SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PENJAWAT AWAM TIANG SERI NEGARA

07 Mac 2012

PERHIMPUNAN KHAS PENJAWAT AWAM BERSAMA PERDANA MENTERI AKAN DIADAKAN PADA 8 MAC 2012

Media Cuepacs
2/3/2012



Perhimpunan penjawat awam bersama YAB Perdana Menteri Malaysia akan diadakan pada:

Tarikh : 8 Mac 2012

Masa : 8.00 pagi hingga 12.00 tengahari

Tempat : Dewan Perdana, Dewan A dan Dewan B Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC)


Semua penjawat awam di seluruh Malaysia dijemput hari bagi mendengar satu pengumuman penting yang akan disampaikan oleh YAB Perdana Menteri Malaysia Dato' Seri Najib bin Tun Abdul Razak

1,034 ulasan:

1 – 200 daripada 1034   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

Harap2 masalh sbpa dpt diselesaikan & mencapai kata sepakat semua PA...

Rashidi berkata...

minta semua PA membawa dan menjulang gambar PM, TPM dan pemimpin Umno tanda kesetiaan untuk berterimakasih atas imbuhan lumayan nanti.

Tanpa Nama berkata...

PA jangan dok berharap sangat... dah lama dah kita kena jual... cakap dan janji dah berbuih air liur tapi sampai la ni , habuk pun tarak. SBPA hanya sekadar lagu yang didendangkan untuk menyedapkan telinga dan menutup mulut PA semalaysia.Apa yg pasti kenaikan harga barang dan kos hidup terus melambung.... Ada sesiapa kisah pasai kesengsaraan rakyat !!!!! Cepat2la PRU 13.Rakyat dah tak sabar nak mengundi...

Tanpa Nama berkata...

Tidak payah tunggu 19 Mac
Umumkan segera


Berita baik....

lan berkata...

apa yang menjadi persoalan sekarang ini adakah fenomena yang berlaku di waktu ini akan menjadi mimpi ngeri atau pun satu mimpi yang indah yang akan di bawa hingga ke hari tua .

tahukah anda kenapa sbpa telah menaikan gaji yang mengila dan tidak masuk akal pada gulungan jusa . jawapan nya adalah kerana ada pihak lain yang akan mengisi jawatan mereka suatu hari nanti dan yang pasti dari golongan swasta.
mereka akan di halau seperti anjing kurap kerana dikatakan komitmen kurang dan tak layak mendapat gaji sebegitu banyak dan pada masa itu anda akan berkata dunia ini berputar danberblit

Tanpa Nama berkata...

Aku tak paham apasal korang ni dengki dengan jusa? Abis kalau korang dah dpt jusa, pasti korang ni jugaklah yg nak pertahankan jugak kan?

Tanpa Nama berkata...

Mane satu niiee..12hb ke, 19hb ke,8hb ke? Nape kelang kabur nieee. Umum je SBPA tak de ape2. PM lame kate bangkrap M,sia kalu naik gaji byk2. Jgn harap leee.

Tanpa Nama berkata...

Harapan kami kepada Y.A.B Perdana Menteri amatlah tinggi agar kenaikan gaji setelah semakan semula SBPA adalah lebih baik dan adil kepada semua skim dalam Perkhidmatan Awam..

Tanpa Nama berkata...

kita tunggu PRU 13, jangan padang rendah pada kami yang bergaji rendah,kamu jagalah yang 4,000 orang tu...kamu hina kami yang 1.4 juta,kamu main-mainkan gaji kami,ubah tarikh sesuka kamu nak umum gaji baru..kami akan undi parti pembakang nanti....masa tu kamu tahu..betapa susah nak dapat duit,kalau projek dah orang lain jaga....tungguuuuuuu!!!!!

Tanpa Nama berkata...

salam....apa2 pun kita tunggu 8/3 ni...harap2 ada sinar cahaya lah nanti...

suka hati bapak aku lah berkata...

Korang pangkah jelah parti pembangkang tu kalau boleh dia naikkan gaji kamu mcm sbpa ni. Ckp tak serupa bikin, dimana2 negeri yg diorang ni memerintah.

Tanpa Nama berkata...

Kalaulah berita ni umum gaji naik.. kalau ekonomi negara tak diuruskan dengan baik. gaji naik pun tetap sama.

jadi bagi aku, apa2 pun pengumuman ini baik buruk aku terima.

n aku nak pangkah kerajaan PR di PRU13. itu pasti.

aku n isteri mengundi di daerah Pekan, tau kan kawasan saper?? kikiki!

Tanpa Nama berkata...

nama tak seindah rupa...itu lah SBPA..Sy tak mengharap langsung, kalau ada kenaikan setakat rm90-rm120, lepas tu kenaikan harga barang dan kos hidup melambung, apa yang dapat dibeli dengan rm90-rm120? setahu sy kita akan tetap menjadi PA yang paling miskin..tak lama jadi indonesia..yang kaya makin kaya, yang meskin berciciran..ini lah yg sedang berlaku di negara kita

nua berahem berkata...

Kalau boleh dicadangkan, periksa sapa yang anti kerajaan dalam PA. Pas tu, jgn bagi naik gaji atau kekalkan dia dalam SSM. Dah bagi naik tak nak bersyukur. Kalau tak suka kerajaan keluar jelah kerja swasta. Baru korang tau langit tinggi rendah. Nak mengulau tak dapat, nak mengeteh pon kena sekat. Ni dok dalam kerajaan ngabiskan boreh jo.

Tanpa Nama berkata...

kalau malaysia jadi macam singapura kan bagus...tak da double standard..

Tanpa Nama berkata...

kalau pun gaji tak naik, aku tetap sokong bn...belum tentu pangkah pkr mereka dapat berikan yang terbaik..kot kot lebih teruk...bagus maintain yang lama

Tanpa Nama berkata...

kamu sokong BN apa yang kamu ada, aku sokong pembakang banyak yang aku dapat, rumah aku boleh beli,tanah boleh aku miliki......tiada apa kelebihan pada kamu semua...rumah pun bukan boleh free,tanah pun kena beli...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
kamu sokong BN apa yang kamu ada, aku sokong pembakang banyak yang aku dapat, rumah aku boleh beli,tanah boleh aku miliki......tiada apa kelebihan pada kamu semua...rumah pun bukan boleh free,tanah pun kena beli...

Ahad, Mac 04, 2012 12:36:00 PM

========

kot kot u org PKR, atau pun ahli politik? pok.. yang tak undi pkr, undi bn, tu masalah diri sendiri, tak perlu u bimbang...yang sakit kami org, u tak sakit u diam lah..

Tanpa Nama berkata...

baik pkr ke, bn ke, semua gila kuasa. Tp kalau dah pa sokong jela bos kamu. Kalau tak suka jgn jadi hipokrit. Gaji nak naik tp tak sokong bos dan pemerintah. Mcm mana negara nak maju.

Tanpa Nama berkata...

Aku kalau naik lebih 50% apa yang cuepacs minta tu aku sokong kerajaan lani. Tapi kalau bawah belum tentu aku akan sokong PR lagi kerana parti ni pun bukan ada keistimewaannya pun. mungkin lebih teruk adari yang adaaa.
Aku x sanggup mempertaruhkan negara ini dan aku bersyukur apa yang ada lani. SBPA akan memberi kilauan emas kepada PA. itu yg pastinyaaaaaa.

PTD Cerdik berkata...

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad memberi amaran bahawa Malaysia sudah mempunyai terlalu banyak cuti umum sehingga sukar bagi meningkatkan produktiviti.

Katanya, jika keadaan itu berterusan dengan kerajaan memilih untuk membayar lebih untuk kurang bekerja, negara akan menghadapi kesukaran kewangan yang serius atau menjadi muflis seperti yang berlaku di negara Barat.
jika.

“Apabila kita bekerja jumlah hari yang kurang, maka produktiviti juga akan berkurangan. Dr Mahathir juga melahirkan kebimbangan dengan dasar gaji minimum yang bakal meningkatkan gaji secara keseluruhan kerana majikan akan cuba memastikan persamaan antara gred pekerja yang berbeza dapat dikekalkan.

Pada 24 Februari lalu, pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan bahawa Kementerian Sumber Manusia sedang memuktamadkan segala proses sebelum menguymumkan dasar gaji minimum bagi pekerja di sektor swasta di seluruh negara.

Menurut menterinya, Datuk Dr S Subramaniam, tindakan itu akan menyaksikan kira-kira 30 peratus daripada tenaga kerja di negara ini yang kini berpendapatan di bawah RM900 menikmati kenaikkan gaji minimum yang belum ditetapkan lagi itu.

Menurur Dr Mahathir, Malaysia boleh menjadi muflis apabila gaji atau pampasan untuk bekerja tidak diikuti dengan pertambahan produktiviti.

"Kita semua mahu menyaksikan Malaysia menjadi negara berpendapatan tinggi. Namun kita mesti juga bimbang mengenai daya persaingan kita.

PTD Cerdik berkata...

Dr Mahathir juga membidas pentadbiran selepasnya kerana menaikkan gaji kakitangan awam sebanyak 25 peratus. Tindakan menaikkan gaji kakitangan awam juga akan merosakkan ekonomi negara dan menyumbang pada keruntuhan ekonomi, seperti yang berlaku kepada Sepanyol, Greece dan Itali.


Walaupun, tidak menamakan perdana menteri yang bertanggungjawab ke atas kenaikan itu, sasaran Dr Mahathir adalah penggantinya Tun Abdullah Ahmad Badawi yang katanya, mengurangkan peruntukan pembangunan bagi menaikkan gaji.

“Pernah seorang perdana menteri, pentadbiran yang lalu, menaikkan gaji kakitangan awam sebanyak 25 peratus. Namun tidak ada bukti bahawa hasil kerajaan pula meningkat sehingga 25 peratus.

Lazimnya, peningkatan adalah hanya kira-kira 10 peratus. Ini bermakna peningkatan kos operasi 25 peratus itu terpaksa ditampung dengan pemotongan 25 peratus peruntukan pembangunan,” katanya.

Menurut Mahathir, pengurangan peruntukan bagi pembangunan adalah tidak baik bagi negara yang sedang pesat membangun seperti Malaysia. Bagaimanapun, dijangka kakitangan sokongan akan tetap mendesak gaji yang mahal tanpa memperdulikan akibatnya pada negara.

Tanpa Nama berkata...

Dah lama tunggu, bmaksud pru 13 dkat la nie, apa pun kt yg keja dgn kerajaan harus bersyukur, ada keja, kalu yg keja swasta sakit lg, ro sy nak ingatkan yg jusa 2 tak semua. Jgn angkuh sgt, yg buat kerja kuli2 mcm aku nie, beringat sikit, nanti di akhurat ko jawap la, ko org nak pangkah sapa2 pun pangkah, tp ingat so yg bg kt gaji.

Tanpa Nama berkata...

Dah lama tunggu, bmaksud pru 13 dkat la nie, apa pun kt yg keja dgn kerajaan harus bersyukur, ada keja, kalu yg keja swasta sakit lg, ro sy nak ingatkan yg jusa 2 tak semua. Jgn angkuh sgt, yg buat kerja kuli2 mcm aku nie, beringat sikit, nanti di akhurat ko jawap la, ko org nak pangkah sapa2 pun pangkah, tp ingat so yg bg kt gaji.

Tanpa Nama berkata...

Kalau cuti umum bnyak, senang je formulanya. Gaji ikut hari bekerja. Ada kerja ada gaji.

Tanpa Nama berkata...

Kami tetap sokong BN, kalau apa yang dituntut oleh cuepact dipenuhi. Aku akan jadi tonggak utama dalam kempen PR13 nanti..

Tanpa Nama berkata...

PTD Cerdik berkata...
Dr Mahathir juga membidas pentadbiran selepasnya kerana menaikkan gaji kakitangan awam sebanyak 25 peratus. Tindakan menaikkan gaji kakitangan awam juga akan merosakkan ekonomi negara dan menyumbang pada keruntuhan ekonomi, seperti yang berlaku kepada Sepanyol, Greece dan Itali.


Walaupun, tidak menamakan perdana menteri yang bertanggungjawab ke atas kenaikan itu, sasaran Dr Mahathir adalah penggantinya Tun Abdullah Ahmad Badawi yang katanya, mengurangkan peruntukan pembangunan bagi menaikkan gaji.

“Pernah seorang perdana menteri, pentadbiran yang lalu, menaikkan gaji kakitangan awam sebanyak 25 peratus. Namun tidak ada bukti bahawa hasil kerajaan pula meningkat sehingga 25 peratus.

Lazimnya, peningkatan adalah hanya kira-kira 10 peratus. Ini bermakna peningkatan kos operasi 25 peratus itu terpaksa ditampung dengan pemotongan 25 peratus peruntukan pembangunan,” katanya.

Menurut Mahathir, pengurangan peruntukan bagi pembangunan adalah tidak baik bagi negara yang sedang pesat membangun seperti Malaysia. Bagaimanapun, dijangka kakitangan sokongan akan tetap mendesak gaji yang mahal tanpa memperdulikan akibatnya pada negara.

=================

kenapa singapura boleh dan malaysia tak boleh?? singapura sangat bertuah kerana setelah keluar dari malaysia ia telah menjadi lebih pesat dan membangun di dunia walaupun hanya sebuah negara kecil..sebab itu lah kebanyakan org malaysia telah berhijrah ke singapura

Tanpa Nama berkata...

Golongan jusa banyak buat kerja, memerah otak dan minda utk menggubal polisi dan arahtuju organisasi. Golongan pa banyak buat kerja yang memerah keringat. Sama sama penting pada jentera kerajaan. Tak usahlah dengki kalau ada yang naik lebih. Yang pastnya semua naik dan wajarlah kita semua bersyukur.

Adam berkata...

Naik Gaji RM70 - RM90, Harga Barang keperluan melambung naik. Tiada makna bagi RAKYAT..!!! Tuntutan CUEPACS RM700 - RM2500. Apa pun Penjawat Awam akan Tunggu apakah JANJI MANIS KATA AUTA didendangkan semula. Kalau Yaaa....Tunggulah PULA PRU KE-13, Penjawat Awam Akan kumandangkan LAGU PR ke Puterajaya.

