SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

15 Mac 2012

SEGERAKAN PERSARAAN KSN - IBRAHIM

Utusan Malaysia
15/3/2012



KUALA LUMPUR 15 Mac - Seorang ahli Parlimen Bebas hari ini mendesak supaya kerajaan mengambil tindakan tegas terhadap Ketua Setiausaha Negara (KSN), Tan Sri Mohd. Sidek Hassan dan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Tan Sri Abu Bakar Abdullah dengan menyegerakan persaraan mereka ekoran keputusan pembatalan pelaksanaan Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA).

Datuk Ibrahim Ali (Bebas-Pasir Mas) berkata, langkah itu wajar kerana kedua-dua mereka itu bertanggungjawab sepenuhnya kepada setiap kontroversi yang berlaku apabila didapati sistem itu langsung tidak memberi keadilan kepada penjawat awam.

Beliau berkata, akibat daripada tindakan Mohd. Sidek dan Abu Bakar itu juga, kerajaan terpaksa menanggung malu dan terpaksa berhadapan dengan kemarahan kakitangan awam sehinggalah SBPA dibatalkan dalam satu pengumuman yang dibuat oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, baru-baru ini.

96 ulasan:

TUKANG R1 ada IJAZAH CGPA 3.2 berkata...

yeahhhh! hidup berahim!!

step down KSN!

Tanpa Nama berkata...

DATUK MEMANG BERANI. Itulah PA yg mau tengok. Bukan mcm MP(Be End) yg lain. Mcm tikus. Takut tidak dicalon semula kalau pandai2 buat bantahan/komen. 1 undi kpd Datuk.

Tanpa Nama berkata...

KSN

ikutlah contoh DR M, Bila makan berhenti sebelum kenyang.

KSN

Kesombongan anda yang menyebabkan tiada penghormatan yg diberikan oleh Penjawat Awam kepada anda.

KSN

Kami tidak akan sedih bila anda bersara sebab anda tidak menghormati penjawat awam sendiri

Bye..Bye KSN

Kepada YAB. Datuk Seri Najib mohon kekalkan Tan Sri Abu Bakar kerana beliau tidak terlibat dalam merangka SBPA melainkan KSN dan kuncu2 mereka sahaja.

Tanpa Nama berkata...

MP pembangkang nk jaga imej kerajaan tu....xpyh la nk sibuk2 nk suruh KSN dan KPPA dibersarakan..mmg pihak kerajaan dh fikirkn untuk berhentikan terus je diorang tu..pembangkang mmg suka ambik kredit apa yg kerajaan buat kn?dh xde modal ke apa?

Tanpa Nama berkata...

SPBA BATAL TAPI DENGARNYA CUEPACS NAK BEBERAPA KEPUTUSAN DALAM SBPA DIKEKALKAN DALAM SSM.

***********************************

KUALA LUMPUR, 9 Mac (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) mahu gred kira-kira 70,000 penjawat awam dalam kumpulan teknikal, sains dan pertanian, yang dinaik taraf di bawah pelaksanaan Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA), dikekalkan walaupun skim itu telah dibatalkan.

***********************************

APA HAL DENGAN CUEPACS NI, DULU MASA KERAJAAN UMUM SBPA BUAT JELAJAH 1MALAYSIA KONONNYA SPBA BAIK , BILA DAPAT TENTANGAN BUAT JELAJAH LAGI KONONNYA SBPA TAK BAIK, BILA SPBA MANSUH KELUAR KENYATAAN GEMBIRA UNTUK KEADILAN SEMUA, TUT .. TUT .. NAK KEKALKAN SEBAHAGIAN PULA PERKARA DALAM SBPA KEDALAM SSM, CUEPACS TOLONGLAH TENGOK KEADILAN UNTUK SEMUA BUKAN UNTUK SEGELINTIR KUMPULAN SAJA, KALAU DIKEKALKAN SEBAHAGIAN PERKARA DALAM SBPA MUNGKIN HANYA BEBERAPA KELOMPOK SAJA MENDAPAT UNTUNG DAN KELOMPOK LAIN TAK BERUBAH, MANA KEADILANYA ?

Tanpa Nama berkata...

kan kerajaan sll menaiktaraf/gaji sebahagian PA sj dlm satu masa spt polis, tentera, guru etc.. bl kelompok ni pulak yg dpt baguslah.. dah lama diperjuangkan tu.. InsyaAllah sampai pula turn kelompok lain.. sama2 kita doakan & perjuangkan.. Tahniah cuepacs..

bukan PTD berkata...

sepatutnya kenyataan ni dibaca:

SEGERAKAN PENJUMUDAN SKIM PTD - IBRAHIM

Tanpa Nama berkata...

Saya sebagai rakyat biasa (lay-man)amat bersetuju dengan kata-kata Datuk Ibrahim kerana itulah yang kami maksudkan selama ini... cuma tak ada orang yang berani menutur kata-kata tersebut secara rasmi. Alhamdulillah ianya sudah diutarakan... dan terpulanglah kepada individu-individu berkenaan samada beliau ada maruah diri atau sebaliknya. Selama ini merekalah yang asyik menegur kakitangan awam seolah-olah kami terlalou teruk dan bermasaalah. Sekarang siapa petualang negara.... kalau kami berbuat demikian ada rasionalnya kerana kami semuanya selalu tak cukup wang, siang malam tidurpun memikirkan wang, malangnya orang yang berwang (dipanggil beruang), yang tak pernah langsung memikirkan 'belanja' untuk hari ini cukup atau tidak atau tak ada langsung ke.... inilah dia orang yang tamat mengaut wang kerajaan dan rakyat. Alhamdulillah SBPA telah mengenalkan kita kepqada mereka...

Tanpa Nama berkata...

MEMANG PATUT MEREKA INI DIBERSARAKAN SEBELUM DIMALUKAN.MEMALUKAN SEKTOR KAKITANGAN AWAM AJE.
DAH LA TU.GAJI JANUARI DAN FEBRUARI DAH SAPU AWAL.YANG ORANG BAWAHAN SANGGUP TUNGGU KEPUTUSAN KERAJAAN.
APALAH TARAF PEMIKIRAN DIA ORANG.

NILAI DIRI KADANG2 TERGADAI AKIBAT KERAKUSAN PERIBADI.

TAPI KALAU MUKA TAK MALU JANGAN BERHENTI LA.

Tanpa Nama berkata...

Brahim banggang ni mmang nak jadi hero.. jnis pncacai

Tanpa Nama berkata...

Mohon PM letak jawatan. Kalau nak umumkan sesuatu, biarlah benda tu dah CONFIRM baru umum. Ini SPBA belum masuk kelambu lagi dah canangkan akan dapat anak. PM tak buat homework kot..daaa feel good aje terus umum. Siapa salah????

Tanpa Nama berkata...

SETUJU DGN CADANGAN YG.BERANI(yb)BERAHIM ALI...SEBAB MEREKA INI PA SEMUA DLM KALAMKABUT...BUAT AYAT PULA 'BERSARA PAKSA'...YG NAK UMOR 60 DORANG LAH...SBB NAK PENCEN DAH...BAGUS KERJAMU BERAHIM...TERUS DGN KEBERANIANMU...KALAU BOLEH MU CADANG GRED 1-40 PM BAGI 50%..TU GRED ATAS 13% CUKUP DAH...GAJI DORANG SUDAH BESAR...DAN MCM2 DORANG DAPAT....

Tanpa Nama berkata...

it's ironic that they want to sack non performing gov workers with SBPA and now after their lopsided scheme was exposed and cancelled . it is their job which is on the line. in my opinion, we cannot wait for them to feel ashamed of their actions because clearly they have none. both of them also lost the respect and trust from the lower ranks civil servant ie the majority, either by their actions or inaction. let's get rid of these lame ducks. fire them now!

Tanpa Nama berkata...

