SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

22 Mac 2012

SKUAD PENGGUNA AMALAN PERNIAGAAN BAIK - ISMAIL SABRI

Utusan Malaysia
22/3./2012



KUALA LUMPUR 22 Mac - Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan hari ini melancarkan Skuad Pengguna bagi memperkasakan peranan pengguna dan menggalakkan amalan perniagaan yang baik di kalangan peniaga.

Menterinya, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, skuad itu dipertingkatkan dari segi penstrukturan, imej dan keistimewaan kepada ahlinya untuk membantu kementerian memantau aktiviti perniagaan yang tidak beretika.

"Skuad ini merupakan penjenamaan semula daripada Rakan Pengguna yang dilancarkan pada 2001 yang tidak mempunyai struktur yang jelas selain tiada sebarang keistimewaan.

"Apabila berlaku krisis kekurangan barangan keperluan seperti gula, kita tidak nampak peranan yang dimainkan oleh Rakan Pengguna.

''Tetapi menerusi Skuad Pengguna ini, penyertaannya bukan sahaja di kalangan individu tetapi pertubuhan bukan kerajaan (NGO) berkaitan pengguna dan bukan pengguna serta komuniti perniagaan," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Skuad Pengguna di sini hari ini

106 ulasan:

CIKGU YANG DAH KEMBALI MENGAJAR berkata...

kakitangan awam cuma minat baca:

1. BILA NAK BAYAR TUNGGAKAN GAJI
2. BILA NAK BAYAR TUNGGAKAN GAJI
3. BILA NAK BAYAR TUNGGAKAN GAJI

tu pasal topik macam ni takda sorang pun komen. sebab terlalu serius.

kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

woi gelak..tutup mulut sikit..
kih kih kih
macamtu:)
lagipun baru gaji semalam..
sapa rajin nak tgk blog ni ye tak..

Tanpa Nama berkata...

habis kita keje kerana gaji.mana ada org keje free..tentulah tanya gaji...dah termaktub yg tiap2 tahun gaji naik.....ni apa gaji tahun lepas masih dibayar utk tahun ni..aku masih lagi curiga tentang KSN umum gaji dan tunggakan bayar bulan depan..pasal tak ada black and white lg ni...apa2 pun kita tunggu bulan depan..kalu masih tak dapat bulan depan aku percaya BN akan hancus.....

Tanpa Nama berkata...

betul cakap hang..

gila lambat betul prosesnya..ada ka takda duit tu..takdak kalu....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
betul cakap hang..

gila lambat betul prosesnya..ada ka takda duit tu..takdak kalu....

Jumaat, Mac 23, 2012 3:55:00 PM
------------------------------------
tu lah pasal..org sebelum PM umum apa2, semua butir pergerakan gaji dah siap..tinggal laksanakan saja..ni lembab tul..

Tanpa Nama berkata...

lembab., tak kompiten, bahlul, bangang, apajadah .. mana sifir gaji baru !

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

lembab., tak kompiten, bahlul, bangang, apajadah .. mana sifir gaji baru !
....................................
kot takdak apa2 surat lagi..rasanya depa main wayang lagi..lama dah...

Tanpa Nama berkata...

betul cakap hang..

gila lambat betul prosesnya..ada ka takda duit tu..takdak kalu....

Jumaat, Mac 23, 2012 3:55:00 PM
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Salam tuanpuan

Tak mungkin dan aku terharu dengan pemberiannya dan mungkin ini satu penghormatan atau ingin mencurahkan hasratnya atau sekadar membuat PA kebingungan. Andainya masa boleh dipercepatkan nescaya ianya sudah terlaksananya.

Apapun ku hayati pemberiannya ini dengan tambah dan dengan syahdunya dan ku ucapkan terima kasih atas pengumuman itu ikhlas dariku.

From Flower

Tanpa Nama berkata...

AKU SOKONG KOMEN U ALL. APA KA JADAHNYA DI BUKA CERITA KARTUN SKUAD PENGGUNA NI? JGN JADI KAKI PUTAR BELIT LA ... YANG KAMI MAU BACA DAN KOMEN IALAH TENTANG GAJI BARU SSM 2012 KAMI.. BURIT AND BULL SHIT. KAMI PA SUDAH MARAH.

Tanpa Nama berkata...

uiyooo...sedara atas ni..marah2 dah la..

takyah bahasa orang asli keluor.
pakai ayat bunga-bunga cam saudara Flower pun ok..ha ha hah

Tanpa Nama berkata...

29 MAC NI MASUK TUNGGAKAN UTK 3 BULAN. BULAN APRIL GAJI LAMA PLUS 13%. TUNGGU KALAU TAK CAYA. BERITA SAHIH BARU DITERIMA...

Megat berkata...

29 MAC NI MASUK TUNGGAKAN UTK 3 BULAN. BULAN APRIL GAJI LAMA PLUS 13%. TUNGGU KALAU TAK CAYA. BERITA SAHIH BARU DITERIMA...
=====================================================

Sahih ke, mahih ke...sekarang mmg sukar utk di terima oleh akal yg waras...mau taknya..pungpang2, lah2 batal...camne PA nk caya 100% selagi xde black & white...

Tanpa Nama berkata...

masuk ikut kot burit. wauuuuuuu enakssss nya

Tanpa Nama berkata...

bekas SPBA yang ade black & white pon leh hancus...
ni kan cKP saja...
dah lama dah terkena...

Tanpa Nama berkata...

rasanya kenaikan gaji yang ditunggu2 hanya mimpi indah PA..itu psl dorang main wyang kulit skrng..mgkin kerajaan tidak ada bajet nak bayar kenaikan gaji, mreka tengah bajet belanja utk PRU13..itu yang lbh utama..skrng ni pun bajet dah kluar billion byar BR1M...hutang negara pn dah cecah 53.3% ..Klu PA nak pinjam ngan bank 53.3% dah high commitment dah tu..ni kena jmpa along ni hehe

Tanpa Nama berkata...

Hentikan pengambilan pekerja asing yang tidak mahir, sekadar menyusahkan negara ini saja, banyak buat hal puak ni, merompak, melarikan anak dara orang, bini orang pun dilarikan juga, mencuri, gaduh sini gaduh sana, di Kuala Lumpur dah jadi macam negara asing pula, bersepah-sepah orang warga asing entah berpermit entah tidak, pihak imigresen perlu tegas, kementerian sumber manusia perlu lihat isu ini jangan nanti pendatang asing lebih ramai dari warga Malaysia sendiri.

program 6P apa dah jadi makin berlambak pendatang asing di negara ini bukan di kuala lumpur saja, malahan di bandar lain pun berlambak, di kampung-kampung pun dah banyak pendatang asing, terutama di Felda, Felcra, pun ramai pendatang asing. Rakyat negara ini pun boleh buat kerja yang pendatang asing buat, apahal sibuk nak gajikan pendatang asing pula? Kerajaan patut banyakkan pusat kemahiran untuk rakyat dan rakyat sendiri pula perlu ada keazaman untuk menjadi lebih berjaya, lihat saja warga asing menguasai banyak sektor dalam negara ini.

