SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

07 Mac 2012

PERHIMPUNAN KHAS PENJAWAT AWAM BERSAMA PERDANA MENTERI AKAN DIADAKAN PADA 8 MAC 2012

Media Cuepacs
2/3/2012



Perhimpunan penjawat awam bersama YAB Perdana Menteri Malaysia akan diadakan pada:

Tarikh : 8 Mac 2012

Masa : 8.00 pagi hingga 12.00 tengahari

Tempat : Dewan Perdana, Dewan A dan Dewan B Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC)


Semua penjawat awam di seluruh Malaysia dijemput hari bagi mendengar satu pengumuman penting yang akan disampaikan oleh YAB Perdana Menteri Malaysia Dato' Seri Najib bin Tun Abdul Razak

1,025 ulasan:

«Lebih lama   ‹Lebih lama   601 – 800 daripada 1025   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

pastikan jangan langgar akta official secret act.

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah..adoyyai
wa cuma nak hantar gelak jer..
ekekekekekeke..

hiburan itu bukanlah sesuatu yang membahagiakan
tetapi kebahagiaan itu adalah sesuatu yang menghiburkan..

mungkinkah kita akan mengecapi kebahagiaan itu?
plot akhir, babak SBPA esok.....//

Pengurus Am Pentabdiran (PAP) Gred NP41 berkata...

Kita mintak Kerajaan timbang serius desakan Pembantu Am Pejabat (PAP) semalaysia Gred N1/4.

Elok naik taraf gred, gaji, elaun dan panggilan jawatan kami spt berikut:
i. PAP atau Pegawai Am Pentadbiran/Pengurusan atau Pengurus/Penyelia Am Pejabat(PAP)
ii. Gred NP41 (pentadbiran / pengurusan pejabat)
iii. Bidang pengkhususan/kepakaran - penyeliaan dan pengendalian automasi pejabat, pengurusan pejabat, pentadbiran am dan pakar operasi
iv. Gaji mestilah setara atau kurang sikit dengan pegawai tadbiran am atau PTD
v. elaun kritikal pentadbiran / penyeliaan / pengurusan

Setiausaha Kehormat
Persekutuan Pembantu Am Pejabat (Persekutuan Pengurus Am Pentadbiran)
Putrajaya

Tanpa Nama berkata...

Masih belum sunyi lagi blog ni rupanya...sabarlah..tinggal berapa jam je lagi. Marilah kita sama2 mendoakan yang terbaik...

Tanpa Nama berkata...

jumpa esok bai

Tanpa Nama berkata...

Daim: PM tak harus pegang jawatan menteri kewangan
8:17PM Mac 4, 2012
Seseorang perdana menteri tidak seharusnya juga memegang jawatan menteri kewangan, kata pemimpin veteran Umno dan bekas menteri kewangan, Tun Daim Zainuddin.

Katanya, tradisi perdana menteri memegang dua jawatan itu menjadi amalan sejak krisis ekonomi 1997, yang dipantau rapi oleh Tun Dr Mahathir Mohamad.

Daim dalam wawancaranya dengan akhbar harian Cina, China Press yang diterbitkan hari ini, berkata, perdana menteri sebagai ketua pentadbiran sesebuah negara, dan juga selaku pengerusi BN dan ketua Umno mempunyai tugas dan tanggungjawab yang sebegitu besar untuk turut mengendalikan kewangan kementerian juga.

Katanya, dengan melantik menteri kewangan kedua bagi membantu perdana menteri tidak akan membantu dalam perkara itu.

"Jawatan menteri kewangan kedua diwujudkan bagi menangani krisis ekonomi (1997).

"Sekarang tempoh krisis sudah berakhir tetapi negara masih mempunyai menteri kewangan dan menteri kewangan kedua pada masa yang sama. Siapa yang membuat keputusan sebenar?” kata Daim yang berkhidmat pada sekitar tahun 1980-an.

Katanya, perdana menteri yang merangkap sebagai menteri kewangan akan tertakluk kepada bidasan dan kritikan sengit jika ekonomi negara merudum.

"Sistem yang baik adalah perdana menteri di atas menteri kewangan. Jadi, jika menteri kewangan membuat keputusan yang salah, perdana menteri boleh tampil dan membetulkan keadaan, "

"Tetapi jika perdana menteri adalah menteri kewangan pada masa yang sama, tiada siapa yang berani untuk menegur atau memperbetulkannya," katanya.

Tanpa Nama berkata...

Er

Tanpa Nama berkata...

la elau kafa pn kasi nek la jg.lg la elaun trf mskin 2.nk byr ccm keta pn xckup,blnja ank2 g,blnja dpur g ktna nk pungt.tingula gru kfa kt sbh nie lbih rmai y xda kndraan dr y ada..lau y ada pun lki bni keja kafa.udala jwtn hny kontrak kesiannnnn

klon berkata...

Gelaran perjawatan bagi skim perkhidmatan pengawal keselamatan, masih utuh dizaman pra sejarahnya. Tidak seperti gelaran bagi jawatan pembantu operasi ( N5-1 @ N5-2 ), pembantu awam ( H5-1 @ H5-2 ) dan pembantu kemahiran ( H4-1, H4-3, H4-5 ) dan lain-lain gelaran bagi perjawatan yang telah pun ditukar sebelum ini.
Ada juga gelaran baru yang wujud hasil daripada skim perkhidmatan yang disepadukan atau digabungkan iaitu:-
1) pembantu operasi- antara skim perkhidmatan yang disepadukan didalamnya, antaranya pembantu am pejabat yang dulunya dikenali sebagai pembantu am rendah ( N1 ), pemandu kenderaan bermotor ( R3, R6 ), penghantar notis ( N3, N12 ).
2) pembantu awam- antara skim perkhidmatan yang digabungkan didalamnya, antaranya, pekerja awam yang dulunya dikenali sebagai pekerja rendah awam ( R1, R4 ), tukang kebun ( N1, N4 ), penyelamat ( N1, N12).
Manakala bagi skim perkhidmatan tukang ( K1, K2, K3 ) , gred sbpa seperti yang dinyatakan diperenggan atas dan gelaran baru bagi jawatan tersebut sebagai pembantu kemahiran.
Untuk makluman, kesemua agensi swasta yang mendaftarkan pengawal keselamatan mereka sebagai polis bantuan telah pun menggunapakai gelaran tersebut (polis bantuan) untuk iklan perjawatan mereka yang kelayakan masuknya menggunakan sijil SPM, contohnya:-

Bank Simpanan Nasional (BSN)
Telekom Malaysia
Tenaga Nasional Berhad (TNB)
Percetakan Nasional Malaysia Berhad (PNMB)
Uda Holding
Semasa Sentral
Felda Security
Utusan Melayu (M) Berhad
Pos Malaysia Berhad
Bursa Malaysia (BSKL)
Puncak Niaga Sdn. Berhad
Rapid KL
Maju Holding Sdn. Berhad
Astro
Keretapi Tanah Melayu Berhad

Objektif penubuhan Polis Bantuan adalah seperti berikut :-

Memberi khidmat Polis ke kawasan – kawasan di mana liputan Polis tidak berkesan
Membolehkan pengawal-pengawal keselamatan yang bekerja di Jabatan –Jabatan Kerajaan , Badan-Badan Berkanun dan Sektor Swasta mempunyai kuasa-kuasa Polis serta membolehkan mereka membawa senjatapi semasa melaksanakan tugas-tugas di dalam kawasan yang ditentukan.
Sebagai unit sokongan / bantuan kepada PDRM dalam sesuatu situasi yang diperlukan.

Sudah sampai masanya gelaran jawatan bagi keseluruhan anggota keselamatan wajar ditukar mengikut kesesuai jawatan dan gred untuk memberi nafas dan semangat baru kepada anggota keselamatan jabatan, bagi meningkatkan mutu kawalan dan penjagaan aset, dokumen dan persekitaran premis kerajaan serta memartabatkan skop keselamatan itu sendiri, kerana ia merupakan antara elemen penting dalam sesebuah agensi atau jabatan kerajaan. sekian..

lalung ka berkata...

hidup pas n pkr

Tanpa Nama berkata...

UALA LUMPUR, 7 Mac: PAS Johor mensasarkan sekurang-kurangnya 17 kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) untuk dimenangi pada pilihan raya umum (PRU) ke-13 akan datang.

Timbalan Pesuruhjaya PAS Johor, Mazlan Aliman (gambar) berkata, sasaran itu ditetapkan berdasarkan perubahan positif rakyat negeri itu yang kini menyambut baik Pakatan Rakyat khususnya PAS yang disifatkan 'tidak pernah berlaku sebelum ini'.

Menurutnya, melihat mood positif rakyat, beliau bukan sahaja yakin PAS boleh menang di kerusi sasaran itu, malah Pakatan Rakyat secara keseluruhan juga tidak mustahil akan menerajui negeri itu.

"Kita (PAS) kini sedang fokus kepada 17 Dun sasar.

"Mungkin orang kata saya bermimpi, atau angan-angan, tapi dengan sambutan kepada kita pada waktu ini, saya yakin kejutan akan berlaku, Johor mungkin jatuh kepada Pakatan Rakyat," katanya kepada Harakahdaily.

Pada PRU ke-12 lalu, PAS bertanding 39 daripada keseluruhan 56 kerusi, manakala PKR dan DAP masing-masing 9 dan 12 kerusi.

