SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

22 Mac 2012

MANGSA TUKAR TANPA BINCANG

Utusan Malaysia
22/3/2012


SAYA penjawat awam yang menjadi mangsa pertukaran secara pentadbiran. Saya tidak layak elaun tanggung kerja, sasaran kerja tahunan yang tinggi serta bebanan kerja yang tinggi kerana tidak mengambil kira pertukaran secara pentadbiran. Persoalan yang hendak ditimbulkan ialah:

Mengapa tidak ada perbincangan sebelum pertukaran itu dilakukan?

Mengapa pihak atasan hanya mengambil jalan mudah melakukan pertukaran secara pentadbiran tanpa mengambil kira kesan terhadap organisasi itu sendiri?

Adakah pihak atasan tidak sedar pertukaran secara pentadbiran mendatangkan ketidakadilan dan tidak mewujudkan situasi menang-menang kepada pekerja.

Saya berharap CUEPACS dan JPA memandang serius permasalahan ini. Saya juga berharap permasalahan yang saya hadapi ini akan menjadi rujukan atau panduan jika ingin melakukan sebarang pertukaran bindang pentadbiran pada masa akan datang.

128 ulasan:

East berkata...

kena tukar unit kah or kena tukar tempat dudk...

zahar UPM berkata...

tukar apekah ini?
cite x abis..
aku tatau pun ape yang mamat ni cube sampaikan?
kene tukar ptj ke?
atau N1 buat keje N17?N17 buat keje N27?
kalu gred rendah buat keje gred tinggi,...kat UPM ni bersepah2 berlempah ruah...R1 buat keje N17..
N1 jadi N27...kalau cover orang cuti bersalin je xpe la...ni trus jadi kerja hakiki...siap fail meja pun N1 pakai fail meja N27( s/u)
nak tuntut elaun tanggung kerja x layak...
so layankan je la..
at least bole buktikan kat dorg gred2 bawah ni bukan la x pandai sgt setakat nak buat kerja 17 ngan 27 atau keatas kalu diberi peluang...

sekian tengkiu

Tanpa Nama berkata...

kena tukar unit kah or kena tukar tempat dudk...

Khamis, Mac 22, 2012 8:06:00 AM
Tanpa Nama zahar UPM berkata...

tukar apekah ini?
cite x abis..
aku tatau pun ape yang mamat ni cube sampaikan?
kene tukar ptj ke?
atau N1 buat keje N17?N17 buat keje N27?
kalu gred rendah buat keje gred tinggi,...kat UPM ni bersepah2 berlempah ruah...R1 buat keje N17..
N1 jadi N27...kalau cover orang cuti bersalin je xpe la...ni trus jadi kerja hakiki...siap fail meja pun N1 pakai fail meja N27( s/u)
nak tuntut elaun tanggung kerja x layak...
so layankan je la..
at least bole buktikan kat dorg gred2 bawah ni bukan la x pandai sgt setakat nak buat kerja 17 ngan 27 atau keatas kalu diberi peluang...

sekian tengkiu

Khamis, Mac 22, 2012 8:18:00 AM
__________________________________
Di jabatan berkanun kerajaan perkara seperti di atas adalah lumrah, tetapi kami PA dijabatan berkenaan tak pernah dapat pembelaan oleh mana-mana pihak kerana sekiranya kami mengadu kepada mana-mana pihak kami akan dijadikan kambing hitam di jabatan berkenaan, oleh dengan mohon Cuepacs dapat membuat bancian, adalah tidak adil sekira kami menjalankan tugas yang bukan tugas hakiki kami kerana kami menanggung kerja dengan tanpa diberi elaun tanggungan ini bermakna menyalahguna kuasa ketua sesuatu jabatan..tolong JPA siasat kes seumpama ini.
PA Teraniaya

Tanpa Nama berkata...

Assalammualaikum cuepacs. Tolong ambil perhatian dari segi permarkahan hkt. Sesetengah pegawai penilai tidak begitu profesional menilai pegawai bawahannya. Sikap pegawai yang beremosi. Aku sukau kau markah kau tinggi. Aku x suka siaplah kau. Sepatutnya setiap jabatan kerajaan diwujudkan jabatan siasatan untuk mengadili pegawai atasan yang sebegini. Jangan jadikan budaya krja membodek. Kerjalah dgn ikhlas. Selesaikan kerja hakiki anda dahulu. Sekian

Tanpa Nama berkata...

Kira ok la tu, aku yg dok mintak nak tukat tempat kerja sampai la ni tak boleh-boleh kira lagi haru.

Tanpa Nama berkata...

Mau bincang apa lagi ... bayar dulu gaji !!!
takkan tak buat lagi .. spt kata PM.
Mudah jer :
1. tambah 13% di gaji PA sekarang.
2. KGT 80-320 bagi gred berkenaan.
3. selaraskan gaji setiap PA mengikut pola yg bermula dpd Tahun 1 (T1) hingga ke T seterusnya (ikut Gred).
4. Semua Gaji Baru bermula pd 31.12.2011.
5. Anjak Gaji lagi ke tahun 2012 pd 01.01.2012 dengan beri satu pergerakan.
6. Kepada yang berjaya lulus Aras 4, PTK, seperti biasa ke gaji P2.
7. Mudah jer kenapa mau menyusahkan PA ????

SECRET GUSTAVO IVONOVICS berkata...

minta kerja PT/po N17, tp merangkap FT17, merangkap S/U pejabat, merangkap pegawai khidmat pelanggan, segala yang merangkap lagilah. layan je.

saya yang diarah menurut perintah berkata...

lumrah kerja makan gaji macam tu la. tgk balik senarai tugas yang terakhir tu....

Tanpa Nama berkata...

Assalammualaikum cuepacs. Tolong ambil perhatian dari segi permarkahan hkt. Sesetengah pegawai penilai tidak begitu profesional menilai pegawai bawahannya. Sikap pegawai yang beremosi. Aku sukau kau markah kau tinggi. Aku x suka siaplah kau. Sepatutnya setiap jabatan kerajaan diwujudkan jabatan siasatan untuk mengadili pegawai atasan yang sebegini. Jangan jadikan budaya krja membodek. Kerjalah dgn ikhlas. Selesaikan kerja hakiki anda dahulu. Sekian

___________________________________

setuju sgt, patut golongan atasan pun dinilai oleh pegawai bawahan dan golongan bawahan dinilai oleh pegawai atasan. sama2 nilai. adil... sy pernah dapat markah yang teruk kerana bos sy mudah dibodek... maklumlah bos perempuan. sampai harini sy tak maafkan dia....

Tanpa Nama berkata...

MANGSA TUKAR TANPA BINCANG
=================================

apa gred ni ..jelaskan sikit???

M47

TUKANG K2 R11 berkata...

sepatutnya diwujudkan jawatankuasa khas untuk penilaian prestasi.

tengok bagaimana GLC buat penilaian terhadap kakitangan.

dalam contoh lain, tengok contoh universiti awam dengan universiti swasta. kebanyakan universiti awam, kertas peperiksaan ditanda oleh pensyarah sendiri. dengan itu budaya rasuah pensyarah, bodek pensyarah malah bagi habuan seks pada pensyarah memang biasa berlaku, semata mata untuk dapat A dalam peperiksaan.

sedangkan beberapa universiti swasta/terbuka, konsep penilaian dibuat oleh suatu jawatankuasa pemeriksa dimana pelajar langsung taktau siapa yang menanda dan cawangan negeri mana yang menanda. oleh itu markah yang diperolehi adalah tulen.

berbalik kepada perkhidmatan awam, konsep penilaian perlu berubah. itupun sekiranya pihak atasan benar-benar ikhlas dalam memperjuangkan "transformasi". sekiranya benda mudah macamni tak boleh nak buat, tak payah sembang la pasal transformasi. ianya hanya kekal menjadi sekadar retorik semata mata.

Tanpa Nama berkata...

lawaklah anon 843. tu kes pekerja swasta. lain kali baca betul2. jangan nak emo pagi-pagi. tarik nafas,hembus buat 2 3 kali. kan dah boleh pikio dengan waras

Tanpa Nama berkata...

Assalammualaikum cuepacs. Tolong ambil perhatian dari segi permarkahan hkt. Sesetengah pegawai penilai tidak begitu profesional menilai pegawai bawahannya. Sikap pegawai yang beremosi. Aku sukau kau markah kau tinggi. Aku x suka siaplah kau. Sepatutnya setiap jabatan kerajaan diwujudkan jabatan siasatan untuk mengadili pegawai atasan yang sebegini. Jangan jadikan budaya krja membodek. Kerjalah dgn ikhlas. Selesaikan kerja hakiki anda dahulu. Sekian
-----------------------------------
saya pernah jd mangsa pegawai penilai yg bersikap kenegerian. maklum laa, saya sorang je org terengganu dikalangan 10 org staff lain yg berasal dari kelantan. saya dapat markah yg rendah selama 2 tahun berturut2. saya lebih cemerlang dlm melaksanakan tugas. tetapi kerana semangat kenegerian yg tinggi, sy tlah menjadi mangsa ketidakadilan.....

cuepacs perlu pandang serius hal ini. jgn biarkan pegawai penilai, menilai menilai stahh bawahan ikut emosi...

Ola berkata...

Sekurang-kurangnya korang lantikan tetap. Aku ni dahlah lantikan kontrak. Buat keje gred yang lagi tinggi. Orang tetap tak mau buat. Alasan: keje post ni banyak, tekanan, susah, balik lewat, expectation tinggi, keje ngan KSU dan Menteri.

Adilkah???

bro'd berkata...

sapa suh amik keje kontrak...berlambak lg keje kat luar tuh,gi ler mintak.setakat kena wat keje org lain xder masalah...rmai PA yg melaksanakan tugas yg bukan hakiki.

Tanpa Nama berkata...

WAK PARANG TUMPUL. KIH.KIH..KIH..!

KALO WAK KATAKAN 300 CUTI BERSALIN TU IALAH BERGAJI BUTA SIAPA YANG MARAH. WALAUPUN ITU HAK PA WANITA, TAPI KALO CUTI HAJI 40 HARI TAK LAYAK CUTI TAHUN. PATUTNYA 300 HARI CUTI BERSALIN DIKIRA MACAM CUTI HAJI IAITU TAK LAYAK CUTI TAHUN..WAK DULU KERJA KAT JPA JAGA MENGENAI MASALAH CUTI PA. SEKARANG KERJA KAT DAERAH. JAGA TANAH DAN ORANG KAMPONG. WAHAI PA WANITA SETUJU KE KALO CUTI BERSALIN DIKIRA SEPERTI CUTI HAJI... ADA KOMEN.. SILAKAN....

Tanpa Nama berkata...

