SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI***

22 Disember 2011

PERDANA MENTERI SETUJU TANGGUH SBPA - OMAR OSMAN

Utusan Malaysia
22/12/2011 12:53pm


PUTRAJAYA 22 Dis. - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mahu pelaksanaan skim sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) ditangguhkan untuk dirunding semula dengan penjawat awam, kata Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS), Datuk Omar Osman.

Beliau berkata demikian kepada sekumpulan ahli kongres itu di perkarangan bangunan Perdana Putra selepas mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri di sini hari.

Omar dijadualkan mengadakan satu sidang akhbar di Universiti Putra Malaysia tengah hari ini berhubung isu itu. - UTUSAN

742 ulasan:

1 – 200 daripada 742   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

mohon ceupacs turut memperjuangankan cadangan W17 yang memiliki sijil politeknik diberi kenaikan W3-1..seperti Gred J...benda ni harap dapat dikaji dan tak ditangguh...

Tanpa Nama berkata...

boleh tahan president..taniah datuk...ini lah yang kita mahu kerja kuat dan mampu membela nasib PA ..tq datuk...hidup ceupacs

Tanpa Nama berkata...

tapi adakah JPA setuju...perlu juga rundingan dan perbincangan dengan JPA...apapun kami puji kerja datuk..berjuang untuk PA...hidup datuk...hidup ceupacs...

Tanpa Nama berkata...

Alamak aku dah overlap loan ni .. ceramuk taik dah

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH DATUK....INILAH YANG DI TUNGGU BAGI YANG TERTINDAS SEPERTI KAMI..

mata panda berkata...

Tahniah Datuk dan barisan kepemimpinan Ceupacs.Teruskan usaha tuan untuk kepentingan anggota perkhidmatan awam dan bukannya untuk kepentingan segelintir pihak sahaja.

Tanpa Nama berkata...

mohon sbpa dapat dikaji semula..apapun bukan semua dalam elemen SBPA itu dibantah dan tak diterima..cuma seperti pemindahan gaji sahaja yang nampak mengelirukan...bagi sy sbpa perlu diteruskan selepas penangguhan...cuma perbaiki dari segi pemberian gaji...

Tanpa Nama berkata...

salam tuan presiden cuepacs..... tahniah dan syabas krn dapat mempertahanankan hak kakitangan awam..... kejayaan semua dan doa kami sentiasa bersama bg org yang peka mengenai golongan PA yg inginkan keadilan bersama.

akembeyr berkata...

setuju je lah ngan sbpa.....bukan susah pe pun. cuma exit policy tu kna adjust skit....smua nak naik gaji...harap2 yang tak terjadi yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran

Perbincangan Hangat SBPA berkata...

nak tengok apa perkembangan SBPA nanti...jangan lama sangat tangguh

pa reformasi bukan transformasi berkata...

Alhamdulillah terbela jugak nasib penjawat awam..

Tanpa Nama berkata...

alamak aku ni junior yang dah hantar borang loan..alamak..macam manalah ni tolong aku senior...

East berkata...

Idup pak omar...

Tanpa Nama berkata...

gaji aku dah mati...nak naik gaji....tangguh pulak...bela bendanye

Tanpa Nama berkata...

terima kasih datuk mpejuangkan penjawat awam....taniah..

Tanpa Nama berkata...

Tahniah datuk...mohon penangguhan sehingga pelarasan gaji terdahulu dinikmati oleh kakitangan yang belum merasa P2 dan P3 untuk sokongan tahun 2011....

Tanpa Nama berkata...

saya baru sain sbpa jam 12.30 td. agak2 apa la jadi ek... tangguh ngan mansuh bunyinye nak sama...
orang suka sbpa xseronok, orang xsuka plak rasa menang...peciter ek... personally sy ok dgn sbpa...

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH DATUK..tahniah ceupacs.....terima kasih PERDANA MENTERI MALAYSIA Datuk Seri Najib Tun Razak

TAHNIAH DATUK..tahniah ceupacs.....terima kasih PERDANA MENTERI MALAYSIA Datuk Seri Najib Tun Razak

TAHNIAH DATUK..tahniah ceupacs.....terima kasih PERDANA MENTERI MALAYSIA Datuk Seri Najib Tun Razak

Tanpa Nama berkata...

Tahniah dan teruskan usaha Datuk. Saya pegawai P&P (Perubatan bukan PTD) di bawah KKM menyokong penuh usaha untuk paling tidak merapatkan jurang yang kian menjauhkan kumpulan kalian dengan kami. Kesihan juga kami terdadap anak-anak buah seperti kalian semua. Banyak tugasan saya kalian sempurnakan untuk kami.

Tanpa Nama berkata...

ribuan terima kasih yang tidak terhingga kepada datuk omar osman diatas membela nasib PA malaysia.....JASA DAN PERGORBANAN DATOK AMAT2 KAMI HARGAI

Tanpa Nama berkata...

alamak aku ni junior yang dah hantar borang loan..alamak..macam manalah ni tolong aku senior...

Tanpa Nama berkata...

kami penjawat awam bekerja untuk rakyat bukan untuk menjadi kaya macam gred atasan tu.turun padang lihat sendiri penjawat awam gred bawah ni.. (41-Jusa)..

Ezamsaid berkata...

Syabas CUEPACS berjuang untuk kami semua, tahniah dapat tangguh SBPA

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah sign apa cerita ye ? Macam kami guru dah sign ! Takkan tak naik gaji tahun januari ye ? Tak adil ni !

Tanpa Nama berkata...

Agak saya, PM tentu berfikir .. sbpa boleh merencatkan persiapan BN dlm PRU13 ??
Tindakan tangguh dan kaji smula sbpa adalah tepat.

Tanpa Nama berkata...

memang la patut kaji,gile beb kumpulan primier naek bkn mcm kumpulan PNP & sokongan..yg rata2 naek 7-13%..dorang primier 100%..JUSA c dr basic 6k,naek mnimum gaji 12k..pergh~ pdahal JUSA2 ni x penah kecoh pon kos sara hidup,gaji x ckup ke ape..yg lain mcm kite ni sabar la dlu..mgkin pasni lagi OK skim nye..mmg wajar la yg gred lebih rendah naik lebih dr yg atas..tapi biar2 semua gred merasa kenaikka & berpuas hati..

Tanpa Nama berkata...

Turut minta kaji semula gaji Jurubahasa Mahkamah.

Tanpa Nama berkata...

SALAM DATUK

tahniah kepada datuk omar kerana sudi memperjuangan kan nasib kakitangan bawahan.apa yg JPA buat tak adil dan saksama terhadap kakitangan bawahan.sebagai contoh apabila gred 1 hingga 16 yang memegang darjah 6 apabila skim SBPA baru gaji di turun kan kerana skim baru.kerana darjah 6 dh jumud jadi pmr.dan perkiraan gaji tidak memuaskan tidak seperti yang PM umum yakni 1 hingga 13% peratus kenaikan mengikut gred.saya boleh buat perkiraan gred begini sebagai contoh :

1) gred 1 hingga 17 =RM320 (13%)
2) GRED 22 HINGGA 41 = RM260 ( ?)
3) GRED 41 HINGGA 53= RM 160 ATAU 180 (?)
4) GRED JUSA DAN PREMIER = 10%.

BARU LAH ADIL.KERANA JAWATAN JUSA DAN PREMIER GAJI PALING TINGGI DI MALAYSIA NI.

jadi dimanakah perjuangan kepada kakitangan bawahan ?

tahniah datuk.
jadi apabila tangguh, jangan tangguh terus.harap jangan tangguh selepas pilihanraya ye datuk.kerana apabila lepas pilihanraya bermakna susah sikit nk luluskan.jadi harap dattuk omar minta dan bincang agar JPA percepat proses perkiraan semula struktur gaji baru kepada kakitangan bawahan ini segera mungkin kerana kakitangan bawahanlah yang paling teruk buat kerja.

Tanpa Nama berkata...

PENGIRAAN AKU GAJI SSM 2011 AKU RM3293 AKAN JADI RM3500 DALAM JGS SBPA... TAPI BILA NAK SAIN SBPA DAH JADI RM3725...BUKAN TAK MAHU TAPI MCM X CAYE...TQ PADA PT YANG SAMPAI TAK CUKUP TIDUR NAK URUSKAN SEMUA NI...

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH KEPADA Datuk Omar Osman DAN UCAPAN TERIMA KASIH PADA PERDANA MENTERI MALAYSIA Datuk Seri Najib Tun Razak atasa keperihatinan beliau terhadap Penjawat Awam

Pegawai Perkhidmatan Pendidikan DG1-2 berkata...

SPBA bukan ditangguhkan 100%.Maklumat saya dapat ia akan diteruskan mcm biasa,Yg dah sain ttp akan dapat kenaikan jan ini.Yang dikaji cuma yang didalam penambaikan sahaja....kalau yang perlu diperbaiki akan terus diperbaiki sehingga semua puashati.

