SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

04 Disember 2011

CUEPACS BERI JAMINAN PERJUANGKAN NASIB PEKERJA KONTRAK

Bernama
3/12/2011




TEMERLOH, 3 Dis (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) memberi jaminan akan terus memperjuangkan nasib kira-kira 20,000 penjawat awam berstatus kontrak yang berkemungkinan kehilangan pekerjaan awal Januari depan.

Presiden Cuepacs Datuk Omar Osman berkata Cuepacs telah menghantar surat kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak selepas pengumuman Belanjawan 2012 lepas dan berharap kerajaan akan menyambung kontrak dua atau tiga tahun lagi kepada penjawat awam terbabit.

"Pada masa yang sama Cuepacs akan berusaha bertemu dengan pihak tertentu seperti Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) bagi mencari mekanisme terbaik berhubung isu itu," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Perhimpunan Penjawat Awam Pahang Bersama Cuepacs di sini, hari ini.

Omar berkata penjawat awam berstatus kontrak itu akan tamat kontrak mereka pada 31 Dis ini dan berhadapan dengan kemungkinan kontrak mereka tidak disambung.

"Isu ini sering dibangkit setiap kali perjumpaan dengan penjawat awam yang meminta Cuepacs berperanan membantu mereka yang akan kehilangan pekerjaan walaupun ada yang sudah berkhidmat lebih 15 tahun," katanya.

Sementara itu, Omar berkata kira-kira 1.4 juta penjawat awam bakal menikmati pelbagai faedah dan insentif menerusi Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang akan dilaksanakan mulai tahun depan.

"Ia selaras dengan beberapa perubahan seperti skim pencen, gaji dan elaun serta prospek perjawatan dengan tempoh perkhidmatan yang dilanjut sehingga usia 60 tahun," katanya.

Beliau berkata sebagai persediaan penjawat awam perlu bersedia dari segi minda dan fizikal serta sanggup menerima perkembangan teknologi selari dengan perubahan umur bersara pada usia 60 tahun.

-- BERNAMA

102 ulasan:

2bz4money berkata...

Pekerja kontrak harus faham dengan ketentuan nasib pekerjaan mereka. Simpanan kecemasan sekurang-kurangnya bersamaan 3 hingga 6 bulan gaji perlu disediakan dalam menghadapi notis pemberhentian. Dengan ini, pekerja kontrak ini mempunyai masa 3 hingga 6 bulan untuk mendapatkan pekerjaan baru. Cuba tambahkan skil-skil baru keperluan masa kini seperti kemahiran ICT, berbahasa Inggeris dll.

pekerja kontrak berkata...

cakap banyak 2bz.lu fikirlah sikit kalau anak bini u pekerja kontrak.lebih2 lg anak u nanti????pekerja kontrak.....

SPS 17 berkata...

Aslmkm Dato'
saya sebagai pekerja kontrak iaitu Pegawai Khidmat Singkat sangat berterima kasih kerana memperjuangkan status kontrak kami. Saya benar-benar berharap agar kontrak kami dapat disambung 2 atau 3 tahun lagi dan kalau boleh...saya mewakili SPS dan pekerja kontrak lain juga berharap kami boleh diserap ke jawatan tetap.

Terima Kasih sekali lagi kepada Dato' khususnya dan CUEPACS am nya kerana memperjuangkan hak kami untuk berkhidmat dalam kerajaan.

simapati pada pekerja kontraks berkata...

20 ,000 tu ramai.Bagaimaana agaknya kerajaan nak serap pekerja kontrak ini dalam jawatan tetap.Moga ada rezeki buat mereka...sukar juga sekarang ni,guru lepasan UPSI pun masih ada yang nganggur,....
Kesian pekerja kontrak...mOGA Ceupacs BERJAYA dalam tuntutan memperjuangkan nasib pekerja kontrak.
SATU LAGI...PASTIKAN GURU KAFA MENDAPAT PEMBELAAN DAN NAIK GAJI.MEREKA YANG AJAR ANAK ANAK KITA ILMU AGAMA.

KELANTAN BIN MISKIN berkata...

2BZ4MONEY:

cakap tak pakai otak, pakai kotey bengkok ker???

simpanan banyak tu ko ingat cukup makan anak bini?

ko paham ker ketentuan rezaki ko sampai mana, setakat mana, banyak mana?

bangang!

Tanpa Nama berkata...

Pekerja kontrak harus bersedia dengan ilmu keusahawanan.
Makan gaji bukan satu satunya cara untuk dapat wang.
perlu ubah cara berfikir.Jangan terlalu mengharapkan kerajaan.

Datin Sri Zam ...

Tanpa Nama berkata...

IPTS pun rakyat malaysia juga dan pengundi juga, lagipun bukan semua pelajar ipts itu kelayakannya rendah demikian juga bukan semua pelajar ipta itu kelayakannya tinggi.

hidup umno berkata...

Hidup UMNO

masalah ini akan selesai jika anda berjuang melalui UMNO.

Tunggu apa lagi...JADILAH AHLI UMNO.

Tanpa Nama berkata...

buang mase je...mcm takde feed back je.. yg SPS akan di tukar gaji hari skim PSH (pekerja sambilan harian) gaji sikit.keje swasta je nampak gayenye.. kalau sekali pun jadi ahli UMNO belum tentu dapat ke jawatan tetap..

Tanpa Nama berkata...

Salam Dato,
Saya salah seorang pekerja kontrak yang telah 5 tahun bekerja secara kontrak, saya berharap kami dapat diserap ke jawatan tetap kerana terlalu banyak kerenah setiap kali untuk penyambungan kontrak, ada kala nya sampai 3 - 5 bulan gaji tertunggak menanti keputusan sambung kontrak. selepas mendapat kelulusan baru gaji kami di berikan semula...untuk tahun depan pula, proses akan menjadi lagi rumit, bila permohonan di hantar ke JPA, kami akan di bayar gaji PSH (pekerja sambilan harian) sementara menunggu kelulusan dari JPA... harap dapat lah di pertimbangkan supaya kontrak kami semua dapat diserap ke jawatan tetap

Tanpa Nama berkata...

Dato,
sampai bila status kami ini kontrak.knp perlu di ambil pekerja baru sedang kakitangan kontrak ini tahu melakukan kerja-kerja tersebut

Tanpa Nama berkata...

sebnarnya skill skil kami takdelah beza sangat dengan yang lain cuma nasib dan rezeki je kurang menyebelahi..penjawat awam lain pun ramai yang bermula dari bawah, mana lah ada manusia yang kuar kuar dilahirkan terus pandai wat kerja. .kadang kadang ada skill yang kami lebih tahu dari penjawat awam yang dah berbelas tahun berkhidmat. Jadi tak boleh la nak cakap kami kurang dari segi kemahiran kerja :) peace no war...

Tanpa Nama berkata...

telah sekian lama isu kontrak ini di mainkan.. tapi masih lagi sama juga..tiada jalan penyelesaian. kakitangan kontrak masih lagi kontrak sehingga 6/7 tahun, yang tetap, telah naik pangkat, yang baru sentiasa mencerca kakitangan kontrak, padahal yg buat semua kerja kakitangan yang baru ini adalah kaikitangan kontrak... mcm mana lah nasib kakitangan kontrak

TUMPANG BERJUANG SEKALI berkata...

DATUK 0MAR,

JANGAN LUPA JUGA UNTUK TERUS PERJUANGKAN KAKITANAGAN AWAM YANG DILANTIK KE JAWATAN BARU,DIBENAR BAWA FAEDAH KELAYAKAN CUTI TAHUN SKIM PERKHIDMATAN LAMA KE JAWATAN BARU.
INI SELARAS DENGAN SERUAN KERAJAAN AGAR PA MENERUSKAN PENGAJIAN DEMI MENINGKATAN KERJAYA.DUIT DAH DISEDIAKAN,TAPI KALAU HILANG CUTI TAHUN....DUA TIGA KALI JUGA NAK FIKIR KALAU SAMBUNG BELAJAR.
CUTI TAHUN SAYA KURANG 5 HARI .....

Tanpa Nama berkata...

2bz4money punya idea tu bagus.. ngam juga tapi dengan gaji penuh bagi SPS RM1,200 tidak cukup utk buat simpanan. Bayar kereta RM300, bayar PTPTN RM200, bayar bil semasa RM200, belanja rumah RM100, ibubapa RM200, budget belanja harian selama sebulan RM150, baki RM50. Itu perbelanjaan saya yang dah berkahwin, ada rumah sendiri dan belum ada anak. Bayangkan kalau dah kahwin, duduk rumah sewa, ada anak lagi.... Gaji suami RM900 (sebagai office boy). RM100 bayar kereta (dia jadi penjamin, org yg beli kereta tu tak bayar. Dah 4 tahun dia bayar bulan2 RM100 kat AmBank), RM200 utk ibubapa, RM200 hutang semasa, RM100 belanja harian, RM200 untuk belanja petrol sebulan baki RM100... Itu belum lagi kalau ada saudara mara yang datang rumah. Kena juga keluar belanja. Paling2 kami hanya dapat menyimpan di TH sebulan RM20-50/seorang. Belum lagi budget balik kampung lagi... Nak kumpul modal nak buat perniagaanpun tak lepas2... macamana tu...

siti berkata...

saya berharap dapat dilanjutkan tempoh perkhidmatan penolong pegawai tanah NT17 (pasukan petugas khas JKPTG)..disebabkan petukaran NT 17 kepada NT 27 yang memerlukan sijil dan diploma ukur tanah kami diberhentikan..kenapa tidak dibantu kami tukarkan jawatan penolong pegawai tanah kepada pembantu tadbir...sedangkan kami banyak pengalaman dalam bidang tanah niee,,tidak semua orang dapat menjalankan urusan tanah..saya sendiri mempunyai sijil dan diploma ukur tanah pun ditamatkan kontrak..MOHON BELAS EHSAN DARI PIHAK TUAN BANTU KAMI..

Tanpa Nama berkata...

pekerja kontrak silalah cari pekerjaan lain wlpun susah.. sy bekas pekerja kontrak yg telah tamat pd tahun lepas.. byk rayuan telah dibuat tp tiada respon so sediakan payung sebelum hujan

Tanpa Nama berkata...

Harap CUEPACS bela nasib kami pegawai Kontrak PTD JPA yang baru habis kontrak.. Kami ini sudahlah kecewa dengan janji-janji JPA... kini terpaksa menganggur pula.. Kenapa Kerajaan tak pertimbangkan pelanjutan kami..

