SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

17 Disember 2011

CUEPACS PERLU PERJELAS RASA TIDAK PUAS HATI TERHADAP OPSYEN SBPA - DR SUBRAMANIAN

Bernama
17/12/2011



SERI KEMBANGAN, 17 Dis (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) perlu menjelaskan secara lebih terperinci kepada kerajaan berhubung rasa tidak puas hati terhadap Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) supaya ia dapat ditangani secepat mungkin.

Menteri Sumber Manusia Datuk Seri Dr S.Subramaniam berkata perbincangan lanjut dengan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) merupakan antara cara terbaik dalam membantu kerajaan mengambil langkah yang dapat menggembirakan semua pihak.

"Tujuan kerajaan ialah untuk membuat penambahbaikan dan peluang tambahan kepada anggota perkhidmatan awam, tetapi kalau ini mendatangkan isu, Cuepacs kena jelaskan kepada kerajaan supaya perkara itu boleh ditangani dan semua orang puas hati," katanya kepada pemberita selepas merasmikan "Konvensyen Antarabangsa Dr Ambedkar" di sini, pada Sabtu.

Laporan sebelum ini menyebut Cuepacs akan menemui Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Isnin bagi membincangkan mengenai SBPA yang disifatkan tidak begitu adil.

Mengulas lanjut, Dr Subramaniam berkata skim baru yang ditawarkan itu bukan satu paksaan, malah terpulang kepada kakitangan kerajaan untuk menerima tawaran atau kekal dengan sistem lama.

Konvensyen yang dihadiri perwakilan dari 20 buah negara itu diadakan bagi membincangkan isu hak asasi untuk golongan terpinggir serta memperjuangkan konsep dan prinsip kesamarataan selaras dengan falsafah dan ajaran Dr B.R. Ambedkar.

Beliau merupakan seorang pakar undang-undang India, pemimpin politik, ahli falsafah, antropologi dan ekonomi, serta antara pengasas negara India merdeka.

-- BERNAMA

54 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nak perjelas apa lagi??tk korek teliga ke??
apa yg tidak adil,biarlah ceupacs jumpa najib,kenapa korang adil sangat ke?

Tanpa Nama berkata...

"Divide and rule".

Tanpa Nama berkata...

Lepas ni ramai la yang bodek bos...sian pada orang sederhana cam kami ni...huhu..

Tanpa Nama berkata...

beb lu sape.. sape nama lu..!! ada berani.. kena santau baru lu tau..!! memekak lu..!!

Tanpa Nama berkata...

Masa dah genting. Esok Cuepacs buat perhimpunan. Menteri KSM antar staf catat minit masa perhimpunan dan bagi ke bos dia. Baca.. aaa tu dia first hand MAKSUD Perjelas Rasa Tidak puas Hati Terhadap SBPA.

Tanpa Nama berkata...

Mengulas lanjut, Dr Subramaniam berkata skim baru yang ditawarkan itu bukan satu paksaan, malah terpulang kepada kakitangan kerajaan untuk menerima tawaran atau kekal dengan sistem lama.
----------------------------------
ni satu lagi ni. kalau tak sign tapi dalam perenggan 93
Pemakaian Kepada Pegawai Yang Tidak Bersetuju Menerima SBPA
93. Perkara yang disenaraikan ini akan juga terpakai kepada pegawai yang tidak bersetuju menerima SBPA:
93.1 Penjumudan Skim Perkhidmatan.
93.2 Bayaran Insentif Yang Ditambatkan Kadar.
93.3 Dasar Bekerja Dari Rumah.
93.4 Program Transformasi Minda.
93.5 Penilaian Prestasi.
93.6 Pingat Perkhidmatan Cemerlang.
93.7 Dasar Pemisah.
93.8 Umur Persaraan Paksa 60 Tahun.
93.9 Kebolehalihan.
93.10 Pembayaran Pencen Kepada Pesara Pilihan Diawalkan.
93.11 Pengiraan Faedah Persaraan Bagi Persaraan Atas Kehendak Kerajaan.

bukan paksa ke ni?

hj yus berkata...

Saya rasa sesiapa yang ada kelapangan dan boleh hadir taklimat Ceupacs sila hadir.

Ketepikan Emosi,bincang dengan tenang,sampaikan maksud dengan teratur dan biar difahami bukan meraban meroyan memaki hamun tanpa tahu hujung pangkal.