Minta kerja PT/po N17, tp merangkap FT17, merangkap S/U pejabat, merangkap pegawai khidmat pelanggan, segala yang merangkap lagilah.
layan je.

-------- LAYANAN---------------------

PATUTNYA ANDA LAYAK DAPAT 3 GAJI IAITU P/O N17, S/U PN22 DAN PKP N17
ANDA TELAH DIANIAYA.

Tanpa Nama berkata...

memang pun setiap pertukaran pa di buat secara semberono jer...ikut suka ketua jabatan jer..

Tanpa Nama berkata...

tumpang INFORMASI..PASIF income macam Google dan yahoo..FREE
SANGAT MUDAH..KLIK>> http://signup.wazzub.info/?lrRef=2a6c2325
isi /daftar—buka email—aktifkan..= rm4/orang
Kalau tak betul TAK rugi pun..tapi kalau BETUL..mmg menyesal kalau tak CUBA..

Tanpa Nama berkata...

tumpang INFORMASI..PASIF income macam Google dan yahoo..FREE..ini bkn SPAM.
SANGAT MUDAH..KLIK>> http://signup.wazzub.info/?lrRef=2a6c2325
isi /daftar—buka email—aktifkan..= rm4/orang.Kalau tak betul TAK rugi pun..tapi kalau BETUL..mmg menyesal kalau tak CUBA.."FACEBOOK untung 6 billion..duit drp mana?x nampak kn..same LA NI..tq.info..www.wazzubworlds.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

saya dah 4 tahun jawatan kontrak Pekerja Khidmat Singkatan...sampai bila nak diberi jawatan tetap...yang jawatan tetap bukanya baik sangat buat kerja..baik lagi aku??????????????????????????????????????????????????????????????????

Tanpa Nama berkata...

bro'd berkata...
sapa suh amik keje kontrak...berlambak lg keje kat luar tuh,gi ler mintak.setakat kena wat keje org lain xder masalah...rmai PA yg melaksanakan tugas yg bukan hakiki
_____________________________________

memang pun ramai pa ditugaskan menjalankan tugas bukan hakiki. Malahan 70% adalah tugasan lain yang selebihnya tugas hakiki mereka. Orang atasan goyang kaki. Kononnya sibuk meeting sane sini. Keje siap diorang jugak dpt nama! Atas dunia orang sebegini hidup dgn kutukan orang bawahan. Kat dalam kubur esok2 rasalah.

Tanpa Nama berkata...

ya betul skt aku dpt markah rendah sebab bos aku kata skt dia tak tercapai ! dah tu bg markah tinggi kat kawan aku sebab dia selalu belanja bos minum ! Adilkah begini? patut buat mcm swasta ! ada outcome markah byk tak perform bg markah rendah ! diharap ceupacs do something bout tis !

Tanpa Nama berkata...

salam.. myampuk skit.. mmg betulah pegawai penilai SKT kebanyakan tidak profesional.. bygkan pegawai n17 yg berkhidmt lebih dari 20 tahn disesebuah jabatan malah bawa balik ke rumah lagi... tak pernh pun sekali dlm perkhidmatan di beri APC, malah pegawai yang baru dilantik tahun 2010.. tahun 2011 dah dapat APC.. herannya saya.. dimana mata2 penilai SKT ni.. kat jabatan nie.. pegawai yg belum sah jawatan pun di beri APC.. cubalah rasional skit.. mereka sebagai pegawai penilai nie.. makan gaji buta ke apa??...

Tanpa Nama berkata...

kenapa blog cuepacs ni takde setting words filtering macam blog pembangkang contohnya "Oleh kerana terlalu ramai yang menyalahgunakan ruangan komen untuk tujuan mengeluarkan kata-kata kesat, mencarut, maki hamun dan bahasa yang tidak murni, semua komen akan disemak dahulu sebelum dilulusterbitkan." yg mane ianya perlu sebab xboleh nak mencarut sewenang-wenangnye dalam ni...

kongsi jeee berkata...

Nabi saw bersabda dalam sebuah hadis sahih yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Muslim dan al-Tirmidhi bermaksud: "Tidak
akan berlaku kiamat sehinggalah akan berlaku peperangan di antara orang
Islam dan Yahudi, maka pada waktu itu (tentera) Yahudi akan dibunuh
oleh (tentera) Islam, sehingga apabila orang Yahudi berselindung di
sebalik batu dan pokok, lalu batu dan pokok itu akan bersuara dengan
katanya: 'wahai muslim, wahai hamba Allah, di belakangku ini ada
Yahudi, marilah bunuhnya', kecuali POKOK GHARQAD (yang tidak bersuara),
kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi".

Hadis ini
menceritakan tentang peristiwa akhir zaman iaitu waktu hampir kiamat.
Pada waktu ini tentera Yahudi yang dipimpin oleh Dajjal akan berperang
dengan orang Islam. Dalam peperangan ini, orang Islam akan dapat
membunuh dan menewaskan orang Yahudi sehinggakan apabila mereka
berselindung di sebalik mana-mana batu dan pokok untuk menyelamatkan
diri, maka dengan izin Allah pokok dan batu akan memberitahu tentera
Islam tentang Yahudi yang berlindung di sebaliknya. Akan tetapi satu
pohon yang tetap berdiam diri dan akan bersekongkol dengan Yahudi iaitu
pohon yang bernama Gharqad.

Dimaklumkan bahawa orang
Yahudi pada waktu ini sedang giat menanam pokok Gharqad secara
berleluasa di Negara Haram Israel sebagai suatu persediaan menghadapi
tentera Islam pada akhir zaman. Ini juga bermakna bahawa orang Yahudi
sebenarnya memang tahu dan sedar tentang kebenaran Islam dan kebenaran
hadis nabi saw....cuma keegoaan dan sikap bongkak mereka menyebabkan
mereka tidak menerima ajaran Islam, sebaliknya terus berusaha memerangi
umat Islam dari semasa ke semasa.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

salam.. myampuk skit.. mmg betulah pegawai penilai SKT kebanyakan tidak profesional.. bygkan pegawai n17 yg berkhidmt lebih dari 20 tahn disesebuah jabatan malah bawa balik ke rumah lagi... tak pernh pun sekali dlm perkhidmatan di beri APC, malah pegawai yang baru dilantik tahun 2010.. tahun 2011 dah dapat APC.. herannya saya.. dimana mata2 penilai SKT ni.. kat jabatan nie.. pegawai yg belum sah jawatan pun di beri APC.. cubalah rasional skit.. mereka sebagai pegawai penilai nie.. makan gaji buta ke apa??...

Khamis, Mac 22, 2012 12:18:00 PM


klu syik tuang keje jer mcm mn nk dapat apc..statement yg biasa dengar keje tu bg katbudak2 baru la kuat lagi depa tu, tapi pangkat bg kat org lama2 la dh nk pencen kita org ni....jgn marah lak

Tanpa Nama berkata...

SINGAPURA 22 Mac - Harga minyak meningkat kepada AS$107 (RM329.3) setong semalam selepas laporan menunjukkan simpanan minyak mentah Amerika Syarikat (AS) jatuh diluar jangkaan, satu tanda permintaan bahan tersebut akan terus meningkat di negara ekonomi terbesar dunia itu.

Setakat awal petang, di Eropah, penanda aras minyak bagi penghantaran Mei meningkat sebanyak AS0.49 (RM1.5) kepada AS$106.56 (RM328) satu tong dalam pasaran elektronik New York Mercantile Exchange.

Kontrak itu jatuh AS$2.49 (RM7.6) untuk berada pada AS$106.07 (RM326.4) setong di New York kelmarin selepas Arab Saudi berkata ia boleh mengepam lebih banyak minyak untuk menampung mana-mana kekurangan bekalan bahan mentah itu. - AGENSI

Tanpa Nama berkata...

PETALING JAYA 22 Mac - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, beliau sanggup kehilangan kawan yang lebih mementingkan cita-cita politik dan kepentingan peribadi kerana baginya suara rakyat lebih utama.

Perdana Menteri berkata, sebagai seorang pemimpin beliau perlu memenuhi harapan serta aspirasi rakyat daripada kepentingan seorang sahabat dan antara contoh terbaik adalah dalam soal pemilihan calon pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

Justeru Najib berkata, sekiranya penduduk di sesebuah kawasan tidak mahu lagi wakil rakyat sedia ada kerana gagal menjalankan tugas dengan baik, beliau akan menggugurkan pemimpin terbabit dan digantikan dengan calon yang lebih digemari rakyat.

“Saya akan kata kepada wakil rakyat ini tempoh perkhidmatannya telah tamat. Jika ini berlaku sudah tentu wakil rakyat terlibat akan menyalahkan saya sedangkan keputusan ini berasaskan kepada suara rakyat.

“Saya perlu mendengar suara rakyat. Dalam memilih wakil rakyat sudah tentu kita tidak mahu seorang wakil rakyat yang gagal menjalankan tugas dengan baik sehingga rakyat hilang keyakinan terhadap pemimpin ini,” katanya ketika ditemubual di stesen radio 988 FM dalam segmen 988 Street VIP di sini hari ini. - UTUSAN

Tanpa Nama berkata...

iada paksaan kepada pemilik premis makanan dalam aspek memohon persijilan Halal dan mempamerkan Logo Halal Malaysia, kata Pengarah Bahagian Hab Halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) Hakimah Mohd Yusoff.
Beliau berkata namun begitu premis yang mempunyai logo dan persijilan halal itu akan mendapat faedah tersendiri apabila pengguna berasa yakin terhadap status halal dan keselamatan makanan dan perkhidmatan yang disediakan.

Katanya bagi premis yang mempamerkan Logo Halal Malaysia perlu dibuktikan dengan persijilan halal yang dikeluarkan oleh JAKIM atau Majlis Agama dan jabatan Agama Islam negeri-negeri.

Beliau berkata ini selaras dengan peruntukan dalam Akta Perihal Dagangan 2011 melalui perenggan 4(1) dan (2) Perintah Perihal (Perakuan dan Penandaan Halal) 2011 yang berkuatkuasa 1 Januari lepas.

"Mempamerkan logo halal dan penandaan halal yang tidak dapat dibuktikan dengan persijilan Halal Malaysia dikeluarkan JAKIM serta pihak berkuasa agama negeri-negeri adalah satu kesalahan kerana perbuatan itu memperdaya dan mengelirukan pengguna.

"Oleh itu isu membenarkan premis makanan mempamerkan logo halal tanpa persijilan itu tidak berbangkit," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Tanpa Nama berkata...

apa gred ni ..jelaskan sikit???

M47
.....................................

M47?

Tanpa Nama berkata...

apa gred ni ..jelaskan sikit???

M47
.....................................

