SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

09 Mac 2012

PEMBATALAN SBPA DISAMBUT BAIK

Wartawan Sinar Harian
8 Mac 2012



SHAH ALAM - Keputusan kerajaan membatalkan perlaksanaan Sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) dan mengekalkan Sistem Saraan Malaysia (SSM) membuktikan pemimpin negara, khususnya, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengiktiraf suara rakyat.

Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah berkata, pembatalan SBPA bukan sahaja dinantikan, malah perlu memandangkan agensi kerajaan tidak memahami peranan dan kehendak masyarakat umum serta gagal mencari kata putus dengan wakilnya iaitu Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs).

"Apabila SBPA dibatalkan, ini menunjukkan PM mengotakan janjinya melalui slogan rakyat didahulukan. Beliau mahu SSM dikembalikan kepada kakitangan awam dengan beberapa penambahbaikan.

"Apa yang saya lihat, agensi kerajaan perlu memahami kehendak kakitangannya dan turut mengiktiraf suara Cuepacs. Saya harap, pada masa depan, kita semua belajar cara PM kendalikan urusan ini," katanya.

Menurutnya, dalam sistem negara moden, tiga perkara yang perlu diberi keutamaan untuk memastikan pembangunan negara berjaya dilaksanakan iaitu kerajaan, perniagaan dan masyarakat.

Mengulas mengenai konsep itu, beliau berkata, agensi kerajaan perlu mengiktiraf sektor lain dan setiap perundingan dengan mereka (Cuepacs) perlu dilakukan dengan bersungguh-sungguh dan tidak hanya 'melepas batuk di tangga'.

Pengerusi Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) Cawangan Kedah, Mohd Fadzil Md Isa berkata, keputusan kerajaan membatalkan SBPA disifatkan sebagai satu langkah yang memberi faedah kepada semua penjawat awam di negara ini.
Mohd Fadzil mengalu-alukan keputusan itu namun berharap agar penambahbaikan Sistem Saraan Malaysia (SSM) turut merangkumi aspek kebajikan.

"Secara keseluruhannya, kami gembira dan bersetuju dengan keputusan membatalkan SPBA. Bagaimanapun kebajikan guru dan kakitangan awam secara keseluruhannya perlu dititikberatkan jika ingin melakukan penambahbaikan dalam SSM," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Setiausaha Kehormat NUTP Kedah, Wang Heng Suan pula berkata, Kerajaan Pusat juga diminta mengkaji semula tangga gaji kumpulan yang berada pada tahap maksimum.

"Untuk golongan pendidik, mungkin ada pertukaran kepada gred baru tetapi bagi kakitangan kerajaan yang lain, tangga gaji mereka kekal kerana sudah mencapai tahap maksimum. Mungkin kajian menambahkan tangga gaji boleh dilakukan," katanya.

Sementara itu, Presiden Persatuan Pesara-pesara Kerajaan Malaysia negeri Kedah, Datuk Harun Hashim berkata, pihaknya sentiasa menyokong perubahan yang dilakukan asalkan ia membawa manfaat kepada semua kakitangan kerajaan.

"Namun, jika perkhidmatan kakitangan kerajaan masih belum mencapai tahap ditetapkan, perlu ada pengawasan yang baik daripada pihak atasan. Insentif perlu diberikan mengikut keadaan semasa (akibat kenaikan harga barang), namun dalam masa sama penjawat awam perlu memberikan khidmat terbaik," katanya.

Dalam perkembangan berkaitan, Presiden Persatuan Pengguna Kedah (Cake), Datuk Yusoff Ismail berkata, golongan peniaga diingatkan agar tidak mengambil kesempatan di sebalik pengumuman kenaikan gaji kakitangan kerajaan.
Menurutnya, kenaikan harga barang seakan-akan sudah sinonim dengan pengumuman kenaikan gaji penjawat awam.

"Saya berharap peniaga tidak mengambil kesempatan dengan menaikkan harga barang, malah pengguna juga disaran agar bijak membuat keputusan dalam urusan jual beli," katanya.

49 ulasan:

Wunner berkata...

Admin....
I'm the First!
Pembatalan la...bukan pembantalan!

Tanpa Nama berkata...

ye ke disambut baik>?

