SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

16 Disember 2011

PERHIMPUNAN PENJAWAT AWAM (CUEPACS)

Media Cuepacs
16/12/2011



PERHIMPUNAN PENJAWAT AWAM ANJURAN CUEPACS

TAJUK : BANTAHAN SARAAN BARU PERKHIDMATAN AWAM (SBPA)

TARIKH: 18 .12. 2011 (AHAD)
MASA: 3.00 PETANG
TEMPAT : DEWAN CIDB, JALAN CHAN SOW LIN, CHERAS,
KUALA LUMPUR


SEMUA PENJAWAT AWAM DIJEMPUT HADIR

571 ulasan:

«Lebih lama   ‹Lebih lama   401 – 571 daripada 571
Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Blog ini adalah blog yang tidak TELUS! Wahai Tuan Presiden, knp komen saya sblm ini di delete? Nampak sgt perjuangan cuepacs hanya utk golongan pelaksana. I told u, kami di atas bukan sombong atau bongkak, tp i i realiti dlm perkhidmatan awam. Takkanlah kenaikan gaji gred 41-54 nak sama dgn gred 1-40? stlh berkhidmat di bbrp kementerian, inilah permerhatian saya:

i) gol pelaksana punch in out tepat pada masa sdgkan pegawai dtg awal 30 minit balik lewat 4jam tp pgwi xdiberi elaun ot spt pelaksana.

ii) photostate, binding, msk kertas dlm printer/ mesin photostate semua pegawai yg buat, kdg2 sbb pegawai dtg awal, kamilah yg switch on segala mesin kt office tu, pernah benda ini kami suarakan? Kami xkisah tp gaji xdpt gaji part itu!

iii) staf bawahan dah tau pegawai ada meeting after jam 5 pm, tp staf dah lari balik. Tinggallah pegawai terkontang kanting follow up makan minum, terkial2 cari laptop nak pasang laptop, photostate kertas2 pembentangan, follow up kehadiran, call maintenance lanjutkan waktu pemasangan lampu dan aircond! Padahal tu keje siapa? Kalo staff stay dpt ot tp pegawai tak dpt apa2

iv) Bila disuruh hantar surat urgent ke agensi2 pusat, selagi xdpt driver takan hantar eventou surat itu sangat urgent yg melibatkan masalah negara dan rakyat tp mereka tak nak guna kenderaan sendiri, bukan xboleh claim pun! Terpaksa juga pegawai drive ke agensi tersebut utk hantar wpun pegawai ada kerja yang sgt urgent di office! Tp pegawai xclaim pun.

v) time cuti sekolah hampir semua staff cuti, bila diberi penggiliran katanya xboleh sebab nak jaga anak/ nak bawa anak balik kampung/ anak nak gi bercuti, habis tu pegawai tak da anak ke? Maka kerjalah pegawai dgn ketiadaan staff, yg tinggal kat office pun yg jenis xboleh harap. Bila pegawai cuti sehari, kelam kabut office. Pegawai yg demam pun dtg keje demi kepentingan negara.

vi. Kump pelaksana mempunyi mindset bekerja utk dpt gaji dan survival tp pegawai kerja utk kepentingan negara.

vii. Gaji mestilah ikut kelayakan akademik+gred, xboleh ikt klykn akademik semata2!

viii. Cuepacs kalo tak tahu realiti, sila hantar flying squad dan pantau gol pelaksana ni di setiap jabatan.

ix. Saya benci perkataan senioriti! Kalau junior lebih hebat, dah tentu dia layak dpt pulangan yg hebat juga.

Utk makluman, komen saya yg di delete sebelum ini adlh lebih kpd penerangan sbpa, tp cuepacs tdk telus dan delete komen saya, skrg dptlah komen2 di atas. Tq.

----------------------------
SETUJU......

1 malas sia berkata...

saya akan HADIR ke perhimpunan Ceupacs
KERANA...Makulumat yang saya dapat dalam taklimat SBPA...semua pendapat yang pro kepada SBPA.

dan saya juga perlu tahu pendapat Ceupacs yang mungkin akan melihat sbpa dari sudut yang negatif.

KEDUA DUA HUJAH PRO DAN KONTRA,DIPERLUKAN OLEH SAYA SEBELUM SAYA BUAT KEPUTUSAN.

SAYA PERLUKAN KEDUA DUA MALUMAT,LEBIH LEBIH LAGI TAKLIMAT SBPA YANG SAYA HADIR MACAM TAK LENGKAP KERANA JADUAL GAJI YANG DI TUNJUKKAN TIDAK MUKTAMAD KERANA "BELUM ADA".

SAYA JUGA BERSETUJU JIKA CUTI DEEPAVALI 2 HARI.HARAP CEUPACS DAPAT SAMPAIKAN KEPADA PM ISU INI.

Penasihat dasar 1 berkata...

DEEPAVALI CUTI UMUM 2 HARI....
TRANSFORMASI SOSIAL KEARAH PENYATUAN MASYARAKAT ,AGAR TIADA YANG TERCICIR DALAM GAGASAN 1 MALAYSIA.

TUNGGGU....MASYARAKAT INDIA JANGAN BISING LAGI PASAL DEEPAVALI.TAHUN DEPAN AKAN DAPAT CUTI 2 HARI.SINI UNTUK BINCANG SBPA SAHAJA.

1 Mali ngsia berkata...

Saya bantah SBPA.

mana boleh orang atas naik gaji.
Saya kerje lagi susah aper.
Bukan senang kadi driver tau. Ingat senang ker blajar lesen memandu. Silap2 tak lulus tau. Kene kluar duit sendiri tau buat lesen, bukan cam orang atas ada ptptn dan biasiswa utk blajar.

Tanpa Nama berkata...

berita harian dan JPA tipu penjawat awam dan rakyat malaysia.. kajian dalam tempoh 24 jam dari hari pertama pekeliling SBPA dikeluarkan.. hahahaha ini buktinya..
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/1_4jutakakitanganawamsambutbaikSBPA/Article/

muthusamy a/l padayapa berkata...

ORANG INDIA MAHI CUTI DEPAVALI SEMINGGU.
KAMI MAHU JOLI MINUM TODI.
TODI BUAT SENDIRI.
SILAP SILAP BOLEH MATI
SAPA SUSAH
AMMA SENDIRI

superstar RAJNI berkata...

hey mutusamy,
lu minum todi jgn lupa bini
lu minum todi buat sendiri
sapa susah
amma lu sendiri
lu jgn susah
wa boleh jadi laki

ps; amma lu lawa ka

44 yang befikir positif berkata...

saya cadangkan agar mereka yang pergi ke perhimpunan ceupacs ditahan dan kumpul secara berkumpulan.kemudaian terus dihantar ke kem kem yan disediakan untuk menjadi pasukan pertama yang menjalani PROGRAM TRANSFORMASI MINDA SELAMA 2 MINGGU.selepas habis tempoh opsyen(akan berakhir ketika mereka menjalanai program tarnformasi minda) mereka dianggap telah menolak sbpa dan memilih untuk kekal SSM.

Inilah penyelesaian terbaik .

Dato' Omar berkata...

Saya harap PA pelaksa bertenang.
Sy akan pastikan anda terbela. Cuma saya nasihatkan jgn terlalu emosi. Bantahan kita adalah kerana kita kurang jelas mengenai SBPA.
Jangan ada dikalangan anda yang bantah kerana cemburu kenaikan orang lain.

TEKONG DARAT berkata...

Sbpa ada kaitannya dengan najib dan rosmah...gomen sebenarnya nak catu kenaikan gaji kakitangan awam...dan yg boleh dicatu sudah pasti puak2 pelaksana yg dianggap kumpulan bodoh( yg selalu bersyukur dengan imbuhan berbentuk duit)....maka dinaikkan gaji barang 2-300 kepada kumpulan ni...pergi lah tanya kepada mereka yg dah sign opsyen ni....semua dari mereka tak baca pun pekeliling....malah mereka hanya diberi taklimat ttg cara utk kira kenaikan gaji saja masa taklimat....dan hanya itu yg mereka ni nak tau...tidak lansung ditanya kenapa perlu diperkenalkan sbpa kalu ianya hanya bertujuan menaikkan gaji...tidak lansung ditanya kenapa ada exit policy sedangkan sebelum ni pun kakitangan boleh berhenti dan diberhentikan....malah tidak lansung ditanya apa beza kaedah kenaikan gaji ssm dgn sbpa....
Maka kumpulan pelaksana, sebenarnya inilah tanggapan pm dan kerajaan serta "bijak pandai" negara kepada anda...setakat itu saja...setakat 2-300...dan mulut anda akan ternganga keriangan....yes...naik gaji lagi aku....fikirkan laa...

Apek Harimau Muda berkata...

untuk PA yang bantah tak pakai otak tapi pakai hawa nafsu. sedarlah sikit.
kalau nak kaya berusaha tingkatkan prestasi kerja. jgn malas.
Saya main bola boleh menang kerana berusaha.
Usaha lebih boleh dapat ganjaran 30k.
walau sy takde kelulusan tinggi.
Yang bantah tu, cukup2la perangai PHD anda. Tak bawa kemana.

1 malas sia berkata...

Kalau aku jadi korang, buat apa tak puas hati dgn SBPA. Berhenti jer la, keje noreh lagi gaji besar. tak pening pala korang.
Kerja malas gaji nak besar.
Inilah pemikiran PA pelaksana yang dibawa sejak dari zaman sekolah mereka.
waktu zaman sekolah malas nak belajar, cikgu bagi markah rendah.
dah kerja dgn gomen , malas keje dapat prestasi bawah 70%. takut kene buang kerja la rajin2.

Tanpa Nama berkata...

2007, PA sokongan dapat 25-35% kenaikan dan PA atasan cuma 10% sahaja:
PA sokongan suka tak terkira dan PA atasan reda sahaja dan tidak maki hamun pada PA sokongan. Cuepacs tidak kelihatan kelibatnya.

2011, PA sokongan dikatakan naik sedikit daripada PA atasan:
PA sokongan memberontak dan maki hamun PA atasan dengan pelbagai kata-kata aib. Majoriti PA atasan tetap diam seribu bahasa. Cuepacs sanggup anjurkan perhimpunan.

Kesimpulannya:
Tahap pendidikan membezakan antara dua golongan itu...

Tanpa Nama berkata...

maimun zaini
ckp tak gna otak.suka salah orng.tak kebulur konon.org macam ni la yang bilang hari waktu gaji. pirahhhhhhh.

Tanpa Nama berkata...

Dari pemerhatian aku. Aku tengok memang IQ memainkan peranan untuk cara bertindak seseorang.
Sebab tu ada orang atas dan bawah.

Tanpa Nama berkata...

dato omar.teruskan perjuangan anda.Anda nampak hebat.nanti bila ds najib kata tangguh sbpa sementara untuk disemak semula,waktu ni la anda akan pula dimaki hamun oleh kakitangan awam.maka bersabarla kamu hendaknya.saya berdoa semoga anda berjaya.

Tanpa Nama berkata...

SBPA zalim!!!!opsyen ni akn melahirkan ramai penjawat kaki kipas bos...mane taknye nk dapatkn 70% keatas bkn sng kalo dpt spesis bos yg xmesra org bwhn dan pilih kasih thdp pkerja..pling senang tkar kerajaan jer...najib da melampau..nk seksa penjawat awam yg bawahn...

Tanpa Nama berkata...

rasa tak puas hati dengan tangga gaji....dengar2 gaji guru kagi bayak ya? Tidak adil langsung sbb mereka smeua ni kerja bukannya kerja ikut waktu pejabat...sepatutnya kenaikan gaji lebih harus diberikan pada mereka yang kerja ikut waktu pejabat....sudah tu kenaikan gaji dinilai pada SKT sbb ramai kakitangan awam yang kaki ampu dan kaki bodek....kadang - kadang yang kaki bodek dan kaki ampu ni yang malas kerja tau!

Ndaya Rasid, lu tak berapa cerdik sikit, kalau guru kerja ikut waktu pejabat (mmg semua guru kalau boleh nak mcm tu) siapa nak laksanakn semua aktvt yg kdg2 hari cuti, kn tidur dlm khemah, berhujan, berpanas semua tu....lu pernah rasa ke semua tu....lu tak sekolah ke.........puuuiiiiiiiii

PTD PSM KDN berkata...

KORANG DAH TENGOK KER BORANG OPSYEN TUE....
HAHAHAHA.......
SKANG AKU BAGI TAU....
KORANG SETUJU @ TAK....
KORANG STILL TERTAKLUK BAWAH PERENGGAN 93 SBPA....
SO KIRE SAME LA.....
STUPIDO BETUL LA GOLONGAN PELAKSANA NIE....
TUE LA ORG SURUH BLAJA...
TAK BAPER NAK CERDIK....
BANGANG.......

x adil berkata...

xda org bawahan..org atasan bole buat kerja ke,,,,setakat bg arahan pandai la....meh turun buat kerja sekali...

Tanpa Nama berkata...

ape lagi bro..!! inilah masenye kita semua turun padang..!! gempur habis-habisan...

x adil berkata...

senyap2 lepas ni kita pangkah parti keadilan rakyat...bole kita tgk org2 atasan yg mana suka tibai duit rakyat,,,,nk bg kenaikan gaji pn ssh...

PTD BPSM (JPA) berkata...

aku rase korang baik turun la perhimpunan tue.....
aku dah tgk la lampiran c tue....
gaji gred pelaksana memang naik skit....
korang memang telah dianiaya ole geng kami......
aku pun tak sanggup tgk penipuan ini sbb adik beradik aku pun berada digolongan ini.....
teruskan la perjuangan anda....
terpulang la pada cuepac untuk menolong golongan ini....
aku doakan korang sume berjaya......

Tanpa Nama berkata...

aku nak tanya...sapa yg kata grup PNP lebih tinggi dari grup pelaksana?? cuba bagi contoh bandingan...betul ka?? atau sengaja nak gembar gemburkan ja?? kpd grup PNP jgn dok perasan sgt la gaji naik tinggi..x da maknanya..

Interlok berkata...

anak haram punya keling..x habis2 dok minta cuti tambahan...sial..hang pi duduk estate minum samsu je la..smpai mampus..boleh terus cuti di alam barzakh

puteri johor berkata...

SAYA HARAP MODERATOR TOLONG DELETKAN ULASAN YANG BERUNSURKAN PERKAUMAN DAN AGAMA. Kita hidup di bumi yang sama. Setiap orang saling memerlukan. Tiada sesiapa yang boleh hidup sendirian.

2bz4money berkata...

Salam rakan PA yg saya hormati sekalian; sekadar my 2 cents..
1. Memang sumer dpt kenaikan free di SSM apabila opsyen SBPA. Tapi rasa x adil, x puashati, cemburu terbit apabila org lain dpt lebih drpda kita. Belajarlah bersyukur..
2. Bila Exit Policy menggariskan markah 70 ke bawah yg boleh membawa tindakan membuang kerja, ada yg x puashati krn mentaliti pencapaian mereka sekadar itu shj. Tiada usha utk tingkat prestasi cemerlang 85 ke atas. Kalu guna kaedah kiraan secara quantitatif dgn struktur wajaran sedia ada; mmg sukar membuang pekerja yg x moral, x disiplin jika markah ditetapkan 50 ke bawah..
3. Bagi yg inginkan kecemerlangan, perubahan diri ats inisiatif carrot n stick di samping dpt bentuk formula kejayaan; sudah pasti memilih SBPA dan opt 60.
4. Yg x clear lagi; rajin2lah telefon pihak JPA yg berkenaan dgn meletakkan senario anda.Bertanyalah sampai faham; kerana bertanya itu jalan ilmu..
Janganlah pula bertanya pada org yg x tahu; nanti tersesat jalan..dan janganlah memberitahu sesuatu yg salah; kerana ia seakan menyebar fitnah..jika x tahu jawapan; rujuklah pada yg sebenar2nya tahu..wallahualam

Pemerhati Politik Kupek berkata...