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Datuk...JPA mcm mane,tentu marah agaknya...takut nanti geng2 JPA ni buat liat pulak nak buat penambahbaikan dlm SBPA bila PM setuju tangguhkan pelaksanaan SBPA ini...maklumlah rosak program mereka.Lagi satu adalah PM setuju ditangguh utk dibuat penambahbaikan atau setuju ditangguh tapi pekeliling SBPA yg asal tetap akan dilaksanakan???...

Tanpa Nama berkata...

alamak aku ni junior yang dah hantar borang loan..alamak..macam manalah ni tolong aku senior...

Tanpa Nama berkata...

terima kasih datuk presiden..

erm.. SBPA ni bagus .. tp harap lepas ni dapat dikaji dan diperbaiki lagi supaya menjadi yang terbaik..

Tanpa Nama berkata...

TERIMA KASIH DATO N PM..KAMI HARAP GOLONGAN SOKONGAN DI BERI GAJI BERDASARKAN KELAYAKAN YANG KAMI ADA..ADA DISEGELINTIR KUMPULAN SOKONGAN MEMPUNYAI SPM,DIPLOMA DAN IJAZAH..TQ

Tanpa Nama berkata...

Dalam tempoh penangguhan, mohon dikaji semula ttg kadar kenaikan gaji kumpulan pelaksana yg berkecamuk.

Kalu gred N & W, gaji senior yg dah 4 tahun keje sama dgn junior setahun kerja; Gred J, gaji senioryg dh keje 10 tahun sama gaji dgn junior yg baru kerja setahun.

Tolong beri keadilan di dlm kes ini.

Gred J17, J22 n J26, dilonggok dlm satu skim JA3-1. Kekananan tidak dihargai.

Tanpa Nama berkata...

EXIT POLICY TAK LAH DITERUSKAN..HUHUHUHU

ceaserion berkata...

Harap datuk bela nasib kami FT17 supaya semua kelayakan sijil setara termasuk kelayakan teknologi maklumat dan prosesan data jugak

Tanpa Nama berkata...

bagi pendapat saya golongan jusa A adalah yang paling untung-terlalu tinggi kenaikan nya sekali ganda. sedangkan golongan P&P dan pelaksana hanya naik 90- 300. memang tak adil. makin bertambah jurang kemiskinan penjawat awam. sepatutnya golongan pelaksana naik RM500 -1000, golongan P&P naik RM1000-2000 dan jusa naik RM200- 3000. Baru adil namanya.bayangkan jusa dapat RM7000, terlalu tinggi.... ini tidak adil.

Tanpa Nama berkata...

saya juga mohon agar Gred N27 yg ada diploma diberi taraf/tangga gaji diploma.. bukannya STPM..

manz berkata...

kenapa perlu tangguh....

Tanpa Nama berkata...

Formula bracketing yg digunakan JPA tidak selesaikan masalah pemindahan gaji malah menjadikannya lintang pukang.

Tahniah kepada Dato' Omar. Beliau patut gantikan KPPA. KPPA perlu dihantar kesekolah untuk belajar matematik kembali

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih Datuk.. Jasamu dikenang.. Mintak upgrade Gred N17 Datuk.. Upgrade dr N17 ke N27 sepertimana gred J. Gred N17 sering kali dipinggirkan setiap kali skim baru dibuat. Gred N27 sebelum ni pun kena upgrade ke N29.. Skill Gaji N17 di SBPA tak jauh bezanya dgn Gred N11. Jasa Datuk akan dikenang sampai bila2..

Ali Mamat berkata...

tangguh ok jer tapi jangan jadikan isu ni isu politik sudahlah... ramai sangat nampak orang2 politik duk bercakap pasal SBPA ni... Kalau macam ni CUEPACS kena bincang betul2 biar memuaskan hati semua pihak... Sign tetap sign dan SOKONG perlaksanaan SBPA ni kerana ada beberapa kelebihan yang membuka peluang kerjaya kepada kumpulan pelaksana...

Tanpa Nama berkata...

saya amat menyokong penanguhan SBPA. mohon disemak semula kenaikan gaji kakitangan bawahan... sekirannya tiada orang bawahan orang atasan boleh buat kerja ke..? adakah SBPA ini hanya untuk tujuan kepentingan org atasan sahaja...

Tanpa Nama berkata...

tahniah d. omar... SPBA bukan tak bagus tapi cuma perlu dibincangan semula di kaji dulu sebelum melaksanakanya.. bukan bersetuju dan menguntungkan sebelah pihak saja. Memang perubahan perlu dibuat supaya mengikut peredaran masa tadi cara menyelesaian itu seharusnya lebih bijak dan munasabah. menggunakan laluan pintas melalui exit policy itu bukan penyelesaianya. PA juga pembayar cukai jd kami juga membayar jusa untuk melaksanakan tugas mereka.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Formula bracketing yg digunakan JPA tidak selesaikan masalah pemindahan gaji malah menjadikannya lintang pukang.

Tahniah kepada Dato' Omar. Beliau patut gantikan KPPA. KPPA perlu dihantar kesekolah untuk belajar matematik kembali
===================================

betul-betul.....bikin poning kepala....tapi amacam pulak yg dah hanta loan...

Tanpa Nama berkata...

kalau batalkan lagi bagus... gaji tak naik lagi best...hehehe

Tanpa Nama berkata...

Dato Omar jangan lupa juga kebajikan kumpulan P&P, kita senasib naik tak banyak pun .golongan jusa yang untung. dahla elaun dalam RM5000. dapat untung RM7000. memang tak adil. kita nak juga elaun dinaikkan.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih Datuk.. Jasamu dikenang.. Mintak upgrade Gred N17 Datuk.. Upgrade dr N17 ke N27 sepertimana gred J. Gred N17 sering kali dipinggirkan setiap kali skim baru dibuat. Gred N27 sebelum ni pun kena upgrade ke N29.. Skill Gaji N17 di SBPA tak jauh bezanya dgn Gred N11. Jasa Datuk akan dikenang sampai bila2..
================================
diberi betis nak peha

PTD M52 JPA berkata...

PA yang tak setuju tu tak perlu la sign. kekal dalam SSM. Jangan libatkan PA lain yang setuju dengan SBPA.

Tanpa Nama berkata...

sila naik kan gred n17 ke n27... selalu sahaja gred n17 di anak tirikan..apakah kami tak layak..sedangkan kerja pemprosesan kami yang buat..cubalah hargai kamiiii....

Tanpa Nama berkata...

Kita kerja dengan ceupacs kerr kerja dengan kerjaan Malaysia...

Tanpa Nama berkata...

kami odeli hakim mahukan elaun tambahan....harap dipertimbangkan

Tanpa Nama berkata...

SBPA AKAN DITANGGUHKAN SEHINGGA SELEPAS PRU13 DAN PERLU TUNGGU PRU 14 SETERUSNYA SEBELUM NAIK GAJI..
TAK MERASA LA NAIK GAJI..TQ PAK OMAR..CACA MERBA JADINYA

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH DATUK..tahniah ceupacs.....terima kasih PERDANA MENTERI MALAYSIA Datuk Seri Najib Tun Razak

TAHNIAH DATUK..tahniah ceupacs.....terima kasih PERDANA MENTERI MALAYSIA Datuk Seri Najib Tun Razak

TAHNIAH DATUK..tahniah ceupacs.....terima kasih PERDANA MENTERI MALAYSIA Datuk Seri Najib Tun Razak


JOM KITA HANTAR UCAPAN TAHNIAH PADA DATUK KAT FB

Tanpa Nama berkata...

mohon gred W17 jangan pinggirkan...

Tanpa Nama berkata...

tolong lah Datuk.. bela la nasib kami W17 .. minta kaji semula gaji kami.. masa SSM gsji W17 lebih dari skim N tapi SBPA semua sama..

Tanpa Nama berkata...

apa ni cuepacs..perjuangan apa macam ni...sapa yang anda bela?

Tanpa Nama berkata...

Kump. Premier/Tertinggi - Kenaikan Gaji 100%
Kump. Pelaksana - Kenaikan Gaji 10%

Kump. Premier/Tertinggi - kereta disediakan, parking free
Kump. Pelaksana - kereta beli sendiri, parking bayar hari2

Kump. Premier/Tertinggi - 5 tahun skali leh claim rm82k cash ganti tiket flight
Kump. Pelaksana - nak beli tiket airasia pun semput

Kump. Premier/Tertinggi - bonus separuh gaji. gaji berpuluh ribu syok la
Kump. Pelaksana - bonus minima rm500

Kump. Premier/Tertinggi - ade driver bawa ke mana2
Kump. Pelaksana - disuruh naik bas sbb kurangkan jln sesak

Kump. Premier/Tertinggi - ade elaun keraian
Kump. Pelaksana - x de lain keraian (tapi keluar duit poket utk rai)

Kump. Premier/Tertinggi - arah keje sana sini
Kump. Pelaksana - buat keje sana sini

Kump. Premier/Tertinggi - mcm2 elaun yg x spatutnye bribu2 ringgit
Kump. Pelaksana - elaun ciput tp bila minta naik skit dah bising

Tanpa Nama berkata...

