SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

08 Mac 2012

PM: SBPA MANSUH, KEMBALI GUNA SISTEM SARAAN MALAYSIA

Wartawan Sinar Harian
8 Mac 2012


NAJIB

SHAH ALAM - Skim gaji kakitangan kerajaan, Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang diperkenalkan untuk dilaksana berkuat kuasa 1 Januari lalu, akan dimansuhkan, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini.

Sehubungan itu, 1.4 juta kakitangan awam akan tertakluk kepada Sistem Saraan Malaysia (SSM), yang diguna pakai sebelum ini, dengan dilakukan penambahbaikan.

Perdana Menteri juga berkata, sebuah suruhanjaya khas yang terdiri daripada pelbagai pihak akan dibentuk bagi mengkaji sistem saraan perkhidmatan awam secara menyeluruh.

Beliau yang juga Menteri Kewangan mengumumkan pelarasan gaji sebanyak 13 peratus bagi Kumpulan Pengurusan dan Professional dan Kumpulan Pelaksana dari Gred 1 hingga Gred 54, bagi Kumpulan Gred Utama C,B,A (sembilan peratus), Gred Turus 3 dan 2 (lapan peratus) dan Gred Turus Satu dan Ketua Setiausaha Negara (tujuh peratus).

Najib juga mengumumkan jadual gaji matriks yang dilaksanakan sekarang diubahsuai kepada gaji minimum-maksimum dengan kadar kenaikan RM80-RM320 bagi Gred 1-54 manakala gred bagi Jusa kekal mengikut kenaikan tahunan SSM.

Bagi Elaun Bantuan Sara Hidup (COLA), Najib mengumumkan kenaikan kepada RM250 sebulan dari RM200 bagi kawasan B manakala bagi kawasan C dinaikkan kepada RM150 daripada RM100.

Perdana Menteri membuat pengumuman itu pada perhimpunan khas bersama penjawat awam di Dewan Perdana Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya pagi ini.

Ekoran bantahan sebahagian besar kakitangan awam dan Cuepacs sendiri, kerajaan memutuskan untuk menangguhkan pelaksanaan SBPA awal Januari lalu.

Susulan penangguhan itu, kerajaan menubuhkan sebuah pasukan petugas bagi melaksanakan semakan semula SBPA dan diberi tempoh tiga bulan untuk membuat kajian dan penambahbaikan terhadap skim baru itu.

434 ulasan:

1 – 200 daripada 434   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

1st

Tanpa Nama berkata...

BODOH!!!!

Sikit punya lama buat semakan semula SBPA...

Last last naik 13% jer... itu TAK PAYAH PASUKAN PETUGAS SEMAK SEMULA PUN TAK PER!!!!

KAJIAN MACAM SIAL...

GAJI NAIK 13%
BARANG NAIK DAH 120% SEJAK SEPTEMBER 2011 LAGI....

TAKAT NAIK 13% LEBIH KURANG SAMA MACAM SBPA LA TU...

TAK FAHAM BAHASA LAGI KE PM NIE... MEMANG PATUT TUKAR KERAJAAN!!!

Tanpa Nama berkata...

mohon penjelasan mengenai jadual gaji minimum dan maksimum.

Tanpa Nama berkata...

aku sangat bersyukur.... Alhamdulillah
Masih ada rezeki untuk aku dan keluargaku. Dari tak bekerja atau mimpi di siang hari....

Tanpa Nama berkata...

Harap pegawai yang bertanggungjawab dalam merancang SBPA di JPA tampil untuk meminta maaf kepada semua kakitangan kerajaan. Janganlah berdiam diri sahaja. Unit Komunikasi Korporat JPA mesti segera bertindak. Kakitangan awam bahagian yang lain amat kecewa dengan tindak tanduk JPA dan sedikit sebanyak seperti hilang kepercayaan kepada JPA. Patutlah PTD cepat naik Gred. Mula2 PTD masuk kerja dengan gred 41. Tak sampai 10 tahun pun dan dapat gred 48. Kakitangan kerajaan bahagian yang lain bagaimana? Begitu istimewa sekali kumpulan PTD yang rata-rata bekerja di JPA. Identiti pegawai yang menggubal SBPA perlu diumumkan atau dihebahkan supaya orang kenal bahawa inilah pegawai yang nak menjahanamkan kerajaan dan menggalakkan kakitangan kerajaan marah kepada kerajaan. Mungkin pegawai yang menggubal SBPA itu "parasit dan jentera kerajaan" seperti kata DR Hasan Ali.

Tanpa Nama berkata...

Tidak pernah selama ni...baik Lapuran Suruhanjaya Gaji Harun, JKK 1976, SSB 1992...KENA TARIK BALIK...ini membuktikan cara kerajaan sekarang buat kerja....adakah "cepat" itu lebih baik ataupun sebaliknya...hai malu betullah

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih PM ku... alhamdulillah... jangan lupa buang JUSA samdol yang naikkan gaji mereka 100% tu.. buat malu golongan jusa je.. sebab saya pun jusa juga, walaupun suka naik banyak (lebih kurang (68%), tetapi saya tidak suka membuli orang bawah dengan mengenyangkan perut saya...

Terima kasih PM.
Syukur kepada Allah.

Tanpa Nama berkata...

letih laaaaaaaaaaa....

Tanpa Nama berkata...

Selain itu kerajaan bersetuju menubuhkan sebuah suruhanjaya untuk mengkaji secara komprehensif dan holistik perkhidmatan awam Malaysia, yang bukan sahaja melibatkan sistem saraan tapi juga rupa bentuk perkhidmatan awam masa depan yang diperlukan negara.

*SANGAT SANGAT SETUJU DENGAN PENUBUHAN SURUHANJAYA YANG AKAN DITUBUHKAN NANTI .
Barulah dikatakan mendengar denyut nadi penjawat awam ......

Tanpa Nama berkata...

Datuk KPPA patut beri penjelasan atas keributan yang berlaku ini. Bagaimana idea sbpa ini timbul tanpa memikirkan kesan seperti yang berlaku sekarang. Ia telah menyebabkan sebelah pihak berpuas hati manakala sebelah yang lain marah. Saya hairan bagaimana sebuah organisasi seperti JPA dapat melahirkan idea SBPA pada peringkat awal dahulu. Bukankah setiap dasar perlu mempunyai internal control bagi mengaudit kelemahan sesuatu dasar sebelum di publickan. Kelemahan ini amat ketara sebagai sebuah kementerian penting dalam kerajaan. Ini telah memberi imej buruk dan idea kepada pihak pembangkang bagi memanipulasi isu ini.

Tanpa Nama berkata...

Perdana Menteri juga berkata, sebuah suruhanjaya khas yang terdiri daripada pelbagai pihak akan dibentuk bagi mengkaji sistem saraan perkhidmatan awam secara menyeluruh.

BYE BYE JPA

Tanpa Nama berkata...

gred N1 = 649.15 x 13% = 84.39
gred N54 = 5160.68 x 13% = 670.89

Tanpa Nama berkata...

Jangan menyalak dulu...tunggu tangga gaji baru dikeluarkan...rasanya kenaikan melebihi apa yang dapat di dalam SPBA...jika di ambil kira pelarasan 13% dan kenaikan gaji tahunan...

Tanpa Nama berkata...

Salam Semua

Pagi tadi KSN cakap dalam radio arah semua ketua jabatan ambil tindakan terhadap pegawai bermasalah ganjaran dan penghargaan mesti disertakan dengan hukuman.

'Kan statment bodoh tue.... ambil lah tindakan segera petualang yang rangka sbpa dan goodfather dibelakangnya. Kegagalan SBPA menyebabkan negara rugi dari aspek

1. Produktiviti kerja menurun
2. Kos untuk mencetak pekeliling sbpa, jelajah, bagi ot pada kakitangan dan lantik konsultan.
3. Jabatan Audit Negara kena kerja lebih lagi sepatut banyak kes lain boleh tumpu ni nak kena siasat peruntukan membazir SBPA
4. Pergaduhan dan pepecahan kakitangan awam semakin membuak antara gred.
5. Harga barang naik melambung-lambung polemik sbpa (rakyat susah)
6. Jabatan2 terpaksa keluar kos nak hantar kakitangan ke Putrajaya untuk dengar pengumuman PM.

mas berkata...

Bersyukurlah dgn apa yang diberi... Alhamdulillah.... semoga kita sbg PA akan lebih produktif dalam menjalankan tugas dan amanah yang diberikan selaras dengan kenaikan gaji yang dihadiahkan.. TQ PM and semua yg terlibat..

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih PM DS Najib

Tahniah Cuepacs- Datuk Omar

For KSN Sidek ...You are fired

Tanpa Nama berkata...

X tau nk seronok ka melengung..gaji naik ciput..hrga brg naik juga..sama ja rasanya..tiada lebihan utk simpanan..cukup bln jolok2..dunia..dunia..politik ja lebih..tq la bg naik..dapat juga..tapi sama...sama...sama..je keadaannya..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Khamis, Mac 08, 2012 3:35:00 PM

Saya dapat agak anda dari kumpulan mana, apa pun keputusan PM melegakan majoriti penjawat awam, ada 1-2 peratus tak puas hati tu biasalah dalam kehidupan dah memang lumrah.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdullillah syukur.

Tanpa Nama berkata...

hehe sbpa dimansuhkan
buleh la mengulor
dah takde exit policy
apa perlu risau
pa x perlu kerja rajin
sb gaji naik mcm biasa.
kalau rajin kenaikan sama
malas kenaikan sama
so malas la.
x pun masa kerja kita jual tudung, jual brg avon hehe
kalau boss marah esp kalau boss tu dah jusa
kita ngadu kat datuk omar
kebajikan kita terjaga

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
BODOH!!!!

Sikit punya lama buat semakan semula SBPA...

Last last naik 13% jer... itu TAK PAYAH PASUKAN PETUGAS SEMAK SEMULA PUN TAK PER!!!!

KAJIAN MACAM SIAL...

GAJI NAIK 13%
BARANG NAIK DAH 120% SEJAK SEPTEMBER 2011 LAGI....

TAKAT NAIK 13% LEBIH KURANG SAMA MACAM SBPA LA TU...

TAK FAHAM BAHASA LAGI KE PM NIE... MEMANG PATUT TUKAR KERAJAAN!!!

org mcm ni lah salah satu contoh manusia yg tk tau brsyukur..bg betis nak paha..hang tak puas hati hang berenti keja kerajaan la..senang cerita..

Tanpa Nama berkata...

Pi mai Pi mai tang tu jugak.. Ngabihkan boreih Yo

Tanpa Nama berkata...

MCM KASI GULA2 BUDAK2 JAK...SEMUA PA BOLE FIKIR SENDIRI LAH KALAU MCM INI YG KJAAN BAGI...13% JAK...MASA DI AMBIL BERBULAN BULAN NAK BUAT KEPUTUSAN...SKRANG KEPUTUSAN D TANGAN ANDA..MANA SATU MAU UNDI...KALAU MCM INILAH...TAK UNDI BN LAH...FIKIRLAH KAMU SENDIRI..

Tanpa Nama berkata...

Kita dah tahu bahawa puak PTD tak boleh diharapkan membuat kerja yang mudah. Oleh itu patutkah jawatan KSN, semua KSU,KSP, KPPA, KP EPU, KP ICU, KP MAMPU dan lain-lain 40 jabatan di JPM dikuasai oleh puak PTD. Kita pun nampak bahawa Malaysia kurang mengecapi kemajuan berbanding Singapura yang mempunyai sejarah seperti Malaysia. Singapura meletakkan teknokrat dan profesional untuk memacu negara mereka. Kita letak pentadbir!!!

Bukan itu sahaja pejabat-pejabat lain pun giat 'dicerobohi' oleh alien PTD demi 'fast-track'kan puak mereka. Alasannya, Jabatan tak reti buat kerja. Sampai bila kita nak biarkan ianya berlarutan.

Tidak bolehkah jawatan-jawatan 'premier' yang disebut di atas diisi oleh orang yang lebih pandai seperti doktor dan jurutera??? Bukannya susah pun untuk para profesional mengalas jawatan-jawatan tersebut.

Saya benar-benar yakin Malaysia akan melonjak dengan lebih pantas jika perubahan ini dapat dilaksanakan.

Seperkara lagi, duta-duta kita yang terdiri dari puak PTD tak nampak keberhasilan mereka. Ramai orang luar tak kenal Malaysia berbanding Singapura, Thailand atau Filipina.

Dengan ikhlasnya saya menyeru kepada semua PA untuk memperjuangkan perkara ini agar Malaysia lebih maju, insyaAllah. Saya menyeru jangan biarkan perjuangan tua-tuan dan puan-puan terhenti disini sahaja.

Berkhidmat untuk Negara


Wassalam

Tanpa Nama berkata...

syukran...

Tanpa Nama berkata...

Beginikah kumpulan PTD melaksanakan tugas mereka? Sungguh memalukan JPA. Itu pun mereka ada hati hendak menyerap masuk ke Kementerian Pelajaran. Alamat jahanamlah Kementerian Pelajaran. Harap dikeluarkan sahaja PTD daripada kementerian pelajaran.. Saya setuju dengan komen sebelum ini. Rasanya kumpulan yang menggubal SBPA ini ada sebahagiannya parasit dalam JPA. Ada taktik halus supaya kakitangan kerajaan marah kepada kerajaan.. SPRM tolong siasat...