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS perlu tegas perjuangkan nasib pegawai kontrak. Dahlah pengambilan dibekukan.. kini kontrak tidak dilanjutkan pula.. pikirlah kami juga ada keluarga.. Kalau Kerajaan boleh bagi serap GSTT.. kenapa jawatan kontrak lain tidak? Kesatuan sekerja perlu berjuang habis-habisan.. kami juga menyumbang kepada pembangunan negara...

Tanpa Nama berkata...

PETUGAS KONTRAK DR 2006

Bukan nk mintak belas kasihan..tp perjuangkan la nasib status jawatan kontrak..klu cuba pikir mcm mn memiliki kemudahn seperti awam tetap seperti pinjaman kereta, pinjaman peribadi, pinjaman rumah...rasa terseksa nk kumpul aset...jawatan kontrak nie xde faedah ape2..cuma di guna utuk melaksanan tugas yang rasa amat diperlukan oleh jabatan sahaja..bila dh xde kerja mula la ckp pekerja status kontrak nie mcm2...bila x perlu aje ...nk buang la ape la...skg nie kerja makin byk...yg kontrak nie la mati2an utuk naikan seruan jabatan...jabatan juga la dpt nama...kami nie dh mcm tersepit ditengah2..asal ade kesilapan sikit..mula lah SKT x cantik...markah x menarik...lepas 2..jabatan x sambung kontrak...

Tanpa Nama berkata...

salam dato,
saya seorang pekerja (COS) Pebantu am pejabat N1. kontrak saya tamat pada 31/12/11 hemmm.. telah berkhidmat dari 1/9/2006.. dari bujang dah berkahwin dan sekarang dah ada anak baru berumur 1tahun.. anak saya di ibaratkan permata negara seperti ape kata isteri pedana menteri kita.. tapi ape terjadi..? kontrak saya di tamatkan,tiada peyambungan seperti surat yg saya terima.. selain dari seorang pekerja saya juga seorang bapa kepada seorang anak dan juga seorang suami yang mencari nafkah untuk di beri kepada keluarga.. saya akan kehilangan kerja/mata pencarian tak lama lg..saya rungsing memikirkan tengtang hari yang mendatang segala tanggunngan yang perlu saya selesaikan seperti ape yang pernah saya lalui selama ini..berbelanjaan rumah,anak,kereta,sewa rumah,pinjaman peribadi lagi dengan isteri yang tidak berkerja hemmm... musnah segala..! pekara ini akan melibatkan bayak pihak bukan individu.. bagai mana keluarga saya.. bagaimana anak saya yang di ibaratkan permata negara tu...heemmmmmmm........ siapa tahu....?
dari saya wan@pkplnj

Tanpa Nama berkata...

sbb rmai sgt pembangkang kje gov. pdhal yg kat luar tu yg pro gov ramai lg yg nak kje gov...

Tanpa Nama berkata...

Undionah PR...

Tanpa Nama berkata...

Isu pekerja kontrak ni tak pernah selesai dari dulu, walaupun ada pihak yang memperjuangkan nasib mereka termasuk Cuepacs tapi apa tindakan yg telah Kerajaan ambil?Cuba sekali Kerajaan buat exercise bekukan semua pengambilan baru utk kakitangan awam dan dalam tempoh berkenaan buat tapisan utk kakitanagn kontrak mana yg memenuhi syarat yg ditetapkan diserap masuk, so dari situ barula Kerajaan boleh jawab dari sekian jumlah kakitangan kontrak, sejumlah ??? telah diserap tetap, at least ada usha dibuat utk mengatasi masalah ini...ni dibiar je masalah ini dari semasa ke semasa tanpa ada tindakan...kita dah zaman milenium semua tindakan kena pantas!!

KELANTAN BIN MISKIN berkata...

ceupacs ternyata GAGAL dalam usaha membantu PA kontrak!

guru2 GSTT senang2 jer dapat diserapkan.

cuepacs makan gaji buta!!!!

teruk!!!!!

Tanpa Nama berkata...

kelantan bin miskin ...anda silap..mereka yang berjuang dalam cuepacs tak dibayar gaji oleh sesiapa pun...kerja suka rela..demi memertabatkan pihak pekerja..anda yg paling TERUK..tak tau berterima kasih...tak reti bersyukur...

Tanpa Nama berkata...

Salam Dato'

Saya pekerja kontrak yang telah berkhidmat sejak tahun 2001. Sekarang kontrak (PS) Pekerja Sambilan, telah di tukar ke (PSH) Pekerja Sambilan Harian, yang ada dinyatakan di dalam pekelilingnya tempoh kami berkhidmat adalah 3 bulan sahaja. Walhal semasa kami masih (PS) tempoh berkhidmat kami adalah 1 tahun. Ini menambah kerumitan dalam proses penyambungan kontrak. kerja 3 bulan lepas tu menganggur 3 atau 4 bulan sebelum mendapat tawaran penyambungan kontrak. Tidak bolehkah dikembalikan tempoh tiap kontrak tu macam dulu, 1 tahun? Sekarang kami PSH ni hidup dalam tekanan hutang seperti ansuran kereta, bayar sewa rumah atau ansuran rumah, makan minum harian kami termasuk makan minum anak dan isteri. Semua yang saya sebutkan tu adalah keperluan hidup, bukannya kehendak semata-mata. Kalau rakyat di luar boleh di bantu, kenapa kami yang telah berkhidmat dengan kerajaan, tapi kerajaan tak bantu2 lagi kami? Hal ini saya tahu sudah bertahun-tahun di suarakan oleh pihak Cuepacs. Sanggupkah kerajaan biarkan hidup kami penuh dengan tekanan hutang disebabkan kami yang tidak beri perhatian? Yang kami minta tu adalah 1 'keperluan' bukannya kehendak.

Tanpa Nama berkata...

mana janji-janji kerajaan nak kurangkan pengangguran,cakap tak tunaikan.ingat sekarang senang nak cari kerja!!syarikat swasta semua suka ambil pekerja asing.tiap hari keluar berita kat TV pakatan pembangkang tak tunai janji,kerajaan pon sama!!selama ini saya sokong umno,dan sekarang saya akan sokong parti pembangkang.

PSH berkata...

Saya pon merupakan salah seorang dari PSH yang telah berkhidmat dengan kerajaan, bukan tiada usaha utk mencari kerja lain, tp tiada rezeki lagi. Cuma saya berharap pihak CUEPACS dapat membela nasib pekerja kontrak ini untuk diserap ke jawatan tetap. Jika keadaan kami sebegini pada harini, apa akan jadi pada anak2 bangsa yang lain di masa akan datang. Fahami keadaan kami.

Tanpa Nama berkata...

KAMI GOLONGAN GRED 52 DARI KUMPULAN PENGURUSAN DAN PROFESSIONAL (DARI SALAH SATU SURUHANJAYA PERKHIDMATAN), MASIH BERADA DITAHAP INI WALAUPUN TELAH BERKHIDMAT LEBIH 20 TAHUN AMATLAH BERTERIMA KASIH SEKIRANYA CEUPACS DAPAT MEMBERIKAN MAKLUMBALAS KESAN PEMILIHAN SBPA KEPADA KAMI.AMATLAH MENDUKACITAKAN BAGI SAYA KHUSUSNYA YANG MEMPUNYAI REKOD PERKHIDMATAN DAN PRESTASI YANG BAIK SERTA TELAH LULUS PTK, TANPA ALASAN KERAP "TERCICIR" DARI SENARAI KENAIKAN PANGKAT. ADAKAH KAMI DIANGGAP "TEPU" (SEDANGKAN PRESTASI KAMI ADALAH BAIK DAN MALAH CEMERLANG DARI GOLONGAN "JUNIOR" YANG MELANGKAUI KAMI, KESAN DARI PTK) ? HARAP CEUPACS DAPAT MENYUARAKAN BAGI GOLONGAN KAMI YANG BERPENGALAMAN DAN "STREET WISE" INI SEBAGAI GOLONGAN BERPENGALAMAN DIBAWAH SBPA YANG LAYAK UNTUK MENDAPATKAN KENAIKAN PANGKAT MELANGKAU. KAMI TIDAK DAPAT MENYUARAKANNYA KERANA KETUA JABATAN DAN SURUHANJAYA AKAN MENGANGGAP KAMI SEBAGAI "TROUBLE MAKERS", "VOCAL" DAN "SHOW OFF", MALAH MUNGKIN INILAH YANG MENYEBABKAN GOLONGAN KAMI DISENARAI HITAM ATAU TERCICIR DARI KENAIKAN PANGKAT. KAMI CUMA DAPAT BERHARAP SBPA AKAN BENAR-BENAR MEMBERIKAN MANAFAAT KEPADA GOLONGAN YANG BERINOVASI DAN BERANI MENGELUARKAN PANDANGAN DAN PENDAPAT. SUDAH SAMPAI MASANYA KERAJAAN MEMBERHENTIKAN KETUA JABATAN YANG MENGHALANG PERKEMBANGAN MINDA, TIDAK DAPAT MENERIMA KRITIKAN, MALAH SANGGUP MENGINAYA MEREKA YANG MEMPUNYAI PANDANGAN BERBEZA."NO BODY DARES TO SPEAK OUT AGAINST THEM BECAUSE THEY KNOW THEY WOULD BE AT THE MERCY OF THOSE IN POWER AND BE IN THEIR BAD BOOKS.WE CANNOT EVEN DARE TO AIR OUR GRIEVANCES.THOSE WHO SPEAK OUT WOULD BE IN THEIR BLACKLISTS, BEING MARKED AND CULTURE OF FEAR BE INSTILLED.THOSE PROMOTED ARE MOSTLY HIS OR HER YES MAN, WITH LESS SIGNIFICANT ACHIEVEMENTS EXCEPT PTK". KAMI AMATLAH BERHARAP TAN SRI KSN MELIHAT-LIHAT KETUA JABATAN YANG SEBEGITU CUAI DALAM MENILAI KEBOLEHAN PEGAWAI DAN MALAH BOLEH "MENCICIRKAN" NAMA MEREKA YANG LAYAK UNTUK KENAIKAN PANGKAT INI DIAMBIL TINDAKAN ATAU DINASIHATI BERHENTI SAHAJA DEMI KEMAJUAN NEGARA MALAYSIA TERCINTA.

Tanpa Nama berkata...

