SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

10 Disember 2011

'ADU CUEPACS JIKA TAK PUAS HATI'

Berita Harian
Oleh Syuhada Choo Abdullah
2011/12/10




KUALA LUMPUR: Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) meminta 15,400 penjawat awam yang mencatat prestasi rendah tetapi mendakwa berlaku penganiayaan akibat proses penilaian tidak adil atau gagal mematuhi sistem ditetapkan, segera memfailkan aduan kepada kesatuan itu.

Ini berikutan CUEPACS diberi mandat mengemukakan aduan itu secara langsung kepada Ketua Pengarah Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA), Datuk Seri Abu Bakar Abdullah, hasil perbincangan malam kelmarin di antara Presiden kesatuan itu, Datuk Omar Osman dan Abu Bakar. Omar berkata, JPA akan diberi maklumat setiap aduan terperinci dan CUEPACS pula memantau rapi perkembangan semua kes bagi memastikannya benar-benar disiasat serta diambil tindakan sewajarnya. Tegasnya, CUEPACS memandang serius perkara itu kerana menerima banyak aduan penjawat awam yang tidak berpuas hati dan mendakwa wujud elemen pilih kasih dan ketidaktelusan. Ini termasuk dakwaan tidak dipanggil bersemuka oleh penilai serta tidak dimaklumkan markah mereka yang mencetuskan tanda tanya. Keluhan itu diterima pada sesi dialog dan perjumpaan dengan ahli peringkat umbi di serata pelusuk negara.

Ada penjawat awam mendapat markah 69 peratus mendakwa digertak boleh mendapat akibat seperti disekat peluang kenaikan pangkat atau gaji jika mempertikaikan hasil penilaian diperoleh.

Walaupun belum kritikal, isu ini tidak boleh terlepas pandang. Ia mesti ditangani segera bagi mengelakkannya kian serius sehingga jadi masalah besar yang menggugat integriti dan mengakibatkan kakitangan awam hilang kepercayaan terhadap penilai, atau lebih buruk lagi mencetuskan pertelingkahan antara kedua-dua pihak, katanya.

66 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tolong semak keputusan peperiksaan pegawai khidmat pelanggan n17 pada 15/9/2011 dipulau pinang..berlaku penginayaan oleh jpa..pegawai lulusan diploma tp sudah 2 kali kandas exam..xlogik..penjaga exam prejudis

Tanpa Nama berkata...

bagaimana pula dengan penjawat awam yg telah menduduki tangga gaji P2..tiada keistimewaan yg diberi,malah terpaksa berkongsi mata gaji didalam skim SBPA..

solo jer berkata...

kami pembantu makmal universiti(bukan pembantu makmal sekolah) menanggong beban tugas yang amat sangat tapi gaji tak naik naik jugak.tugas tugas pembantu makmal UNIVERSITI spt berikut:

Pengajaran & Pembelajaran
a)Membantu k/tangan akademik dalam pemilihan,perolehan,penyeliaan danpembekalan bahan bagi pengajaran.

b)Menjalankan eksperimen-eksperimen pengujian untuk kegunaan kelas kelas amali dan peperiksaan praktikal. Keputusan yang didapati akan di gunakan sebagai asas penilaian bagi pelaksanaan.Membantu dan menunjuk ajar pelajar pelajar bagimana hendak mengendalikan peralatan beradas dan cara cara pengendalian sesebuah mesin khas mengikut speksifikasi dan kaedah yg berlainan.
c)Membantu dan mengkoordinasi pelajar pelajar di lapangan spt Hutan,tasek,sungai dan laut bagi mendapatkan data data mengikut speksifikasi dalam bidang masing masing termasuk juga pelajar tahun akhir,master & post-graduate. d)Membantu dalam memberi bimbingan, peningkatan kemahiran teknik dan tata kerja yang betul didalam makmal.
e)Mengorganisasi dan meyemak semula logistik makmal bagi praktikal praktikal,demontrasi dan peperiksaan.

Peyelidikan & Pembangunan
a)Penydiaan lokasi @ perimeter di lapangan hutan,tasek .sungai dan laut bagi aktiviti penyelidikan yang akan dijalankan.
b)Memberi pendekatan pelbagai displin kepada k/tangan akademik dan lain lain penyelidikan membantu dalan perolehan.pemprosesan maklumat dan analisis data data.
c)Membuat penyelidikan secara ushasama dengan bantuan pensyarah dan para penyelidik yang lain untuk tujuan mempertingkatkan taraf profesional dan kerjasama dalam bidang masing masing.>>>adalagi

Lintah Bayam berkata...

ada kawan saya dah dapat 15thn servis (hikmat lama) tapi bos tak luluskan, lani dia frust prestasi pun menurun, kerja pun lebih kurang jer...punch masuk punch keluar.

Lintah Bayam berkata...

sya pong P2 tapi ni lah yag tengah musskil ni,

Tanpa Nama berkata...

Baru-baru ini kami telah menghadiri satu taklimat mengenai penilaian prestasi yang menggunakan sistem HRMIS oleh pihak jabatan. Kami dimaklumkan bahawa PP boleh memaklum tanpa menunjukkan prestasi PYD. Apa yang tidak puas hati di sini ialah jika hanya memaklumkan sahaja prestasi PYD samada baik atau cemerlang, ini dikira berat sebelah. PYD hendaklah dimaklumkan markah peratusan sebenar, PP perlu menunjukkan prestasi PYD dan berbincang dimana kekurangan dan apa yg perlu dipertingkatkan. Ada PP yang sengaja hendak menjatuhkan PYD dengan memberi markah yang rendah seperti markah yang pernah PP perolehi sebelum ini. Apabila markah PYD kurang dari tahun sebelumnya, ia dikira jatuh menjunam. Seolah2 PYD tidak melaksanakan tugas dengan baik. Oleh itu, mohon cuepacs utarakan perkara ini kepada JPA supaya PP menunjukkan penilaian prestasi PYD dari setiap sudut. Sekian, terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

skim gred kumpulan c yang sangat istemewa dalam SBPA 2012.

jawatan pegawai sains kumpulan c41-c54, tidak perlu ada kekosongan jawatan bolih di isi penyandang.

bagaimana pula dengan penolong pegawai sains ?- dalam SBPA tidak dinyatakan,perlu ada kekosongan jawtan baru bolih di isi,Kenapa terjadi berlainan syarat pula,skim yang sama kumpulan sains C.nampak tidak adil tidak membantu rakyat kumpulan pelaksana yang lebih ramai yang membuat kerja dimakmal sains diseluruh negara malaysia,tolong membela nasib kami semua YG BHG Dato Seri PM,rakyat didahulukan,percapaian di utamakan ,mana bahasa-bahasa ini yang hendak di dahulukan,yang besar atu yang kecil. tolong kami bantu kami,anak-anak menanti kami menghulurkan rezeki untuk mereka.