Tanpa Nama berkata...

KSN Sidek ni orng Kelate.Pengajaran kat sini jgn biarkan org kelate pegang apa2 jawatan boss nanti jahanam.Macam nik aziz pegang kelate..kan jahanam satu negeri.apa yg dia tahu cakap hanya celako,celako,celako.

Tanpa Nama berkata...

Salam Semua

Terutaman sahabat Khamis, Mac 08, 2012 3:35:00 PM

Apapun semuanya terjawab sudah dan terima seadanya. Bersyukur pada Allah dan berterima kasih pada pemerintah dan semuanya yang terlibat.

PA semuanya harus ingat dan jangan suka pentingkan diri aje dan lihat golongan lain pun nak merasai sama. Terlalu tamak pun tak guna dan haruslah berbelanja berhemah sama. Tak guna jika satu pihak aje merasainya dan kasian pula golongan sahabat kita lain seperti petani, penternak, nelayan, penarik beca, pemandu teksi dan lain2 lagi.

Ingat dunia seperti pergerakan bulatan roda dan adakala diatas dan adakala dibawahnya. Nak tukar kerajaan memang mudah katanya, tetapi tahukan tuan pemimpin yang tuan kehendaki tu kami sudah rasai bencananya.

Tiada indahnya semuanya pahit belaka. Apapun cayon...cayon... terima kasih r2 Intan kerana alertnya tapi saya masih belum rasa bahangnya dan jasa puan dalam kenangannya.

Terima kasih Pak Cik gongjeng, Cik Sonah, Sahabat TRB dan KKB kini tentunya sudah anda semua sudah boleh tidur lenanya.

ILLUSI DENGAN KEPASTIANNYA

Flower

Akan pencen berkata...

Kalau SBPA dibatal, adakah umur persaraan 60 tahun juga dibatalkan, maklumlah pakcik ni hujung tahun ni dah mencapai 58 tahun, kalau ditarik balik tak kan naya pakcik. kepada anak-anak tolong cari jawapan untuk pak cik...ya... dah tak larat nak taip lagi..

Tanpa Nama berkata...

BUAT RENUNGAN SEJENAK....

2007 - PTD MULA MASUK JABATAN/KEMENTERIAN .

2008 - PILIHNRAYA, BN KENA TSUNAMI

2012 - ?

Tanpa Nama berkata...

org mcm ni lah salah satu contoh manusia yg tk tau brsyukur..bg betis nak paha..hang tak puas hati hang berenti keja kerajaan la..senang cerita..

---

ORANG MACAM KO SUKA JILAT PONGGONG BOS MEMANG LA SUKA KERJA KERAJAAN....

FIKIR LA PASAL SBPA HARGA BARANG DAH NAIK 50% paling kurang...

GAJI KO NAIK 13% JER... KO PEGI MAMPUS LA... TAU LA KO BANYAK MAKAN RASUAH... TAU LA KO SUKA SONGLAP BARANG KERAJAAN BAWAK BALIK RUMAH...

Tanpa Nama berkata...

tq pm n cuepacs.. cam ni je hasilnya.. mmg sahla aku n member p.a smua sign pr.. welcome new gov.. aku betul2 rase sakit hati n marah pd gov hari ni.. kpd omar.. ko mula2 cter bkn main bagus lg.. doanya ko x mati tp terseksa kerna doa bala dr smua p.a.. kerja aku slama 21 thn dlm gov dbalas dgn kenyataan gumbira MCM SIYAL.. kpd TS ABU BAKAR yg sy hormati, harap TS menambah baik skim kami. walopon TS dianaiya. tq TS

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana dengan jawatan yang akan dijumudkan? Explaination please.

Tanpa Nama berkata...

Syukur alhamdulillah.Tqvm datuk seri. walau pon harga brg naek tidak seiring dgn kenaikan gj, tp sy mesti kene tahu mengawal perbelanjaan saya supaya tidak melebihi pendapatan yg sy dpt ni…Syukur…pendekatan yg adil dan saksama…tidak melebih2kan Jusa..

Sila rujuk komen sy sebelum ni….

Jd esok kite sm2 tunggu, silap2 hari bulan SBPA x jd dilaksanakn, SSM dikekalkan dgn sedikit perubahan gaji. Mn mgkin dlm ms yg singkat PM nak bg keputusan ttg SBPA, sdgkn SPA dah bgtau bulan 4 br selesai…Sedangkan sebelum nipon bertahun2 SBPA dirancang, dibuat jd haru biru ni kan plak dlm beberapa bulan…Sama-samalah berdoa..semoga berlaku keajaiban.

Rabu, Mac 07, 2012 2:37:00 PM

Tanpa Nama berkata...

BODOH!!!!

Sikit punya lama buat semakan semula SBPA...

Last last naik 13% jer... itu TAK PAYAH PANEL PUN TAK PER!!!!

KAJIAN MACAM SIAL...

GAJI NAIK 13%
BARANG NAIK DAH 120% SEJAK SEPTEMBER 2011 LAGI....

TAKAT NAIK 13% LEBIH KURANG SAMA MACAM SBPA LA TU...

TAK FAHAM BAHASA LAGI KE PM NIE... MEMANG PATUT TUKAR KERAJAAN!!!

LLLLLLLLLLLLLL

Kepala hotak punya PA kat atas. Yennadei....kalu mau lebih berenti la keja gomen, jual bawang kat pasar malam la kalu lu mau lebih.
Pegi cari keja lain bro. Beratus ribu lagi kat luar tu nak ganti tempat lu.
TAMAK punya manusia. Memang barang mahal tapi lu tak suka gaji ciput, belah la, apa tunggu lagi. Tak nangis la kalu lu blah.
PM cuma laksana keadilan yg telah diluluskan dlm bajet 7-13 peratus.

Hati nyamuk sama dicicah dan gajah sama di lapah. Berbelanjalah secara UKUR BAJU DIBADAN SENDIRI....PADAN muka pada yg berangan-angan mat jenin. Tada ok kalu angkat kaki laaaa.

Kijaselow.

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

sukung. Kalu tada suka kaki angkat la...tada gomen kerja. Bisnes la kalu mau lebih, kasi melayu ekonomi kuat. Itu JPA sama PTD manyak tada guna. Kasi kow2 hantam PTD. Pangkat mau lebeh, keja kasi gomen duit abis juga. pigirah PTD.

Tulis oley-
gomen keja kawan rumah.

Tanpa Nama berkata...

apa terjadi pada cadangan cuepacs untuk naikan gaji sehiiga satu ribu ringgit..last sekali cadangan 13% yg sudah lama diketahui umun jugak dipakaii....... terima kasih pm

Tanpa Nama berkata...

syabas datuk omar,berjaya membongkarkan muslihat2 ptd2 haprak parasit kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

Sesuatu yang harus diteliti ??

a) Apa rasional mengambil masa yang lama sekiranya cost anaylsis sekadar kenaikan 13 %???

b) Mana pegi KP JPA yang seharusnya tampil memberi komen atau penjelasan berhubung kecatatan SBPA?? Kenapa diam plak??

c) Perlu penubuhan suruhanjaya khas bagi mengkaji SBPA yang lebih dinamik, mana pegi cerdik pandai PTD di JPA ?? Maaf, mmg ramai pegawai 'biasa' lebih intelektual dan berkelayakn dari PTD ...

Politik biar bertempat, ingat kerja kerajaan juga perlu di lihat satu profesion ...

Dan juga lihat perkembangan semasa. E41 contohnya mengambil masa kekadang lebih 10 tahun untuk naik kerana kekosongan 44 terhad. Paling tidak DG ada time based.

Susah bila membuat keputusan mengikut nafsu dan poket sendiri, membelakangi fakta, kehendak semasa, dan pengetahuan ...

amy

Tanpa Nama berkata...

Bodoh punya CUEPACS!!
Yang ko layan tuntutan golongan sibuk kira gaji orang buat apa???

Kalau di teruskan SPBA tu da betul..
Lagi banyak naik..
KGT pun banyak..
Pencen pun banyak..
Lagi banyak manfaat!!

Ini la masalahnya nak dengar sangat 'suara rakyat'
Bukan rasa nak bersyukur pun.. Tau nak kira gaji orang jer..
Dah le keje pagi-tengahari-petang minum kat kedai kopi jer...
Bila suruh buat keje, asik hilang jer..Pemalas!!

Tanpa Nama berkata...

Mengikut SBPA, beberapa nama jawatan ditukarkan seperti Pemandu kepada Pembantu Operasi, Penyelia Asrama ditukar kepada Pembantu Tadbir, Penolong Pengurus Asrama (Penolong Pegawai Tadbir), Pengurus Kolej Universiti (Pegawai Tadbir), Pembantu Penerbit (Pembantu Penerangan) dan Pegawai Penerbit menjadi Pegawai Penerangan.

Apa kata jawatan Pegawai Tadbir Diplomatik(PTD)ditukar nama kepada Pegawai Tadbir Diri Sendiri. Kan sedap sikit nama tu.. Sebab mereka ni hanya pandai jaga diri sendiri dan puak mereka jer..

Tanpa Nama berkata...

Kalau silap sila betulkan...

Katakan gaji ssm N1 P1T10 RM1016.71

Pelarasan adalah 13% dan kenaikan tahunan RM80

Pelarasan adalah kenaikan gaji permulaan iaitu N1 P1T1 RM649.15 x 13% = RM84.39

So N1 P1T1 yang baru RM649.15 + RM84.39 = RM733.54

Jadi.. tangga gaji yang baru untuk N1 dengan kenaikan tahunan RM80

P1T1 = RM733.54
P1T2 = RM733.54 + RM80 = RM813.54
P1T3 = RM813.54 + RM80 = RM893.54
P1T4 = RM893.54 + RM80 = RM973.54
.
.
.
.
.
P1T10 = RM1373.54 + RM80 = RM1453.54

So gaji lama RM1016.71
dan gaji baru RM1453.54

Naik ~ 400 ...banyak tak tu..
Bukan naik RM1016.71 x 13% = 132.17..

Betul ke tak ni...

Tanpa Nama berkata...

apa cerita dengan pelepasan tanpa izin?...kena mintak izin jugak ke?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

KSN Sidek ni orng Kelate.Pengajaran kat sini jgn biarkan org kelate pegang apa2 jawatan boss nanti jahanam.Macam nik aziz pegang kelate..kan jahanam satu negeri.apa yg dia tahu cakap hanya celako,celako,celako.

Khamis, Mac 08, 2012 4:07:00 PM
---------

Kelakau la lu....kan KSN ni orang Cerok Paloh, Pahang..bilamasa jadi orang kelantan...tulah bagi orang Pahang...hancussss

Tanpa Nama berkata...

ucapan sepatutnya:

Tq kasih PM atas pembatalan SBPA.TQ Cuepacs atas usaha anda semua.

paling Penting;

BERSYUKUR KEPADA ALLAH

Tanpa Nama berkata...

elok2 dapat kenaikan dan pelarasan tinggi dah kena tarik..ni semua ceupacs punya pasal..tapi jika difikirkan manusia2 kat dalam blog ni yang tak sudah menyalak pun masalh juga..bagi salah,tarikh salah,buat itu salah,buat gini salah..apa yang betul? udah2la..terima jer apa yang patut..kejer kerajaan dah bernasib baik,orang swasta kena tempias harga barang naik disebabkan kenaikan gaji PA ko tak sibuk..ko hanya pikir perut sendiri yang sentiasa tak pernah kenyang...

Tanpa Nama berkata...

PUTRAJAYA 8 Mac – Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS), Datuk Omar Osman berkata, bayaran tunggakan berasaskan gaji pokok terkini itu akan dikira mulai 1 Januari 2012.
---------------------
Masih boleh percaya kah kata-kata Omar Osman ni, bukan main lagi menwarwarkan berita gembira kepada PA kenaikan gaji RM 700 - RM 2500 sekarang apa pun tarak,,, taik kuchig betullah cakap Omar kopek ni,,,,

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Bodoh punya CUEPACS!!
Yang ko layan tuntutan golongan sibuk kira gaji orang buat apa???

Kalau di teruskan SPBA tu da betul..
Lagi banyak naik..
KGT pun banyak..
Pencen pun banyak..
Lagi banyak manfaat!!

Ini la masalahnya nak dengar sangat 'suara rakyat'
Bukan rasa nak bersyukur pun.. Tau nak kira gaji orang jer..
Dah le keje pagi-tengahari-petang minum kat kedai kopi jer...
Bila suruh buat keje, asik hilang jer..Pemalas!!

Khamis, Mac 08, 2012 4:24:00 PM
------

Maleh den nak citer...ni mesti geng yang terkilan...naik 7% ke 9% jer..ptuiii

Tanpa Nama berkata...

jgn marah bang omaq kita ka PM kita. PM cam layang2 ja BABUN TUA pegang tali. kan BABUN TUA kata bg gaji lebih bangkrap kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

Salam, kita terima keputusan dengan terbuka dan bersyukur kerana walau naik 7 - 13% sekurang-kurangnye ia adil bagi semua peringkat penjawat awam. Tidak ada satu pihak untung besar dengan memijak pihak yg lain. Walau kesan dari kesilapan itu tetap perlu ditanggung. Harap dalang pencetus idea tangga gaji SBPA yg tidak bermoral dan berkepentingan sendiri ini dapat diberi hukuman atas kerosakan yang telah dibuatnya. Dosa dengan Allah cepatlah bertaubat tapi dosa dengan manusia....Tuan,puan, boleh muflis di akhirat bila setiap keperitan, kesusahan dan kerisauan yang ditanggung oleh orang ramai ini dituntut di sana....nauzubillah. Hidup hanya sementara.