PA juga pembayar cukai jd kami juga membayar jusa untuk melaksanakan tugas mereka.
----------------
hehehee jgn komen camtu nnti jusa pun cakap byr tax jugak...bayar lagi tinggi so diorng pn byr tinggi utk PA laksanakan tugas. pi mai tang tu

Tanpa Nama berkata...

kami golongan pelaksana memohon barisan CUEPACS supaya perjuangkan hak kami yang bertambah susah ini spy lebih terbela..apa yg JPA buat ini seolah2 mempelekehkan kami golongan pelaksana.yg susah bertambah ssh, yg senang bertambah senang..knp mesti jd seperti itu?? TIDAK TULUS yg d terapkn menunjukkan diri mereka sendiri.
di harap CUEPACS dpt membela nasib penjawat awam (PELAKSANA) spy lebih terbela...smg ALLAH merahmati...amin

Tanpa Nama berkata...

Formula bracketing yg digunakan JPA tidak boleh diguna pakai... langsung tak adil bagi yang dah lama dilantik dengan yang baru... sila belajar formula balik..jangan main hentam aje...

Tanpa Nama berkata...

TERIMA KASIH DATO..KAMI SENTIASA MENYOKONG PERJUANGAN DATO KPD KAMI ORG BAWAHAN..YANG TIDAK MENYOKONG MEREKA DAH BERADA DI ZON SELESA DAN PENTINGKAN DIRI SENDIRI..MEREKA TIDAK MEMIKIRKAN NASIB ORANG BAWAHAN YANG SENTIASA DITINDAS!!!

Tanpa Nama berkata...

ko PTD52 jangan pandai2 buat kputusan ingat ko pm ka

Tanpa Nama berkata...

Harap dapat buat kajian juga tentang gaji FT17,kami juga sekarang adalah jawatan penting diagensi2 kerajaan,jadi kalau boleh yang ada sijil politeknik di upgrade kepada gred yang lebih tinggi berbanding yang berkelayakan SPM...takkan sijil politeknik sama dengan SPM?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

apa ni cuepacs..perjuangan apa macam ni...sapa yang anda bela?
===================================
CEUPACS BELA PA...JPA UBAH NASIB PA

Tanpa Nama berkata...

tolong kaji gaji kumpulan premier/tertinggi yg terlalu tggi itu..membazir duit rakyat...

Tanpa Nama berkata...

mohon cuepacs bincang semula mengenai gaji pembantu tadbir yang masih rendah. dan diharap supaya pembantu tadbir yang berkelulusan diploma dipertimbangkan semula gaji mereka bagi meningkatkan produktiviti pembantu tadbir seiring dengan negara-negara membangun sedia ada. jangan hanya pegawai atasan yang naik mendadak gajinya kerana jika tanpa pembantu tadbir sesebuah jabatan itu tidak dapat bergerak dengan sempurna.

Tanpa Nama berkata...

Mohon juga tanya gerd J yang naik sama dengan dengan 27...adakah perbezaan tangga gaji anatar Diploma dengan Sijil

Guru Senior DG44 berkata...

Mohon Cuepacs kemukakan masalah dua/tiga tanggagaji SSM di golongkan ke dalam satu tanggagaji SBPA sehingga penjawat awam yang telah berkhidmat lebih lama mendapat kenaikan yang sedikit apabila gaji ditukarkan ke tanggagaji SBPA dan junior pula mendapat kenaikan yang banyak apabila gajinya ditukarkan ke tanggagaji SBPA sehingga gaji junior sama dengan gaji senior. Sistem bracketing tidak dapat menyelesaikan anomali ini kerana walaupun pergerakan gaji tahunan junior dilewatkan ke April/Julai/Oktober, senior masih rugi dan junior terus untung. Ini memang tidak adil kepada senior. Cadangan saya ialah setiap tanggagaji SSM ditukarkan kepada hanya satu tanggagaji SBPA dan tambahkan lebih banyak lagi tanggagaji dalam SBPA. DAlam SBPA, penjawat awam yang mendapat markah prestasi kurang daripada 75 tidak menerima kenaikan gaji tahunan. Saya berpendapat markah ini adalah terlalu tinggi dan harus diturunkan ke 60. Apakah pandangan rakan-rakan sejawat sekalian?

Tanpa Nama berkata...

KPPA JPA perlu meletak jawatan atas segala kekeliruan dan kelemahan yang timbul dalam SBPA. Tak mencapai NKRA sebagai KPPA.

Tanpa Nama berkata...

kenaikan gaji tu biarlah adil dan wajar untuk semua..dalam gred jawatan sama pun..mrk yg baru menjawatnya mendapat kenaikan yg tinggi melebihi 20%..manakala mrk yang lama dapat lebih kurang satu kenaikan gaji aje

Tanpa Nama berkata...

seronoklah geng2 ponteng sekolah.... dulu suh sekolah.. belajar rajin2... malas.... pastu bila org kasi kerja... xpuas hati... nak gaji sama dgn JUSA.....

Tanpa Nama berkata...

Sapa nak bela kumpulan Pnp pulak ni ye ? Asyik bela kumpulan sokongan aje ? Kenaikan gaji kami pun lebih kurang sama dengan kenaikan gaji kumpulan sokongan ! Yg naik banyak kumpulan premier dan JUSA !

Adakah CEUPECS akan bela nasib kami atau akan berlaku sejarah tahun 2007 berulang semula ? Dan kami gred 41 akan dipinggirkan semula whereby gaji gred sokongan akan melangkaui gaji kami?

Tanpa Nama berkata...

PM Najib quotes :

"It is also my great fear that we could fall short of our journey’s triumphant end because of weaknesses within our ranks, whether due to ineptitude, apathy, or the selfish placement of personal interests before the larger cause. I do not wish to see the sacrifices and good work of so many be rendered pointless because of the thoughtless acts of a few"

Yang atas tu buat kerja tak fikir orang bawah...nah...rasakan...

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana dengan status kakitangan kontrak????

Terkukur power berkata...

Terima Kasih Datuk....kerana sudi memperjuangkan nasib kita orang sumer....moga ALLAh panjangkan umur Datuk

Tanpa Nama berkata...

Tangguh pun takpe. SBPA ttp akan dilaksanakan dan kami JUSA-JUSA di JPA yang mengkaji SBPA untuk penambahbaikan akan meningkatkan lagi kenaikan gaji JUSA-JUSA sehingga 100%. kahkahkah...

Tanpa Nama berkata...

tengok..bila tangguh semua nak minta...sebenarnya bukan minta untuk sapa pun..minta untuk diri sendiri juga...

jika selepas 31 disember 2011 ni 800,000 yang sign? jadi sebenarnya?
perjuangan cuepacs untuk sapa? hanya 600,000 x sign...baru la tengak...majoriti...semua pejabat aku sign saja....sapa sebenarnya yng komen...usul? adakah anda yang melayan internet punya usul....

Tanpa Nama berkata...

Kan elok mcm ne..taklah ssah sangat pun...PM pun dngr dan ambil prhatian keluhan PA...taklah mcm JPA tu..taik idung masin betul!!...tnjuk kuasa jee...apa2 pun SBPA bukan nya tak baik...tp biarlah prlaksanaan nya adil dan saksama...permindahan gaji hendaklah telus dan tidak mengelirukan...dasar exit policy tu perlulah di kaji semulaa...agar ketua jabatan tidak sewenang nya menggunakan kuasa mereka mnganiaya org bawahan mereka..thniah tuan presiden Cuepacs dan koncu2 nyaa..trus kan usaha datuk utk kpntingan PA...jgn lekaa datuk kena JPA ada muslihat nyaa juga datuk..

Tanpa Nama berkata...

KAMI GOLONGAN BAWAHAN DIFAHAMKN JIKA KAMI MENOLAK ATAU TIDAK MAHU SIGN SKIM SBPA..KAMI DISARANKAN BERSARA AWAL..BETUL KER?TOLONG SIASAT..INI 1 KEKEJAM YG SGT JELAS KPD KAMI GOLONGAN BAWAHAN..

Tanpa Nama berkata...

suka kwn aku dgr tgh tgk melalui hp adios hahaha

Tanpa Nama berkata...

Dato' Najib, kami mohon agar Gred N17 yg ada diploma diberi setaraf/tangga gaji diploma.. bukannya SPM..
kerana kami yg ada diploma perlu pembayar PTPTN tiap2 bulan.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

mohon cuepacs bincang semula mengenai gaji pembantu tadbir yang masih rendah. dan diharap supaya pembantu tadbir yang berkelulusan diploma dipertimbangkan semula gaji mereka bagi meningkatkan produktiviti pembantu tadbir seiring dengan negara-negara membangun sedia ada. jangan hanya pegawai atasan yang naik mendadak gajinya kerana jika tanpa pembantu tadbir sesebuah jabatan itu tidak dapat bergerak dengan sempurna.