DIUGUT MARKAh RENDAH berkata...

mohon cuepacs siasat dan bawa ke tengah isu berkaitan penganiayaan terhadap staf melalui PEMARKAHAN SKT oleh KETUA JABATAN. setiap penjawat awam berhak mendapat markah yg sepatutnya berdasarkan mutu kerja dan sumbangan yang diberi..kecualilah pekerja tersebut benar2 mempunyai masalah disiplin yang teruk sepanjang tahun..jangan kerana staf sokongan tak pandai bodek, dia dapat markah rendah. jpa kata sbpa ni tujuannya utk 'improve' prestasi dan produktiviti pekerja.tp saya rasa selepas ini prestasi keja staf akan merudum jatuh.SBBNYA?? suma pakat nak bodek boss..so tak buat keja will not be a matter right..
PENGALAMAN saya..baru2 ni saya telah dipanggil oleh ketua jabatan.katanya selalu datang lambat..sedangkan rekod masuk keja saya semuanya sebelum pukul 8am..nampak sangat bias, sampai staf mai keja awal pun kata kita mai lambat..siap ugut saya nk bagi markah rendah lagi..(xnk argue masa tu, biarla dgn bos nk ugut pasal markah, itu keja dia ngan tuhan kan)..Allah knows best..janji kita buat keja in order dhla cuma sedih tu memangla, rasa teraniaya..saya dh beberapa tahun pengalaman keja swasta, tak pernah ada masalah ngan boss, siap dpt performance appraisal yg tinggi tanpa perlu cakap BANYAk dan BODEK)..so JPA dan CUEPACS fikir-fikrkanlah...jgn BUDAYA BODEK jadi tema kerja tahun ni..wassalam..

Tanpa Nama berkata...

kami pekerja rendah R1 yang tidak kepujian dalam B.M pada peperiksaan PMR atau SRP dikata kan tidak layak mendapat gaji baru SBPA .kami dikatakan tidak memenuhi syarat.kami amat kecewa kerana tidak dapat naik gaji.kami harap cuepacs dapat selesaikan isu gaji kami dengan JPA supaya kami juga dapat kenaikan gaji baru tersebut.jasa baik cuepacs untuk menangani isu gaji kami amat kami hargai

Tanpa Nama berkata...

tolong kami bantu kami.kenapa gaji kami tak naik hanya di sebab kan kami tidak kepujian dalam B.M pada PMR atau SRP je.kami kakitangan rendah terpaksa tandatangan opsyen yang tiada kenaikan gaji 7-13 peratus yang disaran kan oleh P.M dalam bajet baru2 ini.ape kah SBPA tak layak ke bagi kami.harap cuepacs dapat bantu kami.sekian terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

jawatan pemandu patut nye tak perlu di jumut kan dalam SBPA sebab jawatan ni banyak tugas di luar pejabat .kalau jawatan ini tergolong dalam pembantu operasi rasa nye tak sesuai.sebab kalau pembantu am pejabat buat kerja pemandu jadi kerja dia akan terganggu.jadi tak kan pembantu tadbir pulak nak buat kerja dia.sebab pembantu pejabat ni tak ramai seperti PRA yang ditukar kepada pembantu awam sekarang .jadi harap cuepacs ambil perhatian dengan jawatan pemandu ni supaya tidak di jumut kan.

Tanpa Nama berkata...

macam mana nk buat aduan nie.. ?

sy cari website cuepacs pn x jumpa..

bg la maklumat lengkap nk buat aduan macam mana.. trima kasih.

Yang mendengar arahan berkata...

perkara ini pun terjadi kepada saya. Markah hkt bagi tahun 2010 jatuh merudum 10 mata! Sye hnya dapat 74 mrkah sahaja. Sedangkan sebelum ini sye dpt markah 80 hingga ke 84 markah pada penilaian tahun lpas. Selain itu sye tidak dpanggil bersemuka dgn pgawai penilai. Sye hanye tau markah yang sye dapat ini melalui inisiatif sye sendiri iaitu berjumpa sendiri dengan pihak pentadbiran. Setelah itu sye cuba mengadu pula dgn pihak pegawai yang berkaitan. Macam2 alasan yang dberikan selain berjanji akan memberi markah hkt yang adil untuk tahun depan. Kenapa orang atasan bersikap sedemikian? Acuh tak acuh dalam menjalankan tanggungjawab dlm institusi kerajaan. Kami orang bawahan tertindas! Sepatutnya sistem permarkahan ini dimansuhkan kerana banyak ketidak adilan berlaku. Terimalah balasan kalian di akhirat kelak. Amin..

Tanpa Nama berkata...

Kami pekerja sambilan harian MPKj amat kecewa dengan pengurusan gaji MPKj, gaji kami tak pernah keluar awal, paling cepat pon 15 haribulan. Dengar kawan yang bekerja dari MBSA sebagai pekerja sambilan harian juga, gaji mereka paling lewat 4 haribulan. Kami sangat tak puas hati. Susah nak mengawal kewangan. Harap pihak CUEPACS dapat tolong.

mangsa kerakusan salah guna kuasa berkata...

Penolong pengarah (ptd) di sebuah hospital di negeri terengganu terlalu zalim... Ingin menjadi raja... Hinggakan pengarah pun fengar arahannya..Arahannya melebihi arahan kementerian...ramai staff dianiayainya.. Borang ptukaran dibuang...skt dipotong sesuka hati... Kaki bodek dan pak turutnya shj yg tselamat.....cuepacs tolong ambil perhatian pkara ini.... Byk lg aduan yg akan datang selepas ini.

pemberi idea berkata...

Dicadangkan cuepacs membuat 1 soalan kajiselidik atau survey pada setiap 6 bulan ke atas semua pejabat pentadbiran kerajaan bagi mendapatkan penilaian dan maklumbalas dari staff bawahan terutama membabitkan staff bawahan yg dianiayai ke atas ketua jabatan atau penyelia masing2.... Dan ini akan meningkatkan lagi kualiti kerja dan sistem pentadbiran kerajaan. Transformasi sistem ini adalah perlu. .. Apabila staff ada masalah mcm mana nak bagi pkhidmatan kepada rakyat... Masalah dalaman perlu diselesaikan dahulu....

