SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

29 Mac 2012

SEMAK GRED PERKHIDMATAN AWAM

Utusan Malaysia
Oleh ABDUL YAZID ALIAS
pengarang@utusan.com.my
29/3/2012


SHAH ALAM 28 Mac - Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) mahu suruhanjaya khas yang ditubuhkan bagi mengkaji secara komprehensif dan holistik perkhidmatan awam agar turut menyemak semula gred perkhidmatan penjawat awam di semua peringkat.

Presidennya, Datuk Omar Osman berkata, semakan semula itu perlu bagi memastikan semua penjawat awam di negara ini yang dianggarkan berjumlah 1.4 juta orang mendapat manfaat sewajarnya daripada perkhidmatan mereka.

Sambil menyambut baik penubuhan suruhanjaya khas itu, beliau menyatakan, pihaknya telah mengemukakan kertas kerja kepada kerajaan menerusi jawatankuasa bertindak yang diwujudkan CUEPACS untuk dibincangkan di peringkat suruhanjaya khas berkenaan.

"Selain menambah baik skim perkhidmatan awam, suruhanjaya khas itu turut perlu memberi tumpuan dan melakukan semakan semula gred perkhidmatan penjawat awam yang menimbulkan rasa tidak puas hati sebelum ini.

229 ulasan:

1 – 200 daripada 229   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

yaaa... aku org pertama mengular..

Tanpa Nama berkata...

aku ke2

Tanpa Nama berkata...

aku ke3 jadi BENGONG

Tanpa Nama berkata...

TIGA MANGKUK HAYUN KAT ATAS TU MENYEMAK SAJA.

Tanpa Nama berkata...

KUPEK kalau tak nak majoriti PA marah kemudian hari, CADANGAN semakan gred tu kenalah dedahkan sekarang untuk dapat maklumbalas dari semua PA.

Tanpa Nama berkata...

tolong la jgn samakan kami yg bergred kelayakan diploma dgn sijil..rugi kami nk byr ptptn..bukan sama pun apa yg kami belajar..jdkan seperti mana yang tlh sedia ada atau kepada yg lebih baik..yela, kalu nak naikkn yang taraf sijil pun jgn la abaikan yang kelayakan diploma..bkn mjdkn ia setaraf..

Tanpa Nama berkata...

gred KUP dan hakiki = gajinya hendaklah berbeza.

Tanpa Nama berkata...

orang sijil juge bayar ptptn.beze pengajian juga cume setahun.sejak dari dulu stpm setaraf dengan diploma kenapa orang tak bising?stpm cuma sekolah.sijil,diploma,degree semua di ipt..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

orang sijil juge bayar ptptn.beze pengajian juga cume setahun.sejak dari dulu stpm setaraf dengan diploma kenapa orang tak bising?stpm cuma sekolah.sijil,diploma,degree semua di ipt..

Khamis, Mac 29, 2012 9:28:00 AM

---------------------------------

Sijil Poli = STPM ni yg aku boleh terima Sijil Poli sebelum tahun 1990 iaitu yg menggunakan Sistem Penggal dimana mereka belajar 2 tahun dan 6 bulan praktikal( 2tahun6bulan) berbanding dengan Sijil Poli Sistem Semesta yg cuma belajar 1 1/2 tahun dan 6 bulan praktikal(2tahun).

Tanpa Nama berkata...

lantik jer PA orang muda jadi pemimpin KUpek.

Veteran KUpek .. kamu bagi laluan kpd kami ..

Kami akan buat perubahan ke arah yg lebih baik sptmana yg telah kamu buat.

Tanpa Nama berkata...

bila j bsuara....
pnghulu ngn pen peg tanah naik 27 korg xbising pn..cu korg chek pe klulusan depa ada...
tp klu j ngn G nk dupgredkn ke 27 korg myalak tahap ajing kurap!!!!
bodo punya PA...
bodo tahap gila babi....

Tanpa Nama berkata...

menyokong komen j berkata...
betul tu...
ada ke patut kita mkn gaji setaraf spm...GILA la JPA ni..xde otakkkkkk

Tanpa Nama berkata...

ada lagi yang busuk hati dengan sijil poli, bila hati busuk tak faham yang golongan sijil poli hanya minta hak kami, kenapa golongan lain busuk hati.

Tanpa Nama berkata...

gred KUP dan hakiki = gajinya hendaklah berbeza.

====================================================

sebenarnya org yg dpt KUP ni yg dah kerja 15 thn keatas, nak bagi hakiki jawatan tak ada jadi kena bagi KUP...pasai apa kau ni bodoh dan mangkuk hanyung sgt dan tahap bebal dan busuk hati kau tinggi melanggit sangat bwahai BAHLOL...

Tanpa Nama berkata...

Bersetuju KUP dan hakiki hendaklah beza gaji nya. Supaya hakiki dapat menyelia KUP dengan berkesan. Didapati KUP tidak mahu dengar cakap hakiki (penyelia mereka).

Tanpa Nama berkata...

gred KUP dan hakiki = gajinya hendaklah berbeza.
_______________________________

setuju.. KUP buat kerja yang sama je.. sedangkan hakiki bertambah beban kerja

Tanpa Nama berkata...

gred KUP dan hakiki = gajinya hendaklah berbeza.

====================================================

sebenarnya org yg dpt KUP ni yg dah kerja 15 thn keatas, nak bagi hakiki jawatan tak ada jadi kena bagi KUP...pasai apa kau ni bodoh dan mangkuk hanyung sgt dan tahap bebal dan busuk hati kau tinggi melanggit sangat bwahai BAHLOL...

--------------------------------------------------------------------------------------

tu lah org bodoh camni mampuih lg baguis, hidup menyusahkan org....

Tanpa Nama berkata...

Jangan gadoh-gadoh sesama PA, Jangan ada rasa dengki mendengki tak baik, biarlah mereka tuntut hak mereka biar JPA yang akan menentukan tak payahlah sampai hasut menghasut kalau dah memang rezeki mereka, terimalah...sebagai orang yang beriman.. bersyukurlah dengan apa yang diterima dan apa yang diberikan.

topgear7 berkata...

menteri jkr dato shaziman macam langsung xnak bersuara bantu gred juruteknik yg kena tindas ni?? bersuara la dato jgn pk politik u je.. jpa da kaji n naikkan juruteknik kpd gred baru tapi sbpa batal.. tapi kalu kira logik jpa da luluskan skim j utk naik gred.. ini kerana jpa da ambil masa tahun 2010/2011 utk mengkaji dan luluskan penambah baikkan kpd gred juruteknik.. sbpa batal itu cerita lain.. topgear7

Tanpa Nama berkata...

kenapa gred J sampai perlu MERAYU untuk hak kami sendiri, sehingga kami DIHINA oleh gred lain yang tidak faham hak kami yang telah diakui oleh JPA sebelum SBPA lagi.

kami terabai selamanya berkata...

ya betol..semakan gred patut dilakukan bagi semua gred contohnya bagi gred u29 yang sekarang berlaku ketidakadilan lagi segi gaji tidak sama walaupun pada gred sama. kenapa jururawat u29 dan pembantu perubatan u29 jer yang dapat elaun kritikal..kami yang gred u29 lain seperti pembantu farmasi, inspektor kesihatan, juruteknologi pergigian, juruxray,juruteknologi makmal perubatan,jurupulih perubatan pun u29 jugak dan kerja mempunyai risiko yang sama tetapi terabai tanpa elaun kritikal yang berjumlah 15% bagi jururawat dan 10% bagi MA..kalo gaji basic saya 1800 bagi jururawat yang gred sama dengan saya akan dapat lebih RM 270. perkara ni dah lama berlaku sejak sebelum tahun 2000 dan tiada pembelaan walaupun aduan dan banyak dibuat. harap semakan gred yang dilaksanakan amek kira perkara ni..bukan kita nak dengki ke apa tapi bayangkan kerja buat benda yang sama tapi ada yang gaji tinggi ada yang tak..dimanakah keadilan..ia akan mejatuhkan moral dan semangat seseorang utk bekerja dengan baik jika perkara ini tidak diselesaikan

kami terabai selamanya berkata...

ya betol..semakan gred patut dilakukan bagi semua gred contohnya bagi gred u29 yang sekarang berlaku ketidakadilan lagi segi gaji tidak sama walaupun pada gred sama. kenapa jururawat u29 dan pembantu perubatan u29 jer yang dapat elaun kritikal..kami yang gred u29 lain seperti pembantu farmasi, inspektor kesihatan, juruteknologi pergigian, juruxray,juruteknologi makmal perubatan,jurupulih perubatan pun u29 jugak dan kerja mempunyai risiko yang sama tetapi terabai tanpa elaun kritikal yang berjumlah 15% bagi jururawat dan 10% bagi MA..kalo gaji basic saya 1800 bagi jururawat yang gred sama dengan saya akan dapat lebih RM 270. perkara ni dah lama berlaku sejak sebelum tahun 2000 dan tiada pembelaan walaupun aduan dan banyak dibuat. harap semakan gred yang dilaksanakan amek kira perkara ni..bukan kita nak dengki ke apa tapi bayangkan kerja buat benda yang sama tapi ada yang gaji tinggi ada yang tak..dimanakah keadilan..ia akan mejatuhkan moral dan semangat seseorang utk bekerja dengan baik jika perkara ini tidak diselesaikan

kami terabai selamanya berkata...

ya betol..semakan gred patut dilakukan bagi semua gred contohnya bagi gred u29 yang sekarang berlaku ketidakadilan lagi segi gaji tidak sama walaupun pada gred sama. kenapa jururawat u29 dan pembantu perubatan u29 jer yang dapat elaun kritikal..kami yang gred u29 lain seperti pembantu farmasi, inspektor kesihatan, juruteknologi pergigian, juruxray,juruteknologi makmal perubatan,jurupulih perubatan pun u29 jugak dan kerja mempunyai risiko yang sama tetapi terabai tanpa elaun kritikal yang berjumlah 15% bagi jururawat dan 10% bagi MA..kalo gaji basic saya 1800 bagi jururawat yang gred sama dengan saya akan dapat lebih RM 270. perkara ni dah lama berlaku sejak sebelum tahun 2000 dan tiada pembelaan walaupun aduan dan banyak dibuat. harap semakan gred yang dilaksanakan amek kira perkara ni..bukan kita nak dengki ke apa tapi bayangkan kerja buat benda yang sama tapi ada yang gaji tinggi ada yang tak..dimanakah keadilan..ia akan mejatuhkan moral dan semangat seseorang utk bekerja dengan baik jika perkara ini tidak diselesaikan

Tanpa Nama berkata...

sbpa batal ke apa ke tu bukan persoalanya..
gred j n G spatutnya diletakkan ditempat yg seadil2nya...
paling kurang pn gred 19....
xkn selamnya KGT setaraf spm..
jgn dnafikan hak kami..
ingat PRU 13 adalah jawapan paling tepat untuk isu ini..
hidup MTSU...

Tanpa Nama berkata...

pendapat saya, semua pa tak perlu gaduh2, minta2 lah semua gred dinaikkan tak kiralah J ke, N ke dll?? jadi semua dapat, mungkin ada yg dapat naik sikit, dan yg naik lebih skit... terima dgn syukur.. yg penting naik..dan tak perlu lagi perang2 dlm ni sampai mencarut2. jgn sampai gaji tak naik, abih2 dpt dosa kering.. Biarlah kita jadi ibarat: Orang kaya yg beriman (untung didunia dan akhirat), jangan jadi mcm: Orang miskin yang sombong (rugi dunia, akhirat entah ler nasibnyer.??)

Tanpa Nama berkata...

Sah gred juruteknik kena naik gred J27 yang tlh diluluskan dalam SBPA walaupun SPBA telah dibatalkan.Harap maklum Batal SPBA dengan kelulusan naik gred adalah 2 perkara berbeza.Kalau tak faham atau tak nak faham atau buat2 tak faham juga adalah perkara yang berbeza..

Tanpa Nama berkata...

saya sokong cuepacs nak buat semakan gred tapi kalau boleh settle ler satu persatu....gaji ssm terbaru pun masih tergantung....sampai sekarang masih lagi x terima pekeliling gaji ssm baru macam mana lak nak buat semakan gred....bila ler nak dapat gaji baru kalau macam

Tanpa Nama berkata...

BILA TUKANG K2 R11 NAK DI UPGRADE KE R17.LAGIPUN NAMA TUKANG TAK SESUAI LAH BAGI PA.ORG BUAT RUMAH KAT KPG PUN TUKANG JUGA NAMA NYA............TOLONG LAH SEMAK CUEPACS.

Tanpa Nama berkata...

jawatan burung tukang xde ke???
klu ada aku nk mohon..

Tanpa Nama berkata...

J17 DAN G17 BERKATA...

MEMANG SAH KEDUA-DUA GRED INI TELAH DIUPGREDKAN KE GRED 27..
BERITA INI DITERIMA DRI KESATUAN PEMBANTU PERTANIAN SEM MSIA YG BERGABUNG DGN MTSU YG TELAH LAMA BERJUANG MENUNTUT HAK MEREKA..
TERIMA KASIH KEPADA SEMUA YG TERLIBAT...

Tanpa Nama berkata...

Sah gred juruteknik kena naik gred J27 yang tlh diluluskan dalam SBPA walaupun SPBA telah dibatalkan.Harap maklum Batal SPBA dengan kelulusan naik gred adalah 2 perkara berbeza.Kalau tak faham atau tak nak faham atau buat2 tak faham juga adalah perkara yang berbeza..

====================================================================================

Salam...apa yg saya dengar dulu,cadangan upgred J17 ke J27 di luluskan masa SSM,cuma masa mengumumkan tu sama dgn skim SBPA yg dbatalkan tu...takde kena mengena ngan SBPA....sekian

Tanpa Nama berkata...

J17 DAN G17 BERKATA...

MEMANG SAH KEDUA-DUA GRED INI TELAH DIUPGREDKAN KE GRED 27..
BERITA INI DITERIMA DRI KESATUAN PEMBANTU PERTANIAN SEM MSIA YG BERGABUNG DGN MTSU YG TELAH LAMA BERJUANG MENUNTUT HAK MEREKA..
TERIMA KASIH KEPADA SEMUA YG TERLIBAT...

--------------------------------
Syukurlah jika ini adalah betul, namum tanpa surat hitam putih/pekeliling, macam mana nak disahkan..

Tanpa Nama berkata...

Tiada yang betul melainkan semuanya betul belaka

Tanpa Nama berkata...

kalau aku tau...tak yah berlumba2 dulu kejar kan diploma di Universiti..pi je POli...leh mintak hak sama ngan diploma gak..huhuuhu

Tanpa Nama berkata...

Ngong betul dengan ulasan diatas tu yee..

Tanpa Nama berkata...

kalau aku tau...tak yah berlumba2 dulu kejar kan diploma di Universiti..pi je POli...leh mintak hak sama ngan diploma gak..huhuuhu


----------------------------------
ayat paling bodoh untuk tahun 2012
belajar tinggi-tinggi...dia punya bodoh tak habis-habis

Tanpa Nama berkata...

sape suruh ko msuk U....
lain kali msuk poli@IPSM la...
bodo punya olang...
dngki xabis2...

Tanpa Nama berkata...

STAFF KONTRAK MACAM MANA,,, LANGSUNG TIDAK ADA DENGAR BERITA... ??? BILA LAGI STAFF KONTRAK DI PERMANENTKAN... APA PUNYA LEMBAB JPA TU.... SUSAH SANGAT KE NAK PERMANENTKAN STAFF KONTRAK... KERJA MCM PERMANENT TP STATUS KONTRAK....... TIDAK ADIL DAN TAK SAKSAMA.....