Dato'Omar nak test power tengok setakat mana pengaruh dia, bole jadi winnable wakil rakyat tak..so, kalu ramai hadir dah justified utk dia berhenti kerja dan bertanding jadi wakil rakyat..tapi kalu kalah pilihanraya nanti, bole balik semula keja gomen pasal dia dah OPT SBPA dan 60. Ramai bekas PA yg bertanding pilihanraya dulu tapi kalah, berhasrat nak kembali masuk keja gomen apabila SBPA dilaksanakan tahun depan.
Perhimpunan ni just agenda politik Presiden Kupek je..

pegawai 41 matang berkata...

saya cadangkan agar mereka yang pergi ke perhimpunan ceupacs ditahan dan kumpul secara berkumpulan.kemudaian terus dihantar ke kem kem yan disediakan untuk menjadi pasukan pertama yang menjalani PROGRAM TRANSFORMASI MINDA SELAMA 2 MINGGU.selepas habis tempoh opsyen(akan berakhir ketika mereka menjalanai program tarnformasi minda) mereka dianggap telah menolak sbpa dan memilih untuk kekal SSM.

Inilah penyelesaian terbaik .

Tanpa Nama berkata...

Macam2 komen ada. Ada kata pd pelaksana, ada kata pd P & P. Apa2 pun yg pasti untung besar adalah JUSA. P & P dan Pelaksana, dari gred 1 - 54, nasib lebih kurang sama ja dalam pelaksanaan SBPA ni.

Jadi supaya tak bertambah rasa sakit dihati cuba amalkan konsep ni:

Redho dan anggap rezeki kita banyak tu saja. Kalau kata nak usaha bantah SBPA pun, keputusannya bukan ditangan kita. Jadi usaha cara lain saja lah Contohnya: sambung belajar, tambahkan skill yg ada dan sebagainya.

Kalau kita redho dan ikhlas dalam kerja kita, InsyaAllah Allah akan beri kita rezeki dalam bentuk lain, contohnya keluarga yg bahagia,kesihatan yang baik (tak perlu berhabis duit untuk ubat2)anak2 yg berjaya, anak2 dapat biasiswa dsbnya.

Ingat sajalah, mana ada keadilan didunia ini, yang adil hanyalah Allah swt.

Kalau ikhlas dan redho, hati akan senang, hidup pun tenang, itu kan lebih baik.

Renung2kanlah.

devi berkata...

SAYA SOKONG KERJAAN BAGI CUTI DEEPAALI 2 HARI.

TAK ADA SEBAB KAUM MELAYU DAN CINA NAK BISING.KAMI MINTA HAK KAMI....KAMU MINTA HAK ANDA..KENAPA KAMU TAK MINTA CUTI RAYA HAJI 2 HARI SPT DI KELANTAN.JADI BILA KAMI MINTA HAK KAMI KAMU JANGAN SIBUK...

AWAK SEMUA FIKIR PASAL WANG SAJA SAMPAI SANGGUP MAKI ORANG.ITU ADA BAIK KA SAYA MAU TANYA?

perunding motibasi berkata...

MAAF YA....SAYA INGIN BERI PENDAPAT,

SOAL GAJI SEBENARYA...KALAUPUN SELEPAS DIKAJI SEMULA NANTI KUMULAN YANG TAK PUAS HATI KERANA KENAIKAN YANG RENDAH MENDAPAT KENAIKAN,KUMPULAN ATASAN YANG DUUK DIAM ITUPUN AKAN DAPAT KENAIKAN JUGA KERANA KITA TAK BOLEH NAK HARAPKAN GAJ KUMPULAN ATASAN DAN BAWAHAN YANG HAMPIR SETARA.MERKA MESTI DAPAT LEBIH.

APA PUN....ELOK KITA BERTERUS TERANG JIKA ADA YANG TAK PUAS HATI SEBELUM BUAT KEPUTUSAN KERANA KEADAAN DAH TERLAMBAT JIKA SUDAH SIGN BARU NAK BISING.

SAYA BERSETJU DENGAN PERJUANGAN CEUPACS,DAN CARA BERNDING ADALAH CARA YANG TERBAIK.SAYA PASTI SELEPAS DIJELASKAN OEH KERAJAAN CEUPACS AKAN AKUR,DAN KAKITANGAN KERJAAN JANGANLAH BEREMOSI MELUAHKAN PENDAPAT.

TENTANG KAUM INDIA NAK CUTI 2 HARI UTK DEEPAVALI TU,JGN LA ADA YANG HANTAR KOMEN KATA SAMSU LA,TODI LA,KELING LA,...HORMATI MEREKA SEBAGAI KAUM YANG BERHAK.SPT MANA KITA RASA KITA ADA HAK UTK MEMOHON APA YG KITA MAHU,MEREKA JUGA ADA HAK.

AKHIR KATA....SAYA HARAP SEKIRANYA HASIL PERTEMUAN DGN PM NANTI TAK MENGUBAH APA APA,KAKITANGAN AWAM KENA LA TERIMA KERANA KITA SEBENARNYA DIBERI OPSYEN,BUKAN DIPAKSA TANDA TANGAN OPSYEN...JIKA TAK SETUJU BERERTI KITA PILIH SSM.

INGAT AKU JANJI YANG KITA TANDA TANGAN.AKAN PATUH PADA KERAJAAN YANG MEMERINAH.BUKAN KITA NAK MEMERINTAH KERAJAAN SUPAYA PATUH DENGAN PERMINTAAN KITA.

SEMOGA SETELAH MENDENGAR MOTIVASI SAYA,KAKITANGAN AWAM AKAN INSAF....

SEKIAN TERIMA KASIH(selalunya ceramah saya 500 satu jam,tapi yang ini tak payah bayar,khidmat kemasyarakatan saya kpd tuan tuan dan puan puan)

kita kena berkhemah dan sabar...

staf kerajaan yg baloq.. berkata...

naik sain ke tak mau....tak buat keputusan lagi.

yg penting aku leh balik rumah kul 930am main facebook tak pun tido.

apapun sain ikut kata hati.....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
aku nak tanya...sapa yg kata grup PNP lebih tinggi dari grup pelaksana?? cuba bagi contoh bandingan...betul ka?? atau sengaja nak gembar gemburkan ja?? kpd grup PNP jgn dok perasan sgt la gaji naik tinggi..x da maknanya..

Tuan, saya dah ikut taklimat SBPA.

Kumpulan pelaksana & PNP, kaedah pemindahan gaji sama saja. Cuma amaun KGT P& P , lebihlah sikit (itu pun tak lah lebih banyak mana pun dan jika ikut peratusan dari gaji pada P1T1, rasanya tak ada bezanya. Contohnya gaji gred 41 P1T1 kan lebih tinggi dari gaji P1T1 gred 17). Jadi sebenarnya nasib PA Gred 1 - 54 sama ja.

Yang dapat kenaikan banyak adalah Gred JUSA. Cuma mungkin sebilangan kawan2 kita yg komen ni tak boleh membezakan antara JUSA dan P & P.

Kaedah pemindahan Gred 1- 54 adalah:

Gaji sekarang (SSM) + 1 KGT (SSM) dan diubah kemata terdekat (SBPA).

Kaedah pemindahan gaji JUSA, dari T ke T. Contoh : T 3(SSM) ke T3 (SBPA).

Kalau kita dari gred 1 - 54 pun dibuat kaedah pemindahan yg sama, kita pun akan dapat banyak jugak.

Jadi kalau CEUPAC nak berjuang pun, tak yah lah mintak banyak2, minta di samakan kardah pemindahan gaji pun cukup dah.

Pada saya exit policy sepatutnya tiada masalah. Kebiasaannya org yg takutkan exit policy ni adalah mereka2 yang bermasalah saja. Kalau kita kerja betul, tiada apa yg perlu dibimbangkan.

Tanpa Nama berkata...

Nampak gayanya, SBPA mirip/seiras dengan SSB jika dilihat dari segi penilaian prestasi tahunan pejawat awam. Harap pisang tidak berbuah 2 kali. Manusia tidak sempurna, justeru dikhuatiri ada ketua-ketua jabatan yang amalkan pilih kasih @ 'saya sayang BOSS, yang hanya akan menguntungkan pegawai2 yang pandai berlakon di depan boss/membodek.Jangan terkejut jika penyakit SSB menjangkiti SBPA.

Tanpa Nama berkata...

rugi aje aku lulus ptk tahun lepas dpt aras iv.tapi gaji naik dlm sbpa cuma rm 78.mana keadilannya.penipu

tak jadi berhimpun berkata...

Pakar motibasi berkata....SAYA HARAP SEKIRANYA HASIL PERTEMUAN DGN PM NANTI TAK MENGUBAH APA APA,KAKITANGAN AWAM KENA LA TERIMA KERANA KITA SEBENARNYA DIBERI OPSYEN,BUKAN DIPAKSA TANDA TANGAN OPSYEN...JIKA TAK SETUJU BERERTI KITA PILIH SSM.

INGAT AKU JANJI YANG KITA TANDA TANGAN.AKAN PATUH PADA KERAJAAN YANG MEMERINTAH.BUKAN KITA NAK MEMERINTAH KERAJAAN SUPAYA PATUH DENGAN PERMINTAAN KITA.

-----------------------------------
antara naik sikit,dengan tak naik langsung jika tolak opsyen....
dan alasan tolak opsyen pula adalah kerana tak puas hati dengan kenaikan melampau kumpulan Pnp,dan jusa.

saya dah fikir...terima kasih pakar motibasi yang menyedarkan saya dengan kata kata diatas.Berapa saya kena bayar ni?

Tanpa Nama berkata...

Skim Bodohkan Perkhidmatan Awam

Kepada sesiapa yang menolak skim SBPA, kita masih tertakluk dengan syarat dan terma dalam skim SSM TETAPI JANGAN TERLEPAS PANDANG yang menolak ini pun TIDAK TERLEPAS dgn syarat dan terma SBPA perkara 112 dalam PP Bil 13 2011 :

"Pemakaian Kepada Pegawai Yang Tidak Bersetuju Menerima SBPA:

112. Perkara yang disenaraikan ini yang akan juga terpakai kepada pegawai yang tidak
bersetuju menerima SBPA:
112.1 Penjumudan Skim Perkhidmatan.
112.2 Bayaran Insentif Yang Ditambatkan Kadar.
112.3 Program Transformasi Minda.
112.4 Penilaian Prestasi.
112.5 Pingat Perkhidmatan Cemerlang.
112.6 Dasar Pemisah.
112.7 Umur Persaraan Paksa 60 Tahun.
112.8 Kebolehalihan.
112.9 Pembayaran Pencen Kepada Pesara Pilihan Diawalkan.
112.10 Pengiraan Faedah Persaraan Bagi Persaraan Atas Kehendak Kerajaan.
Kita diikat dengan syarat2 ini walaupun keta tidak bersetuju menerima SBPA. Zalim sungguh SBPA ini.

Tanpa Nama berkata...

Bagi yang menyokong SBPA ini adalah majoritinya dari golongan PTD dan PnP.

Kenapa?

Yang tidak menyokong majoritinya adalah golongan pelaksana.

..Kenapa?

Pekerja swasta turut masuk ke gelanggang.

Hmm.. Kenapa?


DR. Y

mamak berkata...

SAYA SOKONG KERAJAAN BAGI CUTI DEEPAALI 2 HARI,SELARAS DENGAN 1 MALAYSIA.SAYA MAMAK YANG DAH MASUK UMNO,RAMAI SAUDARA SAYA DI KEDAH YANG TAK PUAS HATI RAYA DEEPAVALI SATU HARI SAJA.KADANG KADANG MASA DEEPAVALI BUDAK SEKOLAH SEDANG SPM,MANA CUKUP CUTI SATU HARI...MANA SEMPAT MAHU BALIK KG.
KESIANLAH PADA KAMI....
TOLONGLAH...
KAMI TAK MAHU BISING PASAL SBPA,PASAL GAJI...DUIT BUKAN SEGALA GALANYA.

Tanpa Nama berkata...

antara naik sikit,dengan tak naik langsung jika tolak opsyen....
dan alasan tolak opsyen pula adalah kerana tak puas hati dengan kenaikan melampau kumpulan Pnp,dan jusa.

_____________________________________

Tuan, jangan silap faham. Yang naik banyak adalah JUSA saja. P&P, naiknya tak banyak pun, kaedah pemindahan gaji P&P (Gred 41 - 54) sama macam pelaksana saja (Gred 1 - 38). Harap maklum.

Apa2 pun perlu ikhlas dan redho, mungkin Allah swt dah tentukan rezeki kita dgn cara lain. Rezeki bukan dalam bentuk wang ringgit sahaja.

Kesihatan, kebahgiaan, ketenangan dsbnya.

Tanpa Nama berkata...

"Kerja pakai otak lebih penat dari pakai tenaga." oleh Pangkat Besar.
Komen:
Betul orang pangkat besar dan dapat gaji besar sebab dia keja pakai otak. Bila dah digunakan hari2 maka otaknya makin kurang, lama2 otaknya pun takda lagi itulah terjadi pada Bakar Dol

marzuki berkata...

Sebenarnya......
Kalaupun Deepavali cuti 2 hari...kita penjawat awam melayu dan Cina untung juga sebab cuti umum kita akan meningkat.Lebih lebih lagi bagi kami kakitangan baru yang kelayakan cuti tahun kita telah dikurangkan kpd 25 hari mulai 2009.

KAMI SOKONG DEEPAVALI 2 HARI.

Tanpa Nama berkata...

lepas berhimpun..ada buat makan2 x???

Tanpa Nama berkata...

58 pencen...makin lama makin mengarut sistem kerajaan....gaji naik barang pn akan naik nnti......percaya la......kecian dgn anak cucu kita nnti...pencen umur brapa lak diorng nnti kan 70 ke???...kekalkan la had umur pencen negara kita ni...perbanyakan amal ibadat masa tua..bkn perbanyakn duit..kita ni org islam....

Tanpa Nama berkata...

Dalam ramai2 yg komen ni sapa ada tengok Lampiran C. Kalau ada tolong la upload.

Kepada org2 JPA, tak boleh tengok ka Lampiran C?.

Kalau tak leh tengok, macam mana nak sign.

Tak kan nak sign perjanjian tanpa tengok isi kandungannya.

Atau adakah PA ni nak diajarkan supaya sign buta.

rendah diri terima sbpa berkata...

Saya seorang penolong pegawai....
saya seorang yang selalu rasa rendah diri,...dulu ramai awek tak mau kat saya...saya sedar siapa saya kerana penghinaan yang pernah saya terima bila bekas awek tolak lamaran saya.
Kelulusan saya tak tinggi,bagaimanapun syukur dapat kerja,
Rupa saya tak hensem,syukur dapat isteri walaupun gemuk dan tak cantik.
Saya tak belanja besar,cuma pakai kereta Kancil sejak 10 tahun yang lalu.
Kawan kawan kata saya kedekut,mereka pakai toyota wish dan ada yang pakai Caldina walaupun junior dari saya.
bILA mereka bising pasal SBPA, saya tak kisahpun asalkan naik gaji kerana saya hidup dalam kemampuan saya.
KESIMPULAN...mungkin mereka yang tak puas hati ini adalah mereka yang menjalani hidup melebihi kemampuan spt yang saya lihat pada kawan kawan saya.
Orang spt saya tak berhak bersuara kerana saya selalu rasa rendah diri dan patuh ada pihak atasan,...saya cuma penolong,tak hensem ,gaji tak tinggi,bukan anak orang kaya...