---------------------------------

pilah sambung belajar buat medic ka... kalau nak gaji tinggi.... jgnlah duk buat masalah dlm PA.... cukup waktu sekolah.....

ingat usaha tangga kejayaan.... bukan duk merintih je kerjanyer.... berdoa pada Allah agar dipermudahkan segala urusan... ni dok mintak tlg dgn org jer kerjanyer... lagi ramai lahir manusia mcm firaun...

Kami PnP berkata...

TOLONG DATUK PERJUANGKAN NASIB KAMI DI PNP, GAJI KUMPULAN PELAKSANA DAH DEKAT DGN GAJI KAMI KUMPULAN P&p, PENAT JE KAMI KELUAR UNIVERSITI 6 TAHUN TP GAJI DAH NAK SAMA DGN KUMP PELAKSANA...INI TIDAK ADIL...SANGAT TIDAK ADIL....KENAPA NAK BELA KUMPULAN PELAKSANA SHJ, INGAT KAMI KUMPULAN PNP TAKBUAT KERJA KE?

Tanpa Nama berkata...

Ni akibat kerja terburu2, tak bincang dulu, main paksa sedangkan pemilihan kena beri ruang dan penjelasan dulu....ala macam pilih bini le bukan main sign je

Kami PnP berkata...

TOLONG DATUK PERJUANGKAN NASIB KAMI DI PNP, GAJI KUMPULAN PELAKSANA DAH DEKAT DGN GAJI KAMI KUMPULAN P&p, PENAT JE KAMI KELUAR UNIVERSITI 6 TAHUN TP GAJI DAH NAK SAMA DGN KUMP PELAKSANA...INI TIDAK ADIL...SANGAT TIDAK ADIL....KENAPA NAK BELA KUMPULAN PELAKSANA SHJ, INGAT KAMI KUMPULAN PNP TAKBUAT KERJA KE?

Tanpa Nama berkata...

smell something fishy kat sini.. sblm ni pak omaq mana penah bangkang... mcm satu konspirasi je... abg bijan umum tukar skim(naik gaji)... suh pak omaq bangkang... pastu tangguh... sampai pru... lps menang tarik balik skim baru... PA semua ikut skim lama.. gaji mcm biasa..padan muka kita..

Tanpa Nama berkata...

Jangan samapai yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran........

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Dato' Najib, kami mohon agar Gred N17 yg ada diploma diberi setaraf/tangga gaji diploma.. bukannya SPM..
kerana kami yg ada diploma perlu pembayar PTPTN tiap2 bulan.

------------------------------------

mcm ni bagus... sesuailah nak mintak tambah gaji.... ni belajaq sampai sijil jer dah nak sama gaji dgn PNP...

Tanpa Nama berkata...

jpa x pkir kakitangan bawah koo? x dok akal koo? x dok mato koo? Gred N17 - gji maksimun 2780.00 - Gred R11 gji maksimun 2890.00 , apo ni!!! x dok otak 2

Tanpa Nama berkata...

mohon juga cuepacs perjuangkan skim N27 untuk dimasukkan ke skim N2-1 memandangkan N27 berkelayakan diploma.. terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

tengok..bila tangguh semua nak minta...sebenarnya bukan minta untuk sapa pun..minta untuk diri sendiri juga...

jika selepas 31 disember 2011 ni 800,000 yang sign? jadi sebenarnya?
perjuangan cuepacs untuk sapa? hanya 600,000 x sign...baru la tengak...majoriti...semua pejabat aku sign saja....sapa sebenarnya yng komen...usul? adakah anda yang melayan internet punya usul....
================================

yaah betul 800 ribu sign tapi sign paksa kerana tempoh yang terhad...kalau bos-bos tak heranlah tentu sign

Tanpa Nama berkata...

Tahniah datuk,bela lah kami di kumpulan perlaksana... tangga gaji yang mcm berat sebelah...

Tanpa Nama berkata...

PA drpd golongan pelaksana jangan bnyk complaint pasal SBPA. SBPA ni hasil keja-keja PTD yang hebat dan berwibawa.

Tanpa Nama berkata...

Q-pacs juga perlu tekankan kpd JPA agar mengambil kira seniority serta PA yg telah lulus PTK dgn cemerlang patut mendapat anjakan gaji yg sepatutnya.Jpa juga yang telah menghabiskan byk masa,tenaga dan wang ringgit mengadakan peperiksaan PTK utk semua PA tapi dlm SBPA semua itu hilang begitu aje umpama program atau projek 'Gajah Putih'.Yang belum ambil dan tak lulus PTK seronok le kerana walaupun belum ambil ataupun tak lulus tapi sama gred dgn yg telah lulus dgn cemerlang..

Tanpa Nama berkata...

KALAU TANGGUH AGAKNYA BILA NAK KUATKUASA SBPA..TAKUT TAK SEMPAT MERASA GAJI BARU....

Tanpa Nama berkata...

Kami dari Skim Q17 (Pembantu Penyelidik) memohon ceupacs memperjuangkan skim Q yang menggunakan pengambilan sijil politeknik sebagai syarat jawatan Q17..kami memohon agar dipertimbangkan balik skim SBPA supaya gred Q17 setaraf dengan Juruteknik J17 yang mendapat kenaikan gred dan tangga gaji..

Tanpa Nama berkata...

chek setuju tangguh dulu ,adakan patut gaji chek naik Rm 76.59 saja

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Dato' Najib, kami mohon agar Gred N17 yg ada diploma diberi setaraf/tangga gaji diploma.. bukannya SPM..
kerana kami yg ada diploma perlu pembayar PTPTN tiap2 bulan.

------------------------------------

mcm ni bagus... sesuailah nak mintak tambah gaji.... ni belajaq sampai sijil jer dah nak sama gaji dgn PNP...
==================================

yang macam ni baik g terus mohon N27...apa pulak nak mintak gaji naik..

kalo mcm tu mintak jugak N17 ada degree gaji M41..amacam...

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Datuk!!..Mohon kaji gaji kumpulan premier/tertinggi ini yg terlalu besar dan terlalu byk elaun yg diberikan...Mohon byk kelebihan serta elaun kepada kumpulan PELAKSANA...

Tanpa Nama berkata...

Penambahbaikan SBPA - Bagi menggantikan Anugerah Perkhidmatan Cemerlang - Kategori menegak melintang pergerakan gaji, dicadangkan kenaikan gaji melompat 2 kenaikan bagi menggantikan kategori menegak dan 3 tangga gaji bagi melintang. Ia dapat merangsang semangat bekerja kuat dikalangan KTA agar terus memberi sumbangan terbaik dan persaingan yang lebih sihat.

Tanpa Nama berkata...

Perjuangkanlah FT17 sbb kawan saya bobok.....

Tanpa Nama berkata...

terima kasih datuk...
datuk... tolong kaji gred E17 yang mempunyai sijil pertanian agar gaji E17 dapat gaji macam skim G yang juga gunapakai sijil pertanian.
apa pasal sijil sama TAPI gaji tak sama... adilkah itu??

Tanpa Nama berkata...

Penambahbaikan SBPA - Bagi menggantikan Anugerah Perkhidmatan Cemerlang - menegak melintang pergerakan gaji, dicadangkan kenaikan gaji melompat 2 kenaikan bagi menggantikan kategori menegak dan 3 tangga gaji bagi melintang. Ia dapat merangsang semangat bekerja kuat dikalangan KTA agar terus memberi sumbangan terbaik dan persaingan yang lebih sihat.

Tanpa Nama berkata...

Kami dari Skim w17 (Pembantu Penilaian) memohon ceupacs memperjuangkan skim W yang menggunakan pengambilan sijil Inspen sebagai syarat jawatan W17..kami memohon agar dipertimbangkan balik skim SBPA supaya gred W17 setaraf dengan Juruteknik J17 yang mendapat kenaikan gred dan tangga gaji.. ini kerana W17 pada asalnya adalah dari Gred J

Tanpa Nama berkata...

alahai tangguh la pulak...baru berangan gaji baru...he..he...tp klu tangguh pun harap2 kenaikan di backdated...

Tanpa Nama berkata...

Mohon Cuepacs kemukakan masalah dua/tiga tanggagaji SSM di golongkan ke dalam satu tanggagaji SBPA sehingga penjawat awam yang telah berkhidmat lebih lama mendapat kenaikan yang sedikit apabila gaji ditukarkan ke tanggagaji SBPA dan junior pula mendapat kenaikan yang banyak apabila gajinya ditukarkan ke tanggagaji SBPA sehingga gaji junior sama dengan gaji senior. Sistem bracketing tidak dapat menyelesaikan anomali ini kerana walaupun pergerakan gaji tahunan junior dilewatkan ke April/Julai/Oktober, senior masih rugi dan junior terus untung. Ini memang tidak adil kepada senior.

fadzly berkata...

kalau dah di tangguh........mcm mana dgn kenaikan gaji thn hadapan.........adakah diterskan atau ditangguh jg?...........