M47?
==========================
pegawai tadbir dan diplomat antarabangsa

Tanpa Nama berkata...

Ini semua x penting sekarang, mana kenaikan gaji yg dijanjikan,susah sangat kah?????

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Mau bincang apa lagi ... bayar dulu gaji !!!
takkan tak buat lagi .. spt kata PM.
Mudah jer :
1. tambah 13% di gaji PA sekarang.
2. KGT 80-320 bagi gred berkenaan.
3. selaraskan gaji setiap PA mengikut pola yg bermula dpd Tahun 1 (T1) hingga ke T seterusnya (ikut Gred).
4. Semua Gaji Baru bermula pd 31.12.2011.
5. Anjak Gaji lagi ke tahun 2012 pd 01.01.2012 dengan beri satu pergerakan.
6. Kepada yang berjaya lulus Aras 4, PTK, seperti biasa ke gaji P2.
7. Mudah jer kenapa mau menyusahkan PA ????

================================
Setuju sesangat...
Saya antara yg terainaya...lulus PTK aras 4 pada 2010....dan 1 Jan 2012 baru layak dpt anjakan gaji sbb baru cukup 3 tahun pada gred lantikan sekarang.
Kalau ikut servis dah 15 tahun di gred terdahulu.
Sterusnya...saya dimaklumkan oleh HR...anjakan gaji saya tak dpt dilaksanakan sbb sistem dah tukar ke SBPA...PTK dah tak laku.
Jadi bila PM umum batal SBPA dan kembali ke SSM...saya rujuk balik ke HR utk claim anjakan pada Jan 2012...diorg senyap ajeee....heeiiiiiiiiiii

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

apa gred ni ..jelaskan sikit???

M47
.....................................

M47?
==========================
pegawai tadbir dan diplomat antarabangsa
Khamis, Mac 22, 2012 1:29:00 PM
................................

mana ada M47

Tanpa Nama berkata...

Malas aku nak komen

mengarut aje mamat ni.. Kepada cuepacs tengok-tengoklah isu-isu yang sepatutnya jangan asyik keluar statment merapu hari nie isu bomba esok cikgu bersalin lusa g17 tulat isu tertonggeng.

Senaraikan isu-isu dalam perkhidmatan awam buatkan jadi satu "bank masalah perkhidmatan awam" kemudian fokus kepada isu-isu teras dan penting.

Nie nak kejar populariti sampai statment pun macam hampeh..

Yang sbpa tue aku setujulah sebab adalah masalah umum.

Nasihat aku sape-sape nak jadi pemimpin kesatuan sekerja buat kerja gunakan kepakaran yang kita ada dalam perkhidmatan awam supaya lebih dihormati.

Adios amigos (Mengata dulang paku serpih)

Tanpa Nama berkata...

kalau bab ni memang ketua jabatan buat bodo ja.........mana mana jabatan pun mcm tu.dh 5 jabatan aku kerja.kalau kita bg alasan siap kita plak yg kena maki

Tanpa Nama berkata...

diharap cuepecs dapat pantau....
memang ada R1/N1 buat kerja N17,N22,J17.alasan yg diberi tgk senarai tugas yg kat bawah sekali.
kalau mcm 2 senarai yg len padam la senang

lok_lak84 berkata...

BERKHIDMAT UNTUK NEGARA perlu ditukarkan kepada BERKHIDMAT UNTUK FAMILY.

Selagi regime BN tak tumbang PA merasakan Malasyia ini mak bapak diorang yang punya,bukan rakyat punya.

kena tukar ke tempat perkhidmatan diperlukan pun tak mahu. Di hantar berkhidmat utk rakyat pendalaman tak mahu. segera isi borang minta balik ke bawah ketiak mak atau celah kankang suami atau isteri.

Gaji dan elaun tinggi mahu pula, ptui!


KUSTM's BEST,
Aku jadi guru untuk selamatkan sistem pendidikan.

Tanpa Nama berkata...

lok_lak84 berkata...

BERKHIDMAT UNTUK NEGARA perlu ditukarkan kepada BERKHIDMAT UNTUK FAMILY.

Selagi regime BN tak tumbang PA merasakan Malasyia ini mak bapak diorang yang punya,bukan rakyat punya.

kena tukar ke tempat perkhidmatan diperlukan pun tak mahu. Di hantar berkhidmat utk rakyat pendalaman tak mahu. segera isi borang minta balik ke bawah ketiak mak atau celah kankang suami atau isteri.

Gaji dan elaun tinggi mahu pula, ptui!

KUSTM's BEST,
Aku jadi guru untuk selamatkan sistem pendidikan.
==================================

ape yang kau cakap ni tak berilmiah langsung...

masuk kerana kecermelangan bukan kerana duit

Tanpa Nama berkata...

IPTA atau universiti luar negara terbaik dalam mengahsilkan pelajar berkualiti?????

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum

Nampaknya banyak sangatlah keranah PA nie. Sepatutnya bersyukurlah sikit kerana banyak lagi sedia berkhidmat menggantikan tempat tuanpuan yang dihormati. Saya buat kerja bermacam-macampun tak merungut dan bersyukur lagi kerana dapat menjadi anggota PA.

Soal gaji pun saya tak petikai dan jika kerajaan bayar tunggakan pada bulan Dis 2012 lagi bagus. Dapatlah banyak sedikit dan sekurang2 dapat 2,3 lot sesaham. Nampaknya banyak sangat kerenah tuanpuan. Macam tempat saya apabila umum Skim SBPA kawan tu kata kali ini pemandu boleh buat despact dan sebagainya.

Bagi saya senang aje panggil kawan2 yang banyak keranah dan berbincang masalahnya dan saya kata okey sahabat yang dihormati kamu buatlah kerja saya nanti saya buat kerja kamu cuma kamu ambil gaji kamu dan saya ambil gaji saya. Semua kawan2 terdiam dan tanya siapa bagitahu saya dan akhirnya semua jadi seperti biasa.

Maklumlah kita darjah 6 saja. Aku tak kisah kat petak bendang pun aku boleh tidur, dalam selutpun aku boleh main, panjant pokokpun boleh, ajak berenang sungaipun aku boleh, rempitpun aku boleh ....

Sahabat semuanya bersyukurlah tuuu dan bagi sahabat Lok Lak kamu nie memang sekoilah dan buat malu orang Utara aje. Ingatlah kata2 keramat MU TAK TWO DAY.... natijahnya.

Maaf tuanpuan jika kata2 ku menyinggung tuanpuan kerana bukan niatku.

From Flower

Tanpa Nama berkata...

kepada "MANGSA TUKAR TANPA BINCANG". Kes awak ni tidak diperlukan di rujuk kepada Cuepacs..cuepacs tak boleh berbuat apa-apa..awak perlu rujuk kepada Majlis bersama kerajaan di jabatan awak. sekiranya mereka takut kerana ianya merupakan arahan dan lain-lain tugas yg diarah dari masa kesemasa awak perlu rujuk kepada jabatan audit negara. kerana pertukaran secara pentadbiran ini berlaku antara PTJ dan PTJ yang berbeza di bawak Kemterian yg sama. Jadinya post awak tidak mempunyai peruntukan gaji. Gaji awak PTJ lain bayar dan awak kerja di PTJ lain. Kalau dalam PTJ sama kena redala dgn pertukaran tu dan PTJ sama tidak disebut kepada pertukaran secara pentadbiran.

Tanpa Nama berkata...

kepada "MANGSA TUKAR TANPA BINCANG". Kes awak ni tidak diperlukan di rujuk kepada Cuepacs..cuepacs tak boleh berbuat apa-apa..awak perlu rujuk kepada Majlis bersama kerajaan di jabatan awak. sekiranya mereka takut kerana ianya merupakan arahan dan lain-lain tugas yg diarah dari masa kesemasa awak perlu rujuk kepada jabatan audit negara. kerana pertukaran secara pentadbiran ini berlaku antara PTJ dan PTJ yang berbeza di bawak Kemterian yg sama. Jadinya post awak tidak mempunyai peruntukan gaji. Gaji awak PTJ lain bayar dan awak kerja di PTJ lain. Kalau dalam PTJ sama kena redala dgn pertukaran tu dan PTJ sama tidak disebut kepada pertukaran secara pentadbiran.

Tanpa Nama berkata...

Khamis, Mac 22, 2012 4:26:00 PM
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Biasalah tuu pertukaran dalaman, dan bukannya melibatkan jabatan lain. Itu hak kuasa Jabatan berkenaan. Mungkin dilihatnya berlaku kecacatan dan dirasanya mungkin kebolehan tuan akan memantapkan lagi Unit yang baru tuan tukarkan dan lebih penting lagi.

Kekadang ketua jabatan nak tukarpun puas berfikir dan bukannya sebarangan serta natijah ketas pertukaran itu. Tuan harus berfikiran positif dan keterbukaan dan menerimanya dengan hati terbuka. Hikmah disebaliknya hanya Allah saja yang tahu.

Maaf tuan, pergilah sembahyang asar dulu dan tenangkan fikiran fikirkan positifnya dan tunjukkan kebolehan tuan.

From Flower

Tanpa Nama berkata...

01 Mac 2011
15,000 PEMBANTU AM PEJABAT TUNGGU NAIK PANGKAT
Bernama
28/2/2011


IPOH: Seramai 15,000 Pembantu Am Pejabat (PAP) di seluruh negara sedang menunggu untuk dinaikkan pangkat dan gaji yang permohonan mereka telah pun dikemukakan oleh Kongres Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) kepada Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).
-----------------------------------
Diharap cuepacs ambil perhatian tuntutan kami

Tanpa Nama berkata...

nasib kamulah, kesatuan di pimpin oleh orang yang tak berpendidikan tinggi, kalau cerdik BN susah

Tanpa Nama berkata...

cuepac ni tak cerdik..malas nak layan. igt ramai sgt sokong dia..tp ramai je yang tak suka. ;)

Tanpa Nama berkata...

pemimpin CEUPACS bukan orang berpendidikan tingi macam kumpulan jusa,masa sekolah malas belajar, hanya tahu dengki orang gaji tinggi, mudah dipergunakan pemerintah

Tanpa Nama berkata...

Salam

Tuhan jadikan semuanya insannya mempunyai kelebihan dan kekuatan masing-masing. Begitu juga kejadian siang dan malam semuanya mempunyai peranan dan hikmahnya tertentu. Kekadang insan itu mempunyai kepandaian dalam pendidikan tetapi ada kekurangannya daripada orang berpendidikan kurang.

Kalau semuanya pandai, cerdik susahlah siapa nak buat kerja dibawah. Tak semestinya pekerja bawah tak cerdik, ada setengahnya ijazah dan master juga. Cuma rezekinya kat situ dan itulah hikmahnya.

