SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

16 Disember 2011

PERHIMPUNAN PENJAWAT AWAM (CUEPACS)

Media Cuepacs
16/12/2011



PERHIMPUNAN PENJAWAT AWAM ANJURAN CUEPACS

TAJUK : BANTAHAN SARAAN BARU PERKHIDMATAN AWAM (SBPA)

TARIKH: 18 .12. 2011 (AHAD)
MASA: 3.00 PETANG
TEMPAT : DEWAN CIDB, JALAN CHAN SOW LIN, CHERAS,
KUALA LUMPUR


SEMUA PENJAWAT AWAM DIJEMPUT HADIR

575 ulasan:

1 – 200 daripada 575   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

Saya rasa hanya golongan penjawat awam yang malas dan tidak produktif sahaja yang akan hadir.
Kerana takut dibuang kerja.

Tsk tsk tsk tsk...

Pergi minta tolong UMNO dan PERKASA yang senantiasa menyokong 100% kaum pemalas.

Pembantu Operasi Yang Menurut Perintah berkata...

nak pakai baju apa..?...nak bawak apa..?? ada makan-makan tak?? boleh ke berhimpun himpun ni..?? kan ke dah ada akta tak boleh berhimpun sekarang ni..maaf saya sekolah tak tinggi tu yang tanya dulu tu..

Tanpa Nama berkata...

jgn kita cuba yang menunding jari.....nak menyalahkan hak hak yang tertentu....semua nak produktif.....ini kah sikap seorang yang berilmu......yang berkata tu rajin terbaik sgt ka.....tepuk dada tanya selera.....

Tanpa Nama berkata...

"Bagi penjawat awam yang menerima opsyen SBPA akan menerima kenaikan gaji tahunan antara RM80 hingga RM320 dan faedah kenaikan gaji antara tujuh hingga 13 peratus". Petikan dalam belanjawan 2012 yang dibentangkan oleh PM.

Peliknya bila SBPA keluar yg JUSA-JUSA menerima kenaikan gaji lebih 40%. KPPA sila jawab kemusykilan saya ini..

Jom turun ramai-ramai kita bantah..

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama usahkan nak datang namapun takut nak bagi. Ni mesti kes dah terliur nak rasa nikmat SBPA maklumlah naik RM5***

Tanpa Nama berkata...

kuat juga ceupacs ni ye

Tanpa Nama berkata...

pejabat tu ada org ke pada hari ahad tu...????

Tanpa Nama berkata...

Jom ramai2x datng ke sana nanti...Luahan hati dlm Blog xguna gak kalo xde kesungguhan...lepas sume kene sign perjanjian nnti,nak bantah xgune dah..last2x diam mcm tu je...lenkali diorang brani lagi buat..smoga kita x ditindas sbb kita bukan bodoh..harap smua yg xpuas hati dtg ke sana...ramai suarakan bantahan,mungkin pihak atasan akan buka mata...PRU13 pn dh dekat..

WAKIL PA berkata...

kpd mereka yg x nak pegi ke perhimpunan itu (golongan atasan/bos2/puak2 PTD).x perlu la mempertikaikan semangat mereka dan X PERLU LA MENYIBUK TAIP DI BLOG INI.kami hanya ingin bersuara secara aman.jgn hanya asik mengata kami malas atau x produktif.kami hanya ingin keadilan.

Tanpa Nama berkata...

orang yg dah gaji besar takde masalah..orang yang masih di gaji rendah ni.....dan orang yang gaji rendah ni la yg paling banyak buat keje daripada orang yang gaji besar tu.....

JEBAT berkata...

YA BETUL....YANG X MENYOKONG PERHIMPUNAN INI DA TENTU AWAL2 DA SAIN SBPA NI.SAH2 BKN ORG LAIN,PUAK ATASAN LA NI

Tanpa Nama berkata...

sapa nk pg tu...aku wakilkan " BANTAHAN " Jugak..

Rezeki Allah dimana-mana berkata...

siapa tak bersetuju dengan SBPA, JANGAN TANDATANGAN!!!!

siapa bersetuju dengan SPBA, SIGN JE..

SBPA pun dibuat oleh kakitangan kerajaan.

Inilah akibatnya jika ada perasaan HASAD DENGKI, BERFIKIRAN NEGATIF dan BURUK SANGKA..

PEKELILING DAH EDAR, kena baca lah..
tak faham boleh tanya masa taklimat2..

waktu nak buat keputusan, jika tak setuju jangan sign..jika setuju sign dan dapat gaji lebih...

jangan politikkan isu ni...

IMEJ PENJAWAT AWAM PERLU DINAIKKAN..ni tak, KERANA NILA SETITIK (1.1%), rosak susu sebelanga!!

Tanpa Nama berkata...

JOM ....

Jgn wat kiro lah dgn puak2 dewa tuh...dia dpt bnyk xkan x sign. Cuba dia dpat sama dgn kita..pasti suara dia jer yg lbh kat sini...Itu baru sama..bkn kurang...

Rezeki Allah dimana-mana berkata...

dengki dengan "PUAK ATASAN"?

sedarlah diri kaum sebangsaku, nak nilai dengan apa lagi kalau bukan akademik?

Sambung la belajar diploma, kemudian ijazah..ada rezeki naik pangkat la tu..

kalau berada di kump. sokongan/ pelaksana pun gaji dah tinggi..baik tak payah belajar..
hutang PTPTN pun tak perlu ambil..

Tanpa Nama berkata...

Kerja pakai otak lebih penat dari pakai tenaga. Nampak je pegawai atasan macam tak buat kerja - keluar masuk bilik mesyuarat - mengarah-arah. Tapi ada ke pelaksana yang sanggup keluar masuk bilik mesyuarat dan perah otak untuk berfikir macam mana nak laksanakan kerja?? Pelaksana kalau masuk bilik mesyuarat pun SENYAP seribu bahasa. Yang kena menjawab, kena maki ni siapa?? Pegawai atasan aka bos korang la jugak. Ingat senang ke jadi bosss??? Cuba la sekali bagi satu projek buat sampai langsai. Baru tau langit tinggi rendah!

007 berkata...

Kalau aku dpt byk sebelum subuh lagi aku dah tt.

Lu fikirlah sendiri!!!

Tanpa Nama berkata...

yang pergi perhimpunan pun akan tandatangan punya, aku berani jamin punya. Lepas tu bila dah tak tandatangan SBPA, melalak, rasa menyesal tidak sign SBPA.

Tanpa Nama berkata...

g sain ni mesti puak yg untung ni..tau da

Tanpa Nama berkata...

kalo cancel sbpa ni x merasalah increment bulan januari nanti yek?????uwaaaa.....

Tanpa Nama berkata...

g sain ni mesti puak yg untung ni..tau da

Tanpa Nama berkata...

Salam Damai. Isu yang hen CUEPACS usulkan sebenarnya bukan tertumpu kepada mana-mana kumpulan sokongan atau apa2 kumpulan sekalipun. Ini melibatkan ramai Kakitangan Awam. Kita sepatutnya sebulat suara menentang apa sahaja yang boleh memberi risoko tidak baik kepada sesiapa pun dikalangan kita. Usah hendak mendabik dada dengan pendidikan di dunia. Usah hendak mementingkan diri sendiri. Kita fikirkan nasib semua rakan-rakan kita yang lain sebagai satu 'keluarga'.

Tanpa Nama berkata...

mana borang nih..aku tak sabar nak sign nih..

Unknown berkata...

Semoga perhimpunan kita mendapat hasil yang positif dari PM.

Dari FT ex-politeknik yang kecewa

Tanpa Nama berkata...

Diari seorang bosss adakah begini?..
1. Ponteng dia kata meeting
2. Tengok pompuan muda dia kata bagi semangat kepada belia
3. Mengular dia kata projek luar
4. Sembang dia kata gi sembahyang
5. Menipu dia kata kerajaan dah setuju
6. Harta pejabat dia kata harta bapak aku
7. Penganiayaan dia kata penilaian
8. Bila dah benci dia kata tak berinovasi dan berdidikasi
9. Bila dah suka buatlah apa saja
10.Bila kerja ditolak seofis dia suruh menangis
11. Bila nak naik pangkat CUEPACS diajak pakat
12. Bila dah melonjak CUEPACS, UMNO, PERKASA, BN semua ditolak dan dikata haprak.
13. Bila korapsi dia akan kata konsipirasi
14. Tidur bawah meja dia kata terlalu banyak kerja

Ladang Lembu berkata...

'Tanpa Nama" atas sekali berfikiran macam otak lembu! Ini bukan soal malas atau rajin. Ini soal keadilan dan ke samarataan bagi semua kakitangan awam. Jika kakitangan awam malas, takdelah naik lebuhraya LPT, tak wujud sekolah bertingkat-tingakt, tak keluaran siaran TV RTM. CUEPACS sekarang mewakili kakitangan awam berjumlah 1.4juta kakitangan awam! Tidak mahu seorang pun tercicir daripada SBPA ini. Termasuk kau sekali lembu!!

Tanpa Nama berkata...

Kerja pakai otak lebih penat dari pakai tenaga. Nampak je pegawai atasan macam tak buat kerja - keluar masuk bilik mesyuarat - mengarah-arah. Tapi ada ke pelaksana yang sanggup keluar masuk bilik mesyuarat dan perah otak untuk berfikir macam mana nak laksanakan kerja?? Pelaksana kalau masuk bilik mesyuarat pun SENYAP seribu bahasa. Yang kena menjawab, kena maki ni siapa?? Pegawai atasan aka bos korang la jugak. Ingat senang ke jadi bosss??? Cuba la sekali bagi satu projek buat sampai langsai. Baru tau langit tinggi rendah!


-----------------------------------

x payah cakap banyak la, aku dulu gred N11 je tapi aku tetap perah otak. Hadir dalam meeting utama. Dalam Meeting tu Ahli-ahlinya Pangkat Dr. / Prof Madya. aku sorang je N11 masa tu. Tapi disebabkan otak aku nie Allah Anugerahkan 'geliga' Alhamdulillah aku pun depa panggil sama untuk hadir dalam meeting2 yang besar-besar. Walaupun masa tu aku x ada diploma / ijazah. Kesimpulannya JANGAN HINA staff bawahan yang x ada jawatan besar / yang x ada diploma / Ijazah nie. Kerana ILMU Pengetahuan dan kemahiran berfikir itu bukan semata-mata datang dari diploma atau ijazah tapi kesungguhan mencari dan mendapatkan ILMU.

Tanpa Nama berkata...

cuepacs negeri tak anjurkan skali ke perhimpunan ni? buat perhimpunan setiap negeri ok jugak rasanya. serentak satu negara. lagi pawer!

Tanpa Nama berkata...

Kenapa org2 atas x minta apa2 pun dr kerajaan tapi dapat kenaikan gaji yg banyak melebihi 50% tapi yg bawah2 merayu bagai nak mati (cuma x sampai cium kepala lutut kerajaan) cuma dapat ciput. Cuba bayangkan yg x minta dapat banyak, yg minta dapat sikit.......mcm ada yg x kenajerrrr!

Tanpa Nama berkata...

ADAKAH ANDA PERNAH BEKERJA DI SEKTOR SWASTA!!!!!!ADAKAH ANDA AKAN DILAYAN SEBEGINI RUPA DI SWASTA!!!!ADAKAH ANDA BERCUTI SABTU DAN AHAD DI SWASTA!!!ADAKAH ANDA DAPAT MENGGUNAKAN KERTAS A4 SESUKAHATI ANDA DI SWASTA!!!!ADAKAH GAJI AKAN DINAIKKAN SETIAP TAHUN DI SEKTOR SWASTA!!!!ADAKAH ANDA BEKERJA MENGIKUT MASA SPT DI SEKTOR SWASTA!!!!ADAKAH ANDA AKAN DINILAI SECARA ADIL SPT SWASTA!!!ADAKAH ANDA MUDAH DIBERHENTIKAN SPT PEKERJA SWASTA!!!BERSYUKUR LA DGN APA YANG ADA!!!XPUAS HATI DAN BIJAK SGT BERHENTI KERJA DAN KERJA DI SWASTA!!!BYK LAGI ORG YANG MENGHARGAI KERAJAAN!!!!!

Tanpa Nama berkata...

mcm la hg rajin sgt... klu aku tau hang sapa,makan penarajang la hg... sial tui.

Tanpa Nama berkata...

Membantah bukan semestinya bermaksud utk menolak 100%. Ianya adalah untuk memaklumkan ketidaksetujuan bertujuan untuk penambahbaikan kepada semua penjawat awam.

Tanpa Nama berkata...

SPBA = Skim Bodek Pegawai Atasan

Barulah dapat markah prestasi tinggi dan secara tak lagsung dapat la kenaikan gaji 13% walaupn org tu malas keje @ rajin keje.

Tanpa Nama berkata...

Haraplah sangat CUEPACS dapat perjuangkan SBPA yang seimbang dan adil untuk semua. Terutamanya berkaitan GAJI....realitinya GAJI yang memotivasikan kerja kita....apa cite kalau junior sama gaji ngan senior...

Tanpa Nama berkata...

