SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

14 Disember 2011

CUEPACS BAKAL BUAT KEPUTUSAN PENTING ESOK MENGENAI SBPA

Bernama
14/12/2011



SUNGAI PETANI, 14 Dis (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) akan membuat keputusan esok sama ada menerima tawaran skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA).

Presidennya, Datuk Omar Osman berkata keputusan untuk menerima atau menolak SBPA akan diputuskan oleh 135 ahli persatuan gabungan Cuepacs dari seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak yang akan menghadiri kongres penuh di Hotel Brasmana, Kuala Perlis.

"Kongres ini khusus membincangkan SBPA kerana taklimat Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) kepada kami hanya menyentuh perkara dasar. Kami juga tiada maklumat tambahan selain pekeliling yang diedarkan," katanya kepada pemberita selepas memberi taklimat kepada anggota-anggota Cuepacs negeri Kedah di sini, hari ini.

Katanya tempoh dari 16 hingga 30 Disember ini yang diberi JPA kepada penjawat awam untuk menandatangani surat tawaran SBPA juga terlalu singkat.

Beliau berkata Cuepacs meminta anggota-anggotanya tidak menandatangani surat tawaran JPA sehingga mereka berpuas hati dan memahami sepenuhnya SBPA.

"Pada pengetahuan kami tawaran JPA melalui SBPA seolah-olah penjawat awam tiada pilihan. Macam mana kita hendak setuju terima jika kandungan penuh tawaran tersebut tidak jelas," kata Omar.

Katanya hasil taklimat Cuepacs dalam jelajahnya ke sembilan buah negeri sehingga hari ini ramai anggota-anggotanya menyatakan mereka tidak memahami dengan jelas SBPA.

Antara perkara utama dibangkitkan mereka ialah prestasi bagi yang mendapat markah tinggi adakah benar akan mendapat apa yang dijanjikan dan kesannya kepada yang mendapat markah kurang dari 70, tambahnya.

Omar berkata Cuepacs akan meminta JPA menyertainya dalam jelajah ke seluruh negara memberi penerangan kepada penjawat awam mengenai SBPA.

Katanya keputusan penting lain termasuk meminta JPA melanjutkan tempoh menandatangani surat tawaran SBPA juga akan diputuskan esok.

-- BERNAMA

272 ulasan:

1 – 200 daripada 272   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

Pekerja KONTRAK akan ditamadkan tempoh perkhidmatan hujung tahun nie?..masih takder perkembangan..merujuk kepada janji akan diperjuangkan..dimanakah janji2ceupacs."mohon ada penyelesaian"..

Tanpa Nama berkata...

MOHON CEUPACS MEMBERI PANDANGAN DAN KEPUTUSAN YANG TERBAIK KEPADA SEMUA PA..KAMI AKAN MENDENGAR APA SAHAJA PANDAGAN TERBAIK DARI PRESIDENT CEUPACS.

MOHON MATA GAJI YANG LEBIH SEIMBANG.

DIHARAPKAN CEUPACS PERJUANGAN GRED-GRED LAIN YG MEMILIKI SIJIL POLITEKNIK DIBERI DI GRED 3-1..TQ CEUPACS

Tanpa Nama berkata...

BETUL TU DATO...MACAM MANA NAK TERIMA..SEDANGKAN KEDUDUKAN GAJI YANG JELAS TAK NAMPAK...TQ...DATO..

Tanpa Nama berkata...

"biar lambat asalkan selamat"

Tanpa Nama berkata...

Inilah padahnya bila orang yg berkuasa berindak spt Litle Napoleon.
Hanya merancang utk tembolok sendiri sahaja. Tiada langsung keikhlasan dan keadilan.

Kegelojohan merancang gaji JUSA dan Premier yg melampau melupakan gaji PA marhain dibawah. Bgm perasaan senior bil gaji junior dah sama walaupun tempoh servis jauh berbeza.

Mungkin mereka2 ni dah tinggi melangit lupa apa yg berlaku dibawah. Kenaikan gaji yg rasional dan sistem yg adil dan telus tentu tidak menimbulkan masalah. Lampiran C tidak dihebah jelas menunjukkan ketidak telusan

Tidak pernah dlm sejarah JKK/SSM/SSB awal2 lagi dibantah secara meluas.

Tanpa Nama berkata...

Bagitau kat JPA skim ini akan bg effect PRU 13..jgn main dgn apiii.

Tanpa Nama berkata...

PA terima(sign) SBPA dan boleh dilaksanakan...tetapi dengan syarat perubahan gaji ke SBPA adalah perlu seimbang..biarlah perubahan gaji diundurkan ke bulan febuari 2012,tidak perlu terburu-buru laksanakan bulan januari...kita mahukan semua pihak puas hati.

jika dilihat pelarasan gaji 2007 lebih seimbang dan mudah difahami..

Tanpa Nama berkata...

Sudah ku bilang sama kamu....
Mengapa tidak kau dengari....
Hati ini...
Jiwa ini...
Menyesali tindakan kamu....
Kau pergi jua...

Tanpa Nama berkata...

skim utk pemandu,pap dn sbginya semua dh dinaik taraf ke gred 11.yg gred 11 pula spt ptr dn lain2 dh djumud ke gred 17.lbh hebat lg tukang masak dgn kelulusan drjh 6 bole melompat pergi ke gred 17 suatu masa dlu.kami pngawal keselamatan kp 11 smpi skrg x berubah pd hal jwtn ptr dulu dn tukang msk semua dbwh kami.kenapa perubahan ni tak melibatkn semua gred dr 17 ke bwh.di mana keadilannya?berkenaan sbpa pula,skim yg ntah apa2.indah kabar dr rupa.bercelaru abis.igtkn mereka yg diatas ni blaja 5 hingga 6 tingkat pndi2 belaka.rupa2nya bodoh tahap cipan melebihi 10 tingkat.

Tanpa Nama berkata...

Sukar juger untuk berlaku adil ...

Tanpa Nama berkata...

gaji kumpln primier dn jusa pn dh nk smpi tahap ahli koporat.pe cite?jgn jd mcm keparat dh la.mcm mn la org bwh ni nk idup senang skit.sume duit rakyat serah kt org atas.dh la kaya.brtmbh kaya lg dgn sbpa ni.aku tak ksah ko nk kaya pn tp fkir2 la golongan bwhn ni.jgn ikut tekak ko je

Bincang SBPA berkata...

malam ni KPPA JPA ada talkshow di Tv1...

cerita fasal SBPA...jangan ketinggalan..

Tanpa Nama berkata...

Terasa juga junior dah potong senior!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Terasa juga junior dah potong senior!
________________________________

betul..agak peliklah gaji sbpa ni..sapelah yang buat tangga gaji ni...idea sape..???

Tanpa Nama berkata...

klu dibandingkn dgn zaman pak lah dulu dgn najib elok lg pak lah.cara pembahagian mcm tu la br btul.yg atas tmbh kaya,yg bwh dpt la skit kesenangan wlupn tak mewah.

Tanpa Nama berkata...

PA terima(sign) SBPA dan boleh dilaksanakan...tetapi dengan syarat perubahan gaji ke SBPA adalah perlu seimbang..biarlah perubahan gaji diundurkan ke bulan febuari 2012,tidak perlu terburu-buru laksanakan bulan januari...kita mahukan semua pihak puas hati.

jika dilihat pelarasan gaji 2007 lebih seimbang dan mudah difahami..

gaji junior dgn senior kedudukan yang hampir sama dalam sbpa...

benggong betullah..sapelah yang reka tangga gaji sbpa ni..budak praktikal ke..

Tanpa Nama berkata...

Perpindahan gaji JUSA A,B,C SSM ke JUSA A,B,C SBPA adalah mengikut tanggagaji tahun ke tahun.Jika pegawai Jusa C SSM berada di T5 @ RM9480.90 akan ke T5 SBPA @ RM14,885 pada 1.1.2012. Kenaikan gaji sebanyak RM5404.10(itu baru jusa C yg atas lg bnyk)...Bagi kakitangan gred 54 ke bawah perpindahan gaji adalah diberi 1 kenaikan gaji SSM dan dipilih yg = atau lebih tinggi yg terdekat di tanggagaji SBPA...Cth gred SSM N27 P1T9 @ RM1736.95 akan diberi satu pergerakan gaji ke SSM P1T10 @ RM1803.50..GAJI SBPA yg terdekat yg lebih tinggi dari RM1803.50 ialah N3-1(SSM N27) T4 @ RM1845.00...jadi GAJI BARU SBPA pada 1.1.2012 yg diterima ialah RM1845.00(T4SBPA).Kenaikan gaji ialah sebanyak RM1845.00(SBPA) - RM1736.95(SSM) = RM108.05..Misalan klu N27 P1T9 SSM lompat mcm kaedah gaji JUSA maka akan pegi ke gaji SBPA N3-1 T9 @ RM2570(tapi kaedah ini tidak digunakan untuk gred 54 ke bawah.Hanya JUSA C keatas saja ada keistimewaan perpindahan gaji ini untuk mengkayakan lagi org yg sudah kaya)

Nota : Banyak cantik korang punya peraturan yang JUSA ke atas yg gaji dah besar blh pula korang terus lompat gaji SBPA pegi tahun yg sama dengan SSM sedangkan yg bawah gaji ciput kau bagi cara perpindahan gaji satu kenaikan gaji SSM yg terdekat dengan SBPA..igt kami yg gred 54 ke bwh ni lembu ke tak blh pikir.klu nak wat pekeliling pun biar la logik....ni nmpk sgt ..jgn benda ini smpai jadi isu politik pula nanti.. pilihanraya dah nak dekat ni...huhu

Kesimpulan : yg naik gaji ni bukan setakat penjawat awam malah menteri-menteri juga..sb tu mereka luluskan usul ini(undang2 perbekalan)jd yg makin tinggi rankingnya makin tinggi naik gaji.Sedangkan KSN pun gaji dah 50,000 x masuk elaun takkanlah menteri-menteri & bos menteri gaji lagi rendah kot..u pikirlah sendiri

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

PA terima(sign) SBPA dan boleh dilaksanakan...tetapi dengan syarat perubahan gaji ke SBPA adalah perlu seimbang..biarlah perubahan gaji diundurkan ke bulan febuari 2012,tidak perlu terburu-buru laksanakan bulan januari...kita mahukan semua pihak puas hati.

jika dilihat pelarasan gaji 2007 lebih seimbang dan mudah difahami..
.................
Mana ada seimbang kena kat hang pa seimbang la..tak kena maka tak adil..berat seblah...teruskan sbpa...yahooo...

Tanpa Nama berkata...

Salam..
Nak puaskan semua PA ...Imposible.....????????????

Tanpa Nama berkata...

nasib baik la ahli parlimen tak naik elaun gara2 pakatan mmbangkang.padan muka kau.klu jd naik hr tu jwbnya beribu la.cuba duit utk kenaikan elaun ahli parlimen serah je pd PA bwhn.dpt gak rasa tempias org2 kaya.hua hua hua

Tanpa Nama berkata...

apa tranformasi dan kesan perubahan gred ye..sama je

[ gred 17-26 sokongan ,27-40 sokongan 1,] = sbpa pelaksana..tapi apa kesannya..sama je hanya tukar nombor..hehehe
begitu juga 41-54 hanya tukar nombor..tapi kesan tu tak nampak...

mie09 berkata...

Yang aku d peliknya lampiran C ni aku mintok kat JPA, JPA sutuh tgk jabatan.

Bila tgk di jabatan?KPM...takdok gak...

macamam mana ni....

Tanpa Nama berkata...

Macam mana ni, cikgu-cikgu dah diminta setuju atau tidak sebelum krismas ni.

Tangga gaji cikgu lagi pelik! Bekas anak murid yang jadi guru dah sama gaji dengan cikgu dia dulu!!!!

Tanpa Nama berkata...

lain kali klu nk ubah skim atau dasar atau apa shj utk PA libat2kn la cuepacs skali.contoh..mcm ahli majlis ekonomi negara.bkn pemerintah je,pembangkg pn ada skali.br la btul.br seimbg stiap keputusan nk dbuat

Tanpa Nama berkata...

Kita hidup di negara demokrasi,inilah masanya kita tunjuk 'jalan keuar' untuk 'dewa-dewa' di atas. Jangan ingat langit tu selalu cerah..

Tanpa Nama berkata...

Dimana keadilan dalam sbpa, hati2 bila sign ada yang akan jerat leher sendiri dengan lain perkataan ada yang TURUN PANGKAT....

betapa punya BANGANGGG dan idea sapa buat skala gred macam ini.yang rendah dipijak2 yang tinggi dijulang lagi tinggi...

Dato Omar...cuba lihat sikit pada gred 12 dan 14 sedia ada logik ke tidak diturunkan pangkat dan disamakan pada gred 11???..budak tadika pun tahu bilang nombor...

Tidak pernah berlaku dalam sejarah bila ada penambahbaikan skim perkhidmatan, tapi dalam SBPA ada yang diturun pangkat....

Tanpa Nama berkata...

SBPA brmaksud
sistem bodek pegawai atasan.
kalau xbodek dpt markah bwh 70%
dah nk kena brhenti keja plak?
xikot arahan kena buang keja.
td aku dgr taklimat sbpa dekat 30kali sebut pasal buang keja.....
ke kerajaan memang nk buang org2 kerajaan?
pelik2....
sape punye idea la yg bangang sangat.
menyusahkn rakyat.

Tanpa Nama berkata...

PA..ayuh ubah PRU13...

Tanpa Nama berkata...

Dato,puas sudah PA merintih mengharapkan pembelaan..Teruskan perjuangan dato.