Ahmad Faris berkata...

Penjawat awam digalakkan untuk menyertai askar wataniah.. Seperti yg disarankan dalam blue ocean strategi dan pekeliling . Namun ada sebilangan jabatan kerajaan (perbadanan pengurusan sisa pepejal dan pembersihan awam /ppsppa) yg tidak menggalakkan anggotanya menyertai aktiviti wataniah walhal anggotanya sememangnya anggota wataniah.. Sedangkan dalam pekeliling pun membenarkan cuti tanpa rekod untuk penjawat awam yg terlibat dalam askar wataniah...

Tanpa Nama berkata...

UNTUK PENGETAHUAN KAKITANGAN CUEPACS, ANDA DIMINTA UNTUK TURUN PADANG KE JABATAN KIMIA KUCHING KERANA BANYAK MASALAH DARI SEGI KEBAJIKAN KAKITANGAN YANG TIDAK TERJAGA. BANYAK KEMUDAHAN YANG TIDAK DAPAT DINIKMATI KERANA DISEKAT. CONTOHNYA ELAUN PERJALANAN TIDAK DAPAT DIBAYAR, KERJA LEBIH MASA TIDAK DIBAYAR DENGAN ADIL DAN MACAM-MACAM LAGI.

Tanpa Nama berkata...

Betul..setuju..bl telah dianiaya macam tu ada ke kita rasa nak pg kj?bknlah nk protes tp penilaian manusia bkn btl sgt..tmbh2 jika dihasut2 oleh org2 yg dengki.prestasi tmpt kj sblm ni sume ok..dtg kj tmpt br x smpi 6 bln dah dinilai dgn markah 73..rs teraniaya..ptt wujudkn 1 sistem penilaian oleh pekerja utk majikan pulak...hnya krna kt jd org 'lain dpd yg lain' dlm opis 2 kt pulak yg dipinggirkan dan dianiaya..tuhan maha adil..terimalah balasannya.bkn nk doakan yg bkn2 tp derita 2 kt yg rasa.dorg sng lenang dok ngampu bos blh lak dpt mrkh tggi..xpyh jauhla blm tentu kj yg dorg bt 2 sempurna..tp bl bab menilai keje kt aduhai mcm sume nmpk slh..kj yg kt bt yg manusia len x nmpk 2 tp kt bt dgn jujur kdg2 smpi ke mlm bt kj luar..mn dorg sume tau?asyik2 kehadiran dipersoalkan pdhl dah tau kt bt kj luar..dgn pns ribut ujan..Allah maha adil..terimalah blsn yg setimpal nk aniaya org..nk ttp periuk nasi org..sgt brt ujian ni terutama bg kj2 brt cmni..tp adat la d dunia kt ssh dia sng..akhirat sm2 pk la..wallahualam...

Tanpa Nama berkata...

ELAUN TAMBAHAN UTK PENYELIA ASRAMA

Saya menyarankan agar pihak CUEPACS mengkaji n mengusul utk diberi elaun tambahan kpd Penyelia-Penyelia Asrama N17 yang melaksanakan & menguruskan kerja-kerja kewangan asrama seperti Pembantu Tadbir Kewangan. Bagi sesiapa yg tdk melaksanakan tugas ini tidak layak menerima elaun sedemikian.Tugas ini adlh bukan hakiki tetapi membantu PT(K) sahaja. Kenapa golongan kami ini tidak diadili sewajarnya. Sememangnya kami layak utk terima elaun tambahan. Kalau nak diikutkan, byk lagi kerja2 yg dibuat di luar tugasan tetapi niat Kerana Allah SWT. Nak menolak tugasan ini TIDAK BOLEH sebab arahan atasan. Kalu sangkal bole amik tindakan. Sekiranya pihak CUEPACS prihatin tolonglah kami utk dptkan hak kami. Sekiranya tidak dapat kami akan tuntut di akhirat. Insyallah.

Tanpa Nama berkata...

Saya nak memaklumkan bahawa, tugas-tugas kerja bg Penyelia Asrama di Sekolah-Sekolah Harian adlh terlalu banyak. Kerja-kerja termasukla kontraktor makanan, kebersihan kawasan/bangunan, keselamatan, pembangunan, elektrik, kelengkapan/peralatan,harta modal/inventori/brg2 pejabat,keceriaan, pembelian, pentadbiran dll... Dan ditambah dgn kerja-kerja menguruskan kewangan. Bagi memberi pendedahan dan pengetahuan kpd PA & utk tindakan baik harus melaksanakan/menguruskan kewangan asrama sendiri coz kita tahu perjalanan kewangan asrama. Tetapi, perlulah diberi elaun tambahan kpd kami kerana PT(K) juga diberi elaun kewangan padahal kerja-kerja hakikinya adlah menguruskan hal-hal kewangan sahaja. Lain-lain xda kecuali kalu pentadbir minta buat surat itu surat ini ler...Itupun bukan selalu.. Kebanyakan kami bekerja seorang diri utk menguruskan semua hal-hal. Tolonglah prihatin...

Tanpa Nama berkata...

Salam sejahtera kepada CUEPACS,

Saya merupakan penjawat awam yang bertugas sebagai PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN/PEMBANTU PERUBATAN. Apa yang ingin saya mohon agar pihak CUEPACS dapat membela nasib penjawat awam bagi sektor kesihatan yang kian terbeban dengan pelbagai tanggungjawab dalam menjaga kesihatan orang awam. Kini, masyarakat kian peka dalam menjaga kesihatan dan mahukan rawatan yang terbaik.

Dengan wujudnya KLINIK 1 MALAYSIA, beban yang dipikul semakin besar dan tanggungjawab juga semakin berat. Di samping itu.....waktu kerja juga semakin meningkat dan waktu rehat semakin kurang. Ramai di kalangan warga kerja kesihatan kian merungut disebabkan kekurangan masa rehat dan sukar untuk memohon cuti. Jika benar RAKYAT DIDAHULUKAN.... Adakah pihak kerajaan lupa yang kami juga adalah rakyat.

Saya bersetuju dengan penubuhan KLINIK 1 MALAYSIA kerana dapat membantu klinik-klinik kesihatan dalam memberi rawatan bagi kes-kes ringan. Tetapi saya memohon agar waktu kerja bagi KLINIK 1 MALAYSIA di kaji semula.