Tanpa Nama berkata...

dikal PA berada dalam kekalutan dan kegelapan dengan 'raksasa'SBPA..ULTRAMAN jib akan muncul........../

Tanpa Nama berkata...

dikal PA berada dalam kekalutan dan kegelapan dengan 'raksasa'SBPA..ULTRAMAN jib akan muncul........../

Tanpa Nama berkata...

58 pencen...makin lama makin mengarut sistem kerajaan....gaji naik barang pn akan naik nnti......percaya la......kecian dgn anak cucu kita nnti...pencen umur brapa lak diorng nnti kan 70 ke???...kekalkan la had umur pencen negara kita ni...perbanyakan amal ibadat masa tua..bkn perbanyakn duit..kita ni org islam....
___________________________________

Saya sokong tuan. Pada saya pemimpin terdahulu buat pencen 55 tu dah cantek sangat dah.

Tapi ceupac sibuk2 mintak tambahke 56 kmdian ke 58 kmdian ke 60.

Tambah 60 ni ceupac mintak atau JUSA2 yg mintak, saya pun tak pasti sebab drp perbualan dgn staf2, rata2 tidak akan sign 60.

Apalah nak dikejarkan sangat dunia niii.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Tanpa Nama berkata...
aku nak tanya...sapa yg kata grup PNP lebih tinggi dari grup pelaksana?? cuba bagi contoh bandingan...betul ka?? atau sengaja nak gembar gemburkan ja?? kpd grup PNP jgn dok perasan sgt la gaji naik tinggi..x da maknanya..

Tuan, saya dah ikut taklimat SBPA.

Kumpulan pelaksana & PNP, kaedah pemindahan gaji sama saja. Cuma amaun KGT P& P , lebihlah sikit (itu pun tak lah lebih banyak mana pun dan jika ikut peratusan dari gaji pada P1T1, rasanya tak ada bezanya. Contohnya gaji gred 41 P1T1 kan lebih tinggi dari gaji P1T1 gred 17). Jadi sebenarnya nasib PA Gred 1 - 54 sama ja.

Yang dapat kenaikan banyak adalah Gred JUSA. Cuma mungkin sebilangan kawan2 kita yg komen ni tak boleh membezakan antara JUSA dan P & P.

Kaedah pemindahan Gred 1- 54 adalah:

Gaji sekarang (SSM) + 1 KGT (SSM) dan diubah kemata terdekat (SBPA).

Kaedah pemindahan gaji JUSA, dari T ke T. Contoh : T 3(SSM) ke T3 (SBPA).

Kalau kita dari gred 1 - 54 pun dibuat kaedah pemindahan yg sama, kita pun akan dapat banyak jugak.

Jadi kalau CEUPAC nak berjuang pun, tak yah lah mintak banyak2, minta di samakan kardah pemindahan gaji pun cukup dah.

Pada saya exit policy sepatutnya tiada masalah. Kebiasaannya org yg takutkan exit policy ni adalah mereka2 yang bermasalah saja. Kalau kita kerja betul, tiada apa yg perlu dibimbangkan.

Sabtu, Disember 17, 2011 2:57:00 PM

Jawab saya,

Kita lihat pada penghujung gaji N54 dan N22 sebagai contoh.

SSM N54 P2 T8 RM 7,331.39
SBPA N1-6 T15 RM 11,505.00
Beza RM 4,174.39

SSM N22 P2 T12 RM 3,134.53
SBPA N4-3 T15 RM 3,530.00
Beza RM 396.53

Kita boleh berbeza tapi RM 1.00 berbeza juga mesti disyukuri

Kalau kita bandingkan N54 ada Telefon Blackbary, Bil Percuma, Elaun Keraian, Keahlian Club dll.

Kamipun terpaksa menggunakan telefon sendiri, kredit tel. sendiri, kereta sendiri, minyak sendiri kerana demi tugas kami teruskan juga. Kekadang bos ni kalau bagi arahan pendek aje susah nak faham maka kerana takut berlaku kesilapan terpaksa kita telefon semula, masa tulah dia akan cakap panjang2. satu contoh aje. Untuk makluman Tuan 54 saya belum pernah rasa belanja elaun keraian dari mana2 boss. Kita belanja mereka adalah..... Kump inilah cakap banyak ni..

Tanpa Nama berkata...

rendah diri terima sbpa berkata...
Saya seorang penolong pegawai....
saya seorang yang selalu rasa rendah diri,...dulu ramai awek tak mau kat saya...saya sedar siapa saya kerana penghinaan yang pernah saya terima bila bekas awek tolak lamaran saya.
Kelulusan saya tak tinggi,bagaimanapun syukur dapat kerja,
Rupa saya tak hensem,syukur dapat isteri walaupun gemuk dan tak cantik.
Saya tak belanja besar,cuma pakai kereta Kancil sejak 10 tahun yang lalu.
Kawan kawan kata saya kedekut,mereka pakai toyota wish dan ada yang pakai Caldina walaupun junior dari saya.
bILA mereka bising pasal SBPA, saya tak kisahpun asalkan naik gaji kerana saya hidup dalam kemampuan saya.
KESIMPULAN...mungkin mereka yang tak puas hati ini adalah mereka yang menjalani hidup melebihi kemampuan spt yang saya lihat pada kawan kawan saya.
Orang spt saya tak berhak bersuara kerana saya selalu rasa rendah diri dan patuh ada pihak atasan,...saya cuma penolong,tak hensem ,gaji tak tinggi,bukan anak orang kaya...
________________________________

Alahai sedihnya.

Saya yakin tuan adalah seorang pekerja yang cemerlang. Kalau saya ada staf macam ni kan best - Dari PA Gred 48 T maksimum. Naik gaji dalam +/- 250 ja kot (kot sebab belum tengok Lampiran C, tp KGT gred 48 SSM 207 jd ke tangga terdekat SBPA dalam 250 agaknya)

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Blog ini adalah blog yang tidak TELUS! Wahai Tuan Presiden, knp komen saya sblm ini di delete? Nampak sgt perjuangan cuepacs hanya utk golongan pelaksana. I told u, kami di atas bukan sombong atau bongkak, tp i i realiti dlm perkhidmatan awam. Takkanlah kenaikan gaji gred 41-54 nak sama dgn gred 1-40? stlh berkhidmat di bbrp kementerian, inilah permerhatian saya:

Saya nak jawab;

Oi pnp bodoh sebab apa yang kerja bawah kau semua bermasalah demikian
aku rasa kau ni mesti bermasalah juga tu sebab asyik pindah kementrian aje. Suka buat kerja last minute, takda perancangan, tak pandai ambil hati pekerja, suka mengarah arah, gagal seksual, tak bergaul masyarakat, tidak bersangka baik, mengherdik depan staf, selalu rasa bagus, ingin dipuji, harapan tinggi menggunung, tak pandai mengatur tugas kakitangan, mod berubah-ubah dan mungkin juga suka nengok anu..

yg di bawah berkata...

sama2 la kita berdoa smoga kebajikan semua kakitangan awan terus terjamin...

Tanpa Nama berkata...

Semua PA jom pakat pakat join ceupac kat sana kalau boleh jangan guna kenderaan sendiri
pakat pakat naik STAR LRT turun kat stesen chan sow lin

sokong ceupac
sokong ceupac
aku sokong

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Blog ini adalah blog yang tidak TELUS! Wahai Tuan Presiden, knp komen saya sblm ini di delete? Nampak sgt perjuangan cuepacs hanya utk golongan pelaksana. I told u, kami di atas bukan sombong atau bongkak, tp i i realiti dlm perkhidmatan awam. Takkanlah kenaikan gaji gred 41-54 nak sama dgn gred 1-40? stlh berkhidmat di bbrp kementerian, inilah permerhatian saya:

Saya nak jawab;

Oi pnp bodoh sebab apa yang kerja bawah kau semua bermasalah demikian
aku rasa kau ni mesti bermasalah juga tu sebab asyik pindah kementrian aje. Suka buat kerja last minute, takda perancangan, tak pandai ambil hati pekerja, suka mengarah arah, gagal seksual, tak bergaul masyarakat, tidak bersangka baik, mengherdik depan staf, selalu rasa bagus, ingin dipuji, harapan tinggi menggunung, tak pandai mengatur tugas kakitangan, mod berubah-ubah dan mungkin juga suka nengok anu..

Nordin berkata...

Tanpa Nama berkata...
Tanpa Nama berkata...
aku nak tanya...sapa yg kata grup PNP lebih tinggi dari grup pelaksana?? cuba bagi contoh bandingan...betul ka?? atau sengaja nak gembar gemburkan ja?? kpd grup PNP jgn dok perasan sgt la gaji naik tinggi..x da maknanya..

Tuan, saya dah ikut taklimat SBPA.

Kumpulan pelaksana & PNP, kaedah pemindahan gaji sama saja. Cuma amaun KGT P& P , lebihlah sikit (itu pun tak lah lebih banyak mana pun dan jika ikut peratusan dari gaji pada P1T1, rasanya tak ada bezanya. Contohnya gaji gred 41 P1T1 kan lebih tinggi dari gaji P1T1 gred 17). Jadi sebenarnya nasib PA Gred 1 - 54 sama ja.

Yang dapat kenaikan banyak adalah Gred JUSA. Cuma mungkin sebilangan kawan2 kita yg komen ni tak boleh membezakan antara JUSA dan P & P.

Kaedah pemindahan Gred 1- 54 adalah:

Gaji sekarang (SSM) + 1 KGT (SSM) dan diubah kemata terdekat (SBPA).

Kaedah pemindahan gaji JUSA, dari T ke T. Contoh : T 3(SSM) ke T3 (SBPA).

Kalau kita dari gred 1 - 54 pun dibuat kaedah pemindahan yg sama, kita pun akan dapat banyak jugak.

Jadi kalau CEUPAC nak berjuang pun, tak yah lah mintak banyak2, minta di samakan kardah pemindahan gaji pun cukup dah.

Pada saya exit policy sepatutnya tiada masalah. Kebiasaannya org yg takutkan exit policy ni adalah mereka2 yang bermasalah saja. Kalau kita kerja betul, tiada apa yg perlu dibimbangkan.

-----------------------------------

so sebenarnya, gaji pelaksana dan PNP x da la beza sgt..lebih kurang je kenaikannya..yg jadi isu skrh ialah JUSA2/turus2..jadi dorang ni yg salah..tapi rasanya yg dok bagi komen kat sini gred antara 1-54, buat apa kita nak gaduh2..lagipun bukan semua PNP yg mudah2 dapat JUSA..ada tu masuk keje fresh 41, pencen pun takat 54..yg naik JUSA semua kena ada politik kuat dlm kerja...jadi xyah la kita PNP dan Pelaksana nak gaduh2..ok..tapi kalau nak fight naik gaji utk pelaksana dan PNP pun bagus..kepada JUSA yg x adil, kalau anda terus makan gaji tinggi dan JPA buatkan ia tidak adil kepada yg lain, aku x kan halalkan rezeki korang sbb menganaya grup lain...jumpa di akhikrat.

PA yang teraniya berkata...

aku nie... keje lg teruk 4 tahun x pernah ada rotation kerja, mengahdap jer la kerja nie, dah berapa kali ckp, sume x nk dengar.. keje makin bertambah...nk wat mcm ner, xder org nk tulong... SBPA ke SSM ke SBB ke SSS ape ker aku sama jer... dah nama keje.... tencennnnnnnnnn

Tanpa Nama berkata...

Kat luar sana beratus ribu nak bekerja dengan kerajaan tetapi susah nak masuk.. mana yang tak setuju dengan SBPA tu berhenti jelah kerja..banyak lagi orang luar sana tengah beratur nak bekerje dengan kerajaan..tak payah lah nak berhimpun bagai..kumpulan sokongan lah paling banyak ditangkap curi tulang melencong ke kompleks membeli belah semasa bertugas..baik buang orang yang tak produktif... baru kakitangan kerajaan tidak dipandang rendah oleh kakitangan swasta.

Tanpa Nama berkata...

alaaa....dah nak cuti tambahan sgt....bagi je la..bagi ja 7 hari...ye la..they all kan nak buat muruku, tosai, idli....kpd yg lain2, x yah la dok kondem dan kutuk dorang ni..kesian gak..mcm org meroyan ja aku tengok..dok rayu minta cuti...tapi salah forum...mcm nak beli goreng pisang kat kedai repair basikal....ok...cuti 7 hari na..PUAS HATI????

Tanpa Nama berkata...

Saya pun tak berapa sokong SBPA ni.... tentang sifir pemindahan gaji tu tak adil.....senior dan junior boleh berada di tangga gaji yamg sama dlm SBPA. Harap2 adalah berita baik lepas CUEPACS jumpa PM isnin ni..

Tanpa Nama berkata...

ada makan2 x besok?

klu xde aku nak bukak gerai..

jual air milo n sup ekor..hahahaha

bru la ada tenaga nak lari klu kena hambat dgn fru..huhuu

Tanpa Nama berkata...

orang dok sibuk sembang bab gaji, ada plak hayun dok minta cuti tambahan...bengong...natang..

Tanpa Nama berkata...

sy selese dgn sbpa.
terima kasih jpa.
sy dah senaraikn 10 staf sy utk dinasihatkn brhenti keja.
dgn sbpa mudah utk membuang staf yg xkometmen utk kerja.
tq sbpa kerana memberi sy kuasa mutlak utk membuat keputusan.
.........................................................................

peh berlagak nak buang kerja... guna la kuasa ko tu... akibatnye ko sendiri yg tanggung... ada balasan di kemudian hari

Sabtu, Disember 17, 2011 12:59:00 AM

-----------------------------------

bkn belagak tp aku nk buang dgn sbb
org yg selalu ingkar arahan aku mstila aku buang.
yg melawan2 mcm ko pun aku akan buang jugak......
tq sbpa. sy akan buang pekerja yg xde kualiti.
dan yg suke duk kat kedai2 n warong2....

Tanpa Nama berkata...

Kalau aku jadi korang, buat apa tak puas hati dgn SBPA. Berhenti jer la, keje noreh lagi gaji besar. tak pening pala korang.
Kerja malas gaji nak besar.
Inilah pemikiran PA pelaksana yang dibawa sejak dari zaman sekolah mereka.
waktu zaman sekolah malas nak belajar, cikgu bagi markah rendah.
dah kerja dgn gomen , malas keje dapat prestasi bawah 70%. takut kene buang kerja la rajin2.
..........
setuju
gaji rendah sesuaila dgn kebolehan dan kelulusan...
berlajar rendah ada hati nak gaji tinggi.....pirah mabuk..

Tanpa Nama berkata...

JURUTEKNIK
Sila ambil Perhatian.Didapati pergerakan gaji yang dijalankan di Skim SBPA bercanggah dengan prinsip pergerakan gaji pekeliling 11/2009. Dimana pergerkan gaji bermula terus turun ke JGS tanpa bergerak digaji asal (SSM). Fikir fikir dahulu??

penolong peg perubatan HKL berkata...

Saya rasa walaupun kita berkumpul atau jumpa PM sekalipun SBPA tak akan berubah..(revise)\.

Maaf bukan saya nak memperkecilan niat Ceupacs untuk berkmpul.Saya bersetuju jika ada yang tak puas hati kita selesaikan sebeum kita sign opsyen

JPA rasa mereka dah buat yang terbaik dan kerajaan tak akan menjatuhkan air muka JPA untuk mengarahkan SBPA direvise.