Tanpa Nama berkata...

PTD M52 JPA berkata...
PA yang tak setuju tu tak perlu la sign. kekal dalam SSM. Jangan libatkan PA lain yang setuju dengan SBPA.
----------------------------------
Kita kerja dengan ceupacs kerr kerja dengan kerjaan Malaysia...
-----------------------------------
apa ni cuepacs..perjuangan apa macam ni...sapa yang anda bela?
------------------------------
tu dia puak2 jusa dgn ptd sudah goyang nampak gaya tak merasa la kenaikan ribu2 padan muka hangpa

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan penambaikan SBPA perlu mansuhkan PROSPEK dan kekalkan PTK aje ! More transparent dan no need to rely on bosses untuk naik pangkat !

PTK is the best ! Yg rajin naik pangkat dan gaji , yg malas dok tang tu aje lah ! Takyah nak bersusah payah bodek boss ! Malas nak layan karenah depa !

ahli_UMNO berkata...

tangguh buat apa? aku dah tak sabar nak merasa gaji baru ni!!!

Tanpa Nama berkata...

hahaha.. golongan PTD dan JUSA-JUSA mesti meroyan bila SBPA ditangguhkan. Tak dpt nak merasa kenaikan gaji belas-belas ribu..

Tanpa Nama berkata...

ramai yang x puas hati dgn gaji gred sokongan...yang lebih adil beri gaji mengikut kelayakan yang mereka ada.. senang cite..

Tanpa Nama berkata...

Dato' mohon sangat2 nasib N27 yang ada diploma diperjuangkan.. tak adil bagi kami, disamakan dengan lulusan STPM.. terima kasih atas keperihatinan dato'..

Tanpa Nama berkata...

abih tu amacam tok omar nak kena sain ke borang sbpa tu atau tangguh dulu???????

Tanpa Nama berkata...

Jgn mimpi la nak naik gaji...

Tanpa Nama berkata...

Pendapat saya adalah SBPA perlu dikemaskini, jangan tergesa-gesa dilancarkan..Exit policy perlu dikemaskini...Penilaian tahunan perlu dinilai semula kerana Kenaikan Gaji Tahunan Berdasarkan penilaian. takut ada unsur2 sabotaj, jadi seseorang penjawat awam itu akan dapat markah yang rendah, dan ia tidak dapat kenaikan pangkat...
Kepada pemegang J terutama juruteknik atau apa-apa juga skim perkhidmatan yang ada diploma perlulah ditawarkan kenaikan pangkat.mungkin KUP dikurangkan kepada 10 tahun kepada mereka yang masuk menggunakan sijil politeknik tapi kemudian sambung belajar dan perolehi diploma

Tanpa Nama berkata...

Dato pekerja KONTRAK "aper status" x der berita...

Tanpa Nama berkata...

kami team N17 yang dah lulus ptk aras 3 dalam ssm dan dah perkhidmat 10 ke 14 tahun kempunan nak naik pangkat kup N22 sekiranya ptk dimansuhkan dalam sbpa...........harap ceupacs ambil perhatian

hutan57 berkata...

TAHNIAH DATO...PERJUANGAN CUEPACS TIDAK SIA SIA..TERIMA KASIH JUGA ATAS KENAIKAN JURUTEKNIK J17 KE J27 (JA3-1) WALAUPUN NAIK TAPI MASIH ADA LAGI KEPINCANGAN ANTARA J17, J22 DAN J26...SUPAYA MASALAH INI DIKAJI...

TAHNIAH MTSU...DAN CUEPACS...

Tanpa Nama berkata...

senang cite kekalkan aje SSM ! Semua tak dapat naik gaji , aktifkan PTK ! Yg rajin belajak naik gaji dan pangkat , yg malas bye bye !

Tak payah poning ! And one more thing adakah YAB PM tidak respect keputusan JPA ? Nampak sangat JPA tidak berwibawa jika SBPA dimansuhkan! Habislah malu JPA ni !

Tanpa Nama berkata...

saya haya tidak berpuas hati pada pengiraan anjakan gaji.Skim N masih terpinggir, anjakan yang tidak adil kepada senior. klau blh PA N17 yg mempunyai sijil STPM/poli layak mendapat gaji STPM.

Tanpa Nama berkata...

Tengok jumlah yang sign SBPA..
Tengok keputusan majoriti..
Seperti undi

Jika melebihi 75% setuju..Sila teruskan...

Jika 50%-75% semak dan tangguh

Jika bawah 50% ..mansuhkan aje SBPA.


ini komen 300 dlm blog bukan semua kakitangan awam....ramai lagi PA yng x masuk laman web cupek

Sue Travel & Tours berkata...

Terima kasih Datuk.. Jasamu dikenang.. Mintak upgrade Gred N17 Datuk.. Upgrade dr N17 ke N27 sepertimana gred J. Gred N17 sering kali dipinggirkan setiap kali skim baru dibuat. Gred N27 sebelum ni pun kena upgrade ke N29.. Skill Gaji N17 di SBPA tak jauh bezanya dgn Gred N11. Jasa Datuk akan dikenang sampai bila2..

Tanpa Nama berkata...

seronoklah geng2 ponteng sekolah.... dulu suh sekolah.. belajar rajin2... malas.... pastu bila org kasi kerja... xpuas hati... nak gaji sama dgn JUSA.....
===================================
bukan nak sama dengan gaji JUSA tapi anda kena lihat kenaikan yg anda dapat dan elaun yang anda terima.. kami yang bawahan ini tidak dapat banyak kenaikan, didlm tv berita hanya tunjukan gaji gred yang tinggi..kami yag 17 naik tak seberapa hanya 95..patut ke..orang naik harga barang sbb ingat kenaikan gaji kami banyak sedangkan hanya indah khabar dari rupa... anda juga kena ingat tanpa kami yang kononya geng ponteng sekolah anda tak mungkin boleh uruskan kerja anda...bukan ke anda suka minit..sila uruskan.... jadi siapa yang akan uruskan kerja anda kalu bukan kami yang bawahan nie...kami tak minta banyak tapi hargai lah kami....

Tanpa Nama berkata...

Mohon Pertimbangan Sewajarnya Skim Perkhidatan Juruteknik di JAS. Juruteknik JMG boleh dapat JA3-1 apa bezanya dengan Juruteknik JAS Sijil Politeknik juga.. JPA jelaskanlah sejelas2nya...

Tanpa Nama berkata...

NAMPAKNYA YANG DIKEJAR TAK DAPAT YANG DIKENDONG BERCICIRANLAH....

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih Datuk.. Jasamu dikenang.. Mintak upgrade Gred N17 Datuk.. Upgrade dr N17 ke N27 sepertimana gred J. Gred N17 sering kali dipinggirkan setiap kali skim baru dibuat. Gred N27 sebelum ni pun kena upgrade ke N29.. Skill Gaji N17 di SBPA tak jauh bezanya dgn Gred N11. Jasa Datuk akan dikenang sampai bila2..

Tanpa Nama berkata...

Minta jasa baik ceupacs turut membawa usul kepada jpa mengenai kakitangan pelaksana yang mempunyai diploma dan ijazah dipertimbangkan diberi gaji mengikut kelayakan diploma dan ijazah.tak guna jpa menggalakkan kakitangan pelaksana belajar pada peringkat yang lebih tinggi,sedangkan peluang untuk kenaikan pangkatnya terlalu sedikit.ini menyebabkan banyak kakitangan awam kecewa dengan dasar jpa...hidup ceupacs.

Tanpa Nama berkata...

mohon cuepacs bincang semula mengenai gaji pembantu tadbir yang masih rendah. dan diharap supaya pembantu tadbir yang berkelulusan diploma dipertimbangkan semula gaji mereka bagi meningkatkan produktiviti pembantu tadbir seiring dengan negara-negara membangun sedia ada. jangan hanya pegawai atasan yang naik mendadak gajinya kerana jika tanpa pembantu tadbir sesebuah jabatan itu tidak dapat bergerak dengan sempurna.PEMBANTU TADBIR GRED N17

Tanpa Nama berkata...

Jabatan kami semua dah sign semalam ! Jabatan selebihnya akan sign minggu depan ! So SBPA diteruskan lah jugak kan !

Tanpa Nama berkata...

k

Tanpa Nama berkata...

tahniah datuk dan semua warga cuepacs kerana berusaha memperjuangkan hak anggota perkhidmatan awam di dalam skim baru spba. Tapi di harap dalam masa sama, bantulah kami memperjuangkan nasib pa kontrak yang bakal menamatkan perkhidmatan seminngu lagi (31 Dis 2011). Ada di antara kami telah pun mendapat surat penamatan kontrak dari jabatan. Kasihanilah kami....

Tanpa Nama berkata...