Cadangan
1. Agar waktu kerja ditetapkan 8.00 pagi hingga 5.00 petang
2. Cuti pada hari Sabtu dan Ahad serta pada cuti perayaan dan cuti umum

Sebab-sebab utama
1. Agar kami warga kesihatan mempunyai masa rehat serta dapat meluangkan masa bersama keluarga
2. Kualiti kerja juga boleh meningkat dengan pembahagian tugas yang mudah diagihkan
3. Memudahkan permohonan cuti dimana mudah untuk mencari pengganti yang lain.

Dengan ini saya memohon agar permohonan dan rayuan ini dapat diketengahkan
Sekian.....terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Setuju dengan cadangan ini

Tanpa Nama berkata...

CUEPECS...... PLEASE TAKE NOTE FROM THE STATEMENT. SANGAT SETUJU DENGAN STATEMENT INI

THANK YOU

Tanpa Nama berkata...

imegresen p.pauh kekurangan tenaga kerja..dminta pihat atasan tolong ambil seruis..kerja cam siput khinzir..

Tanpa Nama berkata...

PROFESION PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN (MEDICAL ASSISTANT @ PEMBANTU PERUBATAN) BEKERJA BAGAIKAN HAMBA ABDI. KLINIK 1 MALAYSIA MAKIN BERTAMBAH. BILANGAN STAFF MASIH DI TAHAP LAPUK. MASA REHAT SEMAKIN KURANG. NAK MOHON CUTI PUN SUSAH. TOLONG BELA NASIB KAMI. SAMPAI BILA KAMI NAK DI KERAH MACAM NI.

Tanpa Nama berkata...

Adakah ini kenyataan email di bawah ini berbaur ugutan tentang pemarkahan SKT? Setahu saya penyertaan kelab adalah tidak wajib. dan kelab tersebut tidak bedaftar sebagai sebuah kelab berdaftar. Minta Cuepacs dapat siasat.



"Assalam,

Perbincangan pihak pengurusan BPU PHB pada 5 Dis 2012 adalah dirujuk.

Pihak Pengurusan BPU PHB tidak akan bertanggungjawab terhadap segala masalah & kebajikan staf yang tidak membayar sepenuhnya yuran Badan AKRAB bagi tahun 2012.

Staf BPU PHB yang gagal membayar yuran sepenuhnya akan diambil kira dan menjejaskan pemarkahan di dalam SKT.

Bagi staf pengurusan BPU PHB ( Kumpulan A & B) bayaran yuran adalah mandatori & tanpa prejudis.

Tarikh akhir bayaran ialah 19 Disember 2012.

Acara kemuncak bagi staf yang membayar yuran adalah JAMUAN AMAL STAF BPU (suami & isteri / partner penyertaan adalah percuma)

Senarai staf yang tidak membayar yuran akan dipamerkan di papan kenyataan setiap unit BPU PHB.

Sekian, harap maklum.

Nota :- SEMUA KETUA UNIT DIKEHENDAKI MENGURUSKAN PERKARA INI.


Pengerusi
Badan AKRAB

Bahagian Penyenggaraan & Ubahsuai
Pejabat Harta Bina
Universiti Teknologi Malaysia

Tanpa Nama berkata...

Sya pra dri jabatan perhutanan sabah ingin membuat aduan tentang pembayaran gji kami sktg nie sbbb smpi skrg lum ada gji lgi org len gji d perut sudah iya nemg kontrk bukan sementra mahupun kontrk tpu mcm mna sya pun mau mkn juga smpi skrg lum ad pembyaran gji bulan satu nie....

Tanpa Nama berkata...

Kalau as staf kontrak yg blm dapt x pa la rpi nie sy seorg saja yg blm dpt kwn sama2 kerja sdh lama dpt memeg pengurusan d jabatan perhutanan nie memang bermasalah la.......dri dulu lgi bukan 2 saja kenaikan 13 % pun x dapt padahal ada surat pekeliling kan....pa lgi bonus 500 3 tahun sdh sya bkeja lagi la x dpt bonus... .strf lain d HQ sandakan dpt pula.....staf2 dkt dgn datuk samanan 2 jdi minta tlg la mcm mnamana nie.....teruk sdh kontrak nie....

Tanpa Nama berkata...

Saya pembantu tadbir berjawatan tetap di salah sebuah badan berkanun kerajaan persekutuan ingin menggesa pihak cuepacs/kerajaan agar memberi keutamaan dan peluang kepada penjawat awam yang sedang berkhidmat dan telah melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi(melalui pembiayaan sendiri) samaada diperingkat diploma atau ijazah untuk mengisi kekosongan jawatan ke peringkat yang lebih tinggi di dalam mana-mana perbadanan awam berdasarkan beberapa kriteria yang boleh dipertimbangkan.
Cadangan kriteria/syarat
1)Mempunyai pengalaman sekurang-kurangnya 5 tahun berkhidmat dalam jabatan kerajaan.
2)Mempunyai CGPA melebihi 3.00 (LULUS CEMERLANG)
3)Mempunyai markah LNPT yang baik
4)Mendapat kelulusan jabatan
5)Berdasarkan kelulusan akademik samada (diploma/ijazah sarjana muda)

Sebab-sebab/ulasan
1)Mempunyai pengalaman, kemahiran setelah melalui kursus-kursus semasa berkhidmat, pengetahuan yang tinggi berbanding (fresh graduate).
2)Mempunyai motivasi yang tinggi dan berdaya saing.
3)Lebih bersedia untuk mengadaptasi tanggungjawab dan peranan.
4)Lebih cepat menyesuaikan diri dan dan mampu memberikan perkhidmatan yang lebih berkualiti.
5)Agar usaha, komitmen wang ringgit, dan penat lelah mereka untuk melanjutkan pelajaran dapat dihargai serta dirasakan berbaloi.
5)Membantu mereka agar dapat mengubah kehidupan mereka dan keluarga agar lebih baik dan boleh bertanggungjawab untuk menyara keluarga.
6)Membuka peluang pekerjaan kepada pemohon-pemohon kerja yang lain untuk menjawat jawatan yang telah ditinggalkan mereka yang telah berjaya menjawat jawatan yang lebih tinggi tersebut.

p/s:Bukalah juga peluang yang lebih cerah kepada kaum lelaki yang memenuhi kriteria yang baik untuk menjawat jawatan yang lebih baik kerana kaum lelaki mempunyai tanggungjawab dan peranan yang besar dalam menjadi ketua keluarga dan menyara keluarga. Saya bukan bersikap diskriminasi, akan tetapi apa yang saya lihat pada waktu sekarang, kaum wanita lebih ramai diberikan peluang dan perhatian untuk menjawat jawatan dalam kerajaan. Diharap pihak kerajaan dan cuepacs dapat bersikap adil. Terima kasih