Memang matlamat SBPA adalah untuk mengekalkan hanya kakitangan yang berprestasi tinggi dan pada yang tak berprestasi akan diberi exit policy,(itupun bukan senang).

Tentang KGT (kenaikan gaji tahunan) yang mana kumpulan pelaksana naik sikit tu saya rasa JPA dah buat yang betul,itu sebab gred diubah dari N 27 kepada N 2-1,yg mana 2 menunjukkan kelayakan diploma,jadi kenaikan diploma mestilah rendah dari ijazah.

Jadi saya rasa SBPA ini dah elok dah,cuma kalau nak bincang lagi tu boleh..tapi dengan cara yang berkhemah,bukan mengajak PA berkumpul seolah ingin membantah arahan Kerajaan.(Kerajaan yang terbaik,buat kedai akyat 1 msia,bag duit 100 kpd budak sekolah,bagi 500 kepada orang miskin dan mana mana pergi,mesti buat janji untuk bagi peruntukan juta juta).

Kita kena faham,kita diberi opsyen,bukan dipaksa untuk sign opsen.kalau tak terima kita akan dianggap kekal SSM.Dann...paling penting,kalupun kita tak sign pilih SBPA,Peruntukan SBPA tetap terpakai pada kita.

Jadi cuba fikir siapa yang akan rugi?.Nak naik gaji atau tak nak naik gaji.Kalau tak nak naik gajipun peruntukan dan syarat SBPA tetap terpakai pada tuan tuan,melainkan tuan tuan memilih untuk bersara atau melepaskan jawatan pada 1 januari 2012.

Tentang kenaikan gaji tu, pada 2013atau 2014,kerajaan telah berjanji untuk revise (buat pelarasan) termasuklah kajian tentang elaun.

Kalau tuan tuan tidak pilih SBPA,nanti kalau ada pelarasan gaji atau elaun SBPA,tuan puan akan terus nikmati gaji SSM,tuan puan akan rugi lagi,sedangkan dalam masa yang sama tuan puan tetap tertakluk kepada perutukan SBPA spt exit poliy walaupun tuan puan tak pilih SBPA.

Jadi...Untuk kebaikan tuan puan sebenarnya kena juga pilih SBPA ni.dan perlu iingat...pilihan tuan puan muktamad,tak boleh nanti kalau semangat perjuangan dah hilang,ada lagi pelarasan gaji baru tiba tiba nak pilih SBPA pulak.

Fikir fikirkan...kata saya.Fikir untuk jangka panjang tuan puan.

Sekian.
Penolong Pegawai Perubatan/ medical aSSIsant/HA/Dresser yang inginkan semua PA sejahtera.

adlin berkata...

memang juruteknik telah tertipu..kalau gred FT17 yg dok dengki nak samarata dgn gred JA3-1 pun, korang pun akan kena tipu mcm kami..so, sama2 kena tipu..puas hati kan geng FT?

pelaq kau berkata...

Tanpa Nama berkata...
sy selese dgn sbpa.
terima kasih jpa.
sy dah senaraikn 10 staf sy utk dinasihatkn brhenti keja.
dgn sbpa mudah utk membuang staf yg xkometmen utk kerja.
tq sbpa kerana memberi sy kuasa mutlak utk membuat keputusan.
.........................................................................

peh berlagak nak buang kerja... guna la kuasa ko tu... akibatnye ko sendiri yg tanggung... ada balasan di kemudian hari

Sabtu, Disember 17, 2011 12:59:00 AM

-----------------------------------

bkn belagak tp aku nk buang dgn sbb
org yg selalu ingkar arahan aku mstila aku buang.
yg melawan2 mcm ko pun aku akan buang jugak......
tq sbpa. sy akan buang pekerja yg xde kualiti.
dan yg suke duk kat kedai2 n warong2....

-----------------------------------

Butuh pak anjing nenek kau..mcm kau tu besar sangat..kot org bawah bagi surat layang kat kau, terus jahanam...org bawah ni senang ja kalau nak dajalkan boss2 dia,,aku dah pernah buat..24 jam terus dia kena tukar...padan muka...dah nak sgt jentik telur aku kan?? kan dah kena panadol dgn aku..baru la nak sedih2 bila buat jamuan farewell...pi mampus la wei..butuh..

Tanpa Nama berkata...

Sedih dan sayu hati saya membaca ulasan demi ulasan di sini...Pelaksana menyalahkan P&P; P&P pula memperkecilkan Pelaksana...Sedangkan isu kenaikan tinggi sebenarnya diperolehi oleh Kumpulan Premier (JUSA C ke atas) yang saya amat pasti langsung tidak tahu kewujudan ruang ini! Nampaknya hubungan baik Pelaksana dan P&P terjejas oleh kerana SBPA ini sedangkan ramai kumpulan Pelaksana ni boleh dikatakan sebaya dengan ayah dan ibu kumpulan P&P...Dan ramai juga kumpulan P&P ini yang ibu dan ayahnya adalah dari kumpulan Pelaksana...Contohnya saya! Salahkah ayah saya yang pelajarannya dulu tidak tinggi kerana kesempitan hidup masa lalu di samping tanggungjawabnya sebagai anak sulung yang perlu juga memikirkan masa depan adik2nya yang lain...Usul saya pada P&P semua, tunjukkan ketinggian pendidikan anda tatkala berbicara dan jangan rendahkan diri jauh lebih bawah dari kumpulan Pelaksana hanya kerana emosi. Jangan kerana kata2 anda itu mengguris hati mereka yang tidak berdosa...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
JURUTEKNIK
Sila ambil Perhatian.Didapati pergerakan gaji yang dijalankan di Skim SBPA bercanggah dengan prinsip pergerakan gaji pekeliling 11/2009. Dimana pergerkan gaji bermula terus turun ke JGS tanpa bergerak digaji asal (SSM). Fikir fikir dahulu??

-----------------------------------

sepatutnya kena ada kenaikan mcm mana bro?? cerita sikit...gua pun juruteknik J17 dan bakal JA3-1..

dah la gaji yg dlm FB KPKA x sama dengan apa yg aku tgk dlm sifir baru SBPA>.lari sikit la...tapi sykur dari x da langsung..

Tanpa Nama berkata...

Masalah SBPA timbul kerana tiada ketelusan. Lampiran C tidak dihebahkan dan bertentangan dgn piagam JPA iaitu mahu hebahan berkesan dan meluas.

Beberapa terma amat mengelirukan dan tak mustahil berlaku penganiayaan. Semasa perlaksanaan mungkin berlaku interprestasi yg berbeza diperingkat agensi.

Isu gaji amat sensitif kpd PA, sewajarnya JPA perlu lebih berhati-hati dlam hal ini. Nampaknya KPPA cuba menjadi champion tetapi gagl meyelami hati nurani PA majoriti dan wujud unsur kepentingan peribadi.

Tanpa Nama berkata...

Butuh pak anjing nenek kau..mcm kau tu besar sangat..kot org bawah bagi surat layang kat kau, terus jahanam...org bawah ni senang ja kalau nak dajalkan boss2 dia,,aku dah pernah buat..24 jam terus dia kena tukar...padan muka...dah nak sgt jentik telur aku kan?? kan dah kena panadol dgn aku..baru la nak sedih2 bila buat jamuan farewell...pi mampus la wei..butuh..
..................................
inggatkan perkara mcm ni hanya lakonan dlm drama2 tv..rupanya2 ada berlaku ..

ANDA TIDAK LAYAK DUDUK DLM PERKHIDMATAN KERAJAAN!!

Tanpa Nama berkata...

penolong peg perubatan HKL berkata...
Saya rasa walaupun kita berkumpul atau jumpa PM sekalipun SBPA tak akan berubah..(revise)\.

Maaf bukan saya nak memperkecilan niat Ceupacs untuk berkmpul.Saya bersetuju jika ada yang tak puas hati kita selesaikan sebeum kita sign opsyen

JPA rasa mereka dah buat yang terbaik dan kerajaan tak akan menjatuhkan air muka JPA untuk mengarahkan SBPA direvise.

Memang matlamat SBPA adalah untuk mengekalkan hanya kakitangan yang berprestasi tinggi dan pada yang tak berprestasi akan diberi exit policy,(itupun bukan senang).

Tentang KGT (kenaikan gaji tahunan) yang mana kumpulan pelaksana naik sikit tu saya rasa JPA dah buat yang betul,itu sebab gred diubah dari N 27 kepada N 2-1,yg mana 2 menunjukkan kelayakan diploma,jadi kenaikan diploma mestilah rendah dari ijazah.

Jadi saya rasa SBPA ini dah elok dah,cuma kalau nak bincang lagi tu boleh..tapi dengan cara yang berkhemah,bukan mengajak PA berkumpul seolah ingin membantah arahan Kerajaan.(Kerajaan yang terbaik,buat kedai akyat 1 msia,bag duit 100 kpd budak sekolah,bagi 500 kepada orang miskin dan mana mana pergi,mesti buat janji untuk bagi peruntukan juta juta).

Kita kena faham,kita diberi opsyen,bukan dipaksa untuk sign opsen.kalau tak terima kita akan dianggap kekal SSM.Dann...paling penting,kalupun kita tak sign pilih SBPA,Peruntukan SBPA tetap terpakai pada kita.

Jadi cuba fikir siapa yang akan rugi?.Nak naik gaji atau tak nak naik gaji.Kalau tak nak naik gajipun peruntukan dan syarat SBPA tetap terpakai pada tuan tuan,melainkan tuan tuan memilih untuk bersara atau melepaskan jawatan pada 1 januari 2012.

Tentang kenaikan gaji tu, pada 2013atau 2014,kerajaan telah berjanji untuk revise (buat pelarasan) termasuklah kajian tentang elaun.

Kalau tuan tuan tidak pilih SBPA,nanti kalau ada pelarasan gaji atau elaun SBPA,tuan puan akan terus nikmati gaji SSM,tuan puan akan rugi lagi,sedangkan dalam masa yang sama tuan puan tetap tertakluk kepada perutukan SBPA spt exit poliy walaupun tuan puan tak pilih SBPA.

Jadi...Untuk kebaikan tuan puan sebenarnya kena juga pilih SBPA ni.dan perlu iingat...pilihan tuan puan muktamad,tak boleh nanti kalau semangat perjuangan dah hilang,ada lagi pelarasan gaji baru tiba tiba nak pilih SBPA pulak.

Fikir fikirkan...kata saya.Fikir untuk jangka panjang tuan puan.

Sekian.
Penolong Pegawai Perubatan/ medical aSSIsant/HA/Dresser yang inginkan semua PA sejahtera.

-----------------------------------

bro, aku rasa bab ni u salah...kalau gred N27 dulu, dia akan jadi N3-1 (STPM).walaupun dia ada diploma,dia hanya mendapat tangga gaji ke T2..kalau STPM T1..sbb lekayakan masuk bg N27 @ N3-1 hanya memerlukan STPM berbanding dgn gred W, kalau gred W mmg ada W2-1, tapi W plak x da W3-1..cuba tgk dlm lampiran bg N dan W pada pekeliling yg banyak2 tu mengikut klasifikasi perkhidmatan..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Butuh pak anjing nenek kau..mcm kau tu besar sangat..kot org bawah bagi surat layang kat kau, terus jahanam...org bawah ni senang ja kalau nak dajalkan boss2 dia,,aku dah pernah buat..24 jam terus dia kena tukar...padan muka...dah nak sgt jentik telur aku kan?? kan dah kena panadol dgn aku..baru la nak sedih2 bila buat jamuan farewell...pi mampus la wei..butuh..
..................................
inggatkan perkara mcm ni hanya lakonan dlm drama2 tv..rupanya2 ada berlaku ..

ANDA TIDAK LAYAK DUDUK DLM PERKHIDMATAN KERAJAAN!!

===================================

sapa kau yg nak kata aku layak ke tak?? kepala hotak kau?? mcm tu ja kaedah yg patut dibuat untuk ajar boss2 (boss la konon..uweekkk) yg perangai mcm sial..mmg terbukti...hantare surat layang..cari salah dan point betul2..hantar pada SPRM dan sapa2 yg berkaitan..pastu huru hara pejabat...lepas tu boss pun malu..dtg kerja, jalan pun dtg tunduk ja..sbb kena surat layang yg mmg ada asas dan bukan fitnah...so? nak kata apa lagi..kena tukar 24 jam la..padan muka boss lama aku dulu..baru2 ni jumpa dia, aku ludah kat lantai je depan dia...

ingat !!! bos yg bagus kita puji dan sokong..boss yg mcm anjing mmg patut kena ajar mcm tu...x da maknanya nak compare dgn drama TV melayu ka apa....mmg realiti..so what? kau x puas hati apa?? nak gaduh?? atau nak nasib kau mcm boss lama aku tu..??

H.A silap bagi info berkata...

bro, aku rasa bab ni u salah...kalau gred N27 dulu, dia akan jadi N3-1 (STPM).walaupun dia ada diploma,dia hanya mendapat tangga gaji ke T2..kalau STPM T1..sbb lekayakan masuk bg N27 @ N3-1 hanya memerlukan STPM berbanding dgn gred W, kalau gred W mmg ada W2-1, tapi W plak x da W3-1..cuba tgk dlm lampiran bg N dan W pada pekeliling yg banyak2 tu mengikut klasifikasi perkhidmatan..
---------------------------------
Oh,begitu.....saya rasa benda mcm ni memang patut di minta penjelasan sebelum SBPA ni ditandatangani.Saya faham keadaan yang dialami oleh gred N.Maafkan saya kerana menyangka 27 diletakkan pada 2-1(diploma).Saya tak pula tengok secara terperinci perubahan skim N kerana tertumpu pada gred saya U.
Sekali lagi dengan rasa rendah diri saya mohon maaf.

Tanpa Nama berkata...

Butuh pak anjing nenek kau..mcm kau tu besar sangat..kot org bawah bagi surat layang kat kau, terus jahanam...org bawah ni senang ja kalau nak dajalkan boss2 dia,,aku dah pernah buat..24 jam terus dia kena tukar...padan muka...dah nak sgt jentik telur aku kan?? kan dah kena panadol dgn aku..baru la nak sedih2 bila buat jamuan farewell...pi mampus la wei..butuh..
-----------------------------------

memang bagus ada SBPA, sekurang kurangnya boleh tangani kes sebegini dengan cara Exit policy.

jegas berkata...

Kepada semua saya mahu bagi tahu satu permintaan

Kami oarang India mahu cuti deepavali 2 hari.kalau mahu marahpun tak apa,saya sudah 5 tahun deepavali tak balik kg.

MIC pun takboleh settle ini hal,kami mahu Dato Omar tolong kami...

1 malaysai

eee bosannya aku..... berkata...

dah la tu....

jangan cerita lagi pasal Deepavali kat sini.

Gunakan saluran lain.Kita ada bincang SBPA punya hal saja.

Deepavali tak ada bincang sini.

Tanpa Nama berkata...

1.dulu masa zaman pak lah!puak pro dg 41 keatas dapat kenaikan 10% berbanding 15% dan 25% puak pekerja sokongan!ada cuepecs kisah!buat perhimpunan!
2.cuepacs ni dok perjuangankan puak kakitangan sokongan je!
3.yang dok pertikaikan gaji jusa tu!hangpa ingat senang kah nak dapat JUSA!
4.berapa elaun presiden cuepacs!dapat title datuk lagi!ada orang kisah!
5.yang dok rasa tak puas hari!sila berhenti!ramai lagi yang tak ada kerja ingin masuk dalam perkhidmatan awam ni!hangpa tenguk kerja macam guru,jururawat,polis,askar dll!berebut anak muda minta tiap-tiap tahun!malah tahun lepas dalam pemilihan konstabel polis!ada yang berijazah!master minta jawatan konstabel polis je!
6.kalau tak reti besyukur berhenti je lah atau kekal pasa sistem yang lama!