Subsidi kerajaan untuk barang-barang keperluan, berpuluh juta ringgit digunakan oleh pendatang asing ini, merugikan duit negara saja, patutkan kerajaan tegas dan halau pendatang asing yang tak berpermit dan masuk Malaysia untuk buat jahat menyusahkan rakyat negara ini saja. Hantar bantahan kepada pemimpin negara berkenaan supaya menjaga rakyat negara mereka bukannya sibuk nak jadi pemimpin tapi tak tahu menguruskan rakyat sendiri pula.

Kepada imigresen, apa dah jadi dengan jabatan imigresen, kononnya pemutihan 6P, serbuan itu dan ini, tapi bersepah-sepah pendatang asing di sana sini, apa imigresen buat sebenarnya, tingkatkan lagi operasi kalau perlu minta bantuan polis, RELA dan tentera untuk tangkap pendatang asing yang tak berpermit dan menyekat kemasukan secara tidak sah pendatang asing berkenaan ke negara ini, pemimpin di negara mereka kerjanya apa kalau rakyat sendiri pun tak boleh diurus, sibuk jadi pemimpin saja, lepas tu menyusahkan negara orang lain, blah la.

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs mahu JPA cepatkan pekeliling pelarasan gaji

http://www.sinarharian.com.my/nasional/cuepacs-mahu-jpa-cepatkan-pekeliling-pelarasan-gaji-1.34732


Hahahaha JUSA keatas cepat pulak dpt masa SBPA aritu !!!!!

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan perlu tegas dalam tindakan penguatkuasaan undang-undang, rakyat negara ini perlu 'diajar' melalui undang-undang, sekarang ini bukan setakat rakyat negara ini yang melanggar undang-undang, malahan pendatang asing pun memandang rendah kepada undang-undang negara, buat hal di sana sini sesuka hati seolah-olah ini negara mereka, di Kuala Lumpur apahal dibiarkan warga asing bukan saja berniaga tanpa lesen, malahan permit untuk tinggal di negara ini pun tak ada, di mana penguatkuasaan undang-undang? Apakah semua akta dan undang yang digubal itu sekadar hiasan semata dan tidak perlu digunakan? Kalau sekadar hiasan, lebih baik buang saja semua buku-buku atau warta undang-undang negara ini ke loji kumbahan najis kerana ada semua itu pun tak guna sebab tak dikuatkuasakan hingga rakyat jadi makin teruk malahan pendatang asing pun tak hormatkan undang-undang negara, apa dah jadi, pihak berkuasa pun macam endah tak endah saja kuatkuasakan undang-undang, apa ini semua? Semua ini hanya akan menjahanamkan negara ini saja, kita bukan hendak wujudkan negara autokratik yang hendak mengawal rakyat secara keterlaluan, tetapi tahap autokrati dan pengawalan terhadap rakyat dan orang dalam sesuatu negara adalah perlu untuk menjadikan manusia itu manusia yang baik, tak guna hak asasi manusia di sana sini tapi pencemaran berleluasan, rakyat kurang ajar, pendatang asing pun berani mencabar undang-undang negara, hak asasi jadah apa lagi kalau seluruh sistem dalam negara ini musnah kerana nak melayan 'hak asasi' macam jahanam ini, perlu ada tahap dan tindakan autokratik dan pengawalan yang sewajarnya adalah perlu, Sukarno sendiri berpegang kepada demokrasi terpimpin, kalau demokrasi segalanya tanpa ada pengawalan, jahanam negara ini dikerjakan oleh orang-orang yang pandai tak kena tempat hingga memanipulasi itu dan ini atas dasar hak asasi manusia, saya sebagai rakyat negara ini begitu meluat dengan isu hak asasi manusia, bukanlah saya hendakan sistem seperti komunis yang sekat itu dan ini, tapi janganlah terlebih hak asasi manusia hingga menjahamakan negara ini pula.

Pemimpin negara perlu tegas, kalau masih dengan sikap sekarang ini impian wawasan 2020 adalah angan-angan kosong semata dan negara ini akan musnah dan porak peranda seperti beberapa negara yang kononnya hak asasi manusia sangat tapi akhirnya negara mereka hancur akibat perpecahan dan sikap masyarakat yang teruk. Fikir-fikirkanlah.

Tanpa Nama berkata...

Macam mana nak tegas, pemimpin pun bermasalah!! Yang masyhur kes lembu!! Hari ini pula kes anak menteri dituduh berlagak samseng!!!

Tanpa Nama berkata...

ALA APA SUSAH...KITA GUNA JER KUASA KITA TIME PRU 13 NANTI...

AKU MEMANG TERKILAN BETUL DENGAN PEMIMPIM2 SKRG NI...TERMASUK JUGA PUAK2 YG BUAT SPBA NI...DIORANG BEST JER DOK MERATAH DENGAN RAKUSNYA GAJI SBPA WALHAL UMUM DAH TAHU IANYA DISEMAK SEMUA..APA KEJADAHNYA SEMUA ITU..TAK MASUK AKAL LANGSUNG...TAPI KITA YG PA GRED 1-54 NI...MASIH LG MELOPONG...WALAUPUN KSN DAH UMU AKAN DAPAT BULAN4 NI..TAPI AKU TAK BERAPA YAKIN LA...PASAL TAK ADA BLACK AND WHITE LG..MUSYKIL AKU...APA2 PUN KITA TUNGGU BULAN DEPAN...AKU TAK HABIS LA BN NANTI DLM PRU 13

Tanpa Nama berkata...

MOHON SEMUA PA BACA INI

NILAI -- Cuepacs menggesa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) supaya mengeluarkan pekeliling mengenai pelarasan gaji baru bagi kakitangan awam mengikut Skim Saraan Malaysia (SSM) selewat-lewatnya hujung bulan ini.

Presiden Cuepacs Datuk Omar Osman berkata pekeliling itu perlu diedar segera kepada semua kementerian, jabatan dan agensi kerajaan bagi membolehkan pembayaran gaji baru dengan kenaikan antara tujuh dan 13 peratus dibuat kepada semua kakitangan awam mulai bulan hadapan.

"Perdana Menteri (Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak) sudah mengumumkan pelarasan gaji baru kakitangan awam iaitu kenaikan antara tujuh dan 13 peratus tapi kita sedang tunggu pekeliling itu untuk membolehkan setiap agensi membuat kiraan gaji untuk dibayar pada bulan berikutnya.

"Selagi pekeliling itu belum keluar semua agensi belum boleh buat kiraan gaji untuk membayar dan kita harap hujung bulan ini pekeliling itu mesti selesai," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan wacana bertajuk "Mentransformasikan Skim Perkhidmatan Institusi Pengajian Tinggi Awam" pada Program Sumbangsaran Intelektual Peringkat IPTA di sini hari ini.

Pada 8 Mac lepas , Najib mengumumkan pembatalan skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) dan mengembalikan SSM yang ditambah baik dengan pelarasan gaji antara tujuh dan 13 peratus.

Omar berkata jika JPA lambat mengeluarkan pekeliling itu, ia akan menyukarkan jabatan dan agensi kerajaan membuat kiraan gaji baru selain perlu membayar tunggakan gaji yang lebih tinggi pada masa hadapan.