HANG JANGAN NAK SAMA SEKTOR SWASTA DENGAN GOV LAA.. KAU PUN 1 LEMBU..KITA NI SATU JABATAN KERAJAAN .. SEPATUTNYA KITA BELA NASIB ORG YG X DAPAT KEADILAN.. KAU HI MMG MCM SIAL... NAMPAK SGT JENIS YANG BOLEH DI "SUAP DUIT"...PATUT KITA SAMA2 LA . KEJE MCM KELUARGA DAH KAT GOV NIH.. KLU LA MCM NI PERANGAI HANG WAHAI PEGAWAI ATASAN,PASTI HANG AKAN KENA PENENDANG BILA BERADA DILUAR TEMPAT KEJE HANG... KLU AKU PUN AKU AKAN BUAT KLU KEADAAN MENDESAK.. ADA ILMU TINGGI2 TAPI SIFAT MCM BINATANG..SIAL

Tanpa Nama berkata...

"lain yang kita mintak, lain yang dia bagi..." jom2 kita pegi support CUEPACS...

Tanpa Nama berkata...

x payah cakap banyak la, aku dulu gred N11 je tapi aku tetap perah otak. Hadir dalam meeting utama. Dalam Meeting tu Ahli-ahlinya Pangkat Dr. / Prof Madya. aku sorang je N11 masa tu. Tapi disebabkan otak aku nie Allah Anugerahkan 'geliga' Alhamdulillah aku pun depa panggil sama untuk hadir dalam meeting2 yang besar-besar. Walaupun masa tu aku x ada diploma / ijazah. Kesimpulannya JANGAN HINA staff bawahan yang x ada jawatan besar / yang x ada diploma / Ijazah nie. Kerana ILMU Pengetahuan dan kemahiran berfikir itu bukan semata-mata datang dari diploma atau ijazah tapi kesungguhan mencari dan mendapatkan ILMU.

---------------------------------

Sangat sukar nak cari pelaksana yang mempunyai inisiatif yang tinggi macam saudara. Saya memang respek habis untuk golongan pelaksana yang macam ni.(Ada, tapi sangat kurang!) Saudara sepatutnya dijadikan contoh dan ikutan. Saya sebagai PPP pun tak pening nak bagi markah. Memang confirm 95% ke atas.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa hanya golongan penjawat awam yang malas dan tidak produktif sahaja yang akan hadir.
Kerana takut dibuang kerja.

Tsk tsk tsk tsk...

Pergi minta tolong UMNO dan PERKASA yang senantiasa menyokong 100% kaum pemalas.
___________________________________
DIa nie kuat ampu bos nie... dah faham sangat dengan perangai kaki ampu nie..ptui....bengset..

illayanz berkata...

PTD PT PET JUSA mangkok hayun PET yang naik dari bawah tak sedat diri banyak wanita pakai lutut tak berakal guna kuasa... lupa makan gaji gak pencen duk sorang2 kera sumbang,wat projek haram,siapa lawan padah menimpa lupa kuasa tuhan mengatasi segala galanyee.. wasalam

Hamba MU berkata...

Saya harap kakitangan awam bersatu dalam hal ini. Bagi gred yang tinggi mereka tidak akan turun ke perhimpunan itu tapi bagi kami golongan yang kumpulan pelaksana dan bawahan insyaalah akan datang utk perhimpunan tersebut....

Tanpa Nama berkata...

duit rakyat dibazirkan....meeting sana..meeting sini...mkn sana...mkn sini....elaun keraian la apa la....mcm la berat sgt kerja....tya diri sendiri...365hr bodek rakyat ka ...bodek bos2...gaji biar ...setaraf dgn kerja...gaji murah kerja senang ...tapi d kerajaan gaji mahal kerja senang....meeting ...meeting...meeting...meeting...meeting...meeting....meeting....meeting....makan....makan.....kencing manis.....obesiti....meeting..mkn....sakit jantung....meeting....lepas tu barula perlaksaan....oleh...pelaksana...siapa yg buat kerja....siapa yg membazir????pastu meeting....meeting..makan.....kencing manis....

insan pejuang kebenaran berkata...

kita turun transformasi penjawat awam jgn gentar dgn ugutan mereka di atas makan gaji gak bukan kerajaan bapak dia bagi gaji sedar ekkk sikitt.. kanggg kanggg heiii heiiikkk

PUTRAJAYA berkata...

Wahai PM ....

Cuba dengar rintihan kami nanti..Tolong kesian pada kami golongan bawahan ini. Sukar hidup kami ALLAH saja yang tahu.

Golongan yang kaya bertambah kaya.Golongan bawah tetap mengalami keadaan susah dan sukarnya untuk mengecapi kemewahan terutama dibandar-bandar besar. Kami punyai keluarga ramai terutama untuk persekolahan anak2.

Apa yg kami hendak perjuangkan biarlah SKIM baru ini dilaksanakan dengan ADIL...tidak memandang pada jawatan tinggi mendapat habuan banyak..

Ingatlah ...di sana nanti PEMIMPIN yg tidak adil akan ditanya...

Tanpa Nama berkata...

meeting lagi....kerja tak buat duit rakyat habis......makan....elaun keraian...elaun....rakyat pelaksana yg attend....yg atasan meeting...makan...meeting...8jam kerja....7jam meeting...nasib baik ada pelaksana...tidak semua org meeting....rakyat melenting...habis rangka SBPA...meeting...lagi....yg penting gaji naik....meeting lagi...semua pegawai meeting ....makan....tido hotel...duit rakyat habis....org tido bawah jambatan...lantakla...yg penting elaun lebih dari gaji....

insan pejuang kebenaran berkata...

kalau semua dah pandai apo cita brooookkk semua masuk meting tak yah kejaa apartggghhhh brokkk niii

Tanpa Nama berkata...

semalam ada taklimat SBPA tapi banyak tanda soal...saya tak takut markah SKT..cuma saya ingat nak stay di SSM ja..selesa..walaupun selama ini markah 90% ke atas, PTK aras iv, boleh naik pangkat..tapi saya lebih selesa menjadi pekerja biasa...kerja bidang saya...ambition menimba ilmu pengetahuan yang lebih banyak daripada orang lain...biar kalah gaji tapi tidak mahu kalah ilmu...hehehe

Tanpa Nama berkata...

MEMANG WAJAR BUAT DEMO SEBAB JPA DAH KENCING KITA ORANG. JPA CUMA TAK KENCING PUAK JUSA, PREMIER DAN J17 SAJA. YG LAIN2 KENA KENCING..TURUN BERDEMO LAGI BEST...HEHEEEEE...

Tanpa Nama berkata...

apa mau bantah opsyen yang baik. Orang orang yang pemalas sahaja yang pergi berkumpul. Palui, bodoh punya datuk.

Tanpa Nama berkata...

bila nak jumpa pegawai ...pegawai meeting...pegi bank...jumpa pengarah...tunggu lagi 2jam ...tak habis meeting....sibuk...byk urusan...tak cukup tangan....sibuk...makan pun tak sempat....ada taklimat...dan seribu satu alasan....tapi yg sebenarnya.....satu malaysia dah tahu...siapa yg buat kerja....golongan bawahanla yg menyelamatkan mereka....sebab mereka tak ada masa...sebab meeting...mkn....yela...siapa nak persoalkan...ramainyer yg meeting...selalunya meeting...kesian rakyat bayar kerajaan untuk perlaksanaan...bukan untuk meeting dan makan2...yg selalu meeting boleh exit policy....pelaksana didahulukan ...bukan yg selalu peg i meeting siang malam asyik makan...

INSAN PUTRAJAYA berkata...

JOM AYUH KAKITANGAN AWAM...TURUN PADANG SEMUA....

KAMI SEKITARAN PRESINT 2,3,4 DAN SETERUSNYA SEMUA PARCEL C D E AKAN TURUN KE CHERAS NANTI..

Semua kakitangan awam di Putrajaya sama sekali TIDAK setuju dengan SKIM SPBA INI.

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya ada ramai staff bawahan yang ada diploma dan ijazah tapi xde rezeki utk dpt jawatan tinggi. Sbbnye kalu nak tggu jawatan ikut kelayakan, org kata memilih kerja. Jadi mmg ramai staf PELAKSANA yang kena byr PTPTN n pinjaman pendidikan, jgn ingat hanya golong PnP dan gololngan atasan saja yang kena byr hutang belajar.

Golongan bawahan juga perlukan kemudahan macam golongan atasan jugak, nak jugak beli rumah sebijik, kereta 1 utk kemudahan keluarga. Dah lar harga rumah makin mahal, harga barang makin naik, golongan atasan naik gaji byk depa tak rasa semua ni. Golongan PELAKSANA yang akan rasa semua kenaikan ni.

Golongan atasan pergi kerja dpt kereta sebijik dari jabatan, minyak kerajaan bayar guna kad inden. Apa lagi mereka kisah, semuanya free. Golongan bawahan pergi kerja pakai kereta/motor sendiri/ kenderaan awam, semua kena tanggung kos sendiri, INI ADALAH REALITI.

Mmg patut CUEPACS buat bantahan sebab gaji golongan atasan jurangnye tinggi ade sampai 7-8 RIBU SEBULAN dan lebih. Golongan bawahan gaji seribu lebih je, nak bayar hutang, keperluan asas, anak2 dan keluarga. Golongan atasan tak rasa semua ni.

Kalau nk bandingkan dari segi kerja sebenarnya golongan atasan buat kerja sama je macam golongan PELAKSANA. Tapi gaji lain2 sebab depa ada ijazahlah. Padahal golongan bawah pun ade jugak yang ade ijazah tp xde rezeki, keje jadi pelaksana. Bukan golongan pelaksana ni tak berseyukur, kami golongan pelaksana ni bersyukur dengan apa yang ada. Tp kami hanya mahu kerajaan kaji semula gaji yang diberi adakah gaji tersebut ADIL DAN SAKSAMA??? Kalu setakat pergi parlimen, masuk meeting kena pikir kertas kerja nk bentang golongan pelaksana pun boleh buat.
Bagi peluang je. Sama je macam golongan atasan..

Tindakan CUEPACS ni mmg kita patut sokong.. Fikirkanlah.. Kita golongan atasan atau bawahan sama je tetap manusia, yang memerlukan keperluan yang sama. Tapi gaji dan kenaikan gaji kali ni dibezakan terlampau jauh???? Kenapa tidak ada keadilan gaji dari segi tempoh dan pengalaman. Org baru dan lama gaji lebih kurang je. Golongan PELAKSANA je yang rasa semua ni. Golongan ATASAN tak rasa sgt sebab GAJI GOLONGAN ATASAN TINGGI.... Fikir-fikirkanlah...

Wallahhuaalam

Tanpa Nama berkata...

kalau di swasta meeting tak lama...tapi dikerajaan lama.....................yg berfikir ramai dari yg buat kerja..........pelik..................meeting camner nak kurang kos...tapi naikkan elaun....susah betul yer keje...apa yg lagi lawak.....yg memikir lg ramai dr yg buat keje.....haha......patutla tak cukup duit petronas....dah la ramai....pastu tak buat keje....meeting ....makan.....tak berbaloi la....exit policy...bagus untuk mereka...output takde...kos jer lebih....meeting 100 kali output 1...duit rakyat habis ke makan mereka jer ...siapa yg patut exit policy...

Tanpa Nama berkata...

nak kena ISA ke...heem..baik korang duduk diam-diam...eeem..takut-takut

by fbi

Tanpa Nama berkata...

ISA dah mansuhlah.. Hehehehe..

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa hanya golongan penjawat awam yang malas dan tidak produktif sahaja yang akan hadir.
Kerana takut dibuang kerja.

Tsk tsk tsk tsk...

Pergi minta tolong UMNO dan PERKASA yang senantiasa menyokong 100% kaum pemalas.

....ni kata org pentingkan diri...makan suap...n kuat bodek...org mcm ni mampus pun bagus

ajk union kecik je berkata...

aku dr kelantan pun nak turun berhimpun...sokong cuepacs

Tanpa Nama berkata...

yg ada ijazah jgn berlagak...ingat tak semasa kerja di swasta...walaupun anda pegawai...tapi kerja anda seperti pelaksana...kerani buat kerja kerani...dan budak pejabat menghantar surat.....yg meeting...hanyala manager...dan ceo..sahaja...anda walaupun bekerja 10tahun sekalipun ..anda akan dibuli...dibuli....tapi kami ...gred rendah...diswasta kami kerani...dlm kerajaan kami pelaksana.... tetapi anda?? di sektor swasta dibuli dlm kerajaan makan gaji buta...hahahaaaa

Tanpa Nama berkata...

gred rendah=perlaksana(yg buat kerja)
gred atasan=golongan pemikir(suka berangan dan berkhayal)

41 berkata...

CUEPACS AKAN GONCANG KERAJAAN... JOM TURUN RAMAI2

PA YG X SOKONG CUEPACS BAIK CARI KEJE LAIN SEBAB ANDA ADALAH BEBAN DAN CUMA PENUMPANG HASIL PERJUANGAN CUEPACS

Tanpa Nama berkata...

saya tak tahu....nak sign atau tidak..bila dengar taklimat smalam mmang byk ktdakadilannya..ya saya ada glongan siswazah..tetapi kbnyakan golongan plaksana yg banyak mbantu..trutama dlm bidang pndidikan...tak tau pula di sarawak ada buat perhimpunan...rata rata kawan sekerja tak stuju sbpa trutama wanita....psal lnpt klau slama ini mmang 80 keatas..tak tau pula nxt year sbb saingan sengit..ada kuota kah sprti ssm...emmm ini yang payah..btul smua dah naik..beras pun dah naik..kalau gji x sbrapa kesian mereka yg glongan brpndptan rendah...

lela berkata...

apa mau bantah opsyen yang baik. Orang orang yang pemalas sahaja yang pergi berkumpul. Palui, bodoh punya datuk.
==================================
AKU RASA HG LG BODOH, SEBAB HG SORANG, CUEPAC 1.39999.99 JUTA ORG.