Tanpa Nama berkata...

yang reka gaji SBPA ni budak tak sekolah kot. pake jalan belakang ambik jawatan..budak darjah satu pun tau 5 tahun lebih lama daripada 3 tahun.dahlah bahasa macam orang fail spm. aku baca 10 kali pun tak paham... lepas tu main sembunyi2 lagi lampiran c.macam budak sekolah sembunyi buku teks kawan... hahaha budak sekolah betullah...

Tanpa Nama berkata...

Ayuh CUEPACS dan semua PA pelaksana mungkin + P&P tunjukkan kita adalah penentu kerana kita majoriti.

Tanpa Nama berkata...

ape ke hal ni. konpius! konpius! pagi tadi dapat taklimat kat opis kena sain gak sbpa. jangan dengar cakap kupek. pak omar!!!! Tolong! Tolong. apa dah jadi? JPApun bagi je kami tengok Sifir Gaji tuh,tido pun dah tak lena ni,nasib makan kenyang gak,mandi,he he! sejuk,musim hujan..

Tanpa Nama berkata...

Apa yang diketahui yang buat idea gred dan gaji sbpa, guru buat gred guru,yang umum tu padan pinjam puak kerani je...

molek dah yang cerdik dengan yang tak berapa cerdik...

Tanpa Nama berkata...

tangga gaji ssm dah cantik dah. buat apa nak ubah? selaraskanlah guna tangga ssm lepas tu bagi naik sikitlah daripada asal macam aku ni n27 kenaikan dalam rm60 setahun tambahlah dalam 40 jadilah 100 setahun dalam tangga gaji cukuplah. macam tu jugak dengan gred yang lain.tambah berapa ke?. ikut scale. ala susah ke? copy and paste jer...susah ke wahai pereka gaji sbpa? nak buat transformasi biarlah bertempat.. ni nak transform berudu jadi ular mana boleh.

Tanpa Nama berkata...

malam ni KPPA JPA ada talkshow di Tv1...

cerita fasal SBPA...jangan ketinggalan..
_________________________________
Tunggu!! apa lagi nak dikelentong KPPA ni. Hari tu dah tipu 1Malaysia kata gaji JUSA tak naik 5k. Lihat apa lagi
nak ditipu.

Mungkin dia tak sentuh soal gaji, cuma penilaian dan exit policy.
Buat-buat tak tahu le tu !!

Tanpa Nama berkata...

mungkin diaorang upah monyet untuk reka gaji sbpa ni... tengok macam bercelaru je macam kerja monyet...

Tanpa Nama berkata...

Tangga gaji mestilah JUSA tinggi puak2 dia yg buat kita ni dok macam tu ajelah...sebab kita punya kereta VIVA je, kesian dia org nanti anak bini tak boleh pulak shopping kat London....
Ceupecs cakap ajelah kat kerajaan PRU13 ni biarlah geng JUSA tu aje pangkah,geng kita TST ye!

Tanpa Nama berkata...

Setuju, setuju, memang monyet yg reka sebab tu dia tukar TURUS ke PRIMAT.

Tanpa Nama berkata...

Skim SSM dah OK tapi diubah pada SBPA bukan kerana apa sangat,tapi olh kerana puak2 ATAS sebahagian kecil yang lulus periksa ptk, sebab malas baca....

kunasegaran berkata...

woi tunggu dulu...aku ada permintaan lagi penting.Aku orang India.....

BILA NAK BAGI CUTI DEEPAVALI 2 HARI...KAMI PUN NAK BALIK KG JUGA.PAKAI OTAK SIKIT,CUBA FIKIR KALAU AKAU KERJA DI J.B,KG KAT ALOR STAR SEMPAT KE NAK BALIK KALAU CUTI SATU HARI.

KERAJAAN DAH TARIK 5 HARI CUTI TAHUNAN PA PADA TAHUN 2009,SEBAB BAGI CUTI PADA THAIPUSAM DAN 16 SEPT,...ALASAN KERJAAN BANYAK SANGAT CUTI.MASALAH NYA DIBERI PUBLIC HOLIDAY 2 HARI,POTONG CUTI KAMI 5 HARI.MASIH ADA 3 HARI LAGI YANG KURANG,DAH TU PULA,BILA PH JATUH HARI SABTU TAK DIGANTI.

KAMI MINTA 2 HARI CUTI UNTUK DEEPAVALI.KAMI KAUM KE 3 TERBESAR DIMALAYSIA.

1 MALAYSIA.....
1 MALAYSAI
1 MALAYSIA...
DEEPAVALI...KAMI MAU RAYA SPT KAUM MELAYU DAN CINA.JANGAN PINGGRKAN KAMI KAUM INDIA.

Tanpa Nama berkata...

hello tambhy u mau cita pasal cuti u pegi tajuk lain la...ini pasal SBPA..takpa tunggu i jadi PM nanti i bagi u 3 hari cuti deepavali takmau risau..

Tanpa Nama berkata...

saya mintak kerajaan sediakan bas untuk PA sokongan ni pegi kerja. macam bas kilang..sebab kalau sain opsyen SBPA ni syarat syaratnya macam nak jadikan kami ni orang kerja kilang.

Tanpa Nama berkata...

transformasi je PA{Penjawat Awam) jadi PH(Pembodek Handalan). kurangkan kerja dan lebihkan membodek bos...hahaha. sebab ni yang SBPA ni mau.. 95 percent bodekss..

Tanpa Nama berkata...

Selepas ni dato bawa sendiri knderaan, pemandu nak cari fail, Pap nak basuh lori, penghantar notis nak balai ambik kunci pejabat...

Mana satu kerja yang nak buat ni..normal kerja dah terbalik dari biasa, senarai tugas tak ada.tapi suruh buat semua kerja..sapa sanggup buat semua kerja?.kalau tak sanggup buat akan ditunjuk jalan keluar kerja dengan kerajaan...

Yang kena turun pangkat satu lagi masalah..sapa la punya perangai hudoh pun tak tau...

Yang pastinya ni adalah idea jahanam dari puak2 atasan SBPA....

Tanpa Nama berkata...

Salam...
Kalau betu cara pemindahaan gajo dari ssm ke distem bsru nsnti seperti ysng tersebar dlm internet maka pada pandangan saya ianya akan memberikan ketidak adilan kepada mereka yang telah berada ti tamgga yang atas seperti T12 dan keatas. Ini kerana bagi yang baru hanya memerlukan jangaa masa yang pendek saja akan menerima nilai gaji yang sama seperti mereka yang telah berada pada tangga sekarang... Maknanya orang baru akan cepat naik gaji dari yang bermula dengan ssm...

kaw berkata...

Syor Dato umum esok minta tangguh dulu sign SBPA hingga sebulan dua lagi, kerana ada lagi PA yang tertindas disebabkan ada yang kena turun pangkat terutama gred bawahan dan ada lagi penambahbaikan pada skim dan gred gaji.....

Hidup Dato.......

Tanpa Nama berkata...

asyik2 nak exit policy. yang gubal SBPA nilah yang patut kena exit policy.4 bulan pun tak boleh siap, bercelaru tak jelas dan tak lengkap. jelas menunjukkan kerja yang tidak efisien dan berprestasi rendah.

Tanpa Nama berkata...

SBPA menindas golongan bawahan, tiada pilihan kena paksa, tak sign kena berhenti kerja.. betul kea.? prestasi 70% ke bawah disyor berhenti/bersara awal.. gaji gred 41-52 naik mendadak berlipat-ganda, naik pangkat begitu mudah.. banyak kelebihan dan keuntungan melibatkan gred A.. ini mezalimi golongan lemah namanya.. kumpulan sokongan hanya naik RM95 jea berbanding gred A, kami bertungkus lumus berkerja siang-malam, yg peliknya pelukis pelan dan juruteknik kelulusan sijil dan spm boleh dinaikan gred dari gred 17 ke gred 27 ape cite nie..biar betul beb..!!gila kea.. ape citenya dgn jawatan lain yg ada sijil dan diploma.. kami yang ada ijazah dan master tak ada perubahan, dah daftar di SPA sekian lamanya.. tiada apa-apa.. SBPA bagi kami tiada kelebihan bagi kami khususnya golongan bawahan.. PRU-13 penentunya..

Tanpa Nama berkata...

saya ingat dulu kumpulan rendah naik
peratus tinggi(38%) dan kumpulan tinggi naik rendah (7-8%) , kini pelek, apa dah jadi. Elok timbang semula.
Lagi satu yang maksima bertahun-tahun
akan ketinggalan atau menyamai jenior,
pelek juga dengan yang baru ini.
Elok timbang lagi. TK

Tanpa Nama berkata...

sbpa
ingatkn berita gembira?
rupe2 berita yg menyeksakan.
menyusahkn btol....

Tanpa Nama berkata...

kenapa ada Elaun2 yg ditambat? seperti Elaun Wilayah? Minta buat kajian....

itu saya. berkata...

kesian ada pegawai terutama kump sokongan yg xpernah tau markah lnpt..kalau markah duk tara 60% je..kesianlah mereka....

mata memerhati..tapi hati melihat!!

Tanpa Nama berkata...

SBPA.. PR ke Putrajaya..!!!

Tanpa Nama berkata...

ssm dah o.k.. cuma perlu dibuat pelarasan gaji.. aras III pun dah cukup untuk dapat anjakan gaji krn aras III pun dah dikira lulus... sbpa ni dah mcm sistem org tiada akal...

itu saya. berkata...

elaun ditambat..tapi epw bg rumah dipedalaman dihapuskan!!kalau takat bg itp je..mmg xadil bagi yg pindah wilayah..dahlah nak mintak balik ke wilayah sendiri depa xnak bagi!!org tempatan dapat nilai yg sama dgn kita yg pindah wilayah..mmg xsesuai!!

Tanpa Nama berkata...

Elaun wilayah & elaun pedalaman kena tambat ikut peratus gaji bulan 12.2011- Tiada lagi keistimewaan untuk kami penjawat di Sarawak/Sabah berbanding rakan di Semananjung M'sia. Kos tiket kapal terbang ke wilayah asal makin meningkat. Sepatutnya penjawat rakyat tempatan mengambil-alih jawatn kami. Tapi sampai sekarang belum ada cukup calon orang tempatan.
Mohon Ceupacs minta JPA kaji secara telus tambatan 2 jenis elaun ini.

Tanpa Nama berkata...

Penjelasan KPPA tidak sentuh langsung berkaitan pelarasan gaji. Sah ada perkara tidak kena. CUEPACS perlu tunjukkan siapa lebih berkuasa

Tanpa Nama berkata...

SPBA ini akan menghancurkan keharmonian PA

Tanpa Nama berkata...

dato cuepacs.tolong la tolak sistem ni.semuanya mnguntungkn org atas.klu bole ubah blk.jgn nnti PA yg xpuas hati ni tolak dn ubah krajaan.

Tanpa Nama berkata...

apa yang kppa merapu di tv1 ni.. ternyata kenaikan gaji adalah di ssm naik 1 tangga gaji.. lepas tu naik di sbpa di tangga gaji yang terhampir..

ambil contoh gred SSM N17 yang dah kerja 10 tahun iaitu P1T10 RM1269.57 akan naik ke P1T11 RM1319.48. Jika menerima SBPA akan berada di tangga gaji yang terhampir dengan RM1319.48 iaitu SBPA 4-1 P1T5 = RM1335.. Hilang kekananan 5 tahun.. Lantikan baru tahun 2012 nanti hanya perlu bekerja 5 tahun untuk menyamai gaji PT17 yang kerja 10 tahun hilang kekananan 5 tahun beb..!!!! sepatutnya di SBPA pada P1T10 ikut tahun bekerjalh baru adil.... itu pun tak pandai fikir ker...????


kesimpulannya..

SBPA ni membuli gred bawahan....

Tanpa Nama berkata...

apa kata sbpa ni kita sain.pastu masa pru13 kita ubah pemerintah.pastu ubah blk sbpa ni biar seimbang.

Tanpa Nama berkata...

PRU13 penentu kejayaaan SSBPA,
PA fikirlah nanti ...ye ke

Tanpa Nama berkata...

di akhir dialog yang tepuk2 tangan pun macam orang paksa rela.. jangan2 org jpa sendiri yang dipaksa rela hadir ka dialog tersebut.. ceupacs, apa kes elaun wilayah kena tambat ni...???? dulu bukan main mintak elaun wilayah dinaikkan.. sekarang ni kena tambatlah pulak... dahlah kenaikan gaji tersebut sedikit... hanya indah khabar dari rupa jer ni.. dahlah harga barang meningkat naik.... kami pa gred bawahan ni terpaksa kerja siang malam.. malam kerja part time jadi pak guard kerana nak bagi makan anak bini... dengarlah rintihan kami pa ceupacs...

Tanpa Nama berkata...

esok dh start nk sain sbpa.lampiran c pula x keluar.nk xnk kena terima juga.nnti lain lak jdnya.lampiran c ni dh mcm RAHSIA BESAR lak.hahaha.xpe.ni sume prmainan org atas dn dato menteri.pru13 ni kau tau la nasib kau.nk tau aku pangkah apa?RAHSIA gak.hahaha

Tanpa Nama berkata...

PR ke Putrajaya PRU-13 nie..Yahoo..!!

Tanpa Nama berkata...

sistem bahlol pihak atasan

Tanpa Nama berkata...