Dari jumlah ditandingi itu itu PAS hanya menang di dua kerusi iaitu di Dun Maharani dan Sungai Abong.

Menurut Mazlan lagi, perbezaan ketara sokongan rakyat Johor terhadap Pakatan rakyat berbanding 2008 boleh dilihat dengan sambutan terhadap program-program mereka di negeri itu sejak kebelakangan ini.
Sambutan luar biasa itu katanya, telah menyebabkan ada pihak 'tak senang duduk' sehingga mengupah kumpulan tertentu mengganggu dan membuat kecoh khususnya di ceramah-ceramah anjuran mereka.

Manifesto 15 perkara dasar

Menurut Mazlan lagi, PAS Johor juga telah selesai berbincang berhubung manifesto pilihan raya peringkat negeri yang akan ditawarkan.

Tanpa menjelaskan secara terperinci, beliau berkata ianya menggariskan 15 perkara dasar antara lain tawaran penyelesaian masalah tanah dan tawaran pengurusan pentadbiran lebih baik.

"Kita telah siap seminar manifesto, dan sedang timbang dengan PKR dan DAP.

"Kita yakin menifesto ini akan menjadi kekuatan utama kita untuk ambil Johor," katanya lagi.

Muhyiddin mula gusar

Mengulas kenyataan Tan Sri Muhyiddin Yassin kononnya Johor masih 'tiang seri' BN pada PRU-13 akan datang, Mazlan berkata, ia sebenarnya menggambarkan kebimbangan timbalan perdana menteri itu.

"Kenyataan Muhyiddin tu menggambarkan kebimbangan beliau.

"Saya nak bagi tahu (kepada Muhyiddin), 'tiang seri' itu sudah dimakan anai-anai. Bila-bila pun boleh patah," katanya yang juga AJK PAS Pusat

Menurut Mazlan lagi, beliau mendapat maklumat Umno sememangnya gusar dengan kedudukan mereka di Johor sekarang ini.

Katanya, tidak pernah selama ini, Menteri Besar Datuk Abdul Ghani Othman turun berkampung di setiap kawasan parlimen seperti yang terpaksa dilakukan sekarang ini.

Malah katanya, selepas lawatan Muhyiddin semalam, Najib pula dijangka turun ke Johor dalam masa terdekat.

"Orang Johor ni dia pandai, dia senyap-senyap sahaja, dia tak tunjuk sokong kita," jelasnya.

Tanpa Nama berkata...

Inilah saat-saat yang dinantikan oleh semua penjawat awam bahawa gaji semua penjawat awam akan... bersambung minggu hadapan jeng..jeng..jeng..

Tanpa Nama berkata...

Inilah saat-saat yang dinantikan oleh semua penjawat awam bahawa gaji akan di..maaf ..pengumuman akan disambung minggu hadapan ...jeng..jeng..jeng

Tanpa Nama berkata...

Diharapkan permintaan CUEPACs tu dimakbulkan 100%. janganlah potong2 ye pm. pm kita pm semua.

Tanpa Nama berkata...

Bersyukur setakat sekarang dah keja gomen dah 27 tahun.mula keja gaji tahun 1985 hanya RM370 je tapi skrg dah RM3000(campur elaun).
kalau dapat kenaikan gaji korang simpan tabung haji banyak2.potong gaji terus masuk tabung haji.Aku dah buat sehingga sekarang aku tiada hutang.Semua rumah buat dgn duit cash.pakai pun kereta toyota hilux skrg.Inilah nikmat sebagai Penjawat Awam.Syukur Alhamdulillah.Jadi penjawat awam kena bnyk saving jgn banyak hutang tu je tip nak jd selesa sebagai penjawat awam.

Tanpa Nama berkata...

next

Tanpa Nama berkata...

rata2 forum PA di fb aku tengok tak aktif langsung membincangkan apa yang akan di umum esok. hehehehe! tandanya ramai PA pringkat perlaksana tak berapa nak berharap sangat dah dengan janji2 ini semua.

kalau diumum esok, bila plak nak dilaksankan?? PRU dah makin dekat.. hehehehe! renung2 kan yer..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Bersyukur setakat sekarang dah keja gomen dah 27 tahun.mula keja gaji tahun 1985 hanya RM370 je tapi skrg dah RM3000(campur elaun).
kalau dapat kenaikan gaji korang simpan tabung haji banyak2.potong gaji terus masuk tabung haji.Aku dah buat sehingga sekarang aku tiada hutang.Semua rumah buat dgn duit cash.pakai pun kereta toyota hilux skrg.Inilah nikmat sebagai Penjawat Awam.Syukur Alhamdulillah.Jadi penjawat awam kena bnyk saving jgn banyak hutang tu je tip nak jd selesa sebagai penjawat awam.
---------------------------------

I like pandangan saudara di atas.

Tanpa Nama berkata...

aku teringin nak p. tapi tak dapat cuti.nak dengaq pengumuman penting pm kita.agak2 hampa smua la pm kita nak umum apa.yang suruh pakat pi ramai2 tu.

Tanpa Nama berkata...

X PE.. X PEGI PON XPE... ESK TGK SIARAN LANGSUNG KAT TV3 JAM 9.30PAGI. HOPELY ADA BERITA MENGGEMBIRAKAN...

Tanpa Nama berkata...

.

Tanpa Nama berkata...

Masih berdebar-debar menunggu pengumuman esok hari (macam nak tunggu pengumuman raya plak...hehe).

Hingga ke saat ini, aku masih mengharapkan keajaiban. Apakah sinar suria itu bakal menjadi milikku nanti ?

Tanpa Nama berkata...

kenapa xboleh baca semua komen? nak buat summary nih

Tanpa Nama berkata...

esok jngan lupa

Tanpa Nama berkata...

adangan gaji SBPA yang dituntut oleh Cuepacs ini agak memeranjatkan kami juga sebenarnya.

Antara Tuntutan & Cadangan Gaji SBPA Yang Dikemukakan Ialah :

Memberi kenaikan gaji di antara RM700 hingga RM2,500 melibatkan kakitangan awam Gred 1 hingga Gred 54.
Kenaikan gaji tersebut yang dituntut Cuepacs ini mesti dilaksanakan terlebih dahulu menerusi skim sedia ada iaitu Skim Saraan Malaysia (SSM)
Selepas kenaikan gaji tersebut berjaya dilaksanakan barulah Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) boleh dibuat penambaikan
Kakitangan awam yang berada di tangga gaji tahap maksimum atau pada tangga gaji mati perlu dibayar tunggakan kenaikan tahunan selama mana mereka tidak menikmati sebarang kenaikan selain perlu dinaikkan gred.
Contohnya kakitangan awam yang sudah terhenti kenaikan gaji sejak lima tahun lepas, sekiranya kenaikan setahun mereka ialah RM100 jadi perlu dibayar tunggakan sebanyak RM500
Cuepacs turut menuntut mereka yang lulus Penilaian Tahap Kecekapan pada Aras 4 sebelum Disember 2011 perlu diberi kenaikan gaji setimpal dengan usaha mereka selama ini.
Cadangan Gaji SBPA Cuepacs : Kenaikan Gaji

Gred 1 – 16 : Kenaikan gaji sebanyak RM700
Gred 17 – Gred 26 : Kenaikan gaji sebanyak RM1,000
Gred 27 – Gred 40 : Kenaikan gaji sebanyak RM1,500
Gred 41 – Gred 48 : Kenaikan gaji sebanyak RM1,800
Gred 52 – Gred 54 : Kenaikan gaji sebanyak RM2,500
Cadangan Gaji SBPA Cuepacs : Contoh Pengiraan

Gaji kakitangan awam gred 17 semasa dalam SSM : RM820
Selepas kenaikan gaji sebanyak RM1,000 : RM1800
Cadangan Gaji SBPA Cuepacs : Pilihan Yang Diberikan Oleh Cuepacs :

Pertama : Cuepacs rasa cadangan gaji SBPA yang dibuat mereka ini munasabah selari dengan hasrat kerajaan yang dikatakan mahu merapatkan jurang pendapatan yang besar antara pegawai rendah dengan atasan.
Kedua : Jika pasukan petugas SBPA merasakan ia akan melibatkan kos yang tinggi, Cuepacs minta kumpulan yang menikmati kenaikan tinggi dalam SBPA dikurangkan dan disalurkan kepada gred bawahan
Ketiga : Kalau itu pun tak boleh juga, Cuepacs minta apa yang terkandung dalam SPBA sekarang perlu ditukar keseluruhannya dan digantikan dengan terma-terma yang baru
P/S : Tuntutan Cuepacs telah pun dibuat. Nant

Tanpa Nama berkata...

Gaji pegawai lebih tinggi timbul perasaan tidak puas hati kakitangan awam
Oleh Shazwan Mustafa Kamal
January 19, 2012
KUALA LUMPUR, 19 Jan – Satu cadangan kenaikan gaji yang lebih tinggi dicadangkan untuk pegawai tertinggi kerajaan di bawah Skim Persaraan Baru Kakitangan Awam (SBPA) telah menimbulkan perasaan tidak puas hati 1.4 juta kakitangan awam-kunci utama untuk kemenangan Barisan Nasional (BN).