Mengenai penubuhan suruhanjaya bagi mengkaji secara komprehensif dan holistik perkhidmatan awam Malaysia yang turut diumumkan Perdana Menteri, Omar berkata ia perlu disegerakan memandangkan pihaknya sudah bersedia dengan kertas kerja dari 23 kesatuan sekerja yang bernaung di bawah Cuepacs.

"Kita sudah ada semua kertas kerja dan memorandum yang diberikan kepada kita dari 23 agensi termasuk tentera dan polis. Kita sedang menunggu penubuhan suruhanjaya itu sahaja, kita mahu tahu siapa pengerusinya dan kita mahu dalam bulan ini ia sudah terbentuk.

"Jadi kita minta pejabat Ketua Setiausaha Negara mempercepatkan penubuhan suruhanjaya tersebut sebelum 31 Mac ini sebab April depan kita mahu bersidang," katanya.

Omar berkata Cuepacs berharap perbincangan bersama suruhanjaya itu dapat diselesaikan dalam tempoh tiga bulan dan satu skim baru dapat diperkenalkan bagi menggantikan SSM yang kini hanya bersifat sementara.


APA MAKNANYA SEMUA INI..MUGKINKAH GAJI BULAN 4 MASIH DIAWAN AWANGAN LG....???SEDANGKAN KSN TELAH MENGUMUMKAN BAHAWA GAJI BULAN 4 AKAN DAPAT KENAIKAN 13%..SEDANGKAN SATU APA PUN TAK ADA LG UTK WAT GAJI BARU.........?????

Tanpa Nama berkata...

"Jadi kita minta pejabat Ketua Setiausaha Negara mempercepatkan penubuhan suruhanjaya tersebut sebelum 31 Mac ini sebab April depan kita mahu bersidang,"


KALU APRIL BARU NAK BERSIDANG...SO BILA BOLEH SETEL GAJI BARU NI...MAKSUDNYA PENGUMUMAN PM HANYALAH PENGUMUMAN YG TAK ADA HITAM PUTIH LG LAH YER......APA KES NI...

lok_lak84 berkata...

Hentikan pengambilan pekerja asing yang tidak mahir, sekadar menyusahkan negara ini saja, banyak buat hal puak ni, merompak, melarikan anak dara orang, bini orang pun dilarikan juga, mencuri, gaduh sini gaduh sana, di Kuala Lumpur dah jadi macam negara asing pula, bersepah-sepah orang warga asing entah berpermit entah tidak, pihak imigresen perlu tegas, kementerian sumber manusia perlu lihat isu ini jangan nanti pendatang asing lebih ramai dari warga Malaysia sendiri.

program 6P apa dah jadi makin berlambak pendatang asing di negara ini bukan di kuala lumpur saja, malahan di bandar lain pun berlambak, di kampung-kampung pun dah banyak pendatang asing, terutama di Felda, Felcra, pun ramai pendatang asing. Rakyat negara ini pun boleh buat kerja yang pendatang asing buat, apahal sibuk nak gajikan pendatang asing pula? Kerajaan patut banyakkan pusat kemahiran untuk rakyat dan rakyat sendiri pula perlu ada keazaman untuk menjadi lebih berjaya, lihat saja warga asing menguasai banyak sektor dalam negara ini.

Subsidi kerajaan untuk barang-barang keperluan, berpuluh juta ringgit digunakan oleh pendatang asing ini, merugikan duit negara saja, patutkan kerajaan tegas dan halau pendatang asing yang tak berpermit dan masuk Malaysia untuk buat jahat menyusahkan rakyat negara ini saja. Hantar bantahan kepada pemimpin negara berkenaan supaya menjaga rakyat negara mereka bukannya sibuk nak jadi pemimpin tapi tak tahu menguruskan rakyat sendiri pula.

Kepada imigresen, apa dah jadi dengan jabatan imigresen, kononnya pemutihan 6P, serbuan itu dan ini, tapi bersepah-sepah pendatang asing di sana sini, apa imigresen buat sebenarnya, tingkatkan lagi operasi kalau perlu minta bantuan polis, RELA dan tentera untuk tangkap pendatang asing yang tak berpermit dan menyekat kemasukan secara tidak sah pendatang asing berkenaan ke negara ini, pemimpin di negara mereka kerjanya apa kalau rakyat sendiri pun tak boleh diurus, sibuk jadi pemimpin saja, lepas tu menyusahkan negara orang lain, blah la.
===================================
Salah kepimpinan ameno Bn juga, sumber manusia di Mesia ni cukup.

Kalau yang pandai diberi kerja pandai dan yang bodo diberi kerja utk bodo maka masalah PATI tak wujud.

Ini tak, SPM tak skor, akademik hancur boleh jadi guru. SPM serendah 3A boleh buat diploma, degree, sijil, bila graduate depa mana mau kerja buruh, pembantu rumah, kilang (kerja untuk depa org2 bodo)

Depa ingat depa pandai, depa mesti nak kerja goyang kaki. P kerja ngan cina buat goyang kaki, dia terajang klua la, so nak kerja mana lagi yang boleh goyang kaki, curi tulang, komplein banyak, minta naik gaji dan bonus 2 bulan tak padan dengan kerja? kecuali kerja gomen.

Kalau kerajaan serius, pandai kasi kerja pandai, bodo kasi kerja bodo, bukan sahaja masalah PATI, masalah lain2 juga tak akan timbul, mcm graduate tak pandai ckp english, kekurangan doktor dll.


KUSTM's BEST,
Aku jadi guru nak selamatkan sistem pendidikan.

Tanpa Nama berkata...

BERITA GEMPAR UTK SEMUA PA....

CUBA LINK INI...KERANA GAJI BARU SMM BARU MASIH DI TAK ADA BLACK AND WHITE LAGI RUPANYA....SO CAM NER KSN BOLEH BUAT PENGUMUMAN YG BLN 4 NI AKAN DAPAT...?

http://www.sinarharian.com.my/nasional/cuepacs-mahu-jpa-cepatkan-pekeliling-pelarasan-gaji-1.34732

Tanpa Nama berkata...

Silap hari bulan bulan april pun pelarasan tak ada lagi ni.....Apala temberang saja.

Tanpa Nama berkata...

banyakk laaa bersaboo pekeliling ada dahhh tunggu ujung bulan nii haiii dari bajet 2011 punya lama boleh tunggu ni kan pula sampai ujung bulan ni tak leh tungguun ada bacaa hehehe aku pon tak sabo juga hehehehe

Tanpa Nama berkata...

banyakk laaa bersaboo pekeliling ada dahhh tunggu ujung bulan nii haiii dari bajet 2011 punya lama boleh tunggu ni kan pula sampai ujung bulan ni tak leh tungguun ada bacaa hehehe aku pon tak sabo juga hehehehe


ye ke pekeliling dah ada..dapat mana>>>nak juga..>?