Tanpa Nama berkata...

STAFF KONTRAK MACAM MANA,,, LANGSUNG TIDAK ADA DENGAR BERITA... ??? BILA LAGI STAFF KONTRAK DI PERMANENTKAN... APA PUNYA LEMBAB JPA TU.... SUSAH SANGAT KE NAK PERMANENTKAN STAFF KONTRAK... KERJA MCM PERMANENT TP STATUS KONTRAK....... TIDAK ADIL DAN TAK SAKSAMA.....

Tanpa Nama berkata...

STAFF KONTRAK MACAM MANA,,, LANGSUNG TIDAK ADA DENGAR BERITA... ??? BILA LAGI STAFF KONTRAK DI PERMANENTKAN... APA PUNYA LEMBAB JPA TU.... SUSAH SANGAT KE NAK PERMANENTKAN STAFF KONTRAK... KERJA MCM PERMANENT TP STATUS KONTRAK....... TIDAK ADIL DAN TAK SAKSAMA.....

Tanpa Nama berkata...

wahai JPA yang Lembab,,,,, bilakah PA yang bertaraf kontrak akan berjawatan tetap... Susah sangat ke nak buat surat supaya PA kontrak Ke Jawatan tetap,,, kami pun nak hidup jugak,,, nak beli rumah, nak beli kereta, nak melancong sana sini,, nak kawin...??? Bodo Punya JPA,,, pentingkan diri sendiri je.....

Tanpa Nama berkata...

nk jawatan tetap ko buat opis sndiri la weiiiii...
xpn bhenti je keje...jual apam kt pasar malam...

Tanpa Nama berkata...

Sijil = sijil pelajaran malaysia.
Jadi gaji pun samalah , he.....
Sekadar pendapat.

Tanpa Nama berkata...

ya betol..semakan gred patut dilakukan bagi semua gred contohnya bagi gred u29 yang sekarang berlaku ketidakadilan lagi segi gaji tidak sama walaupun pada gred sama. kenapa jururawat u29 dan pembantu perubatan u29 jer yang dapat elaun kritikal..kami yang gred u29 lain seperti pembantu farmasi, inspektor kesihatan, juruteknologi pergigian, juruxray,juruteknologi makmal perubatan,jurupulih perubatan pun u29 jugak dan kerja mempunyai risiko yang sama tetapi terabai tanpa elaun kritikal yang berjumlah 15% bagi jururawat dan 10% bagi MA.
........................
Ko faham ke apa maksud elaun kritikal dan elaun risiko.. kalau tak faham sila baca pekeliling.

Tanpa Nama berkata...

sijil= sijil pljaran msia?????
sijil=sijil tnggi plajaran msia pecrite??????cucite...
bodo la yg komen tu..
STPM tu sijil kt skolah..ada paham????
sijil poli tu kt IPTA...ada paham..
ke buat2 xpaham sb yg spm tu jeles??????

hahahahah....

Tanpa Nama berkata...

aku sokong...dr segi positif nya...elok pe pi masuk poli je amik sijil .dr amik diploma di U

yuran pun tak lah mahal sangat
sama je gaji kan...

Mungkin diploma ni gaji lebih menarik kot di syarikat swasta yang besar2?
Atau tidak jugak???

pada yang rasa statement tu cam dengki...anda sepatutnya positif lah berfikir

Tanpa Nama berkata...

aku sokong...dr segi positif nya...elok pe pi masuk poli je amik sijil .dr amik diploma di U

yuran pun tak lah mahal sangat
sama je gaji kan...

Mungkin diploma ni gaji lebih menarik kot di syarikat swasta yang besar2?
Atau tidak jugak???

pada yang rasa statement tu cam dengki...anda sepatutnya positif lah berfikir

Tanpa Nama berkata...

apa klayakan nk msuk ting 6
lepas tu amik STPM????
gaji taraf diploma...
org yg ada dip xjeles pulak????
sb spm xbrapa nk lulus la naik ting 6
nk msuk poli spm kena power gakkkk
STPM skolah kt blkang rumah..
kputusa stpm hancur...mohon keje gomen,gaji staraf dip..xke gila namanya tu...

kakitangan sokongan BERIJAZAH berkata...

semak gred perkhidmatan mengikut BEBAN KERJA dan KELAYAKAN.


sebagai contoh:

M 41 tak sama dengan UD 41. walaupun gaji mereka berbeza, namun tak jauh beza pun.

tapi gred kena sesuai dengan kelulusan juga. takkan budak lulusan SPM atau sijil kemahiran nak diletakkan sama dengan STPM atau diploma? apatah lagi yang tak sedar diri, SPM pun tak pass tapi mintak gred gaji serupa macam yang ada ijazah?

TAPI, seharusnya mereka yang berada dalam kumpulan sokongan yang bersusah payah sambung belajar untuk mendapat segulung ijazah, DIBERI KELONGGARAN UNTUK DINAIKKAN PANGKAT KE JAWATAN P&P TANPA PERLU BERSUSAH PAYAH MASUK PEPERIKSAAAN, PAC, DAN SETERUSNYA TEMUDUGA.

Tanpa Nama berkata...

sijil= sijil pljaran msia?????
sijil=sijil tnggi plajaran msia pecrite??????cucite...
bodo la yg komen tu..
STPM tu sijil kt skolah..ada paham????
sijil poli tu kt IPTA...ada paham..
ke buat2 xpaham sb yg spm tu jeles??????
-----------------------------------

Tapi nape dari SPM apply kursus peringkat sijil. Apply lah terus peringkat diploma. Kan dpt gaji diploma.
Renung2kan..........

Man Elektrik berkata...

Aku ni kira dak otai dlm PA ...lagi 3 tahun aku pencen la.
Pengalaman aku ni le kat pejbat Jasa Kepada Rakyat le bilamana Gred J17, Gred J29, Gred J41 masuk kerja gomen serentak Gred 17 lebih cepat dapat daripada gred 29/41. Paling terok gred 29 mereka ni di tempat aku macam Posmen aja.Kerja gred 17 akan diberi ke gred 29 kemudian gred 29 ni hantar kepada Gred 41 itu aja. Dari segi kepandaianma aja ... tiada kelebihan.

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa JPA kena buat satu gred khas/lain untuk Sijil Politeknik dengan STPM ni misalnya gred lantikan mereka bermula gred 19.

Gred Diploma kekalkan 27 dan 29.

Tanpa Nama berkata...

PTD tu emende? Boleh masuk pakai SPM jer ker? Kenapa gaji pertama PTD tu rendah dari gaji jawatan lain spt Penasihat Undang-Undang, Akauntan dan Jurutera? Aku pun heran kenapa ramai orang gomen kutuk PTD tapi ramai kenkwan aku kat Universiti cakap bila kluar nak keja jadi PTD. Ada kenkwan senior aku yangamik peksa nak jadi PTD, tak lulus last-last jadi cikgu. Ada yang jadi engineer dengan JKR tapi pangkat lebih tinggi dari PTD..musykil aku? Spesies PTD ni kat JPA saja ker? aku dengar puak ni ada dalam Perkhidmatan Guru, Polis, Kementerian, Kastam, Imigeresen, Doktor Hospital....kopius aku? PTD ni pakai Course apa? Degree apa? Budak Kolej Kampung

Tanpa Nama berkata...

Sijil politeknik tak sama dengan STPM sebab
i) Sijil politeknik adalah program persedian bagi program diploma politeknik kerana tidak memenuhi syarat di peringkat SPM manakala STPM dan Diploma adalah syarat utk peringkat ijazah
ii) sukatan tak banyak berbeza peringkat SPM cuma ia lebih banyak menjurus kepada kemahiran.

Sekadar pendapat....

Tanpa Nama berkata...

Tengok cuepac dh senyap dah..
kalau rasa tak mampu nak buat..jangan bersuara nk mtk jpa naik kan gred j dan g..tak tahu la..kerja sekerat jalan..1 hal pun tak settle lg..dengan gaji nya..pekeliling nya..lg mau cara dgn hal lain..tlg la cuepac..perjuangkan hak kami gred j dan g..tlg la..kami merayu hak kami yg patut dapat..n bukan tu saja..kami dari gred j dan g jgk mau cuepac perjuangkan gred lain yang sepatutnya naik..naik kan semua PA kita..kitaorg percaya kepada cuepac yg merupakan pembela PA-PA semalaysia..teruskan perjuangan anda...

PENDEKAR MATA SATU berkata...

apa klayakan nk msuk ting 6
lepas tu amik STPM????
gaji taraf diploma...
org yg ada dip xjeles pulak????
sb spm xbrapa nk lulus la naik ting 6
nk msuk poli spm kena power gakkkk
STPM skolah kt blkang rumah..
kputusa stpm hancur...mohon keje gomen,gaji staraf dip..xke gila namanya tu...
..................................
ulasan manusia bermuka babi.kau fikir kau hebat sangat anjing betul

Tanpa Nama berkata...

ntah la apa dah jadi dengan kerajaan malaysia ni..

Tanpa Nama berkata...

Kalau nak naikkan bagi juruteknik gred J17 ke J27 guna kelayakan diploma pun tak kisah..sebab kebanyakkan kami bukan hanya ade sijil je..

Tanpa Nama berkata...

Skim mengikut Time base golongan Perlaksana haruslah dibela . Mereka pun mahu mencapai Gred Skim yg tertinggi seperti mana Guru .
Sepatutnya Skim Guru sekarang setimpal dengan nilai bayaran mereka.
Ubah masa seperti penjawat awam lain & masa kerja haruslah setimpal dgn gaji & tugas .

Tanpa Nama berkata...

Skim Perlasana perlu menunggu 15tahun baru naik 1 Gred tertinggi dlm perkhidmatan , tu pun rasanya sampai pencen maximum dgn Gred kanan tetapi Guru peningkatan 4 Gred tangga hanya perlu bertugas selam 16 tahun sahaja !
itukah dinamakan keadilan ?

Tanpa Nama berkata...

betol...mencapai gred skim tertinggi seperti guru..guru dan polis banyak kemudahan nya..dengan gaji yang tinggi dan macam-macam elaun..kita dok di ptd ni aduh..nak naik gaji pun kola je..itu pun rm50..boleh la beli telur sesarang..beras..habis rm50..itu barang untuk 2 minggu..dh cm mana..naik gaji 13% pun berapa sangat..stakat bayar kete n minyak kete pun dah habis dh 13% tu pun tak ckup..utk kuarga lg..urm..teruk hidup kalau cam ni..aduh...

Tanpa Nama berkata...

Bro apa kisah tunggulah PRU13 .
Nak Adil kena Sokong KEADIALAN bro .

Tanpa Nama berkata...

Sijil politeknik tak sama dengan STPM sebab
i) Sijil politeknik adalah program persedian bagi program diploma politeknik kerana tidak memenuhi syarat di peringkat SPM manakala STPM dan Diploma adalah syarat utk peringkat ijazah
ii) sukatan tak banyak berbeza peringkat SPM cuma ia lebih banyak menjurus kepada kemahiran.

Sekadar pendapat....
----------------------------------
pendapat anda tu salah, anda kene tengok silibus yang kami SIJIL/DIPLOMA kejuruteraan baru tepat dan anda tahu apa yang kami belajar KEJURUTERAAN..dan memang kebanyakkan kami memang dari SIJIL dan sudah ada DIPLOMA jugak..

Tanpa Nama berkata...

BENARKAH SBPA TIDAK MENGUNTUNGKAN SPESIS PTD SEBAB JAWATAN PREMIER/JUSA AKAN DIAMBILALIH OLEH CALON2 POLITIK DAN SWASTA.....PTD SABOTAJ SBPA KA? WATS UR OPINION?

SKIM GAJI DAN KENAIKAN GAJI TAHUNAN SBPA LEBIH BAIK DARI SSM YANG BARU??? MUSYKIL? KONPIUS? MANA SATU YANG BETUL? ARSENIC

N 17 berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Skim Perlasana perlu menunggu 15tahun baru naik 1 Gred tertinggi dlm perkhidmatan , tu pun rasanya sampai pencen maximum dgn Gred kanan tetapi Guru peningkatan 4 Gred tangga hanya perlu bertugas selam 16 tahun sahaja !
itukah dinamakan keadilan ?

Khamis, Mac 29, 2012 4:06:00 PM


kadang kadang tak naik pun. ramai yang jadi N 17 masa lantikan, pencen pun N 17 jugak. siap langgar dinding lagi pada gajinya.

SPA & JPA perlu dirombak. supaya yang melantik, mengurus, memperjuangkan nasib kumpulan sokongan adalah terdiri dari kumpulan sokongan sendiri. adalah tidak wajar orang dari kumpulan lain menguruskan orang kumpulan lain. itu sebab kumpulan sokongan yang gred 17 sekadar mampu ke gred 22, itupun setelah lebih 20 tahun. itupun kalau dia masih hidup lagi.

Tanpa Nama berkata...

Xkanla kelayakkan sijil aka J17 technision nak p naik J27??sedar x J27 utk diploma holder??naikkan sama level dengan JM/jururawat masyarakat sudahla!!!J19!!yg akan dtgni,kelayakkan STPM pun p duk ke gred 19 or 17!!!thats it.nak menyalakpun pada2 la..nak panjat naik sampai gred 27..macam GAMPANG!!!!belajar sambung lagi n mintak gred tue!!!ko nak cter gred yg dh lepas!!klo nak kira begitu,inspektor/general inspektor tu SPM or MCE jer..skangnijer baru nak pakai dip/deg!!!aku bukan dengki!!tp aku MELUAT dengan org yg MENYALAK TAK sedar diri!!!nak bercakap tu pandangla cermin cikit!!klo ko nak kata gred ko skangni majoriti ade diploma..org yg gred diploma tu brape ramai plak ade degree n master??

Tanpa Nama berkata...

Sijil politeknik tak sama dengan STPM sebab
i) Sijil politeknik adalah program persedian bagi program diploma politeknik kerana tidak memenuhi syarat di peringkat SPM manakala STPM dan Diploma adalah syarat utk peringkat ijazah
ii) sukatan tak banyak berbeza peringkat SPM cuma ia lebih banyak menjurus kepada kemahiran.

Sekadar pendapat....
----------------------------------
pendapat anda tu salah, anda kene tengok silibus yang kami SIJIL/DIPLOMA kejuruteraan baru tepat dan anda tahu apa yang kami belajar KEJURUTERAAN..dan memang kebanyakkan kami memang dari SIJIL dan sudah ada DIPLOMA jugak..
------------------------------------

Kalau ada diploma minta lah jawatan sesuai dengan diploma..kenapa mintak jawatan yg bersijil...

ishh...tak paham tul aku...

Kalau besar sangat sijil tu dr diploma..terus je lah ke degree...

hai...aku tak paham betul lah tuntutan korang ni, tak relevan langsung.

Kot ye pun nak gaji banyak ikut sijil yang kononya bertaraf diploma..minta je lah gaji tu dinaikan mengikut sijil yang dikatakan bertaraf diploma...bukannya naik kan gred...

pelik aku la...org2 macam ni...dah terang lagi bersuluh.

Tanpa Nama berkata...

biarlah mula starting gaji RM puluh puluh ribu, barulah mak bapak suka anak tak pandai belajar pun mula gaji tinggi

Tanpa Nama berkata...

