SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

21 Mac 2012

SBPA : 36 PEGAWAI PREMIER SETUJU PULANGKAN KENAIKAN

Sinar Harian
20 Mac 2012


PUTRAJAYA - Kesemua 36 pegawai atasan kakitangan awam dalam Kategori Perkhidmatan Utama yang menerima gaji baru di bawah Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang dibatalkan, bersetuju untuk memulangkan ‘kenaikan’ yang diterima baru-baru ini.

Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd Sidek Hassan berkata, ini berikutan pembatalan skim itu dan kembali kepada Sistem Saraan Malaysia (SSM) yang ditambah baik, sebagaimana diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

“Sebagai penjawat awam yang bertanggungjawab, mereka telah bersetuju untuk memulangkan kenaikan itu (di bawah SBPA).

“Lebih daripada separuh telah kembalikan manakala yang lain tidak sempat kerana berada di seberang laut,” katanya kepada pemberita selepas majlis syarahan “Chief Secretary Annual Lecture Series: The Fifth Estate - A space for
Academia?” di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di sini hari ini.

Sebelum ini, dilaporkan bahawa 36 pegawai atasan kakitangan awam telah menerima kenaikan gaji antara RM35,000 hingga RM60,000, di bawah SBPA.

SBPA diperkenalkan awal tahun ini telah mengundang keresahan dan tidak puas hati di kalangan penjawat awam, dan kerajaan pada 12 Jan lalu memutuskan supaya skim itu dikaji semula.

Pada 8 Mac, Perdana Menteri mengumumkan pembatalan SBPA dan pengembalian kepada SSM yang ditambah baik.

Mengenai penubuhan suruhanjaya bagi mengkaji penambahbaikan SSM, Mohd Sidek berkata, ia akan diumumkan dalam tempoh terdekat.

“Saya akan bincang dengan pihak-pihak yang tertentu dan akan umumkan,” katanya. - Bernama

181 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

baguslah tuu..pulangkan...pulangkan..lau x pulang..nanti makan gaji haram...bahaya tuuu...jadi darah daging..ini hanya peringatan untuk kita kita aje..=)

Tanpa Nama berkata...

habis tu...gaji baru kami yang teraniaya ni bila pula nak dapat?

Tanpa Nama berkata...

kalau tak pulangkan, nanti jadi cerita pontianak harum .....malam plak....kekekekekeke.......

setiausaha tapi bukan PTD berkata...

salah tu.

sebenarnya jika mereka seorang yang BERTANGGUNGJAWAB:

SILA LETAK JAWATAN

setakat pulangkan duit lepastu claim diri sendiri sebagai bertanggungjawab ibarat melepaskan batuk di tangga saja

PENDEKAR SARAWAK berkata...

Mak oiii... besarnya kenaikan gaji tu.. patutnya dikenakan tindakan tatatertib kepada orang yang buat SBPA nie.. kenapa senyap jer, siapa yang harus kita persalahkan?? Patut golongan tu minta maaf secara terbuka kepada seluruh penjawat awam... teramat geram bila mendengar kenyataan macam tu...

Ezzu Raza berkata...

http://ezzuraza.blogspot.com/2012/03/kenaikan-gaji-tahunan-2012-ssm-baru.html?m=0

Tanpa Nama berkata...

SALAM SEMUA :

SETUJU DENGAN "setiausaha tapi bukan PTD berkata..." BUKAN PULANGKAN JE..BUKAN MINTAK MAAF JE..TAPI KENA LETAK JAWATAN KESEMUA 36 BUDAK HITAM KAT ATAS SANA TUH...MAKIN TINGGI JAWATAN SEMAKIN TINGGI HIDUNGNYA...DIORANG SEDAP2 DAPAT DUIT PULUH2 RIBU,ORANG BAWAH BERGELUT TANDATANGAN TAPPI SESEN PUN TAK DAPAT..LPS TU SEDAP JE CAKAP BERTANGGUNGJAWAB KONON LEPAS PULANGKAN...KALAU BN KALAH DIORANGLAH PUNCANYA...MINTAK DIRI..SALAM.

Tanpa Nama berkata...

All PA & pesara should be wise enough to make a conment to the PRESS because the public will make a judgement on whether the 13% salary increase is worth while from the tax payers' money. I regreted at some of the comments. Think first that you are using someone's money for your own's good.

Tanpa Nama berkata...

Dah selesai hal ini...macamana STATUS PA sekarang....bilakah BULAN RASMI PELAKSANAAN PERLARASAN SSM BARU dan TERIMA TUNGGAKAN nih....En.Omar jer cakap,PM NAJIB tak cakap mender pun....

kuli rakyat berkata...

PA takde hak suruh dorunk pulangkan, dan PA takde hak mempertikaikan gaji dorunk.......
tapi gaji dorunk dibayar menggunakan dana rakyat, semua PA adalah rakyat, termasuklah aku sekali. ahhh....no komen.....

PadanMukaAku berkata...

Ye ker ? Gaji boleh turun, tapi harga barang susah nak turun. kecuali harga minyak petrol je yg selalu turun ! hehehehe.

Tanpa Nama berkata...

aduh!!!!!!!!!!!!! pentingkan perut sendiri ahhhhhhhh....nasib baik PM tegur kalau tak habis duit rakyat (termasuk duit aku lah tu)yg puak2 bawah ni abuk pun tarak...mmg celaka...............

Tanpa Nama berkata...

Tak boleh berfikir sebagai seorang RAKYAT apabila dalam opis atau dalam waktu pekerja tetapi sebabai seorang pekerja, barulah boleh berfikir sebagai seorang RAKYAT apabila diluar masa pekerja.Bijaklah.

Tanpa Nama berkata...

gila gaji sampai 60000??? LETAK JAWATAN la...kalau benar2 bertanggungjawab...

Tanpa Nama berkata...

KSU, nak tanya ni...
36 setuju nk pulang kenaikan....
mslahnya, boleh ke kalau tk nak pulangkan...?
sy kalau boleh tk nak pulangkan.....

Tanpa Nama berkata...

Fikiran saya tak perlu pulangkan kenaikan kerana ada offer dan acceptence. Ini adalah satu contract haruslah dipatuhi tetapi mereka pun perlu fikir dengan baik baik jika nak contrat mereka dengan kerajaan disambungkan.

Tanpa Nama berkata...

Tak perlu letak jawatan kerana mereka tak curi wang Rakyat mereka diberi gaji besar oleh kerajaan saja. Ini adalah kehendak kerajaan untuk menbayar gaji besar kepada mereka, bukan atas kehendak mereka. Ini adalah satu kesalahan besar kerajaan bukan satu kesalahan dari mereka.Bijaklah.

Tanpa Nama berkata...

Tengok blog ezzu raza --> terasa bodohnya tukang buat dasar kalau betul KGT sijil = diploma = rm145.

Jangan sampai SSM tangguh lagi dek kerana perkara bodoh macam tu sudah la.

budak pejabat insap berkata...

Gaji KSU/Ketua Pengarah belas-2 belas ribu.gaji PT seribu lebih jer. gaji PAP ratus2 jer. gaji cikgu 3-4 ribu jer . gaji EO tak cecah 2 ribu pun. ini tak adil langsung. patutnya gaji jusa beza ratus2 jer dengan kita. Waktu mintak kerje dulu ,aku tak kisah pun gaji JUSA belas ribu. waktu pegi interview aku tak peduli pun berapa gaji KP aku. Janji aku dapat keje gomen bole turun minum,boleh pegi hantar anak sekolah, cukup jam au balik,kalau tak balik pun bukak internet, pastu bole tuntut hak aku walaupun sebenarnya hak tuhan nak bagi rezeki pada sesiapa yang DIA nak bagi rezeki.

Sepatutnya sebelum masuk keje gomen aku dah kena protes gaji jusa belas2 ribu. Mintak2 semua pemohon kerja yang dah isi borang mintak keja boikot keje gomen ni. biar padan muka org gomen tak dak org nak keje gomen. Mintak2 anak aku dapat keje petronas dapat bonus 5 bulan , bole jadi CEO gaji ratus ribu sebulan. amin.

Tanpa Nama berkata...

Tengok blog ezzu raza --> terasa bodohnya tukang buat dasar kalau betul KGT sijil = diploma = rm145.

Jangan sampai SSM tangguh lagi dek kerana perkara bodoh macam tu sudah la.
======================================================

kau ni terasa bodoh ke teras DENGKI, dasar hati busuk...SIJIL ngan diploma bukan jauh sgt beza, 2thn ngan 3 thn belajar....mmg kau dasar hati busuk....nnt sapa yg masuk keja guna SIJIL semua akan di naikkan gred, tak kira FT ke, apa ke...semua naik

Tanpa Nama berkata...

minta semua pa bersabarlah.......
kalau dah rizki.....dapat gaji baru....syukur dengan apa yang ada...

Tanpa Nama berkata...

bodoh punya olang pegang jawatan besar kepala otak bodoh piang menyusah kan orang bawah, ingat duit mak bapak dia org ke senang senang buat mcm tu

Tanpa Nama berkata...

Penasihat-penasihat adalah orang orang kampung yang mengakibatkan kerajaan menbuat satu kesalahan besar untuk pembatalan SBPA. Kerajaan kerajaan dengan penasihat terbaik tak batalkan rancangan racangan yang telah dilaksanakan tetapi ambil langkah terbaik untuk menggantinya.(Pembatalan dan penggantian adalah tak sama)

Tanpa Nama berkata...

MENYALAK BYK PON X GUNA. APE PON X DPT.

Tanpa Nama berkata...

btul tu...PA duk kecoh sana sini..tp apa pn xdpt...

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah ambil bukan hak yang sepatutnya memang pun kena pulang.

Patutlah SBPA dulu suruh sign awal-awal nak bagi 36 orang tue melahap duit rakyat riban-riban. Yang kita kat bawah nie dapatlah RM16 boleh beli biskut cap pin pong satu tin.

Bedebah punya KSN, DULU TAHUN 2008 MALU NAK MINTA BONUS UNTUK PA, sekarang melantak duit rakyat x malu pula.

Minta PM jangan sambung kontrak KSN. Akan banyak masalah yang di bawa oleh anak Pak Hassan nie.

man berkata...

Siapa berani ambil tindakan terhadap mereka? Najib play safe baisalah..tunggu dan lihat adalah pegangannya. Dah tu macam mana..... ?

Tanpa Nama berkata...

Disyorkan juga agar 36 jawatan premier (termasuk KSN dan KPPA)yang telah mendapat habuan pencen, gratuiti, gaji premier SBPA dan sebagainya ditamatkan kontrak serta-merta bagi memulihkan imej kepimpinan dan pemerintahan YAB PM DS Najib. Kesepakatan dan muafakat mereka dalam perkara ini sebenarnya melanggar integriti yang sering dilaungkan oleh KSN. Cakap tidak serupa bikin. Buat malu je adalah dengan muka selamba. 36 jawatan premier tersebut telah menjadi buah mulut 1.4 juta penjawat awam mereka telah naik muak dan hilang kepercayaan terhadap mereka-mereka ini ekoran tindakan senyap dan sikap tamak haloba mereka.

Just DUIT (Do It)! sesuai sgt dengan mantra KSN tu. Jangan heran kalau BN kalah teruk pada PRU ke-13 ni angkara isu SBPA ni.

Tanpa Nama berkata...

ALA APA SUSAH...........KUASA DI TANGAN RAKYAT.....JADI GUNAKAN KUASA KITA UNTUK MENUNTUK KEADILAN.....

KITA GUNA KUASA KITA PAAD BULAN 6 INI...BERJUANG MENUNTUK KEADILAN KITA SEMUA....

Tanpa Nama berkata...

aku pun rasa cam tu la juga....dah hampir pru 13 ni..BN tetiba jer menghadapi byk isu..NCF la..SPBA..dll.ni semuanya perpunca daripada sebahagian yg tamak haloba...sia2 saja usaha PM dlm menambat hati rakyat..

kalu BN akan lg kehilangan kerusi di parlimen....aku pun tak heran juga

Pak Lang berkata...

Kalau dah ambil bukan hak yang sepatutnya memang pun kena pulang.

Patutlah SBPA dulu suruh sign awal-awal nak bagi 36 orang tue melahap duit rakyat riban-riban. Yang kita kat bawah nie dapatlah RM16 boleh beli biskut cap pin pong satu tin.

Bedebah punya KSN, DULU TAHUN 2008 MALU NAK MINTA BONUS UNTUK PA, sekarang melantak duit rakyat x malu pula.

Minta PM jangan sambung kontrak KSN. Akan banyak masalah yang di bawa oleh anak Pak Hassan nie.