Tanpa Nama berkata...

http://beritasemasa.com/gaji-ssm-2012-baru

dah terjawab

Tanpa Nama berkata...

banyakk laaa bersaboo pekeliling ada dahhh tunggu ujung bulan nii haiii dari bajet 2011 punya lama boleh tunggu ni kan pula sampai ujung bulan ni tak leh tungguun ada bacaa hehehe aku pon tak sabo juga hehehehe

Jumaat, Mac 23, 2012 8:15:00 PM
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Salam Semua

Apa guna sekiranya hanya menambah derita PA. Tidak perlu kau cerita soal SSM dan ku tahu akan keluar juga bila sampai masanya. Tapi ingat SSM masih ada rindu oleh semuanya PAnya. Ku tahu jika keluarkan dalam April ini membahagiakan semua PAnya.

Janganlah tuanpuan tangiskan hal SSM tu dan biarkan masa menentukannya. Apakah tuanpuan tak rela menerima nikmatnya yang kini terus menerus menyiksa kalbu tuanpuan.

Apakah tuanpuan masih rasakan terlalu jauh dan membuat tuanpuan menderita. Sedangkan aku rasa ianya sedang menghampiri hanya menunggu saat untuk tibanya. Banyak sengsara duka nestapa terhadap tuanpuan dibuatnya.

Namun apakah dayaku hanya iringi doa agar ianya dikalbulkan. Apakah ertinya pengumuman SSM baru untuk tuanpuan sekiranya masih tidak dapat membuat tuanpuan merasai nikmatnya.

Ketika ini aku seperti sewaktu dahulu. SSM nianakan sebuah tugu harapan dengan keyakinan. Kerana SSM baru ini untuk susah senang untuk PA semuanya dan mersiknya bunyi dengan janji ingatan yang tak berakhir.

Apapun aku tak kisah kiranya Disember 2012 dibayar itu lagi baik untukku.

Salam hormat dariku Flower

Tanpa Nama berkata...

BAGI PA YANG MENGGUNAKAN KATA LUCAH.HARAP

PIHAK PENAPIS BLOGER CUEPACS CUT ULASAN TERSEBUT.

KERANA ADA SORANG DUA PERANGAI MACAM NI,JATUH MARUAH PA .NAMPAK PA DIMALAYSIA TAK P SEKOLAH.KALAU NK MARAH PUN JGN GUNA BAHASA MENCARUT.
FIKIR-FIKIRKAN LA.

Tanpa Nama berkata...

betul.betul,betul.

nampak bahalol pa macam ni.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Semua Sahabat

Bila mengucapkan yang baik
Orang mendengar tentu tertarik
Ucapan itukan jadi doa
Menabar hikmah dimana-mana

Berkat baik setulus hati
Memudahkan datangnya rezeki
Amalkanlah setiap hari
Semoga Allah merdhai

Baik dan buruk semua ucapan
Keduanya pasti akan dapat balasan
Ucapan baik dapat pahala
Ucapan buruk dapat dosa

Biasakan dalam pergaulan
Bila berjumpa ucapkan Assalamualaikum
Dapat Anugerah ucapkan Alhamdulillah
Kita hairan MasyaAllah
Ada musibah Innalillah
Bila bersalah Astaqfirullah

Dari hamba yang hina Flower

Tanpa Nama berkata...

ASSALAMUALAIKUM..BP,

wakakaka, khe khe khe, heee heee..
syahdu, terkedu2 dan tersedu saya membaca ayat2 sastera tuan yang sungguh bermetafora..
saya setuju, saat yang bahagia pasti akan menjelma jua, hanya menunggu masa dan ketika..sesuatu yang berlaku ada hikmah nyer, tuhan tidak menjadikan sesuatu, jika tiada faedah atau manfaat kepada hamba nyer..
samaada suratan atau kebetulan, kedua-dua nyer milik tuhan..
kita merancang, allah jua merancang..
maka allah lah sebaik2 perancang dan perencana..pada pendapat saya, inilah natijah nyer daripada apa yang tuan huraikan sebelum nyer..

Tanpa Nama berkata...

Waalaikummursalam Sahabat KKB

Semoga Tuhan panjang umur dan murahkan rezeki tuan. Sudah jadi lumrah alam kehidupan semuanya dan bagi yang tak sabar tiadalah rasa nikmatnya dan bagi meraka apa yang dijanjikan harus tertunai dengan segeranya dan tidak dapat menerima suratan takdir bahawa kerja-kerja manusia itu memerlukan pengorbanan masanya.

Nampaknya Cik Sonah kini tengah sibuk memasak sotong kicapnya dan TSDS Gongjeng pun mungkin letih dibuatnya.

Salam pada semuanya darpada sahabat yang hina Flower.

kerambit berkata...

Kalu nak mencarut pakai la nama betui....jangan pakai tanpa nama...bagi jantanmen sikit....ada berani ?!!!!!

Tanpa Nama berkata...

KSN sdh cakap tunggakan gaji akan dibayar pd April ini. Ada PA yg masih tau tau. Ada buat kerja ke?? Asyik nak tanya gaji...........jgn marah..

Tanpa Nama berkata...

Yang dok tanya tentang tunggakan gaji tu sabar la.Tunggulah PM akan UMUM.Bila akan dibayar tunggakan gaji.

Tanpa Nama berkata...

thanks tuan BP, amiiiiin..

waktu sembahyang subuh disunatkan kita bertafakur (iaitu sujud sekurang kurangnya seminit selepas membaca doa)..
Ia boleh mengelak dari sakit pening atau migrin..
Ini terbukti oleh para saintis yang membuat kajian kenapa dalam sehari perlu kita sujud..
Ahli2 sains telah menemui beberapa milimeter ruang udara dalam saluran darah di kepala yg tidak dipenuhi darah..
dengan bersujud makan darah akan mengalir keruang berkenaan..

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum TuanPuan

Biasalah tuu bila namakan insan takkan dapat lari daripada tekanan perasaan dan emosinya. Hanya kesabaran yang mengatasi segalanya.

Tiada hebatnya bernama ulamak jika tiada kesabarannya.
Tiada hebatnya bernama tuan sheik jika tiada kesebarannya.
Tiada hebatnya bernama tuan haji dan puan hajjah jika tiada kesebarannya.
Tiada hebatnya bernama guru jika tidak dapat menahan kemarahan dan tiada ilmu kesabarannya.
Hebatnya bernama sabar hinggakan syaitan dan iblis takut padanya.

Memanglah tuanpuan jika diturutkan hati meranalah badan. Biarlah bersabar dahulu asalkan senang kemudian dan dapat merasai nikmatnya kemanisannya.

Salam Saya yang hina Flower

Tanpa Nama berkata...

JPA, Isnin ni aku nak pekeling ssm 2012.

Tanpa Nama berkata...

betul..aku pun nak,kawe pun nak,koi pun nak,teman pun nak pekeliling
baru..baru lega hati kami.

Tanpa Nama berkata...

WAK PARANG TUMPUL HE.HE..HE...!