Tanpa Nama berkata...

Apa jadi pulak pada jawatan2 yg telah dijumudkan dalam SPBA? dah tak jadi jumud ka?
buang masa tul.....!

Tanpa Nama berkata...

KENAPA SARAWAK TAK DIBERI COLA???

Tanpa Nama berkata...

Kalau manusia-manusia ni redha n bersyukur mesti hati tak sakit n tak timbul isu tamak dengan nak kira gaji orang lain jer..ni asyik dok kira /banding dengan gaji sendiri dengan orang lain memang sampai bila tak habis n takkan ada jalan penyelesaian...ibarat ANJING DENGAN BAYANG-BAYANG..tamak sangat,last2 hapa pun tak dapat..nasib kerajaan nak bagi juga..bukan soal tukar kerajaan...soal mengundi itu hak indivisu masing2,tak perlu nak bising ugut2 tukar kerajaan..itu ini PRU13 16 18 bla bla bla..manusia bercakap tak guna akal tapi nafsu..inilah jadinya..bertunjangkan NAFSU..

Tanpa Nama berkata...

orang sarawak tak diberi Cola sebab mereka diberi Pepsi.

Tanpa Nama berkata...

Punya la lame tunggu dorang meetong, last2 CANCEL GITU jer? apekehal dol? tanjat Boboi

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum w.b.t.

kepada sahabat2 Penjawat Awam diharap dapat bersyukur dengan kenaikan 13%..tak perlu la nak kena tukar kerajaan sebab silap2 kerajaan baru yang kita pilih lagi teruk...kalau dikurangkan jumlah penjawat awam kan lagi naya kat sedara2 kita yang dekat 90% Melayu...

Kita patutnya bersyukur dapat berkhidmat dengan kerajaan sekurang-kurangnya banyak juga manfaat yang kita dapat....kecik-kecik pun pencen ada jugak kalau nak dibandingkan dengan kawan-kawan yang keje swasta gaji lebih kurang jer....

kita kena fikir jugak PA bukannya 200/300 orang tapi 1.4 juta orang.... sekurang-kurangnya ramai yang merasa walaupun xlah tinggi yang macam kita harapkan....

kadang-kadang kita kena fikir orang lain juga kalau kita asyik fikir pasal diri sendiri jer susah la....

apa-apa pun syukur Alhamdulillah...

Tanpa Nama berkata...

tak patut mereka diberi pepsi..patutnya mereka diberi teh bunga yeo's je..

Tanpa Nama berkata...

manusia yang tak pernah rasa cukup dengan yang sedikit, takkan rasa puas dengan yang banyak~ dapat banyak atau sikit memang takkan pernah rasa puas, jauh lagi nak bersyukur!

Tanpa Nama berkata...

Guru sahaja dipandang mulia & dimartabatkan Profesion Mereka dengan memberi Kenaikan Pangkat secara Time Base .
Krjaan patut melihat profesion lain jugak & jawatan lain mempunyai kepakarannya sendiri .

Berilah keaadilan kpd semua .

Broo.. kalau nak Adil Sokonglah KEADILAN.

Tanpa Nama berkata...

cuepacs citer pung pang pung pang...mn yg dikatekan 700-2500??
indah khabar dari rupe...sudalahhhhh pak omar....

Tanpa Nama berkata...

terima kasih cuepacs.saya puas hati.baru adil

aziekz berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
KSN Sidek ni orng Kelate.Pengajaran kat sini jgn biarkan org kelate pegang apa2 jawatan boss nanti jahanam.Macam nik aziz pegang kelate..kan jahanam satu negeri.apa yg dia tahu cakap hanya celako,celako,celako.
-------------------------------
Siden Hassan orang Pahang lah bodoh, kau tu bodoh macam babxxiiiixxxx
Bangang bodoh babxxxxxiii punya orang.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum w.b.t.

kepada sahabat2 Penjawat Awam diharap dapat bersyukur dengan kenaikan 13%..tak perlu la nak kena tukar kerajaan sebab silap2 kerajaan baru yang kita pilih lagi teruk...kalau dikurangkan jumlah penjawat awam kan lagi naya kat sedara2 kita yang dekat 90% Melayu...

Kita patutnya bersyukur dapat berkhidmat dengan kerajaan sekurang-kurangnya banyak juga manfaat yang kita dapat....kecik-kecik pun pencen ada jugak kalau nak dibandingkan dengan kawan-kawan yang keje swasta gaji lebih kurang jer....

kita kena fikir jugak PA bukannya 200/300 orang tapi 1.4 juta orang.... sekurang-kurangnya ramai yang merasa walaupun xlah tinggi yang macam kita harapkan....

kadang-kadang kita kena fikir orang lain juga kalau kita asyik fikir pasal diri sendiri jer susah la....

apa-apa pun syukur Alhamdulillah...


sesiapa yang asyik tak sudah nak menyalak bolehlah BACA n FAHAMKAN kenyataan diatas yer..kalau tak faham juga esok lehla tender notis 1 bulan..mungkin leh p ke negeri pembangkang mohon kejer kerajaan kat negeri sana,mana tau leh dapat gaji gred JUSA ker..bagi peluang kat orang lain yang kejer swasata lak kejer gov.takpun bagi graduan yang tak ada kejer banyak menganggur ganti tempat korang yang suka MENYALAK ni...

Tanpa Nama berkata...

rasanya permintaan utk kenaikan skim juruteknik tak ada kena mengena dgn sbpa...kami minta diupgredkan juruteknik dan JPA telah memberi pengiktirafan yg skim juruteknik setaraf STPM jadi dlm SSM juruteknik terletak dlm kategori 27 ler....

Tanpa Nama berkata...

Kami Penjawat Awam bersyukur akan apa yang diterima. Tetapi Penjawat Awam yang bernama PTD di JPA inilah yang tidak bersyukur dengan apa yang mereka dapat dan terima. Sanggup bermain dengan taktik halus untuk menjahanamkan kerajaan sekarang. Tindakan mereka memang seperti parasit. Tindakan mereka boleh membuatkan Penjawat Awam marah dan akhirnya menentang kerajaan sekarang. Puak yang merangka SBPA inilah yang perlu disiasat.

Tanpa Nama berkata...

Kaum Guru memang Gembira kerana desakan NUTP tetapi Penjawat awam lain yg bernaung di bawah CUEPACS masih ditakuk lama .
Krjaan pun kalao nak beri Time Base biarlah adil kpd semua Ktgan awam lain sebagai contoh 10 tahun berkhidmat dapat KUP .& Perjawatan yg penting penambahbaikan Kenaikan Pangkat yg menarik secara Time Base .

Tanpa Nama berkata...

terima kasih PM.satu pengumuman yang adil......terima kasih

J17 berkata...

PEKELILING YG TELAH DIBUAT TETAP PEKELILING YG DIGUNA PAKAI WALAUPUN SBPA DIMANSUHSIJIL KEJURUTERAAN POLITEKNIK ADALAH SETARAF STPM.

J17 UPGRED KE J27

Tanpa Nama berkata...

J17 berkata...
PEKELILING YG TELAH DIBUAT TETAP PEKELILING YG DIGUNA PAKAI WALAUPUN SBPA DIMANSUHSIJIL KEJURUTERAAN POLITEKNIK ADALAH SETARAF STPM.

J17 UPGRED KE J27

Tanpa Nama berkata...

AKU SOKONG UMNO.UMNO TETAP DIHATI.

Tanpa Nama berkata...

BUKAN SENANG NAK PUASKAN HATI SEMUA ORANG.APA PUN MAJORITI BERPUASHATI.SO KERAJAAN ADIL DARI DULU HINGGA SEKARANG.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Harap pegawai yang bertanggungjawab dalam merancang SBPA di JPA tampil untuk meminta maaf kepada semua kakitangan kerajaan. Janganlah berdiam diri sahaja. Unit Komunikasi Korporat JPA mesti segera bertindak. Kakitangan awam bahagian yang lain amat kecewa dengan tindak tanduk JPA dan sedikit sebanyak seperti hilang kepercayaan kepada JPA. Patutlah PTD cepat naik Gred. Mula2 PTD masuk kerja dengan gred 41. Tak sampai 10 tahun pun dan dapat gred 48. Kakitangan kerajaan bahagian yang lain bagaimana? Begitu istimewa sekali kumpulan PTD yang rata-rata bekerja di JPA. Identiti pegawai yang menggubal SBPA perlu diumumkan atau dihebahkan supaya orang kenal bahawa inilah pegawai yang nak menjahanamkan kerajaan dan menggalakkan kakitangan kerajaan marah kepada kerajaan. Mungkin pegawai yang menggubal SBPA itu "parasit dan jentera kerajaan" seperti kata DR Hasan Ali.

Khamis, Mac 08, 2012 3:41:00 PM
-------------

Nak tahu siapa yang terlibat...tengok sahaja siapa yang kene transfer keluar atau di berehatkan (pool) la tu..

Tanpa Nama berkata...

Kalau dulu jawatan pemandu, sekarang digelar pembantu operasi.

Kalau dulu Jawatankuasa Pemandu, kini digelar Jawatankuasa Pembantu Operasi.

Kah kah kah....

Tanpa Nama berkata...

J17 berkata...
PEKELILING YG TELAH DIBUAT TETAP PEKELILING YG DIGUNA PAKAI WALAUPUN SBPA DIMANSUHSIJIL KEJURUTERAAN POLITEKNIK ADALAH SETARAF STPM.

J17 UPGRED KE J27

Tanpa Nama berkata...

PTD memang mengacau dalam jabatan-jabatan kerajaan. saya merasakan PTD tidak perlu untuk menguruskan jabatan-jabatan kerajaan selaian daripada JPA/SPA. Biarkan jabatan-jabatan kerajaan yang lain diuruskan oleh orang-orang profesional lain seperti doktor, jurutera, accountant, dsb. PTD tidak boleh menggunakan asas bahawa jawatan selain daripada PTD tidak boleh menafsir dasar-dasar kerajaan, kerana profesional-profesional tersebut lebih berkelayakan untuk memegang jawatan pentadbir dalam jabatan-jabatan kerajaan. Saya rasa penguasaan PTD dalam jabatan-jabatan kerajaan berleluasan semasa pentadbiran Pak Lah. jadi saya berharap, kerajaan perlu melihat apakah relevan nya penempatan PTD di jabatan-jabatan lain seperti MOH, MOF, MOHR dan juga jabatan-jabatan latihan kemahiran.

Kamil Bek berkata...

Sapa yang kata KSN Sidek orang kelantan tu kan dah kena maki, jadi jangan la bodohkan diri sendiri. Ni bukan takat diri sendiri seluruh kaum keluarga kau juga bodoooh agaknya ya?

Tanpa Nama berkata...

Pemberian bermotifkan Politik . Jadi Semua Guru-Guru di Malaysia haruslah bersyukur , Ikhlas mendidik anak bangsa , jgn jadi Pembangkang yg meminta-minta & Yang WAJIB menyokong kemenangan BN dalam PRU 13 .

Tanpa Nama berkata...

J17 berkata...
PEKELILING YG TELAH DIBUAT TETAP PEKELILING YG DIGUNA PAKAI WALAUPUN SBPA DIMANSUHSIJIL KEJURUTERAAN POLITEKNIK ADALAH SETARAF STPM.

J17 UPGRED KE J27

Tanpa Nama berkata...

Bayangkan kalau KSN dan KPPA kena 'pool' di JPA. Ramai juga puak JUSA yang dah kena 'pool' sedia menunggu. Bolehlah lepak kat kantin tukar-tukar cerita.

Kah kah kah....

Tanpa Nama berkata...

GRED N1 NAK GAJI BESAR MACAM PEGAWAI PEGI BLAJAU RAJIN2 DULU SAMPAI DAPAT IJAZAH..THEN PEGI MOHON JADI PEGAWAI..JANGAN NAK BANYAK BUNYI..

DULU MAK BAPAK SURUH BELAJAU MALAS..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

KSN Sidek ni orng Kelate.Pengajaran kat sini jgn biarkan org kelate pegang apa2 jawatan boss nanti jahanam.Macam nik aziz pegang kelate..kan jahanam satu negeri.apa yg dia tahu cakap hanya celako,celako,celako.

Khamis, Mac 08, 2012 4:07:00 PM

awat hang x cakap Dato Najib tu orang kpala batas, jgn bg org kpala batas pegang apa2 jawatan boss nanti jahanam. mcm rosmah pegang suami dia, jahanam satu negara. puiiiii!

Tanpa Nama berkata...

bersyukur la apa yg telah diberikan pd kita..dari langsung x dapat aper2..nak kata aku gred tinggi , w17 jer..tapi bersyukur..kalau brg mahal..kita kene jimat cermat..kalau pakai kancil tu..pakai sampai besi buruk...umah xyah nak renovate..mkn minum sederhana..Planning baik2 insya Allah rezeki yg ada membawa berkat...