KAMI GOLONGAN GRED 52 DARI KUMPULAN PENGURUSAN DAN PROFESSIONAL (DARI SALAH SATU SURUHANJAYA PERKHIDMATAN), MASIH BERADA DITAHAP INI WALAUPUN TELAH BERKHIDMAT LEBIH 20 TAHUN AMATLAH BERTERIMA KASIH SEKIRANYA CEUPACS DAPAT MEMBERIKAN MAKLUMBALAS KESAN PEMILIHAN SBPA KEPADA KAMI.AMATLAH MENDUKACITAKAN BAGI SAYA KHUSUSNYA YANG MEMPUNYAI REKOD PERKHIDMATAN DAN PRESTASI YANG BAIK SERTA TELAH LULUS PTK, TANPA ALASAN KERAP "TERCICIR" DARI SENARAI KENAIKAN PANGKAT. ADAKAH KAMI DIANGGAP "TEPU" (SEDANGKAN PRESTASI KAMI ADALAH BAIK DAN MALAH CEMERLANG DARI GOLONGAN "JUNIOR" YANG MELANGKAUI KAMI, KESAN DARI PTK) ? HARAP CEUPACS DAPAT MENYUARAKAN BAGI GOLONGAN KAMI YANG BERPENGALAMAN DAN "STREET WISE" INI SEBAGAI GOLONGAN BERPENGALAMAN DIBAWAH SBPA YANG LAYAK UNTUK MENDAPATKAN KENAIKAN PANGKAT MELANGKAU. KAMI TIDAK DAPAT MENYUARAKANNYA KERANA KETUA JABATAN DAN SURUHANJAYA AKAN MENGANGGAP KAMI SEBAGAI "TROUBLE MAKERS", "VOCAL" DAN "SHOW OFF", MALAH MUNGKIN INILAH YANG MENYEBABKAN GOLONGAN KAMI DISENARAI HITAM ATAU TERCICIR DARI KENAIKAN PANGKAT. KAMI CUMA DAPAT BERHARAP SBPA AKAN BENAR-BENAR MEMBERIKAN MANAFAAT KEPADA GOLONGAN YANG BERINOVASI DAN BERANI MENGELUARKAN PANDANGAN DAN PENDAPAT. SUDAH SAMPAI MASANYA KERAJAAN MEMBERHENTIKAN KETUA JABATAN YANG MENGHALANG PERKEMBANGAN MINDA, TIDAK DAPAT MENERIMA KRITIKAN, MALAH SANGGUP MENGINAYA MEREKA YANG MEMPUNYAI PANDANGAN BERBEZA."NO BODY DARES TO SPEAK OUT AGAINST THEM BECAUSE THEY KNOW THEY WOULD BE AT THE MERCY OF THOSE IN POWER AND BE IN THEIR BAD BOOKS.WE CANNOT EVEN DARE TO AIR OUR GRIEVANCES.THOSE WHO SPEAK OUT WOULD BE IN THEIR BLACKLISTS, BEING MARKED AND CULTURE OF FEAR BE INSTILLED.THOSE PROMOTED ARE MOSTLY HIS OR HER YES MAN, WITH LESS SIGNIFICANT ACHIEVEMENTS EXCEPT PTK". KAMI AMATLAH BERHARAP TAN SRI KSN MELIHAT-LIHAT KETUA JABATAN YANG SEBEGITU CUAI DALAM MENILAI KEBOLEHAN PEGAWAI DAN MALAH BOLEH "MENCICIRKAN" NAMA MEREKA YANG LAYAK UNTUK KENAIKAN PANGKAT INI DIAMBIL TINDAKAN ATAU DINASIHATI BERHENTI SAHAJA DEMI KEMAJUAN NEGARA MALAYSIA TERCINTA.

Tanpa Nama berkata...

salam dato, sy baru jer tamat kontrak pd bulan 9 tapi sampai skrng belum lg dpt keputusan dr jpa dan sy telah berkhidmat selama 4 tahun skrng ni sy di bayar secara psh tapi di jabatan lain.sy harap pihak tuan dpt pertimbang kan nasib pekerja kontrak untuk menangung keluarga dan harap2 di serapkan tetap.

Tanpa Nama berkata...

sy pegawai khidmat singkat memohon agar dipertimbangkan semula penyambungan kontrak kami yang akan tamat 31 disember 2011...jasa anda amatlah kami perlukan....2b:klo setakat bercakap x menggunakan akal fikiran n tidak memikirkan masalah org lain~~baik xpayah bercakap...klo anda duduk di situasi kami skali pun~~anda pun akan mengalami situasi yang sama~~klo ckap pandang2 lah dulu keadaan sekeliling~~sekian wasalam

fahmi mohd nilam berkata...

kenapa ada pekerja kontrak di satu kementerian sudah di naikkan ke jawatan tetap tetapi kementerian lain masih menjadi pekerja kontrak... perlukah double standard? kami pekerja kontrak berkhidmat untuk negara sama dengan pekerja tetap. Peraturan pun kami ikuti seperti pekerja tetap. Perlulah ada pertimbangan untuk menyerapkan pekerja kontrak ke tetap setelah berkhidmat melebihi 5 tahun... bagaimanakah nasib perkerja kontrak seramai lebih 600 orang di RTM? Kami memerlukan bantuan melihat masalah kami dari pihak CUEPACS. Dijanjikan kontrak JPA bulan Mei lalu sehingga sudah dibuat medical check up. Sekarang lain pulak... di downgradekan lagi perkhidmatan kami dari artis berjadual ke piecemail.

fahmi mohd nilam berkata...

siapa lagi yang hendak pertahankan jawatan kontrak selain pekerja kontrak sendiri... Berusaha dahulu sebelum mengalah..

Tanpa Nama berkata...

SAYA SOKONG FAHMI....
SAPE LG NAK PERTAHANKAN NASIB KLU BUKAN KTA SENDIRI YG BERJAWATAN KONTRAK.. KITA SAME JER MCM TETAP TAPI KITA DI ANGGAP MACAM X BERGUNA.. KERAJAAN BANTU ORG2 SUSAH,ORG MISKIN,DAN LAIN2 YG SAME WAKTU DENGANNYA.. KENAPE KITA NI YANG BEKERYA DENGAN KERAJAAN NI DIA BUAT TAK NAMPAK JER..MACAM TAK WUJUD JER...HALAMAK..KITA NI BUKAN RAKYAT MALAYSIA KER..?????TOLONG LAH KITA NI ADA KELUARGA.. MEREKA PUN RAKYAT MALAYSIA JUGAK...
WAN@PKPLNJ

Tanpa Nama berkata...

tak perlu buka jawatan baru la...ambik trus kmi yg kontrak yg dh betahun ni.....

Tanpa Nama berkata...

saya berkhidmat dgn kpm sebagai peg nkra....keja mmg banyak untk menghidupkan nkra najib razak....kenang la budi kmi ni...

Tanpa Nama berkata...

2bz4money memang tak pakai otakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk pentingkan diriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Tanpa Nama berkata...

to;2bz4money,
halamak kawan cakap pandai lah weiii.. hang kan tahu dan kau bukan dalam keadaan kami sekarang ni... gaji x besar nak simpan duit ape kebenda abis anak@isteri x yah kasi makan,minum hemmm...? orang barjalan makan agin keluarga kami tengok jer.? cakap biar pakai otak..fikir dulu..bedol...
wan@pkplnj

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum...saya salah seorang bekas Pekerja Kontrak di Kementerian Dalam Negeri tidak berpuas ati kerna...selama menjadi pekerja kontrak di KDN...KWSP tidak dipotong...elaun2 apa xdpt...bila ditanya dgn bhgn Sumber Manusia kementerian..diugut hendak kerja ker nk elaun/ ptongan kwsp...bukankah setiap pekerjaan wajib dibuat caruman kwsp..knp KDN tidak laksanakan potongan kwsp ini...bukankah ini merugikan masa hdpn kami kerna caruman tidak banyak...sedangkan kerajaan terutama KWSP mencari sykt2 swasta yg tidak membuat caruman kwsp dan mengenakan denda terhadap sykt tersebut..sedangkan kerajaan sendiri tidak potong kwsp...ini tidak adil...

Tanpa Nama berkata...

Pekerja kontrak sering dianaktirikan oleh kerajaan. Walaupun jasa kami sama/lebih drpd penjawat awam tetap. Kerajaan sepatutnya mengamalkan sikap berkecuali jgnlah kami dijadikan "punching bag / scape goat" dalam agenda politik. Pihak Pakatan baru berura2 mengecilkan penjawat awam, kami pula dijadikan mangsa tanpa mengira sumbangan kami. Kerajaan harus sedar pihak Pakatan ada strategi mereka sendiri yg dirancangkan oleh "think tank" mereka dalam apa2 platform mereka tetapi ... di manakah "think tank" kerajaan yang kononnya terpilih "creme of the creme" oleh SPA, yang tidak mampu berfikir, yg boleh mengeluarkan idea yg sebegini? Biarlah politik di arena politik...

Tanpa Nama berkata...

kita luahkan lg... suarakan nasib kita cita jer ape nak ckp.... kita keja x kira ape pun.. tapi masih lg kontrak kenapa nak ambil pekerja baru sedangkan kita dah kerja dah lama... habis madu sepah di buang... ape kurang kita..? keja same jer macam tetap.. kenape???????...
kerajaan buta ke ape kita ni perlu di bantu...
kita tahu segala perjalanan di dalam kerajaan.. duit kerajaan banyak ape x boleh bayar gaji kita ke...?? bagi kat org luar boleh kenape kita yang berkhidmat untuk kerajaan tidak di bantu....????????????????????????? saya tahu mereka yang tetap ni telah duduk di kerusi yang selesa tiada sape yang boleh mempersoalkan kedudukan mereka... mereka pun tidak tahu keadaan&perasaan kita sebagai pekerja kontrak...
wan@pkplnj

utuk perhatian berkata...

salam 1 malaysia....

sepetutnya kerajaan kene adil.....kenapa guru contract for service boleh diserap menjadi guru tetap n diberi latihan utk menjadi gu...kenapa "cfs"bagi jawatan lain xder peluang utk ditetapkan yer...bagi peg tadbir,pen peg tadbir,pembantu tadbir contract for service khususnya dlm kpm.....mereka diberi tugasan yang sama seperti pekerja tetap yang lain....DAN di kementerian lain...sepatutnya kerajaan kene adil ..peluang diberi sama rata...tiada ruginya berbuat demikian,malah doa kesyukuran dipanjatkan atas pembelaan nasib pekerja kontrak macam kami nih atas perhatian kerajaan.....

Tanpa Nama berkata...

Salam. Harap Cuepacs tidak sama sekali melupakan untuk memperjuangkan nasib pekerja kontrak yang akan tamat hujung bulan ini di samping memperjuangkan isu SBPA yang hangat di perkatakan sekarang.

Tanpa Nama berkata...

hari ni dah 22 dis 2011..kami pekerja2 kontrak/sps masih menunggu jawapan nyer.contohnya kalu saya tidak disambung mcm mana saya nak sara hidup dan keluarga.kenapa harus dipertikaikan kakitangan kontrak/sps ini???kami juga seperti kakitangan awam yg lain..hy bezanya kontrak dan tetap jer.///

Tanpa Nama berkata...

lagi beberapa hari je kontrak kami akan tamat,tetapi tiada kata putus lg dr mana2 pihak...ape nasib kami sekiranya kontrak kami tidak disambungkan...