**********************************

yang ni best baca ada selit lawak tu bab " Yang kita kat bawah nie dapatlah RM16 boleh beli biskut cap pin pong satu tin" . Walaupun ada jenaka tetapi kebenaran jelas kelihatan........

Tanpa Nama berkata...

Tak perlu letak jawatan kerana mereka tak curi wang Rakyat mereka diberi gaji besar oleh kerajaan saja. Ini adalah kehendak kerajaan untuk menbayar gaji besar kepada mereka, bukan atas kehendak mereka. Ini adalah satu kesalahan besar kerajaan bukan satu kesalahan dari mereka.Bijaklah.

Rabu, Mac 21, 2012 9:36:00 AM

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

mende ngko niih !
kerajaan PM Najib arah sbpa ditangguh, apasal 36 org ni dpt gaji sbpa.

kerajaan mana yg arah gaji dibayar kpd 36 org ni?

aku pun tak paham lerrr!!

Tanpa Nama berkata...

minta semua pa bersabarlah.......
kalau dah rizki.....dapat gaji baru....syukur dengan apa yang ada...

Tanpa Nama berkata...

besar kemaluan...wakakakaka

Tanpa Nama berkata...

minta semua pa bersabarlah.......
kalau dah rizki.....dapat gaji baru....syukur dengan apa yang ada...

minta semua pa bersabarlah.......
kalau dah rizki.....dapat gaji baru....syukur dengan apa yang ada...

minta semua pa bersabarlah.......
kalau dah rizki.....dapat gaji baru....syukur dengan apa yang ada...

Tanpa Nama berkata...

kalau kezaliman berleluasa, maka tunggulah kemusnahan......kalau keadilan kepada semua tidak dilakukan....

kalau kezaliman berleluasa, maka tunggulah kemusnahan......kalau keadilan kepada semua tidak dilakukan....

kalau kezaliman berleluasa, maka tunggulah kemusnahan......kalau keadilan kepada semua tidak dilakukan....

Tanpa Nama berkata...

Gaji SSM yang baru pun belum dapat Gaji SPBA yang belum diluluskan dah terima..Ada ke patut yang gaji besar yang dapat dulu habis yang gaji kecil ne apa cerita..ada fikir ke??? Kami kumpulan pelaksana ne bukan kakitangan awam ke..nampak ada double standard kat sini..PA kena ikut arahan tapi orang atas macamana???Pihak2 yang berkaitan cuba2 ler siasat..jangan nak diamkan..harap telus..gaji SSM yang baru pun belum dapat(Entah bila??) Gaji SPBA yang belum diluluskan dah terima..

dunia sementara berkata...

Fahami ini:

Dengan izin Allah, ,masalah yang kita hadapi tidak semestinya selesai mengikut kehendak kita.

Contoh:
Hilang duit, pasti ikut fikiran kita masalah itu akan selesai dengan dapat duit yang hilang itu semula.
Sakit, pasti ikut fikiran kita masalah itu akan selesai dengan sembuh.
Gagal, pasti ikut fikiran kita masalah itu akan selesai dengan lulus/berjaya hal yang gagal itu.

Yang paling utama masalah itu akan dirasakan selesai ketika kita menerima dan kita mula berpersepsi bahawa apa yang berlaku bukanlah suatu masalah. Ia akan dimiliki ketika jiwa kita diilhamkan taqwa oleh Allah.

Masalah akan selesai ketika Allah mencabut semua rasa kesempitan dalam jiwa kita ini.

Kita akan berasa lapang dada, lapang fikiran dan jiwa walaupun ketika itu duit yang hilang masih belum jumpa, sakit belum sembuh, hal yang gagal masih belum berjaya.

Di sinilah kita mula rasa bahagia. Lalu saat ini kita sudah tidak kisah lagi dengan duit yang hilang jumpa atau tidak, bila kita akan sembuh, bila kita akan berjaya. Yang ada ketika ini adalah semangat dan kekuatan untuk terus berusaha.

Berusaha mencari rezeki. Berusaha untuk berikhtiar berubat untuk sembuh. Berusaha untuk berjaya.

Yang ada pada kita dalam wilayah kemanusiaan ini hanyalah berusaha. BUKAN MENENTUKAN. Di saat inilah kita nanti mampu memahami ilham dari Allah sehingga mungkin kita tidak jumpa duit yang hilang kembali tetapi menerima rezeki yang lebih banyak. Mungkin kita akan lambat sembuh namun sembuhnya kita akan benar-benar sembuh malah menjadikan kita hamba yang lebih baik dan bersyukur.

Mungkin kita tidak berjaya dalam hal yang kita gagal itu namun kita berjaya di dalam hal yang lain yang mana ia lebih baik.

Fahami ini.... fahami aturan Allah dan hidup yang diaturkan Allah ini.. maka kita setiap hari pasti akan bahagia biar pun apa jua yang berlaku kerana hidup kita sememangnya sentiasa ada ujian-ujian.

Hidup ini memang susah. Ini hakikat. Tidak perlu ubah hakikat ini dengan mengatakan hidup ini mudah. Kita merosakkan fikiran kita dengan hal yang tidak benar.

NAMUN jangan berhenti sekadar hidup ini susah. Harus juga sedar sambungannya... HIDUP INI SUSAH NAMUN AKAN MUDAH SEANDAINYA DIRI BERGANTUNG TOTAL 100% KEPADA ALLAH SWT.

Fuad Latip
Jiwa Positif Hidup BerTuhan
21 Mac 2012

Tanpa Nama berkata...

kepada semua pegawai/ Kakitangan Kerajaan:

Kita jangan terlalu emosi pasal isu sbpa lah pasal isu gaji lah...Sebagai pembayar cukai saya minta maafkanlah mereka. Mereka adalah orang yg jujur dan amanah telah pun bersetuju utk pulangkan wang sbpa tersebut. Apa lagi tidak payah lah buat kenyataan yang bukan-bukan. Kami pembayar cukai mengharapkan perkhidmatan yang terbaik daripada anda pegawai dan kakitangan kerajaan. Ikut contoh PM sedia dengar masalah rakyat dan turun padang. Kami pun mengharap anda pegawai/ kakitangan turun padang dengar apa masalah rakyat daripada asyik menyalahkan KSN atau KPJA ada baiknya ingatlah kami rakyat diluar bandar. Anda semua beruntung ada pendapatan tetap tapi Kami penoreh getah, nelayan, petani hari ni mungkin ada rezeki besok belum tentu ada tapi barang kperluan makin naik. Kami mengharap perkhidmatan yang terbaik daripada anda semua. Cuba anda fikir cara-cara atasi kenaikan harga barang keperluan janganlah asyik berfikir pasal menyalahkan KSN atau KPJA pasal Sbpa, isu gaji. Bagi kami itu isu basi. Cuba anda fikir renung-renung lah akan masalah rakyat apa masalah kami.

Tanpa Nama berkata...

kalau kezaliman berleluasa, maka tunggulah kemusnahan......kalau keadilan kepada semua tidak dilakukan....

kalau kezaliman berleluasa, maka tunggulah kemusnahan......kalau keadilan kepada semua tidak dilakukan....

kalau kezaliman berleluasa, maka tunggulah kemusnahan......kalau keadilan kepada semua tidak dilakukan....

abang 41 hensem berkata...

mende ngko niih !
kerajaan PM Najib arah sbpa ditangguh, apasal 36 org ni dpt gaji sbpa.

kerajaan mana yg arah gaji dibayar kpd 36 org ni?

aku pun tak paham lerrr!!

Rabu, Mac 21, 2012 11:31:00 AM

**********************************************************************

memang lah kau takkan paham, sebab kau memang ^^^^^^ ... dah depan mata pun masih tak nampak game ni...

p/s : ^^^^^ yang ada tu jangan lah dihabiskan...

Tanpa Nama berkata...

aku pasal sbpa ni..pastu ssm kata nak baiki..lagi teruk rasanya...aku akan ajarrrr BN ni..tunggu la undi hak aku

Tanpa Nama berkata...

minta semua pa bersabarlah.......
kalau dah rizki.....dapat gaji baru....syukur dengan apa yang ada...

minta semua pa bersabarlah.......
kalau dah rizki.....dapat gaji baru....syukur dengan apa yang ada...

minta semua pa bersabarlah.......
kalau dah rizki.....dapat gaji baru....syukur dengan apa yang ada...

Tanpa Nama berkata...

pe bodoh korang ni..sesetgh jab dah bayar gaji sbpa tu pada januari lepas..macam jab aku dah bayar gaji sbpa bulan januari..tu pasal yg 36 org yg dibayar gaji tu kena pulangkan balik....tapi aku bulan januari tu naik rm69 inggit je..tak bebaloi

Tanpa Nama berkata...

sila ke http://kelegiau.blogspot.com/
untuk info terkini..

Tanpa Nama berkata...

aku buat paham jer dlm PRU13 ini ..
ekke ekke keekkkee

Tanpa Nama berkata...

Mcm mana depa dah boleh dapat ???? Mcm mana pulak boleh tak pulang ? Bukan wajib ke???? Yang tak pulang tu pulak bukan ke boleh tolak gaji jerr.. Bukan ke itu dah mmg prosedur nya ???

Tanpa Nama berkata...

Tu la buat sngt dasar pentingkan diri sendiri, ambik obat, x kisah la SSM nk bayar ke x ke dah bosan dgn janji2 0. PRU nt kita gunakan hak kita sebaiknya..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

KSU, nak tanya ni...
36 setuju nk pulang kenaikan....
mslahnya, boleh ke kalau tk nak pulangkan...?
sy kalau boleh tk nak pulangkan.....
?????????????????????????????????????

pulangkaaaaaaaaaaaaan, kalu tak pulang, nanti pontianak harum sambal malam akan dantang ke sana untuk menuntutnya......

Tanpa Nama berkata...

apa kelebihan mereka ni dan kanapa kana bayar duluan mereka ni TSKSN....siapa yang harus dipersalahkan dan sapa yang adalah bertanggunggjawan membuat arahan??????perjelassskaannnnnnnn...HARUS DIPERJELASKAN SUPAYA 1MAKLUMAT BERSAMA DAN TIDAK AKAN BERULANG LAGI...ini baru adillllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll...entah entah ada yang berat tangan nak kembalikan durian runtuh yg tak sepatutnyaaaa....ito wang rakyattttttttttttttttttttttttttttt tapi rakyat juga yang akan terpedayaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

minta semua pa bersabarlah.......
kalau dah rizki.....dapat gaji baru....syukur dengan apa yang ada...

minta semua pa bersabarlah.......
kalau dah rizki.....dapat gaji baru....syukur dengan apa yang ada...

minta semua pa bersabarlah.......
kalau dah rizki.....dapat gaji baru....syukur dengan apa yang ada...
Rabu, Mac 21, 2012 12:08:00 PM
..................................

buat le ape yang diorang nak buat...
kepala kena pijak? kepala kena gelak dengan tayar stemrol?.....syukurlaaah

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah la pulangkan..jgn wat senyap je..tup2 dh pencen nnt sprm pom cri lg..mn la taw kn pilih bulu..huhuhu

wanita untuk wanita berkata...

pasal perempuan nak cuti bersalin 90 hari, bukan main bising lagi kauorang. yang puluh ribu ni macam mana?
kuman seberang laut nampak, gajah depan mata tak nampak. family first.

Tanpa Nama berkata...

AKU TAK KIRA....AKU AKAN GUNAKAN KUASA AKU DALAM PRU 13 NANTI...DEMI MENUNTUT KEADILAN....MENTANG2 JAWATAN TINGGI HAMPA BOLEH MAKAN IKUT SUKA HATI YER...KITA YG BERJAWATAN BIASA NI MELOPONG...

YG PELIKNYA .....KENAPA TIADA TINDAKAN DIKENAKAN KEPADA YG RANGKA SBPA SECARA TAMAK HALOBA NI...MANA KEADILAN WOI..HANGPA CAKAP...NAPE TAK DIKENAKAN TINDAKAN KEPADA YG TAMAK TU!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

kau org nampak tak, mcmana dia org kebas duit rakyat secara diam,muka tak malu, ribuan ringgit kebas, itu belum yg tersembunyi lagi, ini semua kerja PTD bangkai, tak guna punya org, tak sedar diri, kubur kata mari, rumah kata pergi,kami pun berlajar tinggi juga sampai buat master, taklah gaji besar sgt,PRU-13 siaplah kau org..tau lah nasib kau org nanti..

wanita untuk wanita berkata...

ko tahu tak punya susah mak ko mengandungkan ko, lepas itu melahirkan ko, sedangkan ko aku cakap dengan ko, cuba ko pikir aku cakap dengan ko. bujang bole la cakap. bodo.