Kita bincang,buat satu usul,kita wakilkan pada Ceupacs untuk sampaikan pada PM pada Khamis nanti.

Percaya pada kebijaksanaan ceupacs ,saya yakin isu ini boleh selesai.

jika tak dapat gaji yang kita mahu,mungkin boleh dapat faedah lain spt tambahan cuti atau kerja separuh hari pada hari Jumaat.Manfaat tak semestinya dalam bentuk wang semata mata.

muthu berkata...

Terbakar kampung nampak asap,terbakar hati siapa yang tahu.....

Tolong sampaikan pada Perdana Menteri Kami masyarakat India mahu cuti Deepavali 2 hari.Mana sempat cuti satu hari nak balik kampung.
Kami kaum ke tiga terbesar di Malaysia,kita dah 50 tahun merdeka.....Tolonglah Datuk

Selama ini perjuangan kami Umpama kambing menanduk bukit,bukit tak runtuh,tanduk yang patah.

Tanpa Nama berkata...

Salam hurmat utk Hj Yus..Dalam dunia yg mencabar skrg kalau fulus diganti dgn cuti tiada makna...cuti memanjang tanpa fulus mmang tension,nasib baik udara yg kita sedut percuma kalau idak tak tau le,bercuti makan angin pun perlu kan fulus

Tanpa Nama berkata...

Kenaikkan gaji tak seindah yang di sangka....

Tiada kenaikkan tangga gaji lama... menurut JPA.. hanya ikut sahaja anak panah dari gaji lama ke sifir gaji baru..

Gaji aku

W17
P1T12(SSM) RM1370.90 naik ke P1T6(SBPA) RM1430 perbezaan hanya RM59.10

Jangan ikut pekeliling sangat... dalam pekeliling kata kita akan dapat satu kenaikkan pada gaji lama SSM...

tapi email dari JPA kata tak dapat... email tu keluar selepas pekeliling keluar...

"Bagi maksud pemindahan gaji ke JGS pada 1 Januari 2012, pegawai diberikan satu (1) Pergerakan Gaji Biasa di gred gaji asal dan kemudiannya dipindahkan kepada JGS berdasarkan matagaji yang sama dan sekiranya tiada matagaji sama, penetapan adalah pada matagaji tertinggi berhampiran."

PEKELILING M/S 10


ayat nie dah tak diterima pakai dah, pejabat saya call JPA kata takder kenaikkan pada peringkat SSM...

gaji skarang terus jer ke sbpa..

Tanpa Nama berkata...

jawatan jumud kalau tak tandatangan di paksa bersara untuk bukan paksaan ke namanya, memang melampau JPA

Tanpa Nama berkata...

yang merangka gaji si jusa jusa kerbau nilah, yang angka besar untuk mereka yang ciput2 untuk sokongan 1 & 2, binawe

Tanpa Nama berkata...

PM kita ni tau ke tak tau hasil kerja JPA yg telah mmbuat majoriti PA tak puas hati dgn SBPA ni...atau beliau mmang buat tak tau je(buat dek...work smart kata kan).Isu ni telah jd panas sejak JPA mmberi taklimat tempoh hari tapi hingga skrg no komen dari PM kita

Mustafa berkata...

Kenaikkan gaji tak seindah yang di sangka....

Tiada kenaikkan tangga gaji lama... menurut JPA.. hanya ikut sahaja anak panah dari gaji lama ke sifir gaji baru..

Gaji aku

W17
P1T12(SSM) RM1370.90 naik ke P1T6(SBPA) RM1430 perbezaan hanya RM59.10

Jangan ikut pekeliling sangat... dalam pekeliling kata kita akan dapat satu kenaikkan pada gaji lama SSM...

tapi email dari JPA kata tak dapat... email tu keluar selepas pekeliling keluar...

"Bagi maksud pemindahan gaji ke JGS pada 1 Januari 2012, pegawai diberikan satu (1) Pergerakan Gaji Biasa di gred gaji asal dan kemudiannya dipindahkan kepada JGS berdasarkan matagaji yang sama dan sekiranya tiada matagaji sama, penetapan adalah pada matagaji tertinggi berhampiran."

PEKELILING M/S 10


ayat nie dah tak diterima pakai dah, pejabat saya call JPA kata takder kenaikkan pada peringkat SSM...

gaji skarang terus jer ke sbpa..
--------------------------------------
BETUL KE NI? SUREEE?