Tanpa Nama berkata...

lagi beberapa hari je kontrak kami akan tamat,tetapi tiada kata putus lg dr mana2 pihak...ape nasib kami sekiranya kontrak kami tidak disambungkan...

Tanpa Nama berkata...

malangnya nasib kira-kira 20,000 pekerja kontrak/sambilan bila tidak disambung lg...

Tanpa Nama berkata...

menghitung hari sahaja.. tiada kata putus lg.. agaknya kita ni bukan manusia agak nya..atau agak2 kita ni hanya anjing kurap jer yang meyemak kat pejabat yang hanya tinggal beberapa hari lg nak di tamatkan kontrak.. kita ni pendatang x ada ic agaknya.. anak&bini kat rumah tu kita kasi makan pasir jer.. x lame lg nak pilihanraya..? kerajaan wat macam ni kat kita setelah penat kita berkhidmat utuk negara.. kerajaan kita amat disegani atas keperhatinan kerajaan membantu negara2 yang mengalami masalah, tapi persoalan di sini sekarang kita pekerja kontrak,yang berkhidmat untuk kerajaan yang akan tamat kontrak beberapa hari lg ni.. akan menempuh perbagai masalah kehidupan tidak lama lg.. ape ke susah sangat.. kita boleh bantu negara japan masa bencana melanda tempoh hari.. tapi kita sekarang ni tidak dapat di bantu..? macam menyusukan anak monyet di hutan anak sendiri di rumah kebuluran... susah sangat ker.?jawatan dah di bekukan sampai hujung tahun ni..kekosongan jawatan dalam kerajaan banyak bagi lah kat kita yang dah lama berkhidmat sebagai pekerja kontrak.. contoh lah pejabat saya (pejabat kementerian pelancongan malaysia negeri johor) sebesar pejabat tiada pembantu am pejabat.. buat masa ni saya masih ada untuk melakukan tugas2 PAP tu sehingga tamat kontrak nanti tapi sekarang ni di pejabat selain melakukan tugas PAP saya juga adalah pemandu ke2,kekadang membantu tugas2 urusetia untuk acara2 pejabat,dan terlibat membantu bahagian pelesenan dalam operasi2 penguatkuasaan.. keja banyak tahap dewa.. ape salah kasi jer jawatan tu kat saya.. bila saya tanya pada pegawai atasan termasuk pegawai dari HQ sendiri(kementerian pelancongan malaysia) mereka jawab tiada waren perjawatan utk pejabat negeri.. apa guna pejabat besar yang keja memang banyak utk pembantu am pejabat tapi x ada.. mane ada pejabat punya besar x ada pembantu am pejabat... pakai otak lah.. kelakar lah... saya kan marah kat kerajaan tapi adakah ini adil.. kami ni manusia ada keluarga kami pun nak hidup.. ni lah keadaan sebenar saya sekarang.. saya amat gembira dan kerja ni dah sebati dalam hidup saya,ini lah rezki yang saya bawa balik utuk keluarga saya... tolong lah kami..
WAN@PKPLNJ

Tanpa Nama berkata...

Kepada Presiden Cuepacs, kami pekerja kontrak ingin bertanya, apa status kami tahun depan? Tinggal seminggu je lg kitaorg keje. Kalau xde apa2 update, bagitau la. Kl terlupa nak hightligt sbb dok sibuk sgt dgn SBPA, delete ja article ni. Buat sakit hati je

Tanpa Nama berkata...

Mana jaminan CUEPACS? tinggal lagi 4hari sebelum kontrak kami ditamatkan? JANJI TINGGAL JANJI?

pekerja kontrak sps berkata...

kmi masih mengharapkan berita yang baik.semoga permintaan kmi tidak di pinggirkan..masih menanti jawapan.semoga berita baik yang akan kmi dapat.untuk minggu yang terakhir ini..:)terima kasih

Tanpa Nama berkata...

treasury dh keluarkan surat mengatakan kontrak yg tamat hujung tahun ni disambung sehingga tahun depan 31 disember 2012...

Tanpa Nama berkata...

KALAU ADA SURAT???KENAPA SAYA BELUM TERIMA APA2 SURAT DR ATASAN LG??TGGL 3 HARI JER LG NAK TAMAT KONTRAK??NAK MAKAN APA ANAK DAN ISTERI SAYA??HANYA SAYA SEORG YG BERGANTUNG HARAP PADA PEKERJAAN INI??TOLONGGGGGGGGGGGGGGLAHHHHHHHHHHHHHH/!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Moga ada keajaiban dlm masa 3 hari jer lg ni!!!!

Tanpa Nama berkata...

sekadar kongsi nasib...Saya pun staf kontrak yg akan tamat kontrak lagik 3 ari jer nih ha..huhu..nak duduk xkena,berdiri xkena,baring lagik la xkena..ketar2 seluruh badan nih mengenang minggu depan nih dah RASMI jd penganggur..

Tanpa Nama berkata...

cube bukak laman web www.treasury.gov.my..
kt situ diorg dh keluarkan surat untuk penyambungan contract sps..
sy bru terima surat penyambungan dr kementerian.

Tanpa Nama berkata...

JANJI tak serupa BIKIN.."aper la janji2 CEUPACS nie..ker dah kena sogok dengan pegawai atasan..AMANAH dan JANJI mu itu kami pekerja kontrak tuntut sampai ke padang masyar.. (jgn pandai nak berjanji kl dah tau tak dapat ditunaikan)...kita lihat sehingga 31hb-12-2011.."banyak bahu2 yang berat memikul dosa kepada janji2nya".

Tanpa Nama berkata...

Salam Dato'...
saya pun menwakili kepada rakan2 yang berstatus kontrak kerana saya pun rasa mcm rakan2 saya...SAYA PUN KONTRAK JGK SEDANGKAN DAH BERKHIDKMAT SELAMA 6 TAHUN DAH..dari zaman x kahwin,dh ada suami n dah ada baby punnn....tpi masih kontrak lg....NAPE KMI X LEH BGI KE TETAP sedangkan GSTT dapat serap ke tetap dengan syarat GSTT kna berhidkmat selma 2 thun ke atas..mudahnya syarat depa ke serap tetap...kursus pun setahun setengah ja....apalah nasib kmi Dato' bla ditamatkan kontrak..terbyang pada fikiran sya apa akan jadi ngn kami nie mana nak byar kereta,loan pendidikan,kepda ibu bapa g,makan minum lg.....FIKIRLAH DATO'..makasih...

KEPADA 2bzmoney....kita manusia perlu ada simpanan kecemasan apabila menhadapi penamatan perhidkmtan kontrak tetapi ngan gaji x sampai rm1500 mana lepas nk simpn bnyak2..mana nk byar kereta,pengasuh,lampin,susu anak...kalo wife x keje lg la bnyak tangunggan......ckap memang senang..mata memandang berat lg bahu memikul...sebelum berkata2 teliti dahulu apa yang 2bzmoney ckapppp....

Tanpa Nama berkata...

SEMUA ORANG SIBUK MEMPERKATAKAN SBPA,MEMBAIKPULIH KELEMAHAN DAN KEKURANGAN SBPA,MEMPERJUANGKAN NASIB KAKITANGAN AWAM..TAPI KAMI PEKERJA KONTRAK AKAN TAMAT BEBERAPA HARI LAGI..TAK ADA PUN KAMI DENGAR KHABAR2 YANG GEMBIRA..GURU SANDARAN DISERAP TETAP LAH PULAK,TAPI PEKERJA KONTRAK DI KEMENTERIAN PELAJARAN KHASNYA DAN SEMUA PEKERJA KONTRAK DI PELBAGAI SEKTOR XPULAK DISERAP??MANA DIA RAKYAT DIDAHULUKAN,MANA DIA KURANGKAN PENGANGGURAN..MANA DIA MERINGANKAN BEBAN RAKYAT...DALAM KEGHAIRAHAN BER SBPA,INGATKAN NASIB KAMI PEKERJA KONTRAK YANG DI ANAKTIRIKAN..

Tanpa Nama berkata...

sekadar kongsi nasib..saya hanya tinggal 5jam sahaja dari sekarang sebelum bergelar PENGANGGUR nih..huhu..tolonggggg..

Tanpa Nama berkata...

hari ini, baru dpt call dr HQ, kontrak confirm ditamatkan...apalagi 20000 kakitangn kontrak yg tidak dilanjutkan kontrak.mari kita usahakan sesuatu.persatuan,maybe?kita buat kertas kerja untuk entrepreneurship or whatsoever yg boleh mendatangkan keuntungan,mohon biaya dr kerajaan.then,kalau x dapat jugak,inilah masanya kta highlight peranan kita dlm politik...kasi gegar sikit...

Tanpa Nama berkata...

SALAM DATO'/DATIN
BERTAHUN BEKERJA/BERKHIDMAT SEBAGAI SPS ELAUN TIDAK ADA KWSP TIDAK ADA.HINA SANGATKAH GOLONGAN SPS NI? SEDANGKAN PATI KERJA BURUH PUN ADA KWSP NI KERJA SPS HABUK SAJA YANG DAPAT..DAHLAH DITAMATKAN KERJA..MACAM NAK BAYAR PTPTN?.DIMANAKAH LETAKNYA SLOGAN 1 MALAYSIA YANG SERING DIHEBOH-HEBOHKAN?
KERAJAAN LANGSUNG TAK MENGENANG BUDI... BERTAHUN-TAHUN BERKIDMAT LANGSUNG TIDAK DILANTIK KE JAWATAN TETAP?..WAHAI RAKAN2 SPS YANG MENERIMA NASIB YANG SAMA MARILAH KITA BERSAMA MEMBALAS TINDAKAN INI DI PRU 13 BIAR DIORANG TAHU..

Tanpa Nama berkata...

kawan 2 yang senasib,klu perasan dah banyak comen saya dlm ni... mari kita bersatu berbuat sesuatu kita hujudkan persatuan kita berhubung memikirkan sesuatu.. memang dah dengan rasmi kita tidak disambung kontrak.. kawan tertekan sekarang rasa nak wat ape saja biar org2 kat luar tahu ngan keadaan kita DI ANAK TIRIKAN,MCM PENDATANG ASING bila kerja bagus2 pun masih ditendang kenapa susah sangat ker dah memang kerja tu ada bagi jer lah kat kami yang kontrak ni x yah mik org baru... pilihan raya dah nak dekat.. kami ada keluarga lah oiii.... x pakai otak ker.. marah mmg marah,geram,sedih ngan kerajaan ni mereka yang kat atas2 tu pin manusia,ape kami ni alien ape..? jom kita bersatu...!
ape kata kita berkumpul meluah kan rasa..? anda yang senasib ngan saya setuju x...?
WAN@PKPLNJ
irwan_bigbear@yahoo.com.my
fb pun ada...