Tanpa Nama berkata...

kau org nampak tak, mcmana dia org kebas duit rakyat secara diam,muka tak malu, ribuan ringgit kebas, itu belum yg tersembunyi lagi, ini semua kerja PTD bangkai, tak guna punya org, tak sedar diri, kubur kata mari, rumah kata pergi,kami pun berlajar tinggi juga sampai buat master, taklah gaji besar sgt,PRU-13 siaplah kau org..tau lah nasib kau org nanti..

Tanpa Nama berkata...

aku yakin...PRU13 nanti BN akan kalah lebih teruk dan dasyat daripada PRU12 dulu..

dulu ramai yg kata PAK LAH lembab la..slow la...tapi skrg tgk..yg cegas tu lah bahaya...makan duit rakyat secara senyap2..kroni2 seleweng duit pun tutup mata...so apa kes..?

apa2 pun i love PAK LAH

Tanpa Nama berkata...

Kenapa kumpula ini masih tak sedari kumpulan premier adalah tulang kepada pentadbiran negara tanpa mereka kerajaan tak wujud sebagai satu organisasi.Mereka patut diberi gaji besar.Jika mereka bekerja disebuah syarikat besar gaji mereka boleh mencecah 6 juta ringgit sebulan bukan RM60,000 Kenapa PA melayu masih tak tahu?

Tanpa Nama berkata...

Kenapa kumpula ini masih tak sedari kumpulan premier adalah tulang kepada pentadbiran negara tanpa mereka kerajaan tak wujud sebagai satu organisasi.Mereka patut diberi gaji besar.Jika mereka bekerja disebuah syarikat besar gaji mereka boleh mencecah 6 juta ringgit sebulan bukan RM60,000 Kenapa PA melayu masih tak tahu?


KEPALA HOTAK ENGKAU...YG JADI TULANG BELAKANG IALAH SEMUA PA LA BODO....BUKAN DIAORANG JER

Tanpa Nama berkata...

Kenapa kumpula ini masih tak sedari kumpulan premier adalah tulang kepada pentadbiran negara tanpa mereka kerajaan tak wujud sebagai satu organisasi.Mereka patut diberi gaji besar.Jika mereka bekerja disebuah syarikat besar gaji mereka boleh mencecah 6 juta ringgit sebulan bukan RM60,000 Kenapa PA melayu masih tak tahu?

KALU MEREKA BEKERJA DI SYARIKAT BESAR PASTI SYARIKAT ITU AKAN MENGALAMI KERUGIAN KERANA SIFAT TAMAT HALOBA MEREKA

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Kenapa kumpula ini masih tak sedari kumpulan premier adalah tulang kepada pentadbiran negara tanpa mereka kerajaan tak wujud sebagai satu organisasi.Mereka patut diberi gaji besar.Jika mereka bekerja disebuah syarikat besar gaji mereka boleh mencecah 6 juta ringgit sebulan bukan RM60,000 Kenapa PA melayu masih
tak tahu?
Rabu, Mac 21, 2012 1:28:00 PM

--------------------

tambahan......secakerawal

pegawai tadbir kerja berkata...

tak perlu ada KSU,KP, Pengarah, Timbalan, KPP, PP. yang perlu ada cuma pegawai tadbir kerja dengan pegawai khidmat kerja mcm cadangan ceupacs sbb mereka ni yang paling teruk bekerja dan paling banyak berkhidmat.

Tanpa Nama berkata...

ayuh semua 1.2juta PA, bangun dan bangkitlah menentang kezaliman..!!

Tanpa Nama berkata...

BERITA BAIK!!!!!

TUNGGAKAN GAJI BARU AKAN KITA DAPAT PADA BULAN 4...

RUJUK HARIAN METRO HARI NI....TQ

Tanpa Nama berkata...

apasal pulak kena setuju......dah kira WAJIBBBBBBB baya balik....dengar skit pengumuman...SBPA dibatalkan.....faham?bila dah batal....apa2 yg telah diterima berkaitan SBPA, bagi balik laa... ini pun dak kena bagi tahu ke?loooooo ayoooooiiiiii....

Tanpa Nama berkata...

Habis tue.. kita nie bila bleh dapat pelarasan gaji.. pay slip bulan mac pun pakai gaji lama...

Tanpa Nama berkata...

BERITA BAIK!!!!!

TUNGGAKAN GAJI BARU AKAN KITA DAPAT PADA BULAN 4...

RUJUK HARIAN METRO HARI NI....TQ

Rabu, Mac 21, 2012 2:11:00 PM
************************************

berita harian metro? x jumpa pun. boleh bagi link ke?

PKT vs. PTD berkata...

Tanpa Nama berkata...

Kenapa kumpula ini masih tak sedari kumpulan premier adalah tulang kepada pentadbiran negara tanpa mereka kerajaan tak wujud sebagai satu organisasi.Mereka patut diberi gaji besar.Jika mereka bekerja disebuah syarikat besar gaji mereka boleh mencecah 6 juta ringgit sebulan bukan RM60,000 Kenapa PA melayu masih tak tahu?

------

baca dengan NADA SARKASTIK. pasti anda semua takkan emo, sebaliknya bertambah rasa geli hati. hahaha

Tanpa Nama berkata...

13% naik gaji ciput jea,.. itu kau org kata berita baik..!!jadahnye pegawai premier naik puluhan ribu..!! ape cite nie beb..!!

Tanpa Nama berkata...

kat web ni bagitau Dato' Najib gaji SSM akan diumumkan pada 1 Mei 2012..
hari tu Dato' Omar Osman kata tunggakan dibayar pada Mac atau April?apehal lak 1 Mei 2012 baru nak umum??ape yang mengarut sangat ni?
rujuk kat sini :http://www.decrewz.com/gaji-baru-ssm-2012-gaji-minimum-diumumkan-1-mei/

Tanpa Nama berkata...

LINK AKU TAK TAU....CUBA BACA AKHBAR METRO HARI INI M/S 26

PASAL GAJI BARU AKAN DIBAYAR PADA BULAN DEPAN

Tanpa Nama berkata...

SALAM SEMUA PA...

CUBA BACA PAPER METRO M/S 26

TUNGGAKAN GAJI 3 BULAN DIBAYAR MULAI APRIL...

UCAPAN DARIPADA KSN SENDIRI...BACA LA......

Tanpa Nama berkata...

SALAM SEMUA PA...

CUBA BACA PAPER METRO M/S 26

TUNGGAKAN GAJI 3 BULAN DIBAYAR MULAI APRIL...

UCAPAN DARIPADA KSN SENDIRI...BACA LA......

Tanpa Nama berkata...

Kenapa kumpula ini masih tak sedari kumpulan premier adalah tulang kepada pentadbiran negara tanpa mereka kerajaan tak wujud sebagai satu organisasi.Mereka patut diberi gaji besar.Jika mereka bekerja disebuah syarikat besar gaji mereka boleh mencecah 6 juta ringgit sebulan bukan RM60,000 Kenapa PA melayu masih tak tahu?
-------------------------------
kalau kat swasta mereka hanya akan dibayar RM60,000 jika mereka boleh memberi pulangan RM600 juta kepada keuntungan syarikat...bukan semata2 kerana kedudukan mereka! kalau masuk bilik mesyuarat setakat menghabiskan kopi dgn nasik lemak...x payah mimpi la nak kerja syarikat besar.

Tanpa Nama berkata...

PLANG SEMULA TU MEMANG WAJAR..KALAU TAK MAKAN DUIT HARAM LAH 36 ORANG GRED PREMIER TU...TAK DE ORANG NAK MENGHALALKAN DUIT HASIL NEGARA TU DOBOLOT OLEH GOLONGAN GRED PREMIER...RAKYAT BAWAHAN BERSUSAH PAYAH MEMBAYAR CUKAI, MEMBAYAR SAMAN, DENDA, KOMPAUN...TAK BOLE SILAP SIKIT KOMPAUN, DENDA, SAMAN...DAPAT DUIT DIGASAK OLEH KUMPULAN GRED PREMIER..DAH LAH KUNMPULAN GRED PREMIER TAK PERNAH PUN KENA KOMPAUN, DENDA, SAMAN DAN JIKA KENA PUN DIPADAM SEMULA....TAK PADAN DENGAN ITU...IDRIS JALA (MENTERI JPM) BALIK KAMPUNG JE LA BUAT KERJA MENJALA IKAN...KSN (SIDEK HASAN) BALIK PEKAN JE LA USAHA SAWAH DI PEKAN TU TERBIAR...DUK WAT KERJA KERAJAAN TAK AMANAH BUAT APE...?

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana dengan Kumpulan Jusa dan Gred 1 hingga 3 yang telah menerima ganjaran yang lebih termasuk pesara dalam kumpulan tersebut.Bagi pesara, Pasca boleh memotong terus dari pencen bulanan mereka dan pegawai yang masih berkhidmat AG boleh memotong terus dari gaji mereka. Mana boleh mengatakan sama mereka setuju bayar balik atau tidak.Mereka tiada pilihan dan harus bayar balik kepada kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

01 Mac 2011
15,000 PEMBANTU AM PEJABAT TUNGGU NAIK PANGKAT
Bernama
28/2/2011


IPOH: Seramai 15,000 Pembantu Am Pejabat (PAP) di seluruh negara sedang menunggu untuk dinaikkan pangkat dan gaji yang permohonan mereka telah pun dikemukakan oleh Kongres Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) kepada Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).
-----------------------------------
Diharap JPA akan mempertimbangkan dan Cuepacs dapat membawa perkara ini kepada JPA semasa perbincangan penambaikan SSM sepertimana ia telah dibuat semasa SPBA

Yassir berkata...

" Ya Allah ya tuhan ku, hamba2 mu ini menantikan rezekimu Ya Allah, rezeki kewangan Ya Allah, sesungguhnya hanya engkau yang memberi rezeki, hanya engkau yang menarik rezeki, pada bila-bila yang engkau mahukan, engkau tidak izinkan segolongan hambamu menerima rezeki yang banyak,engkau gantikan dengan kenaikan beberapa peratus, sesungguhnya perancanganmu amat sempurna Ya Allah..

Ya Allah, panjangkan umur ku,umur saudara-saudaraku di dalam blog ini dan keseluruan penjawat awam yang lain, untuk menikmati rezeki yang bakal engkau kurniakan,janganlah kau matikan kami sebelum sempat kami menghabiskan sisa perkhidmatan kami dalam kerajaan sepertimana terjadi kepada rakan-rakan kami yang diserang strok, kemalangan maut, dan segala bentuk kecelakaan yang lain, sesungguhnya rezeki Mu tidak terhitung banyaknya, nikmatmu tidak terbatas hanya kewangan dan gaji, kami akur ya Allah..

Ya Allah, jika kenaikan ini baik bagi kami, kau permudahkan urusan saudara kami yang menguruskannya, jika kenaikan ini buruk bagi kami, kau jauhkanlah.Ampunkan kami yang lalai Ya Allah, seketika kami lupa HANYA engkau pemberi REZEKI ya Allah.Melalui mereka yang mengurus engkau kurniakan, dengan keizinanmu ya Allah.

Sesungguhnya keredhaan Mu yang kami cari..pengampunan Mu yang kami dambakan. kami hanya merancang, sesungguhnya ketentuan padu Mu jua. Amin ra rabbal a'lamin..."

Tanpa Nama berkata...

jadi besok udah naik lah kiranya pak?

yipee...(walaupun sikit)

Tanpa Nama berkata...

Thn 2008 KSN malu nak minta naik gaji sebb gaji dia dah naik dulu.


emm...tul lah kan suh sign SPBA cepat2 coz nak lepaskan 36 org ni.


Kot ye pun kumpulan premier ni tulang belakang pun...kalau kat swasta gaji juta2 pun...

ni keja kat gomen bukan swasta...kita berlandaskan perkhidmatan...

nak naik biar la sama2 naik..
jangan le terlalu nampak sangat double standard nya..

pengundi PRU13 berkata...

aku nak tau sangat.. sapa la mangkuk hayun yang buat SBPA ni..?!
patut la PA lain marah.. gaji bapok besonyee..
kalau kerajaan nak selamat. pastikan puak2 yang buat sbpa ni dibuang dari PA. nilah puak yang melingkupkan kerajaan.

minde talong berkata...

apa!! 35k-60k? mak oiii.. sebulan tuh.. gaji aku setahun pon tak sampai lagi tahap minima tu... alahai.. nak kata aku tak blajar sungguh-sungguh, masuk U dah aku.. graduate kelas 2 upper je la... nih lah yang dikatakan rezeki... beryukur jua...

Tanpa Nama berkata...

Poh Ki Mah....Thong Sham Pah

tukang bancuh air R41 berkata...

minde talong berkata...

apa!! 35k-60k? mak oiii.. sebulan tuh.. gaji aku setahun pon tak sampai lagi tahap minima tu... alahai.. nak kata aku tak blajar sungguh-sungguh, masuk U dah aku.. graduate kelas 2 upper je la... nih lah yang dikatakan rezeki... beryukur jua...