Di bawah skim baru berkenaan, pegawai atasan kerajaan akan dibayar sebanyak RM80,000 sebulan berbanding kakitangan awam hanya menerima kenaikan RM1.70 sebulan dan telah membangkitkan kemarahan beberapa kesatuan sekerja dan juga pembangkang.

Kemarahan mereka telah membawa kepada pilihan raya akan datang dijangka dalam tahun ini dan menyaksikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menyemak semula skim berkenaan selepas protes yang dilakukan Kongres Kesatuan Sekerja untuk kakitangan awam(Ceupacs). Difahamkan, skim berkenaan dibuat tanpa melibatkan penglibatan Ceupacs.

The Malaysian Insider difahamkan, di bawah skim SBPA, 36 pegawai atasan kakitangan awam akan memperoleh RM36,000 sebulan. Ketua Hakim akan memperoleh RM80,000 dan Ketua Setiausaha Negara akan mendapat RM60,000 sebulan.

Timbalan Presiden Ceupacs I, Azih Muda mengesahkan maklumat berkenaan dan maklumat lanjut berada dalam tangan kerajaan.

"Ya, ya, memang begitu, sama seperti di dalam kalangan pusingan terbabit... gaji pokok untuk mereka yang berada di perkhidmatan utama adalah RM36,000," katanya.

Tapi Azih enggan untuk mengulas lanjut berkenaan perkara itu, dan menegaskan kerajaan telah pun mengumumkan kumpulan bertindak untuk mengkaji SBPA.

Jumaat lepas, kerajaan mengumumkan satu kumpulan khas untuk menyemak semula SBPA bermula sekarang hingga 16 April, diketuai oleh bekas pengarah kakitangan awam Tan Sri Ismail Adam, dan akan memasukkan wakil daripada Jabatan Perkhidmatan Awam, Ketua Hakim Negara, dan Kementerian Kewangan termasuk Ceupacs.

"Saya lebih selesa untuk tidak mahu mengulas perkara itu, kerajaan sudah membentuk jawatankuasa kerja bagi menyemak semula perkara itu, dan pelaksanaannya telah ditangguhkan, jadi saya percaya kerajaan akan menyelesaikan perkara itu," jelas Azih.

Namun begitu, beliau mengesahkan jawatankuasa kerja berkenaan akan menyemak secara spesifik bayaran terhadap servis utama.

"Mereka akan menyemak semuanya," katanya sebelum memutuskan panggilan.

Cuepacs sebelum ini menuntut kerajaan menangguhkan skim terbabit berikutan pertubuhan itu tidak diajak berunding berkenaan perkara itu.

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar menegaskan perbezaan pendapatan antara kakitangan awam di peringkat tertinggi sehingga lima angka, sementara kakitangan bawahan hanya memperoleh jumlah yang jauh lebih kecil.

Pakatan Rakyat turut menuduh Putrajaya "menyalahgunakan" skim berkenaan, dan mengkritik skim tersebut.

"Beritahu saya jumlah tersebut, saya tahu mereka di perkhidmatan utama memperoleh antara RM36,000-RM60,000.

"Adakah adil sekiranya KSN (Ketua Setiausaha Negara) mendapat RM60,000 sebulan, sedangkan kerani hanya memperoleh kurang RM100 kenaikan gaji," jelas Mahfuz apabila ditanya pendapatnya berhubung perkara itu.

Ahli Parlimen Pokok Sena itu berkata PAS akan terus menuntut kerajaan menyemak semula skim berkenaan supaya kenaikan yang "adil" terhadap kakitangan awam.

"Segala-galanya harus disemak semula... ia seharusnya diperbaiki supaya kumpulan sokongan memperoleh pendapatan yang lebih berpatutan.

"Selain itu, pembayaran anggota tentera juga perlu disemak, mereka tiada kesatuan," katanya.

Belanjawan 2012 telah menetapkan sejumlah RM64.1 billion bagi gaji dan pencen kakitangan awam, 28 persen daripada keseluruhan belanjawan, peningkatan daripada RM36.9 billion lima tahun lalu.

Tanpa Nama berkata...

DUIT DUIT DUIT DUIT DUIT

Tanpa Nama berkata...

CEPAT LA NAIK GAJI..AKU NAK BELI KETA PROTON NI.NAK BANTU KERAJAAN AGAR PROTON TAK BANKRUP....HUHUHUHUHU....KAKITANGAN LHDN BARU2 NI PATUT LER DAPAT BONUS 6 BULAN...SEBAB DEPA BAGI KERAJAAN DARI HASIL PUNGUTAN CUKAI SEHINGGA BERBILION-BILION RINGGIT.KALO BAHAGIAN PERTAHANAN TAKDO PULOK....SEBAB SELALU HABISKAN PELURU UNTUK MEMBURU.'HABISKAN DUIT GOMEN JER BELI PELURU'.TENGOK LA DALAM MASA TERDEKAT NI.....AKAN ADA ARAHAN TERBARU KEPADA PENGUATKUASA AGAR MENGELUARKAN DENDA DAN SAMAN YANG BANYAK UNTUK PENDAPATAN NEGARA.DAH TAHU DAH.........

Tanpa Nama berkata...

8 Mac akan jadi Hari Ini Dalam Sejarah....Kneaikan Gaji yang PA harap sangat akan diumumkan esok. Alhamdulillah........Bila dah dapat habuan dari kerajaan jangan duduk di takuk lama lak....Buktikan pada rakyat PA boleh memberikan yang terbaik.Tutup mulut pengkritik PA lembab dan sebagainya..TERIMA KASIH PM...MOGA PANJANG UMUR MURAH REZEKI...UNTUK QPAC...TAHNIAH KERANA TELAH MENJALANKAN TUGASAN DAN AMANAH DENGAN BAIK.Alhamdulillah......semua kena keje kuat lepas nie jgn komplen x habis2....Untuk Ahli politik yang berkenaan jangan perabis duit rakyat x tentu hala.....tahun 2020 x lama lagi....those yg x reti bahasa ..ingat lambat laun semua org tau....langit x selalu nya cerah....

Tanpa Nama berkata...

Salam... pada saya apa jua kenaikan diberi... akan diterima dengan ikhlas. bagi yang nak gaji mahal2.. sy rasa elok cermin diri sendiri.. kita sebagai orang islam disuruh berusaha.. 9/10 rezeki dari perniagaan.. jadi cuba 2 le ceburi bidang perniagaan. Bagi saya naik le gaji 1k, 2k atau berpuluh ribu pun x akan cukup.. sbb byk gaji byk berbelanja.. nak gaji lebih usaha lebih.. jgn asyik nak tekan kerajaan.. renung kan.. negara ini bukan kepunyaan kita shj.. ia juga kepunyaan generasi akan datang.. jd jgn jadi kaum yang tamak... esk ni generasi anak-anak kita kebuluran.. tak de pa.. apa 2 bn yang terbaik...

Tanpa Nama berkata...

Salam... pada saya apa jua kenaikan diberi... akan diterima dengan ikhlas. bagi yang nak gaji mahal2.. sy rasa elok cermin diri sendiri.. kita sebagai orang islam disuruh berusaha.. 9/10 rezeki dari perniagaan.. jadi cuba 2 le ceburi bidang perniagaan. Bagi saya naik le gaji 1k, 2k atau berpuluh ribu pun x akan cukup.. sbb byk gaji byk berbelanja.. nak gaji lebih usaha lebih.. jgn asyik nak tekan kerajaan.. renung kan.. negara ini bukan kepunyaan kita shj.. ia juga kepunyaan generasi akan datang.. jd jgn jadi kaum yang tamak... esk ni generasi anak-anak kita kebuluran.. tak de pa.. apa 2 bn yang terbaik...

Tanpa Nama berkata...

Presiden Qpax kat TV3 skrg. Program Soal Jawab.

Tanpa Nama berkata...

mari2 sapa nak beli keta.. mai jumpa aku...

Tanpa Nama berkata...

aku pun tgh tgk skrg ni

Tanpa Nama berkata...

Gahi

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Apa kata malam ni semua PA buat solat hajat. Jom ramai2 kita memohon ke hadrat Allah SWT, semoga hari esok adalah hari yang paling menggembirakan kita semua. Panjatkan doa supaya tuntutan kita akan diperkenankan esok.
Rabu, Mac 07, 2012 7:26:00 PM

He...need not to name him, must has fun to pin you guys to test how you would react. He must know d exact timing when d lures can be dropped.He must be extremely good at this. for so many time, he plays with this poison chalice, he succeed. lets c what kind of allures does he display tomorrow.

i dunno if u PA r better at politics than pak mat2 at my kampung. they r d simple minded who hav difficulty to see how politicians move. but for u....u know exactly what is goin on but still it is a hard telling. when d baits r too lustful every other things r forgetful.

so you see, d bottom is...every time d GE is around d corner ...we see a repeat of d elections before this....money buys all. it means we would be back to square one...
concerned about good governance, transparency, accountability, human rights, civil liberties, etc..... r all gone when monies r d notions to be recommended.

Hence, HE....d name not to be mentioned above... knew too well
d game is not hard to play.

So now go pray for d trick to succeed.
.

Tanpa Nama berkata...

Bukan dengki..tapi agak2 la kenaikan gaji 2...

Penjawat Awam Tua berkata...