Tanpa Nama berkata...

SEGAMAT 25 Okt. - Kerajaan tidak bercadang untuk menamatkan perkhidmatan kakitangan awam yang berkhidmat secara kontrak menjelang akhir tahun ini seperti didakwa oleh Kongres Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS), kelmarin.

Sehubungan itu, Menteri Sumber Manusia, Datuk Dr. S. Subramaniam menyifatkan kenyataan Presiden CUEPACS, Omar Osman bahawa 50,000 kakitangan awam kontrak akan ditamatkan perkhidmatan, sebagai tidak tepat.

"Perkara ini telah dibincangkan dalam Kabinet dan kementerian telah menjelaskan bahawa kenyataan itu adalah tidak tepat.

"Kerajaan sebaliknya tidak mempunyai rancangan untuk menamatkan kontrak kakitangan awam yang berkhidmat buat masa sekarang," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas majlis penyampaian faedah Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso) dan pendermaan mesin dan geran hemodialisis yang keseluruhannya bernilai hampir RM500,000 di sebuah hotel di sini, semalam.

Kelmarin, Omar dipetik sebagai berkata, kira-kira 50,000 kakitangan awam yang berkhidmat secara kontrak mungkin ditamatkan perkhidmatan mereka menjelang akhir tahun ini berikutan kekangan kewangan kerajaan.

Menurut Subramaniam, kerajaan pada masa yang sama akan memastikan tiada pemberhentian perkhidmatan di semua agensi kerajaan dan swasta di negara ini.

"Negara kita masih boleh bertahan (menghadapi kekangan kewangan) dan ketika ini masih tiada tanda akan berlaku penamatan kontrak kakitangan awam dan swasta seperti di negara-negara lain.

"Kita akan berbincang dengan mana-mana syarikat yang mempunyai masalah sehingga mungkin menamatkan perkhidmatan antaranya Penerbangan Malaysia (MAS) dan Panasonic supaya tidak berlaku sebarang penamatan kontrak," katanya.

dipetik dari website Kementerian Sumber manusia.
links : http://www.mohr.gov.my/index.php?Itemid=161&id=815&option=com_content&task=view


Mana pergi janji Tu?...
Mana pergi slogan 1Malaysia yang seringkali dilaung-laungkan? GSTT baru setahun jagung dapat diserap masuk ke jawatan tetap..PT dh berkidmat sampai berbelas-belas tahun tidak diserap? Jangan lupa wahai kerajaan...PRU13 nanti Tahulah nasib kamu orang...wahai rakan -rakan yang senasib ...fikirlah kita mampu membuat perubahan di PRU13...

Tanpa Nama berkata...

GSTT ni kan NUTP dok fight memanjang....tambahan depa ni semboyan politik....kita ni yang kontrak pangkat kecik2, ad-hoc semacam tu ada ka nak tolong fight....menteri dalam mayasia ni nayak testis kecik..penakot plak tu...mcm mana nak juang tuk kita....kena cari menteri yang subversif sikit,,,,

ContractForService berkata...

As-Salam Y.Bhg Dato',

Harap kata-kata jaminan untuk perjuangkan nasib pekerja kontrak dapat dilaksanakan bukan hanya setakat berkata2 sahaja!

Tanpa Nama berkata...

sudah lah kerajaan tipu ar..
wan@pkplnj...

Tanpa Nama berkata...

isu nak serap pekerja kontrak ni tak selesai selagi JPA/SPA sendiri pilih kasih. Baru² saya telah lulus Exam PTD dan telah pun melalui PAC pada November yang lalu. keputusan baru² ni menyatakan saya gagal. oleh itu saya dengan rendah diri telefon SPA tanya kenapa saya gagal agar pada masa akan datang saya tahu kelemahan dan berusah untuk membuat persiapan lebih rapi. namun begitu, pegawai yang menjawab panggilan tu bagi jawapan yang saya rasa amat double BANGANG dalam sejarah wujudnya Malaysia ni..Antara jawapan tersebut ialah.

1. YANG LULUS PAC RATA² MEMPUNYAI KABEL MENTERI.
2. YANG LULUS ADALAH ANAK PTD.
3. ADA JUGA SAUDARA MARA YANG TOLONG BAGI LULUS.

jadi pada pendapat saya, kalau nak tetap, jangan harap la kalau ini yang JPA terap kan. jawatan yang ada kat JPA/SPA tu adalah jawatan turun temurun yang diwarisi dan kebanyakkan adalah kabel menteri dan kenalan² rapat. Saya ingin mengucapan SYABAS dan TAHNIAH buat kerajaan malaysia kerana telus dalam hal ini. Terima kasih.

syor saya kepada Dato' Presiden CUEPACS ialah:

1. SYORKAN KEPADA JPA SUPAYA LETAKKAN SYARAT MESTI ADA KABEL MENTERI DAN WAHYU AGONG DALAM SYARAT PERMOHONAN.
2. BUKA 1 UNIT KABEL MENTERI SUPAYA SENANG KAMI NAK MOHON KERJA TETAP
3. SYORKAN KEPADA JPA/SPA SUPAYA TIDAK MENGIKLANKAN DALAM PAPER SEBAB BUANG MASA KEPADA KAMI YANG MEMOHON. DAH TENTU JAWATAN ITU DIISI SEBAB CALON DAH ADA. TOLONG BUANG SIJIL ISO TU JUGAK. WAYANG SEMATA-MATA.
4. BAK KATA KPPA DALAM 1 MESYUARAT YANG SAYA HADIRI, KAMI YANG KONTRAK INI ADALAH IBARAT DADAH. SENTIASA NAK LAGI. KALAU KAMI DIBARAT DADAH, MAKA KAMI NI IBARAT MUSUH UTAMA KERAJAAN YANG PERLU DIBANTERAS. OLEH ITU, DATO' BOLEH LA SYORKAN KAMI NI YANG 20K NI BERENTI JE.

TERIMA KASIH DAUN KELADI DATO' PRESIDEN CUPACS.

Tanpa Nama berkata...

2bzmoney: May god bless u....dah lama i kerja kontrak as artis berjadual.....pernah nk buat business tau dek bos di ugutnya berenti kerja...bos besar aku plak tu ank menteri@ ambil exam 44 x lulus just jadi pemangku 44 jer(walaupun dia masuk guna cable ..kwn2 seangkatan dgnnya pun lulus 44 tp dgn kelayakan sebenar) so dia boleh buat apa dia suka dgn alasan dia nk menteri .n baik dgn KP...OMG,,,,,suka tiap2 hari ugut org bawah dia......semua org bawah dia dia kata mkn duit haram.....dia kata lagi sbb bapak dia menteri jadi duit bapak dia mkn tak habis.....hahaha...this is the typical malay yg mana dia rasa semua org bawahan nya tuh memang semua org yg miskin excpecially pekerja kontrak,(MCM org bwh dia x tau yg dia tuh mkn duit haram...sign je dpt duit dr kontraktor..(kontraktor tu sendiri bgtau org bwh dia) what a shameless,,, by the way...i pekerja kontrak ...skrg masih sambung phd dgn duit yg i tabung slama i kerja kontrak 8 tahun (2 thn sebelum kontrak i dah berpangkat manager di sebuah company cina) tp sbb i suka n minat kerja ni dan dgn juga janji2 manis bos i yg kami semua akan diserap ke jawatan tetap tinggal kosong setelah 7 tahun kerja kontrak dgn kerajaaan) ....i dgr org kata nk kerja kerajaan kena sokong umno...i puteri umno.. i balik kg melaka sbb nk undi umno...nasib sama jerrrrr.tak tau lah tahun nih i akan balik kg lagi untuk mengundi atau tak...i rasa kalau kontrak kami yg dah sampi kat JPA tu x da jawapan...im sure kwn2 kontrak i semua tak pergi mengundi...sbb diorg pun dah lama rasa tertipu....dgn janji manis....kwn2 i bukannya x berpelajaran tp kalau di ikut rate diorg skrg boleh smpi gred 52...tapi sbb diorg nih sgt2 x memilih kerja tetap jer kerja gred 27. sehingga lebih 15 tahun...fikir2 kan lah...oh ya..ada org kata penjawat awk yg fresh boleh buat kerja...kami tunggu gak bila skill diorg nk keluar,...3 tahun tunggu. tapi x keluar2...x tahu kerja x nk bertanya harap org suap kat mulut..tapi tetap nk suh org panggil dia bos..(kalau mcm tu baik g blajar kat kolej lebih skit kasi pandai)...kalau pekerja kontrak ada skill x sampai sebulan...how come? sbb pekerja kontrak buat kerja bukan je sbb kerja semata2..tapi utk diri sendiri...kerajaan harus pk kan lah yang terbaik....dan patutnya kalau rasa bos yang tak perform tu tukarkan kat unit lain....jgn duduk satu unit nanti otak diorg x jalan....asik buat benda yg sama.jadi beku plak nanti kankan...:) tp untuk pekerja kontrak allah tu maha kaya..kalau bukan rezeki u all dgn kerajaan mungkin ada di luar sana....u ollss dah ada pengalaman banyak...so gunakan itu sebaiknya...may god bless all of us..amin..:)

Tanpa Nama berkata...