JOM GENG2 PERAK TURUN SOKONG CUEPACS

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa penjawat awam yang kelas bawahan tuh, sila lah sambung belajar lagi, amik diploma ke, degree ker, lepas tuh amik jawatan gred tinggi dalam kerajaan, bila gaji dah banyak, jangan lupa bayar PTPTN pada kerajaan, selesai gaji banyak bayar hutang belajar....nie x malas kerja, belajar pun malas, nak gaji tinggi...pirahhhh

Tanpa Nama berkata...

kami pelaksana tertekan sebab jadi mangsa pengurangan kos operasi kerajaan...yg atas tu ...tak membebankan kerajaan ka?gaji kami sikit...gaji depa banyak...

MATCOOL berkata...

Saya cuba berfikir secara reverse way. Kemungkinan Q-Pac, JPA dan Najib telah mempunyai agenda tertentu dalam isu SBPA dan dalam memenangi hati semua PA demi survival politik BN.
Dlm situasi kini, PA diperlihatkan kelemahan pihak JPA dalam menangani isu SBPA dan Q-Pac pula mengeluarkan kenyataan bantahan dan akan bertemu dengan PM.
Bagaimana Dato pengerusi amat yakin untuk bertemu dengan PM pada tarikh, tempat dan masa yang telah dinyatakan? Telah diadakan temujanji?
Insyallah, selepas pertemuan dengan PM, PM mengeluarkan kenyataan yang membela semua PA di Malaysia.
SUDAH PASTI IMEJ NAJIB PASTI BERTAMBAH BAIK DI KALANGAN KAKITANGAN AWAM. Satu kemungkinan yang mungkin pasti, demi kemenangan dalam PRU-13.

Tanpa Nama berkata...

Rezeki Allah dimana-mana berkata...
siapa tak bersetuju dengan SBPA, JANGAN TANDATANGAN!!!!

siapa bersetuju dengan SPBA, SIGN JE..

SBPA pun dibuat oleh kakitangan kerajaan.

Inilah akibatnya jika ada perasaan HASAD DENGKI, BERFIKIRAN NEGATIF dan BURUK SANGKA..

PEKELILING DAH EDAR, kena baca lah..
tak faham boleh tanya masa taklimat2..

waktu nak buat keputusan, jika tak setuju jangan sign..jika setuju sign dan dapat gaji lebih...

jangan politikkan isu ni...

IMEJ PENJAWAT AWAM PERLU DINAIKKAN..ni tak, KERANA NILA SETITIK (1.1%), rosak susu sebelanga!!


----------------------------------


ni mesti blum baca pekeliling...

kamu ni ntah tau ke tidak pekeliling tu x lengkap...LAMPIRAN C takde...macam mana nk setuju SBPA?

agak2 la nk komen pon...

Tanpa Nama berkata...

kami nak berkhidmat untuk rakyat...kalu kat atas asyik meeting ja..siapa nak attend rakyat....siapa nak melaksanakan tanggungjawab sosial, untuk rakyat...lebihkan pelaksana...kami yg bekerja..hang pa buleh tidur lena....

wkn tukar undi berkata...

MEMANG WAJAR BUAT DEMO SEBAB JPA DAH KENCING KITA ORANG. JPA CUMA TAK KENCING PUAK JUSA, PREMIER DAN J17 SAJA. YG LAIN2 KENA KENCING..TURUN BERDEMO LAGI BEST...HEHEEEEE...

--------------------------------
aku tambah sikit, najib dan org2 bn pun kena kencing...huhuhu..sebabnya nnti pru13, kut2 ramai yg drop down akibat sbpa

Tanpa Nama berkata...

Kerja pakai otak lebih penat dari pakai tenaga. Nampak je pegawai atasan macam tak buat kerja - keluar masuk bilik mesyuarat - mengarah-arah. Tapi ada ke pelaksana yang sanggup keluar masuk bilik mesyuarat dan perah otak untuk berfikir macam mana nak laksanakan kerja?? Pelaksana kalau masuk bilik mesyuarat pun SENYAP seribu bahasa. Yang kena menjawab, kena maki ni siapa?? Pegawai atasan aka bos korang la jugak. Ingat senang ke jadi bosss??? Cuba la sekali bagi satu projek buat sampai langsai. Baru tau langit tinggi rendah!


Bodoh betul laa...
Sape yg tulis tu....

Dia ingat jadi Bos tu semua bagus semua ada idea?
Kebanyakan meetg yg diadakan hanya sekerat dua jer yg menyumbang..yang lain tu gi mkn senyum2 balik ofice...Lepas tuh passing kat org bawah suruh buat itu buat ini..tp dia tak bagi penerangan pun...Dia ingat masa dia tgh meetg tu kita dengar kot...

Pulak tuh masa meetg cari peluang bawa anak bini..org tgh meetg kita dok fikir nak gi mana pulak hari ni..

Kalau mcm nilah..jadi kuli pun tak naik pangkat..

Tanpa Nama berkata...

Sila rujuk Bahagian Sumber Manusia Kementerian/Jabatan/agensi masing-masing bagi urusan mengenai Lampiran C

Lintah Bayam berkata...

xaxas
jom kita ramai ramai berkumpul sokong cuepacs.Ingat JPA dah tipu kita tentamg SBPA.Dalm bajet lain,yang diaorang (JPA) buat lain.
\

rajendran berkata...

harap dato dapat juga membincangkan mengenai kelayakan cuti tahunan PA yang dilantik ke lantikan baru agar dapat membawa jumlah kelayakan cuti dalam perkhidmatan terdahulu ke skim lantikan baru yan ia dilantik.Saya dah kerja 20 tahun,dulu kelayakan cuti saya,35 hari...dapat naik pangkat(lantikan baru)cuti saya sekarang jadi 25 hari setahun.Mohon pertimbangan,pertimbangkan nasib kami yang segelintir ini.

Saya juga dari kaum india,mohon ditambah cuti Deepavali kepada 2 hari....kami kaum ke 3 terbesar,tapi cuti Deepavali hanya diberi satu hari....kamipun nak balik kg juga...bayangkan kalau saya kerja di Melaka,dan kg dekat Alor star,mana sempat nak balik raya kalau cuti hanya satu hari.

Tanpa Nama berkata...

Lebih baik lampiran c tidak dipamer supaya harga barang tidak naik mendadak.

Tanpa Nama berkata...

salam..jangan gaduh2...
kan lebih baik sepakat seminggu jangan datang keje....biar yg boss2 ni tau pening kepala....hahaha

Tanpa Nama berkata...

sokong cuepacs....sama2 la kita mempertahankan hak PA....biar sama2 susah dan senang....PA adalah sebuah keluarga

Tanpa Nama berkata...

Saya cuba berfikir secara reverse way. Kemungkinan Q-Pac, JPA dan Najib telah mempunyai agenda tertentu dalam isu SBPA dan dalam memenangi hati semua PA demi survival politik BN.
Dlm situasi kini, PA diperlihatkan kelemahan pihak JPA dalam menangani isu SBPA dan Q-Pac pula mengeluarkan kenyataan bantahan dan akan bertemu dengan PM.
Bagaimana Dato pengerusi amat yakin untuk bertemu dengan PM pada tarikh, tempat dan masa yang telah dinyatakan? Telah diadakan temujanji?
Insyallah, selepas pertemuan dengan PM, PM mengeluarkan kenyataan yang membela semua PA di Malaysia.
SUDAH PASTI IMEJ NAJIB PASTI BERTAMBAH BAIK DI KALANGAN KAKITANGAN AWAM. Satu kemungkinan yang mungkin pasti, demi kemenangan dalam PRU-13.

Jumaat, Disember 16, 2011 2:5

.................................

aku pon pk mcm ni jgk..beselah, trick special punyerr utk menang pru-13..ape2 pun harap ade perubahan yg baik utk sbpa ni..at least sume PA tak rae sakit hati

kumar berkata...

Saya juga dari kaum india,mohon ditambah cuti Deepavali kepada 2 hari....kami kaum ke 3 terbesar,tapi cuti Deepavali hanya diberi satu hari....kamipun nak balik kg juga...bayangkan kalau saya kerja di Melaka,dan kg dekat Alor star,mana sempat nak balik raya kalau cuti hanya satu hari.

Tanpa Nama berkata...

Maybe they will a statement " Kami akur dengan kekangan ekonomi kerajaan " So PA semua just sign aje SBPA ! jusa , premier dan j17 aje dapat kebaikan .

Itulah statement yang keluar nanti ! Just wait and see !
Jangan buang masa lah !

Kalu betul q-pecs nak bantah , please bantah kenaikan melampau puak JUSA dan premier ! Gaji 48 and above dah memang banyak ! Cukuplah ! Naik kan gaji kami yang gred 48 kebawah !

BORANG SBPA berkata...

hampa pi laaaa... 'gelap' banyak join ooo...
kena tangkap nanti baru hampa tau..!
kena semboq ayaq kuning!
kena asap!
kena buang kheja..
perhimpunan haram tu, mana ada permit.
aloo dato'presiden .. kalau tak sign nanti pencen kecik. asyik nak tunda jaa... last2 pencen tak dan nak sign!
adeeehhh..

kita bantah berkata...

ahad kita bantah..
isnin dapat gaji+bonus pastu semua diam. hujung minggu pegi showroom proton/produa+shopping+makan besar di restoran. abis gaji, kita bantah semula. yahoo!!

Ndaya Rasid berkata...

rasa tak puas hati dengan tangga gaji....dengar2 gaji guru kagi bayak ya? Tidak adil langsung sbb mereka smeua ni kerja bukannya kerja ikut waktu pejabat...sepatutnya kenaikan gaji lebih harus diberikan pada mereka yang kerja ikut waktu pejabat....sudah tu kenaikan gaji dinilai pada SKT sbb ramai kakitangan awam yang kaki ampu dan kaki bodek....kadang - kadang yang kaki bodek dan kaki ampu ni yang malas kerja tau!

Tanpa Nama berkata...

Hai dok komplen gaji sikit,, depa gaji banyakk...
Ni mau cakap sikit la.. lu berlajar pun sekejap ada sijil saja macam mana mau gaji banyak hoi. sukat dengan perkhidmatan anda dan jawatan lu sama bro...kalau dah kerja di bawah dah tentu gaji rendah ada fahammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.......

Ruslan Ahmad Zawawi berkata...

perhimpunan ni 10 kali lagi tongong dari Bersih. Kecoh semata2 nak gaji mahal dan kerja kurang.

lawak lawak...

pastu yg pemalas, pengular dan x produktif pun mahu dibela2 lagi padahal hari2 PA yang menghadapi biawak hidup ni berdoa agar si cibai tu cepat mampos. dari mampos, baik la dibersarakan. boleh bermalas2 di rumah dgn pencen, siapa pun x marah

kah kah kah

WARGA PUTRAJAYA berkata...

Kami sedia turun padang tanda memberi sokongan kepada penjawat awam dan membantah skim SPBA yang tidak adil ....pada gred yang tinggi-tinggi melangit tentulah setuju dengan SKIM tersebut tapi bagi kami golongan bawahan yang miskin bertambah miskin....

Wahai pemimpin yang Adil....berlaku adil lah kamu pada semua jangan hanya segelintir saja.

Tanpa Nama berkata...

baik2..pegawai atasan dah panas bontot.ni bukan masalah hasad dengki.tapi kenaikan melampau.kesian kat rakyat.rasuah2 suma org atasan yang makan.org bwh cover kesalahan bos2.

cyborg83 aka swalGYL berkata...

aku sokong cuepacs nak buat perhimpunan nih.. tp kang jgn ada yg kena tahan dengan ISA udah ar.., skarang nih memacam dah ... apa pun aku sokong agar gaji penjaawat jawatan yg rendah nih gaji dinaikkan setaraf dengan keadaan ekonomi skarang nih.. yg gaji mahal tu diam2 dah la.. biar lah kami yg gaji rendah nak wat bantahan.. klau xdak kerani rendah.. kerja pegawai2 besar pun x kan siap nyer la..

LAMPIRAN C berkata...

dulu masa peksa semua orang nak dapat A.
cikgu nak anak murid nak A !
bapak pun nak A !
nak makan buah pun gred A !
nak kawen anak dara gred A !
mak janda pun nak yang gred A jugak !
tengok padah jadi la nie...
aku jugak yang hampa cari...!!!
aku nie haaaa.. LAMPIRAN C

Tanpa Nama berkata...

gua terpakasa sain jugak sebab skim gua dah dijumut dalam spba..kalu gua teranaya gua doa kan hampa2 yang terlibat pecah perut....gua x pandai bodek2 walau pun gua pernah dpdt apc tapi bukan dari boss gua tapi dari kp gua sebab bos gua haprak...lepas ni gua nak cari bomoh santau kalu gaji gua tak gerak2 gua contact bomoh santau biar boss gua x bergerak2...lepas ni mesti profesyen bomoh santau meningkat..hu hu..