Tanpa Nama berkata...

Kita dah boleh nampak siapa sebenarnya yang Retorik.....

Hari ni cakap lain,esok cakap lain....

tapi...jangan dengar khabar angin....ESOK DATANG PUKUL 3 PTG,DENGAR SENDIRI.

sopi berkata...

muthu berkata...
Terbakar kampung nampak asap,terbakar hati siapa yang tahu.....

Tolong sampaikan pada Perdana Menteri Kami masyarakat India mahu cuti Deepavali 2 hari.Mana sempat cuti satu hari nak balik kampung.
Kami kaum ke tiga terbesar di Malaysia,kita dah 50 tahun merdeka.....Tolonglah Datuk

Selama ini perjuangan kami Umpama kambing menanduk bukit,bukit tak runtuh,tanduk yang patah.

=================================

hok alah...ada lagi cerita Deepavali ni.

Tanpa Nama berkata...

BETUL KE NI? SUREEE?...

ko tgk la esok lusa... aku sabtu ahad nie tak cuti buat OPtion nie....


nie pun baru balik dari pejabat....

sedih tgk gaji baru aku.. naik rm59 jer

Tanpa Nama berkata...

...copy paste dari FB (Abu Bakar Haji Abdullah, KPPA)

Kump. Premier/Tertinggi - Kenaikan Gaji 100%
Kump. Pelaksana - Kenaikan Gaji 10%

Kump. Premier/Tertinggi - tol, minyak & bil boleh claim
Kump. Pelaksana - kena bayar tol, minyak & bil

Kump. Premier/Tertinggi - kereta disediakan, parking free
Kump. Pelaksana - kereta beli sendiri, parking bayar hari2

Kump. Premier/Tertinggi - 5 tahun skali leh claim rm82k cash ganti tiket flight
Kump. Pelaksana - nak beli tiket airasia pun semput

Kump. Premier/Tertinggi - bonus separuh gaji. gaji berpuluh ribu syok la
Kump. Pelaksana - bonus minima rm500

Kump. Premier/Tertinggi - ade driver bw ke mana2
Kump. Pelaksana - disuruh naik bas sbb kurangkan jln sesak

Kump. Premier/Tertinggi - ade elaun keraian (tapi masuk poket)
Kump. Pelaksana - x de lain keraian (tapi keluar duit poket utk rai)

Kump. Premier/Tertinggi - arah keje sana sini
Kump. Pelaksana - buat keje sana sini

Kump. Premier/Tertinggi - mcm2 elaun yg x spatutnye bribu2 ringgit
Kump. Pelaksana - elaun ciput tp bila minta naik skit dah bising

Kump. Premier/Tertinggi - minoriti
Kump. Pelaksana - majoriti (UNDI ADALAH RAHSIA)

Tanpa Nama berkata...

hindu ni tau apa ckp bnyak cuepacs jumpa ja pm...dia dlm mic bukn bnyk mna pgang krusi tu pun nasib jdi mntri sumber mnusia..

Tanpa Nama berkata...

teruskan perjuangan cuepacs ...usah dengar kata mnteri sumber mnusia di sapa tk bg jumpa pm.

philip nathtan berkata...

Tebakar ati siape nan tahunya...


SARAVANAN BAIK PERJUANGKAN CUTI UMUM UNTUK DEEPAVALI 3 HARI (....AKU PASTI TAK BOLEH DIHARAP PUN....)

sebab tu kami mau minta di bantu datuk Omar bawa hal ini pada PM.

Mustafa berkata...

ko tgk la esok lusa... aku sabtu ahad nie tak cuti buat OPtion nie....


nie pun baru balik dari pejabat....

sedih tgk gaji baru aku.. naik rm59 jer
=======================================
Hok aloh... tak balik lg dr opis?
Naik RM59 pada 1 Jan 2012, pastukan ada kenaikan gaji tahunan? Bertambah lg tu. Tapi mcm mana lak boleh tak ikut PP?

Tanpa Nama berkata...

korang nak tau, sbpa di buat oleh pakar2 di jpa. mana nak pk kump bawahan..saravanan ada baca ka?? mmg pilehan masing2, tapi xsign pn tertakluk juga, apa kes? cer cite..

