SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

22 Disember 2011

SBPA: NAJIB ARAH JPA, CUEPACS BERUNDING

Berita Harian
2011/12/22




PUTRAJAYA: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, mengarahkan CUEPACS dan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) segera mengadakan rundingan bagi menyelesaikan isu berbangkit dalam pelaksanaan skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang sepatutnya dikuatkuasakan mulai 1 Januari ini.

Presiden CUECPACS, Datuk Omar Osman, berkata berikutan itu pihaknya akan mengadakan pertemuan dengan JPA bagi membincangkan perkara itu di sini, esok.

1,091 ulasan:

1 – 200 daripada 1091   Terbaru›   Baru»
AKU PA berkata...

bahalul punya Presiden CUEPACS..dah pencen tu buat la cara pencen..menyibuk jer..SBPA tu dah bagus..terima jela..

kang nanti kerajaan taknak buat SBPA terus..sape susah?...PA juga susah..takdelah dapat naik gaji tinggi macam SBPA...

Tanpa Nama berkata...

hari kami diarahkan untuk sain opsyen
camana nie Datok Seri PM?

Tanpa Nama berkata...

AKU PA berkata...
bahalul punya Presiden CUEPACS..dah pencen tu buat la cara pencen..menyibuk jer..SBPA tu dah bagus..terima jela..

kang nanti kerajaan taknak buat SBPA terus..sape susah?...PA juga susah..takdelah dapat naik gaji tinggi macam SBPA...

Khamis, Disember 22, 2011 5:19:00 PM

................... Kalau dah ko tu tak bahalol
masuk bertanding jadi PRESIDEN CEUPAC LA>>>
BANGANGGGGGGGGGGGGG>>>>>
BAHASA MANGKOK...
PADAN MUKO MU>>

Warga JANM berkata...

HIDUP CUEPACS!!!
Membela Nasib Penjawat Awam yang tertindas..

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH...presiden CUEPACS anda telah laksanakan amanah anda..dan PUJI DAN TAHNIAH kepada PM kerana mendengar masalah PA...Terima kasih atas kenaikan J17,J22 dan J26...tetapi kenapa skim SBPA kami J26 sama gred dengan J17 dan J22...tak puas hati dan terkilan...mohon supaya diberi perhatian...masalah ini dikaji....

Angkara berkata...

Terbaik,Buat yang adil dan saksama Dato.

Tanpa Nama berkata...

ada beberapa benda yang sebenarnya tidak jelas kepada penjawat awam terutamanya bagi yang bergred 17 kebawah, laluan kerja tidak jelas! tiada peluang kenaikan pangkat atau gred gaji sepertimana yang sekarang ini dimana jika telah berkhidmat lebih 10 tahun boleh memohon untuk memangku gred 22 dan hakiki, dalam sbpa telah dimansuhkan, cma boleh naik kalau dah lepas 15 tahun, sistem penilaian juga dilihat agak tidak adil dan SKIM ini dah digelar 'SKIM BODEK PEGAWAI ATASAN', ada sebabnya cuepacs mahu perubahan skim ini ditangguhkan, dan dengar khabar kenaikan gaji kumpulan yang 'tinggi-tinggi tu' bersamaan dengan tangga gaji semasa, contohnya kalau dia di tangga gaji 10, dalam sbpa juga akan dapat tangga gaji 10 sedangkan kita akan balik ke tangga gaji 4 atau 5 mengikut gaji semasa... FIKIR-FIKIRKANLAH

Tanpa Nama berkata...

Tadi kata tangguh....macam mana kejab je tukar...takut ke...

Tanpa Nama berkata...

usin.. awok kalau kawin nanti, awok nak pelamin awok tu kaler pink. kalo dah dapat anak nanti, anak nek bueh, awok nak buat press conferent macam erra dengan imran tu semua pink.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama AKU PA berkata...

bahalul punya Presiden CUEPACS..dah pencen tu buat la cara pencen..menyibuk jer..SBPA tu dah bagus..terima jela..

kang nanti kerajaan taknak buat SBPA terus..sape susah?...PA juga susah..takdelah dapat naik gaji tinggi macam SBPA...
----------------------------
bodoh btl ko ni..ko ingat saje2 ke cuepacs duk bising tu,ada sebab musabab la..dh bodoh..bodoh jugakla..puii

kakitangan diploma berkata...

Dato, tolong bincang sama mengenai KPSL, yang telah lama lulus KPSL, tapi tidak dapat kenaikan pangkat atau gred, kami rasa cara yang mudah berilah ganjaran lain yang setimpal, rata-rata kami yang telah lulus hampir pencen 5-7 tahun lagi saja.

mengenai spba ini naik lah gred keseluruhan baru seimbang serta semua puas hati.manakala yang dinaikan kepada STPM itu biarlah logik, sepatutnya gaji permulaan yang lebih rendah.

Unknown berkata...

setuju dengan tanpa nam, skim ni macam belit2 je nampak cantik tapi hodoh. kami yg 17 ni kenaikan RM30 je dari kenaikan biasa tahunan. dan yg lain2 punya terma masih kabur macam nak tipu tapi terselindung hanya CUEPACS je harapan kami, wakil rakyat tak dapek nak nolongnye...

Tanpa Nama berkata...

Apa kejaddahnya semua ni.....!!!!
Nasib pemandu2 yang dah lama berkhidmat tak terbela???? Ada kenaikan dengan bersyarat nak kan itu dan ini....Dah lantik zaman SSM.apaasal bile terima sbpa nk kena convert2 lak? aa gaji khas lagi .....huhuhu sedeh betul....Driver PM ada Master ke?
Takdir kami driver...jgnlah ubah takdir kami lebih teruk dari biasaa...

Tanpa Nama berkata...

PENJAWAT AWAM LULUS PTK RASA TERTIPU KERANA PELARASAN GAJI SBPA SAMA DENGAN MEREKA YANG TAK LULUS PTK. APA GUNA LULUS PTK JIKA GAJI MEREKA SAMA . SIA-SIA SAJA AMBIL PTK

Tanpa Nama berkata...

Datuk Omar,
Harapan saya ialah agar pertemuan CUEPACS esok dapat meminta agar SBPA ditangguhkan dahulu. Jangan buat kerja tergesa-gesa.
Kepada yang kenaikan gaji pada bulan Jan, tunggakan boleh dibuat kemudia.
Hidup CUEPACS !!

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH...presiden CUEPACS anda telah laksanakan amanah anda..dan PUJI DAN TAHNIAH kepada PM kerana mendengar masalah PA...Terima kasih atas kenaikan J17,J22 dan J26...tetapi kenapa skim SBPA kami J26 sama gred dengan J17 dan J22...tak puas hati dan terkilan...mohon supaya diberi perhatian...masalah ini dikaji....

masalah apanya kau sendiri yg buat masalah.... begini terpikirkah saudara bahawa semua juruteknik telah dinaikkan pangkat jd JA3-1 @ gred 27. Jika seseorg PA kanan ada diploma@KPSL dia hanya boleh memohon gred 27 shj takkan disebabkan dia 22@26 dia boleh terus langkau ke 32 plak.

Tanpa Nama berkata...

AKU PA berkata...
bahalul punya Presiden CUEPACS..dah pencen tu buat la cara pencen..menyibuk jer..SBPA tu dah bagus..terima jela..

kang nanti kerajaan taknak buat SBPA terus..sape susah?...PA juga susah..takdelah dapat naik gaji tinggi macam SBPA...

Khamis, Disember 22, 2011 5:19:00 PM


BUDI BAHASA BUDAYA KITA..

KO nie mesti pegawai atasan yg dpt gaji byk,tidak baik kata kt presiden cuepacs cm 2,dato presiden berjuang untuk semua pejawat awam termasuk ko yang bangang..xda reti berterima kasih kpd cuepacs...

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH...presiden CUEPACS anda telah laksanakan amanah anda..dan PUJI DAN TAHNIAH kepada PM kerana mendengar masalah PA...Terima kasih atas kenaikan J17,J22 dan J26...tetapi kenapa skim SBPA kami J26 sama gred dengan J17 dan J22...tak puas hati dan terkilan...mohon supaya diberi perhatian...masalah ini dikaji....

masalah apanya kau sendiri yg buat masalah.... begini terpikirkah saudara bahawa semua juruteknik telah dinaikkan pangkat jd JA3-1 @ gred 27. Jika seseorg PA kanan ada diploma@KPSL dia hanya boleh memohon gred 27 shj takkan disebabkan dia 22@26 dia boleh terus langkau ke 32 plak.

Khamis, Disember 22, 2011 5:36:00 PM
-------------------------------
btl tu setuju,bersyukurla dh dpt 22/26 tu n skrg dh 27..silap2 yg 22/26 tu ada spm jer.skrg dpt 27 ptt bersyukur..xkan la nk naikan jd 32 banyak cantik ..amik la diploma isi gred 29 dulu brot..aparaa..

Tanpa Nama berkata...

AKU PA berkata...
bahalul punya Presiden CUEPACS..dah pencen tu buat la cara pencen..menyibuk jer..SBPA tu dah bagus..terima jela..

kang nanti kerajaan taknak buat SBPA terus..sape susah?...PA juga susah..takdelah dapat naik gaji tinggi macam SBPA...

Khamis, Disember 22, 2011 5:19:00 PM

----------------------------------
cukup 40 org bodohkan lu..last jd bodoh btl ko ni..huhu..

NADRAK berkata...

WAHAI CUEPACS..............
PERINGATAN DARI JURUBAHASA MAHKAMAH.......
LAIN KALI FIGHT IKUT GRED...........
BUAT IKUT KOD PERJAWATAN.........
SIUL LA KORANG NIH..........
DAH RAMAI YANG CICOR NIH...........
WAKTU DATANG MEETING JURUBAHASA PELBAGAI PUJIAN DAN JANJI DI TABOR.........
CHEWAHHHH.....APA CELOP?...
MACAM PEMBANGKANG JUGAK KER?....
JANJI MANIS BERSULAM AIR LIMBAH....

Tanpa Nama berkata...

jangan marah-marah tunggu sahaja perkembangan esok pagi

NADRAK berkata...

http://malayou.blogspot.com

1. EXIT POLICY

- SATU POLISI YANG MENGUNTUNGKAN PEGAWAI ATASAN KERANA IA SEOLAH OLAH SATU SAMBUNGAN DARI POLISI `SECONDMENT/ ATTACHMENT` PEGAWAI ATASAN KE `GLC`s YANG MENYAKSIKAN AKHIRNYA RAMAI PEGAWAI KERAJAAN BERHENTI KERJA DAN MASUK `GLC' SAL GAJI TINGGI DAN SELEPAS ITU SEKALI LAGI BERHENTI KERJA SAL TAK BOLEH TAHAN `PRESSURE'......EHEM...DALAM KATA LAINNYA.... TAK PERFORM'.... PENCEN LEBUH........GAJI TINGGI PUN LEBUH......AKHIRNYA PATAH HATI DAN MATI....(ADA KA?)

Tanpa Nama berkata...

Kami yang ada degree lak camne? Dulu kata kpsl janji degree mesti ada releven. Skrg ni? Blurred aje.. Ni yang atas makan macam buaya, habis semua isi2, tinggal aje yg kuah2 utk kami. Terima kasih ceupacs sebab sedar benda ni. Hidup ceupacs,

Tanpa Nama berkata...

junior ngan senior dapat gaji sama satu hal dah.. yg dah lulus PTK ni camner? aku tanya penceramah, penceramah pun tak tahu nak jawab apa.

ITAM berkata...

PADAN MUKA SEMUA ORANG GOMEN...AKU KERJA SWASTA DOK PERHATI JA TINDAK TANDUK KORANG SEMUA..SEMUA MCM ANJING MENYALAK MINTA SIMPATI NAIK GAJI...TU LA..DAH NAK KERJA GOMEN SGT..KONONNYA NAK PLAY SAFE...HAHAHAH....SILAP2 TERUS BATAL LA SBPA NI...HAHAH

W17 yang teraniaya berkata...

'AKU PA' tu memng la suka SBPA kot sbb naik gaji bnyk cuba ko berada kat tempat org teraniaya mcm kiteorg ni,keje dah 11 tahun kalo naik setakat RM 60.00 tinggi kepala otak mesti ko pun same mcm ktarang,kalo tak de org kew mcm ktrang ni tuntutan kakitangan awam ko yg buat

Tanpa Nama berkata...

WAHAI CUEPACS..............
PERINGATAN DARI JURUBAHASA MAHKAMAH.......
LAIN KALI FIGHT IKUT GRED...........
BUAT IKUT KOD PERJAWATAN.........
SIUL LA KORANG NIH..........
DAH RAMAI YANG CICOR NIH...........
WAKTU DATANG MEETING JURUBAHASA PELBAGAI PUJIAN DAN JANJI DI TABOR.........
CHEWAHHHH.....APA CELOP?...
MACAM PEMBANGKANG JUGAK KER?....
JANJI MANIS BERSULAM AIR LIMBAH....