Apa saja sistem yang kita rancang sudah tentu ada kelebihan dan ada kekuranganya.Yang den heran Jawatankuasa penambaikan SBPA telah dibentuk yang diberi tempoh sehingga April ni untuk membentangkan hasilnya. Tup-tup dek terlalu ghairah SBPA dibatalkan. Nak menyalahkan JPA seratus peratus tak boleh juga balik kepada sistem lama buang masadan wang ringgit. Tak kan semua PM nak tengok . Dalam pemerintahan negara kita PM dan Jemaah menteri menggubal dasar yang berpaksikan kuasa Parlimen, pelaksana dasar adalah PA yang diketuai oleh KSN , jelas berlaku ketidak fahaman fungsi. Siapa yang nasihatkan PM untuk umumkan sesuatu yang dasar yang menentukan masa depan PA.

Tanpa Nama berkata...

Memang wajar mereka berdua (KSN dan KPPA) diberhentikan. mereka telah membuat perkhidmatan awam negara kecoh dengan ramai penjawat awam tidak berpuashati dgn skim SBPA terutamanya berkaitan kenaikan gaji yang tidak ada unsur keadilan, tetapi lebih kpd unsur tamak haloba pihak atasan sehingga sanggup menindas golongan 54 dan kebawah terutamanya golongan senior. Mereka juga telah menyebabkan PA irihati antara sesuatu skim, malah dalam skim yang sama antara senior dan junior. Skim Perkhidmatan Awam Negara juga telah diletakkan dalam bahaya melalui ketidakadilan SBPA. Alhamdulillah, PM telah membatalkan SBPA dan akan menambah baik skim SSM.

Kenyataan KPPA dalam akhbar berita harian bertarikh 02/01/2012 berkaitan isu seniority dan motivasi adalah kenyataan bodoh dari seorang yang kononya hebat. Beliau seolah tidak tidak berpijak dibumi nyata dan memperlekehkan isu seniority dan motivasi PA, malah tetap menegakkan benang basahnya berkaitan SBPA.

Ramai lagi PA yang boleh mengambil tugas mereka berdua ini. Apa yang penting adalah keikhlasan dalam menunaikan tanggung jawab, mementingkan perkhidmatan awam negara dan PA keseluruhannya demi bersama-sama memajukan negara tercinta.

Tanpa Nama berkata...

nampaknya isu SBPA ni masih menjadi kudis buat PA semua...alih2 ada yang dah dapat bayaran utk skim SBPA sedangkan isunya tak jelas dan selesai lagi...mcmana bayaran mereka boleh terlepas bayar dan siapa gerangan @ puak yang dpt bayaran tu...
Semua PA nak tahu ngak...kami PA ni masa isu SBPA doklah tanya2 jadual C tu mcmana? alih2 timbul sekarang ada yang dah dibayar...pelik?
harap adalah jawapan dari pihak JPA tentang isu ini...takut jadi modal buat org lain..kerajaan ngak yang nak menjawab...kerana kami semua PA bekerja untuk TANAH TUMPAH DARAHKU...

Anonymous berkata...

sebenarnya KSN sudah bersara lama. yang dia ada ni disebabkan KONTRAK.

oleh itu tajuk paling sesuai:

TAMATKAN SEGERA KONTRAK KSN.

pegi sambung kontrak dia lagi buat apa? disebabkan konsep "sambung kontrak" ni la ramai orang bawah tak boleh nak naik.

Tanpa Nama berkata...

petikan daripada akhbar the star;

For some time, there had been rumbling over unfairness, especially in the ranks of “closed agencies” – Customs, Immigration, and the departments of Agriculture, Fisheries, Veterinary Services, Mardi, and such – where promotions have to come from within. In these places, it may take 30 years to reach Grade 48.

There is much bitterness that the service is biased towards the elite corps within PSD – the Administra¬tive and Diplomatic Service (PTD) where officers can reach Grade 54 within eight years, even with less experience and questionable performance.

The PTD is a coveted niche because officers usually end up holding vital government posts including chief sec¬¬¬retary, secretaries-general of mi¬¬nis¬¬tries, directors-general of departments, state secretaries, among others.

It is no secret that within the civil service, it is regarded as a privileged cabal or worse, as a “Mafia” run on the basis of “cable-ability”.

In this context, PM Najib’s announcement that a new commission would undertake a comprehensive study on the civil service, is timely.

It offers a golden opportunity to address existing anomalies across all groups in the civil service. Previous reviews had failed to do this.

The Government cannot afford to have demoralised staff and officers, just as it can ill afford to keep “Little Napoleans” in power and see its policies subverted.

As for Cuepacs, which has done well in getting the new pay deal, it should also take note that with higher pay, the public expects better efficiency and higher productivity from civil servants.

Besides ensuring fairness in the pay structure, the decision to scrap the SBPA was also the right thing to do, especially with the 13th general election around the corner.

It would have been politically foolhardy to anger the 1.4 million civil servants and their families.

Still, those responsible for the fiasco must not be let off with a slap on the wrist.

Memang celaka PTD kat JPA ni.. Bukan setakat bersara tetapi tindakan tatatertib ke atas mereka dan pegawai yang terlibat dalam perancangan jahat mereka selama ini. Cuba baca petikan akhbar the star ni mendedahkan segala perancangan terancang ala mafia mereka ini...

Apparently, under-performing officers, those who had breached rules and those charged in court but pending trial, are now sent to what is called the “Jusa pool”.

Basically, they do nothing but, ridiculously, still enjoy the pay and perks. One wonders how many would end up in this pool over the SPBA debacle.

Tanpa Nama berkata...

Kalau main KONTRAK , kerajaan boleh beri alasan/justifikasi utk melanjutkan kontrak 'orang yg disayangi walaupun sdh tamat. Jadi, org di bwh kena tunggulah. ITULAH NAMANYA 'KUASA MENGATASI SEGALA2NYA'. Mau cakap apa lagi. TRANSFORMASI

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju sangat2.

Tamatkan saja kontrak 24 jam. Lepas tu jangan bagi apa2 jawatan lain. Kalau pa lain on the spot kena berhenti. Paling tidak dikenakan tindakan tatatertib.

Jenis apalah punya manusia. Muka selamba jeee

Tanpa Nama berkata...

ambo tabik demo dato Him.
hidup dato Him.

demo meme berani.
ambo suka demo.

Tanpa Nama berkata...

Itulah kelemahan yg amat ketara pada PM Najib ni, seperti mana yang dinyatakan oleh bekas SU Umno Pekan. Bahawa PM Najib terlalu suka hnya mendgr yg baik2 shj, kajian tidak. Maka petualang2 SBPA pun mengambil kesempatan dari kelemahan itu. Siap je,,,,endos ke PM....terus umum... pada hal teruk punya perangkaan. Ttp petualang2 SBPA kata .....bagus datuk, bagus... pirahhh.

Tanpa Nama berkata...

Tamatkan segera kontrak KSN. Saya dah banyak kali komen spy KSN bersara dgn segera. KSN ni mmg bangang dulu masa Pak Lah nak mintak bonus pun malu...dah awak tu kaya dah la jgn la ambik bonus ni ambik jugak.Pasal maak mintak maka PA semua tak dpt bonus. Ni zaman najib baru thn ni first time dpt..bangang punya KSN.

Jawatan KSN perlu diserahkan kepada skim lain pula. Ramai lagi yg berkelayakan spt W, F, dan lain2.

PTD hantar ke Wisma Putra dah la. Pembuat dasar di JPA harus di wakili oleh semuaskim bukan hanya PTD semata yg mana membolehkan PTD create jawatan yg banyak supaya naik pangkat cepat dan dpt pencen JUSA. Memang tak guna punya PTD..rosak negara dgn sikap tamak PTD ni.

Pemuda UMNO berkata...

Memang wajar mereka berdua (KSN dan KPPA) diberhentikan. mereka telah membuat perkhidmatan awam negara kecoh dengan ramai penjawat awam tidak berpuashati dgn skim SBPA terutamanya berkaitan kenaikan gaji yang tidak ada unsur keadilan, tetapi lebih kpd unsur tamak haloba pihak atasan sehingga sanggup menindas golongan 54 dan kebawah terutamanya golongan senior. Mereka juga telah menyebabkan PA irihati antara sesuatu skim, malah dalam skim yang sama antara senior dan junior. Skim Perkhidmatan Awam Negara juga telah diletakkan dalam bahaya melalui ketidakadilan SBPA. Alhamdulillah, PM telah membatalkan SBPA dan akan menambah baik skim SSM.