Tanpa Nama berkata...

sila pantau di majlis perbandaran selayang,,pengarah penguatkuasa dan keselamtan sering memaki hamun staff bawah dan menugut hendak kontrak kepada staff bawah,,pantau tetap pautau,,ambil tindakan

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum dan salam sejahtera,

saya mewakili penjawat awam bagi penjawatan penolong pegawai perubatan dengan ini memohon jasa baik dari pihak cuepacs agar dapat membuat rundingan kepada YAB Perdana Menteri Malaysia Dato' Seri Najib Tun Razak agar dapat mempertimbangkan penambahan masa waktu bekerja bagi Klink 1 Malaysia di seluruh Malaysia. Klinik 1 Malaysia merupakan klinik yang diilhamkan oleh PM dengan bertujuan memudahkan rakyat mendapatkan rawatan bagi sakit-sakit ringan.

tetapi, majoriti rakyat malaysia masih keliru dengan konsep K1M dan adakala kala kami menerima kes-kes yang perlu di rujuk ke hospital. waktu kerja K1M juga adalah 10.00 pagi hingga 10.00 malam dan di buka setiap hari. dengan waktu kerja yang sedemikian bukan sahaja membebankan kami tetapi juga kami tidak mempunyai masa untuk diri sendiri.
penolong Pegawai Perubatan juga melakukan tugas dalam panggilan (On Call) di klinik kesihatan dan menyebabkan waktu rehat kami kian singkat dan dikatakan tiada langsung. Pengarah Kesihatan Negeri Selangor pernah menyatakn kebimbangan profesion kami yang dilihat semakin tidak diperlukan dengan alasan akan berlaku lambakan doktor namun hakikatnya, bilangan doktor akan berkurangan juga saban tahun disebabkan majoriti mereka akan bekerja di hospital swasta tau membbuka klinik sendiri. dengan ini, Penolong Pegawai Perubatan dibebankan lagi dengan tugasan sedangkan sebahagian besar tugasan yang kami pikul patut di pegang oleh mereka.

dikatakan penambahan masa waktu bekerja di K1M dilanjutkan dari pukul 8.00pagi hingga 10.00malam sememangnya amat membebankan. dan terus terang.........KAMI AMAT KEPENATAN. saya merayu tolongkan bela nasib kami dan nasib profesion kami

Tanpa Nama berkata...

saya nak mintak tolong pada cuepacs, saya telah berkhidmat dengan kerajaan selama 22 tahun kemudian jabatan saya telah diswastakan dan saya telah dibersarakan sebab pengswastaan tersebut. oleh kerana perkhidmatan saya tidak cukup 25 tahun saya telah tidak dapat merasa dua kali kenaikan pencen minima. ada rakan saya yang pencennya lebih rendah daripada saya oleh kerana perkhidmatan beliau lebih sikit 25 tahun pencen beliau sekarang hampir 100% lebih daripada saya sedangkan pencen saya dibawah paras kemiskinan. tolonglah bantu bawak masalah saya ini ke pihak yang berkaitan tolonglah saya... dulu saya ahli tegar cuepacs.

Tanpa Nama berkata...

Mohon bantuan cuepac untuk masuk campur dalam kebajikan staff agensi kerajaan yang bakal dikoporatkan. agensi kami bakal dikoporatkan dan majoriti staff akan menjadi mangsa keadaan.

Bagi kami, tindakan ini hanya menguntungkan pegawai gred atasan yang dah nak pencen untuk mendapat "gaji Besar" + pencen. sedangkan majoriti staf kerugian dalam banyak perkara.

tiada staff yang berani bersuara dalam hal ini kerana takut dengan tindakan pihak pengurusan tertinggi dan bakal teraniaya.

titi berkata...

Mohon pihak cuepac buat satu graf kebajikan masalah bagi penjawat awam wanita yang mengandung yang mempunyai alahan teruk sehingga kerja hakiki terganggu.pada penjawat awam wanita yang bekerja dalam bidang pdrm yang bekerja 24 jam yang mengandung dan mempunyai alahan teruk dan masuk wad beberapa kali dan mempunyai surat light duty dr dr tetapi pegwai atasan masih memaksa kerja 24 jam dalam tugasan yang amat beban bagi penjawat awam wanita yang sedang mengandung 22minggu yang mempunyai alahan teruk...bukankah boleh buat tugas ringan seperti kerja waktu pejabat untuk menjaga kebajikan penjawat awam wanita yang mempunyai masalah kesihatan??...bhkan semua wanita mengandung mempunyai masalah alahan teruk tetapi bertimbang rasa pada yang mengalami alahan teruk dan dapat surat pengesahan drhospital kerajaan.

Sedia maklum pegawai atasan dlm pdrm ramai lelaki dan tidakmemahami apakah rasa seorang wanita mengandung yang terganggu kesihatan alahan muntah yang teruk.walaupun telah dimKlumkan tetapi masih memaksa kerja 24 jam untuk tugas siasatan jika tidak disuruh ambil cuti tanpa gaji...memang mudah suruh cuti tanpa gaji tetapi adakah itu wajar?.......kebajikan mana bagi menjaga orang bwhan yang sakit...malah penjawat awam itu dimarahi lagi pegawai atasan kerana tidak mahu diberi kerja ringan 8pg hingga 5petang setelah diberitahu masalah kesihatan ketika mengandung dan ada surat dari doktor hospital kerajaan...