Salam untuk semua penjawat awam di bumi bertuah Malaysia. Terlebih dahulu ucapan terima kasih kepada semua kerana telah menunjukkan kualiti kerja yang hebat walau di mana jua berada. Walau dalam keadaan apa jua seperti mengampu, membodek, mengata, menyeleweng, atau dalam keadaan apa jua... yang pasti BERKHIDMATLAH UNTUK NEGARA KERANA ALLAH S.W.T... Tak ke mana pun kita semua ni...sesungguhnya, khidmat bakti tuan/puan sangat ditagih. Tanpa anda, tiadalah penjawat awam... Untuk mendapat sesuatu (gaji/elaun/apa-apa emolumen)jangan la pula sampai kita menggadai AGAMA lak... Allah Maha Besar.. ada atau tiada, PRU 13 tetap ku tunggu...

Tanpa Nama berkata...

Harap esok adalah penawar yang paling mujarab.

Tanpa Nama berkata...

hoorei

BOS berkata...

Mende la korang ni.. Berdebar2 la.. Takleh tido la.. Esok PM nak bagi amanat biasa je kat PA.SBPA tgh draf lagi kat MOF tu. Tu pun xde la kenaikan yang QPek minta tu Dijangka hanya akan panjangkan gaji mati.. Cth dulu 6000 skrg 7500 supaya gaji lambat mati. tiada kenaikan gaji. Kenaikan biasa 6% untuk bertukar skim.padan muka sape yg berangan2 sgt nak gaji tinggi tu. Nak gaji tinggi keje swasta laa badan berkanun ke.. GLC ke

Tanpa Nama berkata...

BOS berkata...

Mende la korang ni.. Berdebar2 la.. Takleh tido la.. Esok PM nak bagi amanat biasa je kat PA.SBPA tgh draf lagi kat MOF tu. Tu pun xde la kenaikan yang QPek minta tu Dijangka hanya akan panjangkan gaji mati.. Cth dulu 6000 skrg 7500 supaya gaji lambat mati. tiada kenaikan gaji. Kenaikan biasa 6% untuk bertukar skim.padan muka sape yg berangan2 sgt nak gaji tinggi tu. Nak gaji tinggi keje swasta laa badan berkanun ke.. GLC ke
--------------------------------
kalo camtu, BN juga bley angan2 utk menang PRU. Pangkat kat bulan hijau.

Unknown berkata...

Salam..sana sni situ sume dok brcakap tntg sbpa...kalo dpt kenaikan pon alhamdulilah,xbnyak pon xpa,asal ad kenaikan jgn lngsong xdo..yg sebuk2 nk nek tgi2 wt per...keje tu up lh skit jgn cm dtakok lmer..kenaikan thunan tuk 85prcent keats bru dpt patot diubh,80 pon munasabahlh..tu yg ptot diperjuangkn,bkn nek gji yg lom tntu logik 'tngi ler sgt'..ish pkirknlh jgn nk sebuk ngundi jer..skonglh bos kite,kalo x,g kje kt tmpt PR..senanggg...

Tanpa Nama berkata...

( * ! * )

Tanpa Nama berkata...

BAGUS

klon berkata...

klon berkata...

Gelaran perjawatan bagi skim perkhidmatan pengawal keselamatan, masih utuh dizaman pra sejarahnya. Tidak seperti gelaran bagi jawatan pembantu operasi ( N5-1 @ N5-2 ), pembantu awam ( H5-1 @ H5-2 ) dan pembantu kemahiran ( H4-1, H4-3, H4-5 ) dan lain-lain gelaran bagi perjawatan yang telah pun ditukar sebelum ini.
Ada juga gelaran baru yang wujud hasil daripada skim perkhidmatan yang disepadukan atau digabungkan iaitu:-

1) pembantu operasi- antara skim perkhidmatan yang disepadukan didalamnya, antaranya pembantu am pejabat yang dulunya dikenali sebagai pembantu am rendah ( N1 ), pemandu kenderaan bermotor ( R3, R6 ), penghantar notis ( N3, N12 ).

2) pembantu awam- antara skim perkhidmatan yang digabungkan didalamnya, antaranya, pekerja awam yang dulunya dikenali sebagai pekerja rendah awam ( R1, R4 ), tukang kebun ( N1, N4 ), penyelamat ( N1, N12).

Manakala bagi skim perkhidmatan tukang ( K1, K2, K3 ) , gred sbpa seperti yang dinyatakan diperenggan atas dan gelaran baru bagi jawatan tersebut sebagai pembantu kemahiran.

Untuk makluman, kesemua agensi swasta dan badan berkanun yang mendaftarkan pengawal keselamatan mereka sebagai polis bantuan telah pun menggunapakai gelaran tersebut (polis bantuan) untuk iklan perjawatan mereka yang kelayakan masuknya menggunakan sijil SPM, contohnya:-

Bank Simpanan Nasional (BSN)
Telekom Malaysia
Tenaga Nasional Berhad (TNB)
Percetakan Nasional Malaysia Berhad (PNMB)
Uda Holding
Semasa Sentral
Felda Security
Utusan Melayu (M) Berhad
Pos Malaysia Berhad
Bursa Malaysia (BSKL)
Puncak Niaga Sdn. Berhad
Rapid KL
Maju Holding Sdn. Berhad
Astro
Keretapi Tanah Melayu Berhad

Badan berkanun, contohnya:-

Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN)
Lembaga tabung haji
Bank negara
Bank simpanan nasional

Objektif penubuhan Polis Bantuan adalah seperti berikut :-

Memberi khidmat Polis ke kawasan – kawasan di mana liputan Polis tidak berkesan
Membolehkan pengawal-pengawal keselamatan yang bekerja di Jabatan –Jabatan Kerajaan , Badan-Badan Berkanun dan Sektor Swasta mempunyai kuasa-kuasa Polis serta membolehkan mereka membawa senjatapi semasa melaksanakan tugas-tugas di dalam kawasan yang ditentukan.
Sebagai unit sokongan / bantuan kepada PDRM dalam sesuatu situasi yang diperlukan.

Sudah sampai masanya gelaran jawatan bagi keseluruhan anggota keselamatan jabatan wajar ditukar mengikut kesesuai jawatan dan gred untuk memberi nafas dan semangat baru kepada anggota keselamatan jabatan, bagi meningkatkan mutu kawalan dan penjagaan aset, dokumen dan persekitaran premis kerajaan serta memartabatkan skop keselamatan itu sendiri, kerana ia merupakan antara elemen penting dalam sesebuah agensi atau jabatan kerajaan. sekian

Tanpa Nama berkata...

Kita menyokong penuh sistem SPBA, namun sebagai penjawat awam dengan pendapatan rendah ini amat berharap agar Perdana Menteri dapat memberi gaji yang sebaik mungkin kepada kami. Dengan kos yang sara hidup yang semakin meningkat, diharap dengan peningkatan gaji yang lebih baik sekurang-kurangnya dapat meringankan lagi kami.Sokongan kepada CUEPACS yang mencadangkan peningkatan dari 700 - 1200 disokong penuh dan hari ini dengan pengumuman oleh Perdana Menteri tidak mengecewakan kami diperingkat rendah ini.

Tanpa Nama berkata...

Sebagai penjawat awam di Jabatan Kemajuan Masyarakat (KEMAS) merayu agar peningkatan gaji yang lebih baik dapat diumumkan hari ini ( 08.03.2012).Mohon Perdana Menteri menilai sebaiknya perjuangan kakitangan KEMAS di seluruh negara.

Tanpa Nama berkata...

Mari kita tengok...siapa yang kena!!!

Tanpa Nama berkata...

tinggal lebih kurang 1 jam lagi....

Tanpa Nama berkata...

Apalah berita hari ni... Cahaya makin terang ke makin gelap....

Tanpa Nama berkata...

Harap ada cahaya di hujung terowong.

Tanpa Nama berkata...

test

BOS berkata...

Baik duit yg dicadangkan untuk kenaikan gaji digunakan untuk pembangunan rakyat.Duit cukai bukan hanya utk PA. Dahlah PA byk yg x byr cukai.

Ahkak N17 Senior berkata...

Ahkak dah sampai ni kt putrajaya tp x tahu la kata mana CC tu? ahkak berhnti kt stesen minyak ni tny diorg mana CC pon x tahu. msg ni pon pakai internet henfon. sesapa boleh tlg ahkak tak? start jam brp ye? harap2 ada makan tengahari la sbb jauh ahkak dtg ni. ada kan?

BOS berkata...

Tak sabar menunggu impian tak realistik Qpek ditolak oleh PM. Taktik tukar parti / blackmail gomen kalau tak naik gaji tu dah lapuk. Gomen tau banyak lagi PA yang tau menghargai jasa & sumbangan kerajaan sekarang. Golongan yang selalu mengugut tukar parti kalau demand tak dilayan umpama duri dalam daging. Tidak perlu disimpan lama-lama nanti busuk

Tanpa Nama berkata...

bravo

TUKANG MASAK berkata...

ada ahkak.pelbagai juadah disediakan menanti ahkak.ahkak makanlah sampai pengsan

Zek Amro PUTRAJAYA 4311 berkata...

Wow aq sonok dgr brita PAP apgret ke 41. Lau tul br la klasss... respek sket beb org kt aq... ni blk2 dok soh aq fotostet cr fail angkt brg... apara ingat aq kuli batak ke? berpeluh aq... asal aq nk minum dgn dak2 ada je mat pgwi pggl... 41 syok! lalalalala

BOS berkata...