Tapi aku respact kat pemimpin cuepacs kerana kewibawaannya dan semangat perjuangan tak mudah lentur walaupun pendidikan rendah. Tak nafikan jasanya banyak kepada PA bawahan. Setidaknya ianya umpama nyamuk yang menjadi pejuang bawahan hingga bisikannya mengoncangkan iman atasan.

Maaf tuan kerana ikhlasan saya sebenarnya.

Salam hormat BP

Tanpa Nama berkata...

kalau dah utamakan rakyat...kenapa lantik ramai senator yg tidak dipilíh rakyat..

Tanpa Nama berkata...

Ini kes jabatan asal tutup, kemudian so PA ada diserap ke jabatan lain ker? Macam kes kementerian yang dijumudkan tu? Kalau betul, memang mangsa keadaan..

Tanpa Nama berkata...

kalau dah utamakan rakyat...kenapa lantik ramai senator yg tidak dipilíh rakyat..

-------------------------------------

Bagi saya tiada masalah lantik senator, masalahnya ialah senator dijadikan menteri.

Tanpa Nama berkata...

nasib guru KAFA tiada kesudahan, sampai bilakah harus berstatus SEMENTARA....
guru KAFA ada yang bertugas satu sessi dan ada pula yang bertugas untuk dua sessi, sedangkan elaun yang dibayar sama, untuk satu sessi dan juga dua sessi....
pihak berwajib, harap dapat selesaikan isu ini....

Tanpa Nama berkata...

MAJIKAN YANG MENYALAH GUNA KUASA ATAS KEKUASAAN YANG ADA SERTA KEPENTINGAN PERIBADI BUKANLAH SATU PERKARA BARU BAGI SEMUA JABATAN KERAJAAN.

WALAU BAGAIMANAPUN GOLONGAN MAJIKAN TERSEBUT TIDAKLA RAMAI TETAPI. GOLONGAN INI BERTINDAK KERANA:

1.MERASA DIRI MEREKA LEBIH BERKUASA.(PEJABAT KEPUNYAAN BAPA DIA)
2.PIHAK ATASAN AKAN MENGIKUT CAKAP MEREKA BERPANDUKAN LAPORAN YANG DIBERI.
3.TIADA PEMBELAAN KEPADA PA YANG TERLIBAT.
4.PIHAK ATASAN MALAS MENYIASAT DAN AMBIL JALAN MUDAH TUKAR PA BERKENAAN
5.PIHAK ATASAN AKAN IKUT DAN AKUR PIHAK MAJIKAN PA SEBAB GENG MEREKA.
6.SELALUNYA MAJIKAN INI KAKI BODEK ,PANDAI BERLAKON DAN KIPAS PIHAK ATASAN MENYEBABKAN PIHAK ATASAN PERCAYA TINDAKAN MAJIKAN TERSEBUT.
7.BANYAK LAGI.....
PERINGATAN KEPADA SEMUA PA BAWAHAN.
KALAU KITA DAPATI MAJIKAN KITA BERSALAH TERUTAMA MELIBATKAN WANG.TERUS BUAT LAPORAN KEPADA SPRM.KELEMAHAN MAJIKAN SELALUNYA BERKAITAN DENGAN KEWANGAN.SEBAB TU MAJIKAN AKAN JAGA KERANI ATAU CC BAHAGIAN KEWANGAN.TAKUT BOCOR RAHSIA.
TAPI INGAT BUKAN SEMUA MAJIKAN PERANGAI MACAM TU.ADA MAJIKAN YANG MASIH BAIK DAN JAGA KEBAJIKAN ORANG BAWAHAN KERANA MEREKA INGAT HIDUP DIDUNIA ADALAH SEMENTARA.

Tahniah bagi majikan yang menjalankan kewajipan dengan baik tanpa bongkak, riak,takbur,selalu ingat kekuasaan kita adalah pinjaman sementara saja dan sentiasa muhasabah diri.Majikan yang baik dan perwatakan yang baik akan sentiasa dikenang dan disanjung.PA bawahan malu dan segan kepada pegawai yan mempunyai peribadi tersebut.

PRESTASI CEMERLANG SEBUAH JABATAN BUKAN TERLETAK DIATAS KEANGKUHAN MAJIKAN TETAPI PERANCANGAN YANG BAIK DALAM PENGURUSAN PROFESIONAL DAN KEMANUSIAN.

GABUNGAN PENGURUSAN PROFESIONAL DAN KEMANUSIAN MENJADIKAN KEJAYAAN SEBUAH ORGANISASI ITU AKAN MENJADI MANTAP DAN MENCAPAI SASARAN YANG DIKEHENDAKI BUKAN ATAS KEANGKUHAN DAN KEPENTINGAN PERIBADI.
SEKIAN.

Tanpa Nama berkata...

Salam semuanya

Kepada 2 org ini tiada dipandang Allah Taala di hari Kiamat :-

1. Yg memutuskan rahim diantara kerabatnya.

2. Jiran yang jahat - Riw Ad-Daiman

2 Perkara Sangat Dibenci Manusia :-

i. Mati, walhal mati itu terlebih baik baginya daripada fitnah.

ii. Sedikit harta, walhal sedikit harta itu mengurangkan hisabnya dihari kiamat. - Riw Ahmad

Salam Hormat BP

pesara guru kafa berkata...

Tanpa Nama berkata...

nasib guru KAFA tiada kesudahan, sampai bilakah harus berstatus SEMENTARA....
guru KAFA ada yang bertugas satu sessi dan ada pula yang bertugas untuk dua sessi, sedangkan elaun yang dibayar sama, untuk satu sessi dan juga dua sessi....
pihak berwajib, harap dapat selesaikan isu ini....
Khamis, Mac 22, 2012 8:55:00

__________________________________

saya bekas guru kafa, telah pun bersara. saya bersara dalam status sementara sebagai guru kafa.
semoga isu ini mendapat perhatian dari pihak jawi. sampai bila guru kafa akan bertaraf sementara, tiadakah post tetap untuk jawatan tersebut. setelah sekian lama masih kekal sebagai status sementara.
semoga akan datang guru kafa akan diberi status jawatan tetap, kerana guru kafa juga melakukan tugas mendidik anak bangsa menjadi insan yang berguna.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Semua

Kebajikan hendaklah kamu perbuat dan yang mana mungkar hendaklah kamu jauhkan dan kamu fikir dan tilik lebih dahulu daripada kamu bertutur akan pertuturan yang mana suka dan manis telinga engkau mendengarnya, ditaqdirkan kalau pertuturan itu terhadap pada ketika kamu berjauhan daripada penutur, maka pertuturan itu eloklah dikeluarkan dan sebaliknya begitu juga.
- Riw Al-Jamaah

Sampaikanlah hajat2 mereka yang mana tiada berdaya upaya menyampaikan hajatnya, maka siapa2 tolong sampaikan hajat seseorang yang tak berkuasa orang itu sampaikan dengan sendirinya lebih2 lagi dengan raja2 ialah ditetapkan oleh Allah akan 2 kakinya melalui Shiratul Mustaqim hari kiamat.
- Riw At – Thabrani.

Setengah dari tanda2 atau alamat hari Kiamat itu bahawa lalu seorang dimana masjid, walhal tidak ianya bersembahyang Tahiyyatul Masjid dan bahawa tiada MEMBERI SALAM oleh seorang melainkan atas siapa yang dikenal dan bahawa menjadi oleh kanak2 akan orang tua sebagai utusan atau pesuruhNya buat menyempurnakan hajat2nya.
- Riw At –Thabrani
Salam Hormat BP

Tanpa Nama berkata...

MENUNGGU SISTEM SARAN MALAYSIA (SSM2012)
Pengumuman Perdana Menteri Datuk Seri Najib semasa perjumpaan bersama penjawat awam di PICC Putrajaya tempoh hari belum mampu merungkai persoalan yang bermain diminda kakitangan awam yang berjumlah 1.4 juta orang. Sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam(SBPA) telah pun berkhir apabila Datuk Seri Najib dalam pengumuman tersebut membatalkan SBPA dan mengekalkan SSM yang ditambah baik.
Selepas 2 minggu pengumuman tersebut dibuat oleh Datuk Seri Najib belum ada lagi bayang-bayang yang dapat menggembirakan penjawat awam mengenai skim gaji baharu walaupun gaji telah dinaikkan sebanyak 7-13%. Sebelum ini Skim gaji SBPA melalui Lampiran C juga turut tidak disertakan bersama pekeliling SBPA yang dikeluarkan sehingga menimbulkan kemarahan penjawat awam.
Kredibiliti Jabatan Perkhidmatan Awam(JPA) di bawah Tan Sri Abu Bakar dilihat kurang memainkan peranan sepertimana yang dikehendaki oleh kerajaan pada hari ini. Apabila melihat keterbukaan Datuk Seri Najib dan beberapa pemimpin kerajaan, adalah tidak bertepatan seorang pegawai utama kerajaan seperti Tan Sri Abu Bakar bersikap sebaliknya. Desakan oleh Pertubuhan NGO dan beberapa pemimpin politik supaya Tan Sri Abu Bakar meletakkan jawatan sebagai Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam adalah sangat wajar supaya ketelusan kerajaan tidak dipertikaikan oleh penjawat awam.
Hari ini penjawat awam masih setia menunggu kenaikan gaji walaupun umum mengetahui bayaran tunggakan sebanyak 7-13% tidak dibayar pada gaji bulan Mac. Kebanyakan kakitangan awam yang ditemui merasa kecewa kerana tunggakan berkenaan sepatutnya dibayar seperti yang dimaklumkan oleh Presiden Cuepacs Datuk Omar Osman sebelum ini.
Persoalan yang bermain dibenak penjawat awam hari ini adakah SSM yang ditambah baik akan menjadi seperti SBPA apabila penjawat awam mula bersuara menuntut hak mereka. Tidak dinafikan apa yang dimaksudkan oleh Tan Sri Abu Bakar di halaman facebook beliau akan menjadi kenyataan. Ayat yang berbunyi “ Kerajaan telah membuat keputusan supaya gaji kita PA kembali kepada SSM. Semoga selesai lah kemelut dan pertikaian sesama kita. Sesuatu yang berlaku adalah Qada dan Qadar penentuan ALLAH SWT termasuklah rezeki masing-masing. Wassalam.
Tanpa sebarang rasa bersalah terhadap rakyat dan kakitangan awam beliau sepatutnya membuat permohonan maaf dan tidak mengeluarkan kenyataan sedemikian sehingga membabitkan penjawat awam dalam kemelut isu SBPA. Apa yang pasti penjawat awam masih keliru apakah yang cuba ditonjolkan oleh JPA mengenai SBPA sebenarnya. Tepuk Dada Tanya Selera.