Tanpa Nama berkata...

kepada semua penjawat awam.... semboyan telah berbunyi untuk mempertahankan hak kite selaku penjawat awam terutamanya GRED N17

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa hanya golongan penjawat awam yang malas dan tidak produktif sahaja yang akan hadir.
Kerana takut dibuang kerja.

Tsk tsk tsk tsk...

Pergi minta tolong UMNO dan PERKASA yang senantiasa menyokong 100% kaum pemalas.

--------------------------------------
Kenyataan ini bukannya bernas dari seseorang yang produktif, kita seharusnya melihat dari beberapa sudut. Bukannya mengeluarkan kenyataan seperti ini. Ini menunjukkan ceteknya pemikiran saudara.

markiman berkata...

sesiapa menyertai perhimpunan akan dipecat jika terbukti. jika menolak SBPA, kamu kekal dngan SMM. ada 2 pilihan.

nanti gaji beza banyak tahun hadapan, jangan berpiket mahu opsyen sign SBPA semula.

kami menyokong Penuh SBPA yang lahir dari kebijaksanaan pemimpin BN membela rakyat.

Cuepacs disyaki terpengaruh dangn pembangkang dan mahu menjual melayu

Tanpa Nama berkata...

KALAU PRESIDENT CEUPACS TURUN..SY PUN TURUNLAH..YG PENTING BERJUANG UNTUK DEMI KEPENTINGAN PERKHIDMATAN AWAM BUKANNYA POLITIK.

HIDUP CEUPACS...HIDUP PRESEDENT...DAN YG RUTUN TU IKUT PERATURAN DAN UNDANG2 YANG DIARAHKAN PIHAK POLIS...JANGAN MENGGANGGU KENTENTERAMAN AWAM...NANTI KORANG DITUDUH KOMUNIS PULAK...HEHEHEH

Tanpa Nama berkata...

SEMUA PENJAWAT AWAM KENE PIKIR MASAK2 YE.... SBB NIE MASA DEPAN KITE... SY RASA NIE ADALAH LANGKAH YG TAK WAJAR SBB PENAT PM KITE DUK LAUNG RAKYAT DIUTAMAKAN....

insan pejuang kebenaran berkata...

saya ada keta vellfire rumah bangloo nak bayar insuran dengan gaji PAP mcmana fikirlahhh hehehe

Tanpa Nama berkata...

HIDUP CEUPACS...HIDUP PRESIDENT...DAN YG TURUN PERHIMPUNAN TU IKUT PERATURAN DAN UNDANG2 YANG DIARAHKAN PIHAK POLIS...JANGAN MENGGANGGU KENTENTERAMAN AWAM...NANTI KORANG DITUDUH KOMUNIS PULAK DAN BOLEH TAHAN ISA...HEHEHEH..

Tanpa Nama berkata...

sampaikan salam kami kat PM ye dari PA sabah & sarawak yg tak dapek nak join..akhir kata bebagi harta tu biar la win win baru la demokrasi terpimpin.. hehe

Tanpa Nama berkata...

SOALNYA SEKARANG BUKAN ISU POLITIK...TAPI YG PENTING HAK PEKERJA...DEMOKRASI MEMBUKA RUANG UTK BERSUARA...LPS TU SELESAIKANNYA SECARA ADIL & SAKSAMA...BIAR SEMUA BERPUAS HATI...

Tanpa Nama berkata...

PTD - PTD PUKIMAK... SILA BERAMBUS DARI BLOG INI

TEKONG DARAT berkata...

yg tk kerja gomen tk yah campur laa...
Korang gaji skit,mampuih pi laa kt hangpa...
Sapa suruh tk bikin uniom...
Kan dah kena kencing ngn bn..
Kaka...bila hangpa semua nk dpt gaji minimum?
Tu laa,memcacai lagi tk bertempat...

Tanpa Nama berkata...

sokong bantah sbpa golongan atas yng suka kami bwh2 ni kna jumud hilang keje hakiki jadi rencam x sain kna suruh bersara sape nak bayar rumah, kete , anak bini mkn......smpai hati najib

cyborg83 aka swalGYL berkata...

saudara markiman.. tolong la jgn sangkutkan dengan politik.. nih semua sebab kami hanya mahukan hak kami sebagai penjawat awam yg bergaji rendah..

pelaksana 42 berkata...

dato seri...ini pembentangan saya, kita hanya blanja 3 gantang je bg perubahan skim ni..1 utk jusa/turus..1 utk p N p..1 utk pelaksana. Sekian.

jwb dato seri..sikit je..amacam semua? kita lulus je la.

KESILAPAN BESARNYA:
dato seri x tanya 1 gntang pertama tu utk 3 org je, yg ke 2 tu 50 orang dan yg ke3 tu untuk 100,000 org
itu la cara2 puak kppa kencing puak2 kabinet..agaknya la

fortd09 berkata...

Byk jugak komen yg aku bca. Ada setengah tuh aku x setuju. Cam aku nih peringkat pelaksana, tapi still kena masuk meeting cam bos2... kena ckp lg, siap meeting sal ISO lg. Tp gaji dpt tuk Pegawai Pelaksana gak... Pada aku, cara bekerja lbih penting dr pelajaran yg ada. Sebab aku tgk ada pegawai atasan yg x reti nk wat keja... Malah nak eksyen jer lebih, arah org bwahan wat kerja smpai malam... OT dah la x bg claim... Cam ner lak tuh???

Tanpa Nama berkata...

sampai hati........ habis madu sepah dibuang. dibersarakan terus??? uii dahsyat bunyinye tu.. senang2 je erk nak lepas tangan.. kalo bijak, Tarik rambut dalam tepung, rambut jangan putus! Tepung jangan berselerak!. ni tak tepung bersepah2.. pastu suruh plak org puji hahahaha.. apa nak jadi

Tanpa Nama berkata...

Salam.

Ucapan jutaan terimakasih krn telah menaik taraf "GRED" J17 & G17

saya ingin menarik perhatian JPA,CEUPACS, MTSU dan pihak2 lain yg berkenaan.

Saya mohon penjelasan dari JPA berkenaan perkara2 berikut:
1.Kenapa gaji permulaan dan maximum gred JA3-1 jauh lebih rendah dari N3-1, sedangkan kami dinaikkan taraf setaraf dgn lain2 gred 3-1 dalm smua klasifikasi perkhidmatan.

2.Perkara bil 30.3 pek bil 11/2011 menyatakan bhw; "KADAR KENAIKAN GAJI TAHUNAN(KGT) YG SAMA BAGI SETIAP GRED YG SETARAF DLM SEMUA KLASIFIKASI PERKHIDMATAN DGN POLA PENINGKATAN KGT LBH BAIK BERBANDING GRED LEBIH RENDAH" tetapi kenapa wujud nilai dan perbezaan yg sgt ketara antara skim N3-1 dgn JA3-1?

3. Dari sistem gaji kabinet, SSB hingga SSM gaji permulaan dan gaji maksimum gred tehnikal adalah lebih tinggi dari gred yg setaraf, kenapa SBPA meletakkan taraf yg lbh rendah kepada gred teknikal. Sudahlah lebih 20 tahun kami dinafikan hak yg sepatutnya dgn meletakkan gaji gred kami di gred SPM.

Kami hanya memohon kesamarataan hak seperti yg dinyatakan di dlm kalusa 30.3 pek. bil 11/2011.

Adakah ini kesempatan yg diambil oleh pihak JPA trhadap skim jumud yg diperuntukan dlm SBPA menyatakan" skim jumud yg tidak menerima SBPA akan disarakan secara paksa"

Mohon CEUPACS, MTSU memberi perhatian serius dlm perkara ini.

Sekian terimakasih.

Tanpa Nama berkata...

SEMUA PENJAWAT AWAM KENE PIKIR MASAK2 YE.... SBB NIE MASA DEPAN KITE... SY RASA NIE ADALAH LANGKAH YG TAK WAJAR SBB PENAT PM KITE DUK LAUNG RAKYAT DIUTAMAKAN....
Tapi kena kencing sbpa by kppa

mawis berkata...

tolong jelaskan apa yang sebenarnya menyebabkan kita patut tolak SBPA....saya masih tak faham.rumah saya dekat CHAN SOW LIN,kalau saya dah faham apa yang patut diperjuagkan...saya ada motif untuk pergi menyokong ceupacs.

tolong jelaskan...apa sebenarnya sbpa yan menyeabbkan kita patut tolak.

1SUARA F/FT berkata...

Mohon kerjasama daripada Cuepacs/JPA agar skim F/FT ini dikaji semula didalam Skim baru SBPA sejajar dengan kepakaran dan kemahiran yang sedia ada. Ketelusan pihak JPA amat kami harapkan. Kami warga F/FT/Rakyat Malaysia sedia utk mendengar respon positif daripada pihak tuan.. Terima kasih

Tanpa Nama berkata...

orang yg SIGN bulat2x SPBA tanpa pikir panajang tu org yg bodoh...Org bantah CUEPACS tu sbb skim ni kenyangkan perut diorg sbbtu diorang BANTAH sbb takut xdpt habuan kenaikan tinggi..Ayuh rakan2x kita join CUEPACS ahad ni..Bos2x sume pegi meeting kat GENTING akhir taun ni..~~NAK HABISKAN BAJET KATE NYE~~

cyborg83 aka swalGYL berkata...

saudara mawis.. ada bekerja di mana? jawatan apa?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Sila rujuk Bahagian Sumber Manusia Kementerian/Jabatan/agensi masing-masing bagi urusan mengenai Lampiran C

---------------------------

ni lagi sorang sengal bg komen...kami dh buat semua ni sejak pekeliling keluar lagi, nak tau x apa jwpn nya.."LAMPIRAN C MASIH LAGI RAHSIA..SILA RUJUK JPA utk maklumat lanjut"

camne nk sign setuju terima SBPA kalau dpt layanan cmni? dulu masa tukar SSB ke SSM mudah jer..semua org fhm & x keliru..ni tidak, JPA wat kami mcm BOLA...

norhidayu binti hassan berkata...

nak berhimpun nie kena pakai baju KUNING ke x?hehe

Tanpa Nama berkata...

nak buang pekerja PA yg terlampau ramai......x sejajar dengan jumlah penduduk di Malaysia..............itulah jawapan yg aku dapat beri.......



PRU 13......bye2...BN........biar ko mampussssss...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Saya rasa hanya golongan penjawat awam yang malas dan tidak produktif sahaja yang akan hadir.
Kerana takut dibuang kerja.

Tsk tsk tsk tsk...

Pergi minta tolong UMNO dan PERKASA yang senantiasa menyokong 100% kaum pemalas.

SETUJU...

ikhlas drp c.c. di KPM

Tanpa Nama berkata...

Kpd ssipa yg setuju dgn SBPA,dorg nie adlh golongan yg lpe diri... xsedar diri !!!!
pk la org bwh skali...
klu korg kt tmpt org bwh,korg bleh hdup ke .. ????
golongan bwh la yg byk mmbantu dlm smua aspek...
klu diukur mgikut LNPT pn pn,golongan bwhn yg slalu di tindas...
dgn bkuatkuasa SBPA nie,lg jahanam la org bwhn nie ditindas ssuka hati
dorg nie...

Tanpa Nama berkata...

ptd-puak tamak duit
ptd-puak tibai duit
ptd-power tina duit
ptd-puak tipu dato
ptd-puak tuli degil
ptd....????

Tanpa Nama berkata...

saudara mawis, baca pekeliling tu pun tak faham ke? guna bahasa melayu juga tu. kesiannye.. pi baca lg sampai faham. PA R1 pun boleh faham.

Tanpa Nama berkata...

SORI YEK, JGN NAK TUDUH2 SKIM PTD PULAK KALAU TAK TAHU ASASNYA...KAMI YANG X DE KENA MENGENA PULAK KENAPA NAK DIKAITKAN...MALAHAN GAJI PERMULAAN KAMI LAGI RENDAH DARI YANG SEKARANG...

FIKIRKAN LAH...


Tanpa Nama WAKIL PA berkata...

kpd mereka yg x nak pegi ke perhimpunan itu (golongan atasan/bos2/puak2 PTD).x perlu la mempertikaikan semangat mereka dan X PERLU LA MENYIBUK TAIP DI BLOG INI.kami hanya ingin bersuara secara aman.jgn hanya asik mengata kami malas atau x produktif.kami hanya ingin keadilan.

Jumaat, Disember 16, 2011 11:56:00 AM

Tanpa Nama berkata...

gua rasa kppa nga puak2 dia dah kasi kencing PM kita...putar alam yang penting president cuepacs kasi jelas sejelasnya pada pm nanti dari segi taraf ft taraf spm,j,dan j yang dijumutkan skim,serta elaun kritical,ppt taraf spm, dan prcentage kanaikan level bawah dgn yang diatas,serta kenaikan gaji by skt yang tak geraktu cnth 70~80 dimana bnyk boss suruh ot tapi tak bagi claim ..paksa cuti umum keje di baya book of jer..dan dengan penilai skt ni silap2 ada yang tergadai dara di tangan boss haprak..

cyborg83 aka swalGYL berkata...

mungkin saudara mawis tu pfikir nih perhimpunan politik kot...

mohan berkata...