--------------------------------
ko nak apa lg l17?kalo rs xpuas hati berenti jerla jd PA,rs nk lebih smbung study jd L41..apara..ko ingt cuepacs nk pk pasal skim ko sorang jerke?padam muka tu dlm ni pn ko nk politik..huhhh

Tanpa Nama berkata...

Mohon kaji pelaksanaan Prospek. Harap dikecualikan mereka yang telah lulus PTK dalam SSM. Tak perlu ke BKP (untuk PnP). dan tempoh setahun juga dihapuskan...Biar sampai dpt naik pangkat..(yg ni utk semua). Utamakan yang sudah lulus PTK dalam SSM. Letih woooooo study dulu....:p

Tanpa Nama berkata...

ITAM berkata...

PADAN MUKA SEMUA ORANG GOMEN...AKU KERJA SWASTA DOK PERHATI JA TINDAK TANDUK KORANG SEMUA..SEMUA MCM ANJING MENYALAK MINTA SIMPATI NAIK GAJI...TU LA..DAH NAK KERJA GOMEN SGT..KONONNYA NAK PLAY SAFE...HAHAHAH....SILAP2 TERUS BATAL LA SBPA NI...HAHAH

Khamis, Disember 22, 2011 5:48:00 PM

--------------------------
AWANG ITAM meroyan nak masuk goment xdpt..hiphip horey..

Tanpa Nama berkata...

1. EXIT POLICY

- SATU POLISI YANG MENGUNTUNGKAN PEGAWAI ATASAN KERANA IA SEOLAH OLAH SATU SAMBUNGAN DARI POLISI `SECONDMENT/ ATTACHMENT` PEGAWAI ATASAN KE `GLC`s YANG MENYAKSIKAN AKHIRNYA RAMAI PEGAWAI KERAJAAN BERHENTI KERJA DAN MASUK `GLC' SAL GAJI TINGGI DAN SELEPAS ITU SEKALI LAGI BERHENTI KERJA SAL TAK BOLEH TAHAN `PRESSURE'......EHEM...DALAM KATA LAINNYA.... TAK PERFORM'.... PENCEN LEBUH........GAJI TINGGI PUN LEBUH......AKHIRNYA PATAH HATI DAN MATI....(ADA KA?)



totally agree..

Tanpa Nama berkata...

setuju pn kelat jgk. apa kata kalu naik 200..semua naik 200 .. sama adil.. takpn ikut gred..skrg ni gred sama tp kenaikan berbeza..

G17 berkata...

Salam..

Aku dah kerja 5 tahun apa pasal JUNIOR AKU DAPAT GAJI SAMA DENGAN AKU PULOK>

HABIS YG AKU KERJA SELAMA INI APA HAL? WEI CUBELAH PAHAM

AKU GAJI KECIK AJE >>

SANA SINI NAIK>>

BOLEH LAH TOLONG PAHAMKAN MASALAH AKU NI>>

KALAU AKU TAU MACAM NI BAEK AKU AMBIK STPM AJE

Tanpa Nama berkata...

Dato,
jangan lupa kami lulusan PTK DG 44 P2 yg kenaikan RM 32.00 shj.

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha PM akui SBPA bermasalah dan perlu kajian semula. Ha ha ha PTD, JUSA JPA tak tau susun gaji k/t. Kalau tak pandai matematik belajar je jarak jauh...ha ha ha ngan Adi Putra ha ha ha. PTD, Jusa-Jusa yg seronok sangat tu ngok dia tak tau lepas ni diaorang kena jual, CEO-CEO GLC. Korprat akan masuk gantikan dia ha ha ha sebab terbukti kira gajipun tak tau ha ha ha

goverment gred X berkata...

aku sokong cuepacs,,,biar dia bt rundingan dulu,klu dia dah ada kata sepakat esok(jumaat)kita terima je lah...korang smua yg plih keja goverment,terima jelah...aku pun keja bawahan jgk,...aku harap,cuepacs bt yg terbaik untuk org goverment..adil n saksama...

Tanpa Nama berkata...

terima kasih kepada cuepacs kerana memberi masa untuk kami PA memahami lebih mendalam lagi skim baru SBPA ini. SBPA ini hanya perlu penambahbaikan sahaja bukan dihapuskan terus. Harap pihak cuepacs dapat mendengar rintihan skim-skim W,N,FT. Sedangkan ada ramai dah PA gred 17 ini yang memilik Dip dan Deg. Mohon pihak cuepacs kemukakan pada pihak JPa. tq

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..

Tanpa Nama berkata...

Betul2 boleh belajar ngan adi...
tapi mesti ada asas yg kukuh, kalau nak kira gaji naik 7 - 13 % pun tak tau... baik dia orang tu masuk semula dalam perut ibu mereka kerana semasa dikandung kekurangan asid folik ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..alhamdulillah...tq Allah,,,,,, terima kasih presiden kerana ambil tindakan bijak..

Tanpa Nama berkata...

Dulu Jusa2 ni belajar ilmu hisaplah bukan matematik tu yang asyik ngisap darah tu ha ha ha ha

KAWAN GRED 17 berkata...

Salam,

Sebelum saya membuat aduan ini saya ingin memohon maaf sekirannya saya terkasar bahasa. Semoga dengan aduan ini pihak tuan boleh lah membentangkan permasalahan saya yg bergred 17 ini.

Kami adalah orang bawah yg menjalankan kerja bagi pegawai atasan kami. Kalau gaji junior kami sama dengan gaji senior kami yg belum confirm pulak tuh.

Apo Cerito. MANA SENIORITY KAMI!!!!

Sedangkan kalau kehidupan berkeluarga pulak seorang ABANG tetap Dipanggil ABANG DAN adik TETAP ADIK.

SO DALAM hal INI Bagilah Kenaiikan YG lain bagi Kami yang dah CONFIRM dan berada di tangga gaji p1-T2 SSM.

TOLONG LAH..MALU KAMI NANTI

Tanpa Nama berkata...

gred n22, n26, n27, n32, n36 masih ditakuk lama, makin hari makin dipintas oleh orang lain, lama-lama jawatan kami ini dijumudkan dan semua kerja perkeranian dibuat oleh ptd dan jusa, puas hati korang.

Tanpa Nama berkata...

dalam isu sbpa ini, pihak jpa kena bersikap adil dan rasional, jangan tamak sangat dengan nak pelahap semua manfaat dalam sbpa untuk kumpulan pegawai atasan saja sedangkan pekerja bawahan dapat sisa saja, ibarat kalau makanan itu,habis semua isi dan kuah dibedaloleh pegawai atasan, kita penjawat awam bawahan sekadar jilat pinggan sajalah.

Tanpa Nama berkata...

Tangguh pelaksanaan sampai ke tahun depan pun tak apa. Puas hati aku. Biar semua tak dapat. JUSA yang dah berangan nak naik byk tu, hentikanlah. Besok, JPA umum tangguh hingga tahun depan. Yahoooo.....

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Datok OO, apela bengap sngt JPA ni nk wt pelarasan gaji, buat la ikut mcm zaman paklah buat dulu kn senang..

Tanpa Nama berkata...

gred n22, n26, n27, n32, n36 masih ditakuk lama, makin hari makin dipintas oleh orang lain, lama-lama jawatan kami ini dijumudkan dan semua kerja perkeranian dibuat oleh ptd dan jusa, puas hati korang.

banyak dasar jpa telah merosakkan 'chain of command' di jabatan, rantaian arahan di jabatan telah jadi kucar kacir, jpa tak pernah fikir ke masalah ini atau korang ini memang jenis bengap yang suka buat kerja ikut suka hati tanpa fikir panjang?

kalau ada degree, master, ph.d pun tak guna kalau pemikiran macam budak tadika, jpa fikir-fikirkanlah dan muhasabahlah diri sendiri.

kasim.

Tanpa Nama berkata...

Rupa-rupanya, kumpulan pelaksana dpt ciput, P&P atas sikit pd ciput, JUSA dpt sampai RM6K kenaikan. Saya yg P&P DS 1-6 ni pun rasa macam sgt tak adil. Kesian kerani di pejabat saya. Rasa nak mengangis pun ada.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
ada beberapa benda yang sebenarnya tidak jelas kepada penjawat awam terutamanya bagi yang bergred 17 kebawah, laluan kerja tidak jelas! tiada peluang kenaikan pangkat atau gred gaji sepertimana yang sekarang ini dimana jika telah berkhidmat lebih 10 tahun boleh memohon untuk memangku gred 22 dan hakiki, dalam sbpa telah dimansuhkan, cma boleh naik kalau dah lepas 15 tahun, sistem penilaian juga dilihat agak tidak adil dan SKIM ini dah digelar 'SKIM BODEK PEGAWAI ATASAN', ada sebabnya cuepacs mahu perubahan skim ini ditangguhkan, dan dengar khabar kenaikan gaji kumpulan yang 'tinggi-tinggi tu' bersamaan dengan tangga gaji semasa, contohnya kalau dia di tangga gaji 10, dalam sbpa juga akan dapat tangga gaji 10 sedangkan kita akan balik ke tangga gaji 4 atau 5 mengikut gaji semasa... FIKIR-FIKIRKANLAH

----------------------------------=

SETUJU...sy dlm SSM dh P2T6 tp bla transfer ke SBPA jd T4..cmne tu? sblm kalo T6 tu tau la dh 6 tahun kje..tp dlm SBPA ssh la nk kira..

ZETI HAFIZA ZAKARIA berkata...

SPBA SKIM SARAAN BARU YANG TIDAK ADIL

JUSA DIUTAMAKAN. KAKITANGAN BAWAHAN DIKETEPIKAN

SPBA SKIM SARAAN BARU YANG TIDAK ADIL

JUSA DIUTAMAKAN. KAKITANGAN BAWAHAN DIKETEPIKAN

SPBA SKIM SARAAN BARU YANG TIDAK ADIL

SPBA SKIM SARAAN BARU YANG TIDAK ADIL

JUSA DIUTAMAKAN. KAKITANGAN BAWAHAN DIKETEPIKAN

SPBA SKIM SARAAN BARU YANG TIDAK ADIL

JUSA DIUTAMAKAN. KAKITANGAN BAWAHAN DIKETEPIKAN

SPBA SKIM SARAAN BARU YANG TIDAK ADIL

Tanpa Nama berkata...

terima kasih kerana prihatin... tak faham langsung bila dlm gred yg sama naik nak sama rata.. yang dah amik ptk pun sama gak ke ngan yg x ambik langsung... dah tu org yang baru keje naik banyak lak tu.. lebih seratus... aku yang dah 10 thn keje ni naik 52 jek.. apa kes?

Tanpa Nama berkata...

terima kasih kerana prihatin... tak faham langsung bila dlm gred yg sama naik tak sama rata.. yang dah amik ptk pun sama gak ke ngan yg x ambik langsung... dah tu org yang baru keje naik banyak lak tu.. lebih seratus... aku yang dah 10 thn keje ni naik 52 jek.. apa kes?

NutellaPink berkata...

Caiyokkk! Caiyokk! Presiden CUEPACS ;)

Tanpa Nama berkata...

kalau SBPA dilaksanakan jugak tanpa perubahan alamatnya banyaklah surat2 untuk jusa jusa tak sampai ke tangan itu sudah pasti, mau cuba?

Tanpa Nama berkata...

tangguh ke lanjutkan tempoh tandatangan?

Tanpa Nama berkata...

Tahun depan PTK masih ada lagi ka, minta penjelasan sikit. Semasa taklimat gaji baru yg lepas tidak diberikan penjelasan yg jelas berkaitan dengan PTK. Kalau masih ada lagi walaupun telah ditukar kenama lain, macam mana cara pergerakan gaji kelak?

Tanpa Nama berkata...

KAMI TERANIAYA MARKAH LPNT 69% DITERMINATE, 74% TIADA KENAIKAN GAJI. BAIK KAMI PILIH SSM TPI PEKELILING PEKHIDMATAN 11/2011 PERENGGAN NO 93 BUAT KAMI TERPAKSA/ TERANIAYA. LEPAS INI RAMAI LAH PEJAWAT AWAM JADI PENGANGGUR. HARAP PRESIDEN CUEPACS MEMPERJUANGKAN NASIB KAMI. TERIMA KASIH.

Tanpa Nama berkata...

kami akan bersara awal tahun..jika tangguh...tak boleh sambung ke 60. anak masih bersekolah. buat susah.

Tanpa Nama berkata...

tolong semak blk gaji r1 n u12..cm xbagus jer kedua2 ni disama tarafkan gaji..perlu ada perbezaan kerana syarat masuk kerja berbeza..gaji sbpa pn mcm merugikan org lama..ilang seniority..gaji junior sama dgn senior...