Tak payahlah yang ada diploma sibuk2 dengan taraf sijil poly, biarlah mereka perjuangkan hak mereka.Jangan jadi tukang sibuk yang penuh dgn hasad dengki, iri hati dan busuk hati..

Tanpa Nama berkata...

J17 NAIK J27-APA KEBOLEHAN?MENERIMA ARAHAN BUAT KERJA MASIH GRED 17.ITU BUKAN KEBOLEHAN,TAPI PENIPU.
JPA FIKIR ADAKAH MASUK AKAL KELULUSAN SIJIL=DIPLOMA,LEBIH BAIK KERAJAAN MANSUHKAN PEMBELAJARAN PERINGKAT DIPLOMA KERANA GRED SIJIL SAMA DENGAN DIPLOMA IAITU 17=27.KEMANA GRED DIPLOMA TAKKAN GRED 27/29(GRED SIJIL=DPLOMA),PEMBANTU PENILAIAN=PENOLONG PEGAWAI PENILAIAN.

JPPH CADANG KEPADA KEMENTERIAN PENGAJIAN TINGGI MALAYSIA MANSUHKAN PENGAJIAN DIPLOMA DI UNIVERSITI KERANA GRED 17 DAN 27/29 SAMA TIADA.

Tanpa Nama berkata...

Kelayakkan masuk gred j17 akan dinaikkan ke j27..dimana kenaikan pangkat ke j36 sebagai penolong jurutera perlu diluaskan kepada juruteknik dengan kelayakkan naik mesti memiliki diploma.....

hapuskan juruteknik j17 dan naik taraf gred ke j29 dengan kelayakkan masuk
penolong jurutera j29
p1t5 diploma
p1t1 sijil kejuruteraan politeknik....

ini berasaskan kepada tugas juruteknik dan pen. jurutera tidak jauh beza dan pengetahuan teknikal....sebab tu diploma kejuruteraan diletakkan di tangga p1t5...iaitu beza lima tahun/tangga gaji dari sijil kejuruteraan

=
Penolong pegawai tadbir n27
p1t3 diploma
p1t1 sijil tinggi pelajaran malaysia

lepas tu kerajaan boleh fikirkan syarat kelayakkan masuk sebagai juruteknik j17 disebabkan politeknik tidak mengeluarkan sijil sejak 2009

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
J17 NAIK J27-APA KEBOLEHAN?MENERIMA ARAHAN BUAT KERJA MASIH GRED 17.ITU BUKAN KEBOLEHAN,TAPI PENIPU.
JPA FIKIR ADAKAH MASUK AKAL KELULUSAN SIJIL=DIPLOMA,LEBIH BAIK KERAJAAN MANSUHKAN PEMBELAJARAN PERINGKAT DIPLOMA KERANA GRED SIJIL SAMA DENGAN DIPLOMA IAITU 17=27.KEMANA GRED DIPLOMA TAKKAN GRED 27/29(GRED SIJIL=DPLOMA),PEMBANTU PENILAIAN=PENOLONG PEGAWAI PENILAIAN.

JPPH CADANG KEPADA KEMENTERIAN PENGAJIAN TINGGI MALAYSIA MANSUHKAN PENGAJIAN DIPLOMA DI UNIVERSITI KERANA GRED 17 DAN 27/29 SAMA TIADA.

=============================
Hehehe....pening kapla pulak rasanya baca ayat kau nih....

Tanpa Nama berkata...

sekiranya juruteknik tidak dinaikkan gred ke j27...maka tertindaslah juruteknik dimana kup 15 tahun diantara juruteknik dan kerani adalah berbeza
dimana kerani n22 akan naik rm400 manakalah juruteknik pula akan naik rm30 sahaja apabila berada di j22

renung-renungkanlah...

Tanpa Nama berkata...

Bodohnya komen ni...hahaha

Tanpa Nama berkata...

J17 NAIK J27-APA KEBOLEHAN?MENERIMA ARAHAN BUAT KERJA MASIH GRED 17.ITU BUKAN KEBOLEHAN,TAPI PENIPU.
JPA FIKIR ADAKAH MASUK AKAL KELULUSAN SIJIL=DIPLOMA,LEBIH BAIK KERAJAAN MANSUHKAN PEMBELAJARAN PERINGKAT DIPLOMA KERANA GRED SIJIL SAMA DENGAN DIPLOMA IAITU 17=27.KEMANA GRED DIPLOMA TAKKAN GRED 27/29(GRED SIJIL=DPLOMA),PEMBANTU PENILAIAN=PENOLONG PEGAWAI PENILAIAN.

JPPH CADANG KEPADA KEMENTERIAN PENGAJIAN TINGGI MALAYSIA MANSUHKAN PENGAJIAN DIPLOMA DI UNIVERSITI KERANA GRED 17 DAN 27/29 SAMA TIADA.
===================================
spe yg tulis komen ni?
bodohhhh bangannnnnnnn...
27 gred stpm la bodoh...bkn gred diploma...diploma gred 29 la...
npe la ko ni bangannnn n bosoh sgt...

Tanpa Nama berkata...

apa yang bodoh...cuba kau tengok tangga gaji lah...

jangan menidakkan kebenaran

Tanpa Nama berkata...

sapa cakap diploma gred 29????? Penolong Pegawai Tdbir, Penolong Akauntan, Penolong Pegawai Penguatkuasa etc ada diploma tapi dok di gred 27 naik angkat gred 32...mereka ni dulu kena naik gred baru sijil boleh masuk di ged 27. So sabarla nanti akan di pinda semua..awak semua tak perlu dok gaduh.

Tanpa Nama berkata...

aku lagi meluat kalau org bcakap kai kepala lutut ni...sedar2 la skit budak2 diploma dlm PA ni ibarat cam penyapu buruk ja dlm mana2 Jabatan pun...post yg terpaksa diada2kan tuk bagi peluang pd diploma holders ni....

Tanpa Nama berkata...

INILAH PENJAWAT AWAM MALAYSIA YANG BODOH LAGI BANGGANG...GAJI BARU DAN TUNGGAKAN BELUM DAPAT TAPI DAH SIBUK NAK ITU INI.....KENA TAIK LAGI LA KORANG....

Tanpa Nama berkata...

Bersetuju KUP dan hakiki hendaklah beza gaji nya. Supaya hakiki dapat menyelia KUP dengan berkesan. Didapati KUP tidak mahu dengar cakap hakiki (penyelia mereka).

______________________________

aku dh lama xkomen kt sini,tp bila dewa punya mangkuk ayun komen thah apa2 thah..geram aku..xabis2 gila menyelia sorang..ko ingt ko hakiki tu dh besar sgt ker hahhh..ko buat keje ko dhla..

Tanpa Nama berkata...

Sijil = sijil pelajaran malaysia.
Jadi gaji pun samalah , he.....
Sekadar pendapat.

______________________
otak sentet n mangkuk berayun ko ni..sijil spm dr sekolah aliran biasa dgn teknik/vokasional pun dh beza ni apatah lagi poli dgn sekolah menengah,tu pun xleh bezakan..cane la otak ko berpk nih..

Tanpa Nama berkata...

KUPEK BANYAK SANGAT HALA TUJU.
MACAM MAIN WAYANG GAMBAR AJE.

UTAMANKAN :

BAYARAN GAJI SSM BARU.

Tanpa Nama berkata...

Sijil politeknik tak sama dengan STPM sebab
i) Sijil politeknik adalah program persedian bagi program diploma politeknik kerana tidak memenuhi syarat di peringkat SPM manakala STPM dan Diploma adalah syarat utk peringkat ijazah
ii) sukatan tak banyak berbeza peringkat SPM cuma ia lebih banyak menjurus kepada kemahiran.

Sekadar pendapat....

______________________________

bodoh bertingkat2..org komen dia nk komen,tp xtahu apa2..ada jer kemasukkan ke program ijazah pertama yg menggunakan sijil kejuruteraan,check la bai.jgn komen sbb hasad dengki..komen tu dgn ilmu..

Tanpa Nama berkata...

Berapa ramai yg kluar tulisan' 'bengong, mangkuk hayun, bodo, bodo tahap gila babi, tahap anjing kurap, bhalul, ngong, ulasan manusia bermuka babi, etc"

Bila nak mintak maaf bro., kamu ingat tak berdosa ke menghina dan mengata orang !!

Inilah mentaliti dan cara berfikir dan berhujjah PA menuju ke Negara Maju 2020.

BERFIKIRLAH DENGAN TENANG DAN BERMUHASABAH DIRI ..

Istighfar banyak-banyak !!!!

Banyak lagi kataa-kata indah yg perlu kita amalkan ..

J44 jkr berkata...

hahahhahaa.....ko dr gred mna wei diploma 27? hahaha..utk gred J diploma 29...kah kah kah....bgs2...ptt la sijil dpt J27 kerna gred J skang mna ada yg masuk kje pkai stpm...sokong.....

Tanpa Nama berkata...

Ada bezakah JPA dgn SPA? huhu

J44 berkata berkata...

hehehe.. perasan je yang kater sijil poli hanya untuk layak ke diploma. stpm dam diploma untuk ke ijazah. nak bagi tahu kat hang. dah berpuluh ribu termasuk aku yang menggunakan sijil poli masuk pengajian ijazah. tak perlu ader diploma. so baik tak payah masuk hal orang lain. kite ader kesatuan masing2. kena ikut kesatuan kiter. so ape2 keputusan serahkan pada yang menilai. (insan memahami J44)

Tanpa Nama berkata...

setahu aku. pelajar - pelajar ambil stpm tu, result spm nye pun bukan bagus sangat. dan syarat untuk sambung diploma pun tak cukup. buktinye.
1. kalau result spm ok, mesti dah masuk program matrikulasi.
2. kalau result spm ok, mesti dah dapat sambung diploma. tapi nape nak ambil stpm jg.
3. ramai yang ada stpm kalau tak dapat result 4p atau 5p akhirnya ambil diploma jg.
4. stpm makne nya sijil tinggi pelajaran sekolah. namanya pun sijil. bukan diploma. dan sekolah, maknenye sekolah menegah.kementerian pendidikan malaysia. beza ngan sijil kejuruteraan politeknik. sebab politeknik maknenye pusat pegajian. dan penuhnye politeknik kementerian pengajian tinggi malaysia. ha..nampak kan. sekadar pengatahuan je..hehehehe

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Ada bezakah JPA dgn SPA? huhu

Khamis, Mac 29, 2012 10:06:00 PM
Tanpa Nama J44 berkata berkata...

hehehe.. perasan je yang kater sijil poli hanya untuk layak ke diploma. stpm dam diploma untuk ke ijazah. nak bagi tahu kat hang. dah berpuluh ribu termasuk aku yang menggunakan sijil poli masuk pengajian ijazah. tak perlu ader diploma. so baik tak payah masuk hal orang lain. kite ader kesatuan masing2. kena ikut kesatuan kiter. so ape2 keputusan serahkan pada yang menilai. (insan memahami J44)

Khamis, Mac 29, 2012 10:20:00 PM
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Assalamualaikum

Kekadang kita rasa diri kitalah terhebat dan megah kerana kepandaian kita dalam kejuruteraan teknikal mengatasi semuanya. Kita lupa pada kejadian Tuhan kerana setiap kejadian Allah itu ada hikmah dan kelebihan tersendiri. Bagi saya eloklah semuanya Gred 17 asal dikaji semula dan biarlah kenaikan dirasai bersama kerana semuanya menyumbangkan kearah pembangunan negara dengan peranan dan kekuatan masing-masing.

Ingat kita terasa diri kita sudah lanjut usianya bila ke Indonesia apabila dipanggil BAPAK.

Kita angkuh dan merasa muda bila ke Thailand apabila dipanggil Abeng.

Tetapi ingatlah kita akan merasa hiba, keinsafan dan ingat kepada kematian akan menjemput kita bila memjejak kaki ke kota Mekah.

Sa;lam hamba yang hina Flower

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Ada bezakah JPA dgn SPA? huhu

Khamis, Mac 29, 2012 10:06:00 PM
Tanpa Nama J44 berkata berkata...

hehehe.. perasan je yang kater sijil poli hanya untuk layak ke diploma. stpm dam diploma untuk ke ijazah. nak bagi tahu kat hang. dah berpuluh ribu termasuk aku yang menggunakan sijil poli masuk pengajian ijazah. tak perlu ader diploma. so baik tak payah masuk hal orang lain. kite ader kesatuan masing2. kena ikut kesatuan kiter. so ape2 keputusan serahkan pada yang menilai. (insan memahami J44)

Khamis, Mac 29, 2012 10:20:00 PM
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Assalamualaikum

Kekadang kita rasa diri kitalah terhebat dan megah kerana kepandaian kita dalam kejuruteraan teknikal mengatasi semuanya. Kita lupa pada kejadian Tuhan kerana setiap kejadian Allah itu ada hikmah dan kelebihan tersendiri. Bagi saya eloklah semuanya Gred 17 asal dikaji semula dan biarlah kenaikan dirasai bersama kerana semuanya menyumbangkan kearah pembangunan negara dengan peranan dan kekuatan masing-masing.

Ingat kita terasa diri kita sudah lanjut usianya bila ke Indonesia apabila dipanggil BAPAK.

Kita angkuh dan merasa muda bila ke Thailand apabila dipanggil Abeng.

Tetapi ingatlah kita akan merasa hiba, keinsafan dan ingat kepada kematian akan menjemput kita bila memjejak kaki ke kota Mekah. Apakah bekalan kita sudah cukup semuanya dan dimana tahap kebaikan kita sebenarnya.

Salam hamba yang hina Flower

Tanpa Nama berkata...

gred skim perkhidmatan sepatutnya dah berubah, tak da lagi skim 17, bermula skim 22, 27 ke 32, 32 ke 36 habis cite, kelayakan pun perlu berubah bermula sijil dan diploma, time based 6-7 tahun dah cukup, tengok jealah kerajaan singapore, gaji PM singapore paling tinggi dari presiden obama begitu juga dengan PA singapore,gaji tinggi mengelakkan rasuah dan menampung kos sara hidup, malulah sikit kerajaan malaysia..

Tanpa Nama berkata...

kiter nak setaraf STPM bukan nak setaraf ngan diploma. kepada N27 yang ader diploma tu minta maaf je ye. kita pinjam 27 tu sama ngan STPM. mesti N27 yg ader diploma tu rasa tak adil jg kan. mcm mana STPM yg belajar cume 1 1/2 thn boleh setaraf ngan ko orang yg ader diploma dan study sampai 3 thn. kecian2. diploma setaraf STPM. baik yg ader diploma tu ambil STPM je. kecian...diploma setaraf STPM. Kecian.kecian..

Tanpa Nama berkata...

bagi selesai yang kenaikan 13% tu dulu.bayar gaji tu dulu.pas tu bincang yg lain pula.yang naik 13% pun tak selesai g.nak bincg psal gred pula..jngn jdi yg dikejr x dpt dikendong keciciran.

Tanpa Nama berkata...

DATO' OMAR, BILA NASIB KAMI SEBAGAI PENSYARAH SAMBILAN DI UNIVERSITI AKAN DIBELA? RATA-RATA KAMI LULUSAN MASTER DEGREE, TETAPI GAJI KAMI SANGAT RENDAH DAN BERTAHUN SUDAH KAMI BERTARAF SAMBILAN. NASIB KAMI LEBIH MALANG DARI KONTRAK. ELAUN TAK ADA.KAMI AMAT KOMITED DENGAN KERJA KAMI. MINTA KERAJAAN BUKA PENGAMBILAN PEKERJA BARU (KATA NYA BULAN 4, HARAP BETUL LAH). CUEPACS, MINTA BELA NASIB KAMI.