AYYO...YO...
SAYA TAK KESAH PASAL DUIT KA ATAU SBPA,,,,
SAYA ORANG INDIA MAHU CUTI DEEPAVALI KASI 2 HARI SAMA MACAM KERJAAN KASI SAMA MELAYU DAN CINA.

JANGAN PINGGIRKAN KAUM INDIA.KAMI KAUM KETIGA TERBESAR DIMALAYSIA.DATIN SERI ROSMAH TOLONG KASI TAHU SAMA DATO NAJIB SUPAYA CUTI DEEPAVALI KAMI 2 HARI.

MANA SEMPAT MAHU BALIK KAMPUNG KALAU CUTI RAYA HANYA SATU HARI....
AKAI ADA KA....

HIDUP KAUM INDIA,...MIC GAGAL BELA KAMI.DAH 54 TAHUN MERDEKA...TAPI KAMI KAUM INDIA MASIH DIPINGGIRKAN.

Tanpa Nama berkata...

kpd gred 41 dan ke atas....
anda x perlulah bongkak dgn apa yang anda semua dapat....
yg aku pelik,nak pasang cable PC pn xtau... kata ada ijazah...
xkn xpernah gune kot... pakai i-pad pn sekadar boneka je...

hati kecil berkata...

susah nak komen..
bagi pendapat saya,pihak kerajaan sudah membantu kita dari segi kenaikan gaji walaupun x byk.saya berasa amat bersyukur.bagi saya,tak perlu kita bandingkan diri kita dgn pejawat awam yang lain.tak kiralah apa pun jawatan anda.sekiranya anda di kalangan kumpulan pelaksana,bandingkan diri anda dengan kump pelaksana,jangan bandingkan diri anda dengan kumpulan yang lain sebab kelulusan akademik/ikhtisas/pengalaman memang tak setanding dengan pihak jusa.
pihak jusa ni pun melalui peringkat yang sama dgn kita masa mereka masuk perkhidmatan awam.macam pengarah kami memang dia mula dari bawah.. jadi rasanya baiklah kita musabahah diri dan tingkatkan prestasi kita.Masih ramai yang menganggur xde kerja kat luar.hargailah peluang yang diberikan kepada anda..

mawis berkata...

Saya betul tak faham...mana kawan kawan dapat info,tentang gaji naik tak adil,senior rugi,junior naik lebih dari senior....sedangkan lampiran c masih lagi rahsia.

jangan bila melihat sokok pisang bergoyang,anda terus kata ada HANTU PISANG.

saya kerja DEWAN BANDARAYA....IKUT LORI SAMPAH

Tanpa Nama berkata...

hal cuti tu tunggu deepavali tahun hadapan la macha.. nak minta 100 hari ke .. lantak la.. ni tajuk lain.. la

Tanpa Nama berkata...

hati-hati... jangan sikit-sikit demontrasi dan berhimpun... esok-esok, pelabur lari, baru padan muka semua.

Tanpa Nama berkata...

FELDA boleh bt PERHIMPUNAN AMAN KATANYE...xkan CUEPACS xboleh...Kakitangan FELDA lg kecik dr PA..xkn PA x nk berhimpun aman untuk ms depan PA sendiri...CUEPACS yang anjur...haram ke??

veluyathan berkata...

aku orang India mahukan kebahagiaan...bukan wang ringgit semata mata...
SAYA TAK KESAH PASAL DUIT KA ATAU SBPA,,,,
SAYA ORANG INDIA MAHU CUTI DEEPAVALI KASI 2 HARI SAMA MACAM KERJAAN KASI SAMA MELAYU DAN CINA.

JANGAN PINGGIRKAN KAUM INDIA.KAMI KAUM KETIGA TERBESAR DIMALAYSIA.DATIN SERI ROSMAH TOLONG KASI TAHU SAMA DATO NAJIB SUPAYA CUTI DEEPAVALI KAMI 2 HARI.

MANA SEMPAT MAHU BALIK KAMPUNG KALAU CUTI RAYA HANYA SATU HARI....
AKAI ADA KA....

HIDUP KAUM INDIA,...MIC GAGAL BELA KAMI.DAH 54 TAHUN MERDEKA...TAPI KAMI KAUM INDIA MASIH DIPINGGIRKAN.

komala berkata...

Saya juga dari kaum india,mohon ditambah cuti Deepavali kepada 2 hari....kami kaum ke 3 terbesar,tapi cuti Deepavali hanya diberi satu hari....kamipun nak balik kg juga...bayangkan kalau saya kerja di Melaka,dan kg dekat Alor star,mana sempat nak balik raya kalau cuti hanya satu hari.

Tanpa Nama berkata...

Diari seorang pegawai pelaksana pun adakah begini?..

1. Bos cuti die ponteng dan mengular...
2. Bila letak pempuan tak cantik, die kata bos takde taste, malas nak gi kerja
3. Mengular isap rokok berkotak2..kununya hantar surat bagai
4. Sembang kat pantry dan kedai kopi lama2, mentang2 bos tak tau dan sibuk
5. Kerja sikit, kununya macam banyak....
6. Masa interview, sorok degree dan master..kununya redha dgn gaji kecik....
7. kat opis guna Harta pejabat mcm harta mak bapak die
8. Bila suruh pi training, malas katanya..leceh nak pi jauh (padahal nak buat kerja luar, bukak bisnes kedai, jadi orang tengah projek)
9. Bila bos bagi markah rendah sikit, mula berkokok spy bos up markah padahal diri dah tepu dan takde motivasi
10. bila ketua kerani suruh cari fail, die komen kat FB cakap macam2 suh pi amik sendiri...ingat kerja die cari fail...(padahal tak sedar diri tu tugas hakiki)
10.Bila suruh kerja lebih masa, kecoh padahal dapat elaun lebih masa sedangkan bos2 yg 41 ke atas tak dapat elaun lebih masa kena outstation bagai tinggal anak bini...balik opis kerja macam nak mati
12. Bila dah melonjak CUEPACS, UMNO, PERKASA, BN semua ditolak dan dikata haprak.
13. Bila korapsi, org bawah kata bos yang mintak, padahal die jual nama bos (banyak dah ni)
14. Bos terpaksa Tidur bawah meja sbb memang letih tak macam kerani yang balik rumah tidur waktu pejabat...(pun ramai ni)
15. Bila suruh taip, die taip malas2, dah banyak salah, bos kena betulkan berulang kali..siap buat sendiri...
16. Bila bos cari, kejap2 hilang pergi koir, pergi jenguk anak..padahal pi gosip2...


FIKIRKAN LAH....LUDAH KE LANGIT KENA MUKA SENDIRI..JANGAN MAIN SESUKAHATI TUDUH


SAYA MACAI GRED 41 MERANGKAP GRED 1 HINGGA 36

Tanpa Nama berkata...

Ni semua sibuk fb tak ada kerja ke?.
Kasihan kepada PTD. Mereka tak dapat nak fb ni sebab sibuk dengan kerja yang berlambak-lambak.

Moto : Jom-jom buat kerja.... Halalkan gaji kita!

persatuan india bkn MIC berkata...

---SAYA ORANG INDIA MAHU CUTI DEEPAVALI KASI 2 HARI SAMA MACAM KERJAAN KASI SAMA MELAYU DAN CINA.

-----------------------------------
1 malaysia.
1 malaysia...1 malaysia...
India juga berhak spt melayu dan cina...kasian sama kami...

Tanpa Nama berkata...

Apa apa pun kami gred 41 tak setuju gaji kami ciput sampai gaji gred 32 dan 38 melebihi gaji kami ! Kalau gaji kami tidak direvise kami tahu nak buat ape !l;

Botol Kicap, Senawang berkata...

Baru aku nampak kewibawaan Dato' Omar Osman. Tahniah Dato'.

Tanpa Nama berkata...

Aku tak pedulik!! aku naik sain jugak SBPA!!!

Tanpa Nama berkata...

to : hati kecil berkata:

memang kita patut bersyukur..tapi pada tuhan bukan pada mahkluk jika terdapat ketidak adilan kita perlu perbetulkan..sebab itu islam datang dengan keadilan bukan kejahilan seperti lembu dicucuk hidung...dan PA disini bukan seperti anjing tersepit mengigit tuan..tapi menuntut sekelumit ruang keadilan

Tanpa Nama berkata...

Jom pakat2 tido...gaji kami dah okay...tq kerajaan..


CIKGU hensem

Tanpa Nama berkata...

J 17 pun kena kelentong dgn JPA. Tak sama dgn Gred 3 yg lain.

Tanpa Nama berkata...

DATO OMAR OSMAN nampak pandai betul cari ruang untuk bertanding pilihanraya akan datang...kalah la nampak gaya menteri2 lain kalau bertanding (tak kisahlah bertanding atas tiket pembangkang atau kerajaan)..

SYABAS DATO OMAR

Tanpa Nama berkata...

yes cikgu ptg2 bleh tidur line clear jimak sekali..best nya cikgu..

Tanpa Nama berkata...

Gaji junior dah dekat dengan gaji senior, itu biasa apabila kita semua perjuangkan. Misalnya, kini gaji kita kini berapa tapi gaji orang dulu berapa. Tapi mereka perjuangkan naik gaji, dapatlah gaji kita hari ini melebihi gaji mereka. Mereka tak katapun gaji kita dah potong gaji dia. Perjuangan dulu untuk kini. Perjuangan kini untuk esok.
Kalau tak mahu gaji junior dekat dengan gaji kita, jangan minta-minta pelarasan gaji sebab junior akan dapat gaji tinggi.Itu sahaja... Fikirlah secara logik dan rasional.

Tanpa Nama berkata...

saya setuju dengan pandangan saudara Tanpa Nama seperti berikut:-


Tanpa Nama berkata...

Diari seorang pegawai pelaksana pun adakah begini?..

1. Bos cuti die ponteng dan mengular...
2. Bila letak pempuan tak cantik, die kata bos takde taste, malas nak gi kerja
3. Mengular isap rokok berkotak2..kununya hantar surat bagai
4. Sembang kat pantry dan kedai kopi lama2, mentang2 bos tak tau dan sibuk
5. Kerja sikit, kununya macam banyak....
6. Masa interview, sorok degree dan master..kununya redha dgn gaji kecik....
7. kat opis guna Harta pejabat mcm harta mak bapak die
8. Bila suruh pi training, malas katanya..leceh nak pi jauh (padahal nak buat kerja luar, bukak bisnes kedai, jadi orang tengah projek)
9. Bila bos bagi markah rendah sikit, mula berkokok spy bos up markah padahal diri dah tepu dan takde motivasi
10. bila ketua kerani suruh cari fail, die komen kat FB cakap macam2 suh pi amik sendiri...ingat kerja die cari fail...(padahal tak sedar diri tu tugas hakiki)
10.Bila suruh kerja lebih masa, kecoh padahal dapat elaun lebih masa sedangkan bos2 yg 41 ke atas tak dapat elaun lebih masa kena outstation bagai tinggal anak bini...balik opis kerja macam nak mati
12. Bila dah melonjak CUEPACS, UMNO, PERKASA, BN semua ditolak dan dikata haprak.
13. Bila korapsi, org bawah kata bos yang mintak, padahal die jual nama bos (banyak dah ni)
14. Bos terpaksa Tidur bawah meja sbb memang letih tak macam kerani yang balik rumah tidur waktu pejabat...(pun ramai ni)
15. Bila suruh taip, die taip malas2, dah banyak salah, bos kena betulkan berulang kali..siap buat sendiri...
16. Bila bos cari, kejap2 hilang pergi koir, pergi jenguk anak..padahal pi gosip2...


FIKIRKAN LAH....LUDAH KE LANGIT KENA MUKA SENDIRI..JANGAN MAIN SESUKAHATI TUDUH


SAYA MACAI GRED 41 MERANGKAP GRED 1 HINGGA 36


SYMP
Saya Penolong Pegawai Tadbir Sahaja..

Tanpa Nama berkata...

Kumpulan PELAKSANA lepas ni pi kedai letak cop PELAKSANA agar dapat beli barang dengan harga murah.. Gred yang tinggi tu biar peniaga nak letak harga berapa banyak pun....

bukan nak minta sama gaji tinggi pegawai gred yang ada ijazah dan Atasan.. cuma bagi berpatutan la dengan keadaan ekonomi malaysia sekarang.. nak beli barang keperluan mahai.. tolong laa. :....

Tanpa Nama berkata...

Dalam Khutbah ari ni ada menyebut...Pemimpin yg baik membuatkan rakyat berbahagia dibawah pemerintahannya...pemimpin yg buruk membuatkan rakyat merasa celaka di bawah pemerintahannya...renung2kan..

Tanpa Nama berkata...

KALAU SEMUA ADA DEGREE, TAPI SETIAP KALI PERGI INTERVIEW PTD X DPT, NAK SIMPAN DEGREE TUE NAK BUAT APA??????

CONTOH DI TEMPAT KERJA KAMI NI PUN ADA PAP MEMILIKI IJAZAH TAPI BILA INTERVIEW PTD X DPT PUN...DALAM HAL NIE NAK SALAHKAN SIAPA PULAK TAK BERLAJAR TINGGI-TINGGI?????? TAK TAHU LA PULAK KALAU-KALAU NAK JADI PTD PERLU ADA KABEL (ORANG DALAM) MAKNANYER PTD YANG SEDIA ADA NIE TIDAK BERKUALITI LANGSUNG.....HARAP NAMA JER...KEJE HAPRAK..!!!!PUIHH...