Tanpa Nama berkata...

wahai sbpa mengapa kau memainkn hati dn perasaanku.pakar saiko mnkh yg d ambil tuk melakonkn watak saiko ini apa yg kamu hndk wahai sbpa?,kepuasan,kemenagan atau mengajak daku tuk beterima kasih pd yg merencana perangcangan hebat ini. apakh berjaya kamu wahai sbpa menarik hatiku tuk bersekongkol dlm perjuanganmu. hati yg terluka teguris dek permainanmu sbpa bisa membuatknny merajuk,mendiamkn diri walaupun penuh nikmat.mungkin mengambil masa yg lama tuk sembuh. kamu kerugian pd org yg berterima kasih.manakala hati keras dng pendirian dn pendapat mereka kau tetap tak akan dpt memenanginy wahai sbpa.kecuali org yg setia pd mu.silap sungguh perangcanganmu wahai sbpa.kamu tak beriman sepanuhny pd ilahi wahai sbpa jika kamu reda dgn kewujudan atau kelahiranmu pd kala awal,lahir dgn penuh keikhlasan,lahir dng penuh keinsafan dn penharapan,membaiki segala kesilapan lalu serta taat pd yg satu tentu ada pemberian yg nikmat dr tuhanmu itu janjiny tp sayang berjuta kali sayang jalan ini yg kamu pilih untuk kemenangan. apa kata tuhanmu wahai sbpa jika kamu menyakiti org yg diredai di kasihiny.rugi pula kamu dlm mencari redany.ya allah kau ampuni sekalian org mukminin yg sentiasa lemah dlm merangcag demi memenuhi keinginan yg di rasakn perlu sdngkn sesuatu yg terbaik kau lebih mengetahui. wahai sbpa wahai sbpa jgnlh kamu bergumbira di kala pg bergumbiralh kamu d waktu mlm yg sunyi.

Tanpa Nama berkata...

mula-mula 12 mac , pastu 19 mac sekarang 8 ,ac. esok lusa > kensel...
hahaha melopong la PA kene tipu termasuk aku sekali..... silupa mau langis lo..nallastr mpierd

Tanpa Nama berkata...

kepada si pungkok berair mulut berbuih.
woi bodoh, kalau kami jadi jusa sekali pun kami takkan buat perkara yang menindas orang lain terutama yang sama taraf pendidikan dengan kami. Kalau aku dok tempat KSU sekali pun aku tak perlu kenaikan 50% atau 100% aku hanya perlu kenaikan sama % dengan kakitangan lain Apa nak heran gaji aku sebagai KSU dah besar. kalau semua PA termasuk aku naik 13% pun aku juga yang dapat banyak sebab gaji aku lebih besar dpd yang lain2 Sapa bahalol yang buat komen tentang PA dengki kat jusa tu aku nak tanya ko sekolah darjah berapa. tulis ikut sedap kepala wotak ko jer. tak fikir . Otak letak kat lubang juboq ka? sial. dah bodoh nak memperbodohkan org lain.

Tanpa Nama berkata...

BAGUI LAH KALAU NAK UMUM 08.03.2012....PA TAKYAH TUNGGU LAMA2 BERITA YANG MENYAYAT HATI....KEPADA TUN MAHATHIR....CAN U JUST SHUT UR BLOODY MOUTH?

Tanpa Nama berkata...

sekejap 12 mac, sekejap 19 mac, sekejap 8 mac pulak.nasib2

ABANG HENSEM berkata...

Buat dah ubahla ke tarikh mana pun aku tetap tak pegi... Dia nak amik hati kita, dialah datang ke tempat kita..hepahal plak kita yang nak kena pegi kat dia. Buat macam pengumuman nak raya sudala...ni dia nak buat pengumuman tapi kos sampingan macam2....

Yg kompom apa yg dia nak cakap tu kuar gak kat tv nanti.

Yg penting sekarang ialah pengumuman itu dan bukan PM tu yg penting...kena plak pengumuman tu x capai apa cuepacs suarakan...lagi x pentingla ko PM lepas ni...

Tanpa Nama berkata...

PA kat sabah pun akan undi Pakatan Rakyat sekiranya PM Najib tak naikkan gaji rm700-2500.

Tanpa Nama berkata...

Aduhai..siap ada yang nak ugut tak mahu undi parti najib jika tak bagi gaji tinggi. Sukahati kau la labu..
Kerajaan still berjalan tak kira mana2 parti memerintah.. kita ni kerja kerajaan,parti pemerintah hanya laksana dasar mereka je..

nanti Parti Keadilan memerintah ko mintak tak dapat ko nak undi sape pulak?

macamni la sikap orang tamak, dapat kerja kerajaan pun dah patut bersyukur..loan mudah lulus..itu ini dapat..ni dok dengki dengan JUSA..

Pegawai kerajaan di singapore mereka gaji tinggi2 agar mereka tak amalkan rasuah dll..

Dr.M seorang pemikir yang dapat berfikir jauh ke hadapan.. walau bab agama dia banyak buat kenyataan tak betul..tapi aku respek dia berani bersuara lawan amerika dll...

korang yang dok hari-hari tunggu gaji tu sedarla.. nak duit lebih, korang kerja sambilan la.. usaha sikit...

p/s : Aku rasa Pilihanraya tahun ni BN still menang 2/3, dulu sebab ramai penyokong Tun Dr.M marah kat Pak Lah... Aku harap PAS tinggalkan DAP sebab dah takde perjuangan HUDUD dan Negara Islam..
Tahun 2008 aku mengundi pangkah PKR dan PAS..

Tanpa Nama berkata...

HARAP-HARAP PERMINTAAN CUEPACS DITUNAIKAN KERANA HARGA BARANG TAK SETIMPAL DENGAN SITUASI MASA KINI,
SEKIRANYA 8.3.2012 DITUNAIKAN PM,JASANYA PM AKAN DIKENANGKAN,LANTARAN ITU SEMUA KAKITANGAN AWAM AKAN BUKA MATA DAN DENGAR 2 BELAH TELINGA SIAPA PATUT PEGANG TAMPUK NEGARA UNTUK MENJADIKAN MALAYSIA NEGARA MAKMUR,HIDUP BN.

Tanpa Nama berkata...

Perhimpunan penjawat awam bersama YAB Perdana Menteri Malaysia akan diadakan pada:

Tarikh : 8 Mac 2012

Masa : 8.00 pagi hingga 12.00 tengahari

Tempat : Dewan Perdana, Dewan A dan Dewan B Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC)


Semua penjawat awam di seluruh Malaysia dijemput hadir bagi mendengar satu pengumuman penting yang akan disampaikan oleh YAB Perdana Menteri Malaysia Dato' Seri Najib bin Tun Abdul Razak.

Permintaan kami setimpal dengan gred-gred jusa bukan sebaliknya.
kenaikan gaji dipohon untuk kumpulan pelaksana yang menjadi tulang belakang dalam pentadbiran awam dimalaysia.
Gred 1-16-RM1,000.00
Gred 17-26-RM1,500.00
Gred 27-38-RM2,000.00

sokong tak permintaan ini,diminta komen supaya dapat meningkat produktiviti negara dan kepercayaan rakyat. kakitangan LHDN dapat 6 bulan bonus,kakitangan awam 1 bulan bonus.

Tanpa Nama berkata...

yang penting bukan naik gaji saja, tapi tak tindas kakitangan bawahan macam SSB, tapi soal ni tiada dalam agenda perjuangan CEUPACS

Tanpa Nama berkata...

macam filem P.Ramlee kakitangan awam dah lama kena jual

Tanpa Nama berkata...

bagi kakitangan awam makan kenyang supaya gemuk untuk jadi sembelihan korban BN/UMNO lepas PRU13

Tanpa Nama berkata...

43 Pekerja Penyelenggara Kebersihan Dakwa Tidak Dibayar Gaji


KEPALA BATAS, 2 Mac (Bernama) -- Seramai 43 pekerja penyelenggara kebersihan di Hospital Kepala Batas mendakwa gaji dan elaun untuk bulan Februari masih tidak dibayar oleh majikan mereka iaitu Asmana Sdn Bhd.

Difahamkan kontrak Asmana Sdn Bhd akan ditamatkan oleh kontraktor utama Faber Medic Sdn Bhd pada pertengahan Mac ini selepas lima tahun beroperasi.

Seorang pekerja, K Ravichandrigan, 37, yang ditemui melahirkan rasa kesal kerana pihak majikan mereka gagal melunaskan bayaran gaji serta elaun untuk bulan Februari yang sepatutnya diterima beberapa hari lepas.

"Bila kami bertanya, majikan enggan mengulas perkara itu sebaliknya menyuruh kami berurusan terus dengan kontraktor utama, sedangkan sebelum ini gaji dibayar oleh majikan dan kami sebagai pekerja tidak terlibat secara langsung dengan kontraktor utama dari segi pentadbiran," katanya.

Aida Ramli,43, berkata mereka hairan apabila majikan meminta mereka berjumpa kontraktor utama bagi bayaran gaji bulan Februari.

Tanpa Nama berkata...

SEBELUM Pilihan Raya 2008 berlangsung, TUN DAIM ZAINUDDIN adalah satu-satunya tokoh yang secara terbuka meramalkan Barisan Nasional (BN) akan kehilangan beberapa negeri dan akan mencatatkan keputusan terburuk dalam Pilihan Raya Umum ke-12 (PRU-12) lalu.
Memang mengejutkan apabila ramalan itu terbukti benar dan akhirnya mengakibatkan peralihan kuasa dari Tun Abdullah Ahmad Badawi kepada Datuk Seri Najib Tun Razak.

Melihat kepada kemungkinan Pilihan Raya Umum ke 13 akan berlangsung pada tahun ini wartawan Mingguan Malaysia ZIN MAHMUD, MOWARDI MAHMUD, MARHAINI KAMARUDDIN, AINUL ASNIERA AHSAN dan HAFIZAHRIL HAMID telah bertemu beliau di pejabatnya pada Khamis lepas.

Beliau seperti biasa seperti mana pertemuan sebelumnya gemar berpakaian ringkas dan sederhana namun kali ini turut sama membawa sekeping kertas dan sebatang pen bersama.

KALAU 8.3.2012(KHAMIS)PENGUMUMAN PM,HARAP-HARAP PM UMUM BERITA BAIK,TAKUT NANTI RAKYAT UBAH PENDIRIAN,UNDI PAKATAN RAKYAT.

Tanpa Nama berkata...

Dasar PA yang suka mengulau, pukul 10 pergi minum, 3.30 pergi minum, pas tu buat overtime sedangkan kerja boleh siap waktu biasa inilah yang suka bercakap mencarut dan mulut celupar. Mentaliti kelas ke3 mcm nilah yg memang patut disenarai pendek untuk masuk exit policy dalam SBPA nanti.

Tanpa Nama berkata...

NYATAKAN ULAT YANG PALING PANJANG DI DUNIA?
JAWAPANNYA ADALAH ULASAN, IA SEPERTI CONTOH DIATAS

Tanpa Nama berkata...

Dasar PA yang suka mengulau, pukul 10 pergi minum, 3.30 pergi minum, pas tu buat overtime sedangkan kerja boleh siap waktu biasa inilah yang suka bercakap mencarut dan mulut celupar. Mentaliti kelas ke3 mcm nilah yg memang patut disenarai pendek untuk masuk exit policy dalam SBPA nanti.
-------------------
setuju..tapi kenyataan di atas tu tak patut ditujuan kepada semua PA. masih terlalu ramai yang ok efektif yang bertanggungjawab terhadap kerja mereka. yang tak ok tu je yang perlu disenarai pendek.

* orang yang bagi kenyaataan kat atas tu pun tengok boleh tahan juga celuparnya huhuhu

Tanpa Nama berkata...

orang yg buat ulasan minum pagi 10 am,minum pt 3 pm,diapun patut diexit policy kerana macamana dia tahu,tentu diapun terlibat.

Tanpa Nama berkata...

K/T awam mau gaji naik,tetapi sokongan kepada Cuepacs kurang spt menjadi ahli gabungan,baru ada kekuatan yang kuat dipihak cuepacs,
gaji mau tinggi,yuran beberapa RM sahaja pun kedekut,nikmat mau.

Tanpa Nama berkata...

kakitangan awam dah lembu/kerbau seperti kumpulan pelaksana ikut apa yang diarahkan seperti polisi jabatan buat kerja segera 3 har,5 har,10 hari,siapa teruk lembu/kerbau,rakyat bukan binatang,tapi manusia,fikir-fikirkan sebelum membuat sesuatu undang2,puak-puak jusa sokong,sebab mereka tak buat kerja,yang buat kerja kumpulan pelaksana dan jadi seperti lembu/kerbau,komen.

Tanpa Nama berkata...

klu msi lg pegumuman auta kompom be end gulung tikaq

Tanpa Nama berkata...

mimpi ngeri sbpa ada berkesudahan kah????????????

PA Produktif berkata...

kenapa singapura boleh dan malaysia tak boleh?? singapura sangat bertuah kerana setelah keluar dari malaysia ia telah menjadi lebih pesat dan membangun di dunia walaupun hanya sebuah negara kecil..sebab itu lah kebanyakan org malaysia telah berhijrah ke singapura

===========================

Singapura boleh bagi gaji tinggi kerana mereka mementingkan produktiviti. Kalau kita pun nak gaji tinggi, produktiviti pun mestilah ditingkatkan. Tapi, malangnya mengikut statistik, produktiviti PA seluruh Malaysia adalah amat rendah, then how to justify the increase in pay?

Jangan negara kita jadi macam Greece/Portugal yg bangkrap kerana rakyatnya menikmati gaji yg tinggi (setara Jerman/Perancis) tetapi produktiviti mereka amat rendah... Sehinggakan kerajaan mereka terpaksa berhutang untuk bayar gaji sektor awam mereka, akhirnya selepas hutang terlampau byk, negara mereka jadi bangkrap....

PA Yang Setia.... berkata...

Wahai sahabat2 PA semua....

Bersyukurlah kerana kerajaan sekarang mampu memberikan gaji & kehidupan yang aman damai...janganlah disebabkan panahan SBPA sampai nak tukar kerajaan....adakah anda 'YAKIN' bahwa kerajaan yang baru akan menuruti kemahuan anda.

Bila dilambatkan perhimpunan ke 19hb ada pula yang marah...bila dicepatkan ke 8hb ada pula yang kata main2....korang sebagai PA ni...nak ke tak nak dengar apa yang PM nak kata....tu lah manusia sekarang terlalu cepat sangat melatah...pandai meminta tetapi tak pandai pula nak kenang budi.

Hidup di bumi yang aman damai ni pun sudah memadai...janganlah terlalu memaksa kerajaan menunaikan hasrat yang tak mampu dilaksanakan.....apa sahaja yang diberi maka terimalah dengan rela hati & ukurlah baju di badan sendiri.

Walaupun saya sebagai PA di dalam jawatan pertengahan amat faham dengan situasi sekarang tetapi sebenarnya amat sukar untuk melihat masa depan....janganlah cabar-mencabar....tunggulah 8hb nanti & harap2 kita akan mendapat berita gembira....janganlah kita memandang orang lain tetapi pandanglah diri sendiri

Tanpa Nama berkata...

kalau gaji tinggi sangat nanti inflasi plak.. so berhenti mengharap la yg gred2 rendah tu.. haha!!