Tanpa Nama berkata...

Haha nak bertanya:-

Dato' Presiden Cuepacs,

Betulkah tindakan, iaitu belum berunding sudah dibuat perhimpunan?
Bukankah jika sudah berunding dan tidak diberikan respons yang positif, barulah adakan perhimpunan?

Selama ini, bukankah apabila berunding ada respons yang positif?

Kenapa kini dada panas dan kepala pun panas?

Biar dada panas tapi kepala mesti sejuk sentiasa Dato...!

dr AZMI berkata...

berkenaan;

"
sapa kau yg nak kata aku layak ke tak?? kepala hotak kau?? mcm tu ja kaedah yg patut dibuat untuk ajar boss2 (boss la konon..uweekkk) yg perangai mcm sial..mmg terbukti...hantare surat layang..cari salah dan point betul2..hantar pada SPRM dan sapa2 yg berkaitan..pastu huru hara pejabat...lepas tu boss pun malu..dtg kerja, jalan pun dtg tunduk ja..sbb kena surat layang yg mmg ada asas dan bukan fitnah...so? nak kata apa lagi..kena tukar 24 jam la..padan muka boss lama aku dulu..baru2 ni jumpa dia, aku ludah kat lantai je depan dia...'
-----------------------------------
NAMPAKNYA SAUDARA TERLALU DIKUASAI OLEH NAFSU MARAH.TAK ELOK JUGA ADA YANG MENCADANGKAN EXIT POLICY UNTUK SAUDARA.MUNGKIN SUASANA KERJA SAUDARA TELALU TERTEKAN.JADI SAYA ADA PAKEJ UNTUK SAUDARA,SAYA SEORANG PERUNDING SAKIT JIWA (MASALAH AMARAH JUGA SEBAHAGIAN DARI SKOP RAWATAN...SAYA TAK MAKSUDKAN SAUDARA ADA MASALAH MENTAL)
SAYA ADA UBAT BARU,JADI SAUDARA BOLEH DIJADIKAN BAHAN EKSPERIMEN UNTUK MENGUJI KEBERKESANAN UBAT TERSEBUT YANG BERNAMA "CHIPORODIMINE".JIKA BERSETUJU JADI SAMPEL UJIKAKAJI SAYA SILA HUBUNGI O17 6693098.SAYA RASA SAUDARA DALAM TAHAP SERIUS JIKA TAK DIBENDUNG DENGAN UBAT BOLEH MELARAT.JANGAN LEPASKAN PELUAN INI.SAYA MAU TOLONG,SAYA BUKAN ALONG

Tanpa Nama berkata...

Dulu makan dengan pinggan TIN atau Plastik...lepas ni pula makan dengan Pinggan kaca....kalau jatuh pecah lah ia....fikir-fikirkan lah...

Tanpa Nama berkata...

HIDUP PAK AJI OMAR ,
HIDUP , HIDUP , HIDUP.
HIDUP CUEPACS,
HIDUP CUEPACS...

param singh valluya berkata...

terbakar kampung nampak asap,terbakar hati siapa yang tahu....

KENAPA CUTI DEEPAVALI HANYA 1 HARI UNTUK MASYARAT INDIA.

kepada siapa saya mahu tanya?Dato Ceupacs nanti masa jumpa PM tolong cerita ini hal.

Selama ini perjuangan kami umpama kambing menanduk bukit,bukit tak runtuh,tanduk yang patah.

Tanpa Nama berkata...

KORANG SEMUA KENA KENCING DENGAN KPPA...... CIBAIIII


http://thetruthpain.blogspot.com/2011/12/kebenaran-sbpa.html

Tanpa Nama berkata...

MAAF YA....SAYA INGIN BERI PENDAPAT,

SOAL GAJI SEBENARYA...KALAUPUN SELEPAS DIKAJI SEMULA NANTI KUMPULAN YANG TAK PUAS HATI KERANA KENAIKAN YANG RENDAH MENDAPAT KENAIKAN,KUMPULAN ATASAN YANG DUDUK DIAM ITUPUN AKAN DAPAT KENAIKAN JUGA KERANA KITA TAK BOLEH NAK HARAPKAN GAJI KUMPULAN ATASAN DAN BAWAHAN YANG HAMPIR SETARA.MEREKA MESTI DAPAT LEBIH.

APA PUN....ELOK KITA BERTERUS TERANG JIKA ADA YANG TAK PUAS HATI SEBELUM BUAT KEPUTUSAN KERANA KEADAAN DAH TERLAMBAT JIKA SUDAH SIGN BARU NAK BISING.

SAYA BERSETJU DENGAN PERJUANGAN CEUPACS,DAN CARA BERUNDING ADALAH CARA YANG TERBAIK.SAYA PASTI SELEPAS DIJELASKAN OEH KERAJAAN CEUPACS AKAN AKUR,DAN KAKITANGAN KERJAAN JANGANLAH BEREMOSI MELUAHKAN PENDAPAT

Kita kena faham,kita diberi opsyen,bukan dipaksa untuk sign opsen.kalau tak terima kita akan dianggap kekal SSM.Dann...paling penting,kalaupun kita tak sign pilih SBPA,Peruntukan SBPA tetap terpakai pada kita.

Jadi cuba fikir siapa yang akan rugi?.Nak naik gaji atau tak nak naik gaji.Kalau tak nak naik gajipun peruntukan dan syarat SBPA tetap terpakai pada tuan tuan,melainkan tuan tuan memilih untuk bersara atau melepaskan jawatan pada 1 januari 2012.

Tentang kenaikan gaji tu, pada 2013atau 2014,kerajaan telah berjanji untuk revise (buat pelarasan) termasuklah kajian tentang elaun.

Kalau tuan tuan tidak pilih SBPA,nanti kalau ada pelarasan gaji atau elaun SBPA,tuan puan akan terus nikmati gaji SSM,tuan puan akan rugi lagi,sedangkan dalam masa yang sama tuan puan tetap tertakluk kepada perutukan SBPA spt exit poliy walaupun tuan puan tak pilih SBPA.

Jadi...Untuk kebaikan tuan puan sebenarnya kena juga pilih SBPA ni.dan perlu iingat...pilihan tuan puan muktamad,tak boleh nanti bila semangat perjuangan dah hilang,ada lagi pelarasan gaji baru tiba tiba nak pilih SBPA pulak.

Fikir fikirkan...kata saya.Fikir untuk jangka panjang tuan puan.

Tanpa Nama berkata...

kalau mcm tu SBPA bukan opsyen..tapi paksaan secara halus! tunggu PRU 13, kita tumbangkan BN...masa tu aku harap semua pegawai tertinggi letak jawatan. Tak pun harap PR tunjukkan exit policy kpd berkenaan sebab sebelum ni mereka2 ini lah kaki ampu KERAjaan walaupun terang2 KERAjaan banyak melakukan pembaziran, rasuah dan penipuan!!!

sham kumar berkata...

terbakar kampung nampak asap,terbakar hati siapa yang tahu....

KENAPA CUTI DEEPAVALI HANYA 1 HARI UNTUK MASYARAT INDIA.BETUL KATA PARAM SINGH VALLUYA,KAMI SELALU COVER BILA ISLAM CUTI PANJANG MASA RAYA,KENA BUAT OVERTIME SAMPAI TAK LARAT.NAK KATA TIDAK NANTI MEREKA KATA KAMI TAK BERTOLAK ANSUR...TAPI BILA KAMI RAYA,NAK BALIK KAMPUNG PUN TAK SEMPAT,KADANG KADANG ANAK YANG AMBIL SPM PUN MASA KAMI DEEPAVALI.
DAH 3 TAHUN KELURAGA SAYA TAK BALIK KG MASA DEEPAVALI.OLONGLAN DATO,KAMI MAU ENJOY RAYA...

kepada siapa saya mahu tanya?Dato Ceupacs nanti masa jumpa PM tolong cerita ini hal.

Selama ini perjuangan kami umpama kambing menanduk bukit,bukit tak runtuh,tanduk yang patah.

Hang Nadim berkata...

JANGAN TANYA APA YANG KERAJAAN BUAT PADA KITA, TAPI TANYA DIRI KITA APA KITA DAH SUMBANGKAN KEPADA KERAJAAN.

kepada KPPA dan JPA,
teruskan dengan SBPA ni, bersikap tegas seperti TUN.DR.MAHATHIR..
apa saja dasar tetap ada yang sokong dan bangkang.. yang penting jika ia benar, lama kelamaan mulut penentang akan senyap dengan sendirinya.

AYUH..TRANSFORMASIKAN IMEJ PENJAWAT AWAM SUPAYA LEBIH DIHORMATI!!!

Tanpa Nama berkata...

Penolong Pegawai Perubatan/ medical aSSIsant/HA/Dresser yang inginkan semua PA sejahtera.
...................
setuju...siapa yg tak mau tak yah sain...senang tak payah bising2..PnP dan pelaksana dok bertengkar..yg untung jusa ke atas.. dia tak kata apa pun..


sudahlah tu...terima aje sbpa.....ada hikmahnya..........he..he..hee jangan mare..

Tanpa Nama berkata...

jegas berkata...
Kepada semua saya mahu bagi tahu satu permintaan

Kami oarang India mahu cuti deepavali 2 hari.kalau mahu marahpun tak apa,saya sudah 5 tahun deepavali tak balik kg.

MIC pun takboleh settle ini hal,kami mahu Dato Omar tolong kami...

1 malaysai

-----------------------------------

dei tamby, hang ni x habis2 hal cuti..pundek betul la..dapat cuti sehari pun dah cukup bagus la..sedar diri sikit..minoriti buat cara minoriti la...siall

Tanpa Nama berkata...

PRU13 AYOH KITA UBAH KERAJAAN YG TIDAAAK ADIIIL....

Tanpa Nama berkata...

dr AZMI berkata...
berkenaan;

"
sapa kau yg nak kata aku layak ke tak?? kepala hotak kau?? mcm tu ja kaedah yg patut dibuat untuk ajar boss2 (boss la konon..uweekkk) yg perangai mcm sial..mmg terbukti...hantare surat layang..cari salah dan point betul2..hantar pada SPRM dan sapa2 yg berkaitan..pastu huru hara pejabat...lepas tu boss pun malu..dtg kerja, jalan pun dtg tunduk ja..sbb kena surat layang yg mmg ada asas dan bukan fitnah...so? nak kata apa lagi..kena tukar 24 jam la..padan muka boss lama aku dulu..baru2 ni jumpa dia, aku ludah kat lantai je depan dia...'
-----------------------------------
NAMPAKNYA SAUDARA TERLALU DIKUASAI OLEH NAFSU MARAH.TAK ELOK JUGA ADA YANG MENCADANGKAN EXIT POLICY UNTUK SAUDARA.MUNGKIN SUASANA KERJA SAUDARA TELALU TERTEKAN.JADI SAYA ADA PAKEJ UNTUK SAUDARA,SAYA SEORANG PERUNDING SAKIT JIWA (MASALAH AMARAH JUGA SEBAHAGIAN DARI SKOP RAWATAN...SAYA TAK MAKSUDKAN SAUDARA ADA MASALAH MENTAL)
SAYA ADA UBAT BARU,JADI SAUDARA BOLEH DIJADIKAN BAHAN EKSPERIMEN UNTUK MENGUJI KEBERKESANAN UBAT TERSEBUT YANG BERNAMA "CHIPORODIMINE".JIKA BERSETUJU JADI SAMPEL UJIKAKAJI SAYA SILA HUBUNGI O17 6693098.SAYA RASA SAUDARA DALAM TAHAP SERIUS JIKA TAK DIBENDUNG DENGAN UBAT BOLEH MELARAT.JANGAN LEPASKAN PELUAN INI.SAYA MAU TOLONG,SAYA BUKAN ALONG

-----------------------------------

Weii, aku pun doktor gak..U48 lagi, x yah la nak menunjukka kau tu doktor..dah la doktor mental..kalau doktor bedah mcm aku ok la gak..boodh punya doktor..

abuza bin abis berkata...

terbakar kampung nampak asap,terbakar hati siapa yang tahu....

KENAPA CUTI DEEPAVALI HANYA 1 HARI UNTUK MASYARAT INDIA.

kepada siapa saya mahu tanya?Dato Ceupacs nanti masa jumpa PM tolong cerita ini hal.

Selama ini perjuangan kami umpama kambing menanduk bukit,bukit tak runtuh,tanduk yang patah.

SPY berkata...

Yahooo.. aku dah dapat dah Lampiran C , macammana aku dapat itu rahsia ku. kalau adala sesiapa yang berminat sila tinggalkan nombor talipon dan aku akan call U all (demi keselamatan, aku tak akan bagi no. tel aku..) dan satu lagi aku akan cas RM30.00 sahaja bagi setiap salinan.. dan besok kalau korang nampak Poster Besar tulis 'SPY' warna merah itu adalah pekerja aku dan korang juga boleh dapatkan Lampiran C tu dekat dia orang, pekerja aku cas RM40 saja bro, duit elaun dia orang RM 10.00.. selamat berjuang..!!!

khairil berkata...

Saya mesti sokong SBPA sebab dia ada Dasar Bekerja di RUMAH.

Saya mahu Hari Isnin hingga rabu kerja dirumah,dan Khamis jumaat saja saya kerja di pejabat.

Terima kasih,saya janji walaupun saya mula kerja pukul 12 tengahari,saya akan habis kerja 8 jam.Saya suka waktu kerja yang fleksibel ini.Boleh bangun lewat,boleh kerja waktu malam,siang tidur.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama SPY berkata...

Yahooo.. aku dah dapat dah Lampiran C , macammana aku dapat itu rahsia ku. kalau adala sesiapa yang berminat sila tinggalkan nombor talipon dan aku akan call U all (demi keselamatan, aku tak akan bagi no. tel aku..) dan satu lagi aku akan cas RM30.00 sahaja bagi setiap salinan.. dan besok kalau korang nampak Poster Besar tulis 'SPY' warna merah itu adalah pekerja aku dan korang juga boleh dapatkan Lampiran C tu dekat dia orang, pekerja aku cas RM40 saja bro, duit elaun dia orang RM 10.00.. selamat berjuang..!!!

Sabtu, Disember 17, 2011 8:19:00 PM


---------------------------------
hahahahaahaaa...kihkihkihh..terbahak2 aku gelak smpai terkentut..lampiran c dh jd mcm soalan bocor spm dh...smpai blh buat bisnes..jpa2..mcm2 ada..

Tanpa Nama berkata...

hai ,teman2.
Saya berpendapat brg naik bkn sebab kakitangan awam naik gaji.sebab dimanipulasikan oleh peniaga.kita harus fikir siapa golongan peniaga.kakitangan awam kebanyakan orang melayu.mereka ambil kesempatan.bkn kata gaji kakitangan awam naik.waktu hari raya pun depa naik.yang mangkok pihak berkenaan tak pantau.kalau pantau pun tgk dan nganga saja.barang terkawal pula peniaga sekarang ikut harga siling.dulu tidak.setengah kedai jual barang sama harga siling.sapa patut dipersalahkan.orang kita(kakitangan awam) juga tak buat keja btl2.tak amanah dengan kerja.gaji mau naik lbh.pas tu salah orang lain.fikirla.mana nk berkat duit gaji.naik p la 100% pun.sikap tak puas hati dan salah orang punca kita tak maju.renung2 la wahai temanku.ada orang susah lbh dari kita.nk mkn pun susah.org pencen dulu lagi susah.duit ubat,mkn kena juga.yang penting cari jln tingkatkan pendapatan jika susah.jgn duk salah orang.