Kenyataan KPPA dalam akhbar berita harian bertarikh 02/01/2012 berkaitan isu seniority dan motivasi adalah kenyataan bodoh dari seorang yang kononya hebat. Beliau seolah tidak tidak berpijak dibumi nyata dan memperlekehkan isu seniority dan motivasi PA, malah tetap menegakkan benang basahnya berkaitan SBPA.

Ramai lagi PA yang boleh mengambil tugas mereka berdua ini. Apa yang penting adalah keikhlasan dalam menunaikan tanggung jawab, mementingkan perkhidmatan awam negara dan PA keseluruhannya demi bersama-sama memajukan negara tercinta.

SOKONG YB IBRAHIM ALI...

Tanpa Nama berkata...

aku sokong beberapa pendapat...PEMANDU KENDERAAN R2 ada MASTER BERKATA BAGI PELUANG BERSARA AWAL KEPADA KSN.....

Tanpa Nama berkata...

TAMATKAN JE KONTRAK KSN.. KSN MANE RETI NK HORMAT ORG BWH.. SOMBONG GLER.. UDAH2 LA TU KSN... ASYIK SMBUNG KONTRAK JER, CKUP2 LA TU...

KPPA YG AKU TAU X TERLIBAT SBPA, YG SLL METTING SBPA DGN KSN NI BHAGIAN2 TERTNTU KT JPA.. ADA 3 BAHAGIAN YG TERLIBAT KT JPA..... KPPA X DE KNE MENGENA PN.. TP NK SALAHKAN BAHAGIAN TU PN X BOLE, METTING DGN KSN, KNE LA IKUT CKP KSN... TU YG GAJI KONTRAK KSN 60k!

Tanpa Nama berkata...

Saya nak cadangkan Dato Him dan Dato Omar CUEPACS patut dibersarakan.. Dato Him sebab tak kenang jasa PAS yg bagi dia laluan bertanding di Pasir Mas dan asyik melompat-lompat. Dato Omar pula cakap berapi-api dalam tv3 kata JPA/Kerajaan tak pernah bincang dgn CUEPACS, tapi PM kata bincang 13 kali.. semestinya salah seorang cakap tak betul, PM atau Dato Omar? confirm yg cakap betul ialah PM. kesian PA semua dipermainkan oleh CUEPACS..

ewasete ecifits berkata...

pokok pangkalnya PM. PM kena rombak balik civil service nih supaya KSN tuh 'rotate' setiap 2-3 tahun jer & most important, setiap skim merasa duk jd KSN. bleh tgk skim mana yg bleh transform civil service. setiap skim ada idea & profesion masing2. yg wat civil service jd jumud since 70's nih psl asyik di conquer dek ptd jer.

disebabkan sentuhan tangan ptd, banyak profesion hilang sentuhan ajaib, psl keje yg patut depa buat dah di SUB kat kontraktor luar. sumer projek kerajaan hatta design laman web bodo pun pi sub kat kompeni luar. jd apa guna ader jawatan webmaster tuh?

and yes, i agree. segerakan pemberhentian KSN sidek nih. lama sgt dah dia ni. org kata lauk basi dah.

Tanpa Nama berkata...

Mana2 PA yg terbukti bersalah boleh dikenakan tindakan tatatertib "turun pangkat". Setuju ?

Tanpa Nama berkata...

pokok pangkalnya PM. PM kena rombak balik civil service nih supaya KSN tuh 'rotate' setiap 2-3 tahun jer & most important, setiap skim merasa duk jd KSN. bleh tgk skim mana yg bleh transform civil service. setiap skim ada idea & profesion masing2. yg wat civil service jd jumud since 70's nih psl asyik di conquer dek ptd jer.

disebabkan sentuhan tangan ptd, banyak profesion hilang sentuhan ajaib, psl keje yg patut depa buat dah di SUB kat kontraktor luar. sumer projek kerajaan hatta design laman web bodo pun pi sub kat kompeni luar. jd apa guna ader jawatan webmaster tuh?

and yes, i agree. segerakan pemberhentian K

__________________________

setuju..cuba bg kat skim2 lain,cthnya dr skim,j,u,w,dn sebagainya,byk idea2 yg baik dr ptd tu..

Tanpa Nama berkata...

Mana2 PA yg terbukti bersalah boleh dikenakan tindakan tatatertib "turun pangkat". Setuju ?

Jumaat, Mac 16, 2012 9:51:00 PM
.....................................
Setuju!
Cam 'nasihat' KSN 09 Mac hari tu, demi melahirkan penjawat awam yang berintegriti, katanya... Sapa yang tak berintegriti tu ye?

Tanpa Nama berkata...

Memang patut pun KSN dan KPPA dibesarakan,pasal diorang ni SBPA dihapuskan,PM umum lain KSN ngan KPPA pandai2 ubah,ko ingat ko bayar gaji penjawat awam ke?KSN dan KPPA pun makan gji gak tau,datuk sidek ngan Datuk Abu bakar ni memang patut bersarakan terus,bangsat punya orang,ko dah makan besar nak makan besar lg,ko x pikir langsung derita penjawat awam lain mcmmane,nak suruh PA wat kualiti dan produktiviti,tp hakikat bile wat pelarasan gaji ko bg nak x nak,cuba KPPA ngan KSN duk gaji kumpulan sokongan apa perasaan ko?baru tau langit tu tinggi rendah,barang makin naik,tp gaji naik ciput je,PA lain nak keje punya semangat,KSN ngan KPPA naik lebih memang patut arr besarakan awal diorang ni kerana KPPA ngan KSN PEYEBAB pa LAIN X PUAS HATI HANJING......

Tanpa Nama berkata...

kami pt17 asyik kena marah kononnya salah kira tetapi hakikatnya kami buat pengiraan gaji brdasarkan lampiran c yg dikeluarkan..

Tanpa Nama berkata...

kepada pt17 yang asyik kena marah tu.

bersabarlah. orang yang dizalimi kalau bersabar, besar ganjarannya, lebih lagi apabila dizalimi oleh si bodoh, atau dizalimi kerana sesuatu perkara yang telah dibuat oleh si bodoh.

senarionya mudah. si bodoh merangka sbpa, lepas tu suruh orang di bawah sebar2 cerita, buat itu ini, susun itu ini, sudahnya batal. orang bawah perlu tanggung akibat dengan mengira semula gaji yang tersalah kira, atau tunggakan yang perlu dibayar.

nampak tak? akibat si bodoh tersebut, orang bawah tak bersalah & dizalimi.

inilah akibatnya apabila memberi amanah & tanggungjawab kepada YANG BUKAN AHLI. Rasulullah S.A.W. pernah warning tentang perkara ini 1400+ tahun yang lepas.

sadaqa Rasulullah.

Tanpa Nama berkata...

kita lantik brahim katak jadi KSN

Tanpa Nama berkata...

SETUJU DGN CADANGAN YG.BERANI(yb)BERAHIM ALI...SEBAB MEREKA INI PA SEMUA DLM KALAMKABUT...BUAT AYAT PULA 'BERSARA PAKSA'...YG NAK UMOR 60 DORANG LAH...SBB NAK PENCEN DAH...BAGUS KERJAMU BERAHIM...TERUS DGN KEBERANIANMU...KALAU BOLEH MU CADANG GRED 1-40 PM BAGI 50%..TU GRED ATAS 13% CUKUP DAH...GAJI DORANG SUDAH BESAR...DAN MCM2 DORANG DAPAT....
...................................
Gred Rendah takada istemewa pun di mata kerajaan.Naik gaji kecil,mau naik pgkat pun susah.Pembangkang patut main isu ni PRU 13 untuk dapat sokongan mudah.Saya yakin ramai yang akan sokong pembangkang dari gred ini sbb mereka telah lama dipermainkan.Jom sokong pembangkang!
Jumaat, Mac 16, 2012 2:27:00 PM

Tanpa Nama berkata...

saya rasa cerita KSN dan KPPA ni akan mati begitu aja sebab tak ada orang yang berani mengusulkan mereka dibuang kerja sebab i) mereka ni bukan calang orang jika kita tengok MUKA mereka,,, orang besar.... 2) apabila mereka ni orang besar maka kesalahan sebesarmanapun akan dianggap kecil dan remen-temah maka tak patut diambil tindakan buang kerja. Konon-kononnya bakti dua orang ni lehih banyak dibanding dengan bakti 1.4 juta dikompolkan. 3) kita ni ibarat anjing menyalak bukit lebih-lebih kerajaan akan kata............. saya cadangkan cuepacs buat majlis untuk serah Anugerah Pengaut Sampak pulak.. supsys bersesuaian dengan Anugerah Penyapu. Masyallah....