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS PERLU KAJI: GAJI & ELAUN BAGI JAWATAN PENYELIA ASRAMA N17 DI SEKOLAH-SEKOLAH TIDAK SETIMPAL DGN KERJA YANG DILAKUKAN

Saya selaku penjawat awam yg bertugas sbg jawatan di atas amat tidak berpuas hati dengan gaji atau elaun-elaun yang kami dapat memandangkan tugas-tugas kerja kami yang sangat berat dan terbeban malah terpikul di bahu kami seorang diri. Ini kerana kami hanya bekerja seorang diri tanpa staff tambahan seperti mereka yang bekerja di ruang pejabat-pejabat.Untuk pengetahuan kami tidak mampu untuk melaksanakan semua tugas ini kerana skop kerja terlalu besar seperti memantau kontraktor bekalan makanan bermasak, kontraktor kebersihan& kontraktor keselamatan. Juga kami terpaksa melakukan kerja-kerja pentadbiran seperti sistem fail, inventori, harta modal, surat-menyurat, pelupusan dan bermacam-macam lagi tambahan kerja-kerja terbaru memerlukan proses yang amat mengarut dan melecehkan kami untuk bertindak ambil tindakan umpamanya memohon kerja-kerja penyelenggaraan yang perlukan kertas kerja & nilaian anggaran harga utk kerja-kerja tersebut(realitinya ini menambah beban kerja-kerja kami & meringankan kerja-kerja mereka yang berada di pentadbiran atasan). Sesungguhnya mereka patut tahu kerja-kerja penyelenggaraan/penaiktarafan bukan sewenang-wenang dimohon melainkan kritikal @ darurat sahaja. dalam pada itu, bagi mereka yang bekerja di ruangan pejabat utama ada yg layak mendapatkan elaun tambahan utk kerja-kerja mereka. Padahal kerja-kerja mereka dibahagi-bahagikan sama rata kpd semua staff pej tersebut. Nama jawatan kami ini pun dah menjelaskan bahawa gaji yang lebih @ elaun tambahan yang lebih dari staff yg sama level dgn kami. Kira setimpal dgn kerja yg kami buat. Memangla permohonan dahulunya menggunakan SPM sahaja tapi jgn ingat, kebanyakan kami yg berjawatan ini memiliki STPM/ Diploma malah Ijazah pon ada. Cuma 'luck'utk kami utk dptkn kerja yg lebih bagus xda rezeki ke situ. Tetapi kami tetap bersyukur. Sebab kami memang komited, bersungguh-sungguh dan amanah dalam pekerjaan kami demi mencari sesuap nasi yg berkat dan halal di sisi Allah. Berbalik kpd tajuk utama penulisan saya ini, saya mewakili semua yg berjawatan Penyelia Asrama berharap agar pihak CUEPACS mengkaji kepayahan & tanggungjawab kami selama ini. Semoga Allah meringankan kepayahan kami dan bersama-sama dgn org yang berbuat kebaikan. Allahhuakhbar!!!

Tanpa Nama berkata...

guru-guru zaman sekarang terasa BEBAN

minta pihak cuepacs selidik tntg tanggungjawab & bebanan kerja bg cikgu2 zmn skrg...
cikgu2 zmn dahulu dgn skrg sangat berbeza... guru2 skrg menanggung tugas & beban kerja yg menimbun dan berat dan menyusahkan semua org... org di kementeian lain senang shj.. di kementerian pendidikan malaysia, sistem yg digunapakai, disalurkan etc..semua MEMANG MENYUSAHKAN, MEMBEBANKAN, TIDAK MASUK AKAL....
cuba la korg yg dok kat atas2 puncak tu turun & cuba jadi diri kami sebentar..CONFIRM NANGIS PUNYE.. semua sistem yg yg online nih kekdg xmasuk akal.. org2 atas puncak tu hanya tahu buat dan arah sahaja.. yg susah & payah kami yg di bawah ni.. mentang2 lah kami mentimun...

Tanpa Nama berkata...

GURU-GURU ZAMAN SEKARANG PROTES...

Masa kerja guru, beban kerja yang semakin bertambah,
Pengetua/Guru Besar yang tidak kompeten,
Sistem kenaikan pangkat yang tidak adil
Kursus Upskilling guru
Situasi tempat kerja yang tidak kondusif
Kekurangan peralatan ICT dan ABM .


-diaorg yg dok kat atas nun xFIKIR masalah kami.. depa tau sedap & masyuk jerrr... yg SUSAH & BEBAN & PAYAH kami...

Tanpa Nama berkata...

Salam.mintak tolong supaya cuepac semak gaji tentera mengikut kelayakan.saya mempunyai diploma dalam bidang kejuruteraan tapi gaji sama seperti spm.ini tidak adil bagi kami.sebelum masuk tentera kami dijanjikan gaji diploma.tetapi masih tiada lagi.kepada siapa lagi kami nk mengadu

Tanpa Nama berkata...

Salam....ingin tahu....jika berlaku perbalahan antara pngetua dgn staf pjabat.....pihak atasan akn mengambil tindakan dengan menukarkan staf tnpa usul priksa biarpun kesalahan berpunca dr pengetua yg suka menuduh dn mencari silap......harap ada pembilaan bgi org bawahan sprti kami

Tanpa Nama berkata...

Assallamuailaikum....sy meminta cuepesc menolong mengkaji semuala pekeliling JPA jawatan N11.sy telah berkhimat selama 7tahun sebagai kontrak.di sebab kan PMR sy tidak dapat kepujian sy telah di tamat kan kontrak.harap cuepecs boleh menolong kakitangan kontrak.

Tanpa Nama berkata...

kata ada penambahbaikan utk jawatan kami penyelia asrama/penolong pengurus asrama/pengurus asrama seperti yg PM maklumkan dalam bajet thn lepas... sekarang apa citer?? senyap jer?? xkan semua itu suatu penipuan???? be honest!!! kita ni umat Nabi Muhammad saw.. Nabi kita pon xda ajar menipu.. letih menunggu buah yg x jatuh2...

AHMAD BASRI berkata...

tolong semak pegawai rendah awam R1 Mpk(majlis perbandaran klang)dilantik menjadi penyelia kawasan.Serta dilantik oleh pengarah dan pegawai masing2 bagi kesenangan diri.

AHMAD BASRI berkata...

apakah kelulusan tidak penting lagi..????adakah dengan mulut yang manis dan lidah bercabang dua baru dapat naik pangkat...??????????

Herlina Boojang berkata...

Saya diberitahu penilaian prestasi di sebuah kementerian sangat berat sebelah. Pegawai atasan yang bekerja bermatian-matian demi memberi liputan media yang bagus, menjawab segala isu persoalan tentang kementerian dan juga isu semasa hanya diberi markah 60%. Adilkah? Cuepacs sila siasat.

Herlina Boojang berkata...

Saya diberitahu penilaian prestasi di sebuah kementerian sangat berat sebelah. Pegawai atasan yang bekerja bermatian-matian demi memberi liputan media yang bagus, menjawab segala isu persoalan tentang kementerian dan juga isu semasa hanya diberi markah 60%. Adilkah? Cuepacs sila siasat.

EZ MiND berkata...