ADA PT(P/O)N17 DALAM PERKHIDMATAN
KESIHATAN MINTA BOLEH MASUK KE FEDERAL SERVICE (fc) MEMANG SAYA SOKONG SEJAK DULU LAGI. SEBAB NANTI KALO ADA PELUANG KAMI YANG fc PUN NAK MASYUK PULAK KE KESIHATAN. SEBENARNYA KALO SEBUT JE KERJA PEJABAT INI KERJANYA SAMA JE BAIK KAT SWASTA KE OR KERAJAAN OR KEDAI RNCIT HE.HE..HE.... WAK CAKAP SEBAB DULU WAK KERJA KAT KEDAI TAUKE GETAH SKRAP, KEMUDIAN KERJA KAT KEDAI PAM MINYAK, KEMUDIAN KAT KEDAI KAIN BANDAR TELOK ANSON, KEMUDIAN KERJA KERANI SEKOLAH, SEKARANG JADI KULI KERAJAAN KAT DAERAH JAGA TANAH DAN ORANG RAMAI. KEPADA PIHAK JPA TOLONGLAH SEMAK SEMULA PERKHIDMATAN AWAM CLOSE DEPARTMENT, FEDERAL DEPARTMENT DAN PERKHIDMATAN DINEGERI2. SPA, SPN, SUK, DAN YANG SEWAKTU DENGANNYA DUDUKLAH SEMEJA RUNDING KEMUDIAN MAKAN ME KARI JAWA MEMANG SEDAP DAN DAPAT SATU KATA PUTUS YANG TERBAIK. HE.HE..HE...!

Tanpa Nama berkata...

WAK PARANG TUMPUL. KIH.KIH..KIH..!

KALO WAK KATAKAN 300 CUTI BERSALIN TU IALAH BERGAJI BUTA SIAPA YANG MARAH. WALAUPUN ITU HAK PA WANITA, TAPI KALO CUTI HAJI 40 HARI TAK LAYAK CUTI TAHUN. PATUTNYA 300 HARI CUTI BERSALIN DIKIRA MACAM CUTI HAJI IAITU TAK LAYAK CUTI TAHUN..WAK DULU KERJA KAT JPA JAGA MENGENAI MASALAH CUTI PA. SEKARANG KERJA KAT DAERAH. JAGA TANAH DAN ORANG KAMPONG. WAHAI PA WANITA SETUJU KE KALO CUTI BERSALIN DIKIRA SEPERTI CUTI HAJI... ADA KOMEN.. SILAKAN....

Tanpa Nama berkata...

WAK PARANG TUMPUL HE.HE..HE...!

SEKARANG INI KITA SEMUA STILL DALAM SSM. JADINYA KAMU SEMUA MESTI BACA BUKU, PEKELILING DAN ARAHAN KERAJAAN
UNTUK LULUS PERIKSA. SISTEM PEPERIKSAAN/TEMUDUGA DALAM MENILAI PRESTASI PENJAWAT AWAM MEMANG SANGAT2 WAK SOKONG SEBAB DAPAT BEZAKAN PA YANG BIJAK DAN RAJIN DENGAN YANG SEBALIKNYA. TAHNIAH CUEPACS DAN JPA KEKALKAN SSM. WAK KATA GITU SEBAB KALO NAK KAWIN PUN KENA AMBIL SIJIL KURSUS KAWIN, SUPAYA SEMUA INSAN LEBIH BERTANGGUNGJAWAB DAN BERKETRAMPILAN.

Tanpa Nama berkata...

BAGI PA YANG MENGGUNAKAN KATA LUCAH.HARAP

PIHAK PENAPIS BLOGER CUEPACS CUT ULASAN TERSEBUT.

KERANA ADA SORANG DUA PERANGAI MACAM NI,JATUH MARUAH PA .NAMPAK PA DIMALAYSIA TAK P SEKOLAH.KALAU NK MARAH PUN JGN GUNA BAHASA MENCARUT.
FIKIR-FIKIRKAN LA.
=================================

BUKAN YANG MENGOMEN DI SINI PA SEMUA, ADA YG MENYAMAR PA, BURUKLAH NAMA PA YG RATA-RATA BERKUALITI....

Tanpa Nama berkata...

WAK PARANG TUMPUL.HE.HE..HE...!

ADA ULASAN TANYA WAK SEBAB TAK PAHAM CADANGAN CUTI 300HARI TAK LAYAK CUTI TAHUN.BEGINI KIRAANNYA. CONTOH INI TAHUN (2012)BERSALIN AMBIL 90 HARI. BIASA LAYAK CUTI TAHUN 30HARI. 360HARI(setahun)-90HARI(cuti bersalin) = 270HARI(perkhidmatan dalam tahun ini)
30hari bahagi 360hari dharab 270hari= :22HARI SAHAJA CUTI REHAT YANG LAYAK. TAPI INI MASIH DICADANG DIULASAN INI SAHAJA.

Tanpa Nama berkata...

oi gaji baru bila nak dapat , jpa lembab betul

Tanpa Nama berkata...

WAK PARANG TUMPUL HE.HE..HE...!

Kepada semua yang mengaku Penjawat Awam (PA) disini.Diharap semak HRMIS korang kemaskini ke tidak. Usah nak mengaruk je. Kemaskinikan HRMIS anda semua.Cuba contoh macam Wak semua maklumat HRMIS ok lah jugak.

Tanpa Nama berkata...

esok xmenjadi jenamakan semula... begitulah seterusnya sehingga mampos

Tanpa Nama berkata...

WAK PARANG TUMPUL he.he..he....!

KEPADA YANG ADA APA-APA MUSHKIL NAK TANYA WAK BOLEH JAWAB.

SILAKAN.....!

Tanpa Nama berkata...

WAK PARANG TUMPUL he.he..he....!

KEPADA YANG ADA APA-APA MUSHKIL NAK TANYA WAK BOLEH JAWAB.

SILAKAN.....!
---------------Soalan--------------

Sudahlah Wak Parang dah lah tumpul
tak tunjuk pandai pulak.

Okey ini soalan saya:

1. BILA NAK BAYAR TUNGGAKAN GAJI
2. BILA NAK BAYAR TUNGGAKAN GAJI
3. BILA NAK BAYAR TUNGGAKAN GAJI

ha jawap Wak jawap kalau tak jawap saya jual Wak kat Cina botol baru tau. Padan muka.

Tanpa Nama berkata...

Wak Parang Tumpul ..te..he.he..hee..

kepada yang tanya Wak bila nak bayar tunggakan gaji.

Wak tak tau lah sebab Wak pun tengah tunggu jugak benda ni.Lagi pun yang buat benda ni kan AG dan PTJ masing2. Lagi lama kita tunggu kan lagi banyak dapat. Ya bagus gitu..!

Tanpa Nama berkata...

PA SEMUA
PENTING:
SEMUANYA SUDAH BERES.. HARAP SABAR
KAMI KERJA IKUT ARAHAN
KAMI DIARAHKAN TUNGGU DULU
-PEKELILING
-JADUAL GAJI
-DLL
SAMPAI ARAHAN SEMUANYA KAMI AKAN KELUARKAN
HARAP MAKLUM

BP KEPUNDEN PARANG SEKEPER..PARANG JUGA berkata...

BAGAIMANA YANG KENA TUKAR SECARA POYO TAHAP DEWA....
WAK TOLONG JAWAB

Tanpa Nama berkata...

tajuk article lain.. yang dibincangkan lain.. LOL

hah! berkata...