Tanpa Nama berkata...

UALA TERENGGANU, 29 Mac: Menjawab soalan sama ada Pakatan Rakyat (PR) bersedia menukar Ketua Pembangkang, Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali (gambar) berkata, ya.

“Selepas pilihan raya ke-13, kita memang nak Datuk Seri Anwar Ibrahim digantikan oleh Datuk Seri Najib atau Tan Sri Muhyiddin sebagai Ketua Pembangkang,” kata beliau kepada Harakahdaily.

Mustafa berkata petang tadi, beliau ditanya wartawan daripada media perdana mengenai tindakan seterusnya yang akan dilakukan Pakatan Rakyat sekiranya Anwar berjaya dilucutkan jawatan di parlimen oleh impeachment yang cuba dibawa Datuk S Nallakaruppan dan peguam Datuk Seri Dr Muhammad Shafee Abdullah dalam permainan politik kuning Umno terbaru terhadap Anwar dalam isu biseksual.

Apabila wartawan tersebut bertanya samada PR bersedia menukar Ketua Pembangkang sekiranya berlaku, Mustafa yang lebih dikenali dengan panggilan Cikgu Pa memilih untuk menjawab secara sinis soalan nakal beliau dengan menyatakan setuju bahawa Anwar digantikan dengan Najib dan Muhyiddin sebagai Ketua Pembangkang selepas PRU13.

Terdahulunya, Shafee berkata usul yang dikemukakan Nalla akan dibawa ke jawatankuasa disiplin parlimen bagi membolehkan Anwar digantung atau mengosongkan kerusi itu.


Membalas tindakan Nalla dan Shafee, Naib Presiden PKR, N Surendran berkata pengusulan pelucutan jawatan Anwar sebagai Ketua Pembangkang menandakan kedua-dua mereka jahil undang-undang.

“Tiada peruntukan atau rujukan kes untuk pelucutan jawatan di Dewan Rakyat. Di England, kali terakhir ia dipakai pada 200 tahun dahulu dan kini sudah lapuk. Rasional pelucutan jawatan adalah untuk menjamin kebertanggungjawaban menteri dan eksekutif dalam pentadbiran. Adanya usul undi tidak percaya, jawatankuasa terpilih dan soal jawab tertutup parlimen menjadikan prosedur ini bahan sejarah.

“Contoh Bill Clinton yang digunakan Shafee juga menunjukkan beliau jahil akan mekanisme pelucutan jawatan di Amerika, yang diguna untuk memecat anggota Kerajaan Persekutuan seperti Presiden,” katanya.

Sementara itu, Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Wan Junaidi Tuanku Jaafar hari ini berkata tiada peruntukan untuk usul melucutkan jawatan Anwar atas persoalan peribadi dan bukan salah laku beliau di Dewan Rakyat samada dari segi pertuturan dan tindakan.

Tanpa Nama berkata...

jadah punya spa dan jpa, jgn cakap banyak beb semak jgn tak semak..!! mangkuk-hayun kau org, dah berpuluh tahun kau org tak semak skim PA, kau org asyik semak skim ptd dan dg jea.. bodoh nak mampos punya org.. tunggulah nasib kau org PRU-13 nie, kata-kata Tun Daim akan menjadi kenyataan..!! PR ke putrajaya..!! kami memimpin..!!

Tanpa Nama berkata...

kiter nak setaraf STPM bukan nak setaraf ngan diploma. kepada N27 yang ader diploma tu minta maaf je ye. kita pinjam 27 tu sama ngan STPM. mesti N27 yg ader diploma tu rasa tak adil jg kan. mcm mana STPM yg belajar cume 1 1/2 thn boleh setaraf ngan ko orang yg ader diploma dan study sampai 3 thn. kecian2. diploma setaraf STPM. baik yg ader diploma tu ambil STPM je. kecian...diploma setaraf STPM. Kecian.kecian..

Khamis, Mac 29, 2012 10:51:00 PM
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Kembali pada alam Diploma. Masih ku ingat takkala waktu itu. Kebanyakan masaku macam tak cukup waktu. Assigment, markah aku skor punya sebab aku banyak aktiviti luar ikut jentera harvestor orang tua. Pengelaman besok nak exam saya hanya hanya study 2 jam aje. Nasib dan kuaa Allah Taala menyembelahi skornya dan semua member terkejut besor dibuatnya.

Kawan saya kata STPM lagi susahnya kerana semuanya kena baca hafal dari 6 hampir 2 tahun lamanya

Kesimpulannya mana nak megahnya.

Maaf tersalah sebab saya hanya darjah 6 saja.

Salam darpada hamba yang hina Flower

bakal J27 berkata berkata...

hahahahahha....tp jgn jeles la..aku kt jkr cke KL ni da tahu smua la...smua gred j17 da dinaikan ke j27 dgn basic 1410-4150 mcm dgn sbpa...wlpom sbpa dibatal tp kenaikannya telah dilulus oleh jpa dis 2011 lagi...cm nk diumumkn dlm sbpa je dlu...so,jgn la jeles gred2 lain..mmg ptt la j17 dinaikn ke 27...jgn nk samakan 27 teknikal dgn 27 stpm or diploma...itu adalah hak2 yg dibela utk gred J..spe nk jd gred J pgi la stdy kt poli...2thn je...hahahaha

J41 ex J7... berkata...

Apa ni gaduh2...

baca ni. :
http://www.eghrmis.gov.my/wp_content2/pekeliling/PP83/PP83Bil07/PP83Bil07.htm

FAKTA;
1.SIJIL POLITEKNIK SETARAF STPM!!!...
2.GRED 27 UTK STPM... (@DIPLOMA sesetengah jawatan)
3.GRED 29 UTK DIPLOMA SAHAJA...

PA dr J17 memperjuangkan gred mereka sahaja iaitu gred 27, brdasarkan pekeliling yg dah brkurun keluar..

Sesiapa yg ada DIPLOMA, ttp brada di gred 27... kamu samala seperti gred 17 (SIJIL POLI) yg di letak setaraf SPM... Jgn la kamu ingat gred 17 (POLI) brmimpi nk setaraf dgn DIPLOMA... dorg nakkan brada di gred 27 shj...

Aku ni dh J41, brasal dr J7 (SSB) skrg J17... prnah duduk skali ngn J29, keja sama je cuma beza tanggungjawab je lebeh J29 ni...

yg ada DIPLOMA dan busuk hati sgt tu kenapa? pandai sgt kah kamu dlm pekerjaan??? kamu (gred 27) prjuangkan lah hak kamu utk dpt gred 29, mmg tu tmpt kamu...

Tanpa Nama berkata...

kalau nak tengok gred tu, tengok juga sesetengah perjawatan yang susah nak naik, pembantu penerbitan dan sebagainya, kalau rasa susah sgt nak nak bg gred, jgn lah wujudkan jawatan yang susah nak gred kan..sekadar nak berkongsi pendapat

Tanpa Nama berkata...

bulan april dpt gaji baru..

Tanpa Nama berkata...

kaji gred pegawai khidmat pelanggan dengan pembantu tadbir da la sama gred tp keje lain2 ... yg mane pegawai khidmat pelanggan nie da bosan asyik buat keje yg sama tk mcm pembantu tadbir ad rotate dlm tugas... biarlah kami pon ad rotate supaya kami pon dpt timba pengalaman berkerja yg baru ...TOLONG BG PERHATIAN!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
bulan april dpt gaji baru..

Jumaat, Mac 30, 2012 10:20:00 AM
=====================
perkeliling pun tak da lah...jgn confident sgt, kalau ada pekeliling ada lah harapan, tunggakan pun tak da bunyi ni

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
bulan april dpt gaji baru..

Jumaat, Mac 30, 2012 10:20:00 AM
=====================
perkeliling pun tak da lah...jgn confident sgt, kalau ada pekeliling ada lah harapan, tunggakan pun tak da bunyi ni

Tanpa Nama berkata...

Apa sibuk-sibuk pasal gred...gaji kita mau.

Tanpa Nama berkata...

Jangan sampai SSM versi baru pun batal udahle, sebab SBPA boleh batal, SSM versi baru pun boleh batal....tapi harga barang yang dah pelan2 naik sejak berita kakitangan awam naik gaji ni sapa nak batalkan .......

Tanpa Nama berkata...

Apa ni gaduh2...

baca ni. :
http://www.eghrmis.gov.my/wp_content2/pekeliling/PP83/PP83Bil07/PP83Bil07.htm

FAKTA;
1.SIJIL POLITEKNIK SETARAF STPM!!!...
2.GRED 27 UTK STPM... (@DIPLOMA sesetengah jawatan)
3.GRED 29 UTK DIPLOMA SAHAJA...

PA dr J17 memperjuangkan gred mereka sahaja iaitu gred 27, brdasarkan pekeliling yg dah brkurun keluar..

Sesiapa yg ada DIPLOMA, ttp brada di gred 27... kamu samala seperti gred 17 (SIJIL POLI) yg di letak setaraf SPM... Jgn la kamu ingat gred 17 (POLI) brmimpi nk setaraf dgn DIPLOMA... dorg nakkan brada di gred 27 shj...

Aku ni dh J41, brasal dr J7 (SSB) skrg J17... prnah duduk skali ngn J29, keja sama je cuma beza tanggungjawab je lebeh J29 ni...

yg ada DIPLOMA dan busuk hati sgt tu kenapa? pandai sgt kah kamu dlm pekerjaan??? kamu (gred 27) prjuangkan lah hak kamu utk dpt gred 29, mmg tu tmpt kamu...

Khamis, Mac 29, 2012 11:28:00 PM

-----------------------------
Cerita lama lepas merdeka, sekarang dah lain, dulu sijil politeknik ambil masa 2tahun 6 bulan layak lah diiktiraf setara stpm sekarang 2 tahun saja, lagipun dulu tak banyak U keluarkan diploma sebab tu la JPA menarafkan macam tu tapi sekarang bersepah, ibarat nilai duit tahun 1983 ada RM50 tu kira banyak tapi sekarang RM50 tu mungkin sama RM500 sekarang, nak selesai perkara ni mudah saja, JPA tarik balik pekeliling usang tersebut dengan alasan tak sesuai dengan zaman, macam SBPA ditarik balik dek kerana banyak masalah.

Lagi satu yg tulis cerita tu aku agak dia sekarang masih lagi J17 bukan J41 mungkin sekadar nak provoke.

Tanpa Nama berkata...

Cerita lama lepas merdeka, sekarang dah lain, dulu sijil politeknik ambil masa 2tahun 6 bulan layak lah diiktiraf setara stpm sekarang 2 tahun saja, lagipun dulu tak banyak U keluarkan diploma sebab tu la JPA menarafkan macam tu tapi sekarang bersepah, ibarat nilai duit tahun 1983 ada RM50 tu kira banyak tapi sekarang RM50 tu mungkin sama RM500 sekarang, nak selesai perkara ni mudah saja, JPA tarik balik pekeliling usang tersebut dengan alasan tak sesuai dengan zaman, macam SBPA ditarik balik dek kerana banyak masalah.

Lagi satu yg tulis cerita tu aku agak dia sekarang masih lagi J17 bukan J41 mungkin sekadar nak provoke.
+++++++++++++

HABIS TU KENAPA KO TAK KATA YG DULU SIJIL SPM SUSAH DAN SEKARANG SPM SENANG RAMAI YG BOLEH SCORE BUSUK2 PUN 6A

kakitangan sokongan BERIJAZAH berkata...

sekarang ni banyak pos diploma dan ijazah perlu hadir peperiksaan, seterusnya PAC dan akhirnya temuduga.

ini semua disebabkan banyak pos diploma dan ijazah yang diambil sebelum ini semuanya kualiti sampah. malah yang mencipta kaedah "myrecruitment" sebegini juga datangnya dari sampah.

yang jadi mangsa adalah pemohon baru dan sedang berkhidmat yang memohon jawatan lain / KPSL.

patut sampah-sampah ni dibuang dulu dari perkhidmatan, baru diperkenalkan kaedah baru untuk lantikan dalam perkhidmatan.

Tanpa Nama berkata...

bakal J27 berkata berkata...

hahahahahha....tp jgn jeles la..aku kt jkr cke KL ni da tahu smua la...smua gred j17 da dinaikan ke j27 dgn basic 1410-4150 mcm dgn sbpa...wlpom sbpa dibatal tp kenaikannya telah dilulus oleh jpa dis 2011 lagi...cm nk diumumkn dlm sbpa je dlu...so,jgn la jeles gred2 lain..mmg ptt la j17 dinaikn ke 27...jgn nk samakan 27 teknikal dgn 27 stpm or diploma...itu adalah hak2 yg dibela utk gred J..spe nk jd gred J pgi la stdy kt poli...2thn je...hahahaha
--------------------------------------------------------------------
I like, tak sabar tunggu gaji baru, hahaha...

TUKANG K2 R11 berkata...

diharap apabila anda naik J27 nanti, buktikan kualiti anda setaraf dengan gred. jangan bawa perangai sampah J17 anda tu. :-)

Tanpa Nama berkata...

Cerita lama lepas merdeka, sekarang dah lain, dulu sijil politeknik ambil masa 2tahun 6 bulan layak lah diiktiraf setara stpm sekarang 2 tahun saja, lagipun dulu tak banyak U keluarkan diploma sebab tu la JPA menarafkan macam tu tapi sekarang bersepah, ibarat nilai duit tahun 1983 ada RM50 tu kira banyak tapi sekarang RM50 tu mungkin sama RM500 sekarang, nak selesai perkara ni mudah saja, JPA tarik balik pekeliling usang tersebut dengan alasan tak sesuai dengan zaman, macam SBPA ditarik balik dek kerana banyak masalah.

Lagi satu yg tulis cerita tu aku agak dia sekarang masih lagi J17 bukan J41 mungkin sekadar nak provoke.

wei... kita kat sini mmperjuangkn hak masing2... bkn nk dengki ngn gred lain.. dh mmg ada kebenarannya sijil poli nk kan keadilan... lantak la dorg... kau ni mmg pemengang DIPLOMA yg cukup2 mkn je kot.. xpn main kabel msuk PA...

satu lagi kamu nk suruh JPA tarik pekeliling lapuk tu???... aku sokong... biar JPA kluarkn pekeliling baru yg sijil poli setaraf diploma... bru kamu sawan...

KALAU SUME GRED RASA KEDUDUKAN GRED MEREKA D ANAKTIRIKAN, BIAR LA DORG PRJUANGKAN HAK MEREKA, YG KAMU DENGKI SGT PASAI APE??... MENTALITI KELAS KETIGA LA KAMU NI...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama (INSAN)

Biarlah... orang lain naik gred, kita doakan sama-sama. Jangan la dengki.
Kalo peg. Diploma marah,Sijil setaraf dengan Diploma. Ambik Degree. Sattle.. X payah bising2

Tanpa Nama berkata...

J29 berkata...

Betul2, sambung Degree, pastu naik gred kan dh x sama. Jangan bising2

j17 (j27) berkata...