Tanpa Nama berkata...

kaki ulat
ape nak jadi dah jam 9.00 masih kat kedai kopi
kaum yang lain dah mula kerja hakiki
kaki ulat duk menempel lagi
ushar line kanan kiri
takut ada yang perhati
yang pakai uniform, jaket kat luar sebagai ganti
takut kelihatan lambang jabatan atau agensi


boss tanya mana dia pergi
kalau cover boss lak tak percaya nanti
kalau tak cover kaki ulat sahabat sejati
last2 kaum satu unit yang makan hati
cukup bulan belanje ngeteh ngan mee kari
adoyyai, hancus, tapi segelintir jer kaki ulat ni
wa pun kekadang ulat gak sesekali..

kah kah kah..sowy broo..wakakaka..ekekeke..//

Tanpa Nama berkata...

Kita kena buat analisis 2 cabang positif dan negatif,andaikata jawapan positif sokongan kepada BN meningkat sekiranya negatif sokongan sebaliknya.8.3.2012(khamis) penentu halaju kakitangan awam,setiap ada agenda yang baik untuk kakitangan awam bukan disebaliknya.

Tanpa Nama berkata...

SIAPA SOKONG DATO OMAR JADI PRESIDEN CUEPACS UNTUK KE TAHUN AKAN DATANG?

SIAPA SOKONG SAMUEL DEVADASON S/U MTSU JADI S/U CUEPACS BARU ATAU MANA-MANA JAWATAN DALAM CUEPACS.

Tanpa Nama berkata...

Mula2 12hb, lepas tu ubah ke 19hb, skrg 8mac pulak. Tengok filem hindustan lg baik. Mengarut sungguh! Wat lawak ke ape? Aku rasa pa semua gigit jari je ler.. Politik....politik.

Tanpa Nama berkata...

Kot2 perhimpunan 8hb ni dia nak bagi tau yang 12 hb ni tak jadi...tukar 19hb nanti...

Tanpa Nama berkata...

- 8 Mac??

- Kami yang dok basuh tahi orang kat toilet gaji naik ka apa?

- Kami pun nak naik gaji jugak...tahi kome PA makin banyak kat toilet pasai gaji asik naik..teruk kami bekerja.......

Tanpa Nama berkata...

harap2 8 hb ni PM jadi kot no.
Kita pakat2 tunggula tengok.kot2 PM umum . Tapi tok sah dok harap la sangat.kot PM umum aje tapi tak dak pa pu.Seperti yang diumumkan kepada guru pd hari guru tahun 2011. Tak dak pa pun. Dengar pengumuman macam2.tapi apa pun tak dak.

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya PM nak umum .KALAU GAJI NAIK BANYAK SEPERTI CEUPACS MINTA NEGERA AKAN BENGRAP SEPERTI KATA TUN MAHADIR.ITU JA YANG PM NAK UMUM.JANGAN LA DOK HARAP GAJI NAK NAIK.

Tanpa Nama berkata...

CYBERJAYA: Datuk Seri Najib Razak berkata, kejayaan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) mengutip hasil berjumlah RM109.7 bilion tahun lalu dengan peningkatan 27 peratus berbanding 2010 adalah satu pencapaian luar biasa.

Perdana Menteri berkata peningkatan kutipan juga membolehkan kerajaan menyediakan lebih banyak program dan kemudahan untuk rakyat, selain merangsang ekonomi negara.
Justeru, Najib berkata bagi memastikan kerajaan berupaya terus menyediakan perkhidmatan kepada rakyat, tanggungjawab dan kesedaran membayar cukai bagi golongan yang layak perlu dipertingkatkan.
Katanya, beberapa negara di Eropah menghadapi kemelut ekonomi berpunca daripada kegagalan mengutip cukai sehingga menyebabkan ekonomi hitam meningkat, sekali gus menyebabkan kebangkrapan.

Beliau berkata ia juga mengukuhkan asas pendapatan negara sehingga kerajaan berkemampuan menyediakan pelbagai kemudahan untuk rakyat seperti Klinik 1Malaysia, Kedai Rakyat 1Malaysia, Sara 1Malaysia dan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M).

Katanya, selain asas pendapatan yang kukuh, keupayaan kerajaan menyediakan kemudahan untuk rakyat juga disebabkan keupayaan mengurus tadbir negara, mengendalikan pengurusan ekonomi, terutama pada peringkat makro dan pengurusan kewangan dengan baik.

Kadang-kadang perkhidmatan ini dianggap sebagai seolah-olah satu hak, tetapi sebenarnya ia menjadi kenyataan disebabkan oleh kebolehan kita.
Jika kita membina sekolah, klinik dan jalan raya serta pelbagai lagi perkhidmatan kepada rakyat, asasnya ialah (kerana) kita berkemampuan berbuat demikian, katanya ketika merasmikan Menara Hasil, bangunan ibu pejabat baru LHDN, di sini semalam.

Beliau berkata, di Malaysia, dalam bidang kesihatan misalnya, dengan bayaran RM1, rakyat berpeluang mendapatkan rawatan doktor, manakala dengan caj RM5 boleh mendapat rawatan pakar serta perkhidmatan lain seperti x-ray.

Bayangkan kos sebenarnya, kita hanya kutip (caj) dua peratus daripada perbelanjaan sebenar, 98 peratus lagi ditanggung oleh kerajaan kerana (ditampung) kutipan cukai, katanya.

Berikutan itu, beliau mahu LHDN menggiatkan usaha mendidik rakyat supaya membayar cukai pendapatan menerusi kempen dan penguatkuasaan undang-undang berhemah, sekali gus berupaya menutup ketirisan.

Pada majlis itu, Najib menyampaikan BR1M kepada 50 penerima serta melancarkan perkhidmatan mengemukakan borang penyata cukai pendapatan bagi pemastautin yang tidak menjalankan perniagaan (BE) menerusi telefon mudah alih atau m-Filing.

Perkhidmatan disokong oleh peranti yang memiliki sistem operasi iOS versi 4 ke atas seperti iPhone dan iPad, Android versi 2.2 ke atas, BlackBerry versi 6 ke atas dan Windows Phone versi 7 ke atas. Perkhidmatan tambahan itu memudahkan orang ramai mengemukakan borang BE kepada LHDN menerusi telefon mudah alih pintar.

LHDN KUTIP 109 BILLION-KAKITANGAN LHDN DAPAT 6 BULAN BONUS,TAKKAN 3 BILLION TAK BOLEH LABURKAN KPD K/T AWAM,MANTAN PM TAK TAU.

Tanpa Nama berkata...

semua k/t awam pergi ke putrajaya pada 8.3.2012(khamis),tiba-tiba PM tidak umum berita SBPA,rugi wang cuepacs sewa bas kepada ahli-ahli cuepacs,Presiden Cuepacs kena pastikan isu ini,bukan main -main ahli-ahli datang dari jauh.

Tanpa Nama berkata...

MIMPI NGERI SIJIL KEJURUTERAAN SETARA DIPLOMA KEJURUTERAAN MASIH MENGHATUI AKU! ada ka patut beza rm 100 je sekurang-kurangnya beza la dalam rm700 kalau tak lebih baik tutup je kursus diploma kat IPT gantikan kursus sijil dan ijazah je, jimat masa jimat wang ringgit.

Tanpa Nama berkata...

KENAPA TARIKH DIPERCEPATKAN?
ADAKAH UMUM BERITA MENARIK?
MUNGKIN KATA WANG TAK CUKUP?

TAPI HAIRAN GRED JUSA NAIK BANYAK PM BOLEH LULUS?GRED PELAKSANA MINTA NAIK GAJI PELBAGAI HELAH DALAM SBPA,SEJARAH BUKTIKAN GRED PELAKSANA AGEN KEJAYAAN SESUATU PEJABAT/JABATAN TANPA GRED PELAKSANA LUMPUH.

Tanpa Nama berkata...

1)wahai penulis adakah masuk akal lulusan Diploma setaraf sijil,atau adakah lulusan Diploma setanding ijazah/master/Phd.

2)wahai JPA adakah logik lulusan sijil setaraf Diploma/ijazah/master.
W3-1-Gred 27(lama)
W2-1-Gred 29(lama)
jarak sama.

Yg bhg Datuk Farida teliti masalah ini.

Tanpa Nama berkata...

Cakap blehlah ...kjaan prihatin kesusahan rkyat..tapi janji tinggal janji..rakyat didahulukan pencapaian diutamakan..kena tukar, kelurga kami didahulukan...rakyat dibelakangkan..

Tanpa Nama berkata...

Minta semua PA cium tangan PM jika semua pelaksana dapat 25% kenaikkan.

Tanpa Nama berkata...

Ada kenaikkan 25% ? Cium tangan PM tanpa kegagalan.

Tanpa Nama berkata...

kaki ulat
ape nak jadi dah jam 9.00 masih kat kedai kopi
kaum yang lain dah mula kerja hakiki
kaki ulat duk menempel lagi
ushar line kanan kiri
takut ada yang perhati
yang pakai uniform, jaket kat luar sebagai ganti
takut kelihatan lambang jabatan atau agensi


boss tanya mana dia pergi
kalau cover boss lak tak percaya nanti
kalau tak cover kaki ulat sahabat sejati
last2 kaum satu unit yang makan hati
cukup bulan belanje ngeteh ngan mee kari
adoyyai, hancus, tapi segelintir jer kaki ulat ni
wa pun kekadang ulat gak sesekali..

kah kah kah..sowy broo..wakakaka..ekekeke..//

Ahad, Mac 04, 2012 4:16:00 PM

---------------------------

lawak la lu ni bro, hahaha..ayat lu xblh blah

Tanpa Nama berkata...

ADAKAH KUMPULAN MENDENGAR SUARA KUMPULAN PELAKSANA,BUAT KUMPULAN KIK DULU KMK.
CADANGAN KUMPULAN JUSA YANG BERMASALAH DIMASUKAN DALAM MUZIUM JABATAN-JABATAN, KERJA MEREKA BACA KERATAN AKHBAR SEMUA AKHBAR.SETUJU TAK CADANGAN INI.

Tanpa Nama berkata...

Senator: Shahrizat serah kepada Najib


2012/03/04

KUALA LUMPUR: Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, menyerahkan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, mengenai kedudukan beliau sebagai Senator.

Shahrizat yang juga Ketua Pergerakan Wanita UMNO berkata, terserah kepada Perdana Menteri sama ada melanjutkan tempoh penggal beliau sebagai senator yang akan berakhir bulan depan.
"Semuanya terpulang kepada Yang Amat Berhormat Perdana Menteri," katanya ketika ditemui pemberita selepas majlis program kebajikan Rakyat 1Malaysia (Kar1sma), Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) di sini, hari ini.
Majlis julung kali diadakan itu dirasmikan Perdana Menteri dan dihadiri hampir 20,000 orang termasuk 1,627 wakil NGO dari seluruh negara.

Sebuah akhbar berbahasa Cina (Sin Chew) dilaporkan membuat spekulasi bahawa Shahrizat berkemungkinan tidak dilantik semula sebagai Senator apabila penggalnya berakhir pada 8 April ini.

Shahrizat dilantik sebagai Senator pada 9 April 2009.

Shahrizat terpalit dalam isu National Feedlot Corporation (NFC) yang diterajui suaminya, Datuk Dr Mohamed Salleh Ismail, yang terbabit dalam projek lembah daging Pusat Fidlot Nasional di Gemas, Negeri Sembilan.
Ia mendapat perhatian selepas Laporan Ketua Audit Negara 2010 menyatakan beberapa kelemahan projek itu yang bertujuan meningkatkan pengeluaran daging tempatan serta mengurangkan pergantungan negara terhadap daging import.

Ia semakin panas selepas wujud dakwaan berlaku penyelewengan terhadap peruntukan kerajaan berjumlah RM250 juta yang disalurkan kepada NFC. - BERNAMA

Tanpa Nama berkata...

SALAM..MINTA PENJELASAN DARIPADA CUEPACS YANG MANA SATU TARIKH PENGUMUMAN PENTING NI..KAMI PENJAWAT AWAM KELIRU,JANGAN KERANA ISU SPBA RAMAI PENJAWAT AWAM PERPALING ARAH..

Tanpa Nama berkata...

YAB PM bila nak lantik Yg Bhg Presiden Cuepacs jadi senator kuota kesatuan sekerja belum dipenuhi,Presiden Cuepacs merangkap senator boleh isu kesatuan dlm Dewan Negara.semua kesatuan ada jawatan Dewan negara Presiden Nasi kandar jadi senator,orang siam ada dan lain-lain.kami ahli kesatuan sekerja serama 1.3 juta mahukan Presiden kami dilantik jadi senator.

Tanpa Nama berkata...

bdul Kadir didesak nyatakan sokongan kepada BN atau pembangkang

04/03/2012 6:35pm

KUALA LUMPUR 4 Mac — Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir didesak untuk menyatakan pendirian sama ada menyokong Barisan Nasional (BN) atau pembangkang.

Zamil Ibrahim yang mendakwa sebagai Presiden Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (Kita) berkata, bekas Menteri Penerangan itu yang terus membisu tentang persoalan sokongan beliau menimbulkan kekeliruan sama ada daripada pihak BN mahupun pembangkang.

"Beliau ini seorang bekas menteri kerajaan BN dan masih lagi ahli UMNO, tetapi dalam masa sama beliau terus mengkritik kerajaan dan UMNO seperti seorang penyokong pembangkang. Kami mendesak beliau membuat kenyataan media segera.

"Kalau dia tak dapat jawab mengenai Anwar (Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim) kerana ramai teman kaitkan beliau dengan Anwar, adakah beliau (Abdul Kadir) masih menunggu skrip daripada Anwar ?,” katanya ketika dihubungi Bernama.

Pada Jan lepas Abdul Kadir mendakwa BN memberikan antara RM200 kepada RM1,000 bagi membeli undi untuk memenangi pilihan raya lepas. — BERNAMA

Tanpa Nama berkata...

Semua PA bawa bendera PR dan BN,kalau gaji naik sikit angkat bendera PR,kalau naik banyak angkat bendera BN.

Tanpa Nama berkata...

X kisah la PM nk umum 8hb ke 19hb ke, janji ada kenaikan yg setimpal klu x de ape2 perubahan jgk habis la BN kali ni..Pejam mata..

Tanpa Nama berkata...

PM : tolong umumkan sahaja terus, jangan kaji-kaji lagi..JPA lembab sgt, buat kerja..bila dah buat, hampeh & tak adil pulak..PM tolong kami, kami pun akan tolong PM

Tanpa Nama berkata...

nua berahem berkata...

Kalau boleh dicadangkan, periksa sapa yang anti kerajaan dalam PA. Pas tu, jgn bagi naik gaji atau kekalkan dia dalam SSM. Dah bagi naik tak nak bersyukur. Kalau tak suka kerajaan keluar jelah kerja swasta. Baru korang tau langit tinggi rendah. Nak mengulau tak dapat, nak mengeteh pon kena sekat. Ni dok dalam kerajaan ngabiskan boreh jo.
----------------------------------

Pilihanraya adalah masa utk memilih kerajaan memerintah, semua warganegara yg dah mendaftar adalah layak mengundi dan undi itu adalah hak kita semua sebagai warganegara begitu juga dgn pilihan masing2 adalah hak kita sebagai warganegara dan apabila kerajaan telah dipilih maka kerajaan harus berlaku adil kepada semua warganegara tanpa mengira undi warganegara tersebut pembangkang atau pemerintah kerana itu adalah merupakan tanggungjawab kerajaan yg telah dipilih oleh rakyat.... sepatutnya kerajaan yg bersyukur kerana rakyat majoriti telah memilih mereka bukan sebaliknya

Tanpa Nama berkata...