Bagi je PM baca pekeliling tu, tu pun kalau ada masa. Sedangkan lampiran c, jadi rahsia, cer cite..kenapa kppa cuma beri tanggagaji kump bawahan?? kerna jusa2 keatas dah tau kenaikan mereka, tak gitu??

Tanpa Nama berkata...

kita tgu apa citernya esok

w17(P2T9) berkata...

Kenaikkan gaji tak seindah yang di sangka....

Tiada kenaikkan tangga gaji lama... menurut JPA.. hanya ikut sahaja anak panah dari gaji lama ke sifir gaji baru..

Gaji aku

W17
P1T12(SSM) RM1370.90 naik ke P1T6(SBPA) RM1430 perbezaan hanya RM59.10

---------------------
betul ke ko ni w17? memalukan kaum kita betul la.. risau aku dibuatnya...
ko reti baca lampiran c ke tak?

Tanpa Nama berkata...

sudah kena kincing looo sama itu JPA..

Tanpa Nama berkata...

kalau laksana jugak sbpa ni akan banyak perkara perkara negatif di kementerian akan berlaku, itu sudah pasti, kerana rasa tertindas tiada lagi rasa hormat pada pihak atasan phuii.......

Rakyat PA berkata...

Dr Subramanian ni kalau tak boleh kacau PA tak boleh ke? Nak juga jadi orang tengah.

Tak guna jumpa dan jelaskan pada orang tengah. Masa semakin suntuk. Nak jelaskan pada semua orang pula. Selepas ni kepada TPM pula? Sudahlah.

Jumpa PM terus. Hujung bulan ni bukan lama lagi. Tunggu Dr Subramanian faham kemudian explain kepada PM dengan cara tak jelas lagi buat apa? Dia bukan PA. Dia tak faham apa2 macam PTD PTD yang lain2 tu. PTD sendiri buat SBPA bermasalah. Jangan Subramaniam buat tambah bermasalah pula SBPA ni. Stay out.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Mengulas lanjut, Dr Subramaniam berkata skim baru yang ditawarkan itu bukan satu paksaan, malah terpulang kepada kakitangan kerajaan untuk menerima tawaran atau kekal dengan sistem lama.
----------------------------------
ni satu lagi ni. kalau tak sign tapi dalam perenggan 93
Pemakaian Kepada Pegawai Yang Tidak Bersetuju Menerima SBPA
93. Perkara yang disenaraikan ini akan juga terpakai kepada pegawai yang tidak bersetuju menerima SBPA:
93.1 Penjumudan Skim Perkhidmatan.
93.2 Bayaran Insentif Yang Ditambatkan Kadar.
93.3 Dasar Bekerja Dari Rumah.
93.4 Program Transformasi Minda.
93.5 Penilaian Prestasi.
93.6 Pingat Perkhidmatan Cemerlang.
93.7 Dasar Pemisah.
93.8 Umur Persaraan Paksa 60 Tahun.
93.9 Kebolehalihan.
93.10 Pembayaran Pencen Kepada Pesara Pilihan Diawalkan.
93.11 Pengiraan Faedah Persaraan Bagi Persaraan Atas Kehendak Kerajaan.

bukan paksa ke ni?

Sabtu, Disember 17, 2011 10:27:00 PM

-------------

Kurang ajar kerajaan!!!!!

x nak kena tipu berkata...

woi menteri subra yg x reti bahasa...kamu kena la baca apa yg faham apa tu sbpa. Kamu jenis yg x guna punya menteri. Baca la apa yg pa duk komen. Kalu kamu baca dlm utusan/berita hairan mmg la x keluar. Kamu ada pembantu2/kerani dll..guna la mereka. Bodoh punya menteri.

Tanpa Nama berkata...

aku ni lagi teruk naik gaji seciput, lepas tu buat kerja macam2 bukan macam si jusa kerja masih yg sama apa punya bodoh JPA ni, tiada lagi Berkhidmat untuk Negara lepas ini

Tanpa Nama berkata...

Aku pun tengok gak slaid pemindahan gaji jpa yg mana tangga gaji ssm akan naik satu tangga dan diberi gaji sbpa yg hampir atau sama dgn mata gaji. Hakikatnya? Hampeh. Aku dh tanya jpa, gaji semasa sekarang terus turun ke bawah ikut arrow. Dh le gostan plak ke t4. Sabar je la. Kawan saya dari t11 turun ke t8. Tak paham...tak paham.