Wunner berkata...

Thak you admin kerana pembetulan segera.

ko kaji apa 3 bulan x d apa pun? berkata...

mari semua saya buka cerita. 3 bulan beb ambil masa utk kaji utk umum batal. kos n masa ntah berapa byk rugi . pa marah emosi sokong pr etc. setakat umum 13-7% itu cuma ulangan drp bajet lepas. x d pembaharuan. cikgu time based juga drp bajet lepas x d pembaharuan. maknanya selama 3 bulan x d apa pun dikaji utk penambahbaikan . najib n muhyidin suka sgt jaga cikgu sampai terpaksa kasi time based. x pa pasal cikgu ramai dlm 300 k lebih semua sekali. ada lagi 1 juta yg lain tolak ptd yg mudah naik pangkat tolak lawyer tolak doktor tolak polis tentera etc akhirnya tinggal dlm 400 k lagi. tak pa jagalah cikgu yg suka sokong pas tuh bukan kita x tahu calon pas ramai drp cikgu dlm pru12 . yg pasti najib x dapat undi drp saya n isteri mak ayah adik beradik ipar duai mertua besan etc. saya x main main seperti jpa najib cupek yg mempermainkan emosi pa tolak tarik naik turun alih alih x d apa drp kajian .

Tanpa Nama berkata...

Dato,

TOLONG BELA NASIB KAMI, JWTN PEMBANTU TADBIR KEWANGAN W17...WALAUPUN KAMI ADA DIPLOMA...TP KERJA GUNA SPM SBB X DER REZEKI...KAMI MOHON DATO' PERJUANGKAN HAK BITK KAMI....SABAN TAHUN ANM MENAWARKAN PEPERIKSAAN BITK UTK KAMI...SEKIRANYA LULUS EXAM INI...ELAUN KAMI AKAN DI NAIKKAN DR RM40.00 KE RM80.00...BG KAMI TERLALU KECIL NILAI TERSEBUT DGN KEKANGAN KERJA YG BANYAK DAN TANGGUNGJAWAB YG BESAR...KAMI IBARAT TULANG BELAKANG PERJALANAN SESEBUAH ORGANISASI..TANPA KAMI MAKA SEMUANYA HANCUR...MASAKAN BELANJAWAN TAHUNAN TIDAK DAPAT DILAKSANAKAN...MALAH URUSAN PEMBAYARAN GAJI SSM YG BARU POM BELOM TENTU DPT DILAKSANKAN....RENUNG2KAN LAH....BUKAN KAMI INGIN CEMBURU DGN JAWATAN LAIN...TP MEMANG KAMI TIDAK DIPANDANG OLEH JPA...PENAMBAHBAIKAN BG ELAUN BITK NI PERLU DI AMBIL KIRA...

Tanpa Nama berkata...

ko kaji apa 3 bulan x d apa pun? berkata...
mari semua saya buka cerita. 3 bulan beb ambil masa utk kaji utk umum batal. kos n masa ntah berapa byk rugi . pa marah emosi sokong pr etc. setakat umum 13-7% itu cuma ulangan drp bajet lepas. x d pembaharuan. cikgu time based juga drp bajet lepas x d pembaharuan. maknanya selama 3 bulan x d apa pun dikaji utk penambahbaikan . najib n muhyidin suka sgt jaga cikgu sampai terpaksa kasi time based. x pa pasal cikgu ramai dlm 300 k lebih semua sekali. ada lagi 1 juta yg lain tolak ptd yg mudah naik pangkat tolak lawyer tolak doktor tolak polis tentera etc akhirnya tinggal dlm 400 k lagi. tak pa jagalah cikgu yg suka sokong pas tuh bukan kita x tahu calon pas ramai drp cikgu dlm pru12 . yg pasti najib x dapat undi drp saya n isteri mak ayah adik beradik ipar duai mertua besan etc. saya x main main seperti jpa najib cupek yg mempermainkan emosi pa tolak tarik naik turun alih alih x d apa drp kajian .
______________________________
aku jawab kat ko yee

Ader aku kesah ngan ko..pegi lantak ler ngan ko

Punya pasai kat hang la musibat

Tanpa Nama berkata...

Lawak bodo -Obama dan KoperaC.