Bila PA rasa tak puashati dengan skim SBPA.....

menghitung hari untuk...... sain SBPA menghitung hari untuk....bersara
menghitung hari untuk ....pilihannraya
menghitung hari jua untuk ......
ke PUTRAJAYA ????

mohon perhatian untuk kesan selanjutnya... HARGAI JASA PA

Tanpa Nama berkata...

salah satu sbb pak lah jatuh adalh disbbkn bonus pd thn 2007 tidak diberikn.kemungkinan sbpa ni akan mnjadi penentu nasib dato najib.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

salah satu sbb pak lah jatuh adalh disbbkn bonus pd thn 2007 tidak diberikn.kemungkinan sbpa ni akan mnjadi penentu nasib dato najib.

Rabu, Disember 14, 2011 11:35:00 PM

--------------------------------

setuju walaupun diberi anjakan gaji pada tahun 2007... nak kerja betul2 pun dah tiada semangat ni.. tapi apakan daya ada tangungjawab kepada keluarga.. HANCUR MUSNAHLAH SEGALANYA.....

Tanpa Nama berkata...

Apapun pada dasarnya..satu perubahan yg di inginkan tapi yg pasti ianya mgkin tidak tercapai kerana rakyat kini lebih berilmu.. kepada PA semua, tenang dan kaji sebaik mgkin supaya kita tdk tertindas..
Gaji junior saya lebih tinggi dari gaji sya.. sedeh sekali..

PEMERHATI berkata...

lampiran C bocor juga akhirnya,saya lihat sendiri lampiran C,disebelah kiri atas tertulis RASHIA DAN DITENGAH2 HELAIAN LAMPIRAN C TERTULIS SALINAN JPM, pada pengetahuan saya, golongan dari gred 41 kebawah kenaikan ciput.......... dan bagi N48 ke atas Fuyoooooo.........memang sahlah NAJIB ni menindas kumpulan sakongan........

Tanpa Nama berkata...

Kalaulah permintaan saya dibaca oleh wakil2 Cuepacs...........

1Saya boleh menerima apa sahaja yg terkandung dlm SPBA. Berapa kenaikan bukan masalah bagi saya.

2Saya terlalu takut dengan kenaikan gaji berperingkat berdasarkan prestasi iaitu 8% atau 15% spt yg tersiar. Ini nampaknya kita dah balik semula kpd skim SSB yg durjana.

3Saya yakin SSB banyak merosakkan perhkidmatan awam di negara kita, kerana sistem itu terlalu pincang. Ketua jabatan menjadi king of the king. His words is law. Puncanya tiada satu kayu ukur konkrit atau objektif utk menilai prestasi kakitangan.

4Jalan yg terbaik ialah setiap kerja perlu dihebohkan kpd ketua jabatan, menjadikan orang2 bahawan bermuka2, tidak ikhlas dalam melakukan sesuatu kerja.

5Hasilnya setiap x keluar pergerakan gaji riuh rendah di seluruh negara, tak puas hati- bukti yg paling baik membuktikan sistem itu memang mereng dan gila babi.

6Pergerakan gaji ala SSB itu perlu diubah agar pisang berbuah kali kedua selepas 10th?

7Pengunjung lain tolong betulkan saya jika saya salah.

wkb

Tanpa Nama berkata...

kini harapan tinggal harapan... yang dah lama kerja rasa seperti tidak dihargai dan kena tindas... nampak gayanya niat hati nak berhenti kerja part time sebagai pakcik guard pada sebelah malam dipendamkan saja demi menampung kelangsungan hidup anak bini........ ish! ish! ish!

Tanpa Nama berkata...

pada awalnya jpa mengatakan gaji baru skim SBPA akan membuatkan golongan n17 dan ke bawah merasa kenaikan gaji yang besar UNTUK MENGELAKKAN PA KERJA SIANG DAN MALAM....
but back to reality ....ciput je dapatnya.....nak ambik cuti belajar bergaji penuh pun hanya untuk skills malaysia....TERANG2 TAN SRI ABU BAKAR CAKAP SKILL MALAYSIA UNTUK PA BUAT SIDE JOB...APA NI....macammana kumpulan pelaksana nak sambung ke peringkat degree level DAN UPGRADE KEHIDUPAN...dah la gaji ciput....
pak omar ...tolonglah kumpulan pelaksana ni....tujuan cuepacs ditubuhkan adalah untuk membela nasib kakitangan awam.....bila lagi cuepacs nak bersuara....
masa bual bicara tadi pun banyak tan sri abu bakar tak jawab soalan dengan betu...especially bab exit policy....prestasi..bracketting dan gaji......
boleh ke kita report sprm pasal kenaikan gaji yang hanya menguntungkan sebelah pihak sahaja NI....

Tanpa Nama berkata...

Gaji gred 54

SSM P1T1(5251.13)DAN P1T8(6836.06)

SBPA P1T1(7095)DAN P1T15(10615)

*UNTUK SSM P1T1 KE SBPA P1T1KENAIKAN RM 1843.87

*UNTUK SSM P1T8 KE SBPA P1T1 KENAIKAN RM 258.94

WOW JUNIOR DAPAT KENAIKAN MELAMPAU..YANG KE SIANNYA SENIOR YG DAH P1T8 GAJI UTK SBPA SAMA NGAN JUNIOR YG SETAHUN JAGUNG.... NIE RASANYA YG BUAT SISTEM GAJI NIE PTD 54 JUNIOR....... SBB TU SESUKA HATI LETAK GAJI MELAMPAU.... MCM X AMANAH JE

Tanpa Nama berkata...

kenaikan gaji golongan jusa dan premier tinggi sungguh, pihak bawahan naik ciput je. inilah dikatakan sudah kena kencing...huhuhu..

Tanpa Nama berkata...

tak perlu sokong lagilah BN ni, menyusahkan kaum je. heheee...

Tanpa Nama berkata...

Ada 2 bnda besar yag rmai PA xpuas hati.

1. Bila pindah dr SSM ke SBPA hilang sniority, gaji jnior sama dgn snior. Ini kerana mgkin krajaan kurang mampu bgi memberi tggagji yg sama sprti SSM kerana KGT SBPA yg tggi. CADANGAN : Mohon Cuepacs mintak JPA bg lagi knaikan 1 mtagji tmbahan dlm SBPA bgi stiap 5 matagaji dlm SSM.At least trasa la PA snior ni di hargai.

2. Knaikan gaji gred 54 ke atas atau gred JUSA yg agak keterlaluan. CADANGAN : adjust balik agar munasabah sperti knaikan gji PA yg lain. Klau nak naik byak pun tggi skit dah la, kami tau diorang tu bos bos tpi agak2 la

Tanpa Nama berkata...

ADA 2 PERKARA BESAR yg rmai PA X PUAS HATI.

1. Bila pindah dr SSM ke SBPA hilang sniority, gaji jnior sama dgn snior. Ini kerana mgkin krajaan kurang mampu bgi memberi tggagji yg sama sprti SSM kerana KGT SBPA yg tggi. CADANGAN : Mohon Cuepacs mintak JPA bg lagi knaikan 1 mtagji tmbahan dlm SBPA bgi stiap 5 matagaji dlm SSM.At least trasa la PA snior ni di hargai.

2. Knaikan gaji gred 54 ke atas atau gred JUSA yg agak keterlaluan. CADANGAN : adjust balik agar munasabah sperti knaikan gji PA yg lain. Klau nak naik byak pun tggi skit dah la, kami tau diorang tu bos bos tpi ingat2 la

PENGUNDI BIJAK berkata...

sepatutnya dalam SBPA ni, kenaikan 13% untuk gred sokongan. 10% untuk profesional dan 7% untuk jusa ke atas baru betul, tiada bantahan dari seluruh PA,ini tidak,yang gaji dah besar,diperbesarkan lagi.......dimana kata2,selama ini,untuk menolong golongan pendapatan rendah..................kita boleh menerima pakai sis SBPA ne....jika diolah seperti peratusan di atas.......indah khabar dari rupa,,,

Tanpa Nama berkata...

Tahun 2007 kumpulan sokongan naik 25% dan P&P naik 15%

Sekarang nie kawan2 saya yg gred32 gaji lagi tinggi . Dulu saya dari gred 32 naik ke 41 . Ini disebabkan oleh kenaikkan tinggi kepada kumpulan sokongan 25%. So mana adil kump sokongan nak mintak naik 10% dan PnP naik 7%. Anak buah lebih besar gaji dari Pegawai.. pastu bila SBPA Gaji gred 41 lagi jauh kebelakang.. nak kejar gaji kawan2 yg gred 32 kene 5 tahun lagi.... aci ke mcm tu? dah la kalau yuran PnP kene bayar lebih... pastu x boleh OT.. yg sokongan senior nie gaji besar pastu boleh Ot.. x adilllllllllllllll

INI TIDAK ADIL ...TIDAK ADIL BAGI KU (lagu yuna)

Tanpa Nama berkata...

kita cadangkan pada kupek, kerajaan tak payah wujudkan universiti. baru gaji sama rata, kenaikan sama rata. belajar tinggi2 pun, bila ada kenaikan kena rendah daripada pa yang lepasan spm, stpm.
masa kenaikan zaman pak lah, lulusan universiti tak puas hati pun, diam je, Pa lain senyum lebar kononnya adil. tapi bila kenaikan ikut kelulusan ada yang berkokok tak berhenti2

Tanpa Nama berkata...

Inilah akibatnya klu nak wt skim baru tak ajak berbincng dan terima pendapat org2bawahan(di setiap lapisan skim P&P,Sokongan 1&2)...main samun saja geng jusa/turus ni..blm tau dgn jelas, lampiran c gaji pn tak nampak lg dh minta suruh sain opsyen.Kesian cuepacs pn blh kena pusing oleh sikap tergesa-gesa dan kegelojohan org2 ats ni..

Tanpa Nama berkata...

kita cadangkan pada kupek, kerajaan tak payah wujudkan universiti. baru gaji sama rata, kenaikan sama rata. belajar tinggi2 pun, bila ada kenaikan kena rendah daripada pa yang lepasan spm, stpm.
masa kenaikan zaman pak lah, lulusan universiti tak puas hati pun, diam je, Pa lain senyum lebar kononnya adil. tapi bila kenaikan ikut kelulusan ada yang berkokok tak berhenti2
Khamis, Disember 15, 2011 1:20:00 AM
......................
SETUJU TU....BERKOKOK SAMPAI TERMENGAH2. TADI SEBAB APA TAK TANYA DGN PENGARAH LIVE DI TV...KOMPLEN...HEI.HE TAU PULAK TAKUT........SORY...SBPA SUDAH CANTIK IKUT KELAYAKAN DAN KELULUSAN...INI BARU BETUL....TERBAEK..CUMA ADA SEDIKIT SAJA YG KURANG BIASALA NAK BUAT PERFACT TAK MUNGKIN....

Tanpa Nama berkata...

mm... ape pun aku tak setuju la buat bulan 12 time2 cuti sekolah ni, dengki dgn cikgu2 yg cuti sakan la ni, buat org terpikir2 je ape menatang lah sbpa ni dah la bg berapa minggu je kasi setel dlm ms holiday ni, tak profesional lgsung kasi arahan. gaji2 yg ditunjuk naik tak naik yg org heboh2 ni ntah kan betol ntah kan tidak. skali tak serupa dikabo kan. ambek ko..telan air liur je la.

Tanpa Nama berkata...

memang sah la monyet yang buat sbpa ni. monyet tamak...takda otak...siapa cakap sbpa ni cantik?... aku tengok buruk, menganiaya dan banyak menindas PA..

srvideo berkata...

Kerja dari 1977 sehingga sekarang
(34) Sebagai Pemandu tapi Gaji tak dapat rasa Gaji Mati RM2370 hanya setakat RM1970 dan pencen 60THN.

Tanpa Nama berkata...

Macam mana senior dah sama dengan jenior. Mohon timbang semula.
Fikir lagi. kurang2 , 2 tahap SSM
jadi satu SSBPA, cth p1t10 jadi p1t5(SSbpa), baru bukan balik jadi p1t1
...hampes..punya SSBPA

Tanpa Nama berkata...

ape mcm pertamanye kita santau habis-habisan org atasan,padan muka dia org mati mengejut, lepas tue kita bagi PR ke putrajaya..!! amacam o.kea tak..!!

Tanpa Nama berkata...

Kerja dari 1977 sehingga sekarang
(34) Sebagai Pemandu tapi Gaji tak dapat rasa Gaji Mati RM2370 hanya setakat RM1970 dan pencen 60THN.

-----------------------------------

kalau nak gaji tinggi sambung belajar.. nie takat SPm nak gaji tinggi mana boleh..... aku nie dah sambung belajar naik pangkat tapi gaji makin sikit..

Tanpa Nama berkata...

lu beb cakap banyak..!! kaki temberang gaji ciput gred A, kami dah berijazah dan master 7-8 tahun, habuk tarak..!! lu cakap banyak, nak kena santau kea..!! jadah lu..!!

Tanpa Nama berkata...

SBPA sudah tak kenal lagi mana satu senior mana satu junior. Inilah padahnya kalau yg buat skim tak pandai.

Tanpa Nama berkata...

ish.. semakin lama semakin takut aku.mcm banyak je tak betol yg berlaku di malaysia skang ni. aku risau generasi baru yg makin tak kesah, aku risau jugak makin lama semua org mcm terlalu selfish. Ya Allah selamatkanlah bumi ini. ameen

p/s amat susah mencari pemimpin yg dihormati pada zaman kini apatah lagi anak2 buah yg dedikasi..fikir2kan

Tanpa Nama berkata...

mohon ceupacs tangguh dulu benda ini.
efek nanti pada pru13 kalu tak betulkan:
senior=junior?, prestasi, ?????, tak seimbang ???