Sedara


Dh terang lg bersuluh J29 lebih tinggi dari j27...

j29 diploma - 3 tahun
j27 sijil poli - 2 tahun 3 bulan

Tanpa Nama berkata...

bakal J27 berkata berkata...

hahahahahha....tp jgn jeles la..aku kt jkr cke KL ni da tahu smua la...smua gred j17 da dinaikan ke j27 dgn basic 1410-4150 mcm dgn sbpa...wlpom sbpa dibatal tp kenaikannya telah dilulus oleh jpa dis 2011 lagi...cm nk diumumkn dlm sbpa je dlu...so,jgn la jeles gred2 lain..mmg ptt la j17 dinaikn ke 27...jgn nk samakan 27 teknikal dgn 27 stpm or diploma...itu adalah hak2 yg dibela utk gred J..spe nk jd gred J pgi la stdy kt poli...2thn je...hahahaha
................

camna member j22 dgn j26, naik j27 atau atas sikit.......
saja nak confirm je.

tahniahlah, hidup jjjjj

Tanpa Nama berkata...

kenapa ada banyak masalah masalah dengan gred gred perkhimatan awam. Contohnya: Doktor yang tak puas hati dengan gajinya akan meletakkan jawatan sahaja dan mencari kerja lain tanpa sebarang conplaint. Ikutlah cara mereka.

Tanpa Nama berkata...

Hidup Juruteknikkkkkk

Tanpa Nama berkata...

Merdeka.. merdeka .. merdeka..

Tanpa Nama berkata...

UALA LUMPUR, 30 Mac: Kerajaan semalami memaklumkan sebanyak RM608.68 juta wang 'peruntukan segera' telah diluluskan sepanjang lawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin ke negeri-negeri tahun ini.

Jumlah itu adalah bagi lawatan mereka yang diadakan dari bulan Januari hingga tarikh 15 Mac 2012.

Perkara itu dimaklumkan melalui jawapan bertulis kepada soalan Ahli Parlimen Jerai Mohd Firdaus Jaafar semalam.

Firdaus dalam soalannya mahu perdana menteri menjelaskan kesemua senarai peruntukan segera yang diluluskan sepanjang tempoh Januari hingga Mac 2012 semasa lawatan rasmi perdana menteri dan timbalan perdana menteri.

Paling tinggi adalah peruntukan untuk negeri Perak dengan RM220.38 juta diikuti Johor RM201.40 juta, manakala ketiga adalah Wilayah Persekutuan dengan RM63.25 juta.

Kelantan, Kedah dan Pulau Pinang, Selangor pula masing-masing RM6.4 juta, RM4.06 juta, RM5.58 juta, RM17.3 juta.
Bercakap kepada Harakahdaily kemudiannya, Firdaus mempersoal tindakan Najib yang didakwa tidak profesional apabila tidak boleh membezakan lawatan politik atau lawatan rasmi kerajaan.
Ia kerana, setiap kali Najib berucap dalam lawatannya sering menghentam Pakatan Rakyat dan berkempen untuk Umno Barisan Nasional.
"Kalau nak pergi berkempen, guna duit parti la, jangan guna duit rakyat.
"Duk hentam kami bukan duk cerita dasar negara pun, kena profesional la, Biar boleh beza lawatan rasmi dengan nak pi kempen politik," katanya.

Tanpa Nama berkata...

Bekas KSU MOSTI dilepas, dibebas atas tuduhan rasuah


2012/03/30

SHAH ALAM: Mahkamah Sesyen di sini, hari ini melepas dan membebaskan bekas Ketua Setiausaha Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI), Datuk Abdul Hanan Alang Endut daripada 10 tuduhan rasuah RM59,390.60 empat tahun lalu.

Hakim M Bakri Abd Majid memutuskan untuk tidak memanggil Abdul Hanan, 61, membela diri selepas berpuas hati bahawa pihak pendakwaan gagal membuktikan 'prima facie' dalam pertuduhan itu.

Tanpa Nama berkata...

sesiapa yang membebel kat sini, buat penatlah jealah, tak org peduli pendapat kau org..!! baca pun tak..

Tanpa Nama berkata...

aku setuju ngan ko. bukan ramai pun yang baca. kalau buat ulasan paling tinggi pun 3++ je. Balik2 orang yang sama. Aku rasa follower tegar hanya bawah 1000 je. Ape mahu pekik...

Tanpa Nama berkata...

Minta kaji semua gred dari N,J dan lain-lain. jangan dok fokus J17 naik J27 saja. semua Gred ada kepentingan .Kalau nak naik baik naik semua jangan tinggal samada UPSR,SPM, Sijil atau Diploma. Jangan J17 naik J27/32/36.Lepas tu J27/29 tak naik sama J32/J36 macam yang ambil Sijil di Politeknik dan Kolej Komuniti Contoh Pelukis Pelan J17 naik J27. Kerja charting done dalam standart Syit dan fail .Gaji naik melonjak .Ini yang menimbulkan ketidakpuasan kakitangan. Kerja baru masuk 6 bulan J17 dah nak pi J27. Bagi semua Gred naik maka kepuasan kakitangan lebih afdal. Pemimpin Cuepacs toloang perhati dan perhalusi perkara ini. Jangan lepas gaji Jusa ke atas diselesaiakan maka akan akan timbul pula ketidakpuasan kakitangan disegi kenaikan gred yang hanya dititikberatkan kepada satu gred saja. Semua gred nak merasa kenaikkan tiada istimewanya Gred J17 saja yang diwar-warkan
kenaikkan .Biar semua naik baru ADIL DAN SAKSAMA. TIADA YANG ATAS @ PERTENGAHAN JIKA TIADA YANG BAWAH.

Tanpa Nama berkata...

Sapa kata kerja pelukis pelan stakat charting saje.kalau tempat aku semua laporan pelan bangunan aku semak, belum pbt lg,buat pelan berskala besar yg so tak reti buat,menjadi pusat rujukan pejabat bila sultan atau mb datang,laporan permohonan tanah dan byk lg.ada faham

Tanpa Nama berkata...

Minta kaji semua gred dari N,J dan lain-lain. jangan dok fokus J17 naik J27 saja. semua Gred ada kepentingan .Kalau nak naik baik naik semua jangan tinggal samada UPSR,SPM, Sijil atau Diploma. Jangan J17 naik J27/32/36.Lepas tu J27/29 tak naik sama J32/J36 macam yang ambil Sijil di Politeknik dan Kolej Komuniti Contoh Pelukis Pelan J17 naik J27. Kerja charting done dalam standart Syit dan fail .Gaji naik melonjak .Ini yang menimbulkan ketidakpuasan kakitangan. Kerja baru masuk 6 bulan J17 dah nak pi J27. Bagi semua Gred naik maka kepuasan kakitangan lebih afdal. Pemimpin Cuepacs toloang perhati dan perhalusi perkara ini. Jangan lepas gaji Jusa ke atas diselesaiakan maka akan akan timbul pula ketidakpuasan kakitangan disegi kenaikan gred yang hanya dititikberatkan kepada satu gred saja. Semua gred nak merasa kenaikkan tiada istimewanya Gred J17 saja yang diwar-warkan
kenaikkan .Biar semua naik baru ADIL DAN SAKSAMA. TIADA YANG ATAS @ PERTENGAHAN JIKA TIADA YANG BAWAH

============================================

SAPA BUAT KOMEN BODOH NIE? NAMPAK SANGAT TAK PANDAI KEJE.. PELUKIS PELAN J17 NAIK KE J27 DENGAN SYARAT 6 TAHUN BERKHIDMAT!!! DIULANGI.. 6 TAHUN BERKHIDMAT!!! SO MEREKA LAYAK UTK DINAIKTARAFKAN.. BERBEZA DENGAN J17 YANG MEMPUNYAI SIJIL POLI DINAIKAN SERTA MERTA... HIDUP J17!!

Tanpa Nama berkata...

padan muka pelukis pelan, tak merasa naik N27, sbpa di batalkan, kena kencing dgn kerajaan, padan muka kau org..!! yg untung kami cikgu-cikgu, dari DG29 naik DG32..

Tanpa Nama berkata...

Minta kaji semua gred dari N,J dan lain-lain. jangan dok fokus J17 naik J27 saja. semua Gred ada kepentingan .Kalau nak naik baik naik semua jangan tinggal samada UPSR,SPM, Sijil atau Diploma. Jangan J17 naik J27/32/36.Lepas tu J27/29 tak naik sama J32/J36 macam yang ambil Sijil di Politeknik dan Kolej Komuniti Contoh Pelukis Pelan J17 naik J27. Kerja charting done dalam standart Syit dan fail .Gaji naik melonjak .Ini yang menimbulkan ketidakpuasan kakitangan. Kerja baru masuk 6 bulan J17 dah nak pi J27. Bagi semua Gred naik maka kepuasan kakitangan lebih afdal. Pemimpin Cuepacs toloang perhati dan perhalusi perkara ini. Jangan lepas gaji Jusa ke atas diselesaiakan maka akan akan timbul pula ketidakpuasan kakitangan disegi kenaikan gred yang hanya dititikberatkan kepada satu gred saja. Semua gred nak merasa kenaikkan tiada istimewanya Gred J17 saja yang diwar-warkan
kenaikkan .Biar semua naik baru ADIL DAN SAKSAMA. TIADA YANG ATAS @ PERTENGAHAN JIKA TIADA YANG BAWAH

============================================

DAN SATU LAGI.. TAK TAHU KE NASIB JURUTEKNIK UKUR J17 BILA TRUN PADANG UNTUK MERINTIS TANAH HAK ADAT BUMIPUTERA..JIKA MENGALAMI KESULITAN AKAN DIACUKAN DENGAN SENAPANG DAN PARANG OLEH PENDUDUK KAMPUNG TATKALA SESETENGAH GRED YANG LEN DUDUK KAT OFC SYOK MEN GAME??!! JAM 12 DAH TAKDE KAT OFC?? PETANG JAM 4 DAH LENYAP??

Tanpa Nama berkata...

padan muka pelukis pelan, tak merasa naik N27, sbpa di batalkan, kena kencing dgn kerajaan, padan muka kau org..!! yg untung kami cikgu-cikgu, dari DG29 naik DG32..

-------------------------------------

KO CIKGU KE? NAPE PRANGAI KO BURUK? WHY KO NAK KAITKAN KERAJAAN KENCING2 MEN BERAK2 NIE? MANE NILAI2 MURNI KO SEBAGAI CIKGU? MESTI KO CIKGU MAKAN GAJI BUTE KAN? DOK SENYAP, TENGOK JER LAM POST NIE.. JANGAN NYIBUK!!

Tanpa Nama berkata...

sudahlah skim J, makan komisen dari projek, patutlah tak jadi J27 kerajaan dah kaji, banyak projek yg di kelola oleh skim J banyak tak menjadi, jalan pecah, bangunan retak dsbnye.. DG treus diperjuangkan kerana mendidik anak-bangsa..

Tanpa Nama berkata...

Sila melawat laman blog ini
http://drzainalabidinsait.blogspot.com/2012/03/pembatalan-sbpa-vs-kembali-ke-ssm-makna.html

Tanpa Nama berkata...

Sila melawat laman blog ini
http://drzainalabidinsait.blogspot.com/2012/03/jadual-gaji-min-max-ssm.html

Tanpa Nama berkata...

AKU BACA KORANG SEMUA PUNYA ULASAN SEMUANYA MENGARUT. MASING2 DABIK DADA2 YANG JAWATAN/KERJA SENDIRI YANG LEBIH ITU DAN INI. SEMUANYA TAK MEMBANTU UNTUK PEMBANGUNAN PENJAWAT AWAM. BEGINILAH. KORANG YANG BANYAK SANGAT CAKAP2 TU BERHENTI KERJA GOMEN RAMAI2. SEBAB RAMAI MEREKA YANG DAH HABIS BELAJAR TENGAH TUNGGU PELUANG KERJA. KORANG BALIK KAMPONG JE TANAM KACANG. JUAL KAT PASAR BORONG KE PASAR TANI KE. SEHARI BOLEH UNTUNG RM300 BERSIH X 30 HARI =RM 9,000.00 SEBULAN. AMACAM.

Tanpa Nama berkata...

sudahlah skim J, makan komisen dari projek, patutlah tak jadi J27 kerajaan dah kaji, banyak projek yg di kelola oleh skim J banyak tak menjadi, jalan pecah, bangunan retak dsbnye.. DG treus diperjuangkan kerana mendidik anak-bangsa..

====================================

kalau yang tak makan komisen cmne?
kalau yang DG yang men rabe2 anak didik tu mcmne? set2 alatulis yang "berkomisen" tu mcmne? buat part time tuisyen sampai bayaran mengalahkan gaji sendiri hingga ibubapa tak mampu bayar tu mcmne? syukurlah kalo segolongan DG tu mendidik dengan sewajarnya... jangan ajar kan politik dalam masa mendidik...

Tanpa Nama berkata...

AKU BACA KORANG SEMUA PUNYA ULASAN SEMUANYA MENGARUT. MASING2 DABIK DADA2 YANG JAWATAN/KERJA SENDIRI YANG LEBIH ITU DAN INI. SEMUANYA TAK MEMBANTU UNTUK PEMBANGUNAN PENJAWAT AWAM. BEGINILAH. KORANG YANG BANYAK SANGAT CAKAP2 TU BERHENTI KERJA GOMEN RAMAI2. SEBAB RAMAI MEREKA YANG DAH HABIS BELAJAR TENGAH TUNGGU PELUANG KERJA. KORANG BALIK KAMPONG JE TANAM KACANG. JUAL KAT PASAR BORONG KE PASAR TANI KE. SEHARI BOLEH UNTUNG RM300 BERSIH X 30 HARI =RM 9,000.00 SEBULAN. AMACAM

================================
betul ke nie? try test ko brhenti dulu... ku tgk mcmne bisnes..kalau ok.. aku join.. amacam?

Tanpa Nama berkata...

Tolonglah jgn gaduh2.aku gred j.aku minta gred j naik itu hak aku. Kalau gred lain naik itu rezeki kau org la.apasalah rezeki aku, aku makan dan rezeki kau, kau yg makan.jgn nk menyibuk rezeki org lain.yg aku tahu persatuan aku mtsu memang memperjuangkan gred j tp untuk gred lain minta persatuan kau org yg perjuangkan agar naik juga

Tanpa Nama berkata...

Bro : betul ke nie? try test ko brhenti dulu... ku tgk mcmne bisnes..kalau ok.. aku join.. amacam?

----------------------------------

Ko tak caya aku cakap. Jual pisang tanduk/pisang lang lagi untung. Sekilo rm4.00 x 100 x 30 hari =rm12,00.00 jagung rm7.00/selonggok ada lapan x 50 x 30 = rm10,500.00 lain-lain
=rm 1,000= RM23,500 - rm10,000 modal = untung RM 13,500sebulan
Ngalahkan gaji Pengarah tu..

Tanpa Nama berkata...

Bro : betul ke nie? try test ko brhenti dulu... ku tgk mcmne bisnes..kalau ok.. aku join.. amacam?
------------------------------------
Tak nak lah aku nak join2 ni. Lu mau sendiri bikin la. Dulu (1985) gua punya makcik jual pecal, apam tapai beras dan tempe saja. Sehari boleh dapat rm 200.00 x 5 hari seminggu x 4 minggu = rm4,000.00. Kalah gaji aku sebulan ari ni. Jom lah kita berhenti kerja gomen ramai2 kita buat bisnes untuk jadi
kaya. Kerja gomen tak boleh kaya la..Caya la cakap aku....!

Tanpa Nama berkata...

OHOI SEMUA PEKELILING GAJI SSM BARU DAH KELUAR..