Memalukan PA semua. Inikah Presiden Cuepacs. Baik berhenti saja .. tidak FOKUS !

Tanpa Nama berkata...

yang lulus PTK Aras 4 bayar ke tidak ?
TOLONG ... kasi bayarlah dulu.

Tanpa Nama berkata...

PM pun nak berpolitik dgn PA. Mula2 setuju SBPA lepas tu batal. KPPA yg jadi mangsa cemuhan. Dalam hal2 macam ni PA selalu jadi mangsa bila berhadapan dgn ahli politik.

Tanpa Nama berkata...

salam.....
amacam dgn nasib GURU SENIOR exppld dg29/41/44.....48??? lantik ke skim SISWAZAH sebelum JULAI 1997 yang dah kutai dlm perkhidmatan 25thn lebih tapi masih secoek gajinya sbb tak pernah dpt apa-apa pun,udah le pelarasan 15%....1 HPG pun tak dpt!!!!!!! DAN KETINGGALAN JAUH dari JUNIOR exppld lantikan ke skim siswazah mulai JULAI 2007....yg semua dapat....PELARASAN 30% pd JULAI 2007 kemudian alih-alih bila masuk skim siswazah dg41 dpt pula lagi 1HPG. PELIK BETUL SISTEM PAK LAH .. harap dibetulkan oleh pucuk pimpinan sekarang sesuailah dengan tujuan PENAMBAHBAIKAN SSM selah PEMBATALAN SBPA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HAJAH ROSMA berkata...

JANGAN TERTIPU DENGAN HELAH LICIK PM, UMNO DAN BN. MEREKA PAKAR TIPU MENIPU...PUTAR SANA PUTAR SINI..DI BERI RM100...AMBIL...DIBERI RM200...AMBIL...DIBERI RM500...AMBIL...PRU-13...UNDILAH PAS...PKR...DAP...

Tanpa Nama berkata...

Bodoh punya cuepacs.....bodoh!!
Dato Omar letak jawatan jer..Bodoh
Cuepacs boleh tak kalau tak mewakili awam ..bukan baba kebaikan tapi keburukan..bukan korang meeting sama sama korang sama ker balik kampung la woi..

Tanpa Nama berkata...

Letak jawatan Dato Omar

Tanpa Nama berkata...

Dato macam mana pensyarah pelatih perubatan ud45 yang dapat ud 1-5 Salam sbpa ....tapi dalam Ssm tak ada apa2....sebab Dato ramai pensyarah perubatan pelatih perubatan yang Akan letak jawatan..Saya cadangkan Dato Omar pun letak jawatan sama sama ....bodoh punya Dato omar

admin berkata...

tahniah ceupecs!!!

Tanpa Nama berkata...

Apa kata semua...Kita ambil 3 bukan kaji Dato Omar Kenya letak jawatan ke .....sila kohen

Tanpa Nama berkata...

Pembatalan SBPA adalah langkah pertama bagi isu isu masih belum diselesuaikan.Jangan bergembira sangat.Ada isu isu seperti gaji gred bawahan melebihi gaji gred atasan dan gaji sijil dan deploma juga ada banyak complaint cuti tahunan telah dikurang dan lain lain perkara yang mengebabkan kegaduhan.

Tanpa Nama berkata...

tak der sapa2 smbt baik pembatalan ni... apaker jedah... kali sy mesti undi parti bebas...pi jahanam la parti korang.....

Tanpa Nama berkata...

Salam.. ini semua rancangan politik kerajaan...sbpa hanya wayang opera kerajaan nak menujukan bahawa pm perihatin dengan nasib PA..ini cara politik dah lapok la...cube la buat yang betul betul mendatangkan faedah pada rakyat..cara begini boleh menjerat dirinya sediri.saya bukan nk belah parti mane mane tapi yg jelasnya kerajaan yg ada sudah terlalu lama dan tepu.

Tanpa Nama berkata...

Minta parlimen tubuh satu suruhanjaya khas bagi golongan Doktor untuk hal hal berkaitan dengan lantikan ,kenaikan dan bayaran elaun elaun dll.Bukan melalui JPA.

Tanpa Nama berkata...