Tanpa Nama berkata...

masalah skrg ketua2 jabatan mula mempengaruhi org2 dibawahnya supaya menerima sbpa tanpa pedulikan apa cuepacs mahu buat...hakikatnya yg bawah terus tertindas...

Tanpa Nama berkata...

aku nak santau ketua jabatan aku.. bos 1 dan 2 tak o.kea.. mampus kau org kali nie..

Tanpa Nama berkata...

Salam. Mohon ceupacs teliti nilai/jumlah kenaikan gaji tahunan antara skim 1, skim 2, skim 3, skim 4 n skim 5.

Perbezaan terlalu ketara dn amat tidak seimbang.

Contoh:
kenaikan gaji gred N4-3 = 115
kenaikan gaji gred JA3-1 = 125
kenaikan gaji gred m1-1 = 225

Tanpa Nama berkata...

Perpindahan gaji JUSA A,B,C SSM ke JUSA A,B,C SBPA adalah mengikut tanggagaji tahun ke tahun.Jika pegawai Jusa C SSM berada di T5 @ RM9480.90 akan ke T5 SBPA @ RM14,885 pada 1.1.2012. Kenaikan gaji sebanyak RM5404.10(itu baru jusa C yg atas lg bnyk)...Bagi kakitangan gred 54 ke bawah perpindahan gaji adalah diberi 1 kenaikan gaji SSM dan dipilih yg = atau lebih tinggi yg terdekat di tanggagaji SBPA...Cth gred SSM N27 P1T9 @ RM1736.95 akan diberi satu pergerakan gaji ke SSM P1T10 @ RM1803.50..GAJI SBPA yg terdekat yg lebih tinggi dari RM1803.50 ialah N3-1(SSM N27) T4 @ RM1845.00...jadi GAJI BARU SBPA pada 1.1.2012 yg diterima ialah RM1845.00(T4SBPA).Kenaikan gaji ialah sebanyak RM1845.00(SBPA) - RM1736.95(SSM) = RM108.05..Misalan klu N27 P1T9 SSM lompat mcm kaedah gaji JUSA maka akan pegi ke gaji SBPA N3-1 T9 @ RM2570(tapi kaedah ini tidak digunakan untuk gred 54 ke bawah.Hanya JUSA C keatas saja ada keistimewaan perpindahan gaji ini untuk mengkayakan lagi org yg sudah kaya)

Nota : Banyak cantik korang punya peraturan yang JUSA ke atas yg gaji dah besar blh pula korang terus lompat gaji SBPA pegi tahun yg sama dengan SSM sedangkan yg bawah gaji ciput kau bagi cara perpindahan gaji satu kenaikan gaji SSM yg terdekat dengan SBPA..igt kami yg gred 54 ke bwh ni lembu ke tak blh pikir.klu nak wat pekeliling pun biar la logik....ni nmpk sgt ..jgn benda ini smpai jadi isu politik pula nanti.. pilihanraya dah nak dekat ni...huhu

Kesimpulan : yg naik gaji ni bukan setakat penjawat awam malah menteri-menteri juga..sb tu mereka luluskan usul ini(undang2 perbekalan)jd yg makin tinggi rankingnya makin tinggi naik gaji.Sedangkan KSN pun gaji dah 50,000 x masuk elaun takkanlah menteri-menteri & bos menteri gaji lagi rendah kot..u pikirlah sendiri

___________________________________SETUJU DGN KENYATAAN DI ATAS.

KALU MASUK FB, JOM KITA LIKE RAMAI2.

Tanpa Nama berkata...

apa ni kenaikan gaji dr ssm ke sbpa tak ikut lama berkhidmat tetapi ikut gaji trhampir.. Bodoh betullh mereka yg buat dasar ni.. Yg senior hampir sama dgn junior.. Berapa lama berkidmat tak diambil kira.. Ssm dh o.k cuma perlu penambahbaikan jer..

Tanpa Nama berkata...

MOHON SANGAT-SANGAT DAN MERAYU KEPADA CUEPACS, TELITI DAN TELITI MENGAPA PERBEZAAN YANG KETARA KENAIKAN GAJI MINIMUM DARI SSM KE SBPA ANTARA SKIM 1, SKIM 2, SKIM 3, SKIM 4 & SKIM 5.

AMAT-AMAT TIDAK ADIL, LAGI SATU PALING TENSION TU....MENGAPA GRED JUSA TU KENAIKANNYA MELAMBONG2 TINGGI YANG GRED RENDAH NIE NAIKNYE CIPUT JE...

UNTUK KUMPULAN P&P DAN PELAKSANA,KENAIKAN ADALAH TIDAK SEIMBANG... KENAIKAN GAJI MINIMUM (P1T1) ADA YANG NAIK SAMPAI 36% DAN ADA YANG HANYA NAIK 0.3%...

hargailah orang lain.. berkata...

Kerja dari 1977 sehingga sekarang
(34) Sebagai Pemandu tapi Gaji tak dapat rasa Gaji Mati RM2370 hanya setakat RM1970 dan pencen 60THN.

-----------------------------------

kalau nak gaji tinggi sambung belajar.. nie takat SPm nak gaji tinggi mana boleh..... aku nie dah sambung belajar naik pangkat tapi gaji makin sikit..

-----------------------------------

bukan semua orang sama. ada yang mampu sambung belajar, ada yang tak mampu sambung dengan pelbagai halangan.
percaya kepada allah. rekezi dariNya dengan usaha dan doa.
saya orang yang beruntung dapat belajar tinggi hasil duit ayah saya yang tak sambung belajar.

Tanpa Nama berkata...

nampak gayanya kerajaan dah tersilap langkah, ingatkan dgn perkenalkan sbpa ni dapat menambat hati semua PA....nampaknya geng2 jusa dan ke atas je yg seronok lebih, mari kita tengok siapa yg kena!!!

Tanpa Nama berkata...

aku yg kerja 10 tahun ni hangus 5 tahun berkhidmat jika pilih sbpa.. Dr p1t10 di ssm ke p1t5 d sbpa.. Apa semua ni??? Untunglh lantikan baru yg cuma perlu berkhidmat 5 thn akan sama dgn gaji kita sekarang.. Susah sgt ke nk bagi ikut tangga gaji ssm..

Tanpa Nama berkata...

‘Sesungguhnya, jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah (ni’mat) kepadamu, dan jika kamu mengingkari (nikmatKu), maka sesungguhnya azabKu sangat pedih.”

jangan tengok orang diatas kita.. biarlah dunia hanya sementara.. yang tak amanah akan mendapat balasannya.. apakah kita sama untuk menyertainya..

ANTI SBPA berkata...

asyik2 nak exit policy. yang gubal SBPA nilah yang patut kena exit policy.4 bulan pun tak boleh siap, bercelaru tak jelas dan tak lengkap. jelas menunjukkan kerja yang tidak efisien dan berprestasi rendah.
________________________________

SAPA SOKONG ORANG YG BUAT PEKELILING NI LA YG KENA 'EXIT POLICY'.SAYA SOKONG!

Tanpa Nama berkata...

saya pun sokong!!!

Tanpa Nama berkata...

hahahaha saya pun sokong

vanitha berkata...

woi tunggu dulu...aku ada permintaan lagi penting.Aku orang India.....

BILA NAK BAGI CUTI DEEPAVALI 2 HARI...KAMI PUN NAK BALIK KG JUGA.PAKAI OTAK SIKIT,CUBA FIKIR KALAU AKAU KERJA DI J.B,KG KAT ALOR STAR SEMPAT KE NAK BALIK KALAU CUTI SATU HARI.

KERAJAAN DAH TARIK 5 HARI CUTI TAHUNAN PA PADA TAHUN 2009,SEBAB BAGI CUTI PADA THAIPUSAM DAN 16 SEPT,...ALASAN KERJAAN BANYAK SANGAT CUTI.MASALAH NYA DIBERI PUBLIC HOLIDAY 2 HARI,POTONG CUTI KAMI 5 HARI.MASIH ADA 3 HARI LAGI YANG KURANG,DAH TU PULA,BILA PH JATUH HARI SABTU TAK DIGANTI.

KAMI MINTA 2 HARI CUTI UNTUK DEEPAVALI.KAMI KAUM KE 3 TERBESAR DIMALAYSIA.

1 MALAYSIA.....
1 MALAYSAI
1 MALAYSIA...
DEEPAVALI...KAMI MAU RAYA SPT KAUM MELAYU DAN CINA.JANGAN PINGGRKAN KAMI KAUM INDIA.
-----------------------------------Saya pun sokong Kunasegaran

Tanpa Nama berkata...

hahaha cite raya pulak,tapi x pe janji ko sokong diorg yg kene exit policy hahaha...kami sokong

akur janji tengkorak berkata...

PENJAWAT AWAM JANGAN MERUNGUT.
KALAU TAK PUAS HATI MACAM MANAPUN KITA KENA BUAT PILIHAN...
KALAU TAK NYATAKAN PENDIRIAN KITA DIANGGAP MENOLAK...KERAJAAN TAK RUGI APA APA.

PASAL GAJI NAIK SIKIT,ANDA TELAH DIBERI OPSYEN,CUMA PERLU PILIH SAMADA NAK NAIK GAJI SIKIT ATAU TAK MAU.

JANGAN HARAP KERAJAAN NAK UBAH SBPA YANG TELAH DIBUAT.KITA CUMA PENJAWAT AWAM YANG MENGIKUT PERINTAH.INGAT APA YANG TERKANDUNG DALAM SURAT AKU JANJI YANG KITA SAIN...AKAN TETAP MENURUT PERINTAH.

JANGAN PERTIKAI KALAU JUSA NAIK GAJI LEBIH KERANA MEMANG KUMPULAN ATASAN AKAN DAPAT LEBIH.

KALAU KERAJAAN TAK BAGI GAJI KITA NAIKPUN TAK KAN KITA NAK BERHENTI KERJA.RATA RATA KUMPULAN PELAKSANA KELULUSAN RENDAH.LAGIPUN BUKAN SENANG NAK DAPAT KERJA SEKARANG NI.

Tanpa Nama berkata...

bodoh punya bn,nak rasuah orang atasan je,lepas tu jadikan oarang bawahan tu lembu dicocok hidung

Tanpa Nama berkata...

Kerja dari 1977 sehingga sekarang
(34) Sebagai Pemandu tapi Gaji tak dapat rasa Gaji Mati RM2370 hanya setakat RM1970 dan pencen 60THN.

-----------------------------------

kalau nak gaji tinggi sambung belajar.. nie takat SPm nak gaji tinggi mana boleh..... aku nie dah sambung belajar naik pangkat tapi gaji makin sikit..

-----------------------------------

bukan semua orang sama. ada yang mampu sambung belajar, ada yang tak mampu sambung dengan pelbagai halangan.
percaya kepada allah. rekezi dariNya dengan usaha dan doa.
saya orang yang beruntung dapat belajar tinggi hasil duit ayah saya yang tak sambung belajar.


-------------------------------
Saya sambung belaja duit sendiri dan apply JPA 7ribu... so kene ikat perut.... berjimat cermat... sbb semangat nak naikkan taraf hidup......tapi bila dah naik pegawai..... gaji lebih rendah dari pen.pegawai........ emmmmmmmmm

org laksana berkata...

sifir gaji j22&j26: tak ckup syarat gaji mati dalam 4 ribu
yang cukup syarat lak 3 ribu lebih?ade ke logiknya sifir gaji nni...tak ckup syarat gaji mati lebih dari org ckup syarat?
OIIIII nak habaq mai kami ni golongan perlaksana nak wat keje pasal gaji ni pening la dgn gaji mcm ni..kami yg pening hampa sedap je trima gaji...mcm ner nak siap untuk 5000 org nak amik sebelum 30 disember ni..gila apa?

Tanpa Nama berkata...

walaupun tk setuju terpaksa rela sign juga walaupun gaji naik seciput, kena tindas, hangus lama berkhidmat, elaun wilayah kena tambat, nk sambung study byk komitmen, ambil skill malaysia baru brgaji penuh utk buat kerja part time sbg pekerja buruh, kena exit policy sebab dah hilang semangat kerja walaupun dah kerja 10 tahun dgn jayanya tetapi tak dpt apc sebab tak pandai bodek.. Lepas ni terpaksa rela sambung kerja part time sblh mlm sbg repsionist di hotel..

Tanpa Nama berkata...

RATA-RATA PA X BERPUAS HATI TERUTAMA GAJI SENIOR DGN JUNIOR MENJADI SETARA...PENERANGAN DAN ULASAN KPPA DI DALAM DIALOG TV1 PUN TAK JELAS DAN TERAGAK-AGAK..

Tanpa Nama berkata...

kekalkan aje SSM dengan kenaikan gaji seperti SBPA dan tak payah PROSPEK aka BODEK ! PTK is just good enough ! Menggalakkan kenaikan gaji yang lebih adil dan telus ! By rite semua PA mesti mendapat kenaikan gaji sama ! Eg kalau 1000 biar semua dapat dari bawah hingga ke JUSA !

Ini baru adil namanya !

Saya tak setuju sungguh tang PROSPEK ! Tak transparensi

Tanpa Nama berkata...

'Gaji oh Gaji'
harap sambung

Tanpa Nama berkata...

Statistik di sini : 99.9% PA yg buat ulasan di sini TIDAK MEMIHAK kpd SBPA.

Ingat, bagi setiap PA yg ada klrga yg mengundi .. kalau 4 org satu klrga = 1.4 juta PA X4 = 5.6 juta pengundi akan terlibat.

wow ! .. ada berani buat PRU? kos melepas kann nanti ..