Tanpa Nama berkata...

sumua bangun mangkuk mangkuk mangkuk betol..bagus korang berenti kerja pi toreh getah mcm sa lagi byk pandapatan kerja setengah hari....

Tanpa Nama berkata...

Pekeliling Perkhidmatan bil 1 Tahun 2012 dan bil 2 Tahun 2012 dah keluar.... sedih sebab siling tetap siling...tiada apa kelebihan untuk pegawai yang dah berada di matagaji maksimum.... satu tahu kenaikan dah siling balik......tiada motivasi langsung..seolah-olah kita dikenakan tindakan tahan kenaikan gaji.... harap CUEPACS ambil perhatian perkara ini dalam jawatankuasa penambahbaikan sistem perkhidmatan awam..... percaya dgn Datuk Presiden.

Tanpa Nama berkata...

Akhirnya TERJAWAP SEGALA TEKA TEKI.

PEKELILING PELARASAN GAJI SSM 2012 TELAH dikeluarkan oleh KPPA.

PRINSIP PELARASAN GAJI INI HANYA MENGAMBILKIRA

1. KENAIKAN 13%, 9%, 8%, 7% ikut kumpulan.
2. KENAIKAN GAJI TAHUNAN ANTARA RM8-RM320 untuk kumpulan Gred 1-54, JUSA DAN TURUS KGT BERDASARKAN PERATUSAN

3. MEMPERKENALKAN JADUAL GAJI MINIMUM-MAKSIMUM (JGMM) menggantikan jadual gaji matrik (JGM).

Semua tentunya lega dengan pengumuman ini. Dan usaha untuk membentuk Suruhanjaya Penambahbaikan Skim Saraan Baru PERLU DISEGERAKAN kerana SSM INTERIM INI tidak menepati janji PM yang menjamin TIDAK AKAN KURANG DARI APA YG DITAWARKAN SBPA.

Harapnya hasil dari cadangan Suruhanjaya akan mentransformasikan SKIM PERKHIDMATAN AWAM ke arah Skim yang berdaya inovasi, kreatif dan bergaji tinggi. Elemen ini memang ada dalam SBPA cuma kelemahan SBPA ianya tidak menyeluruh untuk semua SKIM. So SEGERAKAN USAHA MEMBENTUK SKIM GANJARAN PA 1Malaysia (SG1M).

So, saya cadangakan semua penjawat awam minimum kelayakan masuk SPM dengan gaji minimum RM1500 dengan konsep MULTITASKING.


ALHAMDULLILAH, SYUKRAN!!!

M 17 berkata...

kesimpulan dari pekeliling SSM v2.0 ni:

JPA = PTD
PTD = buat kerja tak senonoh

apa benda punya merepek la buat anjakan gaji dari tangga gaji terkini bukannya buat dari T1.

jadi jangan terkejut sekiranya gaji junior anda apabila dapat tangga gaji anda sekarang, nilainya takkan sama.

inilah akibat memberi kerja kepada si bodoh. mereka membuat kerja dengan cara bodoh, dan memperbodohkan orang lain.

tahniah JPA!

Tanpa Nama berkata...

OSTED IN PEKELILNG 2012

Article available only in Malay

Kenaikan Gaji Pegawai Perkhidmatan Awam Persekutuan Di Bawah Sistem Saraan Malaysia

Download: Service Circular No. 1/2012

Pengiraan Pemindahan Gaji Mengikut PP. Bil. 1/2012
Service Circular No. 2/2012
30 MAC 2012
POSTED IN PEKELILNG 2012

Article available only in Malay

Kenaikan Gaji Bagi Perkhidmatan Polis DiRaja Malaysia Di Bawah Sistem Saraan Malaysia

Download: Service Circular No. 2/2012

Service Circular No. 3/2012
30 MAC 2012
POSTED IN PEKELILNG 2012

Article available only in Malay

Kenaikan Kadar Bantuan Sara Hidup

Download: Service Circular No. 3/2012

Tanpa Nama berkata...

Ahli Majlis maut dirempuh lori
WARTAWAN SINAR HARIAN
31 Mac 2012

KEPALA BATAS - Seorang Ahli Majlis, Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) maut selepas dirempuh sebuah lori membawa ais kiub di Pokok Sena di sini, kira-kira jam 5 petang kelmarin.

Bakhtiar Appandi Yahya, 56, maut di tempat kejadian ketika dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Taman Sena melalui jalan Sungai Dua-Kepala Batas.

Bakhtiar Appandi bapa kepada dua anak berusia 25 dan 29 tahun, yang merupakan bekas kakitangan Kastam Diraja Malaysia dikatakan baru selesai menghadiri mesyuarat peringkat Cawangan Pokok Sena berdekatan kawasan kemalangan sebelum itu.

Difahamkan, pemandu lori itu gagal mengelak mangsa lalu merempuhnya menyebabkan dia terjatuh dan mati di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan badan.

Pemandu lori terbabit yang berusia lingkungan 35 tahun kemudiannya turun untuk melihat keadaan mangsa, namun dibelasah orang ramai yang menyaksikan kejadian itu sebelum mereka bertindak membakar lori tersebut.

Pemandu berbangsa India itu cedera parah di beberapa bahagian badan, termasuk kepala dan diselamatkan anggota polis sebelum dibawa ke Hospital Kepala Batas (HKB) untuk rawatan lanjut.

Bakhtiar Appandi, yang juga ahli jawatankuasa PKR Bahagian Tasek Gelugor memegang portfolio trafik, perlesenan dan penguatkuasaan dilantik memegang jawatan itu sejak tahun lalu sebelum disambung semula Januari lalu.

Mayat mangsa dibawa ke HKB untuk bedah siasat dan dituntut ahli keluarganya untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Masjid Kampung Banggol dekat sini malam kelmarin.

Timbalan Ketua Menteri, Datuk Mansor Othman, Yang Dipertua MPSP, Maimunah Mohd Sharif, Setiausaha Kerajaan negeri, Datuk Farizan Darus dan beberapa Exco Kerajaan Negeri turut melawat jenazah mangsa di HKB.

Sementara itu, Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seberang Perai Utara, Asisten Superintendan Suhami Md Nor ketika dihubungi berkata, kes itu disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Beliau bagaimanapun enggan mengulas lanjut insiden pemandu lori yang parah dipukul orang awam itu kerana perkara itu masih dalam siasatan.

Tanpa Nama berkata...

Tak nak lah aku nak join2 ni. Lu mau sendiri bikin la. Dulu (1985) gua punya makcik jual pecal, apam tapai beras dan tempe saja. Sehari boleh dapat rm 200.00 x 5 hari seminggu x 4 minggu = rm4,000.00. Kalah gaji aku sebulan ari ni. Jom lah kita berhenti kerja gomen ramai2 kita buat bisnes untuk jadi
kaya. Kerja gomen tak boleh kaya la..Caya la cakap aku....!

--------------------------------

nie sorg lg dungu nie... ko sedap ikut ckp ko jer nak kate bisnes 400 x 5 - 20 bahgi 30 juta ko... ko ingat rata2 penjawat awam cni ade makcik mcm ko? bgimana dgn salasilah keluarga penjawat awam yg kurang mampu? yang takde tanah..takde rumah..yang msih menetap di quarters kerajaan dan mempunyai tanggungan yg bnyk? ingat senang ke nak buat bisnes? blom masuk yg kaki pedengki, harga barang naik..bisnes tak laku.. tu mudah bnyk wujudnya kaki penipu! dan satu lagi..jika taraf penjawat awam tidak dinaiktarafkan..mudah berlakunya RASUAH..kerana rasuah mudah jer..

Tanpa Nama berkata...

ccc

Tanpa Nama berkata...

aku dengar felda di senarai di bursa saham malaysia, kaya lea org felda, jgn jatuh kayap pulak, saham jatuh beb..!! cite PA naik gaji ape cite, sunyi-sepi jea, kata nak bayar bulan 4 nie, tak keluar lagi perkeliling, mcm nie nahas spa n jpa, aku dengar cikgu yg naik pangkat, gaji pun naik,cikgu kejmcm cibai, skim lain ape cite beb..!!

Tanpa Nama berkata...

PEKELILING DH KELUAR...

MMG MGHAMPAKAN... SGT MNGHAMPAKAN...

FAKTANYA,

JPA = PTD = 2X5 = KENAKAN BALIK PA SBB GAJI DORG DH RENDAH DR SBPA...

YG MAKSIMUM DPT 1 KENAIKAN DAN TERUS TIADA KENAIKAN...

GRED J TETAP X BERUBAH... HRP KAMU BRSABAR...

HAHAHAHAHA... KITA KENA KENCING HIDUP2 NGN PUAK2 JPA...

KNP X DI NAIKKAN DR TI 13% TU?.. SBBNYA, KLU BUAT MCM TU, GAJI KITA LG TGGI DR KIRAAN PD GAJI TRAKHIR... PANDAI SGGUH KORG PTD DI JPA KANNN~~~~

Tanpa Nama berkata...

Gred J17 dinafikan utk naik J27, mgkin sbb Prsiden Cuepacs dr gred itu kot...

Kalau tgok Pekeliling tu, Gred J mmg xda gred J27??...

BODOH PUNYA JPA... nk kena saman ke????...

Tanpa Nama berkata...

Menurut ramalan Tun Daim, BN akan kecundang PRU-13 nie, 1.4 juta PA akan tambahkan lagi pederitaannye dgn pukulan K.O pada BN, inilah akibatnye kenaikan gaji PA yg tak menurut kehendak 1.4 juta PA dan cuepacs.. PTD dan PTN pegi jahanamlah PRU-13 nie..

Tanpa Nama berkata...

SURAT PEKELILING SUDAH KELUAR
TQ JPA WALAU LAMA JUGA MENUNGGU

Saya lihat perlu tambah lagi maksima
bila buat SSM BARU nanti.

Apa yang berlaku, naik 13% terus maksima, dulu sudah maksima 4 tahun
nak tunggu 4 tahun lagi bersara.
TK

Tanpa Nama berkata...

APA PUNYA PTD/JPA
Nak buat matrik gaji pun tehegeh- hegeh.
benda mudah macam tu pun ambil masa.


LEMAH LA PTD NI
LEMBAB LA PTD NI
SELOW KIJA LA PTD NI

Tanpa Nama berkata...

Gred J17 dinafikan utk naik J27, mgkin sbb Prsiden Cuepacs dr gred itu kot...

Kalau tgok Pekeliling tu, Gred J mmg xda gred J27??...

BODOH PUNYA JPA... nk kena saman ke????..
===================================
dapat 26 je boh..lihat muka surat 90 dan 91.. ok la boh..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Gred J17 dinafikan utk naik J27, mgkin sbb Prsiden Cuepacs dr gred itu kot...

Kalau tgok Pekeliling tu, Gred J mmg xda gred J27??...

BODOH PUNYA JPA... nk kena saman ke????..
===================================
dapat 26 je boh..lihat muka surat 90 dan 91.. ok la boh..

Sabtu, Mac 31, 2012 6:59:00 PM

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Hullo bro., angan-angan mat jenin tuuh !
JPA buat contoh di Lampiran F mukasurat 90/91 bagi mana-mana Pegawai yg dinaikkan Pangkat.
Diambilnya contoh J22 yg dinaikkan pangkat ke J26 !
Tidak ada kena mengena dgn SBPA hari tu (J27) dgn diganti kps SSM ke J26!

keekkhe khe khe khe ekekeekekke

Tanpa Nama berkata...

Itu untungnya jadi cikgu beb, tahun nie aku naik gred lagi DG36, beso gaji aku oii.. nasib kau orglah gaji ciput, skim lain sampai ke tualah tak naik-naik, tunggu 15 tahun, baru naik, mampus dululah masuk kubur jawabnye, he..!!he..!!

Tanpa Nama berkata...

OHOR BAHARU, 31 Mac: Sasterawan Negara, Datuk A Samad Said menyeru rakyat Johor mengundi Pakatan Rakyat pada Pilihan Raya Umum akan datang.

"Saya mengajak semua orang kampung, dan golongan yang teraniaya supaya bangkit mengundi pembangkang (Pakatan Rakyat)," ujarnya.

A Samad berkata demikian dalam ucapannya di Dialog Masalah Tanah Rakyat Johor dekat sini.

Program yang dianjurkan PAS Johor berjaya menghimpunkan ramai rakyat Johor, khususnya orang-orang Melayu, mengadu nasib bahawa mereka dianiaya oleh kerajaan Umno BN Johor.

Tegas A Samad, selaku golongan Sasterawan, beliau berkarya dengan puisi dan sajak, untuk mengajak rakyat Johor, supaya bangkit menolak kedangkalan Umno-BN.

Antara pengadu yang hadir adalah golongan nelayan di Penggerang, Kota Tinggi yang mengadu tanah rakyat akan diambil untuk projek Petronas Rapid.

Rakyat bangkit membantah kerana perkampungan nelayan merupakan perkampungan tradisi yang hendak diambil atas alasan pembangunan.

"Tanah kami hendak dirampas, semua hendak dipindahkan, masjid hendak dipindah, rumah, tanah, malah kubur pun hendak dipindahkan.

"Yang hidup teraniaya, yang sudah mati pun menjadi mangsa," ujar wakil nelayan Penggerang.

Hadir sama di majlis dialog tersebut ialah AJK. PAS Pusat, Mazlan Aliman, Timbalan Pesuruhjaya PAS Johor, Dzulkefly Ahmad, Ketua Pemuda PAS Johor, Suhaizan Kaiat dan panel peguam.

Tanpa Nama berkata...

BUKIT KATIL 31 Mac: Seorang pengundi, Zawawi Abdul terkejut apabila semakan di laman web Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mendapati alamat tempat mengundinya telah ditukar tanpa pengetahuannya.

Beliau yang merupakan pengundi di Peti Undi Bukit Lintang dalam Dun Ayer Molek sejak tahun 1970-an lagi kini ditukar menjadi pengundi di Dun Duyong.

"Sejak dari tahun 70-an saya mengundi di Sekolah Kebamgsaan Bukit Lintang tidak pernah pindah tempat mengundi, saya terkejut bila menyemak di laman web nama saya ada di Dun Duyong," katanya kesal.

(Gambar: Zawawi menunjukkan salinan Borang Daftar Pemilih dari SPR yang didakwa ditandatangan oleh pihak lain)

Beliau yang telah membuat bantahan di Ibu Pejabat SPR negeri semalam juga terkejut apabila ditunjukkan salinan borang pertukaran alamat yang tertera cop Kemas dan tandatangan palsu yang dilakukan oleh individu yang tidak bertanggungjawab.

"Saya tidak pernah mengisi tukar tempat mengundi dan tandatangan dalam borang tersebut bukan tandatangan saya, malah saya juga tidak pernah menyerahkan fotostat kad pengenalan kepada sesiapapun," katanya lagi.

Ekoran perkara itu, beliau juga telah membuat laporan polis.

Sementara itu, Penyelia Dun Ayer Molek, Haji Mustaffa Ali menyifatkan tindakan pihak tertentu itu sebagai perbutan khianat dan tidak bertanggungjawab.

Beliau juga tidak menolak kemungkinan ianya didalangi parti politik tertentu dalam usaha mendapatkan kemenangan dengan cara tidak bermaruah pada PRU-13 nanti.