Tanpa Nama berkata...

sy sokong 100% apa yg dikatakan diatas..entah dimana silapnya....tetapi ssm baru ni masih mejadi tanda tanya walaupun KSN sendiri telah memaklumkan bahawa tunggakan akan di bayar bulan 4..namun begitu ianya masih lg menjadi tanda tanya ramai di kalangan PA..ianya tiada hitam putih tentang kenaikan tersebut...kalu setakat umum dan umum dalam paper atau tv semua boleh buat..yg penting biar ada hitam putih tentang kenaikan 13% tu...sy juga percaya dan yakin bahawa qpex sendiri pun masih di awan awangan tentang kenaikan 13% itu..sama ada ianya di kira pada gaji pokok tahun lepas @ tahun ni...tu tak pasti..tapi banyak persoalan dan dilema tentang ssm baru ini...so dimana silapnya...?

Tanpa Nama berkata...

sy sokong 100% apa yg dikatakan diatas..entah dimana silapnya....tetapi ssm baru ni masih mejadi tanda tanya walaupun KSN sendiri telah memaklumkan bahawa tunggakan akan di bayar bulan 4..namun begitu ianya masih lg menjadi tanda tanya ramai di kalangan PA..ianya tiada hitam putih tentang kenaikan tersebut...kalu setakat umum dan umum dalam paper atau tv semua boleh buat..yg penting biar ada hitam putih tentang kenaikan 13% tu...sy juga percaya dan yakin bahawa qpex sendiri pun masih di awan awangan tentang kenaikan 13% itu..sama ada ianya di kira pada gaji pokok tahun lepas @ tahun ni...tu tak pasti..tapi banyak persoalan dan dilema tentang ssm baru ini...so dimana silapnya...?

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Sahabat

Apa juga yang ada disisiku dari kebajikan tiadalah aku simpan atau sembunyi akannya dari kamu. Dan siapa yang sengaja hendak memelihara dirinya dari minta-minta, nescaya Allah Taala peliharakannya. Dan siapa yang sengaja bermaksud hendak terkaya dari hak manusia, nescaya dikaya akannya oleh AllahTaala. Dan siapa yang engaja bersabar, nescaya disabar akannya oleh Allah Taala dan tiada diberi akan seseorang pemberian yang terlebih baik dari sabar.
- Riw Al-Bukhari dan Muslim.
10 Akhlak Terpuji :-
1. Benar cakapan
2. Ketetapan dalam peperangan
3. Memberi akan yang meminta
4. Membalas budi
5. Kepercayaan
6. Berhubung rahim
7. Memelihara kehormatan jiran
8. Memelihara kehormatan sahabat handai
9. Mengadakan jamuan
10. Best sekali ialah malu
-Riw Al-Hakim

Aku tak kisahpun jika bayar Bulan Disember 2012 lagi best nyer..

Salam Hormat Flower

guru kafa berkata...

pesara guru kafa berkata...

Tanpa Nama berkata...

nasib guru KAFA tiada kesudahan, sampai bilakah harus berstatus SEMENTARA....
guru KAFA ada yang bertugas satu sessi dan ada pula yang bertugas untuk dua sessi, sedangkan elaun yang dibayar sama, untuk satu sessi dan juga dua sessi....
pihak berwajib, harap dapat selesaikan isu ini....
Khamis, Mac 22, 2012 8:55:00

__________________________________

saya bekas guru kafa, telah pun bersara. saya bersara dalam status sementara sebagai guru kafa.
semoga isu ini mendapat perhatian dari pihak jawi. sampai bila guru kafa akan bertaraf sementara, tiadakah post tetap untuk jawatan tersebut. setelah sekian lama masih kekal sebagai status sementara.
semoga akan datang guru kafa akan diberi status jawatan tetap, kerana guru kafa juga melakukan tugas mendidik anak bangsa menjadi insan yang berguna.
Khamis, Mac 22, 2012 10:24:00 PM

**************************************

telah lama berkhidmat, tapi masih berstatus sementara.....inilah nasib guru kafa.

Tanpa Nama berkata...

Untuk From Flower
Awak buat ulasan soal mengenai catatan saya. Pertukaran dalaman bukan dianggap sebagai pertukaran secara pentadbiran. Pertukaran secara pentadbiran ialah pertukaran yang melibatkan jabatan. Contoh saya kerja di KL tapi Selangor yang bayar gaji walaupun dalam jabatan sama tetapi ianya dalam PTJ yg berlainan. PTJ ni Pusat Tanggung Jawab. Biasanya ia berlaku dalam Jabatan yang sama contoh kalau JKR yg mempunyai banyak Jabatan..nama aja JKR tapi jabatan berbeza..atau hospital dan pejabat kesihatan daerah....dua jabatan yang berbeza. Contoh kalau dok hospital Selayang bertukar ke hospital Kuala LUmpur. Inilah dikatakan pertukaran secara pentadbiran.

Tanpa Nama berkata...

WAK PARANG TUMPUL.HE.HE..HE...!
WAK PIKIR BEGINI SAJALAH. 300HARI DAH DAPAT. JADI KEPADA ANAK2 PEREMPUAN WAK NI YANG KERJA GOMEN NI DAPATKANLAH 5 ANAK YE. KEPADA YANG KUTUK WANITA LEBIH2 NI INGATLAH SIKIT. SIAPA YANG EHEMKAN... KORANG BILA KEPALA KORANG(LAKI2)TENGAH MAMAI.MESTILAH ISTERI KAMU DAH DAH TENTUNYA ORANG PEREMPUAN. KITA PUN LAHIR DARI BADAN ORANG PEREMPUAN. BILA DAH BESAR CARI PEREMPUAN JADIKAN ISTERI.KALAU NAK BUAT ULASAN/ PENDAPAT TU.. CONTROL SIKIT LAH
RASA MARAH TU.. IKUT MACAM WAK...
COOL SAJE.... TAPI POWER. HE..HE...!

Tanpa Nama berkata...

IPOH: Seramai 15,000 Pembantu Am Pejabat (PAP) di seluruh negara sedang menunggu untuk dinaikkan pangkat dan gaji yang permohonan mereka telah pun dikemukakan oleh Kongres Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) kepada Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).
-----------------------------------
Diharap cuepacs ambil perhatian tuntutan kami
===============================================================================

mmg kena minta dari sekarang, tengok macam juruteknik yg ada sijil poli/uitm minta di naikkan pada gred dari gred 17 ke gred 27 sejak tahun 1991 lagi....baru sekara dapat....maka harap anda terus berusaha sepanjang masa.....

Tanpa Nama berkata...

gaji ssm baru lambat punya pasal..aku sekeluarga terpaksa bergaduh utk berhutang sesama sendiri @ sedara luar sbb nak tanggung kos perjalanan tmpt keja baru yg agak jauh ...ingatkan gaji SSM Baru masuk bulan 3..aku betul2 sedih ... ada ke PM nk dgr luahan aku nih. mak bapak bertekak dgn anak, laki bini bergaduh, anak2 kecik pun menangis sama tengok suasana mcm ni!.. aku dah meluat dgn kerajaan skrg.... DUIT DUIT DUITTTT.. org mati pun sbb duit.

Tanpa Nama berkata...

Just nak tanya adakah PTK dihidupkan semula since SSM dah hidup semula ? Macam tunggang langgang aje SSM ini ! No black and white ! GST nak dibuat lepas Pilihan raya ke 13 ! Dah tu pilihanraya dah dekat ! Sistem utk PA masih kabur lagi ! Poningggggggggg !

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama...

saya pernah jd mangsa pegawai penilai yg bersikap kenegerian. maklum laa, saya sorang je org terengganu dikalangan 10 org staff lain yg berasal dari kelantan. saya dapat markah yg rendah selama 2 tahun berturut2. saya lebih cemerlang dlm melaksanakan tugas. tetapi kerana semangat kenegerian yg tinggi, sy tlah menjadi mangsa ketidakadilan.....

cuepacs perlu pandang serius hal ini. jgn biarkan pegawai penilai, menilai menilai stahh bawahan ikut emosi...

Khamis, Mac 22, 2012 9:41:00 AM

________________________________


MMg patut pun..PA terengganu mmg jenis malas..ada kat tempat aku 2 3 org jenis camni semua terengganu punya org..

Tanpa Nama berkata...

Ye le ko kan kontrak mesti le buat leje betoi2 kalau tidak kene buang...bile dpt tetap ko pun sama je ckp x serupa bikin.

Tanpa Nama berkata...

Pertukaran dalam organisasi adalah perkara biasa bagi pegawai atau kakitangan tidak kiralah apa jawatan sekalipun agar pegawai dapat menguasai semua bidang tugas yang yang diarah.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Mau bincang apa lagi ... bayar dulu gaji !!!
takkan tak buat lagi .. spt kata PM.
Mudah jer :
1. tambah 13% di gaji PA sekarang.
2. KGT 80-320 bagi gred berkenaan.
3. selaraskan gaji setiap PA mengikut pola yg bermula dpd Tahun 1 (T1) hingga ke T seterusnya (ikut Gred).
4. Semua Gaji Baru bermula pd 31.12.2011.
5. Anjak Gaji lagi ke tahun 2012 pd 01.01.2012 dengan beri satu pergerakan.
6. Kepada yang berjaya lulus Aras 4, PTK, seperti biasa ke gaji P2.
7. Mudah jer kenapa mau menyusahkan PA ????

Khamis, Mac 22, 2012 8:43:00 AM
-----------------------------------
mungkin no 4 tu tk tepat..

Tanpa Nama berkata...

Jumaat, Mac 23, 2012 9:47:00 AM
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Saya setuju dengan pendapat saudara dan saya tahu makna PTJ senang cakap ketua jabatan dan jabatan besar tahap jawatan Pengarah bagi Negeri habis cerita. Saya faham bila melibatkan pertukaran banyak faktor dihadapai oleh pegawai yang ditukar dan ada kalanya mengembirakan dan adakalanya menyedihkan.

Tapi kebanyakan keluarga saya lebih suka bertukar jauh dari Negeri Sendiri dan yang hampir dekat dengan negeri pun minta tukar jauh lagi itu sebab saya buat tak peduli cuma anehnya saya masih setia kat negeri.

Saya mengerti sebab kawan saya pun kena tukar bukan jauh cuma kedaerah aje. Tapi kita lihat kos ulangaliknya, masa, Elaun cola lebih rendah dan masalah keluarga dengan anak sekolah dan macam2 lagi.

Biasalah tuan adat dalam keluarga organisasi sebab kita hanya menurut perintah. Bersabarlah saudara dan ingatlah hikmah banyak menanti.
Maaf komen alakadar aje sebab dalam perjalanan jauh lagi.
Salan hormat dan yang hina Flower.

pituiiiiiiii berkata...

ko mesti ada buat kes kat sana, sebab tu ketua jabatan ko tukarkan ko..