Tanpa Nama berkata...

Rupa-rupanya, kumpulan pelaksana dpt ciput, P&P atas sikit pd ciput, JUSA dpt sampai RM6K kenaikan. Saya yg P&P DS 1-6 ni pun rasa macam sgt tak adil. Kesian kerani di pejabat saya. Rasa nak mengangis pun ada.

.................................

bukan ke ds 1-6 prof madya (ds 54), antara yg paling untung kenaikan sangat-sangat mendadak, ni mesti kes junior dah dekat sama senior punya cerita...

Tanpa Nama berkata...

sbpa bagus utk org atasan ja..dpt kenaikan gaji smpi 6k n gaji sekarang pn 6k..golongan bawahan dpt plg byk pun 300ja..walaupun gaji 2k..patutnya leh dpt 2k gak la cm golongan atasan 2..100% naik..dh keja 8 thn,dlm skim sbpa jd t6..cm pelik jer kn walaupun dh lulus ptk..

Penjawat Setia berkata...

"AKU PA berkata...
bahalul punya Presiden CUEPACS..dah pencen tu buat la cara pencen..menyibuk jer..SBPA tu dah bagus..terima jela..

kang nanti kerajaan taknak buat SBPA terus..sape susah?...PA juga susah..takdelah dapat naik gaji tinggi macam SBPA...

Khamis, Disember 22, 2011 5:19:00 PM"

HANG IN KALAU KATA BANGANG ITU KIRA TAK BETUL SEBAB HANG INI BAHALOL 100%. jANGAN FIKIR DIRI SENDIR PIKIR PASAL GOLONGAN BAWAHAN YANG KENAIKKAN TAK SAMPAI RM100.00.

Tanpa Nama berkata...

Kebanyakan kakitangan Awam tidak ada masalah menerima SBPA, cuma minta Cuepacs dapatkan penjelasan dari JPA tentang status elaun yang sedia ada kini. kerana ada yang mengatakan kebanyakan elaun yang ada sekarang seperti elaun tetap khidmat awam, elaun tugas khas, elaun Wilayah dan elaun kritikal 10% akan di jumud atau di tambatkan. jika ini yang berlaku apa lah ertinya gaji naik rm150.00 sedangkan yang di kurangkan lebih kurang rm1000+-. jadi sebagai kakitangan awam fikir-fikirkan lah di mana logiknya kenaikan gaji ini.

Tanpa Nama berkata...

JPA malas nak kira tu..tu pasal main kumpul2 je..yang penting gaji diorang melambung2

Tanpa Nama berkata...

atur gaji ikut tahun berkhidmat...ok kot....

Tanpa Nama berkata...

korang banyak salah faham....SBPA tetap dilaksanakan..cuma perubahan gaji sahaja dikaji semula..and kemungkinan gaji baru dapat dalam bulan januari 2012....

Tanpa Nama berkata...

minta kaji rate overtime juga..rasanya dh lama guna rate overtime ni...cian ada yg buat ot bagai nak rak tp bleh claim 1 jam rm4 ja...

N17 berkata...

N17 ditindas...
N17 yang kesian akhirnya..
N17 yang buat semua kerja di office..
N17 ketinggalan bila tukang masak pun boleh sama gred..
N17 kemahiran tinggi tapi gaji ciput..
N17 tidak diberi peluang rasa gaji tinggi atau naik taraf gred..
N17 yang malang tiada pembelaan..
N17 harap diberi perhatian..

Tanpa Nama berkata...

patut SBPA diteruskan bg org yg gaji dah langgar dinding bbrp tahun.. balik ssm tak naik gaji pon.. korang apa tau..

Tanpa Nama berkata...

alaa..kira Ain nak buat loan nak urus hari tunang..cancellah macam ni..sedihnya...hehemmmheemmmhhememm

Tanpa Nama berkata...

sy baru je hantar borang loan pagi tadi..alamak..lebih 60% le kalau sbpa tak jadi

Kaya Roti berkata...

saya kenaikan Rm76 ringgit je.. aduh.. malang sungguh..
gaji max 2700++ .. tu pun kena tunggu 20 tangga gaji..
orang swasta masuk masuk je dah dapat rm2k. macam rasa kerajaan ini tak ikut perkembangan langsung.. i pun ada keinginan nak rasa iphone, psp, dan kereta besar dan rumah mewah..
tapi dengan gaji macam ini sampai matipun i takkan dapat rasa..
i nak quit la.. kerajaan bodoh..

Tanpa Nama berkata...

zaman pak lah dulu lg senang..naikkan gaji je.x payah spba ni..mengarut je nampak.bagi gaji tinggi2 kat jusa bukan pandai buat keja pun..kami gred 17 kebwh gaji x cukup ooii..

Tanpa Nama berkata...

terima kasih PM kerana prihatin dan mengambil berat kelohan dan rintihan PA, terutama yang di bawah, bukan macam JUSA JUSA bongkak sombong pentingkan periuk nasi sendiri periuk kami di tabur pasir, Thank,s Y.A.B DATO SERI

Tanpa Nama berkata...

zaman pak lah dulu lg senang..naikkan gaji je.x payah spba ni..mengarut je nampak.bagi gaji tinggi2 kat jusa bukan pandai buat keja pun..kami gred 17 kebwh gaji x cukup ooii..
================================

betul cakap lu......tak yah susah-susah buat sbpa..naikkan je gaji

Tanpa Nama berkata...

Kebanyakan kakitangan Awam tidak ada masalah menerima SBPA, cuma minta Cuepacs dapatkan penjelasan dari JPA tentang status elaun yang sedia ada kini. kerana ada yang mengatakan kebanyakan elaun yang ada sekarang seperti elaun tetap khidmat awam, elaun tugas khas, elaun Wilayah dan elaun kritikal 10% akan di jumud atau di tambatkan. jika ini yang berlaku apa lah ertinya gaji naik rm150.00 sedangkan yang di kurangkan lebih kurang rm1000+-. jadi sebagai kakitangan awam fikir-fikirkan lah di mana logiknya kenaikan gaji ini.

Tanpa Nama berkata...

come on, kajian ttg sbpa bkn sekejap,makan masa yg lama. Bukan mudah nk senangkan hati semua org. Hrp besok just tggh tarikh opsyen, n kaji exit policy jer,yg lain jalan.

Tanpa Nama berkata...

Kebanyakan kakitangan Awam tidak ada masalah menerima SBPA, cuma minta Cuepacs dapatkan penjelasan dari JPA tentang status elaun yang sedia ada kini. kerana ada yang mengatakan kebanyakan elaun yang ada sekarang seperti elaun tetap khidmat awam, elaun tugas khas, elaun Wilayah dan elaun kritikal 10% akan di jumud atau di tambatkan. jika ini yang berlaku apa lah ertinya gaji naik rm150.00 sedangkan yang di kurangkan lebih kurang rm1000+-. jadi sebagai kakitangan awam fikir-fikirkan lah di mana logiknya kenaikan gaji ini.

Tanpa Nama berkata...

Kebanyakan kakitangan Awam tidak ada masalah menerima SBPA, cuma minta Cuepacs dapatkan penjelasan dari JPA tentang status elaun yang sedia ada kini. kerana ada yang mengatakan kebanyakan elaun yang ada sekarang seperti elaun tetap khidmat awam, elaun tugas khas, elaun Wilayah dan elaun kritikal 10% akan di jumud atau di tambatkan. jika ini yang berlaku apa lah ertinya gaji naik rm150.00 sedangkan yang di kurangkan lebih kurang rm1000+-. jadi sebagai kakitangan awam fikir-fikirkan lah di mana logiknya kenaikan gaji ini.

Tanpa Nama berkata...

mohon pergerakkan gaji pegawai disemak semula kerana nampak kecik

Tanpa Nama berkata...

Tahniah kepada president cuepacs berjaya menangguhkan SBPA serta diberi peluang berunding dengan JPA.

Saya wakil dari golongan yg bergred N17 amat berharap dapat berbincang mengenai skil gj yg TIDAK ADIL...servis lama tp dpt kenaikan gj hanya rm70.25 tidak sampai 6%.Pembahagian gaji yang tidak adil...benar2 menyakitkan hati kami.Servis dh 8 tahun ini yg km dpt..dhla skim PT(P/O) semakin ramai...km yg tersedia ada msh dtakuk lama.Lulus PTK pun xdpt apa.Nak naik pgkt pun sush.

Harap sgt Cuepacs boleh bntu kami yg di PT(P/O) N17

Tanpa Nama berkata...

Aku bukan belagak.....tapi korang kena faham SPBA kena ambik kira tahap pendidikan.bukan ikut suka hati je.Kalau semua nak gaji banyak......belajar dan biarlah tahap pendidikan tinggi.takkan nak bagi gaji SPM sama dengan ijazah .........rugilah ooooooi.

Tanpa Nama berkata...

kenapa PTD gred 41 pas 3-4 tahun service terus dapat dianjak kepada flexi skim..automatik gred 44...kenapa gred 41 skim lain x dapat? sbb ptd ada dip pentadbiran awam ke..walhal skim lain berlambak da ada masters..alahai..isu ni ramai tak tahu..dlm sbpa xda sbb dibuat berasingan..no wonderla...umor x smpi 40 da gred 54...

Tanpa Nama berkata...

Aku bukan belagak.....tapi korang kena faham SPBA kena ambik kira tahap pendidikan.bukan ikut suka hati je.Kalau semua nak gaji banyak......belajar dan biarlah tahap pendidikan tinggi.takkan nak bagi gaji SPM sama dengan ijazah .........rugilah ooooooi.

Tanpa Nama berkata...

dato,macam mana pemeriksa kereta motor gred a17 yang kelulusan sijil politknik?gred j diberikan kenaikan gaji tinggi sedangkan kami gred a pun memiliki kelulusan sijil tapi kenaikan gaji sama dgn spm?

Tanpa Nama berkata...

ok

Tanpa Nama berkata...

Orang-orang Melayu yang berada dalam sektor awam jelas dipinggirkan , malah diperlakukan seperti buruh paksa, sekiranya sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) dilaksanakan tahun depan.
Realiti itu terserlah apabila sistem tersebut bukan memberikan keistimewaan kepada kakitangan yang berada di Kumpulan Sokongan yang kebanyakannya terdiri daripada orang Melayu, malah lebih mementingkan mereka yang berada di dalam Kumpulan Premier dan Kumpulan Pengurusan Tertinggi.
Kumpulan Premier terbahagi kepada empat iaitu Premier 1 yang meletakkan Ketua Setiausaha Negara (KSN) di dalamnya , Premier 2, Premier 3 dan Premier 4 yang kesemuanya akan menerima kenaikan gaji amat tinggi menerusi SBPA.

mereka yang berada di dalam Kumpulan Premier hanya berjumlah 36 dan sekiranya SBPA dilaksanakan nanti bagi menggantikan Sistem Saraan Malayasia (SSM) yang digunakan sekarang, KSN akan menerima kenaikan gaji amat tinggi sehingga RM60,000 sebulan.
selain itu, KSN akan turut menerima bayaran-bayaran lain termasuk imbuhan tetap sebanyak RM9,300 sebulan, elaun perumahan RM3,750 sebulan, elaun pembantu rumah sebanyak RM2,000 sebulan, elaun kemudahan untuk perkhidmatan, penanggungan kerja, bayaran untuk isteri mengiringi suami ke majlis-majlis tertentu, elaun pakaian, air, letrik dan gas.

"Mereka yang berada di dalam Premier 2 akan menerima gaji RM42,000 sebulan, Premier 3 sebanyak RM40,000 sebulan dan Premier 4 sebanyak RM35,000,"

Imbuhan tetap bagi mereka yang berada di dalam Premier 2 sebanyak RM8,200, Premier 3 (RM8,100) dan Premier 4 (RM8,000), manakala elaun perumahan masing-masing sebanyak RM2,750 sebulan dan elaun pembantu rumah sebanyak RM1,000 sebulan.

Mereka juga akan turut menerima bayaran-bayaran elaun lain yang agak tinggi termasuk elaun kemudahan untuk perkhidmatan, penanggungan kerja, bayaran untuk isteri mengiringi suami ke majlis-majlis tertentu, elaun pakaian, air, letrik dan gas.

mereka yang berada dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi pula akan menerima kenaikan gaji agak tinggi sehingga sebanyak RM5,000 sebulan.

"Ini menjadikan gaji minima mereka yang berada dalam Turus (VU4/VK4) sebanyak RM15,850 dan maksima RM25,230, manakala gaji minima bagi Gred Utama Khas A atau Jusa A (VU5/VK5) sebanyak RM14,760 dan maksima RM22,880 sebulan,"

Gaji minima bagi mereka yang berada dalam Gred Utama Khas B (Jusa B) sebanyak RM13,775 dan maksima RM20,750 sebulan, manakala gaji minima bagi Gred Utama Khas C atau Jusa C sebanyak RM12,000 dan maksima RM17,770 sebulan.