Tanpa Nama berkata...

Tukang bikin kupi in Government

Kerja pakai otak lebih penat dari pakai tenaga. Nampak je pegawai atasan macam tak buat kerja - keluar masuk bilik mesyuarat - mengarah-arah. Tapi ada ke pelaksana yang sanggup keluar masuk bilik mesyuarat dan perah otak untuk berfikir macam mana nak laksanakan kerja?? Pelaksana kalau masuk bilik mesyuarat pun SENYAP seribu bahasa. Yang kena menjawab, kena maki ni siapa?? Pegawai atasan aka bos korang la jugak. Ingat senang ke jadi bosss??? Cuba la sekali bagi satu projek buat sampai langsai. Baru tau langit tinggi rendah!
__________________________________
___________________________________
maklumbalas : oi, bukan semua boss yg buat kerja tau!. boss tau masuk meeting, pastu kuar meeting suruh 'pelaksana' fikirkan idea pastu bawa masuk meeting balik..jadi posman..apa la guna kerjanya..pastu dapat creditttt...dah ramai terkena ni..
-tukang bikin kupi at Government-

Tanpa Nama berkata...

salam semua kepada para pengkomentar,setelah saya baca semua komen -komen anda saya dapati setiap PA membela gred masing2 dan mengutuk gred lain,inilah silap kita,sepatutnya kita bersatu menentang cara pelaksanaan JPA dan kerajaan BN bukannya kutuk mengutuk antara kita ,semua problem ketidakadilan ini adalah berpunca daripada kerajaan yang tidak adil...so fikir fikirkanlah apa tindakan yg perlu kita lakukan..

Tanpa Nama berkata...

naik gaji tu naik la..tpi biarpun org tu samapi degree,mesters,PHD pun, klu x pandai buat keje?suruh2 org pelaksana...sy perneh keje swasta dlu, budak baru masters 'kononya' nak bilik sendiri, nak itu ini, tpi keje suruh org bawahnya buat..angkuh, sombong x nak dgr pendpt org lama( ya pandai kje la)..

Tanpa Nama berkata...

Saya melihat SBPA adalah muslihat pegawai atasan untuk menaikan gaji mereka. Justeru itu skim gaji jusa masih dirahsiakan supaya tidak ada bantahan. Apabila semua setuju dan sain maka berjayalah konpirasi ini. Tidak hairan jusa-jusa di pejabat saya senyum termewek menunggu kakitangan bawah menerimanya dan cepat2 dikuatkuasakan. Rupa2nya perjuangan cuepacs selama ini untuk mendapatkan satu skim gaji yang lebih baik bagi kakitangan awam diexploit oleh pegawai tertinggi bagi kepentingan mereka tanpa memikirkan ianya meluaskan lg jurang pendapatan di kalangan penjawat2 awam.

Tanpa Nama berkata...

Bukan nk bantah, cuma semak jadual gaji sebaris tu tidak adil....yg baru naik 44 sama gaji dgn yg dh 3 taun 44....per cite...nmpak sgt buat bnda ni tergesa2...

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS,
Tolong minta JPA kaji kenaikan gaji DG44T5.Golongan ini mendapat kenaikan yang tidak berpatutan kerana sama dengan DG44T4 selepas bulan 4.
Sudahlah golongan kami dilagkaui oleh guru Tingkatan 6, Guru Cemerlang dan Gun kanan/pentadbiran.Bukan kerana kami cemerlang tetapi cuma tidak berNASIB BAIK.

Terim kasih atas perhatian.

Maimun Zaini berkata...

CUEPACS,
Tolong minta JPA kaji kenaikan gaji DG44T5.Golongan ini mendapat kenaikan yang tidak berpatutan kerana sama dengan DG44T4 selepas bulan 4.
Sudahlah golongan kami dilagkaui oleh guru Tingkatan 6, Guru Cemerlang dan Gun kanan/pentadbiran.Bukan kerana kami cemerlang tetapi cuma tidak berNASIB BAIK.

Terim kasih atas perhatian.

Tanpa Nama berkata...

nampaknya transformasi SBPA ni telah banyak/ akan memecah belah rakan2 PA . SSM dulu diterima dengan baik sekali.. transformasi biarlah ke arah kebaikan.. bukan memecahbelah rakan2 PA. SBPA menjadikan kita PA2 bukan lagi satu pasukan.. tapi kuli dan bos..

Tanpa Nama berkata...

dr AZMI berkata...
berkenaan;

"
sapa kau yg nak kata aku layak ke tak?? kepala hotak kau?? mcm tu ja kaedah yg patut dibuat untuk ajar boss2 (boss la konon..uweekkk) yg perangai mcm sial..mmg terbukti...hantare surat layang..cari salah dan point betul2..hantar pada SPRM dan sapa2 yg berkaitan..pastu huru hara pejabat...lepas tu boss pun malu..dtg kerja, jalan pun dtg tunduk ja..sbb kena surat layang yg mmg ada asas dan bukan fitnah...so? nak kata apa lagi..kena tukar 24 jam la..padan muka boss lama aku dulu..baru2 ni jumpa dia, aku ludah kat lantai je depan dia...'
-----------------------------------
NAMPAKNYA SAUDARA TERLALU DIKUASAI OLEH NAFSU MARAH.TAK ELOK JUGA ADA YANG MENCADANGKAN EXIT POLICY UNTUK SAUDARA.MUNGKIN SUASANA KERJA SAUDARA TELALU TERTEKAN.JADI SAYA ADA PAKEJ UNTUK SAUDARA,SAYA SEORANG PERUNDING SAKIT JIWA (MASALAH AMARAH JUGA SEBAHAGIAN DARI SKOP RAWATAN...SAYA TAK MAKSUDKAN SAUDARA ADA MASALAH MENTAL)
SAYA ADA UBAT BARU,JADI SAUDARA BOLEH DIJADIKAN BAHAN EKSPERIMEN UNTUK MENGUJI KEBERKESANAN UBAT TERSEBUT YANG BERNAMA "CHIPORODIMINE".JIKA BERSETUJU JADI SAMPEL UJIKAKAJI SAYA SILA HUBUNGI O17 6693098.SAYA RASA SAUDARA DALAM TAHAP SERIUS JIKA TAK DIBENDUNG DENGAN UBAT BOLEH MELARAT.JANGAN LEPASKAN PELUAN INI.SAYA MAU TOLONG,SAYA BUKAN ALONG

-----------------------------------

Weii, aku pun doktor gak..U48 lagi, x yah la nak menunjukka kau tu doktor..dah la doktor mental..kalau doktor bedah mcm aku ok la gak..boodh punya doktor..
__________________________________

Maaf, tuan doktor U48, saya terkejut dengan bahasa dan sikap tuan doktor.

Semasa membaca dipermulaan, saya langsung tidak menyangka ianya datang dari golongan yang berpendidikan tinggi.

Saya doakan tuan doktor diberi taufik dan hidayah dan semoga dikurniakan akhlak dan pekerti yang mulia.

Ingat bahasa melambangkan pekerti seseorang.

Maaf sekali lagi.

Tanpa Nama berkata...

betul tu.. kalau tak ngape sokongan ditukar jadi pelaksana.. pembantu/ penolong dah jadi kulilah tu... dulu kalo sokongan kita buat tugas hakiki kita dan jadi sokongan kepada ketua. pelaksana ni dah lari dari tugas sebab kita perlu laksanakan apa yang bos mintak.. kalau pasal kerja takpe nanti bos mintak lebih2 yang diluar tugas hakiki kalau kita tak buat skt kurang 70% lepas tu kena exit policy... mungkin sebab tu lah deskripsi tugas takda dalam pekeliling... cuma ada pelaksana/ kuli.. maaf sekiranya terkasar bahasa...renungkan..

Aku Jusa C berkata...

Apalah PA ni, asyik komen saja. Aku sekarang dah jusa C. Banyak batch aku adalah senior specilist yang mempunyai kepakaran dan pengalaman yang tinggi dalam rawatan pesakit, dan diorang ni dah gaji maksima UD54. Sekarang aku dah JUSA di T3 SSM, maka aku akan naik gaji Di T3 jugalah di sbpa. Aku dapat kenaikan gaji RM5500 tapi dia orang dari P1T8 skim SSM kena turun jadi P1T1 skim SBPA. Diorang semua yang umur dah rata- rata dah lebih 43 tahun. Kena bersyukurlah pasal jadi level sama dengan junior diorang yang baru setahun jagung pakar, baru umur dalam 34-35 tahun. Gaji senior 54 naik RM250 Dan junior sampai RM1800. Aku untung naik RM5500 Ini rezeki namanya. Kalau sapa yang tak setuju jangan sign, dan kekallah di SSM. Nanti tinggu 6 tahun lagi dapatlah gaji maksima P1T6. Sign sajelah semua PA, jangan banyak komplen..... Aku dah tak sabar..  

Tanpa Nama berkata...

jangan heran zaman gelap berulang lagi... polong terbang sana sini... dan pda zaman yang lebih canggih nanti boleh send polong guna iphone..hua hua hua

WD54 berkata...

saya juga doktor tapi witch doktor..

Tanpa Nama berkata...

saya ingin membuat satu pertanyaan. Menurut pekeliling baru-baru ini mengenai SBPA, penjawat awam dikehendaki menandatangani persetujuan penerimaan tawaran sebelum 30 Disember 2011. Masalahnya, bagaimanakah penjawat awam yang berasal dari semenanjung dan berkhidmat di sabah dan sarawak hendak balik ke tempat kerja untuk menandatangani persetujuan tersebut? Ramai guru yang terlibat hanya akan balik ke tempat kerja pada awal januari sebelum bermula sesi persekolahan. Sekiranya penukaran ataupun pembelian tiket penerbangan dibuat sekarang, kosnya akan menjadi sangat mahal. Kos ini akan membebankan. Cadangan saya ialah untuk melanjutkan lagi tempoh ini selama 2 minggu supaya semua penjawat awam dapat kembali ke tempat khidmat masing-masing, meneliti pekeliling tersebut dan menandatangi penerimaan. Adalah diharap dapat membuat pertimbangan terhadap isu ini dan menerima cadangan saya secepat mungkin sebelum para guru membeli tiket baru yang mahal yang membebankan. Sekian terima kasih

mas YUS berkata...

Saya rasa sesiapa yang ada kelapangan dan boleh hadir taklimat Ceupacs sila hadir.Bukan saya nak menghasut,tapi melihatka kepada komen komen yang ada disini,jarang ada komen yang mempunyai info yang betul betul pasti kenapa mereka tak puas hati dengan SBPA.
Bagi komen yang menyokong SBPA,dapat dilihat alasan dan kerasionalan kenapa kita perlu memilih SBPA.
Bagi yang tak puas hati dengan SBPA,saya lihat banyak yang beremosi dan ada yang sampai ke tahap memaki hamun sesama sendiri.Tiada hujah yang jelas tentang sebab mereka tak puas hati,semua angkara emosi lebih dari menyampaikan hujah yang membina.
Oleh itu,saya menyeru,dari kita terus memaki hamun dan meraban,baik datang dengar sendiri penjelasan Ceupacs esok.Kita bincang,buat satu usul,kita wakilkan pada Ceupacs untuk sampaikan pada PM pada Isnin nanti.

Hentikan memak hamun dan beremosi tanpa mengetahui dengan jelas apa yang sebenarnya SBPA.Moga dengan kehadiran tuan puan, kita mendapat maklumat yang lagi jelas.Umpama melihat pokok pisang bergoyang,terus dikata hantu pisang, seluruh kampung berjaga malam....

Tanpa Nama berkata...

SBP saya lihat macam ssm.kipas dan yang pandai ampu ada untung.Kalau kita terang-terang menentang pendapat bos,nampak gaya tak naik gaji.

Aku Pakar Junior 54 berkata...

Senior & junior
Aku sokong pendapat doktor pakar Jusa C supaya PA menerima skim SBPA. Aku umur 34 tahun dan dapat master degree jadi pakar 2 tahun lepas.  Dulu masa senior aku diorang masih di Gred 41. Lepas 2-3 tahun pakar baru dapat naik ke gred 48, lepas tu ke gred 52 dan lepas tu baru ke gred 54 iaitu sekurang-kurangnya 8 tahun jadi pakar. Kita orang pakar junior ni  untung, lepas 2 tahun pakar terus dapat naik gred 54. Rezeki... dan nanti bila masuk skim SBPA bukan saje gred sama, tapi tangga gaji juga sama. Lepas ni kami dah setara senior kami yang lebih 8 tahun senior dari kami. Sebenarnya setengah-setengah mereka tu dah patut naik Jusa C, tapi post tak ade, kenalah stay kat gred 54. Jadi lepas ni, decision making kami dalam rawatan pesakit pun mesti setara mereka. Kami pun patut boleh buat prosedur-prosedur rumit termasuklah Pembedahan-pembedahan kes rumit (bagi doktor pakar bedah) pun  mestilah setara  mereka juga. Senior-senior kami sesetengah tu sampai 3-4 tahun buat training subspecility di center center spt HKL dan setahun training di oversea untuk kepakaran klinikal subspecility. Tapi kini kami dah setara mereka tanpa perlu clinical training atau clinical attachment dan tak pentingkan experiences2. Itulah dulu tak nak pergi private, konon nak berkhidmat kpd pesakit2 sekarang menyesal ke? Mari kita sokong SBPA kerana hapuskan taraf senior junior...    

Dah dengar taklimat berkata...

Masalahnya, bagaimanakah penjawat awam yang berasal dari semenanjung dan berkhidmat di sabah dan sarawak hendak balik ke tempat kerja untuk menandatangani persetujuan tersebut?"-------------------

Menurut taklimat yang saya hadiri..
Hanya dalam kes spt pegawai berada di luar negara,borang opsyen akan dihantar ke Pejabat Kedutaan agar pegawai tanda tangan borang.
Bagi yang ada di Swak saya tak pasTilah...elok cikgu tanya Kementerian Pendidikan jika ada caranya untuk atasi masalah yang rumit ini.
Kelonggaran hanya akan diberi pada yang sakit umpamanya semasa tmpoh opsyen dia koma,maka lepas 1 hb dia akan terus dianggap telah memilih SBPA.

SPY berkata...

Cepat-cepat lampiran C masih ada lagi, tadi pekerja aku call besok harga lampiran C dia orang nak jual RM 50.00 bro.. cepat..cepat, kalau dengan aku masih lagi RM 30.00, sebelum aku sign, kalau aku dah sign, naik jadi RM 40.00, cepat.. cepat..

Tanpa Nama berkata...

PA berhak menyuarakan pendapat.Pekerja Swasta - jangan campur tangan. Ahli Politik - cari pentas lain untuk cari perhatian.Kami PA educated & well exposed, obedient kerana nak cari rezeki lebih2 lagi dikawal oleh Perintah Am and all those heavenly pekelilings. Yang pasti rakan2 ku yg mendampingi bos akan dapat 95%.aku pasti dapat pergerakan gaji biasa.selepas beberapa jenis saraan yang dilaksanakan, aku tetap pergerakan biasa & kawan2 aku tu melintang, menegak & dapat APC.The boss sees The Actors in action.The Boss sees the problematic individual.But the boss never see the majority who are the obedient & hardworking but silent in low profile....