Betol tu..benci betol kl bos brsikap pilih kasih ni..jenis.mkn ampu..kl kita buat smua slh..lngsung xnk dgr kita ckp..kl yg pengampu2 buat smua btol..mn kebijaksanaan seorg ketua?satu lg jnis xsiasat aduan..kl trima apa2 laporan kira smua btol..naya la mcm ni

EZ MiND berkata...

Betol tu..benci betol kl bos brsikap pilih kasih ni..jenis.mkn ampu..kl kita buat smua slh..lngsung xnk dgr kita ckp..kl yg pengampu2 buat smua btol..mn kebijaksanaan seorg ketua?satu lg jnis xsiasat aduan..kl trima apa2 laporan kira smua btol..naya la mcm ni

Md Joe berkata...

BIASALAH DIAKAN BOS.... MANA BOLEH LAWAN...AKU SENDIRI PERNAH KENE... SAMPAI MARKAH SKT PUN KASI 56 MARKAH JER ALASAN KERJA AKU TAK SAMPAI TARGET... SEDANGKAN MC 60 HARI SIJIL SAKIT HOSPITAL KERAJAAN TANGAN BERSIMEN... BOS TAK LAYAN..... TAK PERLAH DIAKAN BOS... TAHUN NI EMMM... KOMPOM LAGI TERUK... SEMUA KPI AKU DI SKALA 4... HAHAH... APA SALAH AKU?.. REKOD LEWAT PUNCH 1 KALI JER DLAM SETAHUN TU PUN BERSURAT.CUTI KECEMASAN 3 KALI.. MC KERAJAAN ADALAH 4 HARI SWASTA 8 HARI...BAKI CUTI 18 HARI... JGN HARAP DAPAT SENANG CUTI TP AKU BUKAN KERJA BADAN BERUNIFORM DAN TAHU CUTI BUKAN HAK TP DH TERPAKSA URUSAN KELUARGA(SAKIT).. TENGAH CUTI PUN DIA BOLEH BATAL CUTI ...PADAHAL DIA DAH LULUSKAN DAH SEBELUM TU... BAB KERJA AKU NI PAYAH SIKIT SEBAB DEAL DGN ORG AWAN... KALAU DEPA(ORANG AWAM) TAK HANTAR HABIS LA KPI TAK CAPAI...CLAIM TAK PERNAH AKU NAK PUSING2... SEBAB AKU NAK DUIT AKU BALIK JER KEKADANG DUIT SENDIRI KELUAR LEBIH DRI CLAIM.. ADUAN??? EMMM MACAM TAKDE KESAN JE DIAKAN BOS ... SAPA LEBIH DIPERCAYAI BOS ATAU KULI??? TENTULAH BOS...TAKPELAH BOS...KALAU NAK KASI 40 MARKAH PUN TAK PER SEBAB MEMANG DIA NAK BERHENTIKAN AKU DENGAN CARA HALUS KOT ALASAN TIDAK MENCAPAI KPI... SETAHU AKU KERJA SEMUA SELESAI.. TAK DER PUN MASALAH..BOLEH TENGOK REKOD... KPI SEBAB MASA KERJA SELESAI??? TAKPERLAH.. HARI NI HARI KAU BOS... INSYAALLAH TUHAN MAHA BESAR... NNT AKU AKU BUKAK BLOG BONGKARKAN ISU PANAS TERMASUK ALTITUDE ORANG ATAS... SERTA NAMA SEBENAR MEREKA...APA NAK TAKUT KALAU TAK SALAH ... SEBAB AKU KERJA BUKAN KERANA DUIT ... KERENA ALLAH SWT

Hasmania Abas berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Terasa diperkotak katikkan berkata...

Saya ingin bertanya sama ada, seorang ketua pegawai farmasi boleh mengarahkan kakitangan nya bekerja lebih masa lapan jam sehari, tanpa ada apa2 bayaran atau gantian cuti dengan alasan sebagai penalti melakukan Medication error... Harap jelaskan... Terima kasih

Terasa diperkotak katikkan berkata...

Saya ingin bertanya sama ada, seorang ketua pegawai farmasi boleh mengarahkan kakitangan nya bekerja lebih masa lapan jam sehari, tanpa ada apa2 bayaran atau gantian cuti dengan alasan sebagai penalti melakukan Medication error... Harap jelaskan... Terima kasih

Kun Jun berkata...

Apa yang dipersoalkan diatas ada maklum balas atau tidak

Kun Jun berkata...

Apa yang dipersoalkan diatas ada maklum balas atau tidak

Jasa x di hargai berkata...

Tolong bantu nasib seorg anggota tentera yang diberhentikan atas sebab kesalahan yang tidak melibatkan tugasnya.Beliau tidak pernah disabitkan sebarang kesalahan perkhidmatan namun ble ada satu kesilapan je terus diberhentikan tanpa diberi peluang dan rayuan sedangkan beliau masih mampu bekerja dan sentiasa menjalankan tugas dgn baik semasa berkhidmat.

sham Zahari berkata...

Salam sejahtera semua pihak yang terlibat semoga Allah beri rahmat.
Kami penjawat awam mohon jawapan yang tepat demi kebaikan untuk semua orang yang terlibat.
Seorang telah di bicarakan di mahkamah, dapati mahkamah telah jatuh hukum tidak bersalah di bebas dan di lepas. Kemudian dia mohon untuk masuk kerja sebagai penjawat awam. Tapi jabatan itu tidak terima untuk bertugas semula. Adakah ini adalah satu prosedur yang telah ada dalam jawatan ini?,,.
(2) seorang anggota telah bertugas 39 tahun,
Dan telah di penjara 2 tahun,
,,, sekarang telah bebas.
Bagaimana caranya untuk
mendapatkan semua gred duty.

sham Zahari berkata...

Dimanakah kami nk buat tuntutan dalam perkara seperti ini.. Dijabbatan / lembaga manakah kami perlu merujuk.. Tolong lah. Bantu kami.

sham Zahari berkata...

Kami mewakili bagi semua penjawat awam untuk mendapatkan maklumat mengenai perkara ini. Terima kasih atas kerjasama anda..

sham Zahari berkata...

Kami mewakili bagi semua penjawat awam untuk mendapatkan maklumat mengenai perkara ini. Terima kasih atas kerjasama anda..

sham Zahari berkata...

Kami mewakili bagi semua penjawat awam untuk mendapatkan maklumat mengenai perkara ini. Terima kasih atas kerjasama anda..

sham Zahari berkata...

Selamat berjaya dalam menjalankan tugas harian semoga Allah beri rahmat pada hamba yang telah beri tunjuk ajar kepada semua pihak amin

sham Zahari berkata...