JANGAN TERTIPU DENGAN HELAH LICIK PM, UMNO DAN BN. MEREKA PAKAR TIPU MENIPU...PUTAR SANA PUTAR SINI..DI BERI RM100...AMBIL...DIBERI RM200...AMBIL...DIBERI RM500...AMBIL...PRU-13...UNDILAH PAS...PKR...DAP...

------------------

PAS je aku nak undi pun..
PKR aku tak minat..janji 16 Sept nak amik kerajaan, tapi cam taik janjinya..
DAP Pegi MAMPOS la dgn Kapal Sing anti ISLAM

Tanpa Nama berkata...

Hampa & Kecewa

Tanpa Nama berkata...

ko kaji apa 3 bulan x d apa pun? berkata...
mari semua saya buka cerita. 3 bulan beb ambil masa utk kaji utk umum batal. kos n masa ntah berapa byk rugi . pa marah emosi sokong pr etc. setakat umum 13-7% itu cuma ulangan drp bajet lepas. x d pembaharuan. cikgu time based juga drp bajet lepas x d pembaharuan. maknanya selama 3 bulan x d apa pun dikaji utk penambahbaikan . najib n muhyidin suka sgt jaga cikgu sampai terpaksa kasi time based. x pa pasal cikgu ramai dlm 300 k lebih semua sekali. ada lagi 1 juta yg lain tolak ptd yg mudah naik pangkat tolak lawyer tolak doktor tolak polis tentera etc akhirnya tinggal dlm 400 k lagi. tak pa jagalah cikgu yg suka sokong pas tuh bukan kita x tahu calon pas ramai drp cikgu dlm pru12 . yg pasti najib x dapat undi drp saya n isteri mak ayah adik beradik ipar duai mertua besan etc. saya x main main seperti jpa najib cupek yg mempermainkan emosi pa tolak tarik naik turun alih alih x d apa drp kajian .
______________________________
aku jawab kat ko yee

Ader aku kesah ngan ko..pegi lantak ler ngan ko

Punya pasai kat hang la musibat

-----------------------------------

ada kesah tuh tang mana? tang dia nak undi ke? tu dia punya pasai... tapi aku sokong tang penambahbaikan yang dia mention tuh.. betui gak apa dia kata.. tang mana pembaharuan yang dibuat selepas kaji 3 bulan? tak dak beza pon dengan pengumuman bajet 2012... nih bukan pembaharuan tapi pengulangan... apa pon terima kasih lah.. naik lah sket dari SBPA... tapi politik dato main mintak sampai RM 700-2500 tuh aku tak paham... kasik jelas lah sket...

Tanpa Nama berkata...

saya sangat setuju tentang penjumudan beberapa skim jawatan di dalam sbpa tetapi skrang nih...HAMPA.....

Tanpa Nama berkata...

DATO OMAR CANANG MERATA KENAIKAN ANTARA RM700 - RM2500, TAPI LAST2 SBPA BATAL.. KALAU SAYA JADI DATO, SAYA LEPASKAN JAWATAN TU, SAYA BALIK BUAT KERJA HAKIKI

P/S: LNPT DATO OMAR NI KIRA BUAT KERJA HAKIKI KER? BUKAN KE SUMBANGAN 5% JE?? SILA GUNAKAN EXIT POLICY OKAYY..

Tanpa Nama berkata...

Kenaikan harga brg dan perkhidmatan telah lama berlaku di sabah, tetapi kenaikan gaji yg diumumkan baru2 nih ..??? aduii.. kesiannya..

Tanpa Nama berkata...

HARAP-HARAP KALO PKR MENANG, DAP AKAN MENGOTAKAN JANJINYA UNTUK MENGECILKAN JUMLAH PENJAWAT AWAM. TERUTAMA SEKALI BIAWAK-BIAWAK YANG DATANG PEJABAT TUNGGU GAJI DAN HANYA WUJUD JIKA ADA JAMUAN DI PEJABAT.

CEUPACS NI MENYELAMATKAN BIAWAK-BIAWAK NI DARI TERUS DIJUMUDKAN..
TERIMA KASIH CEUPACS.

Tanpa Nama berkata...

nak tengok cara JPA bagi kenaikan tahunan... itu yang paling penting. Jangan sama seperti SBPA sudah la....mesti akan ada masalah lagi..