Kira -kira .. jgn tak kira. SEMAK SEMULA SBPA. TANGGUH.

Tanpa Nama berkata...

Tangga Gaji baru SBPA

http://beritasemasa.com/tangga-gaji-baru-2012-sbpa

Tanpa Nama berkata...

prospek siapa kuat main2 biji lancau boss cepatlh naik. Ptk dh ckp bgs tetapi perlu penambahbaikan. aras 3 pun dah boleh naik anjakan gaji sbb aras 3 dah kira lulus. Nak harapkn dpt aras 4 sampai pencen pun tkkn dpt kerana peratus utk dpt aras 4 terlalu tinggi. Lepas lulus ptk jgn pula sekat kenaikan anjakan gajilah pulak.. Bagilah kenaikan secara automatik barulah adil.

Tanpa Nama berkata...

SSM P1T10 2504.33 - P1T11 2594.78 (PGB 1 Jan 2012)
SBPA T4 2595.00 + PGT 225.00= T5 2820
(Gaji terhampir + Kenaikan gaji Tahunan). member2 yg jadi anak buah gaji lebih tinggi, junior semakin rapat??????

Tanpa Nama berkata...

KEPADA YANG BERLAGAK KATA KUMPULAN PELAKSANA TAK DA SIJIL INGAT2LAH....
HIDUP NI BERPUSING IBARAT RODA....
KALAU SEMUA PA KUMPULAN PELAKSANA KERJA PEGAWAI SAPA NAK BUAT KEJA2 RUMIT BOSS LIKE ABM,PAPER WORK,PAKEJ AND ETC.....
DAH ADA DIPLOMA NAK SAMBUNG DEGREE BUAT PJJ BUKAN MURAH ...PALING2 TIDAK RM 23000 TU PUN KAT ITM LA.....
LEPAS GRADE BUKANNAY MACAM CIKGU BOLEH TERUS PROMOTION TAK PAYAH MOHON BARU MACAM KAMI KUMPULAN PELAKSANA NI...
KENA FIGHT PULAK DENGAN BUDAK2 FRESHIE...
KALAU DAPAT PUN GAJI DIA AMBIK YANG TERHAMPIR JER.....
MASA SAYA KEJA KAT SWASTA DULU...LEVEL EXECUTIVE DAN KE ATAS MAKNANYA KALAU DALAM GOMEN NI DG/M41 DAN KE ATAS AKAN DIKURANGKAN KEMUDAHAN DAN ELAUN SEBAB GAJI DAH BESAR.....
TIAP BULAN KENA BUAT SUMBANGAN MASA SEKURANG2NYA 10 JAM....
TAPI BILA SAYA MASUK DALAM GOMEN DAH TERBALIK PULAK....
ORANG ATAS DAPAT ELAUN DAN KEMUDAHAN YANG BETUL2 BANYAK.....
SAMAPAI ELAUN SARA HIDUP PUN BOLEH DAPAT SEKALI.....BAYANGKANLAH....
TAPI APA NAK BUAT SAPA YANG BUAT DASAR KAN.....
KALAU KAT SWASTA NAK UBAH SESUATU DSAR KENA PANGGIL UNION/KESATUAN SEKERJA....IDEA ORANG BAWAH BOLEH PAKAI JUGAK LA.....
KALAU SWATA NI DIEORANG MEMANG BETUL2 PENTINGKAN PENGALAMAN DAN KEMAHIRAN......
NI BILA SKIM SBPA PENGALAMAN MACAM DILUPAKAN TERUS......
BUAT JPA TENGOKLAH LA BALIK SKIM KUMPULAN PELAKSANA NI.....
ORANG KAT LUAR SEMUA DAH BERCAKAP TENTANG KEAIKAN BESAR GAJI KAKITANGAN AWAM...
TAPI HAKIKATNYA YANG DAPAT BANYAK HANYALAH GRED DG41 DAN KE ATAS.....
UNTUK EXIT POLICY PULA ELOKLA DISARAKAN GOLONGAN ATASAN NI YANG FAILED BILA DIAUDIT OLEH AUDIT NEGARA....

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum..

Ni khabar angin ke desas-desusni??Xmungkinlah kerajaan Barisan Nasional akan buat mcmni??mereka kan barisan Ulung/Terunggul dalam Negara ni.Xkanlah mereka nak membunuh/menikam diri sendiri.
Saya Xpercaya!!kerajaan pimpinan Najib ialah kerajaan ulung..kerajaan yang disegani.Membela nasib rakyat selain patuh dan taat pada kehendak isteri tercinta..Mustahil seorang pemimpin berhati/berjiwa rakyat sanggup memperlakukan sedemikian ruper.
Dia dah jauh berjalan/merantau pusing 1dunia,malahan antara golongan cerdik pandai.Takkan dia jahil bab tamadun dimana suatu masa dahulu terkenal dengan zaman "the darkness of europe"dimana mereka ini dipisah2kan mengikut kasta2 tertentu..Saya tak percaya Najib sebegitu orangnya..
>>>>>jika benar begitu,maka BODOHla org2 yg terus menyokong beliau dan sekutunya...

kitani sdh diibaratkan sbagai seorang tawanan perang yg diugut utk membunuh rakan/keluarga sendiri dan diarahkan Murtad utk terus hidup..jika tidak kamu akan dipancung!!!Syahid mati kita..tp SBPA ni mcmna plak???

Tanpa Nama berkata...

apa kata suruh bos yang berpangkat tinggi 2 jd orang bawahan...mcm mane plak rase diorang?????mauak x melenting diaorang ni.....
Pastu gaji menteri2 n pegawai atasan ni bkn main besar lg..blum masuk elaun 2, elaun ni n sebagainya...padahal kereta kerajaan,mnyak sponsor habis,bil api,bil air kerajaan bayar mane tak seronok diaorang ni..Keje duduk je kat Office,pg meeting je...tp yg bt keje orng bawahan jgak...btl PA sekalian
Ape kebodoh sangat orang2 yg bt sbpa ni....nie dh terlebih tinggi belajar ni...
Bkn x bersyukur dgn nikmat Allah bagi...tp sbpa ni mcm menindas,bkn lihat dri jangka masa pendek tp jangka panjang jugak...Dulu buat meeting mesti dgn pegawai2 pangkat tinggi je..yg wakil pangkat rendah seorang je...tu yg xdpt nak ckap pandangan kot......

aku berkata...

SBPA ni dh sama spt VSS..mmg nk kurangkan pekerja..itulah matlamatnya sb PA dh separuh drp rakyat Malaysia.

aku berkata...

SBPA sama spt VSS..mmg nk kurangkan pekerja tp dgn cara halus..sbbnye PA dh separuh drp rakyat Malaysia..tp itu bkn alasan yg baik..

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya kakitangan awam diberi kenaikkan gaji 7 hingga 13% dahulu sebelum dipindahkan gaji ke skill gaji yang baru

Tanpa Nama berkata...

adoi... korang semua tolong la paham.. kalau korang ada degree sekalipun, ada master sekali pun, kalau korang pegang jawatan kerani yg senyatanya pakai keputusan SPM.. sila akur. jgn byk songeh nak mintak gaji 41. Kalo nak gaji 41, cuba apply untuk gred tersebut. Tu pun susah ke?
Aku ni pun 17 jugak. aku ada Diploma jugak. Tp sbb aku dok di gred 17, aku kena paham la setakat mana aku patut berada. So.. untuk mintak gred lain, kena la pohon jawatan yg sesuai... sekian terima kasih~CIKDA

Juruteknik Komputer berkata...

Kami dari skim juruteknik komputer ft telah ditindas.... sijil poli sama dengan spm.... sepatutnya sama dengan golongan J.... PRU13 lepas nie sokong PR Pulak....

Tanpa Nama berkata...

SBPA - Sistem Bunuh Penjawat Awam..

Tanpa Nama berkata...

kepda cikda....ni bukan psal sedar diri.....
tapi kenapa kenaikan tak seimbang .
pernah ke rasa beli barangikut gred dengan gaji kat pasaraya...itula maksud saya...
kita memang kena bersyukur tapi kita pun ada hak untuk bersuara kan...ni kan negara demokrasi.....
setiap manusia mesti buat kesilapan....macam orang yang buat sbpa ni la...
kalau semua orang perangainya syik yess boss jadi NEGARA GREECE LA KITA....

Tanpa Nama berkata...

aku setuju kalau kumpulan pelaksana gaji tinggi....

dengan syarat kemasukan paling rendah adalah diploma/stpm sahaja.... baru lah bleh kasi gaji tinggi...

ni belajar sampai PMR/SPM/SIJIL nak gaji tinggi... mana adil...

kerajaan kena kaji balik syarat kemasukan ke dlm PA....

tgklah geng FT ni dok bising jer.... suh jadi juruteknik komputer bukannya dok mengamuk dlm FB KPPA dan blog cuepacs... menyalah guna... nmpk sgt komputer x rosak... sbb tu ada masa dok mengamuk....

terserlah perangai budak2 sijil ni....

apa kata geng FT17 ni ramai2 mintak berenti...

Tanpa Nama berkata...

yang perlu kita perjuangkan ialah supaya SBPA adil untuk semua PA. kenaikan gaji yang seimbang dengan kelulusan dan juga pengalaman bukannya mengwujudkan KASTA atasan dan bawahan....

AKU TETAP TAK PUAS HATI DENGAN SBPA.

Tanpa Nama berkata...

aku setuju kalau kumpulan pelaksana gaji tinggi.... dengan syarat kemasukan paling rendah adalah diploma/stpm sahaja.... baru lah bleh kasi gaji tinggi... ni belajar sampai PMR/SPM/SIJIL nak gaji tinggi... mana adil...
kerajaan kena kaji balik syarat kemasukan ke dlm PA....
tgklah geng FT ni dok bising jer.... suh jadi juruteknik komputer bukannya dok mengamuk dlm FB KPPA dan blog cuepacs... menyalah guna... nmpk sgt komputer x rosak... sbb tu ada masa dok mengamuk....
terserlah perangai budak2 sijil ni....
apa kata geng FT17 ni ramai2 mintak berenti...

------------------------------------

Tak yah lah kutuk mereka yg setakat ada sijil je, tahulah kami takat ada sijil PMR/SPM/sijil, tapi kami mahu keadilan, jangan pandang kami sebelah mata je, kau ingat orang ada degree/master/phd makan nasi dan kita rang makan padi kah? kami gak masih boleh fikir dan ada gak ilmu walaupun tidak sepandai kau yang berilmu tinggi tapi letak kat kepala lutut.

Tanpa Nama berkata...

hahahah tgklah tu..... org cuma cadangkan syarat kemasukan... tapi jgn lah tunjuk cara berfikiran mcm sijil..... penggunaan bahasa yg kasar.... patutlah belajar sampai sijil jer.....

Tanpa Nama berkata...

den tak kan sokong dah SBPA ni, menindas golongan sokongan jer. PRU 13 tunggu, kami akan sokong PR.

Tanpa Nama berkata...

JANGAN CAKAP MACAM TU BRO....ORANG SIJIL KE DIPLOMA ATAU DEGREE KER..TETAP MANUSIA KAN...
KAT SISI ALLAH SEMUA MANUSIA SAMA LA BRO......WAKTU HISAB TAK TANYA PUN SIJIL KO APE....
TAK PENAH DENGAR KER CERITA PEGAWAI KENA AJAR DENGAN NELAYAN JER.....
TAK SEMUA ORANG YANG PANDAI MEMPUNYAI PERANGAI YANG ELOK DAN BEGITU LA SEBALIKNYA....
ORANG BAWAHAN TETAP ADA KEISTIMEWAAN TERSENDIRI.....
YANG MENJADI ISU POKOK SEKARANGH NI
KENAPA KENAIKAN TAK SEIMBANG.....
MELAMPAU NAIKNYER UNTUK GRED 41 DAN KE ATAS......
KITA IKTIRAF MEREKA TETAPI KENA JUGAKLA MEREKA IKTIRAF KITA YANG DI BAWAH NI.....
KAN KITA PA NI LENGKAP MELENGKAPI....
KO INGAT BORANG OPSYEN DAN SLIDE TAKLIMAT MENGENAI SBPA NI BOSS YANG BUAT KER....TAKKAN....
KUMPULAN PELAKSANA JUGAK YANG BUAT....
KALAU TAKDA KAMI BOSS TAKKAN DAPAT GAJI BARU PUNYA KECUALI KEW 8 DAH TAK PAYAH PAKAI LAGI...
RENUNG2KANLAH....ALLAH MAHA BESAR....

Macai yang hina berkata...

Macai macam nilah bro2 dan sis2. Terimalah kenyataan bahawasanya nasib si macai. Akan diterjemahkan dalam helaian undi2 sedara2 masa PRU 13 nanti jgn mudah lupa.

Aku walaupun ada master tapi takde pun kebulur nak gaji master. Dapat gaji Gred 17 dah 10 tahun.

Ingat sedara2 semua walau PERLAKSANA semua a.k.a MACAI.hahaha.

Tanpa Nama berkata...

AKU INGAT ARI TU DS NAJIB NAK JAGA BEBAIK K/TGAN AWAM NI.. TAPI KNAPE LE DIA BIARKAN SI KAKI BODEK KELILING DIA BUAT SBPA CAMNI.. MENTERI SUMBER MANUSIA PUN SEPI JE.. ARAP KP JPA JE YG KUAR TV SEMLM, DIA MESTI BGTAU YG BAIK2 SBB NAK JG PERIUK NASI DIA.klu x jg nnt ds najib buang dia.
mari kita sama2 sokong keputusan kongres cuepacs nnt.