Mohon gred Q dikaji semula memandangkan skop kerja sama dengan skim J..kami dulu asalnya dari skim J tapi ditukarkan kepada Q..mohon pembelaan..

Tanpa Nama berkata...

Kita semua tahu bahawa skim kali ini untuk mengkayakan puak PTD yang bersekongkol antara mereka dengan memberi diri sendiri kenaikan pangkat secara ekspres dan pangkat tertinggi sekaligus mengenepikan perkhidmatan lain. Kuasa kat depa kan?

Tanpa Nama berkata...

Tahniah datuk...mohon penangguhan sehingga pelarasan gaji terdahulu dinikmati oleh kakitangan yang belum merasa P2 dan P3 untuk sokongan tahun 2011....
....................................

saya slah seorang PA yang tengah nak urus pelarasan gaji dari P1 ke P2 setelah lulus PTK pada thn depan. biarlah PA nikmati pelarasan gaji dulu. Kalau tak pelarasan gaji hilang melayang setelah pilih SBPA. Mau tak mau kena ambik SBPA juga.

Tenang sikit hati dengar khabar SBPA ditangguhkan.

Terima kasih dato Osman. jasamu dikenang.
terima kasih PM. keputusan yang tepat

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

tengok..bila tangguh semua nak minta...sebenarnya bukan minta untuk sapa pun..minta untuk diri sendiri juga...

jika selepas 31 disember 2011 ni 800,000 yang sign? jadi sebenarnya?
perjuangan cuepacs untuk sapa? hanya 600,000 x sign...baru la tengak...majoriti...semua pejabat aku sign saja....sapa sebenarnya yng komen...usul? adakah anda yang melayan internet punya usul....
================================

yaah betul 800 ribu sign tapi sign paksa kerana tempoh yang terhad...kalau bos-bos tak heranlah tentu sign

++++++++++++++++++++++
apa maksud 'sign paksa'
-tuan/puan diletakkan senjata dikepala suruh sign?
-t/tgn tuan ditiru?
-bos tengking dan ugut tatatertib?
-tangan tuan dipegang oleh CC paksa sain sampai tuan menangis?
-tuan sign dalam penjara?

jika tuan xnak sign xperlu sign..tangan tuan....pen pun milik tuan...

Tanpa Nama berkata...

gred KP pun sama, ramai yg mempunyai kelayakan diploma jd KP3-1, sgt2 tidak adil kerana yang gred 29 pun trdiri daripda lulusan diploma jugak...kenapa perlu ada perbezaan ini...???

PTD M48 berkata...

kacau daun betul mamat kupek ni.. dah sign SBPA. lmbt laa merasa gaji baru ni.. hampeh ko omar..

Tanpa Nama berkata...

Mohon Cuepacs kemukakan masalah dua/tiga tanggagaji SSM di golongkan ke dalam satu tanggagaji SBPA sehingga penjawat awam yang telah berkhidmat lebih lama mendapat kenaikan yang sedikit apabila gaji ditukarkan ke tanggagaji SBPA dan junior pula mendapat kenaikan yang banyak apabila gajinya ditukarkan ke tanggagaji SBPA sehingga gaji junior sama dengan gaji senior. Sistem bracketing tidak dapat menyelesaikan anomali ini kerana walaupun pergerakan gaji tahunan junior dilewatkan ke April/Julai/Oktober, senior masih rugi dan junior terus untung. Ini memang tidak adil kepada senior - SAYA SOKONG!!!!! DATO' TOLONG KEMUKAKAN MASALAH INI.. SEPATUTNYA SETIAP TANGGAGAJI ADA KENAIKAN MASING2.. JGN DIGOLONGKAN DALAM SATU TANGGAGAJI SPT DLM SBPA SEKARANG. TIDAK ADIL KEPADA SENIOR.. TQ

Tanpa Nama berkata...

DATUK OMAQ....
TOLONG TENGOK DAN KAJI SERTA PEJUANGKAN NASIB PEMEGANG SIJIL PERTANIAN SEMENANJUNG MALAYSIA DALAM GRED E17, E22 DAN E26 AGAR PEMEGANG SIJIL INI DAPAT SAMA KENAIKAN SEPERTIMANA KAWAN-KAWAN KAMI DI GRED G YANG BERJAWATAN PEMBANTU PERTANIAN GRED G17, G22 DAN G27.
APA NI DATUK.... ADILKAH MACAM NI.... SIJIL SAMA... TAPI GAJI TAK SAMA... KERJA DENGAN GOMEN MALAYSIA JUGAK... KALAU MACAM NI PRU 13 NANTI... INSYAALLAH TUKAR GOMEN LA NAMPAKNYA..

Tanpa Nama berkata...

belum pun sbpa jalan...dh ada unsur2 bodek PM...huh...gomen2...inilah yg dikatakan gomen...kih2..kih2...

Tanpa Nama berkata...

kalau SBPA diteruskan abislah kumpulan pelaksana,diTINDAS,DIANIAYA,sebab markah tahunan dibuat atas penilaian pegawai atau ketua cawangan..........kalau pegawai suruh basuh kasut terpaksa basuhlah nanti dia kata.(kalau kau tak buat markah kau 60% lah?)

Tanpa Nama berkata...

Kami juga berharap supaya Presiden Cuepac memperjuangkan nasib kami yang memiliki ijazah tetapi masih di jawatan N 17,E 17 supaya dipertimbangkan sebarang bentuk imbuhan yang difikirkan patut dan sesuai dengan kelayakan yang kami ada.

Tanpa Nama berkata...

(1)SSM N17 gj mksimun 2151.35 - R11 gj Mksimun 1647.28 ( SBPA N17 gj Mksimun 2780.00- R11 gj mksimun 2805.00 ,Mcmana Kira2 ni ,Bodoh betul demo kt jpa koo?ke pakai diploma Tadika je? (2)lg satu klau gj ikut Kelayakan ada ijazah gaji mahal mintak tukang kebun lagi bagus , x penat otak kau,

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Kita semua tahu bahawa skim kali ini untuk mengkayakan puak PTD yang bersekongkol antara mereka dengan memberi diri sendiri kenaikan pangkat secara ekspres dan pangkat tertinggi sekaligus mengenepikan perkhidmatan lain. Kuasa kat depa kan?

Khamis, Disember 22, 2011 2:52:00 PM

-----------------------------
WAK LU...

Tanpa Nama berkata...

kami mintak elaun penjaga stor dinaikan takkan rm80.00 jer nak jaga harta kerajaan bernilai jutaan rm...

Tanpa Nama berkata...

tahniah cuepacs...sbpa dh ok ..cuma hal pencen dan exit policy tu..kalau kami pelaksana nak lebih dri kenaikan atasan mmng tak logic lah...kalau mcm tu baik x payah skolah tinggi..cuma perlu kajian..khususnya gaji minimum..

Tanpa Nama berkata...

Dato' Hj. Omar Osman ada lah yang terbaik..

SBPA nampak byk kekeliruan kerana pembahagian GRED gaji tidak sama..

mohon ceupacs turut memperjuangankan cadangan W17 yang memiliki sijil politeknik diberi kenaikan W3-1@setaraf..seperti Gred J...benda ni harap dapat dikaji dan tak ditangguh...

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah PM dah setuju tangguh, JPA mesti ikut nya tangguh bukan maksud batal, ianya akan dilaksnakan dengan beberapa pindaan

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

tengok..bila tangguh semua nak minta...sebenarnya bukan minta untuk sapa pun..minta untuk diri sendiri juga...

jika selepas 31 disember 2011 ni 800,000 yang sign? jadi sebenarnya?
perjuangan cuepacs untuk sapa? hanya 600,000 x sign...baru la tengak...majoriti...semua pejabat aku sign saja....sapa sebenarnya yng komen...usul? adakah anda yang melayan internet punya usul....
================================

yaah betul 800 ribu sign tapi sign paksa kerana tempoh yang terhad...kalau bos-bos tak heranlah tentu sign

++++++++++++++++++++++
apa maksud 'sign paksa'
-tuan/puan diletakkan senjata dikepala suruh sign?
-t/tgn tuan ditiru?
-bos tengking dan ugut tatatertib?
-tangan tuan dipegang oleh CC paksa sain sampai tuan menangis?
-tuan sign dalam penjara?

jika tuan xnak sign xperlu sign..tangan tuan....pen pun milik tuan...
==================================

1)tempoh terhad...terburu-buru...tempoh diberikan ibarat tiada ruang untuk PA berfikir semasak-masaknya..

2)dasar sbpa ibarat membunuh ssm...andai u kekal dalam ssm tetapi penggunaan dasar ssm dah takda..baik-buruk ssm nak ikut dasar mana??...ibarat dasar diktator bos...

Tanpa Nama berkata...

Kami dah sign sbpa ni.... tp harapkan ade pembelaan untuk PA pd gred 27 yg mempunyai kelayakan minimum diploma ini dipertimbangkan semula.....

Tanpa Nama berkata...

kalau tak bersyukur bagi berapa gaji pun tak cukup.................