Tanpa Nama berkata...

Tahniah penjawat awam malaysia atas keprihatinan anda semua, walaupun angry bird terbang di awan, namun angry bird lihat ke bawah jua

Tanpa Nama berkata...


hehehe

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
HARAP-HARAP KALO PKR MENANG, DAP AKAN MENGOTAKAN JANJINYA UNTUK MENGECILKAN JUMLAH PENJAWAT AWAM. TERUTAMA SEKALI BIAWAK-BIAWAK YANG DATANG PEJABAT TUNGGU GAJI DAN HANYA WUJUD JIKA ADA JAMUAN DI PEJABAT.

CEUPACS NI MENYELAMATKAN BIAWAK-BIAWAK NI DARI TERUS DIJUMUDKAN..
TERIMA KASIH CEUPACS.

Jumaat, Mac 09, 2012 7:51:00 AM

---------

HAHA..jangan berterus terang sangat BRO, nanti ramai terasa..HE HE HE..

Tanpa Nama berkata...

Kalu SBPA aku akan dpt RM3060.00, Balik ke SSM dapat cuma RM2977.00..mmemang bukan semakin baik...

Tanpa Nama berkata...

Tahniah kepada YAB Perdana Menteri dan Y.Bhg.Presiden Cuepacs.Saya berharap berita ini adalah yang terbaik pada awal tahun ini kepada semua penjawat awam. Tapi kan duit banyak mana pun kita rasa tak pernah cukup. Marilah kita bersyukur kepada Allah.Dah lah jom kita laksana dasar perkhidmatan awam negara demi rakyat. Mari kita beri khidmat terbaik kepada rakyat dengan senyuman dan ikhlas hati. Kerana kita penjawat awam ialah juga rakyat. Dari rakyat kepada rakyat. Syukur. Malaysia maju, rakyat selamat. Amin ya Allah.

Tanpa Nama berkata...

Masuk ahli kesatuan dulu laaa

kakitangan sokongan BERIJAZAH berkata...

yang banyak menyalak disebabkan SBPA batal ni ada beberapa kumpulan:

1. kumpulan JUSA yang gagal untuk kenyang
2. kumpulan sekolah tak pandai yang ada hati untuk naik ke gred lebih tinggi yang menyamai taraf kumpulan sekolah yang agak pandai
3. sampah-sampah yang diambil oleh pihak berkuasa melantik yang kesian disebabkan pada zaman sekolah dulu mereka malas, gagal SPM, masuk kerja jadi PAR.
4. mereka yang masuk terkemudian dari mereka yang masuk servis lebih awal, tapi ada hati nak duduk tangga gaji yang sama.

hentikanlah salakan anda. anda seharusnya bersyukur kerana perkhidmatan awam sudi mengambil anda bekerja. sekiranya anda tak dapat kerja dalam perkhidmatan awam, pasti korang tidur tepi longkang berselimutkan kepingan kotak sebab takda kerja.

dah dah. pegi buat kerja tu. yang PAR pegi hantar surat, yang tukang kebun pegi siram pokok bunga, yang juruteknik tu pegi bantu penolong pegawai teknik anda. jangan perasan. dulu sekolah main-main, ada hati nak duduk setaraf. puihhhh!!

Tanpa Nama berkata...

Jumaat, Mac 09, 2012 8:38:00 AM

aku tekan butang like..

lagi satu yang makcik2 tu kalau nak mengular time rehat Jumaat nanti jangn lupa buang tag nama tu.Malu la masuk Tesco name tag dok tergantung...hahahahaha

jangan kutuk org rendah berkata...

puki mak lah yg bernama kakitangan sokongan BERIJAZAH berkata...kau jangan dok kutuk par and tukang kebun walau pun kau belajar pandai mulut mcm ank haram baik x yah belajar pandai bodoh satu hari kau akan ada nak juga nak tegok kau kau pandai ka bodoh kau hina par dan tukang kebun yer sial lah kalau x de par dan tukang kebun x bersih juga tepi jalan tu jangan pentingkan diri sendiri la ada akal guna sikit

Tanpa Nama berkata...