Tak semestinya orang yang sokong PM,rajin bekerja,asyik hilang,pandai tipu boss,sabtu baru datang kerja,hari lain,minum pagi berjam-jam,jadi pembantu penilaian berlagak pegawai,jadi pegawai khidmat pelanggan pengarah,kebanyakan kakitangan bawahan dalam JPPH berlagak jadi boss,mengarah orang atasan.

Tanpa Nama berkata...

Rashidi berkata...

minta semua PA membawa dan menjulang gambar PM, TPM dan pemimpin Umno tanda kesetiaan untuk berterimakasih atas imbuhan lumayan nanti.

Ahad, Mac 04, 2012 11:52:00 AM

Baca dan faham betul -betul.

"PERHIMPUNAN PENJAWAT AWAM BERSAMA PERDANA MENTERI...."

BUKAN Perhimpunan Agung UMNno

Tanpa Nama berkata...

Nak BODEK PM KENA PADA TEMPATNYA,MACAM NAK BODEK BOSS,KALAU NAK BODEK JANGAN SEBUT NAMA ORANG.UNDERSTAND,DALAM JPPH LELAKI SAMA NAIK DENGAN WANITA SUKA BODEK BOSS,BOSS BODOH IKUT APA ORANG BAWAH KATA.

Tanpa Nama berkata...

kaki ulat
ape nak jadi dah jam 9.00 masih kat kedai kopi
kaum yang lain dah mula kerja hakiki
kaki ulat duk menempel lagi
ushar line kanan kiri
takut ada yang perhati
yang pakai uniform, jaket kat luar sebagai ganti
takut kelihatan lambang jabatan atau agensi


boss tanya mana dia pergi
kalau cover boss lak tak percaya nanti
kalau tak cover kaki ulat sahabat sejati
last2 kaum satu unit yang makan hati
cukup bulan belanje ngeteh ngan mee kari
adoyyai, hancus, tapi segelintir jer kaki ulat ni
wa pun kekadang ulat gak sesekali..

kah kah kah..sowy broo..wakakaka..ekekeke..//

Ahad, Mac 04, 2012 4:16:00 PM

---------------------------

lawak la lu ni bro, hahaha..ayat lu xblh blah
Ahad, Mac 04, 2012 6:33:00 PM
--------------------------------------------------- hahahaha..hehehehe..lu jangan kantoi ngan
cik sonah dah lah..berkicap broo,
masakkk..

ebie berkata...

Salam,
saya pun nak juga j0in perhimpunan ni.
tapi dapat ke? saya duduk Sarawak, disambing Jabatan nak cut kos.. hehehhee apa-apapun semoga kita penjawat awam diberi peluang untuk merasa gaji tinggi dsamping harga barangan tak naik.. :)

Tanpa Nama berkata...

Salam sahabat KKB

Hati senang nampak bagaikan SBPA membahagia sesuatu dan tak habis dengan cerita Cik Sonah dengan sotong kicapnya.

Tuu baru kenah dgn Cik Sonah dan bagaimana Pak Cik Gongjeng Ibaratnya SBPA buatkan seumpama

Pen merah, pen biru, pen hitam...
Jangan marah, mata i biru, muka u hitam...
Nanti naik u punya darah tinggi, lagilah kes haru, silap-silap boleh pitam

Flower

Tanpa Nama berkata...

wahai sbpa kau mengundang berbagai resepi rasa, menampakn yg berbagai rupa, dari penggemarmu wahai sbpa.mengundang dn menampakn org yg berupa dn rasa yg berjiwa murni, besifat mulia. Mengundang dn menampakn org yg berupa dn rasa berjiwa kotor, bersifat keji. Wahai sbpa ku harap hadirmu membawa kabar gembira bg penggemarmu bkn berita duka dari kesilapan di masa lalu dn kini dari penggemarmu. Wahai sbpa ku harap hadirmu juga memberi rahmat pd seluruh negeriku ini. Aku tahu tidak terhintung akan perbendaharaan rezeki tuhan mu dn tuhanku begitu luas dn bnykny,tak salah jika tuhan mu ingin memberi sebanyak mana pun tp yg menjadi duri dlm daging ada lh penipuan dn penyelewengan dari penggemarmu wahai sbpa. Pelaksana yg tak amanah dlm amanahny,perancang yg tak merancang dgn baik dlm perangcanganya. inilh penyebab sebenar kpd kehancuran dn kerugian pd negara. Ku harap kau beraksi hebat di padang tiruan wahai sbpa.

Tanpa Nama berkata...

Politik memang kotor, saya lebih tahu apa yang BN dah buat dari atas sampailah ke bawah. tapi itu bukan persoalannya disini. Apa yang utama ialah golongan pelaksana di bawah ni janganlah dipandang sebelah mata. Kamilah yang bertungkus lumus melaksana dasar kerajaan. Apa pun agenda pentadbiran dan dasar yang digubal oleh kerajaan, meskipun kami bukanlah pro kerajaan BN, tetap juga dilaksanakan demi kepentingan nasional. Justeru itu, janganlah pula PA dijadikan tikus eksperimen oleh kerajaan dalam agenda politik mereka. Harap perhatian pihak JPA yang lebih TELUS.

Tanpa Nama berkata...

arti Keadilan Rakyat terbuka dengan tuntutan terbaru CUEPACS agar kerajaan memberi kenaikan gaji antara RM700 hingga RM2500 untuk pekerja-pekerja di dalam perkhidmatan awam gred 1 hingga gred 54 menerusi skim yang sedia ada sebelum melaksanakan sebarang pembaharuan menerusi Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA).

Di dalam Belanjawan Alternatif Pakatan Rakyat 2012 yang dibentangkan sebelum Bajet 2012 Kerajaan Persekutuan, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah memberi komitmen bahawa sekiranya Pakatan Rakyat memegang tampuk kerajaan pusat, gaji minima pada kadar RM1,100 akan dikuatkuasakan buat penjawat awam. Ini akan memberi manfaat kepada kira-kira 300,000 penjawat awam yang masih menerima gaji di bawah kadar tersebut di bawah skim saraan sedia ada.

Pakatan Rakyat juga komited untuk menyelaraskan tangga gaji perkhidmatan awam secara lebih saksama berikutan pengenalan gaji minima tersebut, selain insentif khas RM500 sebulan bagi setiap guru sebagaimana dijanjikan di dalam Buku Jingga.

Ini berbeza dengan syor awal SBPA yang dibentangkan kerajaan di mana seorang penjawat tertinggi kerajaan di dalam kategori Premier akan menerima sehingga RM80,000 sebulan sedangkan kenaikan pemandu serendah RM1.70 sebulan.

Mengikut maklumat dari laporan 2006 United Nations (UN) Public Administration Network Public Service, Malaysia mempunyai nisbah jurang gaji antara yang tertinggi dan terendah yang paling tinggi berbanding negara-negara jiran, iaitu sekitar 19.5:1. Ini bermakna gaji penjawat tertinggi adalah 19.5 kali lebih tinggi dari gaji pegawai kerajaan yang terendah. Oleh itu, KEADILAN menyeru agar jurang nisbah gaji di antara yang tertinggi dan terendah dirapatkan, dan bersedia untuk bekerjasama dengan semua pihak untuk merealisasikan visi ini.

Tanpa Nama berkata...

nak umum pasal natang ni pun bercelaru.....mmmmm patutlaaaa...haru biru.....pooooodah...cuti deepavali apa mcm....dah settle ke lom?

Tanpa Nama berkata...

Saudara Pro Pembangkang Ahad, Mac 04, 2012 9:01:00 PM

Masihkau ingat janji2 sebelum PRU12 dan tak mungkin kulupakan kerana ianya keluar kalam daripada mulut pimpinan sendiri dankiniku tertanya2 apakah janjinya palsu dan tiada ada sebaris daripada ayatnya yang tertunai untuk dijadikan perindu dan pengubatnya.

Diakui memang kotornya politik bermula percalonan sudah perlu pertaruhan ;;;;; tetapi sekurang2nya mengapa yang dikata tak dikota. Sedangkan jika benar keteguhan dan keimanan menganai agama islam ianya harus dikotakan supaya ianya menenangkan jiwa dalam diri sesama islam semuanya.

Seringkali pertanyaan ditimbulkan kepada pembangkang dahulu haram mengapakah mereka lakukan semuanya halal...
Tetapi ianya retorik semata-mata dan lihat apa dah jadi Di Kedah, Selangor, Penang termasuk Kelantan kini dan ertinya kehadirannya jika tak boleh buat rakyat gembira....

Flower

Tanpa Nama berkata...

PA SABAH.

SBPA dah smpi ke kemuncaknya tapi masih belum nampak hasilnya, harap2 8.3.12 membawa berita terbaik buat PA seluruh negara terutama guru2 DG1 ke atas. hidup UMNO. SABAH SOKONG UMNO/BN.. LUBUK BN.. PR 0...

Tanpa Nama berkata...

Lepas PRU 13 semua barang naik,gula,minyak,tepung,susu semua barang terkawal,apa dah jadi.macam TOL bidang kuasa siapa,bezakan kuasa negeri/pusat.faham PA.tunggu dan lihat.

Tanpa Nama berkata...

PA SABAH.

SBPA dah smpi ke kemuncaknya tapi masih belum nampak hasilnya, harap2 8.3.12 membawa berita terbaik buat PA seluruh negara terutama guru2 DG1 ke atas. hidup UMNO. SABAH SOKONG UMNO/BN.. LUBUK BN.. PR 0...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
kalau malaysia jadi macam singapura kan bagus...tak da double standard..

Ahad, Mac 04, 2012 12:34:00 PM
.....................
org melyu singapura tak boleh jadi pilot tentera.. tak double standard ke tu... dan byk lagi double std nya cuma ko je tak tahu.

Tanpa Nama berkata...

Bina Putrajaya perancangan tak teliti oleh kerajaan BN,lihat tempat parking diputrajaya mana cukup,letak tepi jalan kena saman dengan Polis trafik hadapan bahagian pinjaman perumahan.siapa pencetus idea putrajaya,fikir parking,minta jangan disaman,gaji SBPA kelam kabut tidak selesai lagi masalah.

Tanpa Nama berkata...

kebimbangan mantan PM tak semestinya betul mengenai negara akan bankrap gara2 pelaksanaan gaji maksima dan kenaikan gaji penjawat awam,cuba baca komen pakar ekonomi yang dikagumi Tun aim Zainuddin dalam wawancara bersama mingguan ahad 4/3/2012

Tanpa Nama berkata...

SBPA ADALAH MASALAH,SIAPA PATUT DISALAHKAN,SIAPA BERTANGGUNGJAWAP,
JANJI MANISMU BARANG TERKAWAL,TIDAK NAIK TAPI NAIK SENYAP-SENYAP,MINYAK RON 92 NAIK SENYAP-SENYAP,SIAPA RUGI RAKYAT.
RAKYAT FIKIR-FIKIRKAN LAH.

Penjawat Awam berkata...

Kita berharap akan wujud kerjasama kedua-dua belah pihak, kerajaan dan penjawat awam. Kerajaan perlu perhatin masalah gaji penjawat awam. Penjawat awam perlu sokong apa jua agenda kerajaan BN dalam menentukan kerajaan terus tadbir negara yang tercinta ini

Tanpa Nama berkata...

maaf maksud saya" gaji minima"salah taip plk hehehe

Tanpa Nama berkata...

Kalaulah berita ni umum gaji naik.. kalau ekonomi negara tak diuruskan dengan baik. gaji naik pun tetap sama.

jadi bagi aku, apa2 pun pengumuman ini baik buruk aku terima.

n aku nak pangkah kerajaan PR di PRU13. itu pasti.

aku n isteri mengundi di daerah Pekan, tau kan kawasan saper?? kikiki!

Ahad, Mac 04, 2012 12:23:00 PM

Ini Jawapan Dari Hamba

Seingat Hamba dari masa suapan nasi ibu2 kawasan hamba anak UMNO..UMNO.. barulah disuapkan makanan dalam mulut anaknya.

ISLAM KATA SYURGA DIBAWA TELAPAK KAKI IBU jadi kamipun sokong UMNOlah......

bahasa jawa "mangan", bahasa thai "Kin", bahasa jepun "Itaka"

Flower

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Bina Putrajaya perancangan tak teliti oleh kerajaan BN,lihat tempat parking diputrajaya mana cukup,letak tepi jalan kena saman dengan Polis trafik hadapan bahagian pinjaman perumahan.siapa pencetus idea putrajaya,fikir parking,minta jangan disaman,gaji SBPA kelam kabut tidak selesai lagi masalah.
......................
perancangan putrayajaya.. park n ride. parkig kat tempat bas dan naik bas ke tempat tujuan di putrajaya. jd tidak perlu byk tempat parking.

Tanpa Nama berkata...

Jangan hanya kerana kegagalan SBPA kita sanggup pangkah PR yang hanya memperjuangkan nasib dan cita2 individu yang rakus dalam mencapai impian untuk jadi PM,sdgkan dulu masa dia dlm UMNO (BN) dialah yang selalu mengeluarkan ayat @kata2 kesat kpd Tn Guru Nik Aziz,setiap ceramahnya penuh dengan nada kebencian dan kemarahan,adakah individu sebegini yang ingin diangkat menjadi seorang pemimpin,hipokrit

Tanpa Nama berkata...

Najib berazam perbaiki kesilapan, pacu negara capai kegemilangan

BALING: Datuk Seri Najib Razak berkata, Barisan Nasional (BN) akan bangkit daripada kesilapan pada Pilihan Raya Umum (PRU) 2008 untuk terus memacu negara mencapai kegemilangan dengan menjadi negara maju dan berpendapatan tinggi.
Sambil mengakui kesilapan pada PRU-12 lalu yang menyebabkan BN hilang empat negeri, Perdana Menteri bagi pihak BN meminta maaf kepada rakyat di atas kekurangan itu dan berjanji memperbaikinya.
“Saya bagi pihak BN meminta maaf daripada kesilapan dulu dan berjanji belajar daripada kesilapan itu. Kita akan bangkit daripada kesilapan lalu untuk membina mahligai yang lebih kukuh.

“Ini azam dan pengakuan kita kepada rakyat yang kita akan laksanakan perkhidmatan yang cukup baik kepada rakyat,” katanya.

Berucap di depan 20,000 masyarakat sekitar sini dan Sik pada majlis bersama rakyat di Padang Awam Kuala Ketil di sini, semalam, Perdana Menteri berkata, pemimpin BN tidak boleh bongkak dan angkuh, sebaliknya tunduk kepada kuasa rakyat.