Tanpa Nama berkata...

rata rata kumpulan pelaksana nak gaji setimpal dengan JUSA.

pelik.. tp tu la realiti yang aku baca kat sini.

eeeeee........tensionnya berkata...

terbakar kampung nampak asap,terbakar hati siapa yang tahu....

KENAPA CUTI DEEPAVALI HANYA 1 HARI UNTUK MASYARAT INDIA.

kepada siapa saya mahu tanya?Dato Ceupacs nanti masa jumpa PM tolong cerita ini hal.

Selama ini perjuangan kami umpama kambing menanduk bukit,bukit tak runtuh,tanduk yang patah.

----------------------------------

orang dok sibuk sembang bab gaji, ada plak hayun dok minta cuti tambahan...

sudah la....hentikan semua ini. berkata...

Mas Yus berkata

Saya rasa sesiapa yang ada kelapangan dan boleh hadir taklimat Ceupacs sila hadir.

Bukan saya nak menghasut,tapi melihatkan kepada komen komen yang ada disini,jarang ada komen yang mempunyai info yang betul betul pasti kenapa mereka tak puas hati dengan SBPA.Emosi sehingga mencarut ,memaki hamun sehingga ada yang mengeluaran perkara tentang perkauman dan merendahkan profesion lain.

Bagi komen yang menyokong SBPA,dapat dilihat alasan dan kerasionalan kenapa kita perlu memilih SBPA.

Bagi yang tak puas hati dengan SBPA,saya lihat Tiada hujah yang jelas tentang sebab mereka tak puas hati,semua angkara emosi menguasai diri,tiada menyampaikan hujah yang membina yang boleh dijadikan input untuk buat keputusan.

Oleh itu,saya menyeru,dari kita terus memaki hamun,meroyan dan meraban,baik datang dengar sendiri penjelasan Ceupacs esok.

Kita bincang,buat satu usul,kita wakilkan pada Ceupacs untuk sampaikan pada PM pada Isnin nanti.

Jusa C, Senior dan Junior berkata...

Setelah membaca apa yang ditulis oleh aku Jusa C (komen no 514) dan Aku Pakar junior 54 (komen no 520) diatas, apa yang boleh kita buat kesimpulan adalah
 
1. Seniority mengambarkan kebolehan, kemahiran dan pengentahuan tak diambil kira dalam perubahan ke SBPA bagi kumpulan 54 dan kebawah.

2. Setengah kumpulan senior mempunyai kelayakan maksimum dari segi akademik, pengalaman, kemahiran dan seniority. cuma nasib tak menyebelahi mereka untuk naik lebih tinggi spt ke JUSA C kerana faktor post tak cukup atau sebagainya. lihat perbandingan antara junior 54 dan senior 54 seperti yg dikatakan oleh doktor junior 54 diatas. Nasib memainkan peranan penting. ( jadi tak payah nak komen sambung belajar lagi kalau nak naik pangkat atau gaji lebih besar). 

3. kerja rajin2 atau dedicated atau workoholic juga tak diambil kira untuk pergerakan gaji dari SSM ke SBPA.  kini nasib kita adalah ditangan pihak PTD di JPA.   

4. Kumpulan yg mendapat manaffaat BESAR dlm perubahan ke sistem SBPA adalah kumpulan JUSA C keatas dan kumpulan junior sesuatu kumpulan seperti doktor junior 54 diatas. 

5. Kumpulan senior 54 dan kumpulan kumpulan bawahan lain adalah kumpulan bernasib malang kerana kenaikan gaji yg kecil RM60-RM250 sahaja.

6. Untuk pindah dari SSM ke SBPA, Kumpulan JUSA C dan keatas, kenaikan gaji perlu mengambil kira seniority (T5 bergerak ke T5 dan T1 ke T1) supaya sesama kumpulan JUSA tak bergaduh gaduh, kalau tidak skim SBPA tak akan berjaya kerana bangkangan dari senior JUSA JUSA dlm setiap kumpulan. Bagi kumpulan bawahan, jaga taraf senior tak diambil peduli. 
 
7. Kita risau sekiranya prosedur2 yg komplex spt pembedahan yg komplek yg sepatutnya oleh experienced doktor akan dilakukan oleh doktor junior yg kononnya dah setara dgn senior mereka dlm SBPA. kita jika senior senior menjadi tak bersemangat untuk bertugas secara berdedikasi kerana ketidakadilan dalam perubahan gaji ke sistem SBPA

8. Siapa yg sebenarnya merangka sistem SBPA dan cara pergerakan gaji?
Mungkin pihak PTD atasan di JPA bersama pihak PTD junior 54 yang mahu mendapat manafaat besar dan tak sabar sabar untuk setanding senior mereka dalam gaji, taraf dan potensi naik JUSA  

Tanpa Nama berkata...

SAYA CUMA NK BERTANYA TENTANG JADUAL GAJI SEBARIS.....YG SAYA FAHAM PEMINDAHAN GAJI KE TANGGA TERTINGGI DAN TERHAMPIR TIDAK KURANG DARI KENAIKAN GAJI ASAL. MAKSUDNYE GAJI AKAN NAIK KE TANGGA GAJI TERTINGGI DAN TERHAMPIR TAPI BEZA GAJI MESTI LEBIH DR KENAIKAN GAJI...TETAPI CONTOH DLM PEKELILING JPA TU LAIN PULAK....KENAIKAN TU TK MENGIRA BEZA SAMADA LEBIH ATAU KURANG DARI PERGERAKAN GAJI ASAL. JADI BILER CMNI GAJI SAYA NNTI AKAN SAMA DGN JUNIOR 3 TAUN LEBIH MUDA....

Tanpa Nama berkata...

macammana ni.. pejabat kami beri masa sampai 23/12/2011 sahaja untuk sain... cilako!!

Tanpa Nama berkata...

Sebelum hadir pastikan anda menjadi ahli mana2 kesatuan yang bergabung bawah ceupacs. Kalau bukan ahli itu dikira salah.

Tanpa Nama berkata...

Bagi Gred J yang naik gred..jangan seronok lebih sangat....SPBA akan memudahkan lagi korang diperangkap dengan aktiviti korang yang selama ni dipertanggungjawabkan kat orang lain...sekrang kuasa ada pada tangan korang...mudah la korang masuk dalam..tu la lebih sangat....skang dapat gula berapi..tunggu dibakar je la...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Salam...

Ini adalah cedukan pandangan yang diambil oleh rakan2 PA;

1) kami mahukan keadilan dan ketelusan...sbpa kami tidak tolak..tetapi kami membantah pemindahan gaji ke sbpa...senior dan jenuor adalah tangga hampir sama....

kami tidak marah dan tidak kisah pegawai gaji lebih tinggi dari pelaksana..itu kami terima..tetapi kedudukan gaji org baru kerja dengan org lama kenapa turun ditangga yang hampir sama dalam sbpa....

jusa gaji besar takpa...pegawai gaji besar takpa..sebab dorang dah belajar tinggi-tinggi..kami pun ada degree tak lama boleh naik pegawai jugak...

tapi yang tak betul dalam sbpa adalah pengiraan kedudukan gaji dalam sbpa...please tolong kaji benda ni secara terperinci..

hidup ceupacs..300 X
…………………………………………………………………………..
2) Guru 44 senior berkata...
Kami kumpulan DG44 menyokong tindakan CUEPACS.Ternyata sistem gaji sebaris nyata indah khabar dari rupa kerana ternyata tidak adil kepada penjawat awam. Dalam gred yang sama pun ada yang dapat lebih ada yang dapat kurang. Keadilan patut diberikan kepada semua penjawat awam
……………………………………………………………..
3. Dari sistem gaji kabinet, SSB hingga SSM gaji permulaan dan gaji maksimum gred tehnikal adalah lebih tinggi dari gred yg setaraf, kenapa SBPA meletakkan taraf yg lbh rendah kepada gred teknikal.

4. Ummi Bestari berkata...
mohon bawa usul ini untuk gred 41:

formula berikut boleh dipertimbangkan:

1. Jika total kenaikan + pergerakan gaji 2012 kurang daripada RM 500, maka tambah satu tangga gaji lagi pada skim baru.

Ini adalah cadangan penyelesaian kepada masalah pelarasan gaji yang berbeza terlalu jauh malah ada yang ketinggalan, junior sama dengan senior dan sebagainya

Saya melihat ada kebenaran.
Walaupun senior naik gaji awal berbanding junior (perbezaan bulan); namun jumlah penerimaan setahun bagi senior masih rendah jika dibanding dengan junior.

Syor: Semak semula supaya semua kakitangan awam berada dalam prestasi yang bermotivasi seiring dengan hasrat kerajaan menjadikan agensi kerajaan terus aktif dan muda seiring dengan swasta.

Akhir kata, Good Luck semua kakitangan awam...dan kerajaan. Anda adalah pemandu Malaysia Baru.

Jumaat, Disember 16, 2011 9:43:00 PM
...................................

PEMANDU JANGAN SEBUT SENSITIF
DAH JUMUD 1/1/2012
TAK SAIN KENA PANCUNG
SAIN KENA GANTUNG

Tanpa Nama berkata...

...copy paste dari FB (Abu Bakar Haji Abdullah, KPPA)

Kump. Premier/Tertinggi - Kenaikan Gaji 100%
Kump. Pelaksana - Kenaikan Gaji 10%

Kump. Premier/Tertinggi - tol, minyak & bil boleh claim
Kump. Pelaksana - kena bayar tol, minyak & bil

Kump. Premier/Tertinggi - kereta disediakan, parking free
Kump. Pelaksana - kereta beli sendiri, parking bayar hari2

Kump. Premier/Tertinggi - 5 tahun skali leh claim rm82k cash ganti tiket flight
Kump. Pelaksana - nak beli tiket airasia pun semput

Kump. Premier/Tertinggi - bonus separuh gaji. gaji berpuluh ribu syok la
Kump. Pelaksana - bonus minima rm500

Kump. Premier/Tertinggi - ade driver bw ke mana2
Kump. Pelaksana - disuruh naik bas sbb kurangkan jln sesak

Kump. Premier/Tertinggi - ade elaun keraian (tapi masuk poket)
Kump. Pelaksana - x de lain keraian (tapi keluar duit poket utk rai)

Kump. Premier/Tertinggi - arah keje sana sini
Kump. Pelaksana - buat keje sana sini

Kump. Premier/Tertinggi - mcm2 elaun yg x spatutnye bribu2 ringgit
Kump. Pelaksana - elaun ciput tp bila minta naik skit dah bising

Kump. Premier/Tertinggi - minoriti
Kump. Pelaksana - majoriti (UNDI ADALAH RAHSIA)

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Bagi Gred J yang naik gred..jangan seronok lebih sangat....SPBA akan memudahkan lagi korang diperangkap dengan aktiviti korang yang selama ni dipertanggungjawabkan kat orang lain...sekrang kuasa ada pada tangan korang...mudah la korang masuk dalam..tu la lebih sangat....skang dapat gula berapi..tunggu dibakar je la...

===================================

wei baghal..bodoh...aku gred J yg akan dinaiktaraf...apa hal kau dengki sgt..dah mmg kami ada sijil poli...blaja 2 tahun lepas SPM...kau tu dengki sbb jadi kerani N17 ja..tu la..dulu org suruh sambung blaja x mau...dok beromen dgn couple kau ja..skrg mula gila babi meroyan x tentu pasal..

Tanpa Nama berkata...

tak semua yang berpelajaran tinggi bijak..tak semua yang tidak berpelajaran tinggi tak bijak.....itu semua sudah tertulis.apapun, kalau kita nak pengurusan awam kita antara terbaik di dunia kaji2lah cara penambahbaikan yang bersesuaian. esok lusa kalau negara mundur boleh mengatasi kita baru kita mula tersentak.pihak yg berkenaan ambil maklum.

Tanpa Nama berkata...

PTD? bukan takat cable PC xtau nk pasang... MS EXCEL pun x katam lg..
bkn nk bongkak tp itu la kenyataan..
pastu report smua pass kt anak buah.. Gred17 ni yg kena buat report yg spatutnya PTD buat..

JGN IGT GOLONGAN PELAKSANA BERKELULUSAN PMR / SPM SEMATA-MATA

Tanpa Nama berkata...

golongan pelaksana juga rmai yg berdiploma dan berijazah cma rezki x mnyebelahi kami dan terima jer as golongn pelaksana tp fikirla pada kmpuln pelaksana yg dh lama berkhidmat utk krjaan nie..mngapa gaji mereka lebih sedikit dr mereka yg bru dlm pkhidmatan awm..kami dh selidik..mngkin kerana msa x ckup utk selidik sbnr2nya sbpa ini dr segi kenaikan gaji..

golongn bwhn minta ptimbangan berkata...

kite bkn bntah..kite minta dikaji smula..kjaan sndiri tau..once gji kakitngn awm naik brg jgk akn naik..wlhal kenaikn yg diketahui x dpt nk mnmpung pbelnjaan keluarga..kami ade keluarga yg memerlukn wang utk beli lampin n susu anak..brg satu mlysia juga tidak semurah yg dijagka..so mohon PM kaji smula sbpa..

Tanpa Nama berkata...

Saya ingin bertanya kenapa dalam skim C gaji permulaan untuk gred
C4-1 adalah sama dengan skim N4-1?Sedangkan skim C kerja menggunakan bahan kimia dan kami berjalan tidak duduk setempat di kerusi.Malah di pejabat saya oleh kerana pangarah nak bercuti, beliau minta kami sign SBPA secepat mungkin pada hari ISNIN ini.Kalau tak SIGN kira tolak SBPA.Sedangkan kerajaan bagi masa sampai 30.12.11

Tanpa Nama berkata...

jangan sign

Tanpa Nama berkata...

saya dah sign SBPA..

bagi saya cuepacs buat keputusan terlalu lambat..

sepatutnya cuepacs lebih prihatin dengan ambil maklum mengenai SBPA sebelum borang opsyen SBPA diedarkan iaitu semasa JPA mula memberikan taklimat..

sekarang cuepacs cakap jangan sign padahal kebanyakan jabatan meminta agar borang diserahkan secepat mungkin untuk diproses oleh pihak jabatan sebelum kenaikan gaji diberikan tahun hadapan..

PTD PSM KDN berkata...

maner ader orang...
gua duk tunggu dpan dewan ni....
cilakak tol....
pembohongan....

Tanpa Nama berkata...

apa cerita ttg perhimpunan ptg tadi?? senyap ja ka?? xda sapa nak komen kat sini ka?? aku xpi, sbb jauh..duduk perlis..

Tanpa Nama berkata...

apa cerita ttg perhimpunan ptg tadi?? senyap ja ka?? xda sapa nak komen kat sini ka?? aku xpi, sbb jauh..duduk perlis..

Tanpa Nama berkata...

apa cerita ttg perhimpunan ptg tadi?? senyap ja ka?? xda sapa nak komen kat sini ka?? aku xpi, sbb jauh..duduk perlis..

Tanpa Nama berkata...

Rujuk sini http://www.themalaysianinsider.com/bahasa

MINAH berkata...

1.dulu masa zaman pak lah!puak pro dg 41 keatas dapat kenaikan 10% berbanding 15% dan 25% puak pekerja sokongan!ada cuepecs kisah!buat perhimpunan!
2.cuepacs ni dok perjuangankan puak kakitangan sokongan je!
3.yang dok pertikaikan gaji jusa tu!hangpa ingat senang kah nak dapat JUSA!
4.berapa elaun presiden cuepacs!dapat title datuk lagi!ada orang kisah!
5.yang dok rasa tak puas hari!sila berhenti!ramai lagi yang tak ada kerja ingin masuk dalam perkhidmatan awam ni!hangpa tenguk kerja macam guru,jururawat,polis,askar dll!berebut anak muda minta tiap-tiap tahun!malah tahun lepas dalam pemilihan konstabel polis!ada yang berijazah!master minta jawatan konstabel polis je!
6.kalau tak reti besyukur berhenti je lah atau kekal pasa sistem yang lama!