PUAK GOV BODOH DAN MALAS BEKERJA BELAKO...HA HA...

kakitangan sokongan BERIJAZAH berkata...

kah kah kah. nampaknya ada sampah-sampah yang terasa. tengok saja bagaimana teknik penggunaan bahasa yang digunakan oleh sampah-sampah gred 1-10 ni.

dah dah syuh syuh pergi buat kerja tu. kembali kepada SSM, gelaran anda masih lagi PEMBANTU AM, PEKERJA RENDAH, TUKANG, JURUTEKNIK. jangan dok berangan nak jadi PEMBANTU OPERASI, PEMBANTU TEKNIK. sedar diri tu sikit. dulu sekolah melawan cikgu, ponteng sekolah, fail SPM. ada hati mau naik pangkat PERCUMA. puihhhh!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Tanpa Nama berkata...
Tanpa Nama berkata...
Kalau CUEPACS tidak komplain tempoh hari sudah ramai PA menikmati kenaikan gaji yang lebih baik dalam jangka masa panjang. Tapi kerana HASAD DENGKI punya pasai....hahaha padan muka. Duduk lah kita pada takok yang tu sahaja. Apa-apa pun PADAN muka CUEPACS yang kononnya memperjuangkan hak PA ...tetapi sebenarnya DIA TAK TAU APA YANG DIA BUAT...

Nak ketawa skit kat CUEPACS
...kalau gaji RM1000 naik 13% jadi berapa..?
...kalau gaji RM6000 naik 13% jadi berapa..? kah..kah itu kah yang dikatakan "memperjuangkan hak PA" ..

Khamis, Mac 08, 2012 7:28:00 PM
oooooooooooooooooooooo

mata gaji akhir sbpa adalah lebih jauh tinggi daripada daripada kenaikkan 13% ni....cuba semak dan bandingkan....carilah presiden kupek yg cerdik sikit ...ini mengira pun tak tau...heeee

Jumaat, Mac 09, 2012 11:08:00 AM
...........................

Tipah tertipu lagi....

Jumaat, Mac 09, 2012 11:17:00 AM

Tanpa Nama berkata...

ukur baju di badan sendiri......
besyukur dengan apa yang ada....
klu xbleh jgak, berenti kerja...
cr bisnes.......................

Tanpa Nama berkata...

3 bulan tu bagi propasal kiri, sidek tak mau, bagi propasal kanan sidek kata tak best, bagi proposal depan sidek kata tk ummp..bagi propasal belakang..hahhhh..ini sidek kata 'aku boleh selamat'...

Udah2lah sidek segaragaaaa...

Tanpa Nama berkata...

kakitangan sokongan BERIJAZAH berkata...
yang banyak menyalak disebabkan SBPA batal ni ada beberapa kumpulan:

1. kumpulan JUSA yang gagal untuk kenyang
2. kumpulan sekolah tak pandai yang ada hati untuk naik ke gred lebih tinggi yang menyamai taraf kumpulan sekolah yang agak pandai
3. sampah-sampah yang diambil oleh pihak berkuasa melantik yang kesian disebabkan pada zaman sekolah dulu mereka malas, gagal SPM, masuk kerja jadi PAR.
4. mereka yang masuk terkemudian dari mereka yang masuk servis lebih awal, tapi ada hati nak duduk tangga gaji yang sama.

hentikanlah salakan anda. anda seharusnya bersyukur kerana perkhidmatan awam sudi mengambil anda bekerja. sekiranya anda tak dapat kerja dalam perkhidmatan awam, pasti korang tidur tepi longkang berselimutkan kepingan kotak sebab takda kerja.

dah dah. pegi buat kerja tu. yang PAR pegi hantar surat, yang tukang kebun pegi siram pokok bunga, yang juruteknik tu pegi bantu penolong pegawai teknik anda. jangan perasan. dulu sekolah main-main, ada hati nak duduk setaraf. puihhhh!!

===================================

kpd kakitangan sokongan berIjazah:


nk tulis tu pki otak la..ko ingat par n tukang kebun tu sampah yang kerjaan kutip utk kerje dgn kerajaan.Sebab dorg tak blaja tinggi bukanla sebab melawan cakap cikgu ataupun malas.mungkin keluarga tak mampu tanggung menyekolahkan dorg..
lenkali otak jgn letak kat ibu jari kaki nak cakap..Ingat hebat mane pun ko ke liang lahad jgk akhirnya...