“Rakyat tolak BN dulu mesti ada silap kita dan kita mesti tunduk kepada kuasa rakyat,” katanya.
Najib berkata, kerajaan tidak akan berjanji sesuatu perkara yang tidak boleh ditunaikan sebagaimana dilakukan pakatan pembangkang pada pilihan raya lalu.

Beliau memberi contoh janji kerajaan untuk memberi bantuan persekolahan RM100 kepada pelajar dalam Bajet 2012, sudah ditunaikan.

Sehubungan itu, beliau meminta rakyat tidak lagi tertipu dengan helah pakatan pembangkang yang membuat pelbagai janji tetapi tidak dapat ditunaikan.

“Pada PRU 2008, kita (rakyat) sudah termakan janji tetapi apa dah jadi dengan janji itu... janji tinggal janji... janji manis,” katanya.

Perdana Menteri berkata, angin perubahan di Kedah juga jelas kelihatan yang menunjukkan rakyat mahukan perubahan untuk kembali kepada BN.

“Insya-Allah, berkat sokongan rakyat, perubahan besar akan berlaku di Kedah,” katanya sambil mengingatkan pemimpin UMNO supaya bersatu, bukannya mementingkan diri dan jangan berebut-rebut kerusi untuk bertanding.

“Jangan berebut kerusi... yang penting menang,” katanya.

Beliau berkata, hanya BN dapat memberikan masa depan yang lebih baik kepada rakyat.

“Kita ada perancangan yang jelas, kita ada agenda yang tersusun rapi, kita ada peta jalan, kita ada fakta dan ada angka. Perangkaan yang cukup lengkap untuk memacu perubahan, membawa negara ke arah wawasan menobatkan negara sebagai negara maju berpendapatan tinggi. Ini bukan macam Buku Jingga,” katanya.

Najib berkata, kerajaan mahu memberi isyarat dan gambaran jelas bahawa kerajaan sudah hampir untuk melakukan transformasi perubahan yang memberi banyak manfaat kepada rakyat.

Antara yang hadir sama pada majlis itu ialah Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom dan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah.


BETUL KE JANJI-JANJI TU,

JANJI NAIK HARGA BARANG BETUL? SEPERTI TEPUNG,MINYAK,GULA DAN LAIN-LAIN,ALASAN TIADA STOK SIAPA SALAH,MASA MANTAN PM TUN MAHATHIR,TUN ABDULLAH TIADA PUN KENAIKAN HARGA BARNAG TERLALU KERAP.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Aduhai..siap ada yang nak ugut tak mahu undi parti najib jika tak bagi gaji tinggi. Sukahati kau la labu..
Kerajaan still berjalan tak kira mana2 parti memerintah.. kita ni kerja kerajaan,parti pemerintah hanya laksana dasar mereka je..

nanti Parti Keadilan memerintah ko mintak tak dapat ko nak undi sape pulak?

macamni la sikap orang tamak, dapat kerja kerajaan pun dah patut bersyukur..loan mudah lulus..itu ini dapat..ni dok dengki dengan JUSA..

Pegawai kerajaan di singapore mereka gaji tinggi2 agar mereka tak amalkan rasuah dll..

Dr.M seorang pemikir yang dapat berfikir jauh ke hadapan.. walau bab agama dia banyak buat kenyataan tak betul..tapi aku respek dia berani bersuara lawan amerika dll...

korang yang dok hari-hari tunggu gaji tu sedarla.. nak duit lebih, korang kerja sambilan la.. usaha sikit...

p/s : Aku rasa Pilihanraya tahun ni BN still menang 2/3, dulu sebab ramai penyokong Tun Dr.M marah kat Pak Lah... Aku harap PAS tinggalkan DAP sebab dah takde perjuangan HUDUD dan Negara Islam..
Tahun 2008 aku mengundi pangkah PKR dan PAS..

Ahad, Mac 04, 2012 2:49:00 PM

-----------------------------------

..kalau saudara berkesempatan cek balik debat chua soi lek vs lim guan eng dan renungkanlah.......

Tanpa Nama berkata...

DOAKAN YANG TERBAIK DARI PM KITA..ONCE AND FOR ALL

Tanpa Nama berkata...

kalau pun gaji tak naik, aku tetap sokong PR...belum tentu BN mereka dapat berikan yang terbaik..kot kot lebih teruk...bagus maintain yang baru, he he he

Tanpa Nama berkata...

sbpa kehadiranmu suatu tika dahulu dn kini telah menghadirkn sahabat maya ku. tiadalh yg lebih beerti tika ini dari mendoakn akan sahabat maya ku berada dlm keadaan sihat dn limpahi keberkatan dn rahmat darimu ilahi.mudah mudahan kau menampakkn wajahmu sbpa.

Tanpa Nama berkata...

Jangan terlalu berharap. Betul.. lihat saja SBPA bila PA protes baru suruh tangguh dan kaji semula. Betul ke kerajaan tak tau sebelum ini? kalau betul mmg JPA dah tipu PM. Patut sangat PM ambil tindakan kepada pegawai berkenaan. Tapi apa tindakan yg telah diambil?? Nampak sangat yg PM memang tau sebelum ini tp saja buat2 tak tau.. kalau tidak mengapa tak ambil tindakan kpd pegawai tsbt terutama yg merangka sifir gaji yg tak munasabah tu... Tunggu aje lah apa sandiwara yang akan dilakonkan pada 8 Mar nanti....

Pegawai Awam Tertindas.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Najib berazam perbaiki kesilapan, pacu negara capai kegemilangan

BALING: Datuk Seri Najib Razak berkata, Barisan Nasional (BN) akan bangkit daripada kesilapan pada Pilihan Raya Umum (PRU) 2008 untuk terus memacu negara mencapai kegemilangan dengan menjadi negara maju dan berpendapatan tinggi.
Sambil mengakui kesilapan pada PRU-12 lalu yang menyebabkan BN hilang empat negeri, Perdana Menteri bagi pihak BN meminta maaf kepada rakyat di atas kekurangan itu dan berjanji memperbaikinya.
“Saya bagi pihak BN meminta maaf daripada kesilapan dulu dan berjanji belajar daripada kesilapan itu. Kita akan bangkit daripada kesilapan lalu untuk membina mahligai yang lebih kukuh.

“Ini azam dan pengakuan kita kepada rakyat yang kita akan laksanakan perkhidmatan yang cukup baik kepada rakyat,” katanya.

Berucap di depan 20,000 masyarakat sekitar sini dan Sik pada majlis bersama rakyat di Padang Awam Kuala Ketil di sini, semalam, Perdana Menteri berkata, pemimpin BN tidak boleh bongkak dan angkuh, sebaliknya tunduk kepada kuasa rakyat.

“Rakyat tolak BN dulu mesti ada silap kita dan kita mesti tunduk kepada kuasa rakyat,” katanya.
Najib berkata, kerajaan tidak akan berjanji sesuatu perkara yang tidak boleh ditunaikan sebagaimana dilakukan pakatan pembangkang pada pilihan raya lalu.

Beliau memberi contoh janji kerajaan untuk memberi bantuan persekolahan RM100 kepada pelajar dalam Bajet 2012, sudah ditunaikan.

Sehubungan itu, beliau meminta rakyat tidak lagi tertipu dengan helah pakatan pembangkang yang membuat pelbagai janji tetapi tidak dapat ditunaikan.

“Pada PRU 2008, kita (rakyat) sudah termakan janji tetapi apa dah jadi dengan janji itu... janji tinggal janji... janji manis,” katanya.

Perdana Menteri berkata, angin perubahan di Kedah juga jelas kelihatan yang menunjukkan rakyat mahukan perubahan untuk kembali kepada BN.

“Insya-Allah, berkat sokongan rakyat, perubahan besar akan berlaku di Kedah,” katanya sambil mengingatkan pemimpin UMNO supaya bersatu, bukannya mementingkan diri dan jangan berebut-rebut kerusi untuk bertanding.

“Jangan berebut kerusi... yang penting menang,” katanya.

Beliau berkata, hanya BN dapat memberikan masa depan yang lebih baik kepada rakyat.

“Kita ada perancangan yang jelas, kita ada agenda yang tersusun rapi, kita ada peta jalan, kita ada fakta dan ada angka. Perangkaan yang cukup lengkap untuk memacu perubahan, membawa negara ke arah wawasan menobatkan negara sebagai negara maju berpendapatan tinggi. Ini bukan macam Buku Jingga,” katanya.

Najib berkata, kerajaan mahu memberi isyarat dan gambaran jelas bahawa kerajaan sudah hampir untuk melakukan transformasi perubahan yang memberi banyak manfaat kepada rakyat.

Antara yang hadir sama pada majlis itu ialah Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom dan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah.


BETUL KE JANJI-JANJI TU,

JANJI NAIK HARGA BARANG BETUL? SEPERTI TEPUNG,MINYAK,GULA DAN LAIN-LAIN,ALASAN TIADA STOK SIAPA SALAH,MASA MANTAN PM TUN MAHATHIR,TUN ABDULLAH TIADA PUN KENAIKAN HARGA BARNAG TERLALU KERAP.

Ahad, Mac 04, 2012 9:40:00 PM

-----------------------------------

...jgnkn bina mahligai, nk beli rumah dgn gaji sekarang pn belum tentu... betul x ??

..soal peniaga sorok barang kita berharap individu seperti dato zaman khan akan muncul utk menangani situasi ini... "kagum dgn sejarah perkhidmatan beliau..."

Tanpa Nama berkata...

Salam semua

Kat kampung saya dan seangkatannya seperti kata perpatah sirih pulang ke gangangnya kerana berkat kesungguhan dan cabaran untuk menyatukan kembali penduduk kami telah berjaya mengotakan apabila hampir 85% kini menjadi ahli UMNO dan jika dibangdingkan dengan PRU 12 UMNO 55% dan PAS 45% satu kepastian setelah mendapat restu check n balance baru ini atas perjumpaan..

Kini hanya golongan tua sahaja masih fanatik dgn Tok Guru kononya (Tu pun memang hati dah berkarat setebal-tebalnya) dan golongan muda mudi sudah kami sapu semuanya. Hasil berkat perdebatan dalam semua segi baik agama, sosial, ekonomi dan sosial.

Hasil perjuangan termasuk dalam bulan puasa sanggup kami ( duit keluarga kolek sedikit aje)keluarkan wang sendiri demi perjuangan menengak agama, bangsa dan negara.

Apalah ada paduku dan hanya nyanyian dalam sepi.... maklumlah kini anak desa ke kota untuk jadi pujaan dan diberi cahaya sinar kekaguman...kini mendapat riuhnya tepukan...dan semua orang tahu isi hatiku...

Flower

Tanpa Nama berkata...

( * ! * ) . ( * ! * )

pencetus minda berkata...

Moga dengan semakan semula memberi berita yang baik kepada semua penjawat awam. sama-sama kita berdoa. amin...

Tanpa Nama berkata...

HAMBA TAK MAU UNDI BN,BARANG NAIK,NAK UNDI PR.DI S'GOR RAKYAT GEMBIRA,P.P RAKYAT SERONOK KERANA BONUS LEBIH DIBANDINGKAN DGN DULU,APA LAGI UNDILAH PR.

Tanpa Nama berkata...

saudara org mana? singapura @ malaysia? kalau org malaysia, pergilah pindah ke singapura yg pasti menjanjikan segala2 yg baik buat saudara.. mgkn pentadbiran di malaysia tak cukup baik buat saudara.. so pi la migrate ke sana. . tu pun kalau diorang nak terima. Malaysia tak perlu dibandingkan dgn Singapura. Jauh bezanya terutama dr segi sumber pendapatan negara. Dan kalau saudara ni org Singapura yg sibuk berbunyi ttg Malaysia, tolong diam. Sekian..

Tanpa Nama berkata...

kami tinggal di kampung bagan serai,Seberang jaya,ADUN Seberang jaya tak tolong kami bagi pampasan rumah kami kena projek awam perda,dah lama dah,tak dibayar pampasan,silap kami pangkah BN,janji bertahun-tahun entah belum dibayar.sekali ni kami nak pangkah PR pula.JKKP pun tak tolong.siapa nak bantu kami dapat duit pampasan rumah.

Tanpa Nama berkata...

Tak jugak.. di tempat saya semua P.A kerja paras.. takde istilah minum kul 10 @ 3.. kerja sama mcm pekerja industri.. sbb kbnyakan P.A la ni semua pernah kerja swasta sblm kja dgn gov.. cara kerja pun lg kemas dr org swasta. Mentaliti kelas 3 tu mgkn ada pada awk sebab masih fikir P.A mcm tu.. Zaman dah berubah bro. Stop judging ppl like tht ok.. :)

Tanpa Nama berkata...

kami tinggal di kampung bagan serai,Seberang jaya,ADUN Seberang jaya tak tolong kami bagi pampasan rumah kami kena projek awam perda,dah lama dah,tak dibayar pampasan,silap kami pangkah BN,janji bertahun-tahun entah belum dibayar.sekali ni kami nak pangkah PR pula.JKKP pun tak tolong.siapa nak bantu kami dapat duit pampasan rumah.
Ahad, Mac 04, 2012 10:31:00 PM

Apa Kata Hamba

Disana kerap juga kerana ada keluarga jadi bomoh moden disana. Dah banyak kali dia minta tukar, tapi mereka kata tiada ada penggantinya, itulah kononya.

Tapi hati kecilku berkata memang saudara DAP punya... andainya masa menemukan aku denganmu dan izinkan aku ucapkan terima kasih kerana mengeluarkan rahsia diri dan satu penghormatan buatku.

Maaf tengok bola pula sekejap tadi 1 NS - 2 Kel.

Flower

Tanpa Nama berkata...

Salam sahabat KKB

Hati senang nampak bagaikan SBPA membahagia sesuatu dan tak habis dengan cerita Cik Sonah dengan sotong kicapnya.

Tuu baru kenah dgn Cik Sonah dan bagaimana Pak Cik Gongjeng Ibaratnya SBPA buatkan seumpama

Pen merah, pen biru, pen
hitam...
Jangan marah, mata i biru, muka u hitam...
Nanti naik u punya darah tinggi, lagilah kes haru, silap-silap boleh pitam

Flower
Ahad, Mac 04, 2012 8:58:00 PM
------------------------------------------
waalaikumussalam sahabat BP

masalah akan datang dan pergi kpd setiap yang hidup
inilah hitam putih yang mewarnai kehidupan
sejauh, sekuat mana kamu berlari utk menghindari nyer
namun ia pasti bertandang, kadangkala tanpa diundang

adakala nyer kita menjerit kepedihan
akibat ditusuk ranjau dalam menelusuri arus kehidupan
kehidupan yang kadangkala mengusutkan fikiran
adakah kamu hanya mengeluh, tanpa mencari dimana kekusutan
dan kemudian kamu merungkai kekusutan itu

adakah orang lain yang sanggup menggantikan kamu
kemudian berhadapan situasi permasalahan kamu
jawapan nyer sedikit yea dan selebih tidakkkk
mereka hanya mampu memberikan aksesori
yang kamu perlukan utk melerai kekusutan
dan mencabut tusukan ranjau itu

selebih nyer bargantung kpd daya usaha dan ikhtiar kamu sendiri
kerana ruang senantiasa terbuka utk itu, tidak pernah tertutup
cuba lagi dan lagi, jangan kamu serik dengan kegagalan
kerana punca kejayaan itu adalah dari kegagalan
disusuri doa dan tawakal

buruk, baik hasil nyer kelak
redha dengan ketentuan nyer
kamu merancang allah jua merancang
maka allah lah sebaik2 perancang dan perencana..//

Tanpa Nama berkata...

