahu nanti pelanggan marah.

Kekadang terfikir best jugak kerja dgn gomen, tp bila fikir 3x tak mahu pulak sbb takut nanti sindrom yg ada dlm penjawat awam berjangkit.

October 20, 2010 10:54 AM

Tanpa Nama berkata...

October 20, 2010 9:09 AM
Anonymous Anonymous said...

CEUPACS MEMANG MANUSIA YG X BERSYUKUR.GAJI DAH ADA,KERJA T ASYIK ERJAMIN,KEMUDAHAN PINJAMAN MUDAH.TAK MCM KAMI ORG SWASTA NI..ADA KERJA ADA GAJI..BYK PROBLEM KALAU NAK BUAT PINJAMAN.CEUPACS NI KERJANYA TAK BERAPA BAGUIH TAK BUAT RESEARCH..ASYIK-ASYIK NAK BONUS.MASAALAH CEUPACS NI SEBENARNYA BOS DI SI OMAR NI DAH NAK LEMAK,NAK JADI HERO TAK BERTEMPAT ASYIK MELALAK JE..TEMAN DENGAR CERITA SEBENARNYA SI OMAR NI PRO PEMBANKANG,JGN-JGN MASA PILIHANRAYA DULU ,SIMAMAT NI PANGKAH PEMBANKANG.INILAH NAMANYA BELA ANJING TERSEPIT ATAU GUNTING DLM LIPATAN,MENJADI BATU API YG SENTIASA MENGADU DOMBA.WAHAI PENJAWAT AWAM SEDARLAH,ANDALAH MANUSIA PALING BERTUAH KRN PALING BANYAK DPT KEMUDAHAN.IBARAT PERKERJAAN ANDA 5*{BINTANG}MUHASABAHLAH,BERSYUKURLAH.BUANG AJE SITANGGANG OMAR TU.BUAT ROSAK PERSATUAN JE..

October 20, 2010 9:51 AM
Blogger Longchepoh said...

Akupun kerja gomen. Memang betui aku tengok kepala cuepacs yang sekor ni nak jadi popular mudah ialah minta bonus dan naik gaji. Zaman Pak lah dulu dah dibagi kenaikan cukup tinggi, pun tak bersyukur lagi. Tahun ni buta saja dapat 1000 pun tak terima kasih lagi. Hangpa tau dak pasai apa jadi lagutu. Pasainya depa tu otak dah dikuasai puak haprak pembangkang. Pembangkang mana reti bersyukur walaupun suruh orang lain sentiasa bersyukur.

Tanpa Nama berkata...

October 20, 2010 10:04 AM
Anonymous Anonymous said...

CUEPEC ni nak duit lebih ja..tp tahu tak sekarang produktiviti lemah dikalangan penjawat awam. Movement kerja tu sambil lewa, mcm bateri lemah, kalau hari jumaat fuhhh penuh shopping merayau-rayau kat shopping komplek yg wanita la atau orang cakap semangat, hari isnin mcm muka bangun tidur tak semangat. Nak duit lebih, nak bonus lebih, melampau sebab apa boss org melayu majikan orang melayu, sbb tu berani..cuba tgk di pejabat dimana 1k pekerja 10pcent melayu, 10 tahun tak de bonus, increment pun max 5 pcent (basic) atau min rm50 orang melayu sengih terima tak berani nak cakap apa, walhal kaum cina dlm pejabat terima 5-20pcent (basic).

Tapi kami ni kerja tak merungut walaupun sakit hati tp bersyukur kerana kami bekerja seiring dgn kaum cina yg lain yg bersemangat, dateline setiap projek/kerja, makan berjalan pun kira nak cepat sbb otak berfikir nak selesai kerja agar semua dukumen selesai tak mahu nanti pelanggan marah.

Kekadang terfikir best jugak kerja dgn gomen, tp bila fikir 3x tak mahu pulak sbb takut nanti sindrom yg ada dlm penjawat awam berjangkit.

October 20, 2010 10:54 AM

Tanpa Nama berkata...

MELAYU MEMANG LEMAK KALAU KERJA DENGAN MELAYU... BILA KERJA DENGAN CINA MACAM TIKUS..

AKU HARAP PRU 13 DAP MENANG, CINA RAMAI DALAM PENJAWAT AWAM>.. BUANG SEMUA MELAYU BODOH KAKITANGAN AWAM SEKARANG NI

Tanpa Nama berkata...

Salam semua PA. Aku sorang PA, nak kongsi cerita ttg kerja kat tempat aku. Kerani, ada bacelor/master. Tukang kebun, ada diploma. Moralnya, kerja susah nak cari sekrg. Syukur dgn apa yg kita ada. Nak lebih cari sendiri. Tuhan beri akal & fikiran utk kita cari rezeki. Kalau korang rasa kerajaan tak betul, lampiaskan ketidak puasan waktu PRU. Buat CUEPACS, aku rasa korang ni berhenti perjuangkan pasal bonus ini. Korang pun PA. Tak de kerja ke nak buat. Dok meeting sana sini. Korang sendiri dah bagi contoh tak baik pada anak buah, tak buat kerja kat pejabat, dok meeting je. Sudah la tu. Macam mana orang luar nak respect PA kalau pemimpinnya tunjukkan contoh tauladan yang tak baik. Buat KSN, boss PA no.1, tolonglah nasihatkan CUEPACS ni. Balik pejabat buat kerja masing-masing. Kalau nak meeting pun, perlulah ada masanya. Jangan sampai tinggalkan kerja kat pejabat.

Tanpa Nama berkata...

If the PM is baffled on why the civil servants are pro-opposition, then I think he is either very blind, or he is belittling our intelligence. If this government can't make changes to improve our life, we will make the changes through votes. At least by voting for the opposition, there is HOPE!

char siu pau berkata...

chinese is eyeng how to fill the posts in civil service by sacking idiots malay and increase the salary .. how?

by giving bribe

100% of bribery are from chinese pocket..

there is HOPE!

Harun berkata...

Itu lapasal, swasta kutuk gomen, PA gomen kerja kat hospital ramai juga lari ke swasta, gaji doktor klinik swasta ada mencecah puluhan ribu rm, doktor pakar swasta juga puluhan ribu rm, jururawat cabut ke Arab Saudi boleh buat duit juga, juruteknologi makmal yang cabut ke Petronas pun banyak jugak gajinya.

Tapi sebagai PA yang setia kerja sajalah kat mana2, kerja pun macam orang asli jugak, berpindah randah satu Malaysia, bila nak duduk rumah sendiri pun entahlah.

NOTIS SERVER PERAK berkata...

ceupacs...teruskn perjuangan mu..minta/merayu hingga ketitisan akhir...hidup PKR!!

Tanpa Nama berkata...

parti jolok jubur nak kasi apa.. apa depa peduli

Mat berkata...

Ada kumpulan penulis baru nampaknya.

anwar ibrahim berkata...

parti jolok jubor yg akan membela nasib PA nanti...percaye lah..drpd parti jolok puki rosmah je...

Tanpa Nama berkata...

letih la cuepacs ni.....
bersyukur la dpt bantuan rm500 tu..

keje tak seberapa..balik sharp, kat opis sembang je banyak..layak ke dpt bonus...

Tanpa Nama berkata...

penjawat awam melayu ni patut tukar je ngan bangsa lain... attitude tak bagus.. moral out..

Tanpa Nama berkata...

MALAY : TYPICAL LAZY PEOPLE WITH IMPLAUSIBLE DEMAND

Tanpa Nama berkata...

that stupid lazy congress member got no work to do in office aa?

tiu nia seng.. politic pathetic

Tanpa Nama berkata...

Chinese jgn nk kurang ajar di sini... walaupun ada yg baik. Tp yg kurang ajar tu ramai dh kena sembelih 13 Mei 69. Cuma ada saki baki keturunan yang dulu saja yg berani buat kacau sekarang ni... tunggu saja masa kamu pasti tiba!

Pegawai RM, berkata...

hurmm....apa lg, gunakan kiasa anda pd PRU13 nt...jatuhkan kerajaan yg ada kini ke tahap paling tdk bermaruah sekali.teruk dh dia buat rakyat kebanyakan hri ni, rakyat menderita kos hidup meningkat.kjaan yg ada skrg dh tk berfungsi yg sebagaimana dikhendaki. ayo kita gulingkannya pd PRU13 nt!!CEUPACS jgn MERAYU dgn ISTERI RM ( rosmah mansor )!!