2bzmoney: May god bless u....dah lama i kerja kontrak as artis berjadual.....pernah nk buat business tau dek bos di ugutnya berenti kerja...bos besar aku plak tu ank menteri@ ambil exam 44 x lulus just jadi pemangku 44 jer(walaupun dia masuk guna cable ..kwn2 seangkatan dgnnya pun lulus 44 tp dgn kelayakan sebenar) so dia boleh buat apa dia suka dgn alasan dia nk menteri .n baik dgn KP...OMG,,,,,suka tiap2 hari ugut org bawah dia......semua org bawah dia dia kata mkn duit haram.....dia kata lagi sbb bapak dia menteri jadi duit bapak dia mkn tak habis.....hahaha...this is the typical malay yg mana dia rasa semua org bawahan nya tuh memang semua org yg miskin excpecially pekerja kontrak,(MCM org bwh dia x tau yg dia tuh mkn duit haram...sign je dpt duit dr kontraktor..(kontraktor tu sendiri bgtau org bwh dia) what a shameless,,, by the way...i pekerja kontrak ...skrg masih sambung phd dgn duit yg i tabung slama i kerja kontrak 8 tahun (2 thn sebelum kontrak i dah berpangkat manager di sebuah company cina) tp sbb i suka n minat kerja ni dan dgn juga janji2 manis bos i yg kami semua akan diserap ke jawatan tetap tinggal kosong setelah 7 tahun kerja kontrak dgn kerajaaan) ....i dgr org kata nk kerja kerajaan kena sokong umno...i puteri umno.. i balik kg melaka sbb nk undi umno...nasib sama jerrrrr.tak tau lah tahun nih i akan balik kg lagi untuk mengundi atau tak...i rasa kalau kontrak kami yg dah sampi kat JPA tu x da jawapan...im sure kwn2 kontrak i semua tak pergi mengundi...sbb diorg pun dah lama rasa tertipu....dgn janji manis....kwn2 i bukannya x berpelajaran tp kalau di ikut rate diorg skrg boleh smpi gred 52...tapi sbb diorg nih sgt2 x memilih kerja tetap jer kerja gred 27. sehingga lebih 15 tahun...fikir2 kan lah...oh ya..ada org kata penjawat awk yg fresh boleh buat kerja...kami tunggu gak bila skill diorg nk keluar,...3 tahun tunggu. tapi x keluar2...x tahu kerja x nk bertanya harap org suap kat mulut..tapi tetap nk suh org panggil dia bos..(kalau mcm tu baik g blajar kat kolej lebih skit kasi pandai)...kalau pekerja kontrak ada skill x sampai sebulan...how come? sbb pekerja kontrak buat kerja bukan je sbb kerja semata2..tapi utk diri sendiri...kerajaan harus pk kan lah yang terbaik....dan patutnya kalau rasa bos yang tak perform tu tukarkan kat unit lain....jgn duduk satu unit nanti otak diorg x jalan....asik buat benda yg sama.jadi beku plak nanti kankan...:) tp untuk pekerja kontrak allah tu maha kaya..kalau bukan rezeki u all dgn kerajaan mungkin ada di luar sana....u ollss dah ada pengalaman banyak...so gunakan itu sebaiknya...may god bless all of us..amin..:)

Tanpa Nama berkata...

2bzmoney: May god bless u....dah lama i kerja kontrak as artis berjadual.....pernah nk buat business tau dek bos di ugutnya berenti kerja...bos besar aku plak tu ank menteri@ ambil exam 44 x lulus just jadi pemangku 44 jer(walaupun dia masuk guna cable ..kwn2 seangkatan dgnnya pun lulus 44 tp dgn kelayakan sebenar) so dia boleh buat apa dia suka dgn alasan dia nk menteri .n baik dgn KP...OMG,,,,,suka tiap2 hari ugut org bawah dia......semua org bawah dia dia kata mkn duit haram.....dia kata lagi sbb bapak dia menteri jadi duit bapak dia mkn tak habis.....hahaha...this is the typical malay yg mana dia rasa semua org bawahan nya tuh memang semua org yg miskin excpecially pekerja kontrak,(MCM org bwh dia x tau yg dia tuh mkn duit haram...sign je dpt duit dr kontraktor..(kontraktor tu sendiri bgtau org bwh dia) what a shameless,,, by the way...i pekerja kontrak ...skrg masih sambung phd dgn duit yg i tabung slama i kerja kontrak 8 tahun (2 thn sebelum kontrak i dah berpangkat manager di sebuah company cina) tp sbb i suka n minat kerja ni dan dgn juga janji2 manis bos i yg kami semua akan diserap ke jawatan tetap tinggal kosong setelah 7 tahun kerja kontrak dgn kerajaaan) ....i dgr org kata nk kerja kerajaan kena sokong umno...i puteri umno.. i balik kg melaka sbb nk undi umno...nasib sama jerrrrr.tak tau lah tahun nih i akan balik kg lagi untuk mengundi atau tak...i rasa kalau kontrak kami yg dah sampi kat JPA tu x da jawapan...im sure kwn2 kontrak i semua tak pergi mengundi...sbb diorg pun dah lama rasa tertipu....dgn janji manis....kwn2 i bukannya x berpelajaran tp kalau di ikut rate diorg skrg boleh smpi gred 52...tapi sbb diorg nih sgt2 x memilih kerja tetap jer kerja gred 27. sehingga lebih 15 tahun...fikir2 kan lah...oh ya..ada org kata penjawat awk yg fresh boleh buat kerja...kami tunggu gak bila skill diorg nk keluar,...3 tahun tunggu. tapi x keluar2...x tahu kerja x nk bertanya harap org suap kat mulut..tapi tetap nk suh org panggil dia bos..(kalau mcm tu baik g blajar kat kolej lebih skit kasi pandai)...kalau pekerja kontrak ada skill x sampai sebulan...how come? sbb pekerja kontrak buat kerja bukan je sbb kerja semata2..tapi utk diri sendiri...kerajaan harus pk kan lah yang terbaik....dan patutnya kalau rasa bos yang tak perform tu tukarkan kat unit lain....jgn duduk satu unit nanti otak diorg x jalan....asik buat benda yg sama.jadi beku plak nanti kankan...:) tp untuk pekerja kontrak allah tu maha kaya..kalau bukan rezeki u all dgn kerajaan mungkin ada di luar sana....u ollss dah ada pengalaman banyak...so gunakan itu sebaiknya...may god bless all of us..amin..:)

Dein berkata...

SAYA RASA KITA KENA TUBUHKAN PERSATUAN KITA SENDIRI UNTUK MENGATASI MASALAH PEKERJA PEKERJA KONTRAK.

SAPA SUDI VOLUNTER...

Dein berkata...

kita keluarkan memo dan minta tandatangan semua kakitangan kontrak pastu serah kat PM, KPPK, SPA, JPA, MOF supaya mendengar rintihan kita.

Ok tak idea ni...

Tanpa Nama berkata...

Salam..

2bz4money..cakap pandai, cuba duduk di tempat kami??!!

Saya mintak sgt la cuepacs perjuangkan lagi nasib pekerja kontrak nie..dah bertahun2 tunggu berita tapi hampeh..sebelah mata pon PM x pandang, inikan pula nak ambil kisah..cuepacs kena bertegas bantu kami. Kenapa jawatan lain senang je kerajaan tetapkan? Buat kerja sama mcm org tetap, malah lebih lagi. Kalo org tetap cuti or kursus, org sambilan nie lah yg kene cover. Sebab tu org kontrak lagi byk pengalaman. Kalau ambil org baru pon bukan semua tau buat keje, failing pon xtau..nak kena ajar semua. Next month kontrak saya habis..saya dah berkhidmat kat kementerian dah 5 tahun. Td baru call HR..HR kata penyambungan akan diberitahu kelak dan kalo xde ape2 berita tu maknanya kontrak dah tak sambung. Apekah?? Bgtau mcm tu je? Kalo ye x sambung..bgtau awal. Senang org nak cari kerja lain..ingat sehari je da boleh dpt keje? Bulan 4 nak kawin. Masalah besar.


CUEPACS..TOLONGKAN PERJUANGKAN NASIB PEKERJA KONTRAK SEBELUM PRU NIE. PEKERJA KONTRAK NIE RAMAI..SEBAB2 MCM NIE JUGAK BUAT ORG KECEWA DGN KERAJAAN. Peace!

Tanpa Nama berkata...

HEHEHE....AKU DAH ABIS KONTRAK 31/12/2011 SAMPAI SEKARANG NI AKU X DAPAT KEJA LG.. KEJA MMG BANYAK TAPI GAJI DIA KECIK KAN MEMILIH TAPI AKU NI BANYAK TANGGUNGAN NI PINJAMAN PERIBADI PUN DAH X BAYAR TUNGU JER LAH BANK CALL,KETA LG SIB BIK MOTO X ADA UTANG,ANAK KECIL PAMPERS&SUSU LG.. NI BINI BARU JER SEMINGU DAPAT KEJA... HADOIII PM CAKAP LEBIH ARRR.. KONON JAGA KEBAJIKAN RAKYAT JAGA PEKERJA KERAJAAN&SWASTA SUDAH LAH KITA NI DI TENDANG SELAMBER JERR... LG NAK PRU13 SUDAH LAH..... PEJUANG JER LAH SBPA BUANG JER PEKERJA KONTRAK ... MMG BETUL CKP DEIN KITA TUBUH PERSATUAN KITA BERSUARA BIAR SEMUA ORG TAHU INGAT KERAJAAN NI BAIK SANGAT KER.. SUDAH LAH ASIK JAGA TEMBOLOK SENDIRI KITA KEJA BAGUS2 JAGA NAMA BAIK KEMENTERIAN APE KITA DAPAT KENA TENDANG ADA LAH SKNG NI KEJA PON X ADA.. RASA DIRI NI X GUNA... KONON BAYAR GANJARAN NEEEHHH KEJA BAGAI NAK GILA KONON BOLEH DAPAT TETAP HUJUNG2 ABOK PU X ADA GANJARAN PON LEBIH KURANG RM400 JER DARI TAHUN 2006-2009,2010-2011 RM400 JER,BAYAR KETA PUN CUMA CUKUP UNTUK SEBULAN.. SUDAH LAH AKU RASA KERAJAAN NI MMG MACAM BINATANG BEBETUL X ADA OTAK...
WAN@PKPLNJ

Tanpa Nama berkata...

hari ini SBPA diumumkan.. syok betul pegawai tetap naik gaji.. bukan aku nak dengki..dah rezeki depa..tapi lepas ni barang naik dan kenaikan x akan kira hang naik gaji ataupun tidak..yang aku tau di malaysia lebih kurang 50000 pegawai kontrak... ada plak antara pegawai kontrak yang langsung tiada caruman kwsp,epf n sokso tapi buat kerja sama ja macam pegawi tetap kekadang kena outstation... jadi aku harap pihak pembangkang pulak yang ambil isu ini.. mana la tau kot2 pilihanraya tahun ni kerajaan bertukar n pembangkang leh bantu pegawai kontrak untuk ke jawatan tetap.. nak harap BN macam ni la.. yang kaya bertambah kaya

Tanpa Nama berkata...

Aslmkm Dato'
saya sebagai bekas pekerja kontrak di kementerian kerja raya gred J17 masih terkilan dengan apa yang berlaku kepada saya. Sudahlah dihantar berkhidmat jauh dari kampung halaman tetapi tidak di sambung kontrak. Isteri terpaksa berhenti kerja. Bahkan sekarang saya menanggung hutang lebihan bayaraan gaji yang di lakukan pihak kementerian. Walaupun baru 2 tahun berkhidmat tetapi sekurang-kurangnya berilah notis dari awal tentang penamatan kontrak. Di harap tidak berlaku lagi perkara yang saya alami kepada orang lain.

