SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

09 Mac 2012

TUGAS PASUKAN PETUGAS KHAS SBPA SELESAI

Berita Harian
8 Mac 2012


PUTRAJAYA - Pasukan petugas khas penambahbaikan skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) hari ini secara rasminya menamatkan tugas biar pun tarikh akhir yang ditetapkan kerajaan adalah pada 16 April ini.

Pengerusinya, Tan Sri Ismail Adam ketika dihubungi Utusan Malaysia berkata, tanggungjawab pasukan petugas itu adalah untuk menyemak semula SBPA dan mengemukakan cadangan penambahbaikan.

''Hari ini kerajaan telah membuat keputusan. Jadi tugas pasukan petugas sudah selesai,'' katanya ketika ditanya sama ada pasukan petugas khas itu akan terus terlibat dalam kerja-kerja penambahbaikan perkhidmatan penjawat awam.

Pasukan petugas khas itu telah mengadakan beberapa pertemuan dan perbincangan dengan semua pihak terbabit terutamanya Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) dalam merungkai kemelut SPBA.

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pasukan petugas... huh.. mana penambahbaikan? nih pengulangan pengumuman bajet 2012....

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih cuepacs

Inilah dinamakan keadilan

KSN dan KPPA

Renungkanlah di mana silap kalau saya jadi samaada KSN atau KPPA dahlama harakiri dalam perkhidmatan awam. Bayangkan satu skim SBPA yang dah berhabis elaun dan kos yang diberi kepada Pegawai Tidur Duduk untuk digubal telah ditendang ke Tasik Putrajaya macam sampah. MALU MESTI MALU.

Kesimpulan dari isu SBPA

1. Jangan ambil hak orang lain
2. Sebagai ketua kita mesti memayungi anak-anak buah bukan kita pakai sendiri aje,
3. Pegawai yang menggubal skim SBPA akan diketahui identiti nanti
4. Sikap bersultan di mata beraja di hati dan kaduk naik junjung adalah sesuai bagi Pegawai Atasan
5. Kezaliman dan penganiyaan terhadap PA mendapat balasan
6. Bila sesuatu kumpulan terasa elit macam Pegawai Tidur Duduk pasti tempat mereka berada di dalam Muzium.
7. Akhir sekali Keadilan perlu diletak ditempat yang sepatutnya.

Kepada Penjawat Awam semua

Pastikan pengumuman ini sebagai batu loncatan untuk kita membukti kepada puak-puak atasan kita memang berhak mendapat apa yg sepatutnya yg kita dapat.

Tanpa Nama berkata...

Belum selesai. Gaji masih tidak seimbang dengan gaji private.

Tanpa Nama berkata...

TERIMA KASIH BANYAK2 PETUGAS KHAS TERUTAMANYA PENGERUSINYA TAN SRI ISMAIL ADAM... BUKAN SENANG NAK BAGI PA SE MALAYSIA PUAS HATI.. KENAIKAN GAJI SBYK 13% ADALAH SATU JUMLAH YG BESAR.... SYABAS..

Tanpa Nama berkata...

Harap gred Juruteknik yang telah naik taraf di tambahbaik dan kekananan ( dibawah SSM )di wujudkan semula.

Tanpa Nama berkata...

Kalau nak gaji privet, letak jawatan masuk privet laa

Tanpa Nama berkata...

Pasukan petugas nih berkepentingan , kalao nak selsesaikan dengan adil biarlah Time Base tu di beri kpd semua bukan hanya pada Guru .
kami pun perkhidmatan awam yg terpenting jugak . Jgn double standard

Tanpa Nama berkata...

Kajilah secara menyeluruh . krjaan adil Pilihan Rakyat . Belum tentu Majoriti Guru Menyokong Undi dlm PRU13 .
Lawan tetap lawan .

Tanpa Nama berkata...

Time base guru dilihat sebagai motivasi yg malar tanpa melihat kecermelanagan,kualiti & kredibialiti .
Kakitgan awam lain naik pangkat secara pilihan berkualiti & bermotivasi .
Jadilah guru yg tembelang , temberang & lintang pukang , malas berusaha dgn Time base yg telah tersedia .

Tanpa Nama berkata...

Ini aje kah hasil yang pasukan petugas khas ni dapat.
Jika ini saja...tak payah pasukan khas ni pun takpe...

Tanpa Nama berkata...

kenapa guru yg diutamakan sedangkan semua pihak memainkan peranan yang penting dalam kestabilan negara ini.....conohnya seperti polis,imigresen,penjara yg lebih mencabar demi menjaga keselamaan negara