"Ini merupakan tindakan yang jelas bertentangan dengan undang-undang dan demokrasi" katanya.
template joomla

Tanpa Nama berkata...

uilt up: 12,000 Square Feet
Furnishing: Unfurnished
Posted Date : 28/03/2012

Agent: Serene Ng012-403 8933 / 012-494 1616
Map Directions
View Details | Add To Shortlist | Send Enquiry
Bandar Sunway, Seberang JayaRM 1,600,000

12 Photos
Shop-Office
Built up: 4,510 Square Feet
Furnishing: Unfurnished
Posted Date : 28/03/2012

Agent: Serene Ng012-403 8933 / 012-494 1616
Map Directions
View Details | Add To Shortlist | Send Enquiry
Taman Tenggiri, Seberang JayaRM 350,000

2 Photos
Shop-Office
Built up: 2,000 Square Feet
Furnishing: Unfurnished
Posted Date : 04/01/2012

Agent: Serene Ng012-403 8933 / 012-494 1616
Map Directions
View Details | Add To Shortlist | Send Enquiry
yernalr

Tanpa Nama berkata...

Masalah tanah di Sabah tidak akan berakhir selagi UMNO/BN masih memegang tampuk pemerintahan kerana selama ini memang mereka tidak pernah mendengar masalah Rakyat Sabah. Rakyat Sabah harus memandang perkara dengan serius kerana ia nya membabitkan masa depan Generasi masa kini dan akan datang. Kami menyeru agar Pihak NGO dan Pihak Pembangkang supaya dapat mengetengah Isu ini agar di berikan perhatian oleh Masyarakat Umun dan kerajaan yang selama ini menafikan Hak Rakyat Sabah.

Tanpa Nama berkata...

Dato' Presiden Cuepacs, tak dapatkah dibela Kenaikan Gaji Tahunan untuk 1-54 BERDASARKAN PERATUSAN(13%) Sama dengan JUSA. Nampaknya gaji mereka akan melambong tinggi...

Tanpa Nama berkata...

Bersyukur la dgn apa yg ada.

Tanpa Nama berkata...

CADANGKAN KEPADA BLOGGER CUEPACS NI SUPAYA PA WAJIB LOG IN MELALUI EMAIL UNTUK BERI KOMEN. INI BERTUJUAN UNTUK MENGURANGKAN KOMEN2 YG TIDAK MEMBINA DAN MENCARUT DI BLOG NI.JIKA MENGGUNAKAN 'TANPA NAMA'SEMUANYA BERANI TUNJUK TEMBERANG.PERKARA INI BOLEH MENCETUSKAN PELBAGAI SALAH FAHAM DI KALANGAN PA DARI PELBAGAI JABATAN.
-aku orang biasa-

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Dato' Presiden Cuepacs, tak dapatkah dibela Kenaikan Gaji Tahunan untuk 1-54 BERDASARKAN PERATUSAN(13%) Sama dengan JUSA. Nampaknya gaji mereka akan melambong tinggi....
---------------------------
setuju...........

Tanpa Nama berkata...

stpm merupakan peperiksaan kedua tersusah didunia.. di luar negara, ianya setaraf dengan A level. ko tau x apa A level tu?

Tanpa Nama berkata...

kepada mangkuk-mangkuk yg x reti bahasa ini adalah blog untuk memberi pendapat dan pandangan dan BUKAN tempat untuk belajar 'copy & paste', so kalau kepala otak tu kosong tal tau apa nak tulis lebih baik duduk diam2 dan x payahlah nak 'copy & paste' rencana/ berita di luar sana.

Tanpa Nama berkata...

kepada mangkuk-mangkuk yg x reti bahasa ini adalah blog untuk memberi pendapat dan pandangan dan BUKAN tempat untuk belajar 'copy & paste', so kalau kepala otak tu kosong tak tau apa nak tulis lebih baik duduk diam2 dan x payahlah nak 'copy & paste' rencana/ berita di luar sana.

Tanpa Nama berkata...

SSM baru ini,betul-betul bermasalah.
seorang pekerja yang lebih senior 3,6,9 bulan daripada junior,jumlah pendapatan akan berkurang daripada junior.
terutama orang yang senior kepada kawan kamu 3 ,6 bulan, jumlah pendapatan sebelum ini adalah lebih, tetapi, sekarang jumlah pendapatan tahunan menjadi kurang daripada orang yang junior kepada anda 3 dan 6 bulan.
dengan itu, gaji tahunan dia akan menjadi senior anda.

Kerani nak pencen gaji kat dinding berkata...

Wakil2 cuepacs tu bukan ada degree pun. Sebab tu tak sokong PTD!! Itu pasallah dengki bila PTD naik cepat sikit. Cuba kalau omar tu ptd, ingat dia nak berjuang tolong korang ker??

Kalau sbpa dulu, dah tentu orang dah nak pencen boleh tambah lagi 2 tahun dan gaji boleh begerak lagi setelah sampai dinding. Pasal nak ssm sangat, kerani nak pencen macam aku terpaksalah melopong mulut sebab tak jadi sambung kerja dan gaji maksimum tak jadi naik.

tak boleh pakai punya cuepacs.

Tanpa Nama berkata...

betul222

besar sangatkah kupek ni??
belajar malas, mintak lebih2

ABU BN berkata...

KEPADA PA MUDA YANG ADA HUTANG PTPTN:

UNDILAH PR
HUTANG ANDA AKAN DILANGSAIKAN
PR MENANG, HUTANG PTPTN LANGSAI
PR MENANG, HARGA PETROL TURUN
PR MENANG, GST TAK JADI
PR MENANG, CIKGU NAIK RM500 LAGI
ANDA UNTUNG, RAKYAT UNTUNG

KALAU PR MENANG TAPI TIPU
PRU14 KITA UNDI BN BALIK

KERJA SENDIRI SDN BHD berkata...

Orang bawah PA tahap rendah sibuk mintak naik gaji. Masa kerja sibuk baca surat khabar dan menjahit. Bila pelanggan telefon, malas nak angkat. Bila telefon pukul 8 kata CC belum sampai; bila telefon pukul 9 kata CC mesyuarat; bila telefon pukul 10 kata CC pergi bank; bila telefon pukul 11 kata CC belum balik bank; bila telefon pukul 12 kata CC mesyuarat; bila telefon pukul 12 kata CC makan tengahari; bila telefon pukul 2 kata CC pergi bank; bila telefon pukul 3 kata CC mesyuarat; bila telefon pukul 4 kata CC mesyuarat; bila telefon pukul 4.05 kata CC pergi bank in duit; bila telefon pukul 4.30 kata CC baru aje balik rumah. SILA CALL ESOK.

Tak cayaaaa????
Cuba try call esok kat mana2 jabatan kerajaan!!

Itu pun PA sibuk nak mintak gaji naik. Ptuiiiii!!

Bukan PA Kelas Bawah berkata...

stpm merupakan peperiksaan kedua tersusah didunia.. di luar negara, ianya setaraf dengan A level. ko tau x apa A level tu?

______________________________________________________

Kenyataan di atas ialah kenyataan paling bodo yang pernah aku baca. Sebenarnya, STPM adalah untuk murid lepasan SPM yang mempunyai otak kelas dua yang tak dapat melanjutkan pelajaran ke foundation, matrikulasi, asasi, diploma, UPU atau yang setaraf dengannya.

Harap maklum.

Tanpa Nama berkata...

Selepas dapat kenaikan gaji ni, berkhidmatlah untuk masyarakat dengan penuh ikhlas dan dedikasi. jangan asyik fikir kenaikan gaji sahaja tetapi kerja macam kura-kura.

Tanpa Nama berkata...

Najib telah melakukan satu kesilapan besar dengan merampas kerajaan Perak daripada Pakatan Rakyat. Dalam PRU12, rakyat Perak telah memberi mandat kepada PAS, DAP dan PKR untuk memerintah negeri ini.

Sejak 9 Mac 2008, Barisan Nasional telah cuba sedaya upaya untuk tumbangkan kerajaan yang dipilih oleh rakyat. Pelbagai taktik kotor telah direncanakan oleh Najib untuk mendapatkan semula negeri Perak daripada Pakatan Rakyat. Semua agensi-agensi kerajaan telah disalahgunakan untuk mencapai matlamat Barisan Nasional itu. Akhirnya kerajaan pilihan rakyat telah ditumbangkan apabila 3 orang wakil rakyat berjaya ‘dibeli’ oleh Najib.

Perbuatan yang sungguh jijik itu merupakan kesilapan maha besar yang telah dilakukan oleh Najib. Beliau tidak sedar bahawa tindakan kejam itu boleh menghantui Barisan Nasional sehingga hari ini.

Rakyat Malaysia, khususnya rakyat Perak sangat marah terhadap Najib, Zambry dan Adun-Adun ‘katak’ yang tidak menghormati keputusan yang dibuat oleh rakyat Perak melalui pilihanraya. Mereka ini telah menderhaka kepada rakyat untuk kepentingan politik mereka. Golongan ini tidak menghormati Perlembagaan Persekutuan, Undang-Undang Tubuh Negeri Perak dan Perintah-perintah Tetap Dewan Negeri Perak. Perbuatan mereka ini juga telah meruntuhkan kemurniaan sistem demokrasi di negara kita.

Najib menyangka ‘rakyat Perak mudah lupa’. Oleh yang demikian beliau berani merampas kerajaan Perak dengan menggunakan kekerasan polis dan memanupulasikan mahkamah. Tetapi, rakyat Perak tidak melupakan perisiwa hitam yang berlaku pada awal tahun 2009. Segala apa yang berlaku masih jernih dalam ingatan seluruh warga Perak.

Pakatan Rakyat yang memerintah negeri Perak selama 11 bulan dengan cekap dan berkesan ditumbangkan kerana ketamakan kuasa pemimpin-pemimpin Barisan Nasional. Rakyat Perak kecewa kerana Pakatan Rakyat tidak diberi masa yang secukupnya untuk memerintah negeri dan membuktikan kewibawaannya.

Sebelum Pakatan Rakyat melaksanakan polisi-polisi yang dirancang untuk rakyat Perak, Barisan Nasional telah menggulingkan kerajaan itu dengan cara yang terkutuk.

Tanpa Nama berkata...

Pertama-tamanya hutang kerajaan Pusat telah melonjak dari RM146 bilionpada 2002, RM242 bilion pada tahun 2006 dan kini RM 456.1 bilion pada hujung 2011.Dalam 5 tahun sahaja, hutang Kerajaan Pusat telah melonjak hampir 100%.

Paling merunsingkan pelbagai pihak analysts, adalah perbelanjaan di luar peruntukan Belanjawaan atau ‘off-balance sheet spending’.

Tahun-tahun kebelakangan ini, kerajaan Pusat telah menerbit pelbagai Bil Perbendaharaan, Terbitan Pelaburan on simpanan), sekuriti Kerajaan.Pinjaman inilah yang dimaksudkan dengan pinjaman yang tidak termasuk dalam hutang RM456.1 bilion tetapi tetap sebagai hutang kerajaan Pusat. Inilah hutang yang telah meningkat ke paras RM116.76 bilion dari paras RM84.3 bilion dalam tahun 2009 –meningkat lebih 15%.

Seandainya gagal dibayar oleh badan-badan berkanun dan GLCs yang dijamin kerajaan Pusat, maka kesemua ini akan menjadi hutang kerajaan Pusat. Dengan kata lain hutang kerajaan Pusat akan mencecah 65% KDNK. Dengan kata lain, Kerajaan Pusat telah melanggari Akta Pinjaman(Local) 1959 dan Akta Pembiayaan Kerajaan (1983).

Contoh terbaik yang menjadikan pertikaian Laporan Ketua Audit Negara ialah jaminan pinjaman yang diberikan kerajaan Pusat kepada badan berkanun PTPTN yang meminjam RM17.0 bilion dan Syarikat Prasarana Negara Berhad sebanyak RM9.1 bilion. Senarai termasuk jaminan kepada MAS, 1-MDB, Sime-Darby dll.

Dengan berlatarbelakangkan beban hutang yang tertera di atas termasuk ‘contingent liabilities’, persoalan besarnya ialah apakah layak dan wajar PM Najib antara lainnya:

(i) Melepaskan tokoh korporat Tan Sri Tajuddin Ramli membayar hutang sebanyak RM589 juta kepada Danaharta setelah Mahkamah Tinggi, KL pada tahun 2009, memerintah beliau membayarnya?

(ii) Membebankan Kerajaan Pusat dengan lebihan perbelanjaan RM3.4 bilion ketika membuat satu keputusan ‘flip-flop’ ketika kembali kepada Skim Baru SSM (kos RM6 bilion), setelah SBPA (kos RM2.6 bilion) termeterai dan dilaksanakan hampir 3 bulan dan telah membabitkan pembayaran kepada 580,000 pesara dan yang lainnya?

(iii) Melepaskan Maju Holdings Sdn Bhd dengan geran RM976.7 juta yang diberikan dahulu yang setelah menjual konsesi Lebuhraya Kuala-Lumpur-Putrajaya kepada EP Manufacturing Berhad dalam urusniaga yang dilaporkan bernilai RM1.7 juta sementara geran RM976.7 tidak dituntut kembali oleh pihak Kementerian Kewangan?

Apakah ini caranya PM Najib selaku Menteri Kewangan mahu meyakinkan rakyat dan pembayar cukai (tax-payers) bahawa beliau layak diberi mandat untuk mengurus kewangan negara dan khazanah kekayaan Negara?

Jelasnya beliau secara konsisten mengutamakan Kroni-kroni dan Membebankan Rakyat! Malang buat rakyat!

Tanpa Nama berkata...

SBPA lagi bagui berbanding dgn SSM. Kalau kita tengok pekeliling perkhidmatan Bil. 1 Tahun 2012 yg baru JPA keluarkan berkaitan dengan KENAIKAN GAJI PEGAWAI PERKHIDMATAN AWAM PERSEKUTUAN DI BAWAH SISTEM SARAAN MALAYSIA, nampaknya dalam jangka masa panjang SBPA jauh lebih baik dari SSM kerana SBPA tiada gaji maksimum sedangkan SSM ada.Gaji di bawah SBPA akan berterusan sehingga penjawat awam pencen sedangkan gaji akan tersekat di tangga gaji maksimum sahaja dlm SSM.Cuba kamu bandingkan.. http://docs.jpa.gov.my/ssm/index.html#pengiraan .

Tanpa Nama berkata...

1. Mengikut pekeliling terbaru yang diedarkan oleh JPA, syarat lantikan bagi skim perkhidmatan Penolong Pegawai Tanah gred NT27 adalah memiliki Sijil dalam bidang kejuruteraan/Sijil Politeknik berkaitan (sila rujuk pekeliling perkhidmatan bil 16 tahun 2009, syarat lantikan - di para 4) yang mana, ini adalah sama dengan kelayakan untuk lantikan bagi skim juruteknik gred J17/FT17, kenapa perkara ini berlaku, Adalah menjadi satu kemusykilan mengapa JPA harus membeza-bezakan kelayakan pemegang sijil daripada politeknik, apa istimewa dan apa kurangnya kelulusan untuk sesetengah jawatan.?.

2. Persoalannya mengapa tidak diberi kelonggaran dengan dinaikkan pangkat secara lantikan atau diberi opsyen secara tukar lantik sebagaimana diberikan kepada kakitangan gred NT17 (seperti yang dinyatakan dalam pekeliling perkhidmatan bil. 16 2009, sila rujuk di para 6 - pelaksanaan). Gred NT17 dengan kelulusan lantikan SPM diberi kelonggaran kenaikan pangkat ke NT27 dengan pengalaman kerja hanya selama 6 tahun sahaja. Bagaimana dengan J17/FT17 yang mempunyai Sijil Politeknik yang berkaitan,kenapa tidak boleh mendapat gred 27?