Tanpa Nama berkata...

Stupid Malay.. pentingkan diri sendiri.. pegawai belajar tinggi tapi bodoh... macammana boleh dapat kerja??


lupa.. itu SPA semua orang kelantan.. kronisme..

tanggungan penjawat awam 5 juta orang sahaja... negara ada 28 juta penduduk...

gaji naik... barang naik... lagi 23 juta susah...

orang melayu semua tak bersyukur punya bangsa.. get out of civil service la ham ka leng

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 11:42:00 AM

dont talk like an idiot.. this is not a place for single race.. uncivilized, stupid, lazy.. what else?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 11:42:00 AM

stupid bigot like you should die first ..

Atuk berkata...

Gaduh pulak dah.

Tanpa Nama berkata...

Belanja perjalanan rasmi PM dan isteri naik 75% tapi FDI turun dan domestic investors banyak lari keluar, mcm ini ke produktiviti yang PM mahu kita semua PA ikut sebelum dia bagi bonus???

Boleh tak sapa2 check adakah kenaikan 75% pada belanja perjalanan rasmi turut berlaku pada anggota kabinet yang lain termasuk 42 timb. menteri??

Tanpa Nama berkata...

Hahaha...kesian sama lu punya atuk nenek dulu kena sembelih ramai2! Lu orang pendatang...datang sini buat bisnes haram - jual vcd haram, rumah urut haram, judi...the biggest conman is Chinese!

Pergi luar negara pun masih mau tipu jugak...bodoh punya bangsa! Lu orang tak suka pergi MIGRATE laa...jgn cakap banyak! Duduk sini pun kasi semak...

Tanpa Nama berkata...

WOW! 65 juta renovate rumah PM..bonus kedekut pulak!!

Datuk Seri Najib Razak berkata, kerajaan tidak boleh memberi bonus satu bulan gaji kepada kakitangan awam kerana tindakan itu akan memberi implikasi kewangan besar iaitu sebanyak RM3.1 bilion.

Katanya, selaku menteri kewangan yang bertanggungjawab, beliau tidak boleh berbelanja lebih daripada pendapatan.

KUALA LUMPUR : Kediaman Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan Isteri Datin Seri Rosmah Mansor akan diubah suai dengan belanja RM65 juta.

Menurut Ahli Parlimen Bukit Bendera Liew Chin Tong, kerja-kerja pengubah suaian akan bermula tahun depan dan selesai pada tahun berikutnya.

Sri Perdana di Putrajaya mula di bina pada tahun 1997 dengan kos RM24 juta dan siap dua tahun kemudiannya.

Bangunan ini diubah suai buat kali pertama pada tahun 2005 yang menelan belanja hampir RM6 juta.

Keperluan untuk sekali lagi melakukan pengubah suaian kepada Sri Perdana dengan kos RM65 juta dipertikaikan, khususnya apabila rakyat dinasihatkan supaya berbelanja secara berhemah.

Pengubahsuaian Seri Perdana dengan peruntukan yang begitu tinggi dianggap satu lagi anggap satu lagi pembaziran dana rakyat.

Mengulas isu yang sama Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad berkata, apabila masuk sahaja Perdana Menteri baru semua nak ubah mengikut citarasa masing masing. Ini pembaziran dengan RM65 juta untuk ubah suai Sri Perdana ini satu tindakan yang tidak bertanggungjawab kerana negara amat memerlukan kewangan itu untuk membangunkan modal insan dan sebagainya.

"Duit itu boleh digunakan dengan cara yang lebih bermakna. Kita lihat bajet itu pun tetap juga merupakan satu bajet defisit ini bererti perbelanjaan seperti itu sebenarnya boleh dikurangkan untuk mengurangkan defesit.

"Inilah keutamaan pemimpin Umno-BN untuk kepentingan mereka sendiri, keselesaan sendiri ikut citarasa masing masing tanpa memikirkan rakyat jelata yang menghadapi kesusahan untuk mebiayai kehidupan seharian.

"Ramai yang tidak berkerja dan hutang piutang. Tetapi RM65 juta digunakan untuk ubahsuai Sri Perdana ini tindakan yang tidak wajar sama sekali,"katanya.-/YB Anuar Sudin

HARAM JADAH KAU NAJIB

HARAM JADAH

ali salim berkata...

semoga tuhan membela nasib org2 yang seperti kami

Tanpa Nama berkata...

semoga tuhan membela nasib kami...

Tanpa Nama berkata...

DAH PM TAK NAK BERI BONUS.. SUDAH LAHHH.. NANTI ORANG KATA TAK RETI BAHASA PULAK DAN DIKATA SALAH DISEGI MORAL LAGI MALU..

no name berkata...

Tak der bonus tak per.. minta cuepacs mohon naik GAJI untuk tahun depan atau naik elaun rumah.. elaun rumah masih tahap zaman dulu.. sekarang ni sewa rumah mahal looo Rm400 keatas... lebih2 lagi pada staff sokongan.. elaun ciput jer.. bonus sekejap jer.. gaji dan elaun kalau naik dapat tiap2 bulan..betul tak??????

Tanpa Nama berkata...

Sebelum ini Tun Mahathir sebagai PM dal meletakan mercu tanda menara Petronas sebagai kejayaan pembangunannya, PM Tun Pak Lah pula telah berjaya membangun korido raya seperti di IRDA dan sebagainya dan membatalakan projek jambatan bengkok itu munkin mercu tandanya, sementara PM Najib telah bercadang untuk membina 100 tingkat bangunan Warisan yg akan menelan belanja hampir 5 billion adkah ini sebagai mercu tandanya.

Mengikut Hoon Chin Research sebuah syarikat penilai dan harta tanah menganggarkan banyak lagi ruang pejabat yg belum disewa/ atau dibeli di wilayah lembah kelang adakah rancangan membina bangunan 100 tingkat itu untuk menyediakan untuk siapa sewa/beli ? mungkin nak buat hotel kot atau ?

Dgn segala perancangan pelaburan ini maka bonus munkin tak dapat diberi, sewajarnya bonus itu dianggap satu pembaziran wang rakyat?

Tanpa Nama berkata...

Just to let all the Tanpa Namas here who are inciting racial hatred know,
I am a non-Malay civil servant, and I know plenty of Malays, Indian, Chinese etc who are hardworking and dedicated. Lazy and corrupt people exists in all layers of society, irrespective of race, religion or status. So to generalise and stereotype a certain race will only prove how retarded you really are. People like you will only bring a bad name to your race. So, please do yourself a favour and refrain from expressing your dumb and foul opinions. It'll only make you look more retarded.

Tanpa Nama berkata...

Sapa yang kutuk PA tu memang kurang ajar.. dan tak ada otak... Kami tuntut hak kami dan suarakan apa yang kami rasa.

tungkaran hati berkata...

Kami daripada golongan Petani, Peladang, Nelayan dan juga Buruh kasar ingin juga nak merasa BONUS! tapi nak minta pada siapa? diharapkan agar Presiden CUEPACS dapat dilantik menjadi MENTERI BONUS untuk memudahkan kami berurusan!
Seumur hidup kami belum pernah menerima BONUS!

Tanpa Nama berkata...

Alamak..kenapa saya tak tahu berita ini..

"Bukankah beliau selama ini begitu gagah sekali membuat keputusan yang merugikan negara tanpa meminta pandangan orang lain termasuklah ahli parlimen, ketika melepaskan khazanah berharga 217 hektar tanah KTMB kepada Singapura dan telaga minyak blok L dan M kepada Brunei yang bernilai RM320 bilion?"

Betul ke ni?kita kehilangan harta kita ke?

http://www.malaysiakini.com/news/145846

Datuk Engkau berkata...

BANGUNAN TU DI BINA PAKAI DUIT PELABURAN KORANG DALAM PNB.. TIAP2 TAHUN MAKAN DUIT ASB... PASTU BANTAH PULAK PENJANAAN DUIT..

PETRONAS KASI HANGPA DUIT KAT ASB KE?

BODOHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH...

MACAMMANA LA BOLEH KEJER GOMEN HANGPA NI? BODOH YANG AMAT BODOH...

LETAK JAWATAN LA BODOH

Tanpa Nama berkata...