Omar mmg suka buat demand bukan-bukan dan tak masuk supaya popular di kalangan PA sebagai pembela PA kononnya. Bila govt tak dapat tunaikan demand tersebut govt akan dipersalahkan sedangkan punca utama demand ditolak adalah kerana ianya tidak realistik dgn keadaan ekonomi negara.Omar pula cuci tangan setelah memberi harapan palsu kepada PA. Ramai PA tidak sedar perkara ini menyokong omar secara membuta tuli dan terus menerus menyalahkan kerajaan sedangkan sudah banyak kemudahan dan insentif diberikan selama ini.

Tanpa Nama berkata...

SEMALAM, DALAM SOAL JAWAB TV3. NAMPAK TAK CUEPACS KENE HENTAM?? tiada penahbahbaikan yg di persetujui JPA,

hamba Allah berkata...

TAK PAYAH LA NAK KECOH2. REZEKI ALLAH YANG TENTUKAN, BYK KE SIKIT SETIMPAL DENGAN KELAYAKAN DAN USAHA...SABAR DAN JADILAH MANUSIA YANG MENSYUKURI SEGALA NIKMAT YANG DIBERIKANNYA...

Tanpa Nama berkata...

ada live feed?

Tanpa Nama berkata...

bagi je sorg pa rm1000 setiap org sama rata kan senang..xlah melibatkan kos banyak..jusa pun dapat rm 1000. syukurlah..

Tanpa Nama berkata...

Ha haa testing

BOS berkata...

Omar tidak professional bila dialog dgn tv3 semalam cakap mcm nak bergaduh.. Sampaikan isu bertekak semasa mesyuarat SBPA pun nak diceritakan untuk menunjukkan dia betul2 fight utk PA. (kononnya) seolah2 org lain tidak bekerja / menyumbangkan idea.

Tanpa Nama berkata...

ompaesllllrea

Tanpa Nama berkata...

Hanya impian yang jelas nyata... Kenyataan nya tunggu pengumuman YAB PM.

BOS berkata...

$1000 sorang tak banyak ? $1000 x 1.2 m = 1.2 bil x 12 bln = 14.4 bil.. 14.4 bil x byk??

Tanpa Nama berkata...

Ingatlah wahai Presiden2...SBPA ini penentu PRU ke 13...Buat apa perlu keluarkan belanjawan yang tinggi untuk naikkan gaji...Jikalau tak mampu menampung gaji yang tinggi sama ratakan kenaikan semua gaji PA...ini tidak...gologan atas 99.9% lebih kenaikkan berbanding PA...Ingatlah pemimpin telah diberikan tanggungjawab..jika anda senang sekarang tapi mungkin tidak sama di akhirat....berapa ramai PA yang akan menuntut disanan nanti jika anda memperkudakan PA sekarang....

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama Isnin, Mac 05, 2012 12:26:00 PM

kau komen apa? pointless je aku tengok. macam ni lah tanpa nama Isnin, Mac 05, 2012 12:26:00 PM setiap pekerjaan mesti ada kenaikan. kalo kau keje 30 tahun gaji kau pun mesti berubah kepada yang lebih baik mengikut ekonomi kan?

fikir rasional sikit la brader, nak bersyukur tak salah tapi kita kena la pertahankan hak kita.

cendakiawan berkata...

woi bos.. 14.4 billion tak besar manapun kalau dibandingkan dengan khazanah kerajaan. kerajaan ada duit trillion trillion.. dan duit 14billion tu bukannya PA bawa pergi luar negara.. duit tu kitar kat dalam negara dan secara tak langsung mengembangkan ekonomi negara. Bodoh la ko bos...

BOS berkata...

apa hak ko sbg PA? semua dah ada dalam GO.Hak minta gaji tinggi tak termasuk

Tanpa Nama berkata...

Salam..

Saya nak tahu la..Dato Omar ni dia buat kerja hakiki ker?

Kalau buat sumbangan luar je..markah LNPT tak sampai 10 pun..

Sepatutnya Dato kena EXIT POLICY dulu..

Satu lagi, Dato minta macam-macam melampaui kemampuan.. Kalau nak bonus sebulan, Dato minta dua bulan dengan harapan kerajaan akan potong sikit so tinggallah sebulan..

Gaji ni pun mintak sehingga Rm2500..dalam hati berkata kalau dapat separuh ok dah..

Cuba Dato ajak PA sokong kepimpinan DS Najib..ada Brani?

JUSA gaji tinggi? Responsibility pun tinggi... nanti suruh je Kumpulan Pelaksana tandatangan ape2 benda yang dibuat, biar mereka pun tanggung segala akibat..

Tanpa Nama berkata...

jadi ke perhimpunan ni...dengar cerita banjir sana-sini...x kasi la tu...

BOS berkata...

Ko ni bodoh jgn la tunjuk2 sgt.. Bila masa lak gomen ada duit trillion.. Rezab negara 1/3 trillion pun x ada. Tu rezab.
Subsidi minyak utk SEMUA RAKYAT pun 14 bil.. lagi banyak manfaat dapat. Ni nak suruh govt spend 14.4 bil minima untuk 1.2 juta PA?apa yang govt dapat? dulu paklah naik 25% gaji produktiviti naik tak sampai pun 10%. ekonomi negara pun tak naik sampai 10%.. buang masa je..

BOS berkata...

Baik duit tu guna bantu mangsa banjir

Tanpa Nama berkata...

pendek kata kalau Najib bagi kenaikan sama rata RM1000 pd gji pokok semua gred ssm kan senang..xpyah pening kpala..tu barula adil dan saksama.

Tanpa Nama berkata...

o

Tanpa Nama berkata...

gred ssm pun rkyat da byar cukai incme tax 109 billion, bygkan bpe lhdn dpt kutip klau prmntaan cuepacs tu dpenuhi..mau 300 billion sthun...pusing2 duit tu dlm ngara jgk..bnyk tu wo....

Tanpa Nama berkata...

Tak tuju dengan komen Mukhriz (Astro channel 502 Jam 7.30 AM)Meningkatkan produktiviti akan melibatkan kenaikan kos dan juga kemungkinan menurunkan mutu pengeluaran.Kesan ini adalah sangat negatif iaitu kos naik harga pengeluaran(barang) turun.Kesan negatif ini menyebabkan hampir hampir 100% business orang melayu rugi besar dan juga dengan kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

BOS berkata...

Baik duit tu guna bantu mangsa banjir
Khamis, Mac 08, 2012 8:56:00 AM
-------------

Betul tu BOS..

Diorang ni cetek sikit ilmunya.. sekadar dengar-dengar cakap orang dah anggap itu fakta..

Lepastu duk tuntut gaji lebih besar, kerja takde produktiviti pun... dapat kenaikan pun.. banding dengan JUSA..eleehh sikitnya kenaikan dapat..JUSA dapat banyak lagi... apeke bodonya.. nak gaji tinggi tapi tak nak tanggung banyak benda.. baik la didik anak2 kat rumah suruh berjaya dapat JUSA kelak..

BOS berkata...

ko ni buat cerita dongeng la. Dari 109 billion cukai tu 15% je dari gaji.. Belen 85% cukai dari syarikat.. Takdenya kalau kerajaan naik gaji cukai naik sampai 300 bil..PA naik gaji pun buat overlap PL je. PA ngan PL tak dpt dipisahkan

Tanpa Nama berkata...

BOS berkata...
Ko ni bodoh jgn la tunjuk2 sgt.. Bila masa lak gomen ada duit trillion.. Rezab negara 1/3 trillion pun x ada. Tu rezab.
Subsidi minyak utk SEMUA RAKYAT pun 14 bil.. lagi banyak manfaat dapat. Ni nak suruh govt spend 14.4 bil minima untuk 1.2 juta PA?apa yang govt dapat? dulu paklah naik 25% gaji produktiviti naik tak sampai pun 10%. ekonomi negara pun tak naik sampai 10%.. buang masa je..

-------------------------------------------
bos...apa yg govt dapat?
lhdn la dpt bnyk kutip cukai...sbb nnti lbh 50% pa otomatik byr ckai...3x gnda dri kutipan skang..xmstahil pa pun dpt cm stf lhdn bonus 5 bulan wo..kuikuikui...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
pendek kata kalau Najib bagi kenaikan sama rata RM1000 pd gji pokok semua gred ssm kan senang..xpyah pening kpala..tu barula adil dan saksama.

Khamis, Mac 08, 2012 9:03:00 AM
-------------

Ni lagi BODO..

semua dapat RM1000 lagi saksama?

kalau macamni budak SPM terus kerja kerajaan untung sangatla dari mereka yang sambung ijazah, master ,PhD..

adoila..apesal bodo sangat sesetengah PA ni..

Tanpa Nama berkata...

sudah-sudahla bergaduh...

Tanpa Nama berkata...

dengar cerita macam tak dpat je sbpa kena balik asal ssm, klu gitu kita tunggu pru13 ada ubatnya

BOS berkata...