Jurang yang berlaku antara Kumpulan Premier serta Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan Kumpulan Sokongan, tambahnya, amat ketara apabila Kumpulan Sokongan hanya akan menerima kenaikan gaji antara RM80.00 ke RM100.00 sebulan.

Tanpa Nama berkata...

Penganiayaan terhadap Kumpulan Sokongan lebih ketara apabila mereka dimestikan menurunkan tandatangan bagi persetujuan untuk pelaksanaan SBPA sehingga 31 Disember ini, tanpa dijelaskan kedudukan sebenar tangga gaji mereka serta lain-lain bayaran.

keadaan itu amat berbeza berbanding Kumpulan Premier dan Kumpulan Pengurusan Tertinggi yang telah dimaklumkan lebih awal tentang tangga gaji dan bayaran-bayaran lain yang akan diterima oleh mereka sebelum sistem tersebut dilaksanakan, malah sejak beberapa minggu lalu.

"Ini menjadikan mereka yang berada di dalam Kumpulan Sokongan menjadi serba salah, tertekan dan terhina dengan apa yang dilakukan terhadap mereka.

"Mereka itu pula adalah mewakili sejumlah besar daripada 1.4 juta orang kakitangan sektor awam yang kebanyakannya orang Melayu,"

Lebih jauh dari itu, beliau menyifatkan perlaksanaan skim tersebut bertujuan untuk menjaga kepentingan KSN yang akan tamat tempoh perkhidmatannya pada bulan Mei tahun depan.

"Sekiranya skim itu dilaksanakan awal tahun depan, bermakna KSN yang akan bersara nanti akan berpeluang menikmati pencen yang tinggi kerana berkesempatan berkhidmat ketika skim itu dilaksanakan dengan menikmati gaji RM60,000 sebulan,"
Beliau amat kesal kerana Kerajaan sanggup bertindak sedemikian hanya bagi kepentingan individu tertentu dalam perkhidmatan awam termasuk KSN, sehingga sanggup menekan dan menganiaya pekerja-pekerja lain yang jauh lebih besar jumlahnya.

Sehubungan itu, menyokong penuh usaha Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) untuk mempertahankan pendiriannya bagi mendesak Kerajaan menjelaskan mengenai kedududukan tangga gaji Kumpulan Sokongan terlebih dahulu, sebelum meminta kakitangan yang berada di dalam kumpulan itu menurunkan tandatangan masing-masing.

Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dan Cuepacs menubuhkan jawatankuasa khas bersama bagi membincangkan perkara itu demi kepentingan kakitangan sektor awam, khususnya mereka yang berada di dalam Kumpulan Sokongan, yang jelas teraniaya sekiranya skim SBPA dilaksanakan.

"harap agar Kerajaan akan menangguhkan terlebih dahulu perlaksanaan SBPA sehingga segala kezaliman yang berlaku bagi Kumpulan Sokongan itu diatasi, atau sehingga Cuepasc memberikan persetujuannya mengenai perkara itu,"

mark deen berkata...

tolong la kami yg bergred 17 nie...SBPA mmg skim yg menindas kami...kenaikan gaji amat la sedikit jika dibandingkan dengan yg lain...

Tanpa Nama berkata...

************************************************************
kebanyakkan PA nak minta gaji lebih.....gred 17 tapi gaya macam 41...gred 41 pulak cepat sangat naik pangkat....apa sangat kriteria dinilai kerja 5 tahun dah naik 44...perkara sebegini yang harus dikaji....sy galakkan gred 17 tu pegilah sambung belajar ambil ijajah...baru ada klass..dah abis belajar korang nak bersuara lantang baru org tengok..ni suara lantang tp kelulusan spm..tak guna jugakan...
*************************************************************

Tanpa Nama berkata...

1. PM umum dlm bajet...penjawat awam akan dpt kenaikan gj thnn antara RM80 - RM320.Ok yang ini kita faham memang pergerakan tahunan kita jelas dan nampak.

2. Opsyen SBPA, yg setuju akan dpt lg imbuhan dlm erti kata kenaikan gj antara 7% -13 %..?Yang ini kita tak nampak...siapa yg dpt 7% - 13%..?setiap 1 gred ada yg dpt antara 4% - 16%...macam mana ni?korang dah tengok skil gj yg menjadi RAHSIA sangat tu...aku benar2 xpuas hati.Junior br 1 thn servis leh dpt 16%=RM134.62.Tp aku yg dh 13tahun naik 4%=rm60.61.Memang tidak adil..main kongsi2 gaji pastu bg entah apa2.T11 kongsi ngan T12.T11 dpt RM110.52 aku lak dapat RM60.61...kalu bg naik samarata tak lah aku kisah...ni ada yg naik tinggi ada lak yang rendah dlm gred yg sama lak tu...makin lama servis makin turun lak gj tu mana yg dudk dtagga gj genap memang rugi.

Tolonglah...SBPA sistem yang TIDAK ADIL.Entah apa-apa...siapa yang bikin sistem ni... macam budak baru belajar.

Tanpa Nama berkata...

tq dato ..harap nasib ft17 lulusan politeknik dapat dianjak bersama j17 lulusan politeknik yang lain.

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan Malaysia,..
jumudkan PTD tu.
banyak bazir duit sebab depa
buktinya :
1. majority yg jadi PTD xde kaitan dgn apa yg belajar masa degree dulu. sia2 bg biasiswa blajar engineering, IT,tapi end up ilmu x pakai.
2. ada yg ambil master or even phd semata2 nak title dr, tapi bidang yg ambil tu xde kaitan langsung dgn kerjaya as PTD. Dan mereka diberi biasiswa.
3. knp perlu hired PTD di kementerian tertentu seperti KKM, mindef, kem pendidikan ,sedangkan pegawai (doktor, cikgu, peg tentera dsginya) pun buleh buat kerja PTD malah lebih bagus drp PTD kerana mereka sememangnya lbh arif dgn kementerian masing2. (sedangkan PTD melompat2 kementerian.. dan setiap kementerian pendekatan berlainan).
4. skop kerja banyak meeting, meeting, meeting. setiap meeting ada jamuan @ kudapan. skop kerja nurse jg patient dan x pernah deberi makan kecuali jika kerja mlm dpt telur sebijik. sedangkan mereka pun berkerja.
5. apabila pencen kelak, apa kepakaran yg mereka blh bawa ? dpt jadi pengarah syarikat koporat bukan atas sebab kepakaran tp sebab banyak kenalan peringkat tertinggi so senang syarikat dpt projek.
6. Ramai yg dapat jadi PTD bukan cemerlang dlm exam @ kursus, tapi pakai kabel. Sedangkan dlm profesion kedoktoran, doktor yg score masa undergraduate, mereka ni yang jadi pakar dan still dlm profession doctor. Sama juga the best student engineer will ended up engineer di big company. so PTD, tak kan best student IT ni tiba2 nak leave IT and join PTD.

x tau knp kerajaan bg starting M1 pada PTD sedangkan degree yg ada tu takde kaitan langsung dgn kerjanya. Mcm sama dgn kerani yg ada ijazah.

2 negara yg 5 org buat kerja utk sorang, UK dan malaysia

salam 1 malaysia

Tanpa Nama berkata...

kalu korang dapat lampiran C tu..korang kajila...pembahagian gj yg tidak adil sebab itu menjadi RAHSIA...PORAHHHH...

Tanpa Nama berkata...

Khamis, Disember 22, 2011 7:52:00 PM
Tanpa Nama berkata...
1. PM umum dlm bajet...penjawat awam akan dpt kenaikan gj thnn antara RM80 - RM320.Ok yang ini kita faham memang pergerakan tahunan kita jelas dan nampak.

2. Opsyen SBPA, yg setuju akan dpt lg imbuhan dlm erti kata kenaikan gj antara 7% -13 %..?Yang ini kita tak nampak...siapa yg dpt 7% - 13%..?setiap 1 gred ada yg dpt antara 4% - 16%...macam mana ni?korang dah tengok skil gj yg menjadi RAHSIA sangat tu...aku benar2 xpuas hati.Junior br 1 thn servis leh dpt 16%=RM134.62.Tp aku yg dh 13tahun naik 4%=rm60.61.Memang tidak adil..main kongsi2 gaji pastu bg entah apa2.T11 kongsi ngan T12.T11 dpt RM110.52 aku lak dapat RM60.61...kalu bg naik samarata tak lah aku kisah...ni ada yg naik tinggi ada lak yang rendah dlm gred yg sama lak tu...makin lama servis makin turun lak gj tu mana yg dudk dtagga gj genap memang rugi.

Tolonglah...SBPA sistem yang TIDAK ADIL.Entah apa-apa...siapa yang bikin sistem ni... macam budak baru belajar.
-----------------------------------

BOS ..LU CAKAP AAH..BUTUL PUNYA..GUA PUN KILA AA ITU MACAM..BIKIN PENING INI KILA GAJI SBPA...GUA SIANG MALAM TALA TIDUR..TALA FAHAM ITU KILA GAJI SBPA...INI SISTEM GAJI SBPA AAH..BUKAN LAGI TIDAL ADIL..TAPI TIDAK BUTUL PUNYA...AAAIIIYOHH GILA INI MACAM

Tanpa Nama berkata...

Tggula PRU 13 nnt..aku pangkah kerajaan pky taik idung..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Berkata Jam 7.52 malam,

kau ni faham bahasa ke tak...orang bukan cerita nak naik pangkat atau giler pangkat macam kau tu...orang cite bab pemberian gaji dalam sbpa terutama pada gred N17 yang tidak adil. kami nak tau yang PM umumkan 7%-13% tu sape yg dapat?sbb kalu diteliti dan dikaji ada tinggi ada rendah.FAHAMMM!!!!!Kau naik gaji tinggi memangla tak heran.Bg mereka yg naik gaji sikit dan ada yang dah P2T7 pun bila pegi SBPA hanya dpt kenaikan RM59.61=5.05%..guano tu?Mana yg PM uar-uarkan 7-13%?

Peguam Bebas berkata...

Orang2 JPA tidak tidur malam ni sebab nak mengkaji isi kandungan blog ni. Laporan subuh pagi ni.

Orang2 CEUPACS nak tidur awal malam ni silakan. Pastikan kajian ada dalam tangan. Kalau esok tak dapat jawab balas, kira interview fail la.

So, sebaiknya malam ni prepare paperwork habis-habisan.

Pertemuan dengan PM dah setel. Sekarang penentuan perlawanan akhir antara JPA vs CEUPACS.

Jangan sampai kena perlekeh. Cara orang JPA menulis di blog ni pun boleh tau. Biasalah cara orang atas beri alasan atau menyindir.

Kalau boleh esok bawa peguam.

Tanpa Nama berkata...

Peguam Bebas berkata...
Orang2 JPA tidak tidur malam ni sebab nak mengkaji isi kandungan blog ni. Laporan subuh pagi ni.

Orang2 CEUPACS nak tidur awal malam ni silakan. Pastikan kajian ada dalam tangan. Kalau esok tak dapat jawab balas, kira interview fail la.

So, sebaiknya malam ni prepare paperwork habis-habisan.

Pertemuan dengan PM dah setel. Sekarang penentuan perlawanan akhir antara JPA vs CEUPACS.

Jangan sampai kena perlekeh. Cara orang JPA menulis di blog ni pun boleh tau. Biasalah cara orang atas beri alasan atau menyindir.

Kalau boleh esok bawa peguam.

Khamis, Disember 22, 2011 8:16:00 PM

..................................


hahaha...kemuncaknya dh mcm final world cup lak ek..

Tanpa Nama berkata...

method apa cara dorang kaji...????

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Cuepacs...

Peluang yang ada jangan dipersia-siakan. Runding betul, lihat segenap sudut kelemahan SBPA dan dapatkan keputusan seadil-adilnya.

Pendapat aku, (PA Senior) Selepas selaraskan gaji 7%-13% SSM bagi saja kenaikkan 2 tangga gaji SBPA - TIDAK termasuk KGT. Bagi yg lulus PTK ada di P2/P3 SSM - naikkan 3 tangga gaji!

(PA Junior) - selaraskan gaji SSM 7%-13% ikut gred, lepas tu naikkan gaji terdekat dalam SBPA. Tunggu KGT untuk kenaikkan satu mata gaji SBPA.

Tanpa Nama berkata...