Jgn terperangakap dgn isu perkauman tu , itu cuma perangkap UMNO awas supaya kita tak perangkap ini munkin strategi mereka untuk mengalihkan dari isu sebenar iaitu kenapa penjawat awam tak dibahagi bonus kenapa ?

Tanpa Nama berkata...

sikit2 salahkan UMNO...

introspeksi diri dulu la..

memalukan..

Tanpa Nama berkata...

I know the government pays our salary, and we should be thankful for whatever they are paying us. But this doesn't mean the government should be taking advantage of us. A relationship between a company and its' staff is a dynamic one, and one cannot survive without the other. What we civil servants are asking for is just for the government to recognise our contributions, and to meet our expectations. We will not bite the hand that feeds, but we can always leave and find a new one. If najib is smart, he should have hired someone to read this blog and its' comments to know what are the civil servants' sentiments.

Tanpa Nama berkata...

Tuntut tetap tuntut Cuepac jgn putus harap ingat jasa penjawat awam serta pengiktirafan dari sektor awam perlu ada penghargaannya

Tanpa Nama berkata...

pecat je semua anggota CEUPACS.. proksi perosak negara

Tanpa Nama berkata...

kepala CEUPACS tu dah la bongok..

pengikut dia lagi la bongok..

dok banding dengan menara 100 tkt tu duit PNB..

boleh ke bonus korang dibayar dengan duit pelaburan orang?

otak taruk kat pungkoq.. bubar je CEUPACS

Tanpa Nama berkata...

And to Mr President,
If your voice that represents us isn't enough to convince the government of our well-deserved bonus, I have a suggestion which is to practice CIVIL DISOBEDIENCE. If our demands are falling on deaf ears, then action would speak louder than words.
My suggestion:- go to work, punch the clock, and show the people what laziness means; occupy our working hours by reading the newspaper, watching tv, enjoying the air cond, whistle, blast the radio to your favourite tune, have breakfast, minum pagi, 2 hour lunch break, minum petang. Clinics & hospital to treat only urgent cases, and to refer the rest to the private sector. Show the people how frustrated we are.
And it should be done in unison. Pick a day, tell the government of our plan, and hope they will give us our bonus! If it fails, at least we've got thir attention. If it backfires, organise a rally.
Gandhi has practised civil disobedience, n look where is India now. Western countries are doing the same. A government who isn't afraid of it's people, is not a suitable government. Don't just sit and talk, do something Mr President!

Tanpa Nama berkata...

Yesza...I agree! Actually we are not greedy demanding for the bonus. We juz want the goverment to recognize our contribution to the country! Enough begging or making petition.. now its time to do the act!

Show goverment we are not satisfied with the reason given for non bonus issue.

Tiba masa untuk piket/ demonstrasi secara aman...CUEPACS cuba renungkan!

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan perlu lihat dahulu apa pencapaian dari sektor awam ini mengikut jabatan2 yg telah berjaya meningkatkan prestasi mereka atau inavatif yg telah berjaya membantu minengkatkan sistem pemyampaian di sektor awam terhadap rakyat dan negara, maka mereka inilah sepatitnya di berikan bonus,

Tapi kalau dilihat Lembaga Hasil dalam negeri mereka berupaya dapatkan bonus sehingga 2 setenggah bulan gaji kerana kutip hasil untuk negera, tetapi hasil yg dikutip itu atas sokongan dari jabatan kerajaan yg lain bagi mempercepatkan kerja serta perolehan mendapatkan hasil tu bagaimanapula ?,

Kerajaan dicadangkan perlu menilai semula dasar pemberian bonus disektor awam ini dengan sewajarnya.

Tanpa Nama berkata...

Kami dah PENAT dengar 'memorandum', surat rasmi, telegram... cuba buat mogok/demo secara aman sepertimana badan2 berkanun kerajaan buat! Cnth: PERKESO, KWSP dll.. Semakin kita lembut semakin kita dipijak dan dihina! Sekiranya Presiden Cuepacs tak berani, sila beri laluan pada golongan muda untuk bersuara dan buat protes!!!

Tanpa Nama berkata...

Kami mahu buat demonstrasi!!! Kami mahu tuntut bonus 2 bulan gaji...

Tanpa Nama berkata...

SOKONG!!! Cuepacs tunggu apa lagi? Bagi cadangan waktu dan masa kita semua mahu demonstrasi!!!!!

Adam berkata...

Wah saya cukup berbangga ramai juga kakitangan awam ni yang boleh menulis dalam bahasa inggeris, taklah seperti yang disangka kata PA ni teruk sangat.

Lagi saya bangga kalau ramai boleh bertutur dalam lain2 bahasa, tapi tidak jadi begitu, ramai yang pandai mencarut dalam bahasa asing.

Mamat yang berbahasa inggeris tu bagus, keburukan ada pada apa2 bangsa, tak perlu kaum sendiri baik. Ini akan menjatuhkan maruah bangsa itu sendiri.

Tapi jangan lupa perpecahan kaum ni selalu dilakukan satu2 kumpulan atau pertubuhan saja apabila dah terdesak.

Tanpa Nama berkata...

apa lagi buat demontrasi la tuntut hak kita macam kat perancis best je diorang buat mogok tak percaye tengok tv malam ni...

Tanpa Nama berkata...

SOKONG....TGK GLC LAIN2 BONUS MIN Pun 2 bln..ni kite minx dh bpe thn pn kate xde duit.....klu semua ahli2 cuepacs wt pikit tuntut bonus...negara kite xleh bfungsi...harus ingat PA tunjang kerajaan skrg....sape yg xmau bonus sdekah je....ingat la fmily yg ade anak ramai2..bonus la...mringankan beban bila buka skolah nanti....yg kaya xpe..ni PA yg gaji ckup2 mkn je...

stabang berkata...

aku rasa najib nk buat sarang burung layang la we, sbb tue dia buat banguan 100 tingkat tue,kat klcc tu pun dh penuh ngan burung layang,, byk untung wooo

Tanpa Nama berkata...

PNB tolong cadangkan pula bonus utk PA

Tanpa Nama berkata...

awal tahun depan gaji + elaun da sama dengan pengawal keselamatan tempat kerja.PDRM pun naik gaji dan elaun perumahan tapi tidak semua org tau.ape la nasib PA tidak di ambil tau.Pekerja swasta ingat gomen gaji mahal ker? Korang tido PA ade yang kerja sampai X tido sampai ke pagi.Jgn igt PA sume pemalas...mcm bidang dlm PA. tunjuk kepandaian bila bercakap.

Tanpa Nama berkata...

awal tahun depan gaji + elaun da sama dengan pengawal keselamatan tempat kerja.PDRM pun naik gaji dan elaun perumahan tapi tidak semua org tau.ape la nasib PA tidak di ambil tau.Pekerja swasta ingat gomen gaji mahal ker? Korang tido PA ade yang kerja sampai X tido sampai ke pagi.Jgn igt PA sume pemalas...mcm bidang dlm PA. tunjuk kepandaian bila bercakap.

Tanpa Nama berkata...

awal tahun depan gaji + elaun da sama dengan pengawal keselamatan tempat kerja.PDRM pun naik gaji dan elaun perumahan tapi tidak semua org tau.ape la nasib PA tidak di ambil tau.Pekerja swasta ingat gomen gaji mahal ker? Korang tido PA ade yang kerja sampai X tido sampai ke pagi.Jgn igt PA sume pemalas...mcm2 bidang dlm PA. tunjuk kepandaian bila bercakap.

joehan berkata...

hahahaha...PA yg komen2 ni xde kje ke..gj korng tu dibayar gune duit rakyat..MKN GJ BUTA KE!!!DOK MAIN INTENET JE!!bersyukur la dgn ape yg korng dpt tu..klaka la cuepacs ni..byk lg isu2 lain..tp isu bonus ni jgk dok bsing2...cm pengemis jalanan..hahaha..nk berdemo la..nk tuka kerajaan la..hahaha...cm badut je PA2 yg bg komen2 kt ats ni..dah2..g buat kje..xbaik mkn gj buat..haram..kje pemalas(bkn sume pemalas)!!!bonus nk 2bln..hahaha..sudah2 la tu..org lain yg kje swasta ade xdpt bonus pon..bersykur la korng dpt rm500 tu..

Tanpa Nama berkata...

JOEHAN KO PUN SAMA LE BENGONG MUSIBAT PUNYE ORANG....

santauangin berkata...