Tanpa Nama berkata...

SAMA2 LAH BERSYUKUR ATAS REZEKI YG DIBERI...

Tanpa Nama berkata...

Kol 5 petang dah. Patutlah komen jarang-jarang ni. PA dah beratur nak punch card kot.

Kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

J17 berkata...
PEKELILING YG TELAH DIBUAT OLEH JPA TETAP PEKELILING YG DIGUNA PAKAI WALAUPUN SBPA DIMANSUHKAN. JPA MENGIKTIRAFKAN SIJIL KEJURUTERAAN POLITEKNIK ADALAH SETARAF STPM.

J17 UPGRED KE J27

Tanpa Nama berkata...

KITA SEMUA KENA TIPU..HEHE..penyelarasan 13% bermakna hanya naik sekali 13%..tapi kenaikan tahunan balik pada asal yg tak sampai rm90 setahun...

Tanpa Nama berkata...

Aku tertarik dengan isu Gaji Minimum iaitu P1T1. Kita pastikan supaya Gaji Min memuaskan hati serta mendapat persetujuan ramai terutamanya bagi PA yang berjawatan rendah. Kemudian, barulah kita bincang soal isu KGT pula. Di sini kita tetapkan isu Gaji Min sebagai isu No.1 dan KGT pula sebagai isu No.2.

Bagaimana nak tau sama ada Gaji Min yang dicadangkan adalah sesuai atau tidak ? Kita tengok pada penanda aras bagi matagaji RM2,000. Cuba lihat, berapa tahunkah anda perlu menunggu untuk mencapai matagaji RM2,000. Jika kena tunggu selama 10 tahun atau lebih, maksudnya Gaji Min itu masih belum sesuai dan perlu ditukar.

Tanpa Nama berkata...

Kaji punya lama last2 batal naik 13%.
Adil??

Ni la yang kaya makin kaya yg miskin makin miskin.. Barang dh naik, bukan x bersyukur, tp golongan bawahan mcm kami la lg banyak wat kerja..
Golongan atasan tahu ape? RASUAH?
Aku sendiri alami benda ni..

Kalo nak bg adil, bg la kenaikan sorang RM 200 ke.. untuk semua gred, baru kate adil sebab suma dpt yg sama..

Ni contoh

Gaji 17 = RM1000 x 13% = 130 @ RM1130

Gaji 48 RM5000 x 13% = 650 @ RM5650

ADIL SESANGAT..

N 1 more, mane kate2 yang Skim "J" Nak di naiktaraf? Tinggal habuk ke?

Tanpa Nama berkata...

terimah c0x kerana beri harapan palsu...
moga kamu dsokong lagi :)

salahudin berkata...

SEDARA-SEDARA SEMUA JANGAN RISAU OK YG 13 PERSEN BELUM CAMPUR GN PELARASAN GAJI TAHUNAN 80,95,145,230,320. CTH TUK GRED 17 SSM YG LAMA 821 SO SSM YG BARU 927
SSM P1T24 2155(LAMA) SSM P1T24 3111 (BARU) KEBANYAKAN PALING RENDAH NAIK RM400 USAH RISAU SEMUA

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
KITA SEMUA KENA TIPU..HEHE..penyelarasan 13% bermakna hanya naik sekali 13%..tapi kenaikan tahunan balik pada asal yg tak sampai rm90 setahun...

Khamis, Mac 08, 2012 5:08:00 PM
-----
Betul...tak ke pelik...bila SBPA keluar mesti atas kelulusan PM dan ahli kabinet gak...bila PA bising..baru PM gelabah...tarik balik...ramai bersorak "bagus PM...atau...terima kasih PM"...hahaha WHAT A JOKE...SANDIWARA TAK HABIS-HABIS...yang bagus tu...KSN dan KPPA kene maki (SCAPE GOAT)...geli ketiak pakcik...

Tanpa Nama berkata...

Yang menyedihkan ialah bila SBPA sudah diuar-uarkan bermula Jan 2012, harga barang dah pun melonjak naik. Sepatutnya, janganlah menguar-uarkan sesuatu yang belum pasti dilaksanakan kerana spekulasi seperti ini amat memberi impak pada kehidupan rakyat. Orang2 kerajaan oklah naik gaji tapi yang swasta camna???? barang naik..

Tanpa Nama berkata...

TERIMA KASIH BANYAK2 PM KITA, DATUK SERI NAJIB TUN RAZAK... HIDUP UMNO.. DULU, KINI & SELAMANYA.... PM BETUL2 PRIHATIN MASALAH RAKYAT.... (AHLI UMNO SEJAK TAHUN 1978)

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

awat hang x cakap Dato Najib tu orang kpala batas, jgn bg org kpala batas pegang apa2 jawatan boss nanti jahanam. mcm rosmah pegang suami dia, jahanam satu negara. puiiiii!


Dato najib bkn asal kpala batas tp kuala lipis, pahang. pendek kata...jgn bg orang pahang pegang jawatan boss cm KSN Sidek dgn najib tu. huru hara negara...kahkah... abis ar, konfem orang pahang kutuk aku kaw2 lpas ni...

Zam berkata...

AMBIL PERHATIAN!!!!!!!

Saya bukan tak bersetuju dengan cadangan kepada penambahbaikan SSM, tetapi, cuba kita congak semula... matematik mudah..

#Gaji PRA, kita ambil contoh mudah andaikan gajinya RM800 sebulan didarab dengan 13% sama juga RM104+RM50 (kenaikan COLA) cuma RM154.. Total gaji yang diperolehi RM954.. Contoh jer...

#Mari kita ambil kira pula gaji Pegawai digred 54, kita ambil kira gajinya RM4000 didarab dengan 13% sama juga dengan RM520 + RM50 (COLA)sama juga RM570. Total gaji yang diperolehi RM4570.. Contoh juga.. ini semua adalah cadangan kenaikan gaji merujuk kepada penambahbaikan SSM..

TAPI.. kita lupa yang sebenarnya kenaikan mengikut peratus adalah menambah lagi jurang pendapatan dari golangan bawahan dan golongan atasan..

TIDAKKAH perkara yang semudah ini diambil perhatian oleh pihak kerajaan..

Kita perlu ambil maklum, kalau semua pekerja mempunyai pendidikan yang tinggi, siapa pula yang akan menjawat jawatan yang rendah, jawatan yang juga adalah nadi utama kepada penggerak sesuatu pekerjaan..

Tukang sapu, pemotong rumput, pembantu tadbir, pekerja am dan sebagainya, bukankah mereka juga merupakan pekerja awam yang perlu diberi keutamaan.. Kalau setiap jabatan, semua berjawatan tinggi, siapa pula yang akan buat kerja-kerja bawahan.. Ini semua perlu kita ambil kira, perlu kerajaan ambil kira..

Sifir yang mudah, kan senang kalau kenaikan itu diseragamkan.. Naikkan RM300 pada setiap penjawat awam tidak kira dimana jua gred yang sediaada.. Dari gred yang paling rendah ke gred yang paling tinggi.. Semua samarata, RM300.. Jadi tidaklah wujud ketidakadilan dalam sesuatu kenaikan gaji.. Bukankah mereka semua juga adalah kakitangan kerajaan..

Bukan tidak bersyukur, tetapi saya mengharapkan penghargaan daripada pihak kerajaan dalam memberi penilaian pada setiap tugasan kakitangan awam yang bergred rendah ini..

Kesian pada mereka. Mereka juga membantu pegawai dalam melaksanakan tugas yang diberi..

Saya dah usulkan perkara ini beberapa kali dan berharap perkara ini diberi PERHATIAN yang sewajarnya..

Ikhlas dari saya .. GRED 54..

Tanpa Nama berkata...

agak-agak bila jadual gaji baru nak keluar??

Tanpa Nama berkata...

Gembira bila semua peringkat jawatan setara dan tak lah cam sbpa, jusa naik melampau gila dan yang golongan 1-54 naik ciput je..sekurang2nya perlaksanaan SSM kali ni adil sikit dan kekananan tetap diutamakan!

FaAz AwAnZ berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

PEKELILING YG TELAH DIBUAT OLEH JPA TETAP PEKELILING YG DIGUNA PAKAI WALAUPUN SBPA DIMANSUHKAN. JPA MENGIKTIRAFKAN SIJIL KEJURUTERAAN POLITEKNIK ADALAH SETARAF STPM.

J17 UPGRED KE J27
-----------------------------------------------------------------------

lum tau lg tunggu pekeliling baru..

Tanpa Nama berkata...

Iniah dia angkara PTD. Mmenuhkan tembolok mereka sahaja. Kerajaan pun percaya tanpa usul periksa.

PTD golongan pentingkan diri sendiri. Tak henti-henti ambil kesempatan dan ada udang sebalik batu bila disuruh buat sesuatu kajian. Buat semua orang marah tak tentu pasal....

Tanpa Nama berkata...

aku taknak cakap elok2 dah pasal korang la gaji aku naik sikit je!!!!sial la sape yg tolak SBPA!!!

Najib pembohong katanya semakan takkan mengurangkan apa yang ada tapi dah sain borang naik rm4++ sekarang SBPA batal naik hanya rm1++ sial!

Penjawat Awam yg dah nak pencen berkata...

Syukur alhamdulillah... hidup BN dan hidup Kerajaan.

T/Kasih K'jaan kerna batalkan SBPA jurang gaji org bawahan dan atasan tak la terlalu tinggi sangat (memang patut la boss dapat lebih)..
Bagi kita PA-PA semua teruskan usaha, LHDN bergiatlah mengutip cukai, begitu juga KASTAM, pertingkatkan hasil negara, dan PA-PA jangan nak melenting harga barang naik, bab harga barang naik ni kita serahkan saja kepada rakan-rakan PA kita di Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna menguruskannya. Yang penting kita semua PA-PA (semua peringkat dan pangkat) menggembling tenaga untuk tingkatkan hasil negara, contohnya JABATAN KASTAM menyasarkan kutipan 320 billion... bravo KASTAM dan tahniah, semuga warga KASTAM bersungguh meningkatkan hasil negara... Apa yang kita dapat sekarang ni syukurlah.. semuga apa jua usaha kita menambah hasil negara akan di kenang Kerajaan dan penambahbaikan akan di umumkan pula dalam baget yang akan datang, betul lah kata PM kewangan negara juga kena di ambil kira, biarlah kita menikmati kekayaan negara sehingga berterusan daripada kita menikmatinya dalam jangka masa pendek.. PA-PA kena bersabar, bersyukur dan terus berkhidmat.. bravo KASTAM dengan slogan A.B.I.D (Amanah Berkhidmat, Ikhlas, Dedikasi) dan semuga kita semua rakyat Malaysia aman sejahtera... Aminnnnn

insan bersyukur berkata...

patut buang saja PA yg tk bersyukur ni......dasar tk kenang dek untung...macam siyal...klu dh tak yakin berenti ja..1 p 1000 yg dok tunggu

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

BODOH!!!!

Sikit punya lama buat semakan semula SBPA...

Last last naik 13% jer... itu TAK PAYAH PASUKAN PETUGAS SEMAK SEMULA PUN TAK PER!!!!

KAJIAN MACAM SIAL...

GAJI NAIK 13%
BARANG NAIK DAH 120% SEJAK SEPTEMBER 2011 LAGI....

TAKAT NAIK 13% LEBIH KURANG SAMA MACAM SBPA LA TU...

TAK FAHAM BAHASA LAGI KE PM NIE... MEMANG PATUT TUKAR KERAJAAN!!!


Bantahan :
nak tahu 1 rahsia x?????ORng Yang berperangai busuk & x bersyukur macam mu lah yang menjahanamkan negara..dah la x reti nak bersyukur..menyutuk plak tuu...siap kata BODOH lagi..Kot2 mu yang terlebih BODOH kot...maaaasyarakat....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

org mcm ni lah salah satu contoh manusia yg tk tau brsyukur..bg betis nak paha..hang tak puas hati hang berenti keja kerajaan la..senang cerita..

---

ORANG MACAM KO SUKA JILAT PONGGONG BOS MEMANG LA SUKA KERJA KERAJAAN....

FIKIR LA PASAL SBPA HARGA BARANG DAH NAIK 50% paling kurang...

GAJI KO NAIK 13% JER... KO PEGI MAMPUS LA... TAU LA KO BANYAK MAKAN RASUAH... TAU LA KO SUKA SONGLAP BARANG KERAJAAN BAWAK BALIK RUMAH...
******************
Inilah ulasan PA yang mangkuk hayun..
Komplen memanjang... pastu tuduh orang lain salah guna kluasa...
Kalau betullah awak berpegang pada pendirian songsang tu... lebih baik letak jawatan tu pun kalau ada perasaan malui
Kalau tak malu staylah dalam PA yang dihina tu...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

org mcm ni lah salah satu contoh manusia yg tk tau brsyukur..bg betis nak paha..hang tak puas hati hang berenti keja kerajaan la..senang cerita..

---

ORANG MACAM KO SUKA JILAT PONGGONG BOS MEMANG LA SUKA KERJA KERAJAAN....

FIKIR LA PASAL SBPA HARGA BARANG DAH NAIK 50% paling kurang...