TERIMA KASIH PRESIDEN CUEPACS....RUNDINGLAH BETUL BETUL ESOK.JANGAN KALAH ESOK.KAMI SEMUA MENDOAKAN KEJAYAAN CUEPACS ESOK.PALING TIDAK PUN,BUANG EXIT POLICY DAN TANGGUH PENGHANTARAN BORANG OPSYEN.KALAU DAPAT BIARLAH KENAIKKAN GAJI SELARAS UNTUK SEMUA.KALAU RM 400 BIARLAH RM 400 UNTUK SEMUA.TAKLAH KITA KECOH-KECOH BISING.KENAIKKAN DENGAN KADAR PERATUS PERLU DIHAPUSKAN KERANA INI MENGUNTUNGKAN MEREKA YANG BERGAJI BESAR (TIDAK TERMASUK GRED 41 YE, KERANA KAMI KENA BAYAR PTPTN).HARAP DIPERTIMBANGKAN.

Tanpa Nama berkata...

Ada gred di mana tangga gaji T1-T5 dibracketkan menjadi T1 dlam SPBA orang yang dah 5 tahun pengalaman disamakan dengan 1 tahun pengalaman. patutnta jika T5 pergi ke T5lah.

Penulis Bebas berkata...

Esok selepas meeting dengan JPA je kalau PM dengar lagi rintihan dari CEUPACS, JPA silakan sedia jawapan anda.

Sebaik2nya JPA ikut je apa CEUPACS ni nak (tapi berpada2 la). Bukan ugut tapi hakikat.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Tanpa Nama Berkata Jam 7.52 malam,

kau ni faham bahasa ke tak...orang bukan cerita nak naik pangkat atau giler pangkat macam kau tu...orang cite bab pemberian gaji dalam sbpa terutama pada gred N17 yang tidak adil. kami nak tau yang PM umumkan 7%-13% tu sape yg dapat?sbb kalu diteliti dan dikaji ada tinggi ada rendah.FAHAMMM!!!!!Kau naik gaji tinggi memangla tak heran.Bg mereka yg naik gaji sikit dan ada yang dah P2T7 pun bila pegi SBPA hanya dpt kenaikan RM59.61=5.05%..guano tu?Mana yg PM uar-uarkan 7-13%

___________________________________

klu u cerita teruama gred N17 je memang le u bengong...abis gred lain mcm 41,44,27 nak letak mana dik oooi..

Penulis Bebas lagi berkata...

method apa cara dorang kaji...????

---------------

Method "BUANG YANG KERUH, AMBIL YANG JERNIH"

Guru Sabah berkata...

PM kata tangguh? Tapi cari kat media tak da pun muka & suara PM kata tangguh?
Yang kata tangguh Cuepac. Knp kat berita PM tak da respon ttg Hal ini?
Kami guru2 di Sabah, esok mula esok hingga 27hb Dis 2011 dah kena arah oleh ketua jabatan utk sign.
Tapi kata tangguh?
Mana yg betul ni?
Cakap siapa yg mo kena ikut?
Kalau PM dah kata tangguh, knp Jbt Kerajaan khususnya Jbt Pelajaran Negeri Sabah minta semua guru mula sign esok?
Peliklah, apa sdh jadi dgn...

Tanpa Nama berkata...

Patutnye cuepacs bwk nama yg xnk sign je..yang rela nak sign tu biarlah..cilako..gaji aku lambat naik r cmni..buduh nye cuepacs..hahaha

Tanpa Nama berkata...

ha ha ha ada lagi orang JPA PNP,PTD JUSA nyuruh orang gred 17 belajar lagi kalau nak gaji besar ha ha ha ha. Logiknya ade ha ha ha. Tapi kalau dah ade ijajah, master, PHD nanti jgn pula nipu nak gaji besar ha ha ha. Paling kelakar di dunia tangga gaji penjawat awam adalah rahsia ha ha ha. Sampai la tak dapat tengok gaji KSN ha ha ha ha ha. JPA JPA JPA cap ayam je

Tanpa Nama berkata...

1.4 juta ni bukan gred N17 je yang keje..banyak lagi gred lain....perlu tengok dari bawah sampai atas..jusa tu kira berkecualilah..semua suara nak didengar 1-54..bukan 17 je....teori mana engko guna

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan Malaysia,..
jumudkan PTD tu.
banyak bazir duit sebab depa
buktinya :
1. majority yg jadi PTD xde kaitan dgn apa yg belajar masa degree dulu. sia2 bg biasiswa blajar engineering, IT,tapi end up ilmu x pakai.
2. ada yg ambil master or even phd semata2 nak title dr, tapi bidang yg ambil tu xde kaitan langsung dgn kerjaya as PTD. Dan mereka diberi biasiswa.
3. knp perlu hired PTD di kementerian tertentu seperti KKM, mindef, kem pendidikan ,sedangkan pegawai (doktor, cikgu, peg tentera dsginya) pun buleh buat kerja PTD malah lebih bagus drp PTD kerana mereka sememangnya lbh arif dgn kementerian masing2. (sedangkan PTD melompat2 kementerian.. dan setiap kementerian pendekatan berlainan).
4. skop kerja banyak meeting, meeting, meeting. setiap meeting ada jamuan @ kudapan. skop kerja nurse jg patient dan x pernah deberi makan kecuali jika kerja mlm dpt telur sebijik. sedangkan mereka pun berkerja.
5. apabila pencen kelak, apa kepakaran yg mereka blh bawa ? dpt jadi pengarah syarikat koporat bukan atas sebab kepakaran tp sebab banyak kenalan peringkat tertinggi so senang syarikat dpt projek.
6. Ramai yg dapat jadi PTD bukan cemerlang dlm exam @ kursus, tapi pakai kabel. Sedangkan dlm profesion kedoktoran, doktor yg score masa undergraduate, mereka ni yang jadi pakar dan still dlm profession doctor. Sama juga the best student engineer will ended up engineer di big company. so PTD, tak kan best student IT ni tiba2 nak leave IT and join PTD.
===================================
setuju ngan komen ni...

Tanpa Nama berkata...

kalu engko pandai...engkau tak kata orang bengong...nampak sangat kau ni tak beradab!!!aku dapat skil gj pun N17 sahaja...namapun RAHSIA..jadi kau ingat dgn otak kau yang terlebih pandai sangat tu, aku ada dapat ke skil gred 41 kau tu??????Dah aku gred 17 mestila aku kaji gred aku ja.

Tanpa Nama berkata...

N17 berkata...
N17 ditindas...
N17 yang kesian akhirnya..
N17 yang buat semua kerja di office..
N17 ketinggalan bila tukang masak pun boleh sama gred..
N17 kemahiran tinggi tapi gaji ciput..
N17 tidak diberi peluang rasa gaji tinggi atau naik taraf gred..
N17 yang malang tiada pembelaan..
N17 harap diberi perhatian..

betullah.. macammana gaji kumpulan PAP, PEMANDU Dan PEKERJA AWAM beza RM15 je ngan N17.. keja kita melambak2.. bos2 tau.. "esok siap".. lusa meeting.. x adil.. x adil.. dan.. bagi la juga keistimewaan kepada N17 yang ada diploma ditangga yang berbeza.. ijazah ditangga yang berbeza.. barulah semua orang ada semangat nak sambung belajar.. dah lah kami yang senior terpaksa bersaing dengan intake baru kalau nak apply jawatan yang lebih tinggi.. tolong lah faham.. belalah kami..

Tanpa Nama berkata...

Lagi 1 JPA ni suka sangat ngentam universiti tak betol mentadbir. Abih tu bila nak wat SBPA panggil org universiti maka abih JPA kena kencing ha ha ha ha huh huh huh

Tanpa Nama berkata...

Khamis, Disember 22, 2011 8:24:00 PM
Penulis Bebas lagi berkata...
method apa cara dorang kaji...????

---------------

Method "BUANG YANG KERUH, AMBIL YANG JERNIH"
-------------

janji signifikan dengan persoalan kajian..jangan kesimpulan tak jawab persoalan kajian...hahahah

Panglima berkata...

Secret weapon JPA:

1)
"Mana korang tau? Korang ada Lampiran C? Jadi Lampiran C tak ada macamana korang boleh kata itu ini? Hanya kami yang ada Lampiran C"

2)
"Encik asal mana? Apa kerja? Apa kaitan gred ni dengan gred encik? Encik kerja jabatan mana?"

3)
"PM minta bincang, bukan buat keputusan baru"

4)
"Eh perkara ni dah bincang di parlimen. Dah diluluskan"

5)
"Memang begitu"

6)
"Kami hanya mengikut arahan atasan"

7)
"Maaf banjir la. Kita sambung esok"

Tanpa Nama berkata...

G17 berkata...
Salam..

Aku dah kerja 5 tahun apa pasal JUNIOR AKU DAPAT GAJI SAMA DENGAN AKU PULOK>

HABIS YG AKU KERJA SELAMA INI APA HAL? WEI CUBELAH PAHAM

AKU GAJI KECIK AJE >>

SANA SINI NAIK>>

BOLEH LAH TOLONG PAHAMKAN MASALAH AKU NI>>

KALAU AKU TAU MACAM NI BAEK AKU AMBIK STPM AJE
----------------------------------

sama la ngan kes aku. aku dh T10. yg T9 dpt kenaikan sama ngan aku. tp bile kire perbezaan kenaikan, dia dpt rm120, aku dpt rm70++.
aik??? mcm mana lak ni?
ade org JPA ble tlg jawabkan x?
ingat kan byk la naik gaji nye.
nasib bini aku pon sama gak ngan aku. untung la org yg skrg ni kat tangga gaji nombor ganjil sbb naik byk. huh!

Tanpa Nama berkata...

Ada juga berlaku ketidak adilan bagi sesetengah jawatan@gred di mana T1 - T5 di bawah SSM digabungkan menjadi T1 di bawah SPBA. T8 SSM ke T3 SPBA. Takkan 5 tahun pengalaman hendaklah disamakan dengan 1 tahun pengalaman. Hargailah pengalaman PA. Patutnya T5 ke T5 dan T8 SSM ke T8 SPBA. Lebih baik lagi jika T1 ke T2 dan T5 ke T6, begitu juga dengan gred lain. Barulah lebih adil. Patutnya pakai formula bukan tidak kurang satu kenaikan yang hampir daripada gaji asal tetapi pakai formula tidak kurang daripada T yang asal sebab bagi PA yang gaji yang dah mati dipanjangkan lagi Tnya. Harap CEUPACS dapat bincangkan perkara ini.

Tanpa Nama berkata...

pandanglah pada beban kerja.. bukan ke beban kerja kerani2 lagi banyak.. pelukis pelan.. hanya dok melukis apa yang dah diberi.. dapat gaji 27.. kami kerani banyak buat kerja rojak.. bagilah gaji tinggi sikit.. beban kerja juga perlu diukur..

Tanpa Nama berkata...

Harap gred lain kalu ada masalah luahkan je la.Tak payah nak suruh gred lain luahkan.Jangan nak gaduh2.Cakap dengan berhemah.

Tanpa Nama berkata...

PM kata tangguh? Tapi cari kat media tak da pun muka & suara PM kata tangguh?
Yang kata tangguh Cuepac. Knp kat berita PM tak da respon ttg Hal ini?
Kami guru2 di Sabah, esok mula esok hingga 27hb Dis 2011 dah kena arah oleh ketua jabatan utk sign.
Tapi kata tangguh?
Mana yg betul ni?
Cakap siapa yg mo kena ikut?
Kalau PM dah kata tangguh, knp Jbt Kerajaan khususnya Jbt Pelajaran Negeri Sabah minta semua guru mula sign esok?
Peliklah, apa sdh jadi dgn Malaysia ni...

===================================
Senang je PRU13 dah hampir.. dah tiba masa kerajaan yg ada kita tukar..

Tanpa Nama berkata...

Panglima berkata...
Secret weapon JPA:

1)
"Mana korang tau? Korang ada Lampiran C? Jadi Lampiran C tak ada macamana korang boleh kata itu ini? Hanya kami yang ada Lampiran C"

2)
"Encik asal mana? Apa kerja? Apa kaitan gred ni dengan gred encik? Encik kerja jabatan mana?"

3)
"PM minta bincang, bukan buat keputusan baru"

4)
"Eh perkara ni dah bincang di parlimen. Dah diluluskan"

5)
"Memang begitu"

6)
"Kami hanya mengikut arahan atasan"

7)
"Maaf banjir la. Kita sambung esok"

Khamis, Disember 22, 2011 8:33:00 PM

-----------------------------------

hahaahaha...

ade lg 1...

KAU NAMPAK ITU PINTU BESAR...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
kalu engko pandai...engkau tak kata orang bengong...nampak sangat kau ni tak beradab!!!aku dapat skil gj pun N17 sahaja...namapun RAHSIA..jadi kau ingat dgn otak kau yang terlebih pandai sangat tu, aku ada dapat ke skil gred 41 kau tu??????Dah aku gred 17 mestila aku kaji gred aku ja.
--------------------------------

maknahnya penttingkan diri sendiri

Panglima Perang berkata...

ptui.. kita ludah je muka jusa-jusa kat JPA tu.. bangang..