Ini lah kerja segelintir org kerajaan kalau pemerintah tak mau kasi bonus dah nak tukar kerajaan. Awat masa di bagi dulu pun hangpa dah tukar kerajaan, hangpa tak akata apa lak. Tapi kalau tengok kat keja depa, banyak yg p minum berjam jam. Out put tak ada. Hanya yg ada kat pejabat itu tinggallah segelintir berkerja kerana takutkan ALLAH dan mahukan wang gaji bersih. Yg alain mana p. Tak caya p lah mana pun pejabat kerajaan.

Ni satu lagi pemimpin kesatuan, asyik minta itu minta ini. Pernahkan hangpa p tengok ahli hangpa kerja atau tidak. Hangpa tak pernah pun p tengok. Hangpa tau nak nama sahaja. Atau hangpa pemimpin kesatuan ini ada udang di sebalik mee ke. Apa kata pemerintah lantik hangpa kadi Sanatore. Hangpa mau tak. Aku rasa gitu lah.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama berkata....
Rabu, Oktober 20,2010 11:38:00 AM

Topiknya tentang bonus.. yg ko merepek nak timbulkan isu perkauman apa hal plak...kalau ko bukan melayu jgn kurang ajar...sedar diri sikit.. tak tau citer diam...

joehan berkata...

hahaha..tanpa nama Rabu, Oktober 20, 2010 3:06:00 PM marah kt aku..ko terasa ke..msti ko PA yg mkn gaji buta yg aku ckp td..dok main intenet je kjenye..keje mls nk buat..pg2 duk lepak kedai sarapan smpai kol 10..gj dibayar gune duit rakyt..tp kje pemalas...tp nk bonus 2bln..hhahaha..tp aku tau..bkn sume org gov pemalas..cume segelintir je..cm mamat yg mrh aku td..hahaha..bile xdpt bonus sibuk2 nk tuka kerajaan..kuasa rakyat laa..ape la..bile dpt bonus senyap plak...DUIT MENJADI UKURAN UNTUK MENUKAR KERAJAAN!!bahaya btul kalo sume pemikiran PA mcm mamat2 yg bg komen kt ats tu..

Tanpa Nama berkata...

Soal kerja ka tidak bukan tengok dengan cara jumpa kat kedai kopi/makan tgk PA lepak. Diaorg semua bukan keja 24jam duduk dalam opis! Jangan nak tunjuk pandai tp kebodohan yang orang nampak! Piiiraahhh...

PA ada yang kena keja luar, ada jd driver, sementara tunggu bos meeting tak kan nak duduk dalam keta! Ada yang on the way nak pegi outstation, singgah makan minum dulu sebelum bertolak! Bodoh... cuba pikir balik!

Tanpa Nama berkata...

Pak Joehan...jangan nak jd johan kat sini. Ramai PA yang bersunggut bukan sebab 100% isu tak dapat bonus....tp tgk mcm2 isu yang ada skang ni...pemimpin cakap tak serupa bikin, hasil mahsul negara diguna untuk bini shopping luar negara, nak buat bangunan 100 tingkat, renovate rumah 65 juta, bina Istana 700 juta...tapi rakyat dipaksan hidup sederhana!!!

Jangan dok jadi 'johan' pengampu pungkok pemimpin kat sini... pengampu seperti anda dilihat begitu DAYUS dan BACUL!

joehan berkata...

to tanpa nama Rabu, Oktober 20, 2010 3:22:00 PM..laaa...ade ke aku ckp sume yg lepak tu mkn gj buta..tu ayt standard..sape yg penh buat die terasa la...mmgla mngkin yg mkn time kje tu die mmg ade kje kt luar..tp yg jd mslh skrng ni rmai jgk yg lepak time kje tu mmg saje2 kuar...xpyh nk tpu la..membe aku berlmbk org gov..tu realiti skrng ni..jgn cube nk nafikn..cth yg lain plak mcm korng..duk main tenet..keje xgak jln..gj gune duit rkyt..pastu sibuk2 bsing nk tuka kerajaan la..kuasa rkyt la..jhahaha....aku tau bkn sume yg mkn gj buta..cume segelintir je..

tanpa nama Rabu, Oktober 20, 2010 3:26:00 PM

"hasil mahsul negara diguna untuk bini shopping luar negara, nak buat bangunan 100 tingkat, renovate rumah 65 juta, bina Istana 700 juta...tapi rakyat dipaksan hidup sederhana!!!"

psl shoping luar negra tu..laaa..gj mentri2 n pm dh berpuluh2 ribu..mmg la mampu g shoping luar negara..xpyh la dgr fitnh n khabar angin gerombolan2 pakatan haram..parti sndri pon xblh jg..ade hati nk tabdir negara...korng percy la ckp nuar brahim n gerombolan die tu..korng la agen2 pembangkng dlm kerajaan rupenye..rakyt dipaksa hidup sederhana ke??????hahahahaa..kalo ko dh xckup duit..mmg la kene hdp sederhana..bgsla hdp sederhana..tu pilihn sndri..kalo korng rajin wt la parttime ape2 tnpa mengurangkn produktitivi kerja skrng..tp mslhnya manusia2 cm org2 pembangkng@pembangang hanya tahu merungut..hehehe.tp aku plik jgk..kebanyakan yg bg komen2 kate kne paksa hdp sederhana ni dok isap rokok,tuka sport rim kete,tuka hp baru yg canggih..pastu sibuk2 slhkn org lain bile xckup duit..sm cm pemimpin pr..suke slhkn org lain bile sesuatu mslh berlaku dlm parti..cm badut..hahaha

joehan berkata...

tp aku skong gak utk naikkn gj minimum kebnyakan sektor2 pekerjaan kt malaysia ni..brng makin lm makin naik..n gj permulaan utk kebanyakan sektor pekerjaan kt malaysia ni xlg releven dlm zaman skrng ni..cuepecs ptt lbh proaktif desak kerajaan naikkn gj mininum kakitgn kerajaan secepat mngkin..bknnye proaktif siap nk demo2 psl isu bonus ni!!pkir la pnjang skit wahai PA2 sume.

Tanpa Nama berkata...

joehan ko pun sama bebal lahanat kasut...cakap tak serupa bikin...

Tanpa Nama berkata...

saya ada satu cadangan... apa kat tak payah bagi bonus 2 bulan... tapi bagi duit ehsan tu lebih... kalau PM bagi bonus kepada semua 1.2 juta PA = 3.1 bilion kan... tapi yg membuatkan bonus tu mencecah 3.1 bilion ialah org yg gaji tinggi macam jusa... basic rm8000 x 2 bulan = rm16000 kan.. so apa kata bagi samarata... Rm1500 x 1.2 juta orang = 1.8 bilion... so jimat 1.3 bilion... kalau bagi rm2000 seorang pun masih jimat rm700 juta. yg gaji besar atau gaji kecil sama merasa... (tujuan sebenar bonus ni untuk org yg bergaji kecil, tapi untuk keadilan, saya harap PM dapat mempertimbangkan...

Tanpa Nama berkata...

Khusus ditujukan kepada pekerja swasta-Hak satu perkara yg lain, cari keburukan satu perkara yang lain. Pekerja swasta tidak perlu berasa cemburu terhadap kakitangan awam. Anda juga tidak perlu mencari keburukan orang lain. Janganlah 99 kebaikan yang ada pada seseorang itu, 1 yang buruk anda perbesarkan. Kami penjawat awam kalau nak cari kesalahan orang lain beribu keburukan kami boleh sebut dan senaraikan keburukan dan kelemahan satu demi satu yang ada pada pekerja swasta dan sektor swasta berlaku setiap hari.

Tanpa Nama berkata...

First of all, CUEPACS is a voice for the civil servants to voice out their opinion. And to those who are not one, but has a heart full of envy, I do not understand why you have to get all jealous, and call us lazy, stupid or whatever negative. Please don't generalise the civil servants. Your teacher is one, the doctors are as well, the uni lecturers and professors, and I'm pretty sure they are more hardworking, smarter, and more dedicated to work than you are. We getting bonuses will not cause you any grieve, so I really do not understand why you have to get all worked up about it. And CUEPACS and this site is not for you, if you are not a civil servant. So please buzz off.

Tanpa Nama berkata...