Rabu, Mac 21, 2012 6:40:00 PM
..................................

itula kuman seberang laut nampak, gajah depan mata tak nampak. bodo punya PA.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah. KSN dah umumkan gaji baru dibayar pada bulan April dengan tunggakan pelarasan 13%.

tukang bancuh air K1 R41 berkata...

itula kuman seberang laut nampak, gajah depan mata tak nampak. bodo punya PA. yang secupak dia nampak, yang secakerawala tak nampak.

Kaponek berkata...

PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!
PTD BABI! PTD SIAL! PTD CELAKA!

Tanpa Nama berkata...

esok gaji lama ke encik?

Tanpa Nama berkata...

ye lah encik,tungu je lah bulan 4 pulak.semoga dapat la encik oii...

Tanpa Nama berkata...

1 Mei, PM akan umumkan gaji minima. Ini kes lain. Gaji ssm baru kes lain. Sila faham betul-betul. KSN dh beritahu dalam surat khabar hari ni, gaji ssm baru akan mula dibayar kpd semua PA pada bulan April dengan tunggakan gaji 13 % bermula bulan Jan.

Tanpa Nama berkata...

Betul tu saudara,maaf la sedara yang kelam kabut tadi tak paham,pasal penulisBlog tu lagi la tak paham.kerjanya nak bagi org tgk blog dia ja...

Tanpa Nama berkata...

Masya-Allah beginikah pemimpin-pemimpin yang amanah? diberi kuasa tapi menyalahgunakan kuasa untuk kepentingan diri sendiri. Ketika penjawat awam pertengahan dan bawahan bergelut dengan kos sara hidup yang kian mereka boleh pula merompak berpuluh-puluh ribu daripada khazanah negara atas nama SBPA. Pada ketika semua penjawat awam ditangguhkan SBPA mereka boleh pula menerima gaji baru SBPA sejak Januari 2012. Celaka punya KSN dan KPPA JPA. Semua penjawat awam lain menyumpah seranah kamu dan setiap sumpahan orang yang teraniaya adalah makbul..

Tanpa Nama berkata...

SALAM SEMUA :

SETUJU DENGAN "setiausaha tapi bukan PTD berkata..." BUKAN PULANGKAN JE..BUKAN MINTAK MAAF JE..TAPI KENA LETAK JAWATAN KESEMUA 36 BUDAK HITAM KAT ATAS SANA TUH...MAKIN TINGGI JAWATAN SEMAKIN TINGGI HIDUNGNYA...DIORANG SEDAP2 DAPAT DUIT PULUH2 RIBU,ORANG BAWAH BERGELUT TANDATANGAN TAPPI SESEN PUN TAK DAPAT..LPS TU SEDAP JE CAKAP BERTANGGUNGJAWAB KONON LEPAS PULANGKAN...KALAU BN KALAH DIORANGLAH PUNCANYA...MINTAK DIRI..SALAM.

Rabu, Mac 21, 2012 8:17:00 AM
-----------------------------------
agak2lah jg klu nk ckp..rasanya tk semua 36 org tu terlibat ngan SBPA tu.. mereka dibayar sape tk nak..sebaik-baiknya siasat jer siapa yang memberi arahan kenaikkan macam tu hinggakan kelihatan tidak memberi keadillan kepada penjawat Awam yang lain...amacam ok tk?

PTD HEBAT berkata...

setakat 35k - 60k tu ciput sangat.. mereka 36 orang ni adalah tulang belakang perkhidmatan awam.. malah dengan kepakaran yang ada pada 36 orang ni lah perkhidmatan awam di Malaysia antara yang terbaik di dunia.. kalau kerja kat swasta bukan setakat 35k - 60k tapi 100k beb.. begitulah hebatnya PTD ni.. jadi jangan lah dengki wahai PA bawahan tu..

Tanpa Nama berkata...

aku yakin...PRU13 nanti BN akan kalah lebih teruk dan dasyat daripada PRU12 dulu..dulu ramai yg kata PAK LAH lembab la..slow la...tapi skrg tgk..yg cegas tu lah bahaya...makan duit rakyat secara senyap2..kroni2 seleweng duit pun tutup mata...so apa kes..?
apa2 pun i love PAK LAHRabu, Mac 21, 2012 1:25:00 PM
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Salam sahabat
Nampaknya sahabat seperti Pontianak Sunda Malam. Semasa Pak Lah sahabat berapi menjelajah utara, selatan,timur,barat mencanag sana kemari untuk menjatuhkan Pak Lah. Kini sahabat bersendiwara lagi. Umpama Pungguk Rindukan Bulan dan Bulan Jatuh Keriba. Sahabat nak apa lagi sedangkan PM sudah kasi 7%-13% kenaikan gaji dan yang lain2 lagi.
Mungkin kekuatan sahabat:-
PERKASA Kelantan akan membuat laporan ke SPRM Kota Baru berhubung isu Tanah Rizab Kelantan yang keluar di Utusan Malaysia semalam.
PAS Pendang pada 25 Januari 1985. "PAS mengajak masyarakat kepada ajaran Al Quran dan Sunnah, maka kita tolak segala ajaran lain seperti kebangsaan, sekular, komunis, kapitalis ...." tulis dalam risalah untuk kempen calon PAS bernama Haji Halim Arshat.

Dulu zaman arwah Fadzil Noor, cara kempen PAS sebegitu. Dapat kat Mohd Sabu baru dua tiga hari sudah sanjung komunis sebagai hero. Dari kepimpinan bersama ulama, PAS bertukar kepada negara kebajikan dan bila dapat kat Mat Sabu jadi "kepimpinan bersama komunis". PAS sudah diresapi ideologi komunis. Mat Sabu khianati perjuangan arwah Fadzil Noor.
RM40.1 Juta Peruntukkan Kerajaan Persekutuan "Ghaib" Di Tangan Khalid Jamban??? Walaupun baru 2 tahun beroperasi, kerugian terkumpulan PSPSB pada 31 Disember berjumlah RM9.23 juta.Menariknya, lawatan audit ke premis pemprosesan salad dan jus buah-buahan tropika pada 2 November 2010 membuktikan PSPSB telah berhenti beroperasi dan premis pula telah disewakan. Peralatan pemprosesan bernilai RM15 juta yang diimport dari Jerman juga tidak digunakan.
Phalrolrazi dijangka akan mendedahkan penyelewengan pemberian konsesi balak kepada sebuah syarikat yang dimiliki oleh Roslizan Zakaria yang merupakan Pegawai Khas Menteri Besar dan pada masa yang sama, juga mempunyai pertalian persaudaraan dengan Azizan Abdul Razak dalam masa yang sangat terdekatini.... Juga yang akan turut didedahkan ialah pemilikan sebuah syarikat yang mendapat konsesi balak oleh Faekah binti Hamzah yang merupakan isteri pertama Menteri Besar.

From BP

Tanpa Nama berkata...

Tabung Amanah Serambi Mekah didakwa tidak pernah melaporkan jumlah wang yang telah diaudit sepanjang penubuhannya sejak 21 tahun yang lalu.

Ini merupakan satu pendedahan yang mengejutkan tatkala tabung ini yang diilhamkan oleh Tok Goku Nik Aziz berani membuat kenyataan yang bercanggah melabel tabung ini dengan nama 'Serambi Mekah'.

Rasa kasihan buat kesemua mereka yang menderma wang kepada Tabung ini. Sewajarnya Tabung ini disalurkan kepada pihak yang memerlukan. Ya. Ada disalurkan kepada pihak yang layak. Akan tetapi ianya tidak setimpal dengan jumlah wang yang diperolehi.

From BP

Tanpa Nama berkata...

Pemuda Pas Dicabar Desak Pakatan Pembangkang Buat Pendirian Gejala Murtad
Posted on Monday, August 15 @ 02:14:04 CDT
Topic: Berita Terkini

KUALA LUMPUR, 15 Ogos – Pemuda Pas hari ini dicabar untuk mendesak kepimpinan pakatan pembangkang membuat pendirian dalam usaha menangani gejala murtad.

Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Tun Faisal Ismail Aziz berkata kenyataan Ketua Pemuda Pas, Nasrudin Hassan mengenai sokongannya untuk menentang gejala murtad rentetan gejala murtad yang semakin parah di negeri Selangor hanya sekadar retorik sekiranya desakan tersebut tidak dilakukan.
Tegas beliau lagi jika Nasrudin serius, ia tidak sepatutnya menjadi hanya kenyataan Dewan Pemuda Pas secara bersendirian, tetapi ia perlu menjadi konsensus, dasar dan tindakan bersama pakatan pembangkang iaitu Pas, PKR dan DAP.
Justeru jelasnya yang pertama Nasruddin terutama Pemuda Pas tidak perlu memutar rekod lama tentang Pas kerana Pas hari ini sudah tidak sama dengan Pas yang dulu.
“Pas hari ini tidak lagi berminat untuk menegakkan Negara Hudud versi Pas. Pemimpin Pas hari ini juga tidak lagi berjuang untuk menutup kilang arak dan kedai arak seperti pemimpin Pas dulu.
“Ada kemungkinan pemimpin Pas sekarang juga tidak berminat untuk memperjuangkan isu murtad seperti yang dilakukan pada tahun 1988 dan 2006″, katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.
Kedua tegas beliau jika Nasrudin serius, Dewan Pemuda Pas dicabar untuk mendesak agar pemimpin Pakatan Pembangkang bersama-sama menggubal dan membawa Akta Murtad ke Parlimen dan Enakmen yang berkaitan untuk dibentangkan di Dewan Undangan Negeri (DUN) negeri-negeri yang diperintah pakatan pembangkang.
Ketiga tambah beliau lagi Nasrudin juga perlu mendesak pakatan pembangkang melaksanakan Enakmen Kawalan dan Sekatan (Pengembangan Agama bukan Islam) Selangor; Enakmen no1/1988 secara serius.
“Keempat, Pemuda Pas juga perlu mendesak kerajaan pakatan pembangkang Selangor untuk menggubal dasar dan hala tuju yang jelas tentang usaha menegakkan syiar Islam, usaha memartabatkannya dan memelihara agama Islam dan aqidah umat Islam kerana ketika ini tidak ada sebarang dasar yang jelas mengenainya di dalam pakatan pembangkang.
“Kelima, Nasrudin mesti menyokong usaha mewartakan Enakmen Kawalan dan Sekatan (Pengembangan Agama bukan Islam) di semua negeri yang masih belum melaksanakannya dan mendesak kerajaan pakatan pembangkang untuk melaksanakannya di Pulau Pinang”, tegas beliau.
Jelas beliau lagi campur tangan politik untuk menghalang penyitaan premis yang disalah gunakan untuk memurtadkan umat Islam secara rasuah menunjukkan kerajaan pakatan pembangkang Selangor tidak serius untuk menangani gejala murtad yang semakin parah di Selangor.

FRom BP

Tanpa Nama berkata...

22 TUNTUTAN RAKYAT KELANTAN KPD KERAJAAN PAS
Kami rakyat kelantan, dengan penuh rendah diri menuntut kerajaan PAS Kelantan melaksanakan tuntutan 22 perkara rakyat Kelantan ini sebelum PRU-13, tuntutan 22 perkara ini dibuat adalah berdasarkan janji yang pernah dibuat oleh kerajaan PAS yang masih belum tertunai.

Jika kerajaan PAS Kelantan tidak melaksanakan tuntutan ini, kami rakyat Kelantan bersepakat untuk menukar kerajaan PAS Kelantan demi kesejahteraan rakyat pada PRU-13 nanti. Kami percaya tindakan ini adalah suatu hijrah dan pengorbanan yang paling besar pernah dilakukan oleh rakyat kelantan.

Tuntutan pertama (1)
Rakyat menuntut anak negeri di beri keutamaan dalam pentadbiran kerajaan negeri Kelantan. Rakyat juga menuntut agar semua wakil rakyat di kelantan hendaklah dikalangan anak-anak tempatan sahaja.

Tuntutan kedua (2)
Rakyat menuntut kerajaan PAS Kelantan menyegerakan penubuhan badan hisbah dan menuntut barisan kepimpinan kerajaan pas mengihstiharkan harta.

Tuntutan ketiga (3)
Rakyat menuntut kerajaan PAS Kelantan segera kuatkuasakan Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) Kelantan.

Tuntutan keempat (4)
Rakyat menuntut kerajaan PAS Kelantan bersikap lebih bersih, adil dan amanah dan berhenti dari menyalahkan pihak lain diatas kegagalan sendiri.

Tuntutan kelima (5)
Rakyat menuntut kerajaan PAS Kelantan segera menyediakan peluang pekerjaan khususnya kepada golongan belia yang menganggur.