Tanpa Nama berkata...

sebagai kakitangan awam saya juga tidak berpuas hati dengan pegawai PTD di JPA yang sejak sekian lamanya meletakkan perkhidmatan PTD sebagai elit berbanding skim-skim lain melalui perancangan secara terancang agar mereka dapat membolot semua jawatan utama di sektor awam. Perkara ini sudah lama menjadi polemik dalam kalangan penjawat awam namun senyap begitu sahaja lantaran kuasa yang terlalu besar berada dalam tangan mereka sehingga kakitangan dari skim lain begitu terpinggir terutamanya dari segi peluang kenaikan pengkat. Bagaimanapun perancangan ala mafia mereka ini akhirnya terburai dengan penggubalan SBPA yang akhirnya menimbulkan bantahan dan perasaan tidak puas hati dalam kalangan penjawat awam dan seterusnya membuka mata perdana menteri dan masyarakat mengenai sikap sebenar golongan PTD ini.. Para penjawat awam, teruskan bersatu menentang ketidakadilan PTD yang terlalu berkuasa di JPA..

Tanpa Nama berkata...

saya rasa cerita KSN dan KPPA ni akan mati begitu aja sebab tak ada orang yang berani mengusulkan mereka dibuang kerja sebab i) mereka ni bukan calang orang jika kita tengok MUKA mereka,,, orang besar.... 2) apabila mereka ni orang besar maka kesalahan sebesarmanapun akan dianggap kecil dan remen-temah maka tak patut diambil tindakan buang kerja. Konon-kononnya bakti dua orang ni lehih banyak dibanding dengan bakti 1.4 juta dikompolkan. 3) kita ni ibarat anjing menyalak bukit lebih-lebih kerajaan akan kata............. saya cadangkan cuepacs buat majlis untuk serah Anugerah Pengaut Sampak pulak.. supsys bersesuaian dengan Anugerah Penyapu. Masyallah....

Tanpa Nama berkata...

JANGAN DISAMBUNG KONTRAK KSN.KPPA SURUH DIA PENCEN AWAL !!
sidek hasan : malunya akuu....

TAHNIAH BUAT DS NAJIB YANG PRIHATIN DENGAN SENTIMEN PENJAWAT AWAM SERAMAI 1.4 JUTA, APABILA KESEMUA MEREKA INI MENYATAKAN KETIDAKPUASHATIAN OLEH TINDAKAN KEJAM SIBENGAP 2 EKOR PTD YANG BEROTAK SANGAP.

SAPA LAGI KALU BUKAN MANUSIA TAK CUKUP INCI SIDEK HASSAN DAN ABU BAKAR ABDULLAH. ELOK SANGAT LAH TU.. SORANG KSN DAN SORANG LAGI KPPA.

DUA2 PTD YANG PENTINGKAN ANAK TEKAK SENDIRI . KENAIKAN GAJI MEREKA MENCECAH BERPULUHAN RIBU MANAKALA KAKITANGAN SEKTOR AWAM BAWAHAN YANG LAIN NAIK SEBANYAK SERENGGET PUN ADA. MASUK AKAL KA WEHH ?

MUNGKIN JIKA TIDAK KERANA KELANTANGAN OMAR OSMAN CUEPEC DAN KEBIJAKSANAAN DSNAJIB MAKA KERAJAAN PEMERINTAH BN HILANG SOKONGAN PADU DAN UNDI SEBANYAK 1.4 JUTA DARIPADA KAKITANGAN AWAM HANYA KERANA BERUK 2 EKOR YANG DISEBUTKAN DIATAS.
abu bakar abdullah : alamak kantoi...!

SANGAT ELOK DAN TINDAKAN YANG AMAT2 BIJAK TAK DISAMBUNG KONTRAK SIDEK HASAN SELEPAS INI NANTI. DARIPADA SUMBER YANG DITERIMA 90% KAKITANGAN AWAM TIDAK MENYUKAI CARA SI SIDEK NI BEKERJA DAN SECARA PERIBADINYA BELIAU TIDAK SEPERTI MANTAN MANTAN KSN YANG TERDAHULU.

SIDEK PUN KENA FAHAM2 LAH.. GOD FATHER NYA MR DOLL PUN DAH LAMA PENCEN MAKAN TIDUQ.JADI ..TAKKAN TAK FAHAM2 LAGI KOTT...

KEBANYAKAN PTD YANG RAPAT DENGAN KSN INI SEMUANYA TAK BOLEH BEKERJA DENGAN BAIK.. CONTOH TERBAIK MOHAMED YAAKOB YDP MPAJ. PATTERN NYA SAMA SAJA.. BUAT KERJA TAK PAKAI OTAK.. HARAP GAYA SAJA TERLEBIH..

KALAU DIBIARKAN BOLEH ROSAK NEGARA DAN TUMBANG PEMERINTAHAN KERAJAAN.
omar osman : good job

APA PULAK MASALAH NYA DENGAN KPPA SI ABU BAKAR ABDULLAH ? INI JUGA LIABILITY KEPADA KERAJAAN PEMERINTAH.. KALAU ADA LAGI SPECIES SEPERTI INI ..

AKU GERENTEE SEMUA PENJAWAT AWAM MAKAN MAGGI TIAP2 HARI.. YANG DIA SEDAP MAKAN DAGING WAGYU SAMPAI 100GRAM MENCECAH RATUSAN RINGGIT DAN MENGHIRUP KOPI LUWAK YANG MENCECAH RATUS RINGGIT SECAWAN.. ADA MAKNA DAN ADA FAHAM KA?






BERENTI SAJA LEH KOMER 2 EKOR NI.. KALAU KESEMUA PENJAWAT AWAM DAH TAK SUKA DAN TAK GEMOR APA LAGI AKU.. PENGALAMAN LAMA BEKERJA DENGAN PTD PTD TAK BERHATI PERUT INI CUKUP MENGAJAR AKU ERTI SEBENAR KEMANUSIAAN..
ismail adam : well done n tq very much sir!!

SLOGAN YANG MEREKA BAWA "CREAM OF THE CREAM" PII BUANG DALAM TONG SAMPAH SAJA LAH.. SEMUA RETORIK DAN PENIPU BESAR BELAKA.. YANG TUNGKUS LUMUS BUAT KERJA TU LAH PEGAWAI2 BAWAHAN YANG HARI - HARI KORBAN TENAGA DAN PERAH KEPALA HOTAK UTK MEREKA..

Tanpa Nama berkata...

sokong pok brahim katak, resign jer laa

Tanpa Nama berkata...

Kepada geng-geng pegawai atasan yang tertekan dengan kelantangan Dato' Ibrahim Ali, jangan nak menebalkan muka sendirilah untuk menghina Dato' Ibrahim Ali, ini kerana Dato' Ibrahim Ali konsisten dengan perjuangan beliau sejak dulu lagi, bukan seperti orang jenis lalang yang suka bermuka-muka menyokong untuk dapat habuan, blah la dasar tak malu, dasar sokong membawa rebah, inilah puaknya masa kerajaan kalah di banyak kerusi parlimen dan DUN masa PRU 12 lalu, inilah orangnya, suka bermuka-muka dan suka beri berita palsu untuk membodek.

Tanpa Nama berkata...

Sokong Dato' Ibrahim Ali, kelantangan Dato' memang berkualiti, teruskan usaha untuk membaiki negara ini. Menteri Amaran yang seorang itu pula sibuk 'amaran terakhir' sampai ke mampus, sebab itulah banyak anasir jahat dalam negara ini sesuka hati buat hal untuk menjahanamkan negara. Lihat sajalah Anwar, Namewee, Katy Li Lian, Chua Soi Lek, Mat Sabu, Ambiga, Tian Chua, malahan Shuhardi Md. Isa yang menyamar jadi arwah Baharuddin semasa BERSIH 2.0, apa dah jadi senyap saja?