Kalau bonus pun xleh bagi, ko ingat pak sedara ko tu nak bg gaji minimum kat PA ke? Lagi sebulan nk PRU baru dia umum...dpt bila lpas PRU! Ko tu yg benggong...gaji puluh ribu lantak laa nk p shoping mana pun, tp jgn guna kemudahan duit rakyat sewa hotel, tambang perjalanan lagi, elaun makan minum semua sapu! Apa sangat kalau demo secara aman? Bukan nak buat demo mcm kt Indon/Thai tu? Sbb sebelum ni dh lembut sgt tu yg dilabel 'tak bermoral' etc.

Dan apa salahnya tukar kerajaan? Kalau pemimpin sekarang macam kera! Sapu sana, sapu sini semua untuk kepentingan sendiri...

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS NI LEMBUT SANGAT!!! BUAT MALU SAJA DOK MERAYU MCM PENGEMIS! CUBA KERAS SIKIT...MASA MERAYU2 NI DH BERLALU...BAGI KATA DUA SAJA...MTUC LAGIHEBAT!

Tanpa Nama berkata...

lahanat punya PM..kepala pungkok hanglaa.. si rosmah mewah berbelanje rakyat terus menderita..
PA kena berkeras sikit tanpa PA siapalah PM Najib si bibir yg meerah...

Tanpa Nama berkata...

joehan ni keja dia merayau kat blog blog yg kutuk kerajaan..dan pastu dia yg tukang bela kerajaan..kahkahkah..patut najib bg bonus kat joehan 5 bulan gaji..jgn pulok najib kata kerajaan x mampu..keh keh keh

Tanpa Nama berkata...

Aku meyampah beno si joehan nie.kalau nie aku terajang jerrr

Tanpa Nama berkata...

timbang jangan guna dacing UMNO mampuih rugi PA AKA tak dapat jugok.. timbang bulat2 baru dapat jawapan yang betul...kui kui kui

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs perlu pertimbangan bijaksana dalam mengatur bicara dgn pihak atasan ini jgn sampai jadi macam perundingan kita dgn Singapura

Tuntut tetap tuntut krana ini merupakan pengiktirafan yg di beri kepada 1.2 juta penjawat awam

Tanpa Nama berkata...

najib, you have been allocating money for all sorts of stuff, but none towards funding our bonuses. i know it is hard to make everyone happy, but you decide to ignore the demands of 1.2 MILLION civil servants! we are the people who run the country; your education system, your healthcare system, the police, fireman etc and your advisors don't think we are important enough. you and your party are belittling us, najib. you say that personally you would like to give us our due bonuses, shouldn't you just listen to your conscience? there's no point telling us what you would like to do, and not do it. it wouldn't make us feel better. and rm500? what's that? pity money? even beggars in some areas make more than that.

Tanpa Nama berkata...

tak payah la nak merayu rayu lg dpd kerajaan..Pokoknya kerajaan skrg amat lemah.Jika kerajaan kukuh PA x akan bebunyi pon pasal bonus nie(klu x bagi)..sikit2 biasa lah..Umno skrg sibuk nak cari jalan mcmana nak mengelak kekalahan dlm PRU13 nti..x de masa nak ambil tau kesusahan PA dan rakyat am nye..saat kejatuhan sesuatu kerajaan ade petanda nye..yg jelas ape saja yg di buat oleh kerajaan skrg nie serba x kena..elok lah tempah batu nisan awal2 wahai BN..sayonara!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Selaras dengan pemansuhan PTK minta CUEPACS usaha hapuskan Peringkat 1 (P1) semua matrik gaji. Jadi yang tak pernah lulus PTK dapatlah merasa pergi ke P2 atau P3. Bonus tu udah-udah le!!!

Tanpa Nama berkata...

Orang keja swasta ni dok dengki apa dengan penjawat awam!!! Diaorg ni sebenar x sedar diri..dan x pernah bersyukur!!! sekarang boleh la tgh "sedap" sebab majikan dok "suap" bonus dalam perut diaorang 3-8 bulan bonus...tgk la esok2, bila company mula nak lingkup, sbb pemilik & pemegang saham dok balas keuntungan sykt berjuta2 ringgit, waktu tu baru la org yang keja swasta kenal langit tu tinggi atau rendah. Waktu company buat decision buang pekerja, waktu tu la diorang baru nak "menyalak" dkt kerajaan...merayu, minta tolong kerajaan...kami penjawat awam baru minta sebulan bonus ja!! x banyak mana pun..gaji pokok kami yang berjawatan rendah mcm kerani baru RM900. Tambah sebulan bonus baru RM1800..x besar mana pun..tapi kalau gaji kakitangan swasta, paling lekeh pun gaji RM1000. Dapat bonus 5 bulan (kalau yg kerja bank, tol, KWSP, Telekom, TNB dan yang seangkatan dengannya) dah RM1000 + RM5000 = RM6000. Banyak tu...dari mana diorang dapat duit banyak tu!!! dari mana? Habis 1.2 penjawat awam yang dok ada ni x guna langsung ke semua perkhidmatan yang company2 besar ni tawarkan...sedar lah ckit...untung syarikat swasta pun adalah dari belanja 1.2 juta penjawat awam juga...dasar tak kenang budi...fikir cerdik la ckit...tgk pada angka kakitangan awam pun dah logik dengan amaun bonus yang perlu dibayar. Kerajaan ada rezab beratus bilion. Byk membazir dgn projek2 mega yang merugikan. Tak salah, kalau kerajaan bagi sedikit keuntungan tu kepada kakitangannya. Kalau itu salah satu cara untuk memotivasikan kakitangan. Saya rasa, swasta pun sama jugakan? if to compare sykt swasta yg untung berbilion2. Sebenarnya pekerja swasta la yg tolol! sebab x sedar diri dok kena tipu dengan majikan sendiri dalam diam2...

Menteri berkata...

to JOEHAN

Ko xpyh nk jeles.... ko sendiri pn xbetul..jgn nk laga2 kn org...ini semua hak kami kerja kerajaan...
buuat la keje tu..jgn kacau dak gov...

hamba allah berkata...

apa kata kita pulangkan balik duit bantuan khas kewangan sebanyak RM500 tu dkt kerajaan? ya la, dah kata kerajaan x dak duit..takut kena buat pinjaman..nanti x boleh tampung projek2 yang lain pulak..dah la tu bagi RM500 tu dkt P.A. pun mcm x ikhlas ja..

Tanpa Nama berkata...

hampa dok komplin ramai2 ni depa ada baca kerr kalau nak serang najib hantar lan kat feesbook diaaaa baruu la dia baca cikkk porahhh tuuu punn nak kena ajorr kerr apalann PA niii

Tanpa Nama berkata...

KALU KUTUK MENGUTUK DI BLOG NI PUN TAK DAPAT APA-APA....MENEMPAH TIKET KE NERAKA SAJALAH...BAGUS TAK PAYAH FIKIRLAH TENTANG BAYARAN BONUS NI..DALAM DUNIA ADA LAGI YANG TAK MAKAN....KALAU NEGARA NI DITIMPA MALAPETAKA DISEBABKAN RAKYATNYA BERSENGKETA DAN MEMAKI HAMUN.....DI SITULAH NILAI DUIT TAK BERMAKNA LAGI...INGAT-INGATLAH WAHAI MANUSIA YANG LEMAH...DUIT BUKAN SEGALANYA DI DUNIA NI...WAKTU NAK MATI TU INGAT-INGATLAH...(RENUNGAN)

Rahman Nanyan berkata...

kami seluruh ahli parti dan PA amat menyokong keteguhan kerajaan dalam mempertahankan hak PA dengan pemberian wang ehsan RM500, bukti sifat tawadduk dan pemurah YAB DS Najib dan menterinya.

kami berharap agar cuepacs tidak tunduk kepada pembangkang bahawa kononnya harga barang naik dan PA kononnya memerlukan bonus.

PemudaUMNO Pahang berkata...

Wakil Pemuda UMNO Pahang, Datuk Mohamad Azizan Che Omar pula mahukan kerajaan mewujudkan sebuah badan bagi memantau pegawai kanan kerajaan
termasuk di peringkat kementerian yang tidak selari dengan perjuangan parti.

Ini amat penting kerana kerajaan itu UMNO dan UMNO itu kerajaan, menentang UMNO samalah seperti derhaka pada agama dan negara.