Salam sahabat KKB Ahad Mac 04, 2012 10:55PM

Alangkah Indah Alam Ini dan Sungguh Indah Madahnya:

Sejahterakanlah aku sebagaimana org2 Engkau Sejahterakan.
Pimpilah aku sebagaimana prg2 yang telah Engkau pimpin.
Berkatilah hendaknya untukku apa2 yang Engkau berikan padaku.
Jauhkanlah aku drp segala kejahatan yg telah engkau tetapkan.
Sesungguhnya hanya Engkau sahajah yg menetapkan dan tdk sesiapapun selain drp Engkau.
Sesungguhnya tdk terhina org yg memperolehi pimpinanMu.
Dan tdk mulia org2 yang Engkau musuhi.
Telah memberi berkau Engkau, ya Tuhan Kami dan Maha Tinggi Engkau.
Hanya untuk Engkau sahajalah segala macam puji terhadap apa2 yang telah Engkau tetapkan.
Dan aku minta ampun dan bertaubat kepada Engkau.
Dan Rahmatilah Muhammad, Nabi yang ummi dan sejahtera keatas keluarganya dan sahabat2nya.

WHAI TUHAN, AKU TAK LAYAK KE SYURGAMU... NAMUN TAK PULA AKU SANGGUP KE NERAKAMU... KAMILAH HAMBA2MU YG BERTAQWA... AMPUNKAN DOSA2 KAMI, KEDUA IBUBAPA KAMI, DOSA SEMUA UMAT2 ISLAM YG MASIH HIDUP MAHUPUN YANG TELAH MATI...

Telah lamaku pendam rindu dalam diamku......menantikan ucapan..
Flower.

Tanpa Nama berkata...

APA PUN ALASANNYA, TERIMA KASIH KEPADA DS NAJIB DAN TS MAHYUDDIN YG MENYEDARI PENYELEWENGAN YANG DILAKUKAN OLEH MANUSIA YANG AMBIL KESEMPATAN MEREKACIPTA, MENGAMBIL KESEMPATAN DAN MEMANIPULASI SBPA INI. JIKA PERLU DAKWA, DAKWA MEREKA INI. TQ PM, TQ TPM.

Tanpa Nama berkata...

Alasan gaji minimum yang dianggap membebankan majikan sebenarnya hanyalah satu lagi helah terancang Mahathir untuk terus menjadikannya alasan Malaysia bakal muflis pada tujuh tahun dari sekarang.

Padahal sebenarnya, selama 22 tahun dia memerintah, bukan setakat puluhan bilion wang rakyat dihanguskan untuk tujuan bail-out syarikat anak betanak dan kroni malah ratusan bilion sebenarnya sudah lesap akibat skandal dan penyelewengan dalam parti Umno-APCO dan kerajaan.

Kemelesetan ekonomi yang dialami pada 1998 dan 2003 langsung tidak menginsafkan Mahathir betapa Malaysia bakal berdepan dengan masalah kewangan lebih buruk dengan kelembapan ekonomi dunia yang sudah berlarutan sejak dua tahun lalu.

Tidakkah Mahathir terfikir sejak Anwar Ibrahim dipecat sehingga sekarang, Malaysia belum pernah mengalami imbangan belanjawan yang baik sehingga mencatat defisit 14 tahun berturut-turut tanpa ada satu penyelesaian konkrit dilakukan.

Ditambah lagi dengan hutang Kerajaan Persekutuan yang kini mencecah RM456 bilion atau 53.6 peratus daripada Keluaran Dalam Negeri Kasar (KDNK) tambah memburukkan keadaan yang sudah semakin parah.

Itu belum dikira lagi dengan kerugian akibat bermain matawang di pasaran matawang antarabangsa yang mengakibatkan kerajaan kerugian lebih RM100 hingga RM170 bilion kununnya akibat permainan spekulator matawang, sedangkan yang membuat keputusan adalah Mahathir sendiri!

Fakta dan data kewangan negara tidak boleh menipu Mahathir hatta Mahathir sebenarnya yang terperangkap dengan hujah dangkal tanpa sedikitpun rasa bertanggungjawab!

JALAN PULANG

Tanpa Nama berkata...

Dengar cerita Pakatan nak bagi 20% kenaikkan gaji jika menang PRU 13.

Tanpa Nama berkata...

Salam

Bekerjalah untuk duniamu seolah kau hidup selamanya.
Beramalah untuk akhiratmu seolah esok engkau sudah tiada.
Berusaha sambil berdoa kerana itulah jalan yang harus kau laksanakan.
Janganlah kau berdiam berdiri yang hanya mengharap rezeki itu akan datang dengan sendirinya.

Ingatlah manusia biasa itu banyak lakukan maksiat.
Tetapi ingat Allah telah berjanji mengampuni bagi sesiapa yang mahu bertaubat.
Hapuskan dosa-dosamu dengan melakukan amalan yang berguna.

Anggap semuanya itu ibadah.
Ingat menuntut ilmu, mencari nafkah makan minum, rumah dan bagi org yang beriman semuanya itu merupakan ibadah.
Segala amal kebajikan, walaupun bertapa kecil sekalipun kita lakukannya, Allah yang Maha Pemurah pasti jua akan membalasnya.
Justeru itu harus teguhkan iman serta perbanyakkan iman dan ingatlah bagi yang beriman semuanya jadi ibadah.

FLOWER

Tanpa Nama berkata...

Salam semua

Kat kampung saya dan seangkatannya seperti kata perpatah sirih pulang ke gangangnya kerana berkat kesungguhan dan cabaran untuk menyatukan kembali penduduk kami telah berjaya mengotakan apabila hampir 85% kini menjadi ahli UMNO dan jika dibangdingkan dengan PRU 12 UMNO 55% dan PAS 45% satu kepastian setelah mendapat restu check n balance baru ini atas perjumpaan..

Kini hanya golongan tua sahaja masih fanatik dgn Tok Guru kononya (Tu pun memang hati dah berkarat setebal-tebalnya) dan golongan muda mudi sudah kami sapu semuanya. Hasil berkat perdebatan dalam semua segi baik agama, sosial, ekonomi dan sosial.

Hasil perjuangan termasuk dalam bulan puasa sanggup kami ( duit keluarga kolek sedikit aje)keluarkan wang sendiri demi perjuangan menengak agama, bangsa dan negara.

Apalah ada paduku dan hanya nyanyian dalam sepi.... maklumlah kini anak desa ke kota untuk jadi pujaan dan diberi cahaya sinar kekaguman...kini mendapat riuhnya tepukan...dan semua orang tahu isi hatiku...

Tapi dimaklumkan PKR berjanji akan memberi RM 100,000.00 kenikan seorang PA... kat Kedah. Ada akal ke????
Flower

Tanpa Nama berkata...

untuk MAKLUMAN pd PA yg xtau lgsung:

..geng JUSA dah merasa GAJI SBPA 80-100% =rm4000 ke atas pada 30 jan 2012...

yg wat pa cm aku ni MARAH!!!!

pesen %%%% JUSA ni tinggi sgt nape???
& NAPE di bayor GAJI SBPA sedangkan PA54 ke bwah xd bayor...

nak tangguh biar laaaaaa tangguh sume......

******
>rm500 LIKE gov SKRG....
<RM500 LIKE gov BARU.... OK!!!

aku bengang berkata...

untuk MAKLUMAN pd PA yg xtau lgsung:

..geng JUSA dah merasa GAJI SBPA 80-100% =rm4000 ke atas pada 30 jan 2012...

yg wat pa cm aku ni MARAH!!!!

pesen %%%% JUSA ni tinggi sgt nape???
& NAPE di bayor GAJI SBPA sedangkan PA54 ke bwah xd bayor...

nak tangguh biar laaaaaa tangguh sume......

******
>rm500 LIKE gov SKRG....
<RM500 LIKE gov BARU.... OK!!!

--------------------------------

WHAT!!!??? JUSA KE ATAS DAH DAPAT GAJI BARU???

INI SANGAT TIDAK ADIL !!!

KAMI NI YANG SUSAH PAYAH DI BAWAH TAK PULAK MERASA GAJI BARU.

INI SUNGGU TIDAK ADIL DAN MENGANIAYA PENJAWAT AWAM BERGRED 54 KE BAWAH!!!

--------------------------------

Tanpa Nama berkata...

nasib baik diawalkan, hehe..PM dah tak sabar dah tu..lagu manapon, aku nak sekurang2nya gaji lepas semakan lebih baik dari sbpa yg asal, biar berbaloi skit tunggu.senang citer, samakan peratus kenaikan gaji.cth 50%.yg gaji tinggi dapat ler lebih skit dari yg rendah.tp yg rendah kena redha la, yg atas tu kelayakan dia mcm mana, dan tempoh perkhidmatannya pon lama mana..

Tanpa Nama berkata...

aku pengundi dlm Parlimen Awang Adek .. akan ke putrajaya dgn bas mlm khamis ini.

sampai pagi .. solat subuh di putrajaya.

ada sesiapa saya boleh tumpang ke picc?

jika bad news di picc .. sorry lah awang adek.(hilang 4 undi).

aku amat mngharap PA yg lulus Aras 4 PTK yg belum diberi Anjakan Gaji, diberi kenaikan AG sblm dikira gaji SBPA ! (Awang Adek , 4 undi utk ini !)

Tanpa Nama berkata...

APA YANG PASTI AKAN AKU KEMPEN KAT ADEK BERADIK AKU UNTUK SOKONG UMNO.WALAU TAK ADA BERITA GEMBIRA YANG DIUMUMKAN PM.AKU TAKUT PR MEMERINTAH.INDAH KHABAR DARI RUPA.HIDUP UMNOOOOOOO UMNOOOOOOO UMNOOOO UMNOOOOOO UMNOOOOOOOO UMNOOO.

UMNO TERBAIEK SEPANJANG ZAMAN...TQ PM

tun m tua x sedar diri berkata...

tun mader dah karut marut . ada ke setakat sponsor 3 bilion gaji pa negara bangkarap. budus budus budus. petronas kasi setahun pun dah 70 bilion. lum felda lum sime darby lum glc khazanah pnb kwsp etc. lhdn pun kutip 109 bilion. patut la zaman tun m kedekut nak mampus nak kasi naik gaji n bonus. memang patut ditazkirah org tua dari india tuh

Tanpa Nama berkata...

tinggal no tel la bro wa kutip lu

Tanpa Nama berkata...

cantikkkkkkkkkkkkkk....tgguuuuuuuuuuuuuu

Tanpa Nama berkata...

cantikkkkkkkkkk...tgguuuuuuuuuuu

pekerja pro berkata...

Himpun2..jangan tak datang PM nak bagi umum kenaikan gaji seperti cadangan CUEPACS tu..bulan depan gaji naik 100%.

Tanpa Nama berkata...

jusa gaji naik 100%. ada sape tengok claim tnt mereka setiap bulan ? juga elaun-elaun yg sangat bnyk dan free tidak bercukai itu. kalau keluar outstation, dilayan macam menteri dan semuanya FREE.
cuepacs, sila lah ambil satu kes, dan majukan masa mesy sbpa.
jusa yg dok dlm pool juga layak ke naik gaji 100%? konfius...

Tanpa Nama berkata...

kalau gaji naik 1.5k...I Laik....gua suruh mak nenek atok sepupu sepapat undi umno...

Tanpa Nama berkata...

Ha 3. Pak Menteri baru dapat ilham. Angka lapan memang ong....

Aku dah tak sabar-sabar nak sains Kew 8 perubahan gaji baru.

Tanpa Nama berkata...

“Kerajaan BN akan pertahankan kakitangan awam. Jika kerajaan beralih tangan, Nauzubillah. Justeru, saya harap penjawat awam dan keluarga mereka termasuk di Terengganu untuk terus bersama kita,” katanya.
Beliau berkata demikian menjawab soalan seorang penjawat awam mengenai nasib kakitangan kerajaan jika pentadbiran negara beralih kepada parti lain.

TERUSKAN MENYOKONG BN....
HIDUP BN

Tanpa Nama berkata...

Saya nak tahu ada pihak janji 25%?

Tanpa Nama berkata...

Renung............
Zaman sekarang
Telah berubah dan bukannya zaman JUSA-JUSA dahulu.Dulu zaman pakai mesin taip,sekarang zaman IT, zaman teknologi,zaman komputer

JUSA-JUSA
Tidak payah menyembunyikan sesuatu,sekarang ibaratkan benda dalam selimut hendak disembunyikan pun orang boleh tahu....tidak payah hendak main sembunyi

PRU13
BN menang dan hanya menguasai negeri Sabah dan Sarawak sahaja.
Kekalahan teruk BN disebabkan oleh *JUSA-JUSA yang telah menganiayai PA
*JUSA-JUSA yang macam ular sawa yang makan kenyang seorang
*JUSA-JUSA yang pentingkan diri sendiri
*JUSA-JUSA yang memandang hina pada PA
*JUSA-JUSA yang tamak
*JUSA-JUSA yang mencetuskann api kebencian, hangsat dengki,tamak,iri hati,riak pada PA
*JUSA-JUSA yang menganggap mereka berkuasa membuat keputusan(sebaliknya ALLAH S.W.T maha berkuasa)
*JUSA-JUSA yang telah tidak matang membuat keputusan
*JUSA-JUSA yang tidak mementingkan Malaysia
*JUSA-JUSA yang gila kuasa
*JUSA-JUSA yang menolak kuasa PM DSN

Sekian,

Tanpa Nama berkata...

Dr Mahathir juga membidas pentadbiran selepasnya kerana menaikkan gaji kakitangan awam sebanyak 25 peratus. Tindakan menaikkan gaji kakitangan awam juga akan merosakkan ekonomi negara dan menyumbang pada keruntuhan ekonomi, seperti yang berlaku kepada Sepanyol, Greece dan Itali

===================================
TERIMA KASIH PAK LAH..AKU PERNAH DAPAT KEBNAIKAN GAJI CUMA 60 RINNGIT MADA Dr M jadi PM....MASA TU PENJAWAT AWAM DIPANDANG RENDAH,PELIKNYA.....EXPEKTASI JABATAN DAN EKPEKTASI PELANGGAN MAKIN MENINGKAT,PRODUKTIVITI MAKNI MENINGKAT PUN MACAM TU LA JUGA KITA...AKHIRNYA AKU CUMA FIKIR NAK TUNGGU PENCEN JE....
BILA PAK LAH BAGI NAIK GAJI....AKU JADI RAJIN BALIK,AKU SAMBUNG BELAJAR...
PAK LAH BIJAK DALAM MEMBERI MOTIVASI KEPADA PA.