Tanpa Nama berkata...

saya seperti individu di atas telah diarahkan berkhidmat di negeri Johor sejauh beratus2 kilometer dari negeri asal Pulau Pinang dengan harapan masa depan dapat bekerja dalam sektor awam terjamin. Dengan harapan yang tinggi saya berhijrah bersama isteri dan anak ke negeri orang demi tuntutan kerja. Isteri pun melepaskan kerja demi berada di sisi suami. Mula berkhidmat pada 17 Ogos 2009 sehinggalah tamat pada 17 ogos 2011 tetapi tiada notis diberikan. Sekarang tiada kerja isteri pun sama anak sudah dua dengan bebanan hutang lebihan gaji, kereta dan pinjaman memang menyesakkan nafas kalau di fikirkan. Memang sudah ketentuan_Nya pasrah tetapi di harap mana-mana kementerian yang mahu menamatkan kontrak kakitangan berilah notis sekurang-kurangnya 2 bulan awal ini seminggu sebelum tamat baru menyedari kontrak tidak disambung itupun berita dari rakan senasib. Perjuangan masih panjang harapan masih dititipkan hidup mesti diteruskan. CUEPACS harap perjuangkanlah isu pekerja kontrak ini setelah isu SBPA telah dimansuhkan. Terima kasih CUEPACS
::mikaeldani@yahoo::

Tanpa Nama berkata...

Harap CUEPACS dapat perjuangkan nasib Pekerja-pekerja berstatus kontrak walaupun kami berstatus kontrak tapi kami memberi sepenuh tanggungjawab untuk berkhidmat buat negara. Kalaulah kerajaan prihatin, pekerja-pekerja kontrak ini patutnya diserap kepada jawatan tetap. Walaupun jumlah pekerja status kontrak ini terlalu ramai, mungkin kerajaan boleh membuat peperiksaan umum.

Tanpa Nama berkata...

satu ayat kepada penjawat awam kontrak, Bukan kerajaan tidak nak ambil atau lanjutkan... tetapi ikut panduan. memang boleh ambil dengan syarat 2 penggal kontrak prestasi 85% ke atas... Rajin. Tetapi banyak penjawat belum tetap sudah malas... oleh itu, penamatan adalah wajar.

Tanpa Nama berkata...

weiii.. cakap banyak yang tetap tu yang kadang x sampai tahap rajin pun.. kita same jer.. kami yang kontrak ni yang selalu yang kena arah wat keja sedangkan yang megarah tu pun same jer jawatan cume tetap.. cakap banyak lah kau ni.. nak nasihat orang sudah lah... ada pegawai yang lembab nak mampus pun sambung 60 ape kebenda...

Tanpa Nama berkata...

Mane y kntrak tu jgn hnye bgntung pd krajaan. Ktike sign surat kerja dah sign lama mana tp bila nk hbs pakat salahkn kpd krajaan. Jgn mharap pd krajaan smata2. Rzki ad dimane2. Xpyh nk bnding dgn org tetap. Bsyukur dgn apa y ada. Kami jg tahu ad y menanggung kuarge tp nk buat cmne, name pun kntrak. Ad krja pun ktike dperlukn shj, lain la kalau tetap. Jgn hye mcri kslhn org, tgk diri dulu. Ingt pjnjian sblm dpt kerja .Peace.

Tanpa Nama berkata...

Kenyataan menteri sumber manusia berkaitan kontrak .. tuh lagi menunjukkan beliau tak pernah ambil tahu kakitangan kontrak yang berada di bawah KSM. Kami kakitangan kontrak di ILP yg telah tamat pada 15/3 lalu tuh apa dia .... sehingga sekarang permohonan masih lagi di tangan JTM.
Kenyataan 2bz4money tuh apa hang tak tau baik diam ... gaji kami nih mencecah sampai 10 ribu ka yang boleh simpan cam tuh ... kemahiran ... apa lagi yang di perlukan ... kalau umur dah mencecah 40an ... kilang pon tak mau ... skill kakitangan kontrak ILP ... bukan setakat kompeten ... masalah utama surat yang nak menyatakan samaada kontrak akan di sambung atau tidak pon takda ... kalau ada kata putus kontrak tak sambung maka bolehlah buat persediaan . Ceupacs pon sama ja .. main wayang bab kakitangan kontrak ... urusan penyambungan kontrak pon masih bermasaalah ... kakitangan yang buat kerja tuh buat apa ha ... dah 6 bulan sebelum kontrak tamat kami dah mohon ... dah la tuh kes pengswastaan ILP dulu pon kami di inaya ... tiada opsyen yang membolehkan masih menjadi kakitangan JTM jika tak mau swasta. Itu tiada ... kena terima swasta wajib ....

Tanpa Nama berkata...

Kenyataan menteri sumber manusia berkaitan kontrak .. tuh lagi menunjukkan beliau tak pernah ambil tahu kakitangan kontrak yang berada di bawah KSM. Kami kakitangan kontrak di ILP yg telah tamat pada 15/3 lalu tuh apa dia .... sehingga sekarang permohonan masih lagi di tangan JTM.
Kenyataan 2bz4money tuh apa hang tak tau baik diam ... gaji kami nih mencecah sampai 10 ribu ka yang boleh simpan cam tuh ... kemahiran ... apa lagi yang di perlukan ... kalau umur dah mencecah 40an ... kilang pon tak mau ... skill kakitangan kontrak ILP ... bukan setakat kompeten ... masalah utama surat yang nak menyatakan samaada kontrak akan di sambung atau tidak pon takda ... kalau ada kata putus kontrak tak sambung maka bolehlah buat persediaan . Ceupacs pon sama ja .. main wayang bab kakitangan kontrak ... urusan penyambungan kontrak pon masih bermasaalah ... kakitangan yang buat kerja tuh buat apa ha ... dah 6 bulan sebelum kontrak tamat kami dah mohon ... dah la tuh kes pengswastaan ILP dulu pon kami di inaya ... tiada opsyen yang membolehkan masih menjadi kakitangan JTM jika tak mau swasta. Itu tiada ... kena terima swasta wajib ....

Tanpa Nama berkata...

Rezki ad dimane2. Sesuatu y blaku ad hkmah. Jgn duk tggu belas kasihan org. Bdiri dgn kaki sndiri. Ingat pjanjian ktike mau kerja. Xpyh duk kata ini itu, y pnting cr kerja lain. Jgn duk merapu. Kan nampak kekurangan pngetahuan .

Tanpa Nama berkata...

Mane y kontrak make bsiap sdielah smada dseraP ke tetap atau dberhentikan. Jgn pegang 100% bhw anda akn tbela krn dlm pkeliling dh tmktub tentang kontrak. Dperlukn ktike dperlukn shj. Jika dbhentikn jgn pula duk mengutuk sana sini. P cr krja laen, tgung ank bini hbs cte. Y tetap pula stnby untk mgntikan tmpat kontrak. Y pnting isi spa8 untk serap ke tetap.

Tanpa Nama berkata...

patut serap staf kontrak & patut polish PA bagi jadi lagi mantap..sektor awam execute & sektor swasta generate..baru balance..

Tanpa Nama berkata...

Towihadkerja rajin camne pun tetap akan diberhentikan bg kami2 pkerja sambilan ni...kmi bekerja bersungguh2 sbb kmi d bayar gaji harian...xdtg keja xda gaji,dtg keja bru ada gaji.pekerja yg tetap pun kdg2 keja xsperti kmi ni.kecewa sgt diberhentikan bkn sbb masalah keja tp sbb kmi ni hnya anggota sambilan.habis madu sepah di buang cmtu ja tnpa belas kasihan

fatma berkata...

BERITA BAIK !!! BERITA BAIK !!! BERITA BAIK !!!
Feyilfatma Nama saya, tinggal di malaysia, saya adalah seorang Muslim yang taat saya mahu menggunakan
Media ini untuk mengingatkan semua orang mencari pinjaman untuk berhati-hati dengan penipu kerana mereka everywhere.Few bulan lalu, saya adalah dari segi kewangan ke bawah, dan kerana keperluan saya, putus asa dan kemiskinan, saya telah scammed oleh beberapa syarikat yang dipanggil pinjaman dalam talian. Saya tidak berputus asa sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman sangat handal dipanggil Puan theresa yang memberi pinjaman pinjaman tidak bercagar $ 57,000 dalam masa 24 jam tanpa tekanan, pada mulanya ia adalah seperti mimpi bagi saya sehingga saya melihat ansuran pertama saya amaran 2 jam selepas saya digunakan. Saya menggalakkan rakan-rakan malaysia yang memerlukan pinjaman untuk sila hubungi Cik Theresa melalui: theresaloancompany@gmail.com
Berhati-hati! Anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut melalui: feyzilfatma@gmail.com

Unknown berkata...

Hello, Saya Puan Heather Putih, syarikat pinjaman pinjaman peribadi. Kami sedang dan pakar dalam memberikan yang akhir pinjaman tahun ini, pinjaman Krismas, tahun pinjaman baru untuk anda untuk membayar apa-apa pinjaman koperasi yang anda sedang berada di sekarang kita memberikan pinjaman peluang seumur hidup untuk anda untuk membayar bil-bil anda dan hutang peribadi dan memiliki perniagaan anda. pinjaman diberi kepada individu dan syarikat pada kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2%. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel: (qualityloanfirms@asia.com)
(heatherwhiteloanltd@gmail.com). Datang dan perbezaan pengalaman dalam perkhidmatan kami.

daniel john berkata...

Apakah Anda mencari pinjaman bisnis? pinjaman pribadi, pinjaman rumah, kredit mobil, pinjaman mahasiswa, pinjaman konsolidasi utang, pinjaman tanpa jaminan, modal ventura, dll .. Atau anda telah menolak pinjaman oleh bank atau lembaga keuangan untuk alasan apapun. Kami adalah pemberi pinjaman swasta, pinjaman untuk bisnis dan individu dalam tingkat bunga rendah dan terjangkau suku bunga 2%. jika Tertarik? Hubungi kami hari ini di (danieljohnhome@gmail.com) dan mendapatkan pinjaman Anda hari ini

Salam,
Tim investasi Daniel john

Dangote Loan Company berkata...