Tuntutan keenam (6)
Rakyat menuntut kerajaan PAS Kelantan segerakan pembayaran bantuan RM100 kepada seluruh warga emas di Kelantan bermula tahun 1990 hingga sekarang.

Tuntutan ketujuh (7)
Rakyat menuntut kerajaan PAS Kelantan menyelesaikan segera masalah Air Kelantan yang berlarutan sejak sekian lama dan rakyat tidak sanggup untuk menunggu sehingga tahun 2027.

Tuntutan kelapan (8)
Rakyat menuntut kerajaan PAS Kelantan segera menghapuskan cukai pintu dan bayaran tempat letak kereta (parking).

Tuntutan kesembilan (9)
Rakyat menuntut kerajaan PAS Kelantan terutamanya pemimpin dan ahli tidak lagi mengamalkan budaya politik mencaci dan menghina.

Tuntutan ke sepuluh (10)
Rakyat menuntut kerajaan PAS Kelantan tidak lagi bersekongkol dengan Dato’ Seri Anwar Ibrahim, Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat yang jelas diragui dari segi akidah, moral dan sokongan kepada Israel.

Tuntutan kesebelas (11)
Rakyat menuntut kerajaan PAS Kelantan supaya menolak sebarang kerjasama dengan parti DAP yang jelas menolak penubuhan Negara Islam.

Tuntutan kedua belas (12)
Rakyat menuntut kerajaan PAS Kelantan segerakan pembinaan Pelabuhan Darat Kuala Krai seperti yang dijanjikan.

Tuntutan ketiga belas (13)
Rakyat menuntut kerajaan PAS Kelantan selesaikan segera masalah berkaitan Ladang Rakyat dan mengistiharkan secara terbuka nama dan butiran penerima dividen Ladang Rakyat, serta nama syarikat yang terlibat secara langsung bersama ahli Lembaga Pengarah Syarikat.

Tuntutan keempat belas (14)
Rakyat menuntut kerajaan PAS Kelantan menyegerakan saranan suhakam bersabit pembelaan terhadap nasib orang Asli.

Tuntutan kelima belas (15)
Rakyat menuntut kerajaan PAS Kelantan menyediakan segera tapak rumah kepada golongan miskin di Bukit Tok Ali (Jeli), Pantai Mek Mas (Pengkalan Chepa), Alor Pulai dan Kampung Tok Ewel (Bachok)dan lain-lain kawasan penempatan golongan miskin yang masih belum dilaksanakan.

Tuntutan keenam belas (16)
Rakyat menuntut kerajaan PAS Kelantan mengistiharkan secara terbuka jumlah aset/ harta milik kerajaan negeri serta syarikat yang berkaitan kerajaan negeri yang telah dijual dan mengishtiharkan terbuka kemana wang tersebut di belanjakan.

Tanpa Nama berkata...

Tuntutan ketujuh belas (17)
Rakyat menuntut kerajaan PAS Kelantan supaya menyediakan rumah mampu milik kepada rakyat yang berpendapatan rendah.

Tuntutan ke lapan belas (18)
Rakyat menuntut kerajaan PAS Kelantan segerakan pembinaan Jambatan Kedua Kota Bharu-Palekbang seperti mana yang dijanjikan dan telah diletakkan batu asas.

Tuntutan ke sembilan belas (19)
Rakyat menuntut kerajaan PAS Kelantan menyelamatkan rakyat daripada terus terjerumus ke dalam kemiskinan harta dan kemiskinan akhlak.

Tuntutan kedua puluh (20)
Rakyat menuntut kerajaan PAS Kelantan menyelesaikan segera isu pengambilan balik tanah rakyat di negeri kelantan terutamanya di kawasan seluas 400 ekar di Kampung Tiong Kubang Kerian.

Tuntutan kedua puluh satu (21)
Rakyat khususnya peniaga kecil / penjaja menuntut supaya kebajikan mereka dijaga. Antaranya, menghapusan cukai kepala bakul yang dikenakan kepada mereka seperti mana dijanjikan.

Tuntutan kedua puluh dua (22)
Rakyat menuntut kerajaan PAS Kelantan supaya berhenti dari menabur janji-janji baru kepada rakyat selagi janji lama yang masih tertunggak tidak ditunaikan. Rakyat menuntut kerajaan PAS Kelantan menghormati perasaan dan sensitiviti rakyat dengan mendahulukan keperluan rakyat dan bukan hanya menabur pelbagai janji tanpa melaksanakannya
From BP

teruntum mulia berkata...

nasep gred g n j camne ni? senyap je cuepacs? dah mcm saham kami ni. kejap naik kjap turun.surat syarat n bmacam cter psl gred ptd n jusa je.pm tlg bela nasep kami. tq.. amin shah

Tanpa Nama berkata...

yingeYassir berkata...
" Ya Allah ya tuhan ku, hamba2 mu ini menantikan rezekimu Ya Allah, rezeki kewangan Ya Allah, sesungguhnya hanya engkau yang memberi rezeki, hanya engkau yang menarik rezeki, pada bila-bila yang engkau mahukan, engkau tidak izinkan segolongan hambamu menerima rezeki yang banyak,engkau gantikan dengan kenaikan beberapa peratus, sesungguhnya perancanganmu amat sempurna Ya Allah..

Ya Allah, panjangkan umur ku,umur saudara-saudaraku di dalam blog ini dan keseluruan penjawat awam yang lain, untuk menikmati rezeki yang bakal engkau kurniakan,janganlah kau matikan kami sebelum sempat kami menghabiskan sisa perkhidmatan kami dalam kerajaan sepertimana terjadi kepada rakan-rakan kami yang diserang strok, kemalangan maut, dan segala bentuk kecelakaan yang lain, sesungguhnya rezeki Mu tidak terhitung banyaknya, nikmatmu tidak terbatas hanya kewangan dan gaji, kami akur ya Allah..

Ya Allah, jika kenaikan ini baik bagi kami, kau permudahkan urusan saudara kami yang menguruskannya, jika kenaikan ini buruk bagi kami, kau jauhkanlah.Ampunkan kami yang lalai Ya Allah, seketika kami lupa HANYA engkau pemberi REZEKI ya Allah.Melalui mereka yang mengurus engkau kurniakan, dengan keizinanmu ya Allah.

Sesungguhnya keredhaan Mu yang kami cari..pengampunan Mu yang kami dambakan. kami hanya merancang, sesungguhnya ketentuan padu Mu jua. Amin ra rabbal a'lamin..."

Rabu, Mac 21, 2012 4:39:00 PM
Bro..perpetulkan sedikit doa tu...(jangan matikan kami sebelum dpt menghabiskan sisi perkhidmatan?) klu doa mcm tu lalu Allah makbulkan alamat tk merasa pencenlah jawabnya..huhu

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum kepada semua

Tanda-Tanda Orang Yang Berbahagia
1. Tidak Rakus Dengan Dunia Ini
2. Sibuk Dengan Amalan Ibadahnya
3. Kurang bercakap,melainkan perkara baik dan perlu aje
4. Memelihara solat 5 waktu
5. Suka mendekati orang2 berilmu dan kalangan soleh
6. Tawaduk (Merendah diri)
7. Menjauhi daripada yang haram
8. Insan yang pemurah serta baik hati
9. Menjalinkan ikatan kasih sayang sesama insane
10. Insan yang berguna kepada masyarakat
11. Selalu ingat hari kematian dan hari pembalasan.

"Sesungguhnya manusia itu berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan orang-orang yang berpesan-pesan dan menasihati orang lain kearah kebaikan dan juga orang yang berpesan-pesan dan menasihati orang lain dengan penuh kesabaran dan istiqomah."

"Dalam mengharungi kehidupan seharian ini, janganlah sesekali kita melupakan di mana tapak kita bermula. Setelah semakin tinggi kita terbang ke angkasa, janganlah kita alpa dengan daratan yang mula-mula kita jejak. Setelah sekian dalam kita selam, janganlah kita tinggalkan tempat terjun mula kita. Setelah semakin jauh kita meneroka kota, jangan kita angkuh dengan desa kita. Kelak kita jua yang akan merana, tersisih dan jatuh menjunam..."

Flower

Tanpa Nama berkata...

Bila nak dapat gaji baru ni?! Birthday saya dah dekat. Saya pun nak juga belanja RM80,000 untuk birthday party saya!!

Tanpa Nama berkata...

PTD HEBAT berkata...

setakat 35k - 60k tu ciput sangat.. mereka 36 orang ni adalah tulang belakang perkhidmatan awam.. malah dengan kepakaran yang ada pada 36 orang ni lah perkhidmatan awam di Malaysia antara yang terbaik di dunia.. kalau kerja kat swasta bukan setakat 35k - 60k tapi 100k beb.. begitulah hebatnya PTD ni.. jadi jangan lah dengki wahai PA bawahan tu..
------------------------------
kalau macam tu dipersilakanlah pergi ke swasta.. silakan silakan...

Ummmph berkata...

Mengenai penubuhan suruhanjaya bagi mengkaji penambahbaikan SSM, Mohd Sidek berkata, ia akan diumumkan dalam tempoh terdekat.

“Saya akan bincang dengan pihak-pihak yang tertentu dan akan umumkan,” katanya

Hehehehehe.....Eh!terlupa pulak panggil Ceupacs....

Tanpa Nama berkata...

Bila nak dapat gaji baru ni?! Birthday saya dah dekat. Saya pun nak juga belanja RM80,000 untuk birthday party saya!!

Rabu, Mac 21, 2012 9:44:00 PM
?????????????????????????????????????
Salam Sahabat

Wooiii.... sungguh banyak bajet tuuu??? atau birtday party kahwin kott???

Apapun Ucapan Selamat Hari Jadi Semoga Dipanjangkan Umur DiMurahkan Rezeki Berbahagia Selalu Dengan IzinNya.

From Flower

shajehan8 berkata...

wa sokong teruntum mulia..gred j ape cerita skg ni? kesianla kami ni.dah nak pencen da.da elok sbpa pm g batalksn.rasa malu nak g opis psl ramai perli gred j mcm pasaran saham.ade naik turun plak.. rasa cam x caya ade terjadi 1 sistem saraan yg tunggang langgang kt msia ni.kpd pm kesianla gred j yg dr thn 83 minta pembelaan ke gred 27.YA ALLAH MAKBULKAN LAH DOA HAMBAMU YG TERANAIYA NI.. bukakanla hati pegawai atasan yg mengurus kerajaan supaya bsikap jujur dan timbang rasa.. aminnnn..

Tanpa Nama berkata...

Salam Sahabat

Dan jangalah kamu berasa lemah dan jangan pula bersedih hati kerana kamu paling tinggi darjatnya jika kamu orang beriman.

Al- Imran 139

From Flower

Tanpa Nama berkata...

GAJI OH GAJI.MENGAPA KAU TAK KELUAR.MACAM MANA AKU NK KELUAR,PEKELILING TAK SAMPAI LAGI.PEKELILING OH PEKELILING ,MENGAPA KAU TAK KELUAR.MACAM MANA AKU NK KELUAR SEBAB YANG DAPAT ORANG BAWAH.ORANG BAWAH OH ORANG BAWAH,MENGAPA TAK DAPAT LAGI GAJI MACAM MANA NK DAPAT DEPA MEMANG PECACAI KAMI.

Tanpa Nama berkata...

Assalamulaikum Sahabat

Maka sesiapa berbuat kebajikan seberat zarah
Nesacaya akan dilihatnya dan sesiapa berbuat
Kejahatan sebesar zarah nescaya akan dilihatnya.

Surah Al-Zalzalah 7-8

Solat yang dikerjakan dengan khusyuk dan menepati segala rukun2nya
Boleh mencegah orang yang melakukannya dari melakukan maksiat dan kemungkaran.

“Sesungguhnya sembahyang itu mencegah dari perbuatan yang keji dan mungkar dan
Sesungguhnya mengingati Allah adalah lebih besar (faedahnya dan kesannya) dan (ingatlah)
Allah mengetahui akan apa yang kamu kerjakan.” - Surah Al-Ankabut -45.

From Flower

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
GAJI OH GAJI.MENGAPA KAU TAK KELUAR.MACAM MANA AKU NK KELUAR,PEKELILING TAK SAMPAI LAGI.PEKELILING OH PEKELILING ,MENGAPA KAU TAK KELUAR.MACAM MANA AKU NK KELUAR SEBAB YANG DAPAT ORANG BAWAH.ORANG BAWAH OH ORANG BAWAH,MENGAPA TAK DAPAT LAGI GAJI MACAM MANA NK DAPAT DEPA MEMANG PECACAI KAMI.

______________________________________________

Gaji ssm baru akan dapat pada gaji April sekali dengan tunggakan.. harap maklum!!