Nanti Dato' Shahrizat letak jawatan maka gantikan Menteri Amaran ke jawatan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, baru sesuai dengan dia tu. Kementerian Dalam Negeri tidak memerlukan si lembik seperti Menteri Amaran, blah la Hisham, cakap saja lebih, masa perhimpunan agung UMNO ko angkat keris, tapi di lapangan sebenar, ko hanya main anak patung sajalah, blah la.

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH DAN TERIMA KASIH DATO' IBRAHIM..!!! ITULAH HARAPAN 1.4 JUTA KAKITANGAN AWAM....BERSARAKAN KPPA DAN TAMATKAN KONTRAK KSN KERANA MEREKA ADALAH PENJAWAT AWAM YANG TIDAK JUJUR, TIDAK AMANAH DAN PEMBELOT..SOROK JADUAL GAJI UNTUK KEPENTINGAN SENDIRI...ALASAN BIMBANG PENIAGA NAIK HARGA BARANG TIDAK BOLEH DITERIMA...ITU ALASAN UNTUK MENUTUP KEJAHATAN MEREKA...TOLAK MEREKA TERUS KELUAR DARI PA KERANA MEMALUKAN PM DAN KERAJAAN SAHAJA...

Tanpa Nama berkata...

bhentikn je gaji nk bnyk ape pon x boleh,KSN berjaya tumbngkan najib pada pru 13 kali ni...terima kasih KSN dan para ptd2 nya..ape pon x boleh aptb

Tanpa Nama berkata...

bhentikn je gaji nk bnyk ape pon x boleh,KSN berjaya tumbngkan najib pada pru 13 kali ni...terima kasih KSN dan para ptd2 nya..ape pon x boleh aptb

Tanpa Nama berkata...

bhentikn je gaji nk bnyk ape pon x boleh,KSN berjaya tumbngkan najib pada pru 13 kali ni...terima kasih KSN dan para ptd2 nya..ape pon x boleh aptb

Tanpa Nama berkata...

MUKA TAK TAHU MALU MANA NAK PENCEN, KALAU DI JEPUN DAH LAMA BUNUH DIRI.BUBAR SAJA JAWATAN PTD.

Tanpa Nama berkata...

Untuk jawatan KSN,KSU dan jawatan tertinggi kerajaan perlu diadakan sesi temuduga,oleh ahli lembaga temuduga yang dilantik oleh kerajaan.Dibuka kepada semua ketua=ketua jabatan kerajaan yang berkelayakan.Pastikan bukan hanya dari golongan PTD sahaja.Pilih yang benar-benar berkebolehan untuk memajukan negara.

Tanpa Nama berkata...

PTD tak dibenarkan campur org bawah jugak adalah dasar yg dibuat oleh KSN. mungkin ramai juga yg tak tahu berkenaan perkara ini. oleh yg demikian, sy nak tanya KSN lah kan, kalau awak ngan geng PTD awak ni mati esok, awak boleh ke tanam diri sendiri... ?? last2, org2 bawah ni jugak yg tolong mandikan, kapankan, tanamkan & talkin kan.. usia dah dihujung senja, awak tu sepatutnya ambil kesempatan dari bilangan 1,400,000 pa untuk mendoakan awak setelah awak tiada lagi didunia ini, bukannya mengundang 1,400,000 pa mengutuk awak.

profesor bersara berkata...

Saya rasa kita silap kalau asyik salahkan PTD dalam kes sbpa ni.JUSA yang ramai bukan PTD, tapi profesor kat universiti, termasuk Prof kangkong. Kalau seorang PTD buat silap, tak kan semua PTD kerja teruk.cuepacs tak ada isu lain selain daripada bincang gaji.. bincangkan perkara strategik sikit.. dahlah cakap tak betul presiden cuepacs tu. kalau tak setuju dgn sbpa, jgn sign mou. baca dulu, sampai faham..

Tanpa Nama berkata...

biarlah kita dianggap macam anjing menyalak bukit sekurang-kurangnya ramai mengetahui mesej sebenar & pendirian PA.

pada KSN & KPPA, sedarlah, anda banyak buat taik dlm perkhidmatan awam. berambuslah anda. pastinya barua-barua mereka yg ade dlm blogspot ni leh sampaikan mesej ni pada mereka.

in the future, lantik KSN & KPPA dari skim lain. tengok bagaimana sentuhan dari skim lain. pasal aku dah muak, bosan dan menyampah dengan sentuhan dari skim ptd tunggul yg ntah apa2.

yg skim2 lain nih pun 1 hal juga. anda semua begitu bodoh, angguk, senang berpuas hati dengan apa yang ada, puas hati dengan gaji & jawatan sendiri sampai tak sedar yang anda jadi bahan mainan ptd. anda sebagai skim tersendiri sepatut bersatu, berpersatuan, perjuangkan nasib skim. bukan tunduk angguk kapla jer!

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya PA yg dah 58, pencen saja....tak payahlah sambung sambung kontrak, bagilah peluanglah kepada PA yg lain yg sepatutnya boleh naik...ini tak,ashik2 muka tuuuu jah muka modal lama(proton saga) PA lain yg model Inspira teda caan laaah.....

Tanpa Nama berkata...

As Salam.
Memang patut KSN ditamatkan kontrak. Salah satu faktor kejatuhan teruk BN pada PRU-12 adalah disebabkan oleh kebongkahan dan kesombongannya. Para JUSA yang tidak disenanginya dimasukkan ke dalam jawatan 'pool' sepatutnya diberi peluang kali ke-2 kerana kebanyakan mereka mempunyai idea think-out-of-the-box tetapi tidak disenangi oleh KSN. Jawatan KSN sepatutnya rotate setiap 3-5 tahun dengan memberi peluang kepada skim lain (seperti W, F, J, DU dan sebagainya) kerana kemahiran/kepakaran mereka dalam bidang teknikal terutamanya ICT boleh diadunkan dengan skill tadbir urus ke arah transformasi sektor awam dan ekonomi negara. Kita beri peluang kepada sentuhan dan skill mereka pula berbanding sentuhan general PTD. Ini kerana saya percaya mereka ini lebih kreatif dan inovatif dengan menggunakan tool kemahiran dan kepakaran mereka yang sedia ada.
Disyorkan juga agar 36 jawatan premier yang telah mendapat habuan pencen, gratuiti, gaji premier SBPA dan sebagainya ditamatkan kontrak serta-merta bagi memulihkan imej kepimpinan dan pemerintahan YAB PM DS Najib. Kesepakatan dan muafakat mereka dalam perkara ini sebenarnya melanggar integriti yang sering dilaungkan oleh KSN. Cakap tidak serupa bikin. Bikin malu sahaja adalah. 36 jawatan premier tersebut telah menjadi buah mulut 1.4 penjawat awam mereka telah naik muak dan hilang kepercayaan terhadap mereka-mereka ini ekoran tindakan senyap dan sikap tamak haloba mereka.
Seperkara lagi, kenyataan BIW (Bayaran Insentif Wilayah) yang ditambat pada Disember 2011 menimbulkan kemarahan dan ketidakpuashatian di kalangan penjawat awam Sabah/Sarawak kerana itu adalah hak keistimewaan mereka (selain peruntukan Perkara 20). KSN dan KPPA tidak fikir dan sedar ke bahawa Sabah/Sarawak merupakan deposit tetap kerajaan BN? Seolah-olah perancangan pihak PTD JPA mengenai SBPA ini sengaja ingin menjatuhkan kerajaan pimpinan YAB PM DS Najib di dalam PRU-13 nanti.

Renung-renungkan dan fikir-fikirkanlah.

Tanpa Nama berkata...

S/U CUEPACS P.P/MTSU P.P MOHAMMAD BIN YUSOF SEORANG YANG RAJIN KERANA BELIAU CUEPACS P.P/MTSU P.P HIDUP KEMBALI AKTIVITI KESATUAN KESATUAN SEPANJANG TAHUN,OLEH ITU UNDILAH BELIAU UNTUK JAWATAN TERSEBUT SUPAYA CUEPACS P.P/MTSU P.P SENTIASA AKTIF DINEGERI PULAU PINANG.PENGUNDI PENGUNDI JANGAN LUPA UNDI MOHAMMAD BIN YUSOF BAGI CALON S/U CUEPACS/MTSU TAHUN 2013.