Tanpa Nama berkata...

JOM PAKAT2 OPSYEN TUKAR JADI doktor gomen...doktor cepat naik, baru 10 tahun dah gred 54..gaji 3 kali ganda besar dari pegawai kerajaan yang lain. salah bagi ubat pun dapat duit banyak...kayo kayo...duit on call, duit locum..duit elaun kritikal padahal buat kerja pentadbiran...jom pakat2 tukar skim

SAYA NAK TUKAR DARI SKIM PEGAWAI PENYELIDIK KE PEGAWAI PERUBATAN..SAYA ADA DEGREE DALAM BIDANG SAINS...

Tanpa Nama berkata...

JOM PAKAT2 OPSYEN TUKAR JADI doktor gomen...doktor cepat naik, baru 10 tahun dah gred 54..gaji 3 kali ganda besar dari pegawai kerajaan yang lain. salah bagi ubat pun dapat duit banyak...kayo kayo...duit on call, duit locum..duit elaun kritikal padahal buat kerja pentadbiran...jom pakat2 tukar skim

SAYA NAK TUKAR DARI SKIM PEGAWAI PENYELIDIK KE PEGAWAI PERUBATAN..SAYA ADA DEGREE DALAM BIDANG SAINS...

Tanpa Nama berkata...

MUJUR LAA PEN.PEG.TANAH AWAL2 DAH NAIK GRED PADAN MUKA SEMUA YANG BARU DIBERI KENAIKAN PANGKAT.HAHAHAH

Tanpa Nama berkata...

Diari seorang pegawai pelaksana pun adakah begini?..

1. Bos cuti die ponteng dan mengular...
2. Bila letak pempuan tak cantik, die kata bos takde taste, malas nak gi kerja
3. Mengular isap rokok berkotak2..kununya hantar surat bagai
4. Sembang kat pantry dan kedai kopi lama2, mentang2 bos tak tau dan sibuk
5. Kerja sikit, kununya macam banyak....
6. Masa interview, sorok degree dan master..kununya redha dgn gaji kecik....
7. kat opis guna Harta pejabat mcm harta mak bapak die
8. Bila suruh pi training, malas katanya..leceh nak pi jauh (padahal nak buat kerja luar, bukak bisnes kedai, jadi orang tengah projek)
9. Bila bos bagi markah rendah sikit, mula berkokok spy bos up markah padahal diri dah tepu dan takde motivasi
10. bila ketua kerani suruh cari fail, die komen kat FB cakap macam2 suh pi amik sendiri...ingat kerja die cari fail...(padahal tak sedar diri tu tugas hakiki)
10.Bila suruh kerja lebih masa, kecoh padahal dapat elaun lebih masa sedangkan bos2 yg 41 ke atas tak dapat elaun lebih masa kena outstation bagai tinggal anak bini...balik opis kerja macam nak mati
12. Bila dah melonjak CUEPACS, UMNO, PERKASA, BN semua ditolak dan dikata haprak.
13. Bila korapsi, org bawah kata bos yang mintak, padahal die jual nama bos (banyak dah ni)
14. Bos terpaksa Tidur bawah meja sbb memang letih tak macam kerani yang balik rumah tidur waktu pejabat...(pun ramai ni)
15. Bila suruh taip, die taip malas2, dah banyak salah, bos kena betulkan berulang kali..siap buat sendiri...
16. Bila bos cari, kejap2 hilang pergi koir, pergi jenguk anak..padahal pi gosip2...


FIKIRKAN LAH....LUDAH KE LANGIT KENA MUKA SENDIRI..JANGAN MAIN SESUKAHATI TUDUH


SAYA MACAI GRED 41 MERANGKAP GRED 1 HINGGA 36

...............................................

Memang setuju pendapat saudara diatas ini ! Tempat saya ada seorg makcik gred 22 ! Masuk kerjo kul 9 pagi, gi makan masuk kerjo kul 10 am , buat kerja punyalah lambat, sembang aje sampai pelanggan naik bengang ! Ari-ari komplen dgn kami gred 41 ! Tak tahu nak buat ape lagi dah ! Bg nasihat tak mahi dengar ! Buat belagak pandai aje ! Kami kadang kadang kena buat kerja dia ! Sabar aje !

Ha kata kumpulan pelaksana terror sangat! Camna ni ! Tulah semua jari tak sama !

Tanpa Nama berkata...

RILEKS LA, INTERVIEW APA2 PUN BUKAN SEKALI JE BOLEH LEPAS...AKU NAK MINTAK JAWATAN PEGAWAI ZAT MAKANAN PUN SUSAH NAK DAPAT...MUHASABAH DIRI LA..

last2 try 3 kali interview, baru aku dapat jawatan 41...yang penting usaha dan baiki kelemahan...bukan ada degree terus bleh dapat 41..tu yang baru graduate masih menganggur belambak2...

BERSYUKUR SAYA DI ATAS NIKMAT YANG DIBERIKANNYA..TAKDE KENAIKAN PUN TAK PE...

sivaji berkata...

Saya juga dari kaum india,mohon ditambah cuti Deepavali kepada 2 hari....kami kaum ke 3 terbesar,tapi cuti Deepavali hanya diberi satu hari....kamipun nak balik kg juga...bayangkan kalau saya kerja di putrajaya,dan kg dekat SIK,mana sempat nak balik raya kalau cuti hanya satu hari saja. harap en.cupek bantu kami

Tanpa Nama berkata...

kepada PA semua..... perlu di ingatkan... JPA berkuasa di dlm perkhidmatan Awam tp kite selaku rakyat malaysia ade kuasa paling besar yg perlu digunakan.... di hujung tangan kite ade penentunya.... renung2kan nya....

TERBAIK.... nie adalah usaha mentranformasi negara...

;)

Tanpa Nama berkata...

Boleh kena tindakan tatatertib ke kalau sertai perhimpunan ni? Siapa jamin tak kena angkut lori? Baju warna apa?

Guru Adil berkata...

Niat baik. Tapi mekanisme pelaksanaan dan faktor keadilan dalam SBPA sekarang banyak yang tidak betul. Adakah kerajaan sengaja buat tidak betul supaya hendak buat yang LEBIH betul pada skim akan datang? Ini bukan cerita kereta Proton, hari ni power window rosak esok bagi lifetime warranty. Sebab tu kami PA bantah pelaksanaan SBPA. Mungkin adil bagi sesetengah kerana mereka untung tetapi tak kan lah kita nak tutup mata pada kawan2 kita yang 'teraniaya'? Sendiri baca ulasan dalam blog ni, dah tau jantan betinanya.

Guru Adil berkata...

Niat baik. Tapi mekanisme pelaksanaan dan faktor keadilan dalam SBPA sekarang banyak yang tidak betul. Adakah kerajaan sengaja buat tidak betul supaya hendak buat yang LEBIH betul pada skim akan datang? Ini bukan cerita kereta Proton, hari ni power window rosak esok bagi lifetime warranty. Sebab tu kami PA bantah pelaksanaan SBPA. Mungkin adil bagi sesetengah kerana mereka untung tetapi tak kan lah kita nak tutup mata pada kawan2 kita yang 'teraniaya'? Sendiri baca ulasan dalam blog ni, dah tau jantan betinanya.

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju..memang ini realiti...

Diari seorang pegawai pelaksana pun adakah begini?..

1. Bos cuti die ponteng dan mengular...
2. Bila letak pempuan tak cantik, die kata bos takde taste, malas nak gi kerja
3. Mengular isap rokok berkotak2..kununya hantar surat bagai
4. Sembang kat pantry dan kedai kopi lama2, mentang2 bos tak tau dan sibuk
5. Kerja sikit, kununya macam banyak....
6. Masa interview, sorok degree dan master..kununya redha dgn gaji kecik....
7. kat opis guna Harta pejabat mcm harta mak bapak die
8. Bila suruh pi training, malas katanya..leceh nak pi jauh (padahal nak buat kerja luar, bukak bisnes kedai, jadi orang tengah projek)
9. Bila bos bagi markah rendah sikit, mula berkokok spy bos up markah padahal diri dah tepu dan takde motivasi
10. bila ketua kerani suruh cari fail, die komen kat FB cakap macam2 suh pi amik sendiri...ingat kerja die cari fail...(padahal tak sedar diri tu tugas hakiki)
10.Bila suruh kerja lebih masa, kecoh padahal dapat elaun lebih masa sedangkan bos2 yg 41 ke atas tak dapat elaun lebih masa kena outstation bagai tinggal anak bini...balik opis kerja macam nak mati
12. Bila dah melonjak CUEPACS, UMNO, PERKASA, BN semua ditolak dan dikata haprak.
13. Bila korapsi, org bawah kata bos yang mintak, padahal die jual nama bos (banyak dah ni)
14. Bos terpaksa Tidur bawah meja sbb memang letih tak macam kerani yang balik rumah tidur waktu pejabat...(pun ramai ni)
15. Bila suruh taip, die taip malas2, dah banyak salah, bos kena betulkan berulang kali..siap buat sendiri...
16. Bila bos cari, kejap2 hilang pergi koir, pergi jenguk anak..padahal pi gosip2...


Ahkak yang memang anti pemalas tak kira Kump P&P atau Pelaksana...

Tanpa Nama berkata...

HAHAHAHA!! MARI TUKAR KERAJAAN!! ANWAR IBRAHIM NAK BAGI GAJI NAIK!! MINYAK NAK DITURUNKAN SEHINGGA 10SEN SELITER!! TOL PUN KURANGKAN KLU BOLEH FREE!! PINJAMAN PELAJARAN XPAYAH BAYAR BALIK!! BAJU SEKOLAH PUN FREE TIAP2 TAHUN!! BUKU SEKOLAH SEMUA DAPAT PINJAMAN!! HAK BUMIPUTERA XDA SEMUA BANGSA BOLEH DAPAT BARU KEADILAN DALAM ISLAM!! HARGA BARANG PUN AKAN TURUN MENDADAK KLU TUKAR KERAJAAN!! REZAB TANAH ORG MELAYU PUN BANGSA LAIN BOLEH TUNTUT!!! SBB NI SEMUA JANJI PAKATAN RAKYAT!!MARI TURUN BERDEMO TUNJUK KAT BARISAN NASIONAL YANG ZALIM SEJAK 50 TAHUN MEMERINTAH!!UMNO RASIS SBB TU LA INDIA DAN CINA XBLEH KEJE GOMEN!!HARAP CUEPACS MINTA BANGSA LAIN YANG LAYAK KERJA DGN KERAJAAN!!MAKSUDNYA SIAPA YANG LAYAK BLEH DPT ASYIK MELAYU JE!!TAK ISLAMIK DAN ADIL!!KITA KAN NEGARA BERBAGAI KAUM!! KENAPA MELAYU JE DPT MCM2!! SOKONG PKR-DAP-PAS!!!!SEMUA RAKYAT AKAN DAPAT KEADILAN YANG SEBENAR!!!

Tanpa Nama berkata...

aku dah ada pengalaman mcmmana nak melayan rakyat,nk kena bagi servis baik punya,kena senyum,ckp elok2 baru la rakyat suka dgn jab kerajaan,tp aku x da masalah sbb aku dah ada xperien ms sblm msuk gov aku keja otel 5 star,dmana stiap staff dwjibkan masuk training mcmmana nak delighting our customer,ada rakyat yg datang nkjumpa Boss tp boss kejap meeting Kl,Ipoh,Ganu,JB,Putrajaya,Penang,Langkawi,so aku lah yg kena bagi penerangan mcm tu mcm ni dan dlm masa yg sama aku kena handle kaunter hasil,dan dlm masa yg sama aku kena buat surat itu,ini,dan setiap hari sblah ptg aku kena g Bank utk bank in duit kerajaan,dan bila awal bln aku kena siapkan akaun bagi balance,Jadi korang fikirlah aku sbg kump.pelaksana sudah melaksanakan tanggungjawab aku yg aku pun taktau berbaloikah aku keja mcm ni,klau aku pegi bank in duit ke bank,kena tembak dgn perompak,matikataklah aku sbb aku bukannya ada escot dgn polisi atau security pun,fikirlah nasib2 kump. pelaksana ini yg gaji x seberapa ini tp kumpulan atasan yg mendapat gaji yg tinggi,wlaupun keja diorg meeting..mkn free..meeeting ...tido otel balik claim balik..pegi meeting ada org antar..siapa tu yg antar..kump.pelaksana..nek flight..pegi meeting..drebar bawak...boss zzzzzz kat belakang..sampai meeting..makan free..cukup bln gaji beribu-ribu..BERBALOIKAH AKU DGN INI..Renungkan..lg satu ada org tanya apa pasai kump.pelaksana yg dok minta kenaikan gaji,tup.tup nek ciput,kumpulan premier naik mendadak wlaupun x mintak nek,korang nak tahu jwpnya kumpulan diaorang sendiri yg dok buat keputusan..kenyang tembolok sendiri dulu la..Tubuhkan suruhanjaya diraja untuk membincangkan kaedah dan kadar kenaikan gaji smua golongan bawahan hingga atasan.. barulah xkan ada kes mcm ni,Apa Kes?Fikirkan

Tanpa Nama berkata...

Diari seorang pegawai pelaksana pun adakah begini?..