Tanpa Nama berkata...

Kami Pemandu dalam dilema
tak sain kena pancung
kalau sain kena gantung
tolong tok omar....

Tanpa Nama berkata...

SBPA = Sistem Buli Penjawat Awam

nt main2 dgn pa berkata...

ds najib...arap cmpur tgn segera..kalu x ramai ahli kabinet akan senasib cam sammy vellu,shahrizat, anuar musa, dan yg sekaumnya yg drop dummmmmm

Tanpa Nama berkata...

sistem sbpa tak membantu pa..kena kaji dari pelbagai sudut..org yg buat sistem tu maybe syok sendiri.tgu pru13 nanti,kita kasi balik kaw kaw..

Tanpa Nama berkata...

Entahlah. makin hari makin keliru. Awal-awal dulu rasa jelas..seperti dalam pembentangan budget 2012 kenaikan antara 7 hingga 13%.
Kita ni dok tggu lah bila dan ketika..tetapi kuar je pekeliling Lampiran C pulak jadi rahsia. Patutlah ada udang disebalik mee. Nak sorokkan yang besar dari lingkaran mee.
Dimanakah semua itu bentang lain dilaksanakan lain...Kalau hal gaji kakitangan ni pun boleh kelentong apa hal pulak projek jutaan tuh...
Bukan kah senang dan tak pening kepala tambah jer ikut peratus yg dah dipersetujui itu dah tambah peringkat /tahun utk gaji maksima ke Tn yg boleh difikirkan logik.

Kalu golongan atasan tu rasa rendah diri sbb gaji geng2 depa di swasta jauh lbh tinggi ...dicadangkan agar depa tu pilih exit polisi dan bertebaranlah kamu di bidang swasta dan korporat. Jangan dok menyamun duit rakyat...
Kalau arahan pun tak tepat..mengarah pun tak reti jgn mimpilah nk gaji tinggi...

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia.

Tolong boikot SBPA ni! Skim yg hanya mendatangkan keuntungan kepada pihak atasan sahaja! org bawahan seperti tak pernah buat kerja pula! Jentera penjawat awam di negara ini sudah sangat bagus tak bikin kacau bilau macam negara2 lain diluar sana tu! cukup2 lah kamu yang 'DIATAS' tu menyusahkan rakyat! macam mana UMNO dan parti komponen nak menang PRU 13 ni??? tengok sahaja SBPA ni..sungguh mendapat bantahan luar biasa! takkan korang nak teruskan jg??? korang nak cepat,tapi kalau kesannya ke atas org ramai menyusahkan,,buat apa!

Tanpa Nama berkata...

pening

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Entahlah. makin hari makin keliru. Awal-awal dulu rasa jelas..seperti dalam pembentangan budget 2012 kenaikan antara 7 hingga 13%.
Kita ni dok tggu lah bila dan ketika..tetapi kuar je pekeliling Lampiran C pulak jadi rahsia. Patutlah ada udang disebalik mee. Nak sorokkan yang besar dari lingkaran mee.
Dimanakah semua itu bentang lain dilaksanakan lain...Kalau hal gaji kakitangan ni pun boleh kelentong apa hal pulak projek jutaan tuh...
Bukan kah senang dan tak pening kepala tambah jer ikut peratus yg dah dipersetujui itu dah tambah peringkat /tahun utk gaji maksima ke Tn yg boleh difikirkan logik.

Kalu golongan atasan tu rasa rendah diri sbb gaji geng2 depa di swasta jauh lbh tinggi ...dicadangkan agar depa tu pilih exit polisi dan bertebaranlah kamu di bidang swasta dan korporat. Jangan dok menyamun duit rakyat...
Kalau arahan pun tak tepat..mengarah pun tak reti jgn mimpilah nk gaji tinggi...

Khamis, Disember 15, 2011 11:51:00 AM

-----------------------

SSM dulu lebih telus dimana keluar jer pekeliling & disertakan skill gaji terus.. ni dah macam budak2 main sembunyi2.. yang prenmier ni yg untung..

----> peruntukan gaji secara single point tanpa Kenaikan Gaji Tahunan kepada Kumpulan Premier

takmaudtipu berkata...

ramai dah bising pasai sbpa... dah celaru sebelum apa2..maknanya sbpa haprak la tu..
dari itu..pa kena bersatu ikut kata presiden cuepacs nanti.
**tp biasanya payah nk besatu sbb masing2 pike kut periuk nasi terisi pasir.. gitu la seadanya, pa ramai melayu,melayu payah bersatu . Melayu adalah islam, islam akhir zaman cuma mcm buih2 dilautan.

Tanpa Nama berkata...

Salam Dato',nak tau kedudukan penjawat awam di dalam Skim Pentadbiran (N) yang ada Diploma. kalau ikut Lampiran B4(c) dan B49d) ruangan 20,hanya kelulusan STPM sahaja diambilkira sedangkan bagi Skim jawatan lain yang ada Diploma ada dan berbeza dengan kelayakan STPM. Mungkin Diploma kami di Skim Pentadbiran (N)ini tidak laku atau apakah alasan yang dapat diberikan JPA??????????

fahmi mohd nilam berkata...

SALAM.... kami dari pekerja Kontrak AB RTM ingin meminta pertolongan dari pihak CUEPACS berkenaan masalah pekerja kontrak di RTM yang telah ditukar skim dari artis berjadual yang mempunyai potongan KWSP dan mendapat elaun kerja lebih masa ke piecemail yang tiada semua itu. Ibarat di 'downgrade' perkhidmatan kami. Walaupun kami bukan pekerja tetap kerajaan tapi kami memohon pertolongan CUEPACS untuk melihat situasi pekerja kontrak AB di RTM.

Tanpa Nama berkata...

Sapa yg setuju SBPA dibatalkan dan SSM diteruskan sementara satu skim baru yg memuaskan hati semua PA dibentuk? Tapi kena tunggu lagi 2 tahun la...

fahmi mohd nilam berkata...

Tolonglah kami pekerja kontrak AB di RTM....

Tanpa Nama berkata...

prospek siapa kuat main2 biji lancau boss cepatlh naik. Ptk dh ckp bgs tetapi perlu penambahbaikan. aras 3 pun dah boleh naik anjakan gaji sbb aras 3 dah kira lulus. Nak harapkn dpt aras 4 sampai pencen pun tkkn dpt kerana peratus utk dpt aras 4 terlalu tinggi. Lepas lulus ptk jgn pula sekat kenaikan anjakan gajilah pulak.. Bagilah kenaikan secara automatik barulah adil.
..............................................

hehehehehe ! Memang betui ulasan diatas ! Kan PTK dah bagus ! Buat ape PROSPEK ni ! Malas lah nak jadi kaki bodek ni ! Sy setuju PTK dikekalkan kalau tak we know what to do ! Tang gaji pulak naikkan gaji kumpulan gred 44 dan ke bawah aje sebab kami yang gaji kecil ! Gaji 44 above no need ! Dahlah gaji besak ! Elaun pula banyak ! Apa lagi nak ?

Tanpa Nama berkata...

ha ha terima aje lah memang nak kena lepuk ha ha jpa ni

Tanpa Nama berkata...

Pada datuk
kami gred bawah ni dah tak tau nak mengadu kat sesapa lagi dah
telefon ceupac
jawapan cukup kecewa
adaka patut dia suruh refer kat JPA
kalau suruh refer kat PM kira munasabah jugak
sebab PM ada guna drebar
pening!!!!!..pening!!!!..pening!!!!!

Tanpa Nama berkata...

PTD yang buat dasar jadi macam cerita P. Ramlee, satu untuk kau, satu untuk aku, dua untuk aku tiada untuk kau hingga selesai.
Gaji Kerani Kanan N22 tak naik ke?
Sebab Kerani Kanan nak menyelia KUP gred N22. KUP tak respect kerani kanan CC.
Gred perkeranian selalunya ditinggalkan. Pembantu Operasi dah sama gaji dengan kerani.
Kalau JPA tak dapat buat yang adil, kita perlu minta suruhanjaya gaji yang berkecuali untuk buat sistem gaji kakitangan.

Tanpa Nama berkata...

Salam 1Malaysia.

SBPA - masih banyak kelemahan yang perlu diperbaiki;

1) LAmpiran C;
- kenapa tidak dilampirkan? biar semua pihak berpuas hati. tidaklah banyak statement tidak masuk akal keluar dari mulut sstgh pihak yg dah keruan sgt nak tengok gaji.lagipun itu meng hak mereka nak tau pun kan? kalau takut sangat pihak luar nampak,buatlah supaya akses pekeliling tu hanya blh dibuka di Pejabat pentadbiran kerajaan sahaja(macam HRMIS tu). dan lampiran C ni tak blh diprint. korang pandai2 la buat! haa senang kan..buat apa nak rahsiakan benda yang memang akan menjadi hak orang satu hari nanti.

2)PROSPEK;
-Tolong kaji semula sistem ni. kerana apabila diteliti sistem ni memang banyak berat sebelah. korang lihat ya,apabila bos sudah pegang periuk nasi org bawahan,tentunya kesempatan terbuka luas utk buat sesuka hati (saya tidak kata semua tp memng ada bos yang berperangai buaya!). Jadi,kita yg dibawah ni tinggal ikut ja cakap mereka. RASUAH lagilah senang terjadi. kenapa??? kerana apabila kita kena ikut cakap mereka yang diatas ni,yang salah pun tetap di benarkan! banyak lagi perkara negatif blh terjadi..pendek kata PROSPEK ni sangat mementingkan diri dan menekankan pihak bawahan. tolong kaji semula..

3)Kenaikan Gred;
-kenapa sesetengah gred sahaja dinaik tarafkan? cuba lihat semula gred yg dinaik taraf tu..menimbulkan banyak ketidakadilan kepada kepada gred lain yang sepatutnya sama2 blh dinaik taraf! memang susah hendak puas hatikan semua pihak..itu betul. tapi alang2 korang naik taraf kan skim lain tu apa salah nya upgrade kan sekali mereka yang layak juga (Adil untuk semua). barulah jentera kakitangan awam dipandang tinggi kerana terdiri daripada mereka yg berkelulusan paling tidak pun STPM/Diploma. ini tidak..kerani dari dulu takat spm ja..ehhh silap PMR (kan PTR dah dijumud.so kerani2 di negara ni terdiri drpd pelbagai lapisan sterusnya mencerminkan susunan yang sungguh tidak sitematik dan tidak adil kepada mereka yg lain! tukang masak yg darjah 6 sudah diupgrde ke gred 17! nampak sangat tidak tersusun JPA buat kerja! saya harap kepada sesipa pun yg bertanggungjawab tolonglahhhh sebelum nak buat rombakan tu,lihat dahulu perspektif,bidang tugas,syarat pendidikan sesuatu jawatan. sesetengah jawatan memang perlu diupgrade memandangkan bidang tugas semakin mencabar. matlamat 2020 untuk menjadi negara maju juga mesti didokong oleh pekerja2 berdindingkan pendidikan highclass! betulkan?? lihat sahaja negara jiran kita Singapura tu.bandingkan PA mereka dgn PA negara kita..tau2 je la..

4) Perluasan pemberian kemudahan Cuti Belajar Bergaji Penuh kepada pegawai dalam Kumpulan Pelaksana bagi membolehkan pegawai mengikuti latihan kemahiran di bawah program SkillsMalaysia;
- isi kandungan kepada intipati SBPA ini masih tidak jelas. Pihak JPA harap diminta keluarkan pekeliling bagi menerangkan maksud yang tersebut supaya PA lebih memahami apa yang cuba kerajaan berikan.

5) Elaun2
-kenapa elaun tak dikaji semula. terutama elaun rmh dan khidmat awam tu. wajar lagikah PA terima imbuhan sejumlah itu??? kalau pak JUSA di atas makan banyak ni lah hancur dunia kot..kami dibawah ni buat tak tau je lah ye..ish ish ish..

Ksimpulannya,saya tidaklah sebijak anda yang 'diatas' sana tu. tapi apa yang saya suarakan ni adalah lahir dari suara yang mewakili hampir semua penjawat awam yang ada di negara ni. tolonglah lebih bijak walaupun dah cukup bijak, bagi membuat sesuatu perkara. bkn senag nak jadi khalifah yang berjaya kan..terima kasih

Tanpa Nama berkata...

JUSA oh JUSA
KAYA oh KAYA
makin lama makin bergaya
kami kt di bawah ni mmakin merana
nk bg makan ank bini dgn ape
DUNIA oh DUNIA
kita ni dh dekat....
kalau macam ni laaa kami
dh takde pilihan kita tunggu
PILIHAN RAYA....
baru tahu siapa yg bisa......
BERTUKARRRR!!!!!!TRAMFORMMM!!!!

ex-UUM PKPG berkata...

saya rasa kenaikan gaji SBPA xseimbang..bayangkan ade junior 1-2 tahun akan sama gaji bila mereka sign SBPA..mmg x adil dan menimbulkan rasa tidak puas hati dan kekecewaan..

jebatn9 berkata...

Aku setuju dgn kenyataan UUM PKG tu...mmg lah org yg dah otai dlm perkhidmatan boleh sama plak dlm gred dan tangga gaji...

Tanpa Nama berkata...

sokong Pembangkang pn kne tengok gak nanti...ntah2x PRU13 pn main kotor...
Yang kaya makin kaya, yang miskin lagi miskin~~

Tanpa Nama berkata...

KPPA JPA nampaknya terus desak PA buat keputusan 14 hari. Macam tak sabar nak naik gaji.