Tanpa Nama berkata...

Jumudkan je skim PTD yg memporak perandakan perkhidmatan awam selama ni..

Tanpa Nama berkata...

dorang dah buat dasar..susah nak cakap...kertas atas tangan..org lain tinggal baca

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH...presiden CUEPACS anda telah laksanakan amanah anda..dan PUJI DAN TAHNIAH kepada PM kerana mendengar masalah PA...tapi tolong2lah tengokkan gred n11 yang dah jumud takkan downgred ke n5-1..sedang n4 dan r6 pun diupgred ke n5-2..adilke..at least naikkan la ke n4-1 ke..memang sbpa tak adil sungguh

Tanpa Nama berkata...

Sape penting diri sendiri...tak faham betul la kau ni.cakap bahasa melayu pun tak faham.aku cakap skil gj tu rahsia...aku hanya diBERI skil aku sahaja...ORANG LAIN PUNYA SKIL GAJI AKU TAK DAPAT DAN TAK TENGOKPUN.FAHAM?MALAS AKU LAYAN ORANG YANG AKAL BERCABANG NI...

Tanpa Nama berkata...

Mohon Cuepacs kaji jawatan PEREKA.

1. Ramai yg senior B41 yg bergaji RM2700.00 yg dah kerja 10 tahun, pereka B27 yg baru masuk 1 tahun dah bergaji RM2400.00????

2. Kami dah kerja lama dan mempunyai pegalaman kerja dan ada diantara berkelayakan utk menjawati tertinggi tapi masih menanggung kerja atau ditempatkan sementara. Di mana masa depan kerjaya kami. Dimana guna nya PTK yg dah lulus 3-4 tahun lepas...

Mohon pihak CUEPACS utarakan nasib PEREKA dalam PA.

Tanpa Nama berkata...

gaji maid pon nak minimum rm900, kurang skit jer dari gaji mula gred 17...baik jadi maid jer,tak yah blajo spm...lepas tu bgi peluang belajo gaji penoh pon untuk skill jer, takkan aku nak belajo tukang lak...nak repairkan kerusi bos waktu rehat ker????

Tanpa Nama berkata...

mohon kami gred N5-1 dinaikkan ke gred N4-1...sebab kami pun ada yg ada spm....

Tanpa Nama berkata...

masa bincang nanti jgn bagi chance dgn JPA! suruh diorang tutup mulut!!! Bagi tau dgn JPA bahawa SBPA patut dibakulsampahkan. Selagi JPA x setuju dgn apa yg cuepacs cadangkan jgn sekali2 bersetuju dgn apa2 cadangan dari JPA? Alang2 menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan. Anggapkan wakil dari JPA tu semuanya penyamun yg perangai x ubah mcm yahudi yg sanggup buat apa saja demi mencapai hasrat mereka walau pun terpaksa mengambil hak orang lain!!!

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH...presiden CUEPACS anda telah laksanakan amanah anda..dan PUJI DAN TAHNIAH kepada PM kerana mendengar masalah PA...tapi tolong2lah tengokkan gred n11 yang dah jumud sebelum ssm takkan downgred ke n5-1..sedang n4 dan r6 pun diupgred ke n5-2..adilke..at least naikkan la ke n4-1 ke.. macam gred n11 yang dah jumud selepas ssm...kejam sungguh...tolonglah perjuangkan cuepacs

ahli sihir berkata...

bodoh punya CEUPACS.. dahla membela golongan sokongan aje.. mcm bagus sgt. babai SBPA

Tanpa Nama berkata...

Sape penting diri sendiri...tak faham betul la kau ni.cakap bahasa melayu pun tak faham.aku cakap skil gj tu rahsia...aku hanya diBERI skil aku sahaja...ORANG LAIN PUNYA SKIL GAJI AKU TAK DAPAT DAN TAK TENGOKPUN.FAHAM?MALAS AKU LAYAN ORANG YANG AKAL BERCABANG NI...
-----------------------------
hehehe oklah tu bercabang..dari takde cabang dik......abis bahasa engko pun aku tak faham...berbunga-bunga...

Tanpa Nama berkata...

aku lagi best.T10 ssm bila pg sbpa jd T2 tambah rm 17. junior aku 5 tahun pun sama naik T2. kenaikan RM 220. haha bestnya sistem gaji baru ni. terima kasih aku ucapkan kepada orang bodoh yang cipta sistem gaji bodoh, yang cuba memperbodohkan kita, tapi kita tak bodoh. bodoh! bodoh! bodoh!.Yang buat sistem gaji ni, pegi ko ambik upsr balik. lepas 20 tahun kajian? taik ko.. HIDUP CEUPACS.

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH...presiden CUEPACS dan PUJI DAN TAHNIAH kepada PM kerana mendengar masalah ...tapi tolon2lah tengokkan gred n11 yang dah jumud sebelum ssm takkan downgred ke n5-1..sedang n4 dan r6 pun diupgred ke n5-2..adilke..at least naikkan la ke n4-1 ke.. macam gred n11 yang dah jumud selepas ssm...kami pun ada juga kelayakan spm cuma nasib masih ditakuk n11.. dah lah jumud bertahun2...yang jumud lepas ssm terus jer diupgradekan...presiden cuepacs tolonglah majukan ketidakadilan ini..

Tanpa Nama berkata...

mohon kami gred N5-1 dinaikkan ke gred N4-1...sebab kami pun ada yg ada spm....

Tanpa Nama berkata...

JPA mcam nak sabataj kerajaan!!betul ke tidak?

Tanpa Nama berkata...

Kaji balik bln prgrkn gji. dari Jan turun ke April, dari Okt naik ke Jan. Ini tidak adil kerana bulan pergerakan gaji adalah berdasarkan tarikh melapor diri.ini menguntungkan bagi mereka yang melapor diri pada hujung tahun.buat seperti sebelum ni, gaji naik, tp bln prgrakan gaji msih sama!

cikgu matematik SM dah 27 tahun berkata...

Kalau CUEPACS perlukan penasihat cara mengira perubahan tangga gaji, boleh hubungi. Saya sedia memberi perkhidmatan. PTD yang menggubal tangga gaji mungkin kurang bijak matematik.

Tipah Tertipu! berkata...

Betulkah JPA nak terima rundingan Cuepac atau pura2 bersandiwara mencuri masa tapi dalam diam2 masih mengarahkan semua jabatan kerajaan sign sebelum 27hb Dis 2011 ini.
Korang masih tak sedar2 lagikah ni?
Apa yg korang bising2 ni, buang masa.. terang2 kena goreng makan hidup2..
Bangunlah, bangun dari tidur.. yg masih bermimpi tu, bangun, bangunlah.. tak sedar2 lagi?

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH...presiden CUEPACS dan PUJI DAN TAHNIAH kepada PM kerana mendengar masalah ...tapi tolong2lah tengokkan gred n11 yang dah jumud sebelum ssm takkan downgred ke n5-1..sedang n4 dan r6 pun diupgred ke n5-2..adilke..at least naikkan la ke n4-1 ke.. macam gred n11 yang dah jumud selepas ssm...kami pun ada juga kelayakan spm cuma nasib masih ditakuk n11.. dah lah jumud bertahun2...yang jumud lepas ssm terus jer diupgradekan...presiden cuepacs tolonglah majukan ketidakadilan ini..

PUSAT SUMBER berkata...

Wahai CUEPAC, buatlah yang terbaik untuk keadilan semua pihak.

PUSAT SUMBER berkata...

CUEPACS buat yang terbaik untuk keadilan semua pihak.

Tanpa Nama berkata...

Jumudkan PTD..
kerja PTD, boring2 kerja minta sambung master kat oversea, uk, australia ke. ambil course yg ntah apa2 dan senang pass. dpt melancong kat oversea setahun dua, master pulak by coursemate x yah buat research. kerajaan nak hantar kat top university, x nak sebab susah nak pass. balik semula kerja .. x pakai langsung ilmu master tu sebab xde kaitan dgn skop kerja.
membazir DUIT rakyat je PTD ni.
doktor 4 tahun master dan jadi specialist, kena buat research and exam 2 x. ilmu master banyak berguna utk kerjaya. nurse pergi postbasic 6 bulan je, tapi ilmu yg dapat byk membantu kerjaya mereka..

PTD??? kursus melawat arizona, pergi paris, pastu gi london... bawak balik ole2

master doktor , majority kat local universiti bila nak buat subkepakaran baru hantar ker oversea..

PTD, gi oversea utk melancong dgn duit rakyat dan mereka akan naik jusa yg min gaji 12k ..

hahaha itula dunia PTD

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH...presiden CUEPACS dan PUJI DAN TAHNIAH kepada PM kerana mendengar masalah ...tapi tolong2lah tengokkan gred n11 yang dah jumud sebelum ssm takkan downgred ke n5-1..sedang n4 dan r6 pun diupgred ke n5-2..adilke..at least naikkan la ke n4-1 ke.. macam gred n11 yang dah jumud selepas ssm...kami pun ada juga kelayakan spm cuma nasib masih ditakuk n11.. dah lah jumud bertahun2...yang jumud lepas ssm terus jer diupgradekan...presiden cuepacs tolonglah majukan ketidakadilan ini..kalu nak diambil kira memang kumpulan kami yang jumud sebelum ssm ini tak akan terima option ini tapi kami tak punya pilihan ...terima atau disarakan..adil ke?

Tanpa Nama berkata...

REVOLUSI ANTI-POSITIVISM...RAMAI DAH BIJAK BERSUARA DAN MEMAHAMI KEDUDUKANNYA UNTUK MEMPERBAIKI KEADAAN (CEUPACS)....ZAMAN SEKARANG KEDUDUKAN TIDAK MENJAMIN SESUATU KUASA..TETAPI TETAPI SUARA UMUM DAN MEDIA MAMPU MENGGUGAT KUASA DAN KEDUDUKAN..JAWATAN BUKAN LAGI BERKUASA..TETAPI KUASA ITU TERLETAK PADA SUARA UMUM...SYABAS CEUPACS

Tanpa Nama berkata...

sekarang zaman moden ..ade naci depan mata...terus makan ,jgn pedulikan orang lain...selamt pru13

pengomen berkata...

PENJAWAT AWAM LULUS PTK RASA TERTIPU KERANA PELARASAN GAJI SBPA SAMA DENGAN MEREKA YANG TAK LULUS PTK. APA GUNA LULUS PTK JIKA GAJI MEREKA SAMA . SIA-SIA SAJA AMBIL PTK
==============================
baca la pekeliling ssm dulu tu. majikan kau kena ikut pklling tu dulu le. ko patut naik dulu. jabatan lain dah buat, jabatan kau ni ketinggalan ke? Marahkan kp ko tu dulu

amiha berkata...

kenapa gred 27 yang interview dulu guna diploma diiktiraf stpm jerk... ada sesapa boleh jawab...?

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah... dengan penangguhan pelaksanaan SBPA ke Julai 2012 atau Jan 2013, jimat duit kerajaan... boleh jadi umpan pilihanraya tanpa keluar modal.....

Tanpa Nama berkata...

SBPA dah jadi mcm drama swasta.. hehehe..

dulu gaji lebih tinggi tapi lani dah sama dgn rakan di bawah berkata...

kepada semua PA biarkan cuepacs terus perjuangkan masalah yang sedang membingungkan sekarang. Bagi yang dapat pelarasan gaji tinggi marahkan cuepacs,bagi yang dapat rendah tentulah mengharapkan keputusan perbincangan esok menyebelahi mereka. Harap semua bersabar dan menghargai apa yang telah dan sedang diusahakan oleh pihak kesatuan. Jangan mudah melatah dan bersabar. Kalau JPA memahami situasi para PA, ada formula terbaik yang mungkin dapat selesaikan kemelut ini

Tanpa Nama berkata...

KU PA berkata...
bahalul punya Presiden CUEPACS..dah pencen tu buat la cara pencen..menyibuk jer..SBPA tu dah bagus..terima jela..

kang nanti kerajaan taknak buat SBPA terus..sape susah?...PA juga susah..takdelah dapat naik gaji tinggi macam SBPA...

Hoi bangang...ko ni mesti Jusa,ko pi main la jauh2,menyebok jer

Tanpa Nama berkata...

KPPA JPA, PTD Cap Ayam..

penasihat berkata...

Mohon Cuepacs kaji jawatan PEREKA.

1. Ramai yg senior B41 yg bergaji RM2700.00 yg dah kerja 10 tahun, pereka B27 yg baru masuk 1 tahun dah bergaji RM2400.00????

2. Kami dah kerja lama dan mempunyai pegalaman kerja dan ada diantara berkelayakan utk menjawati tertinggi tapi masih menanggung kerja atau ditempatkan sementara. Di mana masa depan kerjaya kami. Dimana guna nya PTK yg dah lulus 3-4 tahun lepas...