Ntah.. Aku pun pelik ngan priority diaorg ni..nak naik gaji ke dengki ngan JUSA. Gaji JUSA yg tak sampai 4000 org tu la yang dibangkit2kan.
Diaorang jadi JUSA sbb LAYAK. ada skill ada expertise banyak sumbangan banyak tanggungjawab. Dr. Pakar banyak dapat JUSA.
kalau aku jadi gomen aku turunkan sket gaji JUSA pastu aku maintain kenaikan gaji sokongan macam awal2 SBPA. padan muka.. Dengki sgt ngan gaji org lain

Tanpa Nama berkata...

vooooooiiiiii

Tanpa Nama berkata...

any news guys?

Tanpa Nama berkata...

Bos..keje ko ni mengdap blog cuepacs ke dri malam td..ke amk cuti rehat tgu Najib umum hri ni..hehehe..maap ler klau slap...dah..g wat keje tu..

Tanpa Nama berkata...

jadi ke tak ke..gaji kena revise jugak..dah termaktub dalam bajet 2012. dah diluluskan pun. mana boleh tarik balik sesuka hati...

Tanpa Nama berkata...

maklumat terbaru




PM x jadi naik gaji . gaji mcm sbpa asal . dia suruh keja rajin-rajin , jangan mengulat dan jangan mengulor , jangan ambik harta kerajaan buat harta persendirian , jangan salah guna kuasa , bla..bla..bla...

Tanpa Nama berkata...

dah agak dah...semua ini sandiwara semata..takpe tak lama lagi kita memangkah...

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah kah !!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Bos..keje ko ni mengdap blog cuepacs ke dri malam td..ke amk cuti rehat tgu Najib umum hri ni..hehehe..maap ler klau slap...dah..g wat keje tu..

Khamis, Mac 08, 2012 9:27:00 AM
------------

Ko, BOS, Aku pon sama..tak sedar diri ke?

mengata orang, dia yang lebih..


BOS..
aku sokong ko..turunkan sikit gaji JUSA..gaji pelaksana kekalkan..
sebab pelaksana HASAD DENGKI pada JUSA je.. semua nak kelebihan JUSA tapi malas belajar, taknak tanggung tanggungjawab dan risiko...

Tanpa Nama berkata...

aku berharap

Tanpa Nama berkata...

korang silap sokong najib . dia dh x pandang PA lain kecuali LHDN je. dia lebih utamakan GLC . semua kene kencing . sila buat undi protest pada PRU ni . bg undi anda kepada PR . sila kempen sekali . ini untuk protest .

Tanpa Nama berkata...

nampaknya najib pandang remeh pada PA . mcm sampahje .

Tanpa Nama berkata...

ape ? kita ditipu ???????????




jadi ??? X adela makan ?



ini semua salah ko .




nanti ngko KANCIL


aku dapat ko ......

Tanpa Nama berkata...

LAPORAN TERKINI DARI PICC
-------------------------
- lebih 20,000 PA hadir
- Ketibaan PM disambut dengan tepukan dan sepanduk sokong PM.
- PM ucap terima kasih kepada PA yang hadir.
- PM berkata selepas perbincangan antara JPA dan NGO-NGO, kerajaan telah memutuskan untuk.... (mendukacitakan)

tungguu update kejap lg...

Tanpa Nama berkata...

Jangan diharap sesuatu yang tidak pasti kalau betul kerajaan betul2 telus dah lama diumumkan.. sudahlah dengan pembohongan yang dibuat.. bagunlah wahai PA sekelian tegakkan kebenaran!!!!

Tanpa Nama berkata...

kementerian aku bagi pergi 1 bahagian 1 wakil je..itupun pengarah..pengarah dah sah-sahla jusa yang dapat imbuhan beribu-ribu..mana dia nak sokong semakan semula

Tanpa Nama berkata...

LAPORAN TERKINI DARI PICC
-------------------------
- PM umumkan SBPA yang dikemukakan JPA adalah yang terbaik dalam proses tanformasi sektor kerajaan. Justeru, gaji SBPA dikekalkan dan gaji JUSA dan peringkat atasan dikaji semula..

- PM menyatakan BR1M, KR1M dan Baucar buku bukan rasuah.

- Pegawai pelaksana disaran supaya tidak memsia-siakan peluang yang diberikan oleh kerajaan untuk menyambung pelajaran ke peringkat lebih tinggi.

Update..

Tanpa Nama berkata...

( * ! * )

Tanpa Nama berkata...

muahahahaaha najib najib ko memang buat saja nk naya PA yg datang . cepatlah PRU . x sabar nk membalas jasa baik najib .

Tanpa Nama berkata...

LAPORAN TERKINI DARI PICC
-------------------------
- Kerajaan sekarang lebih baik dari pembangkang yang mahu mengecilkan jumlah PA.

- Kenaikan gaji yang terlalu tinggi juga akan menyebabkan kadar kenaikan barangan di luar kawalan. Justeru kuasa membeli terutama warga sektor swasta agak terhad. Keadaan ini akan menyebabkan ketidakseimbangan antara sektor awam dan Swasta.

- Update

Tanpa Nama berkata...

hahahaha padan muka korang !!!
percaya lagi kat najib tu .

Tanpa Nama berkata...

BERITA TERKINI!!!

PERGI BUAT KERJA SEMUA.

Tanpa Nama berkata...

Gasihan orang ada degree.Mau naik berganda ganda walaupun berdiam saja di dalam bilik.Otak penuhi dengan teori tetapi kosong dengan praktis.Pekerja bawahan kerja kuat 7.00am sampai 6.00 PM tetapi naik sedikit saja.

Tanpa Nama berkata...

LAPORAN TERKINI DARI PICC
-------------------------
- PM juga menyarankan supaya tidak mempercayai dakyah-dakyah di blog-blog termasuklah blog ceupacs ni, kerana fitnah merata-rata sekarang..

HAHAHA..padan muka..

padan muka, pergi buat kerja..
kat atas tu rekaan aku je untuk kaki-kaki malas buat kerja..

WAKA WAKA WAKA

Tanpa Nama berkata...

next!!!!!!!!!!!!!!1

Ezzu Raza berkata...

http://ezzuraza.blogspot.com/2012/01/bila-boleh-dapat-gaji-sbpa.html?m=1

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama tapi ADa NAMA

Ada lintas langsung?,.....

Roger lah....

* kami kumpulan pelaksana kena blok dari hadiri program bersama PM. KP kami pembangkang........

Tanpa Nama berkata...

Ezzu Raza berkata...
http://ezzuraza.blogspot.com/2012/01/bila-boleh-dapat-gaji-sbpa.html?m=1

Khamis, Mac 08, 2012 10:13:00 AM
---------

Tengok Botak ni..dia bijak jugak letak link sini..

ada side income jika ramai orang masuk link dia bagi..

mana2 blog femes ada je si Botak ni..

Tanpa Nama berkata...

:)

Tanpa Nama berkata...

apa cerita terkini?

BOS berkata...

Hahaha.. Bestnya. Najib terbaik. aku dah kata gaji sbpa dikekalkan gaji jusa je akan dikaji @ diturunkan sedikit.padan muka PA yg selalu mengharap bukan2. Korang pegi la marah Omar tu dia yg selalu bagi harapan palsu kat korang, bukan gomen. Yg kempen dtg ramai2 kat PICC ni pun Qpek war-warkan konon2 PM ada berita baik utk PA. semua salah Omar & Qpek

ahli_UMNO_tegar berkata...

mcb betul la korang. sohai

any news????

Tanpa Nama berkata...

Testing

Tanpa Nama berkata...

Ada ku kesah...

Tanpa Nama ?? berkata...

layan sikit

http://www.cheapphpscript.com

Tanpa Nama berkata...

DS Najib nak bagi amanat dah tu..jeng jeng jeng..

politik berkata...

lawak gilerrr

http://www.funnystockphoto.com/picture/169/ifamily---iphone-ipod-ipad-ipaid/

Tanpa Nama berkata...

yea..dpt 3 bulan tertunggak..ya be da bi du

enon berkata...

terima je la apa yg dh di beri..sume tu rezeki, dpt bising..xdpt pun nk bising....manusia2....bersyukur la ape yg ade...xpyah nk emo sgt la..

Tanpa Nama berkata...

Semoga selepas 12.00 t/hari 8/3/12 PA akan menuju ke arah standard sekurang-kurangnya setaraf PA Singapura.

Nisbah 'kerajinan' PA Singapaura dgn PA kita tidak banyak perbezaannya. Contoh, orang Malaysia suka buang sampah merata. Sebaliknya orang Singapura tidak dapat menahan ketagihan membuang sampah dan menjadi pengotor ketika di Malaysia.Mereka jadi rempit dan pengotor di sini.

Yang membezakan kita dan mereka ialah sistem. Jadi, sama-samalah kita memperkasakan sistem PA.

jAmEs berkata...

kenape komen2 kat blog nie lambat update? org nak tahu berita dr PICC nie?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama ADA NAMA
Tgk TV3 lah!!!!

Tanpa Nama berkata...

MANE LAPORAN TERKINI DARI PICC, KAMI TAK BOLEH PERGI KENA KERJA .....

aduh sakitnya perut berkata...

HA HA HA HA LAWAK DO PAGI KHAMIS

Tanpa Nama berkata...

mane berita ni ... ulasan PM berucap nak tau juga???

Pengurus Am Pentabdiran (PAP) Gred NP41 berkata...

SAH SBPA DIBATALKAN!!!!