Kesian kat PA.......tak dapat gaji baru! Ada juga PA yang sabar(....KONON!).
Apa2 pun fahamilah...kerajaan sekarang ialah KERAJAAN TARIKBALIK. Ingat, buat PPSMI - tarikbalik: guru balik pukul 4.30 ptg - tarikbalik; SBPA - tarikbalik:..........oleh itu jgn risau.....KENAIKAN GAJI 2012 - TARIKBALIK!......Hah!Hah!Hah!Hah!Hah!

Tanpa Nama berkata...

kalu gitu kuasa BN kita tarik balik..hahahahahah

Tanpa Nama berkata...

Kesian kat PA.......tak dapat gaji baru! Ada juga PA yang sabar(....KONON!).
Apa2 pun fahamilah...kerajaan sekarang ialah KERAJAAN TARIKBALIK. Ingat, buat PPSMI - tarikbalik: guru balik pukul 4.30 ptg - tarikbalik; SBPA - tarikbalik:..........oleh itu jgn risau.....KENAIKAN GAJI 2012 - TARIKBALIK!......Hah!Hah!Hah!Hah!Hah!&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Ingat, buat PPSMI - tarikbalik: guru balik pukul 4.30 ptg - tarikbalik; SBPA - tarikbalik, kereta 15 tahun ...tarik balik,, 6% peratus cukai prepaid ..tarik balik...ada lagi.......... ini membuktikan keraajaan BN prihatin konon-kononya......lu fikirla sendiri..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

tajuk article lain.. yang dibincangkan lain.. LOL
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

SUKA HATI AKU LA. AKU YANG BUAT ULASAN. SIBUK JE!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Kesian kat PA.......tak dapat gaji baru! Ada juga PA yang sabar(....KONON!).
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

konon....... apa konon apa konon apa konon apa konon apa konon apa konon

Tanpa Nama berkata...

BP KEPUNDEN PARANG SEKEPER ...!
BAGAIMANA YANG KENA TUKAR SECARA POYO TAHAP DEWA....
WAK TOLONG JAWAB
---Jawapan Wak Parang Tumpul he..he..

KAMU BENER2 JAWA atau JAWA CELOP ..! jangan marah nak betulkan. Kalo kepunden marang sekeper baru beneren. Maksudnya alang2 tak sampai kemana2.

Yang kena tukar tu poyo dan tahap dewa tapi buat muka kesian sebenarnya dari kalangan yang hidup segan mati tak mau. Elok buat rumah sebelah pejabat je lah.
pejabat apa jawab sendiri oleh siperasan poyo dan dewa tu.

Tanpa Nama berkata...

WOI..! PA UDAH LE..BULAN 4 NI KALAU TAK MASUK TUNGGKN KITA MAKN MEGGE MEE...

KAH..KAH..KAH

Tanpa Nama berkata...

Ada sesape yg dh dpt info ttg jadual gaji ssm 2012 ke? boleh share kt sini.

Tanpa Nama berkata...

tunggakan bserta gaji baru akan di bayar pada gaji bulan APRIL. harap maklum.

Tanpa Nama berkata...

Gaji SSM Baharu 2012 beserta tunggakan akan dibayar pada Mei Atau Jun 2012. Harap Maklum.

tidak mengharap berkata...

Berdasarkan maklumat yg terkini Gaji SSM Baharu 2012 beserta tunggakan akan dibayar paling awal adalah selepas Julai atau Ogos 2012.

Tanpa Nama berkata...

Apaaa??? betul ke? kecewa nya. Tak pernah i menitis air mata sehebat begini. Kecewa.....

Tanpa Nama berkata...

ada cubaan utk melengah2kan bayaran gaji ssm 2012 sebagai tanda protes oleh pihak yg berkepentingan di atas pembatalan sbpa yg nampak begitu menguntung sekelompok pihak tertentu..

Tanpa Nama berkata...

Maklumat Penting Kepada Semua Penjawat Awam .

Pembayaran Gaji SSM 2012 tidak dapat dilaksanakan pada tahun ini memandangkan terlalu banyak komitmen oleh kerajaan seperti pembayaran BR1M, pembiayaan ibu tunggal dan sebagainya. Kepada semua penjawat awam, kami memehon maaf kerana masalah yang tidak dapat dielak ini.

Pejuang Hak Asasi Manusia Dan Penjawat Awam Bawahan berkata...

Kalau nak lengahkan pun takpe, kita semua penjawat awam bawahan ni bangkit sama protes dan tangguhkan semua kerja dan urusan penting kerajaan. Kita semua cuti dan akan kembali bertugas bila dah ada gaji SSM 2012 yang dijanjikan.
Jika Penagguhan ini akan terus berpanjangan, maka tidak hairanlah kebangkitan rakyat seperti berlaku di negara asia tengah dan eropah akan berlaku.

Tanpa Nama berkata...

Elok sangatlah gaji baru SSM dibayar pada Jan 2013. Kalau dikira2 byk gak dpt backdated. Bayangkanlah dari Jan 2012 hingga Dis 2012. Kan banyak tu.

Tanpa Nama berkata...

Gaji sekarang ni dah tak cukup. beli refill gas memasak dah RM 29.90 setong. Beli minyak petronas RM 20.00 cuma dapat naik satu bar je, mi maggie dah RM 4.80 5 keping. Elektrik aku just ada guna peti sejuk, kipas angin dan lampu kalimantang dah RM 180.90. Tahun lepas cuma RM 78.00 je. Tak Lama lagi ramai la penjawat awam di Malaysia ni kecuali Jusa dan atasan akan check in ke wad gila atau masuk kubur kerana darah tinggi dan sakit jantung. Wahai PM, dengarlah luahan rakyat mu yang menderita ini.Anak2 kami nak makan apa?

Tanpa Nama berkata...

Elok sangatlah gaji baru SSM dibayar pada Jan 2013. Kalau dikira2 byk gak dpt backdated. Bayangkanlah dari Jan 2012 hingga Dis 2012. Kan banyak tu.

= Otak lu ni otak tamak le bro.Macam anjing dan bayang2 sendiri. Jangan harap la gobemen bole baya lu punya tunggakan. Apa ka celop lu. akai ada ka?

PTD yang berwibawa dan Berjiwa Rakyat 1 Malaysia berkata...

Assalamualaikum,

Saya yakin Tuan KSN tak bohong umumkan gaji SSM Baru 2012 akan di bayar April 2012. Kalau dia bohong, tentu status dan kehormatannya akan tercemar, dia pun nak jaga imej gak. Kami PTD sokong KSN dan KPPA yang baik hati tu. Wassalam.

Tanpa Nama berkata...

Ape la. dh tulis kt paper bulan 4 bulan 4 la. meracau tulis bulan 5 la, 6 la, 8 la. Meroyan ke hape diorang ni?

Cuma nak tau, jadual gaji baru dh ada yg dapat info ke? Dioarng nk bayar tunggakan berdasarkan perkiraan yg mcm mana?