1. Bos cuti die ponteng dan mengular...
2. Bila letak pempuan tak cantik, die kata bos takde taste, malas nak gi kerja
3. Mengular isap rokok berkotak2..kununya hantar surat bagai
4. Sembang kat pantry dan kedai kopi lama2, mentang2 bos tak tau dan sibuk
5. Kerja sikit, kununya macam banyak....
6. Masa interview, sorok degree dan master..kununya redha dgn gaji kecik....
7. kat opis guna Harta pejabat mcm harta mak bapak die
8. Bila suruh pi training, malas katanya..leceh nak pi jauh (padahal nak buat kerja luar, bukak bisnes kedai, jadi orang tengah projek)
9. Bila bos bagi markah rendah sikit, mula berkokok spy bos up markah padahal diri dah tepu dan takde motivasi
10. bila ketua kerani suruh cari fail, die komen kat FB cakap macam2 suh pi amik sendiri...ingat kerja die cari fail...(padahal tak sedar diri tu tugas hakiki)
10.Bila suruh kerja lebih masa, kecoh padahal dapat elaun lebih masa sedangkan bos2 yg 41 ke atas tak dapat elaun lebih masa kena outstation bagai tinggal anak bini...balik opis kerja macam nak mati
12. Bila dah melonjak CUEPACS, UMNO, PERKASA, BN semua ditolak dan dikata haprak.
13. Bila korapsi, org bawah kata bos yang mintak, padahal die jual nama bos (banyak dah ni)
14. Bos terpaksa Tidur bawah meja sbb memang letih tak macam kerani yang balik rumah tidur waktu pejabat...(pun ramai ni)
15. Bila suruh taip, die taip malas2, dah banyak salah, bos kena betulkan berulang kali..siap buat sendiri...
16. Bila bos cari, kejap2 hilang pergi koir, pergi jenguk anak..padahal pi gosip2...


FIKIRKAN LAH....LUDAH KE LANGIT KENA MUKA SENDIRI..JANGAN MAIN SESUKAHATI TUDUH


SAYA MACAI GRED 41 MERANGKAP GRED 1 HINGGA 36

...............................................

diary ni diary kamu sendiri ke. Mcm selalu buat je.. tu pasal tau .

1 MALAYSIA RAYA berkata...

machaaaaaa... you ta da faham ker.. ini tajuk lain. itu cuti punya pasal lain tajuk kasi tulis la.
tahun depan kalau you mahu itu cuti.. himpun satu minggu kasi amek laaa..
itu kawan saya.. mc kasi amek untuk itu deepavali. lagi tambah ponteng kerja satu hari.. sudah dekat 10 tahun dia telah buat. bos ta da kasi pecat dia pun sampai sekarang.
machaaaaa... you mari sini kasi kutuk2 itu sbpi. baca2 sambil gelak geli hati ini semua komen.. jangan sedih2... raya lambat lagi. ammaaa.. !

Tanpa Nama berkata...

A. DAPAT SIKIT REDHA, DAPAT BANYAK BERSYUKUR

B. DAPAT SIKIT TAK CUKUP, DAPAT BANYAK TAK PUAS

Tanpa Nama berkata...

Tak mahu mengaku konon perangai buruk tu !Dok kata kumpulan atasan aje yang malas takpe ! Macamlah kumpulan pelaksana perfecttttt aje ! Pirahhhhhh !

Buat kerja pun tak reti ! Pakai komputer lg tak reti! Ckp sikit marah ! Memang lah kump pelaksana ni kalau boleh nak gaji macam PM aje !

Tanpa Nama berkata...

Semoga perjuangan cuepacs berjaya.terutama pemberian markah prestasi oleh bos atasan.Sikap pilih kasih,pilih bulu,pilih dahi licin harus diawasi.

Tanpa Nama berkata...

Oleh kerana kuatnya suara rakyat tentang cukai barangan tempohari, bergema diangkasa, tunduk jua kerajaan pada rakyat yang tidak suka dibebani cukai tambahan.

Sekiranya CEUPACS benar2 membawa suara PA, maka CEUPACS akan menang berjuang di medan pertempuran.

Tanpa Nama berkata...

Demi masa... Manusia itu dalam kerugian kecuali mereka yang berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran!

Tanpa Nama berkata...

salam…
mintak JPA kaji balik syarat tanggan gaji bagi FT17….kenapa juruteknik elektronik yang berkelulusan sijil kejuruteraan elektrik dan elektronik dapat tangga gaji T9…walhal syarat kelayakan sijil kejuteraan elektronik komputer..tetapi juruteknik computer FT17 yang berkelulusan sijil kejuruteraan elektrik dan elektronik dapat tangga gaji T1..

Juruteknik Gred J17 (Elektronik) Jadual Gaji: P1T1 RM843.06 - P1T26 RM2325.37
P2T1 RM896.00 - P2T26 RM2452.46
P3T1 RM950.45 - P3T26 RM2583.95 Syarat Lantikan:
• Sijil dalam bidang Kejuruteraan Elektronik Komputer atau Semboyan (Signal - Perhubungan) yang diiktiraf oleh kerajaan daripada politeknik-politeknik tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.
[Gaji permulaan ialah pada Gred J17: P1T9 RM1254.50]; dan
• lulus B.M. (termasuk lulus Ujian Lisan) pada peringkat SPM atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.
Juruteknik Komputer Gred FT17 Jadual Gaji: P1T1 RM843.06 - P1T26 RM2325.37
P2T1 RM896.00 - P2T26 RM2452.46
P3T1 RM950.45 - P3T26 RM2583.95 Syarat Lantikan:
• Sijil Pelajaran Malaysia serta lulus subjek elektrik atau elektronik atau teknologi maklumat pada peringkat peperiksaan tersebut atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.
[Gaji permulaan ialah pada Gred FT17: P1T1 RM843.06]; atau
• Sijil Pelajaran Malaysia serta Sijil Kemahiran Malaysia Tahap 2 dalam bidang berkaitan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.
[Gaji permulaan ialah pada Gred FT17:P1T2 RM894.49]; atau
• Sijil Pelajaran Malaysia serta Sijil Kemahiran Malaysia Tahap 3 dalam bidang berkaitan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.
[Gaji permulaan ialah pada Gred FT17:P1T3 RM945.92]; atau
• sijil dalam bidang teknologi maklumat atau prosesan data yang diiktiraf oleh kerajaan daripada politeknik-politeknik tempatan atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya.
[Gaji permulaan ialah pada Gred FT17: P1T6 RM1100.21]; atau
• sijil dalam bidang kejuruteraan elektronik (komputer) yang diiktiraf oleh kerajaan daripada politeknik-politeknik tempatan atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya.
[Gaji permulaan ialah pada Gred FT17: P1T9 RM1254.50]; dan
• lulus Bahasa Malaysia/Bahasa Melayu (termasuk lulus Ujian Lisan) pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

d sbpa, pt yg krja 10 thn, akan trn p1t5 dan yg dh krja 5 thn akan trn p1t3 d sbpa.. Yg junior hanya beza jarak 1 tangga gaji dgn senior.. Mohon ceupacs usulkn perkara ni kepada pm nanti.

Tanpa Nama berkata...

haha...kat opis aku PAP tak nak buat kerja cari fail kat bilik fail, die suruh c.c. cari sendiri..

pastu bos suruh die cari, die cari, pastu mengomel dan maki bos kat dalam FB...

ooo rupanya die sibuk main FB...sebab tu tugas hakiki tak mau buat...orang lain salah, die saje betul

Aku Pembantu Tadbir aje...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Oleh kerana kuatnya suara rakyat tentang cukai barangan tempohari, bergema diangkasa, tunduk jua kerajaan pada rakyat yang tidak suka dibebani cukai tambahan.

Sekiranya CEUPACS benar2 membawa suara PA, maka CEUPACS akan menang berjuang di medan pertempuran.

Jumaat, Disember 16, 2011 4:47:00 PM

-------------------------

Hidup CEUPACS!!!!! Hidup DATO!!!!! Biar mati di medan pertempuran dengan bermaruah asalkan jangan maruah kena pijak!!!

Tanpa Nama berkata...

Saya sokong awak, Cikgu Adil....orang yang dok setuju dengan SBPA ni maybe "Penting Diri"....tolonglah fikirkan nasib2 PA yang ditindas...Walau Gred 54 dah lebih 7 tahun, gaji mati dah dekat 4 tahun...tup-tup gaji SBPA sama gaji ngan junior baru setahun naik 54...kes macam nie ADIL ke!!!!
Macam nie kena sokong SBPA ke? Cam BODOH je rasa.

PA dah nak pencen berkata...

Hidup Qpex...hidup Qpex..hidup Qpex dan teruskan pembelaan terhadap PA-PA yang cam teraniaya oleh SBPA ni. Kalau boleh berhimpun pulak ke Utara, kami akan turun ramai2 bagi sokongan dan harap2 pada himpunan hari Ahad ni Presiden Qpex dan orang2 kuat Qpex dapat satu hasil yang menggumbirakan PA2, dan pastikan puak-puak atasan tak 'buncit perut'saja dan yang penting pastikan tak kena 'magik' dengan Najib, takut nanti kecut telor-telor panglima-panglima Qpex dan akhirnya .. " terima kasih dato' seri.. kami akur dan kami ikut je lah.. nak buat macam mana ekonomi tak mengizinkan.. " ciss jangan biarkan ini terjadi.. kalau ekonomi (duit tak de,..) puak-puak atasan pun kena akur juga.. jangan ingat dia orang saja yang tahu nak bagi anak bini 'mentedarah'.. PA2 pun nak makan juga nak tanggung anak bini dan keluarga.. bayangkan lah (kata member aku) PA2 punya EKA 115.00 tapi bos dia punya EKA 1700.00.. apa ke jadah ni segala-galanya besar, gaji besar, elaun besar, nak dapat SBPA pun besar, 'perut besar'.. dosa besar kerana tak prihatin kepada PA2 yang bergaji kecik.. memang tak nafikan pelajaran besar (graduan) tapi bab SBPA ni mengalah la sikit, bagitahu KP JPA yang tuan2 tak mahu kenaikan yang besar, terbalikkan lah % tu bagilah PA2 peratusan yang besar dan kami yang JUSA2 ni tak payahlah bagi banyak-banyak sangat, duit yg dapat sekarang ni pun dah banyak tak larat nak usung masuk kubur.. kan ke elok begitu.. tetapi X X X X mungkin akan terjadi..,vetul tak..?

Tanpa Nama berkata...

Esok masa berhimpun, pak presiden cuepacs jangan lupa nasihatkan ahli supaya jaga sopan-santun dan budi bahasa.
Seperkara lagi, tolong ingatkan ahli-ahli supaya jangan kait-kaitkan, apatah lagi kutuk UMNO, BN, dan Perkasa dalam isu.
Tolong fokus pada isu dan kemukakan rasa tak puas hati dengan penuh berhikmah. Insya-Allah kerajaan dan JPA akan beri pertimbangan wajar.
Sekian.

Tanpa Nama berkata...

Tak pernah dlm sejarah JKK, SSB dan SSM sistem PA ditentang dengan begitu meluas sebelum ianya bermula.

Begitu banyak kekaburan, ketidakpastian dan ketidak adilan.

Jom sokong CUEPACS

Tanpa Nama berkata...

Jangan kata orang malas. satu jari telunjuk kamu kata orang lain malas maka empat jari lagi menunjuk diri kamu sendiri.
kamu buat lah blog sendiri; kalau tak mau turun padang..... dasar pengecut.

Tanpa Nama berkata...

Hidup Qpex...hidup Qpex..hidup Qpex dan teruskan pembelaan terhadap PA-PA yang cam teraniaya oleh SBPA ni. Kalau boleh berhimpun pulak ke Utara, kami akan turun ramai2 bagi sokongan dan harap2 pada himpunan hari Ahad ni Presiden Qpex dan orang2 kuat Qpex dapat satu hasil yang menggumbirakan PA2, dan pastikan puak-puak atasan tak 'buncit perut'saja dan yang penting pastikan tak kena 'magik' dengan Najib, takut nanti kecut telor-telor panglima-panglima Qpex dan akhirnya .. " terima kasih dato' seri.. kami akur dan kami ikut je lah.. nak buat macam mana ekonomi tak mengizinkan.. " ciss jangan biarkan ini terjadi.. kalau ekonomi (duit tak de,..) puak-puak atasan pun kena akur juga.. jangan ingat dia orang saja yang tahu nak bagi anak bini 'mentedarah'.. PA2 pun nak makan juga nak tanggung anak bini dan keluarga.. bayangkan lah (kata member aku) PA2 punya EKA 115.00 tapi bos dia punya EKA 1700.00.. apa ke jadah ni segala-galanya besar, gaji besar, elaun besar, nak dapat SBPA pun besar, 'perut besar'.. dosa besar kerana tak prihatin kepada PA2 yang bergaji kecik.. memang tak nafikan pelajaran besar (graduan) tapi bab SBPA ni mengalah la sikit, bagitahu KP JPA yang tuan2 tak mahu kenaikan yang besar, terbalikkan lah % tu bagilah PA2 peratusan yang besar dan kami yang JUSA2 ni tak payahlah bagi banyak-banyak sangat, duit yg dapat sekarang ni pun dah banyak tak larat nak usung masuk kubur.. kan ke elok begitu.. tetapi X X X X mungkin akan terjadi..,vetul tak..?