ABIS YG DOK BANDING GRED 32/36 TU DGN GRED 41 APE CITE? INGAT SENANG KE NK NAIK GRED DR 27 NI? 32 TU MAYBE SENANG TP 36? KO GRED 32 SAMBUNG BELAJAR DPT GRED 41.. MANA MANA PN KALO GRED 32 DPT 41 DULU BKN 44 TERUS.. KO PATUT PERJUANGKAN YG MANA GRED 32 SAMBUNG BELAJAR CAM CIKGU TU TERUS KE GRED 44 BKN NK BANDINGKN BRP % 2007 DULU..
MEH AKU WAT KIRA KIRA BRP GAJI DORANG DPT 2007 DULU.. TKYAH BANDING GRED NAIK PANGKAT..

AKU AMIK GRED LANTIKAN SKIM N P1T1, GRED LEN PN LEBIH KURANG JE
(GAJI SSM 2007 - GAJI SSM SBLM 2007)

GRED N1 35% KGT 40.84
649.15 - 480.85 = 168.30

GRED N11 35% KGT 40.84
709.59 - 525.62 = 183.99

GRED N17 25% KGT 49.91
820.38 -656.30 = 164.08

GRED N27 25% KGT 66.55
1204.55 - 963.64 = 240.91

GRED N41 15% KGT 90.47
1690.26 - 1469.81 = 220.45

KO NMPK TK GAJI KO LEBIH TINGGI DR GRED BAWAHAN?
TU PN NASIB BAIK KO TK DILETAKAN GAJI P1T1 BILA KO DPT GRED 41 DR GRED 32 KN?

Tanpa Nama berkata...

saya sangat bersetuju dan menyokong cadangan CUEPACS tu, nampak ada ketidak adilannya kakitangan atasan dgn kakitangan bawahan, yang kaya tambah kaya ta lama lagi barang makan akan naik

Tanpa Nama berkata...

Salam....

Apa yang nak di gambarkan dalam ulasan ini adalah sikap kaki& tangan orang atasan yang tak beretika....

Cakap jangan sebarang cakap kalau pihak pelaksana yang di bawah ni x bagus,korang lagi mampus...Kalau xder tentera yang ramai dan bagus seperti kumpulan perlaksana dah lama jeneral ( kumpulan atasan ) mati dulu...Ini yang nak kena golongan perlaksana gaji rendah korang perah otak keluar idea x bernas dapat gaji besar,pastu complaint org bawah...

Piraaaaaaaaaah!!!!!! Mampus lagi baik....

Tanpa Nama berkata...

JANGAN CAKAP TENTANG ADIL LA...TAHUN 2007 GRED 41 SIAPA AMBIL PEDULI.ADIL KE .BUKAN MASALAH BARU KERJA, 15 TAHUN DI PPLD TAK DIAMBIL KIRA LANGSUNG. GAJI JAUH LEBIH KECIL BERBANDING JUNIOR DI 32. KALAU NAK BANDING YG SAMA MULA KER BEZA SAMPAI 1K....SIAPA PEDULI..ADA CUPEK PERJUANGKn HAK KAMI...HAMPES BETUL...SAKIT HATI KERJA BAGAI NAK RAK.. GAJI CIPUT...

Bersyukurlah cikgu sambung degree leh tukar lantik ke gred 41 dan menikmati gaji dan elaun gred 41. skim lain x berpeluang pun walau dah ada degree dan master..sesungguhnya program pengijazahan guru sekolah rendah merupakan satu kesilapan dari mula lagi.. dahlah menyebabkan implikasi kewangan yang besar, xda kesan ke atas produktiviti pun...pembaziran

Tanpa Nama berkata...

pak omar buat parti buruh..nnti ramai ngundi pak omar.>>>>

Tanpa Nama berkata...

pak omar mnta balik la pencen umur 56...rata2 rakyat malaysia xda umur yg panjang.....kita bukan gna jantung mekanikal....jgn la buat kitaorg ni mcm lembu....

Tanpa Nama berkata...

...copy paste dari FB (Abu Bakar Haji Abdullah, KPPA)

Kump. Premier/Tertinggi - Kenaikan Gaji 100%
Kump. Pelaksana - Kenaikan Gaji 10%

Kump. Premier/Tertinggi - tol, minyak & bil boleh claim
Kump. Pelaksana - kena bayar tol, minyak & bil

Kump. Premier/Tertinggi - kereta disediakan, parking free
Kump. Pelaksana - kereta beli sendiri, parking bayar hari2

Kump. Premier/Tertinggi - 5 tahun skali leh claim rm82k cash ganti tiket flight
Kump. Pelaksana - nak beli tiket airasia pun semput

Kump. Premier/Tertinggi - bonus separuh gaji. gaji berpuluh ribu syok la
Kump. Pelaksana - bonus minima rm500

Kump. Premier/Tertinggi - ade driver bw ke mana2
Kump. Pelaksana - disuruh naik bas sbb kurangkan jln sesak

Kump. Premier/Tertinggi - ade elaun keraian (tapi masuk poket)
Kump. Pelaksana - x de lain keraian (tapi keluar duit poket utk rai)

Kump. Premier/Tertinggi - arah keje sana sini
Kump. Pelaksana - buat keje sana sini

Kump. Premier/Tertinggi - mcm2 elaun yg x spatutnye bribu2 ringgit
Kump. Pelaksana - elaun ciput tp bila minta naik skit dah bising

Kump. Premier/Tertinggi - minoriti
Kump. Pelaksana - majoriti (UNDI ADALAH RAHSIA)

Tanpa Nama berkata...

...copy paste dari FB (Abu Bakar Haji Abdullah, KPPA)

Kump. Premier/Tertinggi - Kenaikan Gaji 100%
Kump. Pelaksana - Kenaikan Gaji 10%

Kump. Premier/Tertinggi - tol, minyak & bil boleh claim
Kump. Pelaksana - kena bayar tol, minyak & bil

Kump. Premier/Tertinggi - kereta disediakan, parking free
Kump. Pelaksana - kereta beli sendiri, parking bayar hari2

Kump. Premier/Tertinggi - 5 tahun skali leh claim rm82k cash ganti tiket flight
Kump. Pelaksana - nak beli tiket airasia pun semput

Kump. Premier/Tertinggi - bonus separuh gaji. gaji berpuluh ribu syok la
Kump. Pelaksana - bonus minima rm500

Kump. Premier/Tertinggi - ade driver bw ke mana2
Kump. Pelaksana - disuruh naik bas sbb kurangkan jln sesak

Kump. Premier/Tertinggi - ade elaun keraian (tapi masuk poket)
Kump. Pelaksana - x de lain keraian (tapi keluar duit poket utk rai)

Kump. Premier/Tertinggi - arah keje sana sini
Kump. Pelaksana - buat keje sana sini

Kump. Premier/Tertinggi - mcm2 elaun yg x spatutnye bribu2 ringgit
Kump. Pelaksana - elaun ciput tp bila minta naik skit dah bising

Kump. Premier/Tertinggi - minoriti
Kump. Pelaksana - majoriti (UNDI ADALAH RAHSIA)

Tanpa Nama berkata...

...copy paste dari FB (Abu Bakar Haji Abdullah, KPPA)

Kump. Premier/Tertinggi - Kenaikan Gaji 100%
Kump. Pelaksana - Kenaikan Gaji 10%

Kump. Premier/Tertinggi - tol, minyak & bil boleh claim
Kump. Pelaksana - kena bayar tol, minyak & bil

Kump. Premier/Tertinggi - kereta disediakan, parking free
Kump. Pelaksana - kereta beli sendiri, parking bayar hari2

Kump. Premier/Tertinggi - 5 tahun skali leh claim rm82k cash ganti tiket flight
Kump. Pelaksana - nak beli tiket airasia pun semput

Kump. Premier/Tertinggi - bonus separuh gaji. gaji berpuluh ribu syok la
Kump. Pelaksana - bonus minima rm500

Kump. Premier/Tertinggi - ade driver bw ke mana2
Kump. Pelaksana - disuruh naik bas sbb kurangkan jln sesak

Kump. Premier/Tertinggi - ade elaun keraian (tapi masuk poket)
Kump. Pelaksana - x de lain keraian (tapi keluar duit poket utk rai)

Kump. Premier/Tertinggi - arah keje sana sini
Kump. Pelaksana - buat keje sana sini

Kump. Premier/Tertinggi - mcm2 elaun yg x spatutnye bribu2 ringgit
Kump. Pelaksana - elaun ciput tp bila minta naik skit dah bising

Kump. Premier/Tertinggi - minoriti
Kump. Pelaksana - majoriti (UNDI ADALAH RAHSIA)

Tanpa Nama berkata...

kami mahu pencen 56...

Tanpa Nama berkata...

kami mahu pencen 56...

Tanpa Nama berkata...

kami mahu pencen 56...

Tanpa Nama berkata...

kami mahu pencen 56...

image_of_purity berkata...

Tanpa Nama berkata...
Bagi Gred J yang naik gred..jangan seronok lebih sangat....SPBA akan memudahkan lagi korang diperangkap dengan aktiviti korang yang selama ni dipertanggungjawabkan kat orang lain...sekrang kuasa ada pada tangan korang...mudah la korang masuk dalam..tu la lebih sangat....skang dapat gula berapi..tunggu dibakar je la...

===================================

wei baghal..bodoh...aku gred J yg akan dinaiktaraf...apa hal kau dengki sgt..dah mmg kami ada sijil poli...blaja 2 tahun lepas SPM...kau tu dengki sbb jadi kerani N17 ja..tu la..dulu org suruh sambung blaja x mau...dok beromen dgn couple kau ja..skrg mula gila babi meroyan x tentu pasal..
===================================
saya juga j17 dpt sjl tp saya ambil integrasi diploma,masih juga keja jd j 17 3 tahun dah...apa mahu gaduh2...setiap kejayaan memerlukan usaha..

Tanpa Nama berkata...

saya ingin bertanya kenapa gaji dari ssm yang dipindah ke sbpa lebih menuguntungkan penjawat baru dan yang berada di gred p1 sedangkan yang berada di gred p2 hanya menerima sedikit sahaja perubahan gaji...??

Tanpa Nama berkata...

saya ingin bertanya kenapa gaji dari ssm yang dipindah ke sbpa lebih menuguntungkan penjawat baru dan yang berada di gred p1 sedangkan yang berada di gred p2 hanya menerima sedikit sahaja perubahan gaji...??

Tanpa Nama berkata...

bukan cerita malas..kalo nak tahu golongan pegawai lah yang selalu harapkan golongan pelaksana....bayangkan di sekolah ada 60 guru golongan pelaksana hanya 9 orang...boleh dikatakan hampir semua guru akan mintak tolong setiap hari dari golongan pelaksana...sampaikan tak menang tangan.gaji beribu-ribu di suruh macam-macam....cuti sekolah dalam kalender ada lebih kurang 2bulan lebih dalam setahun tapi si pegawai2 yang tak datang sekolah dapat gak gaji...yang golongan pelaksana tetap kena datang hari2...adil ker tu???

Tanpa Nama berkata...

sbpa lebih untungkan pejawat baru dan yang berada di gred gaji P1....!!!!ini tidak adil bagi kami yang lulus ptk dan berada di gred gaji P2!!!!

Tanpa Nama berkata...

cuepacs tolong jawab nasib kami yang berada di p2

Tanpa Nama berkata...

Binawe punya menatang tu.. suka2 fuck pkeja kerajaan.. woi bodo bin bagang.. klu xde kami ni, hang tu dah tentu hidup cam org utan.. hg sekolah dulu sapa bg? hang boleh tido nyenyak mlm2 sapa dok jg keamanan? hang sakit, atau mak bapak hang n ank bini hang sakit, sapa dok rawat? hang ni memg manusia xkenag budi.. kalu xde kami ni hang pun idup x aman, keluarga hang silap2 kena potong 19, yg pompuan kn rogol.. silap2 hang beranak pun jd ank haram.. pikir la sendiri bodoooo

Tanpa Nama berkata...

kalau fkir ketidakadilan yang berlaku dalam sbpa...fk bagus lagi system ssm..tangga gaji ikut senioriti dan exam ptk...punya la berhempas pulas lulus ptk...tup..tup...dalam sbpa sama tangga gaji..yang sakit hati lagi org yang junior dari kita sama tangga gaji ,yang gilanya pulak..kenaikan gaji junior lebih besar dari senior...apa nak jadi dengan kerajaan yang memerintah?? jom pru 13...

Tanpa Nama berkata...

a"kum semua...ramai org melayu sbgai penjawat awam..jgn la kita caci cela dalam hal sbpa...mari bersatu x kira yang untung atau yg rasa teraniaya..org cina bersatu menuntut hak mereka walau berbeza pegangan politik..jgn kita jdi bahan ketawa kaum lain krn sbpa...akhirnya kita juga yang rugi..skrg byk keistemewaan org2 melayu sedang diratah n dirobek oleh kaum2 lain...sedarlah bangsaku..

Warga FT berkata...

Cadangan JPA tukarkan nama skim kalau Juruteknik F4-1 (SPM) Penolong Juruteknik , Juruteknik F3-1 Politeknik (STPM). ini lah baru beza dan adil pada semua pihak FT. Yang ada kelulusan Politeknik mestilah di tangga gaji yang berlainan kerana pembelajaran selepas SPM.

Tanpa Nama berkata...

jpa kena kaji semula isu gaji junior dan senior sama? kaji juga kenapa kenaikan gaji junior lebih besar dari senior???? pak osman kena bela semua kktngan awam,,,moga jasa pk osman allah jua yang membalasnya...amin...hidup pak osman!!!!

Tanpa Nama berkata...

nampaknya semua kakintangan awam yang mengharapka pelarasan gaji semula dalam sbpa akan berputih mata krn khabar angin terbaru x kan ada semakan pelarasan gaji..jika benar,nampaknya tsunami pru 13 lagi besar akan berlaku....

Tanpa Nama berkata...

kalau majlis akademik yg terdiri drpd pensyarah2 u nak krjaan semak pelarasan gji sbpa mrk krn keniakan rndah n hilang kkanan,dakwa mrk penting lahirkan modal insan,apa pula nasib kami ( guru2 )yang nasibnya hampir sama,,,!!pak osman jgn pilih kasih hnya brjuang utk 1 pihak shj...nutp mwkili guru diam..dah kna mkan suap ke??

Tanpa Nama berkata...

orang bawah yang beriya minta org ats yang dapat banyak

Tanpa Nama berkata...

harap2 skim gaji baru yg dsemak mguntungkan semua slaras dgn arahan pm pada 2 hri lepas...

Tanpa Nama berkata...

SBPA BATAL...HABUANYA KENAIKKAN GAJI ADIL UTK SEMUA...PM PECAT JE KETUA PENGARAH JPA SBAGAI GANTI KECUAIAN ATAS SBPA...BARULAH PM ANAK JANTAN....KESALAHAN PADA PENGARAH JPA YG MAKAN GAJI BUTA,X PROFESIONAL DAN KRONIS SERTA X CEKAP....KALAU X PECAT ,TRANFORMASI PM GAGAL UTK PRKHIDMATAN AWAM...KALU PENGARAH JPA KENA PECAT...1 UNDI PRU 13 UTK PM.....

«Lebih lama ‹Lebih lama   401 – 571 daripada 571   Terbaru› Baru»