Tuan Nyonya
Terutama di seluruh dunia, Anda perlu pinjaman uang antar individu untuk mengatasi kesulitan keuangan akhirnya memecahkan kebuntuan diprovokasi oleh bank, oleh penolakan file aplikasi pinjaman Anda. Kami adalah jaringan ahli keuangan swasta mampu membuat pinjaman untuk jumlah yang Anda butuhkan dan dengan kondisi yang membuat hidup Anda lebih mudah. Kami dapat membantu Anda dalam bidang berikut:
Keuangan *
* Home Loan
* Investasi Pinjaman
* Auto Pinjaman
* Konsolidasi hutang
* Line of Credit
* Kedua Mortgage
* Akuisisi kreditan
Anda terjebak, Bank dilarang dan Anda tidak mendapatkan manfaat dari bank atau Anda lebih baik memiliki sebuah proyek dan membutuhkan pembiayaan, kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, uang untuk berinvestasi pada bisnis. Sementara kami siap melayani anda untuk aplikasi pinjaman pribadi Anda dari € 500 sampai € 10 juta untuk masing-masing tertentu dapat membayar tingkat bunga 1,5%. Kami berada dalam posisi untuk memenuhi peminjam kami dalam waktu 12 jam sejak diterimanya permohonan mereka.
Silahkan hubungi kami untuk lebih jelasnya;
dangotegrouploandepartment@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

Seekers Pinjaman sayang !!!
 
Adakah anda memerlukan bantuan kewangan? dan telah ditolak oleh bank kerana skor kredit yang buruk? Ini syarikat pinjaman telah ditubuhkan oleh pertubuhan-pertubuhan hak asasi manusia di seluruh dunia dengan semata-mata untuk membantu rakyat miskin dengan bantuan kewangan sebanyak kehidupan ... kembali kepada kami dengan butiran di bawah e-mel: k.basil@hotmail.com
 
Sila tulis kepada kami kembali dengan maklumat pinjaman itu;
 
Nama:
jumlah pinjaman yang diperlukan:
Tempoh Pinjaman:
Nombor telefon:
 
Terima kasih dan Tuhan memberkati
KEYAKINAN
Encik Krause

ROBBI berkata...

Halo,
Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu karena telah membantu saya mendapatkan pinjaman yang baik setelah saya banyak menderita di tangan pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa menawarkan pinjaman, saya telah membutuhkan pinjaman selama 3 tahun terakhir untuk memulai bisnis saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan perusahaan palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan pinjaman kepada saya. dan saya sangat Frustrasted karena saya kehilangan semua uang saya ke perusahaan palsu di Turki, karena saya berhutang kepada bank dan teman-teman saya dan saya tidak punya orang untuk dijalankan, sampai suatu hari setia bahwa seorang teman saya menelepon Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya harus menghubungi Siti Aminah dan dia mengatakan kepada saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahwa dia adalah ibu yang baik dan saya harus mengumpulkan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia Radu dan saya terkejut ketika pinjaman saya diproses dan disetujui dan dalam waktu 3 jam pinjaman saya ditransfer ke rekening saya dan saya sangat terkejut bahwa ini adalah mukjizat dan saya harus bersaksi tentang pekerjaan baik Ibu Alicia Radu
jadi saya akan menyarankan semua orang yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi email Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya jamin bahwa Anda akan bersaksi seperti yang saya lakukan dan Anda juga dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan Anda masih dapat menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui email: (sitiaminah6749@gmail.com)
semoga Tuhan terus memberkati dan mencintai ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan finansial saya

"ISKANDAR LENDERS" berkata...

Dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY

 Saat ini kami menawarkan pinjaman tanpa jaminan tanpa jaminan yang diperlukan untuk suku bunga 1% hingga 1,60% untuk jangka waktu 1 hingga 15 tahun. Dana Investasi dapat digunakan untuk pembiayaan perdagangan, konstruksi, peningkatan kredit, pendanaan pemerintah, investasi properti dan semua kisaran pendanaan. Kami fokus pada start-up, tahap awal, pendanaan Proyek, pendanaan bisnis, batas kredit dan semua kisaran investasi yang membutuhkan pendanaan. Kami telah menyediakan lebih dari $ 1 Miliar dalam pinjaman bisnis kepada lebih dari 17.000 pemilik bisnis seperti Anda.

SYARAT:

1% hingga 1,60% BUNGA BUNGA
1 hingga 15 tahun TAHUN DURASI
$ 50,000.00 (Lima Puluh Ribu USD) hingga $ 500 Juta USD / EUR PERSYARATAN:

Kami menggunakan teknologi risiko yang kami tetapkan untuk memberi Anda pinjaman bisnis yang tepat sehingga Anda dapat mengembangkan bisnis Anda. Layanan kami cepat dan dapat diandalkan, pinjaman disetujui dalam 24 jam setelah aplikasi berhasil. Kami menawarkan pinjaman dari kisaran minimum $ 50.000,00 hingga maksimum $ 500 juta.

Tolong beri tahu saya jika Anda tertarik dengan layanan kami sehingga dapat memberi Anda lebih banyak informasi.

JANGAN JANGAN BALAS JIKA ANDA TIDAK TERTARIK.

Yours Service.
Mrs Iskandar Lestari
Iskandar Lestari Loan Company
Calls Only ::{+16264653418}
WhatsApp Only::{+33753893351}
Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

Yetty Sunarsih berkata...

Saya ingin mengembalikan semua kemuliaan kepada Allah atas apa yang dia gunakan untuk dilakukan oleh Ibu Alicia Radu dalam hidup saya, nama saya Yetty Sunarsih dari Sandakan di malaysia, saya seorang janda dengan 3 anak, suami saya meninggal dalam kecelakaan mobil dan sejak itu hidup telah menjadi sangat kasar bagi saya dan keluarganya dan saya telah mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di malaysia dan saya ditolak dan dikurangi karena saya tidak memiliki jaminan dan tidak bisa mendapatkan pinjaman dari bank dan saya sangat sedih
pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian ROBBI bagaimana dia mendapatkan pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan saya menghubungi dia untuk bertanya tentang Ibu dan bagaimana benar pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan dia mengatakan kepada saya bahwa benar dan saya menghubungi Ibu Bunda Alicia Radu dan mengajukan permohonan pinjaman dan pinjaman Saya diproses dan disetujui dan dalam 24 jam saya mendapat uang pinjaman saya peringatan di akun saya dan ketika saya memeriksa akun saya, pinjaman saya masih utuh dan saya sangat bahagia dan saya bersumpah bahwa setiap perusahaan yang meminjamkan pinjaman saya akan memberikan deskripsi perusahaan, jadi saya ingin menggunakan media ini untuk menyarankan semua orang yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com) dan Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (yettysunarsihs850@gmail.com) untuk informasi dan juga teman saya ROBBI via emailnya :( robbi5868@gmail.com)

aditya.aulia139@gmail.com berkata...

Assalamualaikum Wr. Wb.

WhatsApp Only::::{+33753893351}
Email:::::::::{aditya.aulia139@gmail.com}
{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan CREDIT UNION DAYA LESTARI via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Nurliana Novi berkata...

Selamat hari untuk semua warga negara Indonesia dan juga semua ASIA, nama saya Ny. Nurliana Novi, tolong, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya di sini di platform ini untuk semua warga negara Indonesia dan seluruh Asia untuk berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah telah sepenuhnya mendukung saya melalui ibu, Nyonya Elina yang baik

 Setelah beberapa periode mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak terus-menerus, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan Rp 15.000.000 dengan pemberi pinjaman pinjaman yang berbeda.

Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan seorang teman saya yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Elina, yang adalah pemilik perusahaan pemberi pinjaman global, jadi teman saya meminta saya untuk melamar dari Ny. Elina, jadi saya mengumpulkan keberanian dan menghubungi Ny. Elina.

Saya mengajukan pinjaman sejumlah Rp500.000.000 dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman itu disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua pengaturan dilakukan pada transfer kredit, karena fakta bahwa itu tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman transfer Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi Mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya dikreditkan dengan jumlah Rp500.000.000. Saya sangat senang bahwa ALLAH akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang telah memberi saya keinginan hati saya.


Mereka juga memiliki tim ahli di sana yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan cara menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah mengalami kebangkrutan lagi dalam hidup Anda.


Semoga ALLAH memberkati Bunda Elina karena membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman, silakan hubungi Mrs. Elina melalui email: elinajohnson22@gmail.com untuk pinjaman Anda

Ada perusahaan palsu lain yang menggunakan kesaksian saya secara online untuk mencapai keinginan egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, ketika Anda menghubungi kemudian meminta mereka untuk bukti pembayaran di sana kepada ibu ,, harap berhati-hati terhadap orang-orang ini, oke

Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda.
Satu lagi nama saya adalah mrs nurliana novi, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: nurliananovi96@gmail.com

Unknown berkata...

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Negara: Indonesia
Nama: Queen Jamillah
Alamat: Nusa Lembongan
Teleph☎:+62 856-9328-4991
WhatsApp:+62 856-9328-4991
e_mail: queenjamillah09@gmail.com
  Sudah dua tahun sekarang saya memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam jumlah 700 juta dari Iskandar Lestari Loan Company dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya bisa membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi lebih lanjut dari bisnis saya sehingga saya mengajukan jumlah 2,7miliar setelah melalui proses hukum transaksi saya disetujui oleh pihak berwenang dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya tercapai dengan mudah. ​​Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Ibu Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi ISKANDAR LENDERS hari ini
e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

MRS KABU LAYU berkata...

Halo semuanya, tolong, saya segera ingin menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman kredit sekarang yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan menjadi wanita kaya dan hidup yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,


Setelah berbulan-bulan mencuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu daripada 400 juta saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman daripada pinjaman online yang sah secara kredit dan tidak akan menambah rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk beralih ke teman saya untuk meminta saran tentang cara mendapatkan pinjaman dalam talian, kami membicarakannya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Ibu Maria yang merupakan CEO Maria Loan. Perusahaan


Saya memohon pinjaman dengan jumlah (900 juta) dengan tingkat bunga rendah 2%, jadi pinjaman yang disetujui mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan pemindahan kredit, kerana tidak memerlukan jaminan untuk pemindahan pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk pemindahan kredit saya dan dalam masa kurang daripada dua jam wang pinjaman telah disetorkan ke akaun bank saya.


Saya fikir itu lelucon sampai saya menerima telefon daripada bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat senang akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit saya yang sebenarnya, yang boleh memberikan keinginan hati saya.


Terima kasih banyak kepada Ibu Maria kerana membuat hidup saya adil, jadi saya menyarankan siapa pun yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ibu Maria melalui E-mail ( mariaalexander818@gmail.com ) ATAU whatsapp: +1 (254) 276 -8402. untuk maklumat lebih lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman anda,

E-mel ( mariaalexander818@gmail.com ) ATAU whatsapp: +1 (254) 276-8402.


Jadi, terima kasih banyak telah meluangkan waktu Anda untuk membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Nama saya kabu lay, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui email saya: ( kabulayu18@gmail.com )

Terima kasih semua.