----------

Saya sokong. Setiap jawapan dari PM nanti, jangan diam je. LAWAN balik. HUJAH balik. Ingatlah selagi cakap mulut, selagi tu boleh fight back. Pastikan selepas itu bersedia nak bagi kesimpulan pada wartawan-wartawan budiman. Allahu Akhbar!

ni cikgu berkata...

Ndaya Rasid berkata...
rasa tak puas hati dengan tangga gaji....dengar2 gaji guru kagi bayak ya? Tidak adil langsung sbb mereka smeua ni kerja bukannya kerja ikut waktu pejabat...sepatutnya kenaikan gaji lebih harus diberikan pada mereka yang kerja ikut waktu pejabat....sudah tu kenaikan gaji dinilai pada SKT sbb ramai kakitangan awam yang kaki ampu dan kaki bodek....kadang - kadang yang kaki bodek dan kaki ampu ni yang malas kerja tau!

-----------------------------------
CAKAP BIAR BERLAPIK, JGN NAK KONDEM GURU PULAK, CUBA JADI CIKGU SEMINGGU, NAK TGK TAHAN KE TIDAK. KAMI GURU WALAUPUN KERJA BKN WAKTU PJABAT, TP AKTIVITI LUAR BYAK, DALAM SEBULAN BERAPA KALI HARI SABTU DAN AHAD KAMI KORBANKAN UNTUK ANAK BANGSA, XBLEH NAK KLAIM,KAMI IKHLAS TAPI BILA DIKONDEM BEGINI SEDIH JUGAK, IGATLAH SAPE YANG AJAR KAMU DULU KALAU BKN GURU, KITA SAMA2 PERJUANGKAN HAK PA, JD JGN NAK KONDEM JBTAN LAIN, BRJUANG SAMA2 OK

Tanpa Nama berkata...

saya tak paham.. hari tu masa road show presiden cuepacs bukan main sokong sbpa.. & setuju dengan exit policy & persaraan awal.. tapi kini menentang pulak? Bagi saya secara keseluruhan sbpa lebih baik drp ssm cuma buat penambahbaikan je terutama dalam skim tertentu.. tentang gaji senior dan junior tu sama tak jadi masalah.. sebab gaji senior tetap lebih besar beberapa bulan.. terima je la rezeki memasing.. Nanti kalau kerajaan mansuh atau gantung sbpa sape rugi?

saryllym berkata...

Subhanallah..sampai mencarut pun ada. Sedar la sume, yang dpt sikit ke banyak ke, BERSYUKUR tu lebih penting. jgn sampai TUHAN laknat sume sbb bergaduh sesama sndiri dan telan dek bumi sudah. xpyh tuduh menuduh boss buat keje ke kumpulan pelaksana tuang keje ke, ukur diri sndiri n salurkan apa yg tidak puas hati pd tempat yg sepatutnya. Malulah klu penjawat awam ada sikap kutuk mengutuk, tuduh menuduh mcm ni.

Tanpa Nama berkata...

saya tak paham.. hari tu masa road show presiden cuepacs bukan main sokong sbpa.. & setuju dengan exit policy & persaraan awal.. tapi kini menentang pulak? Bagi saya secara keseluruhan sbpa lebih baik drp ssm cuma buat penambahbaikan je terutama dalam skim tertentu.. tentang gaji senior dan junior tu sama tak jadi masalah.. sebab gaji senior tetap lebih besar beberapa bulan.. terima je la rezeki memasing.. Nanti kalau kerajaan mansuh atau gantung sbpa sape rugi?

-------------

Kalau dah ada perkataan "PERLU PENAMBAHBAIKAN", maka buat apa kita sokong benda yang kurang betul? Kalau benda betul kita sokong. Orang yang buat tak betul kena tanggung la.

Tanpa Nama berkata...

banyak sangat mengomen pasal kenaikan gaji. harap president ceupacs tak terlalu emosi dalam hal ini..seingat saya pada 2007 kenaikan gaji adalah hasil usaha president ceupacs yang lebih mementingkan diri sendiri dan golongan gred 40 ke bawah.....sampai 35% kenaikan berbanding 17 % gred 41 keatas...Harap kali ini jika nak bantah pun sila perjuangkan sekali gred 41 keatas...perjuangkan kenaikan yang adil dan saksama biar sama rata @ sama banyak peratusannya. Yang president Ceupacs perjuangkan umur persaraan sampai 60 tahun tu baut apa...adakah president seorang yang memang nak kerja sampai mati tak nak pencen.......tq

Tanpa Nama berkata...

banyak sangat mengomen pasal kenaikan gaji. harap president ceupacs tak terlalu emosi dalam hal ini..seingat saya pada 2007 kenaikan gaji adalah hasil usaha president ceupacs yang lebih mementingkan diri sendiri dan golongan gred 40 ke bawah.....sampai 35% kenaikan berbanding 17 % gred 41 keatas...Harap kali ini jika nak bantah pun sila perjuangkan sekali gred 41 keatas...perjuangkan kenaikan yang adil dan saksama biar sama rata @ sama banyak peratusannya. Yang president Ceupacs perjuangkan umur persaraan sampai 60 tahun tu baut apa...adakah president seorang yang memang nak kerja sampai mati tak nak pencen.......tq

Tanpa Nama berkata...

Sewajarnya kerajaan ambil positif apa yang CEUPACS utarakan. Seumpama diri terkena, orang lain tolong beritahu. Jangan sampai orang lain tak beritahu, masuk interview GAGAL.

Tanpa Nama berkata...

Saya sokong supaya kita EXIT POLICY kan SBPA. Tak sempurna. bawah 70 percent keadilan. Tak dan.

Tanpa Nama berkata...

PA2 pelaksana tentu dh balik umah sekarang kan, kitaorang group2 P&P masih bekerja, korang sanggup ke nak keje sampai malam

Tanpa Nama berkata...

Kalo xnak Exit Policy so kerja la rajin2, buat inovasi, jgn inobasi jer, Korang berani ke nak tukar NKRA dan GTP kerajaan dah buat untuk bantu rakyat

Pegawai setia berkata...

SaYA TIDAK SOKONG PERHIMPUNAN INI.

SAYA SOKONG SBPA. SAYA TETAP SOKONG KERAJAAN.

DULU MASA PTK BISING. SEKARANG BILA DAH HAPUS BISING LAGI.

SAYA TIDAK MENYOKONG USAHA CUEPACS UNTUK MENENTANG SBPA.

Tanpa Nama berkata...

PA2 pelaksana tentu dh balik umah sekarang kan, kitaorang group2 P&P masih bekerja, korang sanggup ke nak keje sampai malam

-----------------------------------

Saya pun masih kerja lagi, Cuti rehat pun biasanya datang office gak. Balik rumah pulak, time malam pun ada student yang call. Walaupun bukan jawatan P&P cuma kerja sebagai Pelaksana je tapi aku x kisah pun pasal 'time kerja'. Yang penting apa yang kita orang sasarkan dalam tugasan TERCAPAI. Jadi X Payah la Kondem2 Pelaksana nie sebab kami pun buat kerja bersungguh2 gak. Kerja lebih masa pun ada antara kami x claim pun O.T. Jadi sekali lagi x payah la kondem2 staff pelaksana.

Tanpa Nama berkata...

BUTUH LA PUAK2 'ATASAN' NI..CAKAP BANYAK PLAK..ada plak anjing kat sini yg menyokong SBPA...korang setuju sbb semua untung ke korang..boleh la..sial

Tanpa Nama berkata...

Pegawai setia berkata...
SaYA TIDAK SOKONG PERHIMPUNAN INI.

SAYA SOKONG SBPA. SAYA TETAP SOKONG KERAJAAN.

DULU MASA PTK BISING. SEKARANG BILA DAH HAPUS BISING LAGI.

SAYA TIDAK MENYOKONG USAHA CUEPACS UNTUK MENENTANG SBPA.

Jumaat, Disember 16, 2011 5:42:00 PM


---------------------------------
ko serupe anjing yg setia pada tuannye.......
taniah anjing......

Tanpa Nama berkata...

payah2, jom tukar kerajaan ja.habis cerita. puas hati. sbpa penipu ja semua ni..

Tanpa Nama berkata...

PERJUANGAN KITA PERLU DITERUSKAN....KLU PM NAJIB XMAHU JUMPA..KITA ADAKAN PIKET BESARAN2...

Tanpa Nama berkata...

FUCK LA PEKERJA KERAJAAN...SEMUA RASUAH. KERJA MALAS, GAJI NAK LEBIH. SAYA KERJA SWASTA PUAS HATI. KITA ORANG NI GAK YG BAYAR CUKAI NAK TOLONG BAYAR GAJI KORANG BULAN2 ..FAHAM?? FUCK KERAJAAN DAN PEGAWAI KERAJAAN RASUAH.

Tanpa Nama berkata...

Pegawai setia berkata...
SaYA TIDAK SOKONG PERHIMPUNAN INI.

SAYA SOKONG SBPA. SAYA TETAP SOKONG KERAJAAN.

DULU MASA PTK BISING. SEKARANG BILA DAH HAPUS BISING LAGI.

SAYA TIDAK MENYOKONG USAHA CUEPACS UNTUK MENENTANG SBPA.

Jumaat, Disember 16, 2011 5:42:00 PM

------------

Kemungkinan semua Ketua Jabatan akan diarahkan tukar tempat kerja. Anda fikir anda dapat ampu bos baru dengan cara yang sama? Come on lah jangan fikir jangka pendek. Fikirkan jangka masa panjang.

Tanpa Nama berkata...

Pegawai setia berkata...

SaYA TIDAK SOKONG PERHIMPUNAN INI.

SAYA SOKONG SBPA. SAYA TETAP SOKONG KERAJAAN.

DULU MASA PTK BISING. SEKARANG BILA DAH HAPUS BISING LAGI.

SAYA TIDAK MENYOKONG USAHA CUEPACS UNTUK MENENTANG SBPA

-----------------------------------

Kalau anda x sokong Perhimpunan ni itu awak punya pasal la. Bagi kami yang nak berhimpun untuk menuntut keadilan bagi kami dan PA-PA lain itu HAK KAMI. Hak Berhimpun secara Aman ada dalam Perlembagaan Malaysia pada Perkara 10 (1) (b)jadi x payah la awak nak bising-bising pulak.

HAK KAMI MENYOKONG CUEPACS sebagai bdan yang memperjuangkan hak-hak pekerja pula adalah berdasarkan Akta Kesatuan Sekerja 1959 jadi sekali lagi awak x payah la nak bising-bising ye sebabnya kami bertindak atas undang-undang negara dan Perlembagaan Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

Saya tiada masalah dengan SBPA ni cuma pasal kenaikan gaji dari 7-13% seperti yang PM umumkan dulu tidak menjadikan kenyataan pada sebilangan PA. Oleh kerana PM tu juga orang politik maka tindak balas politik juga lah nampaknya yg dapat dizahirkan jika tiada pilihan lain lagi...

Tanpa Nama berkata...

Kalo xnak Exit Policy so kerja la rajin2, buat inovasi, jgn inobasi jer, Korang berani ke nak tukar NKRA dan GTP kerajaan dah buat untuk bantu rakyat

Jumaat, Disember 16, 2011 5:42:00 PM

---------------

Dan bodek bos rajin2? Mu pula berani ke kita tukar kerajaan? GTP apa kalau kerajaan dah tukar.

Tanpa Nama berkata...

Saya tiada masalah dengan SBPA ni cuma pasal kenaikan gaji dari 7-13% seperti yang PM umumkan dulu tidak menjadikan kenyataan pada sebilangan PA. Oleh kerana PM tu juga orang politik maka tindak balas politik juga lah nampaknya yg dapat dizahirkan jika tiada pilihan lain lagi...

-----------

Itulah saya dah kata jangan cari pasal dengan PA.

Tanpa Nama berkata...

Boleh dapatkan maklumat kumpulan mana yang dapat 7-13% dan kumpulan mana yang tidak dapat. Dan kumpulan mana yang dapat > 13%.

Tanpa Nama berkata...

M1-1-1

hidup sbpa..sokong sbpa..korang tak nak sign...jumud beb..hehehehe..gaji naik sikit ke banyak mesti sign..patuh pada arahan

Tanpa Nama berkata...

"FUCK LA PEKERJA KERAJAAN...SEMUA RASUAH. KERJA MALAS, GAJI NAK LEBIH. SAYA KERJA SWASTA PUAS HATI. KITA ORANG NI GAK YG BAYAR CUKAI NAK TOLONG BAYAR GAJI KORANG BULAN2 ..FAHAM?? FUCK KERAJAAN DAN PEGAWAI KERAJAAN RASUAH.

Jumaat, Disember 16, 2011 5:52:00 PM"

================================
Hello BODOH,
Pekerja kerajaan lah yang membantu pihak swasta berkembang dan maju dalam perniagaan tanpa khidmat PA company awak takda bisnes..swasta dan PA saling bergantungan satu sama lain dalam memajukan sesebuah negara.. bodoh.. ada paham!

Tanpa Nama berkata...

Kalau kau kata pekerja kerajaan rasuh.. yang beri rasuah tu kau orang la.. orang yg beri rasuh patut dihukum dulu !!!

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 575   Terbaru› Baru»