3. Dengan penambahbaikan dan perubahan skim tersebut sudah tentulah gred NT27 berpeluang mendapat gaji/pangkat yang lebih tinggi berbanding J17/FT17 untuk menikmati J22/FT22 atau J26/FT26 yang memerlukan masa yang lama, dan kebanyakan juruteknik gred J17/FT17, walaupun telah bekerja selama lebih daripada 10 tahun, malahan ada yang telah berkhidmat hampir 29 tahun, masih lagi di gred yang sama kecuali dengan KUP 15 tahun perkhidmatan . Jadi saya berharap pada mesyuarat itu nanti, tuan boleh mempertengahkan hal ini.

4. Untuk pengetahuan tuan, Politeknik Kementerian Pengajian Tinggi tidak lagi mengeluarkan Sijil Politeknik dan telah dimansuhkan hanya Diploma Politeknik sahaja yang dikekalkan. Mulai Sesi Pengajian Jun 2010, Politeknik seluruh Malaysia tidak lagi menawarkan program di peringkat sijil. Jadi saya berharap agar kita bersama menaiktarafkan Sijil Politeknik yang ada pada Juruteknik J17 dan Juruteknik Komputer FT17 untuk mendapat kenaikkan seperti NT27. Contoh tangga gaji Penolong Pengawai Tanah NT27 P1T1 RM1204.55 - P1T26 RM3027.10 manakala Juruteknik Komputer/Juruteknik FT17/J17 P1T1 RM843.06 - P1T26 RM2325.37, jadi skim perkhidmatan ini perlu diselaraskan.

5. Sekiranya seseorang penjawat awam mempunyai Siji Perancangan Bandar dan Wilayah yang diiktiraf oleh kerajaan daripada institusi-institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya tetapi layak mendapat NT27 (Penolong Pengawai Tanah) manakala yang mempunyai sijil yang sama Sijil Perancang Bandar dan Wilayah kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan tetapi mendapat J17 (Juruteknik Perancangan Bandar dan Desa). Kenapa ketidakadilan berlaku? NT27 mendapat elaun Elaun Perkhidmatan Awan sebanyak rm160 sebulan manakala juruteknik hanya mendapat rm115 dan dalam setahun berbeza rm540. Sila rujuk www.spa.gov.my – maklumat jawatan.


6. Banyak lagi Skim perkhidmatan yang telah ditambahbaikan contohnya :

i) PEKELILING PERKHIDMATAN BILANGAN 6 TAHUN 2009 - PENJUMUDAN SKIM PERKHIDMATAN PEMBANTU TADBIR RENDAH DAN OPERATOR MESIN PROSESAN DATASERTA PERUBAHAN SYARAT LANTIKAN SKIM PERKHIDMATAN PEMBANTU TADBIR (PERKERANIAN/OPERASI)
ii) PEKELILING PERKHIDMATAN BILANGAN 27 TAHUN 2009 - SKIM PERKHIDMATAN PEMBANTU SETIAUSAHA PEJABAT/SETIAUSAHA PEJABAT

Tanpa Nama berkata...

YANG PENTING JANGAN BIARKAN PTD KAWAL SEMUA PROSES NI.

MEREKA TELAH TERBUKTI HANYA MEMENTINGKAN SKIM MEREKA SAHAJA. BUKAN SAHAJA UNTUNGKAN DIRI SENDIRI DARI SEGI GAJI TETAPI JUGA JUMLAH PERJAWATAN, TEMPOH NAIK PANGKAT (KEKANANAN) DAN TEMPAT MEREKA DIPERJAWATKAN.

JANGAN BERI KUASA PADA PTD UNTUK CANTAS/GANGGU SKIM LAIN!!!

Tanpa Nama berkata...

PAP(PEMBANTU AM PEJABAT) NAK MINTA NAIK PANGKAT KERJA ASYIK CURI TULANG TERUTAMA YANG VETERAN(UMUR 50 TAHUN KEATAS,MEREKA INI ADA IDEA UNTUK MENIPU BOSS,TAPI BOSS TIADA IDEA UNTUK MENANGKIS IDEA PENIPUAN MEREKA),jpa boleh buat kajian keatas mereka ini,uniform kumpulan ini diberi tidak dipakai mereka setiap hari,mereka membuat pakatan dengan taukeh kedai ambil wang.orang veteran banyak ilmu penipuan.

Tanpa Nama berkata...

PAP(PEMBANTU AM PEJABAT) NAK MINTA NAIK PANGKAT KERJA ASYIK CURI TULANG TERUTAMA YANG VETERAN(UMUR 50 TAHUN KEATAS,MEREKA INI ADA IDEA UNTUK MENIPU BOSS,TAPI BOSS TIADA IDEA UNTUK MENANGKIS IDEA PENIPUAN MEREKA),jpa boleh buat kajian keatas mereka ini,uniform kumpulan ini diberi tidak dipakai mereka setiap hari,mereka membuat pakatan dengan taukeh kedai ambil wang.orang veteran banyak ilmu penipuan.


Tanpa Nama berkata...
PEMBANTU PENILAIAN MINTA NAIK GRED TETAPI SETENGAH PEMBANTU PENILAIAN ASYIK MAIN GAME,FACE BOOK,MELUKIS DAN TIDUR DALAM PEJABAT,PENYELIA-PENYELIA DAN PENGARAH PENGARAH TIDAK BERANI TEGUR MUNGKIN ADA KEKEBALAN PADA DIRI MEREKA,ANAK MENTERI ATAU ANAK PENGARAH MUNGKIN.

Tanpa Nama berkata...

RUMAH SIAP PAHAT MASIH LAGI BERBUNYI, JPA TOLONGLAH MANSUHKAN SYARAT SIJIL POLI UNTUK JAWATAN NT27 GANTIKAN DENGAN DIPLOMA KEJ. AWAM.

J 17 MERANA berkata...

juruteknik kena tipu oleh JPA..
juruteknik kena tipu oleh JPA
juruteknik kena tipu oleh JPA

juruteknik kena tipu oleh JPA..
juruteknik kena tipu oleh JPA
juruteknik kena tipu oleh JPA...

kenapa buat kami mcm ni JPA??
cuepacs tolong bgtahu JPA tentang rintihan kami ni....

gred NT bleh naik 27? knpa J tidak boleh naik 27?

lulusan sama2 sijil politeknik?

Tanpa Nama berkata...

Sedihnya, apabila mengikuti perkembangan SBPA..Bermacam2 komen termuat dlm blok nie, samada pro atau kontra.. Pelaksanannya dan perjalananya tidak profesional langsung... Dibuat dengan tergesa-gesa tanpa membuat kajian mendalam dan tidak mendpt pandangan PA...Apabila dikritik oleh seluruh warga PA barulah tindakan diambil...Sudah masuk bulan April 2012 masih lagi PA tidak faham n binggung terutamanya dlm skim gaji..Selama 3 bulan lebih, SBPA menjadi bualan PA..Sedihnya bila berlaku keadaan spt ini... Ikutlah seperti Bank Rakyat, Difahamkan pekerjanya mendapat 16 bulan bonus n 20% saham bank rakyat..Pegawainya seorang pun tidak riuh rendah seperti PA..Tahun lepas difahamkan Bank Rakyat mendapat bonus 8 bulan dan 15% saham... Nasihat saya pd kwn2 yg belum bekerja.. mohonlah bekerja dgn Bank Rakyat....:-)

Tanpa Nama berkata...

DATOK OMAR SILA BINCANG SEMULA DGN JPA JPA JPA semula berkenaan gred J17....

juruteknik kena tipu oleh JPA..
juruteknik kena tipu oleh JPA
juruteknik kena tipu oleh JPA

juruteknik kena tipu oleh JPA..
juruteknik kena tipu oleh JPA
juruteknik kena tipu oleh JPA...

kenapa buat kami mcm ni JPA??
cuepacs tolong bgtahu JPA tentang rintihan kami ni....

gred NT bleh naik 27? knpa J tidak boleh naik 27?

lulusan sama2 sijil politeknik?

mungkin maksud NT (Naik Terus) AND J (JANGANNAIK)...ha ha ha ha ha ...INI KALI LA ATAU LAIN KALI LA..HE HE HE HE HE

M 17 berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

PAP(PEMBANTU AM PEJABAT) NAK MINTA NAIK PANGKAT KERJA ASYIK CURI TULANG TERUTAMA YANG VETERAN(UMUR 50 TAHUN KEATAS,MEREKA INI ADA IDEA UNTUK MENIPU BOSS,TAPI BOSS TIADA IDEA UNTUK MENANGKIS IDEA PENIPUAN MEREKA),jpa boleh buat kajian keatas mereka ini,uniform kumpulan ini diberi tidak dipakai mereka setiap hari,mereka membuat pakatan dengan taukeh kedai ambil wang.orang veteran banyak ilmu penipuan.

Ahad, April 01, 2012 6:13:00 PM


ambik mat rempit, budak ponteng sekolah, budak fail SPM, budak kualiti sampah, ni la jadinya. dah tukar perkataan "rendah" jadi "pejabat" pun, masih tak berubah. elok patut jangan tukar gelaran jawatan tu. "rendah" tu sesuai untuk mereka.

M 17 berkata...

sila tukarkan akronim JPA dengan PTD.

JPA = PTD

supaya anda tidak terkeliru dan supaya anda jelas kenapa banyak sangat kecelaruan dan perkara bodoh terjadi dalam perkhidmatan awam.

sekian terima kasih

Tanpa Nama berkata...

terbaca satu laporan tentang janji kerajaan nak semak skim gaji juruteknik. Satu laporan keluar di berita harian pada 31 Oktober 2007, bertajuk "GAJI BARU 25000 JURUTEKNIK DIKAJI" masa tu menteri kerja raya adalah Dato' Samy Vellu. untuk laporan penuh sila masuk "http://perkhidmatanawam.blogspot.com/2007/10/gaji-baru-25000-juruteknik-dikaji.html". Sekarang ni dah 2012 masih macam tu jugak. Saya takut janji JPA nak nilai balik skim gaji juruteknik hanya tinggal janji. Kata Samy Vellu skim gaji juruteknik tidak pernah di naik taraf semenjak tahun 1989.

Tanpa Nama berkata...

JPA wajib menaikkan J17 ke J27 krn telah termaktub dlm pekeliling yg Kjaan iktiraf Sijil Kejuruteraan Poly setara STPM.
PEKELILING PERKHIDMATAN BIL. 7 TAHUN 1983, sila lihat di:

http://www.eghrmis.gov.my/wp_content2/pekeliling/PP83/PP83Bil07/PP83Bil07Ms01.htm

malangnya,dgn sebab2 tertentu, J17 diberi tanggagaji tinggi (T9) tapi skil '17' sama spt N17.Mengapa begitu walhal kalo setara STPM secara logiknya perlulah ke skil '27'.
STPM 1.5thn sedangkan sijil kejuruteraan poly adalah 1.5thn dgn 6bln praktikal.(STPM x da praktikal). Nampak x disini ketidakadilannya dari pekeliling itu keluar(tahun 1983) hinggalah kini(29 tahun).Sebab itu J17 'marahkan' JPA,SPA,JKR,Politeknik dan jugak PTD-PTD(gred M41) yg langsung x peka dgn masalah skim teknikal tersebut

Tanpa Nama berkata...

YANG HAKIKI BUKAN DENGKI KAT YANG KUP, TAPI KALAU YANG KERJA 15 TAHUN KE ATAS DAPAT KUP..... YANG HAKIKI LAK NAK DOK TANG MANA..???
TANGGUNGJAWAB YANG HAKIKI LEBIH...SO KASI LA YANG HAKIKI NI LEBIH SIKIT... BIAR ADA PERBEZAANNYA....
HANGPA YANG KUP TU NAK NAIK BYK MANA PUN TAKPA...JANJI YANG HAKIKI KASI LEBIH BIAR ADA PERBEZAAN...SEBAB...TANGGUNGJAWAB PUN BERBEZA.........

Tanpa Nama berkata...

CONTOHNYA...YANG HAKIKI TAMBAHKAN DENGAN ELAUN SELIAAN KER....MACAM TU....
BUKAN KAMI DENGKI KAT YANG DAPAT KUP... ADA FAHAM KAA..??????????

Tanpa Nama berkata...

Saudara Obama Omar kita apa cerita, senyap tanpa apa-apa ulasan terbaru di surat khabar...

192.168.0.1 berkata...

omar tengah tepuk kepala. yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran.

Tanpa Nama berkata...

CEUPAC KENA TENGOK ORG YANG DAH MATI GAJI NI. ADA JABATAN TERDAPAT KEKOSONGAN TP X NAK ISI ESPC BADAN BERKANUN KERAJAAN SEBAB NAK BAGI KAWAN- KAWAN ISI. PEGAWAI LAMA DAH MATI GAJI X MAHU DIBAGI KUP. BAYANGKAN DAH MATI GAJI (MAKSIMUM) TP ADA TEMPOH 8-10 TAHUN LAGI NAK KERJA. MACAM MANA NAK JADI PRODUKTIF. APA MAKSUD TRANSFORMASI PM KALAU HAL GINI X RETI NAK SELESAIKAN. DATO OMAR HARAP DATO BANTU KAMI YANG SEOLAH X DIHARGAI OLEH KERAJAAN JASA KAMI YG DAH BERKHIDMAT LEBIH 25 TAHUN NI, DAN DAH 3-4 TAHUN MATI GAJI.KAMI AKAN MENGHARFAI MEREKA YG MENGHARGAI KAMI SAHAJA. TUNGGU DAN LIHAT.....

Tanpa Nama berkata...

Dipejabat pejabat cawangan ramai gred 17 dijpph suka keluar minum petang berjam-jam,penyelia penyelia/Ketua ketua pejabat tidak berani tegur.

Tanpa Nama berkata...

gaji perkhidmatan awam lain tak boleh di asingkan dengan polis dan tentera

Tanpa Nama berkata...

ape ceriter ni cuepacs. mtsu aper ceriter ni. kelulusan STPM dapat KGT RM145 sijil politeknik sama dengan KGT SPM RM95. Lepas tu J22 sijil politeknik gaji RM2183.24 same je ngan N22 RM2183.24 menggunakan sijil SPM. aper ceriter. baik tak yah fight kalau mcm tu. tak der keadilan langsung. kan baik SBPA. apalah. cakap tak serupa bikin. rugi mak bapa aku hantar ngaji kat politeknik jauh2. tapi kelebihan sikitpun tak ader.PTPTN baik bagi percume je kat student sijil politeknik. tak payah bayar balik. STPM ngaji belakang rumah tak der PTPTN boleh dapat gaji diploma. aperlah bute ker..cuepacs. piiilah. letak jawatan lah wooiiii

Tanpa Nama berkata...

dah lama dah, ni pekelilingnya

http://www.eghrmis.gov.my/wp_content2/pekeliling/PP83/PP83Bil07/PP83Bil07.htm

Tanpa Nama berkata...

Pekeliling 1983

Tanpa Nama berkata...

saya cadangkan supaya nama jawatan pembantu am pejabat ditukar lagi namanya jadi pembantu pejabat.

perkataan am menghina kami, rasa macam kasta paria pulak rasanya.

ptd2 cerdik di spa diharap ambil maklum.

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 229   Terbaru› Baru»