GAJI KO NAIK 13% JER... KO PEGI MAMPUS LA... TAU LA KO BANYAK MAKAN RASUAH... TAU LA KO SUKA SONGLAP BARANG KERAJAAN BAWAK BALIK RUMAH...
******************
Inilah ulasan PA yang mangkuk hayun..
Komplen memanjang... pastu tuduh orang lain salah guna kluasa...
Kalau betullah awak berpegang pada pendirian songsang tu... lebih baik letak jawatan tu pun kalau ada perasaan malui
Kalau tak malu staylah dalam PA yang dihina tu...

Tanpa Nama berkata...

candowspapa la punya skim.. kejap terus kejap tak.. heran bin ajaib.. tak
pernah dalam sejarah.

Ini kali la.. pasti banyak negeri lagi tumbang... percaya tak... kena buat dulu la....

Tanpa Nama berkata...

Sahabat Semua

Apa kata PM umum potongan 13% bagi 1-54, 9% Jusa ABC, 8 % Primer dan 7% Turun 1 & KSN. Apa tuanpuan nak kata.

Bila dia bagi 13% masih tak kena. Nak banyak buatlah kerja sendiri dan bayar gaji sendiri. Sedarlah sahabat setiap makan gaji tukan namanya KULI.

Ada KULI ATAS cam Pak Cik Gongjeng, KULI SEDERHANA cam Cik Sonah dan KULI BAWAH Cam PAP.

Syukurlah tuu dia dah bagi dan nak apa lagi.......
Kuli atas kena bayar pinjamannya, yuran keahlian golfnya, kereta mewahnya dan kos high classnya.

Kuli bawah kosnya kan rendah...... jadi belanja ikut CC nya jangan belanja ikut rasanya. Nak senang buatlah kerja sampingan kan...kan..

Banyak sahabat kata beli baju ikut saiz badan itu kebenarannya. Tapi ingatlah tuanpuan bila naik kereta CC besar...... nikmatnya hanya org yang ada saja tahu.....

Apapun saya doakan kalian sihat walafiat dan bahagia selalu. Nikmat yang paling berharga pada umat yang syukur dan banyak bersabar dan seikhlasnya dan nikmat yang tak kira seksanya bagi umat tak bersyukur, tak bersabar dan tak ikhlas pekerjaan.

Tak guna alim tetapi tak ada sifat sabar dan ikhlas. Hebatnya golongan jahil jika banyak syukur, kuat sabarnya dan seikhlas. Ingat tuan2 ilmu boleh beli tapi sabar tidak dijualnya.

IBLIS TAK TAKUT PADA ALIM DAN MEGAHNYA.
IBLIS TAKUT DAN TUNDUK PADA SABARNYA DAN IKHLASNYA.

Flower.

Tanpa Nama berkata...

Kepada PA 2 yang banyak merungut sejak dari dulu, adakah tuan2 semua berpuas hati dengan keputusan baru - kenaikan 13% untuk 1 - 54.

Cuba renung semula secara teliti, kalaulah tuan2 berpuashati dengan SBPA tempoh hari, kenaikan nya lebih baik. Walaupun mungkin kenaikan masa awal agak rendah (bagi sesetengah gred bergantung kepada T), tetapi sekurang2nya gaji maksimum lebih tinggi (Dengan itu bermakna jumlah pencen yg akan diterima juga akan jadi lebih tinggi)dan tempoh untuk mencapai gaji maksimum juga lebih panjang.
(sangat releven bagi yg opsyen 60)

Ini lah akibatnya apabila manusia tidak mahu belajar untuk bersyukur dan ada sikap iri hati kepada yang mendapat kenaikan yg lebih.


Oleh itu, pengajaran buat semua, banyak2 bersyukur, bersihkan hati,
buangkan sifat iri hati sebaliknya berusaha memperbaiki diri untuk mendapat apa yang pegawai atasan dapat.

Tanpa Nama berkata...

orang tamak selalu rugi

Tanpa Nama berkata...

Hooiiii Omar Osman!!!!
puas hati kau sekarang???

puas hati kau sekarang???

Tanpa Nama berkata...

YAB PM, SEBENARNYA JUMLAH KENAIKAN MASIH BOLEH DITAMBAH. CARANYA MUDAH - CANTAS PERJAWATAN PTD-PTD YANG ADA DIJABATAN-JABATAN LAIN. MEREKA NI TERLALU RAMAI HINGGA MUDAH SAHAJA PERDAYA KERAJAAN. MADA ADA LOGIK HANYA PTD TAHU MENTAFSIR DAN MENTADBIR UNTUK KERAJAAN?

SKANDAL SBPA INI ADA CONTOH 'KEPAKARAN' PTD MENTADBIR. SILAP HARIBULAN KERAJAAN TUMBANG.

Tanpa Nama berkata...

blajar pandai gaji lebey...
blajar x kemana gaji kurang...
pemahaman yg budak sekolah pun tau..

jadi suh la anak2 pg blajar pandai2...jgn nak bantah ja...samapi sudah xdapat ape nanti...

...bersyukur dengan apa yg ada...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
gred N1 = 649.15 x 13% = 84.39
gred N54 = 5160.68 x 13% = 670.89

Khamis, Mac 08, 2012 3:51:00 PM
______________________________

cukuplah tu. tak yah dengki dah. dulu pasal dengki dengan JUSA dapat lebih la yang jadi macam ni.

Cubalah belajar makna syukur sama.

Tanpa Nama berkata...

hancur harapan aku..
aku cadang nak pukul mercedes sebijik
tetiba sbpa batal pulak
ceh mangkok hayon tol

Tanpa Nama berkata...

Kita penjawat awam ini menjadi permainan politik! Bila saja boleh dimainkan dikenakan tindakan SPRM, kenaikan pangkat tiada asas, budak mentah naik pangkat tiada kemampuan, yang kenal PM naik pangkat macam gila, KSN membisu, Cuepacs tak fikir jauh...... Hancur perkhidmatan awam....yang bekerja sampai sakit tiada habuan,menteri bagai pemerintah, penyangak dan pegawai ikut macam bodoh tak berani membantah, jika membantah 'cold storage',....apa kan jadi pada generasi akan datang...Kita perlu transformasi tapi tiada yang layak..Kroni makan duit..penjawat awam hutang keliling pinggang...aduk kesian nasib penjawat awam...Tuhan selamatkan Malaysia!!!

Tanpa Nama berkata...

Setuju beratus-ratus% .Gua bukan geng yg tkilan pun... dh mmg btul.keje malas n bkira tp bab gaji mau lebey. pastu dok bising2 kt kedai kopi, kat port berasap ka dll. produktiviti hampeh. melingkupkn malaysia jer. konpom x blh maju kalu kutu2 ni masih ada dlm PA. sendiri mau ingat..ahaks

Tanpa Nama berkata...

ni org buta ilmu alam bckp lah. sesedap molot senget ko je ckp fakta yg ko auta kan...ayyooyooo

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
gred N1 = 649.15 x 13% = 84.39
gred N54 = 5160.68 x 13% = 670.89

Khamis, Mac 08, 2012 3:51:00 PM
______________________________

cukuplah tu. tak yah dengki dah. dulu pasal dengki dengan JUSA dapat lebih la yang jadi macam ni.

Cubalah belajar makna syukur sama.
***********
Betul tu...
Jika nak buat perbandingan sampai kiamat p[un ada jer perasaan x puas hati
Nasib baik x dibandingkan dgn gaji JUSA walaupun mereka dapat % sikit.... hehehe

Tanpa Nama berkata...

hah tgk...mana ada geng 41 keatas ngutuk puak2 bawah.semua sama dpt 13 percent.cuba kalau geng bawah dapat 13 pecent geng 41 dpt 2.5percent.abis kena kutuk.siap nyanyi lagu Hindi lagi...semua pegawai bagi sokongan moral,sabarlah...syukulah..oklah..

kan..kan?ok senyum.jgn marah-marah.syukurlah.

Tanpa Nama berkata...

Bodo punya cuepacs....

BACHO berkata...

WAH...WAJAH PM TIDAK CERIA LA MASA UMUMKAN SBPA DIBATALKAN...WHYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY?

Tanpa Nama berkata...

jgn marah2 bang..(ats tanpa nama)

Tanpa Nama berkata...

KSN Sidek ni orng Kelate.Pengajaran kat sini jgn biarkan org kelate pegang apa2 jawatan boss nanti jahanam.Macam nik aziz pegang kelate..kan jahanam satu negeri.apa yg dia tahu cakap hanya celako,celako,celako


BODO ORE NI..
KSN SIDEK ORE PEKAN, PAHANG,KG.UBAI
BODOH TOKLE AJAR..

Tanpa Nama berkata...

alhamdulilah..syukur sgt2.. :)

Cengkerik, Senawang. berkata...

MENCADANGKAN SUPAYA SETIAUSAHA AGUNG CUEPACS PUAN LOK DIANUGERAHKAN PANGKAT DATO' ATAU DATUK SERI ATAS USAHA YANG DICURAHKAN SELAMA INI.

Tanpa Nama berkata...

barsyukul na kamurang karaja sama karajaan tuan tuan dan puan puan...syukul la ba kamurang kakitangan karajaang naik 13% gagji mu daripada saya karaja sandiri tureh gatah sapa yg kasi naik haraga kapingan gatah oh laupan...tantunya karajaang juga ...kalo hujan tulun 30 hari maka 30 hali tala ata ture gatah oh gamannnn...mu karaja dangan karajaan hujan tulun hutan tabakar banjir sungai pun gagjiii mu jalan juga sbb itolah gaggjiii sabagai istaf karajaanng ommm... magsyukul na toh dari tiata karaja mu wo...mu nak kumpilin pantadbiran karajaan mu bagus mu baranti karaja sama ito karajaang sabab karajaang la bagi ito gaggjiiiiiimuuuuuu ommmmmm...he he he..kalo kapingan gatah naik 13 % ni bulan bagus juga bosku...buli la tambah pandapatan sia baito gamannnn..ha ha ha good luck inggilis bilang baito...

ABU tetap ABU berkata...

entahhh..
masa belajar korang suka ponteng
masa periksa korang tido
bila dah tua korang nak mintak naik gaji banyak pulak
orang lain jawatan tinggi naik gaji tinggi korang marah
kalau aku jadi PM, aku naikkan gaji korang lima hinggit aje

aku lain laa
dulu aku rajin belaja
aku tak ponteng skola
sebab tu aku buleh jadi cikgu
aku naik 13% pon dah dekat 800 hinggit

korang yang gaji ciput tu pegi la belajar lagi
belaja sampai masuk unibersiti
jangan ponteng lagi tau

kahkahkahkahkahkah
sokong ABU

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah, terima kasih CUEPACS dan PM dan semua PA, moga-moga SSM akan ditambahbaik lagi dengan mengambilkira merapatkan jurang kemiskinan antara yg berpendapatan rendah dengan yang tinggi kelihatan semakin tinggi... dan menaikkan lagi gaji minimake paras yg lebih munasabah agar tidak terlalu jauh dari garis kemiskinan... wassalaam dan selamat sejahtera 1Malaysia...

Tanpa Nama berkata...

adeh nk bg pepsi n, tea yoes? geng jan la bg jawapan mcm 2? sarawak pun malaysia juga... kita org tnya baik2.. kena jawab la dgn baik.. pe la...

Tanpa Nama berkata...

Pengajaran disini :
a) Orang tamak selalu rugi
b) Jangan berhasad dengki
c) Kena usaha untuk berjaya
d) Kena ikhlas bekerja (bagi yg takut exit policy dulu)
e) Tak semua apa yg kita impikan akan dapat
f) Belajarlah erti syukur
g) Cuba lah bandingkan dengan yg kurang bernasib baik (pekerja swasta disyarikat2 kecil - jgn la bandingka dgn Petronas, Shell dan seumpamanya), baru kita sedar kita PA ini adalah golongan yang bertuah.

Tanpa Nama berkata...

pas ni PM kena umum penurunan harga barang pula hehehe..

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha korang tengoklah sendiri berapa ramai penjawat awam sibuk2 surf internet komen sana komen sini waktu pejabat. Pastu ada hati nak mintak naik gaji banyak2.

Bagus, bagus. Kerja macam ni hujung bulan nanti dapat gaji bagi anak bini makan.

Tanpa Nama berkata...

Pengajaran disini :
a) Orang tamak selalu rugi
b) Jangan berhasad dengki
c) Kena usaha untuk berjaya
d) Kena ikhlas bekerja (bagi yg takut exit policy dulu)
e) Tak semua apa yg kita impikan akan dapat
f) Belajarlah erti syukur
g) Cuba lah bandingkan dengan yg kurang bernasib baik (pekerja swasta disyarikat2 kecil - jgn la bandingka dgn Petronas, Shell dan seumpamanya), baru kita sedar kita PA ini adalah golongan yang bertuah.

Tanpa Nama berkata...

nasib la tk semua PA celik IT kalo tak.. mesti penuh ruang ni...

En Foo Kok Keong berkata...

Haiyaa! Ini PTD banyak b**** punya olang..lama-lama kira-kira pusing sana pusing sini sampai 13% saja ka? Haiyaa!! apa guna itu kursus PTD Assesment Center?? Talak cukup ka itu unibersiti punya belajat??