SSM DIKEKALKAN DENGAN PENAMBAHBAIKAN!!!!

PELARASAN GAJI BERDASARKAN JADUAL GAJI MATRIKS MENGIKUT PERATUSAN
I. 13% - P&P & pELAKSANAN 1 - 54
II. 9% - JUSA ABC
III. 8% TURUS 3 - 2
IV. 7% TURUS 1 & KSN

STRUKTUR GAJI SSM DIUBAHSUAI KEPADA JADUAL MINIMUM MAKS

KENAIKAN GAJI TAHUNAN 1 - 54 = RM80 - RM320 MENGIKUT GRED

JUSA - KEKAL IKUT SSM IKUT PERATUSAN D

KOLA BG KAW B DINAIKKAN DR RM200 KPD RM250
C PULA 100 KEPDA 150 SEBULAN

KJAAN SETUJU PENAMBAHBAIKAN TIME BASED CIKGU SPT BAJET 2012

Tanpa Nama berkata...

LAPORAN TERKINI DARI PICC
-------------------------
PM UMUMKAN ABPA DIBATALKAN!!

SSM DIKEKALKAN DENGAN PENAMBAHBAIKAN!!!!

PELARASAN GAJI BERDASARKAN JADUAL GAJI MATRIKS MENGIKUT PERATUSAN
I. 13% - P&P & pELAKSANAN 1 - 54
II. 9% - JUSA ABC
III. 8% TURUS 3 - 2
IV. 7% TURUS 1 & KSN

STRUKTUR GAJI SSM DIUBAHSUAI KEPADA JADUAL MINIMUM MAKS

KENAIKAN GAJI TAHUNAN 1 - 54 = RM80 - RM320 MENGIKUT GRED

JUSA - KEKAL IKUT SSM IKUT PERATUSAN D

KOLA BG KAW B DINAIKKAN DR RM200 KPD RM250
C PULA 100 KEPDA 150 SEBULAN

KJAAN SETUJU PENAMBAHBAIKAN TIME BASED CIKGU SPT BAJET 2012

Tanpa Nama berkata...

SSM

politik berkata...

aku nak SBPA.. aku taknak SSM!!!

bodohlala sapa2 yg bantah SBPA.. kan dah balik ke gaji rendah semula ikut SSM. 13% je. cilako ceupacs

PERMATABIRU berkata...

dah umum pun...sbpa dibatalkan..gaji ttp naik..

SBPA BATAL!!! berkata...

keputusan SBPA dibatalkan!!

Tanpa Nama berkata...

YAAAAAHHOOOOOOOOOO........ SBPA BATAL!!!!!!!!!!

YAHOOOOOOOO!!!!! AKU TERSANGAT2 SETUJU..

Tanpa Nama berkata...

SBPA DIBATALKAN!!!! dapat la 13% pelarasan gaji..ok la tu tapi berpendapatan tinggi????

Tanpa Nama berkata...

SPBA BATAL IKUT SSM BALIK GRED 1-54 NAIK 13%

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH CEUPACS..

SPBA BATALKAN


JASAMU DIKENANG..

KEPADA PENGHASAD DENGKI..PADAN MUKA..

YANG DIKEJAR TAK DAPAT, YANG DIKENDONG BERCICIRAN..

Tanpa Nama berkata...

1. Struktur SBPA dibatalkan. SSM dikekal dan ditambah baik.

2. Suruhanjaya ditubuhkan dianggotai pihak berkepentingan kaji komprehensif Perkhidmatan Awam. Cadangan Suruhjaya akan dipertimbangkan kerajaan

3. Pelarasan gaji berdasarkan gaji Matrik SSM mengikut peratusan

13% kumpulan PnP dan Kump Pelaksana (gred 1-54)
9% gred utama dan khas JUSA A, B, dan C
8% utk gred Turus 3 dan 2
7% utk gred Turus 1 dan gred KSN

4. Struktur SSM dari jadul matrik ke Jadual Min-Max
Gred 1-54 KGT RM80-320
Jusa kekal KGT SSM

5. COLA kawasan B dinaikan dr RM200 ke RM250 sebulan
Elaun Kaw c RM100 kpd RM50 sebulan
BIPK, BIW, BIP dan BISP dikekalkan pelaksanaan ikut SSM
Guru - laluan kerjaya ikut time based

Tanpa Nama berkata...

apa yg cuepacs pejuangkan smpai dibatlkan teruz sbpa n kenaikan yg berlaku pada gred 1-54...

kumpulan sokongan BERIJAZAH berkata...

SBPA BATAL.

SYABAS SEMUA!
nampaknya sudah ramai yang celik mata dan tidak mudah ditipu.

Tanpa Nama berkata...

yaaahhhhhooooooooooooooo...... ni baru adil!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

yang pencen 60 macam mana? batal ke?

Tanpa Nama berkata...

INI BARU ADILL...13% SEMUA DAPAT

Tanpa Nama berkata...

aku nak sumpah CEUPACS boleh??

bodohla korang, taknak berubah.. dahla dapat gaji ciput ikut SSM. 13% je nak buat apa? kalau ikut SBPA kan bagus... makin lama makin tinggi gaji. ke arah berpendapatan tinggi.. pikir long term beb. itu lah masalah kalau kumpulan sokongan yg bantu kerajaan buat keputusan. kalau kerajaan tak ikut tak dapat undi pulak. kalau ikut, tak maju2 la malaysia ni..

sekian

Tanpa Nama berkata...

Mana RM700 untuk Pembantu Operasi ?

Mana RM1000 untuk Pelaksana ?

Huuaaa ! Huaaaaaa ! Huuuuuaaaaa !

suka britney berkata...


aku nak sumpah CEUPACS boleh??

bodohla korang, taknak berubah.. dahla dapat gaji ciput ikut SSM. 13% je nak buat apa? kalau ikut SBPA kan bagus... makin lama makin tinggi gaji. ke arah berpendapatan tinggi.. pikir long term beb. itu lah masalah kalau kumpulan sokongan yg bantu kerajaan buat keputusan. kalau kerajaan tak ikut tak dapat undi pulak. kalau ikut, tak maju2 la malaysia ni..

sekian

Tanpa Nama berkata...

SBPA dalam Kenangan (1 Jan 2012 - 8 Mac 2012)

Tanpa Nama berkata...

SEMUA NI SALAH CEUPACS!!!

ORANG TAMAK SELALU RUGI..MACAM ANJING QPEX DENGAN BAYANG-BAYANG..

PROSPEK nanti mampusla korang..Gred 17 pun sampai mampus duk gred 17..

padan muka..

terima kasih JPA kerana amik tindakan tepat keatas orang yang TAMAK

Tanpa Nama berkata...

yaahoooooo.... terbaek!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Ada loporan terkini?

Tanpa Nama berkata...

aku nak sumpah CEUPACS boleh??

bodohla korang, taknak berubah.. dahla dapat gaji ciput ikut SSM. 13% je nak buat apa? kalau ikut SBPA kan bagus... makin lama makin tinggi gaji. ke arah berpendapatan tinggi.. pikir long term beb. itu lah masalah kalau kumpulan sokongan yg bantu kerajaan buat keputusan. kalau kerajaan tak ikut tak dapat undi pulak. kalau ikut, tak maju2 la malaysia ni..

sekian

++++++++++++++++++++

salam. mgkin anda dapat naik byk,mcmne yang dapat sikit? kenapa nak pentingkan diri sendiri.. kan KGT rm80-320 juga tu.. sekarang nampak lebih adil kan? kalau anda kata tak adil maknanya anda ni tamak dan pentingkan diri sendiri.

sekian

Tanpa Nama berkata...

aku nak sumpah CEUPACS boleh??

bodohla korang, taknak berubah.. dahla dapat gaji ciput ikut SSM. 13% je nak buat apa? kalau ikut SBPA kan bagus... makin lama makin tinggi gaji. ke arah berpendapatan tinggi.. pikir long term beb. itu lah masalah kalau kumpulan sokongan yg bantu kerajaan buat keputusan. kalau kerajaan tak ikut tak dapat undi pulak. kalau ikut, tak maju2 la malaysia ni..

sekian

Tanpa Nama berkata...

kasihan cuepacs...apa yang diperjuangkan rm700-rm2500 semua tak da...tapi at least sbpa dibatalkan padan muka!!

Tanpa Nama berkata...

SEMUA NI SALAH CEUPACS!!!

ORANG TAMAK SELALU RUGI..MACAM ANJING QPEX DENGAN BAYANG-BAYANG..

PROSPEK nanti mampusla korang..Gred 17 pun sampai mampus duk gred 17..

padan muka..

terima kasih JPA kerana amik tindakan tepat keatas orang yang TAMAK
---------------------
inilah kata2 dri org yg ada PHD...kan akan ditambak baik bersyukurla....

Tanpa Nama berkata...

Untung jangka pendek
Rugi jangka panjang

Tanpa Nama berkata...

aku nak sumpah CEUPACS boleh??

bodohla korang, taknak berubah.. dahla dapat gaji ciput ikut SSM. 13% je nak buat apa? kalau ikut SBPA kan bagus... makin lama makin tinggi gaji. ke arah berpendapatan tinggi.. pikir long term beb. itu lah masalah kalau kumpulan sokongan yg bantu kerajaan buat keputusan. kalau kerajaan tak ikut tak dapat undi pulak. kalau ikut, tak maju2 la malaysia ni..

sekian

==============================

aku setuju bro. terbaek

kepala geger berkata...

apa ni apa dah jadi ni pandanganku kabur.aaaah tolong haru biru rasanya aaaah dah pengsan

Tanpa Nama berkata...