Tanpa Nama berkata...

cupek pun poning ...

PA Malaysia .. ULANG sekali Penjawat Awam MALAYSIA makan gaji tahun 2011 untuk tahun 2012 .... gaji bulan jan, gaji bulan feb, gaji bulan mac, gaji bulan april ??

JP* kamu tak malu ke ... tidak kompiten.
Jabatan yg diamanahkan ... masih sunyi, kaku, bisu.

bongang kamu apa!

Tanpa Nama berkata...

Aku dah x kesah dah dgn SSM baru ke gaji cepat ke lambat ke, nak bagi ke x nak ke aku dah malas nak pikir, aku akan tuntut hak aku bila PRU nanti..

Tanpa Nama berkata...

ni msti keja ngan Jabatan haram MAQIS ni...melalak ja lbh habuk pn tarak...

Tanpa Nama berkata...

ko kena tukar secara pentadbiran...
macam mana kawan aku yang ditukar secara poyo tahap dewa.

Bukan PTD berkata...

Ini semua PTD punya keje.

Tanpa Nama berkata...

"MANGSA TUKAR TANPA BINCANG"

==================================

kes kau ni senang satel....tukar kerajaan....hehehehe..abis cerita

fakhrurazi abd rahman berkata...

guru kafa berkata...

pesara guru kafa berkata...

Tanpa Nama berkata...

nasib guru KAFA tiada kesudahan, sampai bilakah harus berstatus SEMENTARA....
guru KAFA ada yang bertugas satu sessi dan ada pula yang bertugas untuk dua sessi, sedangkan elaun yang dibayar sama, untuk satu sessi dan juga dua sessi....
pihak berwajib, harap dapat selesaikan isu ini....
Khamis, Mac 22, 2012 8:55:00

__________________________________

saya bekas guru kafa, telah pun bersara. saya bersara dalam status sementara sebagai guru kafa.
semoga isu ini mendapat perhatian dari pihak jawi. sampai bila guru kafa akan bertaraf sementara, tiadakah post tetap untuk jawatan tersebut. setelah sekian lama masih kekal sebagai status sementara.
semoga akan datang guru kafa akan diberi status jawatan tetap, kerana guru kafa juga melakukan tugas mendidik anak bangsa menjadi insan yang berguna.
Khamis, Mac 22, 2012 10:24:00 PM

**************************************

telah lama berkhidmat, tapi masih berstatus sementara.....inilah nasib guru kafa.

Tanpa Nama berkata...

cih mo takat tukar apa jadi masalahnya, biasalah pegawai kerajaan tukar p la ke mana mana memotivasikan kita. Dulu masa interviu kat manamana pun boleh janji. Tengok macam saya buat kerja sungguh sungguh tapi tak tukar p mana mana saya nak juga rasa kepayah di tempat orang. Macam saya dok di perlis ingin juga tukar ke sabah ke serawak ke atau pendalaman pahang dsb tapi rang takmau tukar......teringin sangat2

Megat Paragas berkata...

Aku dah x kesah dah dgn SSM baru ke gaji cepat ke lambat ke, nak bagi ke x nak ke aku dah malas nak pikir, aku akan tuntut hak aku bila PRU nanti..
=====================================================

silap haribulan SSM BARU ni pun akan diBATALkan......baru padam muka sumua...kan leh caya sgt JPA tu....

Tanpa Nama berkata...

cih mo takat tukar apa jadi masalahnya, biasalah pegawai kerajaan tukar p la ke mana mana memotivasikan kita. Dulu masa interviu kat manamana pun boleh janji. Tengok macam saya buat kerja sungguh sungguh tapi tak tukar p mana mana saya nak juga rasa kepayah di tempat orang. Macam saya dok di perlis ingin juga tukar ke sabah ke serawak ke atau pendalaman pahang dsb tapi rang takmau tukar......teringin sangat2

Jumaat, Mac 23, 2012 2:47:00 PM
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Salam cih mo ... manjanya dan lembutnya percakapan cih mo. Saya pun teringin nak tukar juga kalau boleh bawah kerja Cik Sonah sebab rasanya beliau senyum kerna terpaksa hal SBPA dulu tuu. Nak tengok Cik Sonah nie garang dan hebat camna orangnya.Syok pa bila berada di Kota Metropolitan. Memang seronok jikalau tidak sudah tentu keluarga saya tak minta jauh2 tempatnya. Aman dunia nie.

Salam Flower

Tanpa Nama berkata...

Bukan PTD berkata...

Ini semua PTD punya keje.

Jumaat, Mac 23, 2012 1:15:00 PM

-----------------------

ya, ini semua PTD punya kerja. budaya tukar menukar ni memang biasa diamalkan oleh PTD terhadap non-ptd, terutama terhadap kumpulan sokongan.

PTD = Pegawai Tukar Ditukar

Tanpa Nama berkata...

ada yg kena tukar kna lapor rasuah apa citaaa.. siasat.. malas nak cakap tapi semua saluran dah buat bos dunia dia power laaa nanti dah pencen meranaaa rasakanlahh.. ni la nasib kalau bos makan gaji tak sedar diri.. ingat kerajaaan bapak dia bagi gaji keee... kalau buka bisnes lingkuppp..

Tanpa Nama berkata...

Macam tukar 'spare part' kereta..he..he

Tanpa Nama berkata...

tak boleh ke jawatan Pembantu Tadbir
di kementerian kesihatan malaysia dibuka menjadi jawatan gunasama seperti PT jabatan lain bagi memudahkan urusan pertukaran dan tidak terikat dgn satu kementerian sahaja. Membolehkan PT di kementerian kesihatan mencari pengalaman di agensi lain dan mengurangkan tekanan kerana duduk lama di satu jabatan. Harap CUepacs mengambil perhatian.

Tanpa Nama berkata...

Salam Hormat Flower,

aku pun tak kisah. tak bayar langsung pun x pa. sekurang2nya dapat juga aku bersedekah. demi negara kita tak perlu tanya apa sumbangan negara pada kita...kita lah yg perlu bekerban....kan flower?

aku baik2 je tang semua itu....semuanya dunia. patutnya kita bersyukur kerana masih bernafas. walaupun sesak...hidupnya masih. cuma satu je aku ni yg tak boleh tahan...bini aku beranak lagi!!! ini pun aku tak minta bantuan sesiapa...hak..hakkkkk!

Tanpa Nama berkata...

aku pun tak kisah. tak bayar langsung pun x pa. sekurang2nya dapat juga aku bersedekah. demi negara kita tak perlu tanya apa sumbangan negara pada kita...kita lah yg perlu bekerban....kan flower?

aku baik2 je tang semua itu....semuanya dunia. patutnya kita bersyukur kerana masih bernafas. walaupun sesak...hidupnya masih. cuma satu je aku ni yg tak boleh tahan...bini aku beranak lagi!!! ini pun aku tak minta bantuan sesiapa...hak..hakkkkk!

Jumaat, Mac 23, 2012 9:29:00 PM
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Salam Sahabat

Memang kelakar habis tuan dan tercuit rasanya. Apapun tahniah semoga ianya memberi penawar pada tuan dan dimurahkan rezeki dan memberi cahaya sinaran baru.

Salam dariku Flower

Tanpa Nama berkata...

Transformasi,intergeriti, Kementerian Pengajian Tinggi,Jabatan Pengajian Politeknik.. peeerihhhh.. 5 jahanam..

Tanpa Nama berkata...

Itulah ramai yg tidak faham semasa jawatan yg ditawar itu gunasama / bukan gunasama. Sekrg baru mau minta buka.......

Tanpa Nama berkata...

kitaorg PT mulanya cakap gunasama ler... Bila da keje baru a tau close departmnt.. Haiyooo...

Tanpa Nama berkata...

gaji ciput jea naik 13% di bayar pulak 2 kali.. penyelarasan kenaikan pangkat dan elaun, habuk tarak..ape da..!! teruk betul.!!

Tanpa Nama berkata...

WAK PARANG TUMPUL HE.HE..HE...!

ADA PT(P/O)N17 DALAM PERKHIDMATAN
KESIHATAN MINTA BOLEH MASUK KE FEDERAL SERVICE (fc) MEMANG SAYA SOKONG SEJAK DULU LAGI. SEBAB NANTI KALO ADA PELUANG KAMI YANG fc PUN NAK MASYUK PULAK KE KESIHATAN. SEBENARNYA KALO SEBUT JE KERJA PEJABAT INI KERJANYA SAMA JE BAIK KAT SWASTA KE OR KERAJAAN OR KEDAI RNCIT HE.HE..HE.... WAK CAKAP SEBAB DULU WAK KERJA KAT KEDAI TAUKE GETAH SKRAP, KEMUDIAN KERJA KAT KEDAI PAM MINYAK, KEMUDIAN KAT KEDAI KAIN BANDAR TELOK ANSON, KEMUDIAN KERJA KERANI SEKOLAH, SEKARANG JADI KULI KERAJAAN KAT DAERAH JAGA TANAH DAN ORANG RAMAI. KEPADA PIHAK JPA TOLONGLAH SEMAK SEMULA PERKHIDMATAN AWAM CLOSE DEPARTMENT, FEDERAL DEPARTMENT DAN PERKHIDMATAN DINEGERI2. SPA, SPN, SUK, DAN YANG SEWAKTU DENGANNYA DUDUKLAH SEMEJA RUNDING KEMUDIAN MAKAN ME KARI JAWA MEMANG SEDAP DAN DAPAT SATU KATA PUTUS YANG TERBAIK. HE.HE..HE...!

Tanpa Nama berkata...

WAK PARANG TUMPUL HE.HE..HE...!

ADA PT(P/O)N17 DALAM PERKHIDMATAN
KESIHATAN MINTA BOLEH MASUK KE FEDERAL SERVICE (fc) MEMANG SAYA SOKONG SEJAK DULU LAGI. SEBAB NANTI KALO ADA PELUANG KAMI YANG fc PUN NAK MASYUK PULAK KE KESIHATAN. SEBENARNYA KALO SEBUT JE KERJA PEJABAT INI KERJANYA SAMA JE BAIK KAT SWASTA KE OR KERAJAAN OR KEDAI RNCIT HE.HE..HE.... WAK CAKAP SEBAB DULU WAK KERJA KAT KEDAI TAUKE GETAH SKRAP, KEMUDIAN KERJA KAT KEDAI PAM MINYAK, KEMUDIAN KAT KEDAI KAIN BANDAR TELOK ANSON, KEMUDIAN KERJA KERANI SEKOLAH, SEKARANG JADI KULI KERAJAAN KAT DAERAH JAGA TANAH DAN ORANG RAMAI. KEPADA PIHAK JPA TOLONGLAH SEMAK SEMULA PERKHIDMATAN AWAM CLOSE DEPARTMENT, FEDERAL DEPARTMENT DAN PERKHIDMATAN DINEGERI2. SPA, SPN, SUK, DAN YANG SEWAKTU DENGANNYA DUDUKLAH SEMEJA RUNDING KEMUDIAN MAKAN ME KARI JAWA MEMANG SEDAP DAN DAPAT SATU KATA PUTUS YANG TERBAIK. HE.HE..HE...!