Tanpa Nama berkata...

Tamatkan segera Kontrak KSN (Sidek Hassan) Banyak ketidakbaikan selagi beliau ada dalam Perkhidmatan Awam antaranya:
1. Berniat untuk membolot wang kerajaan melalui gaji SBPA, menaikkan gaji sendiri lebih dari komitmen yang PM Umumkan.
2. Menyekat peluang Pegawai kanan PA untuk naik pangkat kerana beliau tidak berundur-undur walaupun umur dah tua, begitu juga beliau mencadang supaya kroni sekampung beliau YB Setiausaha Kerajaan Pahang (Dato' Seri Safian) sambung kontrak beberapa kali walau PA Negeri Pahang tidak menyukainya.
3. Kerajaan BN di Pahang Bakal tumbang atau majoriti tipis ekoran KSN menyambung kontrak kroninya YB SUK Pahang (Dato' Seri Safian) kerana kakitangan PA Negeri Pahang akan membalas dendam dan protes melalui undi bagi menunjukkan ketidaksukaan 13,000 ribu kakitangan awam negeri kepada tindakan SUK Pahang menukar pegawai dan kitangan.
3.

Tanpa Nama berkata...

bravo dato him...jange serupa mp fuckatan rakyat..asyik nak cari political mileage esp mr bean mampoz omar...

officer suk kelantan

Tanpa Nama berkata...

SOKONG KALAU TAMATKAN DATO'SERI SAFIAN SEGERA...
NNATI BILA DAH PENCEN JUMPA DIA MELINTAS JALAN LANGGAR LARI JE BIAR MAPUS MACAM BIAWAK....
ITU HUKUMAN ORANG YANG SUKA MENGANIAYA SESAMA MANUSIA...

Tanpa Nama berkata...

KAJI,KAJI,KAJI...BARANG DAH NAIK..GAJI BELUM LAGI. POLITIK SEMATA2..KENA PERBODOHKAH KITA??
JIKA 70,000 DINAIKKAN..YG LAIN SEJUTA LAGI PANGKAH LAIN LE..BN AKAN JATUH.
AKU SOKONG DATUK HIM..IDEA BERNAS GAK KEKADANG TU..
YG TERHERAN PALING BARU..BEKAS MENTERI KERJARAYA KATA ADA BUKTI PKR DIBIAYAI YAHUDI TAPI MENTERI DALAM NEGERI MINTA ORG RAMAI BAGI MAKLUMAT JIKA ADA BUKTI(BRTA MGGU HARI NI) ??? KELAKAR..TAKKAN SI MOHD ZIN X BAGI MAKLUMAT KAT HISAMUDIN ???
BEGITU LA JUGA DGN PUTARBELIT SBPA..
DAH LALI KENA SPIN

Tanpa Nama berkata...

Ini isu kepertanggungjawaban. Siapa yang berkuasa meluluskan dan membatalkan SBPA ini? Orang itulah yang harus dipertanggungjawabkan ke atas kemaslahatan ini.

Tanpa Nama berkata...

bee n dlm keresahan, sbpa batal, br1m dilanjutkan lg, brg naik x turun2, gaji pa x gerak lg, pr makin kuat walaupun kecaman makin kuat, rakyat makin sedar sebab media perdana semakin menipu...
kesian

Tanpa Nama berkata...

fav mantra KSN suatu ketika dahulu..Just DUIT (Do It)! jadi sindirin sebahagian PA terhadap 36 jawatan premier.Eat your own words!

Tanpa Nama berkata...

BAGI AKULAH SEMUA YANG BERLAKU ADALAH SENDIWARA PM SAJA.KSN DAN KPPN TELAH MENJADI KAMBING HITAM

Tanpa Nama berkata...

memang cadangan yg bagus. KSN, bersaralah dengan cara berhemah. Ianya lebih baik dari bersara dengan cara dimalukan. walau setinggi mana jawatan anda jgn dilupa "the power of community". silakanlah bersara. beri peluang pada orang lain lah pulak. dah lama sangat dah pegang jawatan tu.

Tanpa Nama berkata...

aku rase lah....MP bebas drpd MP laen....aku berdoa..harap2 tempat aku ader wakil bebas bertanding...aku nak undi die...sebab die leh bawak isu rakyat lebih lantang daripada yang laen...YA ALLAH....AMIIIINN

Tanpa Nama berkata...

aku rase lah....MP bebas drpd MP laen....aku berdoa..harap2 tempat aku ader wakil bebas bertanding...aku nak undi die...sebab die leh bawak isu rakyat lebih lantang daripada yang laen...YA ALLAH....AMIIIINN

L 17 berkata...

kalau bijak-bijak pandai kat atas sana tu baca dan faham betul betul
akta keterangan (akta 56) pasti akan faham bahawa:

orang yang menandatangani sesuatu dokumen bertanggungjawab terhadap dokumen serta isi kandungan dokumen tersebut.

oleh itu, silalah bertanggungjawab wahai si penandatangan SBPA tersebut.

Tok Nebe Kadok berkata...

Hidup Abe Him katak, se katak2 Abe Him dia ada jasa jugak di Kelate, Gertak Pendek-Tendong tuh dia la yang usahakan.Tak mace Stopa Kra Jeli tuh, dia tukang sekat projek hak nak masuk ke Kelantan.

L 32 berkata...

L 17 berkata...

kalau bijak-bijak pandai kat atas sana tu baca dan faham betul betul
akta keterangan (akta 56) pasti akan faham bahawa:

orang yang menandatangani sesuatu dokumen bertanggungjawab terhadap dokumen serta isi kandungan dokumen tersebut.

oleh itu, silalah bertanggungjawab wahai si penandatangan SBPA tersebut.

Isnin, Mac 19, 2012 11:12:00 AM

_______________________________

akta keterangan (1950) yg depa pakai tuh depa dah pinda. nko kena baca pindaan (2012)

"si penandatangan tidak semestinya bertanggungjawab sekiranya si penandatangan seorang JUSA, TURUS."

hehehe

Tanpa Nama berkata...

SBPA, di antara kuasa rakyat dan kuasa birokrat. KSN nak berkuasa selagi ada bulan dan bintang
Hari ini ada lagi paluan media mendesakan agar Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd. Sidek Hassan dan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Tan Sri Abu Bakar Abdullah menyegerakan persaraan mereka.

Mamak Musa Sheikh Fadzir, Timbalan Pengerusi UMNO Pulau Pinang juga tidak ketinggalan tumpang sekaki mendesak KSN dan KP JPA meletak jawatan dengan terhormat ekoran ekoran kontroversi Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) sehingga mencemarkan reputasi PM.

Isu ini jika diselami dengan mendalam yang sebenarnya ia merupakan pertembungan di antara dua kuasa ia itu kuasa politik @ kuasa rakyat dan kuasa pentadbir @ birokrat.

Golongan-golongan birokrat ini seperti KSN, KSU, TKSU, SU Kerajaan Negeri dan KP semuanya merupakan pentadbir yang cukup berkuasa di Kementerian. Kalau Menteri tidak berapa cerdik atau kurang smart (bukan semua Menteri cerdik) senang mereka kelentong dengan terma-terma dan peraturan pentadbiran sehingga Menteri menjadi takut untuk membuat keputusan dan akur bulat-bulat dengan cadangan mereka. Khasnya peraturan perolehan dan projek Kerajaan yang melibatkan billionan ringgit.

Terdapat sekelompok mereka ini yang tidak langsung menghormati menteri, malah kata mereka ‘menteri comes menteri goes’dan sesiapa juga menteri mereka masih lagi berkuasa. Menteri adalah politikus yang dipilih rakyat dan bila-bila masa boleh kalah dalam pilihanraya jadi apa mereka nak hairan?.

Jika mereka pandai membodek kontrak mereka akan disambung lagi dan kalau boleh mereka ingin berkuasa selagi ada matahari dan bulan. Jika kontrak mereka habis mereka akan diletak menjadi CEO, Pengerusi atau Ahli lembaga Pengarah mana-mana GLC Kerajaan dan mereka boleh lagi menghabis umur bonus bergentanyangan dengan kuasa dalam GLC pulak.