Cuepacs vs PM berkata...

dah alang2 tangguh. cuepacs minta kat pm :

1.kakitangan awam dikecualikan cukai.
2.kerja 5 hari seminggu saja(tak ada program lain waktu cuti).
3.cuti tambahan diperluaskan.
4.anak hingga ke 10 dapat gaji.( adil bagi mereka yang proaktif)
5.T&T dinaikkan mengikut kadar yang sesuai dengan harga minyak.(tak payah ikut harga guna teksi untuk satu tempat duduk-kerja gila)
6.Bayaran T&T dipercepatkan.(ni dak kadang bayaran hingga 3 hingga 6 bulan baru bayar,malah dah terlupa kakitangan awam baru dapat).
7.Rawatan klinik swasta atau hospital swasta boleh tuntut mengikut %.(rawatan klinik dan hospital kerajaan lambat,lemah, hampas).
8.Pretasi bos dinilai oleh kakitangan bawahan untuk semakan dan penilaian pengarah jabatan.(baru depa ada akai)

*banyak lagi kalau cuepacs nak tau.

Tanpa Nama berkata...

kalau geng 36 tu buat kerja jujur dan telus..xde jadi macam ni aku rasa..

bila dah jadi macam ni, orang yang patut dipersalahkan adalah GENG 36 tu..!! hahahaha...

Tanpa Nama berkata...

kami nak pelarasan gaji...xnk SBPA ni..terima kasih datuk,kepada PM pertimbangkan lah semula..

Tanpa Nama berkata...

itulaa....mana2 yg kakitangan sokongan yg nk gaji sama dengan yg ade kelulusan lebih tinggi...
knp masa kecik2 dulu x bljr rajin2...mak ayah salu pesan...beljr rajin2 nnt bsr dpt keje besar, gaji besar, keta besar, umah besar...org lain gaji besar...setimpal lah dengan kelulusan dorang....padan lah dengan usaha dorang ms kecik2 dulu...bak kta pepatah...."bersusah2 dahulu bersenang2 kemudian"...............TAPI ADE JGK NK SENANG DULU....KEMUDIAN PUN NK SENANG....agak2 laaaaa bebbb....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

PA juga pembayar cukai jd kami juga membayar jusa untuk melaksanakan tugas mereka.
----------------
hehehee jgn komen camtu nnti jusa pun cakap byr tax jugak...bayar lagi tinggi so diorng pn byr tinggi utk PA laksanakan tugas. pi mai tang tu

----------------------------------

KUMPULAN PELAKSANA berapa percent je yg bayar cukai..cerciter....byk dapat pelepasan kalau gaji dah rm 4000 pun...so tak yah la nak kecoh korang tu bayar cukai....kumpulan PnP yang teraniya ni yg kena bayar cukai utk korang...pastu gaji kami ni kalau dikira dah lagi rendah dari kumpulan pelaksana. CILAKA

Tanpa Nama berkata...

Perkara-perkara berikut perlu dikaji semula oleh JPA:
1. Pemindahan gaji dari SSM ke SBPA yang mendatangkan kerugian kepada penjawat awam senior dan untung kepada yang junior sehingga gaji junior boleh menyamai gaji senior.
2. Markah prestasi 75 ke atas untuk kenaikan gaji tahunan adalah tidak realistik dan perlu diturunkan ke sekurang-kurangnya 60. Di bawah SBPA, penjawat awam yang mendapat markah prestasi kurang daripada 75 tidak menerima kenaikan gaji tahunan.
3. Exit policy perlu dibatalkan.

Hanya Allah yang maha mengetahui berkata...

Tahniah datuk! Hanya Allah sahaja yang dapat membalas jasa datuk omar. Bagaimana pula dengan kami staff sokongan yang sudah menandatangani borang SBPA? Adakah borang kami itu telah dihantar oleh organisasi kami ke pihak JPA? lagi elok kalu skim baru ini dimansuhkan terus kerana banyak putarbelit dalam skim tersebut. Skim SSM pun sudah bagus sistemnya. Skim yang baru ini banyak unsur penindasan terhadap pekerja bawahan. Sedangkan kami yang berhempas pulas memajukan sesebuah organisasi itu. Sebaliknya bos hanya bagi arahan. Lembu bau susu sapi dapat nama. Biasanya golongan atasan yang dapat cemerlang. Kami xnak pun markah cemerlang ni.. Janji keje kite siap dan x tertangguh dah laa.. Berkat dunia akhirat.. InsyaAllah.. ;-)

Tanpa Nama berkata...

DATUK OMAQ....
TOLONG TENGOK DAN KAJI SERTA PEJUANGKAN NASIB PEMEGANG SIJIL PERTANIAN SEMENANJUNG MALAYSIA DALAM GRED E17, E22 DAN E26 AGAR PEMEGANG SIJIL INI DAPAT SAMA KENAIKAN SEPERTIMANA KAWAN-KAWAN KAMI DI GRED G YANG BERJAWATAN PEMBANTU PERTANIAN GRED G17, G22 DAN G27.
APA NI DATUK.... ADILKAH MACAM NI????.... SIJIL SAMA... TAPI GAJI TAK SAMA...CUMA BEZA SKIM JE.. ANTARA SKIM E DAN G JE... KERJA DENGAN GOMEN MALAYSIA JUGAK... KALAU MACAM NI PRU 13 NANTI... INSYAALLAH TUKAR GOMEN LA NAMPAKNYA..

Tanpa Nama berkata...

Ada sijil poli mesti naik 27... selesai masalah...

Tanpa Nama berkata...

NAPE oMAR opsMAN YG BUAt statement kat Akhbar..bukan ke PM yang kena announce dulu...lebih sudu nampak pak seman...

Tanpa Nama berkata...

mohon ceupacs supaya mengkaji semula gred w27 supaya dinaikkan ke gred w29 sepertimana yg telah berlaku pada gred f29.

diharap mendapat perhatian dan tindakan yg sewajarnya dapat diambil oleh pihak tuan.

yang mengharap,

warga w27.

Tanpa Nama berkata...

Dengar khabar SBPA masih on... cuma JPA dan CUEPACS kena duduk bincangggggg ... saya dapat ni dari portal JPA!

Yakin jela..was-was perangai syaitan berkata...

SAYA DAH SIGN..

SAYA BACA...

SAYA FAHAM...

SAYA SIMPAN POLITIK KE TEPI SEKEJAP...

LEPAS TU SAYA SIGN..

SAYA YAKIN JPA BUAT KERJA DENGAN TELITI..

SIAPA SIGN LEWAT, DAPAT GAJI BARU LEWAT

SIAPA SURUH PREJUDIS KEPADA JPA SANGAT!!!

TAN SRI KPPA DAN JPA, TERIMA KASIH KERANA KENAIKAN GAJI..

Tanpa Nama berkata...

Mohon cuepacs turut memperjuangankan cadangan W17 yang memiliki sijil politeknik dan INSPEN diberi kenaikan W3-1..seperti Gred J..

kami bkn mahukan tangga gaji seperti J,tetapi mahukan kenaikan tahunan seperti J iaitu,rm145 setahun..

kerana jika syarat minimum SPM,kenaikan tahunan kami adalah RM95 sahaja... seperti gred N17..

KENAPA JPA PINGGIRKAN W17?????

Tanpa Nama berkata...

(PTD M48) .ulasan untuk kamu dari kai orag bawah,kamu ni jenis M48 hamprak,penting diri,tamak dan gelojoh ,kalu sbpa kuat kuasa kamu patut isi borang opsyen awal takut nanti lebam biji mata kau.

zyclone berkata...

Mohon untuk Ceupacs lihat balik potongan gaji untuk perumahan agar elaun sara hidup dapat dirasai oleh pejawat awam tanpa mengira mereka tinggal di kuarters kerajaan atau tidak.

Tanpa Nama berkata...

asyk tak puas hati dgn orang atasan yg dpt gaji besar.... biarlah, mreka tu lulusan master ke phd...yg bwh2 ni, ape lulusan minimum korang??? sendiri pikir la.... kalau xpuas ht gak, g cri kje private ..kn gj lebey kt c2.....

Tanpa Nama berkata...

sokongan tak pernah marah dengan gaji pegawai yang tinggi...

sokongan cuma marah kedudukan gaji senior dan junior sama...

sokongan tetap setuju dengan gaji pegawai..sebab sokongan pun ada degree nasib sampai naiklah 41...cuma gaji senoir dan junior agak pelik kedudukan yg sama...

Tanpa Nama berkata...

PTK yang dapat 4-4 sebelum ni minta diambil kita sama...

Tanpa Nama berkata...

aku gred R1 yang bayar PTPTN ...

Tanpa Nama berkata...

apo nak jadi den tetap opsyen... den mendinding lamo...apo pulak tangguh-tangguh...

JUSA berkata...

bodoh punya cupek.. lambat laa nak merasa kenaikan gaji ni..