Tanpa Nama berkata...

To associate a political party and religion? Come on, use a bit of your God given brain and common sense, and you will know that religion is personal and has nothing to do with any political party.
And really, if we do get bonuses, how does it really affect you? Stop threatening us about going to hell, coz you wouldn't know a thing. Only the all-knowing God will know who goes where.
And tell me, who with the right sense of mind will not accept a bonus? If there was a choice between RM500 and 2 months bonus, I think definitely EVERYONE would opt for the bonus, don't you think so? Unless, someone doesn't know the value of money, or can't do his/her maths properly.

Tanpa Nama berkata...

perhimpunan UMNO cakap macam bagus je...meluat aku..POTONG BAGI ANJING MAKANLAAAAAAA......

Tanpa Nama berkata...

betul2 meluat tul tengok ucapaan diaorang dalam tb semalam..cakap berapi rapi tp sebenarna dia orang la 1SONGLAP duit rakyat..tau x

Tanpa Nama berkata...

geng geng company memang lahabau..time diaorg dapat bonus berbulan bulan sengih macam kerang busuk orang PA x bising pon...PA mintak bonus sebulan dua diaorang sibuk watpe hah..lancau r

Marzuki berkata...

Mak ooiii... banyaknya komen, macam macam kepala ada...Kerja gomen ada, kontraktor ada, kerja swasta pun tumpang semangkok, cakap orang putih ada, macam2 adaaaa....

Tanpa Nama berkata...

Tukar kan 1MALAYSIA kepada 1SONGLAP..setuju sangat..kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Kpd Rahman Nayan:

Harga barang naik hanya fitnah pembangkang? Mana kamu blajar ni? Ni mesti tiap2 hari dapat makan buta, sana sini sebat tu laa tak terasa barang semua dah naik! Jangan jadi bahlol dok sokong secara babi buta apa kerajaan buat!

Tengok bajet 2011....tanpa ada kajian lengkap, terus nak buat Latihan 1 Malaysia...ni semua kepala bapak PM! Dia ingat selama ni kat institut latihan kemahiran cukup tenaga pengajar? Yang ada pun jenuh punya dok rotate untuk bagi latihan kat pelajar full time, ni pulak nak ajar pelajar separuh masa (sabtu/ahad)! Habis tu semua pengajar tak payah cuti? Tak payah luangkan masa dengan keluarga? Yang hang bodoh punya PM dok bagi semua kat bini hang...celaka laknat punya PM!!!! Sumpah tujuh keturunan hang akan terima bala!!!

Tanpa Nama berkata...

biar 1 malaysia tajaan zionis tapi banyak komen daaa.....

Tanpa Nama berkata...

PAK MAT PENCEN

Wah kesian betul pak mat tengok penjawat awam tak dpt bonus ni, pak mat bila terbaca di blog ni nak kongsi bersama dengan rakan disini, memang sepatutnya kerajaan perlu pertimbangkan semua dgnmemeberi imbuhan sekuran2nya 1,500 kepada hujung tahun ni kpd penjawat awam secara rata tak kira apa pangkat.

Pak Mat sendiri dapat rasakan barangan semua kini dah meningkat naik, belanja harian dapur ikan sayur pun dah meningkat sekali ganda sejak tempuh dari 3 tahun lepas, kesian anak2 yg sedang membesar nak dibantu juga terutama mereka yg sedang menuntut diIPT tu.

K'jaan perlu sedar kebajikan kepada penjawat awam ini bukan satu perkara kecil tetapi melibatkan satu keadaan yg dapat menceriakan kehidupan mereka semua.

Timbangkanlah balik wahai kerajaan yg ada ini kalau inginkan undi mereka pada pilihanraya diakan datang.

Mat berkata...

Chewaaaah... dah pencen pun pak mat nak masuk daun hehehe

Tok Janggut berkata...

Yang melaksanakan tugas memajukan negara Malaysia ini ialah Penjawat Awam dan Pekerja Swasta. Ahli politik hanya pandai bercakap sahaja. Yang melaksanakan tugas ialah Penjawat Awam.Lihatlah sendiri akan kemakmuran dan keamanan yang kini kita kecapi.Jangan buta mata dan buta hati apabila melihat Kemakmuran negara Malaysia. Siapa yang melaksanakannya ??? : Penjawat Awam yang berjumlah 1.2 juta.

So...............

HARGAILAH PENJAWAT AWAM.

Jika jasa mereka tidak dihargai...........Tunggulah.

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih Pak Mat kerana perihatin dengan nasib PA,,malang nya kerajaan Najibo ni x ngerti akan kesusahan rakyat sebab mereka x rasa ape2..duit mereka belana(termasuk duit haram)..rakyat dah berpatah arang nak menukar kerajaan..ape2 terima kasih Pak Mat kerana memahami..huhuhu

Orang kerajaan berkata...

rumah najib diubah suai.. RM60 million??
istana baru RM800 million??
Rumah Penjawat Awam RM 180 ???
mana keadilan?
rakyat hidup miskin, PM hidup selesa. rumah mewah, kereta mewah.. fuh.. najib kata tak boleh bagi bonus lebih dari pendapatan negara.. sebenarnya berapa jumlah pendapatan negara???? 3.1 bil bonus tu besar sangat ke.. kalau macam tu tahun tahun depan pun tak akan dapat ke. nak tipu siapa najib? ingat PA ini orang kampung ke..
sedar sikit Najib!!

Tanpa Nama berkata...

kalau yg bagi komen ni 90% PA..dah kalah dah kerajaan.kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

pengalaman di pejabat tanah..berjam2 tgu.. padanla PA x dapat bonus!

Adam berkata...

Tugas untuk menjadi seorang pemimpin ni memang sukar, terutama apabila menjadi orang nombor satu ni.

Sukar ketika hidup hinggalah ke mati, semua kena jawab, itu sebabnya kita kena doakan pemimpin kita ni menjadi pemimpin yang terbaik. Kenalah ikut Rasullullah dan para sahabat2nya. Kalau sukar maka ikut lah cara Pemerintahan Umar Abdul Aziz. Ada banyak buku menceritakan bagaimana beliau mentadbir negara hingga tiada lagi kemiskinan.

Pemimpin tidak sama seperti PA, Tapi pemimpin mana nak ikut cara Umar Abdul Aziz memerintah, ramai yang terlaku leka dengan kemewahan dunia, sekarang ni ramai yang berhimpun di PWTC sibuk berbincang soal perjuangan untuk rakyat. Saya doakan semoga semua menjadi kenyataan.

Tapi apa yang saya bimbangkan semua yang hadir tu tiada seorang pun nak menjadi atau bersifat seperti Umar Abdul Aziz.

Betul kata Laksamana Hang Tuah " Tak Melayu Hilang Di Dunia" tapi sekarang dah banyak yang hilang kepunyaan melayu.

Terlalu ramai yang teramat kaya, sebab itulah bila pencen banyak rumah dipecah masuk oleh perompak. Inilah yang dinama kan perompak rompak perompak.

DOM berkata...

Adusssss....

Tanpa Nama berkata...

jangan sembang agama la ngan PA.. hangpa tengok time zohor.. surau ada la 20 orang sembahyang.. padahal satu block tu ada beratus2 orang..

PA banyak buat dosa je.. tengok sini pun aku dah tau

Tanpa Nama berkata...

NAJIs MUGHALLAZAH....

IPOHMALAY berkata...

cuba perjuangkan kenaikan gred ... atau kenaikan gaji...

atau perjuangkan jurang perbezaan gaji antara pegawwai tinggi dan kakitangan rendah yang mana Malaysia mempunyai jurang paling besar di asia..

kerat elaun boss-boss.. tokok elaun kakitangan bawahan...

jangan dok ikut omar osman .. boneka ni..

daripada perjuangkan bonus.. macam takda otak je hangpa.. nak duit segedabak... memang la susah nak dapat.. cash dan dan tu.. orang buat projek lain semua keluar duit progresively... nak bagi duit bonus kat PA kene kluar duit dan-dan tu.. AKAI ADA TAK?

jangan jadi bodoh mcm omar osman.. biar dia je bodoh.. kita jangan jadi bodoh..

asik soal bonus bonus bonus... tu kerani dari dulu dok mintak naik Gred N19 apasal tak perjuangkan??

nampak sangat la sempit pemikiran korang ni..

tapi korang tak salah.. pemimpin CEUPACS yang salah sebab dah acu pemikiran korang jadi macamni..

kalau mintak kenaikan elaun atau Imbuhan Tetap Khidmat Awam... OK la jugak.. sebab bayaran dia progresively.. kerajaan kena cari duit time to time.. keuntungan dan manfaat pun jangka panjang...