Hakikatnya as at today tidak ada desakkan yang boleh mengoyahkan mereka.............. tu diaaa..POWER

Tanpa Nama berkata...

Ibrahim Ali juga patut dibersarakan dari politik

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR, 19 Mac: Timbalan Presiden Angkatan Amanah Merdeka (Amanah), Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir (gambar) mengisytiharkan keluar Umno hari ini.

“Pada hari ini saya telah pun mengirim surat kepada Setiausaha Agong Umno Malaysia untuk meletakkan jawatan selaku ahli Umno Malaysia mulai hari ini,” katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini, hari ini.

Dalam kenyataan itu, beliau memaklum mula menjadi ahli Umno dan memegang jawatan dalam parti itu sejak tahun 1956 sehingga sekarang iaitu selama 56 tahun.

Beliau pernah menjadi Exco Pemuda Umno selama 10 tahun dan Ahli Majlis Tertinggi Umno selama 24 tahun di samping jawatan-jawatan lain seperti Ketua Pemuda Umno Negeri Kedah dan sebagainya.

“Saya juga menjadi Ahli Pentadbiran Kerajaan Malaysia sekitar 30 tahun, selaku Setiausaha Politik, Setiausaha Parlimen, Timbalan Menteri dan Menteri.

“Pada minggu sudah saya telah meletakkan jawatan selaku Bendahari Umno Bahagian Kulim/Bandar Baharu, jawatan yang akhir dalam Umno yang saya menjawat,” ujarnya.

Tindakan beliau mengkritik kepimpinan Umno dan kerajaan hari ini telah menimbulkan rasa tidak senang di kalangan pemimpin utama parti itu.

Kritikan beliau selaku Timbalan Presiden Amanah terhadap Umno termasuk mendedahkan pembelian undi semasa pilihan raya umum jelas menimbulkan kemarahan beberapa pemimpin utama Umno.
template joomla

Tanpa Nama berkata...

PA kena tunggu dan lihat dulu penambahbaikan2 terhadap SSM. Baru kita komen lagi. Tak payah komen pasai SBPA lagi sebab sdh dibatalkan.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua yang telah memberi komen dan juga cadangan yang dianggap membina ketika dan waktu ini yang mana barangkali akan menjadi tinta sejarah anak cucu kita...jika laman sesawang ini masih beroperasi..
Hamba sebagai PA dalam kalangan 1.4 juta PA seluruh negara ingin merakamkan dan menzahirkan sedikit mesej di laman ini:
1. Tahniah kepada kepimpinan Ceupacs di bawah Dato Omar atas keberanian memperjuangkan ketidakadilan dari segi kenaikan gaji di antara kumpulan premier (36 jawatan)JUSA dan kumpulan 54 ke bawah
2. Tahniah kepada PM kerana bertindak segera membatalkan SBPA dan secara langsung membanteras ketidakadilan (itupun pembayaran gaji januari dan februari telah dimasukkocekkan)berlaku jika SBPA diteruskan.
3. Tahniah di atas keberanian YB Berahim (harap tiada udang di sebalik batu)kerana menyedarkan kita PA bahawa inilah kerja2 PTD yang lupa bahawa kitalah yang menjadi nadi perkhidmatan awam Malaysia
4.Cadangan agar jawatan KSN digilirkan daripada pelbagai skim amatlah wajar.cuba lihat rotation dekan di Universiti dengan pelbagai kepakaran pensyarah yg akan meningkatkan keberkesanan,kekreatifan dan kecemerlangannya
5.Mohon dilihat juga agar PTD yang berada di JPA di tukarkan atau digilirkan kepada skim lain untuk menambahbaik sistem yang sedia ada.lihat sahaja PTD 8 tahun dah jadi M54...jawatan lain sampai pencen pun tak dapat

Kesimpulannya ingat puisi Usman Awang...
Jika hari ini seorang peguam menang bicara
Jika hari ini seorang perdana menteri berkuasa...
jika hari ini seorang raja menaiki takhta...

semua ini kerana jasa guru biasa!
akronim yang hamba dpt drpd rakan2

SBPA-Sistem Bodek Pegawai Atasan
SBPA-Susah Bekerja Pencen Awal
SBPA-Senang Beradu Pegawai Atasan

Tanpa Nama berkata...

sila Klik LINK INI...INCOME PASIF by google@yahoo....FREE..
ini bukan SCAM

>>> signup.wazzub.info/?lrRef=4c685b57

SENANG JE....isi maklumat--buka email--aktifkan..= 1£/ person

Kalau tak BETUL..TAK rugi pun...tapi KALAU BETUL tapi TAK CUBA..kan menyesal..bukan kena bayar pun cuba..cuma 2 minit.

klik : signup.wazzub.info/?lrRef=4c685b57

Tanpa Nama berkata...

Tn Sri sidek Hassan dah lama berada di Zon selesa.Idea nya dah tak relevan lagi.sepatut nya dah diganti ngan org lain yang lebih profesional dan berilmu tinggi.Yang hidup nya mementingkan diri sendiri dan nak penuhkan tempolok sendri.Orang lain," peduli apa aku".Apa dah jadi dengan ilmuan2 yang dah ada master atau PHD.Ada dia kesah.Konklusinya,rakyat Malaysia tak perlu belajar tinggi2,cukup setakat PMR atau SPM sahaja.Kalau hidup susah,semua kerajaan beri bantuan,tak perlu lagi bersusah payah.

cef wan berkata...

2 orang ni kalu mati kena bakar je. tak payah di sembahyangkan pun. campak je dalam api..memalukan umat islam perangai cam cibai. kerana ada spesis mcmni lah islam di hina dan BN di cemuh.

Tanpa Nama berkata...

Semakin bertambah dosa org mengata dan semakin banyaklah pahala org yg dihina. Harap apa yg dikata/ dihina itu benar. Jika tidak, org yg mengata itu dosanya hanya terampun apabila memohon maaf kpd yg dikata. Apa pun, harapnya kata nista yg dikeluarkan melegakan jiwa, tapi ingatlah akibatnya jika ia tidak benar, yg menambah pun sama sama merasai. sekadar mengingatkan.....

Tanpa Nama berkata...

Peringatan untuk semua yang ingin meluahkan perasaan - ada dikalangan kita mengguna dan memilih perkataan yang kurang sesuai disebut seperti '...' dan lain-lain (menggunakan rupanama mencemoh yang melampau). harap pilih bahasa yang manis bagai pepatah 'membeli sambil menderma' dan dek kerana budi bahasa tak dijual dimana-mana, maka marilah kita menjualbelinya di sini mudah-mudahan diberkati Allah.. AMIN ..maaf.

Tanpa Nama berkata...

DAH LAMA DAH ...........

Tanpa Nama berkata...

harap jangan terlalu emosi

Tanpa Nama berkata...

APA YG EMOSI PULAK. TU YG SEPATUTNYA BERLAKU. KALAU ORG LAIN LAMA DAH TERCAMPAK DLM POOL. DIA ORG YG MENASIJHATKAN BENDA YG TIDAK WAJAR DAN TIDAK LOGIK KPD KERAJAAN. JADI KENA LA TANGGUNG BRO

Tanpa Nama berkata...

KSN tak pegang kepada prinsip perkhidmatan, urusan naik pangkat celaru habis. Transformasi tahi minyak ape?. Kalau org yg dia bagi naik pangkat tu memang berkaliber org tak bising tapi lihat sendiri siapa mereka tu. KSN cuma jaga kumpulan businessman sahaja sebab itu dia permudahkan urusan perniagaan mereka, termasuk urusan visa kepada orang luar. Dia tak teliti kesan buruk baiknya sesuatu dasar awam dari segi sosial, politik dan ekonomi. Dia cuma tengok kesan ekonomi nya sahaja. Akhirnya org asing guna visa utk jadi pelacur di negara kita. KSN patut ambil tanggungjawab ini kerana membuat satu dasar tanpa kajian yg mendalam? KSN tak ada competence utk jadi orang nombor satu perkhidmatan awam. Dia tak ada pengalaman service langsung. Dia dudok MITI sahaja dari awal sampai nak pencen. KSN TAK TELITI ITULAH SEBAB SBPA dibatalkan kerana beliau tak bertanggungjawab utk meneliti dengan terperinci sebelum di bawa kepada Jemaah Menteri. JPA dah brief dia hampir setiap minggu sebelum dibawa kepada Kabinet. JPA sediakan sistem saraan mesti ikut prinsip prinsip saraan yg ditetapkan. Tapi dia gadai semua prinsip perkhidmatan dan prinsip saraan yg digunakan. Akhirnya berlakulah sejarah hitam dalam perkhidmatan awam negara pada 8 Mac 2012. kami tak lupa juga perbuatan KSN pada 8 Mac 2008. Kekalahan BN juga akibat dr kelemahan KSN konon malu nak minta bonus kat pak lah/.

