SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

27 Disember 2011

RM28J LAKSANAN SKIM SBPA DI TERENGGANU

Utusan MalaYSIA
27/12/2011



KUALA TERENGGANU 27 Dis. - Sebanyak RM28 juta diperuntukkan oleh kerajaan negeri bagi melaksanakan skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) di Terengganu yang bermula tahun depan.

Setiausaha Kerajaan negeri, Datuk Mazlan Ngah ketika mengesahkan perkara itu berkata, jumlah tersebut membabitkan kenaikan gaji 10 peratus bagi kakitangan awam selain badan berkanun serta pihak berkuasa tempatan.

Beliau memberitahu, bagi tujuan itu, Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) akan memberi penjelasan terperinci mengenainya dalam waktu terdekat sebelum borang opsyen skim berkenaan mula diedarkan.

"Bagaimanapun penjawat awam masih mempunyai pilihan sama ada mahu mengekalkan skim lama ataupun memilih untuk terus berkhidmat di bawah skim baru SBPA.

"Penjawat awam yang berkenaan boleh membuat opsyen dan ini bukan satu paksaan. Mereka ada dua pilihan dan kalau hendak kekal dengan skim lama, maka gaji lama mereka tak akan berubah," katanya di sini baru-baru ini.

Dalam perkembangan yang sama, Mazlan berkata, sehingga kini sebanyak 8,000 jawatan daripada 12,000 kekosongan telah diisi manakala 4,000 lagi kekosongan masih dibekukan sehingga pelarasan skim SBPA dilaksanakan sepenuhnya nanti.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PTD Cabuk berkata...

Pegawai PTD dituduh pukul suami guna fail pejabat


2011/12/29
SEPANG: Seorang pegawai Perkhidmatan Tadbir dan Diplomatik mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini, hari ini, terhadap pertuduhan memukul suaminya menggunakan fail pejabat, sembilan bulan lalu.

Kamaliah Basir, 35, didakwa mendatangkan kecederaan kepada Zaihan MdLani, 48, dengan menggunakan fail pejabat di bahagian badan semasa berada di dalam kereta di perhentian simpang tiga lampu isyarat Persiaran Semarak Api dan Persiaran Apec, Cyberjaya, Sepang, di sini, pada jam 12.45 tengah hari, 3 Mac lalu.
Dia didakwa mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga setahun atau denda sehingga RM2,000 atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.
Timbalan Pendakwa Raya Aqeeb Lizalman memohon mahkamah menetapkan ikat jamin sebanyak RM2,000 sebagai ikat jamin.

Bagaimanapun, Hakim Zurina Mohamed Nor menetapkan ikat jamin sebanyak RM1,800 dan 9 Februari tahun depan sebagai tarikh sebutan semula kes. - BERNAMA

===================================
Wooooo dahsyat wooooo.. Inilah kehebatan PTD di Malaysia. Bukan setakat songlap pangkat dan jawatan JUSA dan naik gaji ribu-ribu bab gaduh pun dorang hebat.. Gua kenal minah PTD ni. Minah PTD ni gred M48 kat Bahagian Tajaan Pendidikan Kementerian Pelajaran.. Mungkin Tuhan nak tunjuk ni lah akibatnya bila jawatan-jawatan kat Kementerian Pelajaran pun diorang sapu. Tu baru berkhidmat kat kementerian kalau berkhidmat kat sekolah lagi lah tekanan.. bukan setakat fail yang terbang periuk belanga kat umah tu pun terbang.. hahaha dlm blog ni ramai PTD yang kata diorang kuat mental.. ptui cakap x serupa bikin..

Khamis, Disember 29, 2011 5:20:00 PM

Tanpa Nama berkata...

ada dit ka gomen gannu...pasal njib suh naik gaji...ko terpaksa utang balik dengan najib ye.....kesian...

Tanpa Nama berkata...

Masih banyak jawatan yang belum ditawarkan oleh pihak SPN Terengganu.KAdangkala proses pengambilan memakan masa sehingga 1 tahun hingga 3 tahun. Harap-harap kekosongan yang telah ditemuduga sebelum ini dapat diisi dengan segera.