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum

Ikan bakarpun dia tahu mana betina dan mana jantanya.

Itu kata2 Ketua komanden yang mengajar kami semasa di.....

Kata sahabat saya KKB
Hanya maniam yang tahi jauharinya.

Apa khabar Pak Gongjeng?? Semoga panjang umur murah rezeki ke 61.. orang Pekan Pahang.

From Flower

kuli rakyat berkata...

agak2lah jg klu nk ckp..rasanya tk semua 36 org tu terlibat ngan SBPA tu.. mereka dibayar sape tk nak..sebaik-baiknya siasat jer siapa yang memberi arahan kenaikkan macam tu hinggakan kelihatan tidak memberi keadillan kepada penjawat Awam yang lain...amacam ok tk?
:::::::::::::::::::::::::::::::::::
adoyyai...
lu nie sebenar nyer bukan setakat bagi clue jer, beserta jawapan tersirat disebalik yang tersurat..
ahhh no komen lah..

Tanpa Nama berkata...

Made In India
Dekhi hai saari duniya, Japan se leke Russia
Australia se leke America
Dekha hai pyaar ka sapna, dil chaahe koi apna
Mil jaaye gar ek saathiya, ek desiya

Made in India, made in India
Ek dil chaahiye bas made in India
O ho ho ho made in India, ek pyaara soniya
Ek dil chaahiye bas made in India

Tan gora ho ya kaala, par ho sachcha dilwaala
Chaandi nahin, sona nahin, koi heera
Dil jiska Hindustani, nahin koi Englistani
Raat aur din mujhe pyaar koi karne waala

Made in India...

Kaisi hai yaar ameeri, kaisi dildaar gareebi
Achchha hai kya, kya hai bura, mujhko pata
Dekhi hai saari duniya, Japan se leke Russia
Australia se leke America

BP

Tanpa Nama berkata...

Kata sahabat saya KKB
Hanya maniam yang tahi jauharinya

::::::::::::::::::::::::::::::::::::
uiks..
wakakakakaka, kah kah kah..
typing erro.. maaf tuan, saya tak pernah cakap cam tu..
arggh.. pulakkk dah, 6 jahanam..
khe khe khe..

Tanpa Nama berkata...

Kata sahabat saya KKB
Hanya maniam yang tahi jauharinya

::::::::::::::::::::::::::::::::::::
uiks..
wakakakakaka, kah kah kah..
typing error.. maaf tuan, saya tak pernah cakap cam tu..
arggh.. pulakkk dah, 6 jahanam..
khe khe khe..

Tanpa Nama berkata...

Tiba2 aku teringat cerita p. Ramlee ali baba dgn 40 org penyamun.......!!!

Tanpa Nama berkata...

Gaji ssm baru akan dapat pada gaji April sekali dengan tunggakan.. harap maklum!!

Rabu, Mac 21, 2012 10:35:00 PM


........................................

salam.. kompem ker nih? atau sekadar kenyataan dari akhbar??

Tanpa Nama berkata...

Salam Sahabat KKB

Maaf typing error. Sebab tengah jiwang2 ........

Tuhan
Engkau suruh aku melaksanakan suruhan Engkau
Aku berusaha melakukannya
Tapi aku telah katakan usaha ku juga adalah kepunyaan Engkau
Kalau aku lemah melaksanakannya ampunkalah aku Tuhan
Aku adalah hamba Mu yang lemah dhaif tiada kuasa pun
Walaupun aku berkehendak membuat baik dan menjauhkan kejahatan
Kehendak ku juga adalah tertakluk dengan kehendak dan kuasa Engkau

Jika kehendak Engkau berlawanan dengan kehendak ku
Kehendak Engkau jugalah yang berlaku, dengan hikmah yang tersembunyi
Kehendak ku terbatal semua sekali dengan keadilan Engkau
Padahal kehendak ku yang terbatai itu
Adalah juga dari kuasa dan kehendak Engkau pada hakikatnya
Aku hambaMu tiada kuasa apa-apa
Segala-galanya bergantung dengan kuasa dan kehendak Mu

From Flower

Tanpa Nama berkata...

Dengan rahmat Mu Tuhan
Aku pohon segala kehendakku yang baik biarlah selari dengan Engkau
Sudah tentu kehendakku terjadi
Jika kehendakku yang jahat itu walaupun hakikatnya dari kehendak
Dan kuasa Engkau
Engkau ka nada kehendak yang terendiri pula
Biarlah kehendakku itu berlawanan dengan kehendak Engkau
Agar ia tidak terjadi
Agar aku terselamat dari dosa dan derhaka

Takdirkanlah aku membuat kebaikan itu sama dengan kehendak Engkau
Jika ditakdirkan juga segala kejahatan yang aku kehendaki
Biarlah Engkau takdirkan juga dengan tidak kehendak Engkau
Jika kegagalan itu bersamaan dengan tidak kehendak dari Engkau
Biar tidak akan terjadi, selamatlah aku

Tuhan
Segala kebaikan untukku aku serahkan kepadaMu
Tuhan mentakdirkannya
Agar kehendakku itu terjadi beruntunglah aku
Memang setiap kebaikan dan kejahatan yang terjadi itu ada hikmah yang tersembunyi
Maha suci Engkau daripada menzalimi.

Flower

Tanpa Nama berkata...

nampak sangat kerakusan gred atas2 ni... seperti sudah dirancang dari awal ingin melahap harta rakyat dengan rakusnya..

Tanpa Nama berkata...

Kabare Wak?
Wes m'bengi urung turu neh?
Ngawe opo kue?

Orang yang sebenarnya berani ialah mereka yang tak lekas patah hati, tetapi bertahan dengan menghadapi setiap dugaan dan cabaran

Jangan lihat apa yang telah kamu usahakan, tetapi lihatlah apa yang belum kamu selesaikan

Tiada siapa yang paling pandai dan paling bodoh di dunia ini kerana setiap yang pandai itu boleh menjadi bodoh dan setiap yang bodoh itu boleh menjadi pandai

Benarlah usaha itu tangga kejayaan. Tetapi jika tiada kesungguhan dan niat bukan kerana Allah, samalah seperti anda menggunakan tangga untuk turun ke bawah

Maaf Sahabat KKB tersalah taip...maafkan hamba...yang hina ini.. sahabatku..

Selamat malam.
From Flower

Tanpa Nama berkata...

Kabare Wak?
Wes m'bengi urung turu neh?
Ngawe opo kue?

Orang yang sebenarnya berani ialah mereka yang tak lekas patah hati, tetapi bertahan dengan menghadapi setiap dugaan dan cabaran

Jangan lihat apa yang telah kamu usahakan, tetapi lihatlah apa yang belum kamu selesaikan

Tiada siapa yang paling pandai dan paling bodoh di dunia ini kerana setiap yang pandai itu boleh menjadi bodoh dan setiap yang bodoh itu boleh menjadi pandai

Benarlah usaha itu tangga kejayaan. Tetapi jika tiada kesungguhan dan niat bukan kerana Allah, samalah seperti anda menggunakan tangga untuk turun ke bawah

Maaf Sahabat KKB tersalah taip...maafkan hamba...yang hina ini.. sahabatku..

Selamat malam.
From Flower

Tanpa Nama berkata...

jadah ko...ko sedap2 17 pegi 27...yg 29 ko bior tk gerak..bagilah naik 32...sama2 naik...baru adil...padan muke korang tk pat naik 27 nak2 yg gune spm jk..atleast yg sijil poli tu layak la gk pegi 27 kn...

Berkhidmat Untuk Rakyat berkata...

Yang menyedihkan nampak mcm kecuaian.. Takkan paper cadangan SBPA tidak melalui kabinet??? Selalunya paper yang melalui kabinet, lulus sekarang, 6 bulan baru publish... Hmm... Sape ek kat kabinet??? Takkan lepas PA komplen baru nk fikir.. Kenape time perancangan tak fikir kebajikan PA.. Sedih gak le..

Sekarang ni, PA dah xmcm dulu, keje mcm private, malah lagi baik dari private... Tgk wat passport, 2jam paling lame.. Wat geran keta baru, tak sampai 5minit... Renew roadtax siap leh online.. Dah lagi dahsyat dari private.. Urusan tanah pun 1hari je.. Hmm..

Kalu private, wat loan umah mau seminggu or 2minggu, tapi daftar kat Pej Tanah, sehari je..

Beli keta mau 2 bulan, tunggu stok, kalu daftar kat JPJ 5min je..

Gile2 punyer efisyen... Kalu kat Proton bonus berbulan2 gaji, tp PA kat JPJ dapat setengah bulan gaji jer...

Kesian ler kat PA.. Jgn le amik mudah ttg kami.. Tak semua yg gagal performed, yg berjaya performed dapat ape??? Dpt Anugerah Perkhidmatan Cemerlang??? Dapat sijil n RM1000??? Tahun depan bagi kat org lain plak, ikut giliran..

Sedih sgt... Kalu bukan niat nak berbakti kt rakyat, dah lama kami2 PA lari keje private.. Private mane yg xmau kami yg dah mahir selok belok keje kerajaan..

Sekolah Memandu mane yg xmo ex-JPJ keje ngan dia... Agensi Pekerjaan mane yg xmo ex-Imigresen.. Lawyer firm mane yg xmo ex-Pej Tanah???

Hargailah kami... "BERKHIDMAT UNTUK NEGARA"???

Tanpa Nama berkata...

KSN, DULU TAHUN 2008 MALU NAK MINTA BONUS UNTUK PA.. fikir fikirkan PM

Tanpa Nama berkata...

harap2 betul lah bulan april dengan tunggakan sekali...adalah duit belanja anak aku masuk U bulan Mei nanti...

Tanpa Nama berkata...

Macam mana boleh terlepas kenaikan ni bila skim itu sendiri belum mendapat kelulusan?? Double standard? Biasalah, yg bawah2 kena tunggu pekeliling, tunggu surat siaran dsb. Perlu wujudkan check n balance...

Tanpa Nama berkata...

nampak sgt tak SBPA tak adil... gaji kiter lum settle, premier dh dpt gaji baru... giler... bak kata ustaz azhar idrus... Bodhooo......

Tanpa Nama berkata...

Apa kata lepas ni 36 ekor kakatua tu dipilih berdasarkan undian macam pilihanraya,dan harus berdebat antara satu sama lain yang bertajuk "mengapa aku harus menjadi ksn @ kppa". Baru kene beb

Tanpa Nama berkata...

kenapa blog cuepacs ni takde setting words filtering macam blog pembangkang contohnya "Oleh kerana terlalu ramai yang menyalahgunakan ruangan komen untuk tujuan mengeluarkan kata-kata kesat, mencarut, maki hamun dan bahasa yang tidak murni, semua komen akan disemak dahulu sebelum dilulusterbitkan." yg mane ianya perlu sebab xboleh nak mencarut sewenang-wenangnye dalam ni...

Tanpa Nama berkata...

kenapa blog cuepacs ni takde setting words filtering macam blog pembangkang contohnya "Oleh kerana terlalu ramai yang menyalahgunakan ruangan komen untuk tujuan mengeluarkan kata-kata kesat, mencarut, maki hamun dan bahasa yang tidak murni, semua komen akan disemak dahulu sebelum dilulusterbitkan." yg mane ianya perlu sebab xboleh nak mencarut sewenang-wenangnye dalam ni...

Tanpa Nama berkata...

Betul. Betul. Betul (upin & ipin) kata. Tak baek tau,mak kita marah cakap carut2, dosa.

Tanpa Nama berkata...

PA LAIN SIBUK PASAL GAJI BARU NK UMUM,PUAK NI DALAM DIAM DIAM DAH GOMOL PULOHAN RIBU..CELAKA PUAK PUAK ATAS NI..

Tanpa Nama berkata...

aku pun rasa cam tu la juga....dah hampir pru 13 ni..BN tetiba jer menghadapi byk isu..NCF la..SPBA..dll.ni semuanya perpunca daripada sebahagian yg tamak haloba...sia2 saja usaha PM dlm menambat hati rakyat..

kalu BN akan lg kehilangan kerusi di parlimen....aku pun tak heran juga

Rabu, Mac 21, 2012 11:23:00 AM

Kesian pada Najib,tangan ats dahi duk fikir skarang ni angkara NFC dan SBPA.apa boleh buat nasi dah jd bubur..sedar tak sedar ini adalah angkara khianat pada Najib...

Ezzu Raza berkata...

http://ezzuraza.blogspot.com/2012/03/kenaikan-gaji-tahunan-2012-ssm-baru.html

Tanpa Nama berkata...

setiausaha tapi bukan PTD berkata...

salah tu.

sebenarnya jika mereka seorang yang BERTANGGUNGJAWAB:

SILA LETAK JAWATAN

setakat pulangkan duit lepastu claim diri sendiri sebagai bertanggungjawab ibarat melepaskan batuk di tangga saja

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Kaw ingat ni bapa kaw punyer opis ke? siape kaw utk suh org letak jawatan?

kaw ini mesti dikenakan exit policy la. (mimicking style kerani sokongan tp eksyen cam JUSA)

TUKANG K2 R11 berkata...