Ini macam punya kira 13% pusing sana pusing sini, itu makcik kantin, tukang sapu aaa..wa cakap sama lu aaa..senang punya matematik..

Wa takdak kira lagi itu pakai janjang aritmetik ka, teorem phitogaras ka..

haiya!! wa tarak tau mau cakap sama apa punya PTD aaa???

Alooo PTD ...Lu pikir la sendiri..

Wa cadangkan PTD dibubarkan..mat salleh kata, PTD is not relevant anymore. Becoz aaa..everyone can manage maa...manage sana, manage sini banyak senang maa..ada luit semua jalan

Itu kawan-kawan wa kat atas sudah komen, wa taknak cakap manyak aaa..

Tanpa Nama berkata...

BODOH!!!!

Sikit punya lama buat semakan semula SBPA...

Last last naik 13% jer... itu TAK PAYAH PASUKAN PETUGAS SEMAK SEMULA PUN TAK PER!!!!

KAJIAN MACAM SIAL...

GAJI NAIK 13%
BARANG NAIK DAH 120% SEJAK SEPTEMBER 2011 LAGI....

TAKAT NAIK 13% LEBIH KURANG SAMA MACAM SBPA LA TU...

TAK FAHAM BAHASA LAGI KE PM NIE... MEMANG PATUT TUKAR KERAJAAN!!!

Khamis, Mac 08, 2012 3:35:00 PM
.............................
ko yang bodoh, ini sebgai permulaan sahaja. Kajian selanjutnya akan dibuat memang dasar penyokong pembngkang.. semua tak betul.

Tanpa Nama berkata...

sebelum pengumuman najib dh bertemu dgn tun mahathir minta nasihat beliau.mungkin tun berkata jika kamu nk bangkrapkan negara tunaikan permintaan ceupacs dgn menaikkan gaji dari gred 1 hingga 16 sebanyak rm750.gred 17 hingga 26 sebanyak rm1000 dan gred 41 hingga 54 sebanyak rm2500.wawasan 2020 lambat lg.kamu nk tgok negara malaysia bankrap dgn kenaikan gaji yg tinggi dari permintaan ceupacs maka kamu buatlah .tetapi kalau kamu nk negara selamat kamu umumkan yg lebih sedap mata memandang sahaja.jd najib mengubah keputusan yg tradis kepada pengumuman tersebut pada hari ini yakni 9 mac 2012.kesedihan yg menggusarkan beliau juga bakal mengejutkan pemerintahan beliau juga.tanpa mengambil kira pilihanraya yg bakal tiba.kerana skim spba yg di mansuhkan banyak merugikan semua kakitangan awam.org akan menuding jari kpd ceupacs kerana janji2 yg tidak dpt dilaksanakan.dan org akan berkata lebih baik tak payah semak.spba lagi bagus.mungkin itu presepsi semua.jd pilihanraya akan dtg akan menggugat kerajaan juga.kerana 1.2 juta kakitangan awam jika mengubah pemerintahan boleh menjatuhkan kerajaan dan menukar kerajaan yg baru dlm tempoh 5 tahun shj utk mencuba pemerintahan baru.namun mungkin ada juga kebaikan ssm yg lama ini.apabila kenaikan tersebut berlaku dari p1t1 mungkin akan turun menjadi p1t3 pd permulaan lantikan.dari perkiraan gred tersebut.gaji pokok di darabkan dgn kenaikan 13% tambah cola rm50 mungkin nampak tinggi sedikit.tetapi bagaimana dgn skim ssm yg ada ptk?di manduhkan atau dikekalkan?kenaikan tahunan juga kekal pd skim lama.jika kenaikan julai contohnya maka sama.dan org yg kenaikan januari akan bertambah pada kenaikan dan merasa kenaikan terlebih dulu.dan mereka yg kenaikan pada oktober akan merasa lambt kenaikan tahunan.jd harapan tinggal harapan yg mana kenaikan tahunan pada skim spba hanya 2 kali sahaja kenaikan yakni pd januari dan april di tarik balik atau di mansuhkan.jd org yg kenaikannnya bulan oktober akan merasa terpinggir jauh merasa kenaikan.

yg benar penyu hitam

jadi la nak jadi apapun berkata...

Pemberian bermotifkan Politik . Jadi Semua Guru-Guru di Malaysia haruslah bersyukur , Ikhlas mendidik anak bangsa , jgn jadi Pembangkang yg meminta-minta & Yang WAJIB menyokong kemenangan BN dalam PRU 13 .

++++++++++++++++++++++++++++++++++

ini semua pasal kebodohan PEMBANGKANG,KAN DULU PEMBANGKANG JANJI KALAU MENANG DIA AKAN BAGI 500 PADA GURU.ADADIA SEBUT PA YANG LAIN.PEMBANGKANG KALAU MENANG PUNAKAN BELA GURU JUGA.SAMA JE.AKU TAK MAU PEGI UNDI TAHUN NI....SAMA JE SEMUA....GURU,GURU,GURU,GURU.

Tanpa Nama berkata...

salam....gaji baru yg PM umum masuk bila ek...sape ada berita yg tepat..? bulan ni ker bulan depan.....dah tak sabar nak merasa gaji baru ni...heheheh...TQ PM

Tanpa Nama berkata...

Syukur... Rasa nie yg bagus dari sbpa.... Sbpa dpt lagi sikit.. Rm2 je

Tanpa Nama berkata...

as-salam...aku setuju yg amat..nih baru adil..yg kaya xkan jd kayaaaa rayaa dan super rayaaa...kenaikan pom base on basic salary mcm zaman pak lah...SBPA mmg patut dimansuhkan..sepatutnya dri dl kanikan gaji lbh besar pd pihak bawahan cmnih..klu sbpa diteruskan juga maka bermaharajarela la puak2 jusa ke atas..yg dok bangkang je keje 2 udah2 la.bersyukurla...cuba hidup cara islam..bersyukur pada yg ada..dlm al-quran pom xde ckp suh cri harta bertimbun2..ambik rezeki Allah s.w.t sekadar keperluan..kalu gaji 10k pom xkn ckup klu nafsu letak kt depan..wlopom skong parti pembakang, apa yg baik dri pihak BN/Gov kite ptt stuju..yg xbaik tgl yg baik ambik..

Adli Abu berkata...

walaupun hanya 13 percent, tapi aku bersyukur naik jugak dari takda apa lgsg. kerajaan dah penuhi janji nak naikkan gaji antara 7-13 percent dalam bajet 2012, and sekarang dia announce 13 percent (maximum) utk semua! gred bwah 54. ALhamdulillah. and yg penting keadilan ditegakkan bila kenaikan gaji jusa ke atas di semak semula dan di bawah 10 percent. ni baru dpt rapatkan jurang antara yg susah dan yg senang. Alhamdulillah.. rakyat marah sebab ketidakadilan, bukan sebab gaji naik 10 percent saja tu xpa sbb naik jugak. SYukur.

Tanpa Nama berkata...

he he, betul tak sabar nak rasa gaji baru. nak bagi tahu org kampung yg gaji saya skrg dah ribu2. kalau pinang anak org pun, org pandang sikit dah. barang naik lain cerita la, janji gaji ribu-ribu.

Tanpa Nama berkata...

wayang...wayang...wayang...habih bahang bodo blaker semer...wahaha

Tanpa Nama berkata...

satu permintaan pada pak menteri. kalau tak de keputusan jangan hebahkan kenaikan gaji yang belum pasti. Seperti biasa setiap kali org gomen naik gaji. Harga Barang naik dulu sebaik berita kenaikan gaji dihebahkan. Kenaikan belum diterima PA.Sejak berkhidmat pd thn 1988 hingga kini itulah hakikatnya. utk pengetahuan umum kicap cap kipas udang naik kepada RM 5.80 daripada RM 3.80 sejak belanjawan tahun lepas. Kenaikan diterima hari ni tak seperti dijangka oleh peniaga yang menaikkan harga barang.

Pengurus Am Pentabdiran (PAP) Gred NP41 berkata...

saya mintak cecupak bangkang lah yg ni juga sbb nk tgk apa pula kerajaan nk beri... cuba bangkang kenapa hujan x berhenti2 atau bangkang kenapa muka x hensem atau bangkang kenapa x pandai dan malas belajar dan bangkang juga kenapa x reti bersyukur...

bangkanglah lagi supaya menyemarakkan sifat kebangkangan (tanpa usaha) PA melayu kita.... sila sila sila

Tanpa Nama berkata...

ohhh ini la jadinya,
nasib yang tak terhingga,
tak dapat ku menangung
hutangku bagai gunung...


hehe whakhaka.....

Tanpa Nama berkata...

Yup..kenaikkan mcm ini sgt tidak masuk akal bagi kumpulan sokongan rendah.Jurang pendapatan sekarang cukup tinggi.Kos hidup lagi cukup sesak.Kumpulan sokongan always kena main....mana nyer janji nk tolong golongan pertengahan dan rendah...
Aku sudah bosan...dah bosannn kena tipu.

Tanpa Nama berkata...

KENA TIPU DGN PTD:

Kenapa agaknya SBPA memberi kenaikan gaji yang begitu besar untuk jawatan JUSA/kumpulan Premier?

Jawapannya adalah kerana dalam banyak-banyak skim penjawat awam, GOLONGAN YANG PALING RAMAI DAN PALING CEPAT NAIK PANGKAT KE JUSA/TURUS ADALAH DARI PUAK-PUAK PTD.

Ini geng PTD jugak yang bagitau.

Tanpa Nama berkata...

Tu la kat anak2 kite nanti kite bagitau lah tak payah belajar pandai2. takat lulus dah lah. tak payah cemerlang. tak payah nak cita2 jadi doktor ke jurutera ke..mintak jer jadi guru... kan senang. cerah masa depan.. lagipun kerja guru ni mulia. yang lain semua tak mulia..

pemandu boss berkata...

zaman pak ngantuk zzzzz dulu, gaji orang pangkat rendah macam aku ni pun naik lebeh 20%

la ni zaman pak tak ngantuk, zaman barang naik mencanak gaji aku cuma naik 13% aje

kalau aku jusa tak apa la jugakk!
ceh....

Tanpa Nama berkata...

elaun rumah sy rm180.. adeh tak rumah sewa rm180?... kalau ada bg info ya... sy amat memerlukan....maklum la tempat orang hehehe

En Foo Kok Keong berkata...

Cadangan saya untuk menggantikan PTD di Kementerian dan Jabatan di seluruh negara:

Contoh Penggantian di Kementerian-Kementerian

KSU Kem Kesihatan : Doktor
KP Kem Kesihatan : Doktor
KSU Kem Pendidikan : Guru
KP Kem Pendidikan : Guru
KSU KPT : Pensyarah
Kem Kew : Akauntan
Kementerian Perdagangan Antarabangsa & Industri : Economist
KSU Kem Kerja Raya : Engineer
KP JKR : Engineer
KSU Kem Wanita, Keluarga : Peg. Sosial
KSU KEM Pertanian : Peg. Pertanian

Sila sambungkan..

Bawah JPM pun boleh buat jugak. COntohnya :

Bahagian Hal Ehwal Undang-undang :
Ketua Pengarah : Pegawai Undang-undang

Economic Planning Unit : Economist

ICU : Economist/Strategist/Operational Research

MAMPU : System Analyst/ICT Officer

Sila Sambungkan..

Ni contoh sahaja. Ada jugak jabatan2 kerajaan yang tak boleh diganggu seperti Tentera, Polis, Kastam, Imigresen.

Biarlah depa dengan kuasa masing-masing.

Senarai ini hanya nak menunjukkan bahawa sebenarnya 60%-70% tidak memerlukan PTD untuk menjadi KSU atau KP

Tanpa Nama berkata...

Zam berkata...
AMBIL PERHATIAN!!!!!!!

Saya bukan tak bersetuju dengan cadangan kepada penambahbaikan SSM, tetapi, cuba kita congak semula... matematik mudah..

#Gaji PRA, kita ambil contoh mudah andaikan gajinya RM800 sebulan didarab dengan 13% sama juga RM104+RM50 (kenaikan COLA) cuma RM154.. Total gaji yang diperolehi RM954.. Contoh jer...

#Mari kita ambil kira pula gaji Pegawai digred 54, kita ambil kira gajinya RM4000 didarab dengan 13% sama juga dengan RM520 + RM50 (COLA)sama juga RM570. Total gaji yang diperolehi RM4570.. Contoh juga.. ini semua adalah cadangan kenaikan gaji merujuk kepada penambahbaikan SSM..

TAPI.. kita lupa yang sebenarnya kenaikan mengikut peratus adalah menambah lagi jurang pendapatan dari golangan bawahan dan golongan atasan..

TIDAKKAH perkara yang semudah ini diambil perhatian oleh pihak kerajaan..

Kita perlu ambil maklum, kalau semua pekerja mempunyai pendidikan yang tinggi, siapa pula yang akan menjawat jawatan yang rendah, jawatan yang juga adalah nadi utama kepada penggerak sesuatu pekerjaan..

Tukang sapu, pemotong rumput, pembantu tadbir, pekerja am dan sebagainya, bukankah mereka juga merupakan pekerja awam yang perlu diberi keutamaan.. Kalau setiap jabatan, semua berjawatan tinggi, siapa pula yang akan buat kerja-kerja bawahan.. Ini semua perlu kita ambil kira, perlu kerajaan ambil kira..