MEMBAYAR KAKITANGAN AWAM BONUS MEMERLUKAN DUIT SEGEDABAK JAM ITU JUGAK.. PIKIR LA.. NAK CEKAU MANA duit segedabak jam itu jugak?

Pak Lah kasi bonus dulu, kerajaan pinjam duit tau tak.. elok sangat ka negara menambah hutang??


sekali lagi, jangan jadi terlalu bodoh hanya kerana kepala CEUPACS tu bodoh nak mampos..

fikir pasal keuntungan jangkapanjang.. bukan keuntungan jangka pendek.. kerja nak sampai pencen.. KWSP nak sapu abis sebab nak pencen...

OK?

Tanpa Nama berkata...

"Permodalan Nasional Bhd (PNB), yang akan membangunkan mercu tanda Warisan Merdeka bernilai RM5 bilion, menyatakan ia mempunyai keupayaan untuk membiayai projek pembangunan bersepadu itu daripada dananya sendiri.

"Bagaimanapun, kami boleh mendapatkan pinjaman daripada pasaran selagi kami boleh memaksimumkan pulangan kami," kata Presiden merangkap Ketua Pegawai Eksekutifnya, Tan Sri Hamad Kama Piah Che Othman pada taklimat media diKuala Lumpur, hari ini.

Beliau juga menyangkal spekulasi yang projek itu akan dibiayai kerajaan atau sumbernya didapatkan daripada dana amanah sahamnya."

Erm..PNB ckp lain..Najib ckp lain..kat sapa aku nak percaya ni?ke mana duit RM 5B tu akan pergi?makin putar belit..

Tanpa Nama berkata...

Kalau kerajaan x songlap duit rakyat x yah cekau cekau ipohmalay..kerajaan ade duit..bodo

Tanpa Nama berkata...

kami kaum wanita adakah peluangkah
menjadi ketua kampong. atau ketua
anak negeri tuan cuepacs.

Tanpa Nama berkata...

CEO PNB tu kena coverline PM jangan x tau weh..siap cakap x usik duit pelabur nak buat bangunan tu,PNB guna duit laen,,PNB ade duit sendiri..puiii.macam rakyat bodoh

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Kalau kerajaan x songlap duit rakyat x yah cekau cekau ipohmalay..kerajaan ade duit..bodo

Khamis, Oktober 21, 2010 10:51:00 AM


bapak engkau ke pegang duit yang kau tau sangat ada duit..

inilah bila ikan bilis nak bercakap bahasa paus..

kau tu cermin diri dulu la bodoh

Tanpa Nama berkata...

bodoh punya malayu..

belajar rendah cakap tinggi..

mentaliti lemah .. bangsa inferior.. mulut bising

elok kena perintah dengan Cina je..

Tanpa Nama berkata...

kalau tiada penyelewengan,tiada amalan rasuah,tiada projek mega yg membazir.bail out GLC(mas dll).sure kerajaan ade duit..paham????

Tanpa Nama berkata...

Minta pi laa Omar oiiii. Kot2 najib tak jadi buat menara warisan duit tu bg kat PA dan rakyat. Kalu jadi menara warisan kita pi melangut tengok ihhhhh ihhhh tingginya. pandainya kerajaan perabih duit.

Tanpa Nama berkata...

Tuan Presiden, kalau misi rayuan ni gagal mohon Tuan undur diri la! Kami dh dua tahun tak merasa bonus, zaman gawat sama zaman ekonomi dah pulih pun sama! Dengan dok buat mesyuarat, memorandum, rayuan mana nak jalan Tuan Presiden oii...kami ahli2 dh meluat!

Tanpa Nama berkata...

im a PA. we all live once only - only one time in this world. no kacang putih,no gula gula Hack,no half month bonus thingy BUT,... 2 Month bonus is what the M'sian PA deserves by the Law of Heaven & Earth ! its now or never

BAKAL PESARA berkata...

PERJUANGKAN KENAIKAN GANJARAN PENCEN DARI 7.5% KE 10% AMACAM????

Tanpa Nama berkata...

Tiada Bonus Tiadalah UNDI untuk BN itu slogan aku kali ini siapa nak halang aku, undi aku anak bini aku ke itu hak aku, aku akan kempen habis kali ni kat saudara mara aku jgn kau pangkah BN. semua kat TV tu penipu besar jgn terpengaruh

Tanpa Nama berkata...

ADA BONUS ATAU TAK ADA BONUS..aku tak akan pangkah kerajaan BN..bila tengok muka muka Umno dalam TV lagi la meluat..tak tau ngapa benci sangat..macam muka penipu!!!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Tiada Bonus Tiadalah UNDI untuk BN itu slogan aku kali ini siapa nak halang aku, undi aku anak bini aku ke itu hak aku, aku akan kempen habis kali ni kat saudara mara aku jgn kau pangkah BN. semua kat TV tu penipu besar jgn terpengaruh

Khamis, Oktober 21, 2010 1:04:00 PM



aku sokong stament diatas
adik beradik aku ada 6, ipar duai, pak mentua, ermm dah 30++ undi BN ilang, tu baru aku sorang

Tanpa Nama berkata...

En Omar, gagal dapat bonus tahun ni, mohon untuk En Omar undur diri secara terhormat. Kami mahu pemimpin yang betul2 berani untuk mempertahankan hak serta perbaiki maruah Penjawat Awam di negara ini... kami bukannya robot atau pecacai Kerajaan!!!

Tanpa Nama berkata...

Dah 3 kali mengundi saya tak pangkah dacing..hehehe

Tanpa Nama berkata...

Aku meluat betul tengok kat TV habis semua dia kontrol liputan perhimpunan dan perbahasan UMNO, TV satu Hak Kerajaan pun dia guna sama, semua yg cakap berdegar2 tu kaya raya kaki penipu semuanya jgn mudah percaya.
Cakap nak tolong melayu poorah hampir 1.2 juta penjawat awam majoriti melayu keadaan ekonomi mereka susah kenapa kau tak tolong, semua pandai berlakun sudahlah org dah tak percaya lagi

Tanpa Nama berkata...

Filem yg tak Boxoffice tahun ni,,, "PERHIMPUNAN AGUNG UMNO 2010"

Tanpa Nama berkata...

Malas nak komen....bukan dapat kenaikan gaji pun tahun nie....bonus pun tarak...buat habis elekrik jer..Tunggu PRU13 jer....

Tanpa Nama berkata...

ye ye ye tak dapat bonus tak dapat bonus...

Tanpa Nama berkata...

org selain PA tak payah la nak komen kat sini..ko org ni sampah siallllllllllllllllllll

Tanpa Nama berkata...

Putrajaya tu total control bawah Kjaan Persekutuan! Tapi macam haram, sebijik rumah mampu milik pun tak boleh buat kat situ...semuanya lebih RM300k!!! Macam ni nak tolong bumiputera? Sampai tua PA gaji rendah kena duduk kuarters atau sewa rumah!!! Cilaka punya Kerajaan...

Tanpa Nama berkata...

Bukan nya ape bang kera jaan bagi duk kuaters @ sewa senang kera jaan nak tukar kan kita bila kita tak mboh sokong kera jaan lg..ada paham?

Tanpa Nama berkata...

Aku duk kat putra jaya juga insallah satu hari aku pakat nak tukar putra jaya jadi betul2 hijau baru padan muka dia org tu

Pemegang saham AS1M berkata...

Permodalan Nasional Bhd (PNB) kalau rasa duit banyak, bagi saja dividen ASB, ASM, ASW2020 atau pun AS1M lebih tinggi lagi. Lebih 10%.

Jangan buat bangunan 100 tingkat yang tidak ada faedah untuk rakyat. Itu baru rakyat didahulukan.

Tanpa Nama berkata...

Hanya ada satu faedah yg dpt saya fikirkan bagi bangunan Wawasan 100tingkat, iaitu:
Tempat peranginan baru untuk rakyat papa kedana bawa bini anak jalan-jalan waktu cuti (sebab tak ada duit melancong ke luar negara).