Tanpa Nama berkata...

setiausaha tapi bukan PTD berkata...

salah tu.

sebenarnya jika mereka seorang yang BERTANGGUNGJAWAB:

SILA LETAK JAWATAN

setakat pulangkan duit lepastu claim diri sendiri sebagai bertanggungjawab ibarat melepaskan batuk di tangga saja

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Kaw ingat ni bapa kaw punyer opis ke? siape kaw utk suh org letak jawatan?

kaw ini mesti dikenakan exit policy la. (mimicking style kerani sokongan tp eksyen cam JUSA)

Khamis, Mac 22, 2012 4:21:00 PM

---------------------

yang reply komen di atas ni samada:

1. PTD
2. kaki kipas PTD
3. macai JUSA seperti driver/par/secretary
4. bapak dia salah seorang dari 36 orang tu. keh keh
5. buta mata tak nampak apa yang berlaku keliling dia
6. kakitangan yang ada hati nak naik pangkat free sekiranya sbpa terlaksana
7. tak baca habis sbpa, sebaliknya terus sign sebab kaki angguk & suka mengikut orang

suit yourself, kid ;-)

Tanpa Nama berkata...

Duit gaji sdh kasi balik..............tapi itu 'duit lembu' bila mau kasi balik??? Jgn tunggu lagi, PRU 13 tak lama lagi.

Tanpa Nama berkata...

SURAT TUNJUK SEBAB .... mengapa aku tak perlu letak jawatan ..

Jawaban :
1. gaji masuk akaun bank aku .. ambik ler ..
2. Gaji .. bukan rompak.
3. Yang bagi kerajaan .. bukan RASUAH.
4. ... he .. hee kkkkee kkee

Tanpa Nama berkata...

---------------------

yang reply komen di atas ni samada:

1. PTD
2. kaki kipas PTD
3. macai JUSA seperti driver/par/secretary
4. bapak dia salah seorang dari 36 orang tu. keh keh
5. buta mata tak nampak apa yang berlaku keliling dia
6. kakitangan yang ada hati nak naik pangkat free sekiranya sbpa terlaksana
7. tak baca habis sbpa, sebaliknya terus sign sebab kaki angguk & suka mengikut orang

suit yourself, kid ;-)

Khamis, Mac 22, 2012 11:08:00 PM

----------------------

tak dapat jadi PTD/premier, dapat jadi kaki bodek PTD/premier pun jadi laaaaaaaaa

untung2 dapat duit rokok/kopi.
wakakakaka

Che Ismail berkata...

peringatan makan gaji haran keluar dRI atasab hanya untuk diingatkan kepada kakitangan bawaham spt kite sahaja, ,anaka yang jerung-jerung tu tak ada lah umtuk perkataan itu - oamana laman cupex dijaDIKAN MEDAN POLITIK, KECAM MENGECAM PULak.

PTD Gedik berkata...

tisu tandas kat pejabat aku guna jenama PREMIER.

senang cerita hari-hari aku lap jubo aku guna PREMIER.

kesimpulan: orang yang simpati dan backup habih kumpulan PREMIER ini lebih hina dari jubo aku.

sekian terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Ramainya bengap sini. 36 orang tu bukan diorang bayar gaji kpd diri sendiri. Diorang terima gaji. Terima kontrak. Wajib sain. Sbb tu kjaan tk boleh minta balik. Cuma atas dasar tanggungjawsb diorang boleh tak pulang sbb kjaan yg bagi. Moralnya diorang dah buat benda betul secara sukarela. Kalau bawak ke mhkamah diorang menang kjaan salah.

Bukan 36 ni je yg dh masuk gaji sbpa. Tentera, cikgu dan lain2 pun dapat. Sebabnya bhgn yg uruskan gaji diorang ni mantap. Proses cepat sbelum sbpa ditangguh hari tu... Bhgn gaji lain tak sempat sbb tu gaji sbpa yg lain tk sempat masuk sbpa dah tangguh sebelum dibatalkan.

Tanpa Nama berkata...

haAh...tentera dan orangpencen dah dpt pun gaji sbpa sejak bulan januari. kecoh pasal 36. yang beribu ribu lain dpt tu tak kecoh???

Tanpa Nama berkata...

toksah pi dengki la dgn PTD PTD. kalau nak sgt jadi PTD, pi amik la exam, PAC dan interbiu. kecoh.....takdak sapa suh hang amik skim lain... toksah la tabur fitnah kata PTD mcm mcm..yang baik hang taknak bgtau...yg buruk pi canang satu dunia. apa skim lain takda kelemahan ke? bodoh. sebelum taip tu pikir la dulu.

Tanpa Nama berkata...

PATUT LETAK JAWATAN PEGAWAI PREMIER SEBEGINI...PEROSAK NEGARA...

DI MANA NGO2 PEMBELA NEGARA2.. TAK KAN BRAHIM ALI JE YG BERSUARA.

MPs PUN SENYAP

Pegawai Taraf Diploma berkata...

Tanpa Nama berkata...

toksah pi dengki la dgn PTD PTD. kalau nak sgt jadi PTD, pi amik la exam, PAC dan interbiu. kecoh.....takdak sapa suh hang amik skim lain... toksah la tabur fitnah kata PTD mcm mcm..yang baik hang taknak bgtau...yg buruk pi canang satu dunia. apa skim lain takda kelemahan ke? bodoh. sebelum taip tu pikir la dulu.

Jumaat, Mac 23, 2012 9:42:00 PM


macam biasa, yang komen macam ni samada:

1. PTD
2. X-PTD
3. KAKI KIPAS PTD
4. MACAI PTD MACAM PAR/TAIPIS/PEMBANTU KHAS
5. BAPAK DIA PTD
6. SUAMI/ISTERI DIA PTD

well, jangan confuse antara DENGKI dengan MELUAT. rujuk dengan dbp apa beza 2 tu.

ada paham? kalau tak paham juga, sila masuk PTD, kerana PTD memerlukan orang seperti anda.

Tanpa Nama berkata...

Hidup ini tidak lari drp kesilapan samada sengaja ataupun X sengaja. Eh! ada parasit pulak!

Tanpa Nama berkata...

Pelik...arahan sbpa dulu...ditangguhkan plaksanaan shingga kajian ok...jadi semua xda rs gaji smpi kajian ok..hbs tu knpe msti ada yg dpt...kata lain..katakanlah benda ni senyap...senyaplah jdnya

Tanpa Nama berkata...

KSN dan KPPA letak jawatan la....tamak untuk periuk nasi sendiri jer..

Tanpa Nama berkata...

pi mampos laa KSN.. bertanggungjawab kepala otak ko.. sementara kakitangan awam lain ditangguhkan kenaikan gaji sbpa korang melantak dulu gaji 35k - 60k itu ko kata bertanggungjawab.. cepat2 laa ko berambus..

alongbaik berkata...

Sabar

Tanpa Nama berkata...

harap dibayar tunggakan gaji pada 1 April ni...macam mana kumpulan premier boleh dapat gaji sbpa sedang ia di tangguh...Najib umum 8 Mac lalu...takkan tak boleh bayar cepat

Tanpa Nama berkata...

Pelarasan gaji tidak jejas kewangan negara: Ahmad Husni


2012/03/24

POH: Pertambahan perbelanjaan mengurus berikutan pengumuman pelarasan gaji kakitangan awam baru-baru ini tidak akan memberi kesan kepada kewangan negara, kata Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah.

Beliau berkata, kerajaan sentiasa memantau tiga aspek iaitu lebihan semasa, pengurusan defisit dan hutang berbanding Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK), bagi memastikan kewangan negara tidak terjejas.
"Aspek pertama adalah lebihan semasa...lebihan itu adalah baki selepas pendapatan negara ditolak dengan perbelanjaan mengurus," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Surau Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tanjung Rambutan di sini, hari ini.
Pada 9 Mac lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata pelarasan gaji antara tujuh hingga 13 peratus berdasarkan Sistem Saraan Malaysia (SSM) yang diumumkan baru-baru ini berikutan pemansuhan Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) membabitkan peruntukan tambahan RM6 bilion.

Ahmad Husni berkata, pengurusan defisit dengan betul adalah antara faktor yang boleh memastikan kewangan negara tidak terjejas.

Katanya, defisit negara pada tahun lalu adalah sebanyak lima peratus dan kerajaan mensasarkan ia turun kepada 4.7 peratus tahun ini.

Selain itu, katanya, kerajaan juga perlu memastikan jumlah hutang negara kurang daripada 55 peratus daripada KDNK.
"Apa yang kita perolehi tahun lalu, perbandingan hutang dan KDNK adalah pada kadar 53.5 peratus," katanya. - BERNAMA

Tanpa Nama berkata...

PERMATANG PAUH, 23 Mac: Semua rakyat kawasan ini yang prihatin kepada penyalah gunaan harta rakyat dikerah hadir bagi membantah penggunaan politeknik bagi program Umno.

Mereka diminta berkumpul di hadapan pintu utama Politeknik Seberang Perai selepas solat zohor esok bagi membantah secara aman terhadap program 'Pelancaran Gelombang Biru' Pilihanraya Umum Ke 13 oleh Umno.

Ahli Jawatankuasa PAS Negeri yang juga Yang DiPertua PAS Kawasan Permatang Pauh, Haji Omar Hasan berkata, program berkenaan yang dirasmikan oleh Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Chik merupakan program kepartian yang diadakan di Institut Pengajian Tinggi (IPT) yang selama ini tidak dibenarkan sama sekali oleh Kerajaan Barisan Nasional (BN).

Katanya, Kerajaan BN hanya melarang parti pembangkang sahaja menggunakan sebarang padang IPT sedangkan bagi BN ialah dibolehkan.

"Sikap yang ditunjukan itu berat sebelah. Mereka mencabul apa yang menjadi undang-undang. Oleh itu marilah bersama-sama hadir di pintu utama Politeknik Seberang Perai untuk membantah pencabulan itu," tegasnya.

Ini membuktikan Umno dan BN bankrap perancangan dan tempat sehingga memilih lokasi yang selama ini tidak boleh dimasuki oleh mana-mana parti.

Pagi tadi satu memorandum telah dihantar oleh beliau sendiri bersama Setiausaha PAS Permatang Pauh, Mansor Che Dan, Ketua Penerangan PAS Kawasan, Jamsari Samad, Pengarah Pilihanraya Majlis Tindakan Dun (MTD) Seberang Jaya, Anuar Hamid dan Angkatan Muda Keadilan Permatang Pauh, Yusmira Yusuf.

Sementara itu Pengarah Politeknik Seberang Perai, Haji Zulkifli Ariffin berkata, sebenarnya pihaknya menerima surat permohonan dari Kementerian Belia dan Sukan untuk program penyampaian peruntukan kepada badan di bawah belia di Pulau Pinang.

Cuma kemudianya timbul satu lagi surat dari Umno untuk mengadakan pelancaran di tempat yang sama.

Namun beliau berjanji tidak akan membenarkan Umno memasang bendera parti kerana tidak mahu melihat Politeknik Seberang Perai terdedah dengan politik kepartian.

Tanpa Nama berkata...

MOH KITA PAKAT UNDI PEMBANGKANG DALAM PRU KE 13 NANTI, KALAU SIDEK ANAK PAK HASSAN DAN ABU BAKAR ANAK PAK DOLLAH TU MASIH DEGIL TAK NAK LETAK JAWATAN..ITU JE CARA NAK MENGAJAR KERAJAAN SUPAYA MENUKAR PUAK-PUAK YANG BERNIAT NAK MENGISI PERIUK NASI SENDIRI TU...
APA MAKNA SIDEK TU UMUN NAK BAYAR BALIK KENAIKAN GAJU TU, SETELAH ORANG SEMUA DAH TAHU SIKAT BURUK MEREKA TU..
KITA JANGAN MAAFKAN PUAK-PUAK NI..
KALAU KITA ORANG BAWAHAN BUKAN MAIN LAGI SIDEK TU BUAT MACAM-MACAM HAL..SURUH BUAT PERTUKARAN LA, BUAT PUSINGAN KERJA LA, NAK PANTAU SUPAYA PAYMENT DIBUAT TIDAK LEBIH 14 HARI LA, KALAU TAK AKUR PERINTAH DIE HAAA...SIAP LAH KETUA JABATAN KENA LAH BAMBU DI DIE...
MAKA TUHAN NAK TUNJUK...TERPECAH LAH TEMBELANG DIE...RUPANYA SEMUA ARAHAN DIE TU UNTUK NAK MENUTUP KETIDAK JUJURAN DIE UNTUK MENGISI PERIUK NASI SENDIRI MENGGUNAKAN KEKUASAAN YANG ADA...BELUM JADI ORANG POLITIK LAGI YANG BOLEH MEMEGANG BANYAK PERUNTUKAN..HANCUR JADINYA SEMUA DIKAUT UNTUK DIE BELAKA...SIDEK!! OH SIDEK!! NAMPAK PENDIAM, RUPENYER DIAM CEKAP MENGATUR STRATEGI....