Tanpa Nama berkata...

Tolong la semak semula skim SBPA ni. Biarlah adil untuk semua. To....long lah CUEPACS bela nasib kami PA peringkat pelaksana ni.

N17 KUP N22 berkata...

Tanpa Nama w17(P2T9) berkata...

Kenaikkan gaji tak seindah yang di sangka....

Tiada kenaikkan tangga gaji lama... menurut JPA.. hanya ikut sahaja anak panah dari gaji lama ke sifir gaji baru..

Gaji aku

W17
P1T12(SSM) RM1370.90 naik ke P1T6(SBPA) RM1430 perbezaan hanya RM59.10

---------------------
betul ke ko ni w17? memalukan kaum kita betul la.. risau aku dibuatnya...
ko reti baca lampiran c ke tak?

...................................

KAU tu yang bodoh... kawan tu cakap betul.... takder kenaikkan gaji pada tangga SSM..... JPA kata terus jer ikut anak panah....

aku pun buat perkhidmatan ....

W17 tertipu berkata...

Menurut Pekeliling dan TAKLIMAT (termasuk slaid yang di keluarkan oleh JPA):

"Bagi maksud pemindahan gaji ke JGS pada 1 Januari 2012, pegawai diberikan satu (1) Pergerakan Gaji Biasa di gred gaji asal dan kemudiannya dipindahkan kepada JGS berdasarkan matagaji yang sama dan sekiranya tiada matagaji sama, penetapan adalah pada matagaji tertinggi berhampiran."

PEKELILING M/S 10

TETAPI BILA KAMI CALL KE JPA.... JPA KATA
"JANGAN NAIKKAN GAJI SATU KENAIKKAN GAJI ASAL, TERUS PINDAH KE JGS (SBPA).... !!!!!

Contoh :

W17
P1T12(SSM) RM1370.90 naik ke P1T6(SBPA) RM1430 perbezaan hanya RM59.10

Lampiran C
http://2.bp.blogspot.com/-k94iCAbmiBE/Tux3NLqNspI/AAAAAAAAAAY/hEo5AC2C9YY/s1600/ScannedImage-7.jpg


HARAP CUEPAC BOLEH TANYAKAN KEPADA JPA KENAPA JADI MACAM NIE....

KAMI RASA TERTIPU DISEBABKAN SEWAKTU DIBERIKAN TAKLIMAT KATA NAIK SATU PERGERAKKAN GAJI SSM....tapi SEKARANG??? TAK NAIK PLAK??? TERUS IKUT ANAK PANAH JER..

ahli berkata...

kalau kppa/ptd tipu pm n pa bawahan...?? sema leh jadi. Sebab :
1. pm x tengok satu2 punya pergerakan gaji..

2. pa bawahan x dgr pun taklimat kppa kpd pm

3. pm mesti pcaya pd kppa/ptd..x kan nk pcaya pa bwhan

dari itu..kita perlu bangkit..
sokong cuepacs

akuna12 berkata...

W17
P1T12(SSM) RM1370.90 naik ke P1T6(SBPA) RM1430 perbezaan hanya RM59.10

Lanjutan, 59.10/1370.90 x 100 = 4.3%

Ini kurang dpd 5%. Jadi gaji sepatutnya ialah P1T7(SBPA).

Cuba baca semula perenggan yang kata "jika kenaikan gaji kurang 5%.."

Tanpa Nama berkata...

Rm 59 ??? Ye ke? Tapi gaji org middle (pertengahan) naik lebih kurang 200 lebih jgk, kira ok la walau pun macam tak banyak sebab banyak hutang ditokok lagi dengan harga barang yang pasti melambung sebab kerajaan macam tak reti kawal harga barang. Dulu belajaq kat U untuk ijazah muda sekerat nak mati, dapat pelarasan boleh pakai nak bayaq hutang PTPTN berpuluh ribu walaupun dah turun bunga 1%. Tapi kalau nak fight pun jangan sampai ke arah nak mengurangkan rezeki orang lain walau depa dapat melampau ribu banyak. Renungkan.

Tanpa Nama berkata...

masa ada PTK, cuepacs bantah..sekarang SBPA buat PROSPEK pun cuepacs bantah sebab nanti orang bawah akan membodek orang atas..

sampai bila pun masalah tak kan selesai..

cuepacs oh cuepacs..