"Mak oooiii, tengok tu, tingginye.... issshhh issshhhh"

Tanpa Nama berkata...

Adakah Pemodalan Nasional Berhad mencadangkan buat bangunan tinggi?Dari mana punca duit nak buat bangunan tu pon meragukan..Tak masuk akal lansung!!!..Logik nya yang mencadangkan mercu tanda sebegini biasanya mesti lah penguasa sebab suruh orang kenang jasa dia..jadi kambing hitam ke PNB ni???kahkahkah

sang benar berkata...

pemimpin melayu akan jatuh disebab kan ketamakan diri sendiri....

Atlit menang emas dapat sampai rm80k...
kaya betul..

Bonus ohh bonus...

korang rase najib bace tak komen korang ni

Tanpa Nama berkata...

Siapa Ketua sebenar PNB?? saksikan!!!

http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=961#38347

Anak Sarawak kesedihan berkata...

Kalau ada duit, tolonglah bangunkan pendalaman Sarawak yang sampai hari ini masih tak ada bekalan air dan elektrik.

Kesianlah Sarawak yang asik bagi BN kemenangan selama ini. Kami sumbang banyak petroleum dan balak tetapi pembangunan infrastruktur amat kurang sekali. COLA kami pun tidak dapat. Kalau mahu buat bangunan PNB pun buatlah di Sarawak. Jangan asik KL aje.....

Tanpa Nama berkata...

Sarawak perlu transformasi..rakyat sarawak tau benar cara nya..ayuh selamat berubah!!!

Tanpa Nama berkata...

BERITA BAIK !...
from beginning 1st November ,harga tayar akan naik. sometimes,many times i wondered to myself.we're rubber producer country.we exports raw rubber and we imports tayars at a very unfair prices. a kancil's tyres at least cost lingkungan RM90. if we did or we already produces our own tayars,why do we still have to pay so much for a tayar where the raw material comes from our own soil and sweat???

Tanpa Nama berkata...

continue: so with tayars increases in price,other necessary stuff would also follows suit.how to make our country a high income when majorities of the PA dont have the spending power with not even 1 month bonus.we can't wait for 2020 because everthing have to start now - today .by 2020,the price of 1 plate of mee jawa at a side street stall will cost around RM10-its back to square one then for the sokong group.

Anak sarawak berkata...

Same theory. We Sarawak produces petrol but when petrol price incresed we also have to pay more. Why?

Tanpa Nama berkata...

Rakyat Didalulukan, Pencapaian diutamakan. INI lah slogan yang dibangga2kan... yang kene cekik adalah rakyat.. agar pencapaikan yang diidamkan tercapai... cth bangunan/ atau projek2..... papahal... rakyat yang cukai.... makin naik.. minyak makin naik.. nak duit cukai... dan memacam lagi laaa

Ada Aku Kesah berkata...

aku hangin tul ar ngan orang bkn P.A dok wat komen2 bangang... tetambah agik ngan orang cina babi dan keling.... skang nie minta bonus untuk semua ar... bukan untuk bangsa.......

Kesah Yang Ada berkata...

Betul betul betulll... aku sokong.... minta untuk semua bukan minta untuk bangsa.... gunalah otak.... tapi kalau susah sgt.... tak minta... kita boikot ajer.... wat hari cuti umum sesuka hati... takyah keje 1malaysia.... hahahha... padan muka diorang...nak pecatkan.... pecat la semua P.A 1malaysia

aku plak yang berkata...

Woi.... aper yang suroh En Omar berundur.....? Aku takkan Lupakan jasa dia dan orang Cuepacs semasa memperjuangkan Pegawai Kontrak diserakkan ketetap.... aku dah tetap... disamping tawakal ku pada Allah...... Tapi kalau sampai masanya nanti... kite test jugak ar orang lain untuk jadi Presiden..... hehehe

Kerani ade SPM je berkata...

Udah2 le hal bonus ni..Mintak le naik elaun perumahan ke, elaun khidmat awam dpt jugak tambah gaji. Barang2 keperluan suma dh naik,gaji tak jugak naik sampai nak makan kfc pun sebulan skali.Kalo kerani yg cite dulu tu dpt naik ke N19 kan ke baik tu, taklah sama dengan tukang masak pun gred 17, jurutaip pun dh 17. Yang dok kt 17 tu tak gerak ke???

Tanpa Nama berkata...

Teruskan usaha wahai pemimpin CEUPACS... Kami tetap menyokong penuh... PM pun jenuh jugak nak menjawab soal bonus tu... ni kira satu perkembangan yg +ve... Selagi pimpinan CEUPACS berkeras selagi itu satu persatu jawapan mengarut2 kita akan dengar dr PM... Teruskan usaha...!!!

Tanpa Nama berkata...

SATU MALAYA DAH HEBOH PASAL ROSMAH MELANCARKAN ISLAMICFASHION SHOW YG MENGHINA UMAT ISLAM SEDUNIA.

ROSMAH AKAN MENGHANCURKAN KEWIBAWAAN NAJIB SEBAGAI PERDANA MENTERI.

KITA TUNGGU DAN LIHAT . APA PULA KOMEN MUFTI DAN SEWAKTU DGNNYA.

Tanpa Nama berkata...

Macam ni ke PM kita?
Kecewa betul rasa diri ini.
Nak buat bangunan tinggi dan
Macam macam cerita pasal Rosmah belanja
Kalau PA dapat duit tu bukan nak bercuti cuti
semua untuk perkara yg mustahak
beli barang pon dalam malaysia jugak
perbelanjaan ikut hari demi hari
ada 52 minggu.
Bayar lah gaji ikut 4 minggu sebulan
PM ni memang buta
Ceupac boleh desak sampai hujung tahun ni
Mesti buat protes!!
Jangan rayu rayu, desak aja
kalau tak dapat
kita undi melayu lain
Jangan biarkan pemimpin macam dia jadi PM.
Hancur betul

drrita berkata...

kalau dah tak puas hati resign saja..
korang semua cari kerja dengan swasta..
ingat org2 cina nak ambik korang semua bekerja???
dah lah keja mcm sial..
ada hati mintak itu ini..

Tanpa Nama berkata...

mari kita fokus untuk berhijrah dari sokong BN kepada sokong PR (Pakatan Rakyat).

kalau berani buat perubahan, baru akan ada perubahan...

bagi undi pada PR saja PRU13 ni.

kalau tak..sampai bila pun gaji tak naik, bonus tak dapat...

Tanpa Nama berkata...

Hey sial drrita
ko keja dengan cina sial tu ke?
atau ko yang sial
ko apa sibuk buat sial
kita bukan mintak kat ko sial
kerja dengan cina sial
ko pi sial dengan sial sial tu
kita punya sukalah
sial ko drrita

hamid n41 berkata...

kami meminta siapa2 yg menentang perancangan mulia dan beriltizam pemimpin BN memerintah negara supaya berhenti kerja.

sokong Umno bermakna patriotik pada negara. sokong parti lain bermakna x patriotik pada bangsa dan negara. Kita bertuah kerana dapat pemimpin dan barisan menteri yg betul2 memperjuangkan Islam, bermoral tinggi, hidup sdrhana dan tawadduk.. cuba bandingkan dengan Zimbabwe, PMnya sembayang pun idak

Tanpa Nama berkata...

Ada ke banding ngan Zimbabwe? Bandinglah dgn negara eropah ke, jepun ke, Korea ke, Singapore ke. Hahaha mentaliti orang yang narrow minded.

drrita berkata...

korang semua sokong la pakatan rakyat..sokong la DAP..
memang tolol dan bahalul..inilah pemikiran orang2 melayu PA

"Jika menang pembangkang pada PRU 13, sesungguhnya, Melayu-Melayu tolol dalam perkhidmatan awam inilah yang akan disapu keluar dulu bagi digantikan dengan bukan-bukan Melayu."

sokongla..jangan tak sokong..

Tanpa Nama berkata...

Bangang punya drrita..berapa Najib bayo ko duk membela dia hah?..macam la kalau PR merentah melayu ilang kuasa..hormati demokrasi yek???

Tanpa Nama berkata...

Saya hanya setia kepada negara bukan kepada parti politik atau ahli politik. parti politik dan ahli politik blh bertukar ganti tetapi negara tidak. fikir2kanlah.

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 202   Terbaru› Baru»