Tanpa Nama berkata...

Tarikh 08 Mac ialah hari ulang tahun PRU-12. He..he...

Tanpa Nama berkata...

Ada pihak berjanji setiap pelaksana boleh dapat kenaikan sebanyak RM1,000 sebulan?

Tanpa Nama berkata...

KAN DAH KENA.....

CUEPACS DAH KENA MAIN...

TIMBALAN PERDANA MENTERI KATA BLA...BLA... BLA....

PERDANA MENTERI KATA
ABC....ABC...ABC

MANTAN PERDANA MENTERI KATA

123....123....123

KAN DAH KENA MAIN TUUUUU.

Semoga ALLAH jua memberi pengajaran dan pembalasan kepada mereka yang menganiayai kami PENJAWAT AWAM.... AMIIIIIN.

Dah beri pendapat macam-macam kat CUEPACS....tapi CUEPACS buat selamba jeeer.

CUEPACS DAH TAU JAWAPAN PERDANA MENTERI KOT. SAJA RAHSIA DARI KAMI SEMUA PENJAWAT AWAM KOOOOOT.

Semoga ALLAH jua memberi pengajaran dan pembalasan kepada mereka yang menganiayai kami PENJAWAT AWAM.... AMIIIIIN.

Kepada MU jua Ya ALLAH tempat kami mengadu, kepada MU jua Ya ALLAH tempat kami dikembalikan..... AMIIIIIN.

Tanpa Nama berkata...

Semua masalah dapat diselesaikan jika semua PA boleh menunggang basikal dan balik ke zaman dahulu.

Tanpa Nama berkata...

kalo tak motong gotah tak koyolah jawabnyo..apa-apa pun saudara saudari sekelian kerajaan patut naikan gaji berpandukan keadaan kos sara hidup yang meningkat,yg harus diberi perhatian adalah rakyat berpendapatan rendah.gred atasan sepatutnya jangan berkira dan tamak sangat bila gred bawahan nak minta gaji naik,bukanya banyak pun diorang nak mintak naik cukup-cukup dpt beli susu,pempers,kereta,motosikal,minyak kenderaan,makan minum,belanja anak-nak sekolah..kalau anak enam tujuh orang tak beratkah beban org berpendapatan rendah,cuba suadara saudari fikirkan.tidak dpt dinafikan org gred atasan memang patut terima gaji besar dan dan lebih diatas skil pendidikan meraka tetapi mereka harus fikir tanpa org gred bawahan mereka tak dapat sampai di atas jadi mereka gred atasan jgn lah bekira sangat dgn org gred bawahan.

Tanpa Nama berkata...

tak sabar tunggu gaji naik,siang malam duk bermimpi.cepatlah.lagi lama tunggu, lagi besar harapan, kalau dikecewakan, lagi besar impaknya.....harap yang di sana memahami.kalau memuaskan saya yang duk jauh ni memang sanggup balik kampung untu mengundi.apa salahnya

Tanpa Nama berkata...

Kalau bagi 500x1400000 dah 8.4 billion setahun banyak tu

Tanpa Nama berkata...

SEPERTI PUNNGUK MERINDU BULAN!

Tanpa Nama berkata...

Tak ada seorangpun menteri kabinat lain dilihat berani memberi komen tentang isu SBPA ini. Hanya CUEPACS dgn PM saje!!! Kenapa diam? Takut byk duit Kerajaan disalur kpd PA? Kamu dipilih oleh RAKYAT. Sebahagiannya adalah PA(Pelaksana). Mau ingat sikit ma...!!

Tanpa Nama berkata...

aku dah naik benci dengan SBPA
aku dah naik benci dengan jusa
aku dah naik benci dengan bulan mac
aku dah naik benci dengan tahun 2012

Tanpa Nama berkata...

senang ceritalah,kerajaan bagi je kanaikan gaji tetapi kenaikan biar sama banyak. gred 1 hingga jusa A,B,C naik sama banyak contoh 500 tetap 500 tak payah ikut skil gred dan prastus gaji,ekonomi negara pun stabil.

Tanpa Nama berkata...

PM nak umum SBPA dibatalkan....

Tanpa Nama berkata...

Yang ku tak Suka ialah ketidakpastian

Noor berkata...

Kalu dapat lah apa yg diminta...wowwwww, tapi rasanya x mungkin itu berlaku.....naik tu naik lah, sbb pilihanraya doh dekat, tapi jgn lupa satu aje, GST dan segala macam cukai sdg dok tunggu kita. Pi mai pi mai tang tu juga lah.... Skrg ni pun GST dah mula bergerak tanpa kita sedari...

Tanpa Nama berkata...

APA YANG PASTI AKAN AKU KEMPEN KAT ADEK BERADIK AKU UNTUK SOKONG PAKATAN RAKYAT.WALAU ADA BERITA GEMBIRA YANG DIUMUMKAN PM.AKU TAKUT BN MEMERINTAH LAGI .INDAH KHABAR INDAH RUPA.HIDUP PR, HIDUP PR,HIDUP PR, HIDUP PR, HIDUP PR, HIDUP PR, HIDUP PR.

PR TERBAIEK SEPANJANG ZAMAN...TQ DSAI

Tanpa Nama berkata...

bagi saya la....naik gaji tu x la penting sgt....kalo kerajaan boleh kawal harga barang tu kira dah ok sebab tak la rakyat tanggung kos sara hidup yg tinggi....naik gaji pun PA saja....yg lain..? yg keje sendiri? kesian betul...yg saya tau naik je gaji, harga barang nmesti naik jugak....sebab itu org marah kat PA sebab kononnya asik mintak naik gaji je....tp sebenarnya yg patut dipersalahkan ialah pihak berkuasa yg xde kuasa nak kawal harga barang, yg kurangkan subsidi (kalo boleh x pyh ada subsidi lg elok pd diorg)...jgn la salahkan subsidi yg kononnya mengalir kepada org asing...sapa yg bawak org asing ramai2 kat malaysia ni? byk la isu yg berkait2 yang mcm x boleh dikawal di negara kita skang ni....ahhhh....panjang pulak la ceritanya .........yg iyenye kalo nak tengok perubahan tukar kerajaan je...hahaha...

Tanpa Nama berkata...

Mengapa tidak menaikkan gaji secara sama rata.. senang, semua penjawat awam naik gaji RM1000. Cukup.. adil kan? x payah kira %.

Tanpa Nama berkata...

Harap2 jadi kenyataan

Tanpa Nama berkata...

KAN DAH KENA.....

CUEPACS DAH KENA MAIN...

TIMBALAN PERDANA MENTERI KATA BLA...BLA... BLA....

PERDANA MENTERI KATA
ABC....ABC...ABC

MANTAN PERDANA MENTERI KATA

123....123....123

KAN DAH KENA MAIN TUUUUU.

Semoga ALLAH jua memberi pengajaran dan pembalasan kepada mereka yang menganiayai kami PENJAWAT AWAM.... AMIIIIIN.

Dah beri pendapat macam-macam kat CUEPACS....tapi CUEPACS buat selamba jeeer.

CUEPACS DAH TAU JAWAPAN PERDANA MENTERI KOT. SAJA RAHSIA DARI KAMI SEMUA PENJAWAT AWAM KOOOOOT.

Semoga ALLAH jua memberi pengajaran dan pembalasan kepada mereka yang menganiayai kami PENJAWAT AWAM.... AMIIIIIN.

Kepada MU jua Ya ALLAH tempat kami mengadu, kepada MU jua Ya ALLAH tempat kami dikembalikan..... AMIIIIIN.

Isnin, Mac 05, 2012 9:04:00 AM

Rahman Nanyan berkata...

Saya mewakili semua PTN17 Persekutuan mengecam penuh tindakan PA yang tamak haloba mahukan kenaikan gaji sehingga tidak peduli samada ianya mampu membangkrapkan negara.


Saranan YAB Tun Dr Mahathir yang amat disanjungi amatlah tepat. Kami berharap agar tidak perlu terpengaruh dengan permainan pembangkang dan dakyah PAS kononnya harga barang terlalu mahal dan lain2 lagi fitnah.


Kami PA rela berkorban demi negara dan parti, mengenangkan pemimpin Umno dan BN yang sentiasa mendahulukan rakyat, sanggup mengikat perut demi mengenangkan kesusahan rakyat, tanpa mengharap sesen pun upah melainkan keikhlasan semata2.


Kami terima apa saja pengumuman dan berikrar akan letak jawatan jika PR betul2 menang PRU nanti, tanda kesetiaan yg x berbelah bagi.

Tanpa Nama berkata...

Rahman Nanyan berkata...

Saya mewakili semua PTN17 Persekutuan mengecam penuh tindakan PA yang tamak haloba mahukan kenaikan gaji sehingga tidak peduli samada ianya mampu membangkrapkan negara.


Saranan YAB Tun Dr Mahathir yang amat disanjungi amatlah tepat. Kami berharap agar tidak perlu terpengaruh dengan permainan pembangkang dan dakyah PAS kononnya harga barang terlalu mahal dan lain2 lagi fitnah.


Kami PA rela berkorban demi negara dan parti, mengenangkan pemimpin Umno dan BN yang sentiasa mendahulukan rakyat, sanggup mengikat perut demi mengenangkan kesusahan rakyat, tanpa mengharap sesen pun upah melainkan keikhlasan semata2.