Tanpa Nama berkata...

Tujuan naik gaji nak tolong PA yang tak cukup makan...sebab barang naik, kos sara hidup naik...alih-alih gini pulak jadinya.

Tanpa Nama berkata...

adil sungguh SBPA JPA ni, JUSA naik hampir RM2,000 aku pulak RM40 aku rasa kalau PR perintah lagi baik

Tanpa Nama berkata...

Rasanya semasa budget di bentangkan..memang PM sebut pasal SPBA ni..kononnya akan lebih baik dari yang lama.
Aku ingat ianya bukan satu opsyen..bila dah baik atau terbaik..patutnya semua segi telah diteliti dan semua yang ditawarkan perlu di terangkan kepada semua PA.

Dan aku ingat bila ini yang terbaik..ianya terus menggantikan SSM.tetapi ianya opsyen.apakah muslihat disebalik SPBA ni ye?

anand berkata...

terbakar kampung nampak asap,terbakar hati siapa yang tahu....
aku orang India mahukan kebahagiaan...bukan wang ringgit semata mata...

KENAPA CUTI DEEPAVALI HANYA 1 HARI UNTUK MASYARAT INDIA.KAMI MAHU BALIK KG SPT MELAYU DAN CINA PUNYA RAYA.JANGAN KASI PINGGIRAN KAMI. kami kaum ke 3 terbesar,tapi cuti Deepavali hanya diberi satu hari....kamipun nak balik kg juga...bayangkan kalau saya kerja di putrajaya,dan kg dekat changloon,mana sempat nak balik raya kalau cuti hanya satu hari?.

kepada siapa saya mahu tanya?Dato Ceupacs nanti masa jumpa PM tolong cerita ini hal.
Selama ini perjuangan kami umpama kambing menanduk bukit,bukit tak runtuh,tanduk yang patah.

joe38sarawak berkata...

memang patut pun CUEPACS mengamuk.... kalau berdasarkan pengiran aku punya gajilah dr SSM 38 P1T3 ialah RM3198.02 berbanding dgn SBPA 3-4 T2 ialah RM3215... so kenaikan yg aku dapat bila tukar dr SSM ke SBPA cuma RM16.98 sahaja.... hahahahahahahaha... kesian kita kan.... kecualilah dlm SBPA tu dia bagi lagi aku kenaikan terus ke T3 RM3395... kalau tak, memang TAK ADIL.... hahahahahaha... kita tahun KPPA pun ada cakap yg SBPA ni bukan penyelarasan gaji tapi prosess pertukaran SKIM tapi takanlah kami ni cuma dapat kenaikkan RM17 hinggit je bila tukar skim???? tu tak cerita lagi jawatan jumud utk grad 1 - 10, kalau taknak terima SBPA, mereka kena BERHENTI KEJA... apa pilihan yg mereka ada ek??? JPA kata ada bagi OPTION tapi ni OPSYEN ata ek???? cepat CUEPACS g jumpa PM sbb kami semua dah kena paksa SIGN OPSYEN kemarin olah BSM jabatan kami dari HQ... dah lah tu, datang mengejut notis sehari je diberikan kepada kami... hahahahahahahaha....

joe38sarawak berkata...

ko rang takpa gak 4.3%, aku punya cuma RM16.98 je...

16.98/3,198.02 x 100 = 0.53% je aku naik beb... hahahahahahaha.... memang bagus SBPA ni kan... lepas tu yg P&P naik gak dlm RM200 ke RM400 tukar skim... belum cerita lagi jawatan PREMER naik RM700 ke RM2000... walaupun peratus dia org naik kecik tapi gaji dia basae beb....

hahahahahahahaha... lawak JPA ni kan....

joe38sarawak berkata...

aku dah dapat jawap nyer.... kami memang diberikan kenaikan 1 tangga dlm SSM than dibawa ke SBPA yg terdekat than stop... dalam erti kata lain:

SSM: P1T2 (RM 3,099.71) ke P1T3 (RM3,198.02) kenaikan adalah RM98.31

berubah dari SSM P1T3 (RM3,198.02) ke SBPA yang terdekat adalah T2 (RM3,215) kenaikan adalah RM16.98

Jumlah kenaikan adalah RM98.31 + RM16.98 = RM115.29

So, dalam erti kata lain sebenarnya tiada kenaikan pun dlm SSM sbb kalau ambil P1T2 SSM yg terdekat adalah T2 SBPA.... JPA sengaja kata mereka bagi naik 1 tangga dlm SSM nak tunjukan mereka prihatin tapi pada dasarnya memang kami akan dapat T2 SBPA... hahahahahahaha... halus....... aku tetap naik RM115.29 dah tu yg tertulis dalam TGS SBPA bagi 3-4....