Sifir yang mudah, kan senang kalau kenaikan itu diseragamkan.. Naikkan RM300 pada setiap penjawat awam tidak kira dimana jua gred yang sediaada.. Dari gred yang paling rendah ke gred yang paling tinggi.. Semua samarata, RM300.. Jadi tidaklah wujud ketidakadilan dalam sesuatu kenaikan gaji.. Bukankah mereka semua juga adalah kakitangan kerajaan..

Bukan tidak bersyukur, tetapi saya mengharapkan penghargaan daripada pihak kerajaan dalam memberi penilaian pada setiap tugasan kakitangan awam yang bergred rendah ini..

Kesian pada mereka. Mereka juga membantu pegawai dalam melaksanakan tugas yang diberi..

Saya dah usulkan perkara ini beberapa kali dan berharap perkara ini diberi PERHATIAN yang sewajarnya..

Ikhlas dari saya .. GRED 54..

___________________________________

amat bersetju..kenaikan ikut peratusan akan menyebabkan agihan yang tidak adil..patut semua PA gred 1-jusa dapat jumlah tepat seperti kenaikan 400 setiap PA ke baru adil..miskin makin miskin..kaya sendiri taw la

Tanpa Nama berkata...

yukur alhamdulillah... hidup BN dan hidup Kerajaan.

T/Kasih K'jaan kerna batalkan SBPA jurang gaji org bawahan dan atasan tak la terlalu tinggi sangat (memang patut la boss dapat lebih)..
Bagi kita PA-PA semua teruskan usaha, LHDN bergiatlah mengutip cukai, begitu juga KASTAM, pertingkatkan hasil negara, dan PA-PA jangan nak melenting harga barang naik, bab harga barang naik ni kita serahkan saja kepada rakan-rakan PA kita di Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna menguruskannya. Yang penting kita semua PA-PA (semua peringkat dan pangkat) menggembling tenaga untuk tingkatkan hasil negara, contohnya JABATAN KASTAM menyasarkan kutipan 320 billion... bravo KASTAM dan tahniah, semuga warga KASTAM bersungguh meningkatkan hasil negara... Apa yang kita dapat sekarang ni syukurlah.. semuga apa jua usaha kita menambah hasil negara akan di kenang Kerajaan dan penambahbaikan akan di umumkan pula dalam baget yang akan datang, betul lah kata PM kewangan negara juga kena di ambil kira, biarlah kita menikmati kekayaan negara sehingga berterusan daripada kita menikmatinya dalam jangka masa pendek.. PA-PA kena bersabar, bersyukur dan terus berkhidmat.. bravo KASTAM dengan slogan A.B.I.D (Amanah Berkhidmat, Ikhlas, Dedikasi) dan semuga kita semua rakyat Malaysia aman sejahtera... Aminnnnn

Khamis, Mac 08, 2012 5:27:00 PM
.................................
Haha..pegawai kastam gred rendah gaji ciput saja woii..Mentri Kewangan pun tak pandang..

Tanpa Nama berkata...

Kalau SBPA dibatal, adakah umur persaraan 60 tahun juga dibatalkan, maklumlah pakcik ni hujung tahun ni dah mencapai 58 tahun, kalau ditarik balik tak kan naya pakcik. kepada anak-anak tolong cari jawapan untuk pak cik...ya... dah tak larat nak taip lagi..

mak menaip pon dah tak larat ada hati nak sambung kija ....pencen sajalah..

Tanpa Nama berkata...

KENA TIPU DGN PTD:

Kenapa agaknya SBPA memberi kenaikan gaji yang begitu besar untuk jawatan JUSA/kumpulan Premier?

Jawapannya adalah kerana dalam banyak-banyak skim penjawat awam, GOLONGAN YANG PALING RAMAI DAN PALING CEPAT NAIK PANGKAT KE JUSA/TURUS ADALAH DARI PUAK-PUAK PTD.

Ini geng PTD jugak yang bagitau

................................

Patutla, pencen nanti depa boleh hidup senang lenang. kami kat bawah ni jadi pecacai dari mula kerja sampai pencen. lepas pencen boleh mintak sedekah kat JUSA kah kah kah kah.. lawak sedih :(

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Tanpa Nama berkata...
KITA SEMUA KENA TIPU..HEHE..penyelarasan 13% bermakna hanya naik sekali 13%..tapi kenaikan tahunan balik pada asal yg tak sampai rm90 setahun...

Khamis, Mac 08, 2012 5:08:00 PM
-----
Betul...tak ke pelik...bila SBPA keluar mesti atas kelulusan PM dan ahli kabinet gak...bila PA bising..baru PM gelabah...tarik balik...ramai bersorak "bagus PM...atau...terima kasih PM"...hahaha WHAT A JOKE...SANDIWARA TAK HABIS-HABIS...yang bagus tu...KSN dan KPPA kene maki (SCAPE GOAT)...geli ketiak pakcik...

Khamis, Mac 08, 2012 5:18:00 PM
.............................
apa yang betulnya labuuu oiii

KGT diumum oleh YAB 80-320 sama lah tu mcm yang dicadang semasa SPBA.

toyotire berkata...

Kalau aku punya komen senang jer,undi menetukan segalanya.tengok jer macam mana reaksi rakyat pada transformasi najib kononnya.Kerajaan masih bersikap sedemikian.takder perubahan lansung.so tunmggu dan lihat siapa yang akan ambil tampuk pemerintahan kerajaan selepas ini.
Lagi satu aku tengok ramai komen mesti bersyukur,rezeki allah dan banyak lagi.Sangat memalukan orang malaysia yang otaknya senang ditipu.Ternyata kelemahan itu berpunca dari mereka sendiri.Fuck off la sebab tu otak dan kamu tak maju.

Tanpa Nama berkata...

nampaknya masih ramai yang tak puas hati....

susah la macam ni.

Tanpa Nama berkata...

kalau lagi awal lagi kenaikan ni mengikut peratusan seperti dalam budget kan senang...,

dah lah ramai tak puas hati pasal kenaikan jusa..cuepacs plak umum mohon rm700-2500..bagi harapan lagi,

at last tak selesai sebab ramai harap PM umum seperti yg cuepacs minta walau macam tak berapa nak logik..

Tanpa Nama berkata...

contohnya JABATAN KASTAM menyasarkan kutipan 320 billion... bravo KASTAM dan tahniah, semuga warga KASTAM
....................................
32 billion lah sayang, kuat betul kipas ko ye.

Tanpa Nama berkata...

Sedih je muke najib mase umum td... Kesian...

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulilah & terima kasih dengan memansuhkan SBPA serta penambahbaikan SSM. Sebagai cadangan tambahan, harap dikaji semula elaun keraian yg merugikan kerajaan & nmpk tidak praktikal di kala ini. Ini kerana, hanya 2 dr 10 sahaja pegawai2 yg dapat elaun tersebut menggunakannya untuk meraikan staff dibawahan seliaanya, selebihnya masuk poket masing2. Klu di zaman british, pegawai akan menggunakan elaun tersebut utk meraikan kakitangan bawah seliaanya. Tp di zaman kini, kutipan duit semua kakitangan jika nak buat jamuan, derma ikhlas bg yg ditimpah kemalangan la... Kematian la.. Etc... Ada baiknya dimansuhkan terus. Boleh jimat duit untuk kenaikan gaji gred 40 ke bawah.

Seperkara lagi, selaraskan elaun wilayah & perumahan wilayah. Biarlah sama2 dpt elaun yg sama mengikut gred masing2 bg mengelakkan ada pihak yg tidak berpuas ati. Org sana ke sini dpt jumlah yg kurang, org sini ke sana dpt lebih.. Kata Malaysia... Ada perbezaan plak ke? sekian terima kasih..

Tanpa Nama berkata...

Wahai penjawat awam peringkat bawah sekalian

kenapakah anda semua bersifat begitu rupa?
kenapakah anda jelous dengan kenaikan yang kami dapat?
tidak cukupkah kenaikan 13% yang anda dapat itu sedangkan kami hanya naik 7 hingga 9%?
kenapakah ada sifat dengki anda semua kepada kami PTD?
Kami pun makan nasi, guna petrol dan merasai kenaikan harga barang juga.
macamana nak maju kalau di hati ada rasa khianat dan iri hati?
tidak bolehkah anda belajar bersyukur dan menutup mulut?
mengapakah sudah diberi betis nak kan peha pula?

belajarlah bersyukur wahai penjawat awam peringkat 1 hingga 54.

Tanpa Nama berkata...

cuepacs bodoh......dah elok2 dpt lebih dah jadi kurang.nak tunjuk pandai la konon pada sokong dia nk tolong yg seta2 gaji besar kat atas tu...

Tanpa Nama berkata...

PTD ni bukan main rajin dan aktif lagi bab-bab pemutihan jawatan di semua jabatan kerajaan. Kononnya sebab kerajaan tak cukup duit nak bayar kenaikan gaji bawah SBPA.

Cuma satu skim sahaja yang kekal 'kuning keemasan' dan mereka tidak akan putihkan - perjawatan PTD.

Tanpa Nama berkata...

apa la korang ni...PM umum cam tu dah kira baik dah...takkan nak naik sampai beribu sorang X 1.3 juta lak tu....kira syukurlah...asalkan naik..agak adil utk semua pihak..payah nak puaskan hati semua org...kalu nak gaji tinggi sambung belajar sampai degree...baru betul..ni dok asyik komen jer..itu tak kena ini tak kena...apa la...apa2 pun TQ PM...

Tanpa Nama berkata...

nampaknya masih ramai yang tak puas hati....

susah la macam ni.

///////////////////

sekejap aje marah tu...duit tunggakam masuk nanti senyap le..cuepacs ni pun satu hal...ada perkara kena war-war ada perkara kena senyap..ni war-war minta kenaikan sampai rm2500 bila tak dapat ramai bising

Pakatan berkata...

rasanya geng2 JPA and KSN ni samada puak PR atau geng Paklah yang try nak jatuhkan kerajaan sekarang dgn bangkitkan kmarahan PA. Paklah maybe tak puas hati kerajaan skrg dok kutuk kerajaan time dia yg memang lemah, and lagi2 dok back up and di back up Dr.M. LAGIPUN PAKLAH NI PUN PTD JUGAK. Dia la punca PTD ni menular yg bukan2 skrg. PR pun possible jugak, ada parasit PR dalam JPA. PM and SPRM tlong la siasat perkara ni kalau nak buat yg terbaik untuk rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa sudah jelas skrg..
kenaikkan 13% tidak byk untuk gred bawahan mcm aku.Sepatutnya 25% atau lebih.Itu pun bukan byk sgt bagi yang bergaji kecil.Ramai lagi yg tidak puas hati.MASA UNTUK BERUBAH..TQ.

Tanpa Nama berkata...

Apakah ceupac tahu apa yang dia mintak dulu. Mintak tu lebih2 sangat, sampai nak naik ribu-ribu.

Sekali baca dulu saya dah agak, tak kan nak dapat kalau mintak macam tu.

Kalau gaji PA naik macam tu, bagaimana dgn pekerja swasta. mereka pun rakyat malaysia jugak. adakah majikan mereka mampu nak naikkan gaji mereka setinggi seperti yg ceupac minta.

Itulah minta sesuatu tu biarla munasabah.

Cadangan macam yg gred 54 cadang tu agak munasabah.

Apa2 pun saya bersyukur dgn kenaikan yg saya dapat.

Dah tak ada kenaikan gaji lagi dah.Dah maksimum. bole la pencen tahun ni he he.

Kalau SPBA dulu banyak tahun lagi kena servis kalau nak ambik gaji maksimum masa pencen.

PAGAWAI C41 berkata...

Omar palui cuepacs bengap. Terimaa kasih la sbb saya mendapat KENAIKAN RM1800 sebagai PAGAWAI C41 dgn gaji T14. pilihanraya nanti saya undi pembangkang yeeeeehaaaaa.

Tanpa Nama berkata...

AlhamdulilLah kerana PM bijak dlm menyelesaikan isu SBPA ini..Org di luar kelompok PA paling risau dengan pemintaan merepek CUEPACS bkaitan gaji..Impak kenaikan harga barang sekurang-kurang dpt dibendung drpd terus melonjak tinggi..

Bukan PA

Tanpa Nama berkata...

Salam Semua

Terima seadanya tuan/puan. Kalau tuan/puan tak suka dengan gaji, berhenti kerja kerajaan masuk swasta. Kalau tak pun buat business sendiri. Cari duit banyak-banyak .. kalau mati tinggalkan wasit kat waris suruh kapan dengan duit-duit.
Okay

Tanpa Nama berkata...

Bolo punya org...ckp main sedap mulut je. Wat keja lain kali dptkan reda allah...bukan manusia...ko yg bengap cam kaldai.

Tanpa Nama berkata...

apa la korang ni...PM umum cam tu dah kira baik dah...takkan nak naik sampai beribu sorang X 1.3 juta lak tu....kira syukurlah...asalkan naik..agak adil utk semua pihak..payah nak puaskan hati semua org...kalu nak gaji tinggi sambung belajar sampai degree...baru betul..ni dok asyik komen jer..itu tak kena ini tak kena...apa la...apa2 pun TQ PM...