Bersyukurlah dengan apa yang diumumkan oleh PM sebentar tadi.. sekurang-kurangnya ia lebih adil dari SBPA...aminnn..

thezuluskjpb berkata...

haprak punya gomen..PA di buat mcm yet saja....riuh rendah yg dapat tak seberapa..sedarlah semua PA anda cuma balachi saja yg dibuat mcm bola,mcm peminta sedekah ja...tukar tukar tukar...

Tanpa Nama berkata...

TERKINI SBPA DI BATALKAN

Tanpa Nama berkata...

sbpa dah di batalkan betul ke?

Tanpa Nama berkata...

KITA KENA TIPU LAGI DA....

Tanpa Nama berkata...

ee13%...horeyyyyyyyyyyyyyi

Tanpa Nama berkata...

huh!

Tanpa Nama berkata...

the announcement is as expected....so bersyukurlah dengan apa yang diberi....

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa terkilan dgn rakan2 PA kita masih x berpuas hati dgn pengumuman PM berkenaan pemansuhan SBPA. Rasanya sudah cukup adil tuh, pelarasan 13%, KGT dr RM80-320 (nk brape naik gaji setahun, RM1000?)Kita tunggu je dulu pengesahan ttg jumlah KGT mengikut gred jawatan baru komen. Ni semua salah, bagi SBPA salah, batalkan pun salah. Kalo x puas hati pi masuk swasta le, baru tau langit tinggi rendah. Hitam kata bos, hitamlah. Takde ruang utk perundingan...

Tanpa Nama berkata...

huhuhu

Tanpa Nama berkata...

Rase mcm wayang je sume nih, saje nak wat gempak, Last ape pon x boloh, yang semua tnggu ngan harapan, last, sama je, ape salah wat je awal2 mse blan 1 tu, bnda cmnih pun lama nak pikir, leh ke jaga rakyat cmnih? huhuhu

Tanpa Nama berkata...

1.Sbpa dibatalkan terus..sepatutnya puak ptd JPA yang diketuai oleh abu bakar letak jawatan...buat kerja pun bengong...lambang kebodohan ptd.
2.kenaikan 13% pada gred 1-54..baru adil..puak sokongan macam omar osman ni lebih cream dari puak PTD.
3.Tahniah pada kaum guru..8 tahun naik gred..ikut timebassed.
4.pengajaran pada puak PTD JPA..dahla puak lulusan "kacang" je yang jadi PTD..nak gaji macam ceo syarikat swasta..sedarla diri..JPA umpama pengurus sumber manusia je kat syarikat swasta...berangan naik gaji beratus %..produktiviti..hampas.

Tanpa Nama berkata...

huhuhu

Tanpa Nama berkata...

Cis

Tanpa Nama berkata...

Mula penambahbaikan ni bila

thezuluskjpb berkata...

tukar tukar tukar...PA mcm balachi ja mcm peminta sedekah...ada NAJIB kisah.....???

Tanpa Nama berkata...

huahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahuahua

Tanpa Nama berkata...

Kepada yg gred bwh, tahniah perjuangan anda berjaya utk menidakkan kenaikan gaji org atasan. yang atas, takziah kerana tak sempat nak kecapi gaji baru yg lebih baik.kesimpulan, ada yg gembira kerana ini yg dikatakan lebih adil, ttp mereka lupa keputusan yg adil ini sebenarnya lebih merugikan, bkn hanya kpd jusa, tetapi semua termasuk pelaksana.sandiwara tamat, najib tersenyum riang duit tak habis, tp maybe lepas pru najib juga akan kehilangan gaji PM!!

Tanpa Nama berkata...

13%?

KGT gred 17 rm120 ke?
contoh pengiraan; Gaji Asal RM1565(T5)
Pokok T1 = 840
E.Rumah = 180
E.B.I Wilayah = 230
Imbuhan = 115

Gaji Pok. baru = 13% = 840 + 109 = 949
Gaji Pok. pada T5 = 949 + (120x3)= 1309
Gaji Kasar = 1309 + 180 + 230 +115=1954

Gaji Baru = RM1954

huhuhu

Tanpa Nama berkata...

dlm al quran Allah berfirman "sekiranya kamu bersyukur Allah akan tambah , jika kamu kufur engkar tunggulah azab Allah amat pedih"....semua dpt peratus yg sama....wlupun gaji aku turun sikit dri sbpa tapi aku tetap bersyukur krn itulah yg Allah taqdirkan....

Tanpa Nama berkata...

xda maknanyer

Tanpa Nama berkata...

di batalkan...haaaa PA@ dah terkena

Tanpa Nama berkata...

pengumuman perdana menteri pada 8 mac 2012 mengecewakan,hai pa lah nasib gaji cam 2 je harga barang setiap tahun naik naik naik je

saya ada nama tapi tak mau bagi tau nanti orang takut berkata...

guru jugak ikiut time based.ingatkan nak umum semua pa naik ikut time base.apa ni.rakan-rakan bagi komen.aku tengok guru-guru dah senyum naik pangkat keja 8 tahun ja kita 15 tahun tuan lama sangat macam sial

Tanpa Nama berkata...

syukur

hamba Allah berkata...

SBPA dibatalkan & SSM dikekalkn dan dinaik taraf serta adil untuk semua penjawat awam.Wlaupn x byk nmun aku bersyukur gaji kita dari gred 1 hingga bla3 merima manfaat yg sama rata.bersyukur lah kita kpd ALLAH S.W.T yg mmberi rezeki kpd kita sehingga hrni.so tgu je la jadual gaji baru SSM yg bakal dikeluarkan.
Wassalam..

Tanpa Nama berkata...

orang tamak selalunya rugi....apa kamu rasa oreennnn kan...padan muka pada pa yg tamak punya hasad dengki...

Tanpa Nama berkata...

sbpa dah dibatalkan?

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah...baik ada daripada tidak ada

mari kita istifar dan kuatkan semangat untuk bekerja dengan lebih rajin dan produktif...

13% pun banyak jugak tu...

Tanpa Nama berkata...

TERLAJAK PERAHU BOLEH DIUNDUR,

TERLAJAK DENGKI, JPA BAGI PADAHNYA..

TERIMA KASIH CEUPACS dibawah DATO OMAR kerana jasamu

Tanpa Nama berkata...

Gred 1 hingga 16 kenaikan sebanyak RM700,
Gred 17 hingga Gred 26 (RM1,000),
Gred 27 hingga Gred 40 (RM1,500),
Gred 41 hingga Gred 48 (RM1,800) dan
Gred 52 hingga Gred 54 (RM2,500).

Tuntutan ke wayang??kikiki

Tanpa Nama berkata...

dlm al quran Allah berfirman "sekiranya kamu bersyukur Allah akan tambah , jika kamu kufur engkar tunggulah azab Allah amat pedih"....semua dpt peratus yg sama....wlupun gaji aku turun sikit dri sbpa tapi aku tetap bersyukur krn itulah yg Allah taqdirkan....

-------------------------------------

Syukur tetap syukur, tetapi tidak salah mengharapkan imbuhan yang wajar bagi titik peluh yang dikeluarkan.

Tanpa Nama berkata...

tahniah ceupacs

Tanpa Nama berkata...

1.Sbpa dibatalkan terus..sepatutnya puak ptd JPA yang diketuai oleh abu bakar letak jawatan...buat kerja pun bengong...lambang kebodohan ptd.
2.kenaikan 13% pada gred 1-54..baru adil..puak sokongan macam omar osman ni lebih cream dari puak PTD.
3.Tahniah pada kaum guru..8 tahun naik gred..ikut timebassed.
4.pengajaran pada puak PTD JPA..dahla puak lulusan "kacang" je yang jadi PTD..nak gaji macam ceo syarikat swasta..sedarla diri..JPA umpama pengurus sumber manusia je kat syarikat swasta...berangan naik gaji beratus %..produktiviti..hampas.
----------------------------------
Satu komen yang teramat tidak menggunakan akal. Puak ni serupa macam Israel dengan Amerika, sekumpulan kecil buat onar, Islam dipersalahkan. Yang buat SBPA tu sume PTD yang ada kat Malaysia ke? Apa-apa pun tahniah kepada anda, anda berjaya mengumpul dosa fitnah kepada sekumpulan besar PTD yang tidak terlibatr dalam penggubalan pekeliling SBPA. Pandai2 la minta maaf kat sorang2, tu pun kalau sempat. Tahniah!

brahim pendek abang brahim tak tinggi berkata...

kita lihat siapa yang kena ha ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

Syukur. Adil. Tak perlu bising-bising lagi....

sang teruja berkata...

yessssssssssssssssssssss...
yessssssssssssssssssssss...
yessssssssssssssssssssss...

Tanpa Nama berkata...

PM NAJIB umum je..

yang buat KEPUTUSAN tu JPA..

yang duk bangkang JPA tu..sapa lagi kalau bukan CEUPACS..AMEKAU ceupacs

«Lebih lama ‹Lebih lama   601 – 800 daripada 1025   Terbaru› Baru»