Tanpa Nama berkata...

2 ekor penyamun yg cuba dipertahankan oleh juak2 ptd..

SYMP berkata...

"SBPA: 36 PEG PREMIER SETUJU PULANGKAN KENAIKAN"

MCM OPSYEN PLAK YE SEOLAH-OLAH KEPUTUSAN UTK PULANGKAN BERADA DI TANGAN MEREKA SEDANGKAN TAK SEMPAT2 NAK MELAHAP.

SETUJU KE ATAU TAK SETUJU KE TERPAKSA PULANGKAN KEPADA KERAJAAN DGN SEGERA. TIDAK ADA PILIHAN SETUJU ATAU TAK SETUJU.

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya tajuk artikel ni ialah:

"CUEPACS GAGALKAN CUBAAN MEROMPAK OLEH SEGEROMBOLAN PENYAMUN YANG DIKETUAI OLEH KETUA PTD"

PTD dari bawah sampai atas nak menyamun aje kerjanya...

Tanpa Nama berkata...

Hahahhaa ni semua komen2 org sakit otak... Kutuk ptd walhal diri sendiri keje mcm hampas... Meluat la sbb hang x dpt jd PTD. Jgn tgk yg buruk je, ramai lg PTD di luar sana yg cemerlang Dan Ikhlas bekerja Tanpa Kira masa. Udoh udoh le dgn meluat kome tu. Buek sakit hati je...org luor yg xtau apa apa nanti dpt pemahaman lain...udohnye jadi la kome ni penyebar fitnah,,,dpt ler dosa kering. Bersihkan ler hati hitam legam tu...kalau ye pun ksn tu jahat, takkan la nak label semua ya same. Tak adil la gitu dok.. Cukup2 ler mengata ptd.. Moga2 anak come dpt jd ptd suatu hari nanti... Amiin.. Baru la tau mcmmana keroje seorg ptd.

Tanpa Nama berkata...

Baca dan fahamilah
luahan PTD diatas susah keroje dia orang katanya.
Kamu semua susah, biasalah budak U arts degree dari sekolah harian...sokmo susah.

Ezzu Raza berkata...

http://ezzuraza.blogspot.com/2012/03/kenaikan-gaji-tahunan-2012-ssm-baru.html?m=1

Tanpa Nama berkata...

PTD ni kalau kerja yg ada kaum dia ada kepentingan laju ier..tapi kalau tak ada kepentingan bagi kaum dia kalau tak mau buat buktinya perjawatan kenaikan pangkat utk. DG atau guru.Walaupun PM dah putus masa bajet tahun lepas, sampai sekarang sepatah haram berita pun tak dengar..lemab, cuba kalau ada kenaikan pa ngkat bagi PTD diumumkan oleh menteri hari ini, esok terus keluar surat pekeliling!.
Peringatan utk semua PTD, kami ini bukan bodoh, semula muslihat anda dlm tangan kami. Kami dah buat pengiraan seorang PTD bila mula kerja sehingga dia pencen, jumlah bayaran gaji sepanjang hayat perkhidmatan adalah kedua tertinggi selepas kerjaya pegawai perubatan.
Ini disebabkan kemudahan mencipta daň meluluskan sendiri laluan kerjaya ditangan anda. Muda2 lagi dah naik Pangkat, pencen sekurang-kurangnya gred54, tapi kebanyakannya pencen diperingkat jusa.
Tuan2 daň puan, kita diberi akal fikirkanlah..

Tanpa Nama berkata...

SABAR LA WAHAI PENDEKAR PENDEKAR SEMUA ....BIARLA 36 PAGAWAI PREMIER TAK PULANGKAN DURIAN RUNTUH TU SBB KERAJAAN SENDIRI YG BAGI KAN....HE HE HE KASI HALAL JA LA SBB MEREKA MUNGKIN DA GUNAKAN WANG TU BELI INI LAH ITU LAH, DERMA SANA SINI LAH, BAYAR INI LAH KALO AKU SANGGUP PULANGKAN DUIT TU TAPI BAGI AKU MASA 10 TAHUN BAYAR BALIK SBB AKU DA PAKAI DUIT TU PI BELI RUMAH BARU KU SBB AKU NAK PINSIN TAHUN DEPAN....TOLONG LA TAN SRI KSN.....BAYAL TU BAYAL JUGA TAPI MEMAKAN MASA LA SIKIT...SBB KAMI YAKIN SBPA DI LAKSANAKAN DULU

Tanpa Nama berkata...

depa pulang ka, tak pulang ka sama ja...gaji x luak pun..dhla gaji bersih,dpt plak kenaikan gaji paling awal..patut bg kat bawahan dulu..kenaikan gaji bg 10 staf bawahan pun,belum sama dengan seorg pegawai premier...

byk sgt isu bler sebut bab gaji...blom lg bab kemudahan2 lain..ceupacs,mcm mane peluang sambung ijazah bg kumpulan sokongan?fight la ngn JPA..takkn diorg nk taja utk kumpulan profesional jek..kami yg kumpulan sokongan pun nk juga sambung ijazah ke atas..tp bler nk kena byr sendiri,mmg terbantutla...dhla gaji sikit..org atas gaji dh bykla patut kena byr sendiri..ceupacs,korg mmg takleh nk berfikir ke?cuba korang wat survey,majoriti yg wat pinjaman peribadi paling tinggi adalah dr kump. sokongan..korang dr situ takkan takleh pkir?nilah dia...dok kipas org atas..yg kaya makin kaya,yg miskin,makin miskin....ceupacs oh ceupacs.

BUKAN PENGIPAS PTD berkata...

menyalak pasal PTD dalam ni tak guna. diorang tak layan blog "low class" macam ni.


kalau rasa diri tu mampu menyaingi PTD dalam bertutur kata:

sila lawat -> http://forum.ptdportal.com/

PERHATIAN: anda perlu bersedia untuk mendaftar username berulang-ulang kali ataupun risiko username sedia ada kena ban. ini kerana moderator di sana tak boleh tengok orang yang offend PTD.

percayalah, aku pernah main tembak-tembak dalam tu ibarat counter strike, dimana aku sorang dibalas dengan 20 orang PTD yang takda kerja yang layan aku masa waktu pejabat.

warghh kah kah kah

silalah!

Tanpa Nama berkata...

Maknanya ko pun sama la layan blog time waktu pejabat. Hahahahaha kantoi!!

Tanpa Nama berkata...

Ramainya dlm ni yg pendek akal kutuk PTD. Lupa ye dlm menjayakan perkhidmatan awam ni pelbagai skim...ye ke ptd jaga kepentingan ptd.cuba tgk masa cikgu punya masalah lambat dpt gaji...cikgu gak punya hal... Skrg ni bukan isu ptd la...isu diri masing2. Attitude dan sikap. Cth lagi..kalau ptd ptd di kementerian pelajaran..segala dasar yg diaorg buat tu utk.cikgu.cikgi. bukan utk ptd.. ermm.... Pikiaq...pikiaq..

Tanpa Nama berkata...

Ramainya dlm ni yg pendek akal kutuk PTD. Lupa ye dlm menjayakan perkhidmatan awam ni pelbagai skim...ye ke ptd jaga kepentingan ptd.cuba tgk masa cikgu punya masalah lambat dpt gaji...cikgu gak punya hal... Skrg ni bukan isu ptd la...isu diri masing2. Attitude dan sikap. Cth lagi..kalau ptd ptd di kementerian pelajaran..segala dasar yg diaorg buat tu utk.cikgu.cikgi. bukan utk ptd.. ermm.... Pikiaq...pikiaq..

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Diatas muncul lagi seorang PTD yang Arts Degree IPTA yg juga sekadar dari sekolah harian yg bukan SBP produk.
Berdiri teguh memegang panji2. Udah ler...bos korang mau makan banyak...nasib Ceupacs kasi pukul balik.

lampard berkata...

setakat nak umum .... saya pun boleh umum....bukan x sabar...tapi bila nak bayar gaji pa ni oiiiiii......

PAR KANAN N4 berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Ramainya dlm ni yg pendek akal kutuk PTD. Lupa ye dlm menjayakan perkhidmatan awam ni pelbagai skim...ye ke ptd jaga kepentingan ptd.cuba tgk masa cikgu punya masalah lambat dpt gaji...cikgu gak punya hal... Skrg ni bukan isu ptd la...isu diri masing2. Attitude dan sikap. Cth lagi..kalau ptd ptd di kementerian pelajaran..segala dasar yg diaorg buat tu utk.cikgu.cikgi. bukan utk ptd.. ermm.... Pikiaq...pikiaq..

Ahad, Mac 25, 2012 4:41:00 PM

--------------------------

kesimpulan dari kenyataan di atas:

1. dia seorang PTD. tipikal.
2. dia bukan PTD, tapi KAKI BODEK PTD
3. mak ayah dia yang PTD, dia sekolah tak habis lagi

takda sapa lupa yang menjayakan perkhidmatan awam dari semua jenis skim. itulah poin utama di sini. PTD dikutuk sebab sifat mereka yang syok sendiri lepas diprogramkan melalui PAC & DPA.

nampak sangat kau yang pendek akal sebab tak paham kenapa ramai dalam ni mengutuk PTD habis-habisan.

Tanpa Nama berkata...

ya betullllll

byk syok sendri ptd nih. igt ramai yg suka derang kut?

pppuihhhhh!!

Tanpa Nama berkata...

sila pulangkan ye..hihi..mangkuk hayun jer diorg nie..and please,resign....

Njengat berkata...

PTD ni memang Pegawai Tak Diperlukan,
Semua PTD bangga sgt jadi PTD, konon interview susah, kena kursus brainwash sokong BN sampai 6 bulan bla bla etc. Bukan semua orang nak jadi PTD, ada orang minat jadi doktor, belajar bertahun tak kecoh pun, ader org nak jadi engineer sebab minat. Semua org ader cita2 masing. PTD jer yang perasan lebih. PTD ni sebenarnya Lapisan yang Umno BN dah buat utk selamatkan mereka. Kalau BN dah kalah pilihanraya, talibarut PTD mereka masih memegang kerajaan. Jadi memang mustahil nak hapuskan PTD ni. Sendiri mau ingat. Sebab itu 36 budak hitam tu boleh buat sesuka hati...

Tanpa Nama berkata...

dalam jpph ramai kakitangan islam pura-pura alim,tetapi ramai suka curi tulang,datang lewat(penipu alasan),jadi batu api kepada kakitangan lain, janji memuaskan hati dia kerana dapat batu api(melaga-lagakan) orang lain.ceramah-ceramah agama yang dibuat dipejabat-pejabat tidak dihayati cuma dengar telinga kiri keluar telinga kanan,bercakap kalah bos bagai pensyarah U dan kaunselor.Ramai kakitangan cari jalan nak pergi kursus untuk claim,harap jpph kaji masalah ini.

Tanpa Nama berkata...

mcm ngan bangang jer...sesuka hati mak bapak depa jer depa ni leh dpt dulu walaupun SBPA dah d hold. Najib tak nampak ker? ni sume saja mencetus ker saja ker pastu jd mcm hero suh pulangkan balik...haru biru n caca merba pentadbiran najib ni...nampak sgt lemah n menjaga kroni atasan...punggah!!!

Tanpa Nama berkata...

jgn dok ckp lah intergriti k/tanggan la,telus lah,kredibiliti lah, tapi depa pula sebaliknya.Mcm ni dia orng patut dikena surcaj,tahan kerja,cuai melaksanakan tanggungjawab,tak amanah,dan patut dikenakan tindakan mengikut arahan perkhidmatan.Semua kena tindakan bukan k/tanggan bawahan aje yg kena..semua kena terima habuan atas kesilapan masing-masing..

Tanpa Nama berkata...

PTD = Penyamun Tarbush Darat. heheheheh. Jangan mare ye nanti kena jual.

Tanpa Nama berkata...

ksn. pemecah belah kakitangan awam.puiii..dah la prosak penjawat awam. pastu laga2kan ptd dgn skim lain. cam haram la..ksn kena turun..jgn sibuk nak sambung kontrak semata2 nak maintain bayar installment beli rumah 3 juta kat putrajaya. shit ksn