Tanpa Nama berkata...

macam mana kerajaan nak bayar gaji baru pada kakitangan awam,sebabnya 1 juta orang kakitangan awam adalah penyokong PR.inilah tanda-tanda akhir hayat UMNO.Biarlah mereka (UMNO) meracau ,biasalh ornag dah nak mati begitu lah.

satu lagi... polis malaysia macam juga polis di india yang jaga menteri,ketua gengster dan ketua hakim.tak percaya tengiklah filem2 tamil kat TV.siapa yang menentang polis,erajaan akan di bunuh,keluarga diugut,kilang di bakar,tanah orang miskin dirampas secara paksa.Tapi yang endingnya bagus, semua petualang tadi dihancurkan akhirnya.itulah realiti yang akan berlaku di Malaysia nanti.kita sama-sama tungguuuuuuu.

Tanpa Nama berkata...

Saya yakin Tuan KSN tak bohong umumkan gaji SSM Baru 2012 akan di bayar April 2012. Kalau dia bohong, tentu status dan kehormatannya akan tercemar, dia pun nak jaga imej gak. Kami PTD sokong KSN dan KPPA yang baik hati tu. Wassalam.

ini semua kaki hisap kote termasuk wak anjing. hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

Jangan tipu dan jangan curi dan jangan buat sebarang kesalahan.

Tanpa Nama berkata...

"Kita tidak mahu timbul lagi masalah seperti yang berlaku dalam SBPA sehingga ada penjawat awam yang tidak tahu menahu langsung dan ini yang akan kita pastikan tidak akan berlaku," kata cuepacs

hahhahaha.. cuepacs hanya perjuangkan gred J17 naik J27. memang tak pilih kasih!

sebenarnya,mgkin cuepacs punca masalah SBPA ni.bkn JPA. sb JPA upgred sesuatu skim hanya pada kekuatan kesatuan seperti yg berlaku pada gred J.siapa yang bergred J dalam cuepacs?

cuepacs,saya harap cuepacs memperjuangkan semua gred.pulihkan nama baik cuepacs untuk penjawat awam.

Tanpa Nama berkata...

Setaip kaun wanita sila tutup mulut sedikit Biarlah menjadi tukang masak dan layan pasangan mu apabila dikehendakki.

Tanpa Nama berkata...

Harapan PA kpd KSN memang dah lama tinggi, cuma SBPA membuat PA tertanya tentang sejauhmana kebenaran kebolehpecayaaan ini dihormati.

Ada komen sahabat PTD?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

"Kita tidak mahu timbul lagi masalah seperti yang berlaku dalam SBPA sehingga ada penjawat awam yang tidak tahu menahu langsung dan ini yang akan kita pastikan tidak akan berlaku," kata cuepacs

hahhahaha.. cuepacs hanya perjuangkan gred J17 naik J27. memang tak pilih kasih!

sebenarnya,mgkin cuepacs punca masalah SBPA ni.bkn JPA. sb JPA upgred sesuatu skim hanya pada kekuatan kesatuan seperti yg berlaku pada gred J.siapa yang bergred J dalam cuepacs?

cuepacs,saya harap cuepacs memperjuangkan semua gred.pulihkan nama baik cuepacs untuk penjawat awam.
Ahad, Mac 25, 2012 3:14:00 PM
-----------------------------------

jpa pula tak turun padang ke? hanya menggunakan kaedah dengar cakap saja. Oooo, macam tu.

BUKAN PENGIPAS PTD berkata...

menyalak pasal PTD dalam ni tak guna. diorang tak layan blog "low class" macam ni.


kalau rasa diri tu mampu menyaingi PTD dalam bertutur kata:

sila lawat -> http://forum.ptdportal.com/

PERHATIAN: anda perlu bersedia untuk mendaftar username berulang-ulang kali ataupun risiko username sedia ada kena ban. ini kerana moderator di sana tak boleh tengok orang yang offend PTD.

percayalah, aku pernah main tembak-tembak dalam tu ibarat counter strike, dimana aku sorang dibalas dengan 20 orang PTD yang takda kerja yang layan aku masa waktu pejabat.

warghh kah kah kah

silalah!

Orang Dalam berkata...

maklumat dari orang dalam bahawa Gaji SSM Baharu 2012 hanya dibayar setelah suruhanjaya selesai memberi cadangan penambahbaikan pada sekitar bulan Jun atau Julai. Jgn percaya dengan maklumat yang lain. sekian

Tanpa Nama berkata...

BUKAN PENGIPAS PTD berkata...
menyalak pasal PTD dalam ni tak guna. diorang tak layan blog "low class" macam ni.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

tq, saya akan masuk. Insya Allah. Setahu saya, ada juga PTD yg masuk dlm blog ini.

hari tu ada isu PTD hingusan masih bersepah dlm blog ini.Ramai yg menjawab ... wallah alam.

Tanpa Nama berkata...

Orang dalam ni siapa? kalau betul apa yg dikatakannya itu, sila buktikan dgn jelas dan selagi takde bukti sahih, kami takkan percaya w.pun u adalah org dalam atau adik kepada KSN dan KPPA. BUKTIKAN....

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa kebenarannya ada?
esok akan berlangsung mesy mjlis cuepacs bincang hal SSM+.

Depa mintak 9 org ahli mjlis tertinggi cupek masuk dlm jwtankuasa Penambahbaikan SSM+ dgn JPA !

Pngerusi Jwtnkuasa ini belum dikenalpasti lagi ..

satu lagi .. cupek dah beri amaran, setiap kputusan perlu dgn prsetujuan cupek trlebih dahulu ..

bila daa mau kluar betul2 punya keputusan !
Saya ingat PM perlu hantar ORANGnya dlm Jwtankuasa ini bagi mempecepatkan mesyuarat dan keputusan mesyuarat !!

tanya lagi .. DATELINE utk PA menerima gaji baru beserta Arrears PM ada cakap tak aritu ...???

Tanpa Nama berkata...

ler orang gomen ni...selama ni gaji sama boleh hidup je? jgn la tunjuk sgt dlm komen tu yg korang 'lahap' sgt dgn kenaikan gaji tu. sabo la.. nanti masuk le. NAIK LEMAK la korang.gaji nak naik..tapi keje malas! 4.30ptg dah duduk dpan pintu nak balik!!

Tanpa Nama berkata...

Satu Lagi Projek Barisan Nasional. Biasa lihatkan perkataan ini di papan tanda.

Tanpa Nama berkata...

ler orang gomen ni...selama ni gaji sama boleh hidup je? jgn la tunjuk sgt dlm komen tu yg korang 'lahap' sgt dgn kenaikan gaji tu. sabo la.. nanti masuk le. NAIK LEMAK la korang.gaji nak naik..tapi keje malas! 4.30ptg dah duduk dpan pintu nak balik!!



ENGKAU PUN SAMA LAH.....JGN LA DOK KATA KAT ORG....INGAT DIRI KITA NI SEMPURNA KER...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

ler orang gomen ni...selama ni gaji sama boleh hidup je? jgn la tunjuk sgt dlm komen tu yg korang 'lahap' sgt dgn kenaikan gaji tu. sabo la.. nanti masuk le. NAIK LEMAK la korang.gaji nak naik..tapi keje malas! 4.30ptg dah duduk dpan pintu nak balik!!