SBPA adalah kegagalan beliau memahami PA.

kakitangan kerajaan berkata...

Perpindahan gaji JUSA A,B,C SSM ke JUSA A,B,C SBPA
Jusa C SSM T5 = RM9480.90
Jusa SBPA T5 = RM14,885 pada 1.1.2012.
Kenaikan gaji = RM5404.10

Perpindahaan gaji DG54 dan ke bawah
1. GP asal SSM – dianjal 1 anak tangga pada PGM
2. Dan dipindahkan ke JGS yang sama atau yang terhampir
3. KGT SBPA bagi tahun 2012
Contoh :
Gred SSM N27
1. GP asal P1T9 = RM1736.95
2. Di anjak 1 anaktangga P1T10 = RM1803.50
3. Dipindahkan ke JGS SBPA yang sama atau terdekat N3-1 T4 = RM1845.00
* Kenaikan Gaji dari SSM ke SBPA = RM1845.00 – RM1736.95 = RM 108.05
Komen:
...jadi GAJI BARU SBPA pada 1.1.2012 yg diterima ialah RM1845.00(T4SBPA).Kenaikan gaji ialah sebanyak RM1845.00(SBPA) - RM1736.95(SSM) = RM108.05..Misalan klu N27 P1T9 SSM lompat mcm kaedah gaji JUSA maka akan pegi ke gaji SBPA N3-1 T9 @ RM2570(tapi kaedah ini tidak digunakan untuk gred 54 ke bawah.Hanya JUSA C keatas saja ada keistimewaan perpindahan gaji ini untuk mengkayakan lagi org yg sudah kaya)

Nota : Banyak cantik korang punya peraturan yang JUSA ke atas yg gaji dah besar blh pula korang terus lompat gaji SBPA pegi tahun yg sama dengan SSM sedangkan yg bawah gaji ciput kau bagi cara perpindahan gaji satu kenaikan gaji SSM yg terdekat dengan SBPA..igt kami yg gred 54 ke bwh ni lembu ke tak blh pikir.klu nak wat pekeliling pun biar la logik....ni nmpk sgt ..jgn benda ini smpai jadi isu politik pula nanti.. pilihanraya dah nak dekat ni...huhu

Kesimpulan : yg naik gaji ni bukan setakat penjawat awam malah menteri-menteri juga..sb tu mereka luluskan usul ini(undang2 perbekalan)jd yg makin tinggi rankingnya makin tinggi naik gaji.Sedangkan KSN pun gaji dah 50,000 x masuk elaun takkanlah menteri-menteri & bos menteri gaji lagi rendah kot..u pikirlah sendiri
Rabu, Disember 14, 2011 8:25:00 PM

Tanpa Nama berkata...

takpa beruk2 atasan tu. teruskanlah wahai beruk2 atasan golongan primat. kami faham golongan anda yang paling pintar antara semua binatang..kecuali manusia yang lebih pintar.. panjatlah pokok tinggi2 nanti PRU 13 kami tebang pokok tu.. hahaha

Tanpa Nama berkata...

Awal-awal SBPA dipertikai. Mampukah sistem ini memberikan keadilan.

Sistem yg kabur, Tiada ketelusan, banyak jawatn dilupakan, Senior yg dipinggir, exit policy yg kabur, sistem mobiliti yg tak jelas, Penilaian yg kompleks dan rumit, tekanan boss suruh cepat sign.

Lu pikirlah sendiri !!!!!

Tanpa Nama berkata...

Kalau kerjaan PR pun sama jugak sebab PA & JPA yg sama gak buat plan.
Mungkin tambah lagi daripada gaji SBPA ni.

PM rasanya diberikan info yg salah oleh JPA.

Tanpa Nama berkata...

adoi... korang semua tolong la paham.. kalau korang ada degree sekalipun, ada master sekali pun, kalau korang pegang jawatan kerani yg senyatanya pakai keputusan SPM.. sila akur. jgn byk songeh nak mintak gaji 41. Kalo nak gaji 41, cuba apply untuk gred tersebut. Tu pun susah ke?
Aku ni pun 17 jugak. aku ada Diploma jugak. Tp sbb aku dok di gred 17, aku kena paham la setakat mana aku patut berada. So.. untuk mintak gred lain, kena la pohon jawatan yg sesuai... sekian terima kasih~CIKDA

--------------------
sokong CIKDA..btl tu korang yg pemegang sijik/diploma/degree/master/phd kena sdr dimana kedudukan korang/post korang apply dulu tu kelayakan apa??syarat masuk utama apa?kalo yerpun nk minta hak,xsalah mtk dgn saluran yg btl.tp bila korang duk melalak,kata mcm2 kt dlm wall KPPA tu,apa pandangan orang ramai terhadap lulusan sijil poli n skim ft khususnya,akau rs ramai yg pd awalnya amat2 bersimpati,tp akhirnya meluat,bila kua mcm2 bahasa kesat,nk ckp pn malu sbgai PA n org islam,dlm islam kita dituntut utk mtk hak kita,kalo tu btl2 hak kita lak,tp kena ada caranya la bknnya main hentam,serang,cthnya skim j hampir 26thn berjuang bkn br dh lama br dpt naik gred,mcm2 usaha dilakukan tanpa jemu tp bkn nya dgn duk menyerang wall kppa menampakkan ketidakmatangan skim2 ft berfikir,tp bkn semua la..berjuangla dgn cara n saluran yg btl,amik contoh skim J/NT/N setiusaha pejabat..maaf andai tulisan sy ni memguriskan hati sapa2..teguran utk kita bersama wasallam

Tanpa Nama berkata...

SOKONG PR PRU13 NI SBB ANWAR IBRAHIM AKAN NAIK KAN LAGI GAJI!!TOL AKAN DIHAPUSKAN!! MINYAK AKAN JADI 10SEN SELITER!!HARGA BARANG PUN AKAN JATUH!!RAKYAT AKAN HIDUP SENANG!!KEMUNGKINAN HARGA RUMAH PUN AKAN MURAH!!MARI PAKAT SOKONG PR!!TOLAK KERAJAAN ZALIM!!NI YANG AKU DGR KAT CERAMAH PR LA!!

IPOH MARLEY

Tanpa Nama berkata...

Umumnya SBPA ni dah cantek dah cuma...ADA 3 PERKARA BESAR yg rmai PA X PUAS HATI.

1. Bila pindah dr SSM ke SBPA hilang sniority, gaji jnior sama dgn snior. Ini kerana mgkin krajaan kurang mampu bgi memberi tggagji yg sama sprti SSM kerana KGT SBPA yg tggi. CADANGAN : Mohon Cuepacs mintak JPA bg lagi knaikan 1 mtagji tmbahan dlm SBPA bgi stiap 5 matagaji dlm SSM.At least trasa la PA snior ni di hargai.

2. Knaikan gaji gred 54 ke atas atau gred JUSA yg agak keterlaluan. CADANGAN : adjust balik agar munasabah sperti knaikan gji PA yg lain. Klau nak naik byak pun tggi skit dah la, kami faham diorang tu bos bos tpi,,agak2 la

3. Exit Policy...tapi ni PA yang x perform dpt markah bwah 70%. Majoriti (lebih 90% rasanya) kita PA semua rajin2 dan komited markah over 80%.

jejaka putrajaya berkata...

kepada JPA saya nak tanya apaguna ada peperiksaan dlm perkhidmatan kalau untuk sekadar membuang masa sahaja, contohnya KPSL diadakan untuk apa, bukan kah untuk meningkatkan taraf akademik,tapi brapa ramai yang dapat menikmati imbuhan ini, terlalu sikit, oleh itu untuk mengelak dari kekecewaan yang tegar eloklah perkara ini diberi perhatian.Hargailah golongan ini bukan untuk diberi jawatan baru sekadar imbuhan yang setimpal. Begitu juga dengan yang lulus atau yang ada diploma

Tanpa Nama berkata...

Umumnya SBPA ni dah cantek dah cuma...ADA 3 PERKARA BESAR yg rmai PA X PUAS HATI.

1. Bila pindah dr SSM ke SBPA hilang sniority, gaji jnior sama dgn snior. Ini kerana mgkin krajaan kurang mampu bgi memberi tggagji yg sama sprti SSM kerana KGT SBPA yg tggi. CADANGAN : Mohon Cuepacs mintak JPA bg lagi knaikan 1 mtagji tmbahan dlm SBPA bgi stiap 5 matagaji dlm SSM.At least trasa la PA snior ni di hargai.

2. Knaikan gaji gred 54 ke atas atau gred JUSA yg agak keterlaluan. CADANGAN : adjust balik agar munasabah sperti knaikan gji PA yg lain. Klau nak naik byak pun tggi skit dah la, kami faham diorang tu bos bos tpi,,agak2 la

3. Exit Policy...tapi ni PA yang x perform dpt markah bwah 70%. Majoriti (lebih 90% rasanya) kita PA semua rajin2 dan komited markah over 80%.

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS jgn tolak mntah2 SBPA ni. Byk gak faedahnya pd PA. Tpi stsndardla mana bole puaskan hati semua 1 juta lebih PA. Yg bg komen ngatif terover2 ni cuma mewakili sekelompok kcil PA yg di kalangan pyokong pembangkang. Majoriti PA terima SBPA cuma mahu ianya di tambah baik seperti..KAJI SEMULA SIFIR PERPINDAHAN GAJI YG SEPERTI MERUGIKAN PA SENIOR..tu je.

Tanpa Nama berkata...

SBPA diberitahu tidak diteliti dengan tergesa2 dan telah mengambil pandangan banyak pihak terutama dari golongan PA itu sendiri.1.4 juta penjawat awam menerima SBPA dengan baik. ni pun dah kes tipu ni.. siapa PA2 kat sini yang ada diminta pandangan tentang SBPA ni?.. setahu saya kami PA2 ni semua tak tau langsung tentang skim baru ni..ni satu lagi masalah orang atasan tu.PENIPU.. dan patut ditunjuk jalan keluar.

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS jgn tolak mntah2 SBPA ni. Byk gak faedahnya pd PA. Tpi stsndardla mana bole puaskan hati semua 1 juta lebih PA. Yg bg komen ngatif terover2 ni cuma mewakili sekelompok kcil PA yg di kalangan pyokong pembangkang. Majoriti PA terima SBPA cuma mahu ianya di tambah baik seperti..KAJI SEMULA SIFIR PERPINDAHAN GAJI YG SEPERTI MERUGIKAN PA SENIOR..tu je.

Tanpa Nama berkata...

lu sape nama, ada berani..!! cakap banyak kau.. nak kena santau beb..!!

Tanpa Nama berkata...

Ha--haa--haa gelak..gelak ... baru ku tahu tukang masak pun kena ada SPM dan gaji dah melonjak kapada gred 17, mak aku tak habis darjah 6 pun boleh jadi tukang masak...JPA biar betul lah adjust gred gaji tu... PAP yang kerja lebih teruk macam pembantu Takbir pun tak dinaik gred 17... macam mana ni Kopek.

vanitha berkata...

woi tunggu dulu...aku ada permintaan lagi penting.Aku orang India.....

BILA NAK BAGI CUTI DEEPAVALI 2 HARI...KAMI PUN NAK BALIK KG JUGA.PAKAI OTAK SIKIT,CUBA FIKIR KALAU AKAU KERJA DI J.B,KG KAT ALOR STAR SEMPAT KE NAK BALIK KALAU CUTI SATU HARI.

KERAJAAN DAH TARIK 5 HARI CUTI TAHUNAN PA PADA TAHUN 2009,SEBAB BAGI CUTI PADA THAIPUSAM DAN 16 SEPT,...ALASAN KERJAAN BANYAK SANGAT CUTI.MASALAH NYA DIBERI PUBLIC HOLIDAY 2 HARI,POTONG CUTI KAMI 5 HARI.MASIH ADA 3 HARI LAGI YANG KURANG,DAH TU PULA,BILA PH JATUH HARI SABTU TAK DIGANTI.

KAMI MINTA 2 HARI CUTI UNTUK DEEPAVALI.KAMI KAUM KE 3 TERBESAR DIMALAYSIA.

1 MALAYSIA.....
1 MALAYSAI
1 MALAYSIA...
DEEPAVALI...KAMI MAU RAYA SPT KAUM MELAYU DAN CINA.JANGAN PINGGRKAN KAMI KAUM INDIA.

jangan pinggirkan India.....

Tanpa Nama berkata...

kita cadangkan pada kupek, kerajaan tak payah wujudkan universiti. baru gaji sama rata, kenaikan sama rata. belajar tinggi2 pun, bila ada kenaikan kena rendah daripada pa yang lepasan spm, stpm.
masa kenaikan zaman pak lah, lulusan universiti tak puas hati pun, diam je, Pa lain senyum lebar kononnya adil. tapi bila kenaikan ikut kelulusan ada yang berkokok tak berhenti2
Khamis, Disember 15, 2011 1:20:00 AM
......................
SETUJU TU....BERKOKOK SAMPAI TERMENGAH2. TADI SEBAB APA TAK TANYA DGN PENGARAH LIVE DI TV...KOMPLEN...HEI.HE TAU PULAK TAKUT........SORY...SBPA SUDAH CANTIK IKUT KELAYAKAN DAN KELULUSAN...INI BARU BETUL....TERBAEK..CUMA ADA SEDIKIT SAJA YG KURANG BIASALA NAK BUAT PERFACT TAK MUNGKIN....

setuju sgt..kalau tak penat belajar 4-5 tahun x berbaloi..kump. sokongan harus faham>>bidalan- tinggi manusia pada ilmunya

Tanpa Nama berkata...