Mohon pihak CUEPACS utarakan nasib PEREKA dalam PA.
=============================
aku nk jwb bp cuepacs...
1. Dimana kesatuan sekerja pejabat kau?
2. ini kerja union kau dan majikn kau utk baiki..x perlu bebankan cuepacs
3. jabatan lain dah buat tindakan bg yg lulus ptk..follow pekeliling asal ssm dulu je. tengok perkara 52 n 53 dlm pkliling tu.
4. kalau jabatan kau x buat, bw pekeliling tu tunjuk kat kp/pentadbiran kau..mkn gaji buta ke. Laksanakan saja sebab pekeliling dah ada.
5. kalau x jalan gak...buat surat adu kat jpa

Tanpa Nama berkata...

gred n22, n26, n27, n32, n36 masih ditakuk lama, makin hari makin dipintas oleh orang lain, lama-lama jawatan kami ini dijumudkan dan semua kerja perkeranian dibuat oleh ptd dan jusa, puas hati korang.

SETUJU.. N27 masih di takuk lama..kalau ada elaun tambahan ok juga.. sbb tugas tidak setimpal dengan jawatan dan gaji.. selalu buat keja N41 yang tau berckp jer...

Tanpa Nama berkata...

stuju Tangguh hingga 31 dis 2012.
amek kow jpa.
ptd cap ayam.
kah .. kah .. kah ..

Tanpa Nama berkata...

Sape Bijak Pilih Ampehhh (SBPA)...

Tanpa Nama berkata...

nampaknya genaikan gaji mengikut prestasi 15% 8% hanyalah retorik semata-mata, surat edaran telah diedar yang mengatakan pemarkahan SKT tidak boleh melebihi 95%, manakala 90% hanya layak bagi PA yg terlibat dlm penambahbaikan kerja, dasar-dasar dlm perkhidmatan.

Kita Orang Kita.. berkata...

Wahai AKU PA berkata..lu ni BIG BOS bergaji besar atau BIG BOS bakal berpencen..ayat kena baik ..bahasa kena canteek la..our presiden Cuepacs bertindak bijak..beliau memikirkan semua gred jawatan..terutama pada mereka yg berada di gred rendah..semua perlu diambilkira..bukan main terjah jer..harapan moga sistem ini dpt dikemaskinikan,diperhalusi dengan teliti utk kebaikan semua pihak...PEACE YO..!!

Tanpa Nama berkata...

bengong punye jpa....tak tau ke pelarasan gaji nie boleh menyebabkan masalah utk PA. guna formula apa menda utk tetapkan penawaran gaji....dulu gaji berbeza tapi sekarang jadi sama, apa ke jadah pelarasan ni. bagi tawaran gaji ikut perbezaan dulu baru betul. ni dak PA yang dulu gajinya lebih rendah ditawarkan gaji yang sama dengan aku tak ke bengong namanya...penat je lulus ptk dulu

penasihat berkata...

ahli sihir... apa yg ko telah buat? ada kau memajukan perkhidmatan awam? ada penah kau buat paper utk baiki skim gaji ko? ada penah kau buat paper utk baiki elaun2? ada penah ko tolong memajukan staf2 ko?
KO NI KAKI BUNCITKAN PERUT SENDIRI JE, BELAJAR TINGGI TAPI ...????

Tanpa Nama berkata...

keja da agak lama, klu ikut tanggagaji pun da kira senior.... tp yg baru pakai pkt trus sama gaji ikut SBPA yg tah ape punya skim..... sape la punya otak bodoh bangang yg buat jadual gaji cam tu..... sedih tulll..

Tanpa Nama berkata...

Pendapat saya:

N1 -N11=13%
N17-N26=12%
N27-N32=11%
N36-38=10%
N41-48=9%
N52-54=8%
JUSA =7 %

Kita Orang Kita.. berkata...

Wahai AKU PA berkata..lu ni BIG BOS bergaji besar atau BIG BOS bakal berpencen..ayat kena baik ..bahasa kena canteek la..our presiden Cuepacs bertindak bijak..beliau memikirkan semua gred jawatan..terutama pada mereka yg berada di gred rendah..semua perlu diambilkira..bukan main terjah jer..harapan moga sistem ini dpt dikemaskinikan,diperhalusi dengan teliti utk kebaikan semua pihak...PEACE YO..!!

Tanpa Nama berkata...

Jumudkan PTD..
kerja PTD, boring2 kerja minta sambung master kat oversea, uk, australia ke. ambil course yg ntah apa2 dan senang pass. dpt melancong kat oversea setahun dua, master pulak by coursemate x yah buat research. kerajaan nak hantar kat top university, x nak sebab susah nak pass. balik semula kerja .. x pakai langsung ilmu master tu sebab xde kaitan dgn skop kerja.
membazir DUIT rakyat je PTD ni.
doktor 4 tahun master dan jadi specialist, kena buat research and exam 2 x. ilmu master banyak berguna utk kerjaya. nurse pergi postbasic 6 bulan je, tapi ilmu yg dapat byk membantu kerjaya mereka..

PTD??? kursus melawat arizona, pergi paris, pastu gi london... bawak balik ole2

master doktor , majority kat local universiti bila nak buat subkepakaran baru hantar ker oversea..

PTD, gi oversea utk melancong dgn duit rakyat dan mereka akan naik jusa yg min gaji 12k ..

hahaha itula dunia PTD

AKU SOKONG.... MMG MAJORITI MCM NI! PATUT LAA BUAT DASAR PUN KELAM KABUT. KAT KEMENTERIAN AKU ADA PTD TUA KUTUK...DAH BERTAHUN2 DAH KAT SINI DARI SUB SAMPAI DAH KE ATAS. MCM SIAL, RE ORGANIZATION YG DICADANG OLEH TPM - SATU JAWATAN PUN TAK LULUS! TAPI CADANGAN JAWATAN 'M' SEMUA LULUS...SIALAN! BILA LAA DIA NI NAK BERAMBUSSS???

Tanpa Nama berkata...

Wahai AKU PA berkata..lu ni BIG BOS bergaji besar atau BIG BOS bakal berpencen..ayat kena baik ..bahasa kena canteek la..our presiden Cuepacs bertindak bijak..beliau memikirkan semua gred jawatan..terutama pada mereka yg berada di gred rendah..semua perlu diambilkira..bukan main terjah jer..harapan moga sistem ini dpt dikemaskinikan,diperhalusi dengan teliti utk kebaikan semua pihak...PEACE YO..!!
===========================
bagus kita org kita...
aku pa tu jenis pegawai x tau apa2. klu pencen mana sah pegang presiden cuepacs. kena tau law la sikit wehhhh.
aku pa ni jusa/turus yg x sabar nak mkn duit tu..nak byr gundik/golf/dan mcm2..kan ramai pegawai tinggi kt camtu.

Tanpa Nama berkata...

Apa ke hal? PT sestengah dpt kenaikan RM1++.00 sesetengah dpt RM70.00 shj? klau nk bagi biarlah adil. Sapa yg buat anjakan gaji ni mmg bodoh!

Tanpa Nama berkata...

Petikan daripada Website JPA

KENYATAAN AKHBAR PELAKSANAAN SARAAN BARU PERKHIDMATAN AWAM

Berikutan terlalu banyak pertanyaan yang diterima mengenai status pelaksanaan SBPA, adalah dimaklumkan bahawa opsyen SBPA masih berjalan seperti ditetapkan.

JPA bersama CUEPACS akan mengadakan perbincangan esok (23 Disember 2011) bagi membincangkan isu yang dibangkitkan oleh CUEPACS.

Unit Komunikasi Korporat
Jabatan Perkhidmatan Awam Malaysia
Putrajaya

22 Disember 2011
________________________________

Agak2 tuan2 adakah keputusannya nanti akan menggembirakan tuan2.

Saya nampak macam kurangggg jaa.

Tanpa Nama berkata...

Kenyataan Akhbar: "Pelaksanaan Saraan Baru Perkhidmatan Awam"
22 Disember 2011

Berikutan Terlalu Banyak Pertanyaan Yang Diterima Mengenai Status Pelaksanaan SBPA, Adalah Dimaklumkan Bahawa Opsyen SBPA Masih Berjalan Seperti Ditetapkan. JPA Bersama CUEPACS Akan Mengadakan Perbincangan Esok (23 Disember 2011) Bagi Membincangkan Isu Yang Dibangkitkan Oleh CUEPACS.

Unit Komunikasi Korporat
Jabatan Perkhidmatan Awam Malaysia
Putrajaya
4.00 Petang, 22 Disember 2011.

Tanpa Nama berkata...

Tlng tanyakn kenapa SBPA ubah tarikh pergerakan gaji? Menjadikan org yg dilantik awal thn dgn org yg dilantik hujung thn sama TPG. Seperti tiada senioriti lg..

Tanpa Nama berkata...

kalau aku pm...aku akan kata gini:
1.semua bagi 3 KGT- anjakan gaji la tu bengok...kah..kah..
2.Tangga kasi naik sampai peceng...tadak gaji mapuh la tak tepuh dinding la lol.
3. polisi tendang kena ada psl PA ni ada gak hok gila babi...kihh,,kih
4. gaji puak pala pak (premier/jusa) lantak ko la....36 org je bukannya perabih boghaih pun,,,suit urselves hik...hik...hik...

nampak dak ...ko nampak dak? itu pun nak kena aku....ptuih! hik...hikk..hikkkk

Tanpa Nama berkata...

Petikan daripada Website JPA

KENYATAAN AKHBAR PELAKSANAAN SARAAN BARU PERKHIDMATAN AWAM

Berikutan terlalu banyak pertanyaan yang diterima mengenai status pelaksanaan SBPA, adalah dimaklumkan bahawa opsyen SBPA masih berjalan seperti ditetapkan.

JPA bersama CUEPACS akan mengadakan perbincangan esok (23 Disember 2011) bagi membincangkan isu yang dibangkitkan oleh CUEPACS.

Unit Komunikasi Korporat
Jabatan Perkhidmatan Awam Malaysia
Putrajaya

22 Disember 2011
________________________________

Agak2 tuan2 adakah keputusannya nanti akan menggembirakan tuan2.

Saya nampak macam kurangggg jaa.

Tanpa Nama berkata...

PENJAWAT AWAM LULUS PTK RASA TERTIPU KERANA PELARASAN GAJI SBPA SAMA DENGAN MEREKA YANG TAK LULUS PTK. APA GUNA LULUS PTK JIKA GAJI MEREKA SAMA . SIA-SIA SAJA AMBIL PTK

---------------------

Cuba baca ni, post kat CUEPACS: PM SETUJU TANGGUH PELAKSANAAN SBPA

Tanpa Nama berkata...
Sebut pasal isu gaji ni memang ramai tak puas hati terutama bagi kumpulan pelaksana. kalau diperhatikan bagi kumpulan pelaksana yang telah lulus PTK dan mendapat anjakan gaji, gaji SBPA mereka akan sama seperti orang yang tak lulus PTK. Contoh: A berada pada P1T9 dan B pula (yang telah mencapai tahap kompetensi) P2T9. Kedua-duanya akan mendapat T5, ini tidak beberapa adil bagi mereka yang telah lulus PTK.

Saya mohon kepada CUEPACS untuk membawa cadangan pemberian Hadiah Pergerakan Gaji (HPG) bagi mereka yang telah mencapai tahap kompetensi mengikut situasi seperti berikut:-

a) Lulus TK1 mendapat 1 HPG;
b) Lulus TK2 mendapat 2 HPG; dan
c) Lulus TK3 mendapat 3 HPG.

Kalau ikutkan kumpulan pelaksana hanya mendapat anjakan gaji yang bejumlah puluhan ringgit sahaja sehingga menimbulkan masalah pada gaji SBPA seperti di atas, tidak seperti jawatan lain yang mendapat kenaikan pangkat setelah lulus PTK.

Apa pun saya berharap rakan-rakan di sini dapat memberikan buah fikiran yang dapat menyelesaikan masalah, bukan sekadar tuding jari salahkan orang lain. Kita sepatutnya bersatu untuk menyelasaikan masalah bukan bawa masalah lain.

Tanpa Nama berkata...

salam....saya suka kenaikkan dibuat seperti zaman pemerintahan Pak Lah..adil dan saksama...Itu pandangan saya..

Untuk SBPA ini harus ditukar matlamat..iaitu mewujudkan dasar pemisah antara yang lemah dan gila kuasa atau darjat..iaitu yg lemah harus ditindas... GAJI PROF naik 9ribu...gaji bawah sekali naik 85..kalau ada rasa rendah diri dan malu...seharusnya berpada pada...tetapi kalau rasa sombong dan bongkak tu lebih..memang patut yang lemah ini ditindas...

Tanpa Nama berkata...

Bersyukurlah dengan rezeki yang Allah bagi kepada kita...