Tanpa Nama berkata...

KSN,KPPA patut bersara ...
president cupacs pun patut letak jawatan....semuanya mementingkan diri sendiri dan periuk nasi sendiri.

Tanpa Nama berkata...

presiden cuepacs ni yang celaka sangat ni . nak makan kaum dia ja . last-last batal . Allah nak tunjuk benda buruk tu x payah sorok-sorok . kata jpa x bawak bincangla , mcm2la , nk jaga periuk nasi dia ngan kaum dia ja .BIAS .

Tanpa Nama berkata...

Kalau ada orang yang berpengaruh baca komen orang ramai ni cubalah bawa ke tengah perkara mengenai penamatan kontrak KSN ni. Mengabihkan borah jo. Nak tunggu apo lai ha. Kenduri pulut den bilo kau poie KSN oi.Ramai di luar sana yang malas nak komen sebab tak beri apa2 kesan. Ingat undi kami, kami akan gunakan bila masanya tiba nanti. Kami juga harap ada kumpulan profesional yang akan mengambil tindakan undang undang ke atas kerajaan yang telah membatalkan SBPA. Kontrak kita dah sign dan valid. Tanyalah AG apakah boleh menang atau kalah. lainlah kalau mahlamah kita sudah boleh dibeli???

Tanpa Nama berkata...

AKU DAH SIGN UMUR BERSARA 60 TAHUN. BETUL BETUL RASA TERTIPU PULA BILA DAH TENGOK TAWARAN SBPA MENARIK TANGGAGAJI ADA BEBERAPA LAGI SEBELUM BERSARA MAKA AKU PUN SIGNLAH. TIBA TIBA SBPA DIBATALKAN PULA OLEH KERAJAAN. HABIS TU MACAM MANA BOLEH TAK KERAJAAN BATALKAN OPSYEN UMUR 60 TU SEBAB SBPA DAH DIBATALKAN. WALAU PUN OPSYEN 60 DAN SBPA DIANGGAP DUA PERKARA YANG BELAINAN TETAPI JIKA BUKAN KERANA GULA GULA SBPA MAMPUS AKU TAK SIGN OPSYEN 60. BETUL TAK TUAN TUAN DAN PUAN PUAN YANG BUDIMAN. KITA SEKALI LAGI DITIPU OLEH KERAJAAN???

Tanpa Nama berkata...

SOKONG 200%
Hantu raya ni dengan KPPA adalah dua orang yang bertanggunjwab penuh kepada semua masalah berkaitan SBPA.
Dua ekor ni TIDUR!!!!!
So Najib sepatutnya dah buang depa dua ekor ni SEBELUM buat apa2 juga kenyataan tentang SBPA.
Takkan dah umum dalam parlimen tahun 2011 sampai bulan Mac 2012 dua ekor ni masih tak boleh selesaikan masalah sekecik macam ni???
takkan ko tak faham Najib nak satu skim gaji yang bagi kenaikan terbaik kepada MAJORITI kakitangan awam BUKAN Minoriti paling sikit dalam Perkhidmatan Awam.
Aku pun pelik apa ke jada dok simpan KSN dan KPPA lagi?
dan sorang lagi yang patut juga berambus ialah KSU Kewangan. Ko kena taulah mana nak carik duit ni untuk SBPA.
SBPA ini soal hidup mati Najib sebagai PM Malaysia selepas PRU13.
Bongok punya PTD.
memang dah sampai masa jawatan PTD ni dimansuhkan saja lah.

Tanpa Nama berkata...

sila Klik LINK INI...INCOME PASIF by google@yahoo....FREE..
ini bukan SCAM

>>> signup.wazzub.info/?lrRef=4c685b57

SENANG JE....isi maklumat--buka email--aktifkan..= 1£/ person

Kalau tak BETUL..TAK rugi pun...tapi KALAU BETUL tapi TAK CUBA..kan menyesal..bukan kena bayar pun cuba..cuma 2 minit.

klik : signup.wazzub.info/?lrRef=4c685b57oureir

Isnin, Mac 19, 2012 11:46:00 PM

Klau anda seorg PA tulin anda tidak akan scam sampah di blog ini. Ada pekeliling tak benarkan PA joint skim cepat kaya / MLM. Nazak sangat kah kat luar sana untuk cari down line baru smpai head hunting kat blog ini? Klau dah benda ni pun wujud dalam kotak spam email bukan dlm inbox, apa kejadahnya kata anda benda ni bukan scam? Takdenya org kaya nak ajak org kaya sama mcm dia,melainkan nak mempergunakan org utk tambah lg kekayaan dia.

Tanpa Nama berkata...

inilah yang dikatakan opportuntist, orang macam ni amat berbahaya di mana-mana sahaja, samada di blog, di kalangan kawan-kawan harian atau di dalam keluarganya sendiri, orang seperti ini selalunya tidak jujur dan mementingkan dirinya sahaja. fikir-fikirkanlah pandangan ini semuga menjadi iktibar kepada Semua termasuk individu yang bersikap opportunist itu sendiri. maaf...

Tanpa Nama berkata...

mohon supaya diwujudkan setting words filtering dalam blog cuepacs... cuepacs tak sedih ke tengok ayat mencarut2 dalam blog ni, walaupun itu adalah hak untuk bersuara, tetapi sebagai rakyat malaysia, perlulah menggunakan ayat yang sebaiknya i.e. dalam rukun negara sendiri termaktub prinsip kesopanan dan kesusilaan...

Tanpa Nama berkata...

Manakah di antara berikut BENAR berkenaan tingkahlaku KSN bila dirujuk kepada kegagalan SBPA?

a) Tidak amanah
b) Tidak jujur
c) Tidak berintegriti
d) Tidak mengamalkan nilai murni
e) Tidak mengamalkan prinsip rukun negara
f) Tidak hensem
g) SEMUA di atas

Jwp...jgn x jwp...

Tanpa Nama berkata...

Pasal KSN ni kami bukan apa memang rasa tertipu dan satu titik hitam sejarah dalam perkhidmatan awam sistem saraan dibatalkan oleh Kerajaan selepas Ke Bawah DYMM Yang Di Pertuan Agong dah pun tandatangan. ? Ini bukan main main.AG tengoklah sama. Bagilah pandangan perundangan yang profesional? Premier dah tinggal kotak tisu je. JUSA pun merana kena bayar hutang kpd Kerajaan balik.Kalau dah tak kompeten utk jadi KSN letak je jawatan. Ramai lagi penjawat awam yg berkaliber dan berwawasan serta boleh menjaga kepentingan dan kebajikan anggota perkhidmatan awam yang ramai ni. Salam

PTD YANG "RAMAI" KEPAKARAN berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Manakah di antara berikut BENAR berkenaan tingkahlaku KSN bila dirujuk kepada kegagalan SBPA?

a) Tidak amanah
b) Tidak jujur
c) Tidak berintegriti
d) Tidak mengamalkan nilai murni
e) Tidak mengamalkan prinsip rukun negara
f) Tidak hensem
g) SEMUA di atas

Jwp...jgn x jwp...

--------------------------------

sepatutnya (g) tu PTD.
jadi g) PTD
kerana PTD itu sudahpun merangkumi semua.

sekian harap maklum.

Ezzu Raza berkata...

http://ezzuraza.blogspot.com/2012/03/pengiraan-anggaran-gaji-pencen-kerajaan.html

Tanpa Nama berkata...

lancau la ko ni ezzu raza

masuk sini spam blog orang.