Org-org atasan nie kita santau jea beb..!!

Tanpa Nama berkata...

Saya masih tidak setuju dengan PROSPEK coz nanti perempuan lawa aje naik pangkat , kami kaum adam habis lah hancusss ! Maklumlah boss zaman sekarang ! Lawa dan muda meleleh air liur dia !

Hehehehehehehehe !

Nasib !!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

adoi... korang semua tolong la paham.. kalau korang ada degree sekalipun, ada master sekali pun, kalau korang pegang jawatan kerani yg senyatanya pakai keputusan SPM.. sila akur. jgn byk songeh nak mintak gaji 41. Kalo nak gaji 41, cuba apply untuk gred tersebut. Tu pun susah ke?
Aku ni pun 17 jugak. aku ada Diploma jugak. Tp sbb aku dok di gred 17, aku kena paham la setakat mana aku patut berada. So.. untuk mintak gred lain, kena la pohon jawatan yg sesuai... sekian terima kasih~CIKDA

--------------------
sokong CIKDA..btl tu korang yg pemegang sijik/diploma/degree/master/phd kena sdr dimana kedudukan korang/post korang apply dulu tu kelayakan apa??syarat masuk utama apa?kalo yerpun nk minta hak,xsalah mtk dgn saluran yg btl.tp bila korang duk melalak,kata mcm2 kt dlm wall KPPA tu,apa pandangan orang ramai terhadap lulusan sijil poli n skim ft khususnya,akau rs ramai yg pd awalnya amat2 bersimpati,tp akhirnya meluat,bila kua mcm2 bahasa kesat,nk ckp pn malu sbgai PA n org islam,dlm islam kita dituntut utk mtk hak kita,kalo tu btl2 hak kita lak,tp kena ada caranya la bknnya main hentam,serang,cthnya skim j hampir 26thn berjuang bkn br dh lama br dpt naik gred,mcm2 usaha dilakukan tanpa jemu tp bkn nya dgn duk menyerang wall kppa menampakkan ketidakmatangan skim2 ft berfikir,tp bkn semua la..berjuangla dgn cara n saluran yg btl,amik contoh skim J/NT/N setiusaha pejabat..maaf andai tulisan sy ni memguriskan hati sapa2..teguran utk kita bersama wasallam
..........................

salam,

manusia memang x pernah cukup atau puas. patut sedar gred jawatan yg dipegang masing-masing sebelum mula bercakap mcm org tak bertamadun. sekiranya yakin sangat anda harus mendapat lebih dari yg sepatutnya, sila keluar dari perkhidmatan dan dapatkan pekerjaan yg lebih baik dari gred sekarang. paling kurang try apply jawatan di gred 41. cubalah...

devan berkata...

Saya setuju
------------------------------

BILA NAK BAGI CUTI DEEPAVALI 2 HARI...KAMI PUN NAK BALIK KG JUGA.PAKAI OTAK SIKIT,CUBA FIKIR KALAU AKAU KERJA DI J.B,KG KAT ALOR STAR SEMPAT KE NAK BALIK KALAU CUTI SATU HARI.

KERAJAAN DAH TARIK 5 HARI CUTI TAHUNAN PA PADA TAHUN 2009,SEBAB BAGI CUTI PADA THAIPUSAM DAN 16 SEPT,...ALASAN KERJAAN BANYAK SANGAT CUTI.MASALAH NYA DIBERI PUBLIC HOLIDAY 2 HARI,POTONG CUTI KAMI 5 HARI.MASIH ADA 3 HARI LAGI YANG KURANG,DAH TU PULA,BILA PH JATUH HARI SABTU TAK DIGANTI.

KAMI MINTA 2 HARI CUTI UNTUK DEEPAVALI.KAMI KAUM KE 3 TERBESAR DIMALAYSIA.

1 MALAYSIA.....
1 MALAYSAI
1 MALAYSIA...
DEEPAVALI...KAMI MAU RAYA SPT KAUM MELAYU DAN CINA.JANGAN PINGGRKAN KAMI KAUM INDIA.

jangan pinggirkan India.....
-----------------------------------

Tanpa Nama berkata...

I think PROSPEK should not be practised coz a lot of problem would arise from PROSPEK ! We should stick to PTK ! More transparent and there would not be element of corruption! Tis would encourage Gov servant to keep on learning from reading !

I think PTK should stay !!!!!!


N22

Tanpa Nama berkata...

SBPA ni memaksa PA je..
Tgu la PRU 13 nnt..

Tanpa Nama berkata...

TAK YAH LAH NAK MASUK POLITIK2 PUNYA CERITA DEKAT SINI,NI CERITA KAKITANGAN AWAM,BUKAN PRU13 LAH BRO.SOKONG SIAPA PUN AKAN TETAP JADI SAMA.KALAU PEMBANGKANG AMBIL ALIH KERAJAAN,MASIH JUGA JADI MACAM NI,KAU NAK CAKAP APA......KEKAL KAN JEK YANG SEKARANG,CUMA BUAT PENAMBAHBAIKAN SAHAJA....

Tanpa Nama berkata...

SBPA = Sistem Boss Pegawai Atasan.. Yg premier ibarat dapat seketul permata. Tk perlu tunggu kenaikan gaji tiap2 thn.. Dpt besar terus. Yg pelaksa melaksanakn tgs naik 1 tangga gaji di SSM & turun pada gaji yg terhampir di SBPA.. Adui.. Jd yg baru kerja 2 - 3 tahun akan hampir sama gajinya dgn yg dah kerja 10 thn. Susah sgtkah nak naikkan gaji ke tangga gaji semasa di ssm? Kalau tak cukup bajet, cukuplh buat pelarasan gaji seperti 2007 dulu.

Tanpa Nama berkata...

ish tahu plak sama di sisi Allah ingat xtahu.... "Allah xkan ubah nasib seseorang tu melaiankan org 2 yg ubah sendiri"

ayat ni xmo plak dipakai..... yg tau dok menyalak jer.....

kpd PA kumpulan pelaksana berusahalah untuk manjadi maju... bukannya dok bising2 jer.... ni ada plak pi santau lah....

awat teruk sgt ni..... kembali pada Allah

Tanpa Nama berkata...

OPIS SY DAH SIGN SBPA...BESOK TINGGAL HANTAR...TUTUP MATA JELAH GAJI TU..

PEGAWAI GRED 41 berkata...

sy tk faham satu je
kenapa gaji permulaan gred
N22 1920
N27 1410
N36 3035

INI DAH MELEBIHI GAJI GRED 41
KALO MACAM TU TK PAYAH LA KAMI YG ADA DEGREE NI BELAJAR TINGGI TINGGI DULU. BELAJAR SAMPAI SPM JE DH DAPAT GAJI MELEBIHI YG ADA DEGREE

TEKONG DARAT berkata...

Masa taklimat nnt tanya betul2...jgn seronok bila org dok cerita tang gaji...silap2 5 tahun gaji taj naik...korang sign skim ni naik gaji tak sampai pun 300....pastu, kalu 5 thn gaji tak naik atas alasan markab kurang?...apa korang nk ckap?...nk lawan?....exit

Tanpa Nama berkata...

Pegawai gred 41 x berapa bijak....tu gred naik pangkat..ko punya gred lantikan..x kan ko nak starting lebih dipada gred 36 kot...ko br keje..naikla slow2...

nnn berkata...

PAda Peg Gred 41 kalau nak bezakan gaji kau tu beza gaji lantikan kau dgn skim lantikan dibawah kau .itu semua skim kenaikan pangkat yg bukan baru kerja macam kau. Mcm ni nak jadi pegawai

Tanpa Nama berkata...

dulu aku gred 32 masa tahun 2006.Pastu naik pangkat gred 41 awal tahun 2007.. peh aku dah happy giler sbb gaji aku naik.... tapi bulan 7 2007. SSM muncul gred 40 ke bawah naik 30-25 % . aku yg greg 41 nie naik 15 % je. So kawan2 aku yg masih kat gred 32 untung sbb kenaikan gaji dan tahunan....

makin hari gaji aku makin beza ngan kawan aku yg x 32 nie... so sekarang gaji aku baru rm3090. kawan aku dah rm3300. tengok berapa beza? lepas tu SBPA pulak gaji aku naik takat rm32xx yg gred 32 naik rm35xx. Tengok beza dia.. dekat 300. aku geram ngan SSM.. sbb SSM gaji gred 41 dan 44 jauh ketinggalan. Kenaikkan tahunan SSM gred 32 RM98.xx. Gred 41 RM91.xx... sbb tu gaji makin lama makin terkebelakang......................

........ geram ngan penggubal SSM

kalau aku tahu x yah naik pangkat ............gaji banyak.. tanggup jawap x besar...

Tanpa Nama berkata...

Harap keputusan cuepacs ari ni dapat menegakkan keadilan PA2 seluruh malaysia..

Tanpa Nama berkata...

dulu aku gred 32 masa tahun 2006.Pastu naik pangkat gred 41 awal tahun 2007.. peh aku dah happy giler sbb gaji aku naik.... tapi bulan 7 2007. SSM muncul gred 40 ke bawah naik 30-25 % . aku yg greg 41 nie naik 15 % je. So kawan2 aku yg masih kat gred 32 untung sbb kenaikan gaji dan tahunan....

makin hari gaji aku makin beza ngan kawan aku yg x 32 nie... so sekarang gaji aku baru rm3090. kawan aku dah rm3300. tengok berapa beza? lepas tu SBPA pulak gaji aku naik takat rm32xx yg gred 32 naik rm35xx. Tengok beza dia.. dekat 300. aku geram ngan SSM.. sbb SSM gaji gred 41 dan 44 jauh ketinggalan. Kenaikkan tahunan SSM gred 32 RM98.xx. Gred 41 RM91.xx... sbb tu gaji makin lama makin terkebelakang......................

........ geram ngan penggubal SSM

kalau aku tahu x yah naik pangkat ............gaji banyak.. tanggup jawap x besar...
.....................
betul tu pendapat sausara...tapi saudara ok juga dan dapat merasa gred 32, saya langsung tak sempat naik walaupun dah kerja 10 tahun dippld dan sekaran sudah 19 tahun berkhidmat gaji vuma RM2690.20 sahja. tengok berapa beza hampir RM1K.Itupun saudara terasa habis kami puluhan ribu penjawat terkena aniaya begini yg tak sempat gred 32 macam mana perasaan kami..lu fikirla sendiri........

PEGAWAI GRED 41 berkata...

SAYA PEGAWAI GRED 41, GAJI SY HANYALAH RM1935, KENAPE GRED BAWAH SAYA GAJI BANYAK DARI SAYA? MACAMANA DORANG NK DENGAR KATA PEGAWAI ATASAN KALO GAJI GRED BAWAH LAGI BANYAK DARI SAYA? PADA SAYA GAJI GRED BAWAH 40 TAK PATUT LEBIH RM1935 WALAUPUN DAH KEJE LAMA.. LAGI GAJI BESAR GAJI LAGI BESAR KEPALA... SAYA NI PEGAWAI TAU, ADE DEGREE TAPI GAJI CIPUT

Tanpa Nama berkata...

dulu aku gred 32 masa tahun 2006.Pastu naik pangkat gred 41 awal tahun 2007.. peh aku dah happy giler sbb gaji aku naik.... tapi bulan 7 2007. SSM muncul gred 40 ke bawah naik 30-25 % . aku yg greg 41 nie naik 15 % je. So kawan2 aku yg masih kat gred 32 untung sbb kenaikan gaji dan tahunan....

makin hari gaji aku makin beza ngan kawan aku yg x 32 nie... so sekarang gaji aku baru rm3090. kawan aku dah rm3300. tengok berapa beza? lepas tu SBPA pulak gaji aku naik takat rm32xx yg gred 32 naik rm35xx. Tengok beza dia.. dekat 300. aku geram ngan SSM.. sbb SSM gaji gred 41 dan 44 jauh ketinggalan. Kenaikkan tahunan SSM gred 32 RM98.xx. Gred 41 RM91.xx... sbb tu gaji makin lama makin terkebelakang......................

........ geram ngan penggubal SSM

kalau aku tahu x yah naik pangkat ............gaji banyak.. tanggup jawap x besar...
.....................
betul tu pendapat sausara...tapi saudara ok juga dan dapat merasa gred 32, saya langsung tak sempat naik walaupun dah kerja 10 tahun dippld dan sekaran sudah 19 tahun berkhidmat gaji vuma RM2690.20 sahja. tengok berapa beza hampir RM1K.Itupun saudara terasa habis kami puluhan ribu penjawat terkena aniaya begini yg tak sempat gred 32 macam mana perasaan kami..lu fikirla sendiri........

Tanpa Nama berkata...

ayuh sume PA.. kita pastikan PR ke Putrajaya...

Tanpa Nama berkata...

PAda Peg Gred 41 kalau nak bezakan gaji kau tu beza gaji lantikan kau dgn skim lantikan dibawah kau .itu semua skim kenaikan pangkat yg bukan baru kerja macam kau. Mcm ni nak jadi pegawai
.............
Hoi mangkuk haram jadah...orang cakap ni sebab kerja lama la...sial punya orang........

Tanpa Nama berkata...

Pegawai gred 41 x berapa bijak....tu gred naik pangkat..ko punya gred lantikan..x kan ko nak starting lebih dipada gred 36 kot...ko br keje..naikla slow2...
...............
Ni satu haram jadah..memang la..tapi kenaikan tahunan pun tinggi sebelum 2007 bukan macam ni ada faham tak mangkuk hayun.. tak kena kat hang pa tak pe le.......

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 272   Terbaru› Baru»