Percayalah rezeki itu Allah yang berikan...
SBPA hanyalah pengantaraan... setiap manusia Allah telah tetapkan .. tak kira dia pangkat bawah ke PnP ke ..Jusa ke... mengapa kita terlalu berkira/cemburu dengan rezeki yang Allah berikan kepada orang lain...

Cara mensyukuri nikmat dan rezeki yang Allah kurniakan... bandingkanlah rezeki/gaji anda dengan orang kat bawah anda... bandingkan rezeki/gaji anda dengan pekerja swasta... cleaner..jaga... insyallah anda akan jadi orang yang bersyukur...

Perlukah kita marahkan orang lain..kutuk orang lain.. kerana rezeki yang Allah bagi kita tu..dirasakan sikit..tidak adil... muhasabahlah kita semua...

rasanya jika marah2 pasal gaji nie.. macam marah pasal rezeki Allah bagi je....

kalu ada yang marah apa yg saya tulis nie... bagilah hujah.. jangan sekadar mengutuk sahaja... hujah yang katakan rezeki Allah berikan itu tidak adil..dalam SBPA ini...

maaf deh...

zul

Tanpa Nama berkata...

Setuju sangat2.

Tanpa Nama berkata...

Bagus..jangan JPA ingat kita kena jadi telunjuk dia ..Syabas ceupacs seba memainkan peranan sebagai wakil pekerja..yang lain tak suka pergi mampuslah..dasarmanusia pengampu....SYABAS sekali lagi ceupacs

Tanpa Nama berkata...

SBPA telah mencetuskan satu gelombang dan kesedaran baru PA. Sistem yg dirancang JPA selama ini banyak masalahnya. SBPA adalah kemuncak kpd permasalahan ini. Jika yg ada ini dilaksanakan akan mencetuskan kes anomali yg tak berkesudahan.

Lihatlah betapa bebalnya dan dungunya perancang2 JPA dlm mengubal dasar. No wonder PA Malaysia ketinggalan dari pelbagai aspek berbanding singapore.

KPPA baru ni nampaknya bodoh sombong, langsung tak memahami denyut nadi PA bawahan. Bulan ini majoriti PA telah demoralise dgn SBPA yg indah khabar dari rupa.

Tanpa Nama berkata...

kenapa tak sama ratakan tempoh kenaikan pangkat untuk semua PA? kenapa PTD senang sangat nak naik pangkat? 3-4 tahun dah naik 44. Guru tunggu 8-10 tahun baru diperakukan naik pangkat. Belum lagi PA2 yang lain, entah berapa tahun kene tunggu. Berbeza sangat ke kumpulan PTD dengan PA2 lain yang sama2 ada degree atau masters?

Adalah diharapkan agar pihak cuepacs dan JPA dapat berunding dan berbincang dengan berhemah dan bijak. Cuba elakkan kesilapan lebih2 lagi mengenai gaji kerana gaji adalah hak PA.

Penilaian prestasi oleh majikan perlu diperhalusi kerana majikan bukan malaikat. Ada majikan yang senang dipengaruhi dan senang dibodek. Kalau PA2 yang jujur bekerja dan mendapat penilaian yang tidak sepatutnya, maka PA2 akan teraniaya.

Adakah cuepacs dan JPa n PTD n sape2 yang sewaktu dengannya sanggup menanggung dosa menyebabkan PA2 teraniaya?

Ingat,penilai utama kita adalah Allah swt.
Betulkan Datuk KPPA? Datuk Cuepacs?

Tanpa Nama berkata...

PTD =
PEGAWAI TIPU DAYA..
PEGAWAI TIDUR DENGKUR..
PEGAWAI TIADA DAYA..

Tanpa Nama berkata...

aku sokong HPG, tp bg la sekali kat org yg dpt 4 + 3 bukan pada 4 + 4 jek. susah nak dpt 4 lgpun masa tu ptk mansuh plak br sekali amik patut bg la peluang sblm mansuh.

Tanpa Nama berkata...

Terima Kasih banyak-banyak Datuk Seri Najib Tun Razak, perihatin tentang masalah PA.. Tak lupa juga sumbangan CUEPACS khasnya Datuk Hj Omar Osman.. Saya mewakili seluruh warga PA ingin mengucapkan ribuan terima kasih tak terhingga kepada PM kita dan CUEPACS.. Perlu diingatkan di sini negara kita Merdeka melalui 'RUNDINGAN'.. Pendekatan yg diambil oleh PM dan CUEPACS merupakan satu langkah yg bijak mengatasi kemelut yg dihadapi oleh PA....

cikgu sedih... berkata...

tawaran gaji sbpa utk dg44:
ssm sbpa kenaikan
t1 2983 3235 252
t2 3133 3485 352
t3 3283 3485 202
t4 3433 3735 302
t5 3584 3735 151
t6 3734 3985 251
t7 3884 4235 351 dan seterusnya.......lihatlah beapa bengongnya JPA kalau tengok kenaikan pelarasan walaupon duduk di gred yang sama...liha sendiri sapa yang rugi di sini

Tanpa Nama berkata...

SBPA: Juga jerat politik

Tanpa Nama berkata...

Penangguhan SBPA yg diminta oleh CEUPACS adalah sgt baik utk kewangan kerajaan. Boleh jimat wang sehingga hujung tahun depan.

Masa CEUPACS minta mansuh PTK juga amat baik utk kewangan kerajaan. Ini kerana dah 2 tahun kerajaan tak perlu bayar lebih utk gaji P2 bagi staf aras IV.

CEUPACS amat membantu kewangan kerajaan. Kalau boleh, kurangkan kenaikan gaji JUSA, dan kekalkan kenaikan gred yg lain. Itulah keputusan yg bakal kita dengar besok.

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH...presiden CUEPACS dan PUJI DAN TAHNIAH kepada PM kerana mendengar masalah . Tak perlu tergesa-gesa SBPA ni.

Cikgu Tadika berkata...

cikgu matematik SM dah 27 tahun berkata...

Kalau CUEPACS perlukan penasihat cara mengira perubahan tangga gaji, boleh hubungi. Saya sedia memberi perkhidmatan. PTD yang menggubal tangga gaji mungkin kurang bijak matematik.

Khamis, Disember 22, 2011 9:00:00 PM
___________________________________

Cikgu,
Sekolahkan balik budak-budak PTD/JUSA di JPA tu supaya lebih bijak matematik. Mintak sekali Ustaz2 & Ustazah2 di sekolah cikgu hadir sama menyekolahkan mereka agar mereka dapat membuang sifat & pemikiran Mazmumah mereka, tidak tamak, tidak mentingkan diri, jujur dan ikhlas serta berlaku adil kepada semua PA. Saya sanggup menjadi urusetia dgn sukarela bagi mendaftarkan nama2 mereka.

Tanpa Nama berkata...

Salam... harap cuepacs perlu tegas dalam menangani isu gaji ini kerana ramai yg tidak berpuashati dengan gaji sbpa yang rata rata menganiyayai orang yg telah bertugas lama dan dari sbpa juga nampaknya tidak dapat menyelesaikan masaalah gaji yg terbaik untuk penjawat awam bawahan dan lagi jika dilihat gaji mati gred baru H5 , N5 , U5 semuanya sama jadi kalu begitu tak perlu dibuat gred lagi sebab tiada beza gaji dengan tugas yang di lakukan jadi di mana kah yang di katakan penambahbaikan untuk penjawat awam apa yang yntumg nya mereka yang bergaji tinggi dan berpangkat besar kalu di lihat dah tak ada 13% bagi kumpulan bawah seperti yg di umumkan oleh PM. saya yg kerja 17 tahun kenaikan hanya dalam RM 40.00 saje.. sekian luahan rasa ini

Tanpa Nama berkata...

Bersyukurlah dengan rezeki yang Allah bagi kepada kita...

Percayalah rezeki itu Allah yang berikan...
SBPA hanyalah pengantaraan... setiap manusia Allah telah tetapkan .. tak kira dia pangkat bawah ke PnP ke ..Jusa ke... mengapa kita terlalu berkira/cemburu dengan rezeki yang Allah berikan kepada orang lain...

Cara mensyukuri nikmat dan rezeki yang Allah kurniakan... bandingkanlah rezeki/gaji anda dengan orang kat bawah anda... bandingkan rezeki/gaji anda dengan pekerja swasta... cleaner..jaga... insyallah anda akan jadi orang yang bersyukur...

Perlukah kita marahkan orang lain..kutuk orang lain.. kerana rezeki yang Allah bagi kita tu..dirasakan sikit..tidak adil... muhasabahlah kita semua...

rasanya jika marah2 pasal gaji nie.. macam marah pasal rezeki Allah bagi je....

kalu ada yang marah apa yg saya tulis nie... bagilah hujah.. jangan sekadar mengutuk sahaja... hujah yang katakan rezeki Allah berikan itu tidak adil..dalam SBPA ini...

maaf deh...

zul

--------------
tuan zul ni bkn pasal isu syukur ke xbersyukur,tp ini adalah isu keadilan,dlm islam pun dituntut keadilan.keadilan seperti yg dijanjikan,ms pembentangan buget aritu PM ckp 7-13% kenaikkan,tp apa ke hal nya jusa2 naik smpai 100%,tu yg cuepacs tgh berbincang dgn jpa nk bg semua pihak berpuas hati,dlm islam pun dituntut utk keadilan,harap tuan zul fhm apa mkna bersyukur,keadilan,menuntut hak..assalam..

Tanpa Nama berkata...

nak baik lagi kewangan kerajaan COLA bagi kat gred 1-44 je. 48 ke atas dah ada elaun keraian...

Tanpa Nama berkata...

Akum,Harap perjuangan Cuepacs akan berjaya.

Malangnya kami telah dipaksa sains borang tersebut dalam keadaan jahil dan teraniaya. Lampiran C hanya diedarkan selepas kami menandatangani borang tersebut.... selepas itu barulah kami tahu betapa pincangnya skim tersebut...kami telah dianiaya oleh bangsa kami sendiri... beginilah ragam manusia yang apabila bercakap ...sering melaungkan kamilah pembela..rupa-rupanya semua dusta belaka, melainkan setiap mereka itu hanya memperjuangkan perut mereka sahaja......
Diharap perjuangan ceupacs akan membela kami yang teraniaya

Tanpa Nama berkata...

pengawal keselamatan skim kp 11 lagi kesian tak ada siapa nak tolong up gred ke 17 seperti yang dicanangkan sebelum ini sudah sama taraf gred 1-10 yang telah dijumudkan

Tanpa Nama berkata...

cikgu matematik SM dah 27 tahun berkata...

Kalau CUEPACS perlukan penasihat cara mengira perubahan tangga gaji, boleh hubungi. Saya sedia memberi perkhidmatan. PTD yang menggubal tangga gaji mungkin kurang bijak matematik.

Khamis, Disember 22, 2011 9:00:00 PM
___________________________________

Cikgu,
Sekolahkan balik budak-budak PTD/JUSA di JPA tu supaya lebih bijak matematik. Mintak sekali Ustaz2 & Ustazah2 di sekolah cikgu hadir sama menyekolahkan mereka agar mereka dapat membuang sifat & pemikiran Mazmumah mereka, tidak tamak, tidak mentingkan diri, jujur dan ikhlas serta berlaku adil kepada semua PA. Saya sanggup menjadi urusetia dgn sukarela bagi mendaftarkan nama2 mereka.

---------------------------------
hihi sokong cikgu pakar mate,sekolahkan budak ptd n jusa tu,yg buat tu mate pun xcredit time spm kot..

Tanpa Nama berkata...

===KRONOLOGI====

1) dlm budget 2012, najib umum ttg SBPA.
2) bulan 12 JPA bagi taklimat ttg SBPA.
3) CUEPACS mula2 sokong dan kemudian bantah utk beberapa perkara..RAKYAT/PA semua marahhh...
4) presiden prihtain ttg masalah kekurangan dlm SBPA..
5) presiden janji akan jumpa PM ttg hal ni utk suarakan..
6) presiden jumpa PM..
7) PM prihatin..
8) PM arahkan supaya JPA dan cuepacs berbincang dan bersemuka..
9) cuepacs dan JPA bertemu dan berbincang..
10)keputusan telah capai, bebrapa perkara digugurkan..
11) presiden berpuas hati dan ucap terima kasih...
12) presiden beritahu pada semua PA/rakyat yg PM/JPA/KERAJAAN prihatin...
13) presiden ucap terima kasih pada kerajaan dan seru agar terus sokong kerajaan..
14) semua rakyat GEMBIRA...
15) jadi PRU 13, semua pakan akan sokong lagi kerajaan hari ni..

demikian la tamat sebuah sandiwara sebelum menjelang PRU 13..syabas malaysia..1 malaysia...

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 1091   Terbaru› Baru»