Tanpa Nama berkata...

tak puas hati betullllllllll...
aku penat kerja bertahun-tahun
lulus ptk baca buku bagai nak rak..
last.last...junior 1,2,3 tahun belakang aku, potong dengan selambanya tanpa bersusah payah...macam aku....

sapa le buat skim macam ni...
cerdik ke orang tu...
berapa tahap iq orang tu....

lagi satu...
bahasa orang ni kasar...ada ka
pi tulis
Bersara secara paksa...kenapa tak tulis bersara secara wajib...alangkah indah bahasa

Lagi satu pi buat
nombor gred 1-1, 1-2
awat tak buat yang mudah
darjah 1 , darjah 2 ke.....

Tanpa Nama berkata...

jpa puk..ak memang nak hapus kumpulan sokongan2 pelik kenapa jpa puk..ak namakan gred baru n5-1 untk sokongan 2, sama dengan penyakit unggas h5n1 memag dasar jpa benci dan bermusuh ketat dgn sokongan 2

Tanpa Nama berkata...

MEMANG TAK PUAS HATI AMBIL PTK DH LULUS TAPI KENAIKAN UNTUK TAHUN 2012, TAK DPT SEBAB SKIM SBPA YANG TIDAK MEMBANTU MALAH MEMBANTUT ADA LEBIH BAIK DIKEKALKAN SKIM SSM LAGI BAGUSSSSS.

Tanpa Nama berkata...

Ni senarai masa untuk komen2 hari Isnin dan Rabu:

06:35:00 AM
12:11:00 PM
02:33:00 PM
02:44:00 PM
02:53:00 PM
04:32:00 PM
09:28:00 PM
11:33:00 PM

Lebih kurang separuh komen dibuat pada waktu pejabat. Komen pulak aku tengok secara umumnya mengeluh sebab kenaikan gaji tak besar. Agak2 kenapa ye kenaikan gaji tak besar?

Tanpa Nama berkata...

SBPA menyusahkan, tak payah nak tukar2 apa2.. just naikan gaji jer..

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya Dato Omar Osman gagal memperjuangkan kebajikan orang PA Pelaksana. Apa tidaknya, apa yang diperjuang adalah memperbanyakkan PA yang berprestasi rendah dan malas kerana menurunkan aras prestasi kurang dari SSM lalu. Exit Policy dan prestasi tu dah comel tapi itu yang diperjuangkan. Seharusnya lihat apa yang kurangnya pada PA.

Tanpa Nama berkata...

Kata Datuk Khazali Ahmad:
SANDAKAN, 6 Jan (Bernama) -- Skim Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) merupakan skim yang lebih baik berbanding dengan Skim Saraan Malaysia (SSM) dan tiada sebab untuk penjawat awam tidak memilihnya, kata Setiausaha Persekutuan Sabah, Datuk Khazali Ahmad.

"Skim saraan baru ini dirangka untuk memastikan gaji penjawat awam kompetetif dan setanding walaupun tidak lebih tinggi daripada pihak swasta.

"SBPA dalam jangka panjang juga merupakan antara langkah awal kerajaan untuk mewujudkan negara yang mempunyai penduduk berpendapatan tinggi," katanya ketika berucap pada majlis perhimpunan anggota perkhidmatan persekutuan di sini Jumaat.

Khazali berkata kemungkinan terdapat serba sedikit penambahbaikan lagi dalam SBPA seperti yang dicadangkan oleh Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs).

Beliau berkata walaupun tarikh akhir opsyen pemilihan telah dipanjangkan kepada 15 Jan ini, tetapi borang opsyen untuk sama ada penjawat awam memilih SBPA atau untuk kekal di bawah SSM perlu diserahkan lebih awal.

===> Memanglah skim sbpa tu lebih baik dari skim SSM. tetapi untuk orang tertentu yang seperti Datuk.

Tanpa Nama berkata...

Sangat TIDAK berpuas hati dengan tawaran SBPA!!!