Tanpa Nama berkata...

Kpd k.tgn sokongan BERIJAZAH. ko nak bangga diri ko banggalah. Biar diriku cuma juruteknik aku tak kisah. Janji OT sebulan 2k. TnT 3k.aku kerja sambil melancong 1Malaysia setiap masa. kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Bila dok kira2..macam rugi jer ikut SSM..jagi makin turunnn...aper cerrr..ni siapa yg kena main..nih...ah..sudahhh...kena main ker kita..!!! Baik pulak SBPA!!!waduhhh!!! Cuepacsss...cercitaaaa..nihhh..

Tanpa Nama berkata...

mmg ler...sekarang yang paling untung 54...dulu 54 melalak..skrg dah diam...kita pulak macam tak adil naiknya..sbb yg perah kita 54 ler...last...dia yang naik banyak hantuuu..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
mmg ler...sekarang yang paling untung 54...dulu 54 melalak..skrg dah diam...kita pulak macam tak adil naiknya..sbb yg perah kita 54 ler...last...dia yang naik banyak hantuuu..

Jumaat, Mac 09, 2012 11:21:00 PM
-----------
mereka melalak bukan tanpa asas. 13% dari gaji asas - ada yang gaji asasnya baru RM 4,500 cuma yang untung yang dah gaji mati itupun dia akan dapat Rm 500 - 800. Mereka ini dah lama berkerja dan ada yang akan pencenpun. Yang junior ni seperti tidak faham nak sama banyak dengan yang dah lama kerja tentulah gaji asasnya sudah lebih.

paktirilakimak hang tok omaq oiiiii berkata...

Catat Ulasan Pada: CUEPACS

"PEMBATALAN SBPA DISAMBUT BAIK"

tengok tajuk ni pun aku nak tergelak...syok sendiri punya tajuk huhuhuhu... tok omaq ooo tok omaq...dah sampai masa dah kot..tak reti reti lagi ka nak letak jawatan
RM 700-2500 yg dipinta tapi yg dapat lain plak...jauh panggang dari api...masa tok omaq canang babRM 700-2500 tu pon saya dah gelak besaq dah sampai guling guling kuikuikui...kita ambik yg minimum kalau gaji rm 750 dah la...kalau nak dibandingkan dgn apa yg tok omaq dok canang tu mmg punggahhhhh...3 month of a wasted time..bravo lavakutu tok omaq oiiiiii.... kalau mcm ni resultnya takyah la dok susah payah dok berlakon...kalau tok omaq masuk program realiti PILIH KASIH kompom tpk omaq champion...hehehe..apa pun tahniah la gak pd tok omaq kerana berjaya menggembirakan yg kaya dan menghampakan yg miskin...lepaih ni kalau tok omaq dok dalam jamban sorang sorang tu..cuba tok omaq pikiaq panjang sambil meneran taik tu betoika yg dikatan perjuangan tok omaq ni disambut baik..akhiaq kata dari saya PHHHUUUIIIIIIITTTT KHKHKHKHK TUUIIIHHHH....hehe

Tanpa Nama berkata...

Salam....
Tahniah buat CEUPACS dan NUTP,setakat ni semuanya OK! Memanglah bukanlah mudah utk memenangi hati semua orang....
Penambahbaikan SSM ni adalah sesuatu yang baik dr kesan jangka panjang yg sesetengah penjawat awam tak nampak!!!
Mdh2an cepat dilaksanakan... tak perlu tertangguh lagi...Mana-mana yg tak setuju tu biar mereka pilih SSM lama yg entah apa-apa tu!
Ramai penjawat awam dah TAK SABAR nak menikmati pelaksanaan Skim gaji baru PENAMBAHBAIKAN SSM.
(Terima dulu apa-apa persetujuan perbincangan sehgg 08 Mac 2012 dr pucuk pimpinan yg telah banyak bertolak ansur)...JANGANLAH DOK ASYIK NAK TUNTUT LEBIH_LEBIH....
RENUNG-RENUNGLAH ..... jangan sampai semuanya TERBATAAAAL!!!!!!
na'uzubillahiminazzaliq.....