Tanpa Nama berkata...

minta gred KP27..imigresen tukar ke KP29 bg yang mempunyai kelayakan diploma....

terima kaseh

Tanpa Nama berkata...

kenapa pak omaq x perjuangkan naseb CFS....? PA dh tentu2 naik gaji kalo SBPA diteruskan... cuma sket atau byk je.... kami???

Tanpa Nama berkata...

1)tempoh terhad...terburu-buru...tempoh diberikan ibarat tiada ruang untuk PA berfikir semasak-masaknya..

2)dasar sbpa ibarat membunuh ssm...andai u kekal dalam ssm tetapi penggunaan dasar ssm dah takda..baik-buruk ssm nak ikut dasar mana??...ibarat dasar diktator bos...

Khamis, Disember 22, 2011 2:57:00 PM

terpulang atas kebijaksaan tuan membuat keputusan dan kebijaksanaan mencari maklumat

-PA bila berubah drastik semua terkejut....budaya lambat dan bersembang dalam membuat keputusan memnjadi barah...untuk ambil satu keputusan...berbulan-bulan....bersembang-sembang...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama JUSA berkata...

bodoh punya cupek.. lambat laa nak merasa kenaikan gaji ni..

=====================================

Tembolok ko dengan anak beranak ko melantak bonus pun dari kebodohan diorang jugak!! sedor diri tu yeop!!

bangang!!

Tanpa Nama berkata...

mohon cuepacs menyusul cadangan supaya w17 (pembantu tadbir kewangan) yg mempunyai diploma perbankan dan diploma perakaunan diselaraskan gaji nya seperti pemegang sijil politeknik.. yg secara logiknya diploma lagi tinggi kelayakannya dr sijil.. tq

Tanpa Nama berkata...

esok JPA dgn CUEPACS bincang...

http://docs.jpa.gov.my/index.php?option=com_content&view=article&id=1297%3Akenyataan-akhbar-qpelaksaan-saraan-baru-perkhidmatan-awamq&catid=79%3Apress-release-statement&Itemid=70&lang=ms

Tanpa Nama berkata...

memanjang nak minta naik gaji..tapi ada masalak dok layan internet..kalau macam nielah gayanya tak berkat gaji yang dapat tu..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

(PTD M48) .ulasan untuk kamu dari kai orag bawah,kamu ni jenis M48 hamprak,penting diri,tamak dan gelojoh ,kalu sbpa kuat kuasa kamu patut isi borang opsyen awal takut nanti lebam biji mata kau.

Khamis, Disember 22, 2011 3:01:00 PM

--------------------------------

SEDARA, BLEH PERCAYA KE ORG YG SAJE LETAK NAMA PTD NI...MYAMAR JE LEBIH...NTAH2 KUMPULAN NTAH MANA2 JE YG SUKA MEMBURUKKAN SKIM2 TERTERNTU...FIKIR LOGIK KEH..

Tanpa Nama berkata...

macam mana nasib kami setuju dengan SBPA...CUEPACS memandai je...

Gred 48 berkata...

Apalah puak-puak lulusan Diploma, STPM, SPM dan PMR nak dengki-dengki ngan gaji orang-orang atasan.. ingat laa korang tu orang bawahan je.. tak suka tak payah sign SBPA. Kekal je dengan SSM.. Kami nak merasa kenaikan gaji tu.. tak nak tangguh-tangguh..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

1)tempoh terhad...terburu-buru...tempoh diberikan ibarat tiada ruang untuk PA berfikir semasak-masaknya..

2)dasar sbpa ibarat membunuh ssm...andai u kekal dalam ssm tetapi penggunaan dasar ssm dah takda..baik-buruk ssm nak ikut dasar mana??...ibarat dasar diktator bos...

Khamis, Disember 22, 2011 2:57:00 PM

terpulang atas kebijaksaan tuan membuat keputusan dan kebijaksanaan mencari maklumat

-PA bila berubah drastik semua terkejut....budaya lambat dan bersembang dalam membuat keputusan memnjadi barah...untuk ambil satu keputusan...berbulan-bulan....bersembang-sembang...
==================================
senang je kalau rasa diri tu pandai..pegilah tanya semua kesatuan kenapa dorang bantah sbpa..mereka tu ada phd dan master..tapi masih boleh fikir untuk kebaikan semua...bukan ikut hati rasa nak terus dapat kenaikan gaji....

Tanpa Nama berkata...

"sokongan tak pernah marah dengan gaji pegawai yang tinggi...

sokongan cuma marah kedudukan gaji senior dan junior sama...

sokongan tetap setuju dengan gaji pegawai..sebab sokongan pun ada degree nasib sampai naiklah 41...cuma gaji senoir dan junior agak pelik kedudukan yg sama..."

SETUJU..SAYA SOKONG!!! Bukan kumpulan sokongan aje..kumpulan P&P pun sama..kenaikan gaji yang junior berlipat kali ganda banding yang senior..tak tahu lah apa rasionalnya..TAK ADIL

Tanpa Nama berkata...

Hasil Daripada Pertemuan Bersama YAB Perdana Menteri, Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) Dan CUEPACS Pada 22 Disember 2011, Perbincangan Akan Diadakan Di Antara JPA Dan CUEPACS Esok (23 Disember 2011) Bagi Membincangkan Isu Yang Dibangkitkan Oleh CUEPACS.

Unit Komunikasi Korporat
Jabatan Perkhidmatan Awam Malaysia
Putrajaya
22 Disember 2011

Tanpa Nama berkata...

Nampaknya CEUPACS hanya memperjuangkan penjawat awam bukan siswazah, yang siswazah telah berada di gaji mati bertahun2 terbiar begitu sahaja, walaupun ramai yang menjadi ahli CEUPACS.... sia sialah kami bertugkuslumus belajar untuk mendapatkan segulung kertas yang di gelar Ijazah....

Tanpa Nama berkata...

jgn percaya yang tulis PTD ke JUSA ke..ni semua tipu perangai budak batu api..

Sign jela..banyak kebaikannya..

JPA bukannya parti politik...
tapi CEUPACS mungkin antara mereka ada kabel parti politk..

tapi respek kat PM Najib..dia memang dengar luahan rakyat..

Tanpa Nama berkata...

PADAN MUKA KORG SEMUA....NAK OVERLAP LAA APA LAA....BARU NK NAIK 27 NK MCM2....BERANGAN NK BELI VIOS LAA APA LAAA...

Tanpa Nama berkata...

NAK PERJUANG NAIK GAJI CUAPECE YANG KENA KERJA KUAT ,MOHON DGN KERAJAAN,BILA DAH DAPAT KELULUSAN/PERUNTUKAN NAIK GAJI PEG JPA SELAK,MENGELEPAR NAK WAT KIRA, INI SEPAERTI KATA (LEMBU PUNYA SUSU SAPI DAPAT NAMA)PEG PTD M52 YANG ANTAR KOMEN NI,JENIS BANYAK UTANG DGN BANK LA 2 ?

Tanpa Nama berkata...

Slm Datuk OO, terima kasih kerana memperjuangkan nasib kami, tapikan Datuk kenaikan gaji ciput, yg gaji besar dapat besar yang bawahan mcm kami ni...N22 hnya dpt RM132 sahaja.Wbmpun bersyukur jerla yg dpt kami ucpkan..dan tolong perjuangkan nasib anak2 kita yg jawatan kontrak kalau dpt ditetapkan. Allh sahaja yg membalas segala kebaikan Datok..Tq

Tanpa Nama berkata...

mohon ceupacs supaya mengkaji semula gred w27 (penolong akauntan )supaya dinaikkan ke gred w29 sepertimana yg telah berlaku pada gred f29.

diharap mendapat perhatian dan tindakan yg sewajarnya dapat diambil oleh pihak tuan.

yang mengharap,

warga penolong Akauntan w27.

Tanpa Nama berkata...

terima kasih datuk sbb hargai kami org bawahan,saya ni W17 naik saya cuma RM 59.00 je,suami saya perli saya "nah abg up sikit RM60.00 untuk takyah nak tunggu kerja smpi 11 tahun

Tanpa Nama berkata...

diorang ni nampak perut sendiri saja, saya harap lepas tangguh ni, jangan pulak bagi pa yang dpt lebih jadi dapat kurang pulak, pastu bising lagi, pinda lagi...bila mau habis daaa

Tanpa Nama berkata...

Xyh tengok sgt la junior ke senior.... kt luo tu..hrga barang sama...xkire pun junior ke senior..mreka bernasib baik, masuk2 dpt gaji lebeh compare kite dulu2..... ikut peredaran masa la,...

Tanpa Nama berkata...

terima kasih datuk..apapun cadangan saya mohon datuk usulkan perjawatan bagi Penolong Pegawai Syariah LS27 ditukar ke Diploma bukan STPM.Kami Gred LS27,apply guna diploma bukan stpm.mohon usulkan diselaraskan balik gred perjawatan N,S dan LS 27.

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 742   Terbaru› Baru»