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

engkau yang kuat ngulor kan, pagi ada, petang lebuh, pagi lebuh petang ada, aku kenal dia ni. kaki auta ni.

Tanpa Nama berkata...

APA AKAN BERLAKU KIRANYA GAJI BARU SMM TAK MASUK LG PADA BULAN 4 INI...?

APA AKAN BERLAKU KIRANYA GAJI BARU SMM TAK MASUK LG PADA BULAN 4 INI...?

APA AKAN BERLAKU KIRANYA GAJI BARU SMM TAK MASUK LG PADA BULAN 4 INI...?

APA AKAN BERLAKU KIRANYA GAJI BARU SMM TAK MASUK LG PADA BULAN 4 INI...?

Tanpa Nama berkata...

APA AKAN BERLAKU KIRANYA GAJI BARU SMM TAK MASUK LG PADA BULAN 4 INI...?

APA AKAN BERLAKU KIRANYA GAJI BARU SMM TAK MASUK LG PADA BULAN 4 INI...?

APA AKAN BERLAKU KIRANYA GAJI BARU SMM TAK MASUK LG PADA BULAN 4 INI...?

APA AKAN BERLAKU KIRANYA GAJI BARU SMM TAK MASUK LG PADA BULAN 4 INI...?

Tanpa Nama berkata...

tarak jadi apa2,mcm biasa jugak..
marah2 dlm blog..
kerja kena kerja jugak..

tapi tambah tension la sikit..hutang tambah lagi ,ingat kot dapat TUNGGAKAN
boleh la kasi clear..Dah lama Dahh...

(Hang nak Provoke depa ni ka..toksah la)

Tanpa Nama berkata...

APA AKAN BERLAKU KIRANYA GAJI BARU SMM TAK MASUK LG PADA BULAN 4 INI...?

-----------------------

jawapannya! jeng jeng jeng!

banyak bangunan pejabat kerajaan akan runtuh sebab diletupkan oleh mereka yang mengamuk sebab tunggakan gaji tak masuk

kah kah kah!

Tanpa Nama berkata...

KESANNYA

RAMAI PA AKAN TENSION

MUTU KEJE AKAN LG DOWN

HUTANG AKAN BERTAMBAH

RAMAI PA AKAN KELUAR BN

Rakan Blog berkata...

N3 yang menarik.. share kat web ni
RakanBlog . Meningkatkan trafik dan follower blog .Rangkaian bloggers Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

skuad makan tido..!!ha.!ha.! harga barangan tak terkawal,terutama gula, ape da cakap tak serupa bikin, kami tak nampak pun muka skuad pengguna.. berlakon memang hebatlah kau org..

Tanpa Nama berkata...

Salam semua PA,

Saya harap website ini terus dimanfaat dengan memperjuangkan ketidakseimbangan imbuhan dan jurang layanan yang dipraktikkan untuk pelbagai perkhidmatan awam.

Fiasco SBPA selama beberapa bulan lalu telah menyedarikan bahawa ada perkhidmatan (ahem, PTD) yang secara realitinya bukan terdiri dari kumpulan yang tercerdik tetapi agak biasa sahaja berbanding perkhidmatan lain.

Malah kita telah disedarkan dari 'complacency' kita dengan tindak tanduk kumpulan Premier (KSN, KPPA, KSU-KSU dan Ketua-Ketua Pengarah di pelbagai agensi di JPM)yang rata-ratanya pegawai PTD. Satu komplot ala zionis telah dibuat untuk mengkayakan puak PTD dengan pelbagai cara telah dilaksanakan.

Mungkin PA sekalian sering melihat website JPA tapi adakah kita melihat website Peguam Negara. Tahukah anda Warta Kerajaan Persekutuan telah dikeluarkan pada 1 Januari 2012 berkaitan perkhidmatan awam. Siapa punya angkara agaknya ya?

Skim PTD perlu dijumudkan atau sekurang-kurangnya diubahsuai seperti dikehendaki oleh majoriti PA.

Selain itu CUEPACS juga perlu diperluaskan untuk merangkumi pelbagai perkhidmatan lain seperti jurutera, doktor dll agar dapat membantu mengimbangi kembali perkhidmatan awam dan mengurangkan kuasa dan kerakusan puak PTD.

Marilah kita menggesa pihak pengurusan CUEPACS untuk memperjuangkan perkara ini.

Salam hormat kepada semua PA termasuk PTD

Tanpa Nama berkata...

SAYA DENGAR BERITA DARI KAWAN..
SEMUA KAKITANGAN AWAM DI NEGERI PAHANG SUDAH DAPAT TUNGGAKAN 2 BULAN..BERMULA 16 MAC.

KALAU ADA ORG PAHANG DI SINI..BULEH SAHIHKAN BERITA NI..?

MEREKA KATA NEGERI PM DAPAT DULU

Tanpa Nama berkata...

aku keja kat negeri pahang
x dpt pon tunggakan 2 bulan...

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju dengan tindakan PM yg utamakan orang sendiri dahulu iaitu Saudara mara negerinya di Pahang tu. Kalau aku berkuasa pun, aku akan buat perkara yg sama gak, Apa guna nak senangkan orang lain dulu, baik orang aku sendiri makan dan kenyang dulu. Hidup PM... Kepada PA yang masih lapar dgn gaji baru tu, sabar yea? kan sabar itu separuh daripada iman. Dunia belum Kiamat lagi. Bnyk tahun lagi boleh naik gaji, yang penting kerja lah kamu dengan hasil pendapatan yang ada dan ikhlas dan selalu bersedekah amal jariah tanpa adanya balasan. PA2 ni semuanya mata duitan... Jangan mare... nanti kena jual. hahaha...

Tanpa Nama berkata...

Mcm2 la yg komen merapu. masuk bulan 6, bulan 7 bulan 8. Yg ckp negeri pahang dah dapat dulu. lpas ni ntah hape temberang lagi la yg diorang nk post kt sini. Yg lain tu pulak main percaya je. Dah tu siap tambah lagi dgn asamnya, dgn garamnya, dgn ajinomotonya. Siasat la dulu baru komen. kalau betul x pe, kalau salah.. kan dah sama sama nyebarkan bende yg x betul.

Tanpa Nama berkata...

sape pula yang percaya,
main bubuh je.
alalalalalalala.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Mcm2 la yg komen merapu. masuk bulan 6, bulan 7 bulan 8. Yg ckp negeri pahang dah dapat dulu. lpas ni ntah hape temberang lagi la yg diorang nk post kt sini. Yg lain tu pulak main percaya je. Dah tu siap tambah lagi dgn asamnya, dgn garamnya, dgn ajinomotonya. Siasat la dulu baru komen. kalau betul x pe, kalau salah.. kan dah sama sama nyebarkan bende yg x betul.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
tak hormat dengan aji. main main dengan aji. tu ajinomoto tu.

Tanpa Nama berkata...

KALAU GAJI TAK MASUK BULAN 4,MAKA JADI ANJING LA KAMU SEMUA, TERUS MENYALAK....... INI HASIL CERDIK PANDAI OMAQ GAGAP AND THE GANG BANG.