Salam semua warga CUEPACS kami mewakili penjawat awam sekarang ini nak tanya.
Kes telah dibicarakan di mahkamah rendah dapati telah di jatuh hukum dibebaskan dan di lepas bermakna okt tidak ada sebarang kesalahan yang telah dilakukan.
Bermakna bolih lah okt itu masuk dalam tugas semula. Ok

Masalahnya sekarang di jabatan berkenaan tidak membenarkan anggota itu untuk masuk bertugas sebagai anggota yang tidak bersalah tentunya boleh bertugas semula dalam jabatan nya. Tetapi anggota ini tidak diterima untuk masuk. Tugas
...apa kah yang perlu kami lakukan untuk membuat tuntutan selama anggota itu tidak diambil semula untuk bertugas semula selama lebih kurang 18bulan tolong beri bantuan kepada manakah kami nk buat tuntutan..

sham Zahari berkata...

Salam semua warga CUEPACS kami mewakili penjawat awam sekarang ini nak tanya.
Kes telah dibicarakan di mahkamah rendah dapati telah di jatuh hukum dibebaskan dan di lepas bermakna okt tidak ada sebarang kesalahan yang telah dilakukan.
Bermakna bolih lah okt itu masuk dalam tugas semula. Ok

Masalahnya sekarang di jabatan berkenaan tidak membenarkan anggota itu untuk masuk bertugas sebagai anggota yang tidak bersalah tentunya boleh bertugas semula dalam jabatan nya. Tetapi anggota ini tidak diterima untuk masuk. Tugas
...apa kah yang perlu kami lakukan untuk membuat tuntutan selama anggota itu tidak diambil semula untuk bertugas semula selama lebih kurang 18bulan tolong beri bantuan kepada manakah kami nk buat tuntutan..
Isnin, Oktober 24, 2016 7:01:00 PTG 
 sham Zahari berkata...
Dalam kes ini juga anggota telah menjalani hukuman penjara selama 15 bulan... Sekarang telah dibebaskan. Pernah bertugas 38. Tahun..
Mintak pihak berkuasa beri tunjuk ajar kepada kami bagaimana kah caranya untuk kami membuat tuntutan gread duty Dll. Sekarang baru di gantung kerja arahan dari jabatan... Belum di tamatkan tugas
..kami harap pihak berkuasa dapat membantu selesaikan masalah ini. Tq..wassalam.. Mualaikum

sham Zahari berkata...

Kami mengharapkan sepenuh harapan dari pihak tuan bantulah, tolonglah kami.tq

mAsTeR kAlIx berkata...

Saya sambung lagi kisah tidak puas hati. Hik Hik Hik..Memang pekara biasa Kronisme menular dalam jabatan. (Isnin, November 16, 2015 3:35:00 PTG) Adalah Ulasan saya yang terdahulu.. Ketidakpuasan hati pegawai akan berpanjangan sekiranya ia masih dalam jabatan yang sama.. Surat... aduan.. emmm macam.. apa risau diaorg... Tiada Tindakan.. Bab Kerja tidak perlu di ulang.. Semua orang tahu.. TENTANG JABATAN kami menentukan KPI berdasarkan online oleh client dan nilai kerja... NILAI KERJA tiada guna sekiranya masih ada dasar ugutan untuk mengurangkan markah LNPT..MORAL VALUE Pekerja sektor awan merosot dan tidak bersemangat. Pembahagian MARKAH ATAS DASAR PERIBADI.... sapa pernah kena??? Kalau cakap tidak puas hati disuruhnya kita buat surat berhenti??? Di unit saya sahaja dah banyak KES-KES tapi dipandang remeh oleh pihak atasan. Diharap Pihak Cuepacs dapat mencari jalan penyelesaian yang terbaik.

1. Pembantu tadbir p/o berhenti sebab tekanan oleh ketua.
2. Pemandu pertama juga berhenti sebab tekanan oleh ketua dan Pengarah
3. Pemandu pedua selepas mengantikan pemandu pertama juga berhenti.
4. Pertukaran Pembantu tadbir (Kewangan) minta tukar keranan tekanan dan markah rendah
5. LNPT Purata markah hanya dibawah 85...keseluruhan

Semuanya tiada siasatan serta kajian menyeluruh kenapa ini berlaku?

Salah laku juga berlaku serta politik. Seperti contoh penggunaan kereta jabatan negeri di gunakan oleh pihak ibupejabat sedangkan keperluan oleh unit tersebut. Sebijik pun kereta tu pun nak mintak negeri memberi kemudahan tersebut. adus...Takut punya pasal takut LNPT pegawai tersebut dimain-mainkan oleh orang atas....BERANI KERANA BENAR... Takut apa..?

Justifikasi melangkau... Ini lagi teruk bermaksud nak dapat nama serta markah LNPT Pegawai itu sendiri menlangkau pegawai atasan beliau kepada pegawai lebih atas tanpa persetujuan pegawainya..Ini Berpolitik.. sedangkan kita dalam jabatan tidak diajar berpolitik.

So, Diharap pihak tuan cuepacs mencari jalan yang terbaik... MARKAH LNPT SAYA 81.0
hahahahaha

EL- 1 Hari
Time Off - Tiada
MC Swasta - Tiada
Baki Cuti - 29 hari..

Kerja Siap... Tak Pernah Miss walaupun satu..
Kedatangan - Sekali pun tak pernah miss (tidak pernah Lewat walaupun seminit)

Sooo.. sapa nak tahu msg saya direct.. Best LUCK to all


sazali rushdi berkata...

Terima ugutan akan diberi markah LNPT rendah

Kalau ada dari staff yg tak puas hati dgn cadangan moblisasi staff , pls consult saya... Saya dengar mcm2 rumours yg boleh ketak harmoni an.. matlamat saya, utk mobilize staff saya dan tinggalkan ruang kosong tu kat unit2... I have to utilize man-hour dan space kat jabatan... Bukan make anybody hanging for nothing.. yg tk berkenaan tlg jgn jadi batu API.. mengapikan staff saya.. sebab end of the year, their appraisal is with me... Bear in mind...

Kenyataan dari seorang timbalan pengarah yang baru dilantik. Beliau adalah En Aziz Bin Kimin, dari Institut Latihan Perindustrian Pedas, Negeri Sembilan, yang membuatkan semua kakitangan dibawah seliaan beliau merasa takut. Kenyataan ini dibuat oleh beliau di dalam whatsapp