Tanpa Nama berkata...

Belajor dulu bodoh. Mak bapak suruh pegi sekolah ponteng. SPM cukup-cukup makan. OKU lebih bagus daripada keputusan ko. Nak gaji banyak kerja macan hampes.
Berhenti duduk umah jaga anak.

Tanpa Nama berkata...

Wahai penjawat awam peringkat bawah sekalian

kenapakah anda semua bersifat begitu rupa?
kenapakah anda jelous dengan kenaikan yang kami dapat?
tidak cukupkah kenaikan 13% yang anda dapat itu sedangkan kami hanya naik 7 hingga 9%?
kenapakah ada sifat dengki anda semua kepada kami PTD?
Kami pun makan nasi, guna petrol dan merasai kenaikan harga barang juga.
macamana nak maju kalau di hati ada rasa khianat dan iri hati?
tidak bolehkah anda belajar bersyukur dan menutup mulut?
mengapakah sudah diberi betis nak kan peha pula?
.......................

bro ni bukan pasal betis pasal peha.... aku pun tau ko makan, pakai, petrol semua kena duit..tapi agak-agak naik sampai lebih 60% kat sbpa..la ni ko naik 7% pun lebih banyak dari kami yg 13% tu pun tak paham. Kami naik untuk kelansungan hidup, ko naik untuk kemewahan hidup... itu pun tak paham


Dr PhD

Tanpa Nama berkata...

Terima seadanya la walaupun naik ciput barang naik kan lumrah kau org semua kenalah berjimat cermat jng boros ulat dlm batu boleh hidup apatah lagi kau org yg cukup sifat

MAT KELANTAN berkata...

Menurut pengiraan saya, kenaikan 13 % bermakna semua orang akan dapat lebih dari SBPA yang dulu,itu belum lagi dikira kenaikan gaji tahunan tahun 2012.

Sesiapa yang marah,tak puas hati tu sila selidik dulu,buktikan bahawa anda dapat kurang dengan bukti yang sah.

Keputusan PM adalah adil,namun untuk memuaskan hati semua pihak adalah payah la sikit.

TERIMA KASIH PM,

JANGAN MARAH DULU,TUNGGU DULU PERINCIAN MENGENAI KAEDAH PELAKSANAAN KENAIKAN GAJI DAN KGT YANG DIKATA 80 KE 320 TU.

JANGAN LUPA UNTUK UCAP TERIMA KASIH KEPADA CEUPACS.

PR adil berkata...

PAKLAH ADALAH PTD. kerajaan dia yang lemah dan dia la punca ni semua! Sekarang up to Najib untuk betulkan kesilapan dia semua.

Tanpa Nama berkata...

PA dont try this at office

gaji RM 870
elaun rumah RM180
elaun imbuhan tetap khdmat awam RM100
elaun/B.I wilayah 200

+

elaun rasuah 500

=

SPRM

bonus =


hotel besi *****
makanan kangkung + nasi putih
tilam penghawa dingin.

free gift =

baju kuda belang...
piring steal berserta gelas..

hehe maknanya kena berkhidmat dengan telus.. gaji kecil pun x pa nti kita klaim kat akhirat

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
contohnya JABATAN KASTAM menyasarkan kutipan 320 billion... bravo KASTAM dan tahniah, semuga warga KASTAM
....................................
32 billion lah sayang, kuat betul kipas ko ye
....................................
KASTAM sasar 32 billion jer..Setelah 56 tahun merdeka, cuma mampu nk sasar 32 billion jer..LHDN dh jejak 109 billion tahun lepas..memang patut pun PM bagi ganjaran kat LHDN..

Kalau Ada Sapu Tak Ada Mintak (KASTAM)

Tanpa Nama berkata...

Wahai penjawat awam peringkat bawah sekalian

kenapakah anda semua bersifat begitu rupa?
kenapakah anda jelous dengan kenaikan yang kami dapat?
tidak cukupkah kenaikan 13% yang anda dapat itu sedangkan kami hanya naik 7 hingga 9%?
kenapakah ada sifat dengki anda semua kepada kami PTD?

--------------------------

HOI PTD BANGSAT BODOH,

AKU marah kat PTD sbb kome pentingkan diri sendiri je. kome ingat kome je pegawai ye. kome tu pegawai bodoh. kami yang pegawai teknikal ini patut tinggi gaji dr PTD. lkamu PTD hanya pandai mentadbir. tapi kami pegawai teknikal pandai mentadbir dan menyelesaikan masalah2 teknikal dan memacu kemajuan negara.

kamu Ptd patutnya hanya jadi pegawai sokongan kepada kami. tapi kerana busuk hati perut kamu ptd menindas kami pegawai teknikal. moga2 ptd akan timpa bala padan muka kamu.

PAGAWAI C41 yang ditindas.

Tanpa Nama berkata...

HAHAHAHA.... PUAS PUAS..

LEBIH PUAS HATI AKU BILA TENGOK PUAK PTD JUSA TERKEDU TADI..TULAH TAMAK SANGAT...

SEBAB PUAK PTD YG TERLALU CERDIK NILAH SEMUA JADI TUNGGANG LANGGANG...ELOK JUGA KALAU PUAK PTD DIASINGKAN/DIKELUARKAN DARI JABATAN/KEMENTERIAN.... MENGUSAHKAN ORANG....BODOH SOMBONG

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

BODOH!!!!

Sikit punya lama buat semakan semula SBPA...

Last last naik 13% jer... itu TAK PAYAH PASUKAN PETUGAS SEMAK SEMULA PUN TAK PER!!!!

KAJIAN MACAM SIAL...

GAJI NAIK 13%
BARANG NAIK DAH 120% SEJAK SEPTEMBER 2011 LAGI....

TAKAT NAIK 13% LEBIH KURANG SAMA MACAM SBPA LA TU...

TAK FAHAM BAHASA LAGI KE PM NIE... MEMANG PATUT TUKAR KERAJAAN!!!

>> tu la kecik2 xnak blajo rajin2
la ni nak salahkan kerajaan lak
..sedri mau ingat!!!

Tanpa Nama berkata...

contohnya JABATAN KASTAM menyasarkan kutipan 320 billion... bravo KASTAM dan tahniah, semuga warga KASTAM
....................................
32 billion lah sayang, kuat betul kipas ko ye.

Khamis, Mac 08, 2012 6:52:00 PM
....................................
Haha Kastam..
Jgn mimpi nk jadi mcm LHDN.Kutip byk pun PM tak pandang.

Tanpa Nama berkata...

BODOH!!!!

Sikit punya lama buat semakan semula SBPA...

Last last naik 13% jer... itu TAK PAYAH PANEL PUN TAK PER!!!!

KAJIAN MACAM SIAL...

GAJI NAIK 13%
BARANG NAIK DAH 120% SEJAK SEPTEMBER 2011 LAGI....

TAKAT NAIK 13% LEBIH KURANG SAMA MACAM SBPA LA TU...

TAK FAHAM BAHASA LAGI KE PM NIE... MEMANG PATUT TUKAR KERAJAAN!!!

LLLLLLLLLLLLLL

Kepala hotak punya PA kat atas. Yennadei....kalu mau lebih berenti la keja gomen, jual bawang kat pasar malam la kalu lu mau lebih.
Pegi cari keja lain bro. Beratus ribu lagi kat luar tu nak ganti tempat lu.
TAMAK punya manusia. Memang barang mahal tapi lu tak suka gaji ciput, belah la, apa tunggu lagi. Tak nangis la kalu lu blah.
PM cuma laksana keadilan yg telah diluluskan dlm bajet 7-13 peratus.

Hati nyamuk sama dicicah dan gajah sama di lapah. Berbelanjalah secara UKUR BAJU DIBADAN SENDIRI....PADAN muka pada yg berangan-angan mat jenin. Tada ok kalu angkat kaki laaaa.

Kijaselow.

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

sukung. Kalu tada suka kaki angkat la...tada gomen kerja. Bisnes la kalu mau lebih, kasi melayu ekonomi kuat. Itu JPA sama PTD manyak tada guna. Kasi kow2 hantam PTD. Pangkat mau lebeh, keja kasi gomen duit abis juga. pigirah PTD.

Tulis oley-
gomen keja kawan rumah.

===================================
Mudah sangat cakap orang bodoh ... Kalau nak gaji dan pendapatan lebih .. letak jawatan dlm PA .. Kalay gaji byk2, tapi tak berkat ... tak guna juga

Tanpa Nama berkata...

N1RM649 tu baru masuk kerja dgn kelulusan PMR dan umurnya dalam 18 tahun saje. Gred 54 tu masuk kerja dgn kelulusan ijazah dan kini mungkin adalah proffesor madya atau doktor Pakar. mereka dah lama berkhidmat, dah lebih 20tahun kerja dan kini umur pun dah 40 tahun keatas.
jaganlah nak bandingkan anak ikan kembung dgn bapak ikan merah.

Tanpa Nama berkata...

BODOH!!!!

Sikit punya lama buat semakan semula SBPA...

Last last naik 13% jer... itu TAK PAYAH PANEL PUN TAK PER!!!!

KAJIAN MACAM SIAL...

GAJI NAIK 13%
BARANG NAIK DAH 120% SEJAK SEPTEMBER 2011 LAGI....

TAKAT NAIK 13% LEBIH KURANG SAMA MACAM SBPA LA TU...

TAK FAHAM BAHASA LAGI KE PM NIE... MEMANG PATUT TUKAR KERAJAAN!!!

LLLLLLLLLLLLLL

Kepala hotak punya PA kat atas. Yennadei....kalu mau lebih berenti la keja gomen, jual bawang kat pasar malam la kalu lu mau lebih.
Pegi cari keja lain bro. Beratus ribu lagi kat luar tu nak ganti tempat lu.
TAMAK punya manusia. Memang barang mahal tapi lu tak suka gaji ciput, belah la, apa tunggu lagi. Tak nangis la kalu lu blah.
PM cuma laksana keadilan yg telah diluluskan dlm bajet 7-13 peratus.

Hati nyamuk sama dicicah dan gajah sama di lapah. Berbelanjalah secara UKUR BAJU DIBADAN SENDIRI....PADAN muka pada yg berangan-angan mat jenin. Tada ok kalu angkat kaki laaaa.

Kijaselow.

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

sukung. Kalu tada suka kaki angkat la...tada gomen kerja. Bisnes la kalu mau lebih, kasi melayu ekonomi kuat. Itu JPA sama PTD manyak tada guna. Kasi kow2 hantam PTD. Pangkat mau lebeh, keja kasi gomen duit abis juga. pigirah PTD.

Tulis oley-
gomen keja kawan rumah.

===================================
Mudah sangat cakap orang bodoh ... Kalau nak gaji dan pendapatan lebih .. letak jawatan dlm PA .. Kalay gaji byk2, tapi tak berkat ... tak guna juga

Tanpa Nama berkata...

SYUKUR ALHAMDULLILAH..masih ada rezeki yg ditambah..i like..

marr berkata...

JANGAN MARAH DULU...TUNGGU DULU PERICIAN MENGENAI KAEDAH PELARASAN
13 %DARI GAJI SSM DAN KENAIKAN GAJI TAHUNAN RM 80 KE RM 320 TU.

PASTINYA SEMUA AKAN DAPAT LEBIH DARI SBPA YANG DULU.

SABAR SEMUA....JANGAN IKUT EMOSI.

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju..sesapa yg kenaikan oktober tolong kaji dgn terperinci.

Tanpa Nama berkata...

bukan anak kembung..tapi ikan bilis....

Tanpa Nama berkata...

TERNYATA PTD MEMALUKAN NAK URUSAN GAJI YANG SENANG PUN TAK MAMPU.. PTD TAK MAMPU MENGURUS PA/NEGARA SEPERTI YG DIHARAPKAN...POOOORAAH PTD

Tanpa Nama berkata...

Kalau masa bentang bajet dulu DS Najib umum perincian kenaikan 7-13% da lama da PA merasa gaji baru.. Alahai dunia.. Apapun syukur, sekurang2nya, memang itu janji kerajaan nak naikkan gaji. Yang nak Qpex minta nak naik 750 - 2500 tu nak panaskan blog qpex je.. Publisiti murahan..

Tanpa Nama berkata...

JANGAN MARAH DULU...TUNGGU DULU PERICIAN MENGENAI KAEDAH PELARASAN
13 %DARI GAJI SSM DAN KENAIKAN GAJI TAHUNAN RM 80 KE RM 320 TU.

PASTINYA SEMUA AKAN DAPAT LEBIH DARI SBPA YANG DULU.

SABAR SEMUA....JANGAN IKUT EMOSI.

Tanpa Nama berkata...

janganlah terlalu meminta-minta,bersyukur la apa yang telah diberi. Walaupun gaji tak seberapa, dapat juga aku menderma, sbb harta kekayaan tidak dibawa mati. apa yang penting kerja kena buat, sudah banyak kerajaan memberi kemudahan pengurangan/penghapusan kos persekolahan dan bantuan2 lain untuk rakyat. aku ni pun kerja kerajaan, gaji bolehlah cukup2 untuk perbelanjaan. tiada siapa2 yang harus dipersalahkan.

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 434   Terbaru› Baru»