Tanpa Nama berkata...

KEPADA JPA (TERUTAMA BPO JPA) SILA LIHAT DALAM SISTEM HRMIS, BAGI KUMPULAN P&P SEMUA SKIM, BERKHIDMAT 10 TAHUN KE ATAS YANG MASIH TIDAK BERPELUANG NAIK GRED SILA UPGRADKAN WARAN KE POST FLEXI 41/44. TERIMA KASIH.

Tanpa Nama berkata...

KEPADA JPA (TERUTAMA BPO JPA) SILA LIHAT DALAM SISTEM HRMIS, BAGI KUMPULAN P&P SEMUA SKIM, BERKHIDMAT 10 TAHUN KE ATAS YANG MASIH TIDAK BERPELUANG NAIK GRED SILA UPGRADKAN WARAN KE POST FLEXI 41/44. TERIMA KASIH.

Tanpa Nama berkata...

KEPADA JPA (TERUTAMA BPO JPA) SILA LIHAT DALAM SISTEM HRMIS, BAGI KUMPULAN P&P SEMUA SKIM, BERKHIDMAT 10 TAHUN KE ATAS YANG MASIH TIDAK BERPELUANG NAIK GRED SILA UPGRADKAN WARAN KE POST FLEXI 41/44. TERIMA KASIH.

Tanpa Nama berkata...

WAK PARANG TUMPUL HE.HE..HE...!

Kepada semua yang mengaku Penjawat Awam (PA) disini.Diharap semak HRMIS korang kemaskini ke tidak. Usah nak mengaruk je. Kemaskinikan HRMIS anda semua.Cuba contoh macam Wak semua maklumat HRMIS ok lah jugak.

Tanpa Nama berkata...

N11 NAIK PANGKAT N17 MASIH NAK BUAT KERJA N11 MACAM JURUTAIP SEKARANG PEMBANTU TADBIR,W22 PEMBANTU PENILAIAN KANAN DULU PEMBANTU PENILAIAN W17-NAK BUAT KERJA W17,GAJI HENDAK TINGGI TAPI KERJA MAHU RINGAN MINTA CUEPACS,ADA W17,W22,J22,W26,W32-NAIK PANGKAT MASIH BUAT KERJA HAKIKI LAMA.INI TIDAK ADIL.

Tanpa Nama berkata...

W17-PEMBANTU KEWANGAN GUNASAMA-BERKIRA KERJA NAK BUAT KEWANGAN SAHAJA-ITUPUN MINTA NAIK GRED/SKIM,KERJA MAHU RINGAN/GAJI MAHU LEBIH,JPA MINTA ELAUN DITARIK BALIK KERANA N17-PEMBANTU TADBIR OPERASI KENA BUAT KERJA PELBAGAI TUGAS,W17-PEMBANTU KEWANGAN BUAT KERJA DIA SAHAJA,BUKAN ITU SAJA,JADI BATU API KEPADA PEMBANTU TADBIR SUPAYA BERKIRA KERJA.MINTA JPA AMBIL TINDAKAN KES BEGINI.

Tanpa Nama berkata...

W17-PEMBANTU KEWANGAN GUNASAMA-BERKIRA KERJA NAK BUAT KEWANGAN SAHAJA-ITUPUN MINTA NAIK GRED/SKIM,KERJA MAHU RINGAN/GAJI MAHU LEBIH,JPA MINTA ELAUN DITARIK BALIK KERANA N17-PEMBANTU TADBIR OPERASI KENA BUAT KERJA PELBAGAI TUGAS,W17-PEMBANTU KEWANGAN BUAT KERJA DIA SAHAJA,BUKAN ITU SAJA,JADI BATU API KEPADA PEMBANTU TADBIR SUPAYA BERKIRA KERJA.MINTA JPA AMBIL TINDAKAN KES BEGINI.

Tanpa Nama berkata...

Ura ura Cuepacs nak bincang kes Kumpulan sokongan ada diploma/degree.sekarang kerja guna Sijil INSPEN.Harap JPA tengok masalah ini supaya mendapat peningkatan dalam kerjaya,harapan kami mendapat keutamaan.

Tanpa Nama berkata...

Pelarasan gaji tidak jejas kewangan negara: Ahmad Husni


2012/03/24

POH: Pertambahan perbelanjaan mengurus berikutan pengumuman pelarasan gaji kakitangan awam baru-baru ini tidak akan memberi kesan kepada kewangan negara, kata Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah.

Beliau berkata, kerajaan sentiasa memantau tiga aspek iaitu lebihan semasa, pengurusan defisit dan hutang berbanding Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK), bagi memastikan kewangan negara tidak terjejas.
"Aspek pertama adalah lebihan semasa...lebihan itu adalah baki selepas pendapatan negara ditolak dengan perbelanjaan mengurus," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Surau Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tanjung Rambutan di sini, hari ini.
Pada 9 Mac lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata pelarasan gaji antara tujuh hingga 13 peratus berdasarkan Sistem Saraan Malaysia (SSM) yang diumumkan baru-baru ini berikutan pemansuhan Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) membabitkan peruntukan tambahan RM6 bilion.

Ahmad Husni berkata, pengurusan defisit dengan betul adalah antara faktor yang boleh memastikan kewangan negara tidak terjejas.

Katanya, defisit negara pada tahun lalu adalah sebanyak lima peratus dan kerajaan mensasarkan ia turun kepada 4.7 peratus tahun ini.

Selain itu, katanya, kerajaan juga perlu memastikan jumlah hutang negara kurang daripada 55 peratus daripada KDNK.
"Apa yang kita perolehi tahun lalu, perbandingan hutang dan KDNK adalah pada kadar 53.5 peratus," katanya. - BERNAMA

Tanpa Nama berkata...

PERMATANG PAUH, 23 Mac: Semua rakyat kawasan ini yang prihatin kepada penyalah gunaan harta rakyat dikerah hadir bagi membantah penggunaan politeknik bagi program Umno.

Mereka diminta berkumpul di hadapan pintu utama Politeknik Seberang Perai selepas solat zohor esok bagi membantah secara aman terhadap program 'Pelancaran Gelombang Biru' Pilihanraya Umum Ke 13 oleh Umno.

Ahli Jawatankuasa PAS Negeri yang juga Yang DiPertua PAS Kawasan Permatang Pauh, Haji Omar Hasan berkata, program berkenaan yang dirasmikan oleh Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Chik merupakan program kepartian yang diadakan di Institut Pengajian Tinggi (IPT) yang selama ini tidak dibenarkan sama sekali oleh Kerajaan Barisan Nasional (BN).

Katanya, Kerajaan BN hanya melarang parti pembangkang sahaja menggunakan sebarang padang IPT sedangkan bagi BN ialah dibolehkan.

"Sikap yang ditunjukan itu berat sebelah. Mereka mencabul apa yang menjadi undang-undang. Oleh itu marilah bersama-sama hadir di pintu utama Politeknik Seberang Perai untuk membantah pencabulan itu," tegasnya.

Ini membuktikan Umno dan BN bankrap perancangan dan tempat sehingga memilih lokasi yang selama ini tidak boleh dimasuki oleh mana-mana parti.

Pagi tadi satu memorandum telah dihantar oleh beliau sendiri bersama Setiausaha PAS Permatang Pauh, Mansor Che Dan, Ketua Penerangan PAS Kawasan, Jamsari Samad, Pengarah Pilihanraya Majlis Tindakan Dun (MTD) Seberang Jaya, Anuar Hamid dan Angkatan Muda Keadilan Permatang Pauh, Yusmira Yusuf.

Sementara itu Pengarah Politeknik Seberang Perai, Haji Zulkifli Ariffin berkata, sebenarnya pihaknya menerima surat permohonan dari Kementerian Belia dan Sukan untuk program penyampaian peruntukan kepada badan di bawah belia di Pulau Pinang.

Cuma kemudianya timbul satu lagi surat dari Umno untuk mengadakan pelancaran di tempat yang sama.

Namun beliau berjanji tidak akan membenarkan Umno memasang bendera parti kerana tidak mahu melihat Politeknik Seberang Perai terdedah dengan politik kepartian.

BUKAN PENGIPAS PTD berkata...

menyalak pasal PTD dalam ni tak guna. diorang tak layan blog "low class" macam ni.


kalau rasa diri tu mampu menyaingi PTD dalam bertutur kata:

sila lawat -> http://forum.ptdportal.com/

PERHATIAN: anda perlu bersedia untuk mendaftar username berulang-ulang kali ataupun risiko username sedia ada kena ban. ini kerana moderator di sana tak boleh tengok orang yang offend PTD.

percayalah, aku pernah main tembak-tembak dalam tu ibarat counter strike, dimana aku sorang dibalas dengan 20 orang PTD yang takda kerja yang layan aku masa waktu pejabat.

warghh kah kah kah

silalah!

Tanpa Nama berkata...

SSM (REBUILT) akan dilancarkan pd April ini. Nampaknya ramai lagi PA yg masih tak puas hati. CUEPACS masih kabur2 tentang tuntutan PA.

Tanpa Nama berkata...

SSM (Rebult 2012) ba............................................

FT 17 berkata...

SSM v2.0 patut nama dia

Ezzu Raza berkata...

http://ezzuraza.blogspot.com/2012/03/pengiraan-anggaran-gaji-pencen-kerajaan.html

Ola berkata...

Memang la tak nak keje kontrak tapi kalau dah makan duit biasiswa wajib la Brod bongok!

Tanpa Nama berkata...

dipersembahkan....

blogger murahan bernama Ezzu Raza dengan tak malunya mengiklankan URL blog dia

kesian dia, takpa mari kita tolong dia iklankan.

1. http://ezzuraza.blogspot.com/2012/03/pengiraan-anggaran-gaji-pencen-kerajaan.html

2. http://ezzuraza.blogspot.com/2012/03/pengiraan-anggaran-gaji-pencen-kerajaan.html

3. http://ezzuraza.blogspot.com/2012/03/pengiraan-anggaran-gaji-pencen-kerajaan.html

4. http://ezzuraza.blogspot.com/2012/03/pengiraan-anggaran-gaji-pencen-kerajaan.html

5. http://ezzuraza.blogspot.com/2012/03/pengiraan-anggaran-gaji-pencen-kerajaan.html

Tanpa Nama berkata...

Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) melihat kenyataan bekas Ketua Penerangan Umno Pekan, Datuk Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz bahawa BN selama ini berkuasa kerana persempadanan kawasan mengundi menunjukkan Umno sememangnya parti yang mengamalkan penipuan bagi memenangi pilihan raya.

“Sebelum ini, bekas pimpinan tertinggi Umno, Tan Sri Kadir Syeikh Fadzir pernah mendakwa Umno membeli undi bagi memenangi pilihan raya,” kata Ketua Penerangannya, Riduan Mohd Nor (gambar) dalam satu kenyataan.

Bagi DPPM, katanya dakwaan bekas-bekas pemimpin Umno tentang strategi kotor Umno dalam pilihan raya umum terdahulu merupakan suatu dakwaan yang serius.

“Jika yang mendedahkan strategi kejahatan Umno dalam sistem pilihanraya di Malaysia adalah orang awam, ia mungkin boleh dipertikaikan kesahihannya.

“Tetapi jika yang mendedahkan strategi ini adalah bekas pemimpin Umno, ini menunjukkan ada sesuatu yang tidak kena pada Umno,” ujarnya.

Baginya, kedua-dua pemimpin itu adalah orang kanan Umno dan mereka tahu malah terlibat secara langsung dalam strategi Umno untuk memenangi pilihan raya umum yang mana sudah tentu dakwaan mereka berasas.

Justeru itu, ujarnya tidak hairanlah Umno mudah memenangi pilihan raya yang terdahulu meskipun rakyat sudah lama menolak Umno.

Menurutnya, mereka sanggup melakukan apa sahaja asalkan survival kuasa mereka dapat dicapai sekalipun terpaksa mencalar nilai demokrasi di negara ini dan memperkudakan apa sahaja agensi yang dibawah pentadbiran mereka.

“Bukan suatu kebetulan semua modus operandi yang dijalankan dalam sistem pilihan raya di negara ini seperti persempadanan semula kawasan pilihan raya, pendaftaran pemilih, undi pos, dan lain-lain melainkan tujuannya adalah untuk memenangkan Umno BN,” katanya lagi.

Justeru, jelasnya DPPM amat berharap, taktik jahat Umno itu dapat dibongkarkan agar ia dipatahkan dan tidak dibuat kembali menjelang PRU13.

Beliau menambah, sudah beberapa kali pilihan raya umum berlangsung dan sudah berpuluh tahun rakyat ditipu dengan sistem pilihan raya yang kotor di negara ini.

“Akhirnya, dengan dakwaan ini membuktikan Umno BN tidak layak memerintah negara,” katanya lagi.

Beliau menambah, mereka berlagak seolah mendapat mandat daripada rakyat terbanyak, hakikatnya mereka menang dengan segala unsur penipuan.

“Rakyat perlu sedar dan bangkit supaya negara ini diselamatkan dari pemimpin dan parti yang menipu dan merompak kepercayaan rakyat,” ujarnya.
template joomla

Tanpa Nama berkata...

bro. ko delete jer lah komen link blogger murahan tu. lu lat otai kat sini. lu admin sini kan. pesal lu nak promote. ntah2 org yg sama. tipikal punya modus operandi. hahahaha

Tanpa Nama berkata...

dia dah enable comment moderation kat blog bodo dia tu. jadi tak boleh masuk blog murahan dia & komen lagi dah. kah kah kah

nampaknya dia dah faham apa itu erti SPAM blog orang lain :p

Tanpa Nama berkata...

ooo. R41 aku syorkan kat sini pun enable la comment moderation tu. biasa la. aku nmpk kat sini org suka begaduh, kutuk, bawak dosa jer. org letak link satu hal la. mcm shoutbox sebelum nih. byk mencarut jer. ko ni emo semacam, ko bgtau la admin. senang kan. hahahahaha. dosa kering beb.

Tanpa Nama berkata...

dalam jpph ramai kakitangan islam pura-pura alim,tetapi ramai suka curi tulang,datang lewat(penipu alasan),jadi batu api kepada kakitangan lain, janji memuaskan hati dia kerana dapat batu api(melaga-lagakan) orang lain.ceramah-ceramah agama yang dibuat dipejabat-pejabat tidak dihayati cuma dengar telinga kiri keluar telinga kanan,bercakap kalah bos bagai pensyarah U dan kaunselor.Ramai kakitangan cari jalan nak pergi kursus untuk claim,harap jpph kaji masalah ini.

Tanpa Nama berkata...

dalam jpph ramai kakitangan islam pura-pura alim,tetapi ramai suka curi tulang,datang lewat(penipu alasan),jadi batu api kepada kakitangan lain, janji memuaskan hati dia kerana dapat batu api(melaga-lagakan) orang lain.ceramah-ceramah agama yang dibuat dipejabat-pejabat tidak dihayati cuma dengar telinga kiri keluar telinga kanan,bercakap kalah bos bagai pensyarah U dan kaunselor.Ramai kakitangan cari jalan nak pergi kursus untuk claim,harap jpph kaji masalah ini.

Tanpa Nama berkata...

OHOR BAHRU: Cuepacs meminta Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA)dan JPPH Malaysia mengkaji kaedah pertukaran membabitkan kakitangan awam terutama mereka yang sudah lama berkhidmat bagi mengelak sebarang masalah. Presiden Cuepacs, Omar Osman, berkata isu pertukaran membabitkan antara agensi sejak empat bulan lalu perlu ditangani bagi mengelak pilih kasih terutama membabitkan pegawai atasan.
Beliau berkata, Cuepacs menerima aduan daripada kakitangan awam kanan yang berkhidmat cemerlang di sesuatu tempat tetapi dipindahkan ke tempat lain tanpa sebarang alasan.
“Semalam, saya menerima panggilan daripada kira-kira 30 kakitangan awam di sebuah kementerian yang akan dipindahkan ke kementerian atau agensi lain dengan kebanyakannya membabitkan kalangan kakitangan kanan dan akan bersara. “Kami tidak menentang pertukaran tetapi cara pertukaran berkenaan dibuat. Ingatkan pada awalnya, hanya kakitangan muda saja dipindahkan tapi kini dapati yang senior turut dipindahkan ke tempat lain termasuk ke daerah pedalaman,' katanya. Beliau berkata demikian selepas mesyuarat agung Kesatuan Kakitangan Perkhidmatan Tadbir dan Awam Pasukan Polis Semenanjung Malaysia (Pacsu) Johor ke-54 di sini, hari ini.

Tanpa Nama berkata...

saya PA gred J tp kena wat gak kerja2 pt/o termasuk lh mengaihkan surat2 ke dlm pigeon hole dan sebagainye. tp bile sy bercuti xe pun pt yg ley ganti tmpt sy kerana hanya satu jawatan je utk gred j di situ. senang cite kader lh mtk ceupacs semak lh masalah2 kader J ni. dhlh org atasan pun bkn dr gred J walaupun dh berpengalaman. bile nak bg pendapat or bersuara sikit kena cantas je lama2 naik bosan pas2 wat jelh keje mengikut arahan suara kami Kader J ni x didengari pun.sekian

Tanpa Nama berkata...

Gred AK47 kot? Awat la hangpa ni bising-bising sangat...bila tak dak keja komplen takda orang nak ambik hangpa keja. Bila dah keja macam-macam komplen pulak... Manusia ni memang tak pernah puashati. Majoriti yang aku tengok yang banyak komplen tu keja pun bukan la buat keja sangat...mengulau jer lebih. Orang yang selalu hidup mencukupi adalah orang yang keja dia berkah. Gaji sikit tapi kehidupan bahagia berbanding orang yang melaung-laung minta gaji minta pangkat tapi bila dapat tak cukup-cukup....lumrah hidup...hidup gunakan OTAK.

Tanpa Nama berkata...

Ura ura Cuepacs nak bincang kes Kumpulan sokongan ada diploma/degree.sekarang kerja guna Sijil INSPEN.Harap JPA tengok masalah ini supaya mendapat peningkatan dalam kerjaya,harapan kami mendapat keutamaan.

*#TEMUDUGA LEBIH BAIK OLEH SPA,DAN ELOK SERTA PRAKTIKAL,BARU JPPH DAPAT PEGAWAI PEGAWAI YANG BERWIBAWA/KETERAMPILAN/RAJIN/BERWAWASAN BUKAN PEGAWAI PEMALAS MELALUI CARA YANG DICADANGKAN OLEH CUEPACS*.#*

Tanpa Nama berkata...

maslah ni pun berlaku pada saya... bila saya bertanya pada ketua jabatan kenapa saya ditukara ... alasan nya... no komen... dia kata kerja bagus, displin ok... so... apa masalah nya... dia tak dengar langsung rayuan saya yang mempunyai anak yang masih kecil, tiada kenderaan kedua, saya terpaksa berulang naik bas.... padahal ada orang berdekatan tidak dipilih... dimana keadilan sebagai kakitangan bawahan. jangan disebabkan anda ketua jabatan , anda boleh campak orang bawahan.

Tanpa Nama berkata...

maslah ni pun berlaku pada saya... bila saya bertanya pada ketua jabatan kenapa saya ditukara ... alasan nya... no komen... dia kata kerja bagus, displin ok... so... apa masalah nya... dia tak dengar langsung rayuan saya yang mempunyai anak yang masih kecil, tiada kenderaan kedua, saya terpaksa berulang naik bas.... padahal ada orang berdekatan tidak dipilih... dimana keadilan sebagai kakitangan bawahan. jangan disebabkan anda ketua jabatan , anda boleh campak orang bawahan.

Tanpa Nama berkata...

ada kabel dalam lah tu..suka2 tukar org....anaya org jek!

Clubnineextreme Bo berkata...

nak wat camne bro, name makan gaji, keje la swasta ke kerajaan ke, swasta lagi teruk, ade jtk buat aduan pun umpama macam xde, xde ke kat dunia ni jabatan yang adil dan saksama, sbb orang atasan atau organisasi tak pernah terlintas atau terfikir kalau die duduk di tmpat yang sama, rasa bertimbang rasa antara satu same lain tu xde, sok dalam kubur kain kafan same je kaler, yang xsempat kafan wallahualam. cume kte ni sebagai orang islam dan hamba Allah kat die je lah yang mampu kte mntak tolong, kami cuma dapat berdoa semoga orang yang teraniaya seperti kami ini dipermudahkan urusannya. Amin.

Cey'Z berkata...

Kalau yg FT17 diarahkan untuk buat keja aset gara2 aset dah guna sistem ?? Kerja isi kew pa, checked brg ada ke tak, tgk dlm sistem balik, dsb nya ? Mcm mana tu ?