Kami terima apa saja pengumuman dan berikrar akan letak jawatan jika PR betul2 menang PRU nanti, tanda kesetiaan yg x berbelah bagi.


``````````````````````````````

itu keputusan anda, bukan semua PA berkeputusan mcm tu...jd jgn sebut 'Kami', sebut 'saya' sahaja...saya sendiri PA....kesetiaan saya hanya pada Raja dan Negara sahaja...

azli ahmad tarmugi berkata...

sangat2 kesal dengan JUSA jabatan aku, mereka bos kita jadi sepatutnya lah gaji besar. Aku tak pertikai la. Tetapi aku ralat dan jadi meluat, bila JUSA tu halau aku keluar dari bilik, semata2 aku cuma nakkan kepastian benarkah semua PAP akan dinaikkan ke N41? Salahkah soalan aku? Lagipun aku rasa mmg kita layak terima kenaikan tu dengan penat bekerja seharian. Tanpa PAP jabatan akan lumpuh.

Azli bin Ahmad Tarmugi PAPN4

Tanpa Nama berkata...

sangat2 kesal dengan JUSA jabatan aku, mereka bos kita jadi sepatutnya lah gaji besar. Aku tak pertikai la. Tetapi aku ralat dan jadi meluat, bila JUSA tu halau aku keluar dari bilik, semata2 aku cuma nakkan kepastian benarkah semua PAP akan dinaikkan ke N41? Salahkah soalan aku? Lagipun aku rasa mmg kita layak terima kenaikan tu dengan penat bekerja seharian. Tanpa PAP jabatan akan lumpuh.

Azli bin Ahmad Tarmugi PAPN4
_________________________________

salam,

PAP tu jawatan apa ? pembantu am pejabat ker?
PAP nak dinaikkan jadi N41?
errrrrrrrrrrrrrrrr...
fenin kejab, hahahhahahaha..
habis tu yang lain2 nak dinaik gred berapa lak?
66? 88? 99?
huhuhuhu...
macam2 yg tak masuk akal
ekekekke..

Tanpa Nama berkata...

betul ke naikkan gaji negara blh bankrup...ada logiknya kah?...

pakar ekonomi ke yg berkata...pakar sgt ke pakar ekonomi tuuuuuu...?

pakar ekonoi blh la kate gitu sebab gaji dia dah besar...cube gaji mcm kita org ni...mesti bising juga

Tanpa Nama berkata...

sangat2 kesal dengan JUSA jabatan aku, mereka bos kita jadi sepatutnya lah gaji besar. Aku tak pertikai la. Tetapi aku ralat dan jadi meluat, bila JUSA tu halau aku keluar dari bilik, semata2 aku cuma nakkan kepastian benarkah semua PAP akan dinaikkan ke N41? Salahkah soalan aku? Lagipun aku rasa mmg kita layak terima kenaikan tu dengan penat bekerja seharian. Tanpa PAP jabatan akan lumpuh.

Azli bin Ahmad Tarmugi PAPN4
_________________________________

salam,

PAP tu jawatan apa ? pembantu am pejabat ker?
PAP nak dinaikkan jadi N41?
errrrrrrrrrrrrrrrr...
fenin kejab, hahahhahahaha..
habis tu yang lain2 nak dinaik gred berapa lak?
66? 88? 99?
huhuhuhu...
macam2 yg tak masuk akal
ekekekke..

----------------

kalau aku.... aku pun halau ko.. siap tendang lagi... apa punya soalan.. hahaha

Tanpa Nama berkata...

Aku ni pangkat rendah cam korang jgk.. tp xpayah la bising2 kat sini.. Janji gaji naik sudah la.. klu nak gaji besar2.. blajar la pandai2.. sampai jd prof.. time tu tau lak tutup mulut.. yela gaji dah beso.. ini tentang naik gaji jer terus nk jatuh kan negara sendiri(pembangkang).. lain la x naik gaji langsung.. itu la org2 tua ckp, kecik2 xnak mampos.. beso2 menyusahkan org.. pastu dh mampos kau tanam la mayat kau sendiri.. Syukur la skit..

Syukran berkata...

PM kite untuk semua...
PM kite untuk semua...
PM bagi kite terima...
Alhamdullillah.....

Tanpa Nama berkata...

Apa-apa pun itu kuasa PM yang perihatin...kalau BN menang PRU 13 itu atas sokongan padu rakyat yang sentiasa menanti berita baik dan mengejutkan dari beliau. Jiwa PM kita ini memang jiwa arwah Tun Abdul Razak yang mahu rakyat menikmati kehidupan yang selesa..baik di bandar mahupun diceruk-ceruk kampung.

Tanpa Nama berkata...

PTD Cerdik berkata...

Dr Mahathir juga membidas pentadbiran selepasnya kerana menaikkan gaji kakitangan awam sebanyak 25 peratus. Tindakan menaikkan gaji kakitangan awam juga akan merosakkan ekonomi negara dan menyumbang pada keruntuhan ekonomi, seperti yang berlaku kepada Sepanyol, Greece dan Itali.


Walaupun, tidak menamakan perdana menteri yang bertanggungjawab ke atas kenaikan itu, sasaran Dr Mahathir adalah penggantinya Tun Abdullah Ahmad Badawi yang katanya, mengurangkan peruntukan pembangunan bagi menaikkan gaji.

“Pernah seorang perdana menteri, pentadbiran yang lalu, menaikkan gaji kakitangan awam sebanyak 25 peratus. Namun tidak ada bukti bahawa hasil kerajaan pula meningkat sehingga 25 peratus.

Lazimnya, peningkatan adalah hanya kira-kira 10 peratus. Ini bermakna peningkatan kos operasi 25 peratus itu terpaksa ditampung dengan pemotongan 25 peratus peruntukan pembangunan,” katanya.

Menurut Mahathir, pengurangan peruntukan bagi pembangunan adalah tidak baik bagi negara yang sedang pesat membangun seperti Malaysia. Bagaimanapun, dijangka kakitangan sokongan akan tetap mendesak gaji yang mahal tanpa memperdulikan akibatnya pada negara.

..................................

PA pun nak jadi macam Pengerusi MMC , Pengerusi Kencana Petrolium ,Pengerusi Petronas , Pengerusi NFC ,Pengerusi Proton , Pengerusi ..... tak payah harap apa - apa daripada JPA !

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

betul ke naikkan gaji negara blh bankrup...ada logiknya kah?...

pakar ekonomi ke yg berkata...pakar sgt ke pakar ekonomi tuuuuuu...?

pakar ekonoi blh la kate gitu sebab gaji dia dah besar...cube gaji mcm kita org ni...mesti bising juga

Isnin, Mac 05, 2012 11:17:00 AM

BETUL TU.... X KANLAH BOLEH BENGKRAP..... OOOO KALAU JUSA KE, PEGAWAI KE, NAK SAMPAI 5K DAN KE ATAS TIDAK BENGKRAP PULAK...... LU PIKIRLAH SENDIRI

Tanpa Nama berkata...

Betul ckp kau.. duk bsing2 pasal gaji..
tula suruh blaja pandai2 dulu xnk..
pastu bising gaji kecik..
xpikir lak org yg keje swasta tu bwh rm500 pun ader..
cuba pikir skit..
nak beli apa kat zaman skang dgn gaji cm tu..
bukan nk ckp apa..
tunggu jela pengumuman tu..
pastu syukur jela apa yg diberi..
ingat!! susah maner skali pun kita..
ader org yg lebih susah lg dari kita kt dunia ni..

Tanpa Nama berkata...

Saya akan tetap sokong BN kerana PM dan anggota kabinet prihatin pada Penjawat Awam. Pembangkan dah diberi kuasa memerintah pun mana ada nak naik gaji kat negeri masing-masing balik2 alasan bukan memerintah kerajaan persekutuan. Esok kalau dah memerintah Kerajaan Persekutuan dia cakap ekonomi dicontrol oleh orang barat dan yahudi. Bercakap boleh saje tapi nak kotakan janji amat payah. Walaubagaimanapun saya berharap kerajaan sekarang bagilah kenaikan gaji yang setimpal dengan suasana masa kini, mnungkin penjawat awam belum sampai ke tahap kebulur tapi keperitan hidup masa sekarang amat-amat menyakitkan jiwa dan perasaan kebaikan dan kemurahan hati pihak kerajaan insyallah akan dibalas balik oleh PA yang sentiasa bersyukur dok di bumi bertua ini.

Tanpa Nama berkata...

APA KE JADAH NYE NIE...MANA SATU YANG BETUI...MANA SATU NAK PAKAI...ATAU PM...OMAR...TPM MEMANG TAK BOLEH PAKAI..TPM KATA APRIL....TAPI OMAR KATA PM NAK UMUM SESUATU 8 MAC NANTI...NAK UMUM APA KE JADAHNYA KALAU SEMAKAN PUN BELUM SELESAI...YEYEYEYEEEEE....NAMPAK MACAM ADA ORANG DAH KENA TIPU...KENA KENCING...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

betul ke naikkan gaji negara blh bankrup...ada logiknya kah?...

pakar ekonomi ke yg berkata...pakar sgt ke pakar ekonomi tuuuuuu...?

pakar ekonoi blh la kate gitu sebab gaji dia dah besar...cube gaji mcm kita org ni...mesti bising juga

Isnin, Mac 05, 2012 11:17:00 AM

BETUL TU.... X KANLAH BOLEH BENGKRAP..... OOOO KALAU JUSA KE, PEGAWAI KE, NAK SAMPAI 5K DAN KE ATAS TIDAK BENGKRAP PULAK...... LU PIKIRLAH SENDIRI

Tanpa Nama berkata...

Nak pakai baju apa pada 8 Mac 2012 ?

PTD kena pakai baju merah !

GURU pakai baju oren !

Pelaksana disaran pakai baju pagoda !

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

betul ke naikkan gaji negara blh bankrup...ada logiknya kah?...

pakar ekonomi ke yg berkata...pakar sgt ke pakar ekonomi tuuuuuu...?

pakar ekonoi blh la kate gitu sebab gaji dia dah besar...cube gaji mcm kita org ni...mesti bising juga

Isnin, Mac 05, 2012 11:17:00 AM

BETUL TU.... X KANLAH BOLEH BENGKRAP..... OOOO KALAU JUSA KE, PEGAWAI KE, NAK SAMPAI RM 5000 DAN KE ATAS TIDAK BENGKRAPLAH PULAK NEGARA NI, TAPI TIME KALAU KUMPULAN PERLAKSANA MINTAK TERUS BENGKRAP NEGARA..... ILMU MANGKOK MANA LAA KO ORANG PAKAI... KALAU NAK JADI MASTER OF PENIPU (MOP) SEKALIPUN PIKIRKANLAH... ITU TIDAK ADIL BAGI GOLONGAN PA-PA DIMALAYSIA. ASAL PA MINTAK NAIK GAJI JE NEGARA MALAYSIA MUFLIS.... KALAU PEGAWAI MINTA NAIK SAMPAI RM5000 KE ATAS TIDAK MUFLIS PULAK EH NEGARA MASAYSIA NI...... LU PIKIRLAH SENDIRI

Tanpa Nama berkata...

KAN DAH KENA.....

CUEPACS DAH KENA MAIN...

TIMBALAN PERDANA MENTERI KATA BLA...BLA... BLA....

PERDANA MENTERI KATA
ABC....ABC...ABC

MANTAN PERDANA MENTERI KATA

123....123....123

KAN DAH KENA MAIN TUUUUU.

Semoga ALLAH jua memberi pengajaran dan pembalasan kepada mereka yang menganiayai kami PENJAWAT AWAM.... AMIIIIIN.

Dah beri pendapat macam-macam kat CUEPACS....tapi CUEPACS buat selamba jeeer.

CUEPACS DAH TAU JAWAPAN PERDANA MENTERI KOT. SAJA RAHSIA DARI KAMI SEMUA PENJAWAT AWAM KOOOOOT.

Semoga ALLAH jua memberi pengajaran dan pembalasan kepada mereka yang menganiayai kami PENJAWAT AWAM.... AMIIIIIN.

Kepada MU jua Ya ALLAH tempat kami mengadu, kepada MU jua Ya ALLAH tempat kami dikembalikan..... AMIIIIIN

Tanpa Nama berkata...

Apa la bengap korang ni..
Nama jer penjawat awam..
Tp otat simpan kat lutut..
Apa kejadah PM naikkan gaji utk bankrupkan malaysia..
Klu malaysia jatuh..
Dh tentu dgn PM skali jatuh...
Xkan dia nk diri dia jatuh..
dh tentu dia buat kajian..
pastu korang jugak yg naik naik gaji..
apa la..

Tanpa Nama berkata...

bagus...........dah lama tunggu.. kena selesai cepat sbb kalau tak pilihnaraya nanti hancussss..... TQ najib.. harap2 berita baik...

Tanpa Nama berkata...

betul ke naikkan gaji negara blh bankrup...ada logiknya kah?...

pakar ekonomi ke yg berkata...pakar sgt ke pakar ekonomi tuuuuuu...?

pakar ekonoi blh la kate gitu sebab gaji dia dah besar...cube gaji mcm kita org ni...mesti bising juga

Isnin, Mac 05, 2012 11:17:00 AM

BETUL TU.... X KANLAH BOLEH BENGKRAP..... OOOO KALAU JUSA KE, PEGAWAI KE, NAK SAMPAI RM 5000 DAN KE ATAS TIDAK BENGKRAPLAH PULAK NEGARA NI, TAPI TIME KALAU KUMPULAN PERLAKSANA MINTAK TERUS BENGKRAP NEGARA..... ILMU MANGKOK MANA LAA KO ORANG PAKAI... KALAU NAK JADI MASTER OF PENIPU (MOP) SEKALIPUN PIKIRKANLAH... ITU TIDAK ADIL BAGI GOLONGAN PA-PA DIMALAYSIA. ASAL PA MINTAK NAIK GAJI JE NEGARA MALAYSIA MUFLIS.... KALAU PEGAWAI MASA SEMAKKAN SPBA NAIK SAMPAI RM5000 KE ATAS TIDAK MUFLIS PULAK EH NEGARA MASAYSIA NI...... LU PIKIRLAH SENDIRI

Tanpa Nama berkata...

180 Ulasan - Tunjukkan Catatan Asal
Tunjukkan semua ulasan

Tabib ekonomi berkata...

Congak-congak untuk renungan:-
Kalau kenaikan seorang PA RM1, tambahan perbelanjaan jadi RM1 Juta sebulan..kalau setahun jadi RM12 Juta..
Kalau RM10 seorang jadi RM120 juta setahun...kalau RM100 jadi RM1.2 Billion setahun...
Kalau RM1000 seorang jadi RM12 Billion setahun....
Rasa-rasanya ekonomi negara masih mampu bertahan kut.....

Tanpa Nama berkata...

marilah kita doakan apa saja yang akan diumumkan oleh PM nnti dapat memberi kebaikan kepada semua PA..jgn lah salah menyalahi..nnti ada pihak yang bertepuk tangan..

Tanpa Nama berkata...

Kah...kah...kah....hari kat sekolah aku alam cikgu kena suruh isi kajian keberkesanan program tranformasi kerajaan .sila tandakan sgt setuju,tidak setuju . setuju ,sangat setuju. salah satu soalan: Saya sangat bimbang jika berlaku perubahan besar di dalam kepimpinan negara sekarang : jbn aku sangat tidak setuju kah....memang aku tak puashati dengan kerajaan sekarang sbpa pun nak umum berubah2 buat keputusan macam budak sekolah...

Tanpa Nama berkata...

kita haruslah bersyukur apa yang ade... tak kisah lah naik 100 ker 500 ker janji ade.. daripada tak ader... semasa mintak kerja dulu tak der pun pusing2...gaji sikit lah aper lah... yang penting dapat keja ngan gov.. sekarang sibuk2 pasal gaji lah... biarlah mereka yang uruskan kita tunggu dan lihat ajerlah...kalau naik seperti yang diharapkan alhamdulillah..kalau sikit pun bersyukurlah... nak gaji besar bukak syarikat sendirilah...amik gaji berapa ko suka... kita ni cuma makan gaji jer... yang adeer diploma tu tapi dapat gred 17 sedar sedar diri lah...

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya PM nak umum SBPA dibatalkan dan dikekalkan dengan SSM dengan kenaikan gaji yang rendah..(sumber-sumber risikan)..

Tanpa Nama berkata...

Tarikh kata pengumuman SBPA 08.03.2012.

Komen saya... ntahlah.. yang JUSA memang lah best sebab gaji naik melangit. Ada yang backing pihak JUSA dan pihak JUSA of course lah mendiamkan diri sebab diorang nak bising apa, gaji naik mendadak.

Yang gred2 lain pulak.. pada saya tak perlu lah nak bising, nak ugut2 PRU13 sebab yang penting, dengar dulu pengumuman dia 8.3 ni. Pastu masing2 buatlah keputusan.

Kita dok bising kat sini pun bukan ada guna pun sebab "puak2" tu jugak yang buat keputusan.

Tanpa Nama berkata...

Lebih baik jual PA daripada menjual unta- (Tiga Abdul)

isaac berkata...

assalamualaikum. Harapan kami yang berada di gred 44 ke 48 agar dapat kenaikan rm1800 dinaikkan ke rm2000. ini berpadanan dengan kenaikan kumpulan bawah 40 sebanyak rm1500 dan kumpulan 52, 54 sebanyak rm2500.Harap jangan terlepas pandang sebab kebanyakan kpp dan penolong pengarah kanan atau ketua unit adalah dalam kumpulan 44 ke 48.

Tanpa Nama berkata...

dulu kini selamanya tetap di hati..
cuba kita renungkan apa yag terjadi di selangor... semasa kempen pilahanraya lalu kerajaan pkr berjanji akan menaikan gaji penjawat awam di selangor... dengan gaji minimun RM 1500.. sekarang dah nak pilihanraya ker 13 tak naik pon... alasan mereka akan naikkan gaji pekerja PKNS dulu....itu tak payar pikir lah...PKNS dah sememangnya kaya...bukanker PKNS itu syarikat perbadannan... aper kene mengena dgn kakitangan awam di negeri selangor...

Tanpa Nama berkata...

harap-harap bagi seperti yang Cuepacs minta.
kos sara hidup makin meningkat.

Tanpa Nama berkata...

sapa-sapa PA yang x puas hati ngan sbpa lpas ni pakat anak beranak , adik beradik laki bini jangan pangkah BN pru ni kempen sekali kat fb,blog dan apa2lah . sapa2 yang puas hati undilah BN dan bawaklah kaum kerabat sekali ......

Tanpa Nama berkata...

Tabib ekonomi berkata...
Congak-congak untuk renungan:-
Kalau kenaikan seorang PA RM1, tambahan perbelanjaan jadi RM1 Juta sebulan..kalau setahun jadi RM12 Juta..
Kalau RM10 seorang jadi RM120 juta setahun...kalau RM100 jadi RM1.2 Billion setahun...
Kalau RM1000 seorang jadi RM12 Billion setahun....
Rasa-rasanya ekonomi negara masih mampu bertahan kut.....
.........................
setiap RM1.00 dibelanjakan kesan ekonomi akan didarab dengan 7.

Tanpa Nama berkata...

kenaikkan gaji Pa akan merancakkan lg ekonomi , PA yg belanjapn gomen dpt juga balik . yg wat loanpn gomen dpt balik . tp kalau bagi kat kroni2 mmgla kerajaan x dpt balik pasal kroni2 pegi blanja kat luar negara .hihihi

Tanpa Nama berkata...

betul sapa PA yang xpuas hati ngan sbpa buat undi protest . kalini Parlimen bg kat PR DUN bagi kat BN . hihihi ni protest namanya . tapi sapa yg puas hati undilah dua-dua kat BN ye . sapa yg x puas hati tahap babi undi le dua-dua kat PR .

Tanpa Nama berkata...

kami menunggu dari hari tu lagi. pegawai kami cikgu halim asyik print jea maklumat yang terkini tapi semuanya tak tepat

Tanpa Nama berkata...

betul tu saya dari dulu lagi asyik print tapi tak dapat sampai rosak printer saya. wayar printer